خانه پزشک

اللَّهُمَّ صَلِّ عَلَى مُحَمَّدٍوَآلِ مُحَمَّد لعنت خدابرسوال فروشان وحامیانشان اللَّهُمَّ صَلِّ عَلَى مُحَمَّدٍوَآلِ مُحَمَّدٍ

خانه پزشک

اللَّهُمَّ صَلِّ عَلَى مُحَمَّدٍوَآلِ مُحَمَّد لعنت خدابرسوال فروشان وحامیانشان اللَّهُمَّ صَلِّ عَلَى مُحَمَّدٍوَآلِ مُحَمَّدٍ

آزمون چهل یکم دستیاری در چهارم اردیبهشت ماه سال 93 برگزار میشود

 

 

 

سراجی به مهر خبر داد:
ثبت‌نام حدود 14هزار نفر در چهلمین آزمون دستیاری/ آغاز مهلت ویرایش
رئیس مرکز سنجش آموزش پزشکی وزارت بهداشت از ثبت نام حدود 14 هزار نفر در چهلمین دوره آزمون دستیاری خبر داد و گفت: داوطلبان در روزهای 9 تا 11 دی ماه فرصت دارند مدارک ثبت نامی خود را ویرایش یا تکمیل کنند.
دکتر جبرائیل نسل سراجی در گفتگو با خبرنگار مهر افزود: ثبت نام کنندگان در این آزمون در تاریخ یاد شده فرصت دارند اطلاعات ثبت نامی را تکمیل کرده و نقص مدارک را رفع کنند.

رئیس مرکز سنجش آموزش پزشکی گفت: چهلمین دوره آزمون دستیاری روز پنجشنبه 5 اردیبهشت 92 برگزار می شود. 

...................................................  

رئیس مرکز سنجش آموزش پزشکی  

ثبت‌نام ۱۴ هزار داوطلب در آزمون دستیاری 

 احتمال تمدید مهلت ثبت‌نام  

91/10/09 - 13:50

رئیس مرکز سنجش آموزش پزشکی از ثبت‌نام ۱۴ هزار داوطلب در آزمون دستیاری پزشکی تا امروز خبر داد و گفت: تا ۳ روز آینده مهلت ویرایش مدارک آغاز می‌شود.

  جبرائیل نسل سراجی در گفت‌وگو با خبرنگار بهداشت و درمان فارس افزود: پس از اتمام زمان ثبت نام، داوطلبان فرصت دارند طی 2 تا 3 روز نسبت به تکمیل مدارک و ویرایش اطلاعات خود اقدام کنند. 

   وی ادامه داد: با توجه به تعداد افراد ثبت نام شده احتمال می‌رود زمان ثبت نام برای تأخیری‌ها افزایش یابد.

نسل سراجی افزود: با وجود اینکه زمان مناسبی برای ثبت نام داوطلبان در نظر گرفته می‌شود اما باز هم عده‌ای در زمان مناسب ثبت نام نمی‌کنند و این از معضلات این حوزه است.

رئیس مرکز سنجش آموزش پزشکی وزارت بهداشت گفت: ثبت نام از داوطلبان آزمون دستیاری (آزمون ورود پزشکان عمومی به دوره‌های پزشکی تخصصی) از 11 آذر آغاز شد و تا 6 دی ادامه داشته است.

وی با بیان اینکه چهلمین دوره آزمون دستیاری، 5 اردیبهشت سال 92 برگزار می‌شود گفت: آزمون دستیاری تخصصی پزشکی در 27 رشته مختلف برگزار می‌شود و طی آن حدود 2200 نفر از پزشکان عمومی قبول شده و وارد دوره‌های تخصصی پزشکی بالینی می شوند.

 

...................................... 

تنها مرد کابینه دهم برکنار شد  

تنها وزیر زن کابینه دهم، یک هفته پس از آنکه محمدرضا رحیمی‌-معاون اول رئیس‌جمهور- اعلام کرد که تا احمدی‌نژاد هست خانم دستجردی هم هست، طی حکمی‌توسط احمدی‌نژاد برکنار شد؛ وزیری که زمانی توسط شخص ریئس جمهور مورد تمجید قرار گرفته و در اظهار نظری عجیب درباره‌اش گفته بود: «تنها مرد کابینه ما خانم دستجردی است.» و حتی ماه گذشته نمره وزیر بهداشت کابینه اش را 20 داد...............  

 ...................................

واکنش رسانه‌ها به خبر برکناری دستجردی/ دلایل روزنامه دولت 

 خبر برکناری دکتر مرضیه وحیددستجردی از وزارت بهداشت که روز پنجشنبه روی خروجی پایگاه اطلاع رسانی دولت قرار گرفت در روزنامه‌های صبح شنبه ........................   

 --------------------

آزمون پذیرش دستیار فوق تخصصی بالینی پزشکی بهمن ماه برگزار می‌شود
آزمون پذیرش دستیار فوق تخصصی بالینی پزشکی بهمن ماه در کشور برگزار می شود.
به گزارش خبرنگار مهر، آزمون پذیرش دستیار فوق تخصصی بالینی پزشکی روز 12 بهمن ماه امسال برگزار می شود و مرکز سنجش آموزش پزشکی و دبیرخانه شورای آموزشی پزشکی تخصصی زمان و شرایط شرکت در این آزمون را قبل از برگزاری اعلام خواهند کرد.

براین اساس اطلاعات در زمینه این آزمون از طریق سایت مرکز سنجش آموزش پزشکی به نشانی www.sanjeshp.ir اعلام خواهد شد. 

--------------------------- 

آزمون چهل و یکم دستیاری در چهارم اردیبهشت ماه سال 93 برگزار می شود.  

 

 سه‌شنبه ۲۶ دی ۱۳۹۱

تقویم آزمون‌های سال 92 وزارت بهداشت/برگزاری 4 دوره آزمون زبان

رییس مرکز سنجش آموزش پزشکی با اعلام تقویم آزمون‌های سال 92 علوم پزشکی از برگزاری چهلمین دوره آزمون پذیرش دستیار تخصصی در پنجم اردیبهشت ماه 92 خبر داد.

جبرائیل نسل سراجی در گفت‌وگو با خبرنگار «دانشگاهی» خبرگزاری دانشجویان ایران ، با بیان اینکه آزمون کتبی پذیرش دوره‌های تکمیلی تخصصی فلوشیپ در 26 اردیبهشت ماه سال آینده برگزار می‌شود، اظهار کرد: همچنین هفدهمین دوره آزمون زبان انگلیسی عمومی وزارت بهداشت 26 اردیبهشت 92 برگزار خواهد شد.

وی با اشاره به برگزاری آزمون بهداشتکاران دهان و دندان در نهم خرداد 92، گفت: توزیع کارت ورود به جلسه این آزمون، هشتم خرداد ماه انجام می‌شود.

رییس مرکز سنجش آموزش پزشکی از برگزاری آزمون کارشناسی ارشد رشته‌های علوم پزشکی در طی روزهای نهم و دهم خرداد ماه خبر داد و افزود: کارت ورود به جلسه آزمون کارشناسی ارشد طی روزهای چهارم تا هشتم خرداد ماه توزیع می‌شود.

سراجی با بیان اینکه آزمون کتبی دکتری تخصصی داروسازی، ششم تیرماه برگزار می‌شود، تصریح کرد: آزمون ارزشیابی دانش‌آموختگان داروسازی خارج از کشور در ششم تیر ماه و هفتم آذر ماه برگزار می‌شود.

وی با اشاره به برگزاری آزمون دستیاری دندانپزشکی در سیزدهم تیر ماه، اظهار کرد: کارت ورود به جلسه این آزمون دهم تا دوازدهم تیر ماه توزیع می‌شود.

رییس مرکز سنجش آموزش پزشکی با اشاره به برگزاری آزمون جایابی دانش آموختگان دندانپزشکی خارج از کشور دو بار در سال، اظهار کرد: این آزمون در سیزدهم تیر ماه و هفتم آذرماه برگزار می‌شود.

سراجی به برگزاری آزمون ارتقا و گواهینامه‌ تخصصی پزشکی بالینی در سیزدهم تیر ماه اشاره کرد و افزود: آزمون ارتقای دستیاران دندانپزشکی، 16 تیرماه برگزار می‌شود.

وی با اشاره به برگزاری هجدهمین دوره آزمون زبان انگلیسی وزارت بهداشت در 31 مرداد ماه، گفت: آزمون کتبی دانشنامه تخصصی دندانپزشکی در چهارم شهریور ماه، آزمون کتبی دانشنامه تخصصی و فوق تخصصی بالینی پزشکی و آزمون پیش کارورزی و علوم پایه پزشکی، دندانپزشکی و داروسازی، 14 شهریور ماه برگزار می‌شود.

سراجی افزود: همچنین آزمون کتبی دکتری تخصصی رشته‌های علوم پایه پزشکی و بهداشت، 16 آبان ماه و نوزدهمین دوره آزمون زبان وزارت بهداشت، 30 آبان ماه و بیستمین دوره آزمون زبان، 30 بهمن ماه برگزار می‌شود.

وی با اشاره به برگزاری آزمون کتبی دستیار فوق تخصصی پزشکی در هفدهم بهمن ماه، اظهار کرد: همچنین دومین دوره آزمون پیش کاروزی و علوم پایه در سال 92 در 15 اسفند ماه برگزار می‌شود.

رییس مرکز سنجش آموزش پزشکی با اشاره به تاریخ احتمالی چهل و یکمین دوره آزمون دستیاری، از برگزاری این آزمون در روز پنجشنبه چهارم اردیبهشت ماه سال 93 خبر داد.

 

اعلام زمان آزمون های پزشکی سال 92- تغییر زمان کنکور کارشناسی ارشد ............

--------------------------

با عرض پوزش از همه همکاران فعلا فقط نظرات مرتبط با امتحان دستیاری تایید خواهد شد.

 

  

نسل سراجی به مهر خبرداد:

اعلام زمان آزمون های پزشکی سال 92/ تغییر زمان کنکور کارشناسی ارشد

قائم مقام معاون آموزشی در امور سنجش آموزش پزشکی، تقویم 22 آزمون علوم پزشکی سال 92 را ابلاغ کرد و گفت: زمان آزمون کارشناسی ارشد به خردادماه منتقل شد.

دکتر جبرائیل نسل سراجی در گفتگو با خبرنگار مهر افزود: بر اساس این تقویم آزمون چهل و یکم دستیاری در چهارم اردیبهشت ماه سال 93 برگزار می شود.

وی افزود: مهمترین تغییرات به آزمون های کارشناسی ارشد علوم پزشکی، ‌دکتری تخصصی داروسازی و جایابی دندانپزشکی اختصاص دارد که هر کدام بنا بر شرایط زمانی خود تغییراتی در زمان برگزاری داشته اند.

قائم مقام معاون آموزشی در امور سنجش آموزش پزشکی گفت: اولین آزمون در سال 92 آزمون دستیاری پزشکی است که در روز 5 اردیبهشت ماه 92 برگزار می شود. آخرین آزمون سال 92 نیز آزمون پیش کارورزی علوم پایه پزشکی، دندانپزشکی و داروسازی است که در روز 15 اسفند ماه 92 برگزار خواهد شد.

جدول آزمون های سال 92 در مرکز سنجش آموزش پزشکی

ردیفنام آزمون ماهروز و تاریخ برگزاری آزمون
1چهلمین دوره پذیرش دستیار تخصصی پزشکیاردیبهشتپنجشنبه 5 اردیبهشت 92
2آزمون پذیرش دستیار تکمیلی تخصصی (فلوشیپ)اردیبهشتپنجشنبه 26 اردیبهشت 92
3هفدهمین دوره آزمون زبان انگلیسی وزارت بهداشتاردیبهشتپنجشنبه 26 اردیبهشت 92
4آزمون بهداشت کاران دهان و دندانخردادپنجشنبه 9 خرداد 92
5آزمون کارشناسی ارشد گروه پزشکیخردادپنجشنبه و جمعه 9 و 10 خرداد 92 
6آزمون کتبی دکتری تخصصی داروسازیتیرپنجشنبه 6 تیر 92
7آزمون ارزشیابی دانش آموختگان داروسازی خارج از کشورتیرپنجشنبه 6 تیر 92
8آزمون دستیاری تخصصی دندانپزشکیتیرپنجشنبه 13 تیر 92
9آزمون جایابی دانش آموختگان دندانپزشکی خارج از کشورتیرپنجشنبه 13 تیر 92
10آزمون ارتقا و گواهینامه تخصصی پزشکی بالینی (توسط دانشگاه های مجری)تیرپنجشنبه 13 تیر 92
11آزمون ارتقای دستیاران دندانپزشکیتیرپنجشنبه 16 تیر 92
12هجدهمین دوره آزمون زبان انگلیسی وزارت بهداشتمردادپنجشنبه 31 مرداد 91
13آزمون کتبی دانشنامه (بورد) تخصصی دندانپزشکیشهریورپنجشنبه 6 شهریور 92
14
آزمون کتبی دانشنامه تخصصی و فوق تخصصی بالینی پزشکی
شهریورپنجشنبه 14 شهریور 92
15آزمون پیش کارورزی و علوم پایه پزشکی، داروسازی و دندانپزشکیشهریورپنجشنبه 14 شهریور 92
16
آزمون دکتری تخصصی (Ph.D) رشته های علوم پایه پزشکی 
آبان
پنجشنبه 16 آبان 92
17نوزدهمین دوره آزمون زبان انگلیسی وزارت بهداشتآبان
پنجشنبه 30 آبان 92
18آزمون جایابی دانش آموختگان دندانپزشکی خارج از کشورآذرپنجشنبه 7 آذر 92
19آزمون ارزشیابی دانش آموختگان داروسازی خارج از کشورآذرپنجشنبه 7 آذر 92
20بیستمین دوره آزمون زبان انگلیسی وزارت بهداشتبهمنپنجشنبه 3 بهمن 92
21آزمون پذیرش دستیاری فوق تخصصی پزشکی بالینی بهمنپنجشنبه 17 بهمن 92
22آزمون پیش کارورزی و علوم پایه پزشکی، داروسازی و دندانپزشکیاسفندپنجشنبه 15 اسفند 92

  

9 روش موثر و شگفت‌انگیز درس خواندن برای دانشجویان

بسیاری از دانشجویان از همان دوران ابتدایی به دنبال شیوه صحیح یادگیری و درس خواندن بوده‌اند. از شیوه‌هایی مانند حفظ کردن گرفته تا حبس کردن خود در یک اتاق ولی در اینجا شیوه‌های موثری برای مطالعه آورده شده است.

به گزارش سرویس «دانشگاهی» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، اخیرا روزنامه نیویورک تایمز در گزارشی اعلام کرده بسیاری از این عادت‌های مطالعه هیچگونه توجیه علمی ندارند حتی برخی از این شیوه‌ها تاثیری برخلاف شواهد و تصورات موجود دارند.

در ادامه برخی از شیوه‌های موثر مطالعه و یادگیری را مرور می‌کنیم:

1- تغییر متناوب مکان مطالعه و درس خواندن:

اگرچه بسیاری از دانشجویان به مطالعه در کتابخانه شدیدا معتقد هستند، اما دانشمندان علم ادراک بر این باورند تغییر متناوب محیط مطالعه برای یادگیری بسیار موثر است. چرا که حافظه انسان بر اساس موقعیت و مکان شکل می‌گیرد در نتیجه تغییر محیط مطالعه، میزان به خاطر سپردن چیزهایی که یاد گرفته‌اید را افزایش خواهد داد.

2- مطالعه و انجام تکالیف گروهی:

هیچ وقت قدرت همکلاسان و هم گروه های خود را دستکم نگیرید. به ویژه وقتی که بر روی یک مسئله دشوار کار می‌کنید. تقسیم مسوولیت یکی از راه‌های موثر جهت فائق آمدن بر مشکلات و کاهش حجم کاری و درسی می‌باشد و به شما اطمینان می‌دهد که درس را بهتر بفهمید. این فعالیت گروهی ممکن است حتی منجر به پیدا کردن یک دوست جدید شود.

3- استفاده از کارت‌های فلش:

بعضی وقت‌ها بهترین شیوه، همان شیوه‌ای است که همیشه از آن استفاده می‌شود. درست است که کارت‌های فلش قدیمی هستند اما هنوز وسایل خوب و قابل اتکایی هستند. نوشتن نکته‌ها، تعاریف و توضیحات بیش از یک بار، به نقش بستن اطلاعات در حافظه کمک می‌کنند. ضمن اینکه این کارت‌ها یک وسیله بسیار عالی جهت یادآوری و تداعی تعریف‌ها می‌باشند.

4- امتحان دادن:

هر چقدر هم که از امتحان تنفر داشته باشید اما مطالعات نشان می‌دهد یک ارزشیابی جدی مانند امتحان نه تنها مؤید میزان دانش دانشجویان است بلکه می‌تواند کیفیت و ارزش علمی دانشجویان را نیز افزایش دهد. آزمون‌های متناوب به یادگیری دوباره و به خاطر آوردن اطلاعات ما کمک می‌کند، ضمن اینکه در هنگام آماده شدن برای امتحانات نهایی تازه به ارزش و عملکرد امتحانات طول ترم پی می‌بریم.

5- خوابیدن

یک ذهن خسته، ذهنی کند است. پس به اندازه کافی بخوابید و شاهد افزایش معدل درسی خود باشید.

6- خود را در هیچ گروه یا دسته‌ای قرار ندهید

دانشجویان اغلب خود را در یک دسته خاص طبقه‌بندی می‌کنند. به عنوان مثال خود را دانشجوی دارای هوش دیداری یا دارای هوش شنیداری قلمداد می‌کنند یا اینکه برخی معتقدند طرف چپ مغزشان فعال‌تر است یا برخی بر این باورند که طرف راست مغزشان فعال‌تر است. تحقیقات نشان می‌دهد که این طبقه‌بندی‌ها به میزان زیادی همراه با خطاست. بهترین شیوه این است که به جای نگرانی درباره اینکه در کجای فرآیند یادگیری قرار دارید، مناسب ترین شیوه یادگیری را مطابق با توانایی‌های خود پیدا کنید.

7- حضور در کلاس

شاید این مسئله بدیهی و واضح باشد. اما سخنرانی‌های طولانی استادان و زمان شروع کلاس‌ها در ساعات اولیه صبح، اغلب باعث شده شرکت در کلاس تا حدودی سلیقه‌ای و دلبخواهی شود. بهترین شیوه برای آمادگی در امتحانات، حضور در کلاس درس می‌باشد. در این صورت می‌توانید با سلسله مراتب درسی آشنا شده و از مطالبی که از آنها امتحان گرفته می‌شود، مطلع شوید.

8- خود را غرق جزوه‌ها و منابع درسی متعدد نکنید

با توجه به این ضرب‌المثل قدیمی که کیفیت بهتر از کمیت است، یافته‌های دانشمندان نشان می‌دهد غرق شدن در خیل عظیم جزوه‌ها و کتاب‌های درسی متعدد شیوه موثری برای یادگیری نیست. بلکه بهترین شیوه تمرکز بر روی یک موضوع و وقت گذاشتن بر روی آن تا زمان تسلط کامل بر روی مطالب موجود در آن کتاب می‌باشد. همیشه سعی کنید کمتر بین موضوعات مختلف گشته ومنبع خود را تغییر دهید. به عبارت ساده تر از این شاخ به آن شاخ نپرید در این صورت کمتر خسته شده و بیشتر یاد می‌گیرید.

9- منظم باشید

تنها چیزی که از داشتن یک ضر‌ب‌الاجل زمانی بدتر است، از دست دادن این ضرب‌الاجل می‌باشد. پس سعی کنید همیشه منظم باشید و از تعلل و به تعویق انداختن وظایف خود اجتناب کنید.

 ...................................

واکنش رسانه‌ها به خبر برکناری دستجردی/ دلایل روزنامه دولت
خبر برکناری دکتر مرضیه وحیددستجردی از وزارت بهداشت که روز پنجشنبه روی خروجی پایگاه اطلاع رسانی دولت قرار گرفت در روزنامه‌های صبح شنبه انعکاس گسترده‌ای داشت در این میان دلایل این برکناری از دیدگاه روزنامه دولت با واکنش رسانه‌های دیگر متفاوت بود.
به گزارش خبرنگار مهر، روزنامه ارگان دولت(ایران) در تیتری با عنوان "دلایل برکنار وزیر بهداشت و درمان"، به ارزیابی دلایل این برکناری از دیدگاه دستجردی پرداخته و عنوان داشته است که وزیر سابق با یادداشتهایی که نوشته است، خواسته چنین وانمود کند که دلیل برکناری او از وزارت بهداشت، عدم برکناری رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران بوده است.

اما روزنامه ایران، مواردی غیر از این موضوع را در برکناری خانم وزیر موثر خوانده که از جمله آنها مصاحبه علیه بانک مرکزی و سیاستهای ارزی کشور بوده است.

روزنامه ایران همچنین وجود مافیای دارویی در وزارت بهداشت را یکی دیگر از دلایل برکناری دستجردی عنوان کرده است.

این در حالی است که سایر روزنامه ها در نقد این برکناری تیتر زده اند.

روزنامه همشهری تیتر اول خود را "سلامت قربانی سیاست شد"،  زده است.

این روزنامه، موضوع برکناری دستجردی را از آن جهت حائز اهمیت دانسته است که حوزه سلامت از اهمیت بالایی برخوردار است که نمی بایست قربانی لج بازیها و دعواهای سیاسی شود.

روزنامه همشهری، پیگریهای خانم وزیر در تخصیص ارز دارو را مورد اشاره قرار داده و نوشته است که این موضوع به گروکشی در برکناری یکی از مدیران ارشد این وزارتخانه گره خورد و در نهایت منجر به برکناری دستجردی شد.

روزنامه وطن امروز نیز با اشاره به نمره 20 رئیس جمهور به وزیر بهداشت، برکناری نخستین بانوی وزیر را تیتر زده است.

در گزارش این روزنامه به دلایل برکناری دستجردی و مواضع و واکنشهای برخی از نمایندگان مجلس به این اقدام رئیس جمهور اشاره شده است.

روزنامه فرهیختگان نیز در گزارشی تقریبا جامع به دلایل این برکناری پرداخته و طی آن نظرات حدادعادل، باهنر و... در ارتباط با این برکناری را منعکس کرده است.

عکس صفحه اول روزنامه تهران امروز هم تصویر دستجردی را نشان می دهد با این تیتر که "وزیر بهداشت قربانی پیگیری مشکل دارو"

این روزنامه در صفحه 2 به بهانه برکناری خانم وزیر، سابقه برکناری برخی از وزرای کابینه احمدی نژاد را در دولتهای نهم و دهم را مورد اشاره قرار داده است.

البته روزنامه تهران امروز، یادداشت صفحه اول را موضوع برکناری دستجردی از وزارت بهداشت قرار داده است.

روزنامه های قدس، دنیای اقتصاد، حمایت،ملت ما، اعتماد و... نیز با عکس درشت از دستجردی، یکی از تیترهای اصلی شماره روز شنبه خود را به این موضوع و دلایل برکناری خانم وزیر اختصاص داده اند.

آنچه در تمامی روزنامه های صبح شنبه پیرامون خبر برکناری وزیر بهداشت مشترک است، اشاره به ماجرای تغییر رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران است. موضوعی که گفته می شود بیشتر از ماجرای ارز دارو، باعث شد تا شایعه برکناری خانم وزیر تبدیل به واقعیت شود.

در این بین روزنامه ارگان دولت تنها روزنامه ای است که موضوع مافیای دارویی در وزارت بهداشت را مهمترین علت برکناری دستجردی از وزارت بهداشت عنوان کرده است.

روزنامه کیهان نیز در صفحه 2 طی گزارشی مبسوط، ماجرای برکناری دستجردی را با توجه به اظهارات معاون اول رئیس جمهور که تاکید کرده بود دستجردی هرگز برکنار نمی شود، مورد تجزیه و تحلیل قرار داده است.

- خداحافظی خاتون سلامت

- وزیر بیست دیگر نیست

- بازتاب برکناری ناگهانی تنها وزیر زن کابینه

- احمدی نژاد وزیر نمره 20 خود را عزل کرد

- عزل وزیری که نمره 20 کابینه را داشت

- وزارت دستجردی؛ تجربه ای موفق اما ناتمام

- باز هم یک عزل پر مناقشه

- نخستین وزیر زن به خطر پایان نرسید

اینها از جمله تیترهای برخی روزنامه صبح شنبه است که پیرامون خبر برکناری دستجردی از وزارت بهداشت، روی صفحه اول آنها منعکس شده است.

 .....................................

 عناوین خبری روزنامه‌های صبح امروز
خداحافظ خاتون سلامت
جام جم آنلاین: روزنامه‌های صبح امروز ایران مهمترین عناوین خبری صفحه اول خود را به مسائلی همچون وزارت دستجردی؛ تجربه‌ای موفق اما ناتمام،9 دی روزی که مردم چشم فتنه را کور کردند،وزیر بیست دیگر نیست،وزیری که قرار بود تا احمدی‌نژاد هست او هم باشد،فوت یکی دیگر از دانش آموزان مدرسه شین آباد،شمشیر عمار علیه سینمای سخیف،خداحافظ خاتون سلامت،تنها مرد کابینه دهم برکنار شد،بورس همچنان جذاب است؟ و...که برخی از آنها در زیر می‌آید.
حمایت:خداحافظ خاتون سلامت
 
1260روز قبل وقتی مرضیه وحید دستجردی به عنوان نخستین وزیر زن در جمهوری اسلامی رای اعتماد مجلس را گرفت نمی‌دانست که 42 ماه بعد به دلیل دفاع از سلامت شهروندان برای تامین دارو و اعتراض به عملکرد ضعیف بانک مرکزی باید با مسئولیت خود خداحافظی کند.

مرضیه وحید دستجردی پزشک53 ساله تهرانی که در دو دوره چهارم و پنجم نماینده مجلس بود و عضویت هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران را برعهده داشت توانست از میان چندین گزینه زن در کابینه محمود احمدی نژاد رای اعتماد مجلس را بگیرد و به عنوان سومین وزیر زن در تاریخ ایران و نخستین وزیر زن درنظام جمهوری اسلامی در تاریخ 15 مرداد ماه سال 88 بر صندلی وزارت بهداشت تکیه بزند. فشارها از سوی 80 نماینده مخالف و برخی از دولتی ها موجب شد تا این جراح زنان و زایمان کار خود را در این وزارت خانه با سختی آغاز کند.

جنجال بر سر آزمون دستیاری و فروش سوالات دستیاری پزشکی نخستین تنش خانم وزیر بود که موجب ابطال آزمون شد. مرضیه وحید دستجردی در مدت 1260 روز مدیریت خود با پرونده هایی اعم از بیماران رها شده در حاشیه تهران، قتل دو پزشک، تخلف بیمارستان های خصوصی، شیوع وبا، شیوع آنفلوآنزای خوکی، افزایش زیرمیزی، بدهی تامین اجتماعی به داروخانه ها و... در گیر بود.هرچند منتقدان مدیریت خانم وزیر را در سطح خوب ارزیابی نکردند ولی شجاعت و صداقت وحید دستجردی در بیان حقایق موجب شد تا در نخستین روزهای زمستان با ساختمان بلوار ایوانک خداحافظی کند. اعلام فرسوده بودن بیمارستان‌های کشور، وقوع موج سوم (آتش فشان) ایدز، افزایش ایدز جنسی و در این روزها انتقاد به عملکرد دولت در تامین دارو از مهمترین اظهارات خانم دکتر دستجردی بود.

اوایل آذرماه سال جاری بود که رسانه‌ها خبر کمبود دارو در داروخانه را منتشر کردند. این اخبار موج بزرگی در جامعه ایجاد کرد و مردم منتظر تایید خبر و اقدامات وزارت بهداشت بودند. مرضیه‌وحید دستجردی در روز 9 آذرماه اعلام کرد: تاکنون فقط در حدود یک سوم ارز موردنیاز دارو و ملزومات پزشکی در اختیار وزارت بهداشت قرار گرفته و بانک مرکزی باید فاصله 6 ماهه اختصاص ارز دارو و ملزومات پزشکی را جبران کند و هر چه سریع تر تمام مبلغ مورد نیاز برای ارز دارو و ملزومات پزشکی را در اختیار شرکت‌های خصوصی و دولتی قرار دهد.

ارز دولتی دارو هزینه خرید غذای سگ شد
البته گفته‌های خانم وزیر تمامی نداشت و چند روز بعد اعلام کرد: بانک مرکزی ارز دولتی را به جای خرید دارو به خرید زین اسب و غذای سگ و چوب بستنی و بیل اختصاص داده است و دارو در اولویت های بعدی قرار دارد. در حالی که دارو از نان شب واجب تر است. اظهارات خانم وزیر موجب شد تا در عین ناباوری روزنامه دولت (ایران) با حمله به وزیر بهداشت کابینه بگوید شما وابستگی سیاسی به یکی از مسئولان دانشگاه علوم پزشکی دارید و مخالف رییس جمهوری عمل می کنید. بعد هم رییس جمهور در برنامه گفت وگوی ویژه خبری اعلام کرد: ارز دارو را داده و باید دید داروها کجا رفته است؟

او تا پایان دولت می‌ماند!در این میان برخی رسانه ها شایعه برکناری وزیر بهداشت را کلید زدند که موضوع در فهرست سوالات خبرنگاران از معاون رییس جمهوری و حتی شخص رییس جمهور هم قرار گرفت. محمد‌رضا رحیمی معاون اول رییس جمهوری در تاریخ 26 آذرماه به شایعات پایان داد و اعلام کرد: دکتر مرضیه وحید دستجردی از جمله بهترین وزرای کابینه، اولین بانوی وزیر در جمهوری اسلامی ایران و مورد حمایت همه جانبه دولت قرار دارد. بنابراین تا زمانی که دکتر احمدی‌نژاد و من هستیم دکتر دستجردی هم به عنوان وزیر بهداشت در کابینه حضور خواهد داشت.

نگرانی ای از رفتنم ندارم اظهارات رحیمی آب پاکی را روی دست رسانه ها ریخت و دیگر موضوع برکناری وزیر مطرح نشد تا اینکه این سوال از شخص خانم وزیر هم پرسیده شد که پاسخ داد: به هیچ وجه نگرانی از رفتن ندارم و تا زمانی که هستم، دغدغه‌ام سلامت مردم است.

پایان انتقاد از دولت
تا اینکه در ظهر روز هفتم دی ماه سایت خبری دولت با انتشار خبر برکناری مرضیه وحید دستجردی به پرونده انتقاد خانم وزیر از دولت پایان داد و رییس‌جمهور، محمد حسن طریقت منفرد را به عنوان سرپرست وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی منصوب کرد.

استعفای لاریجانی
پس از انتشار حکم برکناری مرضیه وحید دستجردی دکتر باقر لاریجانی رییس دانشگاه علوم پزشکی هم به منزله اعتراض به این اقدام دولت نامه استعفای خود را تقدیم کرد. اما وزیر بهداشت در پاسخ نوشت: دستاوردهای سال های اخیر وزارت بهداشت در عرصه های مختلف محصول همدلی، هماهنگی و همکاری مدیران مجموعه بوده است. بنده اصرار دارم که این مجموعه مدیران بالاخص حضرت عالی تا پایان مسئولیت اینجانب با وزارت بهداشت همکاری نمایید. اینجانب فشارهای وارده از جانب مدیریت اجرایی کشور برای تغییر ریاست دانشگاه علوم پزشکی تهران را که به تعبیر مقام معظم رهبری نماد آموزش عالی کشور است به مصلحت نظام سلامت نمی دانم و بر اساس شناخت بیش از سه دهه از جناب عالی اطمینان دارم که سکان کشتی علم و دانش به دست شخصیتی مدیر، دانشمند و امین سپرده شده است.

بر این اساس از جناب عالی می‌خواهم به همکاری خود تا پایان دوران مسئولیت اینجانب ادامه داده و رسالت خطیر هدایت عرصه دانشگاه را همچنان تقبل فرمایید.این در حالی است که بعد از ماجرای حیدر مصلحی وزیر اطلاعات که رییس جمهوری قصد داشت او را برکنار کند، توصیه های فراوانی شده بود که بهتر است ترکیب دولت دهم تا پایان عمر دولت تغییر نکند.

اما به نظر می رسد رییس جمهور اعتقاد دارد با انتصاب سرپرست برای وزارت خانه ای که سلامت مردم در گروی مدیریت قوی آن است، می‌خواهد امکان عبور از بحران در سلامت را فراهم کند. موضوعی که اعضای کمیسیون بهداشت و درمان مجلس به هیچ وجه موافق آن نبوده و به شدت از عملکرد دکتر دستجردی حمایت و پشتیبانی کرده اند.

<><><><><><><><><><><><><>

 تنها مرد کابینه دهم برکنار شد 

 گروه اجتماعی:تنها وزیر زن کابینه دهم، یک هفته پس از آنکه محمدرضا رحیمی‌-معاون اول رئیس‌جمهور- اعلام کرد که تا احمدی‌نژاد هست خانم دستجردی هم هست، طی حکمی‌توسط احمدی‌نژاد برکنار شد؛ وزیری که زمانی توسط شخص ریئس جمهور مورد تمجید قرار گرفته و در اظهار نظری عجیب درباره‌اش گفته بود: «تنها مرد کابینه ما خانم دستجردی است.» و حتی ماه گذشته نمره وزیر بهداشت کابینه اش را 20 داد.

در بیست روز گذشته که شایعه برکناری وزیر بهداشت مطرح شده بود، وحید دستجردی چندین بار در جمع خبرنگاران گفته بود: «هر آمدنی یک رفتنی دارد» و از آنان خواسته بود به دنبال اخبار شایعه نباشند. شانزدهمین وزیر برکنار شده در دولت احمدی نژاد هم قبل از برکناری، و هم روز پنجشنبه و ساعاتی پس از اطلاع از برکناری اش، به خبرنگار رسانه ملی گفت: «همه ما دیر یا زود باید برویم. اما مهم آن است که این آمدن و رفتن‌ها چه تاثیری بر زندگی دیگران خواهد گذاشت.» مرضیه وحید دستجردی – وزیر برکنار شده بهداشت- در طول مدت وزارت خود چند بحران مهم را پشت سر گذاشت. 25 مردادماه 88 درحالی که هنوز خاطره برکناری همزمان دو وزیر ارشاد و اطلاعات از دولت نهم درخاطر مانده بود، کابینه دولت دهم از محمود احمدی نژاد معرفی و نام یک زن نیز در کابینه به چشم می‌خورد.

به گزارش مهر، رئیس‌جمهور با تأکید براینکه سه معیار گزینش وزیران، «صلاحیت‌های اخلاقی و تعهدی، کارآمدی و همگرایی و روحیه همکاری» است،‌ گفت: «ممکن است افرادی قوی باشند، اما روحیه همگرایی آنان کم باشد اما افرادی با درجه «کارآمدی» پایین‌تری باشند اما همگرایی این افراد، این ضعف را بپوشاند، با این نگاه، همکاران کابینه انتخاب شده‌اند.»

همین «همگرایی و روحیه همکاری» نکته‌ای است قابل توجه که شاید برکناری پی‌در‌پی وزیران کابینه دولت دهم از منوچهر متکی وزیر سابق امور خارجه، تقی پور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات و در نهایت وزیر بهداشت را قابل قبول نشان دهد.

دکتر مرضیه وحید دستجردی - مدیر سابق روابط دانشگاهی و امور بین‌الملل دانشگاه علوم پزشکی تهران، عضو هیئت علمی‌گروه زنان و زایمان این دانشگاه اولین زن در تاریخ جمهوری اسلامی‌ایران و سومین زن در تاریخ کشور بوده که سمت وزارت را برعهده گرفت.

درنهایت پس از کش و قوس و مخالفت‌ها با تصدی پست وزارت توسط یک زن، وی از مجموع 286 رأی با 175 رأی موافق، 29 رأی ممتنع و 82 رأی مخالف، موفق به کسب رأی اعتماد از مجلس برای وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی شد.اولین بحران : ابطال آزمون دستیاری

29 بهمن سال 88 سی‌وهفتمین دوره آزمون دستیاری از سوی وحید دستجردی ابطال و دلیل آن نیز فروش سؤالات آزمون دستیاری پزشکی اعلام شد. وزارت بهداشت در آن زمان اطلاعیه‌ای صادر کرد و آزمون جایگزین در 13 اسفند همان سال برگزار شد. پس از آن بسیاری از نمایندگان مجلس خواستار پاسخگویی وزیر بهداشت شدند و در نهایت اعلام ابطال آزمون را از سوی وی یک «عمل شجاعانه و مردانه» توصیف کردند. روزنامه ایران همان زمان عکسی خندان از دکتر دستجردی در صفحه اول به چاپ رساند و او را شجاع ترین وزیر خطاب کرد.دومین بحران: انحلال

دانشگاه علوم پزشکی ایران8 آبان ماه سال 89 ابلاغیه ای بر صفحه روابط عمومی‌وزارت بهداشت نقش بست که بخش عمده ای از نیروهای نظام سلامت را در استان تهران دچار بهت و ناباوری کرد. دانشگاه علوم پزشکی ایران منحل شد و کلیه واحدها به دو دانشگاه دیگر یعنی دانشگاه علوم پزشکی تهران و دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی منتقل شد. همان زمان گفته شد که وزیر بهداشت در برابر فشارهایی که از مجموعه مدیریت اجرایی برای این امر بر وزارت بهداشت بوده است و در راستای اجرای تصمیمات دولت مبنی بر خروج دستگاههای اجرایی از استان تهران این کار را به انجام رساند. در واقع وحید دستجردی به عنوان وزیر بهداشت تنها مصوبه شماره 677/110 معاون توسعه مدیریت و سرمایه انسانی رئیس جمهور در راستای تصمیم دولت مبنی بر خروج دستگاههای اجرایی از استان تهران را ابلاغ کرد. در همین سال یک اتفاق دیگر برای وزیر بهداشت، بحرانی را بوجود آورده بود. در فاصله ماه‌های شهریور و مهر ماه دو پزشک در دو سوء قصد ترور و کشته شدند. دکتر عبدالرضا سودبخش عضو هیئت علمی‌دانشگاه علوم پزشکی تهران در مقابل مطب شخصی خود از طرف افراد ناشناس کشته شد و دکتر غلامرضا سرابی، متخصص بیماریهای قلب و عروق و شاغل بیمارستان خاتم الانبیاء هنگام خروج از مطب، از ناحیه شکم مورد اصابت گلوله افراد ناشناس قرار گرفت و کشته شد. دستجردی وزیر بهداشت وقت در این باره یادآور شده بود: اساتید و پزشکان جزء قشر زحمتکش جامعه هستند و نمی‌دانیم چه دلایلی وجود دارد که این جنایتکاران این دو پزشک و استاد را مورد هدف قرار داده اند. من از وزیر اطلاعات و فرمانده نیروی انتظامی‌خواسته‌ام تا به این قضیه رسیدگی کنند تا هر چه زودتر این افراد شناسایی و به مجازات برسند.بحران بعدی رهاسازی بیماران در بیابان

اردیبهشت ماه سال 90، تصویر دو بیمار با لباس بیمارستان امام خمینی (ره) وابسته به دانشگاه علوم پزشکی تهران که در بیابان رها شده بودند در رسانه‌ها منتشر شد. گمانه زنی‌ها و دستور و پیگیری‌ها به یک معضل تمام عیار برای نظام سلامت بدل شد. ادعاهای مختلفی از وضعیت بد رسیدگی به بیماران در بیمارستان‌ها دولتی تا توطئه بودن موضوع این بیماران در این میان مطرح شد. دستجردی به عنوان وزیر بهداشت در یکی از موضع گیری‌های خود در این باره ضمن مشکوک خواندن این اتفاق از مراجع قانونی به عنوان مدعی به خطر افتادن سلامت جامعه گفت: من از دادستان خواسته ام که این افراد را به اشد مجازات محکوم کنند. در قانون هم حتماً برای افرادی که با جان مردم بازی می‌کنند مجازات در نظر گرفته شده است و ما از این افراد خاطی شکایت کرده‌ایم.مشکلات تامین ارز دارویی و ماجرای زین اسب

در پاییز سال 91 و پس از کمبودهای شدید دارویی که گریبانگیر نظام سلامت شد، مشخص شد که با توجه به اینکه دارو جزء تحریم‌های اعمال شده بر کشور نیست اما ارز مورد نیاز شرکت‌های دارویی با نرخ مرجع به طور کامل به آنها اختصاص نیافته است. در این زمان در حاشیه یکی از بازدیدها وزیر بهداشت با اظهار تاسف از نحوه اولویت بندی تخصیص ارز مرجع به کالاها از نحوه اولویت بندی و ارجحیت کالاهایی نظیر زین اسب، دسته بیل و لوازم آرایشی بر دارو و تجهیزات پزشکی برای دریافت ارز مرجع گلایه کرد. دستجردی چند هفته بعد در آخرین اجلاس روسای دانشگاه‌های علوم پزشکی در زمان وزارت وی، از احتمال گران شدن برخی اقلام دارویی خبر داده بود. این در حالی بود که رئیس جمهور یک شب پیش از آن در گفتگوی تلویزیونی کرده بود: احدی حق ندارد با این استدلال که مثلا ارز نیست، قیمت دارو را بالا ببرد. دولت ارز دارو را داده است و این مشخص است و من آمار شرکتهایی که به آنها ارز داده شده است را نیز دارم.فشار برای تغییر قائم مقام وزیر

از ابتدای تعیین دکتر مرضیه وحیددستجردی به عنوان وزیر بهداشت و تعیین سه معاون آموزشی، درمان و بهداشتی وزارت بهداشت از میان اعضای هیات علمی‌دانشگاه علوم پزشکی تهران شائبه حمایت از این دانشگاه از سوی وزیر بهداشت مطرح شد.

این شائبه زمانی قوت گرفت که گفته شد دکتر باقر لاریجانی وزیر در سایه وزارت بهداشت محسوب می‌شود و وی همان موقع در پاسخ به مهر گفته بود: طرح این گونه مسائل غیر ضروری است. وزارت بهداشت، وزیری دارد که بسیار قدرتمند است و تصمیم‌گیری‌های وسیع و شجاعانه ای دارد. البته وی تلاش دارد که تصمیم گیری‌ها را بر اساس شواهد انجام دهد و مدیریت وی اینگونه است. ممکن است گهگاهی افراد جابجا شوند اما به دلیل ارتباط زیادی که با دانشگاه‌ها دارند، نیروهای متعددی همواره به صورت تازه نفس در این مسیر حرکت می‌کنند.

این موضوع به همین جا ختم نشد و وزیر بهداشت در حکمی‌دکتر باقر لاریجانی را به عنوان رئیس شورای سیاستگذاری وزارتخانه که کلیدی ترین پست در این وزارتخانه محسوب می‌شود، تعیین کرد و این موضوع سرآغاز فشار مجموعه مدیریت اجرایی برای تغییر دکتر لاریجانی شد. اذعان به فشارها از سوی دستجردی

موضوعی که در دو نامه لاریجانی و دستجردی به یکدیگر کاملاً مشهود است. لاریجانی در نامه خود بر این فشارها با این بیان تاکید می‌کند که «علی‌رغم تمامی‌تلاشی که جنابعالی برای ثبات مدیریتی این مجموعه (دانشگاه علوم پزشکی تهران) به عمل آوردید، تدبیر دیگری برای اداره این نهاد علمی‌ارزشمند در نظر گرفته شده است» و دکتر دستجردی در پاسخ یادآور می‌شود: «اینجانب فشارهای وارده از جانب مدیریت اجرایی کشور برای تغییر ریاست دانشگاه علوم پزشکی تهران را که به تعبیر مقام معظم رهبری نماد آموزش عالی کشور است به مصلحت نظام سلامت نمی‌دانم و بر اساس شناخت بیش از سه دهه از جنابعالی اطمینان دارم که سکان کشتی علم و دانش بدست شخصیتی مدیر، دانشمند و امین سپرده شده است».

دکتر باقر لاریجانی از سال 84 ریاست دانشگاه علوم پزشکی تهران را برعهده داشت. نکته جالب توجه در حکم ریاست وی توسط شورای عالی انقلاب فرهنگی این بود که به گفته دکتر کامران باقری لنکرانی «زمانی که درباره وی در شورا رای گیری شده برای اولین بار همه به اتفاق آراء به دکتر لاریجانی رای دادند و همه بر توانایی ایشان تأکید دارند.»

اما گذر زمان و بازیهای سیاسی، تمام این مسائل را به خاطره بدل کرد و اکنون علت اصلی برکناری وزیر بهداشت دولت دهم، مقاومت وی در تغییر رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران عنوان شده است.

تمام این اتفاقات در حالی رخ داده است که برنامه‌های مهم وزارت بهداشت از جمله المپیاد علمی‌دانشجویان علوم پزشکی، طرح پزشک خانواده، آزمون دستیاری، تولید داروهای با فناوری بالا، اورژانس‌های بیمارستانی،‌ جشنواره تحقیقاتی و فناوری رازی در پیش رو است و هنوز هیچ یک از معاونان وزارت بهداشت واکنشی نسبت به ادامه این برنامه‌ها از خود نشان نداده اند.متن حکم محمود احمدی نژاد برای سرپرست وزارت بهداشت به شرح زیر است:

جناب آقای دکتر محمد حسن طریقت منفرد

نظر به تعهد و تجربیات ارزشمند و به استناد اصل یکصد و سی و پنجم قانون اساسی جمهوری اسلامی‌ایران جنابعالی را به سمت «سرپرست وزارت بهداشت، درمان وآموزش پزشکی» منصوب می‌نمایم.

ساماندهی طرح عظیم پزشک خانواده، امر دارو و درمان، رسیدگی به بهداشت و تغذیه مردم ، عدالت آموزشی و بهداشتی و درمانی و کاهش هزینه‌های مردم در این بخش در اولویت کاری این وزارت مهم است.

اطمینان دارم که جامعه خدوم بهداشتی و درمانی کشور با نیت خدمت صادقانه به ملت بزرگ ایران شما را در این ماموریت خطیر یاری خواهد کرد.

امیدوارم با استعانت از خداوند منان و استفاده از همه ظرفیت علمی‌و اجرایی موجود در وزارت وتمام دانشگاهها و مراکز آموزش علوم پزشکی کشور و در سایه توجهات حضرت ولی عصر(عج) در انجام این ماموریت خطیر موفق باشید."متن نامه لاریجانی و پاراف وحید دستجردی:

حضور محترم سرکار خانم دکتر وحید دستجردی

وزیر محترم بهداشت درمان و آموزش پزشکی

توفیق خدمت در عرصه مسئولیت اجرایی دانشگاه علوم پزشکی تهران طی سالیان متمادی گذشته از الطاف بزرگ الهی نسبت به اینجانب بود که زبان از عهده شکرگزاری آن قاصر است.

از آنجا که علی‌رغم تمامی تلاشی که جنابعالی برای ثبات مدیریتی این مجموعه به عمل آوردید، تدبیر دیگری برای اداره این نهاد علمی ارزشمند در نظر گرفته شده است، ضمن سپاس و عرض تسلیم در برابر تقدیرات الهی و با رخصت از سرکارعالی به عنوان وزیری پرتلاش، ارزشمند و خستگی ناپذیر که توانستید الگویی موفق از مدیریت کلان در عرصه سلامت را در کشور ارائه نمایید و با توجه به شرایط، مسئولیت اداره دانشگاه علوم پزشکی تهران و شورای سیاست گذاری وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی را به همکاران محترم دیگری که مجموعه را اداره خواهند کرد می‌سپارم. طی سالیان همکاری در قالب مسئولیت دانشگاه علوم پزشکی تهران و شورای سیاست گذاری وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی، تلاش‌های زیادی برای ارتقای آموزش و پژوهش و ارتقای خدمات سلامت توسط همکاران محترم دانشگاه علوم پزشکی تهران، ستاد وزارتی، دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور و همکاران شورای سیاست گذاری به عمل آمد.

بدون تردید این تلاش‌ها بدون هدایت الهی و عنایات حضرت حجت(عج) و حمایت و هدایت حضرتعالی به بار نمی نشست. لذا ضمن تشکر از همه همکاران محترم به خاطر همراهی مسئولانه و مشارکت دلسوزانه در پیشبرد این خدمات از همراهی و هدایت سرکار عالی تشکر می‌کنم. در خاتمه از اینکه در جریان امور اجرایی حسب شرایط کاری و لغزش‌های فردی ممکن است خاطر سرکار عالی و یا همکاران عزیز را مکدر کرده باشم عذر خواهی می‌کنم و از خداوند بزرگ برای شما و دیگر همکاران محترم توفیقات روز افزون و سلامت آرزومندم.پاسخ وزیر وقت بهداشت نیز به این شرح بود:

برادر گرانقدر جناب آقای دکتر لاریجانی

دستاوردهای سالهای اخیر وزارت بهداشت در عرصه‌های مختلف محصول همدلی، هماهنگی و همکاری مدیران مجموعه بوده است. بنده اصرار دارم که این مجموعه مدیران بالاخص حضرتعالی تا پایان مسئولیت اینجانب با وزارت بهداشت همکاری نمایید.

اینجانب فشارهای وارده از جانب مدیریت اجرایی کشور برای تغییر ریاست دانشگاه علوم پزشکی تهران را که به تعبیر مقام معظم رهبری نماد آموزش عالی کشور است به مصلحت نظام سلامت نمی‌دانم و بر اساس شناخت بیش از سه دهه از جنابعالی اطمینان دارم که سکان کشتی علم و دانش بدست شخصیتی مدیر، دانشمند و امین سپرده شده است. بر این اساس از جنابعالی می‌خواهم به همکاری خود تا پایان دوران مسئولیت اینجانب ادامه داده و رسالت خطیر هدایت عرصه دانشگاه را همچنان تقبل فرمایید.عزل وزیر بهداشت اقدامی‌سیاسی بود

رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس با اشاره به صدور فرمان عزل وزیر بهداشت از سوی رئیس جمهور، گفت: صدور فرمان عزل وزیر بهداشت در شرایط زمانی حاضر سیاسی بودن این تصمیم را به ذهن القا می‌کند.

عبدالرضا عزیزی در گفت‌وگو با خانه ملت، با اشاره به عزل وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از سوی رئیس جمهور، توضیح داد: عزل و نصب وزیران کابینه از جمله حقوق یک رئیس جمهور است ولی صلاح نبود در این شرایط زمانی و بدون هیچ توجیه قانع‌کننده‌ای این تصمیم اتخاذ شود.

نماینده مردم شیروان در مجلس شورای اسلامی‌تصریح کرد: طی دوره ریاست جمهوری نهم و دهم بسیاری از وزرا و استاندار‌ها که اتفاقاً از جمله توانمندترین افراد نیز بودند بدون هیچ دلیل از کار برکنار شدند از این رو شائبه سیاسی‌کاری بودن در این عزل و نصب‌ها وجود دارد. وی افزود: تنها شش ماه از عمر دولت فعلی باقی مانده و با طرح‌های خوبی که وزیر بهداشت در حال اجرا کردنشان بودند صلاح این بود که وی تا انتها در منصب خود باقی بماند. عزیزی گفت: مرضیه وحید‌دستجردی تنها وزیر زن در کابینه دولت دهم بود و شایسته بود به احترام همه زنان ایران ایشان را در منصب خود حفظ می‌کردند. عزیزی با دخیل دانستن جریان انحرافی در این تصمیم رئیس جمهور یادآور شد: همه نمایندگان تابع نظر مقام معظم رهبری هستند و از این رو دربرابر جریان انحرافی ایستادگی خواهند کرد.واکنش رئیس کمیسیون بهداشت

رئیس کمیسیون بهداشت مجلس، نسبت به برکناری مرضیه وحید دستجری از سمت وزیر بهداشت ، واکنش نشان داد. حسینعلی شهریاری افزود: برکناری وزیر بهداشت گر چه از اختیارات رئیس جمهوری است اما کار عاقلانه ای نبود و هیچ منطق قابل قبولی ندارد. وی در پاسخ به این پرسش که آیا مجلس در این زمینه از رئیس جمهوری سوال خواهد کرد و واکنشی نشان خواهد داد گفت: ما سوال نمی‌کنیم اما در ماههای گذشته مجلس نسبت به چند تن از وزرا موضع داشت اما چون زمان زیادی از کار این دولت نمانده استیضاح وزرا را به مصلحت ندیدیم.

اما در همین دو ماه گذشته آقای رئیس جمهور 2 نفر از وزرای خود را برکنار کرد. رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس ادامه داد: چطور است که آقای رئیس جمهوری5/1 ماه پیش گفت نمره وزیر بهداشت 20 است و معاون او 10 روز پیش گفت تا زمانی که آقای احمدی نژاد هست من هستم و تا زمانی که من هستم وزیر بهداشت هم هست اما در این 10 روز چه اتقاقی افتاده است که آقای رئیس جمهور چنین تصمیمی‌ می‌گیرد.

شهریاری گفت: متأسفانه برکناری وزیر بهداشت به جز هوای نفس و مسائل شخصی هیچ علت دیگری ندارد و امیدوارم خداوند به همه ما صداقت بدهد تا با مردم صادق باشیم و امیدوارم آقای رئیس جمهور شهامت این را داشته باشد که بگوید چرا این جا به جایی را انجام داده است.دستجردی از مردم طلب حلالیت کرد

مرضیه وحیددستجردی در یادداشتی از تمامی همکاران خود و همچنین آحاد ملت ایران حلالیت طلبید و خداحافظی کرد.

متن کامل این یادداشت در پی می‌آید:

معاونین، مشاورین و قائم مقامان محترم وزیر

روسای محترم دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور

خداوند منان را شاکرم که طی بیش از سه سال مسوولیت تصدی وزارت بهداشت،درمان و آموزش پزشکی، با دعای خیر ملت شریف ایران و تلاش یکایک شما همکاران گرامی در ستاد، دانشگاه‌های علوم پزشکی و شبکه‌های بهداشتی درمانی، اعضای محترم دولت، نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی، روسای محترم کمیسیون‌های تخصصی مجلس، اعضای محترم کمیسیون بهداشت و درمان مجلس به ویژه رییس محترم کمیسیون و سایر مجموعه‌های نظام سلامت شاهد فعالیت‌های مهم، تأثیر گذار و تحول آفرین در عرصه سلامت کشور بودیم.

امروز، نظام سلامت ما با طراحی بدیعی در زمینه آموزش، پژوهش و ارائه خدمات در قالب منویات و رهنمودهای مقام معظم رهبری (مد ظله العالی)، نقشه جامع تحول نظام سلامت کشور، نقشه جامع علمی حوزه سلامت و قانون برنامه پنج ساله پنجم توسعه جمهوری اسلامی ایران، مسیر چشم انداز ترسیم شده سلامت در جمهوری اسلامی ایران را طی می‌کند.

اینجانب دست‌یابی به موفقیت‌های اخیر در عرصه سلامت کشور را مرهون توفیقات و تفضلات الهی و تلاش شبانه روزی، تعهد، تجربه و همدلی مجموعه کارامد همکاران خود در نظام سلامت و حاکمیت تدبیر، عقلانیت و جلوگیری از مداخلات غیر کارشناسی می‌دانم و امیدوارم با عزم و اراده جدی و تداوم تلاش‌ها، همچنان شاهد ارتقای آموزش و پژوهش و ارائه خدمات در حوزه سلامت و تحقق بیش از پیش «عدالت در تأمین سلامت مردم» به عنوان یکی از مهمترین رسالت‌های نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران باشیم. بدون شک حوزه سلامت نیازمند حمایت همه جانبه و جدی مسوولین نظام و همدلی همه دست اندرکاران مدیریت کشور است.

حال که مدیریت اجرایی کشور مرا از انجام وظایف و ادامه مسئولیت نظام سلامت کشور معاف نموده است، بر خود فرض می‌دانم از یکایک همکاران گرامی، خصوصاً معاونین، مشاورین، قائم مقامان، روسای دانشگاه‌های علوم پزشکی و سازمان‌های تابعه و کلیه اعضای خانواده بزرگ سلامت، اساتید، کارکنان و دانشجویان قدردانی و سپاس گزاری کرده و از کلیه همکاران و همچنین آحاد ملت عزیز ایران که بعضاً به دلایل مختلف نتوانسته‌ام به خواسته‌های ایشان تحقق بخشم، طلب حلالیت می‌نمایم.

از خداوند متعال خواستارم، خدمات و فعالیت‌های ارزشمندی که در نظام سلامت در حال انجام است، با قوت و قدرت بیشتری تداوم یافته و بیش‌از پیش مایه عزت و سربلندی کشور عزیزمان گردد.»


مرضیه وحید دستجردی، شانزدهمین وزیر معزول دولت احمدی نژاد

نظرات 41 + ارسال نظر
صالحی شنبه 21 بهمن 1391 ساعت 06:38 ب.ظ

سلام
برای ارسال مدرک پزشکی که وقت ان تمام شده و من نفرستادم چکار باید بکنم؟
خواهشا اگر کسی میدونه بگه..ممنون
یک دوست گفتن بهمن ماه وقت میگذران اما گذاشتن و من متوجه نشدم.
حالا باید چکار کنم. سازمان هم رفتم گفتند شاید سایت باز بشه شاید نشه
تشکر

taheri_967@yahoo.com

به جماعت کور رنگ جمعه 13 بهمن 1391 ساعت 02:10 ق.ظ

سلام به همه دوستان

چرا هر وقت توی این مملکت ما اگه کسی به موضوعی اعتراض میکنه خودمون میشیم کاسه داغ تر از آش!!!!
خودتو بذار جای *حباب* بعد اظهار نظر کن
حباب راست میگه...واقعأ که بر ظلم این جماعت پایانی نیست

کاشف پنج‌شنبه 12 بهمن 1391 ساعت 01:48 ب.ظ

سلام بابابزرگ لطفا سوالای فوق تخصص امروز رو بزارین
اطفال. جراحی. داخلی... تشکر

[ بدون نام ] پنج‌شنبه 12 بهمن 1391 ساعت 09:45 ق.ظ

دارم خسته میشم بهتر نیست به یه مسافرت تو این ایام دهه فجر برم؟

کورنگ سه‌شنبه 10 بهمن 1391 ساعت 12:58 ق.ظ

به بالایی
بابا هر وقت ماهی رو از اب بگیری تازه هست .. بشین انسانیت و درجه علمی رو با هم بالا ببر...

حباب روی آب دوشنبه 9 بهمن 1391 ساعت 11:38 ب.ظ

salam
واقعأ توی این مملکت کسی پیدا نشد به ما بگه تکلیفمون چیه؟؟!! بالاخره محرومیم یا درس بخونیم؟
گندشون بزنه با این کارهای من درآوردیشون که باعث آزار همه میشن........1سال عمرمون رو تباه کردن..نابود شن والا

[ بدون نام ] دوشنبه 9 بهمن 1391 ساعت 12:52 ق.ظ

من تازه شروع کردم شما خسته شدید!

[ بدون نام ] شنبه 7 بهمن 1391 ساعت 11:27 ب.ظ

۳ نفر اضافه ثبت نام کردند

سلام شنبه 7 بهمن 1391 ساعت 08:21 ب.ظ

همه سخت درس می خونید؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

امیر شنبه 7 بهمن 1391 ساعت 07:34 ق.ظ

میگم بچه ها مشخص نشد بعد تمدید ثبت نام چندددددد هزار نفر دیگه ثبت نام کردند؟

سلام پنج‌شنبه 5 بهمن 1391 ساعت 03:46 ب.ظ

فقط صبر

سوته دلان پنج‌شنبه 5 بهمن 1391 ساعت 09:01 ق.ظ

دارم خسته میشم چه کار کنم؟

[ بدون نام ] پنج‌شنبه 5 بهمن 1391 ساعت 12:54 ق.ظ

جزییات آزمون دستیاری فوق تخصصی

سی‌امین دوره آزمون دستیاری فوق‌تخصصی 12 بهمن این آزمون برگزار می‌شود و از روز گذشته نتایج بررسی مدارک اولیه و انتخاب رشته‌ محل و دریافت کارت ورود به جلسه سی‌امین دوره آزمون پذیرش دستیار فوق تخصصی اعلام شد.
امیرمحسن ضیائی دبیر شورای آموزش پزشکی تخصصی وزارت بهداشت در گفت‌وگو با فارس افزود: بنابراین متقاضیان شرکت در سی‌امین دوره آزمون پذیرش دستیاری فوق‌تخصصی رشته‌های بالینی می‌توانند با مراجعه به سایت سنجش آموزش پزشکی وضعیت خود را بررسی کنند. وی ادامه داد: بررسی مدارک متقاضیان از امروز 4 بهمن در سایت سنجش پزشکی با وارد کردن کد رهگیری امکانپذیر است. دبیر شورای آموزش پزشکی تخصصی وزارت بهداشت گفت: در صورتی که داوطلبان مدارک لازم را برای رفع نقایص مدارک خود دارند باید مدرک مورد نظر را از طریق همان سایت اینترنتی از 4 بهمن تا ساعت 23 روز شنبه 7 بهمن ارسال کنند. وی تصریح کرد: دریافت کارت ورود به آزمون در تاریخ 10 و11 بهمن از طریق سایت اینترنتی ثبت‌نام آزمون برای افراد واجد شرایط قابل دریافت است. ضیائی افزود: افراد واجد شرایط باید در روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه 10 و11 بهمن با درج کد رهگیری و ورود به پرونده ثبت نامی خود در مورد انتخاب رشته - محل و دریافت کارت ورود به جلسه اقدام کنند. وی تصریح کرد: داوطلبان با مراجعه به جدول ظرفیت پذیرش دستیار فوق تخصصی می‌توانند در مورد اطلاع و انتخاب اولویت‌های محل آموزش که در سایت سنجش پزشکی اعلام می‌شود اولویت‌های محل آموزش خود را انتخاب کنند.ضیائی گفت: فقط پس از تکمیل و انتخاب اولویت‌ها، داوطلبان مجاز به دریافت کارت ورود به جلسه آزمون از طریق سایت اینترنتی مورد نظر خواهند بود.
دبیر شورای آموزش پزشکی تخصصی وزارت بهداشت در گفت‌وگو با فارس خبر داد
اعلام نتایج بررسی مدارک و کارت آزمون پذیرش دستیاری فوق‌تخصصی
خبرگزاری فارس: دبیر شورای آموزش پزشکی تخصصی وزارت بهداشت گفت: نتایج بررسی مدارک اولیه و انتخاب رشته‌/محل و دریافت کارت ورود به جلسه سی‌امین دوره آزمون پذیرش دستیار فوق‌تخصصی اعلام شد.
Tweet
امیرمحسن ضیائی در گفت‌وگو با خبرنگار بهداشت ودرمان فارس افزود: بنابراین متقاضیان شرکت در سی‌امین دوره آزمون پذیرش دستیاری فوق‌تخصصی رشته‌های بالینی می‌توانند با مراجعه به سایت سنجش آموزش پزشکی وضعیت خود را بررسی کنند.

وی ادامه داد: بررسی مدارک متقاضیان از امروز 4 بهمن در سایت سنجش پزشکی با وارد کردن کد رهگیری امکانپذیر است.

دبیر شورای آموزش پزشکی تخصصی وزارت بهداشت گفت: در صورتی که داوطلبان مدارک لازم را برای رفع نقایص مدارک خود دارند باید مدرک مورد نظر را از طریق همان سایت اینترنتی از 4 بهمن تا ساعت 23 روز شنبه 7 بهمن ارسال کنند.
وی تصریح کرد: دریافت کارت ورود به آزمون در تاریخ 10 و11 بهمن از طریق سایت اینترنتی ثبت‌نام آزمون برای افراد واجد شرایط قابل دریافت است.

انتخاب رشته - محل و دریافت کارت ورود به جلسه
ضیائی افزود: افراد واجد شرایط باید در روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه 10 و11 بهمن با درج کد رهگیری و ورود به پرونده ثبت نامی خود در مورد انتخاب رشته - محل و دریافت کارت ورود به جلسه اقدام کنند.
وی تصریح کرد: داوطلبان با مراجعه به جدول ظرفیت پذیرش دستیار فوق تخصصی می‌توانند در مورد اطلاع و انتخاب اولویت های محل آموزش که در سایت سنجش پزشکی اعلام می‌شود اولویت‌های محل آموزش خود را انتخاب کنند.
ضیائی گفت: فقط پس از تکمیل و انتخاب اولویت‌ها، داوطلبان مجاز به دریافت کارت ورود به جلسه آزمون از طریق سایت اینترنتی مورد نظر خواهند بود.




[ بدون نام ] پنج‌شنبه 5 بهمن 1391 ساعت 12:50 ق.ظ

انصرافی ها بخشیده شدند یا نه؟

[ بدون نام ] چهارشنبه 4 بهمن 1391 ساعت 10:44 ب.ظ



گزینه مورد نظر را انتخاب نمایید مشاهده و چاپ فرم ثبت نام
فراموشی کد رهگیری
مشاهده وضعیت مدارک و تکمیل مدارک

مشاهده وضعیت مدارک و تکمیل مدارک کد رهگیری خود را وارد نمایید:



[ بدون نام ] چهارشنبه 4 بهمن 1391 ساعت 12:12 ق.ظ

اطلاعیه شماره 6- نتایج بررسی مدارک متقاضیان شرکت در سی امین دوره آزمون پذیرش دستیار فوق تخصصی
بدینوسیله به اطلاع کلیه متقاضیان شرکت در سی¬امین دوره آزمون پذیرش دستیار فوق¬تخصصی رشته¬های بالینی رسانیده می¬شود
وضعیت بررسی مدارک ارسالی اولیه کلیه متقاضیان شرکت در آزمون از روز چهارشنبه 4/11/91 در سایت اینترنتی ثبت¬نام (http://sanjeshp.ir)
با وارد نمودن کد رهگیری قابل ملاحظه می¬باشد. مقتضی است در صورتیکه دارای مدارک لازم جهت رفع نقص مدارک اعلامی می¬باشید،
مدرک مورد نظر را از طریق همان سایت اینترنتی از تاریخ فوق¬الذکر لغایت ساعت 23 روز شنبه 7/11/91 از طریق سایت اینترنتی ثبت¬نام آزمون در قسمت تکمیل مدارک ارسال نمایید .
شایان ذکر است طبق مندرجات راهنمای آزمون کارت ورود به جلسه در تاریخ¬های 10 و 11/ 11/ 91 از طریق سایت اینترنتی ثبت¬نام آزمون جهت افراد واجد شرایط شرکت در آزمون قابل دریافت است.

الناز سه‌شنبه 3 بهمن 1391 ساعت 04:11 ب.ظ

سلام یکشنبه 1 بهمن 1391 ساعت 03:29 ب.ظ

حباب روی آب پنج‌شنبه 28 دی 1391 ساعت 08:44 ب.ظ

چون چه؟ زود باش زودتر بگو تورو خدا!!بخشیدن؟

مژده چهارشنبه 27 دی 1391 ساعت 10:36 ب.ظ

بنظر من هم فقط امیدوار باشیدچون ....

به بالایی سه‌شنبه 26 دی 1391 ساعت 03:05 ب.ظ

درود بر شما و این فرمایش ارزنده جنابعالی

[ بدون نام ] سه‌شنبه 26 دی 1391 ساعت 01:44 ب.ظ

به حباب
عادت کرده ایم اشتباهات خودمان را به گردن دیگران بیندازیم هر کسی باید مسئولیت اشتباه خودش را به گردن بگیرد تا بتواند موفق شود

25 باند سه‌شنبه 26 دی 1391 ساعت 11:03 ق.ظ

امیدوار باشید

حباب روی آب دوشنبه 25 دی 1391 ساعت 02:36 ب.ظ

همیشه باید آدم کلاه خودشو قاضی کنه..
2سال از درس عقب موندن بعلاوه 2سال خدمت سربازی وبا حساب اون 7 سال درس میشه 11سال تازه بخوای امتحان تخصص بدی اونم ندونی امتحان 93 چه بلایی سرش بیارن مثل شرط معدل و ...
واسه کسی که میخاد با تخصص درآمد در بیاره و زندگی و تاهل و..شروع کنه خیلی سخت میشه
البته راهیه که خودمون انتخاب کردیم و سختیشم باید تحمل بشه چاره ای هم نیست
همون جمله همیشگی....*توکل و امید به خدا*

[ بدون نام ] یکشنبه 24 دی 1391 ساعت 11:06 ب.ظ

چرا بیخودی خودت را ازار می دی امسال نمیتونی امتحان بدی بشین برای سال بعد برنامه بریز.
مجوز شرکت در امتحان دست یک نفر نیست که دستور بدهد باید شورای عالی تخصص تشکیل جلسه دهد.
فرض کن امسال امتحان را خراب کردی
خدا بیامرز اون ۳ دکتر را که در گاز گرفتگی مردن
فوق تخصص گوارش استاد دانشگاه تهران
چه زندگی؟

به بالایی یکشنبه 24 دی 1391 ساعت 09:57 ب.ظ

توکل به خدا... یکیمیتونه با بهترین تخصص بدترین درد داشته باشه ... یکی با کمترین خوشبخت ترین

حباب روی آب شنبه 23 دی 1391 ساعت 10:33 ب.ظ

چی شد آخرش ..قضیه محرومیت..همش 3ماه مونده امتحان!!
خدایا از ته دلم نفرین میکنم..برای باعث وبانی این سردرگمی ما روز خوش نباشد..که ایام ما داره به تلخی میگذره
درس خوندن و انصراف از قبولی خودش کلی ضرر و زیان روانی داره حالا 1سال هم دیگران محرومت کنن میشه دو سال شکنجه روحی که تحملش حداقل واسه من سخته و تبعات روانی شدیدی بجا گذاشته

خدایا...پشت هم موج بلا میشکنه و جلو میاد...وای بر ما که رو آب مثل حبابیم...مگه نه؟؟؟

مسلم پنج‌شنبه 21 دی 1391 ساعت 01:24 ب.ظ

سلام ازوب شما بازدید کردم.خیلی خوب بود،حتما ادامه بدید.
لطفا از وب من دیدن کنید و من رو لینک کنید
ادرس:
www.afsaran24.blogfa.com

لب سه‌شنبه 19 دی 1391 ساعت 04:33 ب.ظ

[ بدون نام ] یکشنبه 17 دی 1391 ساعت 03:48 ب.ظ

اطلاعیه شماره 4 در خصوص تمدید مهلت ثبت نام چهلمین دوره آزمون پذیرش دستیار تخصصی 13/10/91

بدینوسیله به اطلاع کلیه متقاضیان شرکت در چهلمین دوره آزمون پذیرش دستیار تخصصی که در مهلت های مقرر موفق به انجام مراحل ثبت نام نگردیده اند رسانیده می شود، این گروه از متقاضیان با مراجعه به سایت اینترنتی http://sanjeshp.ir از تاریخ 1/11/91 لغایت 3/11/91 مجاز می باشند با رعایت مندرجات راهنمای ثبت نام در آزمون دوره مربوطه نسبت به انجام مراحل ثبت نام و ارسال مدارک اینترنتی اقدام لازم به عمل آورند. توجه شود این گروه از افراد مجاز به انجام ویرایش فرم ثبت نامی نبوده لذا مقتضی است دقت لازم در زمینه تکمیل فرم ثبت نام را به عمل آورند.

25 باند یکشنبه 17 دی 1391 ساعت 09:25 ق.ظ

با سلام به همکاران عزیز لطفا ارامش اینجا را حفظ نمایید ممنون

[ بدون نام ] یکشنبه 17 دی 1391 ساعت 08:14 ق.ظ

به رضا پنج‌شنبه 14 دی 1391 ساعت 10:11 ب.ظ

اهای میای اینجا کسب اطلاعات میکنی دیگه حرفات دچیه به بابا بزرگ مپری
برو تو پارس مدیک عقده هاتو خالی کن

رضا پنج‌شنبه 14 دی 1391 ساعت 01:26 ب.ظ

واقعا برات متاسفم بابابزرگ
نشون دادی که یک ایرانیه به تمام معنا هستی

[ بدون نام ] چهارشنبه 13 دی 1391 ساعت 11:29 ب.ظ

فقط ۱۰۰روز تا اتش

[ بدون نام ] چهارشنبه 13 دی 1391 ساعت 12:52 ق.ظ

نگران نباش هر کدام را عشقت کشید انتخاب کن بخاطر اون مجازات نمیشی معاف از طرح را بزن

کمک چهارشنبه 13 دی 1391 ساعت 12:08 ق.ظ

نه عزیزم! دانشگاه آزاد کدومه؟!!
کدوم گزینه رو باید انتخاب میکردم؟!
چقد بقیه نسبت به این سوال بی تفاوتن؟!

به کمک سه‌شنبه 12 دی 1391 ساعت 07:32 ق.ظ

اگه فارغ تحصیل دانشگاه آزاد باشی گذراندن سربازی معادل اتمام طرح هست مطمئن باش و خیالت راحت

کمک کمک سه‌شنبه 12 دی 1391 ساعت 05:28 ق.ظ

من سربازی گذروندم و بعد دانشگاه رو کارت پایان خدمت بهم گواهی معاف از خدمات قانونی داد وبا این گواهی هم از وزارتخونه پروانه دایم گرفتم.
پارسال گزینه معاف از خدمات قانونی نبود و فقط همون گزینه پایان طرح بود!!
امسال هردوتاش هستن!
جالبه یعنی هیچکی غیر من این سوالو نداره؟!!!

کمکککککککککک دوشنبه 11 دی 1391 ساعت 01:22 ب.ظ

پزشکایی که بعدازفارغ التحصیلی سربازی گذروندن توقسمت تعهدات قانونی باید گزینه اتمام خدمات قانونی(دارای پایان طرح یا دارای پروانه دایم) رو انتخاب کنن یا گزینه معافیت از خدمات قانونی رو ؟!!

فکر نمی کنم سربازی ربطی به پایان طرح داشته باشه و تا پایان طرح نداشته باشی پروانه دائم نخواهی داشت.

میثم شنبه 9 دی 1391 ساعت 11:44 ب.ظ http://www.dastyari-pezeshkan.com/forum-f81/

هرچه میخواهد دل تنگت بگو
دوستان و همکاران گرامی, هر بحث و درد دل و شکوه و گلایه ای و خلاصه هر صحبت ناگفته ای در مورد مسائل روز جامعه پزشکی و غیره دارین, اینجا مراجعه کنید و یک دل سیر, مسائلتون رو بیان کنید. اگر موضوعی هم از قلم افتاده, خودتون اضافه کنید.

ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد