خانه پزشک

اللَّهُمَّ صَلِّ عَلَى مُحَمَّدٍوَآلِ مُحَمَّد لعنت خدابرسوال فروشان وحامیانشان اللَّهُمَّ صَلِّ عَلَى مُحَمَّدٍوَآلِ مُحَمَّدٍ

خانه پزشک

اللَّهُمَّ صَلِّ عَلَى مُحَمَّدٍوَآلِ مُحَمَّد لعنت خدابرسوال فروشان وحامیانشان اللَّهُمَّ صَلِّ عَلَى مُحَمَّدٍوَآلِ مُحَمَّدٍ

جزئیات آزمون ارتقای دستیاری و گواهینامه تخصصی

                        

http://s1.picofile.com/file/7499585806/besm230.jpg


 اللَّهُمَّ صَلِّ عَلَى مُحَمَّدٍوَآلِ مُحَمَّدٍ

جزئیات آزمون ارتقای دستیاری و گواهینامه تخصصی

سی و سومین دوره آزمون های ارتقای دستیاری و گواهینامه تخصصی به طور همزمان ۹ صبح روز پنجشنبه ۵ تیرماه در دانشگاه های علوم پزشکی که به تربیت دستیار اشتغال دارند، برگزار می شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، دکتر محمد حسین پورکاظمی رئیس مرکز سنجش آموزش پزشکی درخصوص سی و سومین آزمون ارتقای دستیاری و گواهینامه تخصصی گفت: آزمون ارتقای دستیاری شامل دو بخش ارزیابی درون بخشی و آزمون کتبی است، در مجموع نمرات آزمون ارتقا 300 است که داوطلب 150 نمره را باید از سوی گروههای آموزشی که به عنوان دستیار تحصیل می‌کرده، کسب کند.

وی ادامه داد: 150 نمره دیگر مربوط به آزمون کتبی است که این آزمونهای کتبی دوره‌ای در طول دوره برگزار می‌شود.

پور کاظمی با بیان اینکه اگر دستیاری سه بار در آزمون ارتقا رد شود از سیستم آموزش تخصص بالینی پزشک اخراج می‌شود، عنوان کرد: همچنین دستیارانی که در آزمون ارتقاء سال اول به دوم 2 بار مردود شوند نیز مجاز به ادامه دوره نبوده و اخراج می شوند. حداکثر تعداد دفعات مجاز جهت شرکت در آزمون گواهینامه تخصصی برای افرادی که در آزمون ارتقاء مردود نشده اند سه نوبت است.

شرکت کلیه دستیاران رشته های تخصصی پزشکی واجد شرایط در آزمون های ارتقای تخصصی این دوره منوط به موفقیت در آزمون ها، فعالیت های درون بخشی، کسب حداقل نمره 105 از 150 و کسب کف نمره آزمون کتبی دوره ای با توجه به معرفی رسمی مدیرگروه مربوطه و ثبت موضوع پایان نامه تخصصی و ارائه آن طبق برنامه های مصوب خواهد بود.

پورکاظمی خاطرنشان کرد: داوطلبان می‌توانند برای کسب اطلاعات بیشتر و ثبت‌نام به سایت www. sanjeshp. ir مراجعه کنند.

''''''''''''''''''''''\\\\\\\\\\\\\\\\\\\/////////////////////''''''''''''''''''''

اعتراضات به تعهد طرح؛
معترضان: تعهد 12 ساله پزشکان زن تناقض قانونی دارد/ جلسه راهگشای وزارت بهداشت برای رفع مشکل
پزشکان زن متخصص که به اجرای تعهد خدمت به مدت 12 سال معترض اند، معتقدند وزارت بهداشت در اجرای تعهد خدمت پزشکان زن در برابر دو قانون با یک تناقض مواجه شده است و در حالیکه متخصصان می گویند ملاک عمل باید ماده 14 قانون خدمات پزشکان مصوب سال 75 باشد وزارت بهداشت بر مصوبه درون سازمانی مبنی بر تعهد 3 برابر مدت تحصیل تاکید می کند.

به گزارش خبرنگار مهر، گروهی از متخصصان زن که به میزان تعهد 12 ساله که برای خدمات قانونی آنها در نظر گرفته شده است، اعتراض دارند، با حضور در خبرگزاری مهر، مستندات قانونی مشکلات این تعهد را عنوان کردند و یادآور شدند که وزارت بهداشت از قانون مجلس تخطی کرده است.

خانم ها به استفاده از سهمیه زنان سوق داده شده اند!

یکی از معترضان که در رشته داخلی تخصص خود را دریافت کرده است، گفت: وزارت بهداشت در پاسخ خود می گوید که ما از حدنصاب کمتری برای پذیرش در آزمون دستیاری استفاده کرده ایم. در حالی که عملا خانم ها به استفاده از سهمیه زنان سوق داده شده اند که به دلیل تعاریف دفترچه آزمون دستیاری و شرایط و ظرفیتی که برای هر رشته در نظر گرفته شده عملا خانم ها در 25 تا 50 درصد ظرفیت رشته ها امکان رقابت دارند و این رقابت برای آقایان در 50 تا 100 درصد ظرفیت است.

وی افزود: بنابراین خانم ها اگر از این سهمیه نیز استفاده نمی کردند امیدی به قبولی آنها نبود.

معترض دیگری یادآور شد: ضمن اینکه در دفترچه تفکیکی میان رشته ها صورت گرفته که خانم ها به ناچار به حضور در رشته های پرکشیک و سخت تر سوق داده می شوند. این در حالی است که در رشته های عفونی، اطفال، پاتولوژی، پوست، پزشکی فیزیکی، توانبخشی، پزشکی قانونی که کشیکهای کمتری دارند و برای شرایط خانمها مناسب ترند، حداکثر 50 درصد ظرفیت به خانم ها اختصاص می یابد و حضور آنها در این رشته ها محدود شده است.

فرد دیگری در واکنش به اظهارات مدیر کل حقوقی وزارت بهداشت که می گوید این گروه از زنان با 90 درصد نمره پذیرفته شده اند، گفت: از نظر ما این بحث قابل قبول نیست چرا که اگر نمره های افراد استفاده کننده از سهمیه زنان را ببینند متوجه می شوند که نمرات ما از نمرات بسیاری از هم دوره ای های خودمان بالاتر بوده است.

حذف یک "های" در دفاعیه وزارت بهداشت و اعتراض به نقض قانون

این معترض با اشاره به پیگیری های قانونی معترضان در دیوان عدالت اداری درباره تعهد 12 ساله ادامه داد: متاسفانه به درخواست وزارت بهداشت (شاکی)، جلوی شکایت تک تک افراد معترض به تعهد 12 ساله در دیوان عدالت اداری گرفته شد. این کار با یک تغییر جزیی اما بسیار مهم در متن دفاعیه وزارت بهداشت صورت گرفت. این تغییر شامل حذف یک "های" از عبارت "سهمیه های" و تبدیل آن به "سهمیه" بود که به این ترتیب قانون نقض شد.

قانون مزبور وزارت بهداشت را مکلف کرده است سهمیه به منظور تربیت پزشک متخصص مورد نیاز مناطق محروم و نیازمند کشور، وزارت بهداشت، درمان آموزش پزشکی موظف است به‌هنگام پذیرش دستیار تخصصی، سهمیه‌هایدستیاران تخصصی، استفاده‌کننده از‌ سهمیه مذکور موظف‌اند پس از انجام دوره تخصص، برابر طول دوره تخصص به عنوان خدمات قانونی موضوع این قانون در نقاط مربوط انجام دهند و‌ پس از انجام خدمات مذکور پروانه دائم دریافت خواهند کنند."

این معترض یادآور شد: ماده 14 قانون خدمات پزشکان در سال 75 به تصویب مجلس رسیده و ما این قانون را ملاک عمل می دانیم. در حالی که وزارت بهداشت به مصوبه نشست شماره 58 شورای آموزش پزشکی، استناد می کند اما در این مصوبه پایه قانونی برای افزایش طول مدت تعهد وجود ندارد چرا که زمانی که شورای آموزش پزشکی در سال 52 تاسیس شده حیطه عملش اعتبار، نظارت و اعتباربخشی و تعیین نیازهای برنامه های آموزشی دستیاری است و در هیچ بخشی از آن تعیین طول مدت تعهد نیامده است.

نظر دفتر تنقیح قوانین مجلس درباره تعهد زنان متخصص

این معترض به نامه دفتر تنقیح قوانین مجلس در پاسخ به نظر معترضین اشاره کرد و گفت: مدیرکل دفتر تنقیح قوانین مجلس تاکید کرده است:"قانون مورد اشاره وزارت بهداشت دلالت بر تعیین محل خدمت توسط وزارت دارد نه طول دوره خدمت. " در مقابل وزارت بهداشت تاکید دارد که در این ماده قانونی کیفیت طول مدت تحصیل مشخص شده است که به نظر ما این طور نیست.

وی افزود: در قانون آمده حداکثر 3 برابر و این به معنی حداقل یک روز تا حداکثر  12 سال است و ما اکنون بلاتکلیف هستیم. چرا که اگر نیروی انسانی مورد نیاز کم بود دانشگاهها برای ما عدم نیاز صادر نمی کردند. ضمن اینکه اگر از نظر قوانین انسانی، اجتماعی و کاری هر طور حساب کنیم تعهد 12 ساله برای خانم هایی که 90 درصد نمره را آورده اند و 10 درصد بیشتر از کسانی است که سهمیه مناطق محروم داشته اند، غیر از ایجاد مشکل چیزی عاید نظام سلامت نمی کند.

آسیب های روحی، روانی و جسمانی برای خانم هایی که با این تعهد مواجه شده اند

این متخصص ادامه داد: هر کودکی حق دارد با دو والد بزرگ شود و مشکلات و آسیب های روحی، روانی و جسمانی که خانم هایی که با این تعهد مواجه شده اند، قابل بیان نیست. مشکلات جدایی، حضانت فرزندان، مشکلات جسمانی و روحی و روانی تنها بخش کوچکی از مشکلات این گروه از خانم ها هستند که نیازمند رسیدگی از سوی نظام سلامت است.وزارت بهداشت محل اصلی خدمت نیروی انسانی است که تربیت کرده و خانم های متخصص باید برای همین نظام سلامت فعالیت کنند. گروه معترضین معتقد هستند که خدمات قانونی خود را مطابق قانون انجام می دهند. ما وزارت بهداشت را مامن خود می دانیم و معتقدیم که نباید نیروی متخصص پزشکان زن صرف درگیری با وزارتخانه، دادگاه و شکایت و این مسائل شود و یک راه حل قانونی باید برای این امر پیدا شود.

معترضان خواهان دیدار با وزیر بهداشت

این معترضان یادآور شدند که خواهان دیدار با وزیر بهداشت هستند و تاکید کردند: ما در این دیدار می توانیم مستندات قانونی خود را ارائه دهیم اما متاسفانه علی رغم نامه های بسیاری که برای درخواست ملاقات به دفتر وزیر ارسال کرده ایم هیچ پاسخی دریافت نکرده ایم و نامه ها در سطح کارشناسان متوقف مانده است. در صورتی که معتقدیم با توجه به ویژگی های دکتر هاشمی به عنوان متولی سلامت برای ما به عنوان گروهی که قرار است تامین کننده نیروی انسانی نظام سلامت باشیم چاره ای اندیشیده می شود.

به گزارش مهر، زنان متخصص در روزهای اخیر نسبت به تعهد خدمت 12 ساله معترض شده اند و آن را خلاف قانون می دانند و این در حالی است که در مقابل وزارت بهداشت نیز معتقد است از قانون تخطی نکرده است و بر اساس مصوبه نشست شورای آموزش پزشکی تعهد این پزشکان 3 برابر مدت تحصیل است. جواد افشاری مدیرکل حقوقی وزارت بهداشت نیز در گفتگو با مهر معتقد است هر فردی که از هر سهمیه ای استفاده می کند باید بر اساس آن تسهیلات تعهدات خدمت خود را به انجام برساند.

مدیرکل حقوقی وزارت بهداشت می افزاید: به هر حال ضوابطی که وضع شده است برای متعهدین لازم الاجرا و لازم الرعایه است و تا زمانی که از سوی مراجع فرادستی مورد ابطال قرار نگیرند به اعتبار خود باقی هستند اما این موضوع نافی حقوق قانونی مردم برای مراجعه به مراجع قانونی نیست و تا زمانی که این افراد خود را محق می دانند می توانند از ضوابط پیش بینی شده در مقررات استفاده کنند. وزارت بهداشت در این موضوع کوچکترین تخطی از ضوابط و مقرارت انجام نداده و بر اساس مقررات عمل کرده است.

ابهامات رفع می شود / مبنای تعهدات مستندات قانونی است

دکتر عباس زارع نژاد - رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت در این باره به مهر، گفت: مبنای کار وزارت بهداشت برای تعیین تعهدات مستندات قانونی است. در آخرین ملاقات با معترضین هم مقرر شد که این افراد سه نفر نماینده به وزارت بهداشت معرفی کنند که در نشستی که هفته آینده با مسئولان مربوطه از سه معاونت درمان، آموزشی و حقوقی برگزار می شود، ابهامات موجود برطرف شود.

زارع نژاد خاطرنشان کرد: به نظر می رسد این جلسه، جلسه راهگشایی خواهد بود که این موضوع بر اساس استنادات قانونی حل و فصل شود. ضمن اینکه مسیر تعهدات قانونی نیز طی شود و متخصصان هم تعهدات قانونی خود را انجام دهند و اگر افراد تصور می کنند که تعهدی خارج از قانون مطرح شده در آن جلسه مطرح می کنند تا رفع ابهام صورت گیرد.

نظرات 45 + ارسال نظر
اختراع پنج‌شنبه 29 خرداد 1393 ساعت 09:56 ق.ظ

مشاوره و ثبت اختراع بنام متقاضی تضمینی قانونی و عضویت در انجمن مخترعین09382632553 با مهندس جماعت دارای دهها اختراع عضو بنیاد نخبگان کشورwww.ekhtera2006.blogfa.com

؟ چهارشنبه 28 خرداد 1393 ساعت 06:57 ب.ظ

سلام الان بالاخره سهمیه ازاد باید بعد تخصص چن سال طرخ بره؟؟؟

فقط ‏ 600 نمره آزمون کتبی و لاغیر چهارشنبه 28 خرداد 1393 ساعت 03:40 ب.ظ

چون در مصاحبه معیار دقیق‏(جامع و مانع‏) وجود نداره.و متاسفانه یک نمره جابجا دادن ‏30‏ رتبه جابجا می کنه.و بماند که چه اثرات شدیدی داره از همه لحاظ فکر کنیم.کلا هر جا نظر انسانی دخیل شه آغازی برای سوء استفاده می تونه بشه و نهایت اینکه با این کار آزمون به نوعی دور زده میشه چون ‏150‏ نمره که سهله ‏10‏ نمره هم فاجعه باره.هر یک نمره ‏20‏ ‏30‏ رتبه تغییر میده.و باعث میشه شرایط برای همه یکسان نشه.

فقط ‏ 600 نمره آزمون کتبی و لاغیر چهارشنبه 28 خرداد 1393 ساعت 03:32 ب.ظ

دخالت دادن ‏150‏ نمره ‏‏↳‏(60‏ نمره مصاحبه/همون ‏10%‏ کل نمره‏)‏+‏(‏90‏ نمره آزمون عملی /یعنی 15%‏ کل نمره‏) یعنی دخیل کردن نظر استادی که اولا احتمال خطای هر چند سهویش است ثانیا متاسفانه اکثر اساتید به روز با منابع جدید نیستن و فاجعه بار خواهد شد.بویژه که نمرات محرمانه فرستاده میشن و فاجعه سوم اینجا احتمالش هست.

اگر اشتباه می کنم بگید؟ یکشنبه 25 خرداد 1393 ساعت 08:02 ب.ظ

آدرس صحیح:
"پیش نویس"آئین نامه تحول در نظام پذیرش دستیار رشته های تخصصی
http://medfac.tbzmed.ac.ir/

[ بدون نام ] یکشنبه 25 خرداد 1393 ساعت 07:58 ب.ظ

تصحیح می کنم
360 آزمون کتبی
60 پره
30 معدل
150(90 مصاحبه و 60 توانایی بالینی)

http://medfac.tbzmed.ac.ir/?MID=106&tit ... 9%86%D9%8A

نمره آرمون شده :360 نمره کتبی/60 نمره معدل/30 نمره پره انترنی/150 نمره(شامل 90 نمره مصاحبه و 60 نمره بررسی نحوه تصمیم گیری بالینی؟؟)
با این اوصاف نظر اساتید در یک دانشگاه می تونه بین متقاضیان 150 نمره(ناقابل)اختلاف بندازه!!!!!
و متاسفانه هیچ معیاری برای چک کردن و نظارت بر عملکرد اساتید نیست و شاید به راحتی یکی 0 بشه یکی 150 بگیره و اونی که حتی تمتم سوالات رو درست زده و معدل 20 و پره انترنی 200 داشته کلا میشه 450 از 600!!
تبریک میگم.

[ بدون نام ] یکشنبه 25 خرداد 1393 ساعت 06:54 ب.ظ

دوست عزیز مسئله مشخصه بعد از این همه توضیح دوستان باید متوجه بشیم که مافیای پزشکان قدیمی چقدر قوی است.اینها آن بالا بالا ه نفوذ دارند.مردم باید توسط این حضرات در شهرهای بزرگ ویزیت شوند عمل شوند وشما این وسط در حد بهورز سیستم ارجاع را راه اندازی کنی....شما کارت سوژه پیدا کردن برای اینها خواهد بود.چند سال است که با پزشکان خانواده را توی این ورطه انداخته اند ومثل یک مهر شده اند ارجاع....آخه بابا دفترچه روستایی به مردم دادی بذار هرجا بخوان برن.بارها دوستان پزشک خانواده گفتند که مریضها بصورت توهین آمیز دفترچه شونوروی میز پرت میکنند ومیگند.میخوام برم دکتر(مرکز استان نه پزشک متخصص طرحی شهرستان!)کد ارجاع بزن........!
با پزشکان متخصص طرحی صحبت کردم میگویند هزینه رفت وآمدمان از حقوق 1200.000بیشتر است!
شرکت نکردن در امتحان دستیاری تا حذف همیشگی طرح تنها راه حل پزشکان است.

میری یکشنبه 25 خرداد 1393 ساعت 06:49 ب.ظ

فالس م دی ک===سیاست خانه===دیکتاتورخانه==محل بی عفتی==سانسور خانه====فقط همه چیز ساختگیه کامل ====سلیقه ای بودن
اقا این یهنی چی؟؟؟

یکشنبه 25 خرداد 1393 ساعت 06:23 ب.ظ

همه شرایط محروم یعنی ‏12‏ سال تعهد به اینکه در یک شهر و نه جای دیگه پزشکی کنی ولی بحث اینه چرا در همون شهر هم اجازه داده نشه‏!چه منافاتی داره.و کلا چرا عدم حق طبابت در شهر دیگه با عدم مجوز مطب قاطی شده‏?در حالی که حق مطب رو می تونن برای ‏12‏ سال در همون شهر بدن و بعد ‏12‏ سال در هر جا که خواست مطب میزنه.

در سایر شغل ها چیزی به نام تعهد و طرح نیست به علاوه عدم اجازه دادن مطب در طی این مدت حرکت بسیار عجیب و دور از کمترین انصافه که یک نفر رو بندازی یه جای دور بعد بگی حق نداری برای خودت کار کنی و باید برای من کار کنی.بعد از درآمد چند ملیونی که گاها ‏20‏ ‏30‏ ملیون میشه 1‏ ملیون بت میدم.یعنی خودت و احیانا خانوادت رو ‏12‏ تا ‏14‏ سال به منطقه بی آب و علف ‏‏!بفرستند بی پول و تازه کار هم کنی پولش مال خودت نیست و به علاوه باید فیکس و آنکال باشی.این شرایط به نظرم نوعی تبعید و به عبارت بهتر تنبیه محسوب میشه.شاید به تقاص اینکه در شهر خودت می خوای بمونی.85%نمره به نظرم د
ر مقابل این همه شرط و شروط ?!!واقعا چه فرقی داره اجازه مطب در همون شهر تعهدی رو بدن تا لا اقل کمی قابل هضم شه.چرا منع مطب ‏?عجیبه حتی در همون شهر هم ندن‏?‏‏?‏‏?‏‏?‏‏?‏‏?‏

[ بدون نام ] یکشنبه 25 خرداد 1393 ساعت 02:39 ب.ظ

طرح پزشکان برای همیشه باید حذف شود.آی انجمن پزشکان عمومی آی نظام پزشکی به اصطلاح مدافع حقوق پزشکان!به داد پزشکان برسید واین ظلم آشکار تعهد وتعهد بازی را حذف کنید.واله بالله مناطق محروم به پزشک متخصص نیازی ندارند.هر پزشکی باید آزاد باشد کجا کار کندوهرمریضی باید آزاد باشد وبتواند به هر پزشکی و هرکجایی به دلخواهش مراجعه کند.زورگویی تا کی !؟ما طرحمان را درحقیقت در دوره انترنی و رزیدنتی با خدمت به مردم با دریافت حقوق ناچیز وکشیکهای طاقت فرسا انجام میدهیم....

انشااله این روز نزدیک است که دشمنان مردم ودغلکاران سئوال فروشان رسوا خواهند شد

پزشک متخصص مانطق محروم یکشنبه 25 خرداد 1393 ساعت 02:31 ب.ظ

مناطق محروم ودم زدن از آن را پزشکان متخصص مجلس که دنبال سود شخصی خود هستندوپزشکان با سابقه که چشم دیدن فارغ التحصیلان جدید را ندارندو میترسند که لین پزشکان جوان کارهای زشت وکاسبی آنها را لو بدهند طراحی شده ونمایندگان بدبخت غیر پزشک مجلس را با شعار نبود پزشک مثلا در شهر کوچکی در سیستان فریب میدهند وحرف تودهنشان میذارند.بابا جان به کی بگیم که پزشک عمومی دیگر اشباع شده؟ باز کنکور وبرداشت پزشکان جدید به بهانه اینکه در یک روستای چارایماق پزشک کمبود داریم!تمامی شهرهای ایران از پزشک متخصص اشباع شده ولی همچنان در تهران و مراکز استانها کمبود پزشک متخصص وجود دارد.چگونه ثابت کنیم .خدایا........تهران را ممنوع میکنند به چه هدفی؟تابحال فکرکرین؟برای یک اندوسکوپی یا یک کاتاراکت یا آنژیو یا عمل جراحی بای پس که ثابت شده هیچ تاثیری در طول عمر بیماران ندارد چه مبالغ هنگفتی گرفته میشود؟

سهمیه زنان یکشنبه 25 خرداد 1393 ساعت 02:20 ب.ظ

ما با 90 نمره وگاه با نمره آزاد قبول شدیم.وای به حال کسیکه به سهمیه بومی رضایت بده.ظلم در روز روشنه؟ اول بروید به مناطق به اصطلاح محروم بعد قضاوت کنید که بی امکانات درمانگاهی و اتاق عمل که انصافا هم نباید در شهرستانها وجود داشته باشد چگونه 12 سال میتوان دوام آورد وهیچوقت تجهیزات و اتاق عمل تخصصی راه اندازی نخواهد شد.مگر در جهان امکانات پزشکی تمام شهرهای مثلا انگلستان یکساند.این مناطق محروم دروغی بیش نیست.همه مردم به امکانات مرکز استان دسترسی دارند ودرحال رفت وآمدند وهیچ مشکلی ندارندپزشک اورژانش وخانواده کافیه........

[ بدون نام ] یکشنبه 25 خرداد 1393 ساعت 01:37 ب.ظ

سلام .دوستان اطلاع دارین پزشکی قانونی با چه رتبه ای میشه قبول شد. ؟خیلی مهم لطفا کمک کنید.

[ بدون نام ] یکشنبه 25 خرداد 1393 ساعت 11:42 ق.ظ

جوابیه جمعی از پزشکان معترض زن به معاون درمان وزارت بهداشت:
پزشکان زن خواستار بازگشت وزارت بهداشت به قانون هستند

سلامت نیوز را ببینید

[ بدون نام ] یکشنبه 25 خرداد 1393 ساعت 11:40 ق.ظ

قابل توجه سهمیه آزادی:
http://www.salamatnews.com/news/113861/عملکرد-وزارت-بهداشت-عامل-بی-انگیزگی-پزشکان-زن-تعهد-خدمتی-12-سال-صرفا-از-زنان-اخذ-می-شود-معترضین-خواستار-بازگشت-وزارت-بهداشت-به-قانون-هستند#comments

[ بدون نام ] یکشنبه 25 خرداد 1393 ساعت 09:35 ق.ظ

این یک توهین به جامعه پزشکی است که 12 سال توفقط در یک شهر متخصص باشی ودر شهرهای دیگر متخصص نباشی.یعنی توفقط دکتر یک شهرومردمش هستی وهیچ.

[ بدون نام ] یکشنبه 25 خرداد 1393 ساعت 01:38 ق.ظ

فرق تعهد عام با خاص چیه؟؟؟؟

باورنکردنی؟ یکشنبه 25 خرداد 1393 ساعت 01:32 ق.ظ

اجازه شرکت در مقطع بالاتر چه مطلبیه؟
صحبت از اجازه مطب داشتن در همون شهر مورد تعهد بود که در دفترچه متاسفانه صحبتی نکرده.یعنی 12 سال بدون مطب با حقوق 1 ملیون ماهی؟
خیلی بعیده!
یعنی تصور کنید یه آدم تا سن 50 سالگی درس بخونه و ....درآمدش ماهی 1 اونم شهری دورافتاده؟؟
باورم نمیشه!
کسی می دونه؟؟

سهمیه ازادی شنبه 24 خرداد 1393 ساعت 10:56 ب.ظ

واقعا شما سهمیه زنانی ها ... هم خوب چیزیه حق نمره بالاترتون و خوردید و به ما که سهمیه ازاد بودیم خندیدید حالا طرح 12 ساله که نه 8 ساله رو هم نمی خواید برید؟؟؟؟
این بحث ها رو وقتی انتخاب رشته و سهمیه می کردید یادتون نبود ؟؟؟

[ بدون نام ] شنبه 24 خرداد 1393 ساعت 09:29 ب.ظ

چرا کسی به سهمیه رزمندگان که امسال مازاد نیست و 20 درصد ظرفیت کل در هر رشته است توجه نکرده..... نصف ظرفیت با این وضع کم میشه 30 درصد محروم 20 درصد رزمندگان

[ بدون نام ] شنبه 24 خرداد 1393 ساعت 07:18 ب.ظ

متاسفانه همه اش در قانون جدید آمده!خدا کمکمان کند!قانون اخیرسهمیه مناطق محروم را مطا لعه کنید

[ بدون نام ] شنبه 24 خرداد 1393 ساعت 06:03 ب.ظ

بریم وزارت خونه

ضیایی احترام گذاربه قانون؟ شنبه 24 خرداد 1393 ساعت 04:44 ب.ظ

دکتر سیدامیرمحسن ضیایی :؛سهمیه بومی پس از گذراندن نصف مدت تعهد خود می توانند در آزمون فوق تخصصی شرکت کنند.تعهد اخذ شده از مشمولان این بند برای خدمت در مناطق مورد تعهد سه برابر مدت تحصیل و قابل خرید و جا به جایی نیست.:

این قانون از کجا آمده؟هر سال این وزارتخانه قانون را دلخواهانه نفسیر میکند.در قانون مجلس مدت زمان شرکت در امتحان فوق تخصص ذکر نشده و طبق قانون خدمت پزشکان و پیراپزشکان وآیین نامه اجرایی تبصره ماده (7) موضوع لایحه قانونی اصلاح مواد (7) و (8) قانون تامین وسایل و امکانات تحصیل اطفال و جوانان ایرانی صریحا آمده که مدت خدمت برابر طول تحصیل و قابل خرید میباشد!

بیداری جمعه 23 خرداد 1393 ساعت 11:36 ب.ظ

سهیه مناطق محروم جدول شماره ۴ را ببینید ومحل خدمت رشته های مختلف آمده در این شهرهای مثلا استان ما شهرستانهایی که در آنها پزشک طرحی سهمیه خانمها مشغولند و ۱۲ سال باید بمانند ۴ سال بعد این سهمیه مناطق محروم که رزیدنتی خود را تمام میکنند مازاد خواهند بود یعنی این جدول دروغین است و هیچکدام از این شهرهای کوچک ۴ سال بعد به متخصص نیاز ندارند .پس روشن میشود که هدف چیز دیگری است ومناطق محروم بهانه است.ومکرو ومکرالله والله خیرالماکرین

پزشک منطقه خانمها! جمعه 23 خرداد 1393 ساعت 09:08 ب.ظ

معاون درمان وزارت بهداشت:
“هدف اصلی برنامه «حمایت از ماندگاری پزشکان در مناطق محروم» دسترسی عادلانه مردم سراسر کشور به خدمات درمانی پزشکان متخصص است”

جناب دکتر اولا کدام حمایت برای ماندگاری! ماسهمیه خانمها که در مناطق محروم هستیم چیزی از این حمایت ندیدیم!خودمان را قول میزنیم یا مردم را؟کدام خدمات درمانی پزشکان متخصص در شهرستانها وجود دارد که عادلانه تقسیم شود؟ارجاع بیماران که توزیع عادلانه نیاز ندارد.پذیرش بیمارستان هم میتواند بیماران را ارجاع دهد!
آقای دکتر آقاجانی: ":پزشکان زن با سهمیه دولت و با نمرات پایین‌تر در امتحانات تخصصی پذیرفته شده‌اند، با این تعهد رسمی و محضری که 3 برابر بیشتر در این مناطق خدمت کنند.» این تعهد خدمت، امری قانونی است."

ما که فرمودید با نمره کم و پائین قبول شدیم آیا این توزیع عادلانه است که ما تنبلهای بی سواد به اهالی محترم مناطق محروم خدمت کنیم و شما باسوادها و اعضای محترم هیئت علمی که بی هیچ تقلبی قبول شدید آنهم با نمره بالا در مراکز استانها وغیر محروم و متمکن خدمت نمائید؟چرا تحقیرانه به اهالی مناطق محروم نگاه میکنید و ما ضعیفه های بیسواد را برایشان روا میبینید.عدالت شاید این باشد که جایمان را عوض کنیم تا شما تشنگان خدمت به محرومان که همیشه دلسوز فقرا ومحرومانید از صمیم قلب وشاید رایگان به آنها خدمت نمائید.پس بی هیچ معطلی طرح ما را حذف کنید.مارا به خیر وشما را به سلامت.

حقیقت تلخ جمعه 23 خرداد 1393 ساعت 06:35 ب.ظ

قدرت من قدرت ما....کی میشه که من وتو ما بشیم و رها بشیم؟ اگراتحاد داشتیم! اگر خواسته بودیم!سرنوشت ماپزشکان خانواده این نبود!یافتن بیمار از روستاهابرای متخصصین هئیت علمی دانشگاهها.یک وسیصد ملیون حقوق برای ارجاع بیماران!چندر غاز حقوق برای خفه شدن وفراموشی وعدم اعتراض به وضع موجود امتحان دستیاری و خیمه شب بازی وبیخیال شدن از تخصص! حق السکوت دیگه؟این متخصصین مراکزاستانها که ما شدیم عامل رونق مطب هایشان ؟وقت ویزیت برای شش ماه بعد میدهند و حالا دیگه دفترچه روستایی را با ویزیت آزاد می پذیرند و به بیماران میگویند پزشک عمومی پزشک سرماخوردگی است ما عرضه نوشتن نسخه های گران ۷۰۰ هزارتومانی را داریم.....ما عرضه عمل جراحی غیر ضروری را داریم .ما عرضه هواپیمای خصوصی را داریم! حیف و صد حیف که ایمان به موقت بودن دنیا ندارندو نمیدانند که قیامتی هست که دور نیست....
آنهم از مردم ما که فرهنگ تخصص و فوق تخصص و پروفسور و برد تخصصی و از کاناداو از آمریکاو تابلوی پزشکان باعنوانهای دیگر ملاکشان است.....دردا وحسرتا از نادانی و بدبختی...

زنان جمعه 23 خرداد 1393 ساعت 03:52 ب.ظ

ارجاع متخصص به متخصص مزخرف ترین و بیهوده ترین کاریست که در سیستم ارجاع هیچ کشوری وجود ندارد هم بیت المال تلف میشود هم بیمار پول اضافی میدهد هم پزشک متخصص روحا وجسما فرسوده میشودبا دریافت ماهانه 1 ملیون تومان!درواقع حق ازکارافتادگی آنهم بمدت 12 سال دریافت میکند!زنان مجرد متخصص طرحی در حال رفت وآمد بیهوده در جاده ها هسنتد وخدای نکرده تصادف میکنند و زنان متاهل متخصص طرحی جدا از شوهر و فرزند یا در منطقه محروم ساکن میشوند و به سقف اتاق خیره میشوند ویا در جاده ها سرگردان! آیا اینان ناموس این مردم ودولت نیستند؟

مریل جمعه 23 خرداد 1393 ساعت 02:40 ب.ظ

به نظر من هم این قانون گذارها فقط به خاطر اینکه بگن ما کاری کردیم مناطق محروم متخصص داشته باشند این شرایط را ایجاد می کنند دیگه کاری ندارند که اولا دارند با زندگی و سرنوشت صد ها نفر و خانواده آنها بازی می کنند و ثانیا خود مردم این مناطق هم خودشون می خواهند برند مراکز شهری . فقط می خواهند بگن ما کاری کردیم. اگه واقعا دل شما واسه مردم مناطق محروم می سوزه کاری کنید از محرومیت در بیان و توسعه پیدا کنند آن موقع پزشک و همه مشاغل خودشون میرن همون جا و کار می کنند. متاسفانه آنها که به حرف حساب گوش نمیدن. ای کاش خودمون آنقدر اتحاد و انسجام داشتیم که اصلا هیچ کس این سهمیه ها رو نمیزد و خودشو اسیر و بازیچه آنها نمی کرد آن وقت اوضاع برای همه بهتر میشد

زنان جمعه 23 خرداد 1393 ساعت 01:25 ب.ظ

در بحثهای امسال مسئولین در باره چگونگی سهمیه مناطق محروم نکته ای که در بالا گفتم لو رفت وآن این که می خواهند مدرکی به این سهمیه مناطق محروم بدهند که نتوانند هیچوقت در مراکز استانها وکلان شهرها طبابت کنند!!!!.پروانه مطب فقط برای شهر مورد نظر به اصطلاح محروم تا ابد.......یعنی چه ...بی خطر بودن مطلق ۳۰ درصد از پزشکان زحمت کش کشور برای این آقایون متخصص استاد...... بقیه ۷۰ درصد آزاد هم قسمتی تا کمی تقلب و عزیز دردانه و سئوال خرو...طرح عامدانه بیش از ۳۰ سئوال اشتباه!.و....پس امتحان دادن ما بیهوده است.. هرسال یک بازی دیگر در خواهند آورد.هر وقت هم متخصصین سهمیه مناطق محروم اعتراض کردند جوابی را خواهند داد که به سهمیه خانمها میدهند:نمره تان پایین بوده و تعهد را امضا کردید......در پشت نقاب دفاع از مناطق محروم بازی ادامه دارد.سهمیه خانمها که در مناطق محرومند میگویند مریض ندارند روزی ۲ تا ۳ بیمار.چون این برنامه ریزان دغل کار میدانند که در مناطق محروم بدلیل نبود امکانات و اتاق عمل تخصصی و تمایل بیماران برای مراجعه به مرکز استانها واساتید محترم در واقع پزشکان را به تبعید فرستاده اند تا عمرشان ۱۲ سال تلف شود و قبل از ۱۲ سال مدرکشان را نخواهند داد! شما کافیه به جلوی درمانگاهها وبیمارستانهای دولتی مراکز شهرها بروید وببینید اکثر بیماران شهرستانی و روستایی اند! در واقع پزشکان متخصص مناطق محروم هیچکاره اند وکار پزشک خانواده را مکرر انجام میدهند ارجاع ! ارجاع!قاضی عادل خداست....

زنان جمعه 23 خرداد 1393 ساعت 12:38 ب.ظ

بچه ها میدانید تمامی این بازیهای سهمیه زنان ومنطقه محروم واسه چی بوده؟چرا محروم را مازاد اعلام نمیکنه؟برای اینکه هدف عدم افزایش پزشک متخصص در مراکز استانهاست....این سیاست گذاران معلوم الحال (چه در مجلس وچه در وزارتخونه که دخیل در تقلب وسئوال فروشی هم بوده وهستند با این بازیها قصد سرگرم کردن ما(رقبای آینده شان) در شهرستانها را دارند.تا جایی پیش میروند که حتی مطب داشتن را ممنو ع میکنند؟چرا ؟دلشان به مناطق محروم سوخته ؟نه؟ دلشان به حال چیبشان سوخته.....هدف از سهمیه خانمها هم همین بوده .از میدان بدر کردن آقایون!خطر خانمها ةآنهم با 12 سال تعهد خیلی کمتر است وهم مردم آنها را نمیخواهند(بدلیل فرهنگ مرد سالاری) ......

بیائیم از سال بعد هیچکداممان در امتحان شرکت نکنیم تا این بازیها متوقف شود.امام زمان بیا که دیگر دروغ تحملمان را از بین برده است....

دوستان عجله نکنند. سه‌شنبه 20 خرداد 1393 ساعت 01:44 ق.ظ

امسال با اعلام به موقع رتبه ها و دخیل دادن اعتراضات به جواب برخی سوالات نشان از عملکرد با حساب کتاب داشت.مطمئنا بحث سهمیه محروم هم دارن بررسی میکنن تا جدا از ایجاد مشوق برای انتخاب این سهمیه ‏‏(همون ‏85%‏) بحث اجازه مطب در همان شهر مورد تعهد رو فراهم کنن.به نظر من هم اینکه تعهد ‏12‏ ساله با طرح خلط مبحث شده و اجازه مطب بعد ‏2‏ سال طی کردن تعهد باید داده شه ولی در همون شهری مطب زده شه که تعهد خدمت ‏12‏ ساله داده شده.عدم اجازه مطب در کل ‏12‏ سال نوعی فاکتور تنبیهی است که اثر فاکتور تشویقی نمره ‏85%‏ رو از بین میبره.

sina یکشنبه 18 خرداد 1393 ساعت 08:55 ق.ظ

چدا سهمیه ها علام نمیکنند؟

[ بدون نام ] شنبه 17 خرداد 1393 ساعت 08:33 ب.ظ

[ بدون نام ] شنبه 17 خرداد 1393 ساعت 06:30 ب.ظ

12 سال اجازه مطب نداشتن یعنی فاجعه!بسیاری از دوستان پزشک عمومی که آزمون میدن به این امیده که وضعیت مالیشون خرابه.حالا 12 سال دیگه قراره وضع مالی خراب بمونه؟؟
فکر نکنم اجازه ندن کل 12 سال مطب نزنی چون به نظر من یک نفر هم سهمیه محروم نمیزنه حتی اگر نمرش خیلی خراب باشه.
12 سال تعهده نه 12 سال طرح.2 سال اولش طرح محسوب میشه
اگر قراره یک نفر رو (سهمیه محروم زده) بگن در یک جا بمونه حداقل کار اینه اجازه بدن بعد 2 سال در همون شهر مورد تعهد اجازه مطب داشته باشه.همش نیست بگن چون نمرت رو بالا آوردیم 12 سال هیچی باش!

[ بدون نام ] شنبه 17 خرداد 1393 ساعت 03:55 ب.ظ

خبری از دفترچه نیست؟

چهارشنبه 14 خرداد 1393 ساعت 04:08 ب.ظ

به نظرم ‏2‏ سال اول تعهد ‏12‏ ساله حق مطب ندارن و بعد از اون حق مطب ولی در همون استان تعهد داده دارن.و بعد اتمام تعهد ‏12‏ ساله که هر جا میشه.اگر ‏ کل ‏12‏ سال حق مطب ندارن فکر نکنم ‏1‏ نفر هم بزنه‏!‏12‏ سال بی مطب یعنی تا ‏40‏ ‏50‏ سالگی در شهری دورافتاده بدون درآمد مکفی‏!‏‏!‏‏!‏‏!‏‏!دفترچه میاد می فهمیم.

دستیار چهارشنبه 14 خرداد 1393 ساعت 12:55 ب.ظ

کسی خبر داره کی انتخاب رشته میاد؟ یا کی سهمیه رو انتخاب میکنیم؟؟

[ بدون نام ] سه‌شنبه 13 خرداد 1393 ساعت 03:44 ب.ظ

امیدوارم در دفترچه به وضوح در مورد شرایط داشتن مطب شخصی(در همون استان مورد تعهد)در طی 12 سال تعهد سهمیه توضیح داده شه

بی سه‌شنبه 13 خرداد 1393 ساعت 01:41 ب.ظ

تال

رضا سه‌شنبه 13 خرداد 1393 ساعت 01:21 ب.ظ

واقعا سایت مزخرفى شده اینجا یاد قدیما بخیر

[ بدون نام ] دوشنبه 12 خرداد 1393 ساعت 07:55 ب.ظ

اول شدم ووووو

موافق سهمیه محروم یکشنبه 11 خرداد 1393 ساعت 09:52 ب.ظ

هر کی تعهد و قولی داده و از سهمیه ای استفاده کرده باید تا انتها آن تعهد رو انجام بده.هیچ دلیلی قابل قبول نیست.از مزایاش استفاده کردن حالا دبّه در آوردن؟؟
هم گناهه هم نامردی

پشت کنکوری یکشنبه 11 خرداد 1393 ساعت 08:10 ب.ظ

من اول!

کلیه نظرات پاک شد
لطفا شکیبا و مودب باشید و از بحث حاشیه ای بپرهیزید

ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد