خانه پزشک

اللَّهُمَّ صَلِّ عَلَى مُحَمَّدٍوَآلِ مُحَمَّد لعنت خدابرسوال فروشان وحامیانشان اللَّهُمَّ صَلِّ عَلَى مُحَمَّدٍوَآلِ مُحَمَّدٍ

خانه پزشک

اللَّهُمَّ صَلِّ عَلَى مُحَمَّدٍوَآلِ مُحَمَّد لعنت خدابرسوال فروشان وحامیانشان اللَّهُمَّ صَلِّ عَلَى مُحَمَّدٍوَآلِ مُحَمَّدٍ

در کمیسیون تحقیقات مجلس بررسی می‌شود: ظرفیت مازاد دستیاری

در کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس بررسی می‌شود:
ظرفیت مازاد دستیاری در مناطق محروم

سرویس: مجلس
1386/08/20
11-11-2007
13:08:33
8608-11557: کد خبر

خبرگزاری دانشجویان ایران - تهران
سرویس: مجلس

نماینده مردم تهران در خانه ملت در مورد افزایش ظرفیت مازاد دستیاری در مناطق محروم گفت: در کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس این مساله مورد بررسی قرار می‌گیرد و براساس آن تصمیم لازم اخذ خواهد شد.

علی عباسپورتهرانی‌فرد ـ رییس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس ـ در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، افزود: چنان چه امتیازی برای افرادی که در مناطق محروم به عنوان پزشک فعالیت داشته‌اند قائل شویم، کاری نادرست نیست چرا که اگر فردی در مدت زیادی در مناطق محروم خدمت کرده باشد، اثبات کرده که در این مناطق ماندگار خواهد بود بنابراین برای این فرد باید در هر حال بهایی قائل شد.

نماینده مردم تهران در خانه ملت یادآور شد: در مقابل این افراد باید برای اشخاصی که اعلام آمادگی می‌کنند که خواهان افزایش سطح علمی و تخصص بوده و می‌توانند در مناطق محروم کسب علم کنند امتیازاتی قائل شد و فرصت داد تا در این مناطق پذیرفته شوند.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به این امر کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس مساله افزایش ظرفیت مازاد دستیاری در مناطق محروم را با وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی مطرح کرده و مورد بررسی قرار می‌دهد.

رییس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس گفت: در این جلسه باید وزیر بهداشت نحوه پذیرش ظرفیت مازاد دستیاری در مناطق محروم را توضیح داده و چنان چه اشکالاتی وجود داشته باشد اصلاح شود.

نظرات 2 + ارسال نظر
[ بدون نام ] سه‌شنبه 22 آبان 1386 ساعت 02:15 ب.ظ

رییس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی با حضور در غرفه‌ی خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، با اعلام این خبر که اعضای کمیسیون بهداشت پاسخ قانع‌کننده‌ای از معاونین وزارت بهداشت در مورد آیین‌نامه‌ی ظرفیت مازاد دستیاری دریافت نکرده‌اند، گفت: به احتمال زیاد از خود وزیر بهداشت، درمان و آموزش درخواست می‌کنیم تا برای پاسخگویی در کمیسیون بهداشت حضور یابند.

دکتر امیدوار رضایی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، در مورد آیین‌نامه ظرفیت مازاد دستیاری اظهار کرد: یکی از سوالات ما از مسوولین وزارت بهداشت (معاون سلامت و معاون پشتیبانی وزارت بهداشت) در جلسه‌ی گذشته‌ی کمیسیون در مورد این مساله بود که جواب قانع‌کننده‌ای ندادند که چرا این آیین‌نامه را در آن زمان خاص اعلام کرده‌اند.

وی اظهار کرد: طبیعتا درست و قانونی آن است که یک جامعه‌ای را باید از تغییر و تحولات مطلع کنیم و خبررسانی و اطلاع‌رسانی باید عادلانه و بدون رانت انجام گیرد.

رضایی خاطرنشان کرد: در این مورد اطلاع‌رسانی شفافی صورت نگرفته و فکر می‌کنم وزارت بهداشت باید این مساله را اصلاح کند و یا جواب قانع‌کننده‌ای به مجلس ارایه دهد.

به گفته‌ی رییس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس، کمیسیون بهداشت از جذب و تربیت نیروهای متخصص برای مناطق محروم دفاع می‌کند، و یکی از اولویت‌های آن است؛ چرا که ما هرچه نیرو تربیت می‌کنیم در آخر، مناطق روستایی و محروم از پزشکان و متخصصین بی‌بهره می‌مانند و این امر که پزشک متخصص برای مناطق محروم و روستایی تربیت شوند یکی از هدف‌های جدی ما در بحث عدالت سلامت است.

نماینده‌ی مردم مسجدسلیمان در خانه ملت اظهار کرد: وظیفه‌ی وزارت بهداشت و دانشگاه‌ها این است که برای نقاط محروم به طور ویژه نیروهای متخصص تربیت کنند که طبیعتا باید قبل از آن طرح خود را به مجلس و کمیسیون بهداشت ارایه دهند و هم‌چنین باید این مساله را به اطلاع مردم برسانند که چنان‌چه کسی درخواست داشته باشد تا به مناطق محروم برود در جریان قرار گیرد تا این حق از آن گرفته نشود.

وی گفت: به هر حال امکانات در حال حاضر در مناطق محروم وجود ندارد و حتی ممکن است دولت تا 10 سال آینده نیز نتواند امکاناتی را که در شهرها وجود دارد برای روستاها و یا یک شهر محروم فراهم کند. اما سلامتی چیزی نیست که ما معطل آن شویم. بنابراین باید برای آن فکری اندیشید که این فکر و وظیفه بر عهده‌ی دولت و وزارت بهداشت است.

رییس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس خاطرنشان کرد: وزارت بهداشت که دانشگاه‌ها در اختیارش است باید تعدادی از متخصصین را برای دانشگاه‌ها و شهرهای برخوردار تربیت کرده و تعدادی را به مناطق محروم اختصاص دهد.

وی در ادامه افزود: این اشکال وارد است که وزارت بهداشت قبل از اطلاع رساندن، آیین‌نامه‌ی مازاد دستیاری را اجرا کرده است.

وی با بیان این‌که تربیت نیروهای متخصص برای مناطق محروم بر عهده‌ی وزارت بهداشت است، تصریح کرد: این نیروها باید اختصاصا برای مناطق محروم بوده و مدارک‌شان نیز برای منطقه‌ی مورد نظر اعتبار داشته باشد؛ چرا که نیروی مدنظر برای آن منطقه تربیت شده و نباید با استفاده از رانت به منطقه‌ی دیگری انتقال یابد و خدمت کند.

رضایی در پایان خاطرنشان کرد: اگر داوطلبی به صورت آزاد در آزمون دستیاری شرکت کرده باشد و شرایط پذیرش آن را نیز قبول کند، اما به وی در مورد آیین‌نامه مازاد دستیاری اطلاعی نداده باشند حقش ضایع شده و قابل اعتراض است.

MEDEDUINFO دوشنبه 21 آبان 1386 ساعت 12:16 ق.ظ http://mededuinfo.blogfa.com

به نام آنکه جان را فکرت آموخت
MEDEDUINFO coming soon
http://mededuinfo.blogfa.com
mededuinfo.mededuinfo@gmail.com

ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد