خانه پزشک

اللَّهُمَّ صَلِّ عَلَى مُحَمَّدٍوَآلِ مُحَمَّد لعنت خدابرسوال فروشان وحامیانشان اللَّهُمَّ صَلِّ عَلَى مُحَمَّدٍوَآلِ مُحَمَّدٍ

خانه پزشک

اللَّهُمَّ صَلِّ عَلَى مُحَمَّدٍوَآلِ مُحَمَّد لعنت خدابرسوال فروشان وحامیانشان اللَّهُمَّ صَلِّ عَلَى مُحَمَّدٍوَآلِ مُحَمَّدٍ

شمارش معکوس تا امتحان-هفته یازدهم:درس بیست ویکم

 

شمارش معکوس تا امتحان-هفته یازدهم:درس بیست ویکم  

  

 

شش روش برای ایجاد مغز هوشیار(قسمت اول)

مغز، سلطان بدن است و برای داشتن یک سلطان لایق، مراقبت های ویژه ای لازم است. بعضی اوقات حس می کنیم که حافظه ما خوب کار نمی کند و یا در حفظ و یادگیری مطالب دچار مشکلاتی شده ایم. در همین راستا دانشمندان تحقیقات فراوانی روی کارایی مغز انسان در شرایط گوناگون انجام داده اند و همواره به دنبال به دست آوردن روش های مفیدی بوده اند تا بازدهی مغز را بالا ببرند. اما با این همه تلاش و کوشش، هنوز مسائل و ابهامات بسیاری درباره ی فعالیت مغزی افراد مختلف وجود دارد.

تحقیقات نشان می دهد که انسان ها دارای کارایی های مغزی گوناگونی هستند و این کارایی ها دلایلی مانند وراثت، تغذیه ، تربیت مغز و .... دارد. نتیجه چندین سال تلاش و کوشش دانشمندان، راه هایی است که ما می توانیم برای داشتن یک مغز آماده و مفید به کارگیریم.

داروهای هوشمند 

همه انسان ها وقتی به سن چهل سالگی می رسند، تغییراتی را در توانایی های روانی خود به خوبی درک می کنند. این آغاز فرآیند تدریجی است که بسته به شدت میزان آن، حتی می تواند به جنون ختم شود. در اینجا این سؤال مطرح می شود که آیا می توان به وسیله دارو، این حالت خاص را بهبود دهیم یا به طور کلی از بین ببریم یا حتی در مرحله ای پیشرفته تر از بروز آن جلوگیری کنیم؟

کودکانی که در صبحانه خود از نوشیدنی های شیرین و گرم استفاده می کنند ، در انجام تست های حافظه و توجه ، همسطح افراد هفتاد ساله عمل می کنند.......

ادامه مطلب ...

شمارش معکوس تا امتحان - هفته دوازدهم: درس بیستم

 گاه چه زود دیر می شود!  

 

شمارش معکوس تا امتحان-هفته دوازدهم:درس بیستم   


 محققی به مهر خبر داد:
آزمون دستیاری بدون تغییر برگزار می‌شود  آغاز تغییرات از آزمون دوره بعد
دبیر شورای آموزش پزشکی و تخصصی گفت: دوره سی و هفتم پذیرش دستیار تخصصی آخرین دوره پذیرش دستیار به شکل قدیم خواهد بود و از دوره سی و هشتم روال جدید برای پذیرش دستیاری اجرا می شود.
دکتر محمدعلی محققی در گفتگو با خبرنگار مهر افزود: منابع آزمون دوره سی و هفتم برای پذیرش در سال 88 به اطلاع داوطلبان رسیده است و نخستین اطلاعیه های مورد نیاز داوطلبان در اواخر مهر ماه یا اوایل آبان ماه اطلاع رسانی می شود.

وی اضافه کرد: آزمون دستیاری روز پنجشنبه 29 بهمن سال 88 برگزار می شود و امتحان دوره سی و هفتم با دوره های گذشته تفاوتی نخواهد داشت اما از دوره سی و هشتم روال جدیدی برای پذیرش اجرا می شود.

محققی خاطرنشان کرد: داوطلبان توجه داشته باشند که مراکزی که بدون مجوز در امر آموزش دستیاری دخالت دارند، اطلاعات بعضاً گمراه کننده ارائه می دهند و داوطلبان توجه کنند که تنها مرجع صدور اطلاعیه های دستیاری، دبیرخانه شورای آموزش پزشکی و تخصصی است.

وی یادآور شد: دوره سی و هفتم آزمون دستیاری در بهمن ماه برگزار می شود.


