خانه پزشک

اللَّهُمَّ صَلِّ عَلَى مُحَمَّدٍوَآلِ مُحَمَّد لعنت خدابرسوال فروشان وحامیانشان اللَّهُمَّ صَلِّ عَلَى مُحَمَّدٍوَآلِ مُحَمَّدٍ

خانه پزشک

اللَّهُمَّ صَلِّ عَلَى مُحَمَّدٍوَآلِ مُحَمَّد لعنت خدابرسوال فروشان وحامیانشان اللَّهُمَّ صَلِّ عَلَى مُحَمَّدٍوَآلِ مُحَمَّدٍ

رئیس دادسرای انقلاب در گفت‌وگو با فارس :

کیفر خواست 11 نفر از متهمان آزمون دستیاری و افشای سوالات کنکور بزودی صادر می‌شود

خبرگزاری فارس: رئیس دادسرای انقلاب گفت: کیفر خواست 11 نفر از متهمان پرونده آزمون دستیاری و افشای سوالات کنکور بزودی صادر و به دادگاه ارسال می‌شود.

احمد موحد در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی فارس افزود: این متهمان پس از پایان تحقیقات دادسرا با قید وثیقه آزاد شده و کیفر خواست آنها نیز بزودی صادر خواهد شد.
وی اضافه کرد: تعداد دیگری از متهمان این پرونده‌ها همچنان در بازداشت بوده و تحقیقات از آنها ادامه دارد.


در اعتراض به صدور مجوز تاسیس داروخانه به غیرداروساز
دانشجویان داروسازی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان امتحانات پایان ترم خود را تحریم کردند

رییس دانشکده داروسازی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با تایید عدم شرکت دانشجویان در امتحانات پایان ترم در در اعتراض به صدور مجوز تاسیس داروخانه به غیرداروساز، گفت: برخی از اعضای هیات علمی دانشکده‌های داروسازی . . . ادامه خبر

نظرات 61 + ارسال نظر
[ بدون نام ] شنبه 25 تیر 1384 ساعت 09:44 ق.ظ

وبلاگ دستیاری و دیگر هیچ خوب است

جاسم سینک شنبه 25 تیر 1384 ساعت 06:10 ق.ظ

با سلام

بعد از مدتها کامنت های جالبی در این وبلاگ میبینم و در کل تجربیات دردونه و پسرک و ... مفید هستند و با تشکر از ایشان پیشنهادی دارم :
۱- در صورت امکان برای ماندگار بودن نظرات شما ، وبلاگی ساده را ایجاد نمائید و امکان بحث هم برای افراد مختلف فراهم کنید و یا برای اینکه ابن وبلاگ پزشکان عدالتخواه همچنان شکوفا بماند به غریبه پیشنهد دهید که بخش مجزا یا لینک مجزایی را برای این منظور اختصاص دهد تا به تدریج این قسمتها محل خوبیس برای مراجعین باشد
انچه مسلم است اکثزر چیزها را همه می دانند پس
۱- همه در این بحث شرکت کنند و بدانند که همه چیز را همگان دانند
۲-افراد فکر نکنند اگر تجربیات خویش را بگویند رقیبان پیش می افتند

مرد شب شنبه 25 تیر 1384 ساعت 05:31 ق.ظ

دوستان چند خواهش داشتم
1- اگر کسی از اخرین نمره و رتبه ازاد وکل رشته شهرهای مختلف در سال گذشته (82)اطلاع داره خواهش میکنم که بگه( بخصوص اورو - گوش وحلق- نورو - نورو سرجری)

2- سال گذشته (82)رتبه کل وازاد نمرات 440-441-442-چند بوده ( لطفا هر کدوم را که میدونین بگین)
فکر میکنم برای اطلاع از امکان قبولی رتبه های سال 82 موثق تر از 81 باشه البته با اصلاح بر اساس افزایش ظرفیت و حذف سهمیه مناطق محروم از رشته های لوکس
من فکر میکنم برای رشته های لوکس ارزش رتبه های امسال در مقابل سال82 حدود1.7باشه
تنبل عزیز
خبرتازه ای نداری ؟
دردونه عزیز
مطمئنی که رتبه کل نمره437 درسال هشتادودو273بوده

[ بدون نام ] شنبه 25 تیر 1384 ساعت 02:29 ق.ظ

کن

پسرک شنبه 25 تیر 1384 ساعت 12:01 ق.ظ http://pesaraketanha.blogsky.com

ممنونم دردونه
البته برای من این زیاد شکست حساب نمی شه
چون عملا فرصتی که برای درس خوندن داشتم حدود ۴ ماه مفید بود. قبلش که فکر می کردم امتحان ۱۵ بهمنه و چندان جدی نمی خوندم و شرکتم توی این امتحان سنگ مفت و گنجشک مفت بود
وقتی که امتحان عقب افتاد برنامه ریختم تا بالاترین نمره ممکن رو بگیرم
در واقع به این هدف هم رسیدم. ولی چون نمرم طوری بود که می تونستم با کمی دقت رشته مورد علاقه ام ( روان ) رو قبول بشم ( ۱۲ تست رو از روی بی دقتی اشتباه جواب دادم و ۲ تست رو بخاطر اشتباه چاپی کتابی که خونده بودم!) این دلمو سوزوند
از یه طرف هم نگرانم که نکنه نتونم توی امتحان بعدی بعضی درسهارو با کیفیتی که این بار جواب دادم جواب بدم
چون واقعا توی بعضی درسها خیلی خوب نمره گرفتم و این نگرانم کرده

دردونه جمعه 24 تیر 1384 ساعت 11:17 ب.ظ

کاملا درسته دوست عزیز

من حال شما رو درک می کنم چون خودم طعم تلخ شکست در این امتحان رو به وضوح چشیدم .

در مورد دوستانی که پرسیدن که چه کتابها و سی دی هایی خوندم ؛ باید عرض کنم که اسم این کتاب و سی دی ها رو معذورم که ببرم ؛ به ۲ دلیل ؛ اول اینکه ممکنه تبلیغ برای نویسنده یا انتشاراتی یا کلاس مربوطه محسوب بشه ( و همونطور که می دونید سیل فحش و ناسزا قسمتم بشه ) ؛ و دوم هم اینکه ممکنه کتابهایی بهتر از اونها در بازار موجود باشه که من از اونها بی خبر باشم.

ولی با توجه به اینکه همه شما عزیزان از هوش بالایی برخوردارین ؛ فقط به طور کلی چند پیشنهاد رو مطرح می کنم ؛ مطمئنا خود شما بهتر از من راه رو پیدا می کنین.

۱ـ پسرک عزیز کاملا درست گفت : ... پس بهتره یک کتاب فشرده رو کامل بهش مسلط باشیم تا اینکه یک کتاب بزرگ خونده باشیم و همه چیزشو قاتی کرده باشیم و مرور هم نتونیم در فرصت باقیمانده انجام بدیم ...

۲ـ من از کتابهایی استفاده کردم که علاوه بر کوچکترین حجم ممکن ؛از نویسنده اش یه سی دی اموزشی هم موجود باشه. اینطوری هم کتاب رو در مدت کوتاهتری می خوندم و هم مثل این بود که نویسنده کتاب (( هر وقت که من می خواستم ؛ می اومد خونه ام )) و همیشه در دسترس بود.
خیلی از درسها اینطوری اند ؛ اکه به کمی تحقیق کنید متوجه می شید.

پسرک عزیز ؛ من هم بیش از ۱۹۰ تا از سوال ها رو زدم ؛ اشتباه نکن ؛ اتفاقا برای قبولی باید تعداد زیادی از سوالها رو بزنی ؛ ولی خود سوال زدن هم (لم ) داره که لمش رو هم از همین سی دی ها یاد گرفتم . خیلی از اوقات باید به جای خوندن سوال ؛ اول ۴ تا گزینه رو بخونی !!! و فقط از روی گزینه هاست که می تونی به جواب درست برسی.

نکته دیگه ای که باعث شکست من شده بود ؛ غرور بی جا بود . فکر می کردم چون دانشجوی فلان دانشگاه درجه یک کشور بودم ؛ حتما قبول خواهم شد.
با عرض شرمندگی ؛ حدس می زنم یه ریزه غرور هم داشته باشی ؛

نکته دیگه ای که به خوبی یه اون اشازه کردی ؛ اینه که باید ( و باید ) همه درسها رو یخونی ؛ و سعی کنی که همه رو به یک اندازه اهمیت بدی . ( حتی پاتولوژی و اپیدمی ) چون همه به یک اندازه در این امتحان اهمیت دارن.

ببخشید که سرتون رو درد اوردم .
اگه سوالی هست تا جایی که بلد باشم در خدمت خواهم بود.

به امید موفقیت همه دوستان؛ شب به خیر

پسرک جمعه 24 تیر 1384 ساعت 10:29 ب.ظ http://pesaraketanha.blogsky.com

دردونه عزیز
دست روی دلم نذار که خونه
من اکثر درسهارو با نسبت جوابهای درست جواب دادم
فقط ۲تا اشکال بزرگ داشتم
یکیش این بود که بقیه رو بجای اینکه خالی بذارم غلط زدم و نمره منفی من سر به فلک کشید: ۵۶ نمره منفی
از طرف دیگه داخلی رو نرسیدم بخونم و متیجه این شد که از داخلی ۱۸ نمره منفی عایدم شد و ۶۶ نمره مثبت
من این نتیجه رو از حرفای شما و تجربه خودم می تونم بگیرم که موفق بودم اگر:
۱- به همون اندازه که در مینورها و زنان و جراحی و اطفال مطالعه داشتم داخلی رو هم خونده بودم که با این حساب فکر می کنم حتی با خوندن خلاصه ترین کتب یعنی مرور سریع هم به این مقصود می رسیدم

۲-در جواب دادن به سوالاتی که شک داشتم تامل بیشتری می کردم ( البته انکار نمی کنم که تعدادی از اونها هم درست در اومد.)

خلاصه کلام و جواب سوال شما اینکه می شه از خلاصه ترین کتابها هم این تعداد سوال رو درست جواب داد. پس بهتره یک کتاب فشرده رو کامل بهش مسلط باشیم تا اینکه یک کتاب بزرگ خونده باشیم و همه چیزشو قاتی کرده باشیم و مرور هم نتونیم در فرصت باقیمانده انجام بدیم

دردونه جمعه 24 تیر 1384 ساعت 06:41 ب.ظ

مرد شب عزیز
از توجه ات ممنونم.امیدوارم رتبه هایی که گفتم کمکت کرده باشه.

لطفا شما هم اگر براتون مقدور هست ؛ در مورد روش درس خوندن صحیح نظر بدین.
اگر از روش پیشنهادی بنده هم انتقادی به نظرتون میرسه ؛ بفرمایید ؛ خوشحال می شم. چون هم نقایص خودم رو می فهمم و هم دیگران استفاده خواهند کرد.

مرد شب جمعه 24 تیر 1384 ساعت 06:20 ب.ظ

دردونه عزیز
طبق محاسبات من ارزش رتبه 150 امسال برای سهمیه ازاد در بدبینانه ترین حالت برابر رتبه 90 سال82 است

سوال فروش جمعه 24 تیر 1384 ساعت 06:08 ب.ظ

عزیزان مدافع عدالت بیلاخ
مشاهده کردید ونگریستید که نتونستید حتی لرزه ای کوچک به اندام ما سوال فروشان غیور بیاندازند چه برسد ما را بگیرند ومحاکمه بکنند نعوذ بالله!!
والحمدالله والمنته سوال خران عزیز تر از جان و افتخاران دولت اصلاحات و گفتمان هم در سایه امن با دلی ارام وقلبی مطمئن وسری سرافراز مشغول کسب علم وتجربه اند وبه ریش سه تیغتان میخندند
حتی دیدید که امسال اسطوره نه بوغ و هوش مصنوعی حاج محمد امین رهگذر نابغه ای که ۹ساله پزشکی را با دوبار مشروطی در دانشگاه اصفهان با انا انزلنا تمام کرد را در ازمون ۸۴ نفر دومش کردیم تا بفهمید اینجا کجا وما کی هستیم ؟؟؟
گودرزی وحیدر پور و ریاض روغیره هم که شیر فهمتان شد که هیچ پوخی نیستند وتنها الت دست ما بودند وروی انگشت کوچکه مان تابشان دادیم.تا شما را منحرف کنند.
لا اقل بنشینید مثل بعضی از عزیزان بگید کدوم شهر رادیو قبول میشم کدوم شهر نورو -با چه نمره ای لوکس میشم با چه نمره ای دست دوم وغیره وهی از هم تشکر کنید وقربون صدقه هم برید ونفهمید که ما هر کاری دلمان بخواهد با شما میکنیم
حالا هی بشینید توی خونه هاتون بگید تقلب شده تا صبح دولتتان بدمد
امضا محفوظ((مثل خودم))

سحر جمعه 24 تیر 1384 ساعت 05:48 ب.ظ

دردونه جان سلام با تشکر از راهنمایی هایت امیدوارم رادیولوزی شعر خوبی قبول شی و سال دیگه رزیدنت سال ۲ من باشی! فقط اینکه لطفا اسامی اساتید را که سی دی هاشون رو گوش دادی بنوسید با ارزوی موفقیت برای شما

دردونه جمعه 24 تیر 1384 ساعت 03:29 ب.ظ

پسرک عزیز
سوال دیگری می پرسم:
۱۴ از ۲۰ یعنی از ۱۸ سوال زنان ۱۳ تا رو دوست جواب بدی.

حالا به نظر شما برای اینکه ۱۳ تا سوال زنان رو درست جواب بدی باید کتابی که می خونی چند صفحه باشه ؟ ( کتاب خلاصه )
اگه بخوای ۱۷ تا سوال زنان رو درست جواب بدی باید کتابی که می خونی چند صفحه باشه ؟

اگه بخوای ۴ تا از ۶ تا سوال چشم رو درست جواب بدی باید کتابی که می خونی چند صفحه باشه ؟
اگه بخوای ۶ تا از ۶ تا سوال چشم رو درست جواب بدی باید کتابی که می خونی چند صفحه باشه ؟

بعد از اینکه به این سوالها جواب دادی ؛ ادامه می دیم.

... تا بعد ..

پسرک جمعه 24 تیر 1384 ساعت 02:24 ب.ظ http://pesaraketanha.blogsky.com

ممنون دردونه
میشه لطفا کتابهای خلاصه ای که توی هر درس مفید دیدی رو بگی؟

من چند وقت پیش کتابهایی رو که خونده بودم و تعداد سوالهایی که از داخل یا خارج اون کتاب اومده بود رو گفتم

دردونه جمعه 24 تیر 1384 ساعت 11:21 ق.ظ

... خوب
فکر کنم تا اینجا یه شمای کلی از روش مورد نظرم رو تونسته باشم ترسیم کنم.
پیشنهادهای بنده ( که البته ممکنه خالی از اشتباه هم نباشه و قبل از بکار بردن اونها بهتره با افراد دیگه ای که رتبه خوبی اوردن حتما مشورت کنید ) :

۱- تستهای سالهای گذشته پره انترنی و دستیاری رو حد اقل ۲-۳ بار مرور کنید.
اون تستهایی رو که غلط می زنید در یک جایی یادداشت کنید تا در دفعات بعد دوباره اونها رو مرور کنید ؛ چون بنا بر تجربه ؛ اغلب افراد بعد از مدتی دوری از اون درس ؛دوباره همون تستها رو غلط می زنن !!!

۲-اگر در درسی تستهای ( ارتقا و بورد ) وجود داره ؛ مثل داخلی و جراحی ؛ اونها رو هم بهتره بخونید.

۳-اگر در درسی تستهای ( ارتقا و بورد ) وجود نداره ؛ از اساتیدی که سی دی شون وجود داره استفاده کنید.
بهتره از هر درسی هم از دو تا استاد ( و سی دی ) استفاده کنید که چند تا فایده داره :
ـ مطالب از زاویه دید ۲ تا ادم صاحب نظر گفته می شه.
ـ مرور چند باره مطالبی که اهمیت بیشتری دارند.

۴-اصرار زیادی به خواندن کتابهای حجیم نداشته باشید ؛ بلکه سعی کنید کم حجم ترین کتاب رو انتخاب کنید. این مسئله ۲ تا مزیت داره :
ـ می تونید کتاب کم حجم رو ۴-۵ بار مرور کنید ؛ به جای این که کتاب حجیمی رو ۲ بار مرور کنید .
ـ می تونید کتاب کم حجمی رو که ۴-۵ بار مرورش کردین و کاملا باهاش اشنا شدین رو در عرض (( یک ))‌ روز ؛ در (( یک ماه قبل از امتحان ))‌ دوره کنین ؛ که این مسئله فوق العاده مهمی یه.

۵-حد اقل ۲-۳ ماه قبل از امتحان رو برای دوره کردن بذارین.

فعلا تا بعد ...

دردونه جمعه 24 تیر 1384 ساعت 10:56 ق.ظ

رتبه های ۸۱ در سایت پزشک اینفو هستش و می تونید با وارد شدن به قسمت ( دستیاری ّ) در ستون سمت راست صفحه هر رشته شهری رو که بخواین انتخاب کنین.

دردونه جمعه 24 تیر 1384 ساعت 10:42 ق.ظ

خسته عزیز
از لطفت متشکرم
پارسال که داشتم سی دی اموزش رادیولوژی رو گوش می دادم ؛ استادی که تدریس می کرد ؛ رتبه اول امتحان رزیدنتی بود و توی اون سی دی می گفت که : بعضی از درسها براش سخت بوده و از جمله نورولوژی امینف.
پس می بینی که این مشکل همه اس .
نورولوژی امینف کتاب خیلی سنگینی یه .
من نورولوژی رو اینطوری خوندم:
سی دی اموزشی دکتر شاه بیگی رو چندین بار گوش دادم و کتاب مرور سریع (دکتر ایزدی) رو هم خوندم.از ۸ تا سوال نورولوژی هم ۶ تا درست جواب دادم.

یه نکته رو هم اینجا بگم که هیچ کدوم از کلاسهای رزیدنتی نیست که همه سی دی هاش به درد بخور باشه بلکه باید به استاد مربوطه توجه کرد.من سی دی هایی که تهیه کردم از حدود ۴ تا از این کلاس ها خریدم؛ یعنی از هر کدوم استادی رو انتخاب کردم که دوستام توصیه کرده بودن.

در مورد کتابها هم این موضوع صدق می کنه. یعنی از هر کدوم از سری کتابهای خلاصه ؛ بعضی هاش بدرد می خوره و بعضی هاش نه.( منظورم سری کتابهایی مثل : نکات برتر؛ مرور سریع؛ ای.او.ام ؛ رتبه برتر؛ رتبه یک ؛ و .... هستش)

فعلا تا بعد ...

خطاب به دردونه جون جمعه 24 تیر 1384 ساعت 10:41 ق.ظ

دردونه جون شما که به رتبه های ۸۱ دسترسی داری میونی رتبه جراحی عمومی شهرای مختلف رو وپیش بینی خودت رو برای امسال بنویسی؟ متشکرم

دردونه جمعه 24 تیر 1384 ساعت 10:16 ق.ظ

سلام پسرک عزیز
افرین ؛ کاملا درست گفتی. من این سوال رو از خیلی ها پرسیدم ولی اغلبشون نمره ای بالاتر از ۱۷ رو می گفتن که اشنباه بود ؛ چون ۱۷ از ۲۰ یعنی ۵۱۰ از ۶۰۰ .
این نکته مهمه چون گرفتن نمره ۱۶ یا ۱۷ از هر امتحانی کار سختی یه ولی گرفتن ۱۴ یا ۱۳ کار سختی نیست ؛ این و هممون در دوران تحصیل در دانشگاه تجربه کردیم و لزومی نمی بینم در موردش بیشتر توضیح بدم.( ۱۴ از ۲۰ یعنی ۴۲۰ از ۶۰۰ و با این نمره در هر سالی ( به جز ۸۲ که تکلیفش مشخصه) میشه هر رشته لوکسی قبول شد)

اشتباهی که اغلب قریب به اتفاق ما می کنیم اینه که برای نمره ۱۸-۱۹ درس می خونیم ولی ۱۱-۱۲ هم نمی گیریم ؛ این رو از صحبت های اغلب بچه ها میشه فهمید. مثلا در همین صفحه از خانم دکتر ناهید : ( ... ۲ ساله که پدرم در اومده و واقعا عالی خوندم و حداقلش لیاقت داخلی رو داشتم ... ) دلیلش رو هم گفتم که این کتابها رو حتی در عرض ۱۰ سال هم نمیشه (عالی) خوند.

... و اما ادامه بحثمون :
چند تا مثال دیگه می زنم از این که سوالات برای من (( تکراری )) بود:
( سوال: دیس بتا لیپو پروتئینمی ) از سوالات غدد امسال رو دکتر نیک پور در سی دی اموزشی اش میگه :
هر وقت در سوال کفتند ( گزانتوم های پوستی در خطوط کف دست وجود دارد ) فوری بفهمید که منظور از سوال دیس بتا لیپو پروتئینمی است ؛ این هم چندین بار در امتحان ارتقا تکرار شده !!
( سوال : محاسبه کلیرانس کراتینین در بیمار خانم) از سوالات کلیه ؛ دکتر نیک پور سر کلاس توضیح می ده که که: این رو تا حالا چند بار در ارتقا داخلی پرسیدن و هر بار اغلب رزیدنت ها بدون ضرب کردن عدد نهایی در ۸۵ صدم(ترای زن ها) ؛این سوال رو غلط جواب دادن؛ همون اتفاقی که در امتحان ما برای اغلب کسانی که این سوال براشون تکراری نبود ؛افتاد.

فعلا تا بعد ...

خسته جمعه 24 تیر 1384 ساعت 10:08 ق.ظ

دردونه جان از راهنماییهای بسیار خوبت ممنونم من که همه اونارو دنبال میکنم یه پیشنهاد:میشه اول لیست کامل هر کتابی که برای هر درس خوندی بنویسی تا ما تهیه کنیم و یه سوال با توجه به اینکه اکثر رفرنسها عوض شده چه کار کنیم خوندن نورو برام خیلی سخته میشه یه کتاب مختصر ولی مفید معرفی کنی ممنون.

پسرک جمعه 24 تیر 1384 ساعت 08:43 ق.ظ http://pesaraketanha.blogsky.com

ممنون دردونه
فکر می کنم از ۲۰۰ باید ۱۴۰ بگیرم. پس از ۲۰ ۱۴ باید بگیرم دیگه!

[ بدون نام ] جمعه 24 تیر 1384 ساعت 02:42 ق.ظ

مقایسه سال ۸۱با ۸۲و۸۲با امسال کاملا غلط است ولی میشود ۸۱را با امسال مقایسه کرد

رتبه های سال ۸۲ به بچه ها شوک وارد کرد انتخاب بچه ها منطقی نبود که بعدا خیلیها پشیمان بودند

من ۸۲ با نمره ۴۲۱ قبول نشدم وامسال رتبهام ۷۰۹ شد

دردونه جمعه 24 تیر 1384 ساعت 01:43 ق.ظ

برای فهمیدن قسمتهایی که احتمال سوال اومدن از اونها زیاده باید سوالات سالهای قبل رو ((به دقت)) بخونی.
(( به دقت )) یعنی این که اگر در سوالی پرسیده که : فلان علامت بوتولیسم چطوریه ؛ باید بقیه علایم بوتیلیسم رو هم بخونی.
ولی این کافی نیست . باید بفهمی که علاقه طراح سوال به چه چیزهایی بیشتره ؛ چون هنوز هم مطالبی وجود داره که طراحان سوال به اونها علاقمندند ولی هنوز در امتحان پذیرش دستیار سوال نیومده.مثال : در سوالات پوست امسال (سوال :مایت دمودکس ) و ( سوال : کمپلمان ۵ ) تا حالا سوال امتحان پذیرش دستیار نبوده ولی شاید برات جالب باشه که بدونی این سوالها هم تکراری بودند !!
توجه داشته باش که اغلب طراحان سوال یا عضو هیات بورد هستند یا اگر عضو مستقیم هیات بورد نباشند ؛ همون علایق رو دارند ( چون رزیدنت سابق همون اساتید هستند ).
پس برای این که بفهمی کدوم قسمت از مطالب حجیم کتابهای رفرنس بیشتر مهمه باید علاوه بر مرور ((چند باره )) سوالات سالهای گذشته ؛ علایق این اساتید محترم رو هم کشف کنی.
راهی که من برای این کار انتخاب کردم این بود که از هر درسی ؛ سی دی اموزشی (( دو )) تا از کسانی که به تازگی امتحان ( بورد ) داده بودن رو استفاده می کردم. یا کتابی که سوالات امتخان ارتقا با پاسخ تشریحی داشت رو می خوندم.
مثال ۱ : کتاب ( سوالات جراحی شوارتز از سری رتبه برتر ) همه سوالات پره انترنی و دستیاری و ارتقا و بورد رو یکجا داره.اگه کسی ۳-۴ بار همه اون رو بخونه تقریبا همه سوالات رو می تونه بزنه.
مثال ۲ : من برای پوست کتاب (مرور سریع ) دکتر ایزدی + سی دی کلاس دکتر ایزدی(متخصص پوست) رو خوندم.۵ تا از سوالات پوست رو هم درست زدم. کتاب ۶۰ صفحه است و سی دی هم ۶ ساعت !!
اون ۲ تا سوال پوست که گفتم رو این متخصص پوست هم تو کتابش نوشته و هم تو سی دی اش توضیح می ده ؛ چرا ؟ چون برای امتحان بورد و ارتقا اینها مطالب مهمی هستند ( ولی من و تو این رو نمی تونیم بدونیم )؛ پس با این روشی که عرض کردم ؛ عملا این ۲ سوال هم برای من تکراری بودند.

نکته جالب دیگه این که حداقل ۱۵۰ تا سوال امتحان ( به این روش ) تکراری هستند.

فعلا تا بعد ؛ خدا نگه دار

دردونه جمعه 24 تیر 1384 ساعت 12:33 ق.ظ

من اولین باری که امتحان رزیدنتی دادم علیرغم اینکه امتحان ساده تر از امسال بود و من هم فرصت بیشتری برای درس خوندن دلشتم ( و اون موقع مجرد هم بودم ) ولی نمره ام کمتر از ۳۰۰ شد.
در بررسی که کردم حداقل دو دلیل برای شکست در امتخانم وجود داشت:
۱- روش غلط درس خواندن
۲- غرور زیاد

مورد ۱ : تاکید خیلی خیلی زیادی می کنم که (( روش )) درس خواندن در این امتحان فوق العاده مهمه.
دلیل : اغلب مراجعی که برای امتحان تایین شده ؛ مرجع رزیدنت ها برای امتحان بورد و پره بورد هستن. یعنی چی ؟ یعنی برای خوندن (( دقیق)) هر کدوم از اونها حدود ۳ تا ۴ سال وقت لازمه . مثل : هاریسون ؛ شوارتز ؛ نلسون و ...
اگه به سایت دبیرخونه مراجعه کنی می بینی که مثلا مرجع نورولوژی برای رزیدنت سال یک : امینف هستش.
پس من اول این واقعیت رو پذیرفتم که نمیشه این کتابها رو همینجوری بگیرم دستم و بخونم .
پس باید چیکار می کردم ؟
متوجه شدم که باید (( انتخابی )) درس بخونم. ولی کدوم قسمتها رو باید انتخاب می کردم ؟
قسمتهایی که احتمال سوال اومدن از اونها زیاده.
فعلا تا بعد ....

دردونه پنج‌شنبه 23 تیر 1384 ساعت 11:50 ب.ظ

سلام پسرک عزیز
اگه موافق باشی من روش درس خوندنم رو به تدریج بگم تا دستم هم کمتر درد بکیره ( از تایپ کردن )

شاید با روشی که می خوام شروع کنم(قدم به قدم) موافق نباشی . ولی باور کن که نو این مدت دو ماهه که از امتحان می گذره برای خیلی ها توضیح دادم ولی چون متکلم وحده بودم اثر چندانی نداشته ؛ پس این بار می خوام یه جور دیگه شروع کنم:
من سوال می پرسم و شما هم جوابی رو بده که به نظرت درسته؛ اینجوری دیگران هم وارد گود میشن.( من تا اخرش هستم؛ اگه هم خواستی هر سوالی داری بپرس تا جواب بدم )

سوال اول : قکر می کنی اگه از ۲۰ چند بگیری می تونی یه رشته لوکس قبول شی ؟

پسرک پنج‌شنبه 23 تیر 1384 ساعت 10:58 ب.ظ http://pesaraketanha.blogsky.com

دردونه ازت خیلی ممنون خواهم شد اگه در مورد روش درس خوندنت صحبت کنی
اینو خیلی وقت پیش خواهش کردم که نمره بالاها از روش درس خوندشون بگن ولی انگار بعضیا اگه بگن از نمره شون کم می شه!

دردونه پنج‌شنبه 23 تیر 1384 ساعت 10:05 ب.ظ

سلام به مرد شب عزیز
از راهنمایی هات خیلی خیلی ممنونم.

در مورد رتبه های سال ۸۲ (ازاد مرد) فقط اطلاعات زیر رو دارم:

رادیولوژی اهواز نمره ۴۶۲ با رتبه کل ۱۰۷
رادیولوژی کرمان نمره ۴۶۱ با رتبه کل ؟؟؟
رادیولوژی کرمانشاه نمره ۴۶۱ با رتبه کل ؟؟؟
رادیولوژی زاهدان نمره ۴۶۰ با رتبه کل ۱۲۰

در ضمن اخرین نفر ازاد مرد نورولوژی :
نورولوژی اهواز نمره ۴۳۷ با رتبه کل ۲۷۳
به این دلیل می گم این اخرین نفر در نورولوژی بوده که یه نفر با نمره ۴۳۶ که همه نورولوژی ها رو زده بود ؛ قبول نشد.

البته این رو هم در نظر بگیر که پارسال خیلی هرج و مرج بوده.

راستی حالا متوجه شدی چرا خیلی به قبولی رادیولوژی امیدوار نیسبم؟ ( اخرین نفر رادیولوژی پارسال رتبه کل ۱۲۰ داشته )

امیدوارم تونسته باشم کمکت کنم.

در ضمن خواهش می کنم برای راهنمایی دیگران روش درس خوندن خودت رو بگو.
من در کلاسهای رزیدنتی شرکت نکردم ( به جز در یک درس ) ولی از سی دی های این کلاسها استفاده کردم که خیلی مفید بود.
باز از تایپ کردن خسته شدم ؛ تا بعد ؛ خدا نگه دار

مرد شب پنج‌شنبه 23 تیر 1384 ساعت 08:27 ب.ظ

خانم دکتر ناهید
من با کسانی که معتقدند کلاسهای دستیاری کمک زیادی میکنه کاملا مخالفم و معتقدم که این کلاسها فقط به درد کسانی میخوره که پایه ضعیفی دارند یا سالها از درس دور بودند. در حال حاضر از میان حدود 15 نفر نمره بالای 400 که من میشناسم فقط 3نفرشون از این کلاسها استفاده کردند که اونها هم همون شرایطی را که عرض کردم داشتند
در دونه عزیز
همنطور که گفتم از میان تفرادی که من میشناسم و رتبه زیر 150 اوردند فقط یکی انتخاب اولش رادیو بود که اونهم خانم دکتری بود که رتبه کلش30 شده بود از سهمیه خانمه هم استفاده نکرده بود . البته شنیدم که یکنفر دیگه هم با رتبه حدود 150 رادیو انتخاب کرده ولی مطمئن نیستم . امسال در اصفهان سال چشم - نورو وروان بود
دو تا خواهش از دوستان داشتم
- اگه کسی اخرین رتبه قبولی رشته های نورو و نورو سرجری در شهرای مختلف را داره بگه( درسال82)
2-در امتحان سال 82 رتبه کل نمره 440 چند بوده ( اگه رتبه نمره های دیگه را هم بگین ممنون میشم)

ناهید پنج‌شنبه 23 تیر 1384 ساعت 07:10 ب.ظ

دردونه عزیز هممون می دونیم که این پیش بینیها مطلق نیست ولی از سر ناچاری و برای اینکه غرق نشیم دست به هر چیزی میبریم شاید تسلی خاطر باشه
از اینکه ارزش قایل شدی و بهم جواب دادی متشکرم
۲ ساله که پدرم در اومده و واقعا عالی خوندم و حداقلش لیاقت داخلی رو داشتم
ولی چون امکانشو ندارم که از کلاسای دستیاری استفاده کنم از سی دی هم استفاده نکردم با رتبه ۲۲۰۰ منتظر معجزه هستم...
خدا وند قادر کسانی که ما ها رو که نخبه های این مملکتیم رو به این روز انداخته جزاشونو خودش بده
نمیدونم دیگه چی بگم....

دردونه پنج‌شنبه 23 تیر 1384 ساعت 07:07 ب.ظ

دوستان بسیار عزیز ؛
چند پیشنهاد دارم برای دوستان بزرگواری که اضطراب زیادی در مورد اعلام نتایج دارند.

( قبل از هر چیز بگویم که من هم مثل همه شما دغدغه فکری در مورد قبولی دارم ؛ به چند دلیل :
۱-متاهل هستم و همانطوری که می دانید جابجایی از یک شهر به شهر دیگر ؛ ان هم در یک فرصت یک ماهه کار دشواری است.
۲-کنجکاو هستم که بدانم در چه رشته ای قبول می شوم.
۳-و ... )

تا حدود یک ماه دیگر نتایج اعلام خواهد شد و هر کدام از ما از کم و کیف کار مطلع خواهیم شد. ولی انچه مهم است این که نباید این فرصت یک ماهه را از دست یدهیم.
کسانی که امتحان داده اند چهار دسته می شوند :
۱- کسانی که میدانند قبول می شوند و رشته قبولی خود را هم مطمئنا می دانند.
۲-کسانی که میدانند قبول می شوند ولی رشته قبولی خود را نمی توانند بدرستی حدس بزنند.
۳-کسانی که نمیدانند قبول می شوند یا نه.
۴-کسانی که مطمئنا میدانند که قبول نمی شوند .

تکلیف گروه اول و چهارم روشن است.این گروه دوم و بخصوص گروه سوم اند که اضطراب دارند.
توصیه به گروه دوم :
در کنار کار کردن حداکثری ( چون از دو ماه دیگر حقوق بخور نمیر ۱۵۰۰۰۰ تومانی دارند) از الان شروع کنند به خواندن درسی که حتی اگر در ان رشته فبول نشدند به دردشان بخورد.مثلا خودم شروع کردم یه خواندن گرافی قفسه سینه . اگر رادیولوژی قبول شدم که چه بهتر و رشته بعدی هم که زدم قلب هستش که خوندن گرافی قفسه سینه به درد اون هم می خوره.
توصیه به گروه سوم:
شروع کنند به خواندن درسی که در هر دو حالت قبول شدن و قبول نشدن به دردشان بخورد.مثلا کسی که اطفال زده ( یا مثلا داخلی ) اطفال ( یا داخلی ) بخونه . این افراد معمولا در این یک ماه تمرکز خوبی ندارند پس بهتره تستهای همون درس رو بزنن.

یک پیشنهاد دیگه هم دارم : کسانی که نتیجه خوبی در امتحان گرفته اند تجاربشون رو در اختیار بقیه قرار بدهند.
من رتبه کل کمتر از ۱۵۰ در امتحان اوردم و از خودم شروع می کنم ؛ ولی حالا از تایپ کردن خسته شدم ؛ پس تا بعد ؛ خدانگهدار.

[ بدون نام ] پنج‌شنبه 23 تیر 1384 ساعت 06:20 ب.ظ

[ بدون نام ] پنج‌شنبه 23 تیر 1384 ساعت 06:19 ب.ظ

دردونه با معرفت از اینکه جواب دادی ممنونم ولی من باز بلا تکلیف موندم! هر چه هست از قامت ناساز بی اندام ماست ور نه تکلیف تو بر بالای کس کوتاه نیست یک خانم دکتر خسته

[ بدون نام ] پنج‌شنبه 23 تیر 1384 ساعت 06:05 ب.ظ

دردونه پنج‌شنبه 23 تیر 1384 ساعت 06:02 ب.ظ

دوست ساعت ۵:۵۷ بسیار بسیار عزیز ؛
جواب به سوال شما سخته ولی سال ۸۱ با این رتبه میشده بیهوشی قبول شد.

[ بدون نام ] پنج‌شنبه 23 تیر 1384 ساعت 06:01 ب.ظ

دردونه پنج‌شنبه 23 تیر 1384 ساعت 05:59 ب.ظ

پاسخ دوست ساعت ۵:۳۱ ؛
اخرین رتبه سال قبل رو نمیدونم.

[ بدون نام ] پنج‌شنبه 23 تیر 1384 ساعت 05:57 ب.ظ

دردونه بسیار بسیار عزیز خواهش میکنم راهنمایی کنید با نمره ۳۰۳(۲۱۴۵) میشود بیهوشی بدترین محل قبول شد؟دارم از بلاتکلیفی میمیرم تورو خدا جواب بدید منتظرم چه شما چه هر کس دیگه که این کامنت رو میخونه ممنونم.

دردونه پنج‌شنبه 23 تیر 1384 ساعت 05:56 ب.ظ

خانم دکتر ناهید عزیز
جواب به سوال شما برای من سخته ؛ به دو دلیل:
۱- چون سهمیه من مرد ازاد هستش و محاسباتم هم همش در این زمینه بوده.
۲- در مورد این سه رشته مورد نظر شما هم اطلاعات دفیفی ندارم .
ولی با توجه به نتایج سال ۸۱ ؛ با رتبه کل ۲۰۰۰ جای امیدواری زیادی است ولی اگه بالای ۲۳۰۰ باشی امید خیلی کم میشه.

[ بدون نام ] پنج‌شنبه 23 تیر 1384 ساعت 05:31 ب.ظ http://isa

د رد ونه عزیز از راهنمایی شما ممنونم میدانید اخرین رتبه بیهوشی سال قبل چند بوده / ممنونم

ناهید پنج‌شنبه 23 تیر 1384 ساعت 05:17 ب.ظ



دردونه عزیز میشه منو راهنمایی کنین که به نظرتون حد اکثر رتبه ای که میتونه از اطفال یا زنان یا عفونی قبول بشه چنده؟حتی زاهدان.خیلی متشکر میشم.

یاشار پنج‌شنبه 23 تیر 1384 ساعت 04:45 ب.ظ

ممنون دردونه عزیز

[ بدون نام ] پنج‌شنبه 23 تیر 1384 ساعت 02:23 ب.ظ

دردونه عزیز میشه منو راهنمایی کنین که به نظرتون حد اکثر رتبه ای که میتونه از اطفال یا زنان یا عفونی قبول بشه چنده؟حتی زاهدان.خیلی متشکر میشم.

دردونه پنج‌شنبه 23 تیر 1384 ساعت 01:32 ب.ظ

دوست عزیز ساعت ۱۱:۱۴
از حسن نظرت ممنونم.

دوست ساعت ۱۱:۳۹ ؛ اگر وضعیت بیهوشی مثل سال ۸۱ باشه به احتمال زیاد قبولی.

[ بدون نام ] پنج‌شنبه 23 تیر 1384 ساعت 11:39 ق.ظ

دوستان میشه لطفا بگین با رتبه کل ۱۴۹۰ نمره ۳۲۶ میشه بیهوشی شهرستان قبول شد /

دردونه پنج‌شنبه 23 تیر 1384 ساعت 10:40 ق.ظ

یاشار عزیز
سال ۸۱ : اعصاب ایران : نمره ۳۶۰ و رتبه کل ۳۳۱
سال ۸۱ : توانبخشی بهشتی : نمره ۳۸۰ و رتبه کل ۱۸۳
و توانبخشی ارتش نمره ۳۷۰ و رتبه کل ۲۵۱
بنابراین من فکر می کنم احتمالا اعصاب شهر تهران قبول شی انشااله

یاشار پنج‌شنبه 23 تیر 1384 ساعت 04:01 ق.ظ

دوستان فکر می کنید با رتبه کل حدود 330 مرد آزاد می تونم به نورولوژی تهران یا توانبخشی تهران امیدوار باشم؟

[ بدون نام ] پنج‌شنبه 23 تیر 1384 ساعت 02:17 ق.ظ

رتبه ۱۵۰ شما حتما در یکی از شهرهای بزرگ رادیو قبول هستی نگران نباش در شهر ما هم رتبه های خوب بیشتر چشم پوست وقلب انتخاب کرده انر

رادیو در تهران طرفدار بیشتری داره که امسال رتبه ها پخش شده اند
از طرف ساعت ۱۱:۱۴

دردونه چهارشنبه 22 تیر 1384 ساعت 11:36 ب.ظ

سلام مرد شب عزیز ؛ خیلی خیلی متشکرم
شما چند نفر رو در اصفهان میشناسید که رادیولوژی انتخاب کرده باشند ؟
ایا به نظر شما دوست عزیز ؛ من شانسی در رادیولوژی اصفهان شانس قبولی دارم ؟
( توجه داشته باش که امسال تمایل به رادیولوژی بیشتر از سال ۸۱ شده و این رو از اخرین نفر مرد ازاد در رادیولوژی ۸۲ با رتبه کل ۱۲۰ میشه حدس زد )

مرد شب چهارشنبه 22 تیر 1384 ساعت 10:46 ب.ظ

در دونه عزیز من فکر میکنم که باید به رادیو کاملا امیدوار باشی حتا به شهر های بهتر . البته هیچ نظر قطعی نمی توان داد ولی فکر کنم برای پسرها تا 240 بشه تا 50 در صد به رادیو امیدوار بود.
از افرادی که من میشناسم و رتبه کل بهتر از 150 داشتند 3نفر چشم-1نفر پوست-1نفر روان-1هفر ارتو- 1نفر قلب- 1نفرنورو سرجری و 1نفر رادیو انتخاب کردند البته شاید این به خاطر این بوده که من بیشتر با پسر ها اشنایی داشتم و رادیو در بین خانمها طرفدار های بیشتری داره. البته قبولی رادیو برای خانمهایی که از سهمبیه خانمها استفاده نکردند از اقایون سخت تر میشه چون در رادیو خانمها ظرفیت حداکثری دارند

دردونه چهارشنبه 22 تیر 1384 ساعت 02:05 ب.ظ

از کامنت ساعت ۱۱:۱۴ متشکرم.
ولی من فکر می کنم خیلی خوش بینانه نظر دادین.
اینطور که من شنیدم امسال تمایل به رادیولوژی خیلی زیاد شده.تو شهر ما که اینجوری بوده. اگه می شه بگین در شهرهای دیگه و بخصوص تهران تمایل به رادیولوژی چطور بوده.
رتبه کل من حدود ۱۵۰ است

حاتم طایی چهارشنبه 22 تیر 1384 ساعت 11:23 ق.ظ

دیشب مهمانی داشتم از شهرستان خاطرات قدیمی ؛ من خوشحال بودم ؛
دیدم تو فکره:

گفتم : سلام رفیق کهنه !
گفت : سلامی چو بوی خوش بی وفایی !
گفتم : شنیده بودم رفتی جایی که تویی و زمین و خار و گوسفند و ریگ فکر می کردم پیغمبر بشی ولی نه شاعر !
گفت : از بس شعار شنیدیم شاعر شدیم.
گفتم: باز چی شده منکه به نالیدن تو از روزگار عادت کردم؛ اون از قائله اعتراضات و تحصنهات، این ازامتحان افتضاحی که دادی ، حالا هم که از ...
گفت : ببین من رفته بودم طرح 3 پنجم تا به مهر امسال برسم هزارتا بدبختی و بیچارگی که بماند کشیدم و شد اگرچه نتیجه امتحانم تمام زحماتم را به باد داد و دیگه 5 سوم هم برام فرقی نمی کنه ولی ...
گفتم : آب که از سر گذشت ...
گفت : نه ؛ جریان اینه که بدجوری کفگیر به ته دیگ خورده گفتم منکه یه سال موندگار شدم همونجا بمونم یه پولی هم در بیارم درسمو هم بخونم شاید سال بعد فرجی شد...
گفتم : چه خوب از شکست پل پیروزی ...
گفت : شاهنومه آخرش ...
گفتم : اینکه دیگه مشکل نمی تونه باشه .
گفت : طرح پزشک خانواده رو که شنیدی : من می خواستم لای این طرح بر بخورم ؛ این تازه شروع ماجرا بود.
گفتم : ماجرا؟
گفت : مگه نشنیدی این طرح اول باید پزشکای رسمی ، بعد سهمیه ای ؛ بعد خودی ، بعد نخودی و بعد مثل من ناخودی رو شامل بشه تو اینجاهم من 200 % حد نصاب نفر آخر رو نیاوردم .
گفتم : اونجا هم بعله؟

گفت : تازه اینکه این سفره 600 تومانی به بالا فکر کردی فقط برای مهمونهای خودی گسترده شده؟ نه غذاش هم باید از کیسه فقرا تأمین بشه!
گفتم : برو بخش خصوصی ! کار کن.
گفت : طرح پزشک خانواده تیپ ارجاع و پوشش اجباری بیمه ای 2500 نفری داره یعنی فکر می کنی اونجا که 3 پنجمه چند تا 2500 تایی بیمار داره؟
گفتم : من اینها رو نمی فهمم ، من مرفه بی دردی هستم که بابام خرجمو می ده واضح تر بگو.
گفت : نمی دونی مگه چون این طرح باید اول رسمی های مراکز بهداشت رو به کار بگیرن؟ همونجایی که من بودم دیگه به کسی اعلام نیاز طرح نمی دن و به بچه هایی که از طرحشون مونده هم گفتن عدم نیازبگیرین و تشریف ببرین وگرنه خودمون بزودی با تثبیت طرح عدم نیاز بهتون می دیم.
گفتم : اینکه خوبه چون مثل اینکه کفایت بهداشت به جایی رسیده که میهن اسلامی داره به خودکفایی در مناطق محروم می رسه نسبت به مدت مشابه پیش از زمان هخامنشیان زیرا خودی ها برای اونجا کفایت می کنه وبه دست نامحرم نا خودی ها هم که ثمره باقیمانده از جرثومه فساد رژیم گذشته یا وارداتی استکبار هستن نیازی نیست.
گفت : پزشک خانواده آخرین اردوگاههای بیگاری و کار اجباری رو حالا که معدن به رگه طلا رسیده ازکارگران مفت و اجیر اجباری دیروز که با سراب در آمد حداقل شکلات خوشحالی رو می بوسیدن می گیره.
گفتم : شما با الگوهای اقتصادی رقابتی بخش خصوصی با کلنیک و مطب پارالل با مراکز بهداشت رقابت کنین.

گفت : قشنگ! سیستم خدمات بهداشتی در مناطقی که بشه مطب زد که اکثرا همین مناطق تحت پوشش پزشک خانواده ست تنها با بیمه ممکنه اونجا مریضها پول یه ویال پنی سیلین هم ندارن وقتی تمام دارایی آدمها اونجا 2 میلیون تومن نیست تنها با بیمه زنده می مونن اونهم با طرح جدید جارو می شه . این یعنی خوکفایی از بخش خصوصی تا تعرفه دولتی جاری بشه.
گفتم : یعنی کارتل بیمه کشور با این ظاهر عوام فریبانه هم مدیریت استخدام خودی ها رو در دست گرفت هم قوانین بیمه ای رو سنگ بنای اجباری خدمات بهداشتی کرده؟
گفت : آفرین این ترفند تنها راه انحصاری کردن متد ارائه خدمات بود با شعار قشنگ حمایت از روستایی فرهنگ سازی الگوی کار پزشکی دولتی و کاملا بر اساس چارچوبی خواهد بود که بیمه ها تصویب می کنن و گردش مالی واقعی کارکنان هم از فیلتر بیمه می گذره که تسویه دو سالانه داره و به کسی هم پاسخگو نیست.

گفتم : این کارتل بازی توتالیتریسم کمونیستی رو یاد آدم می آره که هرکی قوانین از بالا رو نپذیره اجازه داره گشنه بمونه یا بمیره.لنین هم اعتقاد داشت طبق تئوری مارکس نیروی انسانی ارزان و زیاد نقصان سرمایه رو می پوشونه.
گفت : این نظام عوام فریب ارجاع کنترل دروازه های مالی رو به سمت بزرگان تصمیم گیرنده با سرعت بیشتر و هرزآب کمتر هدایت می کنه و می شه حتی سیستم ارجاع به خودی ها طبق ابر بخشنامه های بعدی مثل حداکثر دو قلم دارو که الان اجباری شده! کم کم دست نا خودی ها رو در شهرهای بزرگ در بخش تخصصی هم تنگ و بسته نگه داره و کم کم انحصار کنترل شده حرف گوش کنی به وجود بیاد که با نام طب ملی بهش افتخار بشه.
گفتم : آقا مافیای پزشکی ! این محصول وطنی باید به خارج از دنیای اسلام هم صادر بشه؛ من پیشنهاد می کنم سهمیه جدیدی در رزیدنتی ایجاد بشه به نام سهمیه آدمهای محروم!

گفت : باهات موافقم : سهمیه پزشکان محروم از هر نوع سهمیه ای برای فوق دیپلم ارشد پزشکی ارزشی یا سیاهی لشکر سابق ! که همزمان با امتحان رزیدنتی البته در آبدارخانه دانشکده ها برگزار شود.

[ بدون نام ] چهارشنبه 22 تیر 1384 ساعت 11:15 ق.ظ

۲۲۲ رتبه سهمیه بومی بوده

[ بدون نام ] چهارشنبه 22 تیر 1384 ساعت 11:14 ق.ظ

سال ۸۱ رتبه ۲۵۷ اخرین فرد قبو لی بوده (پزشک اینفو)

پس امسال حدود ۲۷۰ تا ۲۹۰ قبول میشه

دردونه چهارشنبه 22 تیر 1384 ساعت 10:03 ق.ظ

اگه کسی می دونه امسال با چه رتبه ای میشه رادیولوژی زاهدان قبول شد منو راهنمایی کنه ( سهمیه ازاد مرد) . متشکرم
اخرین رتبه کل قبول شده :
سال ۸۱ : ۲۲۲ ( با نمره ۳۷۵ )
سال ۸۲ : ۱۲۰ ( با نمره ۴۶۰ )

[ بدون نام ] چهارشنبه 22 تیر 1384 ساعت 01:54 ق.ظ

رادیولوژی زاهدان رتبه کل ۲۷۰ تا ۲۹۰ ازاد مرد

تریبون چهارشنبه 22 تیر 1384 ساعت 12:31 ق.ظ

http://tribune.blogsky.com/

تریبون اپدیت شد.

[ بدون نام ] سه‌شنبه 21 تیر 1384 ساعت 09:51 ب.ظ

تنها ره رهایی وزارت پروفسور رهگذر وغیره
سوغاتهای دولت اصلاحات وجناب گفتگوی تمدنها را پاس بداریم .از سوال فروشان تقدیر به عمل اوریم چون امسال رهگذر نامدار عرصه پزشکی نفر دوم ایران شد ماشاالله به یک چنین وزیری من رفتم ۲ کیلو اسفند براش بریزم توی مستراح

دردونه سه‌شنبه 21 تیر 1384 ساعت 07:17 ب.ظ

اگه کسی می دونه با چه رتبه ای میشه رادیولوژی زاهدان قبول شد منو راهنمایی کنه. متشکرم

کرم کتاب سه‌شنبه 21 تیر 1384 ساعت 06:51 ب.ظ

اقا خایه وتخمدان تمامی پزشکان راکشیده اند

پرفسور دکتر محمد امین رهگذر سه‌شنبه 21 تیر 1384 ساعت 06:49 ب.ظ

کتاب قبولی دررشته چشم پزشکی بدون معلومات منتشر شد

[ بدون نام ] سه‌شنبه 21 تیر 1384 ساعت 06:20 ب.ظ

احسنت به شیری که خوردی

... سه‌شنبه 21 تیر 1384 ساعت 03:10 ب.ظ

کاش ۰.۰۰۰۰۰۱ درصد از غیرت داروسازها را من و ما داشتیم.

ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد