خانه پزشک

اللَّهُمَّ صَلِّ عَلَى مُحَمَّدٍوَآلِ مُحَمَّد لعنت خدابرسوال فروشان وحامیانشان اللَّهُمَّ صَلِّ عَلَى مُحَمَّدٍوَآلِ مُحَمَّدٍ

خانه پزشک

اللَّهُمَّ صَلِّ عَلَى مُحَمَّدٍوَآلِ مُحَمَّد لعنت خدابرسوال فروشان وحامیانشان اللَّهُمَّ صَلِّ عَلَى مُحَمَّدٍوَآلِ مُحَمَّدٍ

اظهارات جالب توجه پزشکیان در مورد گزارش تخلفات آزمون دستیاری

 
متخلفین 4 میلیارد ریال به جیب زده اند
اظهارات جالب توجه پزشکیان در مورد گزارش تخلفات آزمون دستیاری
وزیر سابق بهداشت که تخلفات دستیاری در زمان وی صورت گرفته است، گفت: در زمان آزمون دستیاری سال 82 به وزارت بهداشت اعلام می شد که ما شواهدی در دست داریم اما هیچ دلیل و شواهدی به ما گزارش نشد و تنها می گفتند که ما شواهدی در دست داریم.
دکتر مسعود پزشکیان در گفتگو با خبرنگار مهر افزود: ما در همان زمان نیز اعلام کردیم که باید طبق قانون با این موضوع برخورد شود و طبق قانون، برخورد با تخلفات در آزمون ها باید در هیئت رسیدگی به تخلفات انجام گیرد. از ما هم به عنوان مطلع دعوت نشد.
وزیر سابق بهداشت، درمان و آموزش پزشکی یادآور شد: در آن زمان عده ای از دستیاران احضار شدند و پس از ثابت شدن بی گناهی آنان را آزاد کردند و اگر در این روند یک نفر اشتباه کرده است باید با آن طبق قانون برخورد شود.
وی اظهار نظر قطعی در این  زمینه را به زمانی موکول کرد که گزارش تحقیق و تفحص مجلس شورای اسلامی در این مورد را مطالعه کند......
ادامه مطلب ...

قرائت گزارش تحقیق و تفحص از امتحانات تخصصی آموزش پزشکی در مجلس

حیاتی مخبر کمیسیون آموزش و تحقیقات گزارش کمیسیون را درباره تحقیق و تفحص از امتحانات تخصصی آموزش پزشکی را قرائت کرد.
به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، محمدعلی حیاتی مخبر کمیسیون آموزش و تحقیقات هنگام ارایه گزارش گفت: بهترین رکن در برگزاری امتحانات وجود دستورالعمل حراستی و حفاظتی مشخص برای تهیه سوالات است، اما هیچ صورت جلسه‌ای از زمان مدت حضور انتخاب‌کنندگان سوالات و تهیه سوالات از سوی مسوولان آزمون دستیاری وجود ندارد و از نحوه انجام مراحل تایپ و پرینت که به تایید مسوولان حفاظتی رسیده باشد در دسترس نیست. این موارد به اضافه بی‌دقتی مشهود تصحیح‌کنندگان، این آزمون را مخدوش می‌کند.
وی در جای دیگر از این گزارش عنوان کرد: احتمال لو رفتن چارچوب‌های کلی طراحی سوالات و اصل بانک سوالات از سوی برخی طراحان سوالات وجود داشته است، به ویژه برخی از اساتید طرح سوال به دستیاران خود سفارش داده‌اند و تعدادی از اساتید با آموزشگاه‌های کنکور همکاری داشته و سوالات آزمون را به آنها منتقل کرده‌اند.
وی گفت: 10 شاخه احتمالی متخلفین در فروش و خریداران سوالات مشخص شد و از طرف مقامات قضایی ده نفر دستگیر و 58 نفر به شعبه رسیدگی کننده احضار شدند. این خرید و فروش از سال 79 و از سوی متهمان آغاز شده است.
بنابر گزارش خبرنگار ایسنا، اصل این گزارش متعاقبا اعلام خواهد شد. ........
ادامه مطلب ...

آزمون دستیاری باز هم خبرساز شد! / شفاف سازی کنید

 
 
 
گزارش خبری مهر
آزمون دستیاری باز هم خبرساز شد! / شفاف سازی کنید
انتشار رتبه های آزمون دستیاری پیش از موعد توسط یک سایت و تکذیب آن از سوی وزارت بهداشت هر چند از عواقب این موضوع کاست اما هشداری است برای مسئولان تا با برنامه ریزی صحیح تر از هرگونه شایعه یا تخلف جلوگیری کنند و به شفاف سازی در این زمینه اقدام کنند.
به گزارش خبرنگار مهر، آزمون پذیرش دستیار تخصصی بالینی که از اسفند سال 82 و پس از تخلفات صورت گرفته در آن آزمون در حال رسیدن به آرامش بود، در این دوره با یکی از تعجب برانگیزترین اقدامات مواجه شد.
 
آزمون پذیرش دستیار تخصصی بالینی برای پزشکان عمومی از اهمیت بسزایی برخوردار است و داوطلبان این آزمون باید ضمن حضور در مراکز درمانی و انجام وظایف پزشکی خود در روزهای منتهی به اسفند سختیهای درس خواندن های دوباره و چند باره را تحمل کنند.
 

ادامه مطلب ...

اظهارنظر عباسپور در مورد زمان قرائت گزارش تخلفات آزمون دستیاری


در گفتگو با مهر عنوان شد:
اظهارنظر عباسپور در مورد زمان قرائت گزارش تخلفات آزمون دستیاری در مجلس
رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات گفت: گزارش تحقیق و تفحص کمیسیون آموزش مجلس از آزمون دستیاری سال 1382 از آذرماه سال گذشته برای قرائت در صحن علنی به هیئت رئیسه ارائه شده اما زمان قرائت آن مشخص نیست. 

ادامه مطلب ...