خانه پزشک

اللَّهُمَّ صَلِّ عَلَى مُحَمَّدٍوَآلِ مُحَمَّد لعنت خدابرسوال فروشان وحامیانشان اللَّهُمَّ صَلِّ عَلَى مُحَمَّدٍوَآلِ مُحَمَّدٍ

خانه پزشک

اللَّهُمَّ صَلِّ عَلَى مُحَمَّدٍوَآلِ مُحَمَّد لعنت خدابرسوال فروشان وحامیانشان اللَّهُمَّ صَلِّ عَلَى مُحَمَّدٍوَآلِ مُحَمَّدٍ

شمارش معکوس تا امتحان - هفته بیست و ششم: درس ششم

 مهندس موسوی
 
 

شمارش معکوس تا امتحان  - هفته بیست و ششم: درس ششم 

 درس ششم تا روز دوشنبه 25 خرداد ادامه خواهد داشت    

بدور از هر هیاهو بخوان و بخوان تا هفته بعد همین موقع در حسرت وقت های از دست رفته نباشی

یاد بگیرید چگونه بیاموزید

 

  دانستن مؤثرترین راه برای یادگیری است.

راه شما برای یادگیری مؤثر مستلزم شناخت موارد زیر است:

·         خودتان

·         توانایی شما برای یادگیری

·         روشهای موفقیت آمیزی که در گذشته از آن استفاده کرده اید

·         علاقه و دانش قبلی‌تان نسبت به موضوعی که قصد یادگیری آن را دارید

شاید یادگیری فیزیک برای شما آسان باشد اما یادگیری تنیس غیر ممکن و یا برعکس این.

به طور کلی راه یادگیری پروسه ای است که به گام های مشخصی تقسیم می شود.

چهار گام برای یادگیری

راه یادگیری خود را با چاپ و پاسخ دادن به سوالات زیر آغاز کنید و بعد استراتژی یادگیری خود را با توجه به پاسخها و مهارتهای یادگیری دیگری که به آن خواهیم پرداخت طرح ریزی کنید.

با گذشته شروع کنید

 چه تجاربی درباره نحوه یادگیری خود دارید؟

آیا خواندن را دوست دارید؟ حل مسائل؟ حفظ کردن؟ از بر خواندن؟ تجزیه و تحلیل کردن؟ مباحثه کردن؟ به کدامیک بیشتر علاقه مندید؟

آیا خلاصه کردن مطالب را بلدید؟

پرسیدن سوال درباره مطالبی که مطالعه کردید را چه؟

مرور کردن؟

دسترسی پیدا کردن به اطلاعات از منابع مختلف؟

مطالعه در خلوت و یا در گروه؟

زمان مطالعه شما باید طولانی باشد و یا به چند زمان کوتاهتر تقسیم شود؟

عادتهای مطالعه شما چیست؟ چگونه این عادتها به وجود آمده اند؟ کدامشان خوب است و کدامشان بد؟

چگونه می توانید مطالبی را که یاد گرفته اید به بهترین وجه ارزیابی کنید؟ از طریق یک امتحان کتبی؟ یک رساله کوتاه؟ و یا یک مصاحبه؟

 

پرداختن به زمان حال

 چقدر به این مطلب علاقه مندم؟

چقدر زمان می خواهم صرف یادگیری این مطلب کنم؟

آیا شرایط محیطی مناسب هستند؟

چه چیزهایی در کنترل من هستند و چه چیزهایی خارج؟

آیا می توانم برخی شرایط نامناسب را تغییر دهم؟

چه چیزی باعث می شود تا من خودم را وقف یادگیری این مطلب کنم؟

آیا من برنامه خاصی دارم؟ آیا برنامه من با توجه به تجارب گذشته و سبک مطالعه ام تنظیم شده است؟

 

توجه به چگونگی فهم موضوع اصلی

 عنوان مطلب چیست؟

نکات کلیدی قابل توجه کدام هستند؟

آیا من این نکات را متوجه می شوم؟

از قبل چه چیزهایی در مورد این مطلب می دانم؟

آیا موضوعات مرتبط با آن را می دانم؟

چه نوع منابع و اطلاعاتی به من کمک خواهد کرد؟

آیا برای دستیابی به اطلاعات تنها به یک منبع(مثلا کتاب درسی) اکتفا خواهم کرد؟

آیا به جستجو برای یافتن منابع اضافه نیاز دارم؟

وقتی که مطالعه می کنم، آیا از خودم می پرسم که آیا متوجه مطلب شده ام؟

آیا باید سریعتر پیش بروم و یا آهسته تر؟

وقتی که مطلبی را متوجه نمی شوم، آیا از خودم می پرسم چرا؟

آیا مطالعه را متوقف کرده و مطلب را خلاصه می کنم؟

آیا مطالعه را متوقف کرده و از خودم می پرسم که آیا ادامه آن منطقی است؟

آیا مطالعه را متوقف کرده و روند آن را ارزیابی می کنم(مثبت/منفی)؟

آیا من قبل از ادامه مطالعه به زمانی برای فکر کردن در مورد مطلب نیاز ندارم؟

آیا من برای پردازش و جا افتادن مطلب در مغزم نیاز به مباحثه با هم آموزانم را ندارم؟

آیا من به یک فرد موثق مثل معلم، کتابدار و یا متخصص آن رشته نیاز ندارم؟

 

مرور و بازبینی

 آیا درست عمل کردم؟

چه کارهایی را بهتر می توانستم انجام دهم؟

آیا برنامه من با نقاط ضعف و قوت من همخوانی داشت؟

آیا شرایط صحیحی را انتخاب کردم؟

آیا برنامه ام را کامل اجرا کردم؟ منضبط بودم؟

آیا به موفقیت رسیدم؟

آیا موفقیتم را به فال نیک گرفتم و خودم را تشویق کردم؟

 

در مطالب این صفحه از مباحث شناخت از خود(metacognition) استفاده شده است.

اصطلاحی که فلاول در سال 1976 پایه گذار آن بود و توسط افراد زیادی تکمیل شده است.

 

این رادیو اهواز دل منو دل خودش رو خون کرده  

گفتم اینجا بنویسم یه خورده دل بی صاحابش اروم بگیره 

اخه عزیزم من کی گفتم اینجا ننویس

 رادیولوژی اهواز
ورودی 88
مایل به جابجایی با یکی از دانشگاههای تهران ، اصفهان، شیراز
با شرایط عالی
dr.mry88@yahoo.com

 برات خوشگل هم کردم که همه جذب بشن

بابا بزرگ صدا و سیما نیست که بیطرفیه خودش رو نگه نداره بخاطر همین رادیو شیراز را هم در اینجا مینویسه (ضمنا این گل و خرس را از وبلاگ نوه چلمنگم ور داشتم)

رادیولوژی شیراز
ورودی 88
مایل به جابجایی با یکی از دانشگاههای تهران
با شرایط عالی
09375846156
به امید موفقیت روز افزون تک تک شما عزیزان  

از این به می تونید به رادیو اهواز و رادیو شیراز از اینجا گوش کنید 

امتحان رزیدنتی بای بای شعار امروز تهرانیهای طرفدار دو رییس جمهور در خیابانها بود

شمارش معکوس تا امتحان - هفته بیست و هفتم: درس پنجم

 

شمارش معکوس تا امتحان  - هفته بیست و هفتم: درس پنجم 

 درس پنجم تا روز دوشنبه 18 خرداد ادامه خواهد داشت    

 2 . برنامه هفتگی

 

برنامه یک هفته را تکمیل کنید

 

تعیین کنید که چگونه یک هفته عادی را می گذرانید

  

>><<جدول برنامه در ادامه مطلب>><<

    

چه نتیجه ای گرفتید؟ صفحه را برای مراجعه های بعدی چاپ کنید.

ادامه مطلب ...

ناگفته‌های پرونده متخلفان آزمون دستیاری/ وزارت بهداشت فقط انکار

 

ناگفته‌های پرونده متخلفان آزمون دستیاری/ وزارت بهداشت فقط انکار می‌کرد 

 

 اقای وزیر فعلی شما چرا انکار می کنید!!؟! اقای وزیر اقرار به گناه شجاعت می خواهد که شما نداریدمثل وزیر سابق. 

چرا تعداد و اسامی و نمرات اول را اعلام نمی کنید. 

وزیر بهداشت با تشریح زوایای مختلف پرونده متخلفان آزمون دستیاری سال 1382به نفوذ برخی متخلفان این آزمون در قوه قضاییه اشاره کرد و گفت: هر چند وزارتخانه حکم اخراج متخلفان را صادر کرده بود اما آنها توانستند دستور توقف اجرای حکم را دریافت کردند.

دکتر کامران باقری لنکرانی در بخشی از گفتگوی مشروح با خبرنگار مهر درباره چالشهای موجود در آزمون دستیاری سال 1382 و اصرار برخی مراجع بر ادامه تحصیل ورودیهای متقلب این آزمون گفت: اتفاقی در سال 82 در آزمون دستیاری رخ داد که وزارت وقت آن را انکار کرده و قبول نکرده بود.

قوه قضاییه پرونده قطوری تشکیل داده بود اما وزارت بهداشت وقت انکار می کرد

وی ادامه داد: این اتفاق به برخی بازداشتها منجر و پرونده خیلی قطوری توسط ضابطین قضایی تشکیل شده بود. پرونده در قوه قضائیه در جریان بود. مجلس هم در حال تحقیق و تفحص در این زمینه بود. اما در این میان وزارتخانه وقت پافشاری می کرد که هیچ اتفاقی رخ نداده است و در برابر مدارک قوه قضائیه و تحقیق و تفحص مجلس انکار می کرد.

وزیر بهداشت افزود: ضرر اصلی این اتفاق این بود که کل نظام آموزشی وزارت بهداشت از آن متاثر شده بود و فارغ التحصیلان پزشکی عمومی تنها این موضوع در ذهنشان بود که بگردند تا یک نفر که فروشنده سئوال است را پیدا کنند و سئوال بخرند.در واقع داوطلبان معتقد بودند این کار آنها را بهتر به نتیجه می رساند!

فضای منفی تقلب بسیار بدتر از اتفاقات پرونده بود

کامران باقری لنکرانی اضافه کرد: فضای منفی تقلب بسیار بدتر از اتفاقات پرونده بود. در آغاز مسئولیت وزارت بهداشت از مسئولان این بخشها خواستم که این پرونده را پیگیری و به سرانجام برسانیم.

حکم اخراج متخلفینی که تخلف آنها قطعی شده بود صادر شد

وی ادامه داد: من در دیداری با مسئولان دادگستری تهران در جریان جزئیات قرار گرفتم و مطالب به خوبی منتقل شد. همچنین در جلسه ای با نمایندگان مجلس و ضابطین قضایی که بر روی پرونده کار کرده بودند به این نتیجه رسیدیم که تعدادی تخلفشان قطعی است و ما باید با آنها برخورد کنیم. با افرادی که وزارت بهداشت اطمینان کسب کرد که تخلف آنها قطعی است برخورد شد و برای آنها حکم اخراج صادر شد.

ادامه مطلب ...