خانه پزشک

اللَّهُمَّ صَلِّ عَلَى مُحَمَّدٍوَآلِ مُحَمَّد لعنت خدابرسوال فروشان وحامیانشان اللَّهُمَّ صَلِّ عَلَى مُحَمَّدٍوَآلِ مُحَمَّدٍ

خانه پزشک

اللَّهُمَّ صَلِّ عَلَى مُحَمَّدٍوَآلِ مُحَمَّد لعنت خدابرسوال فروشان وحامیانشان اللَّهُمَّ صَلِّ عَلَى مُحَمَّدٍوَآلِ مُحَمَّدٍ

آغاز سال تحصیلی جدید مبارک

اوست عادل 

لعنت خداوند و رسول خدا(ص) و ائمه اطهار(ع) بر تمام مسئولان شیطانی منافق در حکومت اسلامی که با دزدی و خیانت و پایمال کردن حق مردم، آبروی دین مبین اسلام را به بازی میگیرند. عذاب ابدی فرقان در دنیا و اخرت نثارشان باد.

اللَّهُمَّ صَلِّ عَلَى مُحَمَّدٍ وَ آلِ مُحَمَّد

لعنت خدا بر همه مسئول نماهایی که با باندبازی و خودخواهی و تمامیت خواهی به خون شهدا خیانت میکنند

اللَّهُمَّ صَلِّ عَلَى مُحَمَّدٍ وَ آلِ مُحَمَّد

  لعنت خدا بر سوال فروشان و حامیانشان و همه کسانیکه حق سایر داوطلبان دستیاری را در خفا ضایع می کنند؛ آمین. 

  اللَّهُمَّ صَلِّ عَلَى مُحَمَّدٍ وَ آلِ مُحَمَّد 

 بااعلام آمار قبولی‌های آزمون‌های گواهینامه و دانشنامه
دبیر شورای آموزش پزشکی خبرداد:
بازنگری کرویکلوم‌های دستیاری و اصلاح نظام آموزش دستیار

دبیر شورای آموزش پزشکی و تخصصی وزارت بهداشت از بازنگری کرویکلوم‌های دستیاری و گسترش هدفمند برنامه‌های دستیاری مبتنی بر سند راهبردی توسعه آموزش علوم پزشکی خبرداد.

به گزارش خبرنگار «صنفی آموزشی» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، سید امیر محسن ضیایی در نشست مطبوعاتی پنجاه و هشتمین دوره آزمون دانشنامه تخصصی و بیست و پنجمین دوره آزمون دانشنامه فوق تخصصی، با بیان اینکه آزمون دانشنامه عالی‌ترین آزمون در سطح کشور و بی نظیر در سطح منطقه است، اظهارکرد: بالاترین سطح نیروی انسانی توسط آزمون‌های بورد به جامعه تحویل داده می‌شود.

وی با تاکید بر بهبود مستمر شرایط آزمون، گفت: هر ساله تنوع روش‌های برگزاری آزمون شفاهی افزایش می‌یابد.

وی با اشاره به جداسازی برگزاری آزمون گواهینامه از آزمون دانشنامه، تصریح کرد: از آنجایی که فراگیران باید در دانشگاه‌ها ارزیابی شوند این واگذاری انجام شده است.

دبیر شورای آموزش پزشکی با اشاره به شرکت یکهزار و 758 داوطلب در آزمون گواهینامه، گفت: از این تعداد 96 درصد آنان پذیرفته شده‌اند که این تعداد برابر با قبولی‌های سال گذشته است.

وی با بیان اینکه در آزمون دانشنامه تخصصی 2 هزار و 162 داوطلب شرکت کرده‌اند، اظهارکرد: از این تعداد حدود یکهزار و 421 نفر معادل 65 درصد در آزمون کتبی پذیرفته شده‌اند که در نهایت تعداد پذیرفته‌شدگان نهایی یکهزار و 16 نفر است.

وی با اشاره به شرکت 254 داوطلب در آزمون دانشنامه فوق تحخصصی، گفت: 86 درصد از داوطلبان این آزمون پذیرفته شده‌اند.

ضیایی اصلاح نظام آموزش دستیار، طرح تحول پذیرش دستیار و بازنگری کرویکلوم‌های دستیاری را از جمله برنامه‌های دبیرخانه شورای آموزش پزشکی عنوان کرد و افزود: استفاده از روش‌های جدید ارزیابی فراگیران، اجرای برنامه‌ برای بهبود بخش‌های یادگیری از دیگر برنامه‌های دبیرخانه است.

  

بررسی حذف اعمال معدل در 30 درصد نمره آزمون دستیاری

وی درباره تغییرات آزمون دستیاری و اعمال معدل برای این آزمون در دوره های بعدی خاطرنشان کرد: بخشی از این تغییرات هنوز اجرایی نشده است اما من هم با دانشجویان موافق هستم که بخشی از معدل دانشجویان به دلیل تفاوت کیفیت دانشگاهها قابل محاسبه کردن در یک آزمون کشوری نیست و امیدوارم معاونت آموزشی آن را حذف کند.

وزیر بهداشت با اشاره به تدوین برنامه آموزشی فیزیوتراپی از اجرای آن در آینده خبر داد و درباره سفر عمره دانشجویان نمونه کشوری گفت: ترکستانی معاون دانشجویی پیگیر سفر عمره دانشجویان نمونه کشوری است تا این مشکل حل شود.

 

معاون وزیر بهداشت عنوان کرد:
عدم دریافت شهریه بالاترین کمک به دستیاران/ تحصیل 8 هزار دستیار پزشکی
معاون آموزشی وزارت بهداشت، بالاترین کمک وزارتخانه به دانشجویان دستیاری پزشکی را دریافت نکردن شهریه تحصیل از آنها اعلام کرد و گفت: در حال حاضر 8 هزار دستیار تخصصی پزشکی در دانشگاه‌های علوم پزشکی تحصیل می کنند.
به گزارش خبرگزاری مهر، دکتر محمدعلی محققی در آستانه سال تحصیلی جدید با بیان این مطلب، افزود: دستیارانی که از طریق کنکور دستیاری پذیرفته می‌شوند تحت پوشش رایگان وزارت بهداشت هستند و بالاترین آورده ما برای آنان این است که از آنها شهریه نمی‌گیریم و به جای آن دستیاران متعهد می‌شوند به سیستم سلامت کشور خدمات بدهند.
وی افزود: این در حالی است که هر دانشجوی خارجی برای تحصیل در مقطع دستیاری در ایران باید هزینه بسیار سنگینی بپردازد. آلبته وزارت بهداشت حق دارد در مقابل بیگاری کشیدن و خرحمالی های رزیدنتهای محترم و همچنین عدم حضور اساتید در بیمارستانها برای اموزش و سپردن همه کارهای ریز و درشت به رزیدنتها حتما و حتما باید از رزیدنتها پول و شهریه هم بگیرد!!!!! چه کنیم که ازماست که بر ماست......................   

 .........................

 بیمارستان امام خمینی(ره) در سکوی اول کسب رتبه‌های ممتاز دستیاری دانشگاه علوم پزشکی تهران قرار گرفت

ادامه مطلب ...