خانه پزشک

اللَّهُمَّ صَلِّ عَلَى مُحَمَّدٍوَآلِ مُحَمَّد لعنت خدابرسوال فروشان وحامیانشان اللَّهُمَّ صَلِّ عَلَى مُحَمَّدٍوَآلِ مُحَمَّدٍ

خانه پزشک

اللَّهُمَّ صَلِّ عَلَى مُحَمَّدٍوَآلِ مُحَمَّد لعنت خدابرسوال فروشان وحامیانشان اللَّهُمَّ صَلِّ عَلَى مُحَمَّدٍوَآلِ مُحَمَّدٍ

آفرین بر دستیاران فهیم علوم پزشکی شیراز در مبارزه با زیاده طلبی

تجمع جمعی ازدستیاران علوم‌پزشکی شیرازدراعتراض به آیین‌نامه ظرفیت مازاد
وزارت بهداشت دررقابتهای علمی فرصت‌برابر ایجادکند
ظرفیت آموزش پزشکی سالیانه افزایش نیابد

سرویس: آموزشی
1386/08/12
11-03-2007
11:21:13
8608-06688: کد خبر

خبرگزاری دانشجویان ایران - شیراز
سرویس: آموزشی

دستیاران دانشگاه علوم پزشکی شیراز در پنجشنبه 10 آبان ماه در اعتراض به آیین‌نامه ظرفیت مازاد پذیرش دستیاری در صحن دانشکده پزشکی شیراز تجمع کردند.

به گزارش سرویس صنفی آموزشی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)- منطقه فارس، در این تجمع چند تن از اعضای شورای نمایندگان دستیاران دانشگاه علوم پزشکی شیراز و نمایندگانی از رشته‌های مختلف تخصصی دستیاری نسبت به پذیرش براساس آیین‌نامه مذکور اعتراض کردند.

دستیاران معترض در حالی که پلاکاردهایی با مضمون " سهمیه مدیران = جفا در حق نخبگان "، " بی خبری یا بی تقاوتی ، هر دو نابخشودنی است " در دست داشتند، سیاستهای جدید وزارت بهداشت در اختصاص سهمیه مدیران را ناعادلانه و غیر قابل قبول خواندند.

این تجمع با صدور بیانیه‌ای پایان یافت.

در این بیانیه آمده است: با این آیین‌نامه جایی برای رقابت علمی در علمی‌ترین سطوح پزشکی باقی نمی‌ماند.

در این بیانیه با انتقاد از تغییر زمان امتحان بورد تخصصی، تاکید شده است: به راستی در کجای دنیا شرکت در امتحان پایان دوره‌ای مشروط به شروع خدمات قانونی (طرح) می گردد.

حال جای این سوال باقی است که آیا در میان اینگونه تصمیمات بی برنامه وعجولانه، فکری به حال آینده رشته های تخصصی پزشکی و وضعیت اقتصادی نابسامان پزشکان ناشی از افزایش بی رویه ظرفیتها شده است. یا به نتیجه پذیرش افرادی با سطح علمی پایین و حذف دانشجویان با استعداد، اندیشیده شده است. به راستی آموزش پزشکی تا کی و کجا، باید زیر بار سنگین درمان له و به دست فراموشی سپرده شود و آیا این رویه نمی تواند آموزش پزشکی را به انفکاک از وزارت بهداشت و بازگشت به وزارت علوم سوق دهد .

دستیاران معترض خواستار لغو آیین‌نامه مذکور و بررسی مجدد کلیه سهمیه های ارائه شده جهت امتحان پذیرش دستیار، اعم از سهمیه مناطق محروم ، سهمیه خانمها و غیره شدند تا حداکثر ظرفیت جهت داوطلبانی که با سهمیه آزاد شرکت می نمایند خالی بماند.

در ادامه این بیانیه خواسته شده تا راه‌های میانبر جهت گذراندن دوره‌های تخصصی پزشکی از قبیل تحصیل در خارج از کشور و ورود به دانشگاه پس از اعلام اسامی پذیرفته‌شدگان و ایجاد سهمیه‌های جدید، بسته شده و با اینگونه ابداعات به شدت مقابله گردد تا رشته های تخصصی کشور ارزش علمی خود را از دست ندهند.

ضمن بررسی دقیق و غیراحساسی، مجددا میزان نیاز کشور به متخصصین و پزشکان عمومی ارزیابی و با افزایش بی رویه و غیرمنطقی ظرفیت رشته‌های تخصصی و عمومی پزشکی، مقابله و با ارائه لایحه به مجلس شورای اسلامی، آموزش پزشکی از طرح توسعه سالیانه آموزش عالی کشور مستثنی گردد.

امتحان بورد تخصصی پزشکی که یکی از معتبرترین و اساسی ترین امتحانات در جامعه پزشکی است از دستبرد معاونت سلامت دور گشته و حق دستیارانی که بر خلاف رسم موجود در سایر رشته های عالی تحصیلی کشور جهت ادامه تحصیل مجبور به گذرانده طرح پزشکی عمومی به عنوان شرط شرکت در امتحان پذیرش دستیار بوده اند، حداقل در امتحان پایان دوره تخصصی ( دستیاری ) موکول ومنوط به شروع طرح تخصصی نگردد و از وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی می خواهیم که به همان اندازه که جهت استیفای تعهدات پزشکان و انجام لحظه به لحظه دوران طرح فارغ التحصیلان حساس است، در ایجاد فرصت مساوی جهت رقابتهای علمی به داوطلبان کم فروشی ننماید.

نظرات 13 + ارسال نظر
تکفیر جمعه 9 آذر 1386 ساعت 01:23 ب.ظ

جای بسی تاسف از این همه بیخبری وزیاده خواهی .من ازاین سهمیه استفاده نکرده ام اما نکاتی را برای تذکر واجب میدانم:
این افرادی که شما به عنوان زیاده خواه و خنگ یاد نموده اید باچشم پوشی از فرصتهای مناسب پس از فراغت از تحصیل در مناطق دورافتاده ،واحدهای ستادی،اورژانس استانها بصورت شبانه روزی به خدمت گمارده گردش امور درمانی بهداشتی آموزشی دانشگاهها را مدیریت کرده در حالیکه بسیاری آسیب های خانوادگی، جسمی و بالاترازهمه ازدست دادن فرصت ادامه تحصیل را با افزایش سن متحمل شده اند(در مقابل گروهی که با خیالی راحت سوار اتومبیل های آخرین مدل صبح به کتابخانه رفته و به جز فکر ادامه تحصیل و کسب پرستیژ متخصص به چیز دیگری فکر نمیکنند)حال که دولت به پاس خدمات مدیرانش مورد نیازترین پاداش را به ایشان داده تا با ارتقای معلومات مجددا استفاده مناسب تری را جهت خدمت به مردم فراهم آورد خدای من این همه تنگ نظر ی و...

[ بدون نام ] جمعه 18 آبان 1386 ساعت 10:38 ب.ظ

ذخیره ها این هفته اعلام میشود.

[ بدون نام ] جمعه 18 آبان 1386 ساعت 09:40 ب.ظ

kesi midoone zakhireharo kei elam mikonan?

MEDEDUINFO جمعه 18 آبان 1386 ساعت 01:23 ق.ظ http://mededuinfo.blogfa.com

به نام آنکه جان را فکرت آموخت
MEDEDUINFO coming soon
http://mededuinfo.blogfa.com
mededuinfo.mededuinfo@gmail.com

[ بدون نام ] پنج‌شنبه 17 آبان 1386 ساعت 02:47 ب.ظ

اطلاعیه

داوطلبان جهت دریافت کارنامه­های نهایی سی و چهارمین دوره آزمون پذیرش دستیار تخصصی می­توانند به دانشگاههای محل ثبت­نام آزمون خود مراجعه نمایند.

محمود چهارشنبه 16 آبان 1386 ساعت 10:08 ب.ظ

من که چشمم آب نمی خوره از این کارها چیزی عاید کسی بشه!
چهار تا کلمه حرف های خوشگل که به مذاق من و شما خوش بیاد می زنند و آخرش هم با سلام و صلوات، آب ها از آسیاب می افتد!
اینها همه روش هایی برای کنترل انرژی و اعتراضات بچه هاست.
فقط نهایت کاری که از اینها بر میاد اینه که یه کم کک به تنبون این لنکرانی بندازند که سهمیه مناطق محروم رو امسال دیگه زیاد نکنه!!

[ بدون نام ] چهارشنبه 16 آبان 1386 ساعت 07:57 ب.ظ

کسانی که قبول شده اند از اطرافیان و نزدیکان شما ها و سایر ارباب ها است نه کس دیگر

[ بدون نام ] چهارشنبه 16 آبان 1386 ساعت 05:20 ب.ظ

مخبر کمیسیون بهداشت:
*وزیربهداشت درباره افزایش ظرفیت مازاد دستیاری به کمیسیون گزارش می‌دهد
*فارغ‌التحصیلان دانشکده‌های پزشکی باید از فرصت برابر برخوردار باشند سرویس: مجلس
1386/08/16
11-07-2007
14:21:02
8608-09454: کد خبر



خبرگزاری دانشجویان ایران - تهران
سرویس: مجلس



مخبر کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی، گفت: وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در مورد افزایش ظرفیت مازاد دستیاری و چگونگی انتخاب افراد به کمیسیون گزارش خواهد داد و نحوه پذیرش مازاد ظرفیت مورد بررسی قرار می‌گیرد.

نورالدین پیرموذن، در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، در مورد پذیرش ظرفیت مازاد دستیاری اظهار کرد: تعدادی از معترضین به این مساله با کمیسیون بهداشت و درمان تماس داشتند و اعتراضات‌شان را منتقل کردند.

نماینده‌ی مردم اردبیل در خانه‌ی ملت، تصریح کرد: با توجه به این‌که هنوز هیچ‌گونه اطلاعی از کم و کیف این تصمیم نداریم، اما به دنبال گسترش اعتراضات جامعه‌ی پزشکی و دستیاران کشور به عنوان مخبر کمیسیون بهداشت و درمان درخواست کرده‌ام تا وزیر بهداشت و معاونین آموزشی وی و هم‌چنین دبیر شورای آموزش پزشکی تخصصی در کمیسیون حضور یابند.

وی افزود: پس از حضور این افراد چگونگی تصمیم‌شان و نحوه‌ی اجرای ظرفیت مازاد دستیاری مورد کالبدشکافی قرار خواهد گرفت.

مخبر کمیسیون بهداشت و درمان مجلس، تاکید کرد: این کمیسیون معتقد است که برای ضایع نشدن حق کسی باید فرصت‌های برابر در مقابل تمامی فارغ‌التحصیلان دانشکده‌های پزشکی قرار گیرد.

پیرموذن خاطرنشان کرد: به جرات می‌توان گفت که امتحان دستیاری در این کشور با توجه به افزایش تقاضا و پایین بودن ظرفیت دوره‌های تخصصی، به یک کنکور واقعی دیگر تبدیل شده است؛ و اصولا باید در برگزاری یک آزمون ورودی برای دوره‌های تخصصی صرفا بر مبنای توان علمی افراد و بر اساس نتیجه‌های مبتنی بر دانش و آگاهی تصمیم گرفت.

به گفته‌ی مخبر کمیسیون بهداشت و درمان مجلس، تصمیم اخیر وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی برای پذیرش ظرفیت مازاد دستیاری اعلام پذیرفته‌شدگان سبب شده است تا اعتراضاتی به کمیسیون بهداشت و درمان ارایه شده و الزاما و ناچارا موضوع در دستور کار کمیسیون قرار گیرد.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به شرایط موجود ما در انتظار شنیدن نحوه‌ی تصمیم و اجرای این مصوبه از سوی وزیر بهداشت به کمیسیون بهداشت و درمان هستیم.

وی با اشاره به ظرفیت ورود پزشکان عمومی به دوره‌های تخصصی، یادآور شد: در حال حاضر این ظرفیت 12 درصد است و به عبارت دیگر 88 درصد پزشکان عمومی کشور امکان ادامه‌ی تحصیل در رشته‌های تخصصی را ندارند.

پیرموذن در ادامه با یادآوری این‌که کمبود پزشک در روزهای اول انقلاب، سبب شد که در حال حاضر در اثر برنامه‌ریزی نادرست پزشک بیش از نیاز موجود کشور تربیت شود، تاکید کرد: پزشکان عمومی برای یافتن کار و نحوه‌ی گذران زندگی خود در این شرایط با مشکل روبرو هستند و ناچارا عده‌ای برای ادامه‌ی تحصیل در امتحانات تخصصی داخل کشور شرکت می‌کنند.

