خانه پزشک

اللَّهُمَّ صَلِّ عَلَى مُحَمَّدٍوَآلِ مُحَمَّد لعنت خدابرسوال فروشان وحامیانشان اللَّهُمَّ صَلِّ عَلَى مُحَمَّدٍوَآلِ مُحَمَّدٍ

خانه پزشک

اللَّهُمَّ صَلِّ عَلَى مُحَمَّدٍوَآلِ مُحَمَّد لعنت خدابرسوال فروشان وحامیانشان اللَّهُمَّ صَلِّ عَلَى مُحَمَّدٍوَآلِ مُحَمَّدٍ

دبیر شورای آموزش پزشکی در گفت‌وگو با ایسنا:
نتایج آزمون دستیاری اواخر مرداد اعلام می‌شود
سلامت آزمون امسال را صد درصد تضمین می‌کنم

سرویس: آموزشی
1384/04/31
دبیر شورای آموزش پزشکی و تخصصی وزارت بهداشت گفت: نتایج نهایی آزمون پذیرش دستیار وزارت بهداشت اواخر مرداد ماه اعلام می‌شود.

دکتر بهرام عین‌الهی در گفت‌وگو با خبرنگار صنفی آموزشی خبرگزاری دانشجویان ایران، گفت: دبیرخانه شورای آموزش پزشکی و تخصصی وزارت بهداشت امسال سه مرتبه برگه پاسخنامه داوطلبان را با هدف کاهش میزان اشتباهات تصحیح کرده است.

وی با اشاره به افزایش 15 درصدی ظرفیت آزمون دستیاری امسال، اظهار کرد: ظرفیت پذیرش دستیار در سال جاری به 1400 نفر رسیده است که این افزایش ظرفیت به صورت هماهنگ و در کلیه رشته‌ها صورت گرفته است.

دبیر شورای آموزش پزشکی و تخصصی وزارت بهداشت با تضمین کامل امنیت آزمون امسال، خاطرنشان کرد: امسال از روشهای کاملا جدید برای حفظ و افزایش ضریب امنیت و اطمینان آزمون استفاده شد، در رابطه با انتقال نیز از پلمپ‌ها و کیفهای مخصوص و افراد مورد اعتماد استفاده شد و در واقع امنیت و سلامت آزمون پذیرش دستیار امسال را صد درصد تضمین می‌کنم.

وی افزود: حتی در روز و زمان آزمون تمام حوزه مجهز به دستگاه‌های ضد موبایل برای جلوگیری از وقوع هر نوع تخلف و تقلب بود. همچنین سیستم خروج داوطلبان از سر حوزه امتحانی از نیم ساعت پس از شروع آزمون به 2 ساعت و نیم افزایش داده شد.

وی با بیان اینکه نتایج آزمون پذیرش دستیار وزارت بهداشت به صورت کارنامه اولیه از روز شنبه چهار تیر ماه در تمام دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور توزیع شده است، ‌گفت: البته طبق روال هر سال کارنامه تنها برای داوطلبانی صادر می‌شود که نمره آزمون آنها بالاتر از 150 باشد و کارنامه این دسته از افراد بر روی سایت دبیرخانه نیز قرار گرفته است. بنابراین کسانی که اسم آنها در سایت دیده نمی‌شود نمره آزمون آنها پایینتر از 150 است.

وی با بیان اینکه امسال برای اولین بار داوطلبان می‌توانستند تا 100 رشته فرم انتخاب رشته خود را تکمیل کنند، تصریح کرد: با این روش افراد بر اساس نمره خود پذیرفته می‌شوند.

دکتر عین‌الهی در ادامه گفت: همچنین فرمهای اعتراض برای کلیه دانشگاه‌ها ارسال شده تا از این طریق داوطلبانی که نسبت به نمره خود اعتراض دارند با تکمیل این فرمها اعتراض خود را عنوان کنند و دبیرخانه نیز موظف است که به کلیه این اعتراضات رسیدگی کند.

به گفته دکتر عین الهی، امسال از 19 دانشگاه، حدود 107 طراح سوال یعنی 64 دانشیار، 7 استاد و باقی استادیار استفاده شد و سوالات نیز به صورت knowledg base طراحی شد نه به صورت حفظی و recall.

دبیر شورای آموزش پزشکی و تخصصی وزارت بهداشت در خاتمه درخصوص سرانجام پرونده متهمین آزمون پذیرش دستیاری سال 82 ، تصریح کرد: در این خصوص هیچ گزارش و حکمی به وزارت بهداشت ابلاغ نشده است ولی در صورت ابلاغ هر حکمی از سوی دادگاه، وزارت بهداشت در جهت اجرای آن اقدام می‌کند.

انتهای پیام 

نایب رئیس هیات تحقیق و تفحص از وزارت بهداشت در گفت‌وگو با فارس:

تحقیق ‌‌‌‌‌‌‌‌‌و ‌‌‌‌‌‌‌تفحص از وزارت بهداشت از اقدامات خلاف قانون حکایت دارد

خبرگزاری فارس: نایب رئیس هیات تحقیق و تفحص از وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت که بررسی‌های اولیه هیات تحقیق کننده از وزارت بهداشت، متاسفانه از اقدامات خلاف قانون بسیاری در این وزارتخانه حکایت دارد.

ایرج ندیمی نماینده لاهیجان به خبرنگار فارس گفت: کارشناسان تحقیق و تفحص از وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی هم اکنون در طبقه زیرین پارلمان مستقر شده‌اند و تاکنون 50 زونکن حاوی اطلاعات و اسناد از سوی وزارت بهداشت ارسال شده که تعدادی از آنها مورد بررسی قرار گرفته است.
وی تصریح کرد:‌ در حوزه خریدها، اعزام پزشکان و دانشجویان بورسیه به خارج و روابط فامیلی در عرضه کالاها، سوء استفاده‌هایی صورت گرفته که گزارش و اسناد آن ارایه می‌گردد.
نائب رئیس هیات تحقیق‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ و تفحص از وزارت بهداشت تاکید کرد: در این بررسی‌ها مشخص شد که وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی نمی‌تواند فاقد ضعف باشد.
وی خاطرنشان کرد: گزارش تحقیق و تفحص تا دو ماه دیگر تقدیم مجلس شورای اسلامی می‌شود.


 

با وجود اینکه کارهای پرونده با تعجیل و شتاب بسیار بسیار زیاد و نزدیک سرعت نور انجام می شود اما پرونده همچنان در مرحله مقدماتی گیرپاچ کرده و احتمالا بنظر حاج اقاها خداوند متعالی نمی خواهد این پرونده به انجام مطللوب برسد!!!!!
برگزاری دومین جلسه‌ی دادگاه پرونده‌ی فروش سوالات آزمون دستیاری

دومین جلسه‌ی رسیدگی به پرونده‌ی فروش سوالات آزمون دستیاری سال 82 به ریاست قاضی حسینیان در شعبه‌ی 1083 دادگاه عمومی برگزار شد.

به گزارش خبرنگار حقوقی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، در این جلسه که با حضور شش متهم پرونده و تعدادی از وکلای آنها و نماینده‌ی مدعی‌العموم همراه بود، متهمان و وکلایشان به دفاع از خود در برابر اتهامات مطروحه در کیفرخواست، پرداختند و به سوالات قاضی حسینیان پاسخ دادند.

این جلسه که از صبح امروز آغاز شد، هم‌چنان در شعبه‌ی 1083 و به ریاست قاضی حسینیان ادامه دارد.

انتهای پیام


پایان دومین جلسه‌ی دادگاه پرونده‌ی افشای سوالات آزمون دستیاری
قاضی:
پرونده در مرحله‌ی تحقیقات مقدماتی قرار دارد

دومین جلسه‌ی بررسی پرونده‌ی افشای سوالات آزمون دستیاری سال ‌٨٢ به ریاست قاضی حسینیان در شعبه ‌١٠٨٣ دادگاه عمومی برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، در این جلسه که شش ساعت و نیم به طول انجامید، کار تفهیم اتهام متهمان ردیف‌های سوم، چهارم و پنجم با عنوان معاونت در افشای سوالات آزمون دستیاری انجام و این متهمان و وکلای آنها به دفاع از خود و پاسخگویی به سوالات قاضی حسینیان پرداختند.

در جلسه‌ی اول دادگاه افشای سوالات آزمون دستیاری که پنج‌شنبه دو هفته‌ی قبل برگزار شد، متهمان ردیف‌های اول و دوم تفهیم اتهام شدند و مقرر شد در جلسه‌ی بعدی دادگاه متهم ردیف ششم این پرونده تفهیم اتهام شود.

قاضی حسینیان، قاضی رسیدگی‌کننده به این پرونده با اعلام این‌که جلسه‌ی بعد دادگاه در مورخه ‌١١/٥/٨٤ برگزار می‌شود، گفت: این پرونده در مرحله‌ی تحقیقات مقدماتی قرار دارد و جهت تکمیل این تحقیقات از کمیسیون اصل نود مجلس که در این‌باره تحقیقاتی انجام شده، استعلام کردیم و منتظر جواب آن هستیم.

رمز موفقیت در امتحان دستیاری و راهکارهای شما


 دردونه

سرگردان عزیز
همانطور که خودت هم گفتی؛ غرور یکی از افات بزرگ این امتحان است و یکی از دلایل شکست قبلی من هم همین بود.
مضافا اینکه من از هر درسی سی دی ( دو ) تا استاد رو گوش می دادم ( یا نگاه می کردم )
یه فاکتور مهم دیگه اضطراب هستش؛ به خصوص سر جلسه؛ من شاگرد اول های زیادی می شناسم ؛ حتی امسال ؛ که جزو ۱ درصدها هم بودن ولی به علت اضطراب فوق العاده در جلسه امتحان ؛ خراب کردن؛ این افراد حتی سوال های درست خودشون رو پاک کردن و غلط جواب دادن .
عوض کردن جواب سوال ؛ یه اشتباه شایع است.
نکته دیگه : تجربه این امتحان هست.
بعضی ها عقیده دارن بار اول ( مثل شما ) فقط برای کسب تجربه است !! ( شاید درست بگن )

من تا ۵ ماه قبل از امتحان کار می کردم.
هر وقت هم امتحان عقب یا جلو می افتاد سریع خودمو وفق می دادم.
تعداد ساعات درس خوندن در هر روز در افراد مختلف متفاوته.
من از روزی ۶ ساعت ( در زمان کار کردنم ) شروع کردم و قبل از امتحان به روزی ۱۲ ساعت رسیدم. توانایی من بیش از این نبود ولی فکر می کنم اگه ادم بتونه بدون خستگی درس بخونه هر چه بیشتر بخونه بهتره ( من متاهل هستم با مشکلات عدیده زندگی و اینو هم در نظر بگیر )
من چون می دونستم خود روز امتحان خیلی مهمه ؛ از یکی دو هفته قبل سعی کردم خودمو اماده کنم؛ ریلاکس می کردم ؛ سعی می کردم به نتیجه امتحان فکر نکنم ؛ تا میشه بی خیال باشم و به خدا توکل کنم.
همسر و خانواذه هامون هم خیلی کمک می کردن و دلداری می دادن.
این هم در نظر بگیر که ادم باید یه کم هم شانس بیاره یا حداقل بدشانسی نیاره؛البته شانس هم به کسی رو میاره که از قبل امادگیش رو در خودش ایجاد کرده باشه.

زیاده عرضی نیست ....
امیدوارم موفق باشی
سلام
دردونه عزیز
در درجه اول باید بگم که با وجود رتبه های خیلی بهتر در میان دوستانی که به این وبلاگ و وبلاگهای مشابه مراجعه میکنند من ترجیح میدادم که این سوال از اونها پرسیده میشد ولی با توجه به وقت وشرایطی که داشتم ( تا فروردین ماه در یک شهر مزخرف سرباز بودم ومجبور بودم هر روز استرسهای زیادی را از سوی پزشکان رسمی اون ارگان که بهیچوجه حاظر نبودند موفقیت پزشکان وظیفه رابپذیرند تحمل کنند) از نتیجه نسبتا راضی هستم
به نظر من برای موفقیت در این امتحان باید سه فاکتور ومرحله را مد نظر داشت
1- پایه(base) طبیعیه که در مورد پایه دیگه دراین زمان کاری از دست اگثر ما بر نمیاد و باید سعی کنیم اگه کمبودی در این زمینه داریم با فاکتور های بعدی جبران کنیم . من در این مورد شرایط خوبی داشتم
2- امادگی برای امتحان
در این مورد اکثر دوستان به نحوه درس خوندن یا ساعات مطالعه روزانه توجه میکنند ولی به نظر من مهمترین فاکتور شرایط درس خوندن وهدف از ان و مهمتر از همه چگونگی نگرش به نتیجه نهایی میباشد . وقتی شما با این فر ضیه شروع به مطالع میکنی که د ر صورت قبول نشدن در رشته دلخواه دچار فاجعه میشوی دچار استرس ونهایتا عدم تمرکز خواهی شدکه به نظر من بزرگترین دلیل عدم موفقیت در این امتحان میباشد. من از اول با خودم به این نتیجه رسیدم که نه قبول شدن تاثیر زیادی در زندگی من خواهد داشت ونه قبول نشدن و صرفا هدف از شرکت در این امتحان استفاده حداکثری از تواناییها وامکاناتی است که در اختیار دارم .باور کنید که تا بعد از امتحان حتا از رتبه لازم برای قبول شدن هم اطلاع چندانی نداشتم
در مورد ساعات مطالعه در روز همونطور که قبلا گفتم حدود 4ساعت در روز بود که البته به نظر من اصلا کافی نبود و منجر به این شد که خیلی از دروس را بدون این که حتی یک بار بخوانم رها کنم وهمین مساله ضربه زیادی یه من زد
در رابطه با شیوه مطالعه همانطور که قبلا گفتم از هیچ کلاس و یا فیلمی استفاده نکردم و هرچند دریکی دو ماه اول اصرار به خواندن کتابهای رفرنس داشتم ولی خیلی زود متوجه شدم که این کار اشتباه است و شروع به خواندن خلاصه ترین کتابها کردم و واقعا نتیجه خوبی از این کار گرفتم به عنوان مثال در مجموع حدود350صفحه برای روان-چشم-گوش وحلق-وامار واپیدمی مطالعه کردم و تمام سوالای این 4درس را درست زدم در صورتی که برای پوست کتاب رفرانس راخواندم و فقط2سوال درست زدم
3- جلسه امتحان
به نظر من مهم ترین قسمت کار اینجاست
ورمز موفقیت در جلسه امتحان نداشتن استرس است و نداشتن استرس بستگی به دید شما به این امتحان ونتیجه ان( که همانطور که گفتم باید از ابتدای کار ونه در روزهای اخر حاصل شود) بستگی دارد.اگر من 10سوال دیگه را غلط زده بودم (که در صورت وجود استرس کاملا طبیعی بود ) رتبه کلم 3برابر میشد .
در یک کلام من رمز موفقیت نسبی خود را اعتماد به نفس در عین نداشتن غرور ومهمتر از همه نداشتن ترس و واهمه از عدم موفقیت میدانم

دوشنبه 27 تیر 1384 در ساعت 03:57am


عضو هیات تحقیق و تفحص از آزمون دستیاری پزشکی:

پرونده آزمون دستیاری پزشکی بسته شدنی نیست
تهران- خبرگزاری کار ایران
عضو هیات تحقیق و تفحص از آزمون دستیاری پزشکی، شایعه‌‏ای مبنی بر وجود جریانی برای به فراموشی سپرده شدن پرونده آزمون دستیاری پزشکی در دستگاه قضایی را تکذیب کرد و گفت: این پرونده بسته شدنی نیست.
عوض حیدرپور درگفت‌‏وگو با "ایلنا"، افزود: این پرونده با جدیت در دستگاه قضایی درحال پی‌‏گیری و طی‌‏کردن روال قانونی است و تنها بازپرس پرونده تغییر کرده است.
وی افزود: براساس آخرین اطلاعات، متهمان این پرونده توسط ضابطین، تحت بازجویی قرار گرفته‌‏اند و احتمالا، شمار افراد محکوم قطعی به تخلف از آمارهای پیش‌‏بینی شده که حدود 200 (قبلا ۳۰۰-۴۰۰نفر اعلام شده بود حالا بی خیال با ۲۰۰ نفر حال کنید تا بعدا ببینیم چی می شه آی بازی بازی.....)نفر اعلام شده بود، بسیار کمتر است.
حیدرپور ادامه داد: مجلس نیز با جدیت پی‌‏گیر این پرونده حساس است و متخلف چه در دولت فعلی و چه دولت جدید مجرم شناخته خواهد شد و باید به مجازات خود برسد.
وی ادامه داد: تغییر دولت و پرسنل کنونی وزارت بهداشت، نمی‌‏تواند مانعی برای پی‌‏گیری جدی این پرونده شود.

رمز موفقیت در امتحان دستیاری و راهکارهای شما

 

دردونه

سلام به مرد شب عزیز

امیدوارم تونسته باشم کمکت کنم.

در ضمن خواهش می کنم برای راهنمایی دیگران روش درس خوندن خودت رو بگو.

من در کلاسهای رزیدنتی شرکت نکردم ( به جز در یک درس ) ولی از سی دی های این کلاسها استفاده کردم که خیلی مفید بود.

باز از تایپ کردن خسته شدم ؛ تا بعد ؛ خدا نگه دار

پنج شنبه 23 تیر 1384 در ساعت 10:05pm

 پسرک

دردونه ازت خیلی ممنون خواهم شد اگه در مورد روش درس خوندنت صحبت کنی

اینو خیلی وقت پیش خواهش کردم که نمره بالاها از روش درس خوندشون بگن ولی انگار بعضیا اگه بگن از نمره شون کم می شه!

پنج شنبه 23 تیر 1384 در ساعت 10:58pm

  دردونه

سلام پسرک عزیز

اگه موافق باشی من روش درس خوندنم رو به تدریج بگم تا دستم هم کمتر درد بکیره ( از تایپ کردن )

شاید با روشی که می خوام شروع کنم(قدم به قدم) موافق نباشی . ولی باور کن که نو این مدت دو ماهه که از امتحان می گذره برای خیلی ها توضیح دادم ولی چون متکلم وحده بودم اثر چندانی نداشته ؛ پس این بار می خوام یه جور دیگه شروع کنم:

من سوال می پرسم و شما هم جوابی رو بده که به نظرت درسته؛ اینجوری دیگران هم وارد گود میشن.( من تا اخرش هستم؛ اگه هم خواستی هر سوالی داری بپرس تا جواب بدم )

سوال اول : قکر می کنی اگه از ۲۰ چند بگیری می تونی یه رشته لوکس قبول شی ؟

پنج شنبه 23 تیر 1384 در ساعت 11:50pm

دردونه

من اولین باری که امتحان رزیدنتی دادم علیرغم اینکه امتحان ساده تر از امسال بود و من هم فرصت بیشتری برای درس خوندن دلشتم ( و اون موقع مجرد هم بودم ) ولی نمره ام کمتر از ۳۰۰ شد.

در بررسی که کردم حداقل دو دلیل برای شکست در امتخانم وجود داشت:

۱- روش غلط درس خواندن

۲- غرور زیاد

مورد ۱ : تاکید خیلی خیلی زیادی می کنم که (( روش )) درس خواندن در این امتحان فوق العاده مهمه.

دلیل : اغلب مراجعی که برای امتحان تایین شده ؛ مرجع رزیدنت ها برای امتحان بورد و پره بورد هستن. یعنی چی ؟ یعنی برای خوندن (( دقیق)) هر کدوم از اونها حدود ۳ تا ۴ سال وقت لازمه . مثل : هاریسون ؛ شوارتز ؛ نلسون و ...

اگه به سایت دبیرخونه مراجعه کنی می بینی که مثلا مرجع نورولوژی برای رزیدنت سال یک : امینف هستش.

پس من اول این واقعیت رو پذیرفتم که نمیشه این کتابها رو همینجوری بگیرم دستم و بخونم .

پس باید چیکار می کردم ؟

متوجه شدم که باید (( انتخابی )) درس بخونم. ولی کدوم قسمتها رو باید انتخاب می کردم ؟

قسمتهایی که احتمال سوال اومدن از اونها زیاده.

فعلا تا بعد ....

جمعه 24 تیر 1384 در ساعت 00:33am

دردونه

برای فهمیدن قسمتهایی که احتمال سوال اومدن از اونها زیاده باید سوالات سالهای قبل رو ((به دقت)) بخونی.

(( به دقت )) یعنی این که اگر در سوالی پرسیده که : فلان علامت بوتولیسم چطوریه ؛ باید بقیه علایم بوتیلیسم رو هم بخونی.

ولی این کافی نیست . باید بفهمی که علاقه طراح سوال به چه چیزهایی بیشتره ؛ چون هنوز هم مطالبی وجود داره که طراحان سوال به اونها علاقمندند ولی هنوز در امتحان پذیرش دستیار سوال نیومده.مثال : در سوالات پوست امسال (سوال :مایت دمودکس ) و ( سوال : کمپلمان ۵ ) تا حالا سوال امتحان پذیرش دستیار نبوده ولی شاید برات جالب باشه که بدونی این سوالها هم تکراری بودند !!

توجه داشته باش که اغلب طراحان سوال یا عضو هیات بورد هستند یا اگر عضو مستقیم هیات بورد نباشند ؛ همون علایق رو دارند ( چون رزیدنت سابق همون اساتید هستند ).

پس برای این که بفهمی کدوم قسمت از مطالب حجیم کتابهای رفرنس بیشتر مهمه باید علاوه بر مرور ((چند باره )) سوالات سالهای گذشته ؛ علایق این اساتید محترم رو هم کشف کنی.

راهی که من برای این کار انتخاب کردم این بود که از هر درسی ؛ سی دی اموزشی (( دو )) تا از کسانی که به تازگی امتحان ( بورد ) داده بودن رو استفاده می کردم. یا کتابی که سوالات امتخان ارتقا با پاسخ تشریحی داشت رو می خوندم.

مثال ۱ : کتاب ( سوالات جراحی شوارتز از سری رتبه برتر ) همه سوالات پره انترنی و دستیاری و ارتقا و بورد رو یکجا داره.اگه کسی ۳-۴ بار همه اون رو بخونه تقریبا همه سوالات رو می تونه بزنه.

مثال ۲ : من برای پوست کتاب (مرور سریع ) دکتر ایزدی + سی دی کلاس دکتر ایزدی(متخصص پوست) رو خوندم.۵ تا از سوالات پوست رو هم درست زدم. کتاب ۶۰ صفحه است و سی دی هم ۶ ساعت !!

اون ۲ تا سوال پوست که گفتم رو این متخصص پوست هم تو کتابش نوشته و هم تو سی دی اش توضیح می ده ؛ چرا ؟ چون برای امتحان بورد و ارتقا اینها مطالب مهمی هستند ( ولی من و تو این رو نمی تونیم بدونیم )؛ پس با این روشی که عرض کردم ؛ عملا این ۲ سوال هم برای من تکراری بودند.

نکته جالب دیگه این که حداقل ۱۵۰ تا سوال امتحان ( به این روش ) تکراری هستند.

فعلا تا بعد ؛ خدا نگه دار

جمعه 24 تیر 1384 در ساعت 01:43am

خسته

دردونه جان از راهنماییهای بسیار خوبت ممنونم من که همه اونارو دنبال میکنم یه پیشنهاد:میشه اول لیست کامل هر کتابی که برای هر درس خوندی بنویسی تا ما تهیه کنیم و یه سوال با توجه به اینکه اکثر رفرنسها عوض شده چه کار کنیم خوندن نورو برام خیلی سخته میشه یه کتاب مختصر ولی مفید معرفی کنی ممنون.

جمعه 24 تیر 1384 در ساعت 10:08am

  دردونه

سلام پسرک عزیز

افرین ؛ کاملا درست گفتی. من این سوال رو از خیلی ها پرسیدم ولی اغلبشون نمره ای بالاتر از ۱۷ رو می گفتن که اشنباه بود ؛ چون ۱۷ از ۲۰ یعنی ۵۱۰ از ۶۰۰ .

این نکته مهمه چون گرفتن نمره ۱۶ یا ۱۷ از هر امتحانی کار سختی یه ولی گرفتن ۱۴ یا ۱۳ کار سختی نیست ؛ این و هممون در دوران تحصیل در دانشگاه تجربه کردیم و لزومی نمی بینم در موردش بیشتر توضیح بدم.( ۱۴ از ۲۰ یعنی ۴۲۰ از ۶۰۰ و با این نمره در هر سالی ( به جز ۸۲ که تکلیفش مشخصه) میشه هر رشته لوکسی قبول شد)

اشتباهی که اغلب قریب به اتفاق ما می کنیم اینه که برای نمره ۱۸-۱۹ درس می خونیم ولی ۱۱-۱۲ هم نمی گیریم ؛ این رو از صحبت های اغلب بچه ها میشه فهمید. مثلا در همین صفحه از خانم دکتر ناهید : ( ... ۲ ساله که پدرم در اومده و واقعا عالی خوندم و حداقلش لیاقت داخلی رو داشتم ... ) دلیلش رو هم گفتم که این کتابها رو حتی در عرض ۱۰ سال هم نمیشه (عالی) خوند.

... و اما ادامه بحثمون :

چند تا مثال دیگه می زنم از این که سوالات برای من (( تکراری )) بود:

( سوال: دیس بتا لیپو پروتئینمی ) از سوالات غدد امسال رو دکتر نیک پور در سی دی اموزشی اش میگه :

هر وقت در سوال کفتند ( گزانتوم های پوستی در خطوط کف دست وجود دارد ) فوری بفهمید که منظور از سوال دیس بتا لیپو پروتئینمی است ؛ این هم چندین بار در امتحان ارتقا تکرار شده !!

( سوال : محاسبه کلیرانس کراتینین در بیمار خانم) از سوالات کلیه ؛ دکتر نیک پور سر کلاس توضیح می ده که که: این رو تا حالا چند بار در ارتقا داخلی پرسیدن و هر بار اغلب رزیدنت ها بدون ضرب کردن عدد نهایی در ۸۵ صدم(ترای زن ها) ؛این سوال رو غلط جواب دادن؛ همون اتفاقی که در امتحان ما برای اغلب کسانی که این سوال براشون تکراری نبود ؛افتاد.

فعلا تا بعد ...

جمعه 24 تیر 1384 در ساعت 10:16am

دردونه

خسته عزیز

از لطفت متشکرم

پارسال که داشتم سی دی اموزش رادیولوژی رو گوش می دادم ؛ استادی که تدریس می کرد ؛ رتبه اول امتحان رزیدنتی بود و توی اون سی دی می گفت که : بعضی از درسها براش سخت بوده و از جمله نورولوژی امینف.

پس می بینی که این مشکل همه اس .

نورولوژی امینف کتاب خیلی سنگینی یه .

من نورولوژی رو اینطوری خوندم:

سی دی اموزشی دکتر شاه بیگی رو چندین بار گوش دادم و کتاب مرور سریع (دکتر ایزدی) رو هم خوندم.از ۸ تا سوال نورولوژی هم ۶ تا درست جواب دادم.

یه نکته رو هم اینجا بگم که هیچ کدوم از کلاسهای رزیدنتی نیست که همه سی دی هاش به درد بخور باشه بلکه باید به استاد مربوطه توجه کرد.من سی دی هایی که تهیه کردم از حدود ۴ تا از این کلاس ها خریدم؛ یعنی از هر کدوم استادی رو انتخاب کردم که دوستام توصیه کرده بودن.

 

در مورد کتابها هم این موضوع صدق می کنه. یعنی از هر کدوم از سری کتابهای خلاصه ؛ بعضی هاش بدرد می خوره و بعضی هاش نه.( منظورم سری کتابهایی مثل : نکات برتر؛ مرور سریع؛ ای.او.ام ؛ رتبه برتر؛ رتبه یک ؛ و .... هستش)

فعلا تا بعد ...

جمعه 24 تیر 1384 در ساعت 10:42am

دردونه

... خوب

فکر کنم تا اینجا یه شمای کلی از روش مورد نظرم رو تونسته باشم ترسیم کنم.

پیشنهادهای بنده ( که البته ممکنه خالی از اشتباه هم نباشه و قبل از بکار بردن اونها بهتره با افراد دیگه ای که رتبه خوبی اوردن حتما مشورت کنید ) :

۱- تستهای سالهای گذشته پره انترنی و دستیاری رو حد اقل ۲-۳ بار مرور کنید.

اون تستهایی رو که غلط می زنید در یک جایی یادداشت کنید تا در دفعات بعد دوباره اونها رو مرور کنید ؛ چون بنا بر تجربه ؛ اغلب افراد بعد از مدتی دوری از اون درس ؛دوباره همون تستها رو غلط می زنن !!!

۲-اگر در درسی تستهای ( ارتقا و بورد ) وجود داره ؛ مثل داخلی و جراحی ؛ اونها رو هم بهتره بخونید.

۳-اگر در درسی تستهای ( ارتقا و بورد ) وجود نداره ؛ از اساتیدی که سی دی شون وجود داره استفاده کنید.

بهتره از هر درسی هم از دو تا استاد ( و سی دی ) استفاده کنید که چند تا فایده داره :

ـ مطالب از زاویه دید ۲ تا ادم صاحب نظر گفته می شه.

ـ مرور چند باره مطالبی که اهمیت بیشتری دارند.

۴-اصرار زیادی به خواندن کتابهای حجیم نداشته باشید ؛ بلکه سعی کنید کم حجم ترین کتاب رو انتخاب کنید. این مسئله ۲ تا مزیت داره :

ـ می تونید کتاب کم حجم رو ۴-۵ بار مرور کنید ؛ به جای این که کتاب حجیمی رو ۲ بار مرور کنید .

ـ می تونید کتاب کم حجمی رو که ۴-۵ بار مرورش کردین و کاملا باهاش اشنا شدین رو در عرض (( یک ))‌ روز ؛ در (( یک ماه قبل از امتحان ))‌ دوره کنین ؛ که این مسئله فوق العاده مهمی یه.

۵-حد اقل ۲-۳ ماه قبل از امتحان رو برای دوره کردن بذارین.

فعلا تا بعد ...

جمعه 24 تیر 1384 در ساعت 11:21am

دردونه

پسرک عزیز

سوال دیگری می پرسم:

۱۴ از ۲۰ یعنی از ۱۸ سوال زنان ۱۳ تا رو دوست جواب بدی.

حالا به نظر شما برای اینکه ۱۳ تا سوال زنان رو درست جواب بدی باید کتابی که می خونی چند صفحه باشه ؟ ( کتاب خلاصه )

اگه بخوای ۱۷ تا سوال زنان رو درست جواب بدی باید کتابی که می خونی چند صفحه باشه ؟

اگه بخوای ۴ تا از ۶ تا سوال چشم رو درست جواب بدی باید کتابی که می خونی چند صفحه باشه ؟

اگه بخوای ۶ تا از ۶ تا سوال چشم رو درست جواب بدی باید کتابی که می خونی چند صفحه باشه ؟

بعد از اینکه به این سوالها جواب دادی ؛ ادامه می دیم.

... تا بعد ..

دردونه

مرد شب عزیز

از توجه ات ممنونم.امیدوارم رتبه هایی که گفتم کمکت کرده باشه.

لطفا شما هم اگر براتون مقدور هست ؛ در مورد روش درس خوندن صحیح نظر بدین.

اگر از روش پیشنهادی بنده هم انتقادی به نظرتون میرسه ؛ بفرمایید ؛ خوشحال می شم. چون هم نقایص خودم رو می فهمم و هم دیگران استفاده خواهند کرد.

جمعه 24 تیر 1384 در ساعت 6:41pm

پسرک

دردونه عزیز

دست روی دلم نذار که خونه

من اکثر درسهارو با نسبت جوابهای درست جواب دادم

فقط ۲تا اشکال بزرگ داشتم

یکیش این بود که بقیه رو بجای اینکه خالی بذارم غلط زدم و نمره منفی من سر به فلک کشید: ۵۶ نمره منفی

از طرف دیگه داخلی رو نرسیدم بخونم و متیجه این شد که از داخلی ۱۸ نمره منفی عایدم شد و ۶۶ نمره مثبت

من این نتیجه رو از حرفای شما و تجربه خودم می تونم بگیرم که موفق بودم اگر:

۱- به همون اندازه که در مینورها و زنان و جراحی و اطفال مطالعه داشتم داخلی رو هم خونده بودم که با این حساب فکر می کنم حتی با خوندن خلاصه ترین کتب یعنی مرور سریع هم به این مقصود می رسیدم

۲-در جواب دادن به سوالاتی که شک داشتم تامل بیشتری می کردم ( البته انکار نمی کنم که تعدادی از اونها هم درست در اومد.)

خلاصه کلام و جواب سوال شما اینکه می شه از خلاصه ترین کتابها هم این تعداد سوال رو درست جواب داد. پس بهتره یک کتاب فشرده رو کامل بهش مسلط باشیم تا اینکه یک کتاب بزرگ خونده باشیم و همه چیزشو قاتی کرده باشیم و مرور هم نتونیم در فرصت باقیمانده انجام بدیم

جمعه 24 تیر 1384 در ساعت 10:29pm

دردونه

کاملا درسته دوست عزیز

من حال شما رو درک می کنم چون خودم طعم تلخ شکست در این امتحان رو به وضوح چشیدم .

در مورد دوستانی که پرسیدن که چه کتابها و سی دی هایی خوندم ؛ باید عرض کنم که اسم این کتاب و سی دی ها رو معذورم که ببرم ؛ به ۲ دلیل ؛ اول اینکه ممکنه تبلیغ برای نویسنده یا انتشاراتی یا کلاس مربوطه محسوب بشه ( و همونطور که می دونید سیل فحش و ناسزا قسمتم بشه ) ؛ و دوم هم اینکه ممکنه کتابهایی بهتر از اونها در بازار موجود باشه که من از اونها بی خبر باشم.

ولی با توجه به اینکه همه شما عزیزان از هوش بالایی برخوردارین ؛ فقط به طور کلی چند پیشنهاد رو مطرح می کنم ؛ مطمئنا خود شما بهتر از من راه رو پیدا می کنین.

۱ـ پسرک عزیز کاملا درست گفت : ... پس بهتره یک کتاب فشرده رو کامل بهش مسلط باشیم تا اینکه یک کتاب بزرگ خونده باشیم و همه چیزشو قاتی کرده باشیم و مرور هم نتونیم در فرصت باقیمانده انجام بدیم ...

۲ـ من از کتابهایی استفاده کردم که علاوه بر کوچکترین حجم ممکن ؛از نویسنده اش یه سی دی اموزشی هم موجود باشه. اینطوری هم کتاب رو در مدت کوتاهتری می خوندم و هم مثل این بود که نویسنده کتاب (( هر وقت که من می خواستم ؛ می اومد خونه ام )) و همیشه در دسترس بود.

خیلی از درسها اینطوری اند ؛ اکه به کمی تحقیق کنید متوجه می شید.

پسرک عزیز ؛ من هم بیش از ۱۹۰ تا از سوال ها رو زدم ؛ اشتباه نکن ؛ اتفاقا برای قبولی باید تعداد زیادی از سوالها رو بزنی ؛ ولی خود سوال زدن هم (لم ) داره که لمش رو هم از همین سی دی ها یاد گرفتم . خیلی از اوقات باید به جای خوندن سوال ؛ اول ۴ تا گزینه رو بخونی !!! و فقط از روی گزینه هاست که می تونی به جواب درست برسی.

نکته دیگه ای که باعث شکست من شده بود ؛ غرور بی جا بود . فکر می کردم چون دانشجوی فلان دانشگاه درجه یک کشور بودم ؛ حتما قبول خواهم شد.

با عرض شرمندگی ؛ حدس می زنم یه ریزه غرور هم داشته باشی ؛

نکته دیگه ای که به خوبی یه اون اشازه کردی ؛ اینه که باید ( و باید ) همه درسها رو یخونی ؛ و سعی کنی که همه رو به یک اندازه اهمیت بدی . ( حتی پاتولوژی و اپیدمی ) چون همه به یک اندازه در این امتحان اهمیت دارن.

ببخشید که سرتون رو درد اوردم .

اگه سوالی هست تا جایی که بلد باشم در خدمت خواهم بود.

به امید موفقیت همه دوستان؛ شب به خیر

جمعه 24 تیر 1384 در ساعت 11:17pm

جاسم سینک

با سلام

بعد از مدتها کامنت های جالبی در این وبلاگ میبینم و در کل تجربیات دردونه و پسرک و ... مفید هستند و با تشکر از ایشان پیشنهادی دارم :

۱- در صورت امکان برای ماندگار بودن نظرات شما ، وبلاگی ساده را ایجاد نمائید و امکان بحث هم برای افراد مختلف فراهم کنید و یا برای اینکه ابن وبلاگ پزشکان عدالتخواه همچنان شکوفا بماند به غریبه پیشنهد دهید که بخش مجزا یا لینک مجزایی را برای این منظور اختصاص دهد تا به تدریج این قسمتها محل خوبیس برای مراجعین باشد

انچه مسلم است اکثزر چیزها را همه می دانند پس

۱- همه در این بحث شرکت کنند و بدانند که همه چیز را همگان دانند

۲-افراد فکر نکنند اگر تجربیات خویش را بگویند رقیبان پیش می افتند

شنبه 25 تیر 1384 در ساعت 06:10am
[
email | web]  
وبلاگ دستیاری و دیگر هیچ خوب است
شنبه 25 تیر 1384 در ساعت 09:44
am