خانه پزشک

اللَّهُمَّ صَلِّ عَلَى مُحَمَّدٍوَآلِ مُحَمَّد لعنت خدابرسوال فروشان وحامیانشان اللَّهُمَّ صَلِّ عَلَى مُحَمَّدٍوَآلِ مُحَمَّدٍ

خانه پزشک

اللَّهُمَّ صَلِّ عَلَى مُحَمَّدٍوَآلِ مُحَمَّد لعنت خدابرسوال فروشان وحامیانشان اللَّهُمَّ صَلِّ عَلَى مُحَمَّدٍوَآلِ مُحَمَّدٍ

تکلیف دزدیده شدن سوالات آزمون دستیاری پزشکی هنوز معلوم نشده است

 

 

 

 


نامه انتقادی رئیس نظام پزشکی تهران بزرگ به وزیر بهداشت

 

تهران بزرگ، خبرگزاری جمهوری اسلامی ‪۸۳/۱۱/۰۶

 

 

 

رییس سازمان نظام پزشکی تهران بزرگ در نامه‌ای به وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، در خصوص تغییر پی در پی زمان برگزاری آزمون دستیاری تخصصی و تبعات منفی آن در جامعه پزشکی، نکاتی را مطرح کرده است.
به گزارش روز سه‌شنبه روابط عمومی سازمان نظام پزشکی تهران بزرگ، دکتر سید شهاب‌الدین صدر همچنین در این زمینه تصویر نامه دو تن از پزشکان را که به گفته‌ی وی به امضای ‪ ۳۰۰‬نفر از دیگر پزشکان داوطلب شرکت در آزمون مذکور رسیده، به وزیر بهداشت، ارایه داده است. http://dastyari.blogsky.com/
در بخش‌هایی از این نامه آمده است:
" آزمون دستیاری تخصصی، علی‌رغم تعداد زیاد متقاضیان و اشتیاق فراوان پزشکان، از لحاظ اعتبار و حیثیت پزشکی کشور اهمیت بسیار دارد، بنابراین اصلاحات بنیادین کیفی و کمی بویژه در سیاست‌گذاری و هدف‌گزاری آزمون‌ها ضروری و سودمند است. به ویژه آن که سوالات آزمون‌ها باید میزان آگاهی و توانمندی داوطلبان را متناسب با نیازهای حرفه‌ای و تقاضای جامعه ارزیابی کرده و از این منظر داوطلبان را متمایز کند، در هر حال آزمون‌های تخصصی نیازمند بازنگری جدی و اصولی از نظر کیفیت و کمیت است.
تغییرات پی‌درپی منابع و ضوابط برگزاری آزمون‌ها که‌از فقدان سیاستگذاری مدون و برنامه ریزی هدفمند حکایت می‌کند، طی سال‌های اخیر برنامه‌های کاری و مطالعاتی پزشکان را دستخوش تغییرات جدی کرده که نارضایتی آن‌ها را به همراه داشته است.     http://dastyari.blogfa.com/
بدور از هر گونه پیش داوری متعصابه، جامعه پزشکی سلامت آزمون دستیاری را در معرض تردید یافته و برای پیگیری حقوق داوطلبان و صیانت از حیثیت علمی و تخصصی پزشکی کشور، رسیدگی دقیق و پایان دادن به ابهامات و تردیدها را ضروری می‌داند.
همچنین، داوطلبان شرکت در آزمون تصمیم وزارت بهداشت را در اعلام تاریخ ‪ ۱۳‬اسفند به عنوان روز برگزاری آزمون پس از تعویق این تاریخ از ‪ ۱۵‬بهمن به بهار ‪ ۱۳۸۴‬از سوی مقامات رسمی، شتابزده و غیر منطقی می‌دانند و اصلاح این تصمیم را ضروری می‌شمارند.
ضمن اعلام آمادگی سازمان نظام پزشکی برای مشارکت در تمامی مراحل برگزاری آزمون‌هابراساس قانون جدید نظام پزشکی، به‌منظور پیشگیری از تنش‌های احتمالی پیشنهاد می‌شود نمایندگانی از سوی سازمان نظام پزشکی بر تمام مراحل آزمون آتی و سیاستگذاری آن نظارت داشته باشند."
در بخش دیگری از این نامه آمده است:
" هدف از برگزاری آزمون تعیین صلاحیت و رتبه بندی علمی داوطلبان است بنابراین سهمیه‌های کنونی اصالت چندانی ندارد و سهمیه بندی غیر منطقی سبب شده که بیشتر داوطلبان، سهمیه ناچیزی در اختیار داشته باشند و بخش عمده‌ای از استعدادهای درخشان کشور طی سال‌های اخیر از روی نا امیدی برای ادامه تحصیل به دیگر کشورها مهاجرت کنند.
بنابراین اگر پیش از این بنا به مصالحی سهمیه‌هایی برای گروه‌های مختلف پیش بینی شده، نباید بین سهمیه‌ها با صلاحیت‌های علمی داوطلبان فاصله بگیرد و در شرایط فعلی حداقل انتظار همکاران تعدیل منطقی سهمیه‌ها است." تهرام/د/‪۶۸۲/۲۳۳۵‬
                              تهرام/د/‪۶۸۲/۲۳۳۵

ریاض:
تکلیف دزدیده شدن سوالات آزمون دستیاری پزشکی هنوز معلوم نشده است

خبرگزاری فارس: عضو کمیسیون اصل نود گفت: تاکید دبیر شورای تخصصی بر برگزاری آزمون دستیاری پزشکی در موعد مقرر در حالی است که ماجرای دزدی سؤالات آزمون دستیاری پزشکی هنوز حل و فصل نشده است.

علی ریاض عضو کمیسیون اصل نود با بیان این مطلب به خبرنگار خبرگزاری فارس گفت: برای روشن شدن مسئله دزدیده شدن سؤالات آزمون، کمیسیون اصل نود خواهان تعویق این آزمون به اوایل سال آینده شده و این موضوع را با وزیر بهداشت و درمان در میان گذاشته است.
نماینده مردم تهران افزود: ما خواستار آن هستیم که اصل این موضوع پی‌گیری شود ولی مسئولین مربوطه با جابه‌جایی کردن و تعویض دبیر دبیرخانه تخصصی می‌خواهند این موضوع را منتفی کنند.
نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: امیدواریم آقای پزشکیان به نوعی این قضیه را با به تعویق انداختن این آزمون حل کنند که در غیر این صورت مسئولان این وزارتخانه باید در قبال هر خطا و اقدامی که تبعات نامناسبی برای جامعه پزشکی داشته باشد، پاسخگو خواهند کرد.
دیروز دبیر جدید دبیرخانه تخصصی دستیاری پزشکی بر برگزاری آزمون در موعد مقرر یعنی سیزدهم بهمن ماه جاری تاکید کرده بود.
انتهای پیام/ 

                      ساعت: 17:50            تاریخ: 83/11/06

 

نظرات 9 + ارسال نظر
ارش چهارشنبه 7 بهمن 1383 ساعت 07:53 ق.ظ

خدا را شکر که انتخابات نزدیک است و به داد ما رسید
این دکتر ظفرقندی فقط بدنبال ریاست است
لابد از پیشنهاد دهنده ها و تحریک کننده وزیر بود که هیچ صدایش در نمی اید این چه رییس نظام پزشکی است خدا به داد ما برسد
در انتخابات شرکت نکنید تا حساب دست اقایان بیاد

[ بدون نام ] چهارشنبه 7 بهمن 1383 ساعت 07:42 ق.ظ

پزشکیان جون خودش قاطعیت واقتدار نشان داد ومثلا خواست نشان بدهد که حرف حرف وزیر حتی اگر بخواهد لجبازی کند وخیلی قشنگ حقایق ناخوشایندی که محرز شده است رالگد مال کند ونشان بدهد که مجموعه فاسد و کلاش ودزد تحت نظرش بسیار !!! انسانهای مظلوم وشریفی هستند که هیچکدام از اتهامات اظهر من شمس وارده برانها حقیقت ندارد ؟؟!!! واینها اصلا سوالات را دراین ۷-۸سال نفروخته اند ودفترچه سال ۷۷ هم توهم است وخطای باصره ؟؟؟

[ بدون نام ] چهارشنبه 7 بهمن 1383 ساعت 07:36 ق.ظ

بابا دست وردارید ما امسال بعد مدتها دوندگی به سوالات دست پیدا کردیم با کلی قرض وغوله !!!! ول کنید شما هم برید سوال بخرید اااااااااا

کتایون چهارشنبه 7 بهمن 1383 ساعت 01:02 ق.ظ

باید فردا در این تجمع شرکت کنیم.دوستان فکر نکنید که اگر در خانه بمانید ودرس بخوانید ۴تا تست از بقیه جلو می افتید؛با این کار صدها مرتبه از شان خود عقب می افتید.به امید دیدار کتایون

[ بدون نام ] چهارشنبه 7 بهمن 1383 ساعت 12:55 ق.ظ

به قول فردوسی پور: چه میکنه این دکتر صدر
دکتر صدر اگه منو دوست داری شنبه هم بعد از انتخابات از این حرفها بزن
دوست دارم اساسی

نوشین سه‌شنبه 6 بهمن 1383 ساعت 11:16 ب.ظ

پیشنهاد می کنم شهرستانی ها مقابل ورودی ساختمان دانشگاه های خود تجمع کنند

هامان سه‌شنبه 6 بهمن 1383 ساعت 10:52 ب.ظ

اقا محمد گل از شیراز بنده هم با شما کاملا موافقم
متاسفانه بی پولی و استرس امتحان باعث شده بعضی ها فراموش کنند پزشک هستند و عباراتی را بکار می برند که دور از شان پزشک است
ضمنا فردا قدرت خود را به کسانیکه ما را بازیچه حساب کرده بودند نشان خواهیم داد

[ بدون نام ] سه‌شنبه 6 بهمن 1383 ساعت 07:38 ب.ظ

با سلام به تمامی دوستان و همکاران
نظر به اینکه با توجه به سخنان دیروز نمایندگان مجلس که عده زیادی از همکاران را امیدوار به برگزاری سالم امتحان و تعویق ان جهت مدون نمودن قوانین جدید نموده است.تقاضا میشود روز ۴ شنبه در تجمع مقابل وزارتخانه حضور بعمل اورید تا این نیز یک ترفند انتخاباتی جهت انتخابات نظام پزشکی نباشد که عده ای بخواهند با طرح وعده های جدید همکاران را به پای صندوقه بکشانند

[ بدون نام ] سه‌شنبه 6 بهمن 1383 ساعت 07:38 ب.ظ

نامردمی ...


اگرچه ما از این نامردی ها و نامردمیها زیاد دیده ایم و برایمان عادی شده اما اینبار .......
۱-- اگر از همان ابتدا این حضرات نماینده حرفی از تعویق امتحان نمیزدند یا خبر تعویق امتحان به بهار سال بعد و موافقت وزارتخانه را با بوق و کرنا اعلام نمی کردند حالا بسیاری اینجور مغبون نبودند . ( احتیاج به آدرس و لینک دادن نیست به هر آرشیو خبری اعم از صدا و سیما و مطبوعات و اینترنت میتوانید سر بزنید ) مثل بچه آدم سرمان گرم مطالعه بود . ولی وقتی صحبت از امتحان در سال آینده شد کل برنامه هایمان را بهم ریختیم و .... کلاهی که نباید ؛ سرمان رفت .

حرف از تنبلی و زرنگی نیست !! مسئله برنامه ریزی زمان است . پزشک هم که بچه مدرسه ای نیست که کارش فقط درس باشد و درس و درس . بسیاری متاهلند وخانواده یا خانواده هایی را اداره میکنند .ساعت و دقیقه برایشان از طلا هم با ارزشتر است . شاید این عزیزان وزیر و وکیل که همگی متخصص هم هستند ؛امتحان های دوران خودشان را بیاد می آورند و گویا خبر ندارند که فقط یک قلم از کتابهای مرجع این امتحان یعنی هاریسون همان کتابی است رزیدنتهای داخلی در طول ۴ سال میخوانند و امتحان می دهند ! ( پیشنهاد میکنم یک نفر کتاب اصل هاریسون را به وزیر و وکیل و دبیر دبیرخانه نشان دهد ! شاید سالها باشد که توفیق زیارت آنرا نداشته اند !!! و هنوز آنرا لاغر و مردنی می پندارند .)

۲-- به نظر من تمام این دعواها جنگ زرگری بوده و هست و آنهائی که کوتاه آمده اند احتمالا امتیازات مورد نظرشان را گرفته اند ..... لااقل ۲۵ سال تجربه ازین دست داریم !!!!

۳-- دکتر کریمی - معاون آموزشی وزارتخانه ـ را یک استثنا میدانم . همانند سایر شاگردانش. از همان ابتدا که قیل و قال تعویق امتحان فقط یک زمزمه بود بشدت مخالفت کرد و آنرا موجب بهم ریختگی برنامه ها دانست و ضرر وزیان برای هر دو سوی طیف . ولی وقتی مافوقانش امر کردند بناچار گردن نهاد .
هنگامی هم که وزیر بدنبال دیدار چند تن از روسای دانشگاه ها به یکباره تصمیم به تعیین روز ۱۳ اسفند نمود باز هم مخالفت کرد و آنرا ناروا دانست . بطوری که زیر بار ابلاغ آن به دانشگاهها نرفت و از وزیر خواست که خود آنرا ابلاغ کند . باری او هنوز مدافع راستی و عدالت است .

۴-- آخر اینکه پزشکان هماره یک قدرت سیاسی اجتماعی محسوب میشده اند . در تمام تاریخ و در همه ملل .
ولی متاسفانه در کشور ما از همان ابتدا دستهائی سعی در تخریب این جامعه داشتند و به انحائ مختلف در این راستا کوشیده اند . حتی بعضی از اعضای این جامعه شریف جامه شرافت را بیرون آورده و خیانت کردند مثل یکی از وزرای پیشین !!
باری با هر تشتت و تلاطمی و هر ناملایماتی که برای این جامعه بوجود می آورند گوشه چشمی هم به بهم ریختگی اتحاد و رودرروئی و جنگ بین اعضا دارند . حتی اگر منظور اولیه شان این نباشد .
بقول شاعر :
طوطی جانم نگر که سوی لَبَت
بر بوی پسته آمد و بر شکر اٌوفتاد
هدفشان تحصیل منافع شخصی است و لی جنگ و جدال هم در این جامعه بوحود می آورند . بعنوان یک نمونه بارز به جدال لفظی و بی احترامی ها و بی ادبی هایی که بعض از همکاران در این فضای کوچک ( که برای دوستی و همدلی ایجاد شده ) به هم روا میدارند توجه کنید .
هان ! به هوش باشید ! که این همان مقصود شوم است .!!

دست همه همکاران را میفشارم برای اتحاد و دوستی
محمد از شیراز

ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد