خانه پزشک

اللَّهُمَّ صَلِّ عَلَى مُحَمَّدٍوَآلِ مُحَمَّد لعنت خدابرسوال فروشان وحامیانشان اللَّهُمَّ صَلِّ عَلَى مُحَمَّدٍوَآلِ مُحَمَّدٍ

خانه پزشک

اللَّهُمَّ صَلِّ عَلَى مُحَمَّدٍوَآلِ مُحَمَّد لعنت خدابرسوال فروشان وحامیانشان اللَّهُمَّ صَلِّ عَلَى مُحَمَّدٍوَآلِ مُحَمَّدٍ

انتخاب دبیران هیات های بورد تخصصی پزشکی/ برگزاری آزمون دانشنامه در 14 شهریور

 

http://s1.picofile.com/file/7499585806/besm230.jpg

 اللَّهُمَّ صَلِّ عَلَى مُحَمَّدٍوَآلِ مُحَمَّدٍ 

 

 --------------------------------------------

نخستین سوال از وزیر جدید بهداشت درباره نامه سال 77
دکتر مصطفی شهیدی در انصاف نیوز نوشت:
بعد از چهار روز بحث و تبادل نظر و بیان نظرات موافقان و مخالفان، سرانجام کار بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی دولت یازدهم توسط نمایندگان مجلس شورای اسلامی به پایان رسید. موافقان و مخالفان نظرات خود را به صراحت مطرح کردند و نمایندگان محترم مجلس هم برخلاف روند مرسوم 8 سال گذشته و بدون تأثیر پذیرفتن از مصلحت‌اندیشی‌ها، به 15 تن از وزرای پیشنهادی رای اعتماد دادند و به سه نفر دیگر از آنان نیز اعتماد نکردند.

خوشبختانه در بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی دولت یازدهم، مخالفان محترم وزرا سنت جدیدی را در جمهوری اسلامی باب کردند که اتفاقا سنت بسیار پسندیده‌ای است و آن عدم هرگونه تساهل و تسامحی بود که در این زمینه از خود بروز دادند. آنها در بررسی پرونده وزرای پیشنهادی انصافا مو را از ماست بیرون کشیدند و حاضر نشدند که نسبت به اندک نکات مبهم پرونده آنان نیز مسامحه‌کاری کنند.

نگارنده نیز به تبعیت از این سنت پسندیده، بد ندیدم که درباره سوابق یکی از این مخالفان محترم که با کسب هفده درصد از آرای مردم  در مرحله اول و بیست و نه درصد از آرای نصف همان مردم در مرحله دوم انتخابات نهمین دوره مجلس شورای اسلامی به عنوان نماینده مردم تهران انتخاب شده است تا بتواند در چهار روز گذشته نطق‌های آتشینی علیه وزرای پیشنهادی آموزش و پرورش و نفت در مجلس ایراد کند، اندکی تحقیق کنم. من این نماینده را به تبعیت از سنت حسنه خود ایشان، با حروف اختصاری ع.ر.ز می‌نامم و از بردن نام ایشان خودداری می‌کنم.

یکی از نکات مبهمی که در کارنامه جناب آقای دکتر ع.ر.ز بیش از هر چیز به چشم می‌آید اتفاقاً مربوط به کارنامه ایشان است؛ البته کارنامه تحصیلی ایشان. خوشبختانه، عصر، عصر تکنولوژی و اینترنت است و به قول آقای دکتر روحانی نمی‌توان حقایق را از نگاه جستجوگر مردم فیلتر کرد و باز خوشبختانه در میانه دعواهای کذایی/واقعی جریان متبوع آقای دکتر ع.ر.ز با جریان موسوم به انحرافی، تصاویر بسیار زیبایی از کارنامه و پرونده تحصیلی ایشان در برخی سایت‌های اینترنتی منتشر شده است که اگر شما مخاطب و خواننده محترم نیز مانند نگارنده پیگیر و جستجوگر باشید به راحتی می‌توانید آن‌ها را بیابید.

دو سال پیش آقای دکتر ع.ر.ز نیز بعد از انتشار این اسناد، در یادداشتی که در سایت شخصی خودشان منتشر کرد و پس از آن، سایت خبری - تحلیلی متعلق به ایشان نیز آن را بازنشر کرده است، به مسایل و اتهامات مرتبط با این اسناد پاسخ گفته‌اند که البته پاسخ ایشان هم با یک جستجوی ساده قابل مطالعه خواهد بود.

صحت یا عدم صحت پاسخ‌های ایشان به شبهات مربوط به دیپلم متوسطه، مشروطی سه ترم دوره پزشکی عمومی و چگونگی گذراندن آزمون‌های ارتقای دوره ی دستیاری، موضوع این مقال نیست ولی درباره ی شبهه ی چگونگی تغییر رشته ی دوره ی دستیاری ایشان از «اطفال» به «پزشکی هسته‌ای» نکته‌ای به چشم می‌خورد که بنده از وزیر جدید بهداشت، درمان و آموزش پزشکی خواستارم که به آن پاسخ دهند. اینکه این قضیه چه ربطی به جناب آقای دکتر حسن هاشمی دارد را با اندکی صبر درخواهید یافت.

لازم است توضیح دهم که قبول شدن در آزمون دستیاری، یکی از آرزوهای دانشجویان پزشکی است و رقابت علمی بسیار سخت و سنگینی برای موفقیت در این آزمون از سال‌ها قبل در جریان بوده است. شرط قبولی در چنین آزمونی مطالعه ی فشرده ی شبانه‌روزی حداقل یک‌ساله است. در این میان رشته ی طب هسته‌ای نیز یکی از رشته‌هایی است که در میان دانشجویان پزشکی به عنوان رشته‌ای بسیار لوکس محسوب شده و از محبوبیت خاصی در میان دارندگان رتبه‌های بالای آزمون دستیاری برخوردار است و این در حالی است که قبولی در رشته ی بیماری‌های کودکان نیز هرچند ساده‌ نیست ولی به مراتب بسیار آسان‌تر از رشته ی طب هسته‌ای به شمار می‌رود.

جناب آقای دکتر ع.ر.ز درباره ی چگونگی قبولی در رشته ی اطفال و سپس تغییر رشته از بیماری‌های اطفال به پزشکی هسته‌ای چنین می‌گوید: "بعداً خدا لطف کرد و حدود کمتر از یک ماه به طور فشرده درس خواندم و در آزمون دستیاری کودکان دانشگاه تهران قبول شدم. پس از قبولی و مراجعه به بیمارستان اساتید و دوستان به بنده گفتند که به دلیل شرایط مجروحیت دست راست، امکان ادامه ی تحصیل در این رشته و کار با اطفال برایم بسیار سخت خواهد بود و عملاً این امکان وجود ندارد و باید تغییر رشته بدهم. متعاقب مخالفت با تغییر رشته کودکان به فیزیولوژی توسط وزارتخانه و اعلام ضرورت تغییر در رشته های بالینی، با مشورت آقای دکتر ربانی معاون آموزشی وقت دانشگاه و تاکید ایشان رشته ی پزشکی هسته ای را درخواست کردم و طبق سند شماره ۳، درخواستم از طریق دانشگاه به وزارتخانه رفت و در چهل و نهمین نشست شورا آموزشی پزشکی وتخصصی کشور و با رعایت قوانین و مقررات دوره دستیاری در تاریخ 17/8/77 تصویب شد و طی همین سند در تاریخ 21/10/77 تغییر رشته بنده به دانشگاه اعلام شد از این رو تغییر رشته به پزشکی هسته ای نیز مثل سایر تغییر رشته های صورت گرفته در وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در مسیری کاملاً قانونی و در روال خود انجام شده است، پس در این مورد هم نگارنده خلاف گفته است". (توضیح انصاف نیوز: منظور از سند شماره 3، تصویر پیوست شده به همین گزارش است)

اما آنچه که باعث شده است تا نه از آقای دکتر ع.ر.ز، بلکه از دکتر قاضی زاده هاشمی وزیر محترم بهداشت، درمان و آموزش پزشکی بخواهیم درباره ی این موضوع پاسخگو باشند این است که در سند مورد اشاره ی آقای دکتر ع.ر.ز، نام آقای دکتر حسن هاشمی در پای سند به چشم می‌خورد. در سند مذکور که به تاریخ بیست و یکم دی‌ماه 1377 به امضای دکتر حسن هاشمی به عنوان مشاور وزیر و دبیر شورای آموزش پزشکی و تخصصی کشور رسیده، آمده است: با توجه به دستور مقام محترم وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، طبق مصوبات چهل و نهمین نشست شورا و با رعایت سایر قوانین و مقررات دوره دستیاری، تغییر رشته نامبرده به رشته پزشکی هسته‌ای از نظر این دبیرخانه بلامانع می‌باشد.

http://www.ensafnews.com/media/news/2/848.jpg

سوالاتی که در این زمینه به ذهن متبادر می‌شود و از جناب آقای دکتر هاشمی انتظار می‌رود به آن پاسخ بگویند عبارتند از:

1- دستور مقام محترم وزیر بهداشت چه بوده است؟

2- با رعایت کدام قوانین و مقررات با تغییر رشته ی ایشان موافقت شده است؟

3- آیا سطح و کف نمره ی قبولی در رشته ی اطفال دانشگاه تهران در سال 77 با رشته ی طب هسته‌ای یکسان بوده است؟

4- رتبه ی آقای دکتر ع.ر.ز در آزمون دستیاری‌ای که بر مبنای آن ایشان در رشته ی اطفال پذیرفته شده‌اند چند بوده است؟ آیا این رتبه بدون استفاده از سهمیه‌های خاص بوده است؟ آیا رتبه ی ایشان با معدل دوره ی پزشکی عمومی ایشان همخوانی دارد؟

5- با توجه به مسؤولیت همزمان آقای دکتر ع.ر.ز به عنوان رئیس یکی از نهادهای خاص دانشگاه در آن مقطع، آیا این موضوع تأثیری در تصمیم‌گیری شورای آموزش پزشکی و تخصصی کشور داشته است؟ اگر نه، آیا مورد مشابه دیگری نیز وجود دارد که دانشجویی که از سوابق یا احیانا رانتی بی‌بهره بوده است از امکان تغییر رشته توسط آن دبیرخانه استفاده کرده باشد؟

در پایان و برای اینکه آقای دکتر ع.ر.ز نیز سؤالی برای پاسخگویی داشته باشند خواهشمندم که ایشان نیز در صورت امکان و برای شفافیت هرچه بیشتر لطفاً و در صورت امکان نظر صریح خود را درباره آقای دکتر سیدحسن هاشمی به عنوان گزینه ی پیشنهادی دولت یازدهم برای تصدی وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی بفرمایند و توضیح دهند که آیا عدم مخالفت ایشان با آقای دکتر هاشمی در صحن علنی مجلس شورای اسلامی، احتمالاً ارتباطی با موافقت 15 سال قبل آقای دکتر هاشمی با تغییر رشته ی شگفتی‌آفرین مذکور داشته است یا خیر؟


 

معاون آموزشی وزارت بهداشت خبرداد:
انتخاب دبیران هیات های بورد تخصصی پزشکی/ برگزاری آزمون دانشنامه در 14 شهریور
دبیر شورای آموزش پزشکی و تخصصی با اشاره به تغییرات در دبیران هیات های بورد تخصصی و فوق تخصصی وزارت بهداشت گفت: دبیران هیات بورد از این پس به صورت انتخابی، خواهند بود.

دکتر بهرام عین اللهی در گفتگو با خبرنگار مهر افزود: هیات بورد تخصصی یک رشته تخصصی پزشکی مرجع تصمیم گیری درباره آن رشته، ظرفیت ها، اعطای مجوز تربیت دستیار به گروه آموزشی یک بیمارستان یا یک دانشگاه است، بنابراین از اهمیت خاصی برای توسعه رشته های تخصصی پزشکی بالینی برخوردار است. 

وی افزود: در زمان برگزاری آزمون دانشنامه تخصصی و فوق تخصصی، دبیران هیات های بورد تخصصی و فوق تخصصی انتخاب می شوند. پیش از این دبیران منصوب می شدند اما در این دوره اعضای هیات بورد با برگزاری انتخابات یکی از اساتید را به عنوان دبیر بورد مربوطه انتخاب می کنند. 

عین اللهی یادآور شد: آزمون های دانشنامه تخصصی و فوق تخصصی در 14 شهریورماه برگزار می شود و در آزمون های شفاهی نیز پس از آزمون کتبی اطلاع رسانی می شود. 

دبیر شورای آموزش پزشکی و تخصصی خاطرنشان کرد: امسال برای اولین بار طراحی سئوالات تخصصی و فوق تخصصی همزمان با هم انجام می گیرد و اساتید گروه های تخصصی و فوق تخصصی به صورت جداگانه در طراحی سئوال شرکت می کنند. این موضوع موجب می شود فرصتی به اساتید جوان تر داده شود که در فرآیند طراحی سئوال نقش داشته باشند. 

شصتمین آزمون دانشنامه تخصصی و بیست و هفتمین آزمون دانشنامه فوق تخصصی در روز 14 شهریورماه در دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی برگزار می شود. این آزمون ها یکی از بالاترین آزمون های کشوری هستند که میان دستیاران تخصصی و فوق تخصصی پزشکی بالینی در رشته های مختلف برگزار می شود و پذیرفته شدگان این آزمون می توانند به عضویت هیات علمی دربیایند. 

 

 

نظرات 17 + ارسال نظر
ایرج دوشنبه 4 شهریور 1392 ساعت 05:36 ب.ظ

یازدهم مهرماه سال 90 بود که دختر جوانی به نام پریناز به خاطر خونریزی روده به یک جراح عمومی در ارومیه مراجعه کرد و قرار شد وی در یکی از بیمارستان‌های خصوصی ارومیه تحت عمل جراحی قرار گیرد و این در حالی بود که پزشک معالج در یکی از مراکز دولتی به صورت تمام وقت مشغول به کار بود و اجازه جراحی در بیمارستان خصوصی را نداشت. ندای ارومیه نوشت، با هماهنگی رئیس بیمارستان و بدون این‌که بیمار از پشت پرده این عمل جراحی اطلاعی داشته باشد اتاق عمل آماده شد.




فرار جراح مرموز

در حالی که پزشک جراح به صورت غیرقانونی در حال بریدن روده دختر جوان بود، ناگهان خبردار شد بازرس دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان در حال سرکشی به بیمارستان است و وی از ترس، بیمار را رها کرده و جلوی چشمان حیرت‌زده خانواده پریناز و بازرس از اتاق عمل پا به فرار گذاشت تا این‌که پس از 8 ساعت رئیس بیمارستان از راه رسید و شکم باز بیمار را بخیه زد.

تهدید پدر برای شهادت دروغ

وقتی پریناز با وضعی نامساعد در اتاق عمل به سر می‌برد و هیچ پزشکی بالای سرش نبود، متخصص بیهوشی به سراغ پدر بیمارش رفت و از وی خواست که به بازرس نام پزشک دیگری را به عنوان پزشک جراح معرفی کند و تهدید کرد چنانچه این کار را نکند جان دخترش به خطر می‌افتد و هیچ پزشکی به بالین وی نمی‌رود اما با این حال بازرس دانشگاه که خود شاهد فرار جراح از اتاق عمل بود، بدون شهادت‌های دروغین گزارش خود را تهیه کرد.

پیچ و خم‌های پر دردسر

پریناز به‌ دلیل نقص کامل عضو و مشکلات و دردسرهای فراوانی که این جراحی اشتباه برایش به ‌همراه داشت، در شعبه 64 شورای حل اختلاف ارومیه دست به شکایت زد و پس از تکمیل کمیسیون پزشکی، شکایت او نتیجه‌ای جز محکومیت به پرداخت 5 درصد از دیه کامل به شرط امکان عمل جراحی روده شد و این در حالی است که هیچ پزشکی حاضر به جراحی و درمان پریناز نیست و همه پزشکان معالج، این کار را غیرممکن دانسته‌اند.

پریناز گفت: پس از گذشت مدتی پرونده خود را به شعبه 9 دادسرای عمومی و انقلاب بردم و با دستور بازپرس پرونده، هیات بررسی انتظامی نظام پزشکی ارومیه موظف شد که گزارش مرکز پزشکی قانونی و گزارش اداره بازپرسی را تحت بررسی قرار دهند که بر طبق نظر این هیات، هر دو پزشک مقصر شناخته شدند و قرار بر این شد که با توجه به قصور انتظامی، برای هر یک از این پزشکان پرونده‌ای جداگانه تشکیل و رأی انتظامی صادر شود اما به‌ دلایل مرموزی مجازات این دو پزشک مسکوت مانده و به بهانه‌های دروغین مثل تأخیر در تنظیم صورتجلسه، به جریان نیفتاد.

اشک‌های دختر جوان

پریناز که با یک اشتباه و سهل‌انگاری پزشکی دچار نقص عضو شده است و باید یک عمر را با عواقب این اشتباه پزشکی سپری کند، با چشمانی گریان گفت: این 5 درصد دیه هیچ دردی از من دوا نمی‌کند، کم شدن روز به‌روز وزنم و غم و غصه به هم خوردن نامزدی‌ام را از دل من نمی‌برد و حسرت مادر شدن تا آخر عمر بر دلم می‌ماند. پزشکان به من گفته‌اند نمی‌توانم مادر شوم و حتی نباید یک کودک کم وزن را هم در آغوش بگیرم. این دردها تا آخر عمر با من هستند و مخارج تهیه ‌دارو که ماهانه به یک میلیون می‌رسد و پدری بازنشسته، کمر خانواده‌ام را خم کرده است و دائماً با تماس‌های تهدید‌آمیز از سوی این دو پزشک روبه‌رو هستیم، اما با این وجود حاضرم روی این 5 درصد دیه، 5درصد دیگر بگذارم و 10 درصد آن را بدهم تا سلامتی‌ام را به من بازگردانند و از مسئولان تقاضا‌ دارم با رسیدگی به این پرونده و ابطال پروانه پزشکی این پزشکان متقلب و سودجو، از تکرار این اتفاق ناگوار برای افراد دیگر جلوگیری کنند. زیرا برحسب قانون باید پروانه پزشکی آن‌ها باطل شود و همین امر هم باعث شده که پرونده را در نظام پزشکی نگه ‌دارند و آن را به جریان نیندازند.

[ بدون نام ] یکشنبه 3 شهریور 1392 ساعت 11:58 ق.ظ

روان زاهدان جابجایی با تهران668 09365454

[ بدون نام ] شنبه 2 شهریور 1392 ساعت 08:53 ب.ظ

روان زاهدان جابجایی با تهران 09305454668

سارا شنبه 2 شهریور 1392 ساعت 02:17 ب.ظ

تو طب اورزانس بهشتی امسال هم یه نفر از جراحی سال 2 انصراف داداه و امده سال یک طب اورزانس و خیلی هم راضیه

[ بدون نام ] جمعه 1 شهریور 1392 ساعت 11:27 ب.ظ

سلام
روز تون مبارک.

آخرش چی شد؟ قبول شدید؟ [:S023

من پزشکی نخوندم البته تو فامیل نزدیک (خواهر و شوهر خواهر و دایی و ....) پزشک زیاد داریم و دیدم استرسشونو واسه امتحان دستیاری.

ما هم امتحان ارشد و دکترا داریم. با این تفاوت که شما با پزشکی عمومی کار دارید اما ماها با دکترای مهندسی باید بشینیم برای خالی نبودن عریضه، دکترای رشته های دیگه رو هم بخونیم تا از بیکاری در بیاییم

سایت دستیاری پزشکان جمعه 1 شهریور 1392 ساعت 11:59 ق.ظ http://www.dastyari-pezeshkan.com

روزتان مبارک

[ بدون نام ] پنج‌شنبه 31 مرداد 1392 ساعت 07:56 ب.ظ

ببهشید دوست من از طب اورزانس ایران تغییر رشته داد رفت روان ایران نشست ورودی 89 است خودش گفت بدون پارتی بوده کاملا قانونی بوده به گفته خودش

[ بدون نام ] پنج‌شنبه 31 مرداد 1392 ساعت 07:11 ب.ظ

این سایت انجمن ازاد بزشکان چرا اینجوریه...من که سر در نمی ارم .....حالا که بچه ها رو فرستادیم رزیدنت شدن بیایید از تجربه و نوع جزوشون بگید؟؟؟؟؟؟

سعید پنج‌شنبه 31 مرداد 1392 ساعت 10:44 ق.ظ

ما که رفتیم دستیاری ولی خدا از سر تقصیرات این جماعت نگذره 10 سال خون دل خوردم خانوادم تحت شدید ترین فشارها بودند و عید ما هم امسال خراب شد هم کار کردیم هم درس خوندیم انوقت یه عده از خدا بی خبر این جوری حق خوری کردند هیچ وقت یادم نمیره سال 82 با اون تقلب بزرگ چه ضربه ای خوردم انوقت این اقای پزشکیان میگفت هیچ اتفاقی نیفتاده حتی از تحقیق و تحفص مجلس هم تمکین نکرد و ان ادما الان تا همین سال پیش به ریش ما میخندیدن که ای بابا باز م قبول نشدی داری ازمون میدی؟؟؟؟؟!!!!!!!! تو کتابخانه بیمارستان می امدن و پیشنهاد فروش سوال میدادن و ما مثلا چون خوب خونده بودیم و وجدان داشتیم قبول نمیکردیم ولی یه عده که حتی الگوریتم بدسوای زنان را نمدونستند رفتند و سر از entو چیزای لوکس سردراوردن عزیزان همکاران عزیز هیچ چیز بالاتر از زندگی شرافتمندانه نیست به خدا توکل کنید وخداوند جزای انها را خواهد داد التماس دعا

[ بدون نام ] چهارشنبه 30 مرداد 1392 ساعت 06:41 ب.ظ

سلام. بلاخره بابا بزرگ، من نفهمیدم شما آزمون دستیاری قبول شدید یا نه؟

تبادل لینک چهارشنبه 30 مرداد 1392 ساعت 06:16 ب.ظ http://www.fado.ir/exchange.htm

سلام دوست عزیز - اگر تمایل دارید تا با 250 سایت در مدت 24 ساعت تبادل لینک داشته باشید لطفا به سایت ما سری بزنید

الینا چهارشنبه 30 مرداد 1392 ساعت 04:59 ب.ظ

این دکتر کیست؟؟؟؟

سایت دستیاری پزشکان چهارشنبه 30 مرداد 1392 ساعت 04:20 ب.ظ http://www.dastyari-pezeshkan.com

http://www.dastyari-pezeshkan.com

تشکر چهارشنبه 30 مرداد 1392 ساعت 04:18 ب.ظ

تشکر

memol چهارشنبه 30 مرداد 1392 ساعت 02:28 ب.ظ

Wow . . . Che jaleb :-B merc baba bozorg

اول چهارشنبه 30 مرداد 1392 ساعت 01:39 ب.ظ

اول شدم

[ بدون نام ] چهارشنبه 30 مرداد 1392 ساعت 12:57 ب.ظ

امیدوارم دکتر هاشمی به این سوال مهم جواب قانع کننده ای بدهند. وگرنه تکرار مسائلی مانند آزمونهای دستیاری سال قبل به مانند 82، 86 و 87 و 88 دور از ذهن نخواهد بود.

ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد