خانه پزشک

اللَّهُمَّ صَلِّ عَلَى مُحَمَّدٍوَآلِ مُحَمَّد لعنت خدابرسوال فروشان وحامیانشان اللَّهُمَّ صَلِّ عَلَى مُحَمَّدٍوَآلِ مُحَمَّدٍ

خانه پزشک

اللَّهُمَّ صَلِّ عَلَى مُحَمَّدٍوَآلِ مُحَمَّد لعنت خدابرسوال فروشان وحامیانشان اللَّهُمَّ صَلِّ عَلَى مُحَمَّدٍوَآلِ مُحَمَّدٍ

تستهای اماده سازی برای امتحان دستیاری از دکتر مهدی ایزدی - ۳

 

 

30ـ بیماری‌ به‌ سبب‌ اسهال‌ مراجعه‌ می‌کند. در معاینه‌ متوجه‌تاکی‌کاردی‌، گرم‌ بودن‌ پوست‌ بدن‌ و رتراکسیون‌ پلک‌هامی‌شوید. برای‌ وی‌ TSH و T4 آزاد درخواست‌ می‌کنید. TSHبیمار پائین‌ و T4 وی‌ طبیعی‌ است‌. اقدام‌ بعدی‌ شما کدام‌ است‌؟

            الف‌) اسکن‌ تیروئید

            ب‌) سونوگرافی‌ تیروئید

            ج‌) اندازه‌گیری‌ T3

            د) اندازه‌گیری‌ TSI

 

31ـ بیماری‌ به‌ سبب‌ درد شکم‌، زردی‌ خفیف‌ و با شک‌ به‌کانسر پانکراس‌، سی‌تی‌ اسکن‌ می‌شود. در سی‌تی‌ اسکن‌ بیماربزرگی‌ منتشر پانکراس‌ به‌ همراه‌ کلسیفیکاسیون‌ مشاهده‌می‌شود. اقدام‌ بعدی‌ شما کدام‌ است‌؟

            الف‌) با تشخیص‌ کانسر پانکراس‌ عمل‌ جراحی‌ ویپل‌می‌شود.

            ب‌) ERCP انجام‌ می‌شود.

            ج‌) آسپیراسیون‌ با سوزن‌ انجام‌ می‌شود.

            د) از MRI استفاده‌ می‌شود.

 

32ـ شایعترین‌ علت‌ ایجاد تنفس‌ آپنوستیک‌ کدام‌ است‌؟

            الف‌) دیابت‌ ملیتوس‌

            ب‌) تومور پونز

            ج‌) انفارکتوس‌ در محدودة‌ شریان‌ بازیلر

            د) ترومای‌ شدید مغزی‌

 

33ـ در آزمایشات‌ به‌ عمل‌ آمده‌ از بیماری‌، کلسیم‌ پائین‌،فسفات‌ پائین‌، آلکالین‌ فسفاتاز بالا و iPTH بالا است‌. این‌یافته‌ها با کدام‌ بیماری‌ زیر مطابقت‌ دارند؟

            الف‌) استئوپوروز

            ب‌) هیپرپاراتیروئیدیسم‌ اولیه‌

            ج‌) استئومالاسی‌

د) ریکتز مقاوم‌ به‌ ویتامین‌ D

 

34ـ بیماری‌ تحت‌ عمل‌ جراحی‌ Total Hip Replacement قرارمی‌گیرد. برای‌ آن‌ که‌ بیمار دچار DVT نشود، باید از کدام‌ شیوه‌استفاده‌ کرد؟

            الف‌) هپارین‌ LMW

            ب‌) هپارین‌ زیر جلدی‌ 5000 واحد دوبار در روز

            ج‌) کمپرسیون‌ متناوب‌ اندام‌ تحتانی‌

            د) بانداژ الاستیک‌

 

35ـ کدام‌ مورد از ویژگی‌های‌ حملة‌ شدید آسم‌ است‌؟

            الف‌) ویزینگ‌ دمی‌ و بازدمی‌

            ب‌) طولانی‌ شدن‌ بازدم‌

            ج‌) نبض‌ پارادوکس‌

            د) تاکی‌کاردی‌

 

36ـ بیماری‌ مبتلا به‌ یبوست‌ مزمن‌ است‌، ارزیابی‌های‌ بالینی‌ وآزمایشگاهی‌ طبیعی‌ بوده‌، کولونوسکوپی‌ طبیعی‌ است‌. زمان‌ترانزیت‌ کولون‌ ارزیابی‌ می‌شود که‌ طولانی‌ می‌باشد، هیچ‌ علت‌خاصی‌ برای‌ درگیری‌ بیمار وجود ندارد. اثدام‌ بعدی‌ شما کدام‌است‌؟

            الف‌) سی‌تی‌ اسکن‌ شکم‌

            ب‌) درمان‌ با فیبر

            ج‌) مانومتری‌ آنورکتال‌

            د) عمل‌ جراحی‌

 

37ـ کدام‌ داروی‌ زیر از طریق‌ ایجاد آنتی‌بادی‌ ضد گلبول‌ قرمزمی‌تواند سبب‌ همولیز شود؟

            الف‌) پنی‌سیلین‌

            ب‌) تتراسیکلین‌

            ج‌) کلرپرومازین‌

            د) پروکائینامید

 

38ـ مرد 40 ساله‌ای‌ با شکایت‌ تب‌ و درد قفسة‌ سینه‌ به‌اورژانس‌ مراجعه‌ می‌کند. درد بیمار با تنفس‌ شدت‌ می‌یابد و به‌شانة‌ چپ‌ تیر می‌کشد. در معاینه‌، PR=120، Tem=38 وBP=130/80 است‌. سمع‌ قلب‌ طبیعی‌ است‌. در ECG،تغییراتی‌ بصورت‌ بالا رفتن‌ ST به‌ شکل‌ منتشر و مقعر در بیشترلیدها مشاهده‌ می‌شود. در اکوکاردیوگرافی‌، مایع‌ کمی‌ درپریکارد وجود دارد. برای‌ این‌ بیمار چه‌ می‌کنید؟

            الف‌) هپارین‌ تجویز می‌کنید.

            ب‌) آسپیرین‌ تجویز می‌کنید.

            ج‌) لیدوکائین‌ تجویز می‌کنید.

            د) استرپتوکیناز تجویز می‌کنید.

 

39ـ در کرایوگلوبولینمی‌ مختلط‌ اسانسیل‌ معمولاً:

            الف‌) C4 طبیعی‌  و C3 پائین‌ است‌.

            ب‌) C4 پائین‌ و C3 طبیعی‌ است‌.

            ج‌) C4 و C3 پائین‌ هستند.

            د) C4 و C3 طبیعی‌ هستند.

 

40ـ بیماری‌ مبتلا به‌ SLE است‌ و تحت‌ بیوپسی‌ کلیوی‌ قرارمی‌گیرد، احتمال‌ مشاهدة‌ کدام‌ مورد درگیری‌ کلیوی‌ در بررسی‌بافت‌شناسی‌ نمونه‌ بیشتر است‌؟

            الف‌) کلاس‌ I

            ب‌) کلاس‌II

            ج‌) کلاس‌III

            د) کلاس‌IV

 

41ـ مرد 35 ساله‌ای‌ به‌ سبب‌ ژنیکوماستی‌ مورد بررسی‌ قرارمی‌گیرد. در آزمایشات‌ بیمار، hCG وی‌ بالا، استروژن‌ وتستوسترون‌ طبیعی‌ می‌باشند. اقدام‌ بعدی‌ کدام‌ است‌؟

            الف‌) ارزیابی‌ عملکرد تیروئید

            ب‌) سونوگرافی‌ بیضه‌

            ج‌) MRI جمجمه‌

            د) بررسی‌ عملکرد کبدی‌

 

42ـ در مقایسه‌ با بیماری‌ کرون‌، کدام‌ مورد بیشتر به‌ نفع‌ کولیت‌اولسراتیو است‌؟

            الف‌) فیستول‌ پری‌آنال‌

            ب‌) اسهال‌ بدون‌ خون‌

            ج‌) تودة‌ شکمی‌

            د) زخم‌ سطحی‌

 

43ـ روش‌ تشخیصی‌ انتخابی‌ برای‌ برونشیکتازی‌ کدام‌ است‌؟

            الف‌) رادیوگرافی‌ ساده‌

            ب‌) MRI

            ج‌) برونکوگرافی‌

            د) HCRT

 

44ـ شایعترین‌ علت‌ کمبود ویتامین‌ B12 کدام‌ است‌؟

            الف‌) آنمی‌ پرنیسیوز

            ب‌) گاسترکتومی‌

            ج‌) بیماری‌ کرون‌

            د) کمبود تغذیه‌ای‌

 

45ـ شایعترین‌ تومور قلبی‌ در کودکان‌ کدام‌ است‌؟

            الف‌) رابدومیوم‌

            ب‌) سارکوم‌

            ج‌) میکسوم‌

            د) فیبروم‌

 

 
نظرات 4 + ارسال نظر
[ بدون نام ] چهارشنبه 12 مهر 1385 ساعت 12:02 ق.ظ

پزشکی ورزشی از دوسال به چهار سال تغییر پیدا کرد رشته جدید و پر درامدیه به فکرش باشید

اتنا دوشنبه 10 مهر 1385 ساعت 04:25 ب.ظ

نامه سوم
عزیزترین سلام:

نمی دانم، براستی این تقدیر من ا ست!

یا سرنوشت توست!

که اینگونه دیواری از جنس فاصله

بین نگاهمان کلاممان و بین دستهامان جدایی افکنده ست.

دیرگاهی ست صدای تپش قلبت شوق زیستن را در من نیفروخته

و ترنم صدای مهربانت سرود هستی را با من تکرار نکرده ست.

اینک من در انتظارم

در انتظار،همسرایی با باد

هم نوایی با برگ

هم نشینی با سبزه وهمدلی با مهتاب

من در انتظارم در انتظار مخمل چشمانت

لطف کلامت

شوق نگاهت

گرمای سوزان سلامت واحساس قشنگی که با تو بودن در من ایجاد می کند .

آری من فصل همیشه منتظر، در قصه های تو هستم.

با من بخوان و با من بمان برای همیشه ای نغمه ساز سرودن .

اتنا
02:11 AM |

[ بدون نام ] دوشنبه 10 مهر 1385 ساعت 04:21 ب.ظ

به عشق گفتم:تا تورو دارم تنها نیستم منو تنها گذاشت و رفت...

به احساس گفتم: تا تورو دارم تنها نیستم منو تنها گذاشت و رفت...

به وفا گفتم:تا تورو دارم تنها نیستم اونم منو تنها گذاشت و رفت...

ولی وقتی به تنهایی گفتم:تا تورو دارم تنها نیستم موندو هم دم و مونسم شد.....

نوشته شده توسط سارا

[ بدون نام ] دوشنبه 10 مهر 1385 ساعت 04:18 ب.ظ

به غضنفرمیگن : دانشگاه میری؟.میگه : اگه بار بخوره همه جا میریم. دانشگاه ؛ انقلاب ؛ میدون آزادی
سال 2200 بچه به باباش میگه من چه جوری به دنیا امدم باباش میگه : از اینترنت دانلودت کردم.

ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد