خانه پزشک

اللَّهُمَّ صَلِّ عَلَى مُحَمَّدٍوَآلِ مُحَمَّد لعنت خدابرسوال فروشان وحامیانشان اللَّهُمَّ صَلِّ عَلَى مُحَمَّدٍوَآلِ مُحَمَّدٍ

خانه پزشک

اللَّهُمَّ صَلِّ عَلَى مُحَمَّدٍوَآلِ مُحَمَّد لعنت خدابرسوال فروشان وحامیانشان اللَّهُمَّ صَلِّ عَلَى مُحَمَّدٍوَآلِ مُحَمَّدٍ

در واکنش به شایعه برکناری وزیر بهداشت

 

در واکنش به شایعه برکناری وزیر بهداشت؛    

معاون اول رئیس جمهور: تا دولت احمدی نژاد هست دکتر دستجردی هم هست
معاون اول رئیس جمهور در واکنش به شایعه برکناری وزیر بهداشت گفت: تا دولت احمدی نژاد هست من هم هستم و دکتر دستجردی هم در کابینه حضور خواهد داشت.

 به گزارش وب­دا محمدرضا رحیمی در حاشیه برگزاری سیزدهمین جشنواره پژوهشی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی در پاسخ به پرسشی درخصوص شایعه برکناری وزیر بهداشت تأکید کرد: دکتر مرضیه وحید دستجردی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی  از جمله بهترین وزرای کابینه، اولین بانوی وزیر در جمهوری اسلامی ایران و مورد حمایت همه جانبه دولت قرار دارد. بنابراین تا زمانی که دکتر احمدی‌نژاد و من هستیم دکتر دستجردی هم به عنوان وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در کابینه حضور خواهد داشت.
گفتنی است طی چند روز اخیر در محافل خبری شایعاتی در خصوص استعفا و یا برکناری وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی مطرح شده بود 

 

 ------------------------

 زین اسب و غذای سگ مهم‌تر از دارو
 روزنامه‌های صبح امروز ایران مهمترین عناوین خبری صفحه اول خود را به مسائلی همچون ارز دارو را دریابید،گورباچف: آمریکا هم به سرنوشت شوروی دچار خواهد شد،داروی وزیر بهداشت برکناری است؟،برق سه برابری در بودجه 92،پاسکاری جان بیماران بین دولتی‌ها،انتقاد تند هاشمی از وضعیت سیاسی و اقتصادی کشور،تحلیل تحولات بازار مسکن و... که برخی از آنها در زیر می‌آید. 

مردم سالاری: واردات زین اسب و غذای سگ مهم‌تر از دارو
باز هم پاس‌کاری مسئولیت بین مسوولان دولتی؛ این بار جان بیماران نیازمند به داروست که بین وزارت بهداشت و بانک مرکزی رد و بدل می‌شود ...................

 -----------------

ان‌شاءالله که شایعه است  شایعه قابل اعتنا نیست، اما در فضای خبررسانی گاهی باید شایعه را جدی بگیری، خصوصا شایعه آمدن و رفتن دولتمردان را،البته این بار شایعه مربوط به دولتزنان است!

 در بیشتر دولت‌های پس از انقلاب اسلامی صحبت از روی کار آمدن زنان مطرح بود، اما سرانجام این اتفاق در دولت دهم به نتیجه رسید و رئیس دولت دهم، مرد عمل شد و اولین وزیر زن در جمهوری اسلامی را بنا بر توانایی‌ها انتخاب کرد.
مرضیه وحیددستجردی اولین فردی است که به این عنوان دست یافت و حالا در برابر خبرنگارانی قرار گرفته که از او درخصوص شایعه برکناری‌اش سوال کرده‌اند.
هر چند که پاسخ او زیرکانه بوده، اما بیشتر به شایعه قوت می‌بخشد. او گفت   ........  

--------------------------- 

جزییات و شرایط ثبت‌نام در اولین دوره دستیار تخصصی «پزشک خانواده» 

 آغاز ثبت‌نام داوطلبان     

 دوشنبه ۲۷ آذر ۱۳۹۱ 

 رییس ستاد اجرایی برنامه پزشک خانواده و نظام ارجاع، ضوابط ثبت‌نام و نحوه پذیرش دستیار تخصصی پزشک خانواده را اعلام کرد ............  

 

 

 

-----------------------

 

 

 آزمون انتخابی: پذیرش دستیار پزشکی دوره 40 | 315000 ریال 

پرداخت الکترونیکی هزینه ثبت نام در آزمونهای مرکز سنجش آموزش پزشکی 

  

راهنمای چهلمین دوره آزمون پذیرش دستیار تخصصی پزشکی بالینی

  

<91-09-11> تکمیل فرم ثبت نام

  

ثبت نام جدید - (بدون ویرایش)

    نمونه فرمهای ثبت نامی امتحان دستیاری چهلم در ادامه مطلب با تشکر از ارسال کننده............  

 ------------------------- 

اطلاعیه شماره 2 در خصوص ویرایش و تکمیل مدارک چهلمین دوره آزمون پذیرش دستیار تخصصی  

-------------------------------------- 

 

 برای اولین بار در کشور  
آغاز پذیرش دستیار در تخصص پزشک خانواده 

 اعلام جزئیات ثبت نام
دانشگاه علوم پزشکی تهران شرایط پذیرش رشته تخصصی پزشک خانواده را اعلام کرد و متقاضیان تا 24 دی ماه جاری فرصت دارند از طریق سایت ثبت نام اینترنتی
 ...................... 

--------------------------------------------

بدینوسیله به اطلاع کلیه متقاضیان شرکت در آزمون پذیرش دستیار تخصصی دوره 40 می رساند امکان ویرایش اطلاعات فرم ثبت نامی و تکمیل مدارک ارسالی از ساعت 9 صبح روز شنبه به تاریخ 9/10/91 لغایت ساعت 23 روز دوشنبه به تاریخ 11/10/91 در سایت ثبت نامی http://sanjeshp.ir فراهم خواهد بود.

 

 

 

 

  

 برای اولین بار در کشور/
آغاز پذیرش دستیار در تخصص پزشک خانواده/ اعلام جزئیات ثبت نام
دانشگاه علوم پزشکی تهران شرایط پذیرش رشته تخصصی پزشک خانواده را اعلام کرد و متقاضیان تا 24 دی ماه جاری فرصت دارند از طریق سایت ثبت نام اینترنتی
دانشکده مجازی اقدام به ثبت نام کنند.
به گزارش خبرنگار مهر، دستیاری تخصصی پزشکی خانواده با رویکرد تربیت پزشکانی سلامت‌نگر، جامع‌نگر، جامعه‌نگر، پاسخگو و با نگاه جامع به طب راه اندازی شده است.

این رشته تخصصی برای نخستین بار با همکاری دانشکده های پزشکی و مجازی دانشگاه علوم پزشکی تهران راه اندازی شد.

رشته پزشکی خانواده از رشته‌های تخصصی بالینی پزشکی است که متخصصین آن، از سطح اول ارائه خدمات، مراقبت‌های سلامت را به صورت جامع و ممتد به افراد، خانواده و جامعه تحت پوشش ارائه می‌ کنند.

متخصصین این رشته، با آشنایی با ویژگی‌های اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی خانواده‌ها و منطقه سکونت آنها، در یک رویکرد نیازمحور، خدمات خود را در زمینه‌های پیشگیری شامل حفاظت، ایمنی و ارتقا سلامت، تشخیص، درمان، توانبخشی، مدیریت، آموزش و پژوهش به افراد، خانواده و جامعه ارائه خواهند داد؛ شکل ارائه این رشته تلفیقی از حضوری و مجازی است.

برنامه دستیاری پزشک خانواده در دو بخش تنظیم شده و داوطلبان به تناسب شرایط خود در یکی از دو حالت دوره مدیریت عالی و دوره دستیاری بالینی پذیرفته می شوند .

دوره مدیریت عالی (MPH) پزشک خانواده به مدت 1.5 سال و به صورت پودمانی و از طریق سامانه الکترونیکی دانشکده مجازی دانشگاه به صورت مجازی مطابق با برنامه درسی دوره ارائه می شود.

دوره دستیاری بالینی به مدت 5 سال است که به صورت پودمانی و مجازی و همراه با دوره های بالینی حضوری مطابق با برنامه درسی دوره راه اندازی شده و داوطلبانی مجاز به ورود این بخش برنامه هستند که قبلا دوره MPH پزشک خانواده را گذرانده باشند.

شرایط عمومی ضوابط و نحوه پذیرش دستیار شامل شرایطی است افراد ضمن برخورداری از توانایی جسمی و سلامت روان، واجد شرایط عمومی تحصیل در جمهوری اسلامی ایران باشند. درباره شرایط اختصاصی نیز تاکید شده است که وضعیت تحصیلی افراد جهت ورود به دوره مدیریت عالی (MPH) پزشکی خانواده باید مشخص باشد.

پزشکان عمومی که حداقل 3 سال سابقه خدمت به عنوان پزشک خانواده داشته اند می توانند وارد دوره MPH شوند. پزشکان عمومی که در حال حاضر به عنوان پزشک خانواده در نظام سلامت فعلی کشور اشتغال دارند و در حال تحصیل در دوره پودمانی مدیریت عالی (MPH) پزشکی خانواده در مراکز متولی ارائه دهنده هستند بعد از پایان این دوره می توانند برای بخش دستیاری بالینی اقدام کنند.

وضعیت تحصیلی جهت ورود به دوره دستیاری بالینی نیز باید دارای مشخصات اعلام شده باشد. پزشکان عمومی که در حال حاضر بعنوان پزشک خانواده در نظام سلامت فعلی کشور اشتغال دارند و قبلا از دوره‌ پودمانی مدیریت عالی (MPH) پزشکی خانواده ارائه شده توسط وزارت بهداشت، گواهی اتمام دوره دریافت کرده اند، می توانند وارد دوره دستیاری بالینی شوند.

وضعیت وظیفه عمومی افراد باید مشخص باشد و تحصیل همزمان در رشته های مجازی دانشگاه با دوره خدمت وظیفه عمومی منافاتی ندارد و قبولی و تحصیل در رشته های فوق الذکر باعث معافیت از وظیفه عمومی پذیرفته شدگان مرد نخواهد شد.

همچنین تحصیل همزمان در رشته های مجازی دانشگاه با گذراندن دوره خدمت پزشکان منافاتی ندارد و قبولی و تحصیل در رشته های فوق باعث معافیت از گذراندن دوره خدمت پزشکان نخواهد شد. با توجه به ویژگی های خاص دوره از نظر نوع پذیرش و برنامه آموزشی، هرگونه تغییر رشته و نقل و انتقال در این رشته ممنوع است.

پذیرفته شدگان موظف خواهند بود علاوه بر خدمت برطبق برنامه تنظیمی در طی دوره تحصیل، معادل آن سنوات در محل ها و براساس شرایطی که وزارت بهداشت تعیین می کند خدمت ارائه دهند. فرم تعهدنامه محضری در دفتر حقوقی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تنظیم و ملاک سپردن تعهد پذیرفته شدگان خواهد بود.

داوطلبان باید مدارک خود مبنی بر واجد شرایط ورود به دوره را از طریق سامانه دانشکده مجازی به نشانی (http://reg.tums.ac.ir) ارسال کنند. بورد تخصصی رشته پزشک خانواده مدارک را بررسی و با استعلام نظرات شبکه و ریاست دانشگاه مربوطه و پس از انجام مصاحبه پذیرفته شدن نهایی اعلام می شود.

داوطلبان لازم است توانایی و مهارت کار با کامپیوتر در حد مهارت های اول (مفاهیم پایه فن آوری اطلاعات)، دوم (آشنایی با سیستم عامل) و هفتم (اطلاعات و ارتباطات) ICDL را داشته باشند.

داوطلبان می توانند برای ثبت نام به سایت دانشکده مجازی دانشگاه علوم پزشکی تهران (http://etums.tums.ac.ir) مراجعه کنند و پس از تکمیل فرم اینترنتی قسمت مربوطه فایلهای اسکن عکس، مدرک تحصیلی و سایر مدارک خود را الحاق کنند. دریافت کد رهگیری به منزله خاتمه ثبت نام است.

متقاضیان دو هفته بعد از ثبت نام خود باید برای مشاهده تایید یا عدم تایید مدارک ارسالی برای ثبت نام به سایت مراجعه کنند.

نتایج پذیرفته شدگان نهایی نیز به مناسبت میلاد مبارک پیامبر اسلام در تاریخ چهارشنبه 11 بهمن ماه 91 از طریق همین سامانه اعلام خواهد شد.

 رییس ستاد اجرایی برنامه پزشک خانواده به ایسنا خبر داد:
جزییات و شرایط ثبت‌نام در اولین دوره دستیار تخصصی «پزشک خانواده»/ آغاز ثبت‌نام داوطلبان    دوشنبه ۲۷ آذر ۱۳۹۱ - ۰۹:۲۳
 رییس ستاد اجرایی برنامه پزشک خانواده و نظام ارجاع، ضوابط ثبت‌نام و نحوه پذیرش دستیار تخصصی پزشک خانواده را اعلام کرد.
دکتر محمد شریعتی در گفت‌وگو با خبرنگار دانشگاهی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، با اشاره به مهلت ثبت‌نام در اولین دوره پذیرش دستیار تخصصی پزشک خانواده تا 11 بهمن ماه از طریق سایت دانشکده مجازی دانشگاه علوم پزشکی تهران به نشانی http://reg.tums.ac.ir، گفت: متقاضیان باید یک هفته پس از ثبت‌نام خود، برای مشاهده، تایید یا عدم تایید مدارک ارسالی به سایت مراجعه کنند.
ارائه برنامه پزشکی خانواده در قالب دستیار تخصصی و مدیریت عالی (MPH)
وی با اشاره به نحوه ارائه برنامه پذیرش دستیار تخصصی پزشکی خانواده در دانشگاه علوم پزشکی تهران، اظهار کرد: برنامه دستیار پزشک خانواده در دو بخش تنظیم شده است و به داوطلبان به تناسب شرایط خود در یکی از دو دوره مدیریت عالی (MPH) پزشک خانواده و دوره دستیاری بالینی ارائه می‌شود، همچنین این دوره توسط دانشگاه علوم پزشکی تهران با مشارکت سایر دانشگاه‌های علوم پزشکی ارائه می‌شود.
وی در خصوص دوره مدیریت عالی (MPH) پزشک خانواده، گفت: این دوره به مدت 1.5 سال و به صورت پودمانی و از طریق سامانه الکترونیکی دانشکده مجازی دانشگاه تهران به صورت مجازی مطابق با برنامه درسی دوره ارائه می‌شود.
شریعتی افزود: همچنین در دوره دستیاری بالینی، طول مدت این دوره 5 سال به صورت پودمانی و مجازی و همراه با دوره‌های بالینی حضوری مطابق با برنامه درسی است، بنابراین داوطلبانی مجاز به ورود این بخش از برنامه هستند که قبلا دوره MPH پزشک خانواده را گذرانده باشند.
شرایط مجازین برای ثبت‌نام در دوره
وی با بیان اینکه داوطلبینی مجاز به شرکت در اولین دوره دستیاری پزشک خانواده هستند که ضمن برخورداری از توانایی جسمی و سلامت روان، واجد شرایط عمومی تحصیل در جمهوری اسلامی ایران باشند، تصریح کرد: موارد معلولیت که با کار با کامپیوتر منافات داشته باشند مجاز به شرکت در دوره نیستند.
وی در خصوص شرایط اختصاصی ورود به دوره مدیریت عالی (MPH) پزشک خانواده، گفت: پزشکان عمومی که حداقل 3 سال سابقه خدمت به عنوان پزشک خانواده داشته‌اند می توانند وارد دوره MPH شوند.
رییس ستاد اجرایی برنامه پزشک خانواده و نظام ارجاع با اشاره به شرایط ورود به دوره دستیاری بالینی، اظهارکرد: پزشکان عمومی که در حال حاضر به عنوان پزشک خانواده در نظام سلامت فعلی کشور اشتغال دارند و در حال تحصیل در دوره‌ پودمانی مدیریت عالی (MPH) پزشک خانواده در مراکز متولی ارائه دهنده هستند، پس از پایان این دوره می‌توانند برای بخش دستیاری بالینی اقدام کنند.
امکان ثبت‌نام سایر دانش‌آموختگان در دوره MPH «پزشک خانواده»
وی افزود: دانش‌آموختگان سایر برنامه‌های MPH مصوب دانشگاه­‌ها، با تشخیص گروه آموزشی ذیربط می‌توانند با رعایت سایر شرایط و ضوابط وارد برنامه تخصصی پزشکی خانواده شوند، البته واحدهای گذرانده شده در این دوره بنا به تشخصی هیأت بورد مربوطه می‌تواند جایگزین دروس و واحدهای مقطع MPH پزشک خانواده تا سقف یکسال شود. همچنین دارندگان این مدرک قبل از ورود به دوره بالینی موظف به تکمیل MPH پزشک خانواده با نظر گروه آموزشی مربوطه است.
ممنوعیت هرگونه تغییر رشته و انتقال در رشته«پزشک خانواده»
وی با تاکید بر اینکه با توجه به ویژگی‌های خاص دوره از نظر نوع پذیرش و برنامه آموزشی، هرگونه تغییر رشته و نقل و انتقال در این رشته ممنوع است، در خصوص نحوه ارائه تعهد، گفت: پذیرفته‌شدگان موظف خواهند بود علاوه بر خدمت بر طبق برنامه تنظیمی در طی دوره تحصیل، معادل آن سنوات در محل‌ها و بر اساس شرایطی که وزارت بهداشت تعیین می‌کند، خدمت ارائه دهند.
اعلام نتایج پذیرفته‌شدگان در 11 بهمن
شریعتی در خصوص نحوه ثبت‌نام و پذیرش دستیاردر این دوره، اظهارکرد: داوطلبان باید مدارک خود مبنی بر واجد شرایط ورود به دوره را از طریق سامانه دانشکده مجازی ارسال کنند، پس از آن بورد تخصصی رشته پزشک خانواده مدارک را بررسی و با استعلام نظرات شبکه و رییس دانشگاه مربوطه و پس از انجام مصاحبه پذیرفته‌شدن نهایی اعلام می‌شود.
رییس ستاد اجرایی برنامه پزشک خانواده و نظام ارجاع در خاتمه از اعلام نتایج پذیرفته‌شدگان نهایی در روز چهارشنبه 11 بهمن ماه خبر داد.

 ------------------------------------ 

 

راه‌اندازی اولین سامانه آموزش مداوم الکترونیکی جامعه پزشکی

دوشنبه ۲۷ آذر ۱۳۹۱  
مشاور فناوری دانشکده مجازی دانشگاه علوم پزشکی تهران گفت: با راه‌اندازی اولین سامانه آموزش مداوم الکترونیکی جامعه پزشکی کشور امکان پوشش نیازهای خاص جامعه پزشکی محقق شده است.

دکتر آیین محمدی در گفت‌وگو با خبرنگار دانشگاهی ایسنا منطقه دانشگاه علوم پزشکی تهران، گفت: هدف کلی از اجرای قانون آموزش مداوم جامعه پزشکی ارتقای سطح دانش و مهارت‌های شغلی، بهینه‌سازی خدمات بهداشتی و درمانی کشور و دستیابی به استانداردهای کارآمد و مطلوب خدمات پزشکی و حرفه‌های وابسته منطبق با نیازهای جامعه است.

وی با بیان اینکه با توجه به شرایط خاص جامعه پزشکی ارایه این برنامه به شیوه از راه‌دور، الکترونیکی و اینترنتی مقبولیت بالایی دارد، گفت:‌ نیازهای قانونی و اخلاقی جامعه پزشکی به آموزش مداوم از یک طرف و مشکلات آموزش حضوری مانند محدودیت‌های مکانی، زمانی، رفت و آمد، ظرفیت محدود دوره‌ها، ماندگار نبودن فعالیت‌ها و غیره دانشگاه علوم پزشکی تهران را برآن داشت تا در راستای رسالت خود در ارایه برنامه های آموزش مداوم جامعه پزشکی و به کارگیری تکنولوژی نوین این برنامه ها را به صورت الکترونیکی ارایه نماید.

مشاور فناوری دانشکده مجازی تصریح کرد: طراحی سامانه متناسب با سرعت اینترنت در کشورمان بوده و نیاز به حداقل امکانات نرم افزاری و سخت افزاری دارد.  

-------------------------

 معاون اول رئیس جمهور:
  مردم نگران نباشند ارز دارو تأمین می‌شود
معاون اول رئیس جمهور گفت: مردم به هیچ وجه نگران تأمین ارز دارو نباشند بانک مرکزی این ارز را تأمین می‌کند.
به گزارش خبرنگار وب‌دا، محمدرضا رحیمی در حاشیه سیزدهمین جشنواره پژوهشی دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی در جمع خبرنگاران با بیان این مطلب گفت: تأمین ارز دارو اگرچه به کندی صورت می‌گیرد اما جای هیچ نگرانی نیست و مردم بدانند ارز دارو را به هر شکل ممکن تأمین می‌کنیم.
وی در پاسخ به پرسشی درخصوص شایعه برکناری وزیر بهداشت تأکید کرد: دکتر مرضیه وحید دستجردی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی  از جمله بهترین وزرای کابینه، اولین بانوی وزیر در جمهوری اسلامی ایران و مورد حمایت همه جانبه دولت قرار دارد. بنابراین تا زمانی که دکتر احمدی‌نژاد و من هستیم دکتر دستجردی هم به عنوان وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در کابینه حضور خواهد داشت

 -------------------------------- 

ان‌شاءالله که شایعه است
 شایعه قابل اعتنا نیست، اما در فضای خبررسانی گاهی باید شایعه را جدی بگیری، خصوصا شایعه آمدن و رفتن دولتمردان را،البته این بار شایعه مربوط به دولتزنان است!
در بیشتر دولت‌های پس از انقلاب اسلامی صحبت از روی کار آمدن زنان مطرح بود، اما سرانجام این اتفاق در دولت دهم به نتیجه رسید و رئیس دولت دهم، مرد عمل شد و اولین وزیر زن در جمهوری اسلامی را بنا بر توانایی‌ها انتخاب کرد.
مرضیه وحیددستجردی اولین فردی است که به این عنوان دست یافت و حالا در برابر خبرنگارانی قرار گرفته که از او درخصوص شایعه برکناری‌اش سوال کرده‌اند.
هر چند که پاسخ او زیرکانه بوده، اما بیشتر به شایعه قوت می‌بخشد. او گفت« هر آمدنی یک رفتنی دارد. دیر یا زود باید رفت.مهم این است که آمدن‌ و رفتن‌ها چه تاثیری در زندگی افراد دارد.»
تاثیر آمدن او از این جهت که راه حضور زنان به وزارتخانه‌های کشور را باز کرد، قابل انکار نیست اما بودن او در این سمت دست‌کم از نگاه ما خبرنگاران متفاوت بود. رفتنش اما اگر برخلاف رضایت شخصی و به اجبار باشد، کمی دور از انصاف است.
برای ما خبرنگاران مهم است که بارها از مشکوک بودن سلامت آب تهران بنویسیم و هر بار محکوم به تشویش اذهان شویم تا این‌که وزیر بهداشت دراولین تابستان حضورش در این وزارتخانه در جمع خبرنگاران بگوید که آب تهران در مناطق غرب و جنوب حاوی نیترات است و از مضراتش بگوید و نتیجه این شود که بالاخره سازمان‌های ذی‌ربط بپذیرند و حتی گزارش عملکرد بدهند.
برای خبرنگاران مهم است که از اواخر دهه 70 آزمون دستیاری (آزمون ورود به دوره تخصص پزشکی) در کشور با مسائلی نظیر خرید و فروش سوالات برگزار شود و حتی پای تحقیق و تفحص مجلس هم به میان بیاید، اما در نهایت بعد از گذشت بیش از یک دهه آزمون دستیاری سال 88 یک روز بعد از برگزاری به‌دلیل تخلف و تقلب به دستور وزیر بهداشت لغو شود و تکرار آزمون همراه باشد با دستگیری باندی که سال‌ها در این خصوص مشغول فعالیت بودند.
هرچند که مدتی بعد دستجردی از سبک بودن احکام صادر شده برای متخلفان این آزمون گله کرد، اما لغو آزمون و رسانه‌ای کردن احکام صادره نشان داد، دست‌کم درهمین روزنامه درست نوشته بودیم که بالاخره شیرزنی برای بر ملا کردن رسوایی‌های این آزمون پیدا شده است.
برای خبرنگاران مهم است که از سهم ارز 5.2 میلیارد دلاری دارو فقط یک سومش پرداخت شده باشد، اما وزیر بهداشت از روند تخصیص ارز به صراحت گله کند و دست کم در هفته‌های اخیر بارها این انتقادش را به گوش مردم برساند.
اگر بخواهم شمارش این موارد را ادامه دهم، مسلما محکوم می‌شوم؛ اول محکوم می‌شوم که به عنوان یک خبرنگار منتقد وزارت بهداشت حالا چرا دست و دلباز شده‌ام و بعد احتمالا به حمایت از یک همجنس محکوم می‌شوم!
اما این‌گونه نیست که وزارت بهداشت در طول 5.3 سال اخیر کم و کاستی نداشته باشد، ولی نمی‌توان برپیگیری و جدیت وزیر از مشکلات مبتلا به سیستم درمان نیز چشم پوشید. 

با این همه امیدوارم شایعه برکناری وزیر بهداشت دروغی بیش نباشد، زیرا به نظر می‌رسد حمایت از دستجردی می‌تواند مشکلات این وزارتخانه را در فرصت باقیمانده بهبود ببخشد.
جام جم آنلاین: مستوره برادران نصیری - ‌گروه جامعه 

----------------------------- 

زین اسب و غذای سگ مهم‌تر از دارو
 روزنامه‌های صبح امروز ایران مهمترین عناوین خبری صفحه اول خود را به مسائلی همچون ارز دارو را دریابید،گورباچف: آمریکا هم به سرنوشت شوروی دچار خواهد شد،داروی وزیر بهداشت برکناری است؟،برق سه برابری در بودجه 92،پاسکاری جان بیماران بین دولتی‌ها،انتقاد تند هاشمی از وضعیت سیاسی و اقتصادی کشور،تحلیل تحولات بازار مسکن و... که برخی از آنها در زیر می‌آید 

.مردم سالاری: واردات زین اسب و غذای سگ مهم‌تر از دارو
باز هم پاس‌کاری مسئولیت بین مسوولان دولتی؛ این بار جان بیماران نیازمند به داروست که بین وزارت بهداشت و بانک مرکزی رد و بدل می‌شود. به گزارش پایگاه خبری فریادگر، مدتی است که بیماران با کمبود دارو به ویژه داروهای خاص دست و پنجه نرم می‌کنند. البته این کمبود دامن بیشتر اقلام دارویی را گرفته است، حتی داروهای تقویتی؛ داروخانه‌ها یا ندارند یا اگر هم دارند به قیمت بالایی می‌فروشند.
خیلی‌ها فکر می‌کردند که کمبود دارو نتیجه تحریم است و صد البته تحریم‌ها تأثیرگذار هم بوده است، اما چیزی که کمتر کسی فکر آن را می‌کرد، بی‌مسوولیتی مسئولان برای حل این مشکل بود. با کمبود روزافزون دارو مسئولان وزارت بهداشت توپ را به زمین بانک مرکزی انداختند که برای واردات دارو ارز اختصاص نمی‌دهند.
چند روز پیش وزیر بهداشت از تعلل بانک مرکزی در تامین ارز دارویی انتقاد کرده و گفته بود که نقل و انتقال ارز در خارج از کشور را از راه های غیر‌رسمی می‌توانیم دور بزنیم، اما مشکل تخصیص ارز توسط بانک مرکزی در داخل کشور را نمی توانیم دور بزنیم. خانم دستجردی اشاره کرده که هم اکنون یک سوم ارز مورد نیاز دارو تخصیص یافته است و امیدواریم دو سوم باقیمانده نیز تا پایان سال اختصاص یابد.
مدتی پیشتر هم معاون داروی سازمان غذا و دارو گفته بود که بسیاری از اقلام دارویی در گمرک انبار شده‌اند و برای ترخیص منتظر تخصیص ارز هستیم. در مقابل این انتقادها بانک مرکزی واکنش نشان داد و به نقل از یک منبع آگاه اعلام کرده که مباحث مطرح شده توسط وزارت بهداشت صحت ندارد و مانند سال‌های گذشته ارز برای واردات دارو تخصیص یافته، اما متولیان این امر، بخش قابل توجهی از ارز تخصیصی برای دارو را صرف واردات لوازم آرایشی کرده‌اند.
همچنین سخنگوی مرکز مبادلات ارزی بانک مرکزی هم در تقویت موضع این نهاد در برابر وزارت بهداشت از پرداخت 1.4 میلیارد دلار ارز دارویی به نرخ مرجع از ابتدای سال تا 22 آذر خبرداده و گفت که رقم پرداختی به دارو و اقلام دارویی از 15 آبان‌ تا 22 آذر حدود 40 درصد رشد داشته است. وزارت بهداشت در مقابل بانک مرکزی از خود دفاع کرده و خانم وزیر ضمن تایید تلویحی ورود لوازم آرایشی و بهداشتی توپ را به زمین اشخاص نامعلوم دیگری انداخت و گفت با وجود اینکه وزارت بهداشت مسوول اولویت‌بندی در خصوص ارز تجهیزات پزشکی و دارو است، اما متأسفانه اشخاص دیگری اولویت‌بندی را انجام می‌دهند.
رئیس سازمان غذا و دارو وزارت بهداشت هم با انتقاد از ادعای منبع ناشناس بانک مرکزی، وزارت بهداشت را شاکی اصلی در اختصاص ارز مرجع برای کالاهای لوکس و آرایشی دانست و گفت که مسئولان اختصاص ارز باید توضیح دهند که چرا به جای دارو به لوازم آرایشی، غذای سگ، زین اسب، دسته بیل و... ارز مرجع اختصاص داده‌اند. از سوی دیگر وزیر بهداشت هم اعلام کرد:‌ به جای اینکه ارز خارجی به تجهیزات پزشکی اختصاص یابد متأسفانه در حد کارخانجات ماشین‌های کشاورزی و زین اسب اعتبار می‌دهند.(مشروح سخنان وزیر بهداشت را می‌‌توانید در صفحه 13 بخوانید)
در حالی که این کشمکش‌ها ادامه دارد، شایعه استعفای قریب‌الوقوع وزیر بهداشت در رسانه‌ها منتشر شده، شایعه‌ای که خود وزیر بهداشت هم آن را رد نکرده و گفته که «هر آمدنی یک رفتنی دارد و همه ما دیر یا زود باید برویم، اما مهم آن است که این آمدن و رفتن‌ها چه تاثیری بر زندگی دیگران خواهد گذاشت.»
به نظر می‌رسد که زور سیاسی بانک مرکزی بر وزارت بهداشت چربیده است و شایعه استعفا هم بی‌ارتباط با این موضوع نیست. در عین حال گمانه‌زنی‌های برخی رسانه‌های اصولگرا حاکی از سیاسی شدن موضوع تخصیص ارز برای واردات دارو است. طبق گزارش‌ها قیمت دارو هر دوماه، 20 درصد افزایش یافته و در حال حاضر بیماران با کمبود انواع دارو مواجه هستند. به نظر می‌رسد جان بیماران در میان دعوای مسئولان برای وارد کردن غذای سگ و زین اسب یا لوازم آرایشی و بهداشتی اهمیتی ندارد.
   

 

 

 

 

نمونه فرمهای ثبت نامی  

خرید اعتبار جهت ثبت نام در آزمونهای مرکز سنجش پزشکی


قبل از اقدام به خرید اعتبار به نکات زیر توجه فرمایید:1- دفترچه راهنمای مربوط به آزمون مورد نظر را به طور دقیق مطالعه فرمایید، پس از پرداخت هزینه و دریافت کد اعتبار، هزینه پرداختی قابل استرداد نخواهد بود.
2- در انتخاب عنوان آزمون جهت خرید اعتبار دقت فرمایید زیرا هزینه پرداختی برای هر آزمون، به همان آزمون اختصاص داشته و قابل تبدیل یا تغییر برای استفاده
 در آزمونی دیگر نخواهد بود و در صورت پرداخت اشتباه، ملزم به پرداخت مجدد خواهید بود.
3- جهت خرید اعتبار و دریافت کد اعتبار، مشخصات داوطلب بایستی بطور دقیق و صحیح وارد گردد زیرا کد دریافت شده به نام داوطلب بوده و قابل انتقال به داوطلب دیگری نخواهد بود.

آزمون مورد نظر را انتخاب نمایید:  

مشخصات داوطلب
وارد کردن تمام گزینه ها الزامی است
کد ملی - بدون  فاصله
نام
نام خانوادگی
شماره شناسنامه
نام پدر
آدرس پست الکترونیک
شماره تلفن همراه
آزمون انتخابیپذیرش دستیار پزشکی دوره 40 | 315000  
 
  

 

یکشنبه 26 آذر 1391 ساعت 1:30 PM

بسمه تعالی
تقاضا نامه ثبت نام چهلمین دوره آزمون پذیرش دستیار تخصصی

برای ثبت نام فقط از InternetExplorer استفاده نمایید
مشخص کردن تمامی آیتم های فرم الزامی است
مشخصات فردی
نام    
نام خانوادگی  
نام پدر  
شماره شناسنامه  
محل صدور  
جنس  
تاهل  
کد ملی
(بدون خط فاصله تایپ شود)
                       
تاریخ تولد    
   
آدرس دقیق پستی
/ آدرس محل سکونت
استان محل تولد  
شهر/شهرستان محل تولد


کد پستی 10 رقمی  
تلفن همراه  
تلفن ثابت (با کد شهر)  
آدرس پست الکترونیک
(e-mail)
   
 
وضعیت نظام وظیفه
 
نوع معلولیت  
داوطلب چپ دست  
کد پرداخت ............
 
مشخصات تحصیلی
دانشگاه محل تحصیل دوره پزشکی  
معدل کل دوره پزشکی عمومیصحیح  
اعشار  
نمره امتحان جامع پیش کارورزی  
تاریخ شرکت در امتحان جامع پیش کارورزی   
     
تاریخ فراغت از تحصیل پزشکی عمومی    
     
شماره نظام پزشکی
در صورت نداشتن صفر وارد نمایید
 
وضعیت انجام خدمات قانونی  
محل امتحان  
 
 
مشخصات سهمیه ای
( ارسال مدارک مورد نیاز برای هرسهمیه، مطابق مندرحات راهنمای ثبت نامی همزمان با انجام مراحل ثبت نام الزامی می باشد)
متقاضی استفاده از سهمیه  
نوع سهمیه رزمندگان  
نسبت با ایثارگر
درصد جانبازی  
در صورت نداشتن درصد جانبازی عدد 0 را وارد نمایید.
استفاده از سهمیه رزمندگان
(سال 68 و بعد از آن)
 
مدت رزمندگی (بر حسب ماه)  
در صورت و اجد شرایط نبودن جهت اعلام مدت رزمندگی، عدد 0 را وارد نمایید
کد نیروی مقاومت بسیج
در صورت و اجد شرایط  نبودن جهت دریافت کد نیروی مقاومت بسیج، عدد 0 را وارد نمایید
کادر ثابت  
متقاضی استفاده از سهمیه بورسیه نیروهای مسلح  
در استخدام وزارت بهداشت و سازمانهای تابعه  
متقاضی استفاده از سهمیه مازاد مناطق محروم  
استان محروم واجد شرایط استفاده از سهمیه مازاد مناطق محروم  
متقاضی منطقه محروم جهت گذراندن تعهد خاص ...    ویژه متقاضیان سهمیه مازاد مناطق محروم
 محل استخدام  
واجد شرایط استفاده از سهمیه مازاد استعدادهای درخشان  
آیین نامه اجرایی تسهیل ادامه تحصیل استعدادهای درخشان، نخبگان و استعدادهای برتر
متقاضی پذیرش بعنوان بورسیه سپاه
(مشمولین بند 2/7)
 
( ارسال مدارک مورد نیاز برای هرسهمیه، مطابق مندرحات راهنمای ثبت نامی همزمان با انجام مراحل ثبت نام الزامی می باشد)
 
ثبت نهایی اینجانب متعهد میگردم اطلاعیه راهنمای ثبت نام را بدقت مطالعه کرده و بندهای مذکور در فرم ثبت نام را بدون اشتباه و بر اساس مدارک، تکمیل نموده و در صورت وجود هر گونه مغایرت و یا عدم صحت مندرجات مسئولیت آنها به عهده اینجانب خواهد بود و در صورت پذیرفته شدن در آزمون نسبت به ممانعت از تحصیل در هر مرحله که باشم اعتراضی نداشته و قبولی کان لم یکن تلقی میگردد.


ثبت نهایی، دریافت کد رهگیری و چاپ فرم ثبت شده
 
نظرات 21 + ارسال نظر
الناز دوشنبه 4 دی 1391 ساعت 03:34 ب.ظ

[ بدون نام ] یکشنبه 3 دی 1391 ساعت 07:09 ب.ظ

اینترنتت را عوض کن باز میشه

ثبت نام یکشنبه 3 دی 1391 ساعت 12:17 ب.ظ

صفحه ثبت نام تو سایت سنجش از صبح تا حالا باز نمیشد ، حالا دیگه کل سایت سنجش باز نمیشه

الناز شنبه 2 دی 1391 ساعت 04:04 ب.ظ

معلوم نیست همکار عزیز ریسکنکن ثبت نام کن

[ بدون نام ] شنبه 2 دی 1391 ساعت 01:19 ب.ظ

مرحله دوم ثبت نام کی هستش من اون موقع ثبت نام میکنم فعلا پول ندارم

‌ذخیره مرحله دوم شنبه 2 دی 1391 ساعت 02:53 ق.ظ

لیست اسامی قبولشدگان رشته زنان زایمان مرحله دوم:
کارگری خروانق
فنجوکی
ختلو ممان
شوملا حسین
یله
میش مست نمکی
کاسی قارویر
نهنگی
آهنین جگر،
قوزیوند،
شنگی قهی،
بی چاق چی،
لرسیلاخوری ملایری،
موشامپائی،
قلیان اجارستانی،
هزار و سی،
النچری چادرچی،
جقاتایلی
جلمبادانی

[ بدون نام ] پنج‌شنبه 30 آذر 1391 ساعت 03:45 ب.ظ


تصاویر: سرمای 50 درجه زیر صفر روسیه
درجه برودت هوا در چند منطقه در خاور دور روسیه ازجمله منطقه 'اویمیاکون' به 53 درجه زیر صفر رسید. بنا به پیش بینی سازمان هواشناسی روسیه، این میزان درجه برودت هوا تا یک هفته دیگر دراین منطقه ادامه خواهد داش

25 باند چهارشنبه 29 آذر 1391 ساعت 03:44 ب.ظ

انشالله موردی پیش نخواهد امد

[ بدون نام ] چهارشنبه 29 آذر 1391 ساعت 02:54 ب.ظ

ظرفیت و تدابیر امنیتی آزمون
ثبت‌نام آزمون دستیاری تخصصی و فوق تخصصی تا 5 دی ادامه دارد
چهارشنبه ۲۹ آذر ۱۳۹۱ - ۱۳:۳۰
دبیر شورای آموزش پزشکی و تخصصی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: نام نویسی در چهلمین دوره آزمون های دستیاری تخصصی و فوق تخصصی تا 5 دی ماه ادامه دارد.
به گزارش سرویس دانشگاهی ایسنا، دبیر شورای آموزش پزشکی و تخصصی اعلام کرد: آزمون دستیاری فوق تخصصی بهمن ماه سال جاری و آزمون دستیاری پنجم اردیبهشت ماه سال آینده برگزار خواهد شد.
وی ادامه داد: در آزمون تخصصی دو هزار و 500 نفر و در آزمون فوق تخصصی 350 نفر پذیرفته می‌شوند.
ضیائی درباره ثابت ماندن محتوای آزمون چهلم با آزمون سی و نهم گفت: تعداد دواطلبان 15 تا 16 هزار نفر هستند و همه ظرفیت های این آزمون هر ساله اشغال خواهد شد.
وی افزود: درصد افزایش ظرفیت آزمون مشخص نیست و در توسعه ظرفیت های آزمون دستیاری محدودیت داریم زیرا باید به تعداد کافی بیمارستان، استاد و بیمار داشته باشیم تا دستیار بپذیریم.
دبیر شورای آموزش پزشکی و تخصصی وزارت بهداشت گفت: هر آزمونی یک پیوست امنیتی دارد و یکی از حساس ترین آزمون هم آزمون دستیاری است و برای برگزاری این آزمون به اندازه کافی تدابیر لازم اتخاذ خواهد شد.

[ بدون نام ] چهارشنبه 29 آذر 1391 ساعت 09:25 ق.ظ

من وقتی ثبت نام کردم عکسم خیلی بزرگ در ثبت نهایی ثبت شده ؟؟شما جی؟

ناشناس سه‌شنبه 28 آذر 1391 ساعت 11:55 ق.ظ

آره شاید قسمت نبوده

ملیسا سه‌شنبه 28 آذر 1391 ساعت 04:42 ق.ظ

به وسیله یک پوست‌کن، بادمجان را به صورت راه‌راه پوست بکنید، سپس آن را از طول نصف کرده و با چاقو به صورت تکه‌های به ضخامت 2 سانتی‌متر خرد کنید. تکه‌های بادمجان را در یک کاسه بزرگ آب و نمک بیندازید تا هم تلخی‌آب آن گرفته شود و هم رنگ آن عوض نشود.

کدو را بدون پوست‌ کندن دقیقا مانند بادمجان خرد کنید. فلفل دلمه‌ای را هم به صورت تکه‌هایی به اندازه بادمجان و کدو خرد کنید.

در یک قابلمه به اندازه‌ای روغن مایع داغ کنید که سبزیجات در آن شناور شود. بادمجان‌ها را آبکش و خشک کرده، سپس سبزیجات را در چند نوبت در روغن سرخ کنید تا برشته و طلایی شوند. پس از خارج کردن از قابلمه، روغن آن را با حوله کاغذی بگیرید.

در یک کاسه، ماست را با سیر مخلوط کرده و نمک و فلفل سیاه بپاشید. سبزیجات سرخ‌شده را در بشقاب کپه کرده و ماست را با قاشق روی آن بریزید. 3 قاشق غذاخوری از ماست را نگه دارید.
نیمی از دانه‌های انار را با ماست باقیمانده مخلوط کرده و دوباره روی سبزیجات بریزید. باقی دانه‌های انار را روی غذا پخش کنید.

[ بدون نام ] سه‌شنبه 28 آذر 1391 ساعت 01:45 ق.ظ

من ذخیره داخلی را نرفتم از روان هم که موندیم حتما قسمت نبود

ناشناس دوشنبه 27 آذر 1391 ساعت 10:39 ب.ظ

به نظرم اگه پی گیر باشید می تونید تغییر رشته بدید. چون در واقع کسانی که انتخاب کرده بودن اجحاف شده و استدلال خوبی می تونه باشه

ناشناس دوشنبه 27 آذر 1391 ساعت 10:35 ب.ظ

اینطور که شنیدم نامه درخواست ذخیره که گروه داده بود توی دانشگاه گم شد و به وزارتخونه نرفت!! و یهو دیدن ذخیره دوم معرفی نشده براشون

[ بدون نام ] دوشنبه 27 آذر 1391 ساعت 10:31 ب.ظ

پس چرا ذخیره اعلام نکردند من انتخاب کرده بودم.
بجای اون اسمم از ذخیره داخلی اومد

ناشناس دوشنبه 27 آذر 1391 ساعت 08:53 ب.ظ

قابل توجه دستیاران سال 1
سال یک روانپزشکی شهید بهشتی 2 نفر جای خالی داره. اگر دانشگاه یا رشته دیگه ای هستید و مایل باشید با موافقت گروه مبدا، گروه روانپزشکی شهید بهشتی با انتقال موافقت خواهد کرد

کاوه دوشنبه 27 آذر 1391 ساعت 01:12 ب.ظ

من که دارم درسم رو میخونم عزیز دل برادر
جمله شما هم مفهوم نیست برادر

25 باند دوشنبه 27 آذر 1391 ساعت 09:55 ق.ظ

کاوه جان بهتره درس بخوانی و از الان به فکر این چیزها نباشی

[ بدون نام ] یکشنبه 26 آذر 1391 ساعت 09:37 ب.ظ

ishalla az zendegi ham barkenar she vazire fasede soalforoosh

کاوه یکشنبه 26 آذر 1391 ساعت 09:11 ب.ظ http://www.dastyari-pezeshkan.com/forum-f32/92-t126.html#p182

بچه ها یه خبر خوب
اگه میخواین کلید اولیه دستیاری 92 رو بعد از امتحان داشته باشین و جوابهاتون رو مقایسه کنید به آدرس پایین مراجعه کنید. اونجا توضیح داده.
اینطوری دیگه مجبور نیستید هی تو سایتهای مختلف بگردین یا منتظر کلید وزارتخونه بمونین

ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد