خانه پزشک

اللَّهُمَّ صَلِّ عَلَى مُحَمَّدٍوَآلِ مُحَمَّد لعنت خدابرسوال فروشان وحامیانشان اللَّهُمَّ صَلِّ عَلَى مُحَمَّدٍوَآلِ مُحَمَّدٍ

خانه پزشک

اللَّهُمَّ صَلِّ عَلَى مُحَمَّدٍوَآلِ مُحَمَّد لعنت خدابرسوال فروشان وحامیانشان اللَّهُمَّ صَلِّ عَلَى مُحَمَّدٍوَآلِ مُحَمَّدٍ

شمارش معکوس تا امتحان-هفته دوم:درس سیم

شمارش معکوس تا امتحان-هفته دوم:درس سیم 

 

 

در گفتگو با مهر اعلام شد:
مهلت ویرایش اطلاعات ثبت نام دستیاری/ اعلام نحوه پاسخگویی به داوطلبان 
 

مسئول اجرایی سی و هفتمین دوره آزمون پذیرش دستیار تخصصی پزشکی بالینی مهلت زمان ویرایش اطلاعات ثبت نام این داوطلبان را اعلام کرد و گفت: داوطلبان آزمون دستیاری می توانند سئوالات خود را به صورت اینترنتی مطرح کنند.
دکتر مهدی میرزایی
در گفتگو با خبرنگار مهر افزود: ثبت نام آزمون دستیاری پزشکی از 5 آبان آغاز شده است و تا 5 آذر ماه ادامه دارد و داوطلبانی که در مهلت مقرر مذکور فرم ثبت نام را تکمیل کرده و بنا به دلایلی تمایل به ویرایش فرم ثبت نام خود دارند مجاز هستند که در ایام جمعه و شنبه 6 و 7 آذرماه به عنوان آخرین فرصت به ویرایش فرم ثبت نامی خود بپردازند.

وی اضافه کرد: پس از مهلت مذکور هیچ گونه تغییر و تبدیلی در فرم های ثبت نامی امکان پذیر نیست. راهنمای ثبت نام در آزمون در سایت مرکز سنجش آموزش پزشکی وزارت بهداشت به نشانی http://sanjeshp.ir قابل دسترسی است.

میرزایی خاطرنشان کرد: کلیه متقاضیان شرکت در این دوره از آزمون توجه کنند که صرفاً تا پایان وقت اداری روز سه شنبه 3 آذر ماه فرصت دارند، سئوالات آیین نامه ای و موارد ابهام خود تنها از طریق آدرس پست الکترونیکی dastyar37@sanjeshp.ir مطرح کنند.

وی تاکید کرد: به نامه های الکترونیکی که بعد از تاریخ 3 آذرماه ارسال شود، تربیت اثر داده نمی شود.

به گزارش مهر، آزمون دستیاری پنجشنبه 29 بهمن ماه سال جاری به صورت متمرکز برگزار می شود و کارت ورود به آزمون نیز در روزهای 27 و 28 بهمن ماه توزیع می شود. 

شمارش معکوس تا امتحان-هفته سوم:درس بیست و نهم

شمارش معکوس تا امتحان-هفته سوم:درس بیست و نهم  

 

محققی به مهر خبر داد:  

 نحوه شرکت پزشکان خانواده درآزمون دستیاری

 اجرای تغییرات آزمون از سال89  


معاون آموزشی وزارت بهداشت درباره نحوه شرکت پزشکان خانواده در آزمون دستیاری دوره سی و هفتم گفت: داوطلبانی که سوابق خدمات آنها در مناطق محروم در قالب پزشک خانواده و یا خارج از آن بالغ بر پنج سال کامل باشد می توانند از سهمیه مازاد مناطق محروم استفاده کنند.
دکتر محمدعلی محققی در گفتگو با خبرنگار مهر افزود: افرادی که امسال واجد شرایط هستند می توانند در سهمیه مازاد مناطق محروم شرکت کنند البته باید مجموع سوابق در مناطق محروم را به طور کامل ارائه دهند.

وی گفت: آزمون دستیاری در دوره سی و هفتم که بهمن ماه امسال برگزار می شود از نظر اصول، ضوابط و چارچوب برگزاری و شرایط داوطلبان همانند سال گذشته خواهد بود و تغییری در آن وجود ندارد.

محققی افزود: مصوبات جدید که در نشست 69 شورای آموزش پزشکی و تخصصی به تصویب رسیده است از سال 89 به بعد اجرایی می شود. یکی از این مصوبات مربوط به MPH پزشک خانواده است که در دبیرخانه شورای آموزش پزشکی و تخصصی به تصویب رسیده و مراحل طراحی اجرایی آن در حال انجام است.

وی اضافه کرد: این دوره شرایط خاص خود را دارد که به موقع و پس از پایان مراحل اجرایی آن اطلاع رسانی می شود.

دبیر شورای آموزش پزشکی و تخصصی اضافه کرد: در صورت اجرایی شدن دوره MPH پزشک خانواده نیز این افراد در قالب سهمیه مازاد مناطق محروم پذیرش خواهند شد.

به گزارش مهر، سی و هفتمین دوره پذیرش دستیار رشته های تخصصی بالینی پزشکی در 25 رشته تخصصی بالینی و در 30 دانشگاه علوم پزشکی و موسسه وابسته به وزارت بهداشت دانشجوی در روز 29 بهمن ماه 88 برگزار می شود. ثبت نام در این آزمون تا 5 آذر ماه ادامه دارد.

نحوه شرکت پزشکان خانواده درآزمون دستیاری

شمارش معکوس تا امتحان-هفته چهارم:درس بیست و هشتم

 

شمارش معکوس تا امتحان-هفته چهارم:درس بیست و هشتم 

 

 
طاهرنژاد به مهر خبر داد:
ثبت نام دو هزار و 650 داوطلب در آزمون دستیاری/ ادامه ثبت نام تا 5 آذر
رئیس مرکز سنجش آموزش پزشکی وزارت بهداشت گفت: تاکنون دو هزار و 650 داوطلب در سی و هفتمین دوره پذیرش دستیار رشته های تخصصی بالینی پزشکی ثبت نام کرده اند.
کی قباد طاهرنژاد در گفتگو با خبرنگار مهر افزود: این آمار مربوط به آخرین آمار ثبت نام تا روز 18 آبان است و پیش بینی می شود با توجه به مهلت ثبت نام تا 5 آذر تعداد بیشتری در این آزمون ثبت نام کنند.

وی خاطرنشان کرد: داوطلبان تا 5 آذر ماه فرصت دارند در آزمون به صورت اینترنتی ثبت نام کنند و پس از ورود به سایت http://Sanjeshp.ir و انجام مراحل ثبت نام کدرهیگری دریافت کنند.

طاهرنژاد اضافه کرد: داوطلبان از تاریخ 8 تا 14 آذرماه نیز فرصت دارند که مدارک خواسته شده را به صورت اسکن شده و اینترنتی ارسال کنند.

به گزارش مهر، سی و هفتمین دوره پذیرش دستیار رشته های تخصصی بالینی پزشکی در 25 رشته تخصصی بالینی و در 30 دانشگاه علوم پزشکی و موسسه وابسته به وزارت بهداشت دانشجوی در روز 29 بهمن ماه 88 برگزار می شود.
 

شمارش معکوس تا امتحان-هفته پنجم:درس بیست و هفتم

شمارش معکوس تا امتحان-هفته پنجم:درس بیست و هفتم 

 وزارت بهداشت اعلام کرد:
اعلام سهمیه‌های آزمون دستیاری/ تعیین میزان تعهدات برای پذیرفته شدگان
میزان سهمیه ها و تعهدات مربوطه به داوطلبان سی و هفتمین دوره پذیرش دستیار تخصصی اعلام شد.
به گزارش خبرنگار مهر، پذیرش در دستیاری تخصصی بر اساس سهمیه های تعریف شده در گروه های سهمیه رزمندگان، سهمیه مناطق محروم، سهمیه خانمها، پذیرش به صورت آزاد، پذیرش به صورت مازاد جهت پوشش مناطق محروم، پذیرش به صورت مازاد براساس آیین نامه اجرایی تسهیل ادامه تحصیل استعدادهای درخشان، نخبگان و استعدادهای برتر، پذیرش به صورت بورسیه نیروهای مسلح، پذیرش به صورت بورسیه در رشته تخصصی پزشکی ورزشی، پذیرش به صورت مازاد در رشته تخصصی پزشکی قانونی و اتباع غیر ایرانی تعریف می شود.

بر اساس اعلام شورای آموزش پزشکی و تخصصی میزان تعهدات نیز در سی و هفتمین دوره پذیرش دستیار تخصصی اعلام شده است. از پذیرفته شدگان به صورت آزاد آزمون ورودی دستیاری و نیز پذیرفته شدگان با استفاده از سهمیه رزمندگان توسط دانشگاههای علوم پزشکی تعهد عام اخذ می شود.

پذیرفته شدگان با استفاده از سهمیه مناطق محروم، سهمیه خانمها، پذیرش به صورت مازاد جهت پوشش مناطق محروم باید با توجه به مصوبات مربوطه به نفع دانشگاههای علوم پزشکی مناطق محروم و نیازمند تعهد خاص ارائه دهند.

پذیرفته شدگان با استفاده از مزایای سهمیه مناطق محروم و سهمیه خانم ها و نیز پذیرفته شدگان به صورت مازاد در مناطق محروم، پس از فراغت از تحصیل فقط در حوزه مناطق محروم و یا نیازمند تعیین شده حق فعالیت درمانی و یا آموزشی خواهند داشت و در خارج از منطقه مربوطه حق فعالیت تخصصی در رشته تحصیلی خود را تا پایان دوره تعهد ندارند. تعیین محل خدمت دستیاران پس از فارغ التحصیلی به عهده وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی است.

پذیرفته شدگانی که با ماموریت آموزشی از وزارتخانه ها، سازمانها و نهادها (باستثناء دانشگاههای علوم پزشکی) برای ادامه تحصیل به رشته های تخصصی وارد می شوند، ملزم به سپردن تعهد محضری خاص به محل استخدام خود هستند.

در این دوره از آزمون در 25 رشته پزشکی ورزشی، طب اورژانس، پزشکی فیزیکی و توانبخشی، پزشکی قانونی، طب کار، پزشکی هسته ای، گوش وحلق وبینی وجراحی سروگردن، روانپزشکی، رادیولوژی، پرتودرمانی، چشم پزشکی، جراحی مغز و اعصاب، جراحی عمومی، بیماریهای پوست، بیهوشی، پزشکی اجتماعی، بیماریهای قلب و عروق، بیماریهای عفونی و گرمسیری، بیماریهای داخلی، بیماریهای اعصاب، ارتوپدی، زنان و زایمان، آسیب شناسی، کودکان و جراحی کلیه و مجاری ادراری دستیار تخصصی پذیرفته می شود.

همچنین امسال در 30 دانشگاه علوم پزشکی و موسسه وابسته به وزارت بهداشت دانشجوی دوره دستیاری پذیرش می شود.

به گزارش مهر، ثبت نام سی و هفتمین دوره آزمون پذیرش دستیار تخصصی پزشکی بالینی از روز 5 آبان به صورت اینترنتی آغاز شده و تا 5 آذر ماه ادامه دارد. آزمون در 29 بهمن ماه سال جاری در دانشگاههای علوم پزشکی محل آموزش دستیار برگزار خواهد شد.