خانه پزشک

اللَّهُمَّ صَلِّ عَلَى مُحَمَّدٍوَآلِ مُحَمَّد لعنت خدابرسوال فروشان وحامیانشان اللَّهُمَّ صَلِّ عَلَى مُحَمَّدٍوَآلِ مُحَمَّدٍ

خانه پزشک

اللَّهُمَّ صَلِّ عَلَى مُحَمَّدٍوَآلِ مُحَمَّد لعنت خدابرسوال فروشان وحامیانشان اللَّهُمَّ صَلِّ عَلَى مُحَمَّدٍوَآلِ مُحَمَّدٍ

زمان دقیق ثبت نام آزمون دستیاری سال 86 اعلام شد

 
 
ثبت نام سی و پنجمین دوره پذیرش دستیار تخصصی پزشکی از 25 آذر ماه تا 20 دی ماه سال جاری به صورت اینترنتی صورت می گیرد.

به گزارش خبرنگار مهر، داوطلبان می توانند با مراجعه به سایت و تکمیل فرم تقاضانامه ثبت نام طبق قوانین و مقررات موجود در این دوره از آزمون ثبت نام کنند.

مدارک مورد نیاز برای ثبت نام در این دوره از آزمون یک قطعه عکس 3 * 4 (300 * 200 یا 300 * 400 با فرمت jpg و حداکثر سایز 70kb)، تکمیل فیش بانکی و تکمیل فرم تقاضانامه ثبت نام اعلام شده است.

داوطلبان می توانند برای ثبت نام و دریافت راهنمای آزمون پذیرش دستیار از ساعت 9 روز 25 آذرماه به آدرس اینترنتی www.dme.hbi.ir/sanjesh مراجعه کنند.


آغاز ثبت نام آزمون دستیاری از هفته آخر آذر / ثبت نام اینترنتی است
رئیس مرکز سنجش آموزش پزشکی وزارت بهداشت از اینترنتی شدن سی و پنجمین دوره آزمون پذیرش دستیار تخصصی برای نخستین بار در طول برگزاری این آزمون در وزارت بهداشت خبر داد.

کی قباد طاهرنژاد در گفتگو با خبرنگار مهر افزود: این امر در راستای اینترنتی شدن مراحل ثبت نام سایر آزمون های وزارت بهداشت انجام گرفته است.

وی یاد آور شد: اطلاعیه نحوه چگونگی ثبت نام و اطلاعات مورد نیاز برای آن به زودی به اطلاع داوطلبان می رسد.

رئیس مرکز سنجش آموزش پزشکی وزارت بهداشت در خصوص زمان ثبت نام اظهار داشت: ثبت نام در سی و پنجمین دوره آزمون دستیاری از هفته آخر آذرماه آغاز می شود.

به گزارش مهر، سی و پنجمین دوره آزمون پذیرش دستیار تخصصی روز پنجشنبه 2 اسفند سال 86 برگزار خواهد شد.

در کمیسیون تحقیقات مجلس بررسی می‌شود: ظرفیت مازاد دستیاری

در کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس بررسی می‌شود:
ظرفیت مازاد دستیاری در مناطق محروم

سرویس: مجلس
1386/08/20
11-11-2007
13:08:33
8608-11557: کد خبر

خبرگزاری دانشجویان ایران - تهران
سرویس: مجلس

نماینده مردم تهران در خانه ملت در مورد افزایش ظرفیت مازاد دستیاری در مناطق محروم گفت: در کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس این مساله مورد بررسی قرار می‌گیرد و براساس آن تصمیم لازم اخذ خواهد شد.

علی عباسپورتهرانی‌فرد ـ رییس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس ـ در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، افزود: چنان چه امتیازی برای افرادی که در مناطق محروم به عنوان پزشک فعالیت داشته‌اند قائل شویم، کاری نادرست نیست چرا که اگر فردی در مدت زیادی در مناطق محروم خدمت کرده باشد، اثبات کرده که در این مناطق ماندگار خواهد بود بنابراین برای این فرد باید در هر حال بهایی قائل شد.

نماینده مردم تهران در خانه ملت یادآور شد: در مقابل این افراد باید برای اشخاصی که اعلام آمادگی می‌کنند که خواهان افزایش سطح علمی و تخصص بوده و می‌توانند در مناطق محروم کسب علم کنند امتیازاتی قائل شد و فرصت داد تا در این مناطق پذیرفته شوند.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به این امر کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس مساله افزایش ظرفیت مازاد دستیاری در مناطق محروم را با وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی مطرح کرده و مورد بررسی قرار می‌دهد.

رییس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس گفت: در این جلسه باید وزیر بهداشت نحوه پذیرش ظرفیت مازاد دستیاری در مناطق محروم را توضیح داده و چنان چه اشکالاتی وجود داشته باشد اصلاح شود.

آفرین بر دستیاران فهیم علوم پزشکی شیراز در مبارزه با زیاده طلبی

تجمع جمعی ازدستیاران علوم‌پزشکی شیرازدراعتراض به آیین‌نامه ظرفیت مازاد
وزارت بهداشت دررقابتهای علمی فرصت‌برابر ایجادکند
ظرفیت آموزش پزشکی سالیانه افزایش نیابد

سرویس: آموزشی
1386/08/12
11-03-2007
11:21:13
8608-06688: کد خبر

خبرگزاری دانشجویان ایران - شیراز
سرویس: آموزشی

دستیاران دانشگاه علوم پزشکی شیراز در پنجشنبه 10 آبان ماه در اعتراض به آیین‌نامه ظرفیت مازاد پذیرش دستیاری در صحن دانشکده پزشکی شیراز تجمع کردند.

به گزارش سرویس صنفی آموزشی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)- منطقه فارس، در این تجمع چند تن از اعضای شورای نمایندگان دستیاران دانشگاه علوم پزشکی شیراز و نمایندگانی از رشته‌های مختلف تخصصی دستیاری نسبت به پذیرش براساس آیین‌نامه مذکور اعتراض کردند.

دستیاران معترض در حالی که پلاکاردهایی با مضمون " سهمیه مدیران = جفا در حق نخبگان "، " بی خبری یا بی تقاوتی ، هر دو نابخشودنی است " در دست داشتند، سیاستهای جدید وزارت بهداشت در اختصاص سهمیه مدیران را ناعادلانه و غیر قابل قبول خواندند.

این تجمع با صدور بیانیه‌ای پایان یافت.

در این بیانیه آمده است: با این آیین‌نامه جایی برای رقابت علمی در علمی‌ترین سطوح پزشکی باقی نمی‌ماند.

در این بیانیه با انتقاد از تغییر زمان امتحان بورد تخصصی، تاکید شده است: به راستی در کجای دنیا شرکت در امتحان پایان دوره‌ای مشروط به شروع خدمات قانونی (طرح) می گردد.

حال جای این سوال باقی است که آیا در میان اینگونه تصمیمات بی برنامه وعجولانه، فکری به حال آینده رشته های تخصصی پزشکی و وضعیت اقتصادی نابسامان پزشکان ناشی از افزایش بی رویه ظرفیتها شده است. یا به نتیجه پذیرش افرادی با سطح علمی پایین و حذف دانشجویان با استعداد، اندیشیده شده است. به راستی آموزش پزشکی تا کی و کجا، باید زیر بار سنگین درمان له و به دست فراموشی سپرده شود و آیا این رویه نمی تواند آموزش پزشکی را به انفکاک از وزارت بهداشت و بازگشت به وزارت علوم سوق دهد .

دستیاران معترض خواستار لغو آیین‌نامه مذکور و بررسی مجدد کلیه سهمیه های ارائه شده جهت امتحان پذیرش دستیار، اعم از سهمیه مناطق محروم ، سهمیه خانمها و غیره شدند تا حداکثر ظرفیت جهت داوطلبانی که با سهمیه آزاد شرکت می نمایند خالی بماند.

در ادامه این بیانیه خواسته شده تا راه‌های میانبر جهت گذراندن دوره‌های تخصصی پزشکی از قبیل تحصیل در خارج از کشور و ورود به دانشگاه پس از اعلام اسامی پذیرفته‌شدگان و ایجاد سهمیه‌های جدید، بسته شده و با اینگونه ابداعات به شدت مقابله گردد تا رشته های تخصصی کشور ارزش علمی خود را از دست ندهند.

ضمن بررسی دقیق و غیراحساسی، مجددا میزان نیاز کشور به متخصصین و پزشکان عمومی ارزیابی و با افزایش بی رویه و غیرمنطقی ظرفیت رشته‌های تخصصی و عمومی پزشکی، مقابله و با ارائه لایحه به مجلس شورای اسلامی، آموزش پزشکی از طرح توسعه سالیانه آموزش عالی کشور مستثنی گردد.

امتحان بورد تخصصی پزشکی که یکی از معتبرترین و اساسی ترین امتحانات در جامعه پزشکی است از دستبرد معاونت سلامت دور گشته و حق دستیارانی که بر خلاف رسم موجود در سایر رشته های عالی تحصیلی کشور جهت ادامه تحصیل مجبور به گذرانده طرح پزشکی عمومی به عنوان شرط شرکت در امتحان پذیرش دستیار بوده اند، حداقل در امتحان پایان دوره تخصصی ( دستیاری ) موکول ومنوط به شروع طرح تخصصی نگردد و از وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی می خواهیم که به همان اندازه که جهت استیفای تعهدات پزشکان و انجام لحظه به لحظه دوران طرح فارغ التحصیلان حساس است، در ایجاد فرصت مساوی جهت رقابتهای علمی به داوطلبان کم فروشی ننماید.