خانه پزشک

اللَّهُمَّ صَلِّ عَلَى مُحَمَّدٍوَآلِ مُحَمَّد لعنت خدابرسوال فروشان وحامیانشان اللَّهُمَّ صَلِّ عَلَى مُحَمَّدٍوَآلِ مُحَمَّدٍ

خانه پزشک

اللَّهُمَّ صَلِّ عَلَى مُحَمَّدٍوَآلِ مُحَمَّد لعنت خدابرسوال فروشان وحامیانشان اللَّهُمَّ صَلِّ عَلَى مُحَمَّدٍوَآلِ مُحَمَّدٍ

هفته سوم از مراحل آمادگی برای امتحان دستیاری - درس بیست و نهم

اوست عادل
لعنت خداوند و رسول خدا(ص) و ائمه اطهار(ع) بر تمام مسئولان شیطانی منافق در حکومت اسلامی که با دزدی و خیانت و پایمال کردن حق مردم، آبروی دین مبین اسلام را به بازی میگیرند. عذاب ابدی فرقان در دنیا و اخرت نثارشان باد.

اللَّهُمَّ صَلِّ عَلَى مُحَمَّدٍ وَ آلِ مُحَمَّد 

لعنت خدا بر همه مسئول نماهایی که با باندبازی و خودخواهی و تمامیت خواهی به خون شهدا خیانت میکنند 

اللَّهُمَّ صَلِّ عَلَى مُحَمَّدٍ وَ آلِ مُحَمَّد 

  لعنت خدا بر سوال فروشان و حامیانشان و همه کسانیکه حق سایر داوطلبان دستیاری را در خفا ضایع می کنند؛ آمین. 

اللَّهُمَّ صَلِّ عَلَى مُحَمَّدٍ وَ آلِ مُحَمَّد


{{{{{{{{{{{{{{{{{{{{{

هفته سوم از مراحل آمادگی برای امتحان دستیاری - درس بیست و نهم تا روز جمعه پنجم آذر 

  

================================ 

 سراجی به مهر خبر داد:
ثبت نام 2 هزار نفر در کنکور دستیاری، 20 آذر ماه آخرین مهلت ثبت نام
رئیس مرکز سنجش آموزش پزشکی وزارت بهداشت با اشاره به اینکه 20 آذرماه آخرین مهلت ثبت نام سی و هشتمین دوره پذیرش دستیار تخصصی پزشکی است، گفت: تاکنون 2 هزار نفر در این دوره آزمون ثبت نام کرده اند.
دکتر جبرائیل نسل سراجی در گفتگو با خبرنگار مهر افزود: داوطلبان در این دوره تا 20 آذرماه فرصت دارند مدارک خود را از طریق اینترنت ارسال و در این فرصت با مطالعه دقیق سهمیه ها و کلیه فرآیندها مدارک خود را دقیق ارسال کنند.
وی تاکید کرد: به داوطلبان توصیه می شود که ثبت نام را به روزهای آخر موکول نکنند تا مشکلی در ارسال مدارک و سایر موارد نداشته باشند.
سراجی اضافه کرد: ثبت نام به صورت اینترنتی و از طریق سایت
http://sanjeshp.ir انجام می شود و کلیه مراحل ثبت نام، دریافت کلید، کارنامه، ارسال اعتراضات، انتخاب رشته - محل از طریق اینترنت خواهد بود و داوطلبان با مطالعه دقیق دفترچه راهنما ثبت نام کنند.
به گزارش مهر، آزمون پذیرش دستیار در رشته های تخصصی پزشکی بالینی در سال 89 به صورت متمرکز در روز 28 بهمن ماه برگزار می شود.

 فرم ثبت نام  

====================================

 

با تصویب شورای آموزش پزشکی
جزئیات آخرین تغییرات آزمون ارتقای دستیاران پزشکی اعلام شد
شورای آموزش پزشکی و تخصصی، جزئیات آخرین تغییرات آزمون ارتقای دستیاران تخصصی پزشکی در سال تحصیلی 90 - 89 را اعلام کرد.
به گزارش خبرنگار مهر، نحوه محاسبات نمرات ارتقای سالیانه دستیاران ...............

  

..... دوره های تخصصی بالینی پزشکی اصلاح شد و بر اساس آن مجموع نمرات ارتقای هر سال 300 است که هر دستیار باید حدنصاب لازم را کسب کند و در غیراین صورت به سال بالاتر ارتقا پیدا نمی کند.
50 درصد کل نمره (150 نمره) به ارزیابی درون بخشی اختصاص داشته و دارای اجزای مختلفی است در این بخش 30 درصد نمره به رفتار حرفه ای اختصاص دارد و دستیار باید حداقل 70 نمره از بخش رفتار حرفه ای خود را بر اساس ابزار استاندارد شده توسط واحد کیفیت ارتقای دبیرخانه شورای آموزش پزشکی و تخصصی بدست آورد.
رفتار حرفه ای شامل وظیفه شناسی و مسئولیت پذیری، شرافت و درستکاری، نوع دوستی، احترام به دیگران، عدالت و تعالی شغلی و سایر موازین و شئون معتبر اخلاقی و حرفه ای مستمر است که توسط کمیته ای متشکل از مدیر گروه، استاد مستقیم