خانه پزشک

اللَّهُمَّ صَلِّ عَلَى مُحَمَّدٍوَآلِ مُحَمَّد لعنت خدابرسوال فروشان وحامیانشان اللَّهُمَّ صَلِّ عَلَى مُحَمَّدٍوَآلِ مُحَمَّدٍ

خانه پزشک

اللَّهُمَّ صَلِّ عَلَى مُحَمَّدٍوَآلِ مُحَمَّد لعنت خدابرسوال فروشان وحامیانشان اللَّهُمَّ صَلِّ عَلَى مُحَمَّدٍوَآلِ مُحَمَّدٍ

انتقاد شدید از بحث لغو کلاسها و امتحانات- آموزش پزشکی در سراشیبی

 محققی مطرح کرد:  

انتقاد شدید از بحث لغو کلاسها و امتحانات/ آموزش پزشکی در سراشیبی رکود  

معاون آموزشی وزارت بهداشت با انتقاد از بی توجهی به قداست موضوع آموزش و تولید علم و فکر و فضای بوجود آمده برای طرح موضوع لغو کلاسها و امتحانات گفت: دانشجویانی که به وظایف آموزشی خود عمل نکرده اند به خود اجازه می دهند که موضوع لغو امتحانات را مطرح کنند اما باید بدانند احدی حق ندارد ثانیه ای از مسیر توانمند آموزش را هدر دهد.  

به گزارش خبرنگار مهر، دکتر محمدعلی محققی امروز سه شنبه در نخستین همایش مدیران مراکز مطالعات و توسعه آموزش علوم پزشکی دانشگاههای علوم پزشکی در محل وزارت بهداشت با انتقاد از بی توجهی به قداست موضوع آموزش و تولید علم و فکر گفت: متاسفانه از سوی افرادی که هویت مشخصی ندارند به مکان مقدس کلاس بی حرمتی می شود و کلاس را تعطیل می کنند. چرا که مقدس بودن کلاس کمتر مورد توجه قرار گرفته است.

وی افزود: حضور در کلاس مهم است، حضور نیافتن در کلاس کم فروشی است و استاد هم باید برای حضور در کلاس مطالعه داشته باشد.   

 انتقاد از فضای بوجود آمده برای طرح موضوع لغو کلاسها و امتحانات 

محققی با انتقاد از فضای بوجود آمده برای طرح موضوع لغو کلاسها و امتحانات گفت:

ادامه مطلب ...

اگر دین ندارید لا اقل ازاده باشید

 

شهادت جمعی از هموطنان 

 

 عزیزمان  در روز عاشورا (و در  

 

ماه حرام ) را به خانواده های 

 

 داغدیده، تسلیت  گفته از    

 

خداوند متعال صبر و بردباری  

 

برای بازماندگان را خواستاریم  

  

 روحشان شاد اجرشان با اباعبدا...(ع)

 

  نمی‌دانم پس از مرگم چه خواهد شد  ،                                 

    نمی‌خواهم بدانم کوزه گر از اندام خاکم چه خواهد ساخت        

            ولی بسیار مشتاقم که از خاک گلویم سوتکی ساز د       

                گلویم سوتکی باشدبه دست کودکی گستاخ و بازیگوش  

                       و او یک ریز و پی‌در پی                                       

                            دمش را بر گلویم سخت بفشار د                       

                                وخواب خفتگان خفته را آشفته تر سازد            

                                   بدین سان بشکند در من، سکوت مرگبار م را   

                                                                                                

                                                                                                                    

                                                                                                                   

                                                                                                                  

                            و اما یک سوال بی پاسخ همیشگی               

                           چه کسی چه کسی را کشت و چرا؟             

                                                                                                               

۱۰ پزشک‌نمای شیطان ‌صفت تاریخ

 

اما این بار در یک پست متفاوت می‌خواهیم با هم پرده از فعالیت‌های شیطانی پزشکان و به عبارت صحیح‌تر پزشک‌نماهایی برداریم که اعمالشان را هیچ عقل سلیمی نمی‌تواند تأیید کند: 


۱۰- جک کورکین Jack Kevorkian: کمک به مرگ بیمارانی به شدت بیمار که امید چندانی به بهبود وضعیتشان نیست، در دنیای امروز موضوعی اختلاف‌برانگیز است. اما دکتر جک کورکین اعتقاد داشت که «مردن، جنایت نیست.» او به مرگ ۱۳۰ نفر از بیماران بدحالش کمک کرد. جالب است که بدانید او شیوه‌های «اوتانازی» مخصوص خودش را هم ابداع کرده بود، او به دو شیوه، بیماران را از پا درمی‌آورد:
شیوه اول را او Thanatron نامیده بود، در این شیوه او مخلوطی از سالین، تیوپنتال سدیم و کلرید پتاسیم به داخل ورید بیماران تزریق می‌کرد. شیوه دوم Mercitron بود که در آن از ماسکی که مونو اکسید کربن از خود متصاعد می‌کرد، استفاده می‌کرد.

http://www.marshal-modern.ir/Archive/10622.aspx

سرانجام تحقیقی در مورد کارهای او انجام شد و در پی آن او به جرم قتل درجه دوم، دستگیر شد و از سال ۱۹۹۹ تا ۲۰۰۷، زندانی شد. او هم‌اکنون آزادی مشروط دارد.

پی‌نوشت: جالب است بدانید که «آل پاچینو» در نقش دکتر جک کورکین در یک فیلم تلویزبونی با عنوان You Don’t Know Jack بازی کرده است. این فیلم به زودی پخش خواهد شد.

۹- والتر فریمن Walter Freeman: والتر فریمن یک متخصص بیماری‌های اعصاب یا نورولوژیست بود که از «ییل» و دانشکده پزشکی پنسیلوانیا، فارغ‌التحصیل شده بود. او در دوران فعالیتش ۳۵۰۰ عمل لوبوتومی انجام داد.

در دهه ۴۰ و ۵۰ میلادی، یعنی زمانی که روانپزشکان داروهای مؤثر کمی برای کنترل بیماری‌ها و اختلالات روانپزشکی در اختیار داشتند، عمل‌ لوبوتومی بسیار معمول بود. شاید از فیلم «دیوانه از قفس پرید» با شرکت «جک نیکلسون»، ماجرای لوبوتومی کاراکتر سرخ‌پوست قصه را به یاد داشته باشید.

در عمل لوبوتومی، ارتباط کورتکس قسمت پره‌فرونتال (قسمتی از قشر مغز در ناحیه زیر پیشانی) با سایر نقاط قطع می‌شود. شیوه‌های مختلفی برای این عمل وجود دارد. امروزه به خاطر عوارض زیاد عمل

ادامه مطلب ...

مژده به همکاران: به همین زودی سهمیه ای جدید راه اندازی خواهد شد

شهریاری در گفتگو با مهر:

وزارت بهداشت به دانشگاهها مجوز دستیار مناطق‌ محروم بدهد

 نایب رئیس کمیسیون بهداشت مجلس شورای اسلامی با اشاره به لزوم برنامه ریزی برای ماندگاری نیروی پزشک عمومی و متخصص در مناطق محروم گفت: وزیر بهداشت درباره اعطای مجوز به دانشگاهها برای پذیرش دستیار تخصصی از پزشکان بومی قول بررسی و همکاری داده اند.

دکتر حسینعلی شهریاری در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به برگزاری هفتاد و دومین نشست شورای آموزش پزشکی تخصصی و مباحث مطرح شده افزود: ممکن است کشور ما از نظر تعداد پزشک در حد مناسبی باشد اما از نظر توزیع عادلانه پزشک وضعیت مناسبی نداریم که چاره این کار نیز برنامه ریزی برای ماندگاری نیروهای بومی در مناطق محروم است.   

 وی با اشاره به تجربه خود در مدیریت دانشگاه علوم پزشکی زاهدان در حل معضل ماندگاری نیروی متخصص گفت: ما در آن زمان اضافه بر ظرفیت موجود در دوره های دستیاری، مجوزی از وزارت بهداشت دریافت کردیم که پزشکان بومی را در دوره های دستیاری پذیرش می کردیم و این گروه در حال حاضر نیز در منطقه ماندگار شده اند.

راه ماندگاری پزشکان در شهرهای کوچک و محروم حقوق بالا نیست

  شهریاری اظهار داشت: در استانهای محروم نظیر سیستان و بلوچستان اکثر نیروهای ماندگار ما از افراد بومی آن مناطق هستند و باید به این نکته توجه کنیم که جاذبه ماندگاری تنها با پول و حقوق های بالا ایجاد نمی شود.   

 

 انتقاد از وضعیت پرداخت های پزشکان در شهرهای بزرگ

وی با انتقاد از وضعیت پرداخت های پزشکان در شهرهای بزرگ و از جمله تهران گفت: مولفه‌هایی نظیر ارائه تسهیلات ویژه، خدمات، اعتبارات، امکانات و ایجاد جاذبه برای جذب افراد غیربومی چندان موثر نیست زیرا درآمد در این استانها قابل مقایسه و رقابت با شهرهای بزرگی مثل تهران نیست.  

 

  پیشنهاد مجلس به وزارت بهداشت برای ایجاد سهمیه ای مازاد در دوره های دستیاری

نماینده مردم زاهدان در مجلس شورای اسلامی گفت: ما به وزارت بهداشت و شورای آموزش پزشکی و تخصصی پیشنهاد کرده ایم که با اعطای مجوز به دانشگاهها از میان پزشکان بومی همان مناطق، سهمیه ای مازاد تعریف کنند تا این گروه در دوره های دستیاری پذیرش شوند.  

ادامه مطلب ...