خانه پزشک

اللَّهُمَّ صَلِّ عَلَى مُحَمَّدٍوَآلِ مُحَمَّد لعنت خدابرسوال فروشان وحامیانشان اللَّهُمَّ صَلِّ عَلَى مُحَمَّدٍوَآلِ مُحَمَّدٍ

خانه پزشک

اللَّهُمَّ صَلِّ عَلَى مُحَمَّدٍوَآلِ مُحَمَّد لعنت خدابرسوال فروشان وحامیانشان اللَّهُمَّ صَلِّ عَلَى مُحَمَّدٍوَآلِ مُحَمَّدٍ

اعلام نتایج نهایی آزمون پذیرش دستیار وزارت بهداشت اوایل مرداد

 
دبیر شورای آموزش پزشکی و تخصصی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اعلام کرد: نتایج نهایی سی و سومین دوره آزمون پذیرش دستیار وزارت بهداشت اوایل مرداد اعلام می‌شود.
به گزارش خبرنگار صنفی آموزشی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، دکتر بهرام عین‌اللهی با بیان این که نتایج نهایی پذیرفته شدگان سی و سومین دوره آزمون پذیرش دستیاری که اسفند سال گذشته برگزار شد، تا اوایل مردادماه اعلام می‌شود، گفت: سی و چهارمین دوره آزمون پذیرش دستیار اسفند ماه سال جاری در 24 رشته تخصصی برگزار می‌شود.

دکتر عین‌الهی با بیان این که آزمون پذیرش دستیار امسال تغییرات زیادی نداشته است، گفت: امسال ظرفیت نیز مانند سال گذشته حدود 1500 نفر خواهد بود، البته ظرفیت‌ها در برخی از رشته‌ها با توجه به نیاز کشور تعدیل شده است.