نماینده‌ی مردم اردبیل در خانه‌ی ملت، در ادامه گفت‌وگو با ایسنا تصریح کرد: با توجه به شرایط حساس جهانی در خصوص فارغ‌التحصیلان ایرانی، پذیرش ورود پزشکان ایرانی به کشورهای اروپایی و آمریکایی به مراتب افت کرده است؛ بنابراین پزشکان عمومی به ناچار برای ادامه‌ی تحصیل در کنکور آزمون ورودی پذیرش تخصصی شرکت می‌کنند.

وی با تاکید بر این‌که امتحان‌های ورودی و آزمون‌های ورودی پذیرش دستیاری باید از یک استاندارد بین‌المللی برخوردار باشد، گفت: در این راستا باید این آزمون در یک رقابت سالم و عادلانه برگزار شود و کوچک‌ترین اجازه‌ای نباید داد که افراد خارج از توان و دانش علمی خود وارد دوره‌ی تخصصی تحصیلی شوند.

پیرموذن افزود: افزایش ظرفیت دستیاری از سوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی را سبب ایجاد این شائبه در جامعه پزشکی می‌شود که تعدادی از افراد بدون داشتن صلاحیت‌های علمی، وارد دوره‌های تخصصی شده باشند و این علامت سوالی است که وزیر بهداشت در مقابل آن قرار گرفته است


[ بدون نام ] دوشنبه 14 آبان 1386 ساعت 01:48 ب.ظ

غریبه ۳۴ ساله کت ول کردی دکمه رو چسبیدی چقد حاشیه میزنی از ۸۳ارشیو زدی بچه از اون موقع خونده بودی حالا قاطی با کلاسها بودی این همه وقت پول اینترنت شب نصفه شب واسه یه همچین امتحان در پیتی

محمود شنبه 12 آبان 1386 ساعت 10:34 ب.ظ

تا وقتی امتحان دست کثیف ترین ارگان مملکت یعنی وزارت بهداشته وضعیت همین جوری می مونه!
مگه اعتراض به تقلب توی امتحان دستیاری جواب داد که این بده؟
ای کاش می شد فقط و فقط همین امتحان از دست کثیف وزارت بهداشت خارج بشه و دست وزارت علوم بیافته، چقدر در اون صورت قیافه رانت خوارها دیدنی می شد. :)

امیر شنبه 12 آبان 1386 ساعت 09:47 ب.ظ

سلام بر هشیارا و بیداران
ما نیز از این بیانیه حمایت می کنیم

[ بدون نام ] شنبه 12 آبان 1386 ساعت 08:03 ب.ظ

دبیر سابق شورای صنفی رزیدنتهای دانشگاه علوم پزشکی تهران:
پذیرش بیش از حد دستیاران، نتیجه‌ای جز تضعیف جایگاه پزشکان متخصص و افزایش بیکاری آنها نداردخبرگزاری دانشجویان ایران - تهران
سرویس: آموزشی

دبیر سابق شورای صنفی رزیدنت‌های دانشگاه علوم پزشکی تهران گفت: پذیرش بیش از حد دستیاران بدون ایجاد بازار کار مناسب و مطمئن نتیجه‌ای جز تضعیف جایگاه پزشکان متخصص و افزایش بیکاری آنها ندارد.

دکتر حسین علی مددی در گفت‌وگو با خبرنگار صنفی آموزشی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، با اشاره به آیین‌نامه پذیرش مازاد دوره دستیاری، افزود: سهمیه‌های اضافی که هر سال برتعداد آنها افزوده می‌شود همان مشکلاتی را برای دوره‌های تخصصی دستیاری ایجاد می‌کند که برای دوره‌های پزشکی عمومی ایجاد شد و نتایج این سهمیه‌ها و افزایش پذیرش دستیاران چیزی جز تضعیف جایگاه پزشکان متخصص و افزایش بیکاری نیست که آنرا در چند سال آینده خواهیم دید.

وحید شنبه 12 آبان 1386 ساعت 07:46 ب.ظ

آفرین

ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد