خانه پزشک

اللَّهُمَّ صَلِّ عَلَى مُحَمَّدٍوَآلِ مُحَمَّد لعنت خدابرسوال فروشان وحامیانشان اللَّهُمَّ صَلِّ عَلَى مُحَمَّدٍوَآلِ مُحَمَّدٍ

خانه پزشک

اللَّهُمَّ صَلِّ عَلَى مُحَمَّدٍوَآلِ مُحَمَّد لعنت خدابرسوال فروشان وحامیانشان اللَّهُمَّ صَلِّ عَلَى مُحَمَّدٍوَآلِ مُحَمَّدٍ

انجمن پزشکان عمومی اصفهان در گفتگو با فارس:
40 درصد داوطلبان آزمون دستیاری داروی ضد افسردگی مصرف می‌کنند


خبرگزاری فارس: رئیس انجمن پزشکان عمومی اصفهان گفت: اغلب داوطلبان آزمون دستیاری به علت مشکلات این آزمون، ناهماهنگی‌ها و تناقض گویی های مسئولان در مورد برگزاری این آزمون دچار ناراحتی های روحی و روانی شده اندبه طوری که بر اساس یک نظر سنجی در اصفهان 40 درصد این داوطلبان داروهای ضد استرس و افسردگی مصرف می کنند.


http://dastyari.blogsky.com


تاریخ:   83/11/13ساعت: 12:55    شماره خبر: 8311130143

 

پویا دانشور در گفتگو با خبرنگار اجتماعی فارس افزود:بسیاری از داوطلبان آزمون دستیاری بیش از یکسال است که همه کار و زندگی خود را رها کرده اند و مشغول مطالعه هستند تا در آزمون دستیاری قبول شوند اما سخنان ضد و نقیض مسئولان وزارت بهداشت و مجلس آنان را به شدت سردرگم و نگران کرده است به طوری که در وضعیت بلاتکلیفی به سرمی برند.
وی ادامه داد: بر اساس داده های یک نظر سنجی که از همه داوطلبان آزمون دستیاری در اصفهان انجام شد، بیش از نیمی از آنان دچار ناراحتی های روحی و اضطراب هستند و 40 درصد آنان به طور خاص برای غلبه بر استرس و افسردگی خود دارو مصرف می کنند.
وی گفت: پزشکان عمومی برای قبول شدن در آزمون دستیاری ماههاست که برنامه ریزی می کنند و حتی یک روز هم تغییر زمان برگزاری آزمون، برای آنها مهم است اما مسئولان با سخنان ضد و نقیض به طور مرتب آنان را با استرس و فشارهای روانی درگیر می کنند.
وی اضافه کرد: بسیاری از این پزشکان به علت زمان زیادی که برای قبول شدن در آزمون دستیاری صرف کرده اند فرصت رسیدگی به خانواده و فرزندان خود را ندارند و حداقل چهار نفر از همکاران پزشک ما در اصفهان به همین علت در شرف طلاق هستند.
دانشور گفت: مسئولان وزارت بهداشت پس از کش و قوسهای فراوان بالاخره 13 اسفند را برای برگزاری آزمون دستیاری تعیین کردند اما نمایندگان مجلس و اعضای کمیته پیگیری تخلفات آزمون دستیاری با قاطعیت از تعویق این زمان سخن می گویند.
وی اضافه کرد: گذشته از اینکه آزمون دستیاری قبل از عید یا پس از آن برگزار شود از مسئولان دولت و مجلس می خواهیم که هر چه زودتر ما را از بلاتکیفی نجات دهند و به طور هماهنگ یک زمان مشخص را برای برگزاری آزمون دستیاری تعیین کنند تا بیش از این متحمل فشارهای روانی و استرسهایی که ممکن است حتی اساس زندگی مان را ویران کند نباشیم.
دانشور افزود: از نظر ما تخلف در برگزاری آزمون دستیاری کاملا مشخص و آشکار است، درک این موضوع کار چندان سختی نیست و مسئولان دادگستری به خوبی می دانند که تایید وقوع یک تخلف همیشه از طریق کشف مدرک انجام نمی شود و کفایت و تبحر قاضی می تواند به تایید وقوع تخلف بینجامد.
وی اضافه کرد: مسئولان وزارت بهداشت مضحکانه از داوطلبان معترض آزمون دستیاری می خواهند که برای اثبات ادعای خود مدرک و سند بیاورند غافل از اینکه چگونه یک داوطلب ساده آزمون دستیاری می تواند به مدارک و اسنادی که همگی آنها در قرنطینه وزارت بهداشت است، دسترسی پیدا کند.
وی گفت:علاوه بر آن حراست وزارت بهداشت که خود مجری حفظ امنیت و سلامت آزمون دستیاری بوده و در مورد تخلفات آزمون در مظان اتهام است چگونه می تواند موید سلامت و امنیت آزمون دستیاری باشد.
انتهای پیام/2

نظرات 3 + ارسال نظر
بهاره سه‌شنبه 13 بهمن 1383 ساعت 02:54 ب.ظ

امروز باید گوش به اخبار باشیم.امیدوارم امسال یک امتحان عاری از هر گونه تقلب داشته باشیم وامیدوارم هممه ما در تمام عرصه های زندگی موفق باشیم.لطفا هر کس خبر جدید موثقی شنید سریعا اطلاع رسانی کنه.

فلانی سه‌شنبه 13 بهمن 1383 ساعت 02:28 ب.ظ

جام جم ۱۳/۱۱/۸۳ ص ۱۳: {فعلا همه چیز ۱۳ است}
کمسیون اصل ۹۰ طی نامه ای به رییس جمهور از وی خواست تا رفع کامل مشکلات آزمون دستیاری ؛برگزاری این ازمون را به تعویق بیندازد...............

نیمه ی پر لیوان سه‌شنبه 13 بهمن 1383 ساعت 02:07 ب.ظ

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در گفتگو با فارس:
تاریخ برگزاری آزمون دستیاری امروز مشخص می‌شود


خبرگزاری فارس: عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس گفت: با توجه به قول مساعد وزیر بهداشت مبنی بر دخالت نکردن در تعیین زمان برگزاری آزمون دستیاری امروز طی جلسه ای با معاون آموزشی وزارت بهداشت و اعضای دبیرخانه شورای علوم پزشکی در مورد زمان قطعی برگزاری آزمون دستیاری به جمع بندی می‌رسیم.

عوض حیدرپور در گفتگو با خبرنگار اجتماعی فارس افزود: وزیر بهداشت طی یک نامه کتبی به معاونت آموزش این وزارتخانه دستور همکاری این مجموعه را با کمیته تحقق و تفحص آزمون دستیاری مجلس صادر کرده است ضمن اینکه سوابق روشن دکتر کریمی، معاون آموزشی و دکتر عین اللهی دبیر شورای آموزش پزشکی و تخصصی زمینه خوبی برای همکاری و نتیجه گیری مناسب را فراهم می کند.
وی اضافه کرد: قرار است بعد از ظهر امروز جلسه‌ای با حضور معاون آموزشی و اعضای دبیرخانه شورای علوم پزشکی و تخصصی داشته باشیم و تصمیم نهایی را برای تعیین زمان برگزاری آزمون دستیاری اتخاذ کنیم.
عضو کمیته تحقیق و تفحص از آزمون دستیاری گفت: با وجودی که وزارت بهداشت قبلا 13 اسفند را برای برگزاری آزمون دستیاری تعیین کرده و قول داده طی این مدت، آیین نامه اجرایی برگزاری آزمون دستیاری را اصلاح کند و با تغییر کادر دبیرخانه شورای علوم پزشکی و تخصصی، زمینه لازم برای بروز تخلفات مشابه را از بین ببرد اما کمیته تحقیق مجلس هنوز به اجرای این تعهد در عمل مطمئن نیست به همین علت مجلس خواستار تعویق زمان برگزاری آزمون دستیاری به بهار 84 است.
حیدر پور گفت: اگرچه مجلس بناندارد در امور اجرایی دستگاهها دخالت کند اما در عین حال نمی توانیم در مورد بروز تخلفات مهمی مانند تخلف در آزمون دستیاری که سرنوشت طبابت و آینده پزشکی کشور در آن رقم می خورد، بی تفاوت باشیم و از نظر ما هنوز آماگی لازم برای برگزاری درست و سالم آزمون دستیاری وجود ندارد و باید زمان برگزاری آن به بعد از عید موکول شود.

ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد