خانه پزشک

اللَّهُمَّ صَلِّ عَلَى مُحَمَّدٍوَآلِ مُحَمَّد لعنت خدابرسوال فروشان وحامیانشان اللَّهُمَّ صَلِّ عَلَى مُحَمَّدٍوَآلِ مُحَمَّدٍ

خانه پزشک

اللَّهُمَّ صَلِّ عَلَى مُحَمَّدٍوَآلِ مُحَمَّد لعنت خدابرسوال فروشان وحامیانشان اللَّهُمَّ صَلِّ عَلَى مُحَمَّدٍوَآلِ مُحَمَّدٍ

نحوه‌ی برگزاری آزمون دستیاری باید به شدت قرنطینه‌یی باشد


عضو کمیسیون اصل نود:
ـ مدارک ما برای تخلف آزمون دستیاری گفته‌های مردم و جامعه‌ی پزشکی است
ـ نحوه‌ی برگزاری آزمون دستیاری باید به شدت قرنطینه‌یی باشد


خبرگزاری دانشجویان ایران - تهران

سرویس مجلس

عضو کمیسیون اصل نود مجلس گفت: آیین‌نامه‌ی نحوه‌ی برگزاری آزمون پذیرش دستیار رشته‌های تخصصی علوم پزشکی باید جدی و به صورت قرنطینه‌ای بازنگری شود.

 

دکتر «سیدعلی ریاض» در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجویان ایران با اشاره به بررسی مساله‌ی آزمون پذیرش دستیاری پزشکی سال 82 در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: قطعا هیچ جایگاهی که متولی امری باشد وجود تقلب و تخلف در دستگاه خود را نمی‌پذیرد.

 

وی با بیان اینکه «عدم سلامت آزمون پذیرش دستیار سال 82 برای مجلس مشخص شده» گفت: با این حال وزارت بهداشت خواهان وجود مدارک مستند برای قبول این تخلفات است، بنابراین تلاش مجلس شورای اسلامی نیز در جهت اثبات این تخلفات با وجود مدارک و مستندات است.

 

ریاض افزود: مدارک و مستندات ما به عنوان نمایندگان مردم گفتارهای مردم و جامعه‌ی پزشکی است چرا که صحبت‌های یک پزشک درباره‌ی خرید و فروش سوالات برای با حجت است و اگرچه عدم سلامت این آزمون برای ما اثبات شده ولی در مسیر ارایه‌ی مدارک مذکور برای مسئولان وزارت بهداشت حرکت می‌کنیم.

 

وی با اشاره به عدم همکاری و تعامل مثبت مسئولان قبلی دبیرخانه‌ی شورای آموزش پرستاری و تخصصی وزارت بهداشت با نمایندگان مجلس، ‌تصریح کرد: سرپرست فعلی این دبیرخانه تعامل مثبتی با هیات تحقیق و تفحص مجلس دارد و قبول به تعویق انداختن آزمون جاری پذیرش دستیاری اولین نشانه‌ی همکاری است.

 

این نماینده‌ی مجلس درباره‌ی تضمین برگزاری سالم آزمون جاری پذیرش دستیار وزارت بهداشت گفت: تضمین سلامتی برگزاری این آزمون بر عهده‌ی وزارت بهداشت است ولی مجلس هشدارهایی را در این رابطه به مسئولان اجرایی وزارت بهداشت اعلام کرده است، همواره ناظری از طرف مجلس در درون دبیرخانه‌ی شورای آموزش پزشکی و تخصصی حضور داشته با این حال جای تامل دارد که چرا نماینده‌ی قبلی حضور مطلوب، موثر و جدی نداشته است.

 

ریاض با بیان اینکه «تعداد شبهات موجود درباره‌ی عدم سلامت کلیه‌ی آزمون‌های طی چند سال اخیر، کم نبوده است»، اظهار کرد: این امر نشان دهنده‌ی آنست که یک مسیری در کشور جوانان و سطوح علمی کشور را به بازی گرفته است و ما نباید اجازه‌ی تحقق اهداف آنان را بدهیم.

 

وی، روش نامناسب برگزاری آزمون پذیرش دستیار و ادامه‌ی روند قبلی را یکی از دلایل به تعویق انداختن زمان برگزاری این آزمون اعلام و تصریح کرد: نحوه‌ی برگزاری این آزمون و آیین‌نامه‌ی آن باید به گونه‌ای که کسی توان بهره برداری صنفی از آن را نداشته باشد، ‌بازنگری شود. همچنین نحوه و مسیر برگزاری این آزمون تخصصی باید به شدت قرنطینه‌ای باشد، این در حالیست که در گذشته این روند وجود نداشت.

 

ریاض در پایان خاطر نشان کرد: در صورتی که عدم سلامت این آزمون به اثبات برسد دو گونه برخورد پیش بینی شده و قانونی وجود خواهد داشت. شکل قانونی آن را دستگاه قضایی باید اعمال کند و در حالت دیگر، علی القاعده آزمون پذیرش دستیار سال 82، زیر سوال می‌رود که در این صورت باید کسانی که به ناحق وارد دوره‌ی دستیاری شده‌اند شناسایی شوند و یا کل آزمون ابطال شود.

 

انتهای پیام

 

کد خبر :8310-10664 

 
نظرات 0 + ارسال نظر
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد