خانه پزشک

اللَّهُمَّ صَلِّ عَلَى مُحَمَّدٍوَآلِ مُحَمَّد لعنت خدابرسوال فروشان وحامیانشان اللَّهُمَّ صَلِّ عَلَى مُحَمَّدٍوَآلِ مُحَمَّدٍ

خانه پزشک

اللَّهُمَّ صَلِّ عَلَى مُحَمَّدٍوَآلِ مُحَمَّد لعنت خدابرسوال فروشان وحامیانشان اللَّهُمَّ صَلِّ عَلَى مُحَمَّدٍوَآلِ مُحَمَّدٍ

آغاز ثبت نام آزمون دستیاری از 25 آذر/ برگزاری آزمون در دوم اسفند

 

طاهر نژاد به مهر خبر داد:
آغاز ثبت نام آزمون دستیاری از 25 آذر / برگزاری آزمون در دوم اسفند ماه
رئیس مرکز سنجش آموزش پزشکی وزارت بهداشت از آغاز ثبت نام اینترنتی سی و پنجمین دوره آزمون پذیرش دستیار تخصصی در روز 25 آذرماه خبر داد و گفت: ثبت نام در این دوره از آزمون تا 20 دی ماه ادامه خواهد داشت.

کی قباد طاهرنژاد در گفتگو با خبرنگار مهر افزود: اطلاعیه نحوه چگونگی ثبت نام و اطلاعات مورد نیاز و چگونگی شرکت در ثبت نام اینترنتی فردا در اختیار داوطلبان قرار می گیرد.

رئیس مرکز سنجش آموزش پزشکی وزارت بهداشت اضافه کرد: داوطلبان می توانند با مراجعه به  آدرس اینترنتی  http://dme.hbi.ir/sanjesh

  و تکمیل فرم تقاضانامه ثبت نام طبق قوانین و مقررات موجود در این دوره از آزمون ثبت نام کنند.

وی یاد آور شد: داوطلبان باید پیش از ورود به سامانه اینترنتی ثبت نام، فیش بانکی خود را پرداخت کرده و یک قطعه عکس 3 * 4 (300 * 200 یا 300 * 400 با فرمت jpg و حداکثر سایز 70kb) نیز تهیه کرده و فرم تقاضانامه ثبت نام را تکمیل کنند.

طاهر نژاد اضافه کرد: داوطلبان می توانند برای ثبت نام و دریافت راهنمای آزمون پذیرش دستیار از ساعت 9 روز 25 آذرماه به آدرس اینترنتی ذکر شده، دسترسی پیدا کنند و دفترچه ثبت نام را دانلود کنند.

وی یاد آور شد: پس از ورود داوطلب به سامانه اینترنتی ثبت نام و اتمام مراحل ثبت نام، یک کد رهگیری به داوطلب داده می شود که به معنای پایان یافتن مراحل ثبت نام است.

به گزارش مهر، سی و پنجمین دوره آزمون پذیرش دستیار تخصصی روز پنجشنبه 2 اسفند سال 86 برگزار خواهد شد.

اطلاعیه شماره 1 ثبت نام سی و پنجمین دوره آزمون پذیرش دستیار تخصص

 
اطلاعیه شماره 1 ثبت نام سی و پنجمین دوره آزمون پذیرش دستیار تخصصی در رشته های بالینی(PDF)
 

از سوی وزیر بهداشت /

جزئیات ثبت نام در آزمون پذیرش دستیار تخصصی پزشکی اعلام شد

شرایط ثبت نام در سی و پنجمین دوره آزمون پذیرش دستیار تخصصی بالینی از سوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اعلام شد.

به گزارش خبرنگار مهر، ثبت نام آزمون سی و پنجمین دوره آزمون پذیرش دستیار تخصصی به صورت اینترنتی و از تاریخ 25 آذرماه آغاز می شود و تا 20 دی ماه سال جاری ادامه خواهد داشت.

 

داوطلبان باید با مراجعه به سایت و تکمیل فرم تقاضانامه ثبت نام طبق قوانین و مقررات موجود و مطابق مندرجات راهنمای پذیرش دستیار نسبت به ثبت نام اقدام کنند.

 

واجدین شرایط شرکت در آزمون برای پذیرش دستیار

 

1- تایید صلاحیت عمومی طبق ضوابط شورای عالی انقلاب فرهنگی، 2- داشتن مدرک یا گواهینامه فارغ التحصیلی در رشته دکترای پزشکی عمومی و 3-اتمام خدمات قانونی و یا معافیت از طرح از جمله این شرایط است.

 

تبصره 1 : اتمام خدمات قانونی ( خدمت نظام وظیفه عمومی، طرح نیروی انسانی، پیام آوران بهداشت) تا تاریخ 31 شهریورماه سال 87

 

تبصره 2 : فراغت از تحصیل افرادی که از انجام خدمات قانونی معاف می باشند تا پایان شهریور ماه 1387

 

تبصره 3 : مشمولین آیین نامه اجرای موضوع 5 نشست 66 شورای آموزش پزشکی و تخصصی در خصوص تسهیل ادامه تحصیل استعدادهای درخشان، نخبگان و استعدادهای برتر در دوره های تخصصی

 

تبصره 4 : در راستای اجرای تبصره ذیل ماده 10 قانون تسهیل ازدواج جوانان کلیه دانشجویان پزشکی عمومی متاهل (اعم از خانم و آقا) که حداقل تا تاریخ 29 اسفند ماه سال جاری مشغول به تحصیل بوده و حداکثر تا پایان شهریورماه سال آینده فارغ التحصیل می شوند و نیز کلیه فارغ التحصیلان پزشکی عمومی از تاریخ 20 دی ماه سال 85 تا 20 دی ماه سال 86 ، قبل از شروع به خدمت نظام وظیفه و نیز خدمات لایحه طرح نیروی انسانی مجاز به شرکت در آزمون پذیرش دستیار تخصصی دوره سی و پنجم هستند.

 

کلیه مشمولین این قانون (اعم از دانشجو و یا فارغ التحصیل ) صرفا مجاز به یک بار شرکت در آزمون پذیرش دستیار تخصصی با استفاده از مقررات فوق الذکر خواهند بود.

 

تبصره 5 :  یک درصد رتبه اول، یک درصد رتبه دوم (صدک 98 تا 99) و یک درصد رتبه سوم ( صدک 97 تا 98 ) دانشگاه های علوم پزشکی می توانند قبل از انجام خدمات قانونی با رعایت مقررات مربوطه در آزمون پذیرش دستیار شرکت کنند.

 

4- داوطلبین استفاده از ظرفیت مازاد دستیاری برای مناطق محروم موضوع 5 نشست 65 شورای آموزش پزشکی و تخصصی

 

5- داشتن کارت پایان خدمت نظام وظیفه یا معافی برای آقایان ( به غیر از مصادیق تبصره 4 و 5 )

 

تبصره: کلمه معافی به مفهوم معافیت دایم است و داوطلبان دارای معافیت موقت پزشکی و یا کفالت با مسئولیت خود می توانند در آزمون پذیرش دستیار شرکت کنند. بدیهی است در صورت فرا خوانده شدن به انجام خدمت نظام وظیفه، این وزارتخانه هیچ گونه تعهدی برای ترخیص آنان به عهده نخواهد داشت و طبق مقررات با این گونه افراد برخورد خواهد شد.

 

6- عدم اشتغال به تحصیل داوطلب در هر کدام از رشته های تخصصی پزشکی، Ph.D و کارشناسی ارشد و همچنین نداشتن مدرک تخصصی پزشکی

 

تبصره: پذیرفته شدگان آزمون سی و چهارمین دوره پذیرش دستیار چنانچه به علتی غیر از بیماری و یا نقص عضو موثر حرفه ای ( مطابق ضوابط و مقررات تعیین نقص عضو موثر حرفه ای) پس از اعلام نتایج انصراف داده اند مجاز به شرکت در این دوره از آزمون نخواهند بود.

 

7- نداشتن نقص عضو موثر حرفه ای بر حسب رشته ( بر اساس ضوابط مندرج در دفترچه راهنمای آزمون)

 

8- تا تعیین حداکثر سن مجاز ورود به دوره های دستیاری از طرف مراجع ذیصلاح، در این دوره محدودیت سنی وجود ندارد.

 

مدارک مورد نیاز:

 

1- یک قطعه عکس 3 در 4 ( 200 * 300 یا 300*400 با فرمت jpg و حداکثر سایز 70kb)

 

2- پرداخت فیش بانکی بر اساس دستورالعمل آزمون مربوطه

 

3- تکمیل فرم تقاضانامه ثبت نام (به صورت اینترنتی)

 

به گزارش مهر، داوطلبان جهت ثبت نام و دریافت راهنمای آزمون پذیرش دستیار از ساعت 9 صبح روز 25 آذرماه به آدرس اینترنتی http://dme.hbi.ir/sanjesh  مراجعه کنند.