946085
 حسن زاده به مهر خبرداد:

تشریح جزئیات آیین‌نامه جدید انتقال دانشجویان ایرانی خارج کشور به داخل

رئیس مرکز خدمات آموزشی وزارت بهداشت از ابلاغ آیین نامه انتقال دانشجویان ایرانی دانشگاههای خارج به دانشگاههای علوم پزشکی داخل کشور خبر داد و گفت: این آیین نامه برای دانشجویانی که از ابتدای سال 2010 تحصیل خود را در خارج کشور آغاز کنند لازم الاجرا است.

دکتر غلامرضا حسن زاده در گفتگو با خبرنگار مهر افزود: آیین نامه انتقال دانشجویان ایرانی از دانشگاهها و موسسات آموزش عالی خارج از کشور به دانشگاهها و دانشکده های علوم پزشکی داخل کشور و شعب بین الملل آنها در شورای عالی برنامه ریزی وزارت بهداشت به تصویب نهایی رسید و هفته گذشته ابلاغ شد.

لازم الاجرا بودن آیین نامه برای دانشجویانی که از ابتدای سال 2010 میلادی در دانشگاههای خارجی تحصیل خود را آغاز کنند

وی اضافه کرد: این آیین نامه برای کلیه دانشجویان ایرانی که از ابتدای سال 2010 میلادی تحصیل خود را در دانشگاههای خارج از کشور آغاز کنند لازم الاجرا است و با ابلاغ آن کلیه آیین نامه های قبلی ملغی محسوب می شود.

حسن زاده با اشاره به شرایط انتقال به داخل کشور گفت: دانشجویان ایرانی می توانند به دانشگاههای داخل و یا شعب بین الملل انتقال پیدا کنند که شرایط عمومی و اختصاصی موجود در آیین نامه را کسب کنند. ارائه مدرک مورد تایید سفارت و یا نمایندگی های علمی ایران در کشور مبداء و موافقت شورای انتقال وزارت بهداشت جزئی از این شرایط است.

ممنوعیت انتقال دانشجویان به دانشگاههای علوم پزشکی داخل و امکان انتقال به شعب بین الملل

وی با اشاره به مصوبه قبلی شورای ارزشیابی مدارک تحصیلی در خصوص ممنوعیت انتقال دانشجویان ایرانی که از سال 2008 میلادی تحصیل خود را در خارج از کشور آغاز کرده اند به دانشگاههای داخل به مهر گفت: انتقال این دسته از دانشجویان به دانشگاههای علوم پزشکی داخل همچنان ممنوع و تنها به شعب بین الملل امکان انتقال وجود دارد.

رئیس مرکز خدمات آموزشی وزارت بهداشت تاکید کرد: دانشجویان در صورت دارا بودن شرایط انتقال در همان مقطعی که در خارج از کشور به تحصیل اشتغال دارند و یا مقطع پایین تر مجاز به ادامه تحصیل در داخل کشور هستند.

اعلام شرایط عمومی افرادی که می توانند انتقال پیدا کنند

وی با اشاره به شرایط عمومی افرادی که می توانند انتقال پیدا کنند، گفت: خروج قانونی از کشور، معتبر بودن دانشگاه محل تحصیل با توجه به آخرین مصوبات وزارت بهداشت، نداشتن منع قانونی برای ادامه تحصیل، دارا بودن دیپلم کامل و دارا بودن مدرک تحصیلی معتبر برای ورود به دوره بعدی مورد تایید وزارت علوم یا بهداشت از جمله این شرایط است.

حسن زاده شرایط اختصاصی انتقال دانشجویان را در هر مقطع تحصیلی متفاوت ذکر کرد و به مهر گفت: مقاطع کاردانی، کارشناسی پیوسته، کارشناسی ناپیوسته، کارشناسی ارشد ناپیوسته، دکتری عمومی، دکتری تخصصی و دستیاری شرایط متفاوتی دارند که هر کدام به تفصیل در آیین نامه مذکور به آن اشاره شده است.

ممنوعیت انتقال و مهمانی دستیارانی که از شروع سال 2008 میلادی تحصیل خود را در خارج از کشور آغاز کرده اند

وی اظهار داشت: انتقال و مهمانی دستیارانی که از شروع سال 2008 میلادی تحصیل خود را در خارج از کشور در دوره تخصصی آغاز کرده اند به دانشگاههای داخل کشور ممنوع است.

ادامه تحصیل دانشجویان انتقالی طبق ضوابط و مقررات آموزشی دانشجویان داخل

رئیس مرکز خدمات آموزشی وزارت بهداشت تاکید کرد:ادامه تحصیل دانشجویان انتقالی از دانشگاههای خارج از کشور به دانشگاههای علوم پزشکی داخل کشور طبق ضوابط و مقررات آموزشی دانشجویان داخل است. تطبیق دروس گذرانده شده این افراد بر عهده شورایی قرار دارد که در این زمینه تصمیم گیری می کند.

وی خاطرنشان کرد: شورای انتقال به ریاست معاون آموزشی وزارت بهداشت و دبیری ریاست مرکز خدمات آموزشی وزارتخانه و هشت عضو حقوقی دیگر تشکیل می شود و در مورد موارد خاص که به این شورا ارجاع می شود، تصمیم گیری می کند.


Take a 10-30 minute walk every day and while you walk, smile. It is the ultimate anti- depressant . 

 1- روزانه 10 تا 30 دقیقه به قدم زدن بپردازید، و در این حین لبخند بزنید. این برترین داروی ضد افسردگی ست. 
  . Sit in silence for at least 10 minutes each day 
2- حداقل 10 دقیقه در روز با خود خلوت کنید

 

  When you wake up in the morning complete the following statement, "My ".purpose is to__________ _ today 

۳- صبحها که از خواب بیدار می شوید این جمله را کامل و تکرار کنید: « امروز قصد دارم....»

 

 Don't waste your precious energy on gossip, energy vampires, issues of the past, negative thoughts or things you cannot control. Instead, invest your  

.energy in the positive present moment

4- انرژی پرارزشتان را بر سر شایعه سازی، هیولاهای انرژی خوار، مسائل مربوط به گذشته، افکار منفی و یا آنچه بدان کنترل ندارید هدر ندهید. در عوض انرژیتان را صرف همین لحظه مثبت اکنون کنید.

شمارش معکوس تا امتحان - هفته سیزدهم: درس نوزدهم

 شمارش معکوس تا امتحان - هفته سیزدهم: درس نوزدهم  

 

 

 ده راهکار اصولی برای متحول کردن زندگی

 

رشد و پیشرفت نتیجه ایجاد تغییر و تحول در زندگیست. اگر همچنان در وضعیت فعلی خود باقی بمانید، هیچ گاه به رشد و تعالی نمی رسید. شیوه ی تفکر و عملکرد خود را تغییر دهید تا بتوانید به کلیه اهداف خود دست پیدا کنید. باید توجه داشت که تغییر و تحول از یک روند ممتد پیروی کرده و هیچ گاه متوقف نمی شود. به محض متوقف شدن تغییر و تحول، رشد و پیشرفت شما هم متوقف می گردد.

ما قصد داریم تا در این مقاله مهم ترین تکنیک های موجود در زمینه ایجاد تغییر و تحول در زندگی را به شما معرفی کنیم.

۱ریتم زندگی خود را آرام کنید

شما نیاز به زمان دارید تا بتوانید فکر کنید و افکار خود را در زندگی فردی بازتاب دهید. اگر تمام مدت سرتان شلوغ باشد، وقت کافی برای فکر کردن به اهداف خود ندارید چه برسد به اینکه بخواهید دست به عمل بزنید و زندگیتان را تغییر دهید. پس ریتم زندگی خود را آرام و ملایم نمایید و برای تغییر در زندگی خود فضا ایجاد کنید.

سعی کنید آهسته به جلو پیش بروید تا در عین حال بتوانید بیش از پیش از زندگی لذت ببرید. مشغولیت های بی مورد نه تنها لذت تماشای مناظر بی نظیر زندگی را از شما می گیرند بلکه باعث می شوند که شما هیچ حسی نسبت به اینکه کجا هستید، به کجا می روید، و چه کاری انجام می دهید نیز نداشته باشید.”ادی کانتور

۲خواستار تغییرباشید

تمایل داشتن” ضروری است. این زندگی شماست، هیچ کس نمی تواند در آن تغییر ایجاد کند مگر خود شما. اگر خودتان خواستار تغییر نباشید، آنگاه هیچ چیز در این دنیا نمی تواند شما را مجبور به تغییر کند.

به این منظور در ابتدا باید به خود بگویید که با ایجاد تغییر، زندگی من از شرایط فعلی بهتر خواهد شد. اصلاً مهم نیست که زندگی شما تا چه اندازه خوب است به هر حال باز هم جای پیشرفت و ترقی وجود دارد. از سوی دیگر اگر تصور می کنید که زندگیتان اصلاً خوب نیست، باز هم ناامید نشوید، همیشه جای امیدواری برای بهبود اوضاع جود دارد. به خودتان بقبولانید که همیشه توانایی ایجاد تغییرات مناسب در زندگی را دارید.

۳ مسئولیت پذیر باشید

قبول مسئولیت های زندگی یک “باید” است. دیگران را به خاطر اتفاقات بدی که در زندگیتان رخ می دهد سرزنش نکنید. انگشت سرزنش خود را به سوی خانواده، دوستان، کارفرما و یا وضعیت بد اقتصادی جامعه نشانه نگیرید. خوبی و بدی موجود در زندگی مستقیماً به عملکرد فردی شما بستگی دارد. زمانیکه مسئولیت این موارد را پذیرفتید، آنگاه می توانید انتظار ایجاد تغییرات شگرفی را در زندگی خود داشته باشید.

باید تصمیم بگیریم که خودمان و نه اوضاع و احوال پیرامونمان را تغییر دهیم. با این روش می توانیم خیلی موثرتر عمل کنیم.”استفان کوی

۴ارزش های اصلیتان را مرور کنید

در اعماق قلب هر فرد اصولی وجود دارد که وی به شدت به آنها معتقد است. از خود سوال کنید ارزشمندترین چیزی که در زندگیتان وجود دارد چیست؟ احساس می کنید برای داشتن یک زندگی موفق باید چه اصولی را رعایت کنید؟ اینها ارزش هایی هستند که خودتان باید نسبت به آنها آگاهی داشته باشید. آنها را پیدا کنید و به خودتان یادآوری نمایید.

۵دلایل مهم زندگیتان را پیدا کنید

ایجاد تغییر کار ساده ای نیست چراکه شما باید بر سکون حاکم بر زندگی خود غلبه کنید. درست مثل یک شاتل فضایی که برای غلبه بر جاذبه ی زمین نیاز به یک موشک پرقدرت دارد. شما هم برای غلبه بر سکون موجود در زندگی نیاز به یک منبع پرقدرت انرژی دارید. دلیل شما برای تغییر درست همان منبع انرژی است. برای پیدا کردن این دلایل ببینید چه چیزهایی برایتان مهم هستند.

۶افکار نیرو بخش را جایگزین افکار محدود کننده کنید

افکار محدود کننده جزء بزرگترین موانعی هستند که شما را از پیشرفت در زندگی محروم می کنند. ابتدا باید آنها را پیدا کنید تا بعداً بتوانید بر آنها غلبه کنید. به منظور تشخیص این قبیل افکار در ذهن خود به دنبال افکاری باشید که شامل عبارات زیر هستند:

من نمی توانم….”

قادر نیستم که ….”

من هیچ وقت نتوانستم ….”

هیچ راهی وجود ندارد که ….”

هر زمان که در ذهن خود به یکی از این افکار برخورد کردید، آن را یادداشت نمایید و یک تفکر نیرو بخش را جایگزین آن نمایید. در مقابل هر جمله منفی یک جمله ی مثبت بنویسید.

۷عادات خوب را جایگزین عادات بد کنید

شما می بایست علاوه بر افکار محدود کننده، عادات بد خود را نیز پیدا کنید. آیا عاداتی هستند که همیشه شما را از اقدام کردن باز می دارند؟ آیا رفتارهایی هستند که باید از آنها دست بشکنید؟ بهتر است که لیستی از آنها تهیه نمایید.

سپس به جای اینکه سعی کنید آنها را ترک کنید، یکسری عادات مثبت برای جایگزین نمودن آنها در نظر بگیرید. فرض کنید یکی از عادات بد شما تماشای بیش از اندازه تلویزیون است. به جای اینکه مدت زمان تماشای تلویزیون را کم کنید، به انجام کاری فکر کنید که جایگزین تلویزیون شود. به عنوان مثال می توانید مطالعه کردن را انتخاب کنید.

۸برای خود الگو و مربی انتخاب کنید

پیدا کردن یک الگو در زندگی کمک بزرگی در راه تعالی آرمان ها محسوب می شود. او می تواند شما را راهنمایی کرده و مشکلات و موانع موجود بر سر راهتان را یادآوری نماید. با این کار می توانید در وقت و ان‍رژی خود صرفه جویی کنید.

البته پیدا کردن یک مربی خوب ساده نیست و در ابتدا شما باید به او ثابت کنید که فرد مستعد و قابلی هستید. سعی کنید در نظر او فرد مفیدی جلوه کنید. در کارها کمکش کنید تا ثابت کنید که شاگرد زرنگی هستید و این ارزش را دارید که بر روی شما سرمایه گذاری کند.

۹انتظارات منطقی داشته باشید

باید از ابتدای راه انتظارات منطقی را در ذهن خود بپرورانید. کار شما در مراحل ابتدایی به مراتب ساده تر است و هر چه جلوتر می روید موانع و مشکلات هم بیشتر می شوند. تغییر و تحول نیازمند زمان است به ویژه اگر بخواهید تغییرات دائمی در زندگی خود ایجاد کنید. انتظارات منطقی، شما را در شرایط سخت همچنان پابرجا نگه می دارند.

۱۰پیوسته در حرکت باشید

مسئله اصلی آغاز نمودن کار است. زمانیکه شروع کردید، آنوقت می توانید با سرعت دلخواه به جلو پیش بروید. درست مثل هل داد ماشین، در ابتدا باید نیروی زیادی به آن وارد کنید تا راه بیفتد، اما وقتی راه افتاد نیاز به انرژی کمتری دارد.

همیشه در حال بهبود زندگی خود باشید. سعی کنید هر روزتان بهتر از دیروز باشد. همانطور که قبلاً هم گفتیم تا تغییر و تحول نباشد، خبری از رشد و پیشرفت هم نخواهد بود.

منبع: مردمان

 

 

هفته چهاردهم: درس هجدهم- ثبت نام دکتری تخصصی علوم پایه پزشکی

شمارش معکوس تا امتحان - هفته چهاردهم: درس هجدهم 

 

 مهلت ثبت نام تا 24 شهریور / رشته‌های دکتری تخصصی پزشکی افزایش یافت/ اعلام سهمیه‌های آزمون

 مهلت ثبت نام تا 24 شهریور

رشته‌های دکتری تخصصی پزشکی افزایش یافت/ اعلام سهمیه‌های آزمون 

شورای آموزش علوم پایه پزشکی، بهداشت و تخصصی رشته های آزمون دکتری تخصصی (Ph.D) رشته های علوم پایه پزشکی و بهداشت سال تحصیلی 89 - 88 را افزایش داد. 

پزبه گزارش خبرنگار مهر، ثبت نام در این دوره آزمون از 4 شهریور به صورت اینترنتی آغاز شده و تا 24 شهریور ماه ادامه دارد و آزمون نیز 8 آبان ماه سال جاری در شهرهای تهران، شیراز، اصفهان، مشهد و تبریز برگزار می شود.

ثبت نام صرفاً به صورت اینترنتی و از طریق سایت مرکز سنجش آموزش پزشکی وزارت بهداشت به آدرس http://sanjeshp.ir صورت می گیرد.

شورای آموزش علوم پایه پزشکی اعلام کرد: 4 رشته انفورماتیک پزشکی، روانشناسی نظامی، سالمند شناسی و فیزیولوژی ورزش  به مجموعه 44 رشته این آزمون اضافه شد و این رشته ها به 47 رشته افزایش یافت.

بر اساس اعلام دبیرخانه شورا، سهمیه های اعلام شده برای این آزمون شامل سهمیه رزمندگان، سهمیه پزشکان و سایر ظرفیت به صورت 70 درصد سهمیه داوطلبان آزاد و 30 درصد سهمیه مربیان و کارشناسان ارشد رسمی و پیمانی دانشگاههای علوم پزشکی و موسسات وابسته به وزارت بهداشت است.

20 درصد ظرفیت کل پذیرش در هر رشته به رزمندگان و ایثارگران اختصاص دارد و بر اساس آیین نامه اجرایی قانون ایجاد تسهیلات برای ورود رزمندگان داوطلب بسیجی و اصلاحیه های بعدی آن، افراد می توانند از سهمیه رزمندگان و ایثارگران استفاده کنند.

از مابقی ظرفیت 30 درصد در برخی از رشته های اعلام شده و 50 درصد نیز در رشته های ژنتیک، اپیدمیولوژی و علوم تشریحی به سهمیه پزشکان اختصاص دارد که فقط پزشکان عمومی مجاز به استفاده از این سهمیه هستند. سهمیه پزشکان شامل دکتری حرفه ای سایر رشته ها از جمله دندانپزشک، داروساز و دامپزشک نمی شود.

بر اساس اعلام دبیرخانه شورای آموزش علوم پایه پزشکی، بهداشت و تخصصی، باقیمانده ظرفیت به صورت 70 درصد سهمیه برای داوطلبان آزاد و 30 درصد سهمیه مربیان و کارشناسان ارشد رسمی (آزمایشی یا قطعی) و پیمانی دانشگاههای علوم پزشکی و موسسات وابسته به وزارت بهداشت اختصاص می یابد.