خانه پزشک

اللَّهُمَّ صَلِّ عَلَى مُحَمَّدٍوَآلِ مُحَمَّد لعنت خدابرسوال فروشان وحامیانشان اللَّهُمَّ صَلِّ عَلَى مُحَمَّدٍوَآلِ مُحَمَّدٍ

خانه پزشک

اللَّهُمَّ صَلِّ عَلَى مُحَمَّدٍوَآلِ مُحَمَّد لعنت خدابرسوال فروشان وحامیانشان اللَّهُمَّ صَلِّ عَلَى مُحَمَّدٍوَآلِ مُحَمَّدٍ

پس از تعطیلات نوروز؛گزارش تحقیق و تفحص از تخلفات‌‏ آزمون دستیاری

خبر گزاری کار ایران  28/11/1384                10:40
 

پس از تعطیلات نوروز؛
گزارش تحقیق و تفحص از تخلفات‌‏ آزمون دستیاری پزشکی در صحن مجلس قرائت می‌‏شود

 
تهران- خبرگزاری کار ایران
اولین گزارش تحقیق و تفحص مجلس‌‏هفتم از میان بیش از 15 تحقیق و تفحص تصویب شده در مجلس پس از گذشت نزدیک به دو سال از عمر مجلس به فرجام رسیده است.
به گزارش "ایلنا"، گزارش تحقیق و تفحص از تخلفات آزمون دستیاری پزشکی پس از تعطیلات نوروز در صحن مجلس قرائت می‌‏شود.
علی سر افراز یزدی، عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس هفتم در گفت و گو با خبرنگار پارلمانی "ایلنا" تصریح کرد: پس از اتمام این تحقیق و تفحص در کمیته ویژه‌‏ای که تشکیل شده بود، نتایج به کمیسیون آموزش آمده است وپس از بررسی‌‏های لازم در حال حاضر کار این طرح به پایان رسید و آماده قرائت در صحن مجلس است.
وی با اشاره بالا بودن حجم کاری این پرونده، گفت: به هر حال با توجه به حساسیت این موضوع باید به صورت جامع بررسی می‌‏شد واز آنجا که در ابتدا وزارت بهداشت همکاری مطلوبی نداشت و اطلاعات چندانی در اختیار نمایندگان نمی‌‏گذاشت، بحث تاکنون به دراز کشیده است.
وی افزود: البته براساس نتایج حاصله تمام موارد مورد نظر نمایندگان از جمله تقلب و فروش سوالات اثبات شده است و با توجه به حساسیت این موضوع مایل بودیم هر چه زودتر قرائت این طرح در دستور کار مجلس قرار گیرد ولی با توجه به اصول آئین نامه داخلی مجلس در فصل بودجه هیچ مبحثی را نمی‌‏شود در دستور کار قرار داد.

دبیر آموزش پزشکی و تخصصی وزارت بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی گفت:
آزمون دستیاری پزشکی تخصصی ‪ ۱۱‬اسفندماه برگزار می‌شود.

دکتر" بهرام عین‌اللهی"روز سه‌شنبه درگفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود:
‪ ۱۵‬هزار و ‪ ۳۵۰‬نفر در این آزمون شرکت می‌کنند وامسال فارغ‌التحصیلان رشته‌های پزشکی و دندانپزشکی نیز در آزمون دستیاری شرکت دارند.

عین‌اللهی اظهار داشت : نتایج این آزمون در اردیبهشت ماه سال ‪ ۸۵‬و با میزان ظرفیت پذیرفته‌شدگان اعلام می‌شود.

وی تاکید کرد: برنامه‌هایی در دست اقدام است که این آزمون در محیطی سالم و به دور از تخلف و مشکلاتی که سال گذشته در برگزاری آن بوجود آمد، برگزار شود.

عین‌اللهی در ادامه، استانداردسازی برنامه‌های درسی و ارزشیابی بخش‌های تخصصی پزشکی دانشگاههای علوم پزشکی راازجمله برنامه‌های آموزش پزشکی دانست و گفت: این برنامه‌ها در جهت بهبود کیفیت بخش آموزش پزشکی صورت می‌گیرد.

آیا سلامت آزمون دستیاری امسال را تصمین می کنید؟

وزیر بهداشت: با تخلف پزشکان بشدت برخورد می‌کنیم

تهران ، خبرگزاری جمهوری اسلامی ‪۸۴/۱۱/۱۵
داخلی.سیاسی.وزیر بهداشت.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از برخودر شدید این وزارتخانه با پزشکان متخلفی که اقدام به گرفتن زیر میزی از بیماران می‌کنند، خبر داد.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایرنا،"کامران باقری لنکرانی" در بازگشت از جلسه هیات دولت در استان بوشهر در گفت و گو با خبرنگاران این سخنان را در پاسخ به سوالی درخصوص خبر ترویج پدیده گرفتن زیرمیزی از بیماران توسط برخی پزشکان متخلف، بیان کرد.

لنکرانی با اشاره به اینکه تخلفات در بسیاری از رشته‌ها وجود دارد، گفت: با توجه به اهمیت هر رشته، اهمیت تخلفات آن نیز متفاوت است و حرفه پزشکی به لحاظ تقدس و اهمیتی که در جامعه دارد، تخلفات آن نیز باید با دقت بیشتری پیگیری شود.

وزیر بهداشت خاطرنشان کرد: این موضوع بادقت کامل در وزارت بهداشت و سازمان نظام پزشکی درحال پیگیری است و اگر مردم با موارد و مشکلاتی در این زمینه مواجه هستند، معاونت‌های درمان دانشگاههای علوم پزشکی سراسر کشور آماده دریافت و رسیدگی به شکایات هستند.

خبرنگار ایرنا با اشاره به تخلفات صورت گرفته در آزمون دستیاری سال گذشته،از وزیر بهداشت سوال کرد،آیا سلامت آزمون دستیاری امسال را تصمین می کنید؟
لنکرانی در پاسخ گفت: ما تلاش زیادی در این زمینه انجام داده‌ایم و امیدواریم آزمون دستیاری امسال بدون هرگونه مشکلی برگزار شود.

وزیر بهداشت درخصوص زمان برگزاری آزمون دستیاری پزشکی در سال جاری، گفت: این آزمون در همان تاریخ که قبلا اعلام شده، برگزار خواهد شد.

لنکرانی همچنین در پاسخ به سوالی درخصوص بیماری آنفلوآنزای مرغی و اینکه آیا مواردی از این بیماری در ایران مشاهده شده یا نه، گفت: مورد اثبات شده رسمی در کشور درخصوص ابتلا به آنفلوآنزای پرندگان نداریم.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی همچنین شایعه مشاهده مواردی از این بیماری در شهر ارومیه را بشدت تکذیب کرد و گفت: اتفاقا ارومیه حتی جزو مکانهای مشکوک نیز قرار ندارد.