خانه پزشک

اللَّهُمَّ صَلِّ عَلَى مُحَمَّدٍوَآلِ مُحَمَّد لعنت خدابرسوال فروشان وحامیانشان اللَّهُمَّ صَلِّ عَلَى مُحَمَّدٍوَآلِ مُحَمَّدٍ

خانه پزشک

اللَّهُمَّ صَلِّ عَلَى مُحَمَّدٍوَآلِ مُحَمَّد لعنت خدابرسوال فروشان وحامیانشان اللَّهُمَّ صَلِّ عَلَى مُحَمَّدٍوَآلِ مُحَمَّدٍ

باور نمی کنم
هرگز باور نمی کنم
که سالهای سال زنده ماندنم بطول انجامد .
یک کاری خواهد شد
زیستن مشکل شده است ولحظات چنان به سختی و سنگینی بر من گام می نهند
و دیر می گذرند که احساس می کنم خفه می شوم .
هیچ نمی دانم چرا؟
اما می دانم کس دیگری به درون من پا نهاده است
و اوست که مرا چنان بی طاقت کرده است که احساس می کنم دیگر نمی توانم
در خودم بگنجم ، در خود بیارامم.
از بودن در خویش بزرگتر شده ام واین جامه بر من تنگی میکند.
این کفش تنگ و بی تابی فرار!
عشق آن سفر بزرگ!...
اوه چه می کشم!
چه خیال انگیز و جانبخش است
اینجا نبودن!!!

دکتر شریعتی





A pair of eagle-eyed NASA spacecraft — the Mars Global Surveyor (MGS) and Hubble Space Telescope — are giving amazed astronomers a ringside seat to the biggest global dust storm seen on Mars in several decades. The Martian dust storm, larger by far than any seen on Earth, has raised a cloud of dust that has engulfed the entire planet for several months.


سوال خر                                                                                              سوال فروش
aghebate daneshgah
سوال خر                                                                                              سوال فروش
            بیتربیییییت نباشیییییدbitarbiyaaaaaaaaaaat
عزیزان وقتیکه خود وبلاگ تریبون اعلام کرده چه چیزهایی توی وبلاگشان هست شما چرا سر زدید من که به اوون وبلاگ نرفته ام و هر گز هم نخواهم رفت

روزشمارامتحان دوشنبه۸ فروردین
 سی و هفت روز  تا امتحان


اخبار قبلی:
http://dastyari.blogsky.com/?Date=1383/12&Page=2


از کلیه همکاران گرامی , پزشکان محترم و هموطنان عزیز که هرگونه گزارش
یا اطلاعاتی درخصوص آزمونهای دبیرخانه آموزش پزشکی وتخصصی دارند خواهشمندیم موارد مورد نظر راباآدرس پست الکترونیکی زیردرمیان بگذارند
:
 
http://www.ttmajlis.com/contactus.asp


 وبلاگهای همسایه ها
نظرات 37 + ارسال نظر
پسرک تنها چهارشنبه 10 فروردین 1384 ساعت 08:38 ق.ظ http://cactus.persianblog.com

کسی خونه نیست؟؟!!

پسرک تنها چهارشنبه 10 فروردین 1384 ساعت 08:06 ق.ظ http://cactus.persianblog.com

سلام مرغ سحر چطوری

پچشک چهارشنبه 10 فروردین 1384 ساعت 01:30 ق.ظ

سلام
۱-چرا از غوغاهای مربوط به امتحان خبری نیست؟چی شد؟
۲-چرا تغییرات مربوط به امتحانو سهمیه ها تا ر۴۸ ساعت مانده به امتحان اعلام نمی شود؟


العاقل اذا وعد وفا....

مرغ سحر چهارشنبه 10 فروردین 1384 ساعت 01:02 ق.ظ

سسسلام به پسرک تنها

پسرک تنها سه‌شنبه 9 فروردین 1384 ساعت 11:27 ب.ظ http://cactus.persianblog.com

کجایــــــــــــــــــــــــــین بچه ها؟

پسرک تنها سه‌شنبه 9 فروردین 1384 ساعت 08:52 ب.ظ http://cactus.persianblog.com

دوستان و همکاران
خواندن نوشته من در نگاه اول ممکنه که باعث ایجاد نوعی حس تقابل و موضعگیری و گاها عصبانیت بشه
ولی دقیقتر بخونید. اگه بازم مساله حل نشد پس گوش کنید

من کی گفتم که افراد سطح پایین جامعه نباید وارد پزشکی بشن؟
من کجا گفتم که افراد اشراف زاده لایق حق بیشتری هستند؟
من کجا گفتم که من زاده یک خانواده اشرافی هستم؟
من کی گفتم که پزشک نباید دنبال چرخوندن چرخ زندگیش باشه حالا به هر قیمتی که شده؟
من کی گفتم که پزشکهای قدیم توی هر موقعیتی همونطور می موندن؟
من کی گفتم که طبقاتی بودن رشته پزشکی خوب و مفیده؟
من چنین چیزایی گفتم؟

دوستان
من اگه بخوام فوائد اینکه همه می تونن تحصیل کنن و وارد هر رشته ای بشن رو بگم یک طومار می شه. من اگه بخوام از تساوی انسانها حرف بزنم یک کتاب می شه نوشت.
من معتقد به (( ان اکرمکم عندا... اتقی کم )) هستم
من آنچه که دلیل این نزول جامعه پزشکی می دونستم رو آوردم. ولی هیچوقت نگفتم که باید با این دلایل مقابله کرد و مانع اونها شد. مگه ما برای دارویی که تجویز می کنیم و باعث درمان بیماری می شه عارضه جانبی نداریم؟
این افت فرهنگ جامعه پزشکی هم شاید عارضه جانبی خیلی از درمانها برای ارتقاء سطح سلامت جامعه باشه
پس لطف کنید و مطلب رو یه بار دیگه و اینبار با دقت بیشتری بخونید. اگه بازم جاییش ابهام داشت اینبار بصورت موردی به اون اشاره کنید. در این بحث شریک باشید تا مفید باشه نه اینکه از روی عصبانیت واکنش نشون بدید.
ممنون راهنمایی ها و بحثهای مستدل شما خواهم بود

بخوان تا دپرس نباشی سه‌شنبه 9 فروردین 1384 ساعت 08:22 ب.ظ

کشاورز کم درآمد به جای تراکتور از اسب پیری برای شخم زدن استفاده می کرد. یک روز بعداز ظهر اسب در حین کار در مزرعه افتاد و مرد. همه روستاییان گفتند: «چه اتفاق وحشتناکی».

کشاورز با آرامش گفت: «خواهیم دید».

خونسردی و آرامش او باعث شد که همه افراد روستا گردهم بیایند، با او هم عقیده شوند و اسب جدیدی را به او اهدا کنند.

حالا همه می گفتند: «چه مرد خوش شانسی».

کشاورز گفت: «خواهیم دید».

دو روز بعد اسب جدید از پرچین پرید و فرار کرد. همه گفتند، «چه مرد بدبختی».

کشاورز خندید و گفت: «خواهیم دید».

بالاخره، اسب راه خود را پیدا کرد و همه گفتند: «چه مرد خوش شانسی».

کشاورز گفت: و خواهیم دید.

پس از مدتی پسر جوانی به اسب سواری رفت، افتاد و پایش شکست.

همه گفتند: «چه بدشانس».

کشاورز گفت: «خواهیم دید».

دو روز بعد ارتش برای سربازگیری به روستا رفت، به دلیل شکستگی پای پسر، او را نپذیرفتند. همه گفتند: «چه پسر خوش شانسی».

کشاورز خندید و گفت: «خواهیم دید...»




نوشته شده در روز سه شنبه 09 فروردین 1384 ساعت 6:13pm در گفتگوی مطالب روزانه ۲ در وبلاگ علوم پزشکی

پسرک تنها سه‌شنبه 9 فروردین 1384 ساعت 08:08 ب.ظ http://cactus.persianblog.com

دارم دپرس می شم
دارم مضطرب می شم
می ترسم چیزایی رو که خوندم تا روز امتحان فراموش کنم
می ترسم چیزایی رو هم که فراموش نکرده باشم قاتی کنم
مــــــن مـــــــــی تـــــــرســــــــــم

پسرک تنها سه‌شنبه 9 فروردین 1384 ساعت 04:06 ب.ظ http://cactus.persianblog.com

دیگه حالا آی دی هم تو روز روشن و جلوی چشم آدم جعل می کنن!!!!!

پسرک تنها سه‌شنبه 9 فروردین 1384 ساعت 04:03 ب.ظ http://cactus.persianblog.com

این کامنت بالایی : آدم زنده وکیل نمی خواد
مال من نیست
من ننوشتمش
یه نفر داره مسخره بازی در میاره
اون تکذیبیه مال خودمه
هیچ ربطی هم به نقطه گذاشتن یا نذاشتن نداره

سوال از پسرک تنها سه‌شنبه 9 فروردین 1384 ساعت 03:55 ب.ظ

((؛؛وا؛؛ چه چیز ا که ادم نمی بینه)) پسرک تنها جون مادرت تو مردی یا زنی ؟؟اخه غیر از اوا خواهرها هیچ مردی (( وا )) توحرف زدن بکار نمی بره؟؟؟

پسرک تنها سه‌شنبه 9 فروردین 1384 ساعت 01:51 ب.ظ http://cactus.persianblog.com/

آدم زنده وکیل نمی خواد
مگه من مردم که به جای من تکذیب می کنی؟
من تو وبلاگ شیطانی تریبون نه چیزی نوشتم نه می نویسم
خودم از تو حضور فعالتری دارم
لطفا به جای من تکذیب نکن
بابا بزرگ هم به اونجا سر نمی زنه چه برسه من
اونا یه مشت وحشی اند
وا چه چیزا که آدم نمی بینه
من ته جمله هام نقطه نمی ذارم

پسرک تنها سه‌شنبه 9 فروردین 1384 ساعت 01:38 ب.ظ http://cactus.persianblog.com

یه آدم عوضی با اسم من توی وبلاگ تریبون کامنت می ذاره و چرت و پرت می نویسه
اینجا اعلام می کنم که هیکدومش مال من نیست و من اونجا نه الان و نه هیچوقت کامنت نمی ذارم
حتی این تکذیبیه رو هم اونجا نخواهم نوشت

پسرک تنها سه‌شنبه 9 فروردین 1384 ساعت 01:31 ب.ظ http://cactus.persianblog.com

عرصه سیمرغ جولانگاه همه کسانیست که حرفی از روی منطق بزنند.
پس شما هم لطفا اگه دلیلی بر علیه حرفهای من داری ( مثل سپهر ) بطور مستدل بحث کن.
فکر نمی کنم که همچین کاری اونقدرا وقت ازت بگیره که اینقدر نگرانی. اصلا اشتباه شما اینه که بخاطر ضیق وقتی که دچارش هستی بدون اینکه درباره نوشته من ذره ای فکر کنی فقط با یک نگاه سطحی و یک برداشت ابتدایی در موردش قضاوت کردی
پس لطفا هر وقت که زمان بهت اجازه داد اون موقع درست بخون ، درست فکر کن و درست مخالفت کن. اینطور مخالفت کردن بدون تعارف! ارزشی نداره
مرسی

پسرک تنها سه‌شنبه 9 فروردین 1384 ساعت 01:23 ب.ظ http://cactus.persianblog.com

مرسی بابابزرگ
روشن شدم

بابا بزرگ سه‌شنبه 9 فروردین 1384 ساعت 12:01 ب.ظ

پسرک تنهای عزیز
این عکسهای نجومی موجب ارامش من میشود در واقع نجوم شناسی علاقه اول من است
وقتی که به اسمان نگاه می کنم در مقابل عظمت جهان هستی کره زمین را به اندازه حتی کوچکتر ازویروس می بینم که باید بوسیله میکروسکوپ الکترونی دنبال ان گشت
حال تصور کنید که در درون این ویروس دنبال ایران بگردی و در ایران ان در داخل همین ویروس خودمان را پیدا کنیم و مشکلاتمان را در نظر بگیریم انوقت پی میبرم که چقدر کوچک هستیم در واقع چیزی نیستم وقتیکه به حساب نمی اییم پس مشکلاتمان هم چیزی نیستند.....
چه کسی میتواند بگوید ما زمینیها چه مقدار از این جهان هستی را تشکیل می دهیم
چه کسی میتواند کوچگی کره زمین را در بین این کهکشانهای عظیم که کهکشان راه شیری در بین انها ذره ای بیش نیست به تصور در اورد...
بنظر من ما در این دنیا خیلی کوچکتر از ان هستیم که به حساب اییم .من این درس را از اسمان یاد گرفتم

دوستدار ادب سه‌شنبه 9 فروردین 1384 ساعت 11:02 ق.ظ

بابا بزرگ
رفتن به وبلاگ تریبون و خواندن مطالب آن نه حرام است نه جرم است نه گناه نه اشتباه
مگر نشنیدی که
به لقمان گفتند: ادب از کی آموختی. گفت: از بی ادبان . ...

در تصویری که در صفحه اول قرار دادی نوشته: Our Education System و این تصویر توهینی به تمام افراد تحصیلکرده است که مشخص است که توسط چه کسانی طراحی شده است.
خدا را شکر که عبارت سوال خر و سوال فروش را در کنار آن نوشتی.
لطفا این تصویر و تصویر پسرک زبان دراز را پاک کن و گرنه چه تفاوتی بین بابابزرگ و نویسندگان تربیون است؟

[ بدون نام ] سه‌شنبه 9 فروردین 1384 ساعت 08:53 ق.ظ

اقای پسرک
باید بدون تعارف
به شما بگویم که تحلیل شما از وضع فرهنگی جامعه پزشکی همان قدر ابکی(ببخشیدسطی)است که تحلیل مدیران برنامه ریز بی لیاقت از جمله پزشکیان هم.موضع من هم بماند بعد از پانزدهم که وقت بسیار تنگ و نه چون شما یک درصدی ؟؟؟؟هستم و نه از طبقه ای همچون شما.....شما هم به همان نوشته های گذشته خود ادامه دهید که عرصه سی مرغ نه جو لانگه توست......

پسرک تنها سه‌شنبه 9 فروردین 1384 ساعت 08:16 ق.ظ http://cactus.persianblog.com

یادم رفت اسمم رو روی کامنت بالا (ای میل ) بنویسم!

پسرک تنها سه‌شنبه 9 فروردین 1384 ساعت 08:12 ق.ظ http://cactus.persianblog.com

بابابزرگ جریان این تصاویر نجومی که توی وبلاگ می ذاری چیه؟؟؟؟؟؟

[ بدون نام ] سه‌شنبه 9 فروردین 1384 ساعت 08:09 ق.ظ

آدرس ای میل پزشکیان!!: ( از وبلاگ یادداشتهای یک طبیب):

pezeshkian@iranculture.org

پسرک تنها سه‌شنبه 9 فروردین 1384 ساعت 08:06 ق.ظ http://cactus.persianblog.com

مسائل اساسی پزشکان فقط خوراک و پوشاک نیست. فقط سوال فروشی و تقلب نیست. دغدغه من فراتر از این چیزهاست.

امیدوار سه‌شنبه 9 فروردین 1384 ساعت 08:06 ق.ظ

بابابزرگ ... به کی گفتی بی تربیت؟ به ما؟
دستت درد نکنه

کامبیز سه‌شنبه 9 فروردین 1384 ساعت 02:47 ق.ظ

احساس میکنم مارکو راست میگه
برای خودم متاسفم
(پسرک تنها از طرح معافی؟)

پسرک تنها سه‌شنبه 9 فروردین 1384 ساعت 12:22 ق.ظ http://cactus.persianblog.com

بابا به جون ۲تا دخترم من یه درصدی نیستم
با چه زبونی بگم آخه
اگه یه درصدی بودم که الان انترن بودم
چرا بدون تفکر و بسرعت مینویسید کمی دقیق باشید .نکند شما هم....!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

پسرک تنها سه‌شنبه 9 فروردین 1384 ساعت 12:16 ق.ظ http://cactus.persianblog.com

جناب لعنت بر پزشکیان خائن ! (قحطی ای دی بود دیگه!)
اینکه بدون رودروایسی با خودمون بیایم قبول کنیم که سطح پزشک در جامعه اومده پایین توهین به این قشر فرهیخته نیست.
توهین اینه که داریم دورو برمون می بینیم که یه عده اسمشون رو می ذارن پزشک ولی از خیلی از افراد بی سواد و غیر فرهیخته هم بی فرهنگتر و بی ادبترند. اگه بخوایم باز هم چشم ببندیم وضع از اینی که هست بدتر می شه
پس برای قدم اول اصلاح باید نقص و کاستی رو قبول کرد

پسرک تنها دوشنبه 8 فروردین 1384 ساعت 11:52 ب.ظ http://cactus.persianblog.com

سپهر عزیز

صحبت من بر سر طبقات فرهنگی اجنماع بود و نه طبقات درآمدی . هرچند که اغلب ، و نه همیشه ، ارتباط بین ایندو به همان دلایلی که گفتم نزدیک بوده
مگه اینو قبول نداری که الان پزشک دیگه اون منزلت اجنماعی سابق رو نداره؟ مگه قبول نداری که پزشک امروزی دست به هر کاری می زنه که تا چند سال پیش کسی فکرش رو هم نمی کرد
مگه نمی بینی کسانی که با فحاشی دنبال گشودن عقده شون هستن چقدر زیاد شده؟
آیا یک آدم بافرهنگ عقده هاش رو اینطوری خالی می کنه؟
آیا یک پزشک بافرهنگ برای کسب چند تومن ناقابل حاضره همکارش رو خراب کنه؟ حاضره دست به هر کاری بزنه؟

سابق احترام به پزشک واقعا از روی میل بود و به این خاطر بود که خود پزشکها محترم بودن. و برعکس نظر شما الان هست که از روی درد هست.
نمی خوام بگم که پزشک باید از گرسنگی بمیره چون پزشک شده و نباید دنبال کسب درآمد دیگه ای باشه. ولی اینو قبول کن که وقتی یک نفر وارد یک حرفه می شه با فرهنگ حاکم بر اون حرفه خو می گیره. این فرهنگ مسافرکشها و بساز بفروشها و کسبه و ... رو وارد فرهنگ پزشکها کرد و باعث شد که فرهنگ جامعه پزشکی روزبروز نزول کنه

من این که از همه اقشار وارد این حرفه بشن رو نفی نکردم. ولی این چه بخواهیم و چه نخواهیم باعث اختلاط فرهنگی شد
اگه دلایلی رو برای بالاتر بودن سطح فرهنگی جامعه پزشکی نسبت به کل جامعه در سالیان گذشته آوردم به معنی این نیست که خواهان ادامه اون ادله باشم.

بلکه صحبت من صرفا یک نگاه تحلیلی بود به شرایطی که منجر به سقوط فرهنگی پزشکان شد

لعنت بر پزشکیان خائن دوشنبه 8 فروردین 1384 ساعت 11:32 ب.ظ

امیدوارم پسرک یک درصدی مشهد وهمه پسرکهای ایران که پراست از نخبگانی که بغض در گلو خورده اند کمی حداقل کمی متوجه شده باشد که منظور از پرداختن به مسائل اساسی نه توهین به این قشر فرهیخته به جرم تلاش برای زیستن بلکه فریاد برای احقاق حق انان است.

دو کلوم دوشنبه 8 فروردین 1384 ساعت 06:51 ب.ظ

زنده باد سپهر عزیز الحق که گل گفتی وگل هستی وخاک بر سر پیش کسوتان پزشکی ایران که در زمان خودشان خیلی راحت وبی دغدغه پزشک شدند.متخصص شدند.درامد نجومی پیدا کردند وهیچ یک از بیدادها وحق کشیها وسهمیه های کوفت وزهر مار ما را نداشتند ومسلما چنین افرادی نمی توانند جامعه جوان پزشکی را درک وتحمل کنند .اون از نظام پزشکی درپیت اون از وزارت بهداشت ووزیر ودبیر ومعاون وحراستچی خائن وسوال فروشش اون از رییس جمهور محبوب!!!وحراف خالی بند. واون از دستگاه عدلیه!!!! و سازمانهای بیمه گر ظالم وضد پزشکان جوان واون هم ازجامعه منفعل وسر درگریبان وافسرده پزشکی و...... کدام یک از این به اصطلاح پیشکسوتان پزشکی ؛ سد های تنومند کنکور وامتحان علوم پایه وپره انترنی و طرح وامتحان مزخرف دستیاری وسهمیه های من دراوردی وهزار تبعیض پیدا ونهان و.... را در پیش رو داشتند مسلما اگر اینها در زمان خودشان چنین موانع صعب العبوری داشتند عمرا میتوانستند اصلا از پشت کنکور عبور کنند چه برسد پزشک عمومی یا متخصص شوند .واقعا باید به حال پزشکان جوان گریه کرد که که این پیشکسوتان خود خواه ونالایق برایشان مدیریت وبرنامه ریزی و تصمیم میگیرند .اینها حتی میترسند به رزیدنتها کار یاد بدهند مبادا فردا رقیبشان شوند؟؟؟؟؟؟!!!!!! کسی اگر به فکر علم واحیای جنبش نرم افزاری است((قابل توجه جناب دکتر ریاض)) باید بداند که عدم پیشرفت وعقب ماندگی ایران از قافله ترقی دیگر کشورها همین هاست وخانه از پای بست ویران است

قربانی دوشنبه 8 فروردین 1384 ساعت 05:28 ب.ظ

دوست من سخنان سپهر عین حقیقت است.من بسیار سراغ دارم استادان پیر که مظهر بی فرهنگی بودند یادتان باشد وضع امروز را ما نساختیم قدرت فرهنگسازی آنهاست!آنها لقمه صبحانه شان را هم دکتر قریب از خانه می آورد(مستند) ولی از اضافه شدن حقوق ۱۰۰۰۰۰ تومانی رزیدنت یا ۴۰۰۰۰ تومانی انترن می ترسند.دوست من بی فرهنگی زبان نیست عملکرد است آنها خاینند که ما نسل بی هویت شدیم!

سپهر دوشنبه 8 فروردین 1384 ساعت 05:11 ب.ظ

پسرک تنها

من سپهرم
من پزشکم
پدرم کارمند است
من در یک نقطه متوسط شهر زندگی می‌کنم
من مسکن ندارم
من موبایل ندارم
من ماشین ندارم

حال تو بگو من فرهنگ دارم یا بی فرهنگم؟

پسرک تنها

ماههاست که در این وبلاگ مطلب می‌نویسی. نمی نویسی؟
اگر هدفت رسیدن به چنین نتیجه‌ای بود که این از همان اول محقق بود. ماهها با هم آمدیم تا این طلسم را بشکنیم و اینک چنین می نگاری که ریشه تمام این مشکلات در شکسته شدن این طلسم است و این طلسم باید برقرار بماند تا ایران ایران بماند. باید علم و دانش، نه ، پست و مدرک در دست طبقه‌ای خاص قرار گیرد تا ایران، ایران شود.

پسرک تنها

مگر آن زمان که چنین بود که تو گفتی. وضع بهداشت و مرگ و میر مردم چگونه بود. عزت و احترام پزشک از روی میل بود یا فقط بخاطر درد و بیماری. مگر در حال حاضر مدیران، مسئولان، اساتید هیات علمی غیر از همان پزشکان باتربیت و بافرهنگ (از نظر شما) هستند.
پس این همه مشکل چرا؟

پسرک تنها

یکی از مشکلات عمده جامعه پزشکی وجود همین پزشکان به قول شما با فرهنگ و با تربیت است که چون زمانی بدلیل نبود پزشک در استان، او تنها پزشک استان و یا چند استان بوده است درآمدی سرشار داشته و اینک نیز با لطایف الحیل و با نشستن بر پست های رنگارنگ به چیزی جز همان درآمد فکر نمی‌کند.

پسرک تنها

کدامیک از این پزشکان مورد نظر شما در این بحران تقلب به ما نظری افکندند و چه بسیار از آنها با نیشخندی از کنارمان گذشتند.

پسرک تنها

چه شده است؟ آیا خرید و فروش یک موبایل و سود چند صد تومانی که لابد باید خرج زن و فرزندی شود تو را به ستوه آورده ولی سرمایه گذاران شرکت های برج ساز و زمین خواران شمال کشور فراموش شده است. مگر آن کارها برای جامعه پزشکی احترام می‌اورد؟

پسرک تنها

اگر تو واقعا پزشکی بگو. در طی 7 سال تحصیل پزشکی ، حرفهای خلاف ادب را از پزشکان پیر بیشتر شنیدی یا پزشکان جوان؟

پسرک تنها

پسرک تنها

پسرک تنها

برای تمام اساتید با فرهنگ ( البته نه از دیدگاه پسرک تنها) چه پیر و چه جوان احترام قائلم و علم و ادب خود را نتیجه زحمات آنها می‌دانم.

پسرک تنها تو را به عنوان یک دوست پذیرفتم که به سخنان تو چنین پاسخ گفتم.



نوشته شده در روز دوشنبه 08 فروردین 1384 ساعت 5:06pm در گفتگوی مطالب روزانه ۲ در وبلاگ علوم پزشکی

دشمن مردم دوشنبه 8 فروردین 1384 ساعت 04:26 ب.ظ

مسجد ضرار
به مداحی مداح اهل وب
دشمن مسئولین
http://www.tribune.blogsky.com/

پسرک تنها دوشنبه 8 فروردین 1384 ساعت 04:22 ب.ظ http://cactus.persianblog.com

لولو
ارتوپدی ایشالا چشم شیطون کور گوشش کر امشب تمومه

پسرک تنها دوشنبه 8 فروردین 1384 ساعت 04:09 ب.ظ http://cactus.persianblog.com

به به مارکوپولوی عزیز!
از ونیز چه خبر؟!
مطلب اولت رو که خودت نوشتی اولین شایعه!!
تازه مگه شاهرودی تا حالا از قضیه امتحان ۸۲ بی خبر بوده که حالا یهو وقت بیشتری طلب می کنه؟
به فرض اینکه این رو هم گفته باشه بعید می دونم پزشکیان دیگه این دفعه رو کوتاه بیاد. فوقش یه سرو صدا و کولی بازی راه می ندازه می گه شما منو مسخره کردین و هرکی می رسه تو کار ما دخالت می کنه و همه چیزو سرهم بندی می کنه و میره!!. یعنی حرف شاهرودی به مثابه عملی شدن نخواهد بود
پس لطفا یه مقدار منابع خبریت رو شکنجه کن تا دروغ لای حرفاشون نیارن

نه دوشنبه 8 فروردین 1384 ساعت 02:18 ب.ظ

طغیان وحشی
نسل سوخته
دشمن مردم
بی هویتی مطلق
فیلمی از پزشکان دیروز
http://www.tribune.blogsky.com/

مارکوپلو دوشنبه 8 فروردین 1384 ساعت 02:02 ب.ظ

دو شایعه کاملا موثق!!

اول از همه باید بگم که به همون اندازه ای که از ماکارونی سلف سرویس دانشگاه در دوره دانشجویی متنفر بودم از شایعه پراکنی بدم میاد اینو گفتم تا بدونین که چه پسر گلی هستم ( یکی بگیره منو!) ولی نتونستم جلوی خودمو بگیرم و این دو تا خبرو بهتون نگم :

اولین شایعه اینکه چون قضیه امتحان ۸۲ بیخ پیدا کرده و پرونده اش به قوه قضاییه کشیده شده شاهرودی گفته برای تحقیقات بیشتر احتیاج به وقت بیشتری هست وباید امتحان امسال عقب بیوفته

دومین خبر اینکه وزارتخونه برای مدیرای فسیل شده دانشگاهها کلاس تقویتی گذاشته و یکسری سئوال بطور محرمانه براشون میفرسته (البته این کار تازگی نداره دوره ای که رزمنده ها برو بیایی داشتن از اونجایی که سواد درست و حسابی نداشتن برای اینکه بتونن امتحان علوم پایه و پره اینترنی رو پاس کنن از طریق انجمن اسلامی و بعدش بسیج یکسری سئوال بطور محرمانه میگرفتن که ۶۰ ؛۷۰ درصد سئوالای امتحان از توی همین سئوالا بود)
خلاصه طبق معمول توی این مملکت قضیه کلا سیاسیه و تمام این خیمه شب بازی به خاطر اینه که هر دوجناح راست و چپ میخوان هم مسلکهای خودشونو بفرستن تو تا بعدا توی گروکشیهای سیاسی عصای دستشون بشن و ازاونجاییکه سال آخره وزارت آقایونه و باید وزارتخونه رو به باند جدید تحویل بدن دارودسته آقا مسعود کوتاه بیا نیستن! از اون طرف آقای دکترریاض و شرکاء متوسل به اهرم کلفت قوه قضاییه شدن تا هر طوری شده امتحان بعد از انتخابات ریاست جمهوری برگزار بشه و اون چیزی که ظاهرا اهمیتی نداره ما هستیم!

پسرک تنها دوشنبه 8 فروردین 1384 ساعت 01:34 ب.ظ http://cactus.persianblog.com

معضــــــــــل فر هـــــــــنگی جامـــــــــعه پزشکـــــــــی

راجع به مسائل معیشتی پزشکان ، مشکلات آموزشی ، مسائل تخلفات امتحانات و... سخن زیاد گفته شده ولی چیزی که بهش درست پرداخته نشده معضلی هست که جامعه پزشکی رو درگیر خودش کرده
تا حدود دو سه دهه پیش اکثر کسانی که وارد رشته پزشکی می شدن از طبقات بالای جامعه از نظر فرهنگی و شخصیتی بودن. اقلیتی هم که از سایر اقشار وارد این جامعه می شدن خودشون رو وفق می دادن. بطور خلاصه ۳ دلیل عمده وجود داشت که باعث می شد جامعه پزشکی یک جامعه با فرهنگ و کلاس اجتماعی بالا باشه.
اول اینکه خود افراد این جامعه از خانواده های سطح بالای جامعه بودن و بواسطه تربیت خانوادگیشون افراد با فرهنگی بودن
دوم اینکه افرادی که از سطوح متوسط و گاها پایین جامعه وارد این جامعه می شدن یا به دلیل تاثیر محیط و یا بخاطر نقشی که تحصیلات پزشکی در بالا بردن سطح فرهنگی اونا داشت تبدیل به افرادی متمایز از اجتماع اولیه ای که ازون بخاسته بودن ، می شدن و با ارتقا ء سطح فرهنگی که داشتن توی جامعه پزشکی جا می افتادن
و دلیل سوم هم درآمد خوب پزشکان در اون دوره بود که اونا رو از خیلی از کارهایی که دون شان پزشک بود بازمی داشت

اما کم کم با افزایش علاقه عموم افراد به ورود به این حرفه و از طرفی هم با افزایش نسنجیده ظرفیتهای این رشته در دانشگاهها ، از هر قشر و فرهنگ و قومی وارد این رشته شدن و این خلوص و یکپارچگی فرهنگی جامعه پزشکی رو کم کرد. از طرف دیگه با افت سطح درآمد پزشکان و معضلات بی کاری این قشر ضربه دیگه ای هم خورد و این باعث شد که پزشکان مجبور به کارهایی بشن که دور از شان تلقی می شد. مثلا اشتغال در مشاغلی مقل تجارت ، دلالی ، ساخت و ساز و حتی مسافرکشی و غیره و غیره
این باعث شد که این اختلاط فرهنگی تشدید بشه و از طرف دیگه هم باعث ایجاد یک سیکل معیوب شد بطوریکه کم کم پزشکان حاضر می شدن برای کسب درآمد و مشتری به زدن زیرآب همکاران مشغول بشن یا حاضر بشن که مثلا کشیکها رو با قیمت خیلی پایینتر از دیگران بایستند یا با حقوق خیلی ناچیز مشغول به کار بشن و این خودش باز موجب هم افت فرهنگی و هم نگاه نامناسب جامعه نسبت به این قشر شد.


این عوامل در کنار هم باعث شد که روزبروز سطح فرهنگی جامعه پزشکی افت پیدا کنه و تا جایی برسه که الان می بینیم که یه عده به فحاشی و یاوه گویی در این وبلاگها می پردازن یا حتی یک وبلاگ اختصاصی هم دارن!! به هیچ فرهنگ و ادبی پایبند نیستن و از عوامل اصلی افت جامعه پزشکی هستن

به امید اینکه این سیر قهقرایی جامعه پزشکی هرچه زودتر متوقف بشه. هرچند که شخص بنده توی این مورد خاص اصلا خوش بین نیستم

ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد