خانه پزشک

اللَّهُمَّ صَلِّ عَلَى مُحَمَّدٍوَآلِ مُحَمَّد لعنت خدابرسوال فروشان وحامیانشان اللَّهُمَّ صَلِّ عَلَى مُحَمَّدٍوَآلِ مُحَمَّدٍ

خانه پزشک

اللَّهُمَّ صَلِّ عَلَى مُحَمَّدٍوَآلِ مُحَمَّد لعنت خدابرسوال فروشان وحامیانشان اللَّهُمَّ صَلِّ عَلَى مُحَمَّدٍوَآلِ مُحَمَّدٍ

ثبت نام 15 هزار و 234 نفر در کنکور دستیاری

 با سلام بر  سرور شهیدان و با ارزوی برپاشدن عدالت و حقیقت و بر چیده شدن تمامیت خواستن ها 

اوست عادل  

لعنت خداوند و رسول خدا(ص) و ائمه اطهار(ع) بر تمام مسئولان شیطانی منافق در حکومت اسلامی که با دزدی و خیانت و پایمال کردن حق مردم، آبروی دین مبین اسلام را به بازی میگیرند. عذاب ابدی فرقان در دنیا و اخرت نثارشان باد.

اللَّهُمَّ صَلِّ عَلَى مُحَمَّدٍ وَ آلِ مُحَمَّد 

لعنت خدا بر همه مسئول نماهایی که با باندبازی و خودخواهی و تمامیت خواهی به خون شهدا خیانت میکنند 

اللَّهُمَّ صَلِّ عَلَى مُحَمَّدٍ وَ آلِ مُحَمَّد 

  لعنت خدا بر سوال فروشان و حامیانشان و همه کسانیکه حق سایر داوطلبان دستیاری را در خفا ضایع می کنند؛ آمین. 

اللَّهُمَّ صَلِّ عَلَى مُحَمَّدٍ وَ آلِ مُحَمَّد


{{{{{{{{{{{{{{{{{{{{{  

  سراجی به مهر خبر داد:
ثبت نام بیش از 15 هزار نفر در کنکور دستیاری برگزاری آزمون در بهمن  


رئیس مرکز سنجش آموزش پزشکی وزارت بهداشت با اشاره به پایان زمان ثبت نام سی و هشتمین دوره پذیرش دستیار تخصصی پزشکی از ثبت نام 15 هزار و 234 نفر در این دوره از آزمون خبر داد.
دکتر جبرائیل نسل سراجی در گفتگو با خبرنگار مهر افزود: از میان 15 هزار نفر که در این دوره آزمون ثبت نام کردند 8 هزار و 418 نفر زن (!.....) و 6 هزار و 816 نفر مرد هستند.
وی اضافه کرد: بیشترین میزان شرکت کننده به ترتیب در شهرهای تهران با 4 هزار و 750 نفر، اصفهان با یک هزار و 350 نفر و مشهد با یک هزار و 290 نفر بوده اند.
سراجی گفت: سی و هشتمین دوره پذیرش دستیار تخصصی پزشکی در 18 حوزه امتحانی برگزار می شود و کارت ورود به جلسه نیز به صورت اینترنتی در روزهای 26 و 27 بهمن ماه توزیع می شود.
رئیس مرکز سنجش آموزش پزشکی وزارت بهداشت با اشاره به ارائه مهلت برای ویرایش و تکمیل اطلاعات ثبت نامی گفت: داوطلبانی که در موعد مقرر نسبت به ثبت نام خود اقدام کرده اند و بنا به دلایلی تمایل به ویرایش و تکمیل اطلاعات ثبت‌نامی دارند، می توانند از ساعت 8 صبح روز یکشنبه 28 آذر تا ساعت 23 روز سه شنبه 30 آذر اقدام کنند.
به گزارش مهر، آزمون پذیرش دستیار در رشته های تخصصی پزشکی بالینی در سال 89 به صورت متمرکز در روز 28 بهمن ماه برگزار می شود.   

  ۶۶ روز

.....................................

  از این به بعد فقط درس و بحث های امتحانی 

نقل قولی از خوش سیرت: 

هر وقت دیدید نزدیکی های امتحان فکر ازدواج زده به سرتون! بدانید که وضع درسی خیلی خراب است و ایضا اگر نزدیکی امتحان هوس بخارج رفتن و اقامت گرفتن یا شر کت در امتحانات USMLE  و کانادا و استرالیا ...کردید باز بدانید که اوضاء درسی خرابتر می باشد و با این فکرها خودتان را گول می زنید یعنی بعد از امتحان خواهید دید نه ازدواج کرده اید و نه به خارج رفته اید و قصدش را هم ندارید! پس مثل یک همکار عاقل بالغ کوشا بنشینید درستان را بخوانید اگر دوست ندارید ایستاده درس بخوانید 

.............. 

رییس مرکز سنجش آموزش پزشکی وزارت بهداشت از اعلام نتایج مرحله اول آزمون دکترای تخصصی پزشکی در 28 آذر ماه خبر داد.
دکتر جبرائیل نسل سراجی در گفت‌وگو با خبرنگار صنفی آموزشی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، با اشاره به اعلام اسامی پذیرفته‌شدگان دو برابر ظرفیت در مرحله اول آزمون دکترای تخصصی پزشکی و انتخاب محل تحصیل اینترنتی از طریق سایت مرکز سنجش آموزش پزشکی به نشانی
www.sanjeshp.ir  در روزهای 28و29 آذر ماه جاری، گفت: مصاحبه پذیرفته‌شدگان مرحله اول طی روزهای 11 تا 16 دی ماه انجام می‌شود.
وی از اعلام نتایج نهایی آزمون دکترای تخصصی پزشکی در چهارم بهمن ماه خبر داد.
رییس مرکز سنجش آموزش پزشکی با اشاره به رقابت4 هزار و477 داوطلب در آزمون، گفت: از این تعداد دو هزار و 427 داوطلب زن با یکدیگر رقابت کردند.

................  

   

ظرفیت پذیرش دستیار فوق تخصصی در سال 89 اعلام شد.................... 

 

.............. 

 ۶۱ روز

................. 

  با اشاره به پیامدهای ادغام احتمالی آموزش پزشکی با وزارت علوم (به امید آن روز) 

قائم مقام معاونت آموزشی وزارت بهداشت:
جداسازی آموزش پزشکی از وزارت بهداشت به ضرر کشور است  

(شاید هم به ضرر شما و سایر مسئولین آموزشی وزارتخانه که شغل های وزارتی خود ر ا از دست خواهند داد!)........................
 

 با اشاره به پیامدهای ادغام احتمالی آموزش پزشکی با وزارت علوم
(به امید آن روز)قائم مقام معاونت آموزشی وزارت بهداشت:
جداسازی آموزش پزشکی از وزارت بهداشت به ضرر کشور است
(شاید هم به ضرر شما و سایر مسئولین آموزشی وزارتخانه که شغل های وزارتی خود ر ا از دست خواهند داد!)قائم مقام معاونت آموزشی وزارت بهداشت با اشاره به پیامدهای ادغام احتمالی آموزش پزشکی با وزارت علوم، گفت: ادغام آموزش پزشکی با وزارت بهداشت غیرقابل برگشت است.
دکتر سید امیرمحسن ضیایی در گفت‌وگو با خبرنگار صنفی آموزشی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، اظهار کرد: تفکیک آموزش پزشکی از آموزش عالی تجربه منحصر به فردی در کشور است که موجب پیشرفت‌های بسیاری در عرصه علوم پزشکی کشور شده است.
وی افزود: امروزه کسانی که در آموزش پزشکی فعالیت می‌کنند به این نتیجه دست یافته‌اند که باید همزمان با آموزش پزشکی، خدمات سلامت نیز ارائه شود، بنابراین باید همزمان با آموزش ، فیلدهایی باشد تا مطابق با نیاز جامعه پاسخگوی نیازهای سلامت مردم باشد.
قائم مقام معاونت آموزشی وزارت بهداشت با بیان اینکه آموزش و پژوهش دو رکن اصلی در توسعه زیرساخت‌های کشور است، تصریح کرد: با ادغام آموزش پزشکی با وزارت بهداشت این دو رکن در خدمت سلامت کشور قرار گرفت که تا کنون آثار بسیار مفیدی از خود به جا گذاشته است و حتی دیگر کشورها نیز به این نتیجه رسیده‌اند.
ضیایی با بیان اینکه نباید در خصوص ادغام آموزش پزشکی احساسی برخورد شود، خاطرنشان کرد: این ادغام غیر قابل برگشت است.
وی با بیان اینکه دانشگاه‌های علوم پزشکی پاسخگوی سلامت کشور هستند، گفت: رشته‌های علوم پزشکی، رشته‌های بسیار حساسی هستند که با سلامت مردم سر و کار دارد و نباید در مورد آنان بدون کار کارشناسی طرحی اجرا شود.
وی افزود: معمولا مخالفان این ادغام بحث ایجاد رشته‌های بین رشته‌ای را مطرح می‌کنند که این موضوع می‌تواند به صورت کار تیمی صورت گیرد.
قائم مقام معاونت آموزشی وزارت بهداشت با تاکید بر اینکه بخش آموزش وزارت بهداشت در اختیار سلامت جامعه قرار دارد، تاکید کرد: نمی‌توان به راحتی از این موضوع گذشت.
وی با تاکید بر اینکه پیشنهاد جداسازی آموزش پزشکی از وزارت بهداشت بدون کار کارشناسی است، گفت: این موضوع هزینه‌های زیادی برای کشور در برخواهد داشت و بنده به عنوان یک متخصص بالینی در عرصه علوم پزشکی و نه به عنوان یک مسئول، معتقدم که جداسازی آموزش پزشکی از وزارت بهداشت به ضرر کشور است و نباید برای رفع مشکلی، مشکل بزرگتری را ایجاد کرد.  

.......................
  

 ..............

ظرفیت بیست و هشتمین دوره آزمون پذیرش دستیار فوق تخصصی پزشکی بالینی در 25 رشته مصوب فوق تخصصی اعلام شد که بر این اساس 314 نفر در این دوره پذیرش می شوند.
به گزارش خبرنگار مهر، آزمون کتبی بیست وهشتمین دوره آزمون پذیرش دستیار فوق تخصصی روز پنجشنبه 14 بهمن ماه سال 89 در محل دانشکده پزشکی دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی برگزار می شود. آزمون شفاهی نیز در روزهای 15 و 16 بهمن ماه بر اساس جدول زمانبندی اعلام شده، برگزار می شود.
بر اساس تصمیم شورای آموزش پزشکی و تخصصی و به منظور تکمیل کادر هیئت علمی فوق تخصصی دانشگاههای علوم پزشکی کشور 50 درصد از ظرفیت هر رشته - محل به اعضای هیئت علمی رسمی و پیمانی دانشگاههای علوم پزشکی کشور اختصاص خواهد داشت و اعضای هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی مشمول این تسهیلات نمی شوند.
دبیرخانه شورای آموزش پزشکی و تخصصی ظرفیت پذیرش در این آزمون را در 25 رشته فوق تخصصی پزشکی بالینی 314 نفر اعلام کرده است که این تعداد در دانشگاههای علوم پزشکی تهران، شهید بهشتی، شیراز، اصفهان، مشهد، تبریز، اهواز، کرمانشاه، بابل، کرمان، بقیة الله، گیلان و مازندران پذیرفته می شوند.
بالاترین ظرفیت پذیرش با 139 نفر به دانشگاه علوم پزشکی تهران اختصاص دارد که البته با توجه به ادغام دانشگاه علوم پزشکی ایران با این دانشگاه در جدول ظرفیت با عنوان تهران 2 از آن نام برده شده است. کمترین میزان ظرفیت پذیرش نیز به دانشگاههای علوم پزشکی بابل، کرمانشاه، گیلان و مازندران با 2 نفر ظرفیت تعلق دارد.
داوطلبان در گروه رشته های وابسته به داخلی می توانند در رشته های غدد درون ریز و متابولیسم، روماتولوژی، گوارش و کبد بالغین، ریه، نفرلوژی، خون و سرطان بالغین، بیماریهای قلب و عروق و آلرژی و ایمنولوژی بالینی در آزمون شرکت کنند.
رشته های وابسته به کودکان در این دوره از آزمون رشته های قلب کودکان، طب نوزادی و پیرامون تولد، خون و سرطان کودکان، کلیه کودکان، ایمنولوژی و آلرژی کودکان، گوارش کودکان، عفونی کودکان، غدد درون ریز و متابولیسم کودکان، مغز و اعصاب کودکان، روماتولوژی کودکان و ریه کودکان است.
در رشته های وابسته به روانپزشکی رشته روانپزشکی کودک و نوجوان برای شرکت داوطلبان وجود دارد. همچنین در رشته های وابسته به جراحی نیز رشته های جراحی پلاستیک ترمیمی و سوختگی، جراحی توراکس، جراحی کودکان، جراحی قلب و عروق و جراحی عروق برای شرکت داوطلبان تعیین شده است.
ظرفیت رشته های گوارش و کبد بالغین با 36 نفر پذیرش بالاترین میزان پذیرش را دارد و در این میان رشته روماتولوژی کودکان کمترین میزان پذیرش را با 3 نفر ظرفیت دارند.
بر اساس اعلام دبیرخانه شورای آموزش پزشکی و تخصصی ظرفیت های اعلام شده نهایی نبوده و در صورت تصویب شورای گسترش امکان افزایش و یا تغییر در آن وجود دارد.
 

-------------------

!!قـــدردانی !!

این متن نه تنها برای بچه هایمان بلکه برای همه ما که در این جامعه امروزی زندگی می کنیم موثر می باشد.
توصیه میشود حتما مطالعه شود!

یک شخص جوان با تحصیلات عالی برای شغل مدیریتی در یک شرکت بزرگ درخواست داد.
در اولین مصاحبه پذیرفته شد؛ رئیس شرکت آخرین مصاحبه را انجام داد.
رئیس شرکت از شرح سوابق متوجه شد که پیشرفت های تحصیلی جوان از دبیرستان تا پژوهشهای
پس از لیسانس تماماً بسیار خوب بوده است، و هرگز سالی نبوده که نمره نگرفته باشد.

رئیس پرسید: ((آیا هیچ گونه بورس آموزشی در مدرسه کسب کردید؟))
جوان پاسخ داد: ((هیچ.))
رئیس پرسید: ((آیا پدرتان بود که شهریه های مدرسه شما را پرداخت کرد؟))
جوان پاسخ داد: ((پدرم فوت کرد زمانی که یک سال داشتم، مادرم بود که شهریه های مدرسه ام را پرداخت می کرد.))
رئیس پرسید: ((مادرتان کجا کار می کرد؟))
جوان پاسخ داد: ((مادرم بعنوان کارگر رختشوی خانه کار می کرد.))

رئیس از جوان درخواست کرد تا دستهایش را نشان دهد.
جوان دو تا دست خود را که نرم و سالم بود نشان داد.
رئیس پرسید: ((آیا قبلاً هیچ وقت در شستن رخت ها به مادرتان کمک کرده اید؟))
جوان پاسخ داد: ((هرگز، مادرم همیشه از من خواسته که درس بخوانم و کتابهای بیشتری مطالعه کنم. بعلاوه، مادرم می تواند سریع تر از من رخت بشوید.))
رئیس گفت: ((درخواستی دارم. وقتی امروز برگشتید، بروید و دستهای مادرتان را تمیز کنید، و سپس فردا صبح پیش من بیایید.))

جوان احساس کرد که شانس او برای بدست آوردن شغل مدیریتی زیاد است.
وقتی که برگشت، با خوشحالی از مادرش درخواست کرد تا اجازه دهد دستهای او را تمیز کند.
مادرش احساس عجیبی می کرد، شادی اما همراه با احساس خوب و بد، او دستهایش را به مرد جوان نشان داد.
جوان دستهای مادرش را به آرامی تمیز کرد.
همانطور که آن کار را انجام می داد اشکهایش سرازیر شد.
اولین بار بود که او متوجه شد که دستهای مادرش خیلی چروکیده شده، و اینکه کبودی های بسیار زیادی در پوست دستهایش است. بعضی کبودی ها خیلی دردناک بود که مادرش می لرزید وقتی که دستهایش با آب تمیز می شد.

این اولین بار بود که جوان فهمید که این دو تا دست هاست که هر روز رخت ها را می شوید تا او بتواند
شهریه مدرسه را پرداخت کند. کبودی های دستهای مادرش قیمتی بود که مادر مجبور بود برای پایان
تحصیلاتش، تعالی دانشگاهی و آینده اش پرداخت کند.

بعد از اتمام تمیز کردن دستهای مادرش، جوان همه رخت های باقیمانده را برای مادرش یواشکی شست.
آن شب، مادر و پسر مدت زمان طولانی گفتگو کردند.
صبح روز بعد، جوان به دفتر رئیس شرکت رفت.

رئیس متوجه اشکهای توی چشم های جوان شد، پرسید:
((آیا می توانید به من بگویید دیروز در خانه تان چه کاری انجام داده اید و چه چیزی یاد گرفتید؟))
جوان پاسخ داد: ((دستهای مادرم را تمیز کردم، و شستشوی همه باقیمانده رخت ها را نیز تمام کردم.))
رئیس پرسید: ((لطفاً احساس تان را به من بگویید.))

جوان گفت:
1-اکنون می دانم که قدردانی چیست. بدون مادرم، من موفق امروز وجود نداشت.
2-از طریق با هم کار کردن و کمک به مادرم، فقط اینک می فهمم که چقدر سخت و دشوار است برای اینکه یک چیزی انجام شود.
3-به نتیجه رسیده ام که اهمیت و ارزش روابط خانوادگی را درک کنم.

رئیس شرکت گفت: ((این چیزیست که دنبالش می گشتم که مدیرم شود.))
می خواهم کسی را به کار بگیرم که بتواند قدر کمک دیگران را بداند، کسی که زحمات دیگران را برای انجام کارها بفهمد، و کسی که پول را بعنوان تنها هدفش در زندگی قرار ندهد. شما استخدام شدید.

بعدها، این شخص جوان خیلی سخت کار می کرد، و احترام زیردستانش را بدست آورد.
هر کارمندی با کوشش و بصورت گروهی کار می کرد. عملکرد شرکت به طور فوق العاده ای بهبود یافت.

یک بچه، که حمایت شده و هر آنچه که خواسته است از روی عادت به او داده اند،
((ذهنیت مقرری)) را پرورش داده و همیشه خودش را مقدم می داند. او از زحمات والدین خود
بی خبر است. وقتی که کار را شروع می کند، می پندارد که هر کسی باید حرف او را گوش دهد، زمانی که
مدیر می شود، هر گز زحمات کارمندانش را نمی فهمد و همیشه دیگران را سرزنش می کند. برای این جور شخصی،
که ممکن است از نظر آموزشی خوب باشد، ممکن است یک مدتی موفق باشد، اما عاقبت احساس کامیابی نمی کند.
او غر خواهد زد و آکنده از تنفر می شود و برای بیشتر بدست آوردن می جنگند. اگر این جور والدین حامی هستیم،
آیا ما داریم واقعاً عشق را نشان می دهیم یا در عوض داریم بچه هایمان را خراب می کنیم؟

شما می توانید بگذارید بچه هایتان در خانه بزرگ زندگی کنند، غذای خوب بخورند، پیانو بیاموزند،
تلویزیون صفحه بزرگ تماشا کنند. اما هنگامی که دارید چمن ها را می زنید، لطفاً اجازه دهید آن را تجربه
کنند. بعد از غذا، بگذارید بشقاب و کاسه های خود را همراه با خواهر و برادر هایشان بشویند.
برای این نیست که شما پول ندارید که مستخدم بگیرید، می خواهید که آنها درک کنند، مهم نیست که
والدین شان چقدر ثروتمند هستند، یک روزی موی سرشان به همان اندازه مادر شخص جوان سفید خواهد شد.
مهم ترین چیز اینست که بچه های شما یاد بگیرند که چطور از زحمات و تجربه سختی قدردانی کنند و
یاد بگیرند که چطور برای انجام کارها با دیگران کار کنند. 

=============

سخنانی تامل برانگیز برای مقداری تفکر! 

بشری که حق اظهار عقیده و بیان اندیشه خود را نداشته باشد، موجودی زنده به شمار نمی رود.-شارل دو مونتسکی
انسان به بودن در هر جایی عادت می کند و دیگر برایش سخت است که از آنجا برود. نحوه فکر کردنش هم بعد از مدتی عادت می شود و عوض کردنش سخت است.-جان اشتاین بک
بد گمانی در افکار انسان مانند خفاش در میان پرندگان است که همیشه در سپیده دم یا هنگام غروب که نور و ظلمت به هم آمیخته است بال فشانی می کند.-فرانسیس بیکن
به زودی روزگار انتقاد و عیب جویی به پایان می رسد و به وسیله پیشرفت تمدن، آزادی اندیشه به تمام معنی در جهان حکمفرما می شود و همه کس می تواند به دلخواه خود راجع به فلسفه وجود بیاندیشد.-گوته
به سختی می توان در بین مغز های اندیشمند جهان، کسی را یافت که دارای یک نوع احساس مذهبی مخصوص به خود نباشد؛ این مذهب با مذهب یک شخص عادی تفاوت دارد.-آلبرت انیشتین
مدیران اثر بخش در زمان حال زندگی می کنند اما همیشه به فکر آینده هستند.-ال هیز
بگذارید هر کس بر مبنای باور، فکر، آرزو، مطالعه و دانسته های خود قضاوت کند، نه اینکه شخص طوطی صفت گفته دیگران را بازگو کند.-دیل کارنگی
هرگز به این فکر نکن که در برابر فاجعه ای که هنوز اتفاق نیفتاده، چگونه باید عزا بگیری.-نادر ابراهیمی
آنکه به فکر فردا نیست، به غم فردا گرفتار خواهد شد.-کنفوسیوس
در بین تمامی مردم تنها عقل است که عادلانه تقسیم شده، زیرا همه فکر می کنند به اندازه کافی عاقلند.-دکارت
کسی که تنها به فکر سیر کردن شکم است، عقل را گرسنه گذاشته است.-مثل چینی
تمام سرمایه فکری و دانش باید تسلیم یک عظمت اخلاقی و روحی گردد، وگرنه دانش مانند رودی خواهد بود که نتوانسته خط سیر خود را بپیماید و به دریا بریزد و با وضعی اندوه بار در صحرا و ریگزارها فرو می رود.-موریس مترلینگ
به یاد آورید که طرف شما صد برابر بیشتر به فکر گمانها و آرزوهای خود می باشد تا اندیشه و گمانهای شما.-دیل کارنگی
دو کلمه آری و نه که تلفظ شان آسان است، کلماتی هستند که برای ادای آنها اندیشه و مطالعه فراوان لازم است.-پتیاگور
مانند عده کمی از مردم فکر کن و مانند بیشتر مردم سخن بگو.-؟
تصور می کنم که اگر هر کس تنها یک ربع ساعت به فکر زندگی خویش باشد و بیاندیشد که آن را اصلاح کند، هر ماه زندگی او از ماه پیش بهتر خواهد شد.-فرانسوا ولتر

......................
دولتمردان سوئدی باید عاری از خطا و اشتباه باشند !!!! ...

در نظام مردمسالاری سوئد همه افرادی که در پست های دولتی به کار گمارده می شوند باید از هر گونه خطایی، چه در گذشته و چه در زمانی که مشغول خدمت هستند، پاک باشند.
در انتخابات پارلمانی سوئد در سال 2006 ائتلافی از احزاب دست راستی با به دست آوردن 178 کرسی نمایندگی، اکثریت کرسی های مجلس را نصیب خود کرد و دولت تشکیل داد.
چندی بعد نخست وزیر به تدریج وزرای کابینه اش را معرفی کردو خانم «ماریا بورلیوس» به عنوان وزیر بازرگانی معرفی شد.روز بعد دختری به یکی از روزنامه ها اطلاع داد این خانم چند سال پیش او را به مدت یک ماه برای نگهداری از بچه اش استخدام کرده بود بدون اینکه موضوع را به اداره مالیات گزارش داده باشد...
در سوئد هر گاه کسی فردی را به کاری بگمارد باید آن را به اطلاع اداره مالیات برساند و به عنوان کارفرما مالیات و هزینه بیمه آن فرد را بپردازد. هر کس کار می کند باید در زمان انجام کار بیمه باشد تا اگر اتفاقی حین کار بیفتد بیمه بتواند نیازهای آن فرد را پوشش دهد.
بورلیوس به عنوان کارفرما باید استخدام آن دختر را به اداره مالیات اطلاع می داد و علاوه بر حقوق دختر، هزینه کارفرما را نیز به اداره مالیات می پرداخت. بورلیوس به اداره مالیات اطلاع نداده بود و خلاف قانون رفتار کرده بود. وقتی این مساله فاش شد وی از طریق تلویزیون از مردم سوئد پوزش خواست و گفت در زمان انجام این کار خلاف که سال ها پیش اتفاق افتاده بود، وضع مالی خانواده آنها چندان خوب نبوده است.
روزنامه نگاران و وبلاگ نویسان که مانند سایر مردم بدون هیچ محدودیتی حق تحقیق و گزارش دارند دست به کار شدند و پرونده مالی خانم وزیر را طی سال های گذشته مورد بررسی قرار دادند.
همه شهروندان در سوئد می توانند اطلاعات مالی افراد دیگر را مطالعه کنند (مثل ایران).. برای این کار کافی است به سالن کامپیوتر اداره مالیات مراجعه کنند و با وارد کردن نام یا شماره شخصی افراد در رایانه ها، اطلاعات مربوط به درآمد افراد، اشتغال آنها و مقدار مالیات پرداختی توسط هر فرد را به دست آورند. پس از برملا شدن کار خلاف این خانم وزیر، شهروندی به نام ماگنوس فورا در وبلاگ خود نشان داد این خانم دروغ می گوید و درآمد آنها در سالی که آن دختر خانم را به کار گرفته است، بالای یک میلیون کرون یعنی خیلی بیشتر از درآمد متوسط شهروندان سوئدی بوده است. دو روز بعد نخست وزیر سوئد اعلام کرد خانم بورلیوس از کار خود کناره گیری کرده است. بورلیوس نه تنها از کار وزارت کنار گذاشته شد بلکه بنا بر گزارش روزنامه ها «خانم بورلیوس از سوئد فرار کرد». او خانه و زندگی اش را در مدت کوتاهی فروخت و به انگلستان کوچ کرد تا چشمش به چشم مردمی که به آنها دروغ گفته بود نیفتد. 

..........................

رو به غـــــروب ...
از سهراب سپهری

ریخته سرخ غروب
جابه‌جا بر سر سنگ
کوه خاموش است
می‌خروشد رود
مانده در دامن دشت
خرمنی رنگ کبود

سایه آمیخته با سایه
سنگ با سنگ گرفته پیوند
روز فرسوده به ره می‌گذرد
جلوه‌گر آمده در چشمانش
نقش اندوه پی یک لبخند

جغد بر کنگره‌ها می‌خواند
لاشخورها سنگین
از هوا تک‌تک آیند فرود
لاشه‌ای مانده به دشت
کنده منقار ز جا چشمانش
زیر پیشانی او
مانده دو گود کبود

تیرگی می‌آید
دشت می‌گیرد آرام
قصه‌ی رنگی روز
می‌رود رو به تمام.

شاخه‌ها پژمرده است
سنگ‌ها افسرده است
رود می‌نالد
جغد می‌خواند.

غم بیامیخته با رنگ غروب
می‌تراود ز لبم قصه‌ی سرد
دلم افسرده در این تنگ غروب

 

........
عبور از مرحله ای سخت  

مارشال توربر مشاور تجاری گفته است: «هر کاری که ارزش خوب انجام دادن داشته باشد، ارزشش را دارد که در ابتدا بد انجام شود.»
اولین باری را که رانندگی یاد می‌گرفتید، سوار دوچرخه شدید، سازی را زدید یا ورزشی را انجام دادید به خاطر می‌آورید؟ اول به شما می‌گفتند که قرار است کار سختی انجام دهید و شما آن سختی را به عنوان بخشی ضروری برای آموختن آن مهارت جدید مورد نظر تصور می‌کردید. خوب، تعجبی ندارد که این سختی اولیه برای هر کاری که به عهده بگیرید به کار می‌رود. بنابراین باید بخواهیدکه از این مرحله‌ی سخت عبور کنید تا تخصص و مهارت پیدا کنید. بچه‌ها به خودشان اجازه‌ی چنین کاری را می‌دهند. اما متأسفانه زمانی که بزرگ می‌شویم، اغلب آن قدر از ارتکاب خطا و اشتباه می‌ترسیم که به خودمان اجازه نمی‌دهیم سختی بکشیم. بنابراین روش بچه‌ها را در پیش نمی‌گیریم. می‌ترسیم که آن را اشتباه انجام دهیم.
‏من تا چهل سالگی تعلیم اسکی ندیده بودم. و در ابتدا زیاد در تمرین آن خوب نبودم. به مرور زمان با تمرین و تکرار درس‌ها بهتر شدم. تا 58 ‏سالگی نواختن پیانو را شروع نکرده بودم و مدت زیادی طول کشید تا در این کار تبحر پیدا کردم. حتی اولین باری که با دختری بیرون رفتم، برایم سخت بود. اما برای کسب مهارت جدید یا بهتر شدن در هر کاری که می‌خواهید انجام دهید، باید مدتی در مقابل فکر احمق جلوه ‏کردن مقاومت کنید.

 جک کنفیلد


نظرات 55 + ارسال نظر
قناری به تازه دوشنبه 29 آذر 1389 ساعت 10:51 ق.ظ

فکر کنم منظور من و نفهمیدی. من چیزی جز درس خوندن و نگفته بودم. مسلمه که وقتی جو رقابتی تر باشه برای همه بهتره حتی تو همین بلاگ. به هر حال هرطور راحتی ولی واقعا کاش چشمها را میشستیم. امیدوارم موفق باشیم

ابوذر دوشنبه 29 آذر 1389 ساعت 01:42 ق.ظ

در مسلخ عشق جز نکو را نکشند
روبه صفتان زشتخو را نکشند
گر عاشق صادقی ز مرددن مهراس
مردار بود هرآنکه او را نکشند

تازه دوشنبه 29 آذر 1389 ساعت 01:11 ق.ظ

اگر غم را چو آتش دود بودی
جهان تاریک بودی جاودانه
همه گیتی سراسر گر بگردی
خردمندی نیابی شادمانه

تازه دوشنبه 29 آذر 1389 ساعت 01:09 ق.ظ

نه حیدر بابا حال خودمم گرفته شد . سخته آدم همش هچ کار دیگه ای بجز درس انجام نده . . .

حیدر دوشنبه 29 آذر 1389 ساعت 12:33 ق.ظ

تازه جون بدجوری حال قناری رو گرفتی !!!!!

تازه به قناری دوشنبه 29 آذر 1389 ساعت 12:06 ق.ظ

قناری جون توی این شرایط هر چیزی بجز درس خوندن برای ما سمه . این سایت هم فقط در حد اطلاع از اوضاع واحوال و فقط در حد چند دقیقه کافیه . فقط خوندن و خوندن هر چند سخته اما باید اداپته شد . . .

[ بدون نام ] یکشنبه 28 آذر 1389 ساعت 10:52 ب.ظ

هیلدا فر قی نمی کنه البته اگر روی کارت ملی را فرستاده باشی میتوانی در قسمت سایر مدارک ژشت کارت ر ا هم ارسال کنی من که نفر ستادم
نخواستی حذف کن و فقط روی کارت ملی بذار بمونه

فرهاد یکشنبه 28 آذر 1389 ساعت 10:46 ب.ظ http://www.rez89.persianblog.ir

نذر کردم گر از این غم به در آیم روزی، تا در میکده شادان و غزل خوان بروم

هیلدا یکشنبه 28 آذر 1389 ساعت 10:41 ب.ظ

سلام دوستان
در رابطه با ویرایش میخواستم بپرسم من پشت کارت ملی را اسکن کرده ام به نظرتون تو ویرایش باید حذف بشه؟پیشاپیش ممنون از پاسخگوییتون

قناری به تازه یکشنبه 28 آذر 1389 ساعت 06:30 ب.ظ

منم دور ۲ ام. داخلی و یه جراحی و عفونی و دوره کردم. الان روی بقیه جراحیهام. بعد میرم سراغ اطفال. yahoo یا gmail داری که ID مو بهت بدم؟

سیما یکشنبه 28 آذر 1389 ساعت 05:18 ب.ظ

سلام دوستان من نمیتونم وارد قسمت ویرایش شم لطفا راهنمایی کنین

[ بدون نام ] یکشنبه 28 آذر 1389 ساعت 03:50 ب.ظ

دستورالعمل تعیین میزان تعهدات دستیاران پذیرفته شده بدون استفاده از سهمیه!!!!

خبر جالبی بود شما هم بخوانید......................

قبلا با استفاده از سهمیه عده ایی را می کردند( در مناطق محروم)الان با سهمیه آزاد عده بیشتری را می کنن(در مناطق محروم)

یعنی حذف سهمیه محروم برای وزارت بهداشت خوب شد نه برای شرکت کنندگان.

به کمک یکشنبه 28 آذر 1389 ساعت 01:47 ب.ظ

احتمالا اشتباه تایپ میکنی
گزینه فراموشی رو بزن تا به ایمیلت ارسال بشه بعد کپی کن تایپ نکن

کمک یکشنبه 28 آذر 1389 ساعت 11:59 ق.ظ

اصلا کدرهگیری منو قبول نمیکنه میگه معتبرنیست.چراچکارکنم.حروف فارسی وانگلیسی باهم نمیشه

[ بدون نام ] یکشنبه 28 آذر 1389 ساعت 09:13 ق.ظ

کمک کمک من یکی ازعکسام اشکال داره ولی توویرایش جایی برای تعویض عکس نگذاشته چیکارکنم کمک کنین لطف

تازه به ریتالین پرس یکشنبه 28 آذر 1389 ساعت 01:45 ق.ظ

دوست عزیز سلامنعلیکم و رحمه الله طبق تجربه بنده چیز خوبی نیست چون به زودی تولرانس میده و باید دوزش رو زیاد کنی تا جایی که اعصابتو داغون میکنه من این چنین تجربه ای باهاش داشتم اما بعضی دوستان دارن میخورن و راضی هم هستن فقط خوابتو میریزه بهم که باید یه دارویه دیگه مثل زولپیدم یا . . . شبا بخوری که بتونی بخوابی.

تازه به قناری یکشنبه 28 آذر 1389 ساعت 01:38 ق.ظ

من دور 2 ام و داخلی رو خوندنم دارم اطفال میخونم بعدش زنان و بعد دیگه مشخص نکردم که چه کنم.شما چی قناری؟

[ بدون نام ] یکشنبه 28 آذر 1389 ساعت 01:31 ق.ظ

خاک برسر همتون واقعا که حقتونه قبول نشین یک ماه خودتون رو الاف این " تازه "کردین نه میدونین خانمه؟آقاست؟ واقعا داره میخونه یا الکی ادای آدمای درس خون و منضبط رو در میاره؟ اصلا میدونین کدوم خریه؟ نه واقعا اینا رو میدونین؟ به اون کله پوکتون نزد که همه ما رو داره الاف حرفاش و تعداد ساعت خوندن و . . میکنه. فکر نکردین تازه خودش الان داره که شما این مطلب رو میخونین داره تست میزنه ای کیوها؟ برین بشینین درستون رو بخوننن اینا همه کلکه نمیفهمین؟

[ بدون نام ] یکشنبه 28 آذر 1389 ساعت 12:00 ق.ظ

خوبه بخور ولی ساک نزن

[ بدون نام ] شنبه 27 آذر 1389 ساعت 11:21 ب.ظ

دوستان شما ریتالین رو امتحان کردید ؟چطوره؟

ناشناس شنبه 27 آذر 1389 ساعت 11:13 ب.ظ

مطمئن باش با دونستن این سندرمها هیچ کسی به جایی نرسیده همون بهتره که امثال شما وقتتو صرف حفظ کردن این سندرمها کنی عزیز مطمئن باش شما امسال هیچ جا در نمی آیی چون مطمئنا از نحوه درس خوندن برای امتحان دستیاری هیچ چی نمیدونی!!!

[ بدون نام ] شنبه 27 آذر 1389 ساعت 05:29 ب.ظ

حالا مگه کسی ۱۴ ساعت بخونه چی میشه که شما انقدر دوست داری ثابت کنی خوب بوده یا نه؟!! با خودت مشکل نداری احتمالا؟! خوب شما با ۲ ساعت خوندن نفر اول شو ما هم زور میزنیم یه چیزی قبول شیم. ما که بخیل نیستیم

[ بدون نام ] شنبه 27 آذر 1389 ساعت 05:23 ب.ظ

vaghti nemidonin imerslund shaye tarin kobalamin deficiency dar atfal hast ke hamrah ba protienurea ye bi areze hast..14 saat dars khondaneton kheili eshkal dashte:)))

قناری به تازه شنبه 27 آذر 1389 ساعت 05:11 ب.ظ

تازه خان یا خانم!
من الان حداکثر ۶ ساعت در روزم اما در چند روز آینده میبرم بالاتر ایشالا. میشه بگی دور چندمی و چه درسایی رو خوندی؟ با هم اگه یه کم پیش بریم انگیزه مون بیشتر میشه

[ بدون نام ] جمعه 26 آذر 1389 ساعت 11:47 ب.ظ

۶۰ ر وز= شست ر وز

تازه به مریم جمعه 26 آذر 1389 ساعت 11:15 ق.ظ

سلام .مریم عزیز از لیست بازدیدهایی که گذاشتی فقط ۲ تاش مال منه بقیه رو دوستان لطف کردن و بجای من حرف زدن درست مثل پیام بالایی که من بجای تو گذاشتم تا بدونی که میشه این کارو کرد. من در روز ۲ بار به این سایت سر میزنم هر بار هم ۱۰ دقیقه وقت میگیره . . .

مریم به تازه جمعه 26 آذر 1389 ساعت 11:09 ق.ظ

سلام
دوست دارم

مریم به تازه جمعه 26 آذر 1389 ساعت 09:21 ق.ظ

یادم رفت لیست بازدید هات رو بزارم

پنجشنبه 25 آذر 1389 ساعت 00:07 AM
پنجشنبه 25 آذر 1389 ساعت 1:03 PM
پنجشنبه 25 آذر 1389 ساعت 1:23 PM
پنجشنبه 25 آذر 1389 ساعت 11:18 PM
جمعه 26 آذر 1389 ساعت 00:43 AM

مریم به تازه جمعه 26 آذر 1389 ساعت 09:16 ق.ظ

قصدم بی احترامی نیست اما تو چجور 14 ساعت و قبلنا 12 ساعت درس میخونی بعد فرت و فرتم تو اینترنتی ، تمام نظر ها رو میخونی ، با ارامش کامل جوابهای طولانی تایپ میکنی و بحث میکنی و اصلان هم فکرت مشغول نمیشه و.... ؟؟؟؟ من تمام کسایی که میشناسم و انقدر درس خونن اصلا نمیدونن این سایت چیه و خبر ها رو از من تنبل و بقیه درس نخونهایی مثل من میگیرن
در هر حال موفق باشی اما عزیزایی که میخواهید قبول شید فقط بخونید بخونید بخونید و البته تست هم بزنید ولی تو اینترنت نیان تلویزیون نبینید مهمونی نرید و ...اگه تونستید ، قبولید
البته توان و هوش فکری افراد با هم فرق میکنه پس از کسی نپرسید چیکار میکنه ( قصد توهین ندارم همه باهوش بودیم که پزشکی قبول شدیم اما بعضیها باهوش ترن مثلا ما یه هم اطاقی داشتیم که سر امتحانها از رو کتاب اصلی میخوند و مثل شلمان هم سر ساعت 9 میخوابید بعد ما از رو جزوه هم تموم نمیکردیم تازه نمرش هم از هممون بهتر بود خوب مسخره است من ازش میپرسیدم تو از رو چی میخونی و چند ساعت )

[ بدون نام ] جمعه 26 آذر 1389 ساعت 04:09 ق.ظ

tehran only noavarane tehran

به تازه جمعه 26 آذر 1389 ساعت 03:00 ق.ظ

با من ازدواج وکنی
به نظر دختر با وقاری میای!!

تازه جمعه 26 آذر 1389 ساعت 12:43 ق.ظ

ایمرسلاند یه نوع نارسایی میل جنسی زنان است

[ بدون نام ] جمعه 26 آذر 1389 ساعت 12:06 ق.ظ

MAN AZ SHAHRESTANM.CHE JOZVEI TO TEHRAN RO BORSEEE

تازه به بهاره پنج‌شنبه 25 آذر 1389 ساعت 11:18 ب.ظ

دکتر کرمی

[ بدون نام ] پنج‌شنبه 25 آذر 1389 ساعت 09:57 ب.ظ

vit b12 deficiency!

بهاره پنج‌شنبه 25 آذر 1389 ساعت 08:15 ب.ظ

تازه جون شما از چه مجموعه جزواتی می خونی؟

کمککککککککککککک پنج‌شنبه 25 آذر 1389 ساعت 05:03 ب.ظ

به تازه
ممنونم دوست عزیز. نظرات شما وحسن نیتتون قابل تحسینه .موفق باشید

[ بدون نام ] پنج‌شنبه 25 آذر 1389 ساعت 03:17 ب.ظ

پزشکان ایران زمین از زحمات دکتر محققی عزیز تشکر میکنند.با ارزوی طی ماحل بالاتر مثل رسیدن به وزارت یا حتی ریاست جمهوری... خواستن توانستن است.

[ بدون نام ] پنج‌شنبه 25 آذر 1389 ساعت 02:08 ب.ظ

ممنون تازه از راهنماییت
نگفتی :
اگر رزیدنت پاتولوژی شدی زن من میشی یا نه!

[ بدون نام ] پنج‌شنبه 25 آذر 1389 ساعت 01:51 ب.ظ

تازه تنبل
اگه راس می گی بگو سندرم ایمرسلاند چیه؟
والا بیخودی دلت را خوش نکن و خودت راب را سال بعد اماده کن! ۱۴ ساعت خوان ه ه ه ه

تازه به کمککککککککککک پنج‌شنبه 25 آذر 1389 ساعت 01:23 ب.ظ

این فکر و خیالها طبیعیه اما من بهتون توصیه میکنم کارهای زیر رو انجام بدین :
1-هر روز فقط به همون روز فکر کنین چون این فکرو خیالها فقط بدلیل تصور بد و نگرانی از روزهای آینده یعنی روز امتحانه.سعی کنین یه برنامه کلی بریزین ولی در هر روز فقط به فکر اجرا کردنه برنامه همون روز و خوب خوندن همون درس باشین.

2- برای تمرکز کردن در یک روز و برای به دست آوردن آرامش هر روز تمرین ریلکسیشن و تصویرسازی ذهنی و تلقین داشته باشین مخصوصا تلقین کلامی ، به این صورت که یه جمله رو (مثل این جمله: من امروز با کمال آرامش و انر‍ژی 10 ساعت درس میخونم) 20-30 بار بلند و با سرعت آرام تکرار کنین و بعد از اون هم تصویر اون درس خوندن و تمرکز داشتن رو توی ذهنتون مجسم کنین و بیشتر در خودتون آرامش ابجاد کنین(برای اطلاعات بیشتر در مورد ریلکسیشن و تمرین ذهنی و اثرات و نحوه اجرای اون توی اینترنت یه سرچ بزنین وقت زیادی نمیگیره) در مجموع انجام دادن این تمرین ذهنی ساده و شاید به ظاهر خنده دار 2 مرتبه در طول روز و نیز در هنگام خواب اثرات معجزه آسایی داره و باورنکردنیه

3- باز هم تکرار میکنم سعی کنین در هر روز فقط و فقط به برنامه همون روز فکر کنین .فکر کردن به روزهای آینده در این دوران آفت تمرکزه.

به امید موفقیت شما . . .

تازه پنج‌شنبه 25 آذر 1389 ساعت 01:03 ب.ظ

دیروز رکورد درس خوندن خودم رو شکستم
۱۴ ساعت. . .

ناشناس پنج‌شنبه 25 آذر 1389 ساعت 09:50 ق.ظ

بسمه ا..
از امروز کار و الافی رو گذاشتم کنار میخوام بکوب بخونم
التماس دعا
پس بیخود نگران نباشید از شما عقب تر خیلیها هستن!
بعد امتحان هم بیاین بگین چکار کردین چه جوری خوندین نتیجه چی شد

[ بدون نام ] پنج‌شنبه 25 آذر 1389 ساعت 09:47 ق.ظ

بابا همه همین جورین از استرسه امتحانه نگران نباش

کمککککککککککککک پنج‌شنبه 25 آذر 1389 ساعت 01:48 ق.ظ

من اصلا تمرکز ندارم چیکار کنم ...میگن آدم وقت نماز هزار چور فکر میاد سراغش منم حالا وقت درس خوندن هزار جور فکر وخیال میکنم.....

کمکم کنید لطفا

[ بدون نام ] پنج‌شنبه 25 آذر 1389 ساعت 12:10 ق.ظ

پزشکانیکه با پول متخصص میشوند
برنامه 24روزه

[ بدون نام ] پنج‌شنبه 25 آذر 1389 ساعت 12:09 ق.ظ

.

تازه پنج‌شنبه 25 آذر 1389 ساعت 12:07 ق.ظ

۶۳ روز٬ ....

حیدر پنج‌شنبه 25 آذر 1389 ساعت 12:06 ق.ظ

هنو یگالمه مونده

[ بدون نام ] چهارشنبه 24 آذر 1389 ساعت 10:27 ب.ظ

۶۳ روز تا امتحان
برای هر درس فقط ۲ روز فرصت مطالعه و مرور مانده
اخ چقدر استرس

[ بدون نام ] چهارشنبه 24 آذر 1389 ساعت 08:42 ب.ظ

[ بدون نام ] چهارشنبه 24 آذر 1389 ساعت 02:21 ب.ظ

همه رفتند عزاداری
عزاداری هایتان تو ام با شناخت مسیر حق باشه
چرا هیچ کس نیست

[ بدون نام ] چهارشنبه 24 آذر 1389 ساعت 12:39 ق.ظ

۶۵ ر وز

هیج سه‌شنبه 23 آذر 1389 ساعت 07:48 ب.ظ http://mindzeinab2009.blogsky.com

من پزشک نیستم ولی پزشکان را دوست دارم . ولی اخه پزشک که باید جانش اکنده از مهرورزی و فروتنی باشد چگونه می تواند با این نفرین ها و این اشوب های ذهنی و روحی در معاینه و تشخیص درست بیماری ها موفق باشد . چطور می گویید شوهر پیدا نمی شود ُپزشکان مشکل پسند می شوند و شرایشطشان سخت می شود و مثلا بنده که مدرس فلسفه دانشگاه هستم با ۴۲ سال سن و مجردم با اینکه خیلی دوست دارم همسرم یک پزشک خدمتگزار انسان ها باشد ولی به دلیل اینکه چون حق التدریس هستم و نه خانه و نه ماشین و نه هیچ پس اندازی ندارم حتی تصور اینکه بتوانم با یک بانوی عادی ازدواج نمایم را نمی توانم به مخیله ام راه دهم چه رسد به پزشک .با ارزوی کامیابی و موفقیت شما در ازمون دستیاری

[ بدون نام ] سه‌شنبه 23 آذر 1389 ساعت 06:00 ب.ظ

بانو اساسی انگیزه دارد امسال

ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد