خانه پزشک

اللَّهُمَّ صَلِّ عَلَى مُحَمَّدٍوَآلِ مُحَمَّد لعنت خدابرسوال فروشان وحامیانشان اللَّهُمَّ صَلِّ عَلَى مُحَمَّدٍوَآلِ مُحَمَّدٍ

خانه پزشک

اللَّهُمَّ صَلِّ عَلَى مُحَمَّدٍوَآلِ مُحَمَّد لعنت خدابرسوال فروشان وحامیانشان اللَّهُمَّ صَلِّ عَلَى مُحَمَّدٍوَآلِ مُحَمَّدٍ

لطفادر نظراتتان از شایعه پردازی وحرفهای بیمورد پرهیز کنید باتشکر


  
عضو کمیته تحقیق و تفحص آزمون دستیاری در گفتگو با فارس:


          رئیس جمهوری دستور تعویق آزمون دستیاری را

ابلاغ می‌کند


 http://dastyari.blogsky.com

       تاریخ:   83/11/14  ساعت: 13:51    شماره خبر: 831114014۳

کمیسیون عضو کمیته تحقیق و تفحص آزمون دستیاری در گفتگو با فارس:
رئیس جمهوری دستور تعویق آزمون دستیاری را ابلاغ می‌کند

خبرگزاری فارس: عضو کمیته تحقیق و تفحص آزمون دستیاری گفت: آقای خاتمی، صبح امروز در حاشیه حضورش در مجلس، برای اخذ رای اعتماد وزیر پیشنهادی وزارت راه و ترابری در گفتگو با نمایندگان مجلس و اعضای کمیته تحقیق و تفحص آزمون دستیاری قول داد دستور تعویق آزمون دستیاری را به وزیر بهداشت ابلاغ کند.

عوض حیدرپور در گفتگو با خبرنگار اجتماعی فارس افزود: وزیر بهداشت بدون توجه به خواست جامعه پزشکی و مصلحت داوطلبان آزمون دستیاری سرسختانه بر برگزاری آزمون دستیاری در 13 اسفند لجاجت می‌کند در حالی که بیش از90 درصد داوطلبان خواستار برگزاری این آزمون در بهار آینده هستند.
وی ادامه داد: بر اساس نظرسنجی های انجام شده از داوطلبان آزمون دستیاری تاکنون بیش از 10 هزار نفر از 13 هزار نفر داوطلب این آزمون خواستار برگزاری آزمون دستیاری در نیمه دوم اردیبهشت 84 به بعد شده اند ضمن اینکه هنوز شائبه وجود تخلف در برگزاری آزمون دستیاری رفع نشده بنابراین مجلس مصرانه خواستار تعویق آزمون دستیاری به بهار آینده است.
وی اضافه کرد:‌اکثر داوطلبان آزمون دستیاری بر اساس گفته دکتر کریمی، معاون آموزشی وزارت بهداشت، مبنی بر به تعویق افتادن آزمون دستیاری برنامه ریزی درسی خود را تغییر داده اند اما شخص وزیر بهداشت بدون توجه به سخن معاون آموزشی خود، درخواست کمیته تحقیق و تفحص مجلس و نیز خواست عمومی پزشکان داوطلب بر برگزاری آزمون دستیاری در 13 اسفند تاکید دارد.
وی ادامه داد: وزیر بهداشت حتی توافق قبلی خود را با مجلس که طی آن برگزاری آزمون دستیاری را در سال آینده پذیرفته بود پس از چند روز زیر پا گذاشت و شورای معاونان وزارت بهداشت دوباره 13 اسفند را زمان برگزاری این آزمون اعلام کرد.
عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس گفت:برای حل این مسئله امروز که آقای خاتمی برای اخذ رای اعتماد وزیر راه به مجلس آمد موضوع را با وی درمیان گذاشتیم و ایشان نیز گفت که حتما دستور لازم را (برای تعویق آزمون دستیاری به وزیر بهداشت) ابلاغ می‌کند.
وی اضافه کرد: دلیل مجلس برای تعویق آزمون دستیاری فقط خواست داوطلبان نیست بلکه مدارک و اسناد زیادی دال بر وقوع تخلف در برگزاری آزمون دستیاری سال گذشته به دست آورده ایم که مطمئن نیستیم این تخلفات در آزمون امسال نیز واقع نشود و برای اطمینان از چنین امری باید تغییرات وسیعی در دبیرخانه شورای آموزش علوم پزشکی و تخصصی و آیین نامه آن انجام شود که زمان زیادی برای این تغییرات لازم است.
وی گفت: مشفقانه از وزیر بهداشت می خواهیم که دست از لجاجت بردارد و تعویق آزمون دستیاری را بپذیرد، پذیرفتن این تقاضا از فردی که اهل مشورت و مداراست نباید کار مشکلی باشد.
حیدر پور همچنین افزود: اکنون مدارک متقن و اسناد معتبری داریم که نشان می دهد 107 نفر از داوطبان آزمون دستیاری در سال 81 با نمرات بالاتر رد شده و همین تعداد در همان رشته های مورد تقاضا با نمرات پایین تر پذیرفته شده اند بر همین اساس آزمون دستیاری سال 82 نیز قابل بررسی است .
وی گفت: مدارک و اسناد به دست آمده را به زودی و طی روزهای آینده به مراجع قضایی و اطلاعاتی ارسال می کنیم اما قبل از پیگیری قضایی موضوع از وزیر بهداشت می خواهیم که برای جلوگیری از تضییع حق عده بیشتری در آزمون دستیاری تعویق آین امتحان را به سال آینده بپذیرید.
وی اضافه کرد: افرادی که به برگزاری آزمون دستیاری در 13 اسفند امسال تاکید دارند، مبنای آنها قوانینی است که در دبیرخانه شورای آموزش پزشکی و تخصصی تصویب شده اما این دستور العملهای با توجه به جایگاه خدشه دار این شورای مبنای قانونی ندارد و نمی توان به آنها استناد کرد ضمن اینکه اکنون در شرایط طبیعی قرار نداریم و باید شرایط و ابهامات موجود را در تصمیم گیرها در نظر داشت.
انتهای پیام/                  با تشکر از امیدوار و خوش خبر
 

نظرات 8 + ارسال نظر
[ بدون نام ] پنج‌شنبه 15 بهمن 1383 ساعت 11:25 ق.ظ

امیدوار گرامی:
من اصلا نمی تونم درس بخونم
تجویزت چیه؟

امیدوار چهارشنبه 14 بهمن 1383 ساعت 06:10 ب.ظ

پزشکیان دیگه داره گندشو درمیاره ها هر روز یه چیزیز میگه با این همه پزشک داره بازی میکنه

خرمگس چهارشنبه 14 بهمن 1383 ساعت 05:33 ب.ظ

بابا عجب زوری داره این وزیر
۱۴-۱۳ هزار پزشک ؛ وکلای مجلس ؛ رئیس نظام پزشکی ؛ وزنه های سنگینی مثل دکتر زالی و .... همه و همه میگن نره ایشون میگه من میدوشم !!!!!!!!!!

من میگم بفرستیمش جنگ آمریکا حیفه همچین پهلوونی ممکنه بعد از وزارت بادش خالی بشه و دیگه بدرد نخوره ها !!
******************************
راستی آقایون - خانوما -- بزرگا - کوچیکا -- دوستان - دشمنان؛
به نظر شما علت پافشاری و اصرار برای تاریخ ۱۳ اسفند چیه ؟
نماینده ها هم اقرار کردند که در جلسات قبلی هم وزیر و هم معاونشون تاریخ بعد از عید را قبول کرده بودند ( اینو که دیگه ما از خودمون در نیاوردیم !!) پس چرا حالا حاضر شدن به هر قیمتی حتی زیر حرف خودشون بزنن ؟ هی هی یادش بخیر قدیم ندیم ها میگفتن مرده و قولش ( منظور خصلت خاصی است نه زنانگی و مردانگی ) .
به هر حال شما هم نظراتون رو بگید شاید بفهمیم مشکل و گره کار از کجاست و یه جوری سعی در حلش کنیم .
فقط تورو خدا به هم فحش ندین به وزیر و وکیل هم !!
یا حق

نیمه ی پر لیوان چهارشنبه 14 بهمن 1383 ساعت 05:29 ب.ظ

عضو هیات تحقیق و تفحص از آزمون دستیاری پزشکی:
اصرار وزیر بهداشت برای برگزاری آزمون دستیاری پزشکی نوعی تقابل و لجبازی با مجلس است
تهران- خبرگزاری کار ایران

عضو هیات تحقیق و تفحص از آزمون دستیاری پزشکی در مجلس هفتم گفت: اصرار وزیر بهداشت در برگزاری آزمون دستیاری پزشکی در تاریخ مد نظر وی، نوعی تقابل و لجبازی با مجلس است.
دکتر عوض حیدرپور، در گفت و گو با" ایلنا" ادامه داد: هم مجلس و هم معاون آموزش وزارت بهداشت معتقدند که باید تاریخ این آزمون بعد از عید باشد ولی وزیر بهداشت به دلایل مختلف که به زعم نمایندگان مجلس نوعی لجبازی است، بر تاریخ 13 اسفندماه سال جاری اصرار دارند.
وی با اشاره به درخواست حدود 10 هزار داوطلب شرکت در آزمون مذکور از مجلس، مبنی بر برگزاری آزمون در اردیبهشت ماه سال آینده، گفت: وزارت بهداشت هم هنوز از آمادگی لازم در برگزاری سالم آزمون برخوردار نیست.
عضو هیات تحقیق و تفحص از آزمون دستیاری پزشکی در مجلس هفتم افزود: با توجه به این که براساس اعلام رسمی معاون آموزشی وزارت بهداشت مبنی بر برگزاری آزمون در بهار سال آتی، تمامی داوطلبان برنامه‌‏ریزی های خود را براین مبنا گذاشته اند و اصرار وزیر موجب ایجاد فضایی از دلهره و نگرانی بین داوطلبان شده است.
وی افزود: البته طی نامه ای به رئیس جمهوری و دیدار حضوری نمایندگان مجلس، آقای خاتمی قول مساعد داده اند تا وزیر بهداشت را در تغییر تاریخ آزمون متقاعد کنند.

پزشک چهارشنبه 14 بهمن 1383 ساعت 05:12 ب.ظ

به نقل از ایسنا:
در پی تماسهای مکرر؛ تاکید وزارت بهداشت بر برگزاری امتحان دستیاری در تاریخ ۱۳ اسفند.

جاسم چهارشنبه 14 بهمن 1383 ساعت 04:31 ب.ظ http://www.dastyari.blogsky.com

من مطئن هستم بالاخره نمایندههاهم باباندوزیربه تواق میرسند و بعداز گرفتن سهمیه هائی برای خود و اطرافیانشان پرونده ازمون دستیاری را می بندند!

[ بدون نام ] چهارشنبه 14 بهمن 1383 ساعت 04:12 ب.ظ

پیشنهاد میکنم امسال در رشته خیمه شب بازی و عروسک گردانی هم رزیدنت بگیرند!

هاشم زاده :: virtuluc2@yahoo.com :: چهارشنبه ۱۴ بهمن ۱۳۸۳

بیتاب چهارشنبه 14 بهمن 1383 ساعت 04:01 ب.ظ

دکتر حیدری چرا دیشب هیچ خبری نداد برای جلوگیری از شایعات باید زودخبررسانی کنید

ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد