خانه پزشک

اللَّهُمَّ صَلِّ عَلَى مُحَمَّدٍوَآلِ مُحَمَّد لعنت خدابرسوال فروشان وحامیانشان اللَّهُمَّ صَلِّ عَلَى مُحَمَّدٍوَآلِ مُحَمَّدٍ

خانه پزشک

اللَّهُمَّ صَلِّ عَلَى مُحَمَّدٍوَآلِ مُحَمَّد لعنت خدابرسوال فروشان وحامیانشان اللَّهُمَّ صَلِّ عَلَى مُحَمَّدٍوَآلِ مُحَمَّدٍ

برخی شایعات مبنی بر دخالت برخی چهره‌‏های نظام درپرونده دستیاری

عضو کمیته تحقیق و تفحص از‌‏آزمون دستیاری پزشکی:
سندی دال بر دخالت برخی چهره‌‏های شناخته شده نظام مبنی بر تخلف در‌‏آزمون دستیاری پزشکی نداریم (اگر داشته باشیم هم جرات بیانش را نداریم چون گوشمان را می بُرند)

تهران- خبرگزاری کار ایران                                      تاریخ :27/08/1384 
عضو کمیته تحقیق و تفحص ازآزمون دستیاری پزشکی در مورد برخی شایعات، مبنی بر دخالت برخی چهره‌‏های شناخته شده نظام درپرونده آزمون دستیاری، گفت: سندی دال بر دخالت برخی چهره‌‏های سیاسی و شناخته شده نظام در تحقیق و تفحص مجلس از آزمون دستیاری پزشکی وجود ندارد.

عوض حیدرپور در گفت و گو با خبرنگار پارلمانی "ایلنا"، افزود: نتایج تحقیق و تفحص از این آزمون آماده شده است و تیمی ویژه در حال جمع بندی نهایی و تهیه پیش نویس آن برای تقدیم به مجلس است.
وی در مورد علت تاخیر تقدیم پیش‌‏نویس مذکور در طی هفته‌‏های گذشته علی رغم وعده داده شده، گفت: مشکلات انبوهی که طی هفته‌‏های گذشته پیش آمده امکان تهیه و تقدیم این پیش نویس را فراهم نکرد و امیدواریم بزودی در اولین فرصت این پیش نویس تقدیم شود.
عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس هفتم، گفت: اعضای هیات تحقیق و تفحص کاملا با روش علمی و حسب وظیفه شرعی در ارتباط با مراحل مختلف تحقیق و تفحص از آزمون دستیاری پزشکی کار کرده‌‏اند.

هفته‌ی آینده حکم صادره برای پرونده‌ی آزمون دستیاری ابلاغ می‌شود

از سوی شعبه‌ی 1083 دادگاه عمومی تهران؛

هفته‌ی آینده حکم صادره برای پرونده‌ی آزمون دستیاری ابلاغ می‌شود

شعبه‌ی 1083 دادگاه عمومی تهران سه شنبه‌ی هفته‌ی آینده حکم صادره برای پرونده‌ی آزمون دستیاری را ابلاغ می‌کند.

به گزارش خبرنگار حقوقی خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، قاضی حسینیان استعلام‌های متعددی را در این پرونده‌ی از حراست وزارت بهداشت، کمیسیون اصل 90 مجلس، دبیرخانه‌ی تخصصی آموزش پزشکی و ضابطان و دادسرای عمومی و انقلاب ناحیه‌ی 7 انجام داده بود.

براساس این گزارش قاضی حسینیان پس از صدور حکم پرونده آن را به شکات، متهمان و وکلای پرونده، کمیسیون اصل 90 مجلس، وزارت بهداشت و درمان، دادستانی تهران و رییس دادگستری ابلاغ می‌کند. 1384/08/25


دبیر شورای آموزش پزشکی و تحصصی در گفت و گو با فارس: 13:28 - 25/08/84

صندوق حمایت از دستیاران پزشکی تشکیل می‌شود

خبرگزاری فارس: دبیر شورای آموزش پزشکی و تخصصی وزارت بهداشت گفت: صندوق حمایت از دستیاران پزشکی با استفاده از درآمد اختصاصی بیمارستانها و دانشگاههای علوم پزشکی و همکاری‌بیمه‌ها همزمان با افزایش دو برابری حقوق دستیاران که از مهرماه امسال اجرایی شده به منظور بهبود وضعیت دستیاران رشته‌های تخصصی پزشکی تشکیل می‌شود.

بهرام عین اللهی در گفت و گو با خبرنگار اجتماعی فارس افزود: حقوق دریافتی دستیاران رشته های تخصصی پزشکی از مهرماه امسال حدود دو برابر افزایش یافت و از 80 هزار تومان برای مجردها به 180 هزار تومان و از 120 تومان برای پزشکان متاهل به 250 تومان رسید.
وی ادامه داد: دستیاران رشته های تخصصی پزشکی در بخشهای بیمارستانی و اورژانسها نقش موثری در خدمات رسانی به بیماران دارند که تاکنون از حقوق کافی برخوردار نبوده اند به همین علت بر اساس این مصوبه برای افزایش حقوق آنان اقدام شده است.
وی گفت: علاوه بر آن به زودی صندوقهای حمایت از دستیاران با استفاده از منابع و درآمدهای اختصاصی دانشگاههای علوم پزشکی و بیمارستانهای تابعه و همکاری سازمانهای بیمه گر تشکیل می شود که تسهیلاتی را در اختیار دستیاران قرار می دهد.
وی همچنین ادامه داد: بر اساس مصوبه دیگر شورای آموزش پزشکی و تخصصی وزارت بهداشت از این پس آزمونهای ارتقای رشته های پزشکی به صورت غیر متمرکز در دانشگاههای برگزار می شود اما آزمون دستیاری با توجه به اهمیت آن و نیز لزوم دقت در امنیت و سلامت این آزمون همچنان به صورت متمرکز و سراسری برگزار می شود.
وی گفت: سالانه حدود 15 هزار نفر در آزمون دستیاری شرکت می کنند که حدود 10 درصد آنها در رشته های تخصصی علوم پزشکی پذیرفته می‌شوند.

وزارت بهداشت: 11 اسفند تاریخ قطعی برگزاری آزمون دستیاری

وزارت بهداشت و درمان، حقوق دستیاران پزشکی را افزایش داد

خبرگزاری جمهوری اسلامی ‪۸۴/۰۸/۲۴

دبیر آموزش پزشکی، تخصصی وزارت بهداشت، درمان وآموزش پزشکی از افزایش دو برابری حقوق دستیاران پزشکی در کشور خبر داد.

دکتر "بهرام عین‌اللهی"، روز سه‌شنبه‌درگفت و گو باخبرنگار ایرنا افزود:

این تصمیم در جلسه‌ای که با حضور وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی برگزار شد، اتخاذ گردید.

وی با بیان اینکه این دستورالعمل به تمامی دانشگاههای علوم‌پزشکی ابلاغ شده است، اظهار داشت: بر اساس این مصوبه، دستیاران پزشکی مجرد شاغل در بیمارستانهای دولتی،۱۸۰ هزارتومان ‪  و متاهل۲۵۰ هزار تومان حقوق دریافت خواهند کرد. ‪ 

عین‌اللهی، یادآور شد: این در حالی است که پیش از ابلاغ‌این دستورالعمل، دستیاران پزشکی مجرد ۸۰هزار تومان ‪  و متاهل۱۲۰ هزار تومان حقوق دریافت می کردند.

وی، در ادامه، استانداردسازی برنامه‌های درسی و ارزشیابی بخش‌های تخصصی پزشکی دانشگاههای علوم پزشکی را از جمله برنامه‌های آموزش پزشکی دانست و گفت: این برنامه‌ها در جهت بهبود کیفیت بخش آموزش پزشکی صورت می‌گیرد.

عین‌اللهی، بااشاره به اینکه‌آزمون دستیاری پزشکی ۱۱اسفند امسال برگزار می‌شود، گفت: برنامه‌هایی در دست اقدام است که این آزمون در محیطی سالم و به دور از تخلف و مشکلاتی که سال گذشته در برگزاری آن بوجود آمد، برگزار شود.


خبرگزاری جمهوری اسلامی ‪۸۴/۰۸/۲۴

……سخنگوی قوه قضاییه، در ادامه این کنفرانس خبری، در پاسخ به سوالی در باره‌وضعیت دانشجویانی که قرار بود با پیشنهاد آیت‌الله هاشمی شاهرودی مورد عفو قرار گیرند، گفت: قرار بود اسامی این دانشجویان، توسط وزارت آموزش، تحقیقات و فناوری به دستگاه قضایی ارایه شود و ما منتظر اعلام رسمی اسامی این افراد از سوی این وزارتخانه هستیم.

وی همچنین، در این‌باره ، که چرا با وجود دستور رییس قوه قضاییه مبنی بر توقف احضار دانشجویان به دادسراها و محاکم، همچنان شاهد تداوم این احضارها هستیم، گفت: مواردی را که رسانه‌ها می‌نویسند احتمالا "مربوط به پرونده قبلی" آنها یا "جرم عمومی"، است.

وزیر دادگستری اطمینان داد که دیدگاه و دستور رییس قوه قضاییه در این باره توسط محاکم اجرا شده و خواهد شد. سخنگوی قوه قضاییه، همچنین از صدور حکم پرونده متهمان آزمون دستیاری پزشکی خبر داد و گفت که جزییات این حکم، هفته آینده اعلام خواهد شد


از سوی وزارت بهداشت :

تاریخ قطعی برگزاری آزمون دستیاری تخصصی اعلام شد

دبیرخانه شورای آموزش پزشکی و تخصصی وزارت بهداشت 11 اسفند را به عنوان تاریخ قطعی برگزاری آزمون دستیاری تخصصی اعلام کرد.

به گزارش گروه دانشگاهی "مهر"، این دبیرخانه با اعلام این خبر افزود : این تاریخ به هیچ عنوان قابل تغییر نیست.

همچنین ثبت نام داوطلبان از 10 دی ماه تا آخر وقت اداری 28 دی ماه سال جاری در دانشگاه های علوم پزشکی صورت می گیرد.

آزمون دستیاری امسال 11 اسفند برگزار می‌شود

یکشنبه 22 آبان ماه سال 1384

دبیر شورای آموزش پزشکی و تخصصی در گفت و گو با فارس:      12:05 -    22/08/84

آزمون دستیاری امسال 11 اسفند برگزار می‌شود

خبرگزاری فارس: دبیر شورای آموزش پزشکی و تخصصی وزارت بهداشت گفت: آزمون دستیاری امسال 11 اسفند ماه برگزار می‌شود؛ این زمان قطعی است و به هیچوجه تغییر نمی‌کند.

بهرام عین اللهی در گفت و گو با خبرنگار اجتماعی فارس افزود: ثبت نام از متقاضیان شرکت در آزمون دستیاری تخصصی پزشکی امسال از 10تا 28 دی ماه در دانشگاههای علوم پزشکی سراسر کشور انجام می شود.
وی ادامه داد: هر سال حدود 10 درصد از افرادی که در آزمون دستیاری رشته های تخصصی پزشکی شرکت می کنند پذیرفته می شوند و امسال نیز به همین صورت است که البته با توجه به نیاز کشور به برخی رشته‌های تخصصی پزشکی وزارت بهداشت در صدد تغییرات محدودی در میزان پذیرش بعضی رشته‌ها هستیم که پس از تصویب نهایی، جزئیات آن اعلام می شود.
عین‌اللهی همچنین با اعلام اسامی افراد جایگزین آزمون دستیاری گذشته گفت: اسامی سه برابر ظرفیت افراد جایگزین رشته های تخصصی سی و دومین آزمون دستیاری تخصصی به دانشگاههای علوم پزشکی سراسر کشور ابلاغ شده و پذیرفته شدگان حداکثر تا 28 آبان برای معرفی و ثبت نام در رشته های پذیرفته شده فرصت دارند.
وی افزود: در مجموع 71 نفر به عنوان افراد جایگزین رشته های تخصصی پزشکی به جای افراد انصرافی وارد دانشگاه می شوند که 210 نفر به عنوان افراد اصلی و علی البدل جایگزین این رشته ها به دانشگاههای معرفی شده‌اند تا در صورت انصراف تعدادی از پذیرفته شدگان افراد علی البدل به جای آنها وارد دوره دستیاری بشوند.
عین اللهی همچنین گفت: همزمان با اعلام اسامی افراد جایگزین رشته های دستیاری اسامی پذیرفته شدگان رشته کارشناسی ارشد پزشکی ورزشی نیز به دانشگاههای علوم پزشکی سراسر کشور اعلام شده و این افراد نیز تا پایان وقت اداری 28 آبان برای معرفی و ثبت نام خود فرصت دارند.
اسامی افراد جایگزین رشته های دستیاری و پذیرفته شدگان رشته کارشناشی ارشد پزشکی ورزشی همچنین در سایت دبیرخانه آموزش پزشکی و تخصصی قابل مشاهده است.


وزیر بهداشت:
نظام آموزش پزشکی نیازمند تغییرات اساسی است
برگزاری آزمون ارتقا به دانشگاه‌های علوم پزشکی واگذار شد