خانه پزشک

اللَّهُمَّ صَلِّ عَلَى مُحَمَّدٍوَآلِ مُحَمَّد لعنت خدابرسوال فروشان وحامیانشان اللَّهُمَّ صَلِّ عَلَى مُحَمَّدٍوَآلِ مُحَمَّدٍ

خانه پزشک

اللَّهُمَّ صَلِّ عَلَى مُحَمَّدٍوَآلِ مُحَمَّد لعنت خدابرسوال فروشان وحامیانشان اللَّهُمَّ صَلِّ عَلَى مُحَمَّدٍوَآلِ مُحَمَّدٍ

پذیرش دانشجوی دستیاری متناسب با نیاز جامعه می‌شود

وزیر بهداشت خبر داد:
پذیرش دانشجوی دستیاری متناسب با نیاز جامعه می‌شود

سرویس: آموزشی
1384/12/12
03-03-2006
11:46:39
8412-07287: کد خبر

خبرگزاری دانشجویان ایران - تهران
سرویس: آموزشی

آزمون پذیرش دستیار تخصصی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با شرکت 15 هزار و 400 داوطلب در 24 رشته تخصصی برگزار شد.

به گزارش خبرنگار صنفی آموزشی خبرگزاری دانشجویان ایران، دکتر کامران باقری لنکرانی وزیر بهداشت، درمان و‌ آموزش پزشکی در حاشیه‌ این آزمون گفت: پذیرش دانشجوی دستیاری متناسب با نیاز جامعه می‌شود.

وی با بیان اینکه ظرفیت پذیرش در آزمون دستیاری متناسب با نیاز مناطق اصلاح می‌شود، گفت: البته ایجاد ظرفیت جدید به معنی افزایش رزندیت بیشتر نیست.

وی تصریح کرد: بیمارستانها نیز برای پذیرش رزیدنت باید از نظر تعداد عضو هیات علمی، تختهای بیمارستانی، امکانات آموزشی و غیره وضعیت مناسبی داشته باشند.

اعلام نتایج اولیه آزمون در اردیبهشت 

همچنین دکتر بهرام عین‌الهی، دبیر شورای آموزش پزشکی و تخصصی وزارت بهداشت نیز در گفت‌و‌گو با ایسنا، اظهار کرد: کلید اولیه سؤالات آزمون بعد از برگزاری آزمون و پس از ارسال کلیه پاسخنامه‌ها به تهران تهیه شده و از فردا 13 اسفند ماه بر روی سایت دبیرخانه به نشانی www.gme.hbi.ir قرارمی‌گیرد.

وی افزود: شرکت‌کنندگان می‌توانند اعتراضات خود به سؤالات را از روز شنبه 13 تا روز دوشنبه 15 اسفند ماه به صورت کتبی به محل برگزاری امتحان تحویل دهند تا نسبت به بررسی و پیگیری آن اقدام شود.

دکتر عین‌الهی در خاتمه با بیان اینکه نتایج اولیه آزمون اردیبهشت ماه سال آینده به صورت کارنامه در اختیار داوطلبان قرار می‌گیرد، اظهار کرد: شرکت کنندگان باید برای دریافت کارنامه و دفترچه راهنمای شماره دو آزمون به دانشگاه محل برگزاری آزمون مراجعه کنند، البته تنها کارنامه داوطلبانی که نمره حد نصاب یعنی بالای 150 از 600 را کسب کرده باشند، ارایه می‌شود.

نظرات 13 + ارسال نظر
دکتر.ام یکشنبه 14 اسفند 1384 ساعت 11:48 ب.ظ

در پاسخ نامه گروه Aجواب دو سوال ENT را غلط زده . یکی همان اتو اسکلروز و یکی هم همان تونسیلکتومی که در پاسخ نامه های B,C,D درست زده.
۲- سوال احتباس ادراری در MS غلط طراحی شده و ۳ جواب درست دارد.در حقیقت باید میپرسیده کدام دارو در درمان احتباس ادراری مثانه شل کاربرد ندارد ؟ که آنوقت جوابش میشود بتانکول.
۳-سنگ کلسیم فسفات جوابش سندرم شیر قلیا است نه CMD
4-سوال آسم ورزشی که گفته برونکو اسپاسم غلط است زیرا هاریسون گفته که اصلا اسپاسم برونکیال در کار نیست.
۵-حواب لنفوم معده گاسترکتومی و کموتراپی است.
۶-سوال خانم ۲۸ ساله با علایم واسکولیت فقط به ارتریت تاکایاسو میخورد ولی علائم بالینی داده شده با ان هماهنگی ندارد لذا میگزوم دهلیزی و یا اندوکاردیت باکتریال بیشتر به این مریض میخورد.
۷-در سوالات تیروئید از T3RUاستفاده شده که امروزه عملا با وجود FT4 , FT3 کاربردی ندارد و فقط فسیلها از ان استفاده میکنند.سوال خانمی با گالاکتوره و TSH=98 اطلاعات داده شده ناقص و حتی اشتباه است زیرا در PRIMARY HYPOTHYROIDISM بزرگی منتشر سلا تورسیکا مطرح کننده توده هیپوفیزی است.
۸-در سولا مربوط به کمبود فاکتور ۱۲ انعقادی هیچ صحبتی از ترمبوز یا انعقاد پذیری افزایش یافته که ویژه این کمبود است نشده و عملا اطلاعات سوال با جواب همخوانی ندارد.
۹-سوال واریس اندام تحتانی جواب درستش لیگاتور ورید صافن است نه استریپینگ.
۱۰-سوال GFR کودک ۲ ساله ... چون کودک ۲ ساله را میتوان شیر خار هم نامید بنا براین جواب ۱۵۰ غلط است.
۱۱-سوال رادیو گرافی (کدورت رتیکولو ندولر لوب تحتانی) جوابش پنوموکو»یوزیس نیست بلکه الوئولیت فیبروزان است.
۱۲-سوال پریاپیسم = جوابش اقدامات محافظه کارانه تا ۱-۲ روز و بعدا جراحی است.


پاسخنامه شنبه 13 اسفند 1384 ساعت 11:54 ق.ظ http://yekrang.blogsky.com/


با سلام و آرزوی موفقیت

کلید سی و سومین دوره آزمون پذیرش دستیار تخصصی پزشکی اسفند 1384

A | B | C | D

یکرنگ




http://yekrang.blogsky.com/

««« o ««« تقلب آزاد درس خواندن ممنوع »»» o »»»




به مناسب برگزاری آزمون پذیرش دستیار تخصصی در روز پنج شنبه 11/12/1384



یادم می آد وقتی مدرسه می رفتم همه می گفتن تقلب کار بدیه. تو خونه، تو مدرسه، تو جامعه، هیچکی تقلب رو تایید نمی کرد. هنوز اون ضربدر قرمز بالای برگه امتحان یکی از همکلاسی هام که به برگه بغلیش نگاه کرده بود یادم است.

خلاصه نشستیم و درس خواندیم و تو یک رقابت سنگین در رشته پزشکی قبول شدیم.

تو دانشگاه که رفتیم تقلب شکل دیگری به خود گرفت. بعضی ها تقلب می کردند. آموزش و مسئولین جلسه هم خیلی کاری نداشتید می گفتند: تقلب کار بدیه، اما هیچ تدبیری هم برای جلوگیری از تقلب نمی اندیشیدند و به پیشنهادات دیگران هم توجهی نداشتند. اما یادم می آد که یه مدت سخت گرفتند –فقط یک مدت- و نتیجه این شد که چند تا از دانشجویان پزشکی که تا اون موقع فقط با تقلب بالا اومده بودند، بریدند و به رشته های دیگر تغییر رشته دادند.


خب بگذریم از این حرفها، مساله ای که امروز می خوام صحبت کنم راجع به تقلب های مهمتر از این تقلبات جزئی است. تقلباتی سازمان یافته و نه توسط جند دانشجو بلکه با همکاری وزیر و وکیل، آنهم در امتحان پذیرش دستیاری تخصصی پزشکان.

آنطور که شواهد و مدارک ثابت می کند این تقلبات از سال 1377 شروع شد. حال چگونگی تقلب در سال 1377 که محشر است. از بین 200 سوال امتحان 150 سوال نشاندار بودند. چطوریشو در تصویر زیر ببینید.








به فاصله بین خط فاصله ها تا شروع جواب نگاه کنید.

از سال 1378 تا 1380 سوال فروشی به شیوه دیگری مد شد و هر کس بسته به پول پرداخت کرده، تعدادی از سوالات را تحویل می گرفت. شاید بگید که جرم بالسویه عدل است. اما فروشندگان سوالات با اطلاعات دقیقی که از پزشکان و پست پدر پزشکان و درآمد پدر پزشکان داشتند، مشتریان را خودشان انتخاب می کردند. مثل پسر فلان مسئول یا پسر فلان کارخانه دار.

در سال 1381 یک روش جدید دیگر هم به بازار آمد و آن اینکه مسئولان وزارت بهداشت در موقع اعلام اسامی قبولی ها، اسم 107 نفر از 1150 نفر پذیرفته شده را خط زدند و اسم 107 نفر از افراد دلخواه خود را در اسامی قبولی اعلام کردند. بعضی از پزشکان که دیدند افراد با نمره کمتر از خودشان قبول شده اند ، اعتراض کردند وزارتخانه هم در جواب فرمودند : " تقصیر ما نبوده و اشتباه از کامپیوتر بوده و ما دیگر کاری نمی توانیم بکنیم. بروید برای سال بعد درس بخوانید!!!"

در سال 1382 که آنقدر کار فروش سوالات بالا گرفت که منجر به لو رفتن و اعتراض شدید پزشکان شد. پزشکان از وزیر بهداشت ( وزیر قبلی بهداشت دکتر مسعود پزشکیان –جراح) توضیح خواستند و وزیر منکر وجود حتی یک مورد تقلب شد. علاوه بر لو رفتن سوالات پاسخنامه سوالات نیز دیدنی است . نگاه کنید.

23 سوال از 200 سوال بیش از یک جواب صحیح دارد از این میان 10 سوال 4 جواب صحیح برایش اعلام شده و جالبتر آنکه اگر کسی به این 10 سوال جواب نداده بوده نمره ای برایش منظور نشده و اگر به یکی از گزینه ها جواب داده بود نمره گرفته. این هم باز لابد تقصیر کامپیوتر است. در صورتیکه امتحانی که بیش از 5 درصد سوالاتش ایراد داشته باشد باطل است و این امتحان بیش از 11 درصد سوالاتش ایراد داشته است.


سرانجام پزشک ها جلوی مجلس شورای اسلامی تحصن کردند و نمایندگان قول همکاری دادند ولی بعد از گذشت 6 ماه گفتگو و جلسه با وزیر، آنها هم جواب بیشتری نگرفتند ( در این مدت مسئول برگزاری امتحان برای مطالعه به کانادا اعزام شد !!! ) نمایندگان مجلس هم به ناچار از اهرم تحقیق و تفحص استفاده کردند و پس از یک ماه مدارک قاطعی دال بر تقلب، در وزارتخانه یافتند و خواهان تعویق امتحان سال 1383 تا بررسی کامل امتحان سال 1382 شدند. امتحان 3 ماه عقب افتاد. در این مدت پرونده مفصلی تشکیل شد . به گفته نمایندگان مجلس بیش از 50% قبولی ها در رشته های تخصصی پزشکی تقلب کرده بودند. بازپرس پرونده از گردش های مالی چند میلیارد تومانی سخن گفت و مدارک قاطعی بر وجود تقلب در سالهای قبل نیز بدست آمد. در این زمان بازپرس پرونده بر اساس قانون خواستار عدم برگزاری امتحان سال1383 تا مشخص شدن وضعیت امتحان سال 1382 و صدور حکم شد. اما در جلسه شورای عالی انقلاب فرهنگی سید محمد خاتمی رئیس جمهور وقت ضمن اعلام موافقت با برگزاری امتحان و حمایت از وزیر خود، تقلب در امتحان تخصصی پزشکی را شایعه خواند، و از آقای شاهرودی رئیس قوه قضاییه خواست که به این شایعات پاسخ دهد.

چند ماه بعد:
- بازپرس پرونده برکنار شد. تعداد متقلبان در سال 1382 از 600 نفر به 6 نفر تقلیل پیدا کرد. این 6 نفر شامل 4 پزشک و 2 کارمند جزء محکوم شدند و درخواست تجدید نظر کردند.

- گزارش تحقیق و تفحص مجلس آماده شد و از تقلبات گسترده در امتحانات و دیگر سطوح وزارتخانه حکایت داشت.

- همزمان با پایان کار دولت خاتمی دکتر مسعود پزشکیان وزیر سابق بهداشت کنار رفت. وزیر جدید بهداشت دکتر کامران باقری لنکرانی در مورد این پرونده روزه سکوت گرفت.

- در آغاز هر ماه مجلس اعلام نمود که تا یک هفته دیگر گزارش تحقیق و تفحص در صحن علنی مجلس قرائت می شود. اما کسی را یارای این کار نبود و این گزارش به مدت 9 ماه از این هفته به هفته بعد موکول شد.

- قوه قضاییه درصدد به بایگانی سپردن پرونده برآمد.

و اکنون:
بعضی از متقلبان در حال گذراندن دوره تخصصی پزشکی هستند و بعضی از آنها از دانشگاه فارغ التحصیل شده و به عنوان پزشک متخصص به عضویت هیئت علمی دانشگاهها پذیرفته شده اند ( با استفاده از بند پ )

مجلسیان هنوز هم با هم گلاویز هستند. بعضی می گویند دم خروس را باور کنیم و بعضی می گویند قسم حضرت عباس را. و خدا از دل آنان آگاه است. و باز هفته بعد گزارش تحقیق و تفحص در صحن علنی مجلس قرائت می شود.



و این بود خلاصه ای کوچک از آنچه گذشت و اینک بقیه ماجرا ...


دست نگه دارید . هیچ جا را کلیک نکنید . بقیه ماجرا باید اتفاق بیافتد تا ما بنویسیم.

یکرنگ 11/12/1384


پسرک تنها شنبه 13 اسفند 1384 ساعت 11:25 ق.ظ http://pesaraketanha.blogsky.com

اگه سرعت سابت اجازه دانلود نمی ده براتون آپلود کردم روز این لینکها که باز کنین راحت و سریع

پاسخنامهa :
http://i2.tinypic.com/qovpjr.jpg

b:
http://i2.tinypic.com/qovq8j.jpg

c:

http://i2.tinypic.com/qovqt5.jpg


d:
http://i2.tinypic.com/qovslx.jpg

پسرک تنها شنبه 13 اسفند 1384 ساعت 11:13 ق.ظ http://pesaraketanha.blogsky.com

پاسخنونمه اومده ها

طب امین شنبه 13 اسفند 1384 ساعت 10:57 ق.ظ http://www.aminteb.com


گروه نرم افزاری طب امین جهت رفاه حال پزشکان و دانشجویان محترم پزشکی اقدام به ایجاد سایت و نمایش و فروش محصولات خود کرده است. شما میتوانید با ورود به این سایت در هر مقطع پزشکی که هستید نرم افزار دلخواهتان را انتخاب و به صورت آنلاین خرید کرده و توسط پیک رایگان تحویل بگیرید. برای اطلاعات بیشتر به سایت مراجه فرمایید.
http://www.aminteb.com
نمونه نرم افزارها
سری نرم افزارهای دستیار پزشک

دستیار پزشک شامل 6 عددCD می باشد و حاوی تمامی عناوین زیر است

نرم افزار هاریسون (2005) شامل متن کامل کتاب به همراه کلیه تصاویر
+
نرم افزار سسیل (2005) شامل متن کامل کتاب به همراه کلیه تصاویر
+
Diagnostic Imaging and Radiology شامل تصاویرآموزشی رادیولوژی زنان، کودکان، داخلی، اعصاب و ...
+
بیش از 10 اطلس تخصصی در زمینه های گوناگون بالینی شامل گوارش، چشم، عفونی، روماتو، ریه، خون، قلب، پوست و ...
+
کتابخانه دیجیتال طب شامل دهها عنوان کتاب و گایدلاین در زمینه های گوناگون طب
+
نرم افزار تشخیص افتراقی بیماریها
+
نرم افزار صداها و سوفلهای قلبی شامل انواع صداهای فیزیولوژیک و پاتولوژیک
+
The Merck Manual of Diagnosis and Therapy 17th Edition
+
رفرانس دارویی بسیار جامع و کامل با قابلیت جستجو
+
نرم افزار ترمینولوژی پزشکی شامل صدها اصطلاح و ترم مهم و رایج طب به همراه تلفظ صحیح آنها
+
اطلس و کتاب درماتولوژی مبتنی بر شواهد (2004)
+
ECG library نرم افزار آموزشی تفسیر الکترو کاردیو گرام
+
بیش از هزار اسلاید و تصویر آموزشی کاردیولوژی
+
نرم افزار آموزشی اورژانسهای پزشکی
+
Chest Imaging ATLAS شامل اطلس تصاویر قفسه سینه در بیماریهای گوناگون
+
ATLAS of Ophthalmology اطلس بسیار کامل و جامع چشم
+
Catalog of Clinical Images مجموعه ای بسیار کامل از تصاویر کلینیکال در بیماریهای بخشهای مختلف بدن
+
اطلس کامل پاتولوژی سیستمیک شامل صدها تصویر میکروسکوپی و ماکروسکوپی با کیفیت عالی
+
اطلس کامل اندوسکوپی دستگاه گوارش شامل صدها تصویر فیزیولوژیک و پاتولوژیک با کیفیت بسیار خوب


قیمت مجموعه فوق بصورت کامل حاوی همه عناوین قید شده : 12500 تومان

[ بدون نام ] شنبه 13 اسفند 1384 ساعت 09:35 ق.ظ

485

[ بدون نام ] شنبه 13 اسفند 1384 ساعت 09:31 ق.ظ

۶۰۱
تمام

پزشکیان جمعه 12 اسفند 1384 ساعت 11:32 ب.ظ

حکمنت نمره من بالای ۵۸۰ میشه

دکتر رهگذر جمعه 12 اسفند 1384 ساعت 11:00 ب.ظ

من۵۶۰ میشوم

حسن کچل جمعه 12 اسفند 1384 ساعت 10:33 ب.ظ

زیاد رو نمرههایی که الان حساب کردین دل نبندین فردا حسابی پایین میاد . من پارسال ۴۶۰ حساب کرده بودم کلی هم مطمئن بودم ولی با پاسخنامه ۵۰ نمره ای امدم پایین !! فردا پاسخنامه رو میبینین زیاد تو شوک نرین همه نمرهاشون میاد پایین نه فقط شما......

پسرک تنها جمعه 12 اسفند 1384 ساعت 07:50 ب.ظ http://pesaraketanha.blogsky.com

به نظر من نسبت به امتحان اردیبهشت ساده تر نبود.اینبار نکته های انحرافی زیاد داشت که باعث می شه ظاهر سوال راحت به نظر بیاد.ولی پاسخنامه که بیاد بعید می دونم سطح نمرات اینقدر بالا باشه

َََََََََََََعلی جمعه 12 اسفند 1384 ساعت 06:49 ب.ظ http://iranmehre.persianblog.com

درود بر شما لطفا سعی کنید جدا از اطلاع‌رسانی کمی نیز درباره وضعیت پزشکی کشور صحبت کنید

ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد