خانه پزشک

اللَّهُمَّ صَلِّ عَلَى مُحَمَّدٍوَآلِ مُحَمَّد لعنت خدابرسوال فروشان وحامیانشان اللَّهُمَّ صَلِّ عَلَى مُحَمَّدٍوَآلِ مُحَمَّدٍ

خانه پزشک

اللَّهُمَّ صَلِّ عَلَى مُحَمَّدٍوَآلِ مُحَمَّد لعنت خدابرسوال فروشان وحامیانشان اللَّهُمَّ صَلِّ عَلَى مُحَمَّدٍوَآلِ مُحَمَّدٍ

جزئیات چهل و یکمین دوره آزمون دستیاری/ برگزاری آزمون در اردیبهشت 93

http://s1.picofile.com/file/7499585806/besm230.jpg


 اللَّهُمَّ صَلِّ عَلَى مُحَمَّدٍوَآلِ مُحَمَّدٍ 

 =====================

جزئیات چهل و یکمین دوره آزمون دستیاری/ برگزاری آزمون در اردیبهشت 93
آزمون پذیرش در چهل و یکمین دوره آزمون پذیرش دستیار تخصصی رشته های پزشکی بالینی 11 اردیبهشت ماه 93 برگزار می شود و داوطلبان تا 17 دی ماه 92 فرصت دارند در این آزمون ثبت نام کنند.

به گزارش خبرنگار مهر، بر اساس اعلام دبیرخانه شورای آموزش پزشکی و تخصصی ‌چنانچه ‌در ‌نشست آتی ‌شورای ‌آموزش پزشکی ‌و ‌تخصصی ‌مصوبه و دستورالعمل جدیدتری نسبت ‌به ‌مقررات ‌قبلی و‌ مرتبط ‌با ‌آزمون وضع‌ شود مراتب به اطلاع داوطلبان می رسد.

‌اطلاعات ‌راجع به ‌سهمیه های رزمندگان و ‌ایثارگران، مناطق‌محوروم،‌‌ مشمولین‌‌ سهمیه مازاد ‌دانشجویان ‌ممتاز ‌و ‌استعداد‌درخشان، ‌بورسیه ‌نیروهای ‌مسلح، اتباع ‌غیر ایرانی‌ و ‌نیز پذیرش به صورت‌‌ آزاد‌ در ‌راهنمای بعدی اعلام می شود.

تمامی ‌مراحل ‌اجرایی‌ ثبت‌نام‌، انتخاب ‌رشته ‌و‌ اعلام ‌نتیجه ‌آزمون ‌بصورت‌ اینترنتی و ‌از ‌طریق سایت مرکز ‌سنجش ‌آموزش ‌پزشکی ‌انجام ‌می‌پذیرد‌.

آزمون در روز پنجشنبه 11 اردیبهشت ماه برگزار خواهد شد و کارنامه و ‌فرم ‌انتخاب ‌رشته‌ از طریق سایت مرکز سنجش منتشر می شود. داوطلبان واجد شرایط که حداقل نمره 152 از‌ 622 را‌ کسب کرده باشند می توانند انتخاب رشته کنند.

داوطلب می تواند یک رشته را در تمام دانشگاهها و یا ترکیبی از ‌چند ‌رشته را ‌در ‌چند ‌دانشگاه انتخاب کند. در صورتی که داوطلب در ‌موعد‌ مقرر‌ انتخاب رشته‌ نکرده باشد، ‌واجد ‌شرایط پذیرش نخواهد ‌بود.

هزینه ثبت نام در این آزمون 500 هزار ریال (50 هزار تومان) است و به صورت اینترنتی قابل پرداخت خواهد بود. داوطلبان باید مدارک مورد نیازجهت ثبت نام اینترنتی را نیز آماده و اسکن کنند و از طریق سایت ارسال کنند.

شرایط لازم برای پذیرش دستیار شامل تایید ‌صلاحیت عمومی طبق ضوابط شورای عالی انقلاب فرهنگی، داشتن مدرک ‌گواهینامه فارغ التحصیلی دکتری پزشکی عمومی، داشتن کارت پایان خدمت نظام وظیفه یا ‌معافی برای آقایان (معافیت دایم)، ارائه ‌معافیت‌ از ‌خدمات قانونی ‌و ‌یا‌ گواهی‌ اتمام خدمات قانونی است.

در ‌صورتی ‌که ‌داوطلب ‌بدون ‌توجه ‌داشتن ‌به ‌نقص‌ عضو ‌مؤثر ‌حرفه‌ای که ‌مانع ‌از ‌تحصیل و یا انجام خدمات بعد از فراغت ‌تحصیل ‌شود ‌در ‌رشته‌ای ‌پذیرفته ‌شود ‌ولی ‌توسط‌ گروه ‌آموزشی ‌به ‌دلیل این ‌نقص‌ عضو مجاز‌ شروع ‌به ‌آموزش‌ شناخته نشود، امکان‌ تغییر ‌رشته توسط‌ دبیرخانه ‌مقدور ‌نیست ‌و ‌اعتراضی ‌پذیرفته نمی شود.

محدودیت سنی برای شرکت در آزمون وجود ‌ندارد اما دانشجویان نمی توانند به صورت آزمایشی در آزمون شرکت کنند. پذیرفته ‌شدگان مرحله‌ اصلی ‌و ‌جایگزین ‌مرحله‌اول ‌آزمون دوره چهلم پذیرش دستیار در صورت عدم ‌ثبت ‌نام ‌در ‌موعد ‌مقرر ‌و ‌یا ‌عدم ‌شروع ‌به ‌آموزش‌ در ‌مواعید ‌اعلام ‌شده ‌و ‌یا ‌انصراف ‌از ‌تحصیل، ‌مجاز به شرکت در آزمون دوره چهل و یکم نیستند.

============

جزئیات آزمون دستیاری پزشکی/ آغاز ثبت‌نام داوطلبان

جزییات ثبت‌نام و برگزاری چهل و یکمین دوره آزمون پذیرش دستیار تخصصی رشته‌های پزشکی بالینی اعلام شد.
دکتر غلامرضا حسن زاده، رئیس مرکز سنجش آموزش پزشکی کشور در گفت‌وگو با خبرنگار دانشگاهی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) در این باره گفت:‌ ثبت‌نام آزمون دستیاری پزشکی از روز شنبه هفتم دی ماه از طریق سایت اینترنتی مرکز سنجش آموزش پزشکی به نشانی www.sanjeshp.ir آغاز شده و به مدت 10 روز تا 17 دی ماه ادامه دارد.
وی با اشاره به برگزاری آزمون دستیاری در 11 اردیبهشت ماه سال آینده، خاطرنشان کرد: تغییری در نحوه ثبت نام و برگزاری آزمون دستیاری ایجاد نشده است.
رئیس مرکز سنجش آموزش پزشکی کشور همچنین با اعلام تعیین مهلت مجدد برای اصلاح مشخصات و ثبت‌نام جاماندگان، گفت:‌ متقاضیان شرکت در آزمون دستیاری می‌توانند از پنجم بهمن ماه به مدت چهار روز با مراجعه به سایت، اطلاعات و مشخصات خود را بازبینی و ویرایش کنند و همچنین آن دسته از داوطلبانی که نتوانستند در مهلت اعلامی ثبت‌نام کنند نیز می‌توانند در بهمن ماه در آزمون دستیاری ثبت‌نام کنند.

\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\//////////////////////////////////////////////


رئیس مرکز سنجش آموزش پزشکی کشور در گفت‌وگو با فارس خبر داد

آغاز ثبت‌نام آزمون دستیاری پزشکی/مهلت ثبت‌نام تا ۱۷ دی‌ماه

رئیس مرکز سنجش آموزش پزشکی کشور از آغاز ثبت‌نام چهل و یکمین دوره آزمون پذیرش دستیار تخصصی رشته‌های پزشکی خبر داد و گفت: داوطلبان تا ۱۷ دی‌ماه فرصت دارند.
 
خبرگزاری فارس: آغاز ثبت‌نام آزمون دستیاری پزشکی/مهلت ثبت‌نام تا ۱۷ دی‌ماه

غلامرضا حسن زاده در گفت وگو با خبرنگار بهداشت و درمان فارس، گفت:‌ ثبت‌نام آزمون دستیاری پزشکی از روز گذشته 7 دی ماه آغاز شده است و به مدت 10 روز ادامه می‌یابد و تمام مراحل ثبت نام، انتخاب رشته و اعلام نتیجه آزمون به صورت اینترنتی خواهد بود و داوطلبان باید به سایت مرکز سنجش آموزش پزشکی به نشانی www.sanjeshp.ir مراجعه کنند.

وی ادامه داد: این آَزمون در روز پنجشنبه 11 اردیبهشت ماه سال آینده برگزار می شود و داوطلب می تواند یک رشته را در تمام دانشگاهها یا ترکیبی از چند رشته را در چند دانشگاه انتخاب کند و در صورتی که داوطلب در موعد مقرر انتخاب رشته نکرده باشد، واجد شرایط پذیرش نخواهد بود.

حسن زاده تصریح کرد: داوطلبانی که متقاضی اصلاح مشخصات خود هستند می‌توانند از پنجم بهمن ماه به مدت چهار روز با مراجعه به سایت، اطلاعات و مشخصات خود را بازبینی و ویرایش کنند و افرادی که در موعد مقرر برای ثبت نام اقدام نکرده‌اند می توانند در بهمن ماه در آزمون دستیاری ثبت‌نام کنند.

رئیس مرکز سنجش آموزش پزشکی کشور گفت: در آزمون دستیاری محدودیت سنی وجود ندارد و در این دوره شرکت در آزمون به صورت آزمایشی مجاز نیست.