خانه پزشک

اللَّهُمَّ صَلِّ عَلَى مُحَمَّدٍوَآلِ مُحَمَّد لعنت خدابرسوال فروشان وحامیانشان اللَّهُمَّ صَلِّ عَلَى مُحَمَّدٍوَآلِ مُحَمَّدٍ

خانه پزشک

اللَّهُمَّ صَلِّ عَلَى مُحَمَّدٍوَآلِ مُحَمَّد لعنت خدابرسوال فروشان وحامیانشان اللَّهُمَّ صَلِّ عَلَى مُحَمَّدٍوَآلِ مُحَمَّدٍ

منابع چهل و دومین دوره آزمون پذیرش دستیار تخصصی

http://s1.picofile.com/file/7499585806/besm230.jpg


 اللَّهُمَّ صَلِّ عَلَى مُحَمَّدٍوَآلِ مُحَمَّدٍ

======================

 منابع چهل و دومین دوره آزمون پذیرش دستیار تخصصی 

===========================

معاون وزیر بهداشت به مهر خبر داد:
تغییر سهمیه مناطق محروم در دستیاری پزشکی/ اعلام ظرفیت پذیرش
معاون آموزشی وزارت بهداشت با اشاره به تغییر سهمیه مناطق محروم در پذیرش دستیاری پزشکی گفت: سه بند اصلی که مربوط به ماندگاری پزشکان متخصص در مناطق محروم است در این سهمیه تغییر کرد و داوطلبان باید با توجه به این سه بند سهمیه خود را با دقت انتخاب کنند.

دکتر سیدامیرمحسن ضیایی در گفتگو با خبرنگار مهر افزود: شرایط مشمولین استفاده از سهمیه مناطق محروم در آزمون دستیار تخصصی تغییر کرده است و بر اساس این تغییر داوطلبانی می توانند متقاضی پذیرش در سهمیه مناطق محروم باشند که متولد استان محل استقرار دانشگاه منطقه محروم انتخابی باشند.

وی افزود: این افراد باید حداقل دو مقطع کامل از سه مقطع ابتدایی، راهنمایی، دبیرستان را در همان استان گذرانده باشند و یا محل تولد یکی از والدین یا همسرشان، آن استان بوده و سه مقطع تحصیلی کامل را در همان استان گذرانده باشند.

ضیایی اضافه کرد: بر اساس تصمیمی که در دبیرخانه شورای آموزش پزشکی و تخصصی اتخاذ شد استخدام پیمانی، رسمی، آزمایشی و یا رسمی قطعی دانشگاه علوم پزشکی مورد نظر و سازمانهای وابسته به وزارت بهداشت مستقر در مناطق تحت پوشش همان دانشگاه منطقه محروم از جمله شرایط استفاده از این سهمیه است.

معاون آموزشی وزیر بهداشت خاطرنشان کرد: در واقع تعریف مدرک بومی به صورت روشن بیان شده است و افراد بر اساس این دسته بندی می توانند سهمیه مناطق محروم را انتخاب کنند.

وی تاکید کرد: امسال ظرفیت پذیرش دستیاری 2 هزار و 508 نفر است که 300 نفر از سال گذشته بیشتر است و بنا بر اعلام نیاز دانشگاه ها اعلام شده است.

به گزارش مهر بر اساس اطلاعیه دبیرخانه شورای آموزش پزشکی و تخصصی شرایط استفاده از سهمیه مناطق محروم در چهل و یکمین دوره آزمون پذیرش دستیار تخصصی به منظور ماندگاری پزشکان متخصص در مناطق محروم اعلام شده است.

این مصوبه به استناد مصوبات نشست شورای آموزش پزشکی و تخصصی و تصویب شصت و یکمین کمیسیون دائمی معین و پیشنهادات روسای دانشگاههای علوم پزشکی مستقر در مناطق محروم به منظور ماندگاری پزشکان متخصص در مناطق محروم تصویب شده است.

داوطلبان دستیار تخصصی در صورتی می توانند متقاضی پذیرش در سهمیه مناطق محروم باشند که متولد استان محل استقرار دانشگاه منطقه محروم انتخابی بوده و حداقل دو مقطع کامل از سه مقطع ابتدایی، راهنمایی، دبیرستان را در همان استان گذرانده باشند و یا محل تولد یکی از والدین یا همسرشان، استان محل استقرار دانشگاه منطقه محروم انتخابی بوده و سه مقطع تحصیلی کامل را در همان استان گذرانده باشند.

استخدام پیمانی، رسمی، آزمایشی و یا رسمی قطعی دانشگاه علوم پزشکی مورد نظر و سازمانهای وابسته به وزارت بهداشت مستقر در مناطق تحت پوشش همان دانشگاه از دیگر شرایط استفاده داوطلبان آزمون دستیاری از سهمیه مناطق محروم است.

===============================


جزئیات پذیرش بومی در دستیاری پزشکی / ماندگاری متخصص مناطق محروم با سهمیه 30 درصدی
معاون آموزشی وزارت بهداشت با اشاره به جزئیات سهمیه 30 درصدی مناطق محروم در پذیرش دستیار تخصصی صورت می گیرد، گفت: این سهمیه مصوبه مجلس است و واجدین شرایط بومی که از سهمیه استفاده کنند تا 3 برابر مدت تحصیل حق ارائه خدمت در جای دیگری را ندارند که این امر به ماندگاری متخصص کمک می کنند.

دکتر سیدامیرمحسن ضیایی در گفتگو با خبرنگار مهر افزود: وزارت بهداشت در دو سال اخیر ظرفیت پذیرش دستیار را بالا برده است و حتی الامکان به شرط تامین هیات علمی هیچ سهمیه ای را اضافه نمی کند.

وی افزود: امسال سال اول اجرای اصلاح سهمیه ها بر اساس قانون عدالت آموزشی مصوب مجلس است که طبق قانون باید 10 درصد ظرفیت های دستیاری از کل ظرفیت به مناطق محروم در قالب نیاز سطح بندی و پزشک خانواده اختصاص یابد.

ضیایی اظهار داشت: طبیعی است که این ظرفیت در اختیار دانشگاه ها به عنوان قطب مربوطه قرار دارد تا خدمات قانونی و محل تحصیل افراد را تعیین کند.

وی گفت: با توجه به اینکه وزارت بهداشت مسئول حفظ و ارتقای سلامت مردم است در بخش تخصصی نیز باید نیاز مناطق را تامین کند که از راه آزمون و بومی گزینی و تامین عدالت آموزشی می تواند این نیاز را تامین کند.

معاون وزیر بهداشت اظهار داشت: بر اساس قانون مجلس، کسانی که می خواهند از سهمیه بومی استفاده کنند با 85 درصد نمره در منطقه خودشان شانس قبولی دارند. نکته این سهمیه این است است که ممکن است شانس کسی که در تهران است در این سهمیه کمتر باشد و واقعیت این است که این فرد در صورت پذیرش هم مایل به ادامه تحصیل و خدمت در آن منطقه نیست پس از ابتدا شانس قبولی کمتری دارد پس این شانس برای یک فرد بومی بیشتر خواهد بود.

وی تاکید کرد: با توجه به شرایط فعلی آموزش و درمان ما در مناطق برخوردار و تهران نیاز به پزشک متخصص نداریم. پس فردی که امکان پذیرش در سایر مناطق را دارد می تواند به آن مناطق پذیرفته شود . ضمن اینکه این افراد باید سه برابر مدت تحصیل به ارائه خدمت بپردازند و در این مدت در جای دیگری حق مطب ندارند.

ضیایی اظهار داشت: از سوی دیگر این افراد پس از گذراندن نصف مدت تعهد خود می توانند در آزمون فوق تخصصی شرکت کنند که تمامی این موارد به ضریب ماندگاری با توجه به طرح تحول سلامت کمک می کند. 

به گزارش مهر، بر اساس اصلاحیه قانون برقراری عدالت آموزشی در پذیرش دانشجو در دوره های تحصیلات تکمیلی و تخصصی، وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی موظف است سی درصد (30%) ورودی های رشته های پزشکی عمومی، دستیاری تخصصی پزشکی و سایر رشته های گروه پزشکی را از طریق جذب دانشجوی بومی با اولویت مناطق محروم و متناسب با نیاز استانها و در چهار چوب نظام سطح بندی پذیرش کند.

این قانون اصلاح بند(3) ماده واحده قانون برقراری عدالت آموزشی در پذیرش دانشجو در دوره های تحصیلات تکمیلی و تخصصی به تصویب مجلس شورای اسلامی و به تأیید شورای نگهبان رسیده است در تاریخ اول آبان ماه 1392 از سوی رئیس جمهور ابلاغ شد.

بر این اساس، وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی موظف است سی درصد (30%) ورودی های رشته های پزشکی عمومی، دستیاری تخصصی پزشکی و سایر رشته های گروه پزشکی را از طریق جذب دانشجوی بومی با اولویت مناطق محروم و متناسب با نیاز استانها و در چهار چوب نظام سطح بندی پذیرش کند.

بر این اساس، تعهد اخذ شده از مشمولان این بند برای خدمت در مناطق مورد تعهد سه برابر مدت تحصیل و قابل خرید و جا به جایی نیست.

همچنین، ارائه مدرک تحصیلی مشمولان مذکور بعد از اتمام تعهد مورد نظر، مجاز است و نامبردگان در زمان تعهد مجاز به فعالیت پزشکی در سایر نقاط کشور نیستند.
بر این اساس، تحصیل دانشجویان بومی موضوع این بند در دانشگاههای استان مربوطه در اولویت است، در صورتی که دواطلب مذکور نمره لازم برای تحصیل در دانشگاههای دیگر را کسب کرده باشد، تحصیل او برابر مقررات این بند منوط به موافقت وی خواهد بود.

همچنین، ادامه تحصیل درمقاطع آموزشی بالاتر، پس از طی حداقل نیمی از مدت زمان تعهد مشمولان این بند امکانپذیر است و نیز نقل و انتقال مشمولان این بند تابع مقررات این قانون است.

نظرات 141 + ارسال نظر
[ بدون نام ] یکشنبه 19 مرداد 1393 ساعت 02:37 ب.ظ

فالس م دی ک===سیاست خانه===دیکتاتورخانه==محل بی عفتی==سانسور خانه====فقط همه چیز ساختگیه کامل ====سلیقه ای بودن....

سهمیه ازادی شنبه 4 مرداد 1393 ساعت 10:31 ب.ظ

عزیزان سهمیه زنان! سوال منطقی من بی جواب موند. باباجان من یه رشته خوب دانشگاه تهران قبول نشدم چون اونسال اون رشته 4 تا سهمیه زنان گرفت و حق سهمیه ازاد ضایع شد. نمرشون هم 40 نمره از من کمتر بود. خودم هم رتبه دو رقمی بودم ولی یکی از اونها سه رقمی بود!
لطفا هی نید نمره های ما بیشتر بوده که من یکی قبول نمی کنم...بله شما درست می فرمایید چون به نظر شما این دانشگاه با اون دانشگاه فرقی نمی کنه و این که شما تو اولویتی که می خواستید خیلی راحت تر قبول شدید برایتان مهم نیست و مثلا فکر می کنید فلان رشته در تهران با شهرستان فرقی نداره. بله با این نگاه شما با سهمیه در تهران ممکنه از ازاد شهرستان بیشتر اورده باشید (فقط ممکنه توجه کنید) ولی دیگه براتون مهم نیست که اگه شما نبودید یه داوطلب سهمیه ازاد ممکن بود اولویت بالاترش قبول بشه. در ضمن من هم خانم هستم با فکر به همین عواقب سهمیه انتخابش نکردم. شما دقیقا چه فرقی با من داشتید که می فرمایید مجبور شدید؟
بله همکلاسی های ما هم به من می خندیدن که سهمیه نزدم و من فکر می کردم ازاد بودن بهتره در نهایت... اخرش دیدیم سهمیه شد 8 ساله حالا هم که... هر کی این طرح رو کم کنه واگذار می کنم به خدا... اقلا طرح ما رو هم کم کنن که انصاف حداقلی رعایت بشه..

aava شنبه 4 مرداد 1393 ساعت 02:12 ق.ظ

ba in hame kalkall chizi hal misheeeeee

aava شنبه 4 مرداد 1393 ساعت 02:10 ق.ظ

!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

[ بدون نام ] جمعه 3 مرداد 1393 ساعت 10:00 ب.ظ

اگر سهمیه زنان از اول وجود نداشت که به بهانه جداکردن بیمارستانها بود الان ما وضعمان این نبود وشما وشما به چشم دشمن به ما نگاه نمیکردید که بگوئید نمره مان کم بوده وما حق شمارا خوردیم ومن هرچه میخواهم وباسند نشان میدهم نمره مان بالا بوده باز شما مارا دشمن خود میدانید.مقصراصلی کس دیگری است دوست من!خودتان خوب میدانید!ژس ما باید متحد باشیم نه جدا چراکه هدفمان مشترک است.......

[ بدون نام ] جمعه 3 مرداد 1393 ساعت 09:56 ب.ظ

شما چون انسان ضعیفی هستید عوض اینکه از حقتان دفاع کنید ضعیف کشی میکنید وناراحتی تان را که مادرک میکنیم به حق است سر ما مظلومان همکارتان در می آورید.این شخصیت کودکی شمارا نشان میدهد که میگوئید خودتان را با معترضان سهمیه محروم قاطی نکنید یعنی چه؟ما چه سودی از خورده شدن ۳۰درصدحق شما خواهیم برد مرد مومن!مادر این ماه مبارک برای تمامی پزشکان آزاده وفهیم آرزوی موفقیت میکنیم ودلیل مخالفتمان با هرگونه سهمیه ای را اگر تابحال متوجه نشده باشید یا بی انصافید یا ........

سهمیه خانمها جمعه 3 مرداد 1393 ساعت 09:47 ب.ظ

سهمیه مناطق محروم چه ازآزاد باشدچه مازاد به نفع ماست پس اگر از سهمیه آزاد دفاع میکنیم نشاندهنده حمایت ما از حق است ولی شما..........

[ بدون نام ] جمعه 3 مرداد 1393 ساعت 09:43 ب.ظ

من کاردیولوژیستم و2سال است در شهرستانی که فقط یک الکتروکاردیوگرافی خراب دارد .در بیمارستانی که رسما ورشکسته است به هیچ بودجه ای!با حقوق 1 ملیون تومان بدون مطب مشغول وقت کشی هستم!انصافتان کجا رفته شما یکبار با ما همدردی نکردید ولی ما 2600 نفرمان از 30 درصد سهمیه مناطق آزاد انتقاد کردیم.میتوانید سلامت نیوز وروزنامه ایران وسایر سایتها راببینید!آیا مادر انتخاب رشته شما دخالت میکنیم که شما جرات میکنید درکار انتخاب سهمیه ما که کاری شخصی است دخالت وآنرا زیر سئوال میبرید.آیا فرهنگ وشخصیت و تربیت خانوادگی یک پزشک این است!

[ بدون نام ] جمعه 3 مرداد 1393 ساعت 09:36 ب.ظ

کاری که ماکردیم به تو ربطی ندارد!تو که مسئول یا نماینده یا آقابالاسرما نیستی!گور پدر سهمیه مناطق محروم!امسال سهمیه مناطق محروم هرچه بیشتر باشدبه نفع ماست کوچولو!چون بعد از 4 سال طرح 12 ساله آنها شروع خواهد شد وتمام شهرستانها از پزشک طرحی ومناطق محروم اشباع خواهد شدومجبور خواهند شد طرح مارا کاهش دهند!!ولی میبینید که ما صادقانه از حق سهمیه آزاد دفاع میکنیم و30 درصد را ظلم درحق شما نخبه ها وهمکاران جوانمان میدانیم کاری جز آگاهی دادن به همکارانمان نکردیم.خیلی منطقی هستیم ومنطق راهم قبول داریم. این شما هستید که به 2600 نفری خانم توهین میکنید.

به سهمیه زنانیها جمعه 3 مرداد 1393 ساعت 06:41 ب.ظ

اونقدر درخواست و تقاضاتون بی منطق و بی پایه و اساسه که ابروی هرچی پزشکه بردید....اینهمه اصرار بر چیزی که خودتون اگاهانه انتخابش کردید فقط نشان دهنده خودخواهی شماست. الکی خودتون رو با کسانی که امسال دارن به سهمیه محروم اعتراض می کنن قاطی نکنید. خودکرده را تدبیر نیست...هیچ گوش شنوایی هم برای داد و فریادهای بچه گانه شما وجود نداره

سارا جمعه 3 مرداد 1393 ساعت 03:03 ب.ظ

من حاضرم 12 سال در جائیکه امکانات هست به مردم خدمت کنم ولی وقتی بیکار نشسته ام وبعنوان متخصص بیماران را به متخصص ارجاع میدهم این کار شرم آور حالم را به هم میزنه آیا بنظر شما 12سال انجام اینکار عادلانه است؟آنهم بایک ملیون تومان حقوق!کمتر از حقوق یک کارگر ساده!وعدم حق بازکردن مطب!دوستان ما همگی همکاریم وتوجه کنید که ما نمیخواهیم از طرح فرارکنیم ما عدالت میخواهیم .از طرف دیگر نمره 80 درصد مناطق محروم با پارتی بازی به علت مدیر ورئیس شبکه بودن 4 سال طرح بگذرانند(علیرغم تعهد 12 ساله) ولی ما با 90 درصد 12 سال !غیرتتان کجا رفته!کجایند مردان بی ادعا! خودتان اینهمه ناراحت نداشتن مجوز مطب در سهمیه امسال محرومید!باید کمی جایمان را عوض کنیم.آنوقت قضاوت کنیم!

زنان متخصص جمعه 3 مرداد 1393 ساعت 02:47 ب.ظ

اینجا محل اظهار نظره!مگه همه باید با نظرتو حرف بزنیم!بدبخت تخصص آنهم در این زمان ومخصوصا 4 سال یعدمثل پزشک عمومی خواهد بود شاید هم بدتر! اینقدر حرص نخور!نکنه تو خدایی که باید بهت بگیم ببخشید !تو چیکاره ای بدبخت !سرنوشت ما به خودمان مربوطه وهرکاری واقدامی لازم باشه انجام میدیم! به تو هیچ ربطی نداره!

[ بدون نام ] جمعه 3 مرداد 1393 ساعت 02:39 ب.ظ

تو این وسط مشکلت چیه جوجه !به درک که امسال قبول نشی!

به پایینی جمعه 3 مرداد 1393 ساعت 02:06 ب.ظ

به درک که نمرت از سهمیه ازادیها بیشتر بوده!!که چی بشه؟؟!!چرا خودتی زدی به نفهمی؟؟مگه داری با بچه حرف میزنید؟؟چرا خودتو زدی به کوچه علی چپ!!!!؟؟خوب چرا از همون اول فقط سهمیه ازاد نزدید؟؟خربزه خوردید پای لرزش هم بشینید.........

[ بدون نام ] جمعه 3 مرداد 1393 ساعت 12:03 ب.ظ

مانمرهمون از سهمیه آزاد بالاتره چرا نمیفهمی!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

سهمیه ازادی پنج‌شنبه 2 مرداد 1393 ساعت 09:10 ب.ظ

عزیزان سهمیه زنان محترم! دوست های من با 40 نمره کمتر از من در رشته مینور در دانشگاه تهران قبول شدن. من با نمره بالاتر تو همون رشته مینور یه جای دیگه. اگه اون ها 12 سال که نه 8 سال طرحشون رو هم نرن پس چرا حق من رو خوردن؟ خوب اگه جرات داشتن سهمیه نمی زدن ببینم با این نمره اصلا می تونستن اون رشته رو قبول شن؟ رو که نیست...

[ بدون نام ] پنج‌شنبه 2 مرداد 1393 ساعت 08:42 ب.ظ

آفرین وزارت خونه ومجلس دستشان توی یک کاسه است!همش بازیه!این خوابی که امسال دیده اند تا عملی نکنند راحت نمیشن!خدایا قضاوت باتوست.

aava پنج‌شنبه 2 مرداد 1393 ساعت 06:39 ب.ظ

hishki nemidune chi keshidim emsal parsalam ke kollan soalaro az refreccay khodeshun dadan....

aava پنج‌شنبه 2 مرداد 1393 ساعت 06:37 ب.ظ

be nazare man ke mikhasan tup tu zamine ham bendazan

[ بدون نام ] پنج‌شنبه 2 مرداد 1393 ساعت 06:24 ب.ظ

چی شد یکدفعه ضربتی باید انتخاب رشته کنیم؟ ترسیدی ضیایی؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

[ بدون نام ] پنج‌شنبه 2 مرداد 1393 ساعت 04:56 ب.ظ

معاون آموزشی خبر داد:

زمان انتخاب رشته چهل و یکمین آزمون دستیاری تخصصی اعلام شد/ 4 تا 6 مرداد ماه

زمان انتخاب رشته چهل و یکمین دوره آزمون پذیرش دستیاری رشته­های تخصصی بالینی پزشکی اعلام شد.
به گزارش پایگاه خبری- اطلاع رسانی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، معاون آموزشی این وزارتخانه گفت: زمان انتخاب رشته چهل و یکمین دوره آزمون پذیرش دستیار رشته­های تخصصی بالینی پزشکی، از روز شنبه 4 مردادماه آغاز می شود و تا روز دوشنبه 6 مردادماه ادامه دارد.
دکتر سید امیر محسن ضیایی افزود: داوطلبین چهل و یکمین دوره آزمون پذیرش دستیاری می توانند با مراجعه به سایت sanjeshp.ir، در فرصت تعیین شده نسبت به انتخاب رشته اقدام کنند.
وی افزود: لازم است داوطلبین در فرصت تعیین شده نسبت به انتخاب رشته اقدام کنند.

[ بدون نام ] پنج‌شنبه 2 مرداد 1393 ساعت 04:35 ب.ظ

عن تو روحت دهقان طرزجانی با این فامیلیه تخمیت

رضا پنج‌شنبه 2 مرداد 1393 ساعت 04:29 ب.ظ

آفرین به غیرت ا د م ی ن سایت م د ی ک که دست همه رو گذاشت تو پوست گردو
حالا دوستان همگی با هم هستشو تف کنیم
آآآآآآآخخخخخخخخ توففففففففففففففف

[ بدون نام ] پنج‌شنبه 2 مرداد 1393 ساعت 02:54 ب.ظ

سایت فوروم مسدود شد

[ بدون نام ] پنج‌شنبه 2 مرداد 1393 ساعت 12:24 ب.ظ

دکتر سیامک مره صدق نماینده مجلس شورای اسلامی(نماینده جامعه کلیمیان):
سپید۱/۵/۹۳
( اختصاص سهمیه 30 درصدی از ظرفیت کل آزمون دستیاری امسال به مناطق محروم که منجر به واکنش از سوی برخی افراد شده، نه تنها ظلم به حساب نمی‌آید، بلکه عین عدالت است.دانشجویان اعلام کرده‌اند که با اجرای این قانون، در حق آنان ظلم شده و یا اینکه این افراد امید خود را از دست داده‌اند کاملا اشتباه است. )
تعریف عدالت را فهمیدیم وکیل!


این نماینده مجلس افزود:(سوال اصلی این جاست که اگر از این روش استفاده نشود با کدام ابزار می‌توانیم پزشکان متخصص را در مناطق حاشیه‌ای ماندگار کنیم؟)

اصلا چرا باید متخصصین را در مناطق به اصطلاح حاشیه ای بدون تجهیزات پزشکی ماندگار کنیم تا به سقف بیمارستان نگاه کنند!وکیل مردم!!!
دکتر مره صدق:(وضعیت امروز جامعه که در آن پزشکان مستقر در مناطق محروم صفحات تقویم را روز به روز می‌شمارند تا روز اتمام طرحشان فرا رسد، به نظر بنده اصلا در خور شان و شخصیت مردم بومی مناطق محروم نیست و نخواهد بود.)

چرا روزشماری میکنند؟چون شان ومقامشان رعایت نمیشود زندگیشان با املیون تومان درماه نمیچرخد!آقای وکیل طرفدار شان!وشخصیت!
دکتر مره صدق:(درماده ۷ قانون«تامین‌ وسایل‌ و امکانات‌ تحصیل‌ اطفال‌ و جوانان‌ ایرانی‌»، تحصیلات‌ در دانشگاه‌ها
بهره‌مندان‌ از آموزش‌ رایگان‌ مکلف‌ شدند معادل‌ 2 برابر مدتی‌ که‌ از تحصیلات‌ رایگان‌ استفاده‌ کرده‌اند، در کشور خدمت‌ کنند.)
ای خدا ترا بیامرزد دهخدا وکیل مردم جعل قانون میکند دراین قانون که براساس آن ژزشکان تعهد طرح دادهاند طول مدت خدمت برابر طول تحصیل است!!!

دکتر مره صدق:(در صورت‌ استنکاف‌ از انجام‌ تمام‌ و یا قسمتی‌ از خدمات‌ مذکور باید هزینة‌ تحصیلات‌ رایگان‌ را به‌ تناسب‌ مدتی‌ که‌ خدمت‌ نکرده‌اند، به‌ دولت‌ بپردازند.)

ژس چرا دکتر رستمیان وکیل!به مخالفت با خرید خدمت ژزشکان متخصص میژردازد وبرعلیه قانون سخن میگوید ووزارت بهداشت به این قانون عمل نمیکند ومیگوید خرید طرح خدکت غیرقانونی است!!!!!!!!!

[ بدون نام ] پنج‌شنبه 2 مرداد 1393 ساعت 11:03 ق.ظ

آخر، یک شب تنگ آمدم.گفتم:«ننه!» گفت:«هان». گفتم:«آخر مردم دیگر هم زن و شو هرند؛ چرا هیچ کدام مثل تو و بابام شب و روز به جان هم نمی افتند؟»

گفت : « مرده شور کمال و معرفتت را ببرد با این حرف زدنت که هیچ وقت به پدر ذلیل شده ات نگفتی از این جاپاشو ، آن جا نشین ».

گفتم : « خوب ، حالا جواب حرف مرا بده » .

گفت : « هیچی ، ستاره مان از اوّل مطابق نیامد».

گفتم:« چرا ستاره تان مطابق نیامد؟»

گفت:« محض این که بابات مرا به زور برد.»گفتم: ننه! به زور هم زن و شوهری می شه؟

گفت:«آره، وقتی که پدرم مرد،من نامزد پسر عموم بودم. پدرم دارایی اش بد نبود؛ الا ّمن هم وارث نداشت. شریک الملکش می خواست مرا بی حق کند؛ من فرستادم پی همین مرد که وکیل مدافعه بود که بیاد با شریک الملک بابام برود مرافعه. نمی دانم ذلیل شده چه طور از من وکالت نامه گرفت که بعد از یک هفته چسبید که من تو را برای خودم عقد کرده ام. هر چه من خودم را زدم،گریه کردم،به آسمان رفتم،زمین آمدم،

گفت:«الّا و للّه که تو زن منی».

چی بگویم مادر،بعد از یک سال عرض و عرض کشی مرا به این آتش انداخت.الهی از آتش جهنّم خلاصی نداشته باشد ! الهی پیش پیغمبر روش سیاه بشود ! الهی همیشه نان سواره باشد و او پیاده ! الهی که آن چشمهای مثل ارزق شامی اش را میر غضب در آرد!»

این ها را گفت و شروع کرد زار زار گریه کردن. من هم راستی راستی از آن شب دلم به حال ننه م سوخت.

برای این که دختر عموی من هم نامزد من بود ؛ برای این که من هم ملتفت بودم که جدا کردن نامزد از نامزد چه ظلم عظیمی است.

از آن شب دیگر دلم با بابام صاف نشد. از آن شب دیگر هر وقت چشم به چشم بابام افتاد ترسیدم ؛ برای این که دیدم راستی راستی به قول ننه م گفتنی، چشماش مثل ارزق شامی است.

نه تنها آن وقت از چشم های بابام ترسیدم، بعدها هم از چشم های هر چه وکیل بود ، ترسیدم؛ بعدها از اسم هر چه وکیل هم بود ترسیدم، بله ترسیدم ، امّا حالا مقصودم این جا نبود ، آن ها که مردند و رفتند به دنیای حق ، ما ماندیم در این دنیای ناحق . خدا از سر تقصیر همه شان بگذرد . مقصودم این جا بود که اگر هیچ کس نداند، تو یک نفر می دانی که من از قدیم از همه مشروطه تر بودم.

من از روز اوّل به سفارت رفتم؛ به شاه عبدالعظیم رفتم ؛ پای پیاده همراه آقایان به قم رفتم . برای این که من از روز اوّل فهمیده بودم که مشروطه یعنی رفع ظلم ؛ مشروطه یعنی آسایش رعیّت ؛ مشروطه یعنی آبادی مملکت .

من این ها را فهمیده بودم... امّا از همان روزی که دست خط از شاه [مظفر الدّین شاه] گرفتند و دیدم که مردم می گویند که حالا دیگر باید وکیل تعیین کرد، یک دفعه انگار یک کاسه آب داغ ریختند به سر من . یک دفعه سی و سه بندم به تکان افتاد. یک دفعه چشمم سیاهی رفت. یک دفعه سرم چرخ زد .

امّا من از قدیم می فهمیدم؛ برای این که من گریه های مادرم را دیده بودم ؛ برای این که من می دانستم اسم وکیل حالا حالا خاصیّت خودش را خواهد بخشید ؛ برای این که من چشم های مثل ازرق شامی بابام هنوز یادم بود.

مرحوم دهخدا

[ بدون نام ] پنج‌شنبه 2 مرداد 1393 ساعت 12:14 ق.ظ

نماینده ای که سلامتی یک کشور را حضور فیزیکی متخصص میداند سطح فکرش چه میتواند باشد!نماینده ایکه برای عوام کارکند وساختن بیمارستان را ملاک بهداشت کشور بداند رای به نفع پزشکی مملکت نمیدهد!به نظر یکی از مدافعان ۳۰ در صد سهمیه مناطق محروم توجه کنید:
قاسم جعفری سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس :

(اختصاص سهمیه 30 درصدی امتحان رزیدنتی به مناطق محروم، جز معدود مصوباتی است که می‌تواند عدالت را در جامعه نهادینه کند در این صورت می‌توان اطمینان داشت که دیگر فردی جان خود را در مناطق محروم به دلیل فقدان پزشک متخصص از دست نمی‌دهد.
بارها شاهد این مسئله بودم که چطور یک بیمار اورژانسی با این پاسخ مواجه می‌شود که لطف کنید فردا ساعت 8 صبح تشریف بیاورید و برای پزشک اصلا مهم نبوده که امکان دارد که این بیمار در این ساعت باقی‌مانده جانش را از دست بدهد. )

طرز تفکر این بابارا ببینید!هنوز نمیداند که درتمام بیمارستانهای شهرستانهای کل ایران ۲۴ ساعته پزشک اورژانس داریم وکارش با کار متخصص که همانا اقدامات اولیه وسپس درصورت لزوم ارجاع بیماراست! تفاوتی نمیکند!این نماینده هنوز نمیداندپزشک متخصص در وقت اداری بیماران سرپایی را ویزیت میکند!!!

[ بدون نام ] چهارشنبه 1 مرداد 1393 ساعت 11:58 ب.ظ

حسینعلی شهریاری، رییس کمیسیون بهداشت:با اختصاص 30 درصد سهمیه مناطق محروم و 30 درصد سایر سهمیه‌ها ورود تعداد نخبگان جامعه پزشکی به عرصه‌های تخصصی کمتر می‌شود. هدف ما این است که افرادی که در کار خود تخصصی هستند وارد رشته‌های پزشکی شوند و در پیشرفت علم پزشکی تاثیر داشته باشند.



این که آرزوی شماهاست!!!! طرح که طرح خودتون بوده ای دلسوزان مناطق به اصطلاح محروم!دیگر حالمان از این حرفهای ریاکارانه وحمایت دروغ از ما سهمیه آزاد بهم میخورد!ازکلمه نخبه هم متنفریم!شماها برای جلوگبری از کاهش بیمارانتان حاضرید هرکاری بکنید!۳۰ دصد علاف وبیکاره بمدت ۱۲ سال از خطر سهمیه آزاد میکاهد!!مازاد شدن سهمیه مناطق محروم در درجه اول به ضرر شماهاست!!!و به ضرر امثال شما در وزارت بهداشت وهیئت علمی واساتید با نفوذ در هرسه قوه!!!
در پیشرفت علم پزشکی ما چه نقشی میتوانیم داشته باشیم ما که مصرف کننده علم پزشکی امریکایی هستیم!تعداد مقالات آی اس آی که شما وحضرات توسط عده ای دانشجوی بدبخت برایتان نوشته میشود هیچ افتخاری ندارد وهیچ نفعی به حال بیماران ندارد!!!افتخارات الکی!!!اگر راست میگوئید امسال پذیرش دستیار آزاد را ۲ برابر کنید وما در طرحمان همه مناطق را پوشش میدهیم!

[ بدون نام ] چهارشنبه 1 مرداد 1393 ساعت 11:15 ب.ظ

باسمه تعالی
خدایا خودت به داد ما برس
خدایا از جهل و غفلت نماینگانمون به خودت پناه می بریم
خداوندا ما مظلومان در حد توان تلاشمونو کردیم خودت فریادرس ما باش از دست ناآگاهان و خواب آلودگان...

[ بدون نام ] چهارشنبه 1 مرداد 1393 ساعت 09:03 ب.ظ

رزیدنت طب اوژانس محترم وصادق وهمچنین سعید عزیز وآگاه در نزدیکی اذان صادقانه میگویم که یکی از دامهای شیطان در رهگذر آدم خاکی طبابت آنهم از نوع مصرفی وایرانیزه است!جدا فاصله تخصص تا عمومی بیش از ۶ ماه نیست!!!

رزیدنت مریض پیداکن برای هیئت علمی رزیدنت کتاب بنویس برای هیئت علمی رزیدنت مقاله نویس برای هیئت علمی رزیدنت کارهای در حد اکسترنی وانترنی انجام ده!حقوق کم مال رزیدنت برده وکارانه بالا برای مال هیئت علمی !رزیدنت هیچکاره وهمه کاره!رزیدنت با آموزش بیگانه!
اساتید گاه برسر یک بیمار به هم فحش میدهند!دشمن مطالعه وسواد رزیدنت اند.نمیخواهندرزیدنت در آینده به جرگه رقیبانشان بپونددند!ازبس مطالعه نمیکنند وسرگرم پول درآوردن وفریب دادن طبقات پائینند به سواد تئوری بیشتر رزیدنتها حسادت شدید میورزند واز بیگاری کشیدن از آنها ودادن اعمال جراحی پیش پا افتاده به آنها وکارهای تکراری لذت میبرند!!!در بخش داخلی رزیدنت طی ۴ سال شستشو دهنده معده بیماران ارگانوفسفره وخونریزی گوارشی وویزیتهای الکی ومسخره ومورنینگ های خسته کننده اند .رزیدنت جماعت دم نمیتوانند برآورند وبعد ازفارغ التحصیلی باید به جرگه دروغ گویان بپیوندند وعقده های خود را سرمردم بدبخت خالی کنندوادای متخصص در بیاورند.خدایا به ما جرات بیان حق ودفاع از حقوق بیماران را عطا فرما تا شاید قدمی کوچک در حل مشکلات این آشفته بازار طبابت برداریم.انشا...

سعید چهارشنبه 1 مرداد 1393 ساعت 08:13 ب.ظ

تو همه رشته ها تقریبا همینه

رزیدنت طب اوژانس چهارشنبه 1 مرداد 1393 ساعت 08:12 ب.ظ

واقعا درسته فاصله عمومی و تخصص بیش از شش ماه نیست باقیش همش بیگاری است اموزش هم هیچ و جو خفقان و ترس

ایسنا چهارشنبه 1 مرداد 1393 ساعت 04:20 ب.ظ

نمایندگان مجلس با یک فوریت اصلاح بند سه قانون برقراری عدالت آموزشی در پذیرش دانشجو در دوره‌های تحصیلات تکمیلی و تخصصی مخالفت کردند.


به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، این طرح که به امضای 26 نفر از نمایندگان رسیده بود با 90 رای موافق، 94 رای مخالف و دو رای ممتنع از سوی نمایندگان رد شد و فوریت آن در دستور کار مجلس قرار نگرفت.

حسینعلی شهریاری، رییس کمیسیون بهداشت و یکی از طراحان این طرح به عنوان موافق در سخنانی گفت که بند سه قانون برقراری عدالت آموزشی مشکل مناطق محروم را حل نمی‌کند و اتفاقی که می‌افتد این است که با اختصاص 30 درصد سهمیه مناطق محروم و 30 درصد سایر سهمیه‌ها ورود تعداد نخبگان جامعه پزشکی به عرصه‌های تخصصی کمتر می‌شود.

او ادامه داد: افرادی که از مناطق محروم وارد تحصیلات تخصصی پزشکی می‌شوند عموما نمرات پایین‌تری دارند. هدف ما این است که افرادی که در کار خود تخصصی هستند وارد رشته‌های پزشکی شوند و در پیشرفت علم پزشکی تاثیر داشته باشند.

این نماینده مجلس تصریح کرد: در حال حاضر سهمیه‌های مختلفی داریم و اگر 30 درصد سهمیه مناطق محروم را هم در شکم این سهمیه‌ها بگذاریم از تعداد نخبگانی که می‌توانند وارد تحصیلات تخصصی بشوند کم می‌شود.

به گزارش ایسنا در ادامه ایرج ندیمی به عنوان مخالف تاکید کرد: نگرانی مخالفان از این است که با اصلاح این قانون مشخص نیست مازاد بر ظرفیت به مناطق محروم اختصاص داده شود یا خیر و آیا مجلس می‌تواند تضمین دهد که با تصویب این قوانین مناطقی که جاذبه‌های زندگی ندارند اما جاذبه‌های خدمت دارند نیازشان برآورده شود یا نه؟

محمد قسیم عثمانی به عنوان موافق این طرح هم گفت: در اینکه پزشکان متخصص باید در مناطق محروم خدمت کنند هیچ شکی نیست اما باید قوانین را طوری بنویسیم که نتیجه آن چیزی شود که می‌خواهیم والا الان آن چیزی که اتفاق می‌افتد عکس این قضیه است.


او گفت: 16 هزار نفر سالانه در آزمون‌های تخصصی شرکت می‌کنند که انواع سهمیه‌های مختلف 60 درصد است و 40 درصد مابقی کفاف نیروهای نخبه را نمی‌دهد. اگر آن‌ها نتیجه نگیرند به خارج از کشور می‌روند یعنی ما قانونی نوشتیم که عملا به فرار مغزها منجر می‌شود. ما می‌خواستیم نیروهای متخصص در نقاط محروم بمانند ولی ایجاد این سهمیه باعث شده کل کشور از خدماتشان محروم شوند. باید شرایطی را فراهم کنیم که این نیروها به مناطق محروم خدمت کنند ولی این سهمیه ابزاری شده برای فرار مغزها.


به گزارش ایسنا پس از ارائه نظرات موافقین و مخالفین نمایندگان مجلس با 90 رای موافق و 94 رای مخالف با تصویب یک فوریتی طرح اصلاح بند سه قانون برقراری عدالت آموزشی در پذیرش دانشجو در دوره‌های تحصیلات تکمیلی و تخصصی مخالفت کردند.

[ بدون نام ] چهارشنبه 1 مرداد 1393 ساعت 01:53 ب.ظ

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس از در دستور کار قرار گرفتن طرح یک فوریتی اصلاح سهمیه 30 درصدی مناطق محروم در جلسه علنی فردا خبر داد.

حسینعلی شهریاری در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، درباره این‌که وزیر بهداشت گفته است طرح دوفوریتی در مورد اصلاح سهمیه 30 درصدی مناطق محروم در مجلس بررسی می‌شود، گفت: این طرح به صورت یک فوریتی در دستور کار مجلس قرار دارد.

وی درباره اینکه آیا با این مصوبه سهمیه جانبازان نسبت به سال قبل کاهش می‌یابد گفت: نه اینگونه نیست.

[ بدون نام ] چهارشنبه 1 مرداد 1393 ساعت 11:08 ق.ظ

هرچه تعداد دستیار بایشتر=اعضای هیئت علمی ناراحتر
=تعداد بیماران پزشکان قدیمی کمتر= در آینده درآمدها کمتر

؛نمیدونم چرا وزارتخونه در مقابل افزایش پذیرش به شدت مقابله میکنه؟ ؛
هنوز متوجه نشدی دوست گلم!مناطق محروم ۳۰ درصد آنهم از سهمیه آزاد یعنی چه؟حتی به ۱۰ درصد هم رضایت میدهند؟ ولی به مازاد نه؟چرا؟متوجه نشدی؟

بعلاوه بار کاری اساتید و دستیاران و پزشکان در بیمارستان ها کمتر خواهد شد. این تصمیم به نفع هم است.
جالب اینکه عمدّه درآمد بیمارستان با فعالیّت دستیاران میباشد.هرچه تعداد دستیار بالاتر=بار کمتر روی اساتید و دستیاران =سرعت و صحت بیشتر در خدمات=رضایت بیشتر هم خدمت دهنده هم خدمت گیرنده = حتی درآمد بیشتر بیمارستان=خدمت بیشتر متعاقب آن
بهترین راه حل همینه
##سهمیه ها به طور کلی مازاد اعلام شوند و ظرفیت دستیاری به میزان 700 نفر اضافه شود که این 700 نفر فقط مربوط به سهمیه هاست.(به طور واقعی نه روی ورق! و حرف یعنی 2400-2500 نفر آزاد+700 نفر سهمیه=-3100-3200 نفر)
دوستان بدانند آن قدر در مناطق محروم متخصص کم است که این تعداد در اون جا ها گم میشن! پس لازم نیست نگران تبدیل شدن تخصص به وضع پزشکان عمومی بشویم.و بدانیم این تعداد سهمیه معادل همان 30% از کل بود که حالا انتظار میره(که منطقی هم همینه که مازاد اعلام شه نه از کل کم شه!!)
###واقعا علت محدود ماندن پذیرش دستیار در این چندین سال چیست؟###
آیا صرفاًٌ مشکل حقوق 350000 تومانی هست؟یا پاویون؟

امیر چهارشنبه 1 مرداد 1393 ساعت 12:01 ق.ظ

نمیدونم چرا وزارتخونه در مقابل افزایش پذیرش به شدت مقابله میکنه؟
اگر این ظرفیتها بصورت مازاد اعلام بشه،همونطور که از اول اینطوری تصویب شده، به نفع همه میشه و همه راضی میشن.
مریضها، رزیدنتها، اساتید، مناطق محروم، شهرهای بزرگ، بچه های رشته های دیگه...

[ بدون نام ] سه‌شنبه 31 تیر 1393 ساعت 08:37 ب.ظ

بچه ها اصلا امروز طرح دوفوریتی مطرح نشد!کاش زودتر مازاد بشه !

[ بدون نام ] سه‌شنبه 31 تیر 1393 ساعت 08:35 ب.ظ

برفرض متخصصان به روز پزشکان عمومی بیفتند مگر چه میشود؟یعنی پول اینقدر در این دنیای کثیف وموقتی دو روزه مهمه.نترس پزشک متخصص سوئدی ودانمارکی و... که معادل یک کارمند حقوق میگیره از گرسنگی نمرده که ما بمیریم!

[ بدون نام ] سه‌شنبه 31 تیر 1393 ساعت 08:31 ب.ظ

زدن مطب شخصی!عزیز در مناطق محروم ویزیت متخصص در بیمارستان دولتی ۱۵۰۰ تومان ودر بخش خصوصی ۲۶۰۰۰ تومان است ومردم تمایلسشان به آمدن به بخش دولتی است ودر تحول نظام سلامت هم اجازه مطب وجود ندارد ........

[ بدون نام ] سه‌شنبه 31 تیر 1393 ساعت 08:27 ب.ظ

۷۵ هزار پزشک عممی داریم که بخش اعظم آنها وارد تخصص پزشکی خانواده خواهند شد وبقیه وارد سایر تخصصها خواهند شد ورقابت در امتحان دستیاری کاهش خواهد یافت ولی قدرت ودر آمد اصلی مال پزشکان متخصص پزشکی(مثل کانادا وانگلستان) خانواده خواهد بود وسایر تخصصها بدون ارجاع با کارت بیمه توسط متخصص پزشکی خانواده (در کلان شهرها ومناطق محروم)چه در بخش خصوصی وچه در دولتی نخواهند توانست بیماران را مستقیما ویزیت کنند ودرآمد کمتری خواهند داشت.چراکه اکثر کارها به عهده پزشک خانواده خواهد بود نه مثل الان که فقط ارجاع دهنده هستند!

[ بدون نام ] سه‌شنبه 31 تیر 1393 ساعت 08:13 ب.ظ

خواب دیدی خیر باشه.تبدیل شدن تخصص به وضع پزشکان عمومی مطمئنا بزودی محقق خواهد شد!
نظروزیر تبدیل ۳۰ به ۱۰ درصد است نه مازاد!

[ بدون نام ] سه‌شنبه 31 تیر 1393 ساعت 05:55 ب.ظ

بهترین راه حل
##سهمیه ها به طور کلی مازاد اعلام شوند و ظرفیت دستیاری به میزان 700 نفر اضافه شود که این 700 نفر فقط مربوط به سهمیه هاست.(به طور واقعی نه روی ورق! و حرف یعنی 2400-2500 نفر آزاد+700 نفر سهمیه=-3100-3200 نفر)
دوستان بدانند آن قدر در مناطق محروم متخصص کم است که این تعداد در اون جا ها گم میشن! پس لازم نیست نگران تبدیل شدن تخصص به وضع پزشکان عمومی بشویم.و بدانیم این تعداد سهمیه معادل همان 30% از کل بود که حالا انتظار میره(که منطقی هم همینه که مازاد اعلام شه نه از کل کم شه!!)
بعلاوه بار کاری اساتید و دستیاران و پزشکان در بیمارستان ها کمتر خواهد شد. این تصمیم به نفع هم است.

[ بدون نام ] سه‌شنبه 31 تیر 1393 ساعت 05:48 ب.ظ

با تزریق سالانه 700نفر متخصص به مناطق محروم قطعا وضعیت این مناطق بهبود چشمگیری پیدا میکنه ولی امیدوارم به وضع معیشتی و حقوقی این پزشکان به موازات این طرح رسیرگی شه چون از زدن مطب شخصی حتی در همان شهر مورد تعهد منع شدند در حالیکه هدف کمک رسانی به مناطق محرومه نه در فشار قرار دادن پزشک(اینکه نتونه در همون شهر مورد تعهد هم مطب شخصی داشته باشه!!)

بسیار مهم سه‌شنبه 31 تیر 1393 ساعت 05:39 ب.ظ

بهترین راه حل
##سهمیه ها به طور کلی مازاد اعلام شوند و ظرفیت دستیاری به میزان 700 نفر اضافه شود که این 700 نفر فقط مربوط به سهمیه هاست.(به طور واقعی نه روی ورق! و حرف یعنی 2400-2500 نفر آزاد+700 نفر سهمیه=-3100-3200 نفر)
دوستان بدانند آن قدر در مناطق محروم متخصص کم است که این تعداد در اون جا ها گم میشن! پس لازم نیست نگران تبدیل شدن تخصص به وضع پزشکان عمومی بشویم.و بدانیم این تعداد سهمیه معادل همان 30% از کل بود که حالا انتظار میره(که منطقی هم همینه که مازاد اعلام شه نه از کل کم شه!!)
بعلاوه بار کاری اساتید و دستیاران و پزشکان در بیمارستان ها کمتر خواهد شد. این تصمیم به نفع هم است.

امیر سه‌شنبه 31 تیر 1393 ساعت 11:38 ق.ظ

اگر این 30% مازاد اعلام بشه، همونطور که از اول قرار بر این بوده همه چیز درست میشه.
راجع به تماس با نماینده های شهر هم کاملا موافقم.

[ بدون نام ] سه‌شنبه 31 تیر 1393 ساعت 11:14 ق.ظ

لطفا با نماینده های شهرتون تماس بگیرید راجع به طرح دوفوریتی امروز

[ بدون نام ] سه‌شنبه 31 تیر 1393 ساعت 09:20 ق.ظ

لطفا به کمپین 3000 معترض به نحوه اجرای سهمیه بندی دستیاری دوره 41 بپیوندید ، حالا که یک وزیر فهیم وحامی داریم

کد خبر: 81244990 (4135769) | تاریخ خبر: 30/04/1393 سه‌شنبه 31 تیر 1393 ساعت 09:16 ق.ظ

وزیر بهداشت: مجلس در سهمیه بندی پذیرش دستیاری تجدید نظر کند
تهران- ایرنا- وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: به نظر می رسد اختصاص سهمیه آزمون های دستیاری به مناطق محروم صحیح نبوده است و امیدواریم مجلس در این خصوص تجدید نظر کند.
[وزیر بهداشت: مجلس در سهمیه بندی پذیرش دستیاری تجدید نظر کند]

به گزارش ایرنا سیدˈحسن هاشمیˈ شامگاه دوشنبه در حاشیه ضیافت افطاری خوابگاه امام علی (ع) دانشگاه علوم پزشکی ایران در پاسخ به پرسش دانشجویان در زمینه اختصاص سهمیه آزمون دستیاری به مناطق محروم این مطلب را بیان کرد.

وی افزود: با نمایندگان کمیسیون آموزش عالی مجلس جلسه داشتیم و امیدواریم اصلاح این قانون هر چه سریعتر در دستور کار مجلس قرار بگیرد.

هاشمی در خصوص سیستم آموزشی رشته های پزشکی در ایران نیز گفت: سیستم آموزشی ما چارچوبی بین المللی دارد و تلاش می کنیم با اتخاذ روش هایی با استفاده از طب سنتی، این رشته ها را بومی سازی کنیم.

وزیر بهداشت در پاسخ به پرسش تعدادی از دانشجویان در خصوص کمبود خوابگاه و اختصاص خوابگاه ها به دانشگاه تهران هنگام تفکیک دانشگاه علوم پزشکی و تهران، گفت: تلاش می کنیم این مشکل را بزودی برطرف کنیم.

هاشمی در پاسخ به پرسش دانشجویان در زمینه مراجعه بی شمار مردم به بیمارستان های دولتی پس از اجرای طرح تحول نظام سلامت، گفت: اختصاص بودجه در این خصوص مربوط به دستگاه های نظارتی است.

وی افزود: امیدواریم دستگاه های نظارتی هر چه سریعتر نسبت به تأمین اعتبارات انجام این طرح اقدام کنند.

وزیر بهداشت ادامه داد: کمبود نیرو در بخش های درمان و خدمات، پیش از اجرای این طرح وجود داشت که پس از اجرای طرح چند برابر شده است.

وی ابراز امیدواری کرد؛ با کمک و مساعدت دولت، خستگی از تن نیروهای حوزه بهداشت و درمان خارج شود و آنها با قدرت این طرح را ادامه دهند.

[ بدون نام ] سه‌شنبه 31 تیر 1393 ساعت 02:53 ق.ظ

اخر انتخاب رشته کیه؟

[ بدون نام ] دوشنبه 30 تیر 1393 ساعت 03:27 ب.ظ

؛درواقع کمبود پزشک متخصص تو همه جا وجود داره.؛

نه دوست کنجکاو من !در کلان شهرها کمبود داریم!والسلام!

[ بدون نام ] یکشنبه 29 تیر 1393 ساعت 09:02 ب.ظ

۶۰ -۷۰ ملیون!بابا تودیگه کی هستی!صحبت 2-3 ملیارد در ماهه داداش؟ولی حرام اندر حرام......آگاهییت در مورد کمی رشته ها اندشه؟جانا سخن از زبان انسانهای صادق میگویی!تمام این بازیها برای کم کردن سهمیه آزاد که قویترین خطر برای حضرات است میباشد ومربوط به امسال نیست از اولش همین بوده.......فقط امام زمان اینها را رسوا خواهد کرد وآنروز دور نیست مطمئن باشید!متخصص زیاد بشه هم در آمدها متعادل وعادلانه خواهد شد وهم پزشکان باسواد به مردم خدمت بهتری ارائه خواهند کرد .مهدی جان خدا به ما این توفیق را بدهد جزو آزادمردانی باشیم که در کنارت خواهند بود روسفید وسربلند.انشالله

دکتر متعجب! یکشنبه 29 تیر 1393 ساعت 03:30 ب.ظ

تو بحث پذیرش دستیاری چند مورد وجود داره.
اول تعداد بسیار کم میزان پذیرش هست. در حالی که تو کشور کمبود پزشک متخصص شدیدا محسوس هست و زیرساختهای لازم وجود داره وزارتخانه از پذیرش دستیار خودداری میکنه. از یک طرف کمبود رزیدنت تو بیمارستانهای آموزشی و کشیکهای غیرقانونی و خدمات غیراستاندارد وجود داره و از طرف دیگه نبود پزشک متخصص در مناطق دورافتاده و کمبود اون تو شهرهای بزرگ. در حالی 30% ظرفیت پذیرش به مناطق محروم اختصاص یافته که مطب پزشکان در شهرهای بزرگ جای سوزن انداختن نداره! درواقع کمبود پزشک متخصص تو همه جا وجود داره. همین عامل باعث اختلاف درآمد خیلی زیاد یه پزشک با یه رشته دیگه هم هست. چرا یه پزشک متخصص باید درآمد ماهیانه 60-70 میلیونی داشته باشه؟
دوم اختلاف زیاد تو پذیرش رشته ها هست. بعضی رشته ها مثل نورولوژی، پوست، ارتوپدی و مخصوصا چشم ظرفیتهاشون پایین نگه داشته شدن. کافیه فقط یه نگاه به تعداد متخصصین چشم تو هر استان بندازین. جالبه که خیلی از مسوولین وزارتخانه و رییسهای دانشگاههای علوم پزشکی هم متخصص چشم هستن!
با تمام این شرایط وقتی نمایندگان مجلس قانون پذیرش دستیاری برای مناطق محروم رو بصورت 30% مازاد بر ظرفیت تصویب میکنه وزارتخانه اون رو بصورت 30% کل ظرفیت اعمال میکنه، یعنی با تمام این مشکلات امسال 30% از ظرفیت آزاد کم میکنه!

دکتر متعجب! یکشنبه 29 تیر 1393 ساعت 03:27 ب.ظ

تو امتحان دستیاری چندتا نکته هست،
اول تعداد بسیار کم میزان پذیرش هست. در حالی که تو کشور کمبود پزشک متخصص شدیدا محسوس هست و زیرساختهای لازم وجود داره وزارتخانه از پذیرش دستیار خودداری میکنه. از یک طرف کمبود رزیدنت تو بیمارستانهای آموزشی و کشیکهای غیرقانونی و خدمات غیراستاندارد وجود داره و از طرف دیگه نبود پزشک متخصص در مناطق دورافتاده و کمبود اون تو شهرهای بزرگ. در حالی 30% ظرفیت پذیرش به مناطق محروم اختصاص یافته که مطب پزشکان در شهرهای بزرگ جای سوزن انداختن نداره! درواقع کمبود پزشک متخصص تو همه جا وجود داره. همین عامل باعث اختلاف درآمد خیلی زیاد یه پزشک تو بحث پذیرش دستیاری چند مورد وجود داره.
با یه رشته دیگه هم هست. چرا یه پزشک متخصص باید درآمد ماهیانه 60-70 میلیونی داشته باشه؟
دوم اختلاف زیاد تو پذیرش رشته ها هست. بعضی رشته ها مثل نورولوژی، پوست، ارتوپدی و مخصوصا چشم ظرفیتهاشون پایین نگه داشته شدن. کافیه فقط یه نگاه به تعداد متخصصین چشم تو هر استان بندازین. جالبه که خیلی از مسوولین وزارتخانه و رییسهای دانشگاههای علوم پزشکی هم متخصص چشم هستن!
با تمام این شرایط وقتی نمایندگان مجلس قانون پذیرش دستیاری برای مناطق محروم رو بصورت 30% مازاد بر ظرفیت تصویب میکنه وزارتخانه اون رو بصورت 30% کل ظرفیت اعمال میکنه، یعنی با تمام این مشکلات امسال 30% از ظرفیت آزاد کم میکنه!

دکتر متعجب! یکشنبه 29 تیر 1393 ساعت 03:24 ب.ظ

با تمام این شرایط وقتی نمایندگان مجلس قانون پذیرش دستیاری برای مناطق محروم رو بصورت 30% مازاد بر ظرفیت تصویب میکنه وزارتخانه اون رو بصورت 30% کل ظرفیت اعمال میکنه، یعنی با تمام این مشکلات امسال 30% از ظرفیت آزاد کم میکنه!

دکتر متعجب! یکشنبه 29 تیر 1393 ساعت 03:23 ب.ظ

اول تعداد بسیار کم میزان پذیرش هست. در حالی که تو کشور کمبود پزشک متخصص شدیدا محسوس هست و زیرساختهای لازم وجود داره وزارتخانه از پذیرش دستیار خودداری میکنه. از یک طرف کمبود رزیدنت تو بیمارستانهای آموزشی و کشیکهای غیرقانونی و خدمات غیراستاندارد وجود داره و از طرف دیگه نبود پزشک متخصص در مناطق دورافتاده و کمبود اون تو شهرهای بزرگ. در حالی 30% ظرفیت پذیرش به مناطق محروم اختصاص یافته که مطب پزشکان در شهرهای بزرگ جای سوزن انداختن نداره! درواقع کمبود پزشک متخصص تو همه جا وجود داره. همین عامل باعث اختلاف درآمد خیلی زیاد یه پزشک تو بحث پذیرش دستیاری چند مورد وجود داره.
با یه رشته دیگه هم هست. چرا یه پزشک متخصص باید درآمد ماهیانه 60-70 میلیونی داشته باشه؟
دوم اختلاف زیاد تو پذیرش رشته ها هست. بعضی رشته ها مثل نورولوژی، پوست، ارتوپدی و مخصوصا چشم ظرفیتهاشون پایین نگه داشته شدن. کافیه فقط یه نگاه به تعداد متخصصین چشم تو هر استان بندازین. جالبه که خیلی از مسوولین وزارتخانه و رییسهای دانشگاههای علوم پزشکی هم متخصص چشم هستن!

http://medazmoon.blogsky.com/وبلاگ یکشنبه 29 تیر 1393 ساعت 01:15 ب.ظ http://medazmoon.blogsky.com/

وبلاگ مدآزمون افتتاح شد.
http://medazmoon.blogsky.com/

[ بدون نام ] جمعه 27 تیر 1393 ساعت 06:07 ب.ظ

بحث جداکردن دانشگاهها به 2 گروه علوم پزشکی و غیر پزشکی را مطالعه کنید بزرگترین ضربه را به پزشکی کشور وما وحتی مردم وارد کرد.فقط در روسیه این سیستم را داریم .تمامی دانشگاههای دنیا یک نوعند مثلا دانشگاه میشیگان نه ..و دانشکه پزشکی میشیگان داریم نه دانشگاه علوم پزشکی!!!! ووزارت علوم تربیت دانشجو ورزیدنت را به عهده دارند وبیمارستانهای دانشگاهی زیر نظر وزارت علومند.

faculty یا medical school نه medical university

[ بدون نام ] جمعه 27 تیر 1393 ساعت 05:55 ب.ظ

انشا اله.آنموقع اینقدر سئوالت لو میرفت و استرس اینکه مبادا قبول نشویم باعث شد در ثبت نام رزیدنتی سهمیه زنان را بزنیم همین!در حالیکه اگر نمیزدیم نمره مان به رشته مورد علاقه مان میرسید ولی مثل محروم نبود که اول آزاد در نظرگرفته شویم بعد اگر نمره مان نرسید در بین محروم رقابت کنیم.
بحث آموزش ربطی به سهمیه ها ندارد .انشاله بعد از قبولی وشروع دوره رزیدنتی متوجه خواهید شد که فاصله تخصص تا عمومی بیش از ۶ ماه نیست وبقیه مدت بیگاری کشیدن وبردگی است وچیزی هم به شما یاد نخواهند داد وبحث های بدرد نخور که هیچ کاربردی در بالین بیمار ندارد برای مشغول شدنتان مطرح خواهد شد.... پره بورد وبرد هم خواهید دید..داستانی دارد.......موفق باشید
طنز:
متخصص پروستات(اورولوژی)
متخصص سزارین(زنان)
متخصص فیکو(چشم)
متخصص اسپری(داخلی ریه)
متخصص لوزه(ای ان تی)
متخصص اکو (قلب)
متخصص فتق(جراحی)
متخصص اندوسکوپی(داخلی گوارش)
متخصص سونو(رادیولوژی)
....................................http://www.aparat.com/v/I75cx.

اگر میتونید در ترکیه امتحان رزیدنتی بدید(فقط در بین خارجیها رقابت میکنید) یا در آلمان با مدرک B2 زبان براحتی هر رشته که خواستید انتخاب کنیدمخصوصا ارتوپدی اعصاب داخلی روانپزشکی خیلی نیاز دارند.خدا نگهدار.

به پایینی جمعه 27 تیر 1393 ساعت 03:08 ب.ظ

از دعای شما متشکرم.ولی سؤال اینه که
1. طبق دفترچه دوره ای که اسم بردید نمی تونستید آزاد باشید و بدون هرگونه سهمیه؟!(بسیاری از هم دوره ای های شما آزاد زدند با اینکه خانم بودند!)

و 2.چرا اون موقع قبل از شروع دوره دستیاری اعتراض نکردید؟!

و 3.چرا بعد از اتمام دوره دستیاری و درست زمانی که زمان انجام تعهدتون شد متوجه شدید که این سیستم صلاحیت آموزش دادن ندارد!
تعهد برای گذراندن طرح در شروع دوره دستیاری گرفته میشود
من مخالف طرح نیستم ولی به عدم مجوز مطب در دوران طرح شاکیم و به علاوه چرا سهمیه ها مازاد اعلام نمیشن.حداقل میشه نصفشو مازاد اعلام کرد و از سویی به همون میزان افزایش ظرفیت داد تا این جور شوک ها وارد نشه.به علاوه آموزش این سیستم بسیار خوب بوده و نباید یک سویه به قاضی رفت.مطمئناً امسال هم نشه 100% سال آتی درستش میکنن و ظرفیت آزاد تا میشه مثل دوره 40.امیدوارم مصاحبه و غیره رو دخیل نکنن و صرفاً آزمون کتبی باشه.حدّاکثر ضریب دار کردن درسها و دخالت معدل و پره.

[ بدون نام ] جمعه 27 تیر 1393 ساعت 12:02 ب.ظ

شما را به خیر مارا به سلامت!تجربه ما به درد شما نمیخورد!
رادیولوژی شهید بهشتی با اسامی ۸۴
مقایسه کنید ونگوئید نمره ما پائین بوده!
قضاوت کفر است.

بی بی مریم حائری زاده۴۳۶(سهمیه زنان)

مریم نوری۴۳۳(سهمیه آزاد)

خدیجه عابدی۴۲۵(سهمیه زنان)

علی شیرازی ۴۲۳(سهمیه آزاد)

پیمان محمد زاده۴۲۳(سهمیه آزاد)

خدا نگهدارتان وانشالله از هر رشته ایکه میخواهید قبول شوید.

[ بدون نام ] جمعه 27 تیر 1393 ساعت 11:50 ق.ظ

پس دعا کنید مازاد بشه وبرای ما رزیدنت شدنتان افتخار است

طبق قانون 12سال طرح غیر قانونی است وباید 4 سال باشه وهرکس که دوست داره 12 سال خدمت کنه .بسمه الله ومجلس امسال برای ورودیان 93 12 سال را تصویب کرده وقانونی است!

مطمئن باشیدنمره های ما پائین نبوده وما اعتراض به مدت طرح داریم.گوش کنید ومنطقی باشید سهمیه مناطق محرومی ها 80 درصد نمره را باید می آوردند وما 90 درصد نمره !انها 4 سال طرح گذراندند وما باید 12 سال این اجحاف نیست پس چیست!ظلم نیست!

سیستمی که نمیتواند درست امتحان برگزارکند وهرسال یک نوع قانون اجرا میکند شایستگی ندارد وبهتر است آموزش دستیار ودانشجوی پزشکی را به وزار ت علوم واگذار کند مثل دانشگاههای تمام دنیا! واسمش وزارت بهداری بشه نه بهداشتو آموزش پزشکی!

علت مخالفت با سهمیه زنان در اون سال ها همین بود که جزئی از سهمیه کل رو اشغال کرده بود.حالا همونا که روزی روزگاری جای خیلیا رو اشغال کردند اومدن از اعتراض به مازاد نبودن سهمیه محروم استفاده کردند و مخالف 12 سال تهعد اند.
بابا جون مخالفت با سهمیه محروم مخالفت با 12 سال تعهدش نیست.مخالفت با مازاد نبودنشه.می فهمیـــــــــــــــــــد؟
پس زنانیا لطفاً خودتون رو با مخالفان سهمیه محروم قاطی نکنید چرا که ما به شما هم شاکی هستیم.

به سهمیه زنانیایی که دبّه در آوردند پنج‌شنبه 26 تیر 1393 ساعت 08:16 ب.ظ

رو که رو نیست!با نمره بسیار پایین رفتن بهترین رشته ها بعد حال که درسشون تموم شده می خوان با هزار دلیل واقعا مسخره تعهدشون رو بپیچونن!عجب رویی دارن!میگن نمرمون میرسیده و مجبور شدن بزنن.پس اون خانمایی که این سهمیه رو نزدن و اون سالا آزاد شرکت کردن رو چی میگن!
جالبه حالا که نوبت تعهدشون رسیده شدن طرفدار عدم وجود طرح و تعهد!!رو که رو نیست.بعد هم دم از خدا و...میزنن.واقعا نمیگند پیش خودشون اون هم دوره ای هاشون که سهمیه آزاد زدن و سهمیه زنان نزدند و رشته های بسیار پایین تر قبول شدند حق ندارند شاکی باشند.
اگر حتی یک ثانیه از مدت 12 سال تعهدشون کم شه خیلیا(حتی بیشتر از خیلیا اگر خبردار شن)شاکی خواهند شد چرا که حق دارند معترض به مدرک قبولی کسانی باشند که از سهمیه زنان اشتفاده ها بردند و حالا تعهد 12 سالشون رو طی نمیکنند.

[ بدون نام ] پنج‌شنبه 26 تیر 1393 ساعت 07:41 ب.ظ

برای تربیت دستیار میتوان از بخش خصوصی استفاده کرد تا تمامی پزشکان عمومی متخصص شوند سلامتی مردم مهم است یا کاهش درآمد پزشکان قدیم؟رفع کمبود پزشکان مهم است یا جلوگیری از رقابت پزشکان؟اضافه شدن پزشکان جوان متخصص وبا سواد به متخصصین وهمکاری آنها در بخش دولتی نجاتبخش سلامت کشور خواهد بود.ای پزشکان نمازگزار وروزه دار مجلس ووزارت بعداشت کمی به فکر آخرت باشید مسئله حل میشود و جلوی مهاجرت بی رویه پزشکان گرفته میشود.چرا انشگاه آزاد مستقلا نمیتواند دانشجوی تخصص تربیت کند وخودش مدر کشان را بدهد!انحصارگرایی تا کی؟بیدار شوید اگر در خوابید واگر خود را به خواب زده اید دیگر بس کنید!والا فقط امام زمان میتواند ثروت اندوزان ودنیازدگان را بیدار کند .

[ بدون نام ] پنج‌شنبه 26 تیر 1393 ساعت 04:32 ب.ظ

مطمئن باشید سهمیه زنان حذف خواهد شد!این خط این نشان!خودش هم با اصرارخودشان !حقوق پزشکان را نمیتونند بدهند همه جا را به بخش خصوصی واگذار میکنند!

سهیل پنج‌شنبه 26 تیر 1393 ساعت 12:24 ق.ظ

به پایینى
ازاد زدم جانم,حاضرم رشته پایینتر رو ازاد بخونم تو این شرایط
امضاى بردگى رو خودتون دادین حالا مى زنین زیرش؟!
تعهد دادى پاش واسا چونه هم نزن

[ بدون نام ] چهارشنبه 25 تیر 1393 ساعت 12:19 ق.ظ

سهیل جان ببخشید ما دوباره امتحان خواهیم داد!امر دیگری ندارید؟شما هم سهمیه مناطق محروم را بزن کی داده کی گرفته..... یا سال بعد کمی سئوال بخر!بالاخره به هرصورتی که شده متخصص شو!

برزیلی ها (باخت هفت بر یک از آلمان)/اسپانیایی ها/پرتغالی هاو شاید اکثریت هوادارای فوتبال شاید بعصیاشون باخت و حذف تیمشون رو به حساب کم کاری بازیکنانشون بگذارن ولی اکثریتشون بویژه هوادارای آدم حسابیشون باخت تیمشون رو به حساب داور و قوانین اشتباهی میگذارن که مثلا در بازی قبل از بازی با آلمان برای برزیلیا باعث شکسته شدن کمرشون شد(اخراج کاپیتانشون و شکسته شدن کمر نیمار)
به هر حال جام جهانی تموم شد ولی بیشترین ضرر رو قطعا داور های اون مسابقه در آینده کاریشون و حتی زندگی خانوادگیشون خواهند دید(کافیه سری به خبرگذاری های سراسر دنیا بذنین) چرا که خاطر های بد وتصمیمای غلط هیچ وقت از اذهان پاک نمیشه.

[ بدون نام ] دوشنبه 23 تیر 1393 ساعت 07:35 ب.ظ

به حرف من رسیدین این بود بازی امسال با سهمیه آزاذ....

اعتراضات مانع اجرای قانون نمی‌شود دوشنبه 23 تیر 1393 ساعت 07:34 ب.ظ

معاون آموزشی وزارت بهداشت در گفت‌وگو با سپید عنوان کرد
اعتراضات مانع اجرای قانون نمی‌شود

زمان مخابره مطلب :23/4/1393 15:31:0

دکتر سیدامیرمحسن ضیایی، معاون آموزشی وزارت بهداشت آب پاکی را روی دستان داوطلبان معترض ریخت و اعلام کرد که وزارت بهداشت تنها مجری قانون است و کار دیگری نمی‌تواند انجام دهد.
این 30 درصد سهمیه برای تمام ورودی‌هاست و نمی‌تواند به صورت مازاد عنوان شود. اصلا نمی‌توان چنین موضوعی را متصور شد که 30 درصد سهمیه مازاد در آزمون دستیاری در نظر گرفته شود. در کل تعداد پذیرش در آزمون دستیاری چقدر می‌تواند باشد که 30 درصد سهمیه مازاد نیز برای آن در نظر گرفته شود. افراد مطمئن باشند در متن قانون عنوان شده که این سهمیه 30 درصد مربوط به تمام ورودی‌هاست.

دررد مناطق محروم دوشنبه 23 تیر 1393 ساعت 04:01 ب.ظ

علی شهرامی معاون اجرایی معاونت درمان وزارت بهداشت تاریخ انتشار: ۲۳ تیر ۱۳۹۳ باشگاه خبرنگاران :"ثبت نام نزدیک به 3000 پزشک عمومی و متخصص در طرح ماندگاری درمناطق محروم .هدف از اجرای این برنامه افزایش دستیابی بیماران به خدمات تخصصی پزشکی است که در واقع برنامه‌‌هایی طراحی شد که پزشکان متخصص و عمومی در این شهرها بصورت تمام وقت حضور داشته باشند."

به نظر شخصی دوشنبه 23 تیر 1393 ساعت 03:13 ب.ظ

(ر اساس اون رتبه میشه فهمید که سهمیه محروم مازاد شده یا باعث کاهش سهمیه آزاد شده)
شما از کجا همچنین چیزی رو میتونی بفهمی!!!!!نکنه علم غیب داری!!!!!!

عزیزم 2 تا رتبه میاد یکی رتبه در سهمیه انتخابی(مثلا مناطق محروم) و یه رتبه ازاد(برای همه کسانی که سهمیه انتخاب کرده یا نکرده اند)
هیچ کس نمیتونه بفهمه سهمیه محروم مازاد شده یا نه حتی موقع اعلام نتایج نهایی هم نمیشه فهمید!!!
فقط خود وزارت خونه میدونه!!!که یا اعلام میکنه مازاد شده یا ممکنه عشقش بکشه هیچ اطلاعی نده!!!

نظر شخصی دوشنبه 23 تیر 1393 ساعت 06:09 ق.ظ

احتمال قوی تا جمعه رتبه در سهمیه میاد.بر اساس اون رتبه میشه فهمید که سهمیه محروم مازاد شده یا باعث کاهش سهمیه آزاد شده.جالب و عجیب اینکه از ابتدا این سهمیه محروم مازاد بوده.امسال این مطلب به این واضحی دستخوش شک و گمانه زنی شد تا جایی که چندین نامه نگاری انجام شد.امیدوارم سهمیه محروم مازاد بمونه و از سویی من هم با دخالت مصاحبه و آیتم های این چنینی مخالفم چون که هیچ ملاک مکتوبی به جا نمیذارن و بالطبع اعتراض به نمرش در مثلا مصاحبه فایده چندانی نخواهد داشت.جالب اینکه نمره مصاحبه به شکل محرمانه فرستاده میشه تا داوطلب اصلا ندونه از کجا خورده!ضمنا آزمون مکتوب هیچ فاکتور مخدوش گری نداره ولی مصاحبه پر است از فاکتورهای مخدوش گر که 100% بایاس ایجاد میکنه و به نوعی میشه اون رو پایانی تلخ برای دستیاری دونست.اگرچه این ها نظرات شخصی منه و قابل بحثه و انتقاد.

نازنین یکشنبه 22 تیر 1393 ساعت 11:23 ب.ظ

زمان انتخاب رشته کی هست کسی می دونه؟ کی می خواهند جواب بدهند؟

چرا بحث دیگه داریم.(الان بحث ما سهمیه زنانیا نیستند/)
بحث حیاتی و مهم 2 مطلبه:
1.سهمیه ها مازاد اعلام شوند
2.به هیچ نحو مصاحبه و آزمون عملی وارد آزمون دستیاری نشود
بحث حیاتی و مهم 2 مطلبه:
1.سهمیه ها مازاد اعلام شوند
2.به هیچ نحو مصاحبه و آزمون عملی وارد آزمون دستیاری نشود
بحث حیاتی و مهم 2 مطلبه:
1.سهمیه ها مازاد اعلام شوند
2.به هیچ نحو مصاحبه و آزمون عملی وارد آزمون دستیاری نشود
بحث حیاتی و مهم 2 مطلبه:
1.سهمیه ها مازاد اعلام شوند
2.به هیچ نحو مصاحبه و آزمون عملی وارد آزمون دستیاری نشود
چرا بحث دیگه داریم.(الان بحث ما سهمیه زنانیا نیستند/خربزه اونم ار نوع شیرینش! خوردن پای لرزش باید و باید بشینن)
بحث حیاتی و مهم 2 مطلبه:
1.سهمیه ها مازاد اعلام شوند
2.به هیچ نحو مصاحبه و آزمون عملی وارد آزمون دستیاری نشود
بحث حیاتی و مهم 2 مطلبه:
1.سهمیه ها مازاد اعلام شوند
2.به هیچ نحو مصاحبه و آزمون عملی وارد آزمون دستیاری نشود
بحث حیاتی و مهم 2 مطلبه:
1.سهمیه ها مازاد اعلام شوند
2.به هیچ نحو مصاحبه و آزمون عملی وارد آزمون دستیاری نشود
بحث حیاتی و مهم 2 مطلبه:
1.سهمیه ها مازاد اعلام شوند
2.به هیچ نحو مصاحبه و آزمون عملی وارد آزمون دستیاری نشود

سهیل یکشنبه 22 تیر 1393 ساعت 02:05 ب.ظ

به پایینی
خب می خواستی از اول سهمیه رو ازاد بزنی !

[ بدون نام ] یکشنبه 22 تیر 1393 ساعت 12:31 ب.ظ

دوست خوبم !متوجه نشدی به این صورت بوده که اگر این سهمیه را بزنی ونمره ات بالا باشد 100 در صد باید از این سهمیه استفاده کنی ولی در محروم اینگونه بود که اول آزاد حساب میشی یعنی اگر نمره ات رسید از آزاد واگرنرسید از محروم قبول میشی ظلم به ما این بود که اگر نمره مان بالا بود (که بود) امکان استفاده از سهمیه آزاد را به ما ندادندوباید از سهمیه خانمها قبول میشدیم .وظلم مضاعف 12 سال خدمت بود!نمره های ما را که با آزاد مقایسه شده ببینید:

http://www.salamatnews.com/news/113861/عملکرد-وزارت-بهداشت-عامل-بی-انگیزگی-پزشکان-زن-تعهد-خدمتی-12-سال-صرفا-از-زنان-اخذ-می-شود-معترضین-خواستار-بازگشت-وزارت-بهداشت-به-قانون-هستند#comments


مثال:برای آنکه متوجه اجبار در این انتخاب شوید کافی است بدانید در سال 85 حتی نفر اول آزمون که یک خانم بود و نمی خواست از این سهمیه استفاده کند قبول نشد !! و بعد از اعتراض ها و رفت و آمدهای فراوان و شکایت به دفتر وزیر بهداشت به دلیل آنکه نمره اول بود ، در اولین رشته انتخابی خود قبول شد .

اشتراک ما با محروم امسال که اجحاف در حق پزشکان است 12 سال خدمت غیرعادلانه است وما نخواستیم شما هم مثل ما در دام این 12 سال بیفتید.خدانگهدارتان وبا آرزوی پیروزی

به پایینی یکشنبه 22 تیر 1393 ساعت 02:18 ق.ظ

به شما اجازه شرکت به صورت سهمیه آزاد ندادند!!بسیار جالب بود
بس کنید و لطفا خودتان را با ما جمع نبندید.اعتراض ما یه سهمیه محروم به خود سهمیه نیست بلکه به مازاد محسوب نشدنشه.
در مورد مسأله مصاحبه هم به هزاران دلیل مشکل زاست
""فرق اعتراض ما با شما اینه که اولا ما تعهدی ندادیم که الان بزنیم زیرش! ثانیا ما به چیزی اعتراض داریم که هنوز تصویب نشده و جای صحبت داره
توصیه میکنم به جای اهانت به دیگران تعهد و قولی که در ابتدا دادید رو انجام دهید چون در غیر این صورت(حتی اگر یک ساعت!از مدت تعهدتون کم شه) بسیاری از دوستان هستند که مدعی خواهند شد که اصلا قبولی شما محل اشکاله و باید دوباره آزمون بدید.

[ بدون نام ] شنبه 21 تیر 1393 ساعت 10:28 ب.ظ

دوست عزیزی که میگی بحث رو عوض نکنید .بیچاره حرفهای ما به نفع همه پزشکان است توهم شاید مجبور بشی 12 سال مناطق محروم را بزنی!قضاوت نکن که قضاوت کفر است واین وبلاگ مال تو نیست خانه پزشک است که ما هنوز شما ازپزشکی قبول نشده بودید(به آن ارادت داشتیم وداریم چرا که همیشه طرفدار حق بوده وهست! )و همینجاتبادل افکار میکردیم....جرات داری از سهمیه رزمندگان هم انتقاد کن که سالهاست حق پزشکان را خوردند چرا نمیگی سهمیه رزمندگان هم مازاد بشه!!!سهمیه مازاد مناطق محروم خیانت به خودتو هم هست میفهمی!متخصص شدن همچین آش دهنسوزی هم نیست که فکر میکنی!درآمد آنچنانی که دلتو به آن خوش کردی چیزی جز یک سراب نیست ما نمره هایمان مساوی وگاه بالاتر از سهمیه آزاد بوده واجازه استفاده ازسهمیه آزاد زا به ما ندادند.مطمئن باش چه با مصاحبه وچه بدون آن آنهائیکه قراراست قبول شوند قبول خواهند شد وحساب تو وامثال تو را خواهند رسید!!!قل الحق وان کان مرا

m شنبه 21 تیر 1393 ساعت 07:54 ب.ظ

اینم از دولت تدبیر و امید .

بحث رو عوض نکنید شنبه 21 تیر 1393 ساعت 04:33 ب.ظ

وقتی یک انسان بدون زور و اجبار در کما عقل و شعور چیزی رو تعهد میده نمیتونه فردا روزی بزنه زیر تعهد حتی اگر تعهد ظالمانه یا غیرقانونی باشه.چون به نظر من اصلا اینکه سهمیه بخواد بخشی از کل ظرفیت رو بگیره محل اشکال داره.الان اکثریت با وجود عنوان سهمیه‏(به شکل بخشی از ظرفیت‏‏)مخالفند.حالا چه طور برخی اینجا میان که قبلا با این سهمیه وارد رشته های خوب شدن و در کمال آرامش درسشون رو تموم کردن و حالا مدعی برابری شدن‏!واقعا چی فکر میکنن‏!با هوچی گری بزنن زیر تعهدشون؟این عده باعث میشن صحبت اکثریت که بحث مازاد بودن سهمیه محروم و بحث عدم تغیرات در شرایط آزمون رو پیگیری دارن لوث شه چون باعث میشه صحبتای ما هم از اون دید دیده شه در حالی که ما حتی با سهمیه زنان هم مخالف بوده و هستیم و تمامی کسانی که با این سهمیه‏(به صرف اینکه جنسیت زن دارند‏!‏‏) جای امثال منو اشغال کردند رو به چشم بد نگاه میکنیم.بس کنید و پای تعهدتون باشید.و از اعتراض به مازاد نبودن محروم سو استفاده نکنید و با عنوان خودتون صحبت کنید نه زیر لوای اعتراض به سهمیه محروم و اعتراض به تغیرات آزمون.

بحث رو عوض نکنید شنبه 21 تیر 1393 ساعت 04:15 ب.ظ

بحث ما برای تغییرات دستیاری و مازاد اعلام شدن سهمیه هاست.الان دو مطلب خیلی مهمه‏*‏1.سهمیه ها مازاد اعلام شن *2.آزمون دستیاری بدون تغیر بماند و مصاحبه و غیره دخیل نشه.چون این 2‏ مطلب هنوز تصویب قطعی نشدن قابل بحثه.بحث سهمیه زنان مربوط به کسانیه که این آزمون رو دادن و الان فارغ شدن و بسیار کار و حرفشون ناپسنده چون کتبا تعهد دادن و دارن میزنن زیرش.الان بحث موجود در خبرگزاری ها همین دو بحثه .خلط مبحث نکنین چون شما دیگه جزو پزشکای عمومی نیستید و این آزمون و مطالبش مبتلا به شما نیست.هم و غم شما اینه زودتر مطب شخصی بزنین و هم و غم ما هنوز نحوه آزمونه.پس با انحراف بحث ظلم نکنید.

ودقت بیشتر شنبه 21 تیر 1393 ساعت 03:16 ب.ظ

وزیر بهداشت(سلامت نیوز ۲۱ تیر ماه ۹۳):یکی از مباحث مهم ، بحث مهاجرت است بطوریکه قبلا ۷۰ درصد مردم در روستاها بودند و ۳۰ درصد در شهرها ، الان این روند معکوس شده و در حال حاضر کمتر از ۳۰ درصد در روستاها ساکن هستند و این امر منجر می شود که جمعیت حاشیه شهرها افزایش پیدا کند که در حال حاضر این رقم به ۸ ونیم میلیون نفر رسیده است افزایش حاشیه نشینی مشکلات بهداشتی درمانی بسیاری را در پی دارد که باید این مهم نیز در راس کارهای وزارتخانه قرار بگیرد.
خدا راشکر!جانا سخن از زبان ما میگویی!پس مناطق محروم خالی از جمعیت نیاز به متخصص ندارد !بلکه این ۸٫۵ ملیون حاشیه نشین محروم وبه عبارت دیگر کلان شهرها به پزشک متخصص نیاز دارند!با حذف طرح ۱۲ ساله غیرقانونی خانمها و محروم دستیاری امسال و استفاده از آنهادر بیمارستانهای دانشگاهی به مردم محروم خدمت نمایید واز صفهای طولانی مردم جلوگیری کنید!

بچه ها دقت کنید!!! شنبه 21 تیر 1393 ساعت 03:09 ب.ظ

وزیر بهداشت در خصوص اجرای طرح انطباق(جداسازی بیمارستانها) سلامت نیوز ۲۱ تیر۹۳ گفت : “من اخیرا متوجه این خلا شدم که باید به سرعت ساماندهی شود چون در بیمارستانها بسیاری از امور مربوط به بیماران مرد را خانم ها و برعکس آن را انجام می دهند که برای بیماران آزاردهنده است چون رعایت این امر علاوه بر تاکید آموزه های دینی از حقوق اولیه بیمار و شهروندی به حساب می آید و باید درست شود.”
پس گفته ما سهمیه زنان را تایید می فرمائید که این سهمیه برای اجرای طرح انطباق بوده است ونه خدمت ۱۲ ساله غیرقانونی در مناطق به اصطلاح محروم!!!!

خیلی از دوستان روحشون هم از احتمال این تغییرات احتمالی خبر نداره.واقعاً نامردیه.اگر این مصاحبه مشکل ساز شه و راه خلاف ایجاد کنه.واقعاً؟

حق با شماست.فکر ناظر از مرکز اشتباهه.کلّا کاملاً قطعاً تحقیقاً 100% با هرگونه تغییر در امتحان دستیاری مخالفم.اگر این امتحان از ماست شرایط باید مورد قبول اکثریّت پزشکان باشه.کافیه یک بررسی میدانی کنن.

والله خیرالماکرین شنبه 21 تیر 1393 ساعت 12:38 ب.ظ

این وسط وظیفه ما شرکت نکردن در امتحان خیمه شب بازی دستیاری خواهد بود تا گرفتن حقمان واجرای عدالت

ترفند جدید شنبه 21 تیر 1393 ساعت 12:30 ب.ظ

چون ترفند مناطق محروم حنایی است که دیگر رنگی ندارد ودستشان روشد ترفند وبازی جدید از سال دیگر 2 مورد خواهد بود که هدف کمترین تعدادپذیرش خواهد بود وقبولین هم خودی ترین ها باید باشند!
الف)کاستن از تعدادپذیرش با بهانه هایی چون
1)بیمارستانها کشش این همه رزیدنت را ندارد!!!
2)ماپزشک داریم ولی توزیعش عادلانه ننبود وبا دادن مشوق ها این مشکل حل شد!
ب)مصاحبه وامتحان عملی در ورود وخروج دوره رزیدنتی
برای اعمال نفوذ وکنار گذاشتن نمره های بالا وباسوادها در امتحان ورودی واجازه ندادن به غیر خودی ها وباسوادها با اجازه ندادن به فارغ التحصیل شدن آنها

[ بدون نام ] شنبه 21 تیر 1393 ساعت 12:29 ب.ظ

نمیدونی که خود مسئولی که از مرکز میاد با کلانتر دزد هم کاسه هستند!!!!

رضا جمعه 20 تیر 1393 ساعت 11:56 ب.ظ

میتی کومون!!!!!!! خیلی باحال بود

[ بدون نام ] جمعه 20 تیر 1393 ساعت 11:04 ب.ظ

کلّاً دخالت هر آیتم غیر از آزمون کتبی در شرایط فعلی و بدون بستر سازی غیر ممکن است

[ بدون نام ] جمعه 20 تیر 1393 ساعت 03:27 ب.ظ

مدت رزیدنتی یک ونیم سال هم زیاد است چون آموزش نداریم وهمه چی الکی است!
ما فقط دنبال این هستیم که خر خودمان از پل رد شود !!دوست عزیزی که دنبال حضورمسئولی از مرکز هستید خیلی خوش باور وساده اید!دنبال میتی کومون میگردید!

[ بدون نام ] جمعه 20 تیر 1393 ساعت 03:23 ب.ظ

فاصله دانش ومهارت یک متخصص با یک پزشک عمومی چقدر است!6ماه بیشتر نیست(از 4 سالی که بیهوده بدون آزمایش به بطالت وبردگی میگذرد!) ولی فاصله درآمدشان بالاست .به همین جهت متخصصها که فوت 6ماهه دراوردن پول رایادگرفته اند به رزیدنتها حسادت میکنند!حقیقت تلخ است وعملا تجارت برطبابت غلبه پیدا کرده وما در حسرت رزیدنتی و هم کاسه شدن با دزدان ودروغ گویان هستیم!ولی دنیا موقتی است.ما هیچوقت وحدت پیدا نمیکنیم تا این وضع اصلاح شود چرا که دنیا به دست نفسانیات میچرخد!اینهمه بازی ودغل ودروغ وسهمیه بازی وطرح وکلک وبی عدالتی را میبینیم ولی درس عبرت نمیگیریم!دادن سئوال برد وپره بورد ودرون بخشی وارتقائ که باعث متخصص شدن وبرد گرفتن الکی میشود برایمان درس عبرت نمیشود!آیا بنظر شما خواندن اینهمه رفرنس در رزیدنتی امکان دارد؟ سئوالات بی منطق والکی را چند درصد رزیدنت ها میتوانند جواب دهند!!!اینهمه مرگ بیماران وقصور پزشکی وپارتی بازی را میبینیم ولی درس عبرت نمیگیریم وباز دنبال ره آنهایی میرویم که یک ریال از ثروت بادآورده که اکثرا از طبقه محروم از مردم کسب کرده اند را نمیتوانند با خود به گور ببرند ویا یک دقیقه جلوی مرگ خود را بگیرند ما کی حالمان از این چیزهای متعفن به هم خواهد خورد!!!خرید شاسی بلند وویلا وسفرهای خارجی و...هیچ شانی ندارند همه اش غفلت است....

تغییرات تدریجی نه شوک آور! جمعه 20 تیر 1393 ساعت 03:04 ق.ظ

بهتر است تغییرات آزمون به تدریج صورت پذیرد و از تصمیمات شتاب زده جلوگیری شود.دخالت ضریب در درس ها و محدود شدن تعداد انتخاب رشته به عنوان سال اول تغییرات و دخالت دادن معدل و پره انترنی به صورت یکسان سازی شده در سال دوم و دخالت دادن مصاحبه به صورت هدفمند وضابطه مند(حضور یک فرد مسؤل که از مرکز آمده باشد) و به صورت تقویت کننده نمره نهایی در سال سوم و افزودن آزمون های عملی به صورت هدفمند وضابطه مند(حضور یک فرد مسؤل که از مرکز آمده باشد)در سال چهارم
به طور حتم این حجم از تغییرات منطقی نیست که همه اش همین امسال انجام شود مگر قصد دیگری! وجود داشته باشد!!که مطمئناً نیست(حدّاقل از ظواهر کار برمیاد که تصمیمات حساب شده و به تدریج صورت می گیره)

[ بدون نام ] پنج‌شنبه 19 تیر 1393 ساعت 03:12 ب.ظ

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز
باید جلوی پذیرش بی‌رویه رزیدنت را گرفت.
ظرفیت پذیرش رزیدنت در این دانشگاه سالانه 120 نفر بوده است که طی چند سال اخیر به 200 نفر رسیده است و هر سال مرکز سنجش تقریبا 30 نفر مازاد ظرفیت ما معرفی می‌کند. رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز با اشاره به شیوه انتخاب رزیدنت در‌حال حاضر ادامه داد: «برای پذیرش رزیدنت‌ها فقط آزمون نظری گرفته می‌شود و این اصلا خوب نیست. باید از نظر عملی نیز بررسی شود که این فرد برای این کار توانمندی لازم را داشته باشد.»

این 30 نفر مازادهم ازآن داستانهاست!
چطوره امتحان خروجی دستیاری هم عملی بشه تا اعمال نفوذ کمتر بشه!سئوالات پره بورد وبورد هم که همیشه لو میره!مثل سئوالات رزیدنتی!بهترین روش وجدیدترین روش بعداز سهمیه خانمها که 12 سال باید سرگردان شوند وبا اعتراض خود آرامش متخصصان کلان شهرها را به هم میزنند وسهمیه امسال مناطق محروم 30 درصد که زودتر دانشجویان دانشگاه تهران به بیهودگی آن پی برده واعتراض میکنند همین است که پذیرش رزیدنت برای همیشه متوقف شود و پزشکان عمومی در همان روستاها پزشک خانواده بمانند وبا کاغذها وآئین نامه ها بازی کنند وچندرغاز حق السکوت بگیرندو هی مهر ارجاع بزنند که در اینصورت بی خطرترند وموی دماغ متخصصان کلان شهرها نشوند!

تغییرات فصلی در قانون پنج‌شنبه 19 تیر 1393 ساعت 02:23 ب.ظ

اطلاعیه در خصوص شرکت در آزمون فوق تخصصی وزارت بهداشت:(سهمیه خانمها):
"استفاده کنندگان از سهمیه خانمها صرفاً در صورتی که۴ سال از خدمات مورد تعهد آنان با احتساب ضریب منطقه در ۲۵/۶/۹۳ به اتمام می رسد می توانند در امتحانات شرکت نمایند.
چرا و به چه علت حق ادامه تحصیل به یک زن متخصص بعد از ۴ سال میدهید.طبق قانون اساسی ادامه تحصیل حق قانونی هر ایرانی است."

راهنمای انتخاب سهمیه و ارسال مدارک
چهل و یکمین دوره آزمون پذیرش دستیار تخصصی
رشته های پزشکی بالینی 93

"شرایط استفاده از سهمیه مناطق محروم
ادامه تحصیل در مقاطع آموزشی بالاتر پس از طی حداقل نیمی از مدت زمان تعهدات امکانپذیر می باشد."

اولا شرکت در امتحان فوق تخصص بلافاصله بعد از فارغ التحصیلی حق هر متخصص است.ثانیا این 4 سال و6 سال که در حال نوسان است از کجا آمده است؟جریان همان عمو زنجیر باف است!که باید متخصص بگوید 6سال 4 سال 10 سال!بله بله بله

[ بدون نام ] پنج‌شنبه 19 تیر 1393 ساعت 02:03 ب.ظ

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز:

باید جلوی پذیرش بی‌رویه رزیدنت را گرفت.
میزان پذیرش رزیدنت بی‌رویه است


وی افزایش بی‌رویه آموزش رزیدنتی را یکی از مشکلات حوزه آموزش پزشکی خواند و گفت: «متاسفانه هر ساله ظرفیت پذیرش رزیدنتی افزایش می‌یابد در‌حالی‌که در جامعه به این میزان به متخصص نیاز نیست و باید جلوی این کار گرفته شود. ظرفیت پذیرش رزیدنت در این دانشگاه سالانه 120 نفر بوده است که طی چند سال اخیر به 200 نفر رسیده است و هر سال مرکز سنجش تقریبا 30 نفر مازاد ظرفیت ما معرفی می‌کند. وقتی امکانات دانشگاه در حدی است که فقط میزان خاصی رزیدنت تربیت کند نمی‌توان میزان بیشتری بپذیرد زیرا در آموزش این افراد مشکل ایجاد می‌شود. در این صورت رزیدنت تربیت شده توانمندی لازم برای کاری که باید انجام بدهد را ندارد و کیفیت کار آموزش کاهش می‌یابد.» رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز با اشاره به شیوه انتخاب رزیدنت در‌حال حاضر ادامه داد: «برای پذیرش رزیدنت‌ها فقط آزمون نظری گرفته می‌شود و این اصلا خوب نیست. باید از نظر عملی نیز بررسی شود که این فرد برای این کار توانمندی لازم را داشته باشد.»

[ بدون نام ] پنج‌شنبه 19 تیر 1393 ساعت 12:42 ب.ظ

۱۱ تیر ۹۳:"عبدالرحمان رستمیان عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران اظهار داشت: اعزام بیماران به شهرستان ها اغلب به تهران و شهرهای بزرگ صورت می‌گیرد که مشکلات بیماران را تشدید می‌کند چرا که بیمار با مراجعه به مراکز درمانی شهرهایی همچون تهران با نوبت‌های طولانی مدت مواجه می‌شود که موجب رجوع بیمار به بخش خصوصی و تحمیل هزینه‌های درمانی بسیار بالا به وی می‌شود." نماینده محترم شاید متوجه شده باشید که هدف همین است!!!!lمراجعه به بخش خصوصی!!!!!آب در کوزه وما تشنه لبان میگردیم!۲۶۰۰ پزشک سهمیه زنان آماده خدمت به این عزیزان با حقوق معقول وپرداخت تعرفه دولتی توسط بیماران عزیز در بیمارستانهای دولتی مجهز مراکز استانها هستند.اگر دلسوزید سریعا اقدام کنید ومراکز استانی را پراز پزشک متخصص نمائید وطرح بیهوده ما را ازطریق مجلس حذف کنید که بیهودگی آن برایتان مسلم است.

منطقه محروم یعنی چه چهارشنبه 18 تیر 1393 ساعت 06:57 ب.ظ

دوستان میدانید اهالی کلان شهرها ومرکز استانها که از شهرستانها بدلیل بیکاری وعدم امکانات مهاجرت کرده اند کیانند؟اهالی مناطق محرومند!پس تهران وسایر مراکز استانها جزو مناطق محروم هستندوجهت گذراندن طرح به پزشک متخصص نیاز دارند!

ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد