خانه پزشک

اللَّهُمَّ صَلِّ عَلَى مُحَمَّدٍوَآلِ مُحَمَّد لعنت خدابرسوال فروشان وحامیانشان اللَّهُمَّ صَلِّ عَلَى مُحَمَّدٍوَآلِ مُحَمَّدٍ

خانه پزشک

اللَّهُمَّ صَلِّ عَلَى مُحَمَّدٍوَآلِ مُحَمَّد لعنت خدابرسوال فروشان وحامیانشان اللَّهُمَّ صَلِّ عَلَى مُحَمَّدٍوَآلِ مُحَمَّدٍ

زمان دقیق آزمون دستیاری پزشکی اعلام شد


http://s1.picofile.com/file/7499585806/besm230.jpg

 اللَّهُمَّ صَلِّ عَلَى مُحَمَّدٍوَآلِ مُحَمَّدٍ 

 =====================


اطلاعیه شماره 15 در خصوص تغییر تاریخ برگزاری چهل و یکمین دوره آزمون پذیرش دستیار تخصصی

«بدینوسیله به اطلاع کلیه متقاضیان شرکت در چهل و یکمین دوره آزمون پذیرش دستیار تخصصی رسانیده میشود  تاریخ برگزاری چهل و یکمین دوره آزمون پذیرش دستیار تخصصی از تاریخ 8/12/1392 به تاریخ 11/2/1393 تغییر یافت. مقتضی است افراد متقاضی جهت شرکت در آزمون  مورد نظر از تاریخ 16/9/1392 لغایت 11/10/1392 با مراجعه به سایت اینترنتی http://sanjeshp.ir نسبت به ثبت نام اقدام لازم به عمل آورند.»




========================

معاون وزیر بهداشت خبر داد:
مهمترین تغییرات آزمون دستیاری 93/ انتخاب رشته محدود شد
معاون آموزشی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با اشاره به برگزاری آزمون دستیاری سال 93 در اردیبهشت ماه 93 از تغییرات عمده در نحوه پذیرش دستیار پزشکی بالینی در دانشگاه های علوم پزشکی خبر داد.

دکتر سیدامیرمحسن ضیایی در گفتگو با خبرنگار مهر افزود: آزمون از منظر اجرایی با آزمون های دیگر تفاوتی ندارد و تغییر ویژه ای در اجرا نخواهد داشت اما برخی تغییرات منوط به بعد از برگزاری و نحوه پذیرش اعمال خواهد شد. 

وی خاطرنشان کرد: با توجه به بررسی های صورت گرفته مشخص شده است که زیاد بودن امکان انتخاب رشته - محل باعث مشکلاتی می شود. در حال حاضر دستیاران امکان انتخاب 100 رشته - محل را دارند در حالیکه محدود شدن امکان انتخاب رشته بر اساس علایق یکی از راهکارهای موثر در این زمینه است. 

ضیایی اظهار داشت: به همین منظور امکان انتخاب رشته محدود می شود و میزان تعداد انتخابها در زمان مقتضی به اطلاع دستیاران می رسد. 

وی اضافه کرد: از سوی دیگر ضریب دروس تغییر خواهد کرد تا در زمان انتخاب رشته فرد با توجه به نمره و ضریب دریافتی انتخاب بهتری انجام دهد. 

دبیر شورای آموزش پزشکی و تخصصی یادآور شد: به طور نمونه فردی که می خواهد در رشته های جراحی پذیرش شود دروس این بخش را با ضریب بالاتری می خواند و یا کسی که می خواهد در رشته های داخلی تحصیل کند ضریب دروس آن رشته ها برایش بالاتر خواهد بود و همین به انتخاب بر اساس علاقه افراد کمک می کند. 

به گزارش مهر، پیش از این آزمون دستیاری هر سال در اسفندماه برگزار می شد که امسال وزارت بهداشت تصمیم گرفت زمان برگزاری آزمون را به اردیبهشت تغییر دهد.

===============

زمان دقیق آزمون دستیاری پزشکی اعلام شد
چهل و یکمین آزمون دستیاری سال 93 که پیش از این قرار بود در 8 اسفندماه سال 92 برگزار شود به 11 اردیبهشت ماه 93 موکول شد.

به گزارش خبرنگار مهر، دکتر سیدامیرمحسن ضیایی معاون آموزشی وزارت بهداشت پیش از این در گفتگو با خبرنگار مهر یادآور شده بو: بهترین زمانی که برای برگزاری آزمون دستیاری پزشکی در سال های متمادی در نظر گرفته شده، اردیبهشت ماه است که اکنون نیز اردیبهشت ماه را برای برگزاری آزمون دستیاری دوره چهل و یکم در نظر گرفته ایم.

بر اساس اعلام مرکز سنجش آموزش پزشکی وزارت بهداشت تاریخ دقیق برگزاری آزمون دستیاری پزشکی در اردیبهشت ماه 93 در تاریخ 11 اردیبهشت ماه تعیین شده است.

=====================

استقبال دانشجویان از تأخیر در برگزاری آزمون دستیاری 93

درخواست داوطلبان از وزارت بهداشت: زمان برگزاری آزمون دستیاری را تثبیت کنید

پزشکان عمومی داوطلب ورود به رشته‌های تخصصی پزشکی هر ساله خود را برای آزمون دستیاری که از لحاظ استرس و فشردگی رقابت کمتر از ماراتن علمی کنکور نیست، آماده می‌کنند، در سال‌های اخیر، بسیاری از پزشکان عمومی به دلایلی از جمله افزایش شمار دانش آموختگان این دوره، مشکلات مادی، بیکاری، جایگاه اجتماعی و غیره ترجیح می‌دهند در سن بالا و به‌رغم مشغله‌های کاری و خانوادگی بسیار برای تغییر وضع معیشتی خود، در این آزمون شرکت و در دوره تخصصی پزشکی ادامه تحصیل دهند.

بر اساس برنامه‌ریزی‌هایی معاونت آموزشی دولت دهم مقرر شده بود آزمون دستیاری پزشکی 93 در اسفند ماه سال جاری برگزار شود، در واقع بر اساس این تدبیر در سال 92 دو آزمون دستیاری برگزار می‌شد، اما چند روز پیش دکتر سید امیر حسین ضیایی معاون آموزشی وزارت بهداشت خبر از تعویق مجدد زمان برگزاری آزمون دستیاری سال جاری و موکول شدن این آزمون در اردیبهشت ماه 93 داد، چرا که به گفته ضیایی اردیبهشت ماه هر سال بهترین زمان برای برگزاری آزمون دستیاری پزشکی است.

بر همین اساس خبرنگار ایسنا منطقه دانشگاه علوم پزشکی تهران پای صحبت برخی دواطلبان آزمون دستیاری پزشکی نشست و نظرات آنها ر ا درباره موکول شدن زمان آزمون به اردیبهشت ماه سال 93 جویا شد.

دکتر محمد بداغ آبادی ضمن ابراز خرسندی از موکول شدن زمان آزمون به اردیبهشت 93، گفت: خوشحالم در دولت تدبیر و امید؛ با تدبیر معاون آموزشی وزارت بهداشت تاریخ برگزاری آزمون به اردیبشهت ماه سال 93 موکول شد.

وی ادامه داد: بازگشت آزمون به تاریخ قبلی خود از این جهت حائز اهمیت است که داوطلبان برای رقابت در این آزمون نیاز به یک برنامه ریزی مدون و مطالعه چندباره به رفرنس‌های آزمون که بیش از 30 هزار صفحه مطالب علمی و جزئی را شامل می‌شود را دارند.

این ورودی سال 83 دانشگاه علوم پزشکی تهران ادامه داد: تغییر ناگهانی تاریخ آزمون در سال 88 به صورت ناگهانی باعث بر هم خوردن نظم مطالعاتی داوطلبان شد و بر اساس آن استرس و فشارروانی بسیار زیادی بر داوطلبان وارد می‌شد.

بداغ آبادی افزود: با توجه به برنامه‌ریزی‌هایی که شده بود آزمون دستیاری در سال 92 دو بار در سال برگزار می‌شد و این زمان به این دلیل که فاصله بین آزمون اول و دوم بسیار کم می‌شد و داوطلبان دیگر انرژی و توان کافی برای شرکت دوباره آزمون در سال را ندشته‌اند، آنها را منگران کرده بود که خوشبختانه با تأخیر در برگزاری آزمون دستیاری پزشکی به اردیبشهت ماه جمع زیادی از دانشجویان خوشحال شدند.

از تقلب مجدد در آزمون بسیار نگرانم

سیاوش قرائتی ورودی سال 80 که برای دومین سال آزمون دستیاری را می خواهد تجربه کند، تنها نگرانیش بروز تخلف و تقلب در آزمون دستیاری است و می‌گوید: امیدوارم در آزمون 93 تقلب تکرار نشود و مسولان پیش از برگزاری آزمون تمامی راهکارهای حراستی و حفاظتی را برای جلوگیری از تخلف و تقلب امتحان دستیاری را بکار بگیرند.

وی بالا بردن امنیت برگزاری امتحانات را مهمترین خواسته خود از مسولان عنوان کرد و با بیان اینکه تقلب در آزمون دستیاری موجب کاستن انگیزه خواهد شد اظهارداشت: تغییر زمان آزمون قطعا از فشار روحی دواطلبان کم می کند که امیدوارم مسولان وزارت بهداشت با برنامه ریزی صحیح و پیشگیری از تقلب از بروز چنین مشکلاتی جلوگیری کنند.

با تاخیر در برگزاری آزمون دستیاری پزشکی فرصت کافی برای مطالعه دارم

دکتر معصومه محمدی ورودی 84 دانشگاه علوم پزشکی تهران با بیان اینکه از تأخیر در برگزاری آزمون دستیاری پزشکی به اردیبشهت ماه موافقم، گفت: برگزاری دو آزمون در یکسال کاملا غیر منطقی بود، چرا که داوطلبان فرصت کافی برای مطالعه مجدد را ندارند.

وی ادامه داد: موکول شدن زمان برگزاری امتحان دانشجویان فرصت کافی برای دستیابی به منابع جدید آزمون از جمله رفرنس‌های تغییر یافته‌ای چون کاتزونگ 2013 برای درس فارموکولوژی و همچنین گوش، حلق و بینی، پوست، عفونی فراهم می‌شود.

دکتر ربابه حقانی ورودی سال 85 دانشگاه علوم پزشکی تهران در خصوص تاخیر برگزاری آزمون دستیاری، گفت: با توجه به اهمیت داشتن آینده شغلی و موقعیت کاری آزمون دستیاری فرصتی برای نیل به این هدف خواهد بود.

وی با بیان اینکه قبلا فرصت چندانی برای مطالعه رفرنس‌ها نداشتیم، ادامه داد: تنها برگزاری کلاس‌های آموزشی برای دستیاری معمولا هشت ماه طول می‌کشد که بعد از آن فرصتی برای مطالعه دوباره کتاب‌ها نداشتیم.

مسولان وزارت بهداشت تاریخ برگزاری آزمون دستیاری را ثابت و قطعی کنند

دکتر احسان کرمی با بیان اینکه به تعویق افتادن رزیدنتی از دو بعد مسرت بخش بود، گفت: از یک طرف پایان شایعات موجود در باب تاریخ امتحان و پایان بلاتکلیفی ما که در حال آماده شدن برای امتحان بودیم و از یک طرف هم دو ماه فرصت اضافه‌ای که به شدت برای مرور نهایی دروس مفید است، خوشحال کننده نبود.

وی ادامه داد: مسئله‌ای که وجود دارد سخت‌تر شدن کار برای همه داوطلبان است، چرا که با افزایش دو ماه به وقت مطالعه، کسانی که احساس می‌کردند، فرصت کافی برای مطالعه دروس ندارند و به فکر امتحان دادن در سال آینده بودند هم وارد گود خواهند شد و رقابت امسال شدیدتر انجام خواهد شد.

کرمی اضافه کرد: احتمال تغییر رفرنس‌ها و روزآمد شدن آنها هم وجود دارد که موجب بی‌اعتبار شدن جزوه‌های کمک آموزشی و نیاز به مراجعه به اصل رفرنس‌ها می‌شود، البته انتظاری که از وزارت بهداشت می رود این است که از الان برای سالیان آینده هم تاریخ امتحان را ثابت و قطعی کند تا دوستان دیگری که می‌خواهند هم برنامه‌ریزی کنند و لاین‌های اینترنتی را انتخاب کنند و بتوانند انتخاب راحت‌تری داشته باشند.



تأخیر در برگزاری آزمون دستیاری پزشکی/ زمان آزمون اردیبهشت 93

http://s1.picofile.com/file/7499585806/besm230.jpg

 اللَّهُمَّ صَلِّ عَلَى مُحَمَّدٍوَآلِ مُحَمَّدٍ 

 =====================

معاون وزیر بهداشت:
تأخیر در برگزاری آزمون دستیاری پزشکی/ زمان آزمون به اردیبهشت 93 موکول شد
معاون آموزشی وزارت بهداشت از تعویق زمان برگزاری آزمون دستیاری پزشکی در سال 92 خبر داد و گفت: این آزمون به اردیبهشت ماه 93 موکول شد. 

دکتر سیدامیرمحسن ضیایی در گفتگو با خبرنگار مهر افزود: پیش از این اعلام شده بود که چهل و یکمین آزمون دستیاری سال 93 در 8 اسفندماه سال 92 برگزار می شود که این زمان به تعویق افتاد. 

دبیر شورای آموزش پزشکی و تخصصی اظهار داشت: بهترین زمانی که برای برگزاری آزمون دستیاری پزشکی در سال های متمادی در نظر گرفته شده، اردیبهشت ماه است که اکنون نیز اردیبهشت ماه را برای برگزاری آزمون دستیاری دوره چهل و یکم در نظر گرفته ایم. 

وی اضافه کرد: تاریخ دقیق برگزاری آزمون در اردیبهشت ماه 93 به داوطلبان آزمون دستیاری اعلام می شود. 

ضیایی خاطرنشان کرد: تعویق این زمان پیش از این در کمیسیون معین شورای آموزش پزشکی و تخصصی به تصویب رسیده بود که به تازگی برای ابلاغ اعلام شده است. 

=======================

وزارت بهداشت موظف به پذیرش 30 درصد دانشجویان بومی با اولویت مناطق محروم شد
با نظر موافق نمایندگان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی موظف شد 30 درصد ورودی‌های رشته‌های پزشکی را از طریق جذب دانشجوی بومی با اولویت مناطق محروم پذیرش کند.

به گزارش خبرگزاری خانه ملت، نمایندگان در نشست علنی امروز (چهارشنبه 10 مهرماه) مجلس شورای اسلامی، در جریان بررسی طرح اصلاح بند 3 ماده واحده قانون برقراری عدالت آموزشی در پذیرش دانشجو در دوره های تحصیلات تکمیلی و تخصصی با کلیات و تبصره های آن با 168 رأی موافق، 10 مخالف و 7 ممتنع از مجموع 215 نماینده حاضر موافقت کرد.

بند 3 ماده واحده قانون برقراری عدالت آموزشی در پذیرش دانشجو در دوره های تحصیلات تکمیلی و تخصصی به همراه تبصره ها به شرح زیر تصویب شد:

ماده واحده ـ بند 3 ماده واحده قانون برقراری عدالت آموزشی در پذیرش دانشجو در دوره های تحصیلات تکمیلی و تخصصی مصوب 29/1/1389 و تبصره آن به شرح زیر اصلاح می شود:

3ـ وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی موظف است 30 درصد ورودی‌های رشته های پزشکی عمومی، دستیاری تخصصی پزشکی و سایر رشته های گروه پزشکی را از طریق جذب دانشجوی بومی با اولویت مناطق محروم و متناسب با نیاز استان ها و در چهارچوب نظام سطح بندی پذیرش نماید.

تبصره 1ـ تعهد اخذ شده از مشمولین این بند برای خدمت در مناطق مورد تعهد 3 برابر مدت تحصیل است و قابل خرید و جا به جایی نمی باشد.

تبصره 2ـ ارائه مدرک فارغ ا لتحصیلی مشمولین مذکور بعد از اتمام تعهد مورد نظر، مجاز می باشد و نامبردگان در زمان تعهد مجاز به فعالیت پزشکی در سایر نقاط کشور نمی باشد.

تبصره 3ـ تحصیل دانشجویان بومی موضوع این بند در دانشگاه های استان مربوطه در اولویت می باشد در صورتی که داوطلب مذکور نمره لازم برای تحصیل در دانشگاه دیگر کسب کرده باشد تحصیل او برابر مقررات این بند منوط به موافقت وی خواهد بود.

تبصره 4ـ ادامه تحصیل در مقاطع آموزشی بالاتر، پس از طی حداقل نیمی از مدت زمان تعهد مشمولین این بند امکان پذیر می باشد.

تبصره 5ـ نقل انتقال مشمولین این بند تابع مقررات این قانون می باشد.

لازم به ذکر است تبصره 3 طرح مذکور با 141 رأی موافق، 9 مخالف و 9 ممتنع از مجموع 216 نماینده حاضر اصلاح شد.

گفتنی است تبصره 5 طرح اصلاح بند 3 ماده واحده قانون برقراری عدالت آموزشی در پذیرش دانشجو در دوره های تحصیلات تکمیلی و تخصصی با 130 رأی موافق، 4 مخالف و 7 ممتنع اصلاح شد.

==============================

طی حکمی از سوی وزیر بهداشت؛

دکتر سیدحسن امامی رضوی قائم مقام وزیر در امور دانشگاه‌ها شد

» سرویس: دانشگاه و حوزه - آموزشی

طی حکمی از سوی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی دکتر سید حسن امامی رضوی به سمت قائم مقام وزیر در امور دانشگاهها منصوب شد.

به گزارش سرویس دانشگاهی ایسنا، متن این حکم به شرح زیر است:

جناب آقای دکتر سید حسن امامی رضوی

دانشیار محترم دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی تهران

سلام علیکم

نظر به تعهد ، تخصص و تجارب گرانقدر جنابعالی به موجب این ابلاغ به عنوان قائم مقام وزیر در امور دانشگاهها منصوب می‌شوید.

امید است با اتکال به خداوند متعال با رعایت قانون مداری ، اعتدال گرائی و منشور اخلاقی دولت تدبیرو امید در جهت پیشبرد اهداف وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و خدمت به ملت شریف ایران موفق باشید.

دکتر سید حسن هاشمی

وزیر

بنابراین گزارش، بخشی از سوابق علمی اجرایی و تحقیقاتی دکتر سید حسن امامی رضوی به شرح زیر است:

تحصیلات

دوره پزشکی عمومی: دانشگاه تهران 1356- 1366

دوره تخصصی جراحی عمومی: دانشگاه علوم پزشکی تهران 1367 – 1371 (فارغ التحصیل بورد رتبه اول)

تجربه کار

عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران (گروه جراحی ) 1371- ادامه دارد.

دو سال ماموریت آموزشی – دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه

عضو شورای پژوهشی گروه جراحی

عضو کمیته علمی مجله طب تزکیه (1373-1376)

عضو کمیسیون مشورتی شورایعالی انقلاب فرهنگی (1374- 1376)

عضو کمیته کشوری مبارزه با ایدز(1373-1376)

معاون امور دانشجویی؛ فرهنگی؛ حقوقی و مجلس وزارت بهداشت و درمان و آموزش پزشکی (1374-1376)

عضو کمیته اخلاق در پژوهش دانشگاه علوم پزشکی تهران (1380-ادامه دارد)

کارشناس هیات بدوی انتظامی سازمان نظام پزشکی(1380- ادامه دارد)

کارشناس هیات عالی انتظامی سازمان نظام پزشکی ( 1380- ادامه دارد)

کارشناس کمیسیون پزشکی سازمان پزشکی قانونی (1381- ادارمه دارد)

سرپرست مرکز تحقیقاتی اخلاق و تاریخ پزشکی (1381- 1383 )

عضو کمیته طرح سئوال آزمون پذیرش دستیاری و پیش کارورزی (1381- ادامه دارد)

عضو هیات ممتحنه آزمون دانشنامه تخصصی(1385-ادامه دارد)

رئیس بیمارستان ولی عصر عج و قائم مقام مجتمع بیمارستانی امام خمینی (1379-1383)

عضو شورای مرکزی بسیج جامعه پزشکی دانشگاه علوم پزشکی تهران و کشور(1380-ادامه دارد)

رییس مجتمع بیمارستانی امام خمینی (مهر ماه 1383 – مهر ماه 1384)

معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی تهران (مهرماه 1384 – بهمن ماه 1384)

رئیس دانشکده پزشکی دانشگاه علوم پزشکی تهران( بهمن 1384 – 1387)

سرپرست مرکز تحقیقات ترمیم ضایعات مغزی و نخاعی( بهمن 1385 – ادامه دارد)

معاون سلامت وزارت بهداشت درمان وآموزش پزشکی (اریبهشت 1387 – 1388)

معاون درمان وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی(1388-1392)

رییس پژوهشکده مغز و اعصاب دانشگاه علوم پزشکی تهران(1390 –ادامه دارد)

فعالیت های فوق برنامه

تدریس اخلاق پزشکی در دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه

دبیر علمی اولین کنگره بین المللی اخلاق پزشکی

دبیر اجرایی کنگره انطباق امور پزشکی با موازین شرع

کنفرانس ها و سمینارها

نکات اخلاقی پیوند اعضاء – اولین کنگره بین المللی اخلاق پزشکی مرداد 1372

نکات اخلاقی در امور دندانپزشکی – کنگره دندانپزشکی فروردین 1373

اپیدمیولوژی سرطان مری در ایران – سمینار بازآموزی جراحی کرمانشاه 1377

ترومای شکم – سمینار بازآموزی جراحی کرمانشاه 1378

روشهای مختلف اعمال جراحی سرپایی – همایش پزشکان عمومی 1380 و 1381

حقوق و حریم بیماران - دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه 1380

تومورهای خوش خیم و بدخیم کبد و پانکراس - دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه 1379

بیماری‌های دیورتیکولر کولون – آمادگی برای عمل کولورکتال – جراحیهای کولور کتال- دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه 1380

بررسی نکات اخلاقی در روابط پزشک و بیمار – مرکز تحقیقات اخلاق و تاریخ پزشکی دانشگاه علوم پزشکی تهران 1381

تالیف و ترجمه کتاب وپایان نامه ها

اعمال جراحی سرپائی(کتاب)

بررسی علل تب در بیماران جراحی شده بیمارستانهای کرمانشاه

بررسی شیوع ترومبوفلبیت در بیماران جراحی شده با آمادگی الکل و بتادین

بررسی مفاهیم اخلاق پزشکی از دیدگاه پزشکان

بررسی اشتباهات تشخیصی آپاندیسیت

بررسی علل خونریزی گوارشی فوقانی در بیماران بستری بیمارستان امام خمینی کرمانشاه

بررسی روش High ligation در درمان واریس

مقالات

نکات اخلاقی پیوند اعضاء‌ طب و تزکیه

آنورسیم شریان ساب کلاوبن- گزارش یک مورد- طب و تزکیه

انتخاب روش های جراحی در زخم های پپتیک – طب و تزکیه شماره 6 – سال دوم – زمستان 1371 – مهر 65

آزادی سازی مری به روش توراکوسکوپی در کانسر مری

دکتر محمد طالب پور- دکتر سید حسن امامی رضوی – دکتر محمود غلام آل محمد

مجله دانشگاه علوم پزشکی یزد – سال دهم – شماره سوم – پائیز 1381- ص 94-86

نقش روشهای تشخیص (سونوگرافی و لاواژ تشخیص صفاق) در بیماران دچار ترومای غیر نافذ شکم (بررسی 5-3)

دکتر علی جعفریان – دکتر امیرعسگری – دکتر سید حسن امامی رضوی

مجله پزشکی ارومیه – سال پانزدهم شماره 2- تابستان 1383 – ص 142-136