خانه پزشک

اللَّهُمَّ صَلِّ عَلَى مُحَمَّدٍوَآلِ مُحَمَّد لعنت خدابرسوال فروشان وحامیانشان اللَّهُمَّ صَلِّ عَلَى مُحَمَّدٍوَآلِ مُحَمَّدٍ

خانه پزشک

اللَّهُمَّ صَلِّ عَلَى مُحَمَّدٍوَآلِ مُحَمَّد لعنت خدابرسوال فروشان وحامیانشان اللَّهُمَّ صَلِّ عَلَى مُحَمَّدٍوَآلِ مُحَمَّدٍ

قابل توجه همکاران محترم این وبلاگ با هیچ موسسه دستیاری و غیر دستیاری همکاری ندارد

http://s1.picofile.com/file/7499585806/besm230.jpg


 اللَّهُمَّ صَلِّ عَلَى مُحَمَّدٍوَآلِ مُحَمَّدٍ

========================

 قابل توجه همکاران محترم

این وبلاگ با هیچ موسسه اموزشی دستیاری و غیر دستیاری همکاری ندارد.

............................................

جزئیات آزمون ارتقای دستیاران پزشکی/ اعلام زمان جدید آزمون

زمان آزمون ارتقاء و گواهینامه دستیاران پزشکی به دلیل تلاقی با ماه مبارک رمضان و عید فطر از اول مرداد به پنجشنبه ۸ مرداد موکول شد.

به گزارش خبرنگار مهر، آزمون های ارتقاء و گواهینامه دستیاران پزشکی با نظارت وزارت بهداشت و توسط دانشگاه های علوم پزشکی برگزار می شود و که در سی و چهارمین دوره با توجه به درخواست دانشگاههای مجری، زمان آزمون از اول مرداد به هشتم مرداد تغییر کرد.

...........................................................................

وزیر بهداشت در گفت‌وگو با تسنیم:

اجباری پزشکان تا ۱۰ سال آینده در ایران برچیده می‌شود

خبرگزاری تسنیم: وزیر بهداشت از برچیده شدن دوره طرح خدمت پزشکی معروف به "طرح اجباری پزشکان" طی ۱۰ سال آینده خبر داد......................

...................................................

ایا وزارت بهداشت اجازه استثمار پزشکان را دارد

ایا استثمار کردن برای دیگران بد است و برای وزارت بهداشتی هاخوب!

دستیاران تخصصی باید سالها بیگاری نظام درمانی کشور را بکنند/آقای وزیر! اگر می خواهید تحول ایجاد کنید،سیستم آموزش پزشکی را تغییر دهید

................شاید جای شکر دارد که خانواده آن مرحوم احتمالا از عفو و بخشش وزارت بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی برخوردار خواهند شد زیرا وزارت بهداشت و دانشگاه علوم پزشکی مشهد نه تنها نباید بابت اینکه ایشان حین انجام کار و خدمت درگذشته اند ، حقوقی برای ایشان و بازماندگان آن مرحوم قائل گردند ، بلکه بر اساس تعهدنامه محضری دستیاری که حداقل تا چند سال پیش بدین شیوه اخذ می شد ، وزارت بهداشت از طرف ایشان وصی است که از آن مرحوم طلب ضرر و زیان نماید . «ضمن عقد خارج لازم شرط شد که وزارت بهداشت از طرف اینجانب در تشخیص تخلف از تعهدات فوق و میزان خسارت و وصول آن، وکیل و در صورت فوت، وصی است. نسبت به احراز و اثبات تخلف از موارد فوق و تعیین میزان خسارت از طرف اینجانب با خود توافق و مصالحه کند و در صورت توافق یا مصالحه هیچ ضرورتی به مراجعه به مقام قضایی یا مراجع دیگر جهت تعیین این موارد وجود نخواهد داشت.

 

..........سی و چهارمین دوره آزمونهای ارتقاء دستیاری و گواهینامه تخصصی به طور همزمان در ۲۰ دانشگاه های علوم پزشکی که به تربیت دستیار اشتغال دارند، برگزار خواهد شد.

بر اساس مقررات محاسبه نمرات در آزمونهای ارتقاء دستیاری و گواهینامه تخصصی بر اساس دو بخش ارزیابی درون بخشی و آزمون کتبی انجام می گیرد. افراد باید حداقل امتیاز از ارزیابی درون بخشی را کسب کرده باشند و پس از آن به آزمون کتبی معرفی می شوند. همچنین مجموع این دوره نمره، نمره ارتقاء دستیاران را تشکیل می دهد که در صورت کسب حداقل می توانند به سال بالاتر ارتقاء پیدا کنند.

حداقل نمره برای هر دوره دستیاری متفاوت است و در دستورالعمل اجرایی آزمون درج شده است.

دستیاران پزشکی برای ارتقاء از هر سال به سال بالاتر نیازمند گذراندن آزمون هستند و دستیارانی که در سال آخر تحصیل خود هستند در آزمون گواهینامه که در واقع آزمون فارغ التحصیلی محسوب می شود، شرکت می کنند.

 
............................................
وزیر بهداشت در گفت‌وگو با تسنیم:

اجباری پزشکان تا ۱۰ سال آینده در ایران برچیده می‌شود

خبرگزاری تسنیم: وزیر بهداشت از برچیده شدن دوره طرح خدمت پزشکی معروف به "طرح اجباری پزشکان" طی ۱۰ سال آینده خبر داد.

به گزارش خبرنگار سلامت خبرگزاری تسنیم، دوره طرح خدمت پزشکی که پزشکان در کلمه ای کوتاه به آن "طرح" می‌گویند، فقط مختص فارغ التحصیلان پزشکی است و در ایران کمتر فارغ التحصیلان رشته‌های دیگر به گذراندن "طرح" اجبار می‌شوند، حال طرح به معنای آن است که گروه‌های پزشکی در مقاطع مختلف از جمله پزشکی، دستیاری و فوق تخصصی باید یک زمان مشخص که غالباً 24 ماه است را در مناطق محروم بگذارنند، براین اساس اگر یک فرد بخواهد مقاطع پزشکی، دستیاری و فوق تخصصی را با احتساب سال‌های آموزش بگذارند در پایان این سه مقطع باید بین 6 تا 8 سال نیز در مناطق محروم خدمت کند.

در این رابطه سید حسن هاشمی وزیر بهداشت از جمله مسئولانی به حساب می‌آید که مدت‌هاست مسئله حذف طرح پزشکی را مطرح کرده است، براین اساس وی درباره زمان شدن حذف "طرح" که به اجباری نیز معروف است و در نهایت ارائه طرحی جایگزین برای آن به تسنیم گفت‌: ما معتقد هستیم که "طرح" باید از طریق بومی گزینی به تدریج رقیق و در نهایت برداشته شود، مگر اینکه برای افزایش مهارت؛ بخشی از آموزش دوره طب عمومی لحاظ شود.

وزیر بهداشت در توضیح بیشتر ادامه داد: بنابراین در دراز مدت تصور می‌کنم نباید دیگر طرح اجباری پزشکان داشته باشیم تا مشکلاتی که این طرح اجباری برای پزشکان جوان ایجاد می‌کند، برطرف شود.

هاشمی درباره اینکه آیا قصد دارید طرح اجباری پزشکان را طی مدت وزارت خودتان حذف کنید؟ و آیا احتیاج به تصویب و یا اصلاح قانونی در مجلس دارد؟ عنوان کرد: خیر، دوره ما که دو سال بیشتر نمانده است، از آن طرف نیز فعلاً نیاز به تصویب قانون در مجلس نیست.

وزیر بهداشت در نهایت خاطرنشان کرد: پیش‌بینی می‌شود در مدت 10 سال آینده به تدریج طرح اجباری پزشکان رقیق و امیدواریم دولت‌های بعدی آن را حذف کنند.

..................................................
سلامت نیوز: دستیاران تخصصی باید سالها بیگاری نظام درمانی کشور را بکنند/آقای وزیر! اگر می خواهید تحول ایجاد کنید،سیستم آموزش پزشکی را تغییر دهید
سلامت نیوز: یک پزشک با هشدار نسبت به وضعیت نامطلوب پزشکان در حال گذراندن تخصص در کشور گفت:آیا تمام این سخت گیریها ، ایجاد فشارهای روانی شدید برای دستیاران تخصصی و ساعات کار وحشتناک برای آنها و مشکل‌تراشی‌های قانونی و فرا قانونی برای پزشکان متخصص فارغ التحصیل خارج از کشور برای ایجاد امنیت و سلامت مردمان است ؟ آیا به راستی کیفیت خدمات پزشکی در ایران بهتر از کشورهای عضو اتحادیه اروپاست و میزان رضایت مردم از خدمات پزشکی در ایران از این کشورها بیشتر است ؟

به گزارش سلامت نیوز، بابک قرائی‌مقدم پزشک در روزنامه آفتاب یزد نوشت: روز یکشنبه 27 اردیبهشت 1394 دکتر مهرک گلکاریان 32 ساله پزشک و دستیار تخصصی رشته بیهوشی در زمان ادای وظیفه دستیاری در بیمارستان قائم مشهد دچار ایست قلبی تنفسی گردیده متاسفانه تلاش همکاران پزشک وی جهت احیای قلبی عروقی او نتیجه نیافت و ایشان در همان بیمارستان و در حین انجام کار فوت کردند. اگرچه هنوز گزارشی راجع به سابقه احتمالی بیماری قبلی از ایشان و دلیل فوتشان به افکار عمومی و به خصوص جامعه پزشکی ابلاغ نگردیده است اما این اتفاق ناگوار ممکن است بار دیگر توجه جامعه را به وضعیت نامطلوب پزشکان در حال گذراندن تخصص جلب نماید.

کشیکهای فراوان ، ساعات کار بسیار بالاتر از قانون کار ، حقوق نامناسب و اصولا مستحق ندانستن سیستم درمانی به دادن حقوق به پزشکان در حال گذراندن تخصص به بهانه گذراندن دوره آموزشی ، رفتارهای خاص و ایجاد فشار شدید روحی و روانی توسط بسیاری از بخشهای آموزشی به این پزشکان در حال تحصیل دوره تخصصی همگی از شرایط نامطلوبی حکایت می کند که این جامعه از یاد رفته با آن دست به گریبان است.

وزارت بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی باید اقدامی عاجل برای وضعیت بسیار نابسامان دستیاران تخصصی کشور انجام دهد.آنها از هیچ پوشش و حمایت قانونی برخوردار نیستند. آنها با آنکه به طور مشخص و واضح یک کار تمام وقت با ساعت کاری بسیار بیشتر از زمان موظف وزارت کار انجام می دهند به بهانه آنکه مشغول به تحصیل هستند ، از هیچ‌گونه پوشش تامین اجتماعی برخوردار نیستند . معلوم نیست به چه دلیل در طول سالیان طولانی وزارت کار و امور اجتماعی هیچ‌گونه اعتراضی به وضعیت نامطلوب این گروه اندک جامعه انجام نداده است ؟!


وزارت بهداشت ودانشگاههای علوم پزشکی کشور باید به این سوال پاسخ دهند که به چه دلیل و با چه مجوزی به این اقشار زحمتکش کادر درمانی کشور هیچ‌گونه حقی مشابه آنچه برای تمام افراد شاغل در کشور وجود دارد ،داده نمی شود. مگر این افراد ساعتهای طولانی و فراتر از آنچه مصوب قانون وزارت کارمی باشد در بیمارستانهای دولتی کشور کار نمی کنند ؟ پس چگونه است که هیچ‌گونه قراردادی از طرف وزارت بهداشت و دانشگاههای علوم پزشکی کشور با این افراد وجود ندارد ؟

آیا اینکه پزشکان مذکور علاوه بر آنکه کار موظف خود را انجام می دهند ، مشغول تحصیل نیز می باشند ، می تواند دلیل بر تضییع حقوق آنان و عدم عقد هیچ قراردادی با این افراد باشد ؟
به چه دلیل با آنکه سالانه نظام درمانی کشور مبالغ هنگفتی را بابت کار تقریبا مجانی و بدون هیچ‌گونه ضابطه آنها کسب می نماید ، این افراد نه تنها هیچ‌گونه قرارداد کاری نداشته بلکه در صورت هرگونه سرپیچی از فرمانهای دانشگاهها و بخشهای تخصصی مربوط ملزم به پرداخت جریمه و حتی به راحتی اخراج از محل کار خود می شوند ؟ به چه دلیل حاصل کار دستیاران تخصصی کشور به طور مشخص باید به اساتید آنها تعلق گیرد و نکته تاسف بارتر اینکه دانشگاههای علوم پزشکی و بخشهای تخصصی مجری و ناظر تمامی این شرایط بوده و هرگونه اعتراض و نافرمانی این پزشکان برای آنها عواقب جبران ناپذیری خواهد داشت .

؟ به چه دلیل حاصل کار دستیاران تخصصی کشور به طور مشخص باید به اساتید آنها تعلق گیرد و نکته تاسف بارتر اینکه دانشگاههای علوم پزشکی و بخشهای تخصصی مجری و ناظر تمامی این شرایط بوده و هرگونه اعتراض و نافرمانی این پزشکان برای آنها عواقب جبران ناپذیری خواهد داشت .


طبق تعهدنامه محضری که وزارت بهداشت از یکایک دستیاران تخصصی قبل از شروع تحصیل اخذ می نماید آنان ملزم به پرداخت ضرر و زیان و خسارت در صورت عدم اتمام تحصیل یا اخراج به هر دلیل می باشند . در این تعهدنامه البته وزارت بهداشت خود را ذیصلاح برای تشخیص وقوع هرگونه تخلف می داند. این مشکلات نه تنها در زمان تحصیل حتی پس از شروع رسمی کار تخصصی که دیگر بهانه آموزش گرفتن نیز برای آنها وجود ندارد ، پا برجا بوده بازهم وزارت بهداشت برای خود حقوقی بسیار بالاتر از آنچه وزارت کار و امور اجتماعی و قوانین رسمی کشور برای کارفرما تعیین کرده قائل می شود. «پس ازشروع به کار به هر علتی از موسسه محل خدمت اخراج شوم و یا ترک خدمت کنم و بطور کلی چنانچه از هر یک از تعهداتی که طبق این قرارداد بر عهده گرفته ام تخلف نمایم، متعهد می گردم معادل دو برابر شهریه و هزینه تحصیلی به‌علاوه دو برابر حقوق و مزایای دریافتی را بصورت یکجا و بدون هیچ‌گونه قید و شرطی به صندوق دولت بپردازم.»
همچنین وزارت بهداشت به صورت رسمی و محضری بر خلاف قانون اساسی حق هرگونه اعتراض به محاکم ذیصلاح قوه قضائیه را از پزشکان متخصص فارغ التحصیل مشغول به انجام طرحهای اجباری سلب می نماید . « تشخیص وزارت بهداشت، درما ن و آموزش پزشکی راجع به وقوع تخلف و کمیت و کیفیت و میزان هزینه و خسارت قطعی و غیر قابل اعتراض بوده و مورد پذیرش اینجانب می باشد و موجب صدور اجرائیه از طریق دفتر اسناد رسمی تنظیم کننده سند و اداره ثبت مربوطه خواهد بود. »


به راستی به چه دلیل اینگونه با پزشکان دستیار تخصصی و فارغ التحصیلان جوان برخورد می شود ؟ آیا با چنین شیوه هایی فارغ التحصیلان جوان رشته های پزشکی کشور را مجبور به مهاجرت نمی کنیم ؟ چگونه است که حدود نیمی از پزشکان عمومی فارغ التحصیل ایرانی داخل کشور هر ساله پس از فارغ التحصیلی به کشورهای دیگر عزیمت می‌کنند ؟ مگر به ادعای بعضی از سایتها ایران بهشت پزشکان نمی‌باشد ؟ پس چگونه است که هر ساله تعداد زیادی از پزشکان قصد عزیمت و مهاجرت از این بهشت را دارند ؟! چگونه است که تعداد کثیری از پزشکان داخل کشور اصولا از کار پزشکی خارج گردیده و به کارهای دیگر روی آورده اند ؟ به‌راستی ما با پزشکان متخصص فارغ التحصیل خارج از کشور که دانشگاه آنها جزو لیست دانشگاههای معتبر وزارت بهداشت بوده است چه می کنیم ؟ چگونه به بهانه های مختلف از جمله ارزشیابی ، دوره تکمیلی و یافتن مکان برای طی دوره های تکمیلی و پرداخت شهریه سالها عمر آنها را به بهانه آنکه شاید کیفیت تحصیل در کشورهای دیگر پایین‌تر از ایران باشد ، تباه می کنیم ؟ آیا می دانیم که بعضی از پزشکان متخصص فارغ التحصیل و دارای بورد تخصصی از اروپا بیش از شش سال در صف یافتن محل برای گذراندن دوره تکمیلی تخصصی با پرداخت شهریه هستند ؟


آیا تمام این سخت گیریها ، ایجاد فشارهای روانی شدید برای دستیاران تخصصی و ساعات کار وحشتناک برای آنها و مشکل‌تراشی‌های قانونی و فرا قانونی برای پزشکان متخصص فارغ التحصیل خارج از کشور برای ایجاد امنیت و سلامت مردمان است ؟ آیا به راستی کیفیت خدمات پزشکی در ایران بهتر از کشورهای عضو اتحادیه اروپاست و میزان رضایت مردم از خدمات پزشکی در ایران از این کشورها بیشتر است ؟

جای شکر دارد که خانواده آن مرحوم احتمالا از عفو و بخشش وزارت بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی برخوردار خواهند شد زیرا وزارت بهداشت و دانشگاه علوم پزشکی مشهد نه تنها نباید بابت اینکه ایشان حین انجام کار و خدمت درگذشته اند ، حقوقی برای ایشان و بازماندگان آن مرحوم قائل گردند ، بلکه بر اساس تعهدنامه محضری دستیاری که حداقل تا چند سال پیش بدین شیوه اخذ می شد ، وزارت بهداشت از طرف ایشان وصی است که از آن مرحوم طلب ضرر و زیان نماید .


وزارت بهداشت و جناب آقای دکتر هاشمی وزیر محترم بهداشت اگر به واقع می خواهند تحولی در نظام درمانی کشور ایجاد نمایند باید تغییری در سیستم آموزشی ، درمانی پزشکی کشور ایجاد کنند. آنچه در طول سالیان گذشته بر دستیاران رشته های مختلف تخصصی پزشکی رخ داده است ناشی از نگرش کمیت گرایانه و فدا کردن کیفیت درمان به بهای کمیت بوده است. حجم زیاد مراجعات مردمان به بیمارستانهای آموزشی و پاسخگویی تمام این مطالبات توسط دستیاران رشته های تخصصی مختلف تنها در دراز مدت باعث می گردد که پزشکان این مرز و بوم راه برخورد صحیح و زمان برقراری ارتباط درست میان پزشک و بیمار را یاد نگیرند.
متاسفانه بیمارستانهای آموزشی کشور به جای آنکه محلی برای بررسی علمی و سیستماتیک با صبر و تحمل بیماران باشد تبدیل به مکانی شلوغ و پر بیمار برای مراجعات فراوان شده اند و دستیاران تخصصی به جای آنکه بتوانند با آرامش و مطابق با استانداردهای جهانی به بررسی دقیق بیماران و گرفتن اطلاعات کامل از آنها در راستای آموزش صحیح بپردازند ، تبدیل به افرادی شده اند که برای گرفتن جایزه تخصص باید سالها بهره کشی و بیگاری نظام درمانی کشور را بکنند تا پس از گذراندن بهترین سالهای عمر خود در برابر آن شاید پس از آن بتوانند حریصانه و به صورت شبانه روزی به جمع آوری ثروت از همین مردمان بپردازند. به راستی نظام درمانی که تربیت پزشکانش را بر اساس چنین روشی پایه گذاری کرده است ، چگونه انتظار دارد تا طبیبان این کشور همگی بر اساس اصول اخلاقی رفتار نمایند ؟!
مردم ما حق دارند که از نظام درمانی کشور ناراضی باشند. مقام محترم وزارت بهداشت اگرچه این وزارتخانه را در حالی تحویل گرفتند که بیمارستانهای دولتی کشور در حال تبدیل شدن به بنگاههای اقتصادی متعدد و در شرف اجاره دادن بخشهای مختلف بیمارستانهای دولتی بود و با آنکه ایشان و سایر همکارانشان تلاش بسیار مثبت و شایان ستایشی در حوزه تغییرات ساختاری و مدیریتی برای بیمارستانهای دولتی نموده بار بسیار زیادی را از دوش مردمان به خصوص اقشار کم درآمد جامعه برداشتند ، اما باید توجهی بیشتر به نظام آموزشی ، درمانی بیمارستانهای دانشگاهی کشور بنمایند.


متاسفانه به نظر می رسد که تلاشی سازمان یافته وجود دارد که به بهانه های مختلف رقابت در صحنه فعالیتهای پزشکی محدود به صاحبان قدرت رشته های مختلف و در مراکز محدود باشد. متاسفانه این نگرش برای هیچ کس حتی برای همان تعداد محدود پزشکان مختلف که در حال حاضر ثروتهای آنچنانی داشته و رفتارهایشان باعث نارضایتی بخش زیادی از جامعه می باشد ، مفید نیست. این شیوه نگرش به بهانه های مختلف از جمله نیاز مناطق محروم به طبیبان و کیفیت
پایین تر تحصیلات در کشورهایی که بسیاری از آنها از لحاظ معیارهای بهداشتی ، درمانی حتی پیشرفته تر از کشورمان هستند ، تنها باعث نارضایتی روزافزون مردم از نظام درمانی کشور می شود.
به راستی چرا طبیبان این کشور حاضر می شوند که در مناطق قطبی کشورهایی چون کانادا طبابت کنند اما جذب مناطق محروم کشور نمی شوند ؟ آیا این بدان دلیل نیست که عزمی راسخ برای جذب آنها وجود ندارد. به راستی چرا باید از طرفی درصدی از مطبهای شهرهای بزرگ آنچنان شلوغ باشد که بیماران به شیوه های غیراستاندارد معاینه و درمان گردند و از طرف دیگر امکان کار و فعالیت مناسب برای تعداد فراوانی از طبیبان این کشور فراهم نباشد ؟ اینها سوالاتی است که وزارت بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی باید به آنها پاسخ دهد.


شاید جای شکر دارد که خانواده آن مرحوم احتمالا از عفو و بخشش وزارت بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی برخوردار خواهند شد زیرا وزارت بهداشت و دانشگاه علوم پزشکی مشهد نه تنها نباید بابت اینکه ایشان حین انجام کار و خدمت درگذشته اند ، حقوقی برای ایشان و بازماندگان آن مرحوم قائل گردند ، بلکه بر اساس تعهدنامه محضری دستیاری که حداقل تا چند سال پیش بدین شیوه اخذ می شد ، وزارت بهداشت از طرف ایشان وصی است که از آن مرحوم طلب ضرر و زیان نماید . «ضمن عقد خارج لازم شرط شد که وزارت بهداشت از طرف اینجانب در تشخیص تخلف از تعهدات فوق و میزان خسارت و وصول آن، وکیل و در صورت فوت، وصی است. نسبت به احراز و اثبات تخلف از موارد فوق و تعیین میزان خسارت از طرف اینجانب با خود توافق و مصالحه کند و در صورت توافق یا مصالحه هیچ ضرورتی به مراجعه به مقام قضایی یا مراجع دیگر جهت تعیین این موارد وجود نخواهد داشت.»


نظرات 30 + ارسال نظر
امیر یکشنبه 8 شهریور 1394 ساعت 11:45 ب.ظ

baheha be nazare shoma ba 2062 daxel azad jaii qabol misham?i

سینوهه یکشنبه 8 شهریور 1394 ساعت 11:37 ب.ظ

age yadeton bashe to mosahebe 24 mordad goftan ke bazam afzayesh dashtan masalan bihoshi rafsanjan vain ke gofte bodan age ye ja zarfiat masalan 2 nafar bashe va yeki sahmye dashte bashe be zarfiat onja yeki ezafe mishe ta sahmye az on estefadeh kone

البته دقیقش 3209 نفر

جمعا شده حدود 3169 نفر
به ترتیب آزاد و محروم
ارتو 77 36
ارو 49 15
پاتو 88 23
اعصاب 63 22
پوست 41 15
داخلی 289 76
عفونی 51 23
قلب 141 48
بیهوشی 205 54
پرتو 27 9
هسته ای 16 4
جراحی 150 47
جراحی اعصاب 55 20
چشم 66 24
رادیو 188 42
روان 126 44
زنان 201 61
اورژانس 224 63
کودکان 229 73
گوش 61 23
اجتماعی 28
فیزیکی 39
فانونی 25
ورزشی 13
سالمندان 6
کار 26
هوا فضا 3
جمعا 3169 نفر

چرا این قدر عجله دارید ‏ یکشنبه 8 شهریور 1394 ساعت 04:19 ق.ظ

خوب نیست دقت فدای سرعت بشه.عجله ای نیست.امیدوارم افزایش ظرفیت ها به دقت دخالت داده شن.

چرا این قدر عجله دارید ‏ یکشنبه 8 شهریور 1394 ساعت 04:12 ق.ظ

چرا عجله کنن.مگر کم چیزیه.با این افزایش ظرفیت ها حتما لازم میشه بیشتر طول بکشه.عجله چی رو دارین.من به شخصه امیدوارم دیرتر بدن ولی واقعا افزایش ظرفیت رو محسوس در قبولی ها ببینیم.خوب نیست دقت رو فدای سرعت کار کنند.

سینوهه شنبه 7 شهریور 1394 ساعت 09:15 ب.ظ

آقا کسی نمیدونه نتایج رو کی میزنن؟مردم از انتظار

[ بدون نام ] جمعه 6 شهریور 1394 ساعت 01:22 ب.ظ

آره.هم زاهدان هم بیرحند هم همدان

صحیحه.متاسفانه برخی جاها که انتخاب رشته میکنن سهوی یا عمدی اطلاعات غلط میدن.مثالی که گفته شد مثال واضح و جالبیه.آخرین رتبه قبولی رادیو دوره 38 398 مربوط به زاهدان بوده.در زمانی که ظرفیت پذیرش رادیو اون زمان حدود 100 نفر بوده.در این دوره ظرفیت حدود 230 نفر شده.پس پر واضحه که آخرین رتبه قبولی(حالا نه حتما زاهدان مثلا بیرجند یا همدان چون دیدم اونا هم جزو آخرین رتبه های قبولی بوده) دوبرابر نشه حداقل 1.5 برابر میشه.یعنی 1.5 برابر 398 کل یعنی 600 کل.به نظرم این جاهایی که انتخاب رشته میکردن قابل اعتماد نیستند.خود سنجش آخرین رتبه های قبولی رو هر چند گاه میزنه.آخرینش هم دوره 38 بود.که مثلا اون دوره یعنی دوره 38 آخرین رتبه قبولی رادیو 398 بوده خوب واضحه امسال میشه حدود 600 کل.

[ بدون نام ] جمعه 6 شهریور 1394 ساعت 03:09 ق.ظ

آره امیدوارم بیجا به بهبود واضح رتبه های قبولی امید نبسته باشیم.نمیشه که یک دوره(دوره 38) آخرین رتبه قبولی رادیو 398 کل بوده بعد دوره 42 با ظرفیت دوبرابر باز همون حدود!!!!!
امسال واضحا ظرفیت برخی رشته ها دو برابر شده بود پس رتبه قبولیشون هم باید 2 برابر بشه.منظورم نسبت به ظرفیت دوره 38.مثلا رادیو 2.3 برابر شده.اگر هم ظرفیت آزاد رادیو رو محاسبه کنیم باز از 99 نفر دوره 38 الان یعنی دوره 42 شده 188 نفر آزاد.پس واضحا رتبه قبولی رادیو حداقل دوبرابر میشه.و هیچ حالتی دیگه رو نمیشه فرض کرد

اگه غلط میگم بگید جمعه 6 شهریور 1394 ساعت 03:02 ق.ظ

دوره 38 آخرین رتبه قبولی رادیو(رشته رادیو رو مثال میگم) 398 رادیو زاهدان بوده(فایلش در آرشیو سابت سنجش هست) در اون زمان ظرفیت رادیو حدود 100 نفر بوده در این دوره یعنی 42 ظرفیت رادیو 230 نفر شده خوب؟حالا آخرین رتبه قبولی رادیو چند میشه.نباید حداقل دوبرابر یا 1.5 برابر بشه.خیلی واضحه.نیست؟100 تا در دوره 38 میخواستند آخرین رتبه حدود 400 کل بوده حالا 230 تا میخوان خوب آخرین رادیو کم کم 600 میشه.
به نظرم(شخصی نظر میدم) برخی موسسات کاملا اشتباه اعلام کردند(حالا هدفشون چی بوده خدا میدونه).چون ظرفیت رادیو 2.3 برابر شده نسبت به دوره 38.خوب رتبش حالا دوبرابر نشه کم کم 1.5 برابر شده و میشه 600 حتی 650 کل.

سینوهه پنج‌شنبه 5 شهریور 1394 ساعت 02:44 ب.ظ

کسی نمیذونه که نتایج نهایی رو کی میذنن؟

نظر شخصی جمعه 30 مرداد 1394 ساعت 02:22 ق.ظ

به نظرم طرح بعد تخصص جز کاهش توان بدنی و روحی هیچ فایده ای ندارد ثانیا با وجود سهمیه محروم و بومی ها اصلا بی معنی شده.یعنی طرح برای سهمیه آزاد ها بی معنی و بی فایده است.برای دریافت کنندگان خدمات هم همین طور.چون سهمیه محروم زده ها در همه مناطق پوشش کافی رو میدهند
حضورشون هم در برخی جاها 24 ساعته است پس واقعا برای اون فردی که با نمره خودش نه سهمیه قبول میشه الزام گذراندن طرح به نظرم کمال بی انصافیه

رضا سه‌شنبه 27 مرداد 1394 ساعت 09:18 ب.ظ

دوستان عزیز باور کنین غیر بدبختی چیزی نصیب نشده.5سال جراحی خوندم الان طرحم تو بیابون لب مرز افغانستان.سهمیه آزاد..با این وضعی که این وزیر مکار درست کرده.پول نمیده.از کارانه ها می دزده 50%با مالیات کم میکنه.سهمیه و ظرفیت زیاد شده.......رفتار مردم رو ندیدید بعد این شو های تلویزیونی.نمیدونم چی بگم از کجا بگم.کاش زمان بر میگشت و پزشکی نمیزدم.کاش میشد جای امتحان رزیدنتی شجاعتم رو جمع میکردم میرفتم هر جایی غیر اینجا.اون موقع استرالیا باز بود.......غنیمت شمار فرصتی را که هست چو تیر از کمان رفت نیاید به شست سالم باشین

[ بدون نام ] یکشنبه 25 مرداد 1394 ساعت 07:09 ق.ظ

واقعا میشه ظرف یکی دو سال طرح مربوط به دوره تخصص و فوق تخصص رو حذف کرد

موافق با حذف طرح تخصص یکشنبه 25 مرداد 1394 ساعت 07:07 ق.ظ

کاملا موافقم
بویژه اونایی که سهمیه آزاد هستند چون با نمره خودشون قبول شدن و واقعا توجیهی نداره که طرح بعد از اتمام تخصص داشته باشند

طرح بعد اتمام تخصص با وجود متخصصین سهمیه محروم به نظرم واقعا اضافه است.بویژه بعد ‏2‏ ‏3‏ سال از پذیرش این تعداد سهمیه محروم تعداد شاغلین که تعهد ‏12‏ ساله داده اند به حد بالایی میرسه که طرح تخصص سهمیه آزاد ها کاملا مازاد به نظر م

دستیاری پنج‌شنبه 22 مرداد 1394 ساعت 06:31 ق.ظ

بعد ده روز از زمان اتمام انتخاب رشته ، دوباره ویرایش گذاشتن !!!؟؟

[ بدون نام ] یکشنبه 18 مرداد 1394 ساعت 03:39 ب.ظ http://WWW.DASTYARII.BLOGSKY.COM

THE COLOR ATLAS OF INTERNAL MEDICINE 2015

WWW.DASTYARII.BLOGSKY.COM

بازمانده شنبه 17 مرداد 1394 ساعت 12:56 ب.ظ

من فکر کنم یکی از علل سوت و کور بودن این وبلاگ اینه که خیلی از دوستان ما که به اینجا سر میزدند ْ ؛ بسلامتی قبول شدند و هم وقت ندارند و هم به ما بازماندگان کاری ندارند. دیگر اینکه بابا بزرگ هم که زینت بخش این وبلگ هست کم جنب و جوش تر شده.

به نظرم طرح تخصص برای سهمیه آزادی ها به نوعی عبثه!بویژه با این تعداد زیاد سهمیه محروم هایی که 12 سال اکثر مناطق رو پوشش میدهند.امیدوارم که برداشته شه.به نظرم متخصصینی که بدون سهمیه و به صورت آزاد وارد تخصص میشوند طرح دوران تخصص به نوعی کم لطفیه.

[ بدون نام ] جمعه 16 مرداد 1394 ساعت 07:34 ق.ظ

[ بدون نام ] جمعه 16 مرداد 1394 ساعت 01:15 ق.ظ

آقا چه خبره. یکی بگه چرا تو نت هیچ خبری نیست. نه اینجا نه جاهای دیگه. ناسلامتی اینجا و اونجا همیشه غلغله بود. همه با هم کل مینداختن. بابا بزرگ تو چیزی بگو. واقعا عجیبه.شده خانه ارواح. یعنی چی؟

[ بدون نام ] چهارشنبه 14 مرداد 1394 ساعت 11:25 ق.ظ

آقا جریان تلگرام که میگن همه رفتن اونجا چیه؟ کسی آیدی رو داره؟

آرش دوشنبه 12 مرداد 1394 ساعت 10:35 ق.ظ

چقدر سوت و کور شده سایت...یادش بخیر قدیما برا خودش برو بیایی داشت

[ بدون نام ] پنج‌شنبه 8 مرداد 1394 ساعت 06:35 ب.ظ

بابا بزرگ یه اپدیت بکنی بی ضرره

سینوهه دوشنبه 29 تیر 1394 ساعت 09:31 ب.ظ

فکر کنم نتایج نهایی رو اعلام نمیکنن چون دارن ظرفیتها رو زیاد میکنن

dastyari چهارشنبه 24 تیر 1394 ساعت 01:22 ب.ظ

سلام دوستان .چرا از اعلام رتبه خبری نیست ؟

پریا پنج‌شنبه 18 تیر 1394 ساعت 05:08 ب.ظ

میزان همدلی همکاران عزیر با نویسنده از تعداد نظرات مشخصه. ببینم نکنه همه از وضعیت حاضر راضی هستید؟

پریا پنج‌شنبه 18 تیر 1394 ساعت 05:06 ب.ظ

نوشتن نامه به این فصاحت برای وزیر بهداشت نایجه ای هم داشته؟

ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد