خانه پزشک

اللَّهُمَّ صَلِّ عَلَى مُحَمَّدٍوَآلِ مُحَمَّد لعنت خدابرسوال فروشان وحامیانشان اللَّهُمَّ صَلِّ عَلَى مُحَمَّدٍوَآلِ مُحَمَّدٍ

خانه پزشک

اللَّهُمَّ صَلِّ عَلَى مُحَمَّدٍوَآلِ مُحَمَّد لعنت خدابرسوال فروشان وحامیانشان اللَّهُمَّ صَلِّ عَلَى مُحَمَّدٍوَآلِ مُحَمَّدٍ

مجلس هفتم استاد سر کار گذاشتن مردم

نمایندگان مجلس هفتم شیفتگان تفریحات و سفرهای خارج  ازکشور و عاشقان مخلص تعطیلات.
بیایید به ثروتهای شخصی خود بیافزاییم


/فرجام تحقیق وتفحص‌‏های مجلس هفتم/6/
تحقیق و تفحص‌‏ از وزارت علوم و وزارت آموزش و پرورش همچنان ادامه دارد
زمان تحقیق‌‏وتفحص ازآزمون‌‏ آموزش دستیارپزشکی تمدید شد

در حالی‌‏که کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس هفتم از آغاز به کار مجلس تا کنون سه طرح تحقیق و تفحص را به تصویب نمایندگان رسانده است اما گزارش نهایی هیچ یک از تحقیق و تفحص‌‏های مرتبط با این کمیسیون آماده قرائت در صحن علنی مجلس نیست.
تحقیق و تفحص از وزارت علوم و تحقیقات و فناوری، وزارت آموزش و پرورش و تحقیق و تفحص از
آزمون‌‏ آموزش دستیار پزشکی، سه طرح مصوب کمیسیون آموزش و تحقیقات در صحن علنی مجلس هفتم بود که به گفته محمد عباسپور، رئیس این کمیسیون، اعضای کمیته‌‏های تحقیق و تفحص از این سه نهاد تشکیل شده است و بررسی موارد تحقیق و تفحص در کیته‌‏های تشکیل شده همچنان ادامه دارد.
نماینده تهران در پاسخ به این سوال که آیا گزارش کمیته‌‏های تحقیق و تفحص برای قراِئت در صحن علنی مجلس آماده شده است؟ گفت: طبق قانون برای انجام هر تحقیق و تفحص شش ماه فرصت وجود دارد که این زمان قابل تمدید نیز می‌‏باشد.
رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات افزود: تهیه گزارش تحقیق و تفحص امتحانات دستیاری پزشکی پس از طی شش ماه زمان قانونی اکنون در زمان تمدید شده درحال تهیه است اما هنوز فرصت شش ماهه تحقیق وتفحص از وزارت‌‏خانه‌‏های آموزش تحقیقات و فناوری و آموزش و پرورش تمام نشده است.
عباسپور در پاسخ به این سوال که با توجه به فرصت اندکی که به پایان عمر دولت فعلی باقی مانده، گزارش این تحقیق وتفحص‌‏ها، چه زمانی برای قرائت در صحن آماده می‌‏شود؟ گفت: نمی‌‏توانم پیش‌‏بینی کنم گزارش این تحقیق و تفحص‌‏ها چه زمانی آماده خواهد شد.

/فرجام تحقیق وتفحص‌‏های مجلس هفتم/7/
نبود عزم جدی درهیأت تحقیق و تفحص از وزارت بهداشت دستیابی به نتایج نهایی را به تعویق انداخت

برغم گذشت شش ماه از تصویب طرح تحقیق و تفحص از وزارت بهداشت ،گزارش نهایی هیأت تحقیق و تفحص از این وزارت خانه، تاکنون برای قرائت در صحن علنی مجلس آماده نشده است.
این درحالی است که یکی از اعضای هیأت تحقیق و تفحص، نبود عزم جدی در گروه‌‏های کاری این هیأت را دلیل تاخیر در روند تحقیق و تفحص و تهیه گزارش نهایی آن عنوان کرده است.
حسین‌‏علی شهریاری، نماینده زاهدان در گفت‌‏و‌‏گو با "ایلنا"، گفت: با توجه به اتمام عمر دولت، گروه‌‏های تحقیق و تفحص از روی ترس، روند پیگیری‌‏ها را تسریع کرده‌‏اند و پیش‌‏بینی می‌‏شود پس از بررسی های لازم تا یک ماه دیگر گزارش برای قرائت در مجلس آماده شود.
وی ادامه داد: البته تمام اطلاعات از مراکز مورد نظر در وزارت بهداشت جمع آوری شده است و تنها در حال تطبیق دادن این اطلاعات هستیم ، البته هنوز جواب سوالات خود از دانشگاه‌‏ها را دریافت نکرده‌‏ایم .
به گفته این نماینده مجلس بررسی چگونگی صرف وام بانک جهانی، مشکلات خرید آمبولانس, مسایل مربوط به شرکت‌‏های مناقصه و مزایده و مشکلات اداری و مالی در وزارت بهداشت از جمله موارد مهم در طرح تحقیق و تفحص بود که بیش از سایر موارد وقت گروه تحقیق را به خود مشغول کرد.

/ فرجام تحقیق و تفحص‌‏های مجلس‌‏هفتم/
با گذشت بیش از یک سال از عمر مجلس هفتم؛

تاکنون هیچکدام از14 تحقیق‌‏ و تفحص مجلس‌‏هفتم از دستگاههای اجرایی به ثمر نرسیده است
یک سال و دو ماه از عمر مجلس هفتم گذشت و چهارده طرح تحقیق و تفحص از سازمان‌‏ها و نهادهای مختلف اجرایی کشور در این مدت به تصویب نمایندگان مجلس رسید که از میان تمامی طرح‌‏های مصوب مجلس برای تحقیق و تفحص از نهادهای اجرایی، تاکنون هیچ یک از کمیسیون‌‏ها موفق به تهیه گزارش نهایی و تسلیم آن به هیات رئیسه جهت قرائت در صحن علنی مجلس نشده‌‏اند.

سرویس پارلمانی خبرگزاری کار ایران،"ایلنا"، فرجام تحقیق و تفحص‌‏های مجلس‌‏هفتم را مورد بررسی قرار داده است که گزارش مبسوط آن در پی می‌‏آید:
بر اساس تصویب نهایی نمایندگان، تحقیق وتفحص از پنج وزارتخانه و 9 دستگاه اجرایی در طول عمر یک ساله مجلس هفتم در دستورکار نمایندگان قرارگرفت درحالی‌‏که مجلس‌‏ششم درطول چهار سال فعالیت خود، نوزده تحقیق و تفحص را در دستورکار داشت که گزارش آنها را نیز در صحن علنی مجلس قرائت کرد.
از سیزده کمیسیون تخصصی مجلس‌‏هفتم، چهار کمیسیون" اصل نود" ، " امنیت ملی" ، " عمران" و" کشاورزی" هیچ طرح تحقیق و تفحصی را در دستور کار ندارند، این درحالی است که از سوی نه کمیسیون دیگر مجلس، طرح‌‏های مختلفی درراستای تحقیق و تفحص از نهادهای دولتی به صحن مجلس ارایه شده که در نهایت چهارده مورد آن از تصویب نمایندگان مجلس عبور کرده و به دنبال آن با تشکیل هیأت‌‏های متعدد، تحقیق و تفحص از وزارت‌‏خانه‌‏ها، نهادها و سازمان‌‏های دولتی از سوی نمایندگان مجلس‌‏هفتم آغاز شده است که البته تاکنون گزارش نهایی هیچ یک از این هیأت‌‏ها به هیات رییسه تقدیم نشده است.
نمایندگان مجلس‌‏هفتم درکمیسیون‌‏ها و هیات‌‏های مربوطه، تحقیق‌‏وتفحص از"
قوه قضاییه"و وزارتخانه‌‏های" فرهنگ و ارشاد اسلامی"،" نفت ،" بهداشت و درمان" ، " آموزش وپرورشعلوم، تحقیقات و فناوری" و نهادها و سازمان‌‏های اجرایی مانند" سازمان ملی جوانان،"سازمان تربیت بدنی" ،" مرکز امور مشارکت زنان"، "سازمان مدیریت و برنامه ریزی" ، "هلال احمر" ، "سازمان خصوصی‌‏سازی" ، "آزمون دستیاری پزشکی" ، صنایع خودروسازی" را در دست بررسی دارند.
نهادهای فرهنگی دولت خاتمی بیش از سایر دستگاههای اجرایی مورد توجه انتقادی مجلس هفتم قرار گرفت بدین ترتیب کمیسیون فرهنگی مجلس در مقایسه با سایر کمیسیون‌‏ها، با تحقیق و تفحص از چهار دستگاه اجرایی، بیشترین تحقیق وتفحص را در دستور کار داردکه پس از آن کمیسیون آموزش و تحقیقات با تحقیق و تفحص از دو وزارتخانه در جایگاه بعدی قرار دارد.
موافقان و طراحان تحقیق و تفحص از
وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، پس از تصویب این طرح در پایان سال گذشته با تشکیل هیأتی یازده نفره در مجلس هفتم همه تلاش خود را به کار گرفته‌‏اند تا پرونده این تحقیق و تفحص را قبل از پایان دولت خاتمی به فرجام رسانند بر این اساس کار تحقیق و تفحص از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در کمیسیون فرهنگی مجلس توسط هیات مشخص شده در حال پیگیری است.
جواد آرین منش رئیس هیات تحقیق و تفحص از این وزارت خانه گفت: پس از تصویب طرح تحقیق و تفحص از وزارت ارشاد و فرهنگ اسلامی در صحن مجلس هفتم هیاتی مرکب از یازده نفر برای تحقیق و تفحص انتخاب شده که در قالب چهار کمیته تخصصی حج, زیارت اوقاف و امور خیریه، امور اداری مالی و نیروی انسانی , امور فرهنگی و مطبوعاتی و خبرگزاری جمهوری اسلامی ایران، کمیته امور هنری و سینمایی کار خود را آغاز کردند و در تلاش هستند تا قبل از پایان دولت فعلی نتایج را ارایه دهیم.
وی با بیان این که از ده روز گذشته کلید کار زده شده است از جلسات این هیات با وزیر فرهنگ و ارشاد خبر داد و گفت: اعضای مشخص شده از سوی کمیسیون با مستقر شدن در این وزارت‌‏خانه درحال جمع‌‏آوری اطلاعات، دریافت شکایات از سوی مردم، کارکنان و آگاهان حوزه‌‏های مختلف هستند.
آرین منش با اشاره به پایان دولت خاتمی و روی کار آمدن کابینه احمدی نژادگفت: این نتایج باعث می‌‏شود دولت آینده با برنامه‌‏ریزی مناسب تری حرکت کند و از نارسایی‌‏های موجود پیشگیری نماید.
منتقدان عملکرد فرهنگی دولت خاتمی در مجلس هفتم، تحقیق و تفحص از
سازمان ملی جوانان را نیز در دستور کار خود قرار داده‌‏اند و اکنون تحقیق و تفحص‌‏کنندگان از این سازمان با رد هر گونه انگیزه‌‏های سیاسی و جناهی معتقدند بیش از سایر هیات‌‏های تحقیق و تفحص فعال در مجلس در پیشبرد روند کاری خود موفق بوده و گزارش نهایی خود را تا یک ماه آینده در صحن علنی مجلس قرائت می‌‏کنند.
محمدهادی ربانی، عضو هیات تحقیق و تفحص از سازمان ملی جوانان با اعلام این خبر گفت: طرح تحقیق و تفحص از سازمان ملی جوانان که حدود یک ماه و نیم گذشته در صحن مجلس به تصویب نمایندگان رسید با فعالیت 45 روزه هیات تحقیق و تفحص در حال انجام است و به زودی گزارش نهایی آن ارایه خواهد شد.
وی با تاکید بر این که انجام امور اداری کارهای تحقیق و تفحص بسیاری زمان‌‏بر است، گفت: با این وجود هیات تحقیق و تفحص از سازمان ملی جوانان در مقایسه با سایر هیات‌‏ها پیشرفت مناسب‌‏تری داشته و نتایج و مستندات این هیات از سازمان ملی جوانان استان‌‏های اصفهان ، شیراز، مازندران و هرمزگان درحال حاضر آماده است.
عضو کمیسیون فرهنگی مجلس هفتم، در خصوص روند پیگیری تحقیق و تفحص از این سازمان با توجه به پایان دولت خاتمی گفت: این امر ارتباطی با تغییر دولت ندارد، یک مدیر همیشه نسبت به اقدامات خود مسوول است براین اساس تغییر دولت تاثیری در روند امور نخواهد داشت.
ربانی در پایان خاطرنشان کرد: تحقیق و تفحص از سازمان ملی جوانان را جدای از هربحث جناحی می‌‏دانم و این مساله که برخی‌‏ها این اقدام را سیاسی تعبیر کرده اند را تکذیب می‌‏کنم.
در حالی که دو ماه از تصویب طرح تحقیق و تفحص از
مرکز مشارکت امور زنان در صحن علنی مجلس هفتم می‌‏گذرد اما فعالیت رسمی هیات تحقیق و تفحص از این نهاد از دو هفته گذشته کار خود را آغاز کرده است.
لاله افتخاری، نماینده تهران، رضا آشتیانی عراقی( نماینده قم) و عشرت شایق (نماینده تبریز) در مجلس هفتم در این خصوص توضیحاتی را در اختیار خبرنگار "ایلنا"، قرار دادند که اهم آنها اشاره به مقدمات کار داشت.
افتخاری به مستقر شدن اعضای هیأت تحقیق و تفحص در مرکز مشارکت زنان اشاره کرد و گفت: نتایج این تحقیق و تفحص دستمایه مناسبی برای دولت آینده وتعیین بودجه برای این مرکز خواهد بود.
شایق نیز درخصوص تاخیر در آغاز به کار این هیأت گفت: هیات تحقیق و تفحص از مرکز مشارکت زنان کار خود را به خوبی انجام می‌‏دهد، این درحالی است که بسیاری از تحقیق و تفحص‌‏های مجلس به حال خود رها شده است و اصلا پیگیری نمی‌‏شود.
رضا آشتیانی عراقی (نماینده قم) از دیگر اعضای هیات تحقیق وتفحص به برگزاری نشست‌‏های مقدماتی اعضاء اشاره داشت و از طی روال طبیعی این هیات سخن گفت.
برغم گذشت شش ماه از تصویب طرح تحقیق و تفحص از
قوه قضائیه، هیأت تحقیق و تحفص از دستگاه قضایی هنوز گزارشی از عملکرد خود در این زمینه تهیه نکرده است.
تأخیر در تهیه گزارش نهایی این طرح از سوی طراحان اصلی، تعطیلات متعدد نمایندگان و فعالیت های انتخاباتی آنان عنوان شده است.
عزت‌‏الله یوسفیان مولا، نایب رییس کمیسیو ن قضایی وحقوقی مجلس هفتم، زمان قرائت گزارش هیئت تحقیق و تفحص از قوه قضائیه را طی یکسال آینده عنوان کرد و گفت: این گزارش به دلیل تعطیلات متعدد نمایندگان مجلس و حضور آنها در ستادهای انتخاباتی کاندیداهای انتخابات ریاست جمهوری هنوز کامل نشده است.
وی جمع‌‏آوری اطلاعات گزارشهای فوق را به صورت فراخون عمومی در روزنامه‌‏های کثیرالانتشار کشور و استفاده از اطلاعات اعضای قوه قضائیه و یا دیگر افراد دانست و تصریح کرد: اعضای هیئت تحقیق و تفحص از قوه قضائیه با تقسیم فعالیت‌‏های این هیأت به 3 گروه (اداری- مالی، قضایی و سازمانهای وابسته) مهمترین اولویت خود را در بررسی پرونده‌‏های مرتبط با مفاسد اقتصادی قرار داده‌‏اند.
عضو هیأت تحقیق و تفحص از قوه قضائیه متذکر شد: برخی از اعضاء این هیأت علاوه بر تحقیق و تفحص از قوه قضائیه در هیأت‌‏های دیگری نیز حضور دارند که این امر ما را با برخی مشکلات مواجه ساخته است.
اعضای هیأت مذکور عبارت هستند از آقایان نجابت، کامران,کوهکن، دهقان، سلیمانی(کنگاور)، یوسفیان، زاکانی، نیرومند، نادران، فضل‌‏الله موسوی و نیره اخوان.
در حالی‌‏که کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس هفتم از آغاز به کار مجلس تاکنون سه طرح تحقیق و تفحص را به تصویب نمایندگان رسانده است اما گزارش نهایی هیچ یک از تحقیق و تفحص‌‏های مرتبط با این کمیسیون آماده قرائت در صحن علنی مجلس نیست.
تحقیق و تفحص از
وزارت علوم و تحقیقات و فناوری، وزارت آموزش و پرورش و تحقیق و تفحص از آزمون آموزش دستیار پزشکی، سه طرح مصوب کمیسیون آموزش و تحقیقات در صحن علنی مجلس هفتم بود که به گفته محمد عباسپور، رئیس این کمیسیون، اعضای کمیته‌‏های تحقیق و تفحص از این سه نهاد تشکیل شده است و بررسی موارد تحقیق و تفحص در کیته‌‏های تشکیل شده همچنان ادامه دارد.
نماینده تهران در پاسخ به این سوال که آیا گزارش کمیته‌‏های تحقیق و تفحص برای قراِئت در صحن علنی مجلس آماده شده است؟ گفت: طبق قانون برای انجام هر تحقیق و تفحص شش ماه فرصت وجود دارد که این زمان قابل تمدید نیز می‌‏باشد.
رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات افزود: تهیه گزارش تحقیق و تفحص امتحانات دستیاری پزشکی پس از طی شش ماه زمان قانونی اکنون در زمان تمدید شده درحال تهیه است اما هنوز فرصت شش ماهه تحقیق وتفحص از وزارت‌‏خانه‌‏های آموزش تحقیقات و فناوری و آموزش و پرورش تمام نشده است.
عباسپور در پاسخ به این سوال که با توجه به فرصت اندکی که به پایان عمر دولت فعلی باقی مانده، گزارش این تحقیق وتفحص‌‏ها، چه زمانی برای قرائت در صحن آماده می‌‏شود؟ گفت: نمی‌‏توانم پیش‌‏بینی کنم گزارش این تحقیق و تفحص‌‏ها چه زمانی آماده خواهد شد.
برغم گذشت شش ماه از تصویب طرح تحقیق و تفحص از
وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، گزارش نهایی هیأت تحقیق و تفحص از این وزارت‌‏خانه، تاکنون برای قرائت در صحن علنی مجلس آماده نشده است.
این درحالی است که یکی از اعضای هیأت تحقیق و تفحص، نبود عزم جدی در گروه‌‏های کاری این هیأت را دلیل تاخیر در روند تحقیق و تفحص و تهیه گزارش نهایی آن عنوان کرده است.
حسین‌‏علی شهریاری، نماینده زاهدان گفت: با توجه به اتمام عمر دولت، گروه‌‏های تحقیق و تفحص از روی ترس، روند پیگیری‌‏ها را تسریع کرده‌‏اند و پیش‌‏بینی می‌‏شود پس از بررسی های لازم تا یک ماه دیگر گزارش برای قرائت در مجلس آماده شود.
وی ادامه داد: البته تمام اطلاعات از مراکز مورد نظر در وزارت بهداشت جمع آوری شده است و تنها در حال تطبیق دادن این اطلاعات هستیم ، البته هنوز جواب سوالات خود از دانشگاه‌‏ها را دریافت نکرده‌‏ایم .
به گفته این نماینده مجلس بررسی چگونگی صرف وام بانک جهانی، مشکلات خرید آمبولانس, مسایل مربوط به شرکت‌‏های مناقصه و مزایده و مشکلات اداری و مالی در وزارت بهداشت از جمله موارد مهم در طرح تحقیق و تفحص بود که بیش از سایر موارد وقت گروه تحقیق را به خود مشغول کرد.
طرح تحقیق و تفحص از
جمعیت هلال احمرجمهوری اسلامی پس از تشکیل هیأت کاری در کمیسیون اجتماعی، از سوی طراحان و امضاء کنندگان این طرح پس گرفته شد.
دلیل منتفی شدن تحقیق و تفحص از جمعیت هلال احمر از سوی طراحان و امضاءکنندگان ‌‏آن ، بازتاب منفی آن در سطح جهان عنوان شد. پیمان فروزش نماینده زاهدان، گفت: طی جلسه‌‏ای که با رییس جمعیت هلال احمر پس از طرح مسئله تحقیق و تفحص از این سازمان داشتیم، قرار شد به دلیل رعایت مصالح بین‌‏المللی، این طرح در قالبی دیگر اجرا شود.
وی افزود: در این جلسه دکتر نوربالا، قول همکاری مستمر و تنگاتنگ را به نمایندگان داد و درحال حاضر نیز تحقیق و تفحص از این سازمان به شکل دیگری درحال انجام است زیرا در صورت انجام این تحقیقات در قالب طرح تحقیق و تفحص، موضوع حالت بحرانی پیدا می‌‏کرد.
فروزش افزود: درحال حاضر بحث تحقیقات در مورد مسال مالی و اعتباری سازمان به پایان رسیده است و به نظر می‌‏رسد گزارش کار هیات تحقیق تا یک ماه دیگر آماده شود.
بررسی عملکرد مالی، کمک‌‏های مردمی، هدایای خارجی، موجودی انبارها، توسعه نیروی انسانی و مسئله امداد و نجات و مدیریت بحران از جمله موارد تحقیق و تحفص از جمعیت هلال احمر است.
نمایندگان مجلس هفتم، برغم اینکه مجلس ششم از
صنایع خودروسازی کشور، تحقیق و تفحص به عمل آورد و گزارش آن را در صحن علنی مجلس قرائت کرد مجددا تحقیق و تفحص از این دستگاه را در دستور کار خود قرار دادند.
تحقیق و تفحص از صنایع خودروسازی که طرح آن در مجلس هفتم از ابتدا با مخالفت‌‏های مختلفی مواجه بود، از تصویب نمایندگان گذشت و با تشکیل هیأتی از فروردین ماه سال جاری فعالیت خود را آغاز کرد اما به گفته اعضای این هیات کار تحقیق و تفحص از صنعت خودروسازی به زمانی بیش از 6 ماه دیگر نیاز دارد.
سیدمحمدمهدی پورفاطمی، عضو هیات تحقیق و تفحص از صنایع خودروسازی، گفت: هیات تحقیق و تفحص از این صنعت در تاریخ هفدهم فروردین تشکیل شد و پس از تفکیک وظایف و تشکیل تیم‌‏های تخصصی کار خود را آغاز کرد و این روند پس از تعطیلات مجلس نیز با پیگیری خواهد شد.
پورفاطمی با اشاره به شعار مجلس هفتم مبنی بر تعامل مجلس و دولت و احقاق حقوق مردم، تصریح کرد: مجلس هفتم با کثرت تحقیق و تفحص ها وا ستیضاح ها در طول یک سال درحدی بود که نشان داد مجلس سیاسی عمل می‌‏کند و در صدد تفاهم نیست به طوری که رهبری دستور مسکوت ماندن استیضاح ها رادارند از سوی دیگر صنعت خودروسازی نیازی به تحقیق و تفحص نداشت و مسایل با برگزاری چند جلسه با مسوولان قابل حل و بررسی بود.
همچنین طرح تحقیق و تفحص از
شرکت دخانیات ایران که به دنبال نگرانی‌‏های نمایندگان از تخلفات احتمالی موجود در این شرکت از سوی جمعی از نمایندگان مطرح شد در کمیسیون صنایع و معادن به تصویب اعضا رسیده که در نهایت تصویب نهایی در صحن علنی فرجام این طرح مشخص خواهد شد.
تحقیق وتفحص از
سازمان مدیریت و برنامه‌‏ریزی کشور با گذشت هشت ماه از تصویب در صحن علنی مجلس همچنان به فرجام مشخصی نرسیده است این در حالی است که برخی از نمایندگان عنوان کرده‌‏اند با توجه به پایان دولت خاتمی، ممکن است تحقیق و تفحص کنندگان ضرورتی به ادامه کار نبینند.
بررسی طرح تحقیق و تفحص از این سازمان برغم تشکیل هیات مربوطه از سوی کمیسیون اجتماعی مجلس هفتم، در طول انتخابات ریاست جمهوری کاملا مسکوت مانده بود و حتی تذکر اعتراضی چند تن از اعضای هیات تحقیق و تفحص را نیز در صحن علنی مجلس به دنبال داشت.
ثروتی عضو هیات تحقیق و تفحص از سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور از احتمال توقف این پرونده در مجلس هفتم خبر داد و گفت: درحالی که زمانی زیادی از فعالیت هیات تحقیق و تفحص از سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور می‌‏گذرد، فقط چند جلسه پیرامون این امر از سوی هیات برگزار شده است.
عضو کمیسیون اجتماعی مجلس هفتم مشغولیت کاری نمایندگان، زمان محدود، گسترده بودن فعالیت مدیریت و برنامه ریزی کشور و کثرت طرحها، لوایح و دستورهای کاری مجلس را دلایل به طول انجامیدن روند این تحقیق و تفحص عنوان کرد و گفت: با این وجود از ابتدای کار با تقسیم وظایف، سه کمیته امور معیشتی ، اداری و دریافت شکایت واصله مشغول کار شده‌‏اند.
با گذشت چهار ماه از شروع به کار هیأت تحقیق و تفحص از
وزارت نفت، هنوز گزارشی از عملکرد این هیأت آماده نشده است.
اعضای هیأت تحقیق وتفحص از وزارت نفت نیز درگیری نمایندگان به مسایل سیاسی و انتخاباتی را از جمله دلایل مهم تاخیر در روند پیگیری این طرح می دانند.
حسن مرادی عضو کمیسیون انرژی مجلس هفتم،گفت: با توجه به نتیجه انتخابات ریاست جمهوری، انگیزه اعضای هیأت تحقیق و تفحص از وزارت نفت برای ادامه کار ضعیف‌‏تر شده است در حالی که اگر مشکلی در این وزارت خانه وجود داشت باید با جدیت پیگیری می‌‏شد.
کمال دانشیار، رییس کمیسیون انرژی مجلس هفتم نیز به خبرنگار "ایلنا"، گفت: اولویت اصلی هیأت تحقیق و تفحص کننده از وزارت نفت بررسی قراردادهای فاینانس و بیع متقابل این وزارت‌‏خانه است که این هیأت می‌‏کوشد تا با ارائه گزارشی جامع در مورد دستورالعمل کاری وزیر آینده، برخی خط قرمزها را برای وی ترسیم کند.
وی با بیان اینکه اکثریت تخلفات صورت گرفته در وزارت نفت ناشی از برخی سوء تدبیرهای مدیران این وزارت‌‏خانه بوده است، تصریح کرد: به لحاظ حجم بالای تخلفات صورت گرفته در این وزارت خانه، گزارش نهایی آن تا شش ماه آینده آماده نخواهد شد.
رییس کمیسیون انرژی، اعضا این هیئت را به ترتیب ذیل عنوان کرد: انصاری، عادل آذر، نادران، مرادی، آفریده، ذوالانور، فهیمی،جاسمی و شجاع‌‏پوریان.
یک ماه از تصویب طرح تحقیق و تفحص از
سازمان خصوصی‌‏سازی کشور در مجلس هفتم می‌‏گذرد و هیأت آن نیز در دو هفته گذشته تشکیل شده است.
ترکیب هیات تحقیق وتفحص از سازمان خصوصی‌‏سازی در کمیسیون اقتصادی مجلس مشخص شده و اعضا جلساتی را با رئیس سازمان خصوصی سازی و وزیر اقتصاد و دارایی برگزار کردند .
مشخص کردن موانع موجود در راه خصوصی سازی عملیات بانکی , اشتغال، سود دهی، خسارات و...اهداف اصلی طرح است که به گفته طراحان هدف اصلاح ساختار خصوصی سازی است با تغییر مدیر و وزیر پس از پایان کار دولت فعلی در اصل کار و روند تحقیق و تفحص تغییری صورت نخواهد گرفت.
رئیس فراکسیون ورزش در مجلس هفتم گفت: طرح تحقیق و تفحص از
سازمان تربیت بدنی به علت انتخابات ریاست جمهوری مسکوت ماند.
امیر رضا خادم عضو ائتلاف آبادگران در مجلس هفتم با بیان این مطلب در خصوص فرجام طرح تحقیق و تفحص از سازمان تربیت بدنی، گفت: هیات تحقیق و تفحص از سازمان ورزش کشور هنوز تشکیل نشده است و باید از سوی متقاضیان طرح تقاضا شود.
وی خاطرنشان کرد: این طرح در زمان انتخابات ریاست جمهوری مسکوت ماند و در صورت در خواست مجددا طرح خواهد شد
نمایندگان مجلس هفتم علاوه بر آنکه تحقیق و تفحص از چهارده نهاد دولتی را در طول فعالیت یک ساله خود در دستور کار خود قرار دادند، همواره سایر دستگاههای اجرایی را نیز در تیررس این سلاح نظارتی خود داشتند ، بر این اساس بسیاری از دستگاهها اگر چه مستقیما تحقق و تفحص کنندگان را در ارگان خود ندیدند اما مدت زمانی را بر سر زبان متقاضیان تحقیق و تفحص در مجلس بودند.
طرح تحقیق و تفحص از وزارتخانه‌‏های
امورخارجه، مسکن و شهرسازی، ارتباطات و فن‌‏آوری و شرکت مخابرات، اگرچه در روزهای آغازین فعالیت مجلس هفتم از سوی برخی از نمایندگان در مجلس مطرح شد اما در نهایت پرونده این تحقق و تفحص‌‏ها به دلایل مختلف در مجلس هفتم بسته شد.
به دنبال تصویب طرح‌‏های متعدد تحقیق وتفحص از سوی کمیسیون‌‏های مختلف، طرح تحقیق و تفحص از وزارتخانه‌‏های امور خارجه و مسکن و شهرسازی و ازتباطات و فن آوری که به ترتیب از سوی کمیسیون‌‏های امنیت ملی و سیاست خارجی،عمران و صنایع و معادن مطرح شد از تصویب نمایندگان مجلس عبور نکرد و پرونده تحقیق و تفحص از این وزارت‌‏خانه‌‏های دولت خاتمی برای همیشه در مجلس هفتم بسته شد اگرچه سایر دستگاه‌‏های اجرایی نیز برغم شکل‌‏گیری هیات‌‏های متعددتحقق و تفحص در مجلس هفتم نیز فرجام مشابهی با این دو وزارتخانه دارند و تقریبا پرونده تحقق و تفحص از آنها نیز به اذعان خود نمایندگان مجلس هفتم رو به بسته شدن است.
نظرات 48 + ارسال نظر
سایه۲ جمعه 7 مرداد 1384 ساعت 11:06 ق.ظ

salam be dooste aziz nazare man dar mored rotbe 153 doroste aziz mamnoon felan khoda negah dar

[ بدون نام ] پنج‌شنبه 6 مرداد 1384 ساعت 11:48 ب.ظ

سایه۲ عزیز شمایک بار میگویید رتبه۱۸۴رزمندگان زنان قبوله ولی بعد میگویید رتبه ۱۵۳رزمندگان بعید زنان قبول شه؟؟؟؟؟

[ بدون نام ] پنج‌شنبه 6 مرداد 1384 ساعت 11:59 ق.ظ

دوست خوب
قسمت loginاصلا انجام نمی شه چه برسد به بقیه؟؟؟

[ بدون نام ] چهارشنبه 5 مرداد 1384 ساعت 11:29 ب.ظ


دوست گرامی سلام
همانطور که حتما در وبلاگ ها و وب سایت ها هم خبر را خوانده اید و یا از دوستان شنیده اید کمپانی acer قصد دارد تا به اعضای خود ( کسانی که با سایت کمپانی عضو شوند ) یک عدد نوت بوک رایگان که قیمت کنونی آن در ایران 2 میلیون تومان برآورد میشود را به هدیه اختصاص دهد . از آنجا که من دعوت نامه این شرکت را دارا هستم .. خواستم تا شما را نیز در جریان بگذارم .... تا اگر خواهان داشتن یک لپ تاپ با برترین سیستم بودید با این سایت عضو شوید ..... جهت عضویت بروی لینک زیر کلیک کنید و سپس در صفحه ی کمپانی acer بخش register now..! را کلیک کنید و اطلاعات خود را در فرم ثبت نام وارد کنید
و سپس منتظر دریافت ایمیل از طرف شرکت باشید ( کمپانی در کانادا میباشد که در ایران نماینده دارد )
لینک دعوت نامه عضویت : http://notebook.gustonetwork.com/index.php?mid=201244
اگر در حین عضویت و یا پس از آن به مشکلی برخوردید من نوید هستم در خدمت شما با من تماس بگیرید و من د رکمتر از 10 ساعت پاسخ شما را برایتان ارسال خواهم کرد
یاهو آی دی : nvnik1987
ایمیل آدرس : nvnik1987@gmail.com
ضمنا اگر دعوت نامه g-mail هم خواستید د رخدمتم . با تشکر .. بدرود

از من به تنبل چهارشنبه 5 مرداد 1384 ساعت 09:56 ب.ظ

دوست قدیمی " تنبل " تو قبلا از رتبه ها اطلاعاتی داشتی که درست بود حالا هم منتظر خبر تازه ای از نتیجه ها هرچی که باشه هستیم. یه بستنی منصور به حساب ؟ مهمونت می کنم.

سایه۲ چهارشنبه 5 مرداد 1384 ساعت 08:03 ب.ظ

salam be doostan age kasy az natayej ya hod rotbe reshteha age midoone bege mamnoon

[ بدون نام ] چهارشنبه 5 مرداد 1384 ساعت 07:55 ب.ظ

ببخشید سایه۲ رتبه ام ۱۶۱۷ است

[ بدون نام ] چهارشنبه 5 مرداد 1384 ساعت 02:14 ب.ظ

مرسی سایه۲
درسته رتبه ام۱۷۱۶ورتبه در سهمیه خانمها۳۵۵ است وفقط شهرهای بزرگ(اطفال وداخلی)وبیهوشی وزنان وعفونی وجراحی مشهد را زدم.فکر کنم احتمال ۰٪است؟شهر بزرگ منظورم تهران مشهد اصفهان وشیراز است)

سایه۲ چهارشنبه 5 مرداد 1384 ساعت 01:31 ب.ظ

salam be doost aziz razmande aziz moteasefane dakheli va zanan ke bayide vali atfal ehtemale ghaboli dar kerman shah va zahedan va bandarabas va ahvaz va kerman va hamedan yazd va ghazvin ro darid albate bihoshy va oofony ehtemal ziady darid bazam khahesh mikonam age kasy az natayej midoone bege mamnoon

[ بدون نام ] چهارشنبه 5 مرداد 1384 ساعت 01:03 ب.ظ

سایه ۲ عزیز با نمره ۲۵۳ (رتبه در سهمیه رزمندگان ۱۶۴ ) احتمال قبولی دربین اطفال داخلی زنان درکدام شهرها وجود دارد

سایه۲ چهارشنبه 5 مرداد 1384 ساعت 12:15 ب.ظ

salam be doostan az salem aziz ham mamnoon age kasy az natayej midoone bege

خسته چهارشنبه 5 مرداد 1384 ساعت 12:06 ب.ظ

سایه۲عزیز
میخواستم بازم ازت تشکر کنم این خیلی ارزش داره که شما با متانت به پرسشهای کسانی که حتی نمیشناسیشون جواب میدی حتی اگه اشتباه باشه که انشااله نیست امیدوارم بهترین رشته قبول شی تا بعد

سایه۲ چهارشنبه 5 مرداد 1384 ساعت 11:15 ق.ظ

salam be dooste aziz fekr konam rotbeye kol shoma dar hodood 1700 bashe fekr konam ghabooli shooma dar shahr haye bozorg sakht bashe vali shahrhaye doortar emkan khooby dary age etelaat dighightary mese rotbe dar sahmiye ya kol ro bedid va reshte shahrhaye khoodetoon ro begid daghightar mitoonam begam baratoon arezoo moafaghiyat daram dar zemn age kasy az natayej midoone bege felan khooda negah dar

سایه۲ چهارشنبه 5 مرداد 1384 ساعت 11:01 ق.ظ

salam be dooste aziz razmande bayad begam shooma bihooshy ya oofoony ya atfal shahrestan mitoony ghabool shi age khanoom ham bashy mishe zanan ghabool shi be mofaghiyat shooma dooste aziz bazam age doosty az natayej khabar dare bege mamnoon felan khooda negah dar

[ بدون نام ] چهارشنبه 5 مرداد 1384 ساعت 10:23 ق.ظ

سایه۲ ممکنه بگی با ۳۲۰ایا میشه اطفال یا داخلی شهرهای بزرگ قبول شد(+سهمیه خانمها)جراحی عمومی چی؟مرسی فکر می کنم نسبت به بقیه نظرت معتبر تره.

[ بدون نام ] چهارشنبه 5 مرداد 1384 ساعت 10:17 ق.ظ

نمره ۲۴۴ (رتبه۱۸۴)رزمندگان چی میتونه قبول شه ؟
با تشکر

خسته چهارشنبه 5 مرداد 1384 ساعت 10:13 ق.ظ

مردشب عزیز
از راهنماییتون ممنونم

مرد شب چهارشنبه 5 مرداد 1384 ساعت 03:02 ق.ظ

سلام دوستان
جناب سالم
باید بگم که فقط در یک صورت ممکنه شما جراحی قبول نشی وااون در صورتیه که نفر سوم سهمیه مناطق محروم در استان زنجان قبول شدن جراحی با استفاده از سهمیه مناطق محروم را به قبولیه داخلی ازاد ترجیح بده . اگه مطمئنی که اینجوری نیست به احتمال خیلی زیاد جراحی قبولی. مورد دیگه ای که هست چگونگی قبولی ازاد برای افرادیه که سهمیه محروم انتخاب کردند . ایا اول تمام رشته هایی را که انتخاب کردند با سهمیه ازاد میسنجند و در صورت عدم قبولی در تمام رشته ها با سهمیه ازاد به سراغ پذیرش در منطقه محروم میرند یا برای هر رشته ابتدا با سهمیه ازاد ودر صورت عدم قبولی بلافاصله با استفاده از سهمیه منطقه محروم محاسبه میکنند . به نظر من هر دو صورت حق انتخاب صحیح را از داوطلبان مناطق محروم میگیره وبهتر بود برای سهمیه منطقه محروم هر رشته کد جداگانه ای در نظر گرفته میشد

سایه عزیز
اخبری که من شنیدم در همین حد بود{ تقریبا تکلیف نتایج مشخص شده و دبیر خانه برای چک کردن مجدد انتایج را اعلام نمیکند و افرادی هم از نتیجه امتحانشون مطلع شده اند( درست مثل رتبه ها که حدود 25روز قبل از اعلام رسمی لو رفته بود)} ولی از اینکه حدود رتبه برای قبولی رشته های مختلف چقدر بوده هنوز نتونستم اطلاعی بدست بیارم

خسته گرامی
من هم با نظر سایه موافقم ولی فراموش نکن که زنان از رشته هایی که25 در صد سهمیه مناطق محروم داره و پیش بینی اخرین رتبه قبولیش خیلی سخته ولی فکر کنم اخرین رتبه قبولی در حدود 2300 باشه البته همونطور که گفتم به خاطر 25 درصد مناطق محروم زنان ریسک این پیشبینی بالاست سال 81 اخرین رتبه قبولی زنان 2140 بوده 15 درصد افزایش سهمیه را که در نظر بگیری امسسال میشه حدود 2500 . فکر کنم شانس قبولی زاهدان - کرمان - کرمانشاه وبندر عباس وحتی یزد را داشته باشی

خسته چهارشنبه 5 مرداد 1384 ساعت 02:07 ق.ظ

سایه۲
عزیز مرسی که جواب دادی پس با این حساب من با نمره ۳۰۳ (۲۱۴۵)شاید قبول شم اگه واقعا بشه یک ماچ ابدار روی لپ مهربونت میکنم گر چه نمیشناسمت به قول خودت
تا بعد

سایه۲ سه‌شنبه 4 مرداد 1384 ساعت 09:36 ب.ظ

salam be hame doostan age kasy az natayej etelayi dare bege age etelaye koli masalan che ghard ba mohasebehaye ma fargh dare ya hamoone mamnoon misham

[ بدون نام ] سه‌شنبه 4 مرداد 1384 ساعت 09:35 ب.ظ

خسته جان
زنان زاهدان احتمالا رتبه کل ۲۱۰۰و یا رتبه در سهمیه ۵۵۰ میخواهد

سایه۲ سه‌شنبه 4 مرداد 1384 ساعت 09:34 ب.ظ

salam be khaste aziz bayad begam vase ghabooli dar zanan zahedan bayd rotbeye kol hoodod 2200 dashte bashy felan ta bad

[ بدون نام ] سه‌شنبه 4 مرداد 1384 ساعت 09:14 ب.ظ

چرا هیچکس جوابمو نمیده؟سایه۲ و مرد شب عزیز منتظرم جواب کامنت قبلیمو بدی ممنون.آخرین رتبه ای که به نظرتون از زنان زاهدان قبول میشه چنده؟

خسته سه‌شنبه 4 مرداد 1384 ساعت 05:40 ب.ظ

چرا هیچکس جوابمو نمیده؟سایه۲ عزیز منتظرم جواب کامنت قبلیمو بدی ممنون

سایه۲ سه‌شنبه 4 مرداد 1384 ساعت 03:50 ب.ظ

salam be salem aziz omidvaram ta akhere mordad khabar ghaboli shoomaro bebinam ta bad

سالم سه‌شنبه 4 مرداد 1384 ساعت 12:54 ب.ظ

سایه ۲ از نظرات ارزشمند دوست وهمکار عزیز ممنونم

سایه۲ دوشنبه 3 مرداد 1384 ساعت 06:25 ب.ظ

salam be marde shab lotfan az neveshtan nazarat shakhsi dar mored masael ke vase khyli moheme parhiz kon dar zemn khabar gheyr movasakh ro ham begoo ke ma bedooni mamnoon bazam az nazarat to mamnoon hastam montazere nazarat khobet hastam shayad ba ham ham kar shoodim felan ta bad dar mored azmon sarasary ham bayad begam sath elmi va hasasiyat in emtehan ghabel ghias ba on emtehan nist alat takhr natige ma ham hamine dar zemn az doostan aziz mikham az hala say konan dars bekhonan va az shayee pardazi va fahashy parhiz konan ta sale dige in moghe taghsir kar kary khooodeshon be gonahe kasy nandazan

سایه۲ دوشنبه 3 مرداد 1384 ساعت 06:20 ب.ظ

dar zemn nikteyo ke bayad begam nomre shoma emsal to hodoody ham sathe nomre parsal shoomast choon sathe emtehan emsal ba parsal kamelan motefaavet boode yani benazar mirese ya shooma be endaze par sal zahmat kheshidy ya tavan shom ahamin ghadr boode in matlab ro neveshtam ham vase shooma ham vase kasayi ke kambood nomre parsal va emsalo be gardan kasy mindazan tafavot 50 ta 60 nomre kamelan tabiye

سایه۲ دوشنبه 3 مرداد 1384 ساعت 06:16 ب.ظ

salam be doost aziz salem jan bebinid shoma ba tavajoh be rotbe nafarat balatar shom va ghaboolui anha ba sahmiye azad shome be ehtemal zias ghabolid albate agar an afrad az sahmiye mahroom estefade nakonand dar zemn nazar in doost aziz ghalat ast sahmiye mahroom moshkeli vase ghaboi dar jaye dige nadare taahod male hamon ostane va reghabt ba ostan mibasheyani har mantaghe hamoon sahmiye ro vase taahod dare va on nafar mitoone har ja bekhad ghabool she

[ بدون نام ] دوشنبه 3 مرداد 1384 ساعت 05:54 ب.ظ

سالم عزیز شما اگر زنجان را میزدید قبول بودید چون مناطق محروم هر استان باید دانشگاه خود را انتخاب کنند تهران و اصفهان فکر نکنم

با ۱۸۰۰ فکر کنم بشه قبول شد

خسته دوشنبه 3 مرداد 1384 ساعت 02:12 ب.ظ

سلام به همگی میشه
راهنمایی کنید باچه رتبه ای میشه زنان زاهدان قبول شد؟
مردشب/سایه۲/و...
ممنووووووووووووووووونم

سالم دوشنبه 3 مرداد 1384 ساعت 12:44 ب.ظ

مرد شب عزیز با عرض سلام
من امسال با اینکه بسیار آماده تر از پارسال بودم ولی بعلت اشتباهات قبل از امتحان نمره امسال من (۳۴۰)نسبت به پارسال (۴۰۷)اختلاف فاحشی داشت وعلت آن خستگی بیش از حد شب قبل از امتحان بود که تا ساعت۱۲ شب من مطالعه کردم بطوری که سر جلسه احساس خستگی شدیدی داشتم که با این امتحان سنگین میزان اشتباهات مرا بسیار بالا برد خلاصه من رتبه ۴ منطقه محروم در زنجان هستم و رتبه های اول ودوم منطقه محروم زنجان نمرات بالای ۳۹۰ و ۴۰۰ را دارند و رتبه سوم نمره ۳۶۲ آورده بنظر شما من داخلی یا جراحی تهران یا اصفهان با سهمیه مناطق محروم قبول می شوم یا نه چون بنظر خودم رتبه های اول و دوم بخاطر نمرات بالا رشته های بالاتر با سهمیه آزاد قبول می شوند ورتبه سوم هم به نظر من با سهمیه آزاد داخلی قبول می شود نظر شما همکار محترم چیست از سایه و سایر همکاران عزیزم تقاضا دارم نظراتشان را بیان کنندبا عرض پوزش که مجددا تکرار شد

[ بدون نام ] دوشنبه 3 مرداد 1384 ساعت 12:25 ب.ظ


عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس : امکان اجرای طرح پزشک خانواده در شرایط فعلی وجود ندارد
خبرگزاری فارس:عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس گفت: طرح پزشک خانواده و نظام ارجاع در شرایطی اجرا می شود که پزشک خانواده ای در کشور وجود ندارد به همین علت اجرای طرح پزشک خانواده در شرایط فعلی غیر کارشناسی است و باید به جای آن فقط طرح بیمه روستائیان اجرا شود.
حسینعلی شهریاری در گفت و گو با خبرنگار اجتماعی فارس افزود: طرح پزشک خانواده در شرایطی به طور همزمان با طرح بیمه درمانی روستائیان اجرا می‌شود که هنوز تجربه اجرای نظام ارجاع و پزشک خانواده حتی در شهرها هم وجود ندارد و وزارت بهداشت می خواهد با استفاده از اعتبار طرح بیمه روستائیان در حالی که هنوز پزشک خانواده ای در کشور تربیت نشده این طرح را اجرا کند.
وی ادامه داد: پزشک خانواده با پزشک عمومی فرق دارد و پزشک عمومی برای فعالیت در کسوت پزشک خانواده باید دوره‌های آموزشی خاصی را سپری کند .
وی گفت: وزارت بهداشت برای اجرای طرح پزشک خانواده به صورت شتابزده عمل کرده و به خصوص از روستاها شروع کرده که به علت بی اطلاعی روستائیان از روند اجرای طرح پزشک خانواده و با توجه به اینکه روستائیان مظلوم زبان اعتراض ندارند مشکلی ایجاد نشود.
وی ادامه داد: به نظر ما بهتر است در شرایط فعلی فقط طرح بیمه روستائیان با صدور دفترچه بیمه خدمات درمانی مانند شهرها اجرا شود و با تقویت مراکز بهداشتی درمان دولتی و خصوصی مانند شهرها خدمات سرپایی و بستری در روستاها به روستائیان ارائه شود تا روستائیان مجبور نباشند برای دریافت هر نوع خدمتی به شهر بیایند و اجرای طرح پزشک خانواده و نظام ارجاع پس از بررسی همه جوانب آن و آموزش نیروهای لازم و پس از تجربه کافی آن در شهرها به روستاها برود.
وی ادامه داد: اعتبار 400 میلیارد تومانی که برای اجرای این طرح اختصاص یافته برای اجرای طرح بیمه روستائیان نیز کافی نیست بنابراین اجرای همزمان طرح پزشک خانواده و بیمه روستائیان به هیچوجه در شرایط فعلی توجیه ندارد.
شهریاری گفت: برای جلوگیری از اجرای این طرح غیر کارشناسی، یک طرح یک فوریتی را به مجلس می بریم که در واقع استفتاریه مصوبه مجلس در مورد بیمه روستائیان است و هدف از تصویب این قانون این است که موانع دست و پاگیر در اجرای بیمه روستائیان بر داشته شود و بیمه روستائیان مانند بیمه خدمات درمانی شهرنشینان اجرا شود.


جمعی از پزشکان گیلان به نحوه اجرای "طرح بیمه روستاییان" اعتراض کردند
جمعی از پزشکان عضو سازمان نظام پزشکی استان گیلان روز پنجشنبه درهمایشی با عنوان "بیمه روستاییان از عمل تا اجرا" نسبت به نحوه اجرای این طرح اعتراض کردند.

آنان با طرح این ادعا که اجرای این طرح خودخواسته،خودساخته و غیرقانونی است افزودند: دراجرای این طرح روستاییان موظف می‌شوند برای درمان فقط به پزشکان انتصابی مراجعه کنند در حالیکه معنای عمومی بیمه‌این نیست.

پزشکان معترض معتقدند، در اجرای این طرح تخلف شده زیرا بیمه شده نمی تواند با دفترچه خود به غیر از پزشکان انتصابی به سایرپزشکان مراجعه کند.

نایب رییس شورای عالی نظام پزشکی کشور و رییس شورای عالی نظام پزشکی استان گیلان درحاشیه این همایش به خبرنگار ایرنا گفت: طرح بیمه روستاییان که در سال گذشته توسط مجلس شورای اسلامی تصویب شد مانند بیمه شهری بود، که عملا از مسیر خود خارج شد.

دکتر"انوش برزیگر" افزود: درآمد این طرح برای قشر خاصی از پزشکان است که در روستا با انعقاد قرارداد شروع به کار می‌کنند.

وی اظهار داشت: در عمل باید، تمام گروههای پزشکی از این طرح بهره‌مند شوند در حالیکه با این نحوه اجرا، اینگونه نمی‌شود.

وی با بیان این مطلب که طرح باید به گونه‌ای اجرا شود که خود بیمار پزشک مورد نظر را انتخاب کند، تصریح کرد: اگر این روند که تنها گروه خاصی از پزشکان از این طرح بهره‌مند شوند، ادامه یابد، این طرح شکست می‌خورد و قابل اجرا نیست.

وی افزود: نظر سازمان نظام پزشکی این است که اجرای این طرح را بر عهده بگیرد و همه پزشکان در این طرح مشارکت داشته باشند.

دبیر شورای هماهنگی نظام پزشکی استان گیلان نیز در این همایش گفت:اجرای این طرح به شکل فعلی از اساس مشکل دارد.

دکتر"فرزاد فرقان" افزود: هر مریضی آزاد است که به هر مرکزی که دوست داشت مراجعه کنددر حالیکه با اجرای این طرح بیمار موظف است به پزشک خاصی در روستا مراجعه کند.

وی اظهار داشت: بااجرای این طرح مطب خصوصی پزشکان دهستانها و شهرهای کوچک تعطیل می‌شود.

وی اظهار داشت: در اجرای طرح بیمه روستاییان پزشکان خاصی در گردونه بخش دولتی وارد می‌شوند و پزشکان زیادی ضرر می‌بینند.

وی گفت: نظام پزشکی معتقد است که در حلقه درمان، پزشک و بیمار هر دو قرار دارند و حمایت از بیماران و پزشکان از مهمترین اهداف این سازمان است.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی نیز در این مراسم در سخنانی گفت: به رغم تلاش برای کوچک شدن دولت، اجرای این طرح دولت را بزرگتر می‌کند.

"صادق دقیقی" افزود: دراین طرح به مشارکت بخش خصوصی توجه نشده و از پزشکان نیز نظرسنجی به عمل نیامده است.

وی طرح بیمه روستاییان را در کل طرح خوبی دانست و اظهار داشت: این طرح بایستی پخته‌تر عمل شود و ابتدا به صورت پایلوت و با توجه به شرایط اقلیمی هر منطقه به اجرا درآید.

همایش بیمه روستاییان از طرح تا اجرا به منظور بحث و بررسی درباره طرح ساماندهی بیمه روستاییان روز پنجشنبه با حضور مسوولان مربوطه در سالن اجتماعات سازمان نظام پزشکی گیلان برگزار شد.





سالم دوشنبه 3 مرداد 1384 ساعت 11:46 ق.ظ

مرد شب عزیز با عرض سلام
من امسال با اینکه بسیار آماده تر از پارسال بودم ولی بعلت اشتباهات قبل از امتحان نمره امسال من (۳۴۰)نسبت به پارسال (۴۰۷)اختلاف فاحشی داشت وعلت آن خستگی بیش از حد شب قبل از امتحان بود که تا ساعت۱۲ شب من مطالعه کردم بطوری که سر جلسه احساس خستگی شدیدی داشتم که با این امتحان سنگین میزان اشتباهات مرا بسیار بالا برد خلاصه من رتبه ۴ منطقه محروم در زنجان هستم و رتبه های اول ودوم منطقه محروم زنجان نمرات بالای ۳۹۰ و ۴۰۰ را دارند و رتبه سوم نمره ۳۶۲ آورده بنظر شما من داخلی یا جراحی تهران یا اصفهان با سهمیه مناطق محروم قبول می شوم یا نه چون بنظر خودم رتبه های اول و دوم بخاطر نمرات بالا رشته های بالاتر با سهمیه آزاد قبول می شوند ورتبه سوم هم به نظر من با سهمیه آزاد داخلی قبول می شود نظر شما همکار محترم چیست از سایه و سایر همکاران عزیزم تقاضا دارم نظراتشان را بیان کنند

[ بدون نام ] دوشنبه 3 مرداد 1384 ساعت 11:31 ق.ظ

نتیجه عقب افتادن مکرر امتحان را همه تان دیدید
تنها نتیجه اش تراکم زیاد در نمره ها بود
به خاطر اینکه همه حتی انهایی که خوب نخوانده بودند فرصت خواندن پیدا کرده بودند
اگر امتحان بهمن برگزار می شد آنهایی که خوب درس خوانده بودند نتیجه بهتری می گرفتند
حال این سوال مطرح می شود که چرا امثال گل پسر با تبلیغات وسیع پی در پی سعی در عقب انداختن امتحان را داشتند و حسابی بنا را بر پاچه خواری امثال ریاض و حیدر پور و گودرزی گذاشته بودند ؟؟ هر کس که به دلایل فوق می خواست امتحانش را زودتر بدهد در این وب لاگ با آماجی از تهمتها من جمله سوال خر و ... مواجه می شد
آقای گل پسر واقعا هدفت چه بود ؟
یا عقده ای هستی یا از طرف افراد پفیوزتر از خودت حمایت می شوی
ماهیت کثیف تو هم به زودی مشخص می شود

[ بدون نام ] دوشنبه 3 مرداد 1384 ساعت 10:54 ق.ظ

مردشب عزیز از راهنمایتون ممنونم موفق باشی

مرد شب دوشنبه 3 مرداد 1384 ساعت 02:12 ق.ظ

سایه عزیز
من یه چیزی شنیدم وهمونطور که گفتم منبعم موثق نبود ولی به نظر من کاملا منطقه که نتایج تا حالا مشخص شده باشه الان حدود 4 هفته از انتخاب رشته ما میگذره وبا توجه به اینکه حداکثر حدود5000نفر انتخاب رشته کردند حتا اگه دستی هم قرار بود حساب کنند تا حالا 2بار چک شده بود. جالب اینکه سازمان سنجش اعلام کرده که کارنامه گنگوری ها تا 2هفته دیگه اماده میشه وجالبه که اماده شدن کارنامه شرکت کنندگان کنکور که تعدادشون 100برابر شرکت کنندگان ازمون دستیاریه کمتر از اماده شدن کارنامه های ما طول کشید
دوست عزیز یکه پاتو تبریز واورومیه را میخواستی من واقعا نمیتونم چیز بدرد بخوری بگم ولی فکر میکنم تبریز حدود500 وارومیه650 باشه
بازهم از اینکه ممکنه نظرم غلط باشه معذرت میخام

مرد شب دوشنبه 3 مرداد 1384 ساعت 02:03 ق.ظ

سلام به همگی
پسرک
لطفا ایمیلت را چک کن
دوست عزیز با رتبه 2150
من با نظر سایه کاملا موافقم.همین امسال من خیلیها را دیدم که با رتبه حدود1000ازخیر انتخاب رشته گذشتندوافزایش15درصدی هم واقعا شانس قبولیت را خیلی بالا میبره با یک حساب سرانگشتی میشه گفت که احتمالا اخرین رتبه قبولی بیهوشی حدود2400 است. اما درمورد حذف سهمیه مناطق محروم از رشته های لوکس باید بگم که در مورد رشته ای مثل بیهوشی با افزایش سهمیه مناطق محروم به25درصد در رشته هایی مثل جراحی -داخلی- اطفال وزنان وبیهوشی تا حد زیادی جبران میشه ولی نکته جالب اینه که رشته بیهوشی در خیلی از استانها جزو رشته های مورد نیاز مناطق محروم نیست وبا این حساب وبا توجه به اینکه در هر استان حداکثر یک نفر با استفاده از این سهمیه در هر رشته قبول میشه شانس قبولی در این رشته باز هم برای داوطلبان ازاد بالاتر میره و این افزایش شانس راهم میشه برای جبران انتخاب100رشته به حساب اورد
امیدوارم که موفق باشی

[ بدون نام ] یکشنبه 2 مرداد 1384 ساعت 10:50 ب.ظ

شاهدان عینی از بیمارستان میلاد گزارش دادند
شیرین عبادی با شاه کلید روی پشت بام ( خبر ویژه )

شیرین عبادی و شخص دیگری که با استفاده از «شاه کلید» و به طور مخفیانه از راه پشت بام بیمارستان میلاد وارد طبقه ای که اکبر گنجی در آن بستری است شده بودند، با هوشیاری ماموران شناسایی و پس از تنظیم صورتجلسه از بیمارستان اخراج شدند.
خبرنگار کیهان که عصر جمعه برای تهیه خبر از آخرین وضعیت اکبر گنجی و اخبار حاشیه ای این ماجرا به بیمارستان میلاد رفته بود گزارش می دهد؛ عصر جمعه در مقابل دیدگان حیرت زده و کنجکاو تعداد زیادی از آشنایان و اقوام بیماران که برای عیادت در محوطه بیمارستان حضور داشتند شیرین عبادی و مرد ناشناس دیگری در حلقه ماموران به خارج از بیمارستان هدایت شدند. یکی از ماموران مراقب اکبرگنجی در پاسخ به سؤال خبرنگار کیهان تنها به این جواب بسنده کرد که این دو نفر به طور مخفیانه و از راه پشت بام و با استفاده از «شاه کلید» که مخصوص دزدان حرفه ای است وارد طبقه دوازدهم یعنی محل بستری اکبر گنجی شده بودند و در واکنش به اصرار خبرنگار کیهان برای توضیح بیشتر گفت؛ حتما مسئولان مربوطه در این باره اطلاعات بیشتری ارائه خواهند کرد.
در پی تلاش خبرنگار ما و گفت وگوی او با چند تن از مراقبان اکبرگنجی و یکی از مسئولان دادستانی که در محل حضور یافته بود معلوم شد که، خانم شیرین عبادی در حالی که سعی کرده بود شناخته نشود باتفاق شخص دیگری از طبقه هشتم بیمارستان خود را به پله های اضطراری می رسانند و از این طریق به پشت بام بیمارستان می روند. این نقشه برای ورود به طبقه 12 بیمارستان بوده است که محل بستری اکبر گنجی است و تمام درهای ورودی و خروجی آن قفل بوده و تحت مراقبت شدید ماموران است، شیرین عبادی و همدست وی با استفاده از شاه کلید، یکی از درهای ورودی به طبقه دوازدهم را باز کرده و بعد از ورود با ماموران روبرو می شوند. شیرین عبادی که توسط یکی از ماموران شناسایی شده بود هویت خود را فاش می کند و شخص همدست وی ابتدا خود را مولایی- یکی از وکلای اکبرگنجی- معرفی می کند که با پیگیری بعدی معلوم می شود هویت اعلام شده او جعلی است و نام واقعی وی سلطانی است. پیگیری خبرنگار کیهان برای اطلاع از اینکه شیرین عبادی و همدست وی «شاه کلید» را که مخصوص دزدان حرفه ای است چگونه به دست آورده اند و آیا همدست او یک سارق حرفه ای است یا فقط رابط شیرین عبادی با سارقان حرفه ای است، به نتیجه ای نرسید. خبرنگارکیهان حالت شیرین عبادی و همدست وی را هنگام اخراج از بیمارستان، مضطرب گزارش کرده و از تلاش وی برای پنهان کردن چهره خود از جمعیت حاضر در محل که برای عیادت بیماران آمده بودند، خبر می دهد.
یکی از مسئولان پرونده اکبرگنجی در پاسخ به پیگیری های مستمر کیهان ضمن تایید این خبر گفت؛ از هنگامی که اکبرگنجی برای مداوا به بیمارستان منتقل شد، خانم شیرین عبادی اصرار فراوانی برای ملاقات خصوصی با وی داشته است. به گفته وی، اصرار شیرین عبادی مخصوصا بعد از اظهارنظر رئیس بیمارستان میلاد که حال اکبرگنجی را خوب توصیف کرده و بر استفاده نامبرده از غذای زندان تاکید کرده بود، شدت بیشتری یافت و سرانجام عصر جمعه شیرین عبادی با همدستی شخصی بنام سلطانی و با استفاده از شاه کلید قصد ملاقات با گنجی و ارسال پیامی به وی را داشت که این اقدام دزدانه و غیرقانونی ناکام ماند.
همین مسئول قضایی خبر داد بعد از بهبودی اکبرگنجی و تصمیم به عمل جراحی روی زانوی او، یکی از افراد نزدیک به اکبرگنجی طی تماسی با وی به او توصیه کرده بود قبل از ملاقات با شیرین عبادی حاضر به انجام عمل جراحی نشود و به مسئولان قضایی اعلام کند که شرط موافقتش با انجام عمل جراحی، ملاقات با شیرین عبادی است ولی اکبرگنجی به این توصیه توجهی نکرد. مسئول قضایی مورد اشاره گفت: فرد نزدیک به اکبرگنجی در پیامی که توسط مراقبان اکبرگنجی ضبط شده است به وی توصیه کرده بود که در بیمارستان نیز می تواند به اعتصاب غذا ادامه دهد.
گفتنی است در کیهان چهارشنبه 29تیرماه 84 گزارش موثقی از تلاش یک جریان مرموز برای ادامه اعتصاب غذای اکبرگنجی به منظور بهره گیری بیگانگان از مرگ وی درج شده بود. در آن گزارش با استناد به اخبار موثق و قابل ارایه آمده بود که شیرین عبادی و یکی از نزدیکان اکبرگنجی در اجرای پروژه مرگ اکبرگنجی نقش ویژه ای برعهده دارند که ماجرای عصر جمعه تاکید دیگری بر طراحی این پروژه جنایتکارانه است.
شیرین عبادی در واکنش به گزارش روز چهارشنبه کیهان در گفت وگو با رادیو فردا - رادیوی سازمان سیا - گزارش کیهان درباره توطئه مرگ اکبر گنجی را پرونده سازی علیه خود دانسته بود و اکنون انتظار این توضیح از سوی ایشان هست که آیا کیهان شیرین عبادی را به پشت بام بیمارستان میلاد برده و شاه کلید به دست او داده است؟!

[ بدون نام ] یکشنبه 2 مرداد 1384 ساعت 10:38 ب.ظ

اگر این گروه قصد خودنمایی داشتند حتما مثل سایر گروهها خودشان هم سایت داشتند اما نتیجه سرچ اسم این گروه در وب چیزی را نشان نمی دهد و این می رساند که این کار از طرف خود سایت پزشکان بوده است
اما در مورد سخن اخرت با شما موافقم و این را سبب پیشرفت علمی و مخصوصا اخلاقی می دانم

[ بدون نام ] یکشنبه 2 مرداد 1384 ساعت 08:08 ب.ظ

عزیزم ظاهرا اطلاعات شما از هک ناقص است هک چیزی نیست جز بدست اوردن شناسه ها و پسووردهای سایت
این به خود هکر مربوط است که کجا را هک کند و کجا را هک نکند
هکر می تواند کل اطلاعات سایت را از بین ببرد یا که نه به هیچ کدام از اطلاعات سایت صدمه ای نزند و فقط برای خودنمایی اینکار را بکند
که نمونه ان همین هکر سایت پزشکان است و فقط میخواهد خود را مطرح کند و قصدی برای دزدیدن اطلاعات یا انتقام و....ندارد

کاشکی یکی هم این وبلاگ دستیاری را هک کند و این وبلاگ را دلت یعنی حذف کند تا ما هم بتونیم به درسهایمان برسیم

سراب یکشنبه 2 مرداد 1384 ساعت 12:30 ب.ظ


سایت پزشکان دارای سرور مجزا نیست بلکه یک فضای محدود از یک سرور بزرگ را اجاره کرده است پس اگر این سایت حکری شود می تواند چنین اتفاقی برای بقیه سایتهای موجود در آن سرور نیز بیافتد بنابراین این کار نیز لم یحتمل مانند بمب گذاری های ایران و بمب گذاری های مصر ( که تا کنون چند گروه مسئولیت ان را به عهده گرفته اند و بر سر ان دعوا دارد ) کار گروهی که مسئولیت ان را بر عهده گرفته نیست و خب دیگه مد جدیده تو دنیا !!!! یه مدت هم اینجوری داره مد میشه !!!!


نوشته شده در روز یکشنبه 02 مرداد 1384 ساعت12:20pm در گفتگوی مطالب روزانه ۲۸ در وبلاگ علوم پزشکی





[web] سراب

ادامه

و تقلبی بودن این کار از آنجا مشهود است که فقط صفحه اول مشکل پیدا کرده و بقیه صفحات سالم است!!!!

یو سی

http://www.pezeshkan.ir/newslist.asp?catid=69


حتما شما هم ببینید بخندید و نظر بدهید


نوشته شده در روز یکشنبه 02 مرداد 1384 ساعت12:27pm در گفتگوی مطالب روزانه ۲۸ در وبلاگ علوم پزشکی

[ بدون نام ] یکشنبه 2 مرداد 1384 ساعت 11:13 ق.ظ

دستشان درد نکند
تیمور زاده هک شد ولی بالاخره از هک خارج شد
پزشک اینفو هک شد
پارسال هم پروانه دانش هک شده بود دلم خنک شد

[ بدون نام ] یکشنبه 2 مرداد 1384 ساعت 08:43 ق.ظ

سایت پزشک اینفو را هک کردند . برید ببینید

جاسم سینک یکشنبه 2 مرداد 1384 ساعت 07:11 ق.ظ

ت: توزیع اعتبار پرسنلی در چند مرکز بهداشتی درمانی:
1- مرکز قریب دوست با 3521 نفر جمعیت:
• پزشک موردنیاز: 1 پزشک
• ماما موردنیاز: 1 ماما (بازای 4000 نفر)
• چنانچه ضریب محرومیت معادل 18/1 (میانگین محرومیت استان18/1، شهرستان میانه 0/1 ومنطقه بین 1 تا 7/1 یعنی 35/1)، و ضریب پراکندگی 2/0 (5 خانه بهداشت)، ضریب مسافت 3/0 (60 کیلومتر) و ضریب عملکرد 0/1 باشد:
• دریافتی به پزشک (ماهانه): 948150تومان و سالانه 4/11 میلیون تومان
• دریافتی به ماما (ماهانه و با فرض کارشناس): 234400تومان و سالانه 8/2 میلیون تومان

• جمع اعتبار پرسنلی مرکز در سال 2/14 میلیون تومان




2- مرکز آچاچی با 19320 نفر جمعیت:
• پزشک موردنیاز: 5 پزشک هرکدام 3864 نفر تحت پوشش)
• ماما موردنیاز: 3 ماما (هرکدام 6440 نفر تحت پوشش)
• چنانچه ضریب محرومیت معادل 18/1 (میانگین محرومیت استان18/1، شهرستان میانه 0/1 ومنطقه بین 1 تا 7/1 یعنی 35/1)، و ضریب پراکندگی 3/0 (10خانه بهداشت)، ضریب مسافت 1/0 (12 کیلومتر) و ضریب عملکرد 0/1 باشد:
• دریافتی به هرپزشک (ماهانه): 974600 تومان و سالانه 7/11 میلیون تومان و بازای 5 پزشک 5/58 میلیون تومان
• دریافتی به ماما (ماهانه و با فرض 1 کارشناس و 2 کاردان) برای کارشناس 287400 تومان و برای هر کاردان 239400 تومان: جمع ماهانه 3 نفر: 766200 تومان و سالانه هر سه نفر
2/9 میلیون تومان

• جمع اعتبار پرسنلی مرکز در سال 7/67 میلیون تومان





3- مرکز مامان با 1349 نفر جمعیت:
• پزشک موردنیاز: 1 پزشک (بازای 2000 نفر)
• ماما موردنیاز: 1 ماما (بازای 4000 نفر)
• چنانچه ضریب محرومیت معادل 18/1 (میانگین محرومیت استان18/1، شهرستان میانه 0/1 ومنطقه بین 1 تا 7/1 یعنی 35/1)، و ضریب پراکندگی 1/0 (1 خانه بهداشت)، ضریب مسافت 1/0 (25 کیلومتر) و ضریب عملکرد 0/1 باشد:
• دریافتی به هرپزشک (ماهانه): 645000 تومان و سالانه 7/7 میلیون تومان
• دریافتی به ماما (ماهانه و با فرض مامای کاردان) 176600 تومان و سالانه 1/2 میلیون تومان

• جمع اعتبار پرسنلی مرکز در سال 8/9 میلیون تومان





4- مرکز آرموداغ با 9362 نفر جمعیت:
• پزشک موردنیاز: 3 پزشک هرکدام 3121 نفر تحت پوشش)
• ماما موردنیاز: 2 ماما (هرکدام 4682 نفر تحت پوشش)
• چنانچه ضریب محرومیت معادل 18/1 (میانگین محرومیت استان18/1، شهرستان میانه 0/1 ومنطقه بین 1 تا 7/1 یعنی 35/1)، و ضریب پراکندگی 1/0 (2خانه بهداشت)، ضریب مسافت 3/0 (75 کیلومتر) و ضریب عملکرد 0/1 باشد:
• دریافتی به هرپزشک (ماهانه): 863150 تومان و سالانه 4/10 میلیون تومان و بازای 3 پزشک 1/31میلیون تومان
• دریافتی به ماما (ماهانه و با فرض 1 کارشناس و 1 کاردان): برای کارشناس 243450 تومان و برای کاردان 204280 تومان: جمع ماهانه 2 نفر: 447730 تومان و سالانه هر دو نفر
4/5 میلیون تومان

• جمع اعتبار پرسنلی مرکز در سال 5/36 میلیون تومان





5- مرکز اونلیق با 11362 نفر جمعیت:
• پزشک موردنیاز: 3 پزشک هرکدام 3788 نفر تحت پوشش)
• ماما موردنیاز: 2 ماما (هرکدام 5681 نفر تحت پوشش)
• چنانچه ضریب محرومیت معادل 18/1 (میانگین محرومیت استان18/1، شهرستان میانه 0/1 ومنطقه بین 1 تا 7/1 یعنی 35/1)، و ضریب پراکندگی 3/0 (8خانه بهداشت)، ضریب مسافت 1/0 (15 کیلومتر) و ضریب عملکرد 0/1 باشد:
• دریافتی به هرپزشک (ماهانه): 963200 تومان و سالانه 6/11 میلیون تومان و بازای 3 پزشک 8/34 میلیون تومان
• دریافتی به ماما (ماهانه و با فرض 1 کارشناس و 1 کاردان): برای کارشناس 268425 تومان و برای کاردان 224220 تومان: جمع ماهانه 2 نفر: 492645 تومان و سالانه هر دو نفر
9/5 میلیون تومان


• جمع اعتبار پرسنلی مرکز در سال 7/40 میلیون تومان





6- مرکز ایشلق با 3845 نفر جمعیت:
• پزشک موردنیاز: 1 پزشک
• ماما موردنیاز: 1 ماما (بازای 4000 نفر)
• چنانچه ضریب محرومیت معادل 18/1 (میانگین محرومیت استان18/1، شهرستان میانه 0/1 ومنطقه بین 1 تا 7/1 یعنی 35/1)، و ضریب پراکندگی 1/0 (3 خانه بهداشت)، ضریب مسافت 1/0 (23 کیلومتر) و ضریب عملکرد 0/1 باشد:
• دریافتی به پزشک (ماهانه): 921750تومان و سالانه 1/11 میلیون تومان
• دریافتی به ماما (ماهانه و با فرض کاردان): 176600تومان و سالانه 1/2 میلیون تومان


• جمع اعتبار پرسنلی مرکز در سال 2/13 میلیون تومان



7- مرکز خاتون آباد با 2679 نفر جمعیت:
• پزشک موردنیاز: 1 پزشک
• ماما موردنیاز: 1 ماما (بازای 4000 نفر)
• چنانچه ضریب محرومیت معادل 18/1 (میانگین محرومیت استان18/1، شهرستان میانه 0/1 ومنطقه بین 1 تا 7/1 یعنی 35/1)، و ضریب پراکندگی 2/0 (4 خانه بهداشت)، ضریب مسافت 3/0 (50 کیلومتر) و ضریب عملکرد 0/1 باشد:
• دریافتی به پزشک (ماهانه): 821850تومان و سالانه 9/9 میلیون تومان
• دریافتی به ماما (ماهانه و با فرض کاردان): 197600تومان و سالانه 4/2 میلیون تومان


• جمع اعتبار پرسنلی مرکز در سال 3/12 میلیون تومان

جاسم سینک یکشنبه 2 مرداد 1384 ساعت 07:10 ق.ظ

فصل ششم: مکانیسم پرداخت
مکانیسم پرداخت در تعیین رفتار ارائه کننده خدمت درضمن ارائه خدمات، نقش بسیار مهمی دارد. ازجمله اصلی ترین سوالات قابل طرح در استفاده از هر یک از مکانیسمهای پرداخت عبارتنداز:
1- ریسک مالی در این نوع مکانیسم پرداخت بعهده چه کسی خواهد بود؟
2- این مکانیسم پرداخت بر پوشش خدمت چه تاثیری دارد؟
3- این مکانیسم پرداخت بر کیفیت خدمت چه تاثیری دارد؟
4- این مکانیسم پرداخت بر رضایت مردم چه تاثیری دارد؟
5- این مکانیسم پرداخت بر هزینه خدمت چه تاثیری دارد؟
در برنامه پزشک خانواده برای دستیابی به وضعیت مطلوب (اپتیموم) جنبه های مختلف خدمت از روش Mixed Payment استفاده می شود.

ماده 33: در مکانیسم پرداخت پزشک، عناصر تاثیر گذار بر دریافتی پزشک عبارتنداز:
1- میزان ریالی ثابت: این مقدار ثابت ریالی در حال حاضر ماهانه 000/500/2 ریال تعیین شده است.
2- ضریب محرومیت: این ضریب در سه سطح ضریب استانی، ضریب شهرستانی و ضریب منطقه ای تعیین می گردد. ضرایب سه گانه با هم جمع شده و بر 3 تقسیم می شوند. حاصل این ضرایب بین 1 تا 7/1 قابل تغییر است (ضرایب استانی و شهرستانی در پیوست شماره 9 آمده است. برای تعیین ضرایب محرومیت منطقه ای نیز باید باتوجه به شرایط محل معیارهایی را تعیین و بکارگرفت ).
3- ضریب پراکندگی: این ضریب براساس تعداد خانه های بهداشت تحت پوشش هر مرکز براساس معیارهای زیر تعیین می گردد::
 در مراکزی که فاقد خانه بهداشت غیر ضمیمه تحت پوشش هستند صفر درنظر گرفته می شود
 در مراکزی که 1 تا 3 خانه بهداشت غیر ضمیمه تحت پوشش دارند 1/0 درنظر گرفته می شود
 در مراکزی که 4 تا 5 خانه بهداشت غیر ضمیمه تحت پوشش دارند 2/0 درنظر گرفته می شود
 در مراکزی که بیش از 5 خانه بهداشت غیر ضمیمه تحت پوشش دارند 3/0 درنظر گرفته می شود
4- ضریب مسافت: این ضریب براساس فاصله هرمرکز بهداشتی درمانی از مرکز بهداشت شهرستان تعیین می گردد. نحوه تعیین ضریب مسافت به شرح زیر است:
 در مراکزی که فاصله آنها کمتراز 10 کیلومتر است صفر درنظر گرفته می شود
 در مراکزی که فاصله آنها بین 10 تا 29 کیلومتر است 1/0 درنظر گرفته می شود
 در مراکزی که فاصله آنها بین 30 تا 49 کیلومتر است 2/0 درنظر گرفته می شود
 در مراکزی که فاصله آنها 50 کیلومتر و بیشتر است 3/0 درنظر گرفته می شود
5- جمعیت تحت پوشش: جمعیتی است که در پوشش یک پزشک خانواده مستقردرمرکز بهداشتی درمانی مجری برنامه بیمه روستایی قرار می گیرد. به عنوان مثال اگر ارائه خدمت در یک مرکز بهداشتی درمانی روستایی با جمعیت 10800 نفر به عهده 3 پزشک باشد، متوسط جمعیت تحت پوشش هر پزشک 3600 نفر درنظر گرفته می شود.
6- عددثابت K : این عدد ثابت در این مقطع زمانی 1500 ریال درنظر گرفته می شود.
7- ضریب عملکرد: درصدی از عملکرد مطابق با استانداردهای برنامه است که به تفصیل در ابزار پایش عملکرد پزشک خانواده بیان شده است.
 درصد عملکرد بیش از 85% ضریب عملکرد 2/1 درنظر گرفته می شود.
 درصد عملکرد بین 60% تا 84% ضریب عملکرد 1 درنظر گرفته می شود.
 درصد عملکرد بین 40% تا 59% ضریب عملکرد 6/0 درنظر گرفته می شود و در صورت کسب دوبار پشت سرهم این درصد عملکرد، فسخ قرارداد انجام خواهد شد.
 درصد عملکرد زیر 40% فسخ قرارداد و در کارکنان رسمی مبلغ حکم حقوقی و در مورد سایر پزشکان مبلغ پایه پرداخت خواهد شد
8- ضریب حضور: نسبت روزهایی که پزشک در محل خدمت خود حضور داشته است به عدد 30 روز در ماه. این ضریب بین صفر تا یک تغییر می کند. بازای هر روز کامل که پزشک غیبت داشته باشد معادل 033/0 از عدد یک کسر می گردد.
ضریب حضور= 30/روزهایی که بطور کامل پزشک حضور داشته است
9- ضریب حضور در شیفت یا بیتوته: نسبت شبهایی که پزشک به عنوان شیفت یا بیتوته ای که در وظیفه یا نوبت وی قرار گرفته است، در شیفت باشد/ به تعداد کل شیفتهایی که باید در ماه بایستد. این رقم بین صفر تا یک تغییر می کند. بعنوان مثال اگر در مرکزی 3 پزشک خانواده حضور داشته باشند، هر کدام از پزشکان باید 10 شب شیفت باشند حال، بازای غیبت در هر یک از شیفت ها باید 1% از عدد یک کسر گردد.
ضریب بیتوته= تعداد شبهایی که در طول ماه باید بیتوته کند/ تعداد شبهایی که در ماه بیتوته کرده است

فرمول مکانیسم پرداخت پزشک:
{2/ (ضریب حضور+ ضریب بیتوته)}{ ( ضریب عملکرد * K * جمعیت)+( ضریب محرومیت + ضریب مسافت + ضریب پراکندگی)* 2500000 ریال}
و به عبارتی دیگر:
{2/(1+1)}{ (ضریب عملکرد*1500 ریال *جمعیت)+( ضریب محرومیت + ضریب مسافت+ ضریب پراکندگی)* 2500000 ریال}
دامنه نوسان این رقم برای جمعیت تحت پوشش 4000 نفری با کمترین ضرایب محرومیت، مسافت و پراکندگی و با ضریب عملکرد 1 و به شرط حضور و بیتوته کامل، رقمی معادل 850000 تومان می شود (البته وقتی1500 K= باشد). همین رقم در بالاترین ضرایب و عملکرد 2/1 معادل 1295000 تومان می شود. البته بازای جمعیت حداقل یعنی 2000 نفر با کمترین ضرایب و ضریب عملکرد 1 به شرط حضور و بیتوته کامل رقمی معادل 550000 تومان می شود.
تبصره 16: در صورتیکه پزشک بدون عذر موجه یک هفته بطور کامل در محل خدمت خود حضور نیابد علاوه بر عدم پرداخت حق الزحمه مدت غیبت، قرارداد وی نیز فسخ خواهدشد.
تبصره17: چنانچه ضریب عملکرد پزشکی طی دو دوره پشت سرهم پایش عملکرد، 6/0 بدست آید، قرارداد وی برای لغو به کمیته بیمه روستایی ارسال می شود.

ماده 34: از پول پزشکان قراردادی حدود 60% هر ماهه پرداخت می شود و مابقی دستمزد آنان (40% باقی مانده) هر 3 ماه یکبار براساس نتایج پایش عملکرد قابل پرداخت است (ابزار پایش عملکرد متعاقبا" دراختیار دانشگاهها قرار خواهد گرفت).

ماده 35: پزشکان استخدامی هرماه، علاوه بر حقوق، مابه التفاوت حقوق خود (براساس حکم حقوقی) تا حدود 60% از کل مبلغ محاسبه شده در مکانیسم پرداخت را دریافت می کنند و مابقی آن (40% باقی مانده) را هر 3 ماه یکبار براساس نتایج پایش عملکرد دریافت می دارند.
تبصره18: بایستی حداقل هر 3 ماه یکبار هر مرکز بهداشتی درمانی مجری برنامه بیمه روستایی و خانه های بهداشت تابعه مورد پایش تیم نظارت مرکز بهداشت شهرستان قرارگیرد تا امکان پرداخت حدود 40% مابقی دستمزد پزشکان و سایر پرسنل فراهم شود.

ماده 36: پزشکان باید ماهانه مبلغی بین 5000 تا 15000 تومان بابت اجاره محل به مرکز بهداشت شهرستان بپردازند و این موضوع در بند 3 ماده 9 قرارداد پیمانکاری خدمات پزشکی (پیوست شماره 5) آمده است.

جاسم سینک یکشنبه 2 مرداد 1384 ساعت 07:09 ق.ظ

ماده 19: در برنامه بیمه روستایی، پزشکانی که از هر طریق ممکن (قرارداد با مرکز بهداشت شهرستان یا در قالب رابطه استخدامی با مرکز بهداشت شهرستان) به عنوان پزشک خانواده مشغول خدمت به مردم روستا می شوند، اجازه فعالیت در بخش خصوصی (مطب و ... ) را در همان منطقه نخواهند داشت و محل خدمت آنان در مرکز بهداشتی درمانی مربوطه خواهد بود.
تبصره 9: باتوجه به موضوع بند 7 تفاهم نامه شماره 3898/100 مورخ 9/3/1384، چنانچه بیمه خدمات درمانی اقدام به عقد قرارداد با پزشک، بدون مشارکت مرکز بهداشت شهرستان نماید، مرکز بهداشت شهرستان هیچ وظیفه ای در قبال تامین فضای فیزیکی ارائه خدمت نخواهد داشت.
ماده20: ساعت کار مراکز بهداشتی درمانی و خانه های بهداشت مشمول برنامه بیمه روستایی از ساعت 8 تا 12 و 15 تا 19 خواهد بود. بدیهی است امکان تغییر این ساعات بدون تغییر در میزان کل ساعات ارائه خدمت (روزانه 8 ساعت و در دو شیفت کاری) با هماهنگی کمیته بیمه روستایی شهرستان وجود دارد.

ماده 21: ارائه خدمات پزشکی درغیر ساعات اداری مندرج در ماده 20 ، به جمعیت ساکن در منطقه تحت پوشش مرکز روستایی الزامی است. در صورت وجود بیش از یک پزشک خانواده در مرکز بهداشتی درمانی روستایی، مسوولیت شیفت بندی ارائه خدمات در ساعات غیراداری با خود پزشکان آن مرکز خواهد بود. چنانچه تنها یک پزشک در مرکز بهداشتی درمانی روستایی وجود داشته باشد، دو حالت احتمال دارد:
الف_ پزشک در مرکز بیتوته کند. در چنین شرایطی مرکز بهداشت شهرستان موظف خواهد بود که در شرایط مرخصی یا نبود پزشک به هر دلیل، پزشک جایگزین موردنیاز مرکز را تامین نماید.
ب_ پزشک به دلیل نزدیکی مرکز به شهر یا نبود امکانات بیتوته، در مرکز بیتوته نکند. در چنین شرایطی مرکز بهداشت شهرستان موظف خواهد بود که برای جمعیت روستایی در دو یا چند مرکز مجاور با شرایط مشابه امکان دسترسی به خدمات را در محلی مناسب برای خدمات شیفت شب فراهم نماید.
تبصره 10 : درمورد روستاهایی که تحت پوشش مرکز بهداشتی درمانی شهری روستایی هستند با ایجاد هماهنگی می توان موارد مراجعه در شیفتهای شب را به یک مرکز بهداشتی درمانی شبانه روزی در شهر یا اورژانس بیمارستان ارجاع داد و هزینه های مربوطه را برحسب ساعات شیفت شب، از سرجمع اعتبارات پزشک کم کرد.
تبصره 11: مرکز بهداشت شهرستان موظف است تغییرات ایجاد شده در فهرست پزشکان خانواده و ماماهای قراردادی را هر 3 ماه یکبار به اداره بیمه خدمات درمانی استان اعلام کند.

ماده 22: خدمات بهداشتی با مسوولیت کامل پزشکان خانواده شاغل در مراکز بهداشتی درمانی محل اجرای برنامه بیمه روستایی و بدون اضافه کردن نیروی درگیر در بخش بهداشت باید با کیفیت مناسب و با همان بسته قبلی خدمات بهداشتی ارائه گردد.

ماده 23: پزشک یا پزشکان خانواده شاغل در مراکز بهداشتی درمانی مشمول برنامه بیمه روستایی، مسوولیت سلامت مردم تحت پوشش خود و چگونگی ارائه کلیه خدمات بهداشتی و درمانی فنی، پیگیری فعال بیماران مزمن، و مراجعه کنندگان خدمات بهداشتی را به عهده دارند.

ماده 24: مرکز بهداشت شهرستان موظف به تامین 390 قلم دارو مطابق لیست پیوست شماره 7 در کلیه مراکز بهداشتی درمانی محل اجرای برنامه بیمه روستایی خواهد بود.
تبصره12: ارائه داروهای بهداشتی موجود در دارونامه خانه بهداشت همچنان رایگان می باشد. برای داروهایی که از محل برنامه بیمه روستایی، نظام ارجاع و پزشک خانواده تجویز می شوند، 30% فرانشیز از بیمار اخذ می گردد و درمورد داروهای تجویزشده خارج از نظام ارجاع، پزشک خانواده و بیمه روستایی باید هزینه کامل توسط بیمار پرداخت شود.

ماده 25: مرکز بهداشت شهرستان موظف به تامین خدمات آزمایشگاهی (مطابق پیوست شماره 8) در کلیه مراکز بهداشتی درمانی محل اجرای برنامه بیمه روستایی خواهد بود (بدیهی است این بدان معنا نیست که در تمامی مراکز بهداشتی درمانی، آزمایشگاه راه اندازی گردد بلکه، امکان خرید خدمات آزمایشگاهی از بخش غیردولتی یا امکان جمع آوری نمونه از مراکز روستایی و انجام این آزمایشات در شهر را باید در نظر گرفت).

ماده 26: مرکز بهداشت شهرستان موظف به تامین خدمات رادیولوژی (X-Ray) در کلیه مراکز بهداشتی درمانی محل اجرای برنامه بیمه روستایی خواهد بود (بدیهی است این بدان معنا نیست که در کلیه مراکز بهداشتی درمانی رادیولوژی راه اندازی گردد بلکه امکان خرید خدمات رادیولوژی پرتابل از بخش غیردولتی یا امکان استفاده از خدمات رادیولوژی پرتابل دولتی یا ارجاع برنامه ریزی شده بیماران به رادیولوژی شهر را باید درنظر گرفت).

ماده 27: درصورتیکه مطابق بندهای پیشگفت مقرر گردید پزشک در شیفتهای شب در مرکز بهداشتی درمانی روستایی کشیک دهد، مرکز بهداشت شهرستان موظف خواهد بود که فضای فیزیکی و حداقل امکانات بیتوته را در آن مرکز فراهم کند ولی نیازی به بیتوته کردن ماما نمی باشد.
تبصره13: مامای عضو تیم پزشک خانواده موظف است حتما" همسان با ساعات کار پزشک در شیفتهای صبح و عصر حضور فعال داشته باشد.

ماده 28: حضور فعال پزشکان، ماماها و بهورزان تیم پزشک خانواده در مراکز بهداشتی درمانی مجری برنامه بیمه روستایی و خانه های بهداشت تابعه برای شیفتهای عصر الزامی است.
تبصره14: با وجود آنگه حضور سایر پرسنل مرکز بهداشتی درمانی مجری برنامه بیمه روستایی در ارائه بهتر خدمات بسیار موثر است ولی تصمیم گیری درمورد حضور آنها در یک شیفت 8 ساعته (از 7:30 تا 15:30) یا طی دو شیفت صبح و عصر (8 تا 12 و 15 تا 19) به عهده مسوولین دانشگاه یا دانشکده علوم پزشکی مربوطه می باشد.
تبصره15: افرادیکه در دو شیفت صبح و عصر در مرکز بهداشتی درمانی حضور نداشته باشند، حق استفاده از سهم معادل آنانکه حضور دارند از کارانه بیمه روستایی را ندارند و می توان پس از نتیجه پایش 3 ماهه مرکز و کسب ضریب عملکرد بیش از 1، حداکثر معادل 50% کارانه کارکنانی که در دو شیفت خدمت می دهند را به آنها پرداخت کرد.

ماده 29: میانگین اقلام دارویی تجویز شده در هر نسخه پزشک نبایستی در بررسیهای فصلی نسخ آن پزشک بیشتر از2 قلم باشد.

ماده 30: میانگین موارد ارجاع برای انجام آزمایش سطح اول در بررسیهای فصلی نبایستی بیش از 7 درصد باشد.

ماده 31: میانگین موارد ارجاع برای انجام خدمات رادیولوژی سطح اول در بررسیهای فصلی نبایستی بیش از 4 درصد باشد.

ماده 32: مراکز بهداشت یا شبکه بهداشت و درمان شهرستان ها باید بنابر فرمت پیمانکاری برای ارائه خدمات پزشکی و خدمات تخصصی غیرپزشکی (خدمات مامایی و پرستاری) عقد قرارداد کنند که نمونه فرم قرارداد مربوط در پیوستهای شماره 5 و6 آمده است

جاسم سینک یکشنبه 2 مرداد 1384 ساعت 07:08 ق.ظ

دستورعمل اجرای برنامه بیمه روستایی و پزشک خانواده




معاونت سلامت
مرکز توسعه شبکه و ارتقاء سلامت )گروه ساختار(
ستاد ملی بسیج همگانی بیمه روستایی (بهبر)




تیر ماه 1384

نسخه 0/4

فصل پنجم: شیوه استقرار برنامه پزشک خانواده درمناطق مجری برنامه بیمه روستایی
با تکیه بر اصل سطح بندی خدمات بهداشتی درمانی، تمامی مناطق روستایی کشور در قالب طرحهای گسترش شبکه بهداشت و درمان قرار دارند. این بدان معناست که در دفترچه های طرح گسترش شبکه هر شهرستان، برای کلیه روستاهای موجود در آن شهرستان، شیوه دریافت خدمت کاملاً مشخص شده است. درواقع، یک روستا در شهرستان از شمول چهار حالت ممکن زیر خارج نیست:
1- این روستا همان روستایی است که طبق دفترچه های طرح باید دارای مرکز بهداشتی درمانی روستایی باشد. درچنین شرایطی این روستای اصلی دارای یک خانه بهداشت ضمیمه خواهد بود.
2- این روستا طبق دفترچه های طرح، فاقد مرکز بهداشتی درمانی روستایی ولی دارای یک خانه بهداشت است. این روستا نیز روستای اصلی نام دارد ولی محل استقرار مرکز بهداشتی درمانی نمی باشد. روستای اصلی، روستای محل استقرار خانه بهداشت است و معمولاً یک یا چند خانه بهداشت، تحت پوشش یک مرکز بهداشتی درمانی روستایی فعالیت می کنند. گاه درصورت نزدیکی خانه بهداشتی به منطقه شهری ممکن است آن خانه بهداشت تحت پوشش مرکز بهداشتی درمانی شهری قرارگیرد که دراین شرایط به آن مرکز، اصطلاح مرکز شهری روستایی تعلق می گیرد.
3- این روستا طبق دفترچه های طرح گسترش، محل استقرار مرکز بهداشتی درمانی روستایی یا خانه بهداشت نمی باشد. اگر تحت پوشش خانه بهداشت باشد، به آن، روستای قمرگویند.
4- در بعضی از شهرستانها که طرحهای گسترش آنها کامل نیست روستاهایی وجود دارند که به دلیل فعال نبودن خانه بهداشت، تحت پوشش خانه های بهداشت مجاور یا نزدیکترین مرکز بهداشتی درمانی روستایی هستند یا خدمات را بطور مستقیم از طریق مرکز بهداشت شهرستان دریافت می دارند که به این دسته از روستاها، روستاهای عمودی یا سیاری گفته می شود. البته برخی از این روستاها به دلیل کم بودن جمعیتشان، سیاری می باشند و با تکمیل طرحها نیز به همین صورت خدمت می گیرند.

ماده 13: به منظور تعیین پرسنل درمانی موردنیاز و شیوه اجرای برنامه پزشک خانواده بایستی اقداماتی انجام شود:
 جمعیت هر یک از مراکز بهداشتی درمانی مشمول برنامه بیمه روستایی مشخص شود،
 تعداد پزشک مورد نیاز برای ارائه خدمت در هرمرکز براساس یک پزشک بازای حداکثر 4000 نفر جمعیت تحت پوشش تعیین گردد. بدیهی است برای جمعیت بیش از 4000 نفر تا سقف 8000 نفر به دو پزشک و برای جمعیت بیش از 8000 نفر تا سقف 12000 نفر به سه پزشک و .... نیازخواهد بود.
 برای تعیین پزشکان موردنیاز، ابتدا تعداد پزشکان استخدامی که امکان تامین آنها در مراکز بهداشتی درمانی مشمول برنامه بیمه روستایی وجود دارد، مشخص می شوند و سپس، به جذب مابقی نیروی موردنیاز ازطریق عقد قرارداد با پزشک ( پیوست شماره 5 و 6) برای مراکز مزیور اقدام می گردد.
 اولویت برای جذب پزشک بترتیب عبارتست از: پزشکان استخدامی شاغل در مرکز (رسمی و پیمانی)؛ پزشکان بخش خصوصی طرف قرارداد و فعال در محل (آنانکه مطب دارند)؛ سایر پزشکانی که براساس فراخوان ثبت نام می کنند و در نهایت پزشکان طرحی و پیام آور.


تبصره 5: چنانچه جمعیت تحت پوشش یک پزشک کمتراز 2000 نفر باشد، قرارداد تا سقف 2000 نفر با وی منعقد می گردد.
تبصره6: تمامی پزشکان خانواده مستقر در مرکز بهداشتی درمانی مجری برنامه بیمه روستایی، مسوول جمعیت تحت پوشش مرکز هستند و از دریافتی یکسان برخوردار می باشند ولی فقط یکی از آنها، به عنوان رابط مرکز بهداشتی درمانی با مرکز بهداشت شهرستان خواهد بود (به پیوست شماره 3 توجه شود).

ماده 14: بازای هر دو پزشک، باید یک ماما یا ارائه دهنده خدمات تخصصی غیرپزشکی (شامل: پیگیری بیماران مزمن، خدمات Home Care ، خدمات زایمانی، مراجعات ژنیکولوژی و ...) به کار گرفته شود. چنانچه براساس ماده 13، تنها یک پزشک به مرکز بهداشتی درمانی تعلق گیرد، حداقل وجود یک ماما الزامی است. برای تعیین ماماهای موردنیاز ابتدا تعداد ماماهای استخدامی که امکان تامین آنها در مراکز بهداشتی درمانی محل اجرای برنامه بیمه روستایی وجود دارد، مشخص می گردد و سپس، برای تامین سایر ماماهای مورد نیاز، اقدام به جذب نیرو از طریق انعقاد قرارداد با ماما یا فرد واجد شرایط (پیوست شماره 6) برای مراکز مربوط می شود.
تبصره 7: درصورت جذب نیروی قراردادی ماما، کلیه خدمات دارویاری، پرستاری و سایر فعالیتهای مرتبط یا امور تکنیکی بخش درمان باید توسط پرسنل ماما ارائه گردد. قطعا" باید آموزشهای لازم طی دوره های کوتاه مدت برای آنها اجرا شود.
تبصره 8: چنانچه جمعیت تحت پوشش یک ماما کمتر از 4000 نفر باشد، قرارداد تا سقف 4000 نفر با وی منعقد می گردد

ماده 15: درمورد روستاهای یک شهرستان که تحت پوشش مراکز بهداشتی درمانی شهری روستایی هستند، ابتدا جمعیت روستاهای مذکور تعیین و پرسنل درمانی مورد نیاز برای ارائه خدمت به آن جمعیت - براساس توضیحات مواد پیشین- مشخص می شوند و درمورد استقرار این نیروها، در یک یا چند نقطه شهر براساس تعداد جمعیت و پراکندگی این روستاها در اطراف شهر تصمیم گیری می گردد.

ماده 16: مرکز بهداشت شهرستان موظف به تامین پزشک/ پزشکان برای ارائه خدمات پزشکی سطح اول سلامت در مراکز بهداشتی درمانی محل اجرای برنامه بیمه روستایی است. در چنین شرایطی باید کمبود پزشک از طریق قرارداد دو جانبه بین مرکز بهداشت شهرستان و پزشک داوطلب (پیوست شماره 5 ) تامین گردد.

ماده 17: مرکز بهداشت شهرستان موظف به تامین ماما برای ارائه خدمات تخصصی غیرپزشکی سطح اول سلامت در مراکز بهداشتی درمانی محل اجرای برنامه بیمه روستایی است. درچنین شرایطی باید کمبود ماما از طریق قراردادی دو جانبه بین مرکز بهداشت شهرستان و مامای داوطلب (پیوست شماره 6) تامین گردد.

ماده 18: تامین فضای فیزیکی ارائه خدمات پزشک خانواده در مناطق روستایی و شهری زیر 20000 نفر موضوع قرارداد با بیمه، به عهده مرکز بهداشت شهرستان خواهد بود.

ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد