خانه پزشک

اللَّهُمَّ صَلِّ عَلَى مُحَمَّدٍوَآلِ مُحَمَّد لعنت خدابرسوال فروشان وحامیانشان اللَّهُمَّ صَلِّ عَلَى مُحَمَّدٍوَآلِ مُحَمَّدٍ

خانه پزشک

اللَّهُمَّ صَلِّ عَلَى مُحَمَّدٍوَآلِ مُحَمَّد لعنت خدابرسوال فروشان وحامیانشان اللَّهُمَّ صَلِّ عَلَى مُحَمَّدٍوَآلِ مُحَمَّدٍ

آزمون دستیاری امسال 11 اسفند برگزار می‌شود

یکشنبه 22 آبان ماه سال 1384

دبیر شورای آموزش پزشکی و تخصصی در گفت و گو با فارس:      12:05 -    22/08/84

آزمون دستیاری امسال 11 اسفند برگزار می‌شود

خبرگزاری فارس: دبیر شورای آموزش پزشکی و تخصصی وزارت بهداشت گفت: آزمون دستیاری امسال 11 اسفند ماه برگزار می‌شود؛ این زمان قطعی است و به هیچوجه تغییر نمی‌کند.

بهرام عین اللهی در گفت و گو با خبرنگار اجتماعی فارس افزود: ثبت نام از متقاضیان شرکت در آزمون دستیاری تخصصی پزشکی امسال از 10تا 28 دی ماه در دانشگاههای علوم پزشکی سراسر کشور انجام می شود.
وی ادامه داد: هر سال حدود 10 درصد از افرادی که در آزمون دستیاری رشته های تخصصی پزشکی شرکت می کنند پذیرفته می شوند و امسال نیز به همین صورت است که البته با توجه به نیاز کشور به برخی رشته‌های تخصصی پزشکی وزارت بهداشت در صدد تغییرات محدودی در میزان پذیرش بعضی رشته‌ها هستیم که پس از تصویب نهایی، جزئیات آن اعلام می شود.
عین‌اللهی همچنین با اعلام اسامی افراد جایگزین آزمون دستیاری گذشته گفت: اسامی سه برابر ظرفیت افراد جایگزین رشته های تخصصی سی و دومین آزمون دستیاری تخصصی به دانشگاههای علوم پزشکی سراسر کشور ابلاغ شده و پذیرفته شدگان حداکثر تا 28 آبان برای معرفی و ثبت نام در رشته های پذیرفته شده فرصت دارند.
وی افزود: در مجموع 71 نفر به عنوان افراد جایگزین رشته های تخصصی پزشکی به جای افراد انصرافی وارد دانشگاه می شوند که 210 نفر به عنوان افراد اصلی و علی البدل جایگزین این رشته ها به دانشگاههای معرفی شده‌اند تا در صورت انصراف تعدادی از پذیرفته شدگان افراد علی البدل به جای آنها وارد دوره دستیاری بشوند.
عین اللهی همچنین گفت: همزمان با اعلام اسامی افراد جایگزین رشته های دستیاری اسامی پذیرفته شدگان رشته کارشناسی ارشد پزشکی ورزشی نیز به دانشگاههای علوم پزشکی سراسر کشور اعلام شده و این افراد نیز تا پایان وقت اداری 28 آبان برای معرفی و ثبت نام خود فرصت دارند.
اسامی افراد جایگزین رشته های دستیاری و پذیرفته شدگان رشته کارشناشی ارشد پزشکی ورزشی همچنین در سایت دبیرخانه آموزش پزشکی و تخصصی قابل مشاهده است.


وزیر بهداشت:
نظام آموزش پزشکی نیازمند تغییرات اساسی است
برگزاری آزمون ارتقا به دانشگاه‌های علوم پزشکی واگذار شد