لغو مدرک فارغ التحصیلی متخلفین پس از احراز تخلف


تشریح تخلفات آزمون های وزارت بهداشت در گفتگوی مهر با معاون آموزشی وزارت بهداشت:
ممانعت از ادامه تحصیل دانشجویانی که به ناحق وارد رشته های تخصصی می شوند
خبرگزاری مهر - گروه حوزه و دانشگاه: تخلف در آزمون های وزارت بهداشت نیز همچون آزمون هایی که توسط سازمان سنجش آموزش کشور برگزار می شود با جرائم مختلفی همراه خواهد بود. معاون آموزشی و امور دانشجویی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در گفتگویی مشروح با خبرگزاری مهر به تشریح تخلفات این آزمون ها پرداخته است.
دکتر "محمدعلی محققی" در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار دانشگاهی مهر افزود: بخش آموزشی وزارت بهداشت از حضور افرادی که بدون پایبندی به موازین اخلاقی و قانونی، اصول ناظر بر آزمون های تخصصی وزارت بهداشت را نقض کنند، به شدت جلوگیری می کند.
معاون وزیر بهداشت اضافه کرد: اگر افرادی با تخلف سعی در ورود به رشته ای را داشته باشند، این تکلیف مسلم نظام آموزشی است که با این موضوع توسط هر فرد و مرجعی، به شدت برخورد کند.
وی تأکید کرد: باید از ادامه تحصیل افرادی که به ناحق وارد رشته های تخصصی شده اند جلوگیری شود و اگر فارغ التحصیل شده اند مدرک فارغ التحصیلی آنها لغو شود.
معاون آموزشی وزارت بهداشت اظهار داشت: موضوع رسیدگی به تخلفات در آزمون ها محدود به آینده نبوده و می تواند به گذشته نیز تسری داشته باشد و طبعاً اگر تخلفاتی به اثبات برسد که مربوط به دوره های گذشته باشد تکلیف نظام آموزشی در مقابل آن مشخص است.
وی با ابراز تأسف از وقوع تخلفاتی در آزمون دستیاری سال 1382 خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه آزمون های گروه پزشکی بشدت رقابتی هستند و در برخی از رشته ها برای ورود به دوره کارشناسی ارشد از هر 100 نفر داوطلب یک نفر پذیرفته می شود. بدیهی است آزمون ها باید از سطح صحت و سلامت بسیار زیادی برخوردار باشد تا بتوان به شکل کاملاً عادلانه و علمی زمینه انتخاب میان داوطلبان برقرار شده و حقوق سایر افراد صاحب صلاحیت پایمال نشود.
محققی بر ضرورت وجود یک نظام اداری مشخص در این زمینه تأکید کرد و گفت: بررسی تخلفات آزمون ها موضوعی سلیقه ای نیست و نمی توان آن را بصورت ادعا و بدون مستند بررسی کرد.
وی با اشاره به تدوین آئین نامه تخلفات آزمون های سراسری مصوب مجلس شورای اسلامی در سال گذشته، گفت: دو کمیته ناظر در این آئین نامه تعریف شده اند که شامل دو هیئت بدوی و تجدید نظر است که هیئت بدوی رسیدگی به تخلفات مستقر در وزارت بهداشت و هیئت تجدید نظر به صورت کشوری عمل کرده و در وزارت علوم مستقر است.
معاون وزیر بهداشت اضافه کرد: موضوعاتی که مستندات لازم وفق مقرارت برای آنها وجود دارد در این کمیته ها مطرح شده و تصمیمات لازم در خصوص آن موضوعات اخذ می شود. محدوده تصمیم گیری این هیئت ها نیز نکاتی است که در قانون تعیین شده است.
محققی تأکید کرد: هیئت های رسیدگی به تخلفات حق ندارند فراتر از بحث قانونی حرکت کنند و چنانچه موضوعی خارج از حیطه وظایف این هیئت ها باشد باید در مراجع قضایی و دادگاه ها مطرح شود.
وی اضافه کرد: مسئولان وزارت بهداشت اعتقاد راسخ دارند با فردی که حتی در گذشته های دور در ورود به دوره ها و رشته های بالاتر مرتکب تخلف شده نیز باید برخورد شود.
معاون آموزشی وزارت بهداشت اضافه کرد: بدون رسیدگی دقیق به تخلفات آزمون ها آرامش به فضاهای آموزشی باز نمی گردد و امنیت روانی حاصل نمی شود. داوطلبان باید فارغ از دغدغه های نامطلوب که می تواند در فضای غیر امن وجود داشته باشد، تلاش کنند و به طور عادلانه در یک رقابت منطقی و صحیح شرکت کرده و پذیرفته شوند.
وی با تأکید بر عزم راسخ مسئولان وزارت بهداشت در خصوص برگزاری صحیح آزمون های تخصصی گفت: تلاش می شود تا تمام آزمون های تخصصی که مسئولیت آن بر عهده وزارت بهداشت است در کمال صحت و سلامت برگزار شده و از هر گونه شبهه ای عاری باشد.
محققی به تعامل مناسب وزارت بهداشت و مراجع قضایی در زمینه رسیدگی به تخلفات در آزمون های تخصصی وزارت بهداشت اشاره کرد و گفت: وزارت بهداشت ترجیح می دهد موضوع رسیدگی به تخلفات در آزمون های تخصصی خود را در فضای آرام که لازمه تحصیل و برگزاری صحیح آزمون ها است، پیگیری کند و در حد اختیارات خود نیز به طور قاطع عمل کرده و کوچکترین تزلزلی نشان نخواهد داد.
وی در خصوص نحوه احکام صادره در هیئت بدوی رسیدگی به تخلفات وزارت بهداشت گفت: احکام اولیه به افرادی که پرونده های آنها مورد رسیدگی قرار می گیرند، ابلاغ می شود. این افراد حق اعتراض دارند و اعتراضات در هیئت تجدید نظر رسیدگی می شود. احکام هیئت تجدید نظر لازم الاجرا خواهد بود.
معاون وزیر بهداشت اظهار داشت: مراجع قضایی همیشه نقش و جایگاه خودشان را دارند و هر موضوعی می تواند در آن مراجع مطرح شود، اما مراجع قضایی نیز ترجیح می دهند مواردی که صلاحیت رسیدگی آن به دلیل تخصصی بودن به وزارت بهداشت مربوط می شود، در این وزارتخانه مطرح شود.

تایید محکومیت متهم ردیف اول کاهش محکومیت متهم ردیف دوم و تبرئه

داد و فغان از بیدادی

حقایقی تلخ از زبان  رئیس جمهور محبوب و منتخب
داد از دست تزویر بازان ریاکاری که بر هیچکس رحم نمیکنند و حتی رئیس جمهور ، مرد دوم کشور هم نمی تواند با انها مقابله کند
محمود احمدی‌نژاد اظهار داشت:‌ مردم باید بخواهند و فریاد بزنند تا عدالت رعایت شود.

احمدی‌نژاد با بیان این‌که بدون عدالت پیشرفت به دست نخواهد آمد، عدالت را ستون اصلی جامعه اسلامی خواند و گفت: دولت مصمم است عدالت را در زمینه‌های گوناگون اجرا کند. تحقق عدالت از سخت‌ترین مراحل اداره‌ی امور جامعه است.
وی گفت: ‌عده‌ای به بیت‌المال دست انداخته‌اند و وقتی می‌خواهیم با آنها برخورد کنیم، سر و صدا می‌کنند.

صدور رای متهمان پرونده آزمون دستیاری پزشکی از سوی دادگاه تجدیدنظر

1385/04/21

شعبه‌ی 22 دادگاه تجدیدنظر استان تهران، رای 6 نفر از متهمان پرونده آزمون دستیاری پزشکی سال 82 را صادر کرد.

به گزارش خبرنگار حقوقی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، 6 نفر از متهمان این پرونده، پس از برگزاری جلسه‌ی دادگاه از سوی شعبه‌ی 1083 دادگاه عمومی به رای صادره اعتراض کردند.

شعبه‌ی 22 دادگاه تجدیدنظر استان تهران، پس از بررسی درخواست تجدیدنظرخواهی متهمان پرونده، رای را بدین شرح صادر کرد: حکم «م – ف» ردیف اول از حیث ارتکاب بزه شرکت در افشای سوالات آزمون دستیاری پزشکی سال 82 و تحصیل مال از طریق نامشروع (از طریق فروش سوالات) که به تحمل یک سال و نیم حبس تعزیری و انفصال ابد از خدمات دولتی و پرداخت یکصد و هفتاد میلیون ریال معادل دو برابر مال نامشروع تحصیل شده با عنوان جزای نقدی در حق دولت محکوم شده بود، عینا تایید شد.

بر اساس رای صادره «م – ح» متهم ردیف دوم به تحمل 6 ماه حبس تعزیری، دو سال محرومیت از حقوق اجتماعی و پرداخت 183 میلیون ریال معادل دو برابر مال نامشروع تحصیل شده به عنوان جزای نقدی در حق دولت و ضبط اموال وی به میزان 9 میلیون و 150 هزار تومان محکوم شد.

دادگاه بدوی، متهم ردیف دوم را از حیث ارتکاب بزه افشای سوالات به تحمل 3 سال حبس تعزیری و انفصال ابد از خدمات دولتی و پرداخت 183 میلیون ریال معادل دو برابر مال نامشروع تحصیل شده به عنوان جزای نقدی در حق دولت برای بزه تحصیل مال نامشروع محکوم کرده بود.

«ف – ن»، «م – ک»، «م – ف»، «پ – الف» متهمان ردیف سوم، چهارم، پنجم و ششم نیز تبرئه شدند.

رای صادره از سوی شعبه‌ی 1083 دادگاه عمومی (دادگاه بدوی) برای متهمان ردیف سوم و چهارم بدین شرح است: هر یک از متهمان به تحمل 6 ماه حبس تعزیری و از باب تقسیم و تکمیل مجازات به محرومیت از شرکت در رشته‌ی پذیرفته شده و ابطال قبولی محکوم شده بودند.

هم‌چنین متهمان ردیف پنجم و ششم هر یک به پرداخت 20 میلیون ریال جزای نقدی بدل از 6 ماه حبس محکوم شده بودند.

لنکرانی:پیگیرپرونده‌آزمون‌دستیاری‌هستیم

وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی از صدور حکم متخلفان آزمون دستیاری سال 82 در هیات بدوی رسیدگی به تخلفات آزمونها خبر داد .

 

دکتر کامران باقری لنکرانی امروز در ساری گفت :در این خصوص برای 60 نفر پرونده قضایی تشکیل و برای 20 نفر حکم اخراج‌صادر شد که با اعتراض محکومان پرونده برای‌صدور حکم نهایی به دادگاه تجدید نظر ارجاع شد.

 

وی تصریح کرد پرونده مابقی متهمان در حال بررسی است و وزارت بهداشت تا حصول نتیجه نهایی این موضوع را پیگیری خواهد کرد .