خانه پزشک

اللَّهُمَّ صَلِّ عَلَى مُحَمَّدٍوَآلِ مُحَمَّد لعنت خدابرسوال فروشان وحامیانشان اللَّهُمَّ صَلِّ عَلَى مُحَمَّدٍوَآلِ مُحَمَّدٍ

خانه پزشک

اللَّهُمَّ صَلِّ عَلَى مُحَمَّدٍوَآلِ مُحَمَّد لعنت خدابرسوال فروشان وحامیانشان اللَّهُمَّ صَلِّ عَلَى مُحَمَّدٍوَآلِ مُحَمَّدٍ

نتایج آزمون دستیاری این هفته اعلام می‌شود

http://s1.picofile.com/file/7499585806/besm230.jpg


 اللَّهُمَّ صَلِّ عَلَى مُحَمَّدٍوَآلِ مُحَمَّدٍ

========================

 قابل توجه همکاران محترم

این وبلاگ با هیچ موسسه اموزشی دستیاری و غیر دستیاری همکاری ندارد.

............................................



رییس مرکز سنجش آموزش پزشکی از اعلام نتایج نهایی آزمون دستیاری در هفته جاری خبر داد.

محمدحسین پورکاظمی در گفت‌و‌گو با خبرنگار«دانشگاهی» خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)،با اعلام این خبر گفت: آزمون دستیاری راس ساعت 9 صبح روز پنج شنبه مورخ 10 اردیبهشت ماه به طور همزمان در 20 حوزه امتحانی و در 19 استان برگزار شد و نتایج اولیه آن 31 اردیبهشت اعلام شد.

رییس مرکز سنجش آموزش پزشکی تاکید کرد: پذیرفته‌شدگان در این دوره از آزمون در 36 دانشگاه علوم پزشکی و 27 رشته تخصصی در397 رشته- محل مشغول به تحصیل خواهند شد. ظرفیت پذیرش این دوره 3219 نفر خواهد بود. 


 

نتایج آزمون دستیاری این هفته اعلام می‌شود

شناسهٔ خبر: 2899271 -
رئیس مرکز سنجش آموزش پزشکی گفت: نتایج نهایی آزمون دستیاری پزشکی در این هفته اعلام می شود.

دکتر محمدحسین پورکاظمی در گفتگو با خبرنگار مهر افزود: چهل و دومین دوره آزمون دستیاری پزشکی ساعت ۹ صبح روز پنجشنبه ۱۰ اردیبهشت ماه ۹۴ با شرکت ۱۴ هزار و ۸۰۰ نفر برگزار شد در ۲۰ حوزه امتحانی و در ۱۹ استان برگزار شد. 

وی افزود: نتایج اولیه این آزمون ۳۱ اردیبهشت اعلام شد و حدود ۷ هزار داوطلب توانستند حدنصاب نمره ۱۵۰ تا ۶۰۰ را بدست بیاورند.

رئیس مرکز سنجش آموزش پزشکی تاکید کرد: پذیرفته‌شدگان در این دوره از آزمون در ۳۶ دانشگاه علوم پزشکی و ۲۷ رشته تخصصی در۳۹۷ رشته- محل مشغول به تحصیل خواهند شد. ظرفیت پذیرش این دوره ۳۲۱۹ نفر خواهد بود.

نظرات 75 + ارسال نظر
[ بدون نام ] جمعه 10 اردیبهشت 1395 ساعت 02:21 ق.ظ

پاسخ سوالات را کسی می دونه از جه سایتی دانلود کنیم

[ بدون نام ] دوشنبه 9 آذر 1394 ساعت 06:14 ب.ظ

من قصدم بحث تبعیض نیست ولی خودتون رو بزارید جای اون پزشک مردی که علاوه بر زحمت برای دراوردن پول باید از سد دستیاری بگذره که از یک سو سهمیه آزاد خیلی دست نیافتنی شده از یک سو محروم و 12 سال با حقوق کم و دور افتاده.من بدگمون نیستم ولی انگار یک جور عمدیه؟؟باعث میشه به مرور تخصص ها توسط خانم ها پر بشه.من مخالف توانایی خانم ها نیستم ولی شرایط مساوی

مدت تعهد طرح محروم 12 ساله برای همه.چه فرقی هست بین پزشک آقا با خانم.
چه طوره که در پذیرش شدن نمره یکسان مورد ملاکه(85%)ولی تعهد یکی (آقایون)12 سال تمام یکی(خانمها) روش داره بحث میشه؟؟حتی شنیدم (مطمئن نیستم)بشه 8 سال!!!!
با این کار به مرور تموم تخصص ها زنونه میشه.که یا محروم اند(طرح 8 ساله) یا آزاد(طرح 2 تا 4ساله).
دوستانی که این بحث ها رو میکنن حواسشون هست داره به کجا منجر میشه؟؟
بهتر نیست شرایط برای پزشک مرد با زن برابر باشه؟
ضمنا اگر هم قراره فرقی باشه سهمیه محروم برای خانم ها چرا باید رشته هایی مثل پوست وچشم بشه؟؟؟همون ماژور رو سهمیه محروم کنن.

[ بدون نام ] شنبه 7 آذر 1394 ساعت 07:58 ب.ظ

این الکی میگن که فعلا کسی به این 30 درصد پذیرش محروم اعتراض نکنه وگرنه این طرح خدمت هیچ وقت برداشته نمیشه . متاسفانه پذیرش آزاد دانشگاهها 45 درصد هست و کسی هم نیست که اصلاح کنه .

به نظرم میشه بویژه برای کسانی که سهمیه آزاد هستند طرح تخصص رو حذف کرد یا اونو مثل حالت جمع آوری امتیاز کرد
هر بار قول میدن ولی عملا کماکان طرح وجود داره در حالیکه با وجود سهمیه محروم ها که 12 سال در مناطق محروم میمونن نیازی به طرح سهمیه آزاد وجود نداره

مهم شنبه 30 آبان 1394 ساعت 02:27 ق.ظ

اگرچه مصاحبه ها هم میتونن مورد استناد باشن ولی به نظرم بهتره به اطلاعیه های خود سایت رسمی توجه کرد
البته امیدوارم نحوه تراز کردن معدل و پره رو بگن که متاسفانه صحبتی اصلا در این مورد نشده(به نظرم بهترین تراز رتبه معدل و رتبه پره انترنی هست مثلا رتبه اول معدل در یک ورودی در هم دانشگاه ها 5% رو بگیره و یا رتبه پره انترنی اول در یک ورودی 10% رو بگیره) ضمنا اگر درست تراز نشه به نظرم تاثیر معدل پره برداشته شه بهتره
حتی اگر گفته شه تاثیر مثبته باز اگر درست تراز نشه و نگن چه طور تراز میکنن مشکل آفرینه چون مثبت برای یکی یعنی منفی برای یکی دیگه منظور اینکه احتمال اختلاف انداختن نمره ای هست

[ بدون نام ] سه‌شنبه 12 آبان 1394 ساعت 02:37 ب.ظ

در مصاحبه خوندم گفته بودن که معدل پره رو زمانی دخالت میدهند که دو نفر نمره یکسان داشته باشند.پس چی شد!

به پائینی سه‌شنبه 12 آبان 1394 ساعت 01:48 ق.ظ

کاملا صحیح میفرمائید.ضرایب نمیخونن؟
بعلاوه قرار بود معدل پره فقط اگر نمره دونفر یکی بود دخالت بدن حالا مثل اینکه(من اینجور برداشت کردم)برای هرکی که تاثیر مثبت داره تاثیر میدهند.من نمیدونم.خوب این طور که برای کسی که مثلا پره اش کم شده خیلی هم بد میشه.نه؟تا آخر باید تاوان نمرش رو بده!!؟؟؟

تغییرات آزمون دستیاری سال 95 دوشنبه 11 آبان 1394 ساعت 01:04 ق.ظ

این تغییرات آزمون دستیاری سال 95 که دادن اگه مثلا رشته چشم علاقه داشته باشی ضریب درس چشم 2 هست ولی زنان 4 هست یا مثلا جراحی اعصاب ضریب درس جراحی و نورولوژی 2 هست ولی داخلی 3 ، اصلا منطقی نیست . خودشون اگه یه بار با دقت رشته ها با ضریب هانگاه کنن می بینن که اصلا به هم نمی خوره .

[ بدون نام ] یکشنبه 10 آبان 1394 ساعت 11:19 ق.ظ

مثل اینکه فعلا مسکوت شده تا در جلسه بعدی مجدد بررسی شه.این رو بگم که به نظر من هم اصلا توجیهی نداره بویژه 35 40 سال.حالا اگه 55 60 بود منطقی بود ولی 35 40 خیلی کمه.البته نظر شخصیمه.ضمنا اکثر کسانی که در سنین بالای 35 40 قبول میشن هم با تجربه ترند به خاطر طبابتشون در عمومی و هم با سوادترند.امیدوارم حالا که قرار شده دوباره بحثش بشه یا این شرط بی معنی برداشته شه یا حداقل به 55 رسونده شه.

در ادامه صحبت پائینی شنبه 9 آبان 1394 ساعت 06:29 ب.ظ

اون 40 سال در یکی دورشته هست.اکثرا گذاشتن 35 سال!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
یکی هم 30 سال.
نمیدونم هدف چی بوده.
آخه 35 سال!!!!

[ بدون نام ] شنبه 9 آبان 1394 ساعت 09:37 ق.ظ

چرا سقف سنی فعلا مسکوت شده و کلا کنسل نشده؟مگر قراره بزارن؟آخه به نظر شخصیم سقف سنی اون هم 40 سال خیلی اجحافه.الان تعداد قابل توجهی 40 45 سال هستن.به نظرم یا برداشته شه یا به 55 60 سال گذاشته شه.40 سال خیلی کمه.امیدوارم.

آرش جمعه 8 آبان 1394 ساعت 07:10 ب.ظ

به گزارش صدای پزشکان، دکتر حمید اکبری قائم مقام معاونت آموزشی وزارت بهداشت در گفتگو با برنامه رهاورد رادیو سلامت از انتشار شیوه نامه ۴۳ مین آزمون دستیاری تا انتها این هفته اطلاع دادند. ایشان گفتند که این آزمون تفاوت خاصی با سال قبل نخواهد داشت. برای شرکت در آزمون دستیاری آزمون سنجش صلاحیت بالینی پایان دوره پزشکی برای فارغ التحصیلان بهمن ۹۴ به بعد اجباری خواهد بود.

در پاسخ به سوال مجری برنامه در مورد افرادی که پیش از این فارغ التحصیل شده اند، این مقام مسئول گفت شرکت در آزمون سنجش صلاحیت بالینی مختص فارغ التحصیلان پس از بهمن ۹۴ بوده و افرادی که پیش از این مدرک پزشکی عمومی را گرفته اند نیاز به شرکت در این آزمون ندارند.

افراد البته می توانند ۱۰۰ رشته محل را انتخاب کنند اما تنها در ۱۰ رشته تخصصی. و با توجه به اینکه دروس گروه بندی شده و ضرایب خواهد داشت افراد می توانند تصمیم بگیرند اگر در یک رشته خاص می خواهند انتخاب رشته بکنند فوکوس بر دروس همان رشته بکنند و شانس قبولی خود را بالاتر می برند.
موارد آزمون برای راحتی داوطلبان در ۵ گروه درسی تقسیم بندی شده است.این دروس ضرایبی خواهند داشت. منابع تغییری نداشته و دروس همان دروس است اما گروه بندی شده اند.

افراد برای ۱۰ رشته می توانند انتخاب رشته نمایند. افراد البته می توانند ۱۰۰ رشته محل را انتخاب کنند اما تنها در ۱۰ رشته تخصصی. و با توجه به اینکه دروس گروه بندی شده و ضرایب خواهد داشت افراد می توانند تصمیم بگیرند اگر در یک رشته خاص می خواهند انتخاب رشته بکنند فوکوس بر دروس همان رشته بکنند و شانس قبولی خود را بالاتر می برند. تا هدفی شرکت در آزمون هدفمند شده است و افراد سریعتر و راحتتر می توانند تکلیفشان را روشن بکنند و همان دروسی که مد نظرشان هست را بیشتر مطالعه بکنند.

مجری در اینجا به دکتر اکبری گفت که به نظر می رسد تغییرات بسیار عمده و تاثیر گذار هستند علیرغم اینکه شما در صحبتهایتان گفتید که تغییرات بوجود آمده هدفمند می باشد.

مجری البته زمان را برای اعلام تغییرات کمی دیر دانست و این نکته را گوشزد کرد که داوطلبان از ماه های پیش شروع به درس خواندن نموده اند.

آقای دکتر تاکید کردند منابع تغییری نکرده اند و تغییرات ۶ ماه قبل به اطلاع رسیده و آزمون در ۹ اردیبهشت برگزار می شود و ثبت نام در هفته دوم دی ماه آغاز می شود

آرش جمعه 8 آبان 1394 ساعت 07:09 ب.ظ

http://medvoice.ir/شرط-شرکت-در-آزمون-صلاحیت-پایان-دوره-برا/

اینا نظر شخصی منه دوشنبه 4 آبان 1394 ساعت 04:00 ب.ظ

این چه معنا داره.بویژه منظورم سهمیه زنان زده هان.اون زمان بعضی هاشون بهترین رشته ها با نمرات کمتر قبول شدند(جالبه انکار هم میکنن میگن خودمون قبول میشدیم!!!!!) حالا که موعد گذروندن تعهد چندین سالشون شده زدن زیر همه چی.واقعا نوبرن.من خودم نتونستم از این سهمیه استفاده کنم و چندین!!! سال موندم.این که نمیشه تعهدی میدی بعد بزنی زیرش.
اگرچه از طرفی خودم کلا با این وضعیت و و وجود این نوع سهمیه هایی که به این آزمون بستن بسیار ناراحت و به نوعی مایوس هستم و معتقدم آزمونی با این اهمیت نه باید سهمیه ای در اون دخیل شه نه تغیراتی مثل معدل پره و محدودیت انتخاب رشته محل!و ایضا تازگی ها بحث سقف سنی که دیگه کولاک کرد!!!!
بابا جان.یک آزمون و شرایط مساوی برای همه و همه هم بدون سهمیه.اصلا اسم سهمیه به نظرم زشته.نظر منه.و به نظرم نوعی حق خوریه و حق خوری=...
راستی حداکثر سن آدمی که رو زمین عمر کرده حدود 250 سال بوده و بعدش؟؟!

انتظار فرج دوشنبه 27 مهر 1394 ساعت 07:37 ب.ظ

وضعیت گرفتن ذخیره ها چی ..کی اعلام میکنن؟!

ذخیره چهارشنبه 22 مهر 1394 ساعت 01:51 ب.ظ

امسال با وجود اینکه بعضی از رشته ها تکمیل نشدن اما ذخیره اعلام نمیکنن!؟

سقف سنی؟؟؟! سه‌شنبه 21 مهر 1394 ساعت 02:10 ق.ظ

این سقف سنی که به نظرم فعلا مسکوت شده(قرار شده دوباره روش بحث شه و بعید نیست تصویب نهایی شه!!!) واقعا به چه علتی مطرح شده؟این درسته یکی رو از حق گرفتن تخصص بازدارن فقط به خاطره اینکه مثلا سنش شده 35 یا 40 سال!!!
حال اگه مثلا میگفتن سن 60 65 سال منطقی بود ولی 35 40 که خیلی ها در این حدودا!!!!باور کنین خیلی ها سنشون همین حدودا!! است.
کلا من نمیدونم منظور چیه؟شاید من نمیفهمم!!

تغیر در آموزش مقدم بر ازمون شنبه 18 مهر 1394 ساعت 11:19 ق.ظ

به نظر من هم ابتدا تغیر در آموزش بعد آزمون.دخالت آیتم هایی چون نمرو پره و معدل یا محدود کردن تعداد انتخاب رشته تغیراتی نیست که ظرف یکی دو سال اجرایی بشه.چرا که تغیر در شرایط آزمون باید طوری باشه که داوطلب به مرور خودشو با اون وفق بده و این زمانی بین 3 الی 4 سال زمان میبره.به نظرم تا 3 سال آینده این آزمون نباید هیچ گونه تغیری داشته باشه.همون صحبتی که شده بود یعنی تا 3 سال آینده یعنی سال 97 هیچ تغیری در آزمون و انتخاب رشته اتفاق نیوفته.

بهتر نیست ابتدا اول تغییر در شیوه های آموزش رخ دهد بعد تغییر در آزمون؟

مخالف تغیرات سه‌شنبه 14 مهر 1394 ساعت 05:11 ب.ظ

به نظرم هرگونه تغییر در آزمون دستیاری تا 3 4 سال آینده اصلا به صلاح نیست و نتیجه ای جز ایجاد نگرانی و تشویش ذهن شرکت کنندگان ندارد.
اگر قرار بر تغییری باشد بهتر است که از امروز اعلام بشود(سال 94) که در 4 سال دیگر قرار بر اجرای آن می باشد(سال 98)

[ بدون نام ] جمعه 10 مهر 1394 ساعت 07:08 ق.ظ

یعنی آیا تغیرات آزمون دستیاری تا 3 سال بعد یعنی دوره 46 منتفی یا مسکوت گذاشته شده؟هیچ خبری نیست؟

خرید بک لینک سه‌شنبه 7 مهر 1394 ساعت 01:45 ب.ظ http://seoim.ir

با سلام
کارتوون عااااالیه

[ بدون نام ] دوشنبه 6 مهر 1394 ساعت 08:38 ق.ظ

خلاصه عرض کنم..با بررسی هایی که کردم این تغیرات مثل دخالت مثبت نمره معدل و پره انترنی یا محدود کردن تعداد انتخاب رشته طرح بسیار بدیه و همچون قضیه سقف سنی هیچ بعید نیست به خاطر اعتراض به این تغییرات کل تغیرات مسکوت بمونه.این آزمون خودش به تنهایی در برخی دوره ها باعث شائبه شده حالا چه برسه بخوان این تغیرات رو بدن.ولو بگن اختیاریه!

[ بدون نام ] شنبه 4 مهر 1394 ساعت 08:58 ق.ظ

.بله من قبلا جایی خوندم که گفته بودن تا 3 سال آزمون دستیاری چه تاریخش چه شرایط و نحوه آزمون هیچ تغیری نمیکنه.پس به نظرم تا دوره 44 یعنی سال 97 نگرانی نباید باشه.البته به شرطی که حرف خودشون رو خودشون نقض نکنن.

[ بدون نام ] پنج‌شنبه 2 مهر 1394 ساعت 06:28 ق.ظ

از ‏5سال قبل بگن یعنی اگر قرار بر تغیریه از سال ‏99‏ اجرایی شه نه زودتر.

[ بدون نام ] پنج‌شنبه 2 مهر 1394 ساعت 06:26 ق.ظ

بله هر تغیر بهتره از ‏5‏ سال فبلش عنوان شه.

[ بدون نام ] شنبه 28 شهریور 1394 ساعت 11:20 ب.ظ

کلا هر نوع تغییر در امتحانی به مهمی و سرنوشت سازی دستیاری حداقل باید از 6-7 سال قبلش عنوان شه تا شرکت کنندگان از همون سال اول که میان پزشکی بدونن با چه شرایطی مواجه خواهند بود نه یکهو بگن نمره پره انترنی معدل اثر داره(حتی اگه بگن تاثیرش اختیاریه)چون اون شرکت کننده مثلا 10 سال پیش پره انترنی داده و نامردیه این آیتم ها دخالت داده شوند.یا مثلا این سقف سنی که کلا یک نوع حالت ببخشید بی احترامی داره چون مثلا به یکی بگی به خاطر سنت نمیتونی ادامه تحصیل بدی چه حالی میشه در حالیکه خیلی از متخصصین با سواد در سن بالا ازمون قبول شدن.
یا مثلا این محدودیت در تعداد انتخاب رشته.خوب شاید یک نفر به رشته های جراحی علاقه داره کلا که شامل چشم ارتو ارو گوش و حتی جراحی میشن.به هیچ وجه نمیشه گفت بش فقط 3 رشته.
کلا من نمیدونم چی کار دارن با این آزمون

[ بدون نام ] شنبه 28 شهریور 1394 ساعت 03:58 ب.ظ

جدا از اینکه مخالف هرگونه تغییرات در آزمون هستم بویژه این محدود کردن سقف انتخاب رشته ولی یک سؤال بسیار مهم اینجا پیش میاد و اون درباره دخالت معدل پره انترنی هست که گفته تراز میشه ولی روش تراز رو نگفتن.مثلا یک نفر با معدل هفده و خورده ای رتبه اول هم دوره ای هاش بوده امتیاز کامل رو میگیره؟یا میان معدل اون رو با یک دانشگاه دیگه مثلا آزاد مقایسه میکنن؟؟در حالیکه 17 و خورده ای اون مساوی رتبه اول شدنش در دانشگاه خودش بوده در دانشگاه دیگه ممکنه 17 معدل پایینی باشه.همین طور پره انترنی که مثلا نمره 130 در بین هم دوره ای هاش رتبه 7 8 کلاس بوده و این در حالیکه همون نمره در همون دوره رتبه پایینی در کل کشور داشته.
به نظرم بهتره رتبه معدلی و رتبه پره انترنی رو به صورت رتبه در دانشگاه در ورودی مشترک در نظر بگیرند
از طرفی من کاملا مخالف محدودیت انتخاب رشته هستم(حداقل 5 6 رشته رو بهتره بزارن)
دخالت آیتم های دیگه مثل آزمون های عملکردی بسیار بسیار بسیار بسیار شبهه ناک خواهد بود و بسیار بسیار مخالف این قضیه ام.شما تصور کن یک دانشجوی 50 ساله رو که 20 سال از فارغ تحصیلیش گذشته بیان با آزمون مهارتی چک کنن.به نظرم این فشاری که بش میاد خیلی خیلی نامردیه.
قضیه سقف سنی هم که کلا مخالفم.هیچ توجیهی نداره

خ پنج‌شنبه 26 شهریور 1394 ساعت 07:29 ب.ظ

میخواهند کودنها بیشتر جذب بشن

[ بدون نام ] پنج‌شنبه 26 شهریور 1394 ساعت 05:54 ب.ظ

من موافقم تمام تغیرات از سال 97 یعنی دوره 45 به بعد به تدریج اجرایی بشن.مثلا دخالت معدل پره رو سال 97 اعمال کنن.ضریب درسی رو سال 98.محدودیت انتخاب رشته از سال 99.دخالت آیتم های دیگه از سال 1400 به بعد بشه.بابا کنکور هم که تغیرات خواستن بدن ظرف 5 6 سال بود نه یکی دو سال.من هم موافقم تمام این بحثها فعلا موقتا مسکوت بشه تا دوره 45 46 یعنی سال 97یا 98.و عنوان رسمی هم بشه تا اون استاجری که 98 میخواد دستیاری بده بدونه چه شرایطی داره.به نظرم بهتره بزارن از دوره 45 یا 46 به بعد.یعنی از سال 97 یا 98 به بعد..

علت تغییر در شرایط پذیرش دستیار؟؟؟ چهارشنبه 25 شهریور 1394 ساعت 01:38 ق.ظ

اصلا من نمیدونم تغییر چرا؟همین تغییر در شرایط منابع به اندازه کافی مشکل زا هست
نمیدونم این تغییرات که هر از چندگاهی عنوان میشه به چه هدفیه؟
باید باور کنیم این آزمون شوخی نیست که هر از چندگاهی یک استرس واردش کنن(نمیدونم معدل پره انترنی سقف سنی محدودیت در انتخاب رشته.........)
به نظرم این آزمون حکم آزمون استخدامی است نمیشه که همین جور هر از چندی یک سری شرایط واردش کنن که باعث سخت تر شدن قبولی ها بشه مخصوصا سهمیه آزاد ها.
همین محدود شدن انتخاب رشته محل!آخه چه معنی داره.
همش باعث کاهش شانس قبولی میشه.
نمیشه گفت قدیم یک رشته بوده.قدیم پر اشکال بوده.نمیشه عقب گرد کرد.به جایی که دستیاری دوبار در سال برگزار شه و هیچ محدودیت در رشته انتخاب کردن نباشه همش محدویت ایجاد میشه.
مثلا شما نگاه به قضیه سقف سنی کن.یهو یک موجی ایجاد شد.خوب چرا اصلا عنوان بشه این جور چیزها؟؟؟
سالهای سال دستیاری همین طور بوده و تنها نگرانی بچه ها درس بود ودرس.حالا باید فکر این باشیم فردا چی میشه.چه خبر شده؟الان فلان مصاحبه چی گفتن.
بابا این امتحان شوخی نیست که تغییراتی از این دست رو بشه واردش کرد.
به نظرم همان طور که سقف سنی حداقل دو سال برداشته شده یعنی گفته شد که حداقل از سال 97 به بعد (دوره 45 به بعد)اجراشه کلا این تغییرات مثل معدل پره انترنی محدودیت انتخاب رشته تا دو سه سال تعویق بیفته.تا افراد خودشون رو وفق بدن یعنی حداقل از سال 97 بحثش اجرائی شه.اکثر کسانی که مشغول درس هستند یا اینترن هستند 96(دوره 44) آزمون دارند و اون هایی که 97 آزمون دارند الان استاجر هستند و هنوز آزمون پره انترنی نداده اند و هنوز معدلشان تکمیل نشده و با بیان کردن(اعلام رسمی) اینکه همه تغیرات به مرور از سال 97 یعنی دوره 45 به بعد اجرائی میشه باعث میشه اون ها خودشون رو آماده کنند.ولی گفتن اینکه مثلا از دوره 44 یا 43 این تغییرات در شرایط آزمون صورت بگیره منصفانه نیست و باعث اضظراب و تشویش خاطر میشه چون این افراد قبلا پره انترنیشون رو دادن و کاری از دستشون بر نمیاد ولی اونی که هنوز امتحان نداده میتونه خودشو آماده کنه.پس به نظرم کلیه تغییرات به هر نوعی از دوره 45 به بعند اجرا بشه بهتره.

[ بدون نام ] دوشنبه 23 شهریور 1394 ساعت 04:43 ب.ظ

.سلامت - ایسنا نوشت:
وزیر بهداشت با اشاره به اینکه در همه دانشگاه‌ها شورایی برای حمایت از دانشجویان استعداد درخشان تشکیل می‌شود، گفت: """در مورد آزمون‌ها نیز نباید تا سه سال قبل از آزمون، تغییری در منبع،شیوه برگزاری، تعداد سوالات، تاریخ آزمون و... صورت گیرد."""
سه سال یعنی تا 97 هیچ گونه تغیری چه در نحوه چه شرایط نداریم.

کتاب های پزشکی یکشنبه 22 شهریور 1394 ساعت 11:31 ب.ظ http://www.dastyarii.blogsky.com

internal medicine question of day اپلیکیشنی است که باید در موبایل هرپزشکی که در زمینه داخلی کار می کند نصب باشد.هر روز یک سوال شبیه سوال بورد برای شما ارسال می کند و شما پاسخ می دهید. سپس نرم افزار درصد افرادی که در کل دنیا به این سوال جواب صحیح داده اند را بیان می کند و جواب تشریحی را بیان می کند و سایر گزینه ها را هم توضیح می دهد.سوالات بسیار استاندارد هستند.

[ بدون نام ] یکشنبه 22 شهریور 1394 ساعت 09:38 ب.ظ

روایت-حسن-هاشمی-از-تغییرات-آزمون-دستیاری-بومی-گزینی-در-دانشگاه‌ها-ظالمانه-است/aftabnews.ir/fa/news/305952

عدم تغییر در شرایط آزمون تا 3 سال آتی یعنی 97 یکشنبه 22 شهریور 1394 ساعت 09:36 ب.ظ

این هم یک لینک دیگه از اون خبر
http://aftabnews.ir/fa/news/305952/%D8%B1%D9%88%D8%A7%DB%8C%D8%AA-%D8%AD%D8%B3%D9%86-%D9%87%D8%A7%D8%B4%D9%85%DB%8C-%D8%A7%D8%B2-%D8%AA%D8%BA%DB%8C%DB%8C%D8%B1%D8%A7%D8%AA-%D8%A2%D8%B2%D9%85%D9%88%D9%86-%D8%AF%D8%B3%D8%AA%DB%8C%D8%A7%D8%B1%DB%8C-%D8%A8%D9%88%D9%85%DB%8C-%DA%AF%D8%B2%DB%8C%D9%86%DB%8C-%D8%AF%D8%B1-%D8%AF%D8%A7%D9%86%D8%B4%DA%AF%D8%A7%D9%87%E2%80%8C%D9%87%D8%A7-%D8%B8%D8%A7%D9%84%D9%85%D8%A7%D9%86%D9%87-%D8%A7%D8%B3%D8%AA

سلامت - ایسنا نوشت:
وزیر بهداشت با اشاره به اینکه در همه دانشگاه‌ها شورایی برای حمایت از دانشجویان استعداد درخشان تشکیل می‌شود، گفت: """در مورد آزمون‌ها نیز نباید تا سه سال قبل از آزمون، تغییری در منبع،شیوه برگزاری، تعداد سوالات، تاریخ آزمون و... صورت گیرد."""
خوب آِیا ما نباید به این صحبت ها توجه کنیم؟؟.خوب اگر قراره اطلاعات غلط داده بشه پس چرا این صحبت ها گفته میشه؟

امکان تمدید مهلت ثبت نام هست؟؟؟؟؟؟؟؟ یکشنبه 22 شهریور 1394 ساعت 08:47 ب.ظ

آیا امکان تمدید مهلت ثبت نام برای جامونده ها از ثبت نام هست؟؟؟؟؟؟؟خیلی ها نرسیدن به موقع.
در مورد عدم تغییر شرایط آزمون تا دوره 45:
مگر قرار نبود تا 3 سال هیچ تغییری در شرایط برگزاری آزمون دستیاری اعمال نشه.پس آزمون دوره 43 و 44 باید مثل 42 برگزار شه.و اگر هم تغییری قراره بشه الان بگن ولی از دوره 45 به بعد اعمال شه.دوره 44 طبق صحبتی که کرده بودن 3 سال هیچ تغییری نداره باید مثل دوره 43 و42 برگزار شه.آخه نمیشه همین جور مصاحبه بشه.رو مصاحبه برنامه ریزی میکنیم.چیزی گفته شد نمیشه بعدش خلافش انجام شه
ضمنا امسال چرا این قدر مدت ثبت نام کوتاه بود.میتونن تمدید کنن که اگه عده ای جا موندن برن ثبت نام کنن و با برخی دیگه از بچه ها مثل طرحی ها یا استریت ها از 1 مهر کلاسشون شروع بشه.چه اشکالی داره؟؟؟

[ بدون نام ] یکشنبه 22 شهریور 1394 ساعت 08:20 ب.ظ

میدونید چی خنده دار و ایضا گریه داره؟اینکه دوستان هر بار به یک چیز معترض میشن.در حالیکه مشکل اصلی اینه که اصلا چرا باید هر سال بحث تغییرات بیاد وسط.دوستان فکر کردن مثلا همین دخالت معدل پره یا مصاحبه کم چیزیه؟
ضمنا در جواب بگم آره امسال خیلی کم وقت برای ثبت نام بود که چیز عجیبیه!!
ضمنا امیدوارم کسانی که انصراف دادن خود به خود وارد لیست ذخیره شوند.

من مخالف اقدامات غیر قانونی هستم یکشنبه 22 شهریور 1394 ساعت 04:55 ب.ظ

ولی من نمیدونم این امتحان دستیاری(مخصوصا دستیاری پزشکان) چه گناهی کرده هر سال یک سری میخوان تغییرات بدن از دخالت 10 درصدیه نمره پره انترنی(حتی به صورت ترجیحی)گرفته تا معدل(حالا بماند جه طور میخوان تراز کنن نمرات رو و اونجا چه اشکالاتی پیش بیاد یا نیاد) و یا نمیدونم مصاحبه و حالا هم سقف سنی.بابا جان چه مشکلیه.اگه مشکلی هست اعلام کنن.صریح بگن متخصص نمیخوایم بگیریم!اگر هم بگیریم باید سهمیه ای باشه.امسال دلمون خوش بود ظرفیت زیاد شده دیدیم ظرفیت کل زیاد شده ولی خیلی کم به ظرفیت آزاد.یعنی به سهمیه ها زیاد شده.خوب الان اکثریت بدون سهمیه هستند.
از یک طرف هم این طرح و تعهد ها.12 سال آخه خداوکیلی خیلی سخته تحملش.از یک طرف اون سوالات که اشکال داشت.فرستادیم فقط 3 سوال اون هم چه سوالاتی! اصلاح شد.هر سال حدود 10 12 روز فرصت ثبت نام گذاشته بودن امسال یکهو بدون اعلام قبلی میان ثبت نام میگذارند تا 5 روز.حداقل میکردن یک هفته.من به زور خودمو رسوندم برای ثبت نام گفتن نه!خیلیه ها.الان هم یک سال محرومم!
به هر حال ممنون.شاید ما نمی فهمیم وداریم اشتباه میکنیم.

کامیاب یکشنبه 22 شهریور 1394 ساعت 04:31 ب.ظ

بچه ها تجمع فردا یادتون نره

[ بدون نام ] شنبه 21 شهریور 1394 ساعت 04:54 ب.ظ

ای کاش انصرافی های امسال رو اجازه بدن در لیست ذخیره وارد شوند.یعنی کسی که به هر علت ثبت نام نکرد اجازه بدن در لیس ذخیره وارد شه شاید که قبول بشه.

[ بدون نام ] جمعه 20 شهریور 1394 ساعت 09:24 ق.ظ

اول در مورد صحبت مدت ثبت نام بگم که بسیار کوتاه بود ولی امیدوارم تمدید شه.دوم در مورد محرومیت سال بعد بگم که امیدوارم امسال استثنا محرومیت نباشه.سوم در مورد سقف سنی بگم که من در سایت مجمع پزشکان عمومی مشهد خوندم چند سال قبل طبق یک شکایت چیزی مشابه با این نوع قضیه غیر قانونی تشخیص داده شده.حالا بعد چند سال دوباره مطرح شده عجیبه؟

محدودیت سنی جمعه 20 شهریور 1394 ساعت 01:26 ق.ظ

سلام دوستان. در مورد محدودیت سنی هر چی میدونید توضیح دهید بچاره من پیر مرد که آرزوی دستیار شد را به گور میبرم.

[ بدون نام ] جمعه 20 شهریور 1394 ساعت 12:21 ق.ظ

دوستان این شرایط محدودیت سنی برای دستیاری که چند روزه تو شبکه های اجتماعی پخش شده چیه؟ مثلا اورتوپدی و چشم 35 سال.زنان 30 سال.اورژانس و بیهوشی 35 سال؟؟؟؟

کلا 5 روز مدت ثبت نامه؟ پنج‌شنبه 19 شهریور 1394 ساعت 06:19 ب.ظ

سال قبل 10 12 روز قرصت بود برای ثبت نام.امسال 5 روز.
سال قبل 6 سوال تصحیح شد امسال 3 سوال
امسال ظرفیت بهبود داشت به طوریکه قبولی ها باعث شگفتی شدند.
سال های قبل برخی اوقات محروم نمیشدن امسال ثبت نام هم نکنی محرومیم.

سلام به دوستان پنج‌شنبه 19 شهریور 1394 ساعت 01:59 ق.ظ

از دستیاری 95 چه خبر

[ بدون نام ] چهارشنبه 18 شهریور 1394 ساعت 11:55 ب.ظ

من علت محروم شدن انصراف دهندگان از آزمون سال بعد رو نمیفهمم؟؟خوب اگر کسی انصراف بده نفر بعدی میاد سرجاش.پس علت محروم شدن ار آزمون سال بعد چیه.و چه اشکالی هست با توجه به شرایط خاص امسال محرومیت از ازمون سال بعد برای انصراف دهندگان برداشته شه.
از اون طرف اینکه کلا 5 روز ثبت نام بود هم نمیفهمم!
آخه یکهو نتیجه اعلام شد و یکهو تا 5 روز فرصت؟؟

[ بدون نام ] چهارشنبه 18 شهریور 1394 ساعت 05:15 ب.ظ

مثلا ثبت نام تا شنبه تمدید شه.چرا این طوری آخه.4 روز کلا!!!

[ بدون نام ] چهارشنبه 18 شهریور 1394 ساعت 05:14 ب.ظ

این مهلت ثبت نام امسال چه قدر کوتاه بود.
هر سال حداقل یک هفته بود.
کاش امسال تمدید بشه.خیلی ها هنوز دنبال تصویه حساب یا پیدا کردن ضامن هستند

پزشک چهارشنبه 18 شهریور 1394 ساعت 09:56 ق.ظ

اعتراض به شرط سنی در دستیاری 95
https://www.facebook.com/dastyari95

امسال آیا دوباره اونایی که قبول شدن و انصراف دادند رو میگذارند در لیست تکمیل ظرفیت
این خبر سلامت نیوز که گفته بود ظرفیت اعمال شده حدود 400 نفر کمتر از اعلام شده بوده صحیحه؟به کجا رسیدن این نامه هایی که نوشتند؟
الان من ظرفیت آزاد موجود در دفترچه رو جمع کردم حدود2480در میاد پس چه طور 2004 نفر آزاد قبول کردند؟کسی میدونه دلیلی داره؟
خود من هم تعجب کردم از اینکه خیلی خیلی پائین تر از حدی که بر اساس رتبه سال های قبل و نیز افزایش ظرفیت حساب کردم قبول شدم.

اعتراض پس از اعلام نتیجه آزمون دستیاری

۱۳۹۴/۰۶/۱۴ - ۱۱:۴۹ - کد خبر: 160518
اعتراض پس از اعلام نتیجه آزمون دستیاری
سلامت نیوز
سلامت نیوز: اعتراض پس از اعلام نتیجه آزمون دستیاری
http://www.salamatnews.com/news/160518/%D8%A7%D8%B9%D8%AA%D8%B1%D8%A7%D8%B6-%D9%BE%D8%B3-%D8%A7%D8%B2-%D8%A7%D8%B9%D9%84%D8%A7%D9%85-%D9%86%D8%AA%D9%8A%D8%AC%D9%87-%D8%A2%D8%B2%D9%85%D9%88%D9%86-%D8%AF%D8%B3%D8%AA%D9%8A%D8%A7%D8%B1%D9%8A

در این آدرس من خبری خوندم
http://www.salamatnews.com/news/160518/%D8%A7%D8%B9%D8%AA%D8%B1%D8%A7%D8%B6-%D9%BE%D8%B3-%D8%A7%D8%B2-%D8%A7%D8%B9%D9%84%D8%A7%D9%85-%D9%86%D8%AA%D9%8A%D8%AC%D9%87-%D8%A2%D8%B2%D9%85%D9%88%D9%86-%D8%AF%D8%B3%D8%AA%D9%8A%D8%A7%D8%B1%D9%8A
به نظرم حرفشون منطقی بوده.اگر تایید شد به نظرم بهترین راه یا دادن فرصت مجدد انتخاب رشته است و یا اصلاح قبولی ها براساس ظرفیتی که خودشون از اول اعلام کردند به علاوه محرومیت سال بعد هم برداشته شه چون شاید اون کسی که رشته ای خیلی پائین تر از تصورش قبول شده میخواد انصراف بده.به نظرم بهترین راه اصلاح قبولی هاست.من خودم بسیار پائین تر از حد تصورم(منظورم باتوجه به افزایش ظرفیتی که در دفترچه راهنما که الان هم در سایته و بررسی ظرفیت آزاد با ظرفیت آزاد سال قبل کردم) قبول شدم و قطعا انصراف میدم و از فکر این مشکل بیخواب شدم

رضا شنبه 14 شهریور 1394 ساعت 10:56 ق.ظ

واقعا این چه قانونی درست کردن ظرفیت پذیرش آزاد 45 درصد هست . ایا درسته با این قوانینی که هر از مدتی تغییر میکنه و سلیقه ایی هست از ادامه تحصیل افراد تو رشته دلخواه جلوگیری کرد دیگه داره این آزمون به سمتی حرکت میکنه که رقابت علمی مهم نیست و رقابت تو انتخاب سهمیه هست . دو سال گذشته دولت قبلی ظرفیت پذیرش آزاد 80 درصد بود و با یه سری قوانین سلیقه ای ظرفیت آزاد امسال 45 درصد شد . هر سال ظرفیت افزایش میدن ولی وقتی نتایج میاد بدتر از سال گذشته هست . آخر این سهمیه ها یه روز برچیده میشه .

کتاب های پزشکی شنبه 14 شهریور 1394 ساعت 01:11 ق.ظ http://www.dastyarii.blogsky.com

بزرگ ترین و به روز ترین فروشگاه ایبوک و نرم افزار های پزشکی
اطلس رنگی طب داخلی 2015 برای آندروید
اطلس رنگی زولینجر برای آندروید
http://www.dastyarii.blogsky.com

علی پنج‌شنبه 12 شهریور 1394 ساعت 03:10 ب.ظ

کسی اطلاع داره ثبت نام دانشگاه اصفهان کی هست ؟

اصلا هیچ توجیهی نداره چهارشنبه 11 شهریور 1394 ساعت 03:42 ب.ظ

من خودم رادیو محروم قبول شدم ولی از وضع و اینده محروم میترسم فکر نمیکردم رشته های بالاترش قبول نشم حالا احتمال داره انصراف بدم ولی از اون ور یک سال محرومیت دیوانه کنندست.هیچ دلیلی به نظرم نداره.خوب اگر من نرم ثبت نام نفر بعدی یعنب رتبه بعدی رو خبر میکنن.پس این یک سال چیه.نمیدونم؟شاید و به نظر شخصی خودم شبیه به یک نوع انتقام گیریه!
یک سال تو هیچ کاری نمیتونی بکنی!از درس دور میشی و هزار چیز دیگه.
بله اگر کسی می اومد ثبت نام میکرد و بعد انصراف میداد شاید محرومیت یک ساله توجیه داشت ولی قبل ثبت نام کردن اگر انصراف بدی یعنی در موعد مشخص ثبت نام نکنی چرا باید یک سال محروم بشی.یادمه چند سال قبل این دسته محرومیت نداشتن.

به کسی میدونه چهارشنبه 11 شهریور 1394 ساعت 02:01 ب.ظ

من در دوره چهل و یکم طب اورژانس دانشگاه علو م پزشکی ایران قبول شدم و انصراف دادم.
از جاهای مختلف از بخش تحصیلات تکمیلی دانشگاه ایران سوال کردم که چرا باید یک سال محروم شیم.
همه نظرشون این بود چون جای یک نفر را اشغال کردین و بعدش هم انصراف دادی باید جریمه شی. ولی به نظر میاد که این منطقی نباشه. چون بعدا تو ذخیره ها جاهی خال پر میشه.8

کسی میدونه چهارشنبه 11 شهریور 1394 ساعت 12:46 ق.ظ

کسی میدونه دلیل و منطق اینکه اگر بعد قبولی انصراف بدی یک سال محروم بشی چیه.و چرا برخی سال ها این محرومیت نبوده.
اگر کسی قبل شروع کلاس قبل ثبت نام انصراف بده به کدوم منطقی باید یک سال از عمرش هدر بره و جا بمونه.کسی میدونه؟

این محروم شدن یک ساله خیلی سخته چهارشنبه 11 شهریور 1394 ساعت 12:38 ق.ظ

نمیدونم چرا باید اگه کسی رشته مورد علاقه اش قبول نشد و انصراف بده یک سال محروم بشه.

امیر سه‌شنبه 10 شهریور 1394 ساعت 01:42 ق.ظ

مرسی .اتفاق خوبی بود که امروز باهم آشنا شدیم.موفق باشید.

[ بدون نام ] سه‌شنبه 10 شهریور 1394 ساعت 01:12 ق.ظ

ENT مشهد
میخوام اگه بشه جا به جا کنم با جراحی یا نوروسرجری تهران یا اصفهان

sahar دوشنبه 9 شهریور 1394 ساعت 10:38 ب.ظ

dr amir dakheli koja ghabol shodid????????

sahar دوشنبه 9 شهریور 1394 ساعت 10:36 ب.ظ

salam bacheha man atfal ghabol shoda,m dr amir aali pishbini kardid mobaraketon bashe kashki manam dakheli ghabol shode bodam vali alan atfale tehran ghabol shodam

امیر دوشنبه 9 شهریور 1394 ساعت 07:17 ب.ظ

داخلی قبول

آرش دوشنبه 9 شهریور 1394 ساعت 07:16 ب.ظ

نتایج رو زدن...لطفا نمره و رتبه قبولی رو بگید

آرش دوشنبه 9 شهریور 1394 ساعت 07:15 ب.ظ

نتایج رو زدن...لطفا نمره و رتبه قبولی رو بگید

امیر دوشنبه 9 شهریور 1394 ساعت 06:25 ب.ظ

به نظر من اطفال قبول میشید سحر خانم

سحر دوشنبه 9 شهریور 1394 ساعت 03:23 ب.ظ

آقای دکتر امیر شما حتما داخلی ها رو میارید مطمئن باشید

سحر دوشنبه 9 شهریور 1394 ساعت 03:22 ب.ظ

بچه ها سلام به نظرتون من با 2525 کل و حدود 1700ازاد چی قبول میشم؟؟؟؟ خواهش میکنم اگر کسی میدونه جواب بده

امیر دوشنبه 9 شهریور 1394 ساعت 03:14 ب.ظ

بچه ها به نظر شما با 2062کل حدود 1400 آزاد داخلی جایی قبول میشم؟

کتاب های پزشکی دوشنبه 9 شهریور 1394 ساعت 08:03 ق.ظ http://www.dastyarii.blogsky.com

color atlas of internal medicine2015

مثال آماری دوشنبه 9 شهریور 1394 ساعت 07:20 ق.ظ

دوستان آخرین رتبه های قبولی دوره 38 در آرشیو سنجش هست و دقیق ترین آماریه که در دسترس هست.من با توجه به اون گفتم که آخرین رتبه قبولی رادیو دوره 38 398 بوده یا بیرجند265 بوده و دقت کنید اون سال ظرفیت کل رادیو حدود 102 نفر بوده و امسال ظرفیت کل رادیو 230 نفر شده.اون سال ظرفیت آزاد رادیو حدود 90 نفر و امسال حدود 188 نفر یعنی در کل ظرفیت رادیو بیش از دوبرابر شده.

چرا این قدر برای اعلام نتیجه عجله هست؟ دوشنبه 9 شهریور 1394 ساعت 07:08 ق.ظ

به نظرم بهتره دقت فدای سرعت نشه.افزایش ظرفیت امسال که پر واضحه کار رو به نظر شخصی من جوری کرده که دقت زیادتری میخواد در اعلام نتیجه ها.مثلا افزایش ظرفیت برخی رشته ها باعث شده که سقف قبولی در برخی رشته ها تا رتبه های گاه دوبرابر قبل بشن (همان طور که در مورد مثلا ظرفیت رادیو مثال زدم که از حدود 100 نفر در دوره 38 که آخرین رتبه اعلام شده قبولی رادیوی زاهدان بوده به ظرفیت فعلی یعنی 230 نفر که چیزی بیشتر از دوبرابره رسیده پس آخرین رتبه قبولی رادیو در کمترین امکان و احتمال به نظر شخصی من به 650 میرسه)
ضمنا برای رشته هایی مثل رادیو و ارتوپدی بسیار کار به جایی بود این افزایش ظرفیت ها اگرچه رشته هایی مثل چشم پوست و جراحی مغز و اعصاب هم جای بسیاری دارند.مخصوصا جراحی های مغز و اعصاب و چشم.
بعد از سال ها که افزایش ظرفیت های جزئی رخ میداد امسال خوشبختانه حرکت جدی انجام شد اگرچه امیدوارم که در قبولی ها هم محسوس باشه.

ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد