خانه پزشک

اللَّهُمَّ صَلِّ عَلَى مُحَمَّدٍوَآلِ مُحَمَّد لعنت خدابرسوال فروشان وحامیانشان اللَّهُمَّ صَلِّ عَلَى مُحَمَّدٍوَآلِ مُحَمَّدٍ

خانه پزشک

اللَّهُمَّ صَلِّ عَلَى مُحَمَّدٍوَآلِ مُحَمَّد لعنت خدابرسوال فروشان وحامیانشان اللَّهُمَّ صَلِّ عَلَى مُحَمَّدٍوَآلِ مُحَمَّدٍ

دبیر شورای آموزش پزشکی و تخصصی وزارت بهداشت منصوب شد


خبرگزاری دانشجویان ایران - تهران
سرویس آموزشی

دبیر شورای آموزش پزشکی و تخصصی - بالینی تخصصی - وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی منصوب شد.

به گزارش سرویس صنفی آموزشی خبرگزاری دانشجویان ایران، دکتر عبدالله کریمی معاون آموزشی و امور دانشجویی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی طی حکمی دکتر بهرام ‌عین‌الهی دبیر شورای نظارت، ارزشیابی و گسترش دانشگاه‌ها را با حفظ سمت به عنوان دبیر شورای آموزش پزشکی و تخصصی - بالینی تخصصی - منصوب کرد.

گفتنی است، پیش از این دکتر مسعود ناصری پور، عهده‌دار این سمت بود که وزیر بهداشت آبان ماه سال جاری با استعفای وی موافقت کرد.

شایان ذکر است، مسؤولیت نظارت بر فعالیت و هماهنگی بین دبیرخانه‌ها ازجمله دبیرخانه شورای آموزشی پزشکی و تخصصی تا پیش از تصویب تغییر ساختار وزارت بهداشت در حیطه وظایف دفتر وزارتی بود که با تصویب ساختار جدید، این وظایف از جمله عزل و نصب دبیر شوراها به معاونت آموزشی وزارت بهداشت واگذار شد.

انتهای پیام


کد خبر :8311-02608

خبرگزاری دانشجویان ایران - تهران
سرویس آموزشی

رییس سازمان نظام پزشکی تهران:
تغییرات زمان آزمون دستیاری از نبود سیاستگذاری مدون حکایت دارد
سهمیه‌بندی‌های غیرمنطقی آزمونها منجر به مهاجرت نخبگان شده است

رییس سازمان نظام پزشکی تهران در نامه‌ای به وزیر بهداشت نسبت به تغییرات پی‌درپی زمان برگزاری آزمون پذیرش دستیاری و منابع و ضوابط آن اعتراض و آن را ناشی از فقدان سیاستگذاری مدون و برنامه‌ریزی هدفمند بیان کرد.

به گزارش سرویس صنفی آموزشی خبرگزاری دانشجویان ایران، دکتر سیدشهاب‌الدین صدر در این نامه با اشاره به اعتراض برخی اساتید رشته‌های علوم پزشکی و پزشکان کشور به تغییر مجدد زمان برگزاری آزمون پذیرش دستیاری و مشکلات ناشی از این تغییرات، می‌افزاید: آزمون دستیاری تخصصی علاوه بر تعداد زیاد متقاضیان، از بابت اعتبار و حیثیت پزشکی کشور اهمیت بسیار دارد بنابراین اصلاحات بنیادین کیفی و کمی به ویژه در سیاستگذاری و هدفگذاری آزمونها ضروری و سودمند است. بویژه آنکه سوالات آزمونها می‌باید میزان آگاهی و توانمندی داوطلبان را متناسب با نیازهای حرفه‌ای و تقاضای جامعه ارزیابی نماید و از این منظر داوطلبان را متمایز کند در هر حال آزمونهای تخصصی نیازمند بازنگری جدی و اصولی از نظر کیفیت و کمیت است.

وی ادامه داد که تغییرات پی در پی منابع و ضوابط برگزاری آزمونها که از فقدان سیاستگذاری مدون و برنامه ریزی هدفمند حکایت می‌کند، طی سالهای اخیر، ‌برنامه‌های کاری و مطالعاتی همکاران را دستخوش تغییرات جدی می‌نماید که نارضایتی‌هایی را به همراه داشته است.

تردید جامعه پزشکی نسبت به سلامت آزمون دستیاری

به گفته رییس سازمان نظام پزشکی تهران، آزمون دستیاری سال 82 در هر حال موجب آزردگی، نارضایتی و اعتراض اکثریت قریب به اتفاق داوطلبان شد. حداقل انتظار همکاران پاسخ مسئولانه و قانع کننده اقدامات اطمینان بخش و همراهی با معترضین و احترام به دیدگاه آنها برای پیگیری تخلفات احتمالی بود که متاسفانه از آن دریغ شد و جامعه پزشکی از مسئولان ذیربط در وزارت بهداشت پاسخ مناسب و همکاری مطلوب با مجلس و برخورد شایسته با معترضان و نیز رسانه‌های عمومی مشاهده نکردند. بدور از هرگونه پیش داوری متعصبانه، جامعه پزشکی سلامت آزمون دستیاری را در معرض تردید یافته و برای پیگیری حقوق داوطلبان و صیانت از حیثیت علمی و تخصصی پزشکی کشور، رسیدگی دقیق و پایان دادن به ابهامات و تردیدها را ضروری می‌داند. بنابراین همکاری و هماهنگی وزارت بهداشت با مجلس و قوه قضاییه و پرهیز از مقاومت‌های همراه با لجاجت و تعصب که شائبه پاسخ گریزی و فرار از قانون را به دنبال دارد ضروری است.

تغییرات ناگهانی زمان آزمون برنامه کاری هزاران پزشک را دستخوش تغییرات زیانبار می‌کند

در ادامه این نامه آمده است: همکاران متقاضی شرکت در آزمون دستیاری که تعداد قابل توجهی دارند بسیاری از برنامه‌های جاری حرفه‌ای و نیز زندگی شخصی خود را برای مدتهای طولانی براساس زمان مقرر برگزاری آزمون تنظیم می‌کنند در ابهام ماندن زمان قطعی برگزاری آزمون و یا تغییرات یکباره و ناگهانی این زمان، برنامه کاری هزاران نفر از همکاران را دستخوش تغییرات زیانبار می‌نماید و اعتراض آنها را به دنبال دارد.

در این راستا اطلاع رسانی شفاف، پرهیز از تصمیمات یک جانبه و حفظ هماهنگی با دستگاه‌های تاثیرگذار به ویژه کمیته منتخب مجلس شورای اسلامی و توجه به خواسته‌های همکاران و دیدگاه معترضان، به منظور پیشگیری از تغییرات مجدد و بروز مشکلات، تنشها و التهابات بعدی ضروری به نظر می‌رسد.

در ادامه این نامه آمده است: همچنین داوطلبان شرکت در آزمون تصمیم وزارت بهداشت را در اعلام تاریخ 13 اسفند ماه به عنوان روز برگزاری آزمون پس از تعویق این تاریخ از 15 بهمن به بهار 84 از سوی مقامات رسمی، شتابزده و غیرمنطقی می‌دانند و اصلاح این تصمیم را ضروری می‌شمارند.

اعلام آمادگی سازمان نظام پزشکی تهران برای مشارکت در تمامی مراحل برگزاری آزمونها

رییس سازمان نظام پزشکی تهران در ادامه ضمن اعلام آمادگی سازمان برای مشارکت در تمامی مراحل برگزاری آزمونها براساس قانون جدید نظام پزشکی، به منظور پیشگیری از تنشهای احتمالی پیشنهاد کرد نمایندگانی از طرف سازمان نظام پزشکی بر تمام مراحل آزمون آتی و سیاستگذاری آن نظارت داشته باشند.

سهمیه‌ها نباید با صلاحیت‌های علمی داوطلبان فاصله بگیرد

در ادامه آمده است: با توجه به اشتیاق فراوان و حق طبیعی همکاران پزشک عمومی برای طی دوره‌های تحصیلات تکمیلی و نیز ظرفیت بالای دانشگاه‌های علوم پزشکی برای این منظور، افزایش ظرفیت پذیرش دستیاران تخصصی در رشته‌های فعلی و نیز پیش بینی دوره‌های جدید متناسب با نیاز جامعه به ویژه طب خانواده با بهره گیری از ظرفیت آموزش مداوم ضروری است. هدف از برگزاری آزمون، تعیین صلاحیت و رتبه بندی علمی داوطلبان است بنابراین سهمیه‌های کنونی اصالت چندانی ندارد و سهمیه بندی غیر منطقی موجب شده که اکثریت داوطلبان، سهمیه ناچیزی در اختیار داشته باشند، و بخش عمده‌ای از استعدادهای درخشان کشور طی سالهای اخیر از روی ناامیدی برای ادامه تحصیل به دیگر کشورها مهاجرت نمایند. در خاتمه آمده است: بنابراین اگر پیش از این بنا به مصالحی سهمیه‌هایی برای گروه‌های مختلف پیش بینی شده، نباید این سهمیه‌ها با صلاحیتهای علمی داوطلبان فاصله بگیرد در شرایط فعلی حداقل انتظار همکاران تعدیل منطقی سهمیه‌هاست.

جامعه پزشکی امیدوار است با دقت نظر و تدابیر لازم آزمون دستیاری در وضعیت مطلوبی قرار گیرد.

انتهای پیام


کد خبر :8311-02397

نظرات 6 + ارسال نظر
گزارشگر چهارشنبه 7 بهمن 1383 ساعت 03:34 ب.ظ

سلام به وبلاگهای عزیز http://dastyari.blogsky.com و هم اینک می بینم که رابطه ما با وبلاگhttp://mamaliz.blogsky.com/ بر قرار است به انها هم سلام میکنم
اما حرفم با شما پزشکهای تنبل است وای به حالتان
روز امتحان دستم به هتان نرسد یک کتک مفصل می زنمتان
باشد بنشنید خانه هایتان درس بخوانید روز امتحان من می دانم و شما... اما انتظار من جمعیت خیلی بیشتری از این بود
من هم گزارش را تعطیل می کنم بروم ببینم چه خبر شد

[ بدون نام ] چهارشنبه 7 بهمن 1383 ساعت 03:27 ب.ظ

گزارشگر جان از زحماتت خیلی ممنونیم
سلام ما را به تمام دوستان برسان

گزارشگر چهارشنبه 7 بهمن 1383 ساعت 02:50 ب.ظ

هی بدک نیست بچه ها دارند جمع می شوند به ۱۰۰ نفر میرسند
اهای خانه نشسته ها عجلاه کنید که دیر است اگر امروز به نتیجه نرسیم شکست بزرگی به جامعه پزشک عمومی خواهد بود
لطفا عجله کنید که فردا پشیمان نشوید

گزارشگر چهارشنبه 7 بهمن 1383 ساعت 01:36 ب.ظ

من از کافی نت نزدیک محل تحصن گزارش می کنم هنوز هیچکس نیامده بابا بلند شید بیایید دیگه اااا نشستید توی خانه هایتان دارید ناهار می خورید خوش به حالتان ما که اینجا منتظر حضور شما هستیم
البته این اطراف چند خرابکار وابسته به وزیر مشاهده شده۰۰۰
ضمنا بچه ها ممکنه حاج اقا پیمان سوال فروش معروف دستیاری این اطراف باشه اگر دیدید به من نشان بدید تا کله اش را بشکنم

[ بدون نام ] چهارشنبه 7 بهمن 1383 ساعت 01:13 ب.ظ

پس ظاهرا این امر سابقه داره که یک ( یا چند ) نفر از افراد وزارتخونه توی سایتهای مختلف بره و از زبون دیگران حرف بزنه.
پس اون دوستی که قبلا این حدس رو در مورد وبلاگ دستیاری زده بود احتمالا درست می گفت. پس :
بچه ها هوشیار باشید

توکلی چهارشنبه 7 بهمن 1383 ساعت 12:55 ب.ظ

آقای دکتر گودرزی و همه همکاران توجه کنند.! ! این سر نخ حل معما و یک مدرک واقعی است ( یک نفر بجا ی هزار چهره )
این روزها فردی بزدل انچنان خود را شجاعانه مخالف با پیگیری ها نشان می دهد که همه را به این شک انداخت که قطعا می توان گفت این فرد سوالات را خریده و یا به نوعی با این قضیه ارتباط داشته و حالا درصدداست که جو را متشنج کند.از مسولین محترم سایت ، دکتر گودرزی و همه دوستان می خواهم در خبرهای این چند روزه به این اسامی و ایمیلهایشان دقت کنید (اسد بنی حسنی با ایمیل tahmtan، اسد بنی حسنی با ایمیل hasssany، علی حسنی با ایمیلhassani، اسد حسینی با ایمیل hosssein،محمد بنی اسدی با ایمیل asadimoopuyو ...) این نامها تقریبا تنها مخالفان اصلی با روند پیگیریها هستند بنده با مراجعه به سازمان نظام پزشکی و کمک عزیزی تمامی اسامی ذکر شده را استخراج کردم در تمام کشور هیچ پزشکی بنامهای اسدبنی حسنی ،محمد بنی اسدی ، اسد حسینی وجود نداشت تنها یک مورد بنام سرکار خانم ن.علی حسنی وجود داشت که ایشام هم اظهار بی اطلاعی کردند.اکنون شخصی مجهول الهویه به جمع ما قدم گذاشته که سعی در مخدوش کردن اذهان دارد و مهمترین سرنخ این دزدیهاست من با وکلائی زبده و کارشناسان ماهر سایتهای کامپیوتری و پدرم که از مهندسین و مدیران مخابرات است صحبت کردم در مجموع چنانچه بسیج یا مجلس محترم مسولیت پیگیری این قضیه را بعهده بگیرند با همکاری قاضی محترم پرونده ظرف چند روز این فرد شیاد که مطمئنا یک سر نخ واقعی از خرید و فروش سوالات است شناسائی و دستگیر خواهد شد.
از مسولین محترم سایت هم می خواهم بعدازاین توجه بیشتری کنند و فقط نظرات کسانی در سایت درج گردد که عضویتی در سایت دارند و یا ان فرد چهره شناخته شده ای داشته باشد
و اما این تریاد را بخاطر بسپارید
دستتان را در حضوری گرم می فشارم(چهارشنبه ساعت ۱۴مقابل وزارتخانه واقع در شهرک غرب )
۲- دروغگویان بسیار کم حافظه هستند.
۳- شما و من از نوابغیم!
و ای شیاد تو مدعی شده بودی که فردا در جمع ما حضور خواهی یافت و در مخالفت با ما بر خواهی امد پس منتظر نگاه تیز بین ما باش !(البته بعید نیست تو یکی از دلالان دبیرخانه باشی و بالاجبار فردا هم انجا باشی ) ولی بزودی تو و همدستانت را بالای چوبه دار به نظاره خواهیم نشست!
۱- مجرم همیشه به محل جرم خود باز می گردد!(منظور ازمحل در اینجا جمع همکاران است )


::

ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد