خانه پزشک

اللَّهُمَّ صَلِّ عَلَى مُحَمَّدٍوَآلِ مُحَمَّد لعنت خدابرسوال فروشان وحامیانشان اللَّهُمَّ صَلِّ عَلَى مُحَمَّدٍوَآلِ مُحَمَّدٍ

خانه پزشک

اللَّهُمَّ صَلِّ عَلَى مُحَمَّدٍوَآلِ مُحَمَّد لعنت خدابرسوال فروشان وحامیانشان اللَّهُمَّ صَلِّ عَلَى مُحَمَّدٍوَآلِ مُحَمَّدٍ

در واکنش به شایعه برکناری وزیر بهداشت

 

در واکنش به شایعه برکناری وزیر بهداشت؛    

معاون اول رئیس جمهور: تا دولت احمدی نژاد هست دکتر دستجردی هم هست
معاون اول رئیس جمهور در واکنش به شایعه برکناری وزیر بهداشت گفت: تا دولت احمدی نژاد هست من هم هستم و دکتر دستجردی هم در کابینه حضور خواهد داشت.

 به گزارش وب­دا محمدرضا رحیمی در حاشیه برگزاری سیزدهمین جشنواره پژوهشی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی در پاسخ به پرسشی درخصوص شایعه برکناری وزیر بهداشت تأکید کرد: دکتر مرضیه وحید دستجردی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی  از جمله بهترین وزرای کابینه، اولین بانوی وزیر در جمهوری اسلامی ایران و مورد حمایت همه جانبه دولت قرار دارد. بنابراین تا زمانی که دکتر احمدی‌نژاد و من هستیم دکتر دستجردی هم به عنوان وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در کابینه حضور خواهد داشت.
گفتنی است طی چند روز اخیر در محافل خبری شایعاتی در خصوص استعفا و یا برکناری وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی مطرح شده بود 

 

 ------------------------

 زین اسب و غذای سگ مهم‌تر از دارو
 روزنامه‌های صبح امروز ایران مهمترین عناوین خبری صفحه اول خود را به مسائلی همچون ارز دارو را دریابید،گورباچف: آمریکا هم به سرنوشت شوروی دچار خواهد شد،داروی وزیر بهداشت برکناری است؟،برق سه برابری در بودجه 92،پاسکاری جان بیماران بین دولتی‌ها،انتقاد تند هاشمی از وضعیت سیاسی و اقتصادی کشور،تحلیل تحولات بازار مسکن و... که برخی از آنها در زیر می‌آید. 

مردم سالاری: واردات زین اسب و غذای سگ مهم‌تر از دارو
باز هم پاس‌کاری مسئولیت بین مسوولان دولتی؛ این بار جان بیماران نیازمند به داروست که بین وزارت بهداشت و بانک مرکزی رد و بدل می‌شود ...................

 -----------------

ان‌شاءالله که شایعه است  شایعه قابل اعتنا نیست، اما در فضای خبررسانی گاهی باید شایعه را جدی بگیری، خصوصا شایعه آمدن و رفتن دولتمردان را،البته این بار شایعه مربوط به دولتزنان است!

 در بیشتر دولت‌های پس از انقلاب اسلامی صحبت از روی کار آمدن زنان مطرح بود، اما سرانجام این اتفاق در دولت دهم به نتیجه رسید و رئیس دولت دهم، مرد عمل شد و اولین وزیر زن در جمهوری اسلامی را بنا بر توانایی‌ها انتخاب کرد.
مرضیه وحیددستجردی اولین فردی است که به این عنوان دست یافت و حالا در برابر خبرنگارانی قرار گرفته که از او درخصوص شایعه برکناری‌اش سوال کرده‌اند.
هر چند که پاسخ او زیرکانه بوده، اما بیشتر به شایعه قوت می‌بخشد. او گفت   ........  

--------------------------- 

جزییات و شرایط ثبت‌نام در اولین دوره دستیار تخصصی «پزشک خانواده» 

 آغاز ثبت‌نام داوطلبان     

 دوشنبه ۲۷ آذر ۱۳۹۱ 

 رییس ستاد اجرایی برنامه پزشک خانواده و نظام ارجاع، ضوابط ثبت‌نام و نحوه پذیرش دستیار تخصصی پزشک خانواده را اعلام کرد ............  

 

 

 

-----------------------

 

 

 آزمون انتخابی: پذیرش دستیار پزشکی دوره 40 | 315000 ریال 

پرداخت الکترونیکی هزینه ثبت نام در آزمونهای مرکز سنجش آموزش پزشکی 

  

راهنمای چهلمین دوره آزمون پذیرش دستیار تخصصی پزشکی بالینی

  

<91-09-11> تکمیل فرم ثبت نام

  

ثبت نام جدید - (بدون ویرایش)

    نمونه فرمهای ثبت نامی امتحان دستیاری چهلم در ادامه مطلب با تشکر از ارسال کننده............  

 ------------------------- 

اطلاعیه شماره 2 در خصوص ویرایش و تکمیل مدارک چهلمین دوره آزمون پذیرش دستیار تخصصی  

-------------------------------------- 

 

 برای اولین بار در کشور  
آغاز پذیرش دستیار در تخصص پزشک خانواده 

 اعلام جزئیات ثبت نام
دانشگاه علوم پزشکی تهران شرایط پذیرش رشته تخصصی پزشک خانواده را اعلام کرد و متقاضیان تا 24 دی ماه جاری فرصت دارند از طریق سایت ثبت نام اینترنتی
 ...................... 

--------------------------------------------

بدینوسیله به اطلاع کلیه متقاضیان شرکت در آزمون پذیرش دستیار تخصصی دوره 40 می رساند امکان ویرایش اطلاعات فرم ثبت نامی و تکمیل مدارک ارسالی از ساعت 9 صبح روز شنبه به تاریخ 9/10/91 لغایت ساعت 23 روز دوشنبه به تاریخ 11/10/91 در سایت ثبت نامی http://sanjeshp.ir فراهم خواهد بود.

 

 

 

ادامه مطلب ...

داوطلبان آزمون دستیاری تا ششم دی مهلت ثبت‌نام دارند

 

 داوطلبان آزمون دستیاری تا ششم دی مهلت ثبت‌نام دارند 

 ۱۳۹۱/۰۹/۱۷

رئیس مرکز سنجش آموزش پزشکی وزارت بهداشت گفت: ثبت نام آزمون دستیاری پزشکی که از 11 آذر آغاز شده تا ششم دی ادامه دارد.
جبرئیل نسل سراجی در گفت‌وگو با خبرنگار بهداشت و درمان فارس افزود: چهلمین آزمون دستیاری پزشکی در روز پنجشنبه پنجم اردیبهشت ماه 92 برگزار می‌شود و ظرفیت پذیرش در این دوره از آزمون‌ها با توجه به مراکز جدیدی که مجوز توسعه می‌گیرند، افزایش می‌یابد.
وی ادامه داد: تعداد داوطلبان شرکت کننده در این آزمون حدود 15 تا 16 هزار نفر برآورد می‌شود که البته با گذشت چند روز از ثبت نام داوطلبان هنوز نمی‌توان مشخص کرد که چه تعداد داوطلب در آزمون ثبت‌نام کرده‌اند. چرا که حجم ثبت‌نام داوطلبان در روزهای پایانی بیشتر است.
نسل‌سراجی با اعلام اینکه افزایش ظرفیت آزمون دستیاری تعیین نشده، گفت: تمام مراحل ثبت‌نام داوطلبان از طریق سایت اینترنتی مرکز سنجش انجام می‌شود.
رئیس مرکز سنجش آموزش پزشکی وزارت بهداشت گفت: چهلمین آزمون دستیاری تخصصی پزشکی در 27 رشته برگزار می‌شود و حدود 2 هزار و 200 نفر از پزشکان عمومی از طریق این آزمون وارد دوره‌های تخصصی پزشکی بالینی می‌شود.
وی گفت: این آزمون پنجم اردیبهشت 92 برگزار می‌شود و با وجود اینکه زمان زیادی برای ثبت نام داوطلبان وجود دارد اما توصیه می‌شود که داوطلبان ثبت نام را به روزهای پایانی موکول نکنند. 

............................................

اعلام شرایط پذیرش دستیار بورسیه دانشگاه علوم پزشکی بقیه الله (عج)  

 ۱۳۹۱/۰۹/۱۷

 .............................................

رئیس مرکز سنجش آموزش پزشکی وزارت بهداشت :
مشمولان سهمیه آزمون دستیاری تا ۵دی‌ فرصت ارسال مدرک دارند 

91/09/19 

رئیس مرکز سنجش آموزش پزشکی وزارت بهداشت گفت: مشمولان انواع سهمیه آزمون دستیاری تخصصی تا ۵ دی فرصت دارند با مراجعه به سایت اینترنتی این مرکز مدارک مورد نیاز را ارسال کنند.
 جبرائیل نسل سراجی در گفت‌وگو با خبرنگار بهداشت ودرمان فارس افزود: مشمولان سهمیه مازاد مناطق محروم،مشمولان تسهیل ادامه تحصیل نخبگان،استعدادهای درخشان و استعدادهای برتر و مشمولان سهمیه رزمندگان تا 
.................... 

...................................................

  رییس مرکز سنجش آموزش پزشکی:
اعلام نتایج مرحله اول آزمون دکتری وزارت بهداشت تا چهارشنبه 

آغاز مرحله مصاحبه از 2 دی  

دوشنبه ۲۰ آذر ۱۳۹۱  

 رییس مرکز سنجش آموزش پزشکی وزارت بهداشت از اعلام نتایج مرحله اول آزمون دکتری تخصصی رشته‌های علوم پایه پزشکی و بهداشت تا چهارشنبه 22 آذر ماه خبر داد.
جبرائیل نسل سراجی در گفت‌وگو با خبرنگار دانشگاهی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، با اشاره به نتایج مرحله اول آزمون دکتری تخصصی رشته‌های علوم پایه پزشکی و بهداشت از طریق سایت مرکز سنجش آموزش پزشکی به نشانی www.sanjeshp.ir، گفت: نتایج مرحله اول در برخی از رشته‌ها براساس واجد شرایط بودن تا سقف دو برابر ظرفیت اعلام می‌شود.
وی با اشاره به شرکت 5400 داوطلب در این دوره از آزمون، اظهار کرد: مصاحبه معرفی‌شدگان مرحله اول آزمون دکتری تخصصی از دوم دی ماه آغاز می‌شود.
آزمون دکتری تخصصی رشته‌های علوم پایه پزشکی و بهداشت 18 آبان ماه در در 56 رشته و 8 شهر برگزار شد.

.........................................................

 آغاز ثبت‌نام معرفی‌شدگان ذخیره مرحله دوم آزمون دستیاری از 22 آذر  

دوشنبه ۲۰ آذر ۱۳۹۱ 

ثبت‌نام معرفی‌شدگان جایگزین مرحله دوم سی‌ونهمین دوره آزمون پذیرش دستیار تخصصی روز چهارشنبه 22 آذر ماه انجام می‌شود.
به گزارش سرویس دانشگاهی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، کلیه افراد معرفی‌شده در مرحله دوم جایگزینی سی‌ونهمین دوره آزمون پذیرش دستیار تخصصی باید مراتب آمادگی برای ثبت‌نام و شروع به آموزش خود را به دانشگاه‌های محل پذیرش اعلام کرده و برای انجام ثبت‌نام در ساعت اداری روز چهارشنبه به دانشگاه مربوطه مراجعه کنند.
ثبت‌نام این افراد به ترتیب اولویت از افراد معرفی‌شده حداکثر تا سقف ظرفیت انجام می‌شود، البته باید توجه شود برای هر ظرفیت خالی 3 نفر به ترتیب اولویت معرفی شده‌اند که فقط یک نفر از آنان با رعایت ترتیب مورد پذیرش قرار می‌گیرد.
همچنین، شروع به آموزش افراد پذیرفته‌شده از روز شنبه 25 آذر ماه خواهد بود.
شایان ذکر است، عدم ثبت‌نام یا عدم شروع به دوره از سوی افرادی که وفق مقررات و مصوبات مربوطه دارای اولویت جهت ثبت‌نام و شروع به آموزش هستند به منزله اعلام انصراف فرد می‌باشد، البته مطابق مصوبات شورای آموزش پزشکی و تخصصی منصرفین از ثبت‌نام و شروع به آموزش جایگزینی مرحله دوم دارای محرومیت جهت شرکت در آزمون پذیرش دستیار دوره چهلم نمی‌باشند.
همچنین، کلیه دستیاران شاغل به تحصیل اعم از پذیرفته‌شدگان مراحل اصلی، جایگزینی مرحله اول و جایگزینی مرحله دوم و .... مجاز به شرکت در چهلمین دوره آزمون پذیرش دستیار تخصصی نمی‌باشند. 

............................................... 

 دبیر شورای آموزش پزشکی خبر داد:
نحوه تخصیص سهمیه در چهلمین آزمون دستیاری 

تخصیص حداکثر 10درصد ظرفیت مازاد به مناطق محروم 

 چهارشنبه ۲۲ آذر ۱۳۹۱  

 دبیر شورای آموزش پزشکی و تخصصی وزارت بهداشت با اشاره به مهلت ثبت‌نام چهلمین دوره آزمون دستیاری تا پنجم دی ماه، از تخصیص حداکثر ........ 

           ............................................

 وووووووووووووووووووووووووو 

داونلود دفترچه راهنمای چهلمین دوره آزمون پذیرش دستیار تخصصی پزشکی بالینی  

 ----------------------------

ادامه مطلب ...

آغاز ثبت‌نام چهلمین آزمون دستیاری - 1۳ آذر نتایج ذخیره مرحله دوم

 

 دبیر شورای آموزش پزشکی به ایسنا خبر داد:
آغاز ثبت‌نام چهلمین آزمون دستیاری از شنبه/عدم تغییر روند برگزاری آزمون
پنجشنبه ۹ آذر ۱۳۹۱ - ۰۹:۴۸ 
  

دبیر شورای آموزش پزشکی و تخصصی وزارت بهداشت از آغاز ثبت‌نام چهلمین دوره آزمون دستیاری از روز شنبه خبر داد.
سید امیر محسن ضیایی در گفت‌وگو با خبرنگار دانشگاهی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، با اشاره به آغاز ثبت‌نام چهلمین دوره آزمون پذیرش دستیار تخصصی رشته‌های پزشکی بالینی از روز شنبه 11 آذر ماه از طریق سایت مرکز سنجش آموزش پزشکی به نشانی www.sanjeshp.ir 
 گفت: مهلت ثبت‌نام داوطلبان آزمون دستیاری تا ششم دی ماه ادامه دارد.  

 وی با اشاره به برگزاری آزمون دستیاری تخصصی در 5 اردیبهشت ماه92، اظهارکرد: در روند و نحوه برگزاری آزمون دستیاری هیچ تغییری ایجاد نشده است.
ضیایی افزود: سایر اطلاعات مرتبط با مشمولین ثبت‌نام و شرکت در آزمون همراه با آغاز ثبت‌نام طی دستورالعملی از طریق سایت مرکز سنجش آموزش پزشکی اعلام می‌شود.
وی با اشاره به افزایش ظرفیت پذیرش آزمون دستیاری، خاطرنشان کرد: به تناسب ایجاد بخش بیمارستانی ظرفیت پذیرش نیز افزایش می‌یابد، البته از دانشگاه‌های علوم پزشکی خواسته شده است تا جایی که امکان دارد و به کیفیت آموزش ضربه‌ای وارد نشود ظرفیت‌ها را افزایش دهند.
دبیر شورای آموزش پزشکی و تخصصی وزارت بهداشت افزود: البته پیش‌بینی می‌شود ظرفیت پذیرش دانشجو در این دوره از آزمون حدود 2 هزار و 500 نفر باشد. 

 

  

................. 

   دبیرخانه محترم 

 ذخیره های مرحله دوم کی اعلام خواهد شد؟ 

...........................................................

  

   لطفا تا زمان شروع ثبت نام از پرداخت هزینه ثبت نام خودداری فرمائید 

پرداخت الکترونیکی هزینه ثبت نام در آزمونهای مرکز سنجش آموزش پزشکی 

 

 قبل از اقدام به خرید اعتبار به نکات زیر توجه فرمایید: 

1 - دفترچه راهنمای مربوط به آزمون مورد نظر را به طور دقیق مطالعه فرمایید، پس از پرداخت هزینه و دریافت کد اعتبار، هزینه پرداختی قابل استرداد نخواهد بود.
2- در انتخاب عنوان آزمون جهت خرید اعتبار دقت فرمایید زیرا هزینه پرداختی برای هر آزمون، به همان آزمون اختصاص داشته و قابل تبدیل یا تغییر برای استفاده
 در آزمونی دیگر نخواهد بود و در صورت پرداخت اشتباه، ملزم به پرداخت مجدد خواهید بود.
3- جهت خرید اعتبار و دریافت کد اعتبار، مشخصات داوطلب بایستی بطور دقیق و صحیح وارد گردد زیرا کد دریافت شده به نام داوطلب بوده و قابل انتقال به داوطلب دیگری نخواهد بود.  

 

  آزمون انتخابی: پذیرش دستیار پزشکی دوره 40 | 315000 ریال    

  

پرداخت الکترونیکی هزینه ثبت نام در آزمونهای مرکز سنجش آموزش پزشکی 

  

راهنمای چهلمین دوره آزمون پذیرش دستیار تخصصی پزشکی بالینی

  

<91-09-11> تکمیل فرم ثبت نام

  

ثبت نام جدید - (بدون ویرایش)

 

.................................... 

 ظاهرا خبری از اعلام نتایج ذخیره های مرحله دوم نیست. امیدواریم در صورت وجود ذخیره دوم مشکلی برای ثبت نام کنندگان ایجاد نشود. 

.................................... 

 سوالات رایج در خصوص چهلمین دوره آزمون پذیرش دستیار تخصصی ............. 

 

 ............................................

اطلاعیه شماره 15- در خصوص اعلام نتایج جایگزین مرحله دوم سی و نهمین دوره آزمون پذیرش دستیار تخصصی  

  •     هفت را ۹ بخوانید اشتباه سنجشی!

  • بدینوسیله به اطلاع کلیه افراد معرفی‌شده در مرحله دوم جایگزینی سی‌ونهمین دوره آزمون پذیرش دستیار تخصصی رسانیده می‌شود که افراد مشروحه می‌بایست مراتب آمادگی جهت ثبت‌نام و شروع به آموزش خود را به نحو مقتضی به اطلاع دانشگاه‌های محل پذیرش اعلام نموده و به منظور ثبت‌نام در ساعت اداری روز چهارشنبه مورخ 22 آذر ماه 1391 در دانشگاه محل آموزش خود حضور بهمرسانند تا به ترتیب اولویت از افراد معرفی‌شده ( حداکثر تا سقف ظرفیت ) ثبت‌نام به عمل آید . 

    شروع به آموزش افراد پذیرفته‌شده، روز شنبه 25/9/1391خواهد بود .

    * توجه شود جهت هر ظرفیت خالی 3 نفر به ترتیب اولویت معرفی گردیده‌اند که صرفاً یک نفر از آنان با رعایت ترتیب مورد پذیرش قرار خواهند گرفت .

    شایان ذکر است عدم ثبت نام یا عدم شروع به دوره از سوی افرادیکه وفق مقررات و مصوبات مربوطه دارای اولویت جهت ثبت نام و شروع به آموزش می باشند به منزله اعلام انصراف فرد می باشد. مطابق مصوبات شورای آموزش پزشکی و تخصصی منصرفین از ثبت نام و شروع به آموزش جایگزینی مرحله دوم دارای محرومیت جهت شرکت در آزمون پذیرش دستیار دوره آتی (دوره چهلم) نمی باشند.

    توجه: کلیه دستیاران شاغل به تحصیل (اعم از پذیرفته شدگان مراحل اصلی، جایگزینی مرحله اول و جایگزینی مرحله دوم و ....) مجاز به شرکت در چهلمین دوره آزمون پذیرش دستیار تخصصی نمی باشند. 

      

    <91-07-13> نتایج ذخیره مرحله دوم

    هفت را ۹ بخوانید اشتباه سنجشی! 

     

  •  پاسخ بابا بزرگ به شبهات انصرافی ها: 

  • در امتحان چهلم فقط کسی میتواند شرکت کند که ذخیره مرحله دوم باشد و در دانشگاه ثبت نام نکند یعنی اگر ذخیره مرحله دوم باشد و در دانشگاه ثبت نام کند بعد انصراف دهد محروم خواهد شد.

  • همه انصرافی ها محروم هستند فرق نمی کند مرحله اصلی یا ذخیره قبول شده باشد یعنی هر کسیکه در دانشگاه ثبت نام کند و بعد انصراف دهد یک سال محروم است. با توجه به اینکه اگر اجازه شرکت در امتحان برای انصرافی ها داده شود امار انصرافی جدید زیاد خواهد شد بنظر نمی رسد وزارتخانه اجازه شرکت در امتحان را برای انصرافی ها صادر کند.               با تشکر

     

     

  • توصیه بابا بزرگ به انصرافی ها: 

  • انصرافی های سال ۱۳۹۰ اگر قصد شرکت در امتحان دستیاری چهلم را دارند حتما با مراجعه وزارتخانه گواهی کتبی برای شرکت در امتحان دریافت کنند تا در صورت قبولی مشکلی نظیر کان لم یکن برایشان پیش نیاید و اگر گواهی صادر نشد تکلیفشان مشخص است.   

  • فراموش نکنید که ممکن است بدون مجوز در امتحان ثبت نام کنید ولی نهایتا کارت شرکت در امتحان صادر نشود و زحماتتان بباد رود.

  • همانطوریکه می دانید رقابت در بین همکاران شدید و حتی در بعضی موارد متاسفانه غیر اخلاقی شده است ممکن است در صورت قبولی حتی از طرف دوستان و همکاران نزدیکتان اعتراض صورت گیرد و قبولی شما تحت تاثیر اعتراض ها واقع شود به همین علت در صورت داشتن گواهی مجوز شرکت در امتحان مشکلی پیش نمی اید.  

     

     

  • ادامه مطلب ...