خانه پزشک

اللَّهُمَّ صَلِّ عَلَى مُحَمَّدٍوَآلِ مُحَمَّد لعنت خدابرسوال فروشان وحامیانشان اللَّهُمَّ صَلِّ عَلَى مُحَمَّدٍوَآلِ مُحَمَّدٍ

خانه پزشک

اللَّهُمَّ صَلِّ عَلَى مُحَمَّدٍوَآلِ مُحَمَّد لعنت خدابرسوال فروشان وحامیانشان اللَّهُمَّ صَلِّ عَلَى مُحَمَّدٍوَآلِ مُحَمَّدٍ

نتایج جایگزین مرحله اول سی و نهمین دوره آزمون پذیرش دستیار تخصصی

 

 اللَّهُمَّ صَلِّ عَلَى مُحَمَّدٍ وَ آلِ مُحَمَّد     

 

نتایج جایگزین مرحله اول سی و نهمین دوره آزمون پذیرش دستیار تخصصی 

 

=====================  

اطلاعیه شماره 14 در خصوص اعلام نتایج جایگزین مرحله اول سی و نهمین دوره آزمون پذیرش دستیار تخصصی

 

 اطلاعیه شماره 14- در خصوص اعلام نتایج جایگزین مرحله اول سی و نهمین دوره آزمون پذیرش دستیار تخصصی بدینوسیله به اطلاع کلیه افراد معرفی‌شده در مرحله اول جایگزینی سی‌ونهمین دوره آزمون پذیرش دستیار تخصصی رسانیده می‌شود که افراد مشروحه می‌بایست مراتب آمادگی جهت ثبت‌نام و شروع به آموزش خود را به نحو مقتضی به اطلاع دانشگاه‌های محل پذیرش اعلام نموده و به منظور ثبت‌نام راس ساعت 00/11 صبح روز ‌شنبه مورخ 15 مهر ماه 1391 در دانشگاه محل آموزش خود حضور بهمرسانند تا به ترتیب اولویت افراد معرفی‌شده ( حداکثر تا سقف ظرفیت ) ثبت‌نام به عمل آید . 

شروع به آموزش افراد پذیرفته‌شده از 18/7/1391 خواهد بود .

* توجه شود جهت هر ظرفیت خالی 3 نفر به ترتیب اولویت معرفی گردیده‌اند که صرفاً یک نفر از آنان با رعایت ترتیب مورد پذیرش قرار خواهند گرفت .

شایان ذکر است عدم ثبت نام یا عدم شروع به دوره از سوی افرادیکه وفق مقررات و مصوبات مربوطه دارای اولویت جهت ثبت نام و شروع به آموزش می باشند به منزله اعلام انصراف فرد بوده و مطابق آیین نامه های مربوطه مجاز به شرکت در آزمون پذیرش دوره آتی ( چهلمین دوره آزمون پذیرش دستیار تخصصی) شناخته نمی گردد.

مثال:

در صورت ثبت نام و شروع به آموزش اولویت اول سایر افراد از شرکت در آزمون پذیرش دوره آتی محروم نخواهند گردید. در صورت عدم تمایل اولویت اول به ثبت نام - شروع به آموزش و ثبت نام-شروع به آموزش اولویت دوم، فردی که در اولویت اول قرار داشته است از شرکت در آزمون دوره آتی محروم شناخته می گردد و به همین ترتیب الی آخر. 

 =============================

 

نتایج جایگزین مرحله اول سی و نهمین دوره آزمون پذیرش دستیار تخصصی 

نتایج ذخیره مرحله اول  

.......................... 

پیشنهاد به وزارتخانه: 

بهتر بود روز اول ثبت نام را برای اولویت های اول روز دوم ثبت نام برای اولویت های دوم و روز سوم ثبت نام برای اولویتهای سوم در نظر گرفته می شد تا در صورت ثبت نام اولویت اول برای سایر اولویت ها مزاحمت رجوع به دانشگاه ایجاد نمی شد مخصوصا که بعضی از همکاران باید از شهرهای مختلف به دانشگاهها مراجعه کنند.( در صورت عدم مراجعه اولویت اول؛  در روز دوم اولویت دوم برای ثبت نام مراجعه میکرد). 

لازم به ذکر است که در صورت ثبت نام اولویتهای اول؛ اولویتهای بعدی باید دست از پا درازتر به خانه و کاشانه شان برگردند! 

 ====================

  ۱۳۹۱/۰۷/۱۱
رئیس مرکز سنجش خبرداد:
چهارشنبه پایان مهلت ثبت نام دکتری پزشکی/ برگزاری آزمون 18آبان
رئیس مرکز سنجش آموزش پزشکی وزارت بهداشت با اشاره به پایان مهلت ثبت نام در آزمون ورودی دوره دکتری تخصصی (Ph.D ) رشته های علوم پایه پزشکی گفت: مهلت ثبت نام ساعت 16 فردا پایان می یابد
................ 

 ================ 

چهارشنبه ۱۲ مهر ۱۳۹۱ - ۱۳:۱۴

 وضعیت داوطلبان آزمون جامع علوم پایه نگران‌کننده است
رییس مرکز سنجش پزشکی خبرداد: ارفاق وزارت بهداشت در نمرات آزمون‌ جامع علوم پایه 
 
رییس مرکز سنجش آموزش پزشکی با اشاره به وضعیت پذیرفته‌شدگان آزمون‌های جامع علوم پایه و پیش کارورزی، گفت: وضعیت آموزش رشته داروسازی از رشته‌های پزشکی و دندانپزشکی بهتر است .........

  

وضعیت داوطلبان آزمون جامع علوم پایه نگران‌کننده است
رییس مرکز سنجش پزشکی خبرداد: ارفاق وزارت بهداشت در نمرات آزمون‌ جامع علوم پایه
چهارشنبه ۱۲ مهر ۱۳۹۱ - ۱۳:۱۴
 رییس مرکز سنجش آموزش پزشکی با اشاره به وضعیت پذیرفته‌شدگان آزمون‌های جامع علوم پایه و پیش کارورزی، گفت: وضعیت آموزش رشته داروسازی از رشته‌های پزشکی و دندانپزشکی بهتر است.
به گزارش خبرنگار «دانشگاهی» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، دکتر جبرائیل نسل سراجی در همایش معاونین آموزشی دانشگاه علوم پزشکی کشور با اشاره به برآورد نتایج آزمون جامع علوم پایه و پیش کارورزی در شهریور ماه، گفت: اگر وزارت بهداشت دخالتی در نمرات آزمون‌ها به عمل نمی‌آورد، میزان قبولی‌ها پایین‌تر بود.
وی با بیان اینکه قبولی داوطلبان آزمون پیش کارورزی شهریور ماه 70 درصد بود، تصریح کرد: پس از ارفاقات لازم، این رقم به 93 درصد رسید. درواقع یعنی فقط حدود شش درصد مردودی داشتیم.
رییس مرکز سنجش آموزش پزشکی با بیان اینکه وضعیت داوطلبان آزمون جامع علوم پایه پزشکی، وضعیت نگران‌کننده‌ای است، اظهار کرد: قبل از ارفاق، میزان قبولی‌ها در این آزمون 55 درصد بود که با ارفاق وزارت بهداشت در نمرات، میزان قبولی‌ها به 89.24 درصد رسید.
سراجی با اشاره به وضعیت مناسب آموزش در دوره داروسازی، گفت: بیش از 90 درصد داوطلبان جامع علوم پایه داروسازی در این آزمون پذیرفته شده‌اند و با ارفاقات، فقط حدود سه درصد تعداد قبولی‌ها افزایش یافت.
وی با بیان اینکه وضعیت آموزش داروسازی از دندانپزشکی بهتر است، تصریح کرد: در دندانپزشکی وضعیت بسیار نگران‌کننده‌ای وجود دارد.
رییس مرکز سنجش آموزش پزشکی با اشاره به آنالیز سوالات آزمون‌های جامع علوم پایه و پیش کارورزی، گفت: باید در بخش آموزش، یک دگرگونی ایجاد شود و اگر با کمک ارفاقات نبود، مطمئنا وضعیت قبولی‌ها مناسب نبود. بنابراین برای این موضوع به دنبال راهکار هستیم، چرا که این آمار نشانه ضعف است که باید رفع شود.
سراجی افزود: در رشته‌ داروسازی با توجه به اینکه تعداد سوالات دشوار زیاد بود، ولی قبولی‌های بیشتری در این آزمون داشته‌ایم که در مجموع وضعیت آموزش داروسازی، وضعیت بهتری نسبت به دیگر رشته‌ها است.
رییس مرکز سنجش آموزش پزشکی در خاتمه با اشاره به وضعیت نامناسب داوطلبان واحدهای بین‌الملل در آزمون‌های جامع، گفت: دانشگاه‌هایی که تمایل دارند واحد بین‌الملل راه‌اندازی کنند، باید به فکر زیرساخت‌های آن نیز باشند.

 ۱۳۹۱/۰۷/۱۱
رئیس مرکز سنجش خبرداد:
چهارشنبه پایان مهلت ثبت نام دکتری پزشکی/ برگزاری آزمون 18آبان  


رئیس مرکز سنجش آموزش پزشکی وزارت بهداشت با اشاره به پایان مهلت ثبت نام در آزمون ورودی دوره دکتری تخصصی (Ph.D ) رشته های علوم پایه پزشکی گفت: مهلت ثبت نام ساعت 16 فردا پایان می یابد................
دکتر جبرائیل نسل سراجی در گفتگو با خبرنگار مهر افزود: آزمون ورودی دوره دکتری تخصصی (Ph.D ) رشته های علوم پایه پزشکی و بهداشت، طب سنتی، مواد دندانی، سلامت دهان و دندانپزشکی اجتماعی سال تحصیلی 92-91 روز 18 آبان ماه برگزار می شود.
وی افزود: تاکنون 4 هزار و 200 نفر در این آزمون ثبت نام کرده اند و مهلت ثبت نام فردا 12 مهرماه یایان می پذیرد.
نسل سراجی خاطرنشان کرد: 22 مهرماه فرم ثبت نام دوباره بر روی سایت مرکز سنجش قرار می گیرد و داوطلبانی که در آزمون ثبت نام کرده اند می توانند نسبت به ویرایش فرم های خود و تکمیل مدارک ثبت نام اقدام کنند.
وی خاطرنشان کرد: آزمون روز 18 آبان برگزار می شود و داوطلبان در روزهای 16 و 17 آبان ماه می توانند کارت آزمون خود را از طریق سایت سازمان سنجش دریافت کنند.  

====================== 

  

معاون آموزشی:  
  افزایش پذیرش داوطلبان و فارغ التحصیلان دستیاری طب اورژانس
معاون آموزشی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از افزایش پذیرش داوطلبان و فارغ التحصیلان دستیاری طب اورژانس خبر داد. 

دکتر محمدعلی محققی در گفتگوی تصویری با خبرنگار وب­دا گفت: تخصص طب اورژانس نزدیک 12 سال است در برنامه های آموزش پزشکی کشور مستقر شده و دانشگاه های علوم پزشکی زیادی این تخصص را تربیت می کنند.
وی افزود: دستیاری این تخصص را می توان ضروری ترین دوره تخصصی در آموزش های تخصصی علوم پزشکی دانست.
دکتر محققی با اشاره به اینکه موقعیت فعلی ما از این جهت موقعیت ممتازی است و اصلی ترین بیمارستان ها وارد تربیت این تخصص شده اند، اظهار داشت: به طور مرتب در آزمون ها ورودی ها و فارغ التحصیلان این تخصص افزایش می یابد به طوری که در برخی مقاطع افزایش 30 درصدی و بیشتر از آن را شاهد بوده ایم.
معاون آموزشی اضافه کرد: تا پایان برنامه پنجم توسعه بیمارستان های اصلی و عمومی از این متخصصان برخوردار می شوند و باید در برنامه 5 ساله بعدی توسعه کشور در خصوص برخورداری از متخصص طب اورژانس در تمام بیمارستان ها به حد کفایت برسیم.  

برنامه معاونت آموزش برای طب سالمندی
وی در خصوص تربیت طب سالمندی هم گفت: این تخصص تصویب شده منتها از جمله برنامه هایی است که چون در زمینه تربیت آن تجربه لازم را نداریم اول باید برنامه آزمایشی باشد.
وی افزود: هم اکنون برنامه میان بخشی آن به تصویب رسیده است و به مجرد اینکه شورای عالی برنامه ریزی این برنامه ها را دارای کفایت لازم بداند اولین ورودی ها طب سالمندی وارد دانشگاه ها می شوند.

----------------- 

معاون آموزشی وزارت بهداشت: دوره تخصصی طب سالمندی تصویب شد

دوشنبه ۱۰ مهر ۱۳۹۱ - ۱۴:۱۸
 معاون آموزشی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: دوره تخصصی طب سالمندی تصویب شده ولی از آنجاکه در زمینه تربیت آن تجربه لازم وجود ندارد، در ابتدا باید این برنامه به صورت آزمایشی اجرا شود.
به گزارش سرویس دانشگاهی ایسنا، دکتر محمدعلی محققی افزود: هم اکنون برنامه میان بخشی آن به تصویب رسیده است و به مجرد اینکه شورای عالی برنامه‌ریزی این برنامه‌ها را دارای کفایت لازم بداند اولین ورودی‌ها طب سالمندی وارد دانشگاه‌ها می‌شوند.
وی همچنین گفت: تخصص طب اورژانس نزدیک 12 سال است در برنامه‌های آموزش پزشکی کشور مستقر شده و دانشگاه‌های علوم پزشکی زیادی این تخصص را تربیت می‌کنند.

وی افزود: دستیاری این تخصص را می‌توان ضروری‌ترین دوره تخصصی در آموزش‌های تخصصی علوم پزشکی دانست.

دکتر محققی با اشاره به اینکه موقعیت فعلی ما از این جهت موقعیت ممتازی است و اصلی‌ترین بیمارستان‌ها وارد تربیت این تخصص شده‌اند، اظهار داشت: به طور مرتب در آزمون‌ها ورودی‌ها و فارغ‌التحصیلان این تخصص افزایش می‌‌یابد به طوری که در برخی مقاطع افزایش 30 درصدی و بیشتر از آن را شاهد بوده‌ایم.
معاون آموزشی وزارت بهداشت اضافه کرد: تا پایان برنامه پنجم توسعه بیمارستان‌های اصلی و عمومی از این متخصصان برخوردار می‌شوند و باید در برنامه 5 ساله بعدی توسعه کشور در خصوص برخورداری از متخصص طب اورژانس در تمام بیمارستان‌ها به حد کفایت برسند.  

 

 

 

اگر خسته و درمانده هستید، این مطلب را بخوانید!

دوشنبه ۱۰ مهر ۱۳۹۱ - ۱۲:۱۸

تحقیقات نشان می‌دهد که استرس دائمی می‌تواند انسان را از پا درآورد. این استرس در درازمدت باعث می‌شود مشکلات، غیرقابل حل به نظر برسند، همه چیز تیره و تار شود و انرژی فرد به سرعت تحلیل برود.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از سایت "میگنا"، ناخشنودی و گرفتاری ناشی از عارضه خستگی مفرط به حدی که به درماندگی منجر شود، می‌تواند سلامت روانی و جسمی فرد و توانایی فعالیت‌های حرفه‌ای‌اش را به خطر اندازد. اما این درماندگی را می‌توان با تعیین و تجدید اولویت‌ها در عرصه فعالیت‌های فردی و اجتماعی، جلب حمایت و وقت گذاشتن برای خود از بین برد.

خستگی مفرط چیست؟

رخوت (درماندگی)، خستگی روحی، ذهنی و جسمی مفرط، ناشی از استرس شدید و درازمدت است. وقتی فرد بیش از توان از خود کار می‌کشد و قادر نیست نیازهای دائمی دیگران را برآورده کند، در واقع دچار درماندگی می‌شود.

وقتی استرس ادامه پیدا می‌کند، فرد علاقه و انگیزه خود را برای ایفای نقش در حوزه‌های فردی و اجتماعی از دست می‌دهد و درماندگی باعث کاهش بهره‌وری و تخلیه انرژی فرد می‌شود و وی به شدت احساس ناامیدی، درماندگی، بدبینی و نداشتن اعتماد به نفس می‌کند. در نهایت فرد احساس می‌کند که قادر نیست کاری نه برای خود و نه برای دیگران انجام دهد.

بسیاری از افراد بعضی روزها احساس کسالت و خستگی مفرط می‌کنند. علائم زیر نشان دهنده شروع ابتلا به درماندگی یا رخوت ناشی از خستگی مفرط در افراد است:

- اگر هر روز برای شما روز بدی است.

- کار روزانه در منزل یا محیط کار به نظرتان تلف کردن وقت است.

- در تمام ساعات روز خسته و کوفته هستید.

- بیشتر اوقات روز از نظر ذهنی دچار رخوت و کسالت و یا تحت فشار هستید.

- احساس می‌کنید هر کاری که انجام می‌دهید، ارزش ندارد.

به خاطر داشته باشید که درماندگی تمام ابعاد زندگی را تحت تاثیر قرار می‌دهد.

عوارض جسمی به حدی است که فرد را در معرض ابتلا به سرماخوردگی و آنفلوآنزا قرار می‌دهد؛ بنابراین لازم است در صورت ابتلا به آن به فکر درمان باشید.

** سه گام برای مبارزه با درماندگی ناشی از خستگی مفرط

تشخیص و شناسایی علائم اولیه درماندگی، معکوس کردن عارضه با مدیریت و کنترل عارضه و ترمیم صدمات وارده به روان و جسم، سه گام اصلی برای مبارزه با این عارضه است. اما شاید بهتر باشد در این مرحله به تفاوت‌های آن و استرس اشاره کنیم.

درماندگی ناشی از خستگی مفرط نتیجه استرس بی‌وقفه و شدید است. استرس شدید، ناشی از فشار روحی و روانی به ذهن و جسم فرد است و می‌توان پایانی برای آن تصور کرد و هنوز کنترل و مدیریت امور از دست فرد خارج نشده است. در صورتی که در اختلال درماندگی، فرد احساس خلاء بسیار شدیدی می‌کند و انگیزه‌ای برای کار و تحمل استرس ندارد و نمی‌تواند تصور کند چه زمانی قرار است تحولی در زندگی و کارش اتفاق بیفتد.

اگر استرس شدید باعث می‌شود فرد در کارها و مشغله‌های فراوان مفید یا غیرمفید غرق شود، درماندگی توان ادامه کار و مبارزه را به کلی از فرد می‌گیرد. به طور کلی می‌توان گفت که نشانه‌های استرس، مشغله کاری فراوان، واکنش افراطی به هیجانات، کاهش انرژی، اختلالات اضطرابی، صدمه فیزیکی اولیه و بیش فعالی است.

در صورتی که در عارضه درماندگی با عقب نشینی روحی و روانی، احساسات منفی عیان و بیپرده، احساس ناامیدی و ناتوانی در مشارکت اجتماعی، فقدان انگیزه و امید، بی‌علاقگی و افسردگی‌ و افکار مایوس کننده و یاس مطلق رو به رو هستیم.

علل بروز عارضه

در بروز درماندگی ناشی از خستگی مفرط، عوامل بسیاری دخیل هستند و بیشتر افرادی که بیش از حد از خود کار می‌کشند و یا با قدرناشناسی دیگران رو به رو می‌شوند، در معرض خطر ابتلا به این عارضه قرار دارند. از کارمندی که دو سال است درخواست اضافه حقوقش توسط رئیس رد می‌شود تا مادری که وظیفه نگهداری سه فرزند را با تمام مشغله‌های خانه داری به دوش می‌کشد، هر دو ممکن است در معرض ابتلا به این عارضه قرار بگیرند.

اما عوامل مهم دیگری نیز در ابتلا به این عارضه نقش دارند. بعضی از این عوامل با محیط کار، بعضی با سبک زندگی و برخی دیگر با ویژگی‌های شخصیتی مرتبط است. نداشتن کنترل و یا داشتن کنترل ناچیز بر کارهای محوله در محیط اداره، نبود مشوق برای انجام کارهای مفید، انتظارات غیرشفاف، بی‌جا و فراوان از جانب دیگران، انجام کارهای شاق بدون حمایت و کمک دیگران و کار در محیط پرتنش و استرس‌زا از عوامل شغلی ابتلا به این عارضه است. کار زیاد بدون فرصت کافی برای استراحت و خواب، ناتوانی در برآورده کردن انتظارات دیگران، داشتن مسئولیت‌های زیاد و سنگین، نبود حمایت و کمک از سوی دیگران و نداشتن روابط دوستانه و صمیمانه با دیگران از عوامل مرتبط با سبک زندگی در ابتلا به این عارضه است.

همچنین برخی ویژگی های شخصیتی مانند تمایلات کمال‌گرایانه در زندگی، نگرش بدبینانه به زندگی، نیاز دائمی به کنترل دیگران و تمایل به احراز نمایندگی از جانب دیگران و داشتن اهداف بلند و جاه طلبانه می‌تواند در درازمدت زمینه ابتلا به این عارضه را فراهم کند.

علائم ابتلا به عارضه

عارضه درماندگی فرآیندی تدریجی را طی می‌کند که در طول یک دوره زمانی طولانی بروز پیدا می‌کند و یک شبه رخ نمی دهد و در بیشتر موارد فرد توجهی به علائم آن نمی‌کند. در ابتدا علائم بسیار ضعیف است، اما کم کم در طول زمان تشدید می‌شود. علاءم فیزیکی شامل احساس خستگی و خلاء شدید در بیشتر اوقات روز، احساس بیماری و ضعف شدید و کاهش سطح ایمنی بدن، سردردهای مقطعی، دردکمر و درد ماهیچه‌ها، تغییر در اشتها و عادت خواب است.

علائم روانی عارضه می‌تواند شامل احساس شکست و یا تردید، احساس نبود حمایت و ضعف، به دام افتادن، گیر کردن در وضعیت دشوار، رها شدگی و تنهایی مطلق، از دست دادن انگیزه، نگرش منفی روز افزون و افزایش حس بدبینی به دنیای پیرامون، کاهش رضایت و حس همراهی و همدلی دیگران باشد و از لحاظ رفتاری نیز باید به علائمی چون شانه خالی کردن از مسئولیت، انزوا، به تعویق انداختن کارها و طولانی کردن آنها، رو آوردن به الکل و مواد مخدر برای تسکین و آرامش خیال موقتی، احساس یأس و ناامیدی از دیگران، ناتوانی در انجام کارهای عادی و وظایف محوله در شخص اشاره کرد.

اگر این علائم در فرد قابل ملاحظه است، نباید او را به حال خود رها کرد، زیرا شکی وجود ندارد که عارضه بدتر خواهد شد. بنابراین بهتر است با برنامه پیش بروید و با آن مبارزه کنید.

راهکارها

در اولین گام بهتر است روزتان را با چند حرکت آرام بخش آغاز کنید. حداقل ۱۵ دقیقه از شروع روز را با چند حرکت ورزشی، تمرینات ریلکسیشن یا مطالعه یک متن الهام بخش آغاز کنید. در ضمن سعی کنید مواد غذایی مفید و سالم مصرف کنید و تا جایی که می‌توانید استراحت کنید و از هر فرصتی برای کسب آرامش بهره ببرید. یاد بگیرید به همه پاسخ مثبت ندهید. بگویید نه و فشار کاری خود را کم کنید. یاد بگیرید فقط کارهایی را قبول کنید که دوست دارید. خلاقیت خود را بارور کنید زیرا خلاقیت پادزهر درماندگی است. اگر خلاق باشید، حتماً می‌توانید حس درماندگی را از خود دور کنید. استرس خود را مدیریت کنید زیرا هر قدر میزان استرس بالاتری داشته باشید، احساس ناتوانی و ضعف بیشتری خواهید کرد. علاوه بر اینها، بهتر است از سرعت انجام کارهای خود بکاهید، زیرا وقتی سرعت انجام کارها بسیار بالا باشد، طبیعی است که فرصت تجدید خاطره نخواهید داشت.

خواب طولانی به مدت بیشتر از یک ساعت در بعد از ظهر یکی از عواملی است که احتمال ابتلا به آلزایمر را افزایش می دهد.

به گزارش وب دا، عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی مشهد با اشاره با بیان اینکه بیماری آلزایمر یکی از شایع ترین بیماری های دوران سالمندی است، اظهار داشت: یکی از عواملی که احتمال ابتلا به این بیماری را افزایش می دهد عوامل ژنتیکی است.

دکتر علیرضا سجادی بیماری های روانی را چند علتی دانست و تصریح کرد: در بسیاری از موارد وضعیت جسمی سبب به وجود آمدن مشکلات روانی می شود.

استادیار دانشگاه علوم پزشکی مشهد در این راستا ادامه داد: به ویژه در سالمندان به دلیل مصرف داروهای مختلف برای بیماری های خاص خود و عوارضی که در پی مصرف این داروها پدید می آید احتمال ابتلا به اختلالات روانی مانند افسردگی، اختلالات شناختی و زوال عقلی و اضطرابی بالا می رود.

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی مشهد با بیان اینکه به وجود آمدن اختلالات روانی اختلالات جسمانی را نیز در پی دارد، خاطر نشان کرد: به عنوان مثال فردی که به بیماری افسردگی مبتلا می شود به طور ناخود آگاه به کم اشتهایی دچار می شود و این مساله موجب بروز آسیب هایی در برخی نقاط بدن مانند دستگاه گوارش می شود.

وی با اشاره به عواملی که موجب پیشگیری از اختلالات روانی در دوره سالمندی می شود، تصریح کرد: فعالیت ذهنی و اجتماعی، استفاده از رژیم های غذایی که در آن ویتامین بی وجود داشته باشد، خواب منظم و ورزش از راهکارهایی هستند که احتمال ابتلا به اختلالات روانی را در سالمندی کاهش می دهند.

دکتر سجادی در ادامه با اشاره به نقش نحوه زندگی در دوره جوانی در اختلالات دوران سالمندی تاکید کرد: بدیهی است افرادی که زندگیشان از یک نظم منطقی برخوردار بوده است کمتر در معرض ابتلا به بیماری های جسمی و اختلالات روانی در دوره سالمندی هستند.

وی افزود: این در حالی است که تجربه کردن برخی از مسائل مانند مرگ والدین در دوران کودکی موجب مستعد کردن زمینه برای ابتلای افراد به بیماری های جسمی و اختلالات روانی در دوران سالمندی است.

================
  خواب طولانی نیمروزی یکی از عوامل ابتلا به آلزایمر
نظرات 96 + ارسال نظر
دریا جمعه 26 آبان 1391 ساعت 05:25 ب.ظ http://zinat.blogsky.com

سلام
نمیدونم شما پزشک هستید یانه

اما مطالبتون هر چند از بعضی چیزهاش سر درنمیارم برام جالبه چون توش حرفی از پزشکیه

من خودم عاشقم عاشق آرزوهامم یکی از آرزوهام رسیدن به شغل مقدس پزشکیه
رشتم تجربیه تازه اوله راهم اما خب امید رسیدنو خیلی زود از دست دادم

من عاشق بیمارستان فضاش حتی تک تک مریضام دلم میخواس
کمکشون کنم

ولی...

حداقل آرزو اینه کسایی که تلاششون از من زیاد تره به اهدافشون برسن

خوشحال میشم به وب منم سر بزنید.

بدرود تا درودی دیگر

علی صادقی جمعه 21 مهر 1391 ساعت 06:47 ب.ظ

سلام
آیا همه کسانی که در ذخیره قبول شدن و انصراف دادن حاضرین از طریق نمایندگان شهرمان اعتراض خود را نسبت به اعمال قانون عدم شرکت در دوره دستیاری آتی
اعلام کنیم.
اگر خواستید شماره نمایندگان قابل دسترس است
لطفا هرکس موافق پیام بذاره

لیلا جمعه 21 مهر 1391 ساعت 01:59 ب.ظ http://sinmeslesalamat.blogfa.com

با سلام.وبلاگ بسیار پرباری دارید.خوشحال میشم از وبلاگ من هم دیدن کنید

[ بدون نام ] پنج‌شنبه 20 مهر 1391 ساعت 03:16 ب.ظ

کسی از تاریخ امتحان دستیاری ۱۳۹۱ خبر نداره.
مثل اینکه چون اخر عمر وزارتخانه است همه بیخیال کار کردن شده اند
پس چرا تاریخ امتحان را بطور رسمی اعلام نمیکنند

خانوم دکترای زشت بخونن پنج‌شنبه 20 مهر 1391 ساعت 02:03 ق.ظ

نتخاب رنگ

چشمان قهوه ای

رنگ بنفش اولین رنگی است که به چشمان قهوه ای توصیه می شود .به گزارش پرشین وی رنگ سبز ، طلایی و مسی را نیز می توانید امتحان کنید.

چشمان آبی

رنگ سبز، نارنجی یا خط چشم برنزی را انتخاب کنید و یا سایه های رنگ آبی را را امتحان کنید و بهترین آن را برگزینید.

چشمان سبز

خط چشم سبز و همین طور رنگ قهوه ای و مسی نیز برای چشمان سبز بسیار مناسب است.

نکات استفاده از خط چشم های رنگی

خط چشم های رنگی می توانند با سایه های هم رنگ و یا متضاد آن استفاده شوند.به گزارش پرشین وی اطمینان حاصل کنید که هر دو رنگ به شما می آید و مخالف یکدیگر باشند.

ابتدا سایه را بزنید و بعد خط چشم ، چرا که طولانی تر باقی می ماند.

شما می توانید از یک قلم آرایشی مرطوب به شکل قلم خط چشم استفاده کنید تا با استفاده از سایه چشم ، خط چشم رنگی برای خود درست کنید.

اگر به دنبال ظاهری شادتر برای جشن هستنید می توانید از ریمل رنگی متضاد با خط چشم استفاده کنید.


همچنین می توانید از دو رنگ خط چشم با یکدیگر و به گزارش پرشین وی هرکدام را در پلک بالا و پایین به کاربرید.

گرچه در موارد غیر جشن ، باید بسیار بااحتیاط از خط چشم رنگی استفاده کنید، چرا که رنگ تند آن زیاد برازنده نخواهد بود و در مواقع معمولی می توانید از رنگ مات و بی رنگ آنها استفاده کنید.

سعید چهارشنبه 19 مهر 1391 ساعت 10:50 ق.ظ

ممنون از 25باند عزیز به خاطر این متن زیبا و تاثیز گذار میید باشید

محسن سه‌شنبه 18 مهر 1391 ساعت 03:22 ب.ظ

خیلی ممنون متن بسیار تاثیر گذاری بود . متاسفانه از قدیم تا الان در مورد افراد جذامی همیشه بد برخورد شده ... خدا همه ی ما را به خیر کند

[ بدون نام ] سه‌شنبه 18 مهر 1391 ساعت 11:13 ق.ظ

من روزه ام را از روی هوس نشکستم | منصور حلاج
به نام خدا ...
همه می دونید که بیماری جزام ذره ذره گوشت و تن را می خوره و یهو می بینید که یکی یک طرف از صورتش کاملا ریخته و نه لپ داره نه گونه ....و از بیرون صورت دندوناش معلومه ....یا یک تیکه از استخوان دستشون معلومه و گوشتاش همه ریخته ....بیمارای جزامی چهره های خیلی خیلی دردناکی دارند .طوری که هر کسی نمی تونه بهشون نگاه کنه ....

الان این افراد خیلی کم شدن و جلو این بیماری داره گرفته میشه ... یه دهکده ای است نزدیک تبریز که اون ادمها را توش نگه داری می کنند ....باورتون میشه وقتی در خواست دادن برای این که چند تا پرستار استخدام کنند تا به اونها غذا بده هیچ کس حاظر نشد ...چرا خیلی ها اومدند تا کار کنند ولی وقتی از نزدیک اون جا را دیدند همه جا زدند .....
در خواست را جهانی دادند .....چند تا راهبه از فرانسه و ایتالیا بلند شدند اومدند واسه پرستاری از این ادما ....
چند تا راهبه !!! اون هم از کشور های دیگه ! .

به هر حال ...

داستان از اون جایی شروع میشه که ...
ظهر یکی از روزهای رمضان بود ....حسین حلاج همیشه برای جزامی ها غذا می برده و اون روز هم ...داشت از خرابه ایی که بیماران جزامی توش زندگی می کردند می گذشت ....جزامی ها داشتند ناهار می خوردند ...ناهار که چه ؟ ته مونده ی غذاهای دیگران و و چیزهایی که تو اشغال ها پیدا کرده بودند و چند تکه نان...یکی از اون ها بلند میشه به حلاج می گه : بفرما ناهار !
- مزاحم نیستم ؟
- نه بفرمایید.
حسین حلاج میشینه پای سفره ....یکی از جزامی ها رو بهش می گه : تو چه جوریه که از ما نمی ترسی ...دوستای تو حتی چندششون می شه از کنار ما رد شند ...ولی تو الان....
حلاج میگه : خب اون ها الان روزه هستند برای همین این جا نمیاند تا دلشون هوس غذا نکنه .
- پس تو که این همه عارفی و خدا پرستی چرا روزه نیستی ؟
- نشد امروز روزه بگیرم دیگه ...

حلاج دست به غذا ها می بره و چند لقمه می خوره ...درست از همون غذا هایی که جزامی ها بهشون دست زده بودند ...

چند لقمه که می خوره بلند میشه و تشکر می کنه و می ره ....

موقع افطار که میشه منصور غذایی به دهنش می زاره و می گه : خدایا روزه من را قبول کن ....
یکی از دوستاش می گه : ولی ما تو را دیدیم که داشتی با جزامی ها ناهار می خوردی

حسین حلاج در جوابش می گه : اون خداست ...روزه ی من برای خداست ...اون می دونه که من اون چند لقمه غذا را از روی گرسنگی و هوس نخوردم ....دل بنده اش را می شکستم روزه ام باطل می شد یا خوردن چند لقمه غذا ؟؟؟

[ بدون نام ] سه‌شنبه 18 مهر 1391 ساعت 11:02 ق.ظ

[ بدون نام ] دوشنبه 17 مهر 1391 ساعت 01:42 ب.ظ

در زمان نه چندان دور و در محکمه حضرت علی (ع) معنی حکومت اسلامی را خواهی فهمید
افسوس که زمان توبه برای مفت خورها خیلی دیر خواهد بود

به دوشنبه 17 مهر 1391 ساعت 10:33 ق.ظ

به بابا بزرگ دوشنبه 17 مهر 1391 ساعت 10:32 ق.ظ

لطفا در پاسخگویی رعایت شان و حرمت افراد و جامعه را کرده و از ادبیات مناسب استفاده کنید ارباب و رعیت اصلا برازنده جامعه اسلامی ما نیست و مصداق غلط و غیر اخلاقی است بیشتر مراقب کلامتان باشید ممنوم

[ بدون نام ] یکشنبه 16 مهر 1391 ساعت 07:25 ب.ظ

راست میگی شدیم رعیت هر کار بخوان باهامون میکنن یه بار محروم میکنن یه بار هم نمیکنن

[ بدون نام ] یکشنبه 16 مهر 1391 ساعت 02:11 ب.ظ

هشدار وزارت بهداشت به متقاضیان تحصیل در سوریه
رییس مرکز خدمات آموزشی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با اشاره به فعالیت برخی موسسات برای اعزام دانشجو به کشور سوریه، گفت: هیچ تسهیلاتی به دانشجویانی که در زمان بحران به سوریه بروند، تعلق نمی‌گیرد.

پاسخ یکشنبه 16 مهر 1391 ساعت 02:05 ب.ظ

همکار گرامی در کشور ما همه چیز امکان دارد و غیر ممکن وجود ندارد.
هر چه باشد انها ارباب هستند و ما رعیت . هر کاری خواستند میتوانند انجام دهند. کلید بهشت و جهنم در دستانشان است و ما برده هایشان

[ بدون نام ] یکشنبه 16 مهر 1391 ساعت 01:57 ب.ظ

بنظرتون این خبر وبدا درسته:: افراد بد اخلاق بیشتر به بیماری قلبی مبتلا می شوند

اقایی یکشنبه 16 مهر 1391 ساعت 01:14 ب.ظ

به نظر می رسد تخلف در مرحله اول اعلام جایگزین از مراحل برای اعزا راحت تر بوده است.بعضی گویی مطمین بودن ذخیره قبولند!!

اقایی یکشنبه 16 مهر 1391 ساعت 01:13 ب.ظ

به نظر می رسد تخلف در مرحله اول اعلام جایگزین از مراحل برای اعزا راحت تر بوده است.بعضی گویی مطمین بودن ذخیره قبولند!!

[ بدون نام ] شنبه 15 مهر 1391 ساعت 04:43 ب.ظ

ذخیره های مرحله دوم را کی اعلام میکنند

رکسانا شنبه 15 مهر 1391 ساعت 12:58 ب.ظ http://iranbanooo.blogsky.com

مرسی بابابزرگ از راهنماییات

الینا شنبه 15 مهر 1391 ساعت 09:48 ق.ظ

کرمی عالی است شک نکن برای کسش که وقت کم داره کم نظیره من که دارم میخونم و مدام پشتیبانم تاکید میکنه که دیگه سراغ جایی دیگه نرم حتی 4 ساعته ان هم عالی و خیلی جواب میده به شرط اینکه چند بار خوانده بشه

ب شنبه 15 مهر 1391 ساعت 09:44 ق.ظ

تاریخ ازمون دستیاری کی است؟ دقیقا کی ازمون برگزار میشود؟

[ بدون نام ] جمعه 14 مهر 1391 ساعت 01:24 ب.ظ

معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی تهران خبر داد:
راه‌اندازی رشته پزشک خانواده در دانشگاه علوم پزشکی تهران تا بهمن

جمعه ۱۴ مهر ۱۳۹۱ - ۰۹:۵۸
معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی تهران با بیان اینکه تمامی ساز و کارهای راه‌اندازی رشته پزشک خانواده در دانشگاه آماده شده است، گفت: این رشته در دوره تخصصی راه‌اندازی می‌شود و دانشجویان دوره‌های آموزشی خود را به صورت متناوب در دانشگاه و محل کار می‌گذرانند.

دکتر محمد جلیلی در گفت‌وگو با خبرنگار دانشگاهی ایسنا منطقه دانشگاه علوم پزشکی تهران، از راه‌اندازی رشته پزشک خانواده تا نیمه دوم سال جاری در دانشگاه علوم پزشکی تهران خبر داد و افزود: خوشبختانه در حال حاضر تمامی ساز و کارهای راه‌اندازی این رشته در دانشگاه به اتمام رسیده و تمام تلاش دانشگاه بر این است که از نیمه دوم سال جاری یعنی از بهمن ماه پذیرش دانشجویان در این رشته را شروع کنیم.

وی در ادامه با بیان اینکه پزشک خانواده در مقطع تخصصی در دانشگاه راه‌اندازی خواهد شد، تصریح کرد: در حال حاضر برنامه آموزشی این رشته مصوب شده است و به دلیل اینکه ساز و کارهای اجرایی آن از نظر نحوه آموزش در حال پیگیری است و نیازمند این هستیم که هماهنگی‌هایی در دانشکده انجام شود این رشته با کمی تاخیر راه‌اندازی می‌شود.

دکتر جلیلی همچنین با بیان اینکه نوع آموزش دانشجویان در رشته پزشک خانواده متفاوت‌تر از سایر رشته‌های تخصصی است، اظهار کرد: کسانی که در این رشته تحصیل می‌کنند قرار نیست چند سالی از فیلدکاری خود جدا و در دانشگاه تحصیل کنند بلکه آنها باید به صورت متناوب، دوره‌هایی را در دانشگاه طی کنند و بخشی از آموزش خود را نیز در همان محل کار خود ببینند.

معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی تهران با بیان اینکه رشته پزشک خانواده برای اولین بار در این دانشگاه راه‌اندازی می‌شود، گفت: ظرفیت پذیرش دانشجو در این رشته بستگی به تقاضا دارد و حد‌و نصاب‌ها دارد.

[ بدون نام ] جمعه 14 مهر 1391 ساعت 11:23 ق.ظ

هفت راز خوشبختی از کوروش کبیر:
متنفر نباش.
عصبانی نشو.
ساده زندگی کن و کم توقع باش.
همیشه لبخند بزن.
زیاد ببخش.
یک دوست خوب داشته باش.
هیچ گاه معبودت را از دلت بیرون نکن ....!!!

حالا کی میخواد دوست خوب من بشه

بابا بزرگ جمعه 14 مهر 1391 ساعت 11:11 ق.ظ

به همکاران گرامی در مورد انتخاب جزوه:
همکار گرامی جزوه ها موفقیت ما را رقم نمی زنند بلکه این خوانندگان جزوه ها هستند که انها را با ارزش میکنند.
جزوه ها غیر از حجم و نحوه ارائه مطالب هیچ فرقی نسبت به همدیگر ندارند. تنها علت موفقیت قبول شده ها این بود مطالبشان را بارها و بارها خواندند و تلاش کردند تا به نتیجه رسیدند. حتی بدترین جزوه ها را هم خوب بخوانی به بهترین نتیجه خواهی رسید و بهترین جزوه ها را اگر خوب نخوانی به نتیجه نخواهی رسید.
انتخاب جزوه فقط بر اساس فرمت نوشتاری و حجم ان است. اگر وقت داری جزوه پر حجم تر و اگر وقت نداری جزوه های کم حجم تر انتخاب کن.
تنها دلیل موفقیت هر کس تلاش درست؛ انجام وظیفه و پشتکار است نه نوع جزوه!
بازم تاکید میکنم این خواننده جزوه است که به ان ارزش میبخشد نه خود جزوه! حتی خیلی از این موسسات نفرات برتر دانشگاهها را رایگان بورس میکنند تا ارزش جزوات خود را بالا ببرند چرا که میدانند قبولی انها بخاطر تلاش درست خودشان است نه جزوه مربوطه!
ضمنا همه موسسات به جزوات همدیگر سرک میکشند و نکات لازم را از همدیگر کپی برداری میکنند.
یکی از دلایل عدم موفقیت ما این است که همیشه علت را در خارج از وجود خودمان جستجو میکنیم و بهمین خاطر هیچوقت به نتیجه نمی رسیم چون همیشه دیگران و محیط اطراف را باعث عدم نتیجه گیری خود میدانیم نه خودمان را! و این سیکل معیوب همچنان ادامه می یابد.
خودمان را بهتر کنیم تا جزوه هایمان بهتر شوند.

[ بدون نام ] جمعه 14 مهر 1391 ساعت 10:42 ق.ظ

به سارا جمعه 14 مهر 1391 ساعت 03:48 ق.ظ

این حرف‌های آقای ویسی قبل از بازی زده شده است. ایشان در زمین زورشان به ما نمی‌رسد از بیرون جوسازی می‌کند. اگر دایی داد می‌زند این حرف را هم بزنید که دایی چند بار نیمکت را آرام می‌کند. ما باید الفبای فوتبال را بدانیم و سپس اظهار نظر کنیم. مثلا باز هم تکرار می‌کنم اوت دستی که امروز پیکانی‌ها انداختند در هیچ کجای دنیا انداخته نمی‌شود. تیم آقای ویسی در بازی امروز آیا یک موقعیت داشت؟ یک سانتر از جناحین شد و مهاجم حریف توپ را از بالای دروازه با سر به بیرون زد. نباید دنبال جوسازی باشیم و بگوییم دایی داد و فریاد می‌کند پنالتی ما را نگرفتند اما ما نتوانستیم کاری بکنیم!!

سارا جمعه 14 مهر 1391 ساعت 03:08 ق.ظ http://drsara.blogfa.com

به بالایی
ببین اگه با نحوه نگارش جزوه های دکتر کرمی مشکلی نداری شک نکن که انتخابت درسته
هرکدوم از دوستام که قبول شد و رشته های خوب همه از کرمی خوندن

به بابا بزرگ و هنگامه جمعه 14 مهر 1391 ساعت 02:53 ق.ظ

پیرو نظر هنگامه در مورد کرمی ....دارم دیوانه می شم ..تو رو خدا به هر جیاعتقاد دارید بگید کسی نتیجه گرفته اگه خوب نیست که کلا بیخیال شم...

[ بدون نام ] جمعه 14 مهر 1391 ساعت 12:55 ق.ظ

شنبه یه عده دیگه از شر دستیاری راحت میشن

آسایا پنج‌شنبه 13 مهر 1391 ساعت 01:21 ب.ظ

خیلی ممنون بابابزرگ که اقلاً شما جواب هایی کامل میدید.

pejman پنج‌شنبه 13 مهر 1391 ساعت 12:38 ب.ظ

سلام
آقا منم میزنه "یافت نشد"چه کار باید کرد.
محروم و از این برنامه ها سر مون در نیارن...

[ بدون نام ] پنج‌شنبه 13 مهر 1391 ساعت 12:06 ب.ظ

کد رهگیری یافت نشد احتمالا قبول نشدید جهت اطمینان بیشتر میتوانی با تلفنهای سنجش تماس بگیرید و نتیجه را بپرسید.
امکان انصراف از شرکت در ذخیره های مرحله دوم وجود نداره ولی امکانش است که شرط محرومیت را از انصرافی های مرحله دوم بردارند.
کسیکه از ذخیره مرحله اول انصراف بدهد در ذخیره های مرحله دوم شرکت داده نمی شود.
تاریخ امتحان دستیاری اخر فروردین ماه است و تاریخ ان بعد از مشخص شدن تکلیف امتحان دستیاری ۳۹ اعلام خواهد شد.
موفق باشید

سوته دلان پنج‌شنبه 13 مهر 1391 ساعت 11:42 ق.ظ

تاریخ ازمون دستیاری کی است؟ دقیقا کی ازمون برگزار میشود؟

[ بدون نام ] پنج‌شنبه 13 مهر 1391 ساعت 10:26 ق.ظ

سلام
من مطمئنم کد رهگیریمو درست وارد میکنم، چون باقیه اطلاعات مربوط به ثبت نام و کارنامه و انتخاب رشتمو بازمیکنه و اطلاعات خودمه. اما برای نتایج تکمیل ظرفیت، مینویسه یافت نشد. یعنی چه؟! کسی میتونه کمک کنه؟!! به معنای پذیرفته نشدنه؟!

[ بدون نام ] پنج‌شنبه 13 مهر 1391 ساعت 02:42 ق.ظ

ZAKHIRE HAYE TEHRAN , BAYAD SHANBE SOBH BERID DANESHGAH TEHRAN , ALBATE GOFTAN MISHE TELEPHONI PEYGIRI KARD , AMA DOROST TAR INE KE KHODETUN HOZUR DASHTE BASHID UNJA

[ بدون نام ] پنج‌شنبه 13 مهر 1391 ساعت 02:40 ق.ظ

AGE TUYE MARHALEYE AVALE ZAKHIRE HA PAZIROFTE NASHIM , DIGE EMKAANESH NIST KE AZ SHERKAT TUYE MARHALEYE DOVOM E ZAKHIRE HA ENSERAF BEDIM?

MISHE JAVAB BEDID LOTFAN ?

[ بدون نام ] چهارشنبه 12 مهر 1391 ساعت 11:41 ب.ظ

از ذخیره های تهران کسی با دانشگاه تماس نگرفته که چه خاکی تو سرشان کنند

دکتر شریعتی چهارشنبه 12 مهر 1391 ساعت 02:49 ب.ظ

میخواهم بگویم ……
فقر همه جا سر میکشد …….
فقر ، گرسنگی نیست ، عریانی هم نیست ……
فقر ، چیزی را ” نداشتن ” است ، ولی ، آن چیز پول نیست ….. طلا و غذا نیست …….
فقر ، همان گرد و خاکی است که بر کتابهای فروش نرفتهء یک کتابفروشی می نشیند ……
فقر ، تیغه های برنده ماشین بازیافت است ،‌ که روزنامه های برگشتی را خرد میکند ……
فقر ، کتیبهء سه هزار ساله ای است که روی آن یادگاری نوشته اند …..
فقر ، پوست موزی است که از پنجره یک اتومبیل به خیابان انداخته میشود …..
فقر ، همه جا سر میکشد ……..
فقر ، شب را ” بی غذا ” سر کردن نیست ..
فقر ، روز را ” بی اندیشه” سر کردن است






پروردگارا
به من بیاموز ، دوست بدارم کسانی را که دوستم ندارند
گریه کنم برای کسانی که هیچگاه غم مرا نخوردند
لبخند بزنم به کسانی که هرگز تبسمی به صورتم ننواختند
و عشق بورزم به کسانی که عاشقم نیستند

شب،قدر
خدایــــــــــا سرنوشت مرا خیر بنویس
تقدیری مبارک
تا هرچه را که تو دیر می خواهی زود نخواهم

نامه ای از بهترین پدر دنیا
چه بسا تلاش کننده ای که به زیان خود می کوشد
هرکس پرحرفی کند یاوه می گوید و آن کس که بیندیشد آگاهی یابد

[ بدون نام ] چهارشنبه 12 مهر 1391 ساعت 01:13 ب.ظ

انصراف از ذخیره چه مرحله اول چه مرحله دوم محرومیت دارد.
فرم انصراف از جایگزینی همان بار اول برای هر دو مرحله بود و نمیتوان تغییر داد
یافت نشد یعنی اینکه شماره رهگیری شما اشتباه است و باید شماره را درست وارد کنید
با تشکر

[ بدون نام ] چهارشنبه 12 مهر 1391 ساعت 12:54 ب.ظ

قبولی های دانشگاه تهران با چه شماره ای باید تمای بگیرند ذخیره ششم هستم
من از شهر دور باید بیام و نمی تونم
ممنون اگر راهنمایی کنید

هنگامه چهارشنبه 12 مهر 1391 ساعت 12:51 ب.ظ

کرمی دیگه جواب نمیده.تستاش پیش پا افتاده وتکراری شدن.گایدلاین خیلی خوبه به شرط اینکه بادقت بخونی

کمک چهارشنبه 12 مهر 1391 ساعت 12:13 ب.ظ

کسی می تونه راهنمایی کنه کسایی که کرمی خوندن چطور جواب گرفتن؟؟؟؟؟؟

[ بدون نام ] چهارشنبه 12 مهر 1391 ساعت 12:12 ب.ظ

به آسانا چهارشنبه 12 مهر 1391 ساعت 11:51 ق.ظ

در فرم راهنمای انتخاب رشته (که بعد از اعلام نمره و رتبه دادن ) انصراف از مرحله اول و جایگزین محرومیت داره نه مرحله دوم
نکران نباشید

آسایا چهارشنبه 12 مهر 1391 ساعت 11:16 ق.ظ

روز به خیر
پیغام یافت نشد،بعد از وارد کردن کد رهگیری میاد ،یعنی چه؟
یعنی پذیرفته نشدید؟!!!!
واسه انصراف از تکمیل ظرفیت مرحله بعد چه باید کرد؟!! چیزی در سایت ننوشتن.

[ بدون نام ] چهارشنبه 12 مهر 1391 ساعت 02:33 ق.ظ

من هم از همین می ترسم ، دو بار هم زنگ زدم گفتن فردا زنگ بزن

[ بدون نام ] چهارشنبه 12 مهر 1391 ساعت 01:26 ق.ظ

به دو تا بالایی
سرکارت گذاشتند مگه میشه دانشگاه نداند که چند نفر انصراف داده اند و چند نفر نیاز دارند مگه اینکه طبق معمول کاسه ای زیر نیم کاسه باشه و بدنبال پرکردن جیب خودشان باشند

[ بدون نام ] چهارشنبه 12 مهر 1391 ساعت 01:23 ق.ظ

این نفریکه رادیولوژی زاهدان قبول شده و پول میخواد نره بزودی دستگیر خواهد شد
بهتر بود به سلطان فروش سوالات رزیدنتی هم اشاره میکردید

به 2 تا بالایی چهارشنبه 12 مهر 1391 ساعت 12:21 ق.ظ

میشه حداقل بگین کدوم دانشگاه؟
من که زنگ زدم میگن ما خودمون هم نمی دونیم چند نفر میخواییم!!!!

[ بدون نام ] چهارشنبه 12 مهر 1391 ساعت 12:10 ق.ظ

همین کار ها رو کردید که محرومیت در ازمون سال بعد را برای قبولی ها گذاشتن
یک نفر درستکار ژیدا نمیشه تو این مملکت!
طرف امتحان میده قبول میشه بعد پول میگیره نتمی ره و سال بعد دوبار ه امتحان میده و باز میفروشه
دست وزارتخانه درد نکنه که انصرافی ها را از امتحان سال بعد محروم کرد

[ بدون نام ] چهارشنبه 12 مهر 1391 ساعت 12:03 ق.ظ

منم نفر اول ذخیره رشته .... هستم به من گفتن چقدر بهت بدیم تا حتما ثبت نام کنی تا ما محروم نشیم
منم گفتم این حرفها چیه اقا؟
اصلا شما بفرمایید بجای من

به شما هم از دانشگاه تماس گرفتند یا فقط به من زنگ زدند؟ احتمالا میترسند از دستشان در برم

[ بدون نام ] سه‌شنبه 11 مهر 1391 ساعت 10:40 ب.ظ

من پارسال قیمت حدود 60-50 شنیدم(فقط شنیدم، مطمئن نیستم)

آهو سه‌شنبه 11 مهر 1391 ساعت 10:24 ب.ظ

سلام دوستان عزیز
نمره و رتبتون را لطفا بنویسید

دریا سه‌شنبه 11 مهر 1391 ساعت 10:22 ب.ظ

عفونی شهید بهشتی نمره و رتبتون چند بوده لطفا؟

[ بدون نام ] سه‌شنبه 11 مهر 1391 ساعت 09:01 ب.ظ

دوستان به نظرتون چقدر بدم به نفر اول ذخیره رادیولوژی زاهدان بره کنار؟
لطفا جواب بدهید اورژانسی میخوام

[ بدون نام ] سه‌شنبه 11 مهر 1391 ساعت 08:45 ب.ظ

مثلا رادیولوژی اصفهان یا شیراز

[ بدون نام ] سه‌شنبه 11 مهر 1391 ساعت 07:07 ب.ظ

نفر اول عفونی بهشتی کیه؟

[ بدون نام ] سه‌شنبه 11 مهر 1391 ساعت 07:00 ب.ظ

من از طریق لینکی که بابا بزرگ گذاشته می روم ارور نمی ده ولی وقت از طریق سایت سنجش می روم ارور می ده که احتمالا بخاطر شلوغی سایت سنجش است امتحان کنید
من حتی یک ریال هم نمیدهم ارزش هر رشته به زحمتی که میکشی است نه پولی که میدهی
قبولی از پزشک قانونی با زحمت خودت خیلی با ارزشتر از رادیولوژی دانشگاه هاروازد با پوله

[ بدون نام ] سه‌شنبه 11 مهر 1391 ساعت 06:59 ب.ظ

قیمت به شهر قبولی هم ربط داره ، کجا؟

[ بدون نام ] سه‌شنبه 11 مهر 1391 ساعت 06:39 ب.ظ

ما که از این پول ها نداریم ولی خوشحال میشیم قیمتو بدونیم

[ بدون نام ] سه‌شنبه 11 مهر 1391 ساعت 05:22 ب.ظ

KESI AZ ZAKHIRE HAAYE RAVAAN PEZESHKI E DANESHGAH TEHRAN KHABAR NADARE ?

[ بدون نام ] سه‌شنبه 11 مهر 1391 ساعت 05:18 ب.ظ

دوستان عزیز حاظرید چقدر پول بدین که رادیولوژی قبول شید؟
لطفا نظر دهید بعدا دلیل کارم رو میگم
thx

[ بدون نام ] سه‌شنبه 11 مهر 1391 ساعت 05:17 ب.ظ

دوستان عزیز حاظرید چقدر پول بدینکا رادیولوژی قبول شید؟
لطفا نظر دهید بعدا دلیل کارم رو میگم
thx

سایه سه‌شنبه 11 مهر 1391 ساعت 04:23 ب.ظ

بچه ها یی که این صفحه رو می خونن لطفا اگه می دونید چجوری میشه رفت نتایج رو دید بهم بگین...صفحه من فقط ارور میده؟

محسن سه‌شنبه 11 مهر 1391 ساعت 02:22 ب.ظ

همگی تلاش کنیم تا محرومیت بخاطر انصراف لغو بشه . واقعاْ ظلمه که ۳ سال گذاشتند بچه ها انصراف بدهند و سر ما نمیذارند . حداقل باید هنگام انتخاب رشته اینبار هشدار میدادند

به ذخیره سه‌شنبه 11 مهر 1391 ساعت 02:13 ب.ظ

شما کرمانشاه چی قبول شدین؟اگه میشه رتبتونم بگین

ذخیره سه‌شنبه 11 مهر 1391 ساعت 02:07 ب.ظ

دوستان کسی کرمانشاه قبول شده؟
به شما هم گفتن فاکس کنید؟

کمک سه‌شنبه 11 مهر 1391 ساعت 01:23 ب.ظ

دوستان خواهش میکنم کمک کنین نفراول داخلی بندرعباس کیه؟من نفر ۲ام.

؟؟ سه‌شنبه 11 مهر 1391 ساعت 12:25 ب.ظ

هی من دارم خل میشم چرا من نمیتونم اصلا سایتو باز کنم. نه با اکسپلورر و نه با موزیلا!

بی نام سه‌شنبه 11 مهر 1391 ساعت 12:23 ب.ظ

من هم نمیتونم برم توی سایت سنجش چرا؟؟؟؟

سایه سه‌شنبه 11 مهر 1391 ساعت 11:56 ق.ظ

من وقتی روی لینک نتایج ذخیره کلیک می کنم صفحه ارور می ده مال کسی هم اینجوره؟

[ بدون نام ] سه‌شنبه 11 مهر 1391 ساعت 11:38 ق.ظ

فکر کنم کد را اشتباه وارد میکنی. باید بنویسه قبول نشدی، آی ام ساری!
برای اطلاع از تعداد ذخیره ها میتونین زنگ بزنین به دانشگاهتان و بپرسید

[ بدون نام ] سه‌شنبه 11 مهر 1391 ساعت 09:16 ق.ظ

بعد ازاینکه کد رهگیری رو وارد میکنم ،میگه یافت نشد.کسی میدونه یعنی چه?کد رو درست وارد میکنم

[ بدون نام ] سه‌شنبه 11 مهر 1391 ساعت 08:51 ق.ظ

به بالایی میتونی زنگ بزنی به دبیرخانه نتیجه ات را بپرسی.
من که خبر نداشتم قبول شدم کسی هم از طرف دانشگاه و دبیرخانه به من نگفته بود قبول شدم پس نمیروم ثبت نام کنم و اینها هم حق ندارند محرومم کنند! دیگه ذخیره ها را چرا محروم میکنند! اون قبولی اصلی ها را باید محروم کنند تا انصراف ندهند نه ذخیره ها را!

[ بدون نام ] سه‌شنبه 11 مهر 1391 ساعت 08:43 ق.ظ

توی ایمیلی که هنگام ثبت نام کردن نوشته بودی کد رهگیری را برایت فرستادند البته اگر پاکش نکرده باشی.
همینطور اگر فرم ثبت نام را که پرینت کرده بودی اگر دور نینداخته باشی کد رهگیری را در اخرش نوشته.
اگر اینو هم نداشته باشی مطمئن باش قبول نشدی

[ بدون نام ] سه‌شنبه 11 مهر 1391 ساعت 08:09 ق.ظ

بابا بزرگ اکه کد رهگیری قراموش وشماره قیش درا ندارم چه کار کنم

به بالایی سه‌شنبه 11 مهر 1391 ساعت 05:14 ق.ظ

اینجا همه ۳-۴ تا زن دارند و ظرفیت همه تکمیل است برو در همون پارس مدیک یا جاهای دیگه دنبال نداشته هات بگرد

[ بدون نام ] سه‌شنبه 11 مهر 1391 ساعت 01:21 ق.ظ

پرگار از پارس مدیک
شوهر میخوام .

پاندا دوشنبه 10 مهر 1391 ساعت 11:42 ب.ظ

جراحی شیراز اولویت 2
یعنی چن تا میخواد!!!!

[ بدون نام ] دوشنبه 10 مهر 1391 ساعت 11:32 ب.ظ

4 TA ZAKHIREYE AVAL E RAVAAN PEZESHKI E TEHRAAN , NIASTAN ?
LOTFAN BEGID

[ بدون نام ] دوشنبه 10 مهر 1391 ساعت 10:54 ب.ظ

به من نوشته هیچی قبول نشدی برو پزشک خانواده کار کن البته اگر بهت پول دادند

[ بدون نام ] دوشنبه 10 مهر 1391 ساعت 10:35 ب.ظ

کد رهگیری غلط وارد میکنی
بیچاره اولویتهای دوم سوم جرا باید بروند دانشگاه؟
مثل بچه یتیم ها باید گردنمان رو کج کنیم وایستیم ببینیم اولویت اول می اد ثبت نام کنه یا نه؟

[ بدون نام ] دوشنبه 10 مهر 1391 ساعت 10:34 ب.ظ

بعد ازاینکه کد رهگیری رو وارد میکنم ،میگه یافت نشد.کسی میدونه یعنی چه؟

نفس دوشنبه 10 مهر 1391 ساعت 10:32 ب.ظ

سلام این پیغام یافت نشد که بعد از ئارد کردن کد رهگیری میاد ،یعنی چه؟

[ بدون نام ] دوشنبه 10 مهر 1391 ساعت 10:12 ب.ظ

نمره رتبه محرمانه است اگر بگم میشناسی

کاشکه منم روان تهران قبول می شدم نمره ام نرسید

[ بدون نام ] دوشنبه 10 مهر 1391 ساعت 09:59 ب.ظ

داخلی تهران اولویت ۹
اگر نروم محروم می شم یا نه؟
کاش که وزارتخانه شفاف سازی میکرد!
حداقل میگفت از چند نفر اعلام شده نهم شدم
از ۳۰ نفر یا از ۹ نفر؟
حالا باید چکار کنیم بزنیم برقصیم!
لااقل میگفت چکار باید کرد

آشنا دوشنبه 10 مهر 1391 ساعت 09:48 ب.ظ

ارتوژدی تهران تا اولویت چند اعلام شده؟

پدرام دوشنبه 10 مهر 1391 ساعت 09:23 ب.ظ

سلام اولویت اول روان پزشکی زنجان میشه خودشو لطفا معرفی کنه/

[ بدون نام ] دوشنبه 10 مهر 1391 ساعت 08:36 ب.ظ

داخلی بندرعباس الویت ۱ کیه؟

محسن دوشنبه 10 مهر 1391 ساعت 08:31 ب.ظ

لطفاْ رتبتون رو بگید

[ بدون نام ] دوشنبه 10 مهر 1391 ساعت 08:11 ب.ظ

ravaan pezeshki e tehran , olaviate 5

kese dige ee ravan e tehran nist ?

[ بدون نام ] دوشنبه 10 مهر 1391 ساعت 08:04 ب.ظ

لطفا نمره و رتبه خود را بگویید . با تشکر

شیخ پشم الدین کشکولی دوشنبه 10 مهر 1391 ساعت 07:53 ب.ظ

اورژانس تهران اولویت۱۳

[ بدون نام ] دوشنبه 10 مهر 1391 ساعت 07:29 ب.ظ

داخلی تهران قبول شدم
چند نفر ذخیره اعلام کرده

[ بدون نام ] دوشنبه 10 مهر 1391 ساعت 07:17 ب.ظ

جراحی تهران نفر یازده

ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد