خانه پزشک

اللَّهُمَّ صَلِّ عَلَى مُحَمَّدٍوَآلِ مُحَمَّد لعنت خدابرسوال فروشان وحامیانشان اللَّهُمَّ صَلِّ عَلَى مُحَمَّدٍوَآلِ مُحَمَّدٍ

خانه پزشک

اللَّهُمَّ صَلِّ عَلَى مُحَمَّدٍوَآلِ مُحَمَّد لعنت خدابرسوال فروشان وحامیانشان اللَّهُمَّ صَلِّ عَلَى مُحَمَّدٍوَآلِ مُحَمَّدٍ

۴۷ روز

اوست عادل  

لعنت خداوند و رسول خدا(ص) و ائمه اطهار(ع) بر تمام مسئولان شیطانی منافق در حکومت اسلامی که با دزدی و خیانت و پایمال کردن حق مردم، آبروی دین مبین اسلام را به بازی میگیرند. عذاب ابدی فرقان در دنیا و اخرت نثارشان باد.

اللَّهُمَّ صَلِّ عَلَى مُحَمَّدٍ وَ آلِ مُحَمَّد 

لعنت خدا بر همه مسئول نماهایی که با باندبازی و خودخواهی و تمامیت خواهی به خون شهدا خیانت میکنند 

اللَّهُمَّ صَلِّ عَلَى مُحَمَّدٍ وَ آلِ مُحَمَّد 

  لعنت خدا بر سوال فروشان و حامیانشان و همه کسانیکه حق سایر داوطلبان دستیاری را در خفا ضایع می کنند؛ آمین. 

اللَّهُمَّ صَلِّ عَلَى مُحَمَّدٍ وَ آلِ مُحَمَّد


{{{{{{{{{{{{{{{{{{{{{  

 ۴۷ روز 

 «««««««««««««« 

  باانتقادازممنوعیت فعالیت پزشکان دولتی دربخش خصوصی
دبیرشورای آموزشی مجتمع بیمارستانی امام خمینی:
به‌جای تفکیک پزشکان می‌توان آموزش را به بخش خصوصی منتقل کرد ............   

 «««««««««««««« 

   نحوه نقل‌ وانتقال ومیهمانی دانشجویان علوم پزشکی اعلام شد  

رییس مرکزخدمات آموزشی:  
میهمان ‌شدن دانشجومشروط به گذراندن حداقل یک نیمسال تحصیلی دردانشگاه مبداء است
رییس مرکز خدمات آموزشی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی جزییات، نحوه نقل و انتقال و میهمان شدن دانشجویان علوم پزشکی کشور را اعلام کرد ..........   

 «««««««««««««« 

  

  یک متخصص تغذیه:
مصرف غذاهای حاوی کربوهیدرات موجب خواب ‌آلودگی در هنگام آزمون می‌شود
مصرف پرتقال در وعده صبحانه باعث بهبود عملکرد مغز می‌شود................. 

  

««««««««««««««  

  رییس دانشگاه شیراز:
دانشگاه‌ها را از امتیاز ادغام آموزش پزشکی و عالی محروم کرده‌ایم 

 رییس دانشگاه شیراز با اشاره به اینکه در هیچ کجای دنیا آموزش پزشکی از آموزش عالی جدا نیست، گفت: دنیا از این امتیاز استفاده می‌کند ولی ما دانشگاه‌های خود را از این مسئله محروم کردیم.
دکتر محمد موذنی در گفت‌وگو با خبرنگار صنفی آموزشی خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، با اشاره به ادغام آموزش عالی با آموزش پزشکی افزود: ادغام این دو، ‌کار منطقی است و به ارتقای سطح علمی دانشگاه‌ها کمک می‌کند.
وی با بیان اینکه ادغام آموزش پزشکی با آموزش عالی باعث فراهم شدن زمینه‌های همکاری در رشته‌های مرتبط می‌شود، ادامه داد: زمانی که دانشگاه‌های علوم پزشکی در کنار دیگر دانشگاه‌ها قرار می‌گیرند جایگاه این دانشگاه‌ها در رتبه بندی جهانی ارتقاء می‌یابد.
موذنی عنوان کرد: با پیش گرفتن روش فعلی توان علمی دانشگاه‌ها به دو قسمت آموزش پزشکی و عالی تقسیم شده است که این مسئله خیلی منطقی نیست.

««««««««««««««   

با آرزوی جدایی آموزش پزشکی از وزارت بهداشت{{{{{{{{{{{{{{{{{{{{

    آیت‌الله العظمی مکارم‌ شیرازی در پاسخ به استفتاء ایسنا:
تقلب در امتحان حرام است ...........................

 

 آیت‌الله العظمی مکارم‌ شیرازی در پاسخ به استفتاء ایسنا:
تقلب در امتحان حرام است
آیت‌الله العظمی مکارم‌ شیرازی تقلب در امتحان را حرام اعلام کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران، متن پاسخ این مرجع تقلید به استفتاء ایسنا درباره «تقلب در امتحان» به شرح زیر است:
«این کار حرام است، جداً از آن توبه کنید و آن را تکرار نکنید و با اعمال نیک آینده گذشته را جبران نمایید». 

البته فکر کنم این حکم خر ید  و فروش سوال را شامل نمی شود 

............ 

 - پانتی خوشگله,آرمان سبز سبز آزادی,غزاله سعادتی,سایانا سبز ایرانی, م ه د ی ه  م ه د ی ه  م ه د ی ه  م ه د ی ه م ه د ی ه   ,فرنوش سبز,شیدا شکوهی,مهناز ایرانی سبز,فروزان جنبش سبز ایران ,اردلان ساسانی سبز سبز,یاسمن   ,حامد عسکری,علی رضا  سبز,

 

یک متخصص تغذیه:
مصرف غذاهای حاوی کربوهیدرات موجب خواب ‌آلودگی در هنگام آزمون می‌شود
مصرف پرتقال در وعده صبحانه باعث بهبود عملکرد مغز می‌شود
عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز گفت: خوردن غذاهای حاوی کربوهیدرات می‌تواند موجب خواب‌آلودگی دانشجویان در هنگام آزمون شود.
دکتر رضا امانی در گفت‌وگو با خبرنگار بهداشت و درمان ایسنا منطقه خوزستان، اظهار کرد: هر فرد باید یک الگوی غذایی متعادل و متناسب داشته باشد. تناسب در مصرف مواد غذایی به این معنی است که هر فرد با توجه به سن، جنسیت و میزان فعالیت روزانه، انرژی مورد نیاز خود را با مصرف مواد غذایی دریافت کند.
وی افزود: همچنین برای داشتن رژیم غذایی متعادل لازم است از همه گروه‌های غذایی شامل لبنیات، گوشت، میوه و سبزی و انواع روغن‌ها و غلات استفاده شود.
این متخصص تغذیه تصریح کرد: با توجه به این ‌که بیشتر دانشجویان دارای سن 20 تا 25 سال هستند، می‌توان گفت میزان مواد غذایی مورد نیاز پسران در این سن، 2500 تا ‌2700 کیلو کالری و برای دختران 2000 تا 2200 کیلو کالری در روز است که البته این میزان متناسب با میزان فعالیت روزانه فرد متغیر است.
عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز خاطرنشان کرد: بیشتر امتحانات صبح‌ها برگزار می‌شوند درنتیجه مصرف صبحانه برای دانشجویان و دانش‌آموزان از اهمیت بیش‌تری برخوردار است. مصرف یک صبحانه خوب و کامل می‌تواند 20 تا 25 درصد انرژی مورد نیاز بدن در روز را تامین کند.
وی ظهار کرد: بیشتر افراد صبحانه غنی از کربوهیدرات شامل قند و شکر را ترجیح می‌دهند؛ اگرچه مصرف این موادغذایی در تامین قند خون مفید هستند، ولی مصرف این مواد پیش از امتحان موجب خواب‌آلودگی و کاهش کارایی مغز می‌شود.
امانی گفت: به دانشجویان و دانش‌آموزان توصیه می‌شود پیش از امتحان، علاوه بر مصرف کربوهیدرات، مواد غذایی حاوی پروتئین را نیز در وعده صبحانه بگنجانند. تخم ‌مرغ آب‌پز و پنیر کم‌ چرب از جمله مواد غذایی حاوی پروتئین هستند که می‌توان در وعده صبحانه از آن‌ها استفاده کرد.
این متخصص تغذیه افزود: مصرف یک عدد پرتقال و یا یک لیوان آب پرتقال تازه در وعده صبحانه برای بهبود عملکرد مغز و افزایش نشاط و شادابی فرد موثر است.
وی تصریح کرد: همچنین نوشیدن یک فنجان چای و یا قهوه به همراه مقدار اندکی شیرینی در افزیش تمرکز موثر است.
امانی خاطرنشان کرد: به دانشجویان و دانش‌آموزانی که در ساعات بعدازظهر امتحان می‌دهند نیز ضمن تاکید بر مصرف صبحانه کامل، توصیه می‌شود در وعده ناهار از خوردن غذاهای سرشار از کربوهیدات مانند برنج خودداری کنند، زیرا می‌تواند موجب خواب‌آلودگی سر جلسه امتحان شود. وعده ناهار نباید حجیم، چرب و سرخ کرده باشد.
این متخصص تغذیه اظهار کرد: همچنین مصرف ماست و دوغ پیش از امتحان توصیه نمی‌شود.
وی افزود: صبحانه و یا ناهار دو ساعت پس از مصرف تاثیر خود را بر بدن نشان می‌دهند و به همین دلیل توصیه می‌شود وعده‌های غذایی دو ساعت پیش از امتحان مصرف شوند. در فاصله مصرف صبحانه و یا ناهار تا زمان آغاز امتحان نیز می‌توان از انواع میوه‌ها و یا اندکی بیسکوییت یا کاکائوی تلخ استفاده کرد.

 .............

باانتقادازممنوعیت فعالیت پزشکان دولتی دربخش خصوصی
دبیرشورای آموزشی مجتمع بیمارستانی امام خمینی:
به‌جای تفکیک پزشکان می‌توان آموزش را به بخش خصوصی منتقل کرد
دبیر شورای آموزشی مجتمع بیمارستانی امام خمینی (ره) گفت: در صورتی که طرح تفکیک پزشکان بخش دولتی و خصوصی با شرایط و بودجه ای که هم اکنون موجود است اجرایی شود طرح موفقی نخواهد شد و به شدت از نظر کیفیت به فعالیت به مراکز آموزشی و درمانی بیمارستانها لطمه خواهد زد.
دکتر ابراهیم رزمپا در گفت‌وگو با خبرنگار صنفی آموزشی ایسنا منطقه علوم پزشکی تهران با بیان اینکه تمام اعضای هیات علمی که در بیمارستان مشغول به فعالیت هستند نباید دغدغه کار در بخش خصوصی را داشته باشند و باید تمام وقت را در مراکز آموزشی دانشگاه صرف کنند؛ اظهار داشت: این کار به شروطی امکان پذیر است که اگر این شروط فراهم نباشد این طرح موفق نخواهد شد.
وی افزود: طرح تفکیک پزشکان بخش دولتی و خصوصی در بسیاری از مراکز دانشگاهی پیشرفته نیز برقرار است اما در صورتی این طرح اجرا می شود که پزشکانی که در بیمارستان فعالیت می کنند حقوق کافی از بخش دولتی دریافت کنند و مشکلات اقتصادی نداشته باشند و ضمن اینکه به طور فیزیکی در دانشگاه و بیمارستان هستند از نظر ذهنی نیز با انرژی در این بخش فعالیت کنند.
دکتر رزمپا ادامه داد: طرح تفکیک پزشکان بخش دولتی و خصوصی فی نفسه صحیح است اما شرایط و روشی که مجلس مصوب کرده است اشتباه و کارشناسی نشده است و اعضای هیات علمی نیز در جریان این طرح نبوده اند.
عضو هیات مدیره جامعه هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران گفت: این طرح در برخی از مراکز دانشگاهی کشور مانند دانشگاه علوم پزشکی شیراز انجام شده و در عمل تجربه موفقی نبوده است.

این عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران افزود: برای بسیاری از پزشکانی که در بخش خصوصی سرمایه گزاری کرده اند و مطب دارند عملا غیرممکن است که فعالیت و سرمایه خود در این بخش را رها کنند و به بخش دولتی بیایند بنابراین درصد بسیاری زیادی که اکثرا نیز از نظر علمی و تجربه کارایی بسیار بالایی دارند به سمت کار خصوصی می روند و بخش دولتی را رها می کنند و این لطمه جبران ناپذیری به کار دانشگاه وارد می کند.
وی با بیان اینکه می توان به جای تفکیک پزشکان بخش دولتی و خصوصی، آموزش را به بخش خصوصی منتقل کرد؛ گفت: این تجربه موفقی است که در بسیاری از کشورها انجام شده و نتایج خوبی داشته است.
عضو هیات مدیره انجمن رادینولوژی ایران تصریح کرد: در صورتیکه هیچ راهکاری وجود ندارد و این طرح لزوما باید اجرایی شود پیشنهاد می شود که در مرحله اول اجرای این طرح اجباری نباشد و افرادی که داوطلبند و علاقه مند به همکاری هستند با تعدیل شرایط حقوقی و مالی و با افزایش قابل توجه حقوق که جاذبه فعالیت در بخش دولتی را این کار انجام شود و در مرحله بعد به صورت قاعده کلی انجام شود.
دبیر شورای آموزشی مجتمع بیمارستانی امام خمینی با بیان اینکه هدف از مصوبه تفکیک پزشکان بخش دولتی و خصوصی کاملا روشن نیست؛ اظهار داشت: در صورتی که هدف ایجاد تمرکز در بخش دولتی و افزایش بازدهی است این روش مناسب نخواهد بود به دلیل اینکه صرفا تمرکز فیزیکی سبب افزایش کارایی نمی شود و باید تمرکز فکری و ذهنی نیز فراهم باشد بنابراین ممکن است این روش نتیجه عکس داشته باشد و سبب کاهش کیفیت فعالیت پزشکان شود.

حقوق دریافتی از بیمارستان قابل قیاس با درآمد بخش خصوصی نیست

بسیاری از پزشکان، داوطلب فعالیت در بخش دولتی بدون دریافت حقوق هستند
دکتر رزمپا تصریح کرد: بسیاری از پزشکان در صورتیکه مجاز به ادامه فعالیت در بخش خصوصی باشند داوطلبند بدون دریافت حقوق در بیمارستان دولتی فعالیت کنند به دلیل اینکه هیچ یک از پزشکان برای دریافت حقوق در بخش دولتی کار نمی کنند و صرفا به دلیل علاقه ای که دارند قسمتی از وقت خود را در این بخش صرف می کنند و حقوق دریافتی از بیمارستان با درآمد بخش خصوصی به هیچ وجه قابل قیاس نیست.

وی ادامه داد: این طرح ممکن است در مورد پزشکان علوم پایه در صورتی که حقوق مناسبی داشته باشند امکان پذیر و حتی خوب و ایده ال باشد. درعلوم بالینی نیز برای متخصصین داخلی در شرایطی، خوب و مناسب است اما در مورد جراحان این طرح بیشترین مسئله را ایجاد خواهد کرد.  

 «««««««««««««« 

 نحوه نقل‌ وانتقال ومیهمانی دانشجویان علوم پزشکی اعلام شد
رییس مرکزخدمات آموزشی:
میهمان ‌شدن دانشجومشروط به گذراندن حداقل یک نیمسال تحصیلی دردانشگاه مبداء است
رییس مرکز خدمات آموزشی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی جزییات، نحوه نقل و انتقال و میهمان شدن دانشجویان علوم پزشکی کشور را اعلام کرد.
دکتر جنیدی در گفت‌وگو با خبرنگار صنفی آموزشی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، با بیان اینکه انتقال دانشجوی دختر، در صورتی که بعد از قبولی در کنکور ازدواج کرده باشد حتی الامکان و در صورت صلاحدید دانشگاه‌های مبداء و مقصد به محل زندگی همسر انجام می‌شود، اظهارکرد: انتقال دانشجویان پسر متاهل به استان محل زندگی همسر پس از بررسی تعداد متقاضیان در صورت امکان انجام می‌شود.
وی با تاکید بر اینکه انتقال دانشجویان باید با توافق دانشگاه‌های مبداء و مقصد انجام شود، خاطرنشان کرد: ادامه تحصیل دانشجوی متقاضی در دانشگاه مبداء باید از نظر مقررات آموزشی و انضباطی بلامانع باشد.
رییس مرکز خدمات آموزشی وزارت بهداشت شهادت، فوت یا معلول شدن سرپرست خانواده دانشجو را از جمله موارد خاص برای ارائه درخواست انتقالی عنوان کرد و افزود: در صورتی که دانشجو بیماری صعب‌العلاج یا معلولیت موثر داشته باشد، به نحوی که به تشخیص شورای پزشکی دانشگاه قادر به ادامه زندگی به طور مستقل نباشد، می‌تواند برای انتقالی اقدام کند.
وی با تاکید بر اینکه هر یک از شرایط مذکور باید پس از قبولی دانشجو در دانشگاه انجام شده باشد، ادامه داد: دانشجویان واجد شرایط فوق که متقاضی انتقال از شهرستان‌ها به تهران هستند باید به آموزش دانشگاه مبداء مراجعه کنند و پس از تکمیل فرم انتقال، کلیه مدارک مورد نیاز را نیز به آموزش تحویل دهند.
جنیدی با بیان اینکه اداره آموزش دانشگاه باید پس از بررسی فرم انتقال، کلیه مدارک را تا اواسط تیر ماه به مرکز امور دانشجویی وزارت بهداشت، برای تشکیل پرونده و طرح در کمیسیون انتقال موارد خاص ارسال کند، خاطرنشان کرد: کمیسون موارد خاص هر ساله در مرداد ماه برگزار می‌شود.
وی افزود: دانشجویان واجد شرایط که متقاضی انتقال از تهران به شهرستان و یا از شهرستان‌ها به شهرستان هستند، باید به دانشگاه مبداء مراجعه و همراه با ارائه کلیه مدارک مورد نیاز فرم انتقال را تکمیل و به اداره آموزش تحویل دهند و آموزش پس از بررسی لازم به آموزش دانشگاه مقصد ارسال می‌کند.

 شرایط میهمان شدن دانشجویان علوم پزشکی
رییس مرکز خدمات آموزشی وزارت بهداشت با بیان اینکه دانشجویان متقاضی میهمانی فقط‌ می‌توانند با توافق دانشگاه‌های مبدا و مقصد به عنوان دانشجوی میهمان، محل تحصیل خود را به صورت موقت برای مدت معین تغییر دهند، اظهارکرد: میهمان شدن دانشجو در یک دانشگاه مشروط به این است که دانشجو حداقل یک نیمسال تحصیلی خود را در دانشگاه مبداء گذرانده باشد.
وی با تاکید بر اینکه هر دانشجو می‌تواند حداکثر تا سقف 40 درصد واحدهای خود را به صورت میهمان بگذراند، تصریح کرد: میهمانی فقط‌ از طریق دانشگاه‌های مبدا و مقصد با موافقت این دانشگاه‌ها قابل اقدام است.
جنیدی در خاتمه با تاکید بر اینکه به داوطلبان توصیه می‌شود به امید و انگیزه انتقالی انتخاب رشته نکند، گفت: شرایط اعلامی برای انتخاب رشته فقط شرایط لازم است، بنابراین کافی نیست چرا که باید دانشگاه‌ها ظرفیت لازم برای پذیرش این دسته از متقاضیان را داشته باشد.

 «««««««««««««« 

 داستانی پند آموز
روزی رسول خدا (صل الله علیه و آله) نشسته بود، عزراییل به زیارت آن حضرت آمد

پیامبر(صل الله علیه و آله) از او پرسید:

ای برادر! چندین هزار سال است که تو مأمور قبض روح انسان ها هستی

آیا در هنگام جان کندن آنها دلت برای کسی سوخته است؟

عزارییل گفت در این مدت دلم برای دو نفر سوخت
۱- روزی دریایی طوفانی شد و امواج سهمگین آن یک کشتی را در هم شکست همه سر نشینان کشتی غرق شدند، تنها یک زن حامله نجات یافت او سوار بر پاره تخته کشتی شد و امواج ملایم دریا او را به ساحل آورد و در جزیره ای افکند و در همین هنگام فارغ شد و پسری از وی متولد شد، من مأمور شدم که جان آن زن را بگیرم، دلم به حال آن پسر سوخت.
۲- هنگامی که شداد بن عاد سالها به ساختن باغ بزرگ و بی نظیر خود پرداخت و همه توان و امکانات و ثروت خود را در ساختن آن صرف کرد و خروارها طلا و جواهرات برای ستونها و سایر زرق و برق آن خرج نمود تا تکمیل نمود. وقتی خواست به دیدن باغ برود همین که خواست از اسب پیاده شود و پای راست از رکاب به زمین نهد، هنوز پای چپش بر رکاب بود که فرمان از سوی خدا آمد که جان او را بگیرم، آن تیره بخت از پشت اسب بین زمین و رکاب اسب گیر کرد و مرد، دلم به حال او سوخت بدین جهت که او عمری را به امید دیدار باغی که ساخته بود سپری کرد اما هنوز چشمش به باغ نیفتاده بود اسیر مرگ شد.
در این هنگام جبرئیل به محضر پیامبر (صل الله علیه و آله) رسید و گفت ای محمد! خدایت سلام می رساند و می فرماید: به عظمت و جلالم سوگند شداد بن عاد همان کودکی بود که او را از دریای بیکران به لطف خود گرفتیم و از آن جزیره دور افتاده نجاتش دادیم و او را بی مادر تربیت کردیم و به پادشاهی رساندیم، در عین حال کفران نعمت کرد و خود بینی و تکبر نمود و پرچم مخالفت با ما بر افراشت، سر انجام عذاب سخت ما او را فرا گرفت، تا جهانیان بدانند که ما به آدمیان مهلت می دهیم ولی آنها را رها نمی کنیم

 «««««««««««««« 

 مـــــرد شـــراب فـــروش

سرمایه داری در نزدیکی مسجد قلعه فتح الله کابل رستورانی ساخت که در آن موسیقی و رقص بود و برای مشتریان مشروب هم سرو می شد
ملای مسجد هر روز در پایان موعظه دعا می کرد تا خدا صاحب رستوران را به قهر و غضب خود گرفتار کند و بلای آسمانی بر این رستوران نازل.
یک ماه از فعالیت رستوران نگذشته بود که ... رعد و برق و توفان شدید شد و رستوران به خاکستر تبدیل گردید
ملا روز بعد با غرور و افتخار نخست حمد خدا را بجا آورد و بعد خراب شدن آن خانه فساد را به مردم تبریک گفت
و اضافه کرد: اگر مومن از ته دل از خداوند چیزی بخواهد، از درگاه خدا ناامید نمی شود
ما خوشحالی مومنان و ملای مسجد دیری نپایید
صاحب رستوران به محکمه شکایت برد و از ملای مسجد خسارت خواست
ملا و مومنان چنین ادعایی را نپذیرفتند
قاضی دو طرف را به محکمه خواست و بعد از این که سخنان دو جانب دعوا را شنید و
گلویی صاف کرد و گفت : نمی دانم چه بگویم ؟! سخن هر دو را شنیدم
یک سو ملا و مومنانی هستند که به تاثیر دعا و ثنا ایمان ندارند
وسوی دیگر مرد شراب فروشی که به تاثیر دعا ایمان دارد؟
 

...........
 

کدام گوری بودی؟
مردی داشت در خیابان حرکت می کرد که ناگهان صدایی از پشت گفت: اگر یک قدم دیگه جلو بروی کشته می شوی مرد ایستاد و در همان لحظه آجری از بالا افتاد جلوی پایش.
مرد نفس راحتی کشید و با تعجب دور و برش را نگاه کرد اما کسی را ندید. به هر حال نجات پیدا کرده بود.
به راهش ادامه داد.
به محض اینکه می خواست از خیابان رد بشود باز همان صدا گفت : بایست مرد ایستاد و در همان لحظه ماشینی با سرعتی عجیب از کنارش رد شد.
بازهم نجات پیدا کرده بود.
مرد پرسید تو کی هستی و صدا جواب داد : من فرشته نگهبان تو هستم . مرد فکری کرد و گفت :
- اون موقعی که من داشتم ازدواج می کردم کدام گوری بودی؟ 


::::::::: 


داستان چوپان و بز
 چوپان بیچاره خودش را کشت که آن بز چالاک از آن جوی آب بپرد نشد که نشد.
او می‌دانست پریدن این بز از جوی آب همان و پریدن یک گله گوسفند و بز به دنبال آن همان.
عرض جوی آب قدری نبود که حیوانی چون نتواند از آن بگذرد... نه چوبی که بر تن و بدنش می‌زد سودی بخشید و نه فریادهای چوپان بخت برگشته.
پیرمرد دنیا دیده‌ای از آن جا می‌گذشت وقتی ماجرا را دید پیش آمد و گفت من چاره کار را می‌دانم. آنگاه چوب دستی خود را در جوی آب فرو برد و آب زلال جوی را گل آلود کرد.
بز به محض آنکه آب جوی را دید از سر آن پرید و در پی او تمام گله پرید.
چوپان مات و مبهوت ماند. این چه کاری بود و چه تأثیری داشت؟
پیرمرد که آثار بهت و حیرت را در چهره چوپان جوان می‌دید گفت:
تعجبی ندارد تا خودش را در جوی آب می‌دید حاضر نبود پا روی خویش بگذارد
آب را که گل کردم دیگر خودش را ندید و از جوی پرید.
... و من فهمیدم این که حیوانی بیش نیست پا بر سر خویش نمی‌گذارد و خود را نمی‌شکند چه رسد به انسان که بتی ساخته است از خویش و گاهی آن را می‌پرستد
 

...................
 

وابستگی و وارستگی  

روزی گدایی به دیدن صوفی درویشی رفت و دید که او برروی تشکی مخملین در میان چادری زیبا که طناب هایش به گل میخ های طلایی گره خورده اند، نشسته است. گدا وقتی اینها را دید فریاد کشید: این چه وضعی است؟ درویش محترم! من تعریف های زیادی از زهد و وارستگی شما شنیده ام اما با دیدن این همه تجملات در اطراف شما، کاملا سرخورده شدم
درویش خنده ای کرد و گفت : من آماده ام تا تمامی اینها را ترک کنم و با تو همراه شوم . با گفتن این حرف درویش بلند شد و به دنبال گدا به راه افتاد . او حتی درنگ هم نکرد تا دمپایی هایش را به پا کند
 بعد از مدت کوتاهی، گدا اظهار ناراحتی کرد و گفت: من کاسه گداییم را در چادر تو جا گذاشته ام. من بدون کاسه گدایی چه کنم؟ لطفا کمی صبر کن تا من بروم و آن را بیاورم
صوفی خندید و گفت: دوست من، گل میخ های طلای چادر من در زمین فرو رفته اند، نه در دل من، اما کاسه گدایی تو هنوز تو را تعقیب میکند
 در دنیا بودن، وابستگی نیست. وابستگی، حضور دنیا در ذهن است و وقتی دنیا در ذهن ناپدید میشود _ این را وارستگی میگویند

نظرات 61 + ارسال نظر
[ بدون نام ] پنج‌شنبه 23 دی 1389 ساعت 11:53 ق.ظ

قبولی دانشگاه گرگان رشته زنان
متمایل به جابجائی با زنان مازندران
در صورت تمایل لطفاْ٬ ایمیل بزنید:
drnowzari@yahoo.com

[ بدون نام ] پنج‌شنبه 23 دی 1389 ساعت 11:50 ق.ظ

قبولی دانشگاه گرگان رشته زنان
متمایل به جابجائی با زنان مازندران
در صورت تمایل لطفاْ ایمیل بزنید

fandog شنبه 18 دی 1389 ساعت 08:42 ب.ظ

dustan vagti hosaleye dars khundan nadin che kar mikonin?(albatte tu in tuzha ke forsati vase esterahat nist)

شایان جمعه 17 دی 1389 ساعت 12:28 ب.ظ

بچه ها من افتضاح بریدم!!
الان ۲ هفتس فقط دارم فیلم میبینم یا میرم فوتبال!
سال بعد شرایط خیلی عوض میشه؟!

[ بدون نام ] پنج‌شنبه 16 دی 1389 ساعت 11:09 ب.ظ

مگه مهران مدیری چیکار کرده؟

آرش پنج‌شنبه 16 دی 1389 ساعت 08:10 ب.ظ

تف به مهران مدیری حرومزاده؛دلقک دربار!!

شادی پنج‌شنبه 16 دی 1389 ساعت 06:16 ب.ظ

از نو اوران تهران چه خبر؟

[ بدون نام ] پنج‌شنبه 16 دی 1389 ساعت 11:39 ق.ظ

گمشو بابا احمقایی مثل شما ها مملکتو به باد دادن تا شیخ علی شاه خامنه ای دوباره حرم سرا راه بندازه!!!

[ بدون نام ] پنج‌شنبه 16 دی 1389 ساعت 10:03 ق.ظ

به نظر شما این باند های فساد چرا جلوی اراده رییس جمهور شجاع گارد میگیرند؟؟؟

[ بدون نام ] پنج‌شنبه 16 دی 1389 ساعت 10:00 ق.ظ

به نظر همکارا مخالفت با انتقال دانشگاها از تهران و مخالفت با بازگشت اموزش پزشکی به اموزش عالی در جهت منافع کدام دسته از انگل های بیت المال است؟؟؟؟

[ بدون نام ] پنج‌شنبه 16 دی 1389 ساعت 09:56 ق.ظ

به نظر همکارا اینکه پزشکان عمومی بدبخت را بفرسن پشت کوه با حقوق یه کارگر افغانی امامخالفت با انتقال وزارتخونه به یه شهر دیگه در جهت منافع چه کسانی است؟؟؟؟؟

چنگیز پنج‌شنبه 16 دی 1389 ساعت 09:51 ق.ظ

به نظر همکارا اینکه G.P ها را بفرسن پشت کوه با حقوق یه کارگر افغانی امامخالفت با انتقال وزارتخونه به یه شهر دیگه در جهت منافع چه کسانی است؟؟؟؟؟

لطفا یکی جواب بده {شیما} پنج‌شنبه 16 دی 1389 ساعت 09:33 ق.ظ

ایا واقعا دکتر پزشکیان وزیر بهداشت حجت الاسلام محمد خاتمی سوالات را می فروخت؟؟؟

[ بدون نام ] پنج‌شنبه 16 دی 1389 ساعت 12:17 ق.ظ

بزان !به نفع ما مریض زیاد میشه

به {همکارها عقب نمانید تا بتونید بچ چهارشنبه 15 دی 1389 ساعت 09:44 ب.ظ

اخه شوهر کجا بود؟؟؟شما شوهر برا دخترا پیدا کن اونا ۱۰ تا ۱۰ تا میزان.

بی اعصاب چهارشنبه 15 دی 1389 ساعت 06:51 ب.ظ

بذار همین یکی رو که زاییدیم بزرگ کنیم<دستیاری رو می گم>

[ بدون نام ] چهارشنبه 15 دی 1389 ساعت 05:29 ب.ظ

آیت اله جون تو لطفا به همون شکرفروشی مشغول باش به سوال فروشی و رتبه فروشی دیگه کاری نداشته باش !مرسی آیت جون

[ بدون نام ] چهارشنبه 15 دی 1389 ساعت 04:56 ب.ظ

شنیدین با اجرای طرح هدفمندی یارانه ها
روستایی ها و فقرا راه به راه می زاین تا یارانه بیشتری نصیبشان بشه!
این هم یکی دیگر از فواید هدفمندی:
فرزند بیشتر زندگی بهتر! خاک بر سر این مملکت
همکارها عقب نمانید تا بتونید بچه بزایید

فلفل نمکی چهارشنبه 15 دی 1389 ساعت 04:48 ب.ظ

قناری ایزوگام کن اینجوری چکه چکه میکنه مطالب کمتر می ریزه بیر ون.
ضمنا برای پایداری بیشتر در ذهن هنگام گوش کردن به سی دی ها یک گوشت را بگیر تا مطالب گیر بیفتند و نتونند در بروند و هنگام خوند ن دروس نیز بایدیک چشمت را ببندی تا نتونن از اون یکی چشمت فرار کنند
ضمنا فرهاد را هم بخونید

فرهاد چهارشنبه 15 دی 1389 ساعت 03:55 ب.ظ http://www.rez89.persianblog.ir

مواهب رسیده از هدفمند شدن یارانه ها

[ بدون نام ] چهارشنبه 15 دی 1389 ساعت 02:10 ب.ظ

اگه فهمیدی به منم بگو ماله منم سولاخه

قناری چهارشنبه 15 دی 1389 ساعت 12:52 ب.ظ

کسی میدونه چیزایی که میخونم از کجای مغزم در میره که سوراخش و بگیرم؟!

سوال؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟سولماز از مشهد چهارشنبه 15 دی 1389 ساعت 12:29 ب.ظ

ایا واقعا دکتر پزشکیان سوالات را می فروخت؟؟؟

[ بدون نام ] چهارشنبه 15 دی 1389 ساعت 12:25 ب.ظ

چه خبر از نواوران؟

آیت ا.. مکاره چهارشنبه 15 دی 1389 ساعت 10:02 ق.ظ

با توجه به اجرای طرح حذف یارانه ها نرخ جدید فروش بسته های ۲۵ تایی سئوالات امتحان دستیاری به شرح ذیل اعلام میشود:

[ بدون نام ] چهارشنبه 15 دی 1389 ساعت 09:49 ق.ظ

خاک بر سر این کشور خراب شه ایشالا

[ بدون نام ] چهارشنبه 15 دی 1389 ساعت 02:46 ق.ظ

چه خبر از نواوران؟

[ بدون نام ] چهارشنبه 15 دی 1389 ساعت 12:43 ق.ظ http://newsic.ir/upload/uploads/lmduswqu6dadkz910l.jpg

وب سایت رسمی آیت الله مکارم شیرازی:
حکم خوردن شیر همسری که به فرزند شیر می دهد چیست؟

[ بدون نام ] چهارشنبه 15 دی 1389 ساعت 12:14 ق.ظ

اولا قدیمی قدیمی دختره نه پسر
ثانیا اگه چیزی نخوند م چی را باید مرور کنم
نخونده هامو مرور کنم

قدیمی قدیمی چهارشنبه 15 دی 1389 ساعت 12:04 ق.ظ

خسته نباشید به نظر من در این فرصت محدود فقط مرور و باز هم مرور مطلب جدید یا جزوه جدید نباید خوند فقط مرور مطالبی که خونده ایم

desa سه‌شنبه 14 دی 1389 ساعت 10:45 ب.ظ

radicular m r i ghere radicular e m g romato

[ بدون نام ] سه‌شنبه 14 دی 1389 ساعت 09:15 ب.ظ

مبارک پیوند جدیدتون سیما و قدیمی
معلوم سیما بد جوری خاطر خواهته

سیما سه‌شنبه 14 دی 1389 ساعت 03:15 ق.ظ

ممنون قدیمی توضیحت برا من خیلی خوب بود

قدیمی قدیمی سه‌شنبه 14 دی 1389 ساعت 02:13 ق.ظ

جواب سوال بالایی ام آرای است اگر غیر رادیکولر باشه ای ام جی

سوشیانت سه‌شنبه 14 دی 1389 ساعت 12:23 ق.ظ http://www.dianosh.blogsky.com/

سلام بر همه دوستان قدیمی!
ازاینکه میبینم همچنان این بلاگ مشتاقان ویژه اش را دارد خوشحالم!
من که خودم پارسال از مشتریان پرو پا قرص بابابزرگ بودم و در آن آزمون پر ماجرا توانستم موفق شوم برای همه شما مهربانان که از تلاش و کوشش دست نکشیده اید بهترین آرزو ها را دارم!
امیدتان به ایزد باشد و از دشواری ها نهراسید!!!
یا حق!

آیت ا.. مکاره دوشنبه 13 دی 1389 ساعت 08:40 ب.ظ

تقلب در انتخابات حلال
تقلب در امتحان حرام به شرط اینکه سئوالاتو از خودم بخرید!

[ بدون نام ] دوشنبه 13 دی 1389 ساعت 03:18 ب.ظ

مرگ 3 شهروند یاسوجی پس‌از تزریق آمپول پنی‌سیلین طی روزهای اخیر!
رییس دانشگاه علوم‌پزشکی یاسوج:
تنها مرگ یک نفر از درگذشتگان مشکوک و در دست بررسی است

خ دوشنبه 13 دی 1389 ساعت 03:48 ق.ظ http://khalvated.blogsky.com

هیچکس پیش از تو وجود نداشته است پس راهی برای تقلید کردن از دیگران وجود ندارد. اگر تو با رای و





نظر خویش بدون ترس از اشتباه کردن زندگی کنی ... اشتباه کردن امری ناگزیر، اجتناب ناپذیر و همچنین




مفید است. اگر تو اشتباه نکنی یاد نمی گیری. البته تو نباید یک اشتباه را چند بار مرتکب شوی. این کار احمقانه





است. بدنبال اشتباههای جدید، خطاهای جدید و بی راههای جدید برو. بی راه رفتن در راهی جدید بسیار بهتر




است تا دنبال کردن جمعیتی که در مسیر درست حرکت می کند، زیرا مساله درست یا نادرست بودن مطرح





نیست. اتکا به خود، اعتماد کردن به خود و مسوول وجود خود بودن مساله است.عشق یعنی اتکا به هوش و






شعور خودت در هر کاری که انجام می دهی تا آرام آرام چراغ راه خود باشی.

زندگی دوشنبه 13 دی 1389 ساعت 01:11 ق.ظ

زندگی حس غریبی است که یک جی پی ۳۵ساله مجرد بی سهمیه قبل امتحان دارد!!

فلفل نمکی دوشنبه 13 دی 1389 ساعت 12:10 ق.ظ

اهای همسران من کجایید بیایید من انفلونزای سگی گرفتم واقعا راست که میگن زنهای این دور و زمونه بدرد نمی خور ن!!
مواظب باشید سرما نخورید
نهخیر جواب ای ام جی نمیشه

[ بدون نام ] یکشنبه 12 دی 1389 ساعت 08:15 ب.ظ

EMG
جواب صحیح

جلال یکشنبه 12 دی 1389 ساعت 07:48 ب.ظ http://medorder.blogfa.com

شاید اینطوری کمی بهتر باشه و لی خیلی عوارض داره

[ بدون نام ] یکشنبه 12 دی 1389 ساعت 06:28 ب.ظ

۴۵ روز ....خدا خودش بهمون رحم کنه....

[ بدون نام ] یکشنبه 12 دی 1389 ساعت 02:19 ب.ظ

ام ار ای

[ بدون نام ] یکشنبه 12 دی 1389 ساعت 01:08 ب.ظ

کدام روش تشخیصی در تعیین محل و نوع آسیب رادیکولوپاتی ارجحتر است؟
۱:EMG
2:NCV
3:CT
4:MRI

سیب پزشکی یکشنبه 12 دی 1389 ساعت 12:30 ب.ظ http://medapple.com

راستی کتابخانه پزشکی هم راه افتاده، اگر دوست داشتید سر بزنید

آدرس:
http://www.medapple.com/bookshelf/

سیب پزشکی یکشنبه 12 دی 1389 ساعت 12:29 ب.ظ http://medapple.com

۴۵ روز....

قدیمی قدیمی یکشنبه 12 دی 1389 ساعت 12:27 ق.ظ

باسلام و خسته نباشید به همه توصیه مهم در جواب دادن به سوالات سعی کنیم خیلی ساده فکر کنیم اصلی که من هیچ وقت رعایت نمیکردم و نتیجه نگرفتم

[ بدون نام ] شنبه 11 دی 1389 ساعت 10:49 ب.ظ

از دانشگاهها نظام پزشکی روزنامه ها اینترنت دوستان

رکسانا شنبه 11 دی 1389 ساعت 10:01 ب.ظ http://iranbanooo.blogsky.com

سلام بچه ها . یه سوال دارم . سمینارهایی که تشکیل میشه را از کجا باید بفهمیم کجا و چطوره ؟ ثبت نامهاش چی ؟

سیما شنبه 11 دی 1389 ساعت 08:14 ب.ظ

دوستان ارائه نکات مهم لطفا این لطف بکنین

سیما شنبه 11 دی 1389 ساعت 08:11 ب.ظ

ع وارض سیکلوفسفامید: ۱ .پانسیتوپنی۲ .دیسترس گوارشی۳ .سیستیت هموراژیک۴.الوپسی۵.میتواند نازایی بدهد

[ بدون نام ] شنبه 11 دی 1389 ساعت 01:46 ب.ظ

واقها در کولیت الرژیک ائوزینوفیل دیده میشه
من فک کردم نکته انحرافیه

[ بدون نام ] شنبه 11 دی 1389 ساعت 09:45 ق.ظ

چاق روی OA
1:هیپ2:زانو3:دست موثر است
در صورت کاهش وزن تنها OA هیپ و زانو بهبودی دارد
ارتوپدی

[ بدون نام ] شنبه 11 دی 1389 ساعت 02:36 ق.ظ

در بیوپسی کولیت الرژیک اژئوزینوفیل
کولیت میکرو لنفوسیت با یا بدون کلاژن

[ بدون نام ] جمعه 10 دی 1389 ساعت 10:22 ب.ظ

۴۶ ر وز وای

[ بدون نام ] جمعه 10 دی 1389 ساعت 09:26 ب.ظ

دکتر رزمپا دیگه کیه؟

[ بدون نام ] جمعه 10 دی 1389 ساعت 07:13 ب.ظ

این اراجیف که دکتر رزمپا گفته معلومه که خودش اولین کسی هست هیچ اهمیتی به آموزش نمی ده و از اوناست که فقط به فکر خودشه.

مسعود جمعه 10 دی 1389 ساعت 05:53 ب.ظ

اینا فکر نکردن که بلایی که سر جی پی ها اوردن روزی گریبانگیر خودشون بشه

اریا جمعه 10 دی 1389 ساعت 05:51 ب.ظ

سلام معلومه که مصوبه مجلس حسابی به اونجای اساتید رانت خور و بی سواد بر خورده

سمیرا جمعه 10 دی 1389 ساعت 05:47 ب.ظ

من اولم

ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد