خانه پزشک

اللَّهُمَّ صَلِّ عَلَى مُحَمَّدٍوَآلِ مُحَمَّد لعنت خدابرسوال فروشان وحامیانشان اللَّهُمَّ صَلِّ عَلَى مُحَمَّدٍوَآلِ مُحَمَّدٍ

خانه پزشک

اللَّهُمَّ صَلِّ عَلَى مُحَمَّدٍوَآلِ مُحَمَّد لعنت خدابرسوال فروشان وحامیانشان اللَّهُمَّ صَلِّ عَلَى مُحَمَّدٍوَآلِ مُحَمَّدٍ

اطلاعیه شماره 1 ثبت نام سی و پنجمین دوره آزمون پذیرش دستیار تخصص

 
اطلاعیه شماره 1 ثبت نام سی و پنجمین دوره آزمون پذیرش دستیار تخصصی در رشته های بالینی(PDF)
 

از سوی وزیر بهداشت /

جزئیات ثبت نام در آزمون پذیرش دستیار تخصصی پزشکی اعلام شد

شرایط ثبت نام در سی و پنجمین دوره آزمون پذیرش دستیار تخصصی بالینی از سوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اعلام شد.

به گزارش خبرنگار مهر، ثبت نام آزمون سی و پنجمین دوره آزمون پذیرش دستیار تخصصی به صورت اینترنتی و از تاریخ 25 آذرماه آغاز می شود و تا 20 دی ماه سال جاری ادامه خواهد داشت.

 

داوطلبان باید با مراجعه به سایت و تکمیل فرم تقاضانامه ثبت نام طبق قوانین و مقررات موجود و مطابق مندرجات راهنمای پذیرش دستیار نسبت به ثبت نام اقدام کنند.

 

واجدین شرایط شرکت در آزمون برای پذیرش دستیار

 

1- تایید صلاحیت عمومی طبق ضوابط شورای عالی انقلاب فرهنگی، 2- داشتن مدرک یا گواهینامه فارغ التحصیلی در رشته دکترای پزشکی عمومی و 3-اتمام خدمات قانونی و یا معافیت از طرح از جمله این شرایط است.

 

تبصره 1 : اتمام خدمات قانونی ( خدمت نظام وظیفه عمومی، طرح نیروی انسانی، پیام آوران بهداشت) تا تاریخ 31 شهریورماه سال 87

 

تبصره 2 : فراغت از تحصیل افرادی که از انجام خدمات قانونی معاف می باشند تا پایان شهریور ماه 1387

 

تبصره 3 : مشمولین آیین نامه اجرای موضوع 5 نشست 66 شورای آموزش پزشکی و تخصصی در خصوص تسهیل ادامه تحصیل استعدادهای درخشان، نخبگان و استعدادهای برتر در دوره های تخصصی

 

تبصره 4 : در راستای اجرای تبصره ذیل ماده 10 قانون تسهیل ازدواج جوانان کلیه دانشجویان پزشکی عمومی متاهل (اعم از خانم و آقا) که حداقل تا تاریخ 29 اسفند ماه سال جاری مشغول به تحصیل بوده و حداکثر تا پایان شهریورماه سال آینده فارغ التحصیل می شوند و نیز کلیه فارغ التحصیلان پزشکی عمومی از تاریخ 20 دی ماه سال 85 تا 20 دی ماه سال 86 ، قبل از شروع به خدمت نظام وظیفه و نیز خدمات لایحه طرح نیروی انسانی مجاز به شرکت در آزمون پذیرش دستیار تخصصی دوره سی و پنجم هستند.

 

کلیه مشمولین این قانون (اعم از دانشجو و یا فارغ التحصیل ) صرفا مجاز به یک بار شرکت در آزمون پذیرش دستیار تخصصی با استفاده از مقررات فوق الذکر خواهند بود.

 

تبصره 5 :  یک درصد رتبه اول، یک درصد رتبه دوم (صدک 98 تا 99) و یک درصد رتبه سوم ( صدک 97 تا 98 ) دانشگاه های علوم پزشکی می توانند قبل از انجام خدمات قانونی با رعایت مقررات مربوطه در آزمون پذیرش دستیار شرکت کنند.

 

4- داوطلبین استفاده از ظرفیت مازاد دستیاری برای مناطق محروم موضوع 5 نشست 65 شورای آموزش پزشکی و تخصصی

 

5- داشتن کارت پایان خدمت نظام وظیفه یا معافی برای آقایان ( به غیر از مصادیق تبصره 4 و 5 )

 

تبصره: کلمه معافی به مفهوم معافیت دایم است و داوطلبان دارای معافیت موقت پزشکی و یا کفالت با مسئولیت خود می توانند در آزمون پذیرش دستیار شرکت کنند. بدیهی است در صورت فرا خوانده شدن به انجام خدمت نظام وظیفه، این وزارتخانه هیچ گونه تعهدی برای ترخیص آنان به عهده نخواهد داشت و طبق مقررات با این گونه افراد برخورد خواهد شد.

 

6- عدم اشتغال به تحصیل داوطلب در هر کدام از رشته های تخصصی پزشکی، Ph.D و کارشناسی ارشد و همچنین نداشتن مدرک تخصصی پزشکی

 

تبصره: پذیرفته شدگان آزمون سی و چهارمین دوره پذیرش دستیار چنانچه به علتی غیر از بیماری و یا نقص عضو موثر حرفه ای ( مطابق ضوابط و مقررات تعیین نقص عضو موثر حرفه ای) پس از اعلام نتایج انصراف داده اند مجاز به شرکت در این دوره از آزمون نخواهند بود.

 

7- نداشتن نقص عضو موثر حرفه ای بر حسب رشته ( بر اساس ضوابط مندرج در دفترچه راهنمای آزمون)

 

8- تا تعیین حداکثر سن مجاز ورود به دوره های دستیاری از طرف مراجع ذیصلاح، در این دوره محدودیت سنی وجود ندارد.

 

مدارک مورد نیاز:

 

1- یک قطعه عکس 3 در 4 ( 200 * 300 یا 300*400 با فرمت jpg و حداکثر سایز 70kb)

 

2- پرداخت فیش بانکی بر اساس دستورالعمل آزمون مربوطه

 

3- تکمیل فرم تقاضانامه ثبت نام (به صورت اینترنتی)

 

به گزارش مهر، داوطلبان جهت ثبت نام و دریافت راهنمای آزمون پذیرش دستیار از ساعت 9 صبح روز 25 آذرماه به آدرس اینترنتی http://dme.hbi.ir/sanjesh  مراجعه کنند.

 
 
نظرات 16 + ارسال نظر
ماری شنبه 24 آذر 1386 ساعت 11:30 ق.ظ http://foodindustryengin.persianblog.ir

سلام یه سر هم به وبلاگ من بزنید منتظر حضور سبزتون هستم

ماریا شنبه 17 آذر 1386 ساعت 08:29 ق.ظ

این یعنی بچه های المپیادی امسال نمی تونن تو ازمون شرکت کنن؟

[ بدون نام ] چهارشنبه 14 آذر 1386 ساعت 07:41 ب.ظ

مسخره خودتی اقای لنکرانی

حرف مزخرف زدن بس است
چاقویی که میخواهد دسته خودش را ببرد
اگر میخواستی بیرون کنی که سوال فروشی نمی کردید!!!!!

[ بدون نام ] چهارشنبه 14 آذر 1386 ساعت 07:19 ب.ظ


باقر خوشکله هم که فقط زرزر میکنه'''''''''''

در حالیکه فارغ التحصیل شده اند مسخر جمعه 9 آذر 1386 ساعت 08:28 ب.ظ

وزیر بهداشت:
مدراک متخلفان آزمون دستیاری ابطال می‌شود
ظرفیت پذیرش دانشجوی پزشکی براساس بازار کار و آینده شغلی تعیین می‌شود سرویس: آموزشی
1386/09/09
11-30-2007
13:44:13
وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در باره روند رسیدگی به تخلفات آزمون دستیاری گفت: پرونده تخلفات آزمون دستیاری از زمان به روی کار آمدن بنده، در حال بررسی است که برای رسیدگی به آن از قانون رسیدگی به تخلفات‌ آزمونهای سراسری مصوب مجلس نیز استفاده شده است که مطابق این قانون، مدرک متخلفین ابطال می‌شود.

به گزارش خبرنگار صنفی آموزشی خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، دکتر کامران باقری لنکرانی امروز در حاشیه برگزاری آزمون دکترای تخصصی پزشکی در جمع خبرنگاران، با اشاره به آیین‌نامه مازاد ظرفیت دوره دستیاری و انتقاد جمعی از داوطلبان از آن، تامین نیروی مورد نیاز مناطق ویژه کشور از بین کسانی که سابقه خدمت در همان مناطق را داشته‌اند را از جمله فعالیت‌های مهم وزارت بهداشت در سال جاری بیان کرد و ادامه داد: این افراد متعهد به 10 سال خدمت در همان مناطق هستند و اجازه فعالیت‌های تخصصی در خارج از آن مناطق را ندارند.

وی اظهار کرد: در سال جاری حدود 130 نفر در آزمون دستیاری برای خدمت در بیمارستانهای مناطق خاص و محروم کشور جذب شده‌اند که تحصیل آنها حداقل 4 سال طول می‌کشد و ادامه فعالیت آنها به دولتهای بعدی می‌رسد.

وی افزود: این مساله حرکت بسیار مفیدی در وزارت بهداشت بوده و از طریق آن نیروهای مورد نیاز برای 130 جایگاه تخصصی مشخص شده‌اند.

وزیر بهداشت درباره فعالیت‌ واحدهای بین‌المللی دانشگاه‌های علوم پزشکی، گفت: در راستای گسترده تر کردن آموزش با تکیه بر پذیرش از طریق آزمون سراسری، برخی از دانشگاههای علوم پزشکی کشور امسال از طریق واحدهای بین الملل خود نسبت به ایجاد ظرفیت‌ پذیرش بیشتر، اقدام کردند که این مسئله در پنج دانشگاه کشور به نتیجه رسید.

وی افزود: در راستای ایجاد یک فضای رقابتی و عادلانه، پذیرش دانشجو در واحدهای بین الملل نیز مبنی بر نتایج آزمون سراسری شد تا کسانی که حداقل نمره آزمون را کسب می‌کنند به ترتیب نمره به واحد مربوطه معرفی شوند.
دکتر لنکرانی ادامه داد: واحدهای بین‌المللی حدود 1500 تا 1600 نفر، یعنی برابر با 10 درصد کل ظرفیت پذیرش دانشگاههای علوم پزشکی،‌ دانشجو پذیرش می کنند که امید است فعالیت این واحدها باعث بهتر شدن فضای آموزشی کشور شود.
دکتر لنکرانی درباره ظرفیت پذیرش دانشجوی پزشکی در دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور، گفت: مبنای ما در پذیرش دانشجوی پزشکی، نیاز بازار کار و آینده شغلی رشته است ولی در عین حال باید به این نکته نیز توجه شود که دانشجویان پزشکی فقط به عنوان پزشکان عمومی فعالیت نمی‌کنند و برخی از آنها وارد دوره های تخصص می شوند و 20 تا 24 درصد فارغ التحصیلان پزشکی نیز جذب رشته‌های تخصصی غیر بالینی می‌شوند.
وی با بیان اینکه سالیانه حدود 100 هزار نفر دانشجوی علوم پزشکی در دانشگاههای مرسوم دولتی کشور پذیرش می شوند افزود: ظرفیت پذیرش برخی رشته‌ها با توجه به اشباع بازار کار کاهش و ظرفیت برخی رشته‌ها مانند فوریت‌های پزشکی افزایش یافته است.
وی افزود: برخی از نقاط کشور هنوز نیازمند پزشکان عمومی هستند که برای حل مشکلات این مناطق طرح دوره‌های اقماری پیاده شد و امید است به جایی برسیم که تعداد ورودی های رشته‌های پزشکی با نیاز جامعه برابر شود.
دکتر لنکرانی با اشاره به کاهش ظرفیت‌ها در برخی رشته های تخصصی که جامعه نسبت به آن اشباع شده است، گفت: نیاز کشور به برخی از رشته‌های تخصص هنوز بالاست و باید به این نکته توجه شود که راه افتادن بیمارستان‌های متعدد در نقاط دور افتاده کشور نیازمند پزشکان متخصص است.
وزیر بهداشت با اشاره به امکان ادامه تحصیل اعضای هیات علمی بالینی در دوره‌های phd ، عنوان کرد: باید شرایطی ایجاد شود که امکان ادامه تحصیل phd ها در دوره های بالینی نیز فراهم شود چرا که نتایج تحقیقات حاکی از آنست که آنچه باعث رشد پژوهشی کشورها در علوم زیستی و علوم مرتبط با سلامت می‌شود، ارتباط پژوهشگران با علوم بالینی است که به این افراد اصطلاحا دانشمندان پزشک یا پزشکان محقق می‌گویند.
وی افزود: به نظر می رسد این حرکت می‌تواند قدم مثبت و مهمی در مجموعه نظام آموزش عالی کشورمان باشد ولی متاسفانه به لحاظ جذابیت‌های طب بالینی از نظرمالی و پرکردن اوقات، خیلی امیدوار نیستیم که عده زیادی از افراد جذب این حیطه شوند.
دکتر لنکرانی همچنین با اشاره به طرح دکترای تخصصی از طریق تحقیق نیزگفت: این طرح باعث می شود که افراد بتوانند در کنار فعالیت‌های خود برای دوره‌های phd نیز اقدام کنند.
وزیر بهداشت همچنین بیمه دستیاران را از اختیارات دانشگاه‌ها و هیات امناها عنوان کرد و گفت: خوشبختانه این فرهنگ در دانشگاههای کشور در حال گسترش است و هیات امنای دانشگاه‌ها به این نکته توجه دارند.

[ بدون نام ] پنج‌شنبه 8 آذر 1386 ساعت 02:03 ب.ظ

در گفتگوی مهر با محققی:
آخرین جزئیات ظرفیت پذیرش در آزمون دستیاری اعلام شد
دبیر شورای آموزش پزشکی و تخصصی از تعیین ظرفیت پذیرش در آزمون دستیاری در سال آینده خبر داد و گفت: 25 رشته تخصصی بالینی در کشور وجود دارد که در سی و پنجمین دوره آزمون پذیرش دستیار تعداد این رشته ها تغییر نخواهد کرد.
دکتر محمدعلی محققی در گفتگو با خبرنگار مهر افزود : ظرفیت پذیرش در این دوره از پذیرش دستیار تخصصی بر اساس مطالعات و نیازسنجی صورت می گیرد.

مشاور وزیر بهداشت خاطرنشان کرد: تصمیم گیری برای تعیین ظرفیت پذیرش دستیاری موضوع نشست آینده شورای آموزش پزشکی و تخصصی است و در زمان انتخاب رشته به اطلاع داوطلبان می رسد.

وی در خصوص تغییرات احتمالی در مورد سهمیه های پذیرش گفت: سهمیه های پذیرش از جمله سهمیه خانم ها، سهمیه مناطق محروم، استعدادهای درخشان و سایر موضوعاتی که در اطلاعیه پذیرش ذکر شده، ناظر بر آئین نامه های موجود تا زمان ثبت نام است و پس از آن تغییری در نوع سهمیه ها داده نخواهد شد.

محققی اظهار داشت: ترجیح برای ثبت نام در آزمون دستیاری به شیوه اینترنتی است اما با این وجود امکان ثبت نام حضوری نیز در دانشگاههای علوم پزشکی کشور در صورت نبود امکانات ثبت نام اینترنتی، وجود دارد.

به گزارش مهر، سی و پنجمین دوره آزمون پذیرش دستیار تخصصی روز پنجشنبه 2 اسفند سال 86 برگزار خواهد شد.

[ بدون نام ] پنج‌شنبه 8 آذر 1386 ساعت 01:55 ب.ظ

توضیح تبصره 4 اطلاعیه شماره 1 ثبت نام سی و پنجمین دوره آرمون پذیرش دستیار تخصصی در رشته های بالینی:

منظور از فارغ التحصیلان پزشکی عمومی تاریخهای 20/10/85 لغایت 20/10/86، صرفاً فارغ التحصیلان متاهل و مشمول قانون تسهیل ازدواج جوانان میباشد.

پزشک۷۸ سه‌شنبه 6 آذر 1386 ساعت 11:46 ب.ظ http://78med,persianblog.ir

سلام همکار گرامی
از دیدن این وبلاگ زیبا و مطالب جالبش خوشحال شدم و با اجازه لینک شما را به لیست دوستان وبلاگم اضافه کردم.
موفق و پاینده باشید

آزیتا سه‌شنبه 6 آذر 1386 ساعت 01:56 ب.ظ

قانون ۴.۵چیه؟ بگین ماهم بدونیم

ارمییتا سه‌شنبه 6 آذر 1386 ساعت 07:16 ق.ظ

ممنون .شما هم موفق و موید باشین.

محمود دوشنبه 5 آذر 1386 ساعت 11:27 ب.ظ

خواهش می کنم ارمییتا جان.
موفق باشید و خیالتون هم راحت باشه. :)

ارمییتا دوشنبه 5 آذر 1386 ساعت 07:54 ق.ظ

ممنون که امیدواری دادین من الان ۵ ماهه بست نشستم تقریبا داشتم دیوانه میشدم.

[ بدون نام ] دوشنبه 5 آذر 1386 ساعت 12:18 ق.ظ

قانون زیر 4/5 هنوز وجود داره عزیز.
خود من امروز صبح بهشون زنگ زدم و گفتند که اون قانون همیشگی می باشد. :)

[ بدون نام ] یکشنبه 4 آذر 1386 ساعت 07:35 ب.ظ

اگر تا شهریور تموم بشی می تونی همین و بس
اگه اقا زاده هم باشی باز می تونی

ماندگار یکشنبه 4 آذر 1386 ساعت 12:45 ب.ظ

فکر میکنی امتحان بدی قبول میشی جوجه هینترن

ارمییتا یکشنبه 4 آذر 1386 ساعت 10:52 ق.ظ

سلام. من از این اطلاعیه فهمیدم که کسایی که الان طرحن نمی تونن امتحان بدن کی قراره جواب ما که هنوز فارغ التحصیل نشده رفتیم طرح اونجا که عرب نی انداخت! که از قانون زیر ۵/ ۴استفاده کنیم رو میده؟

ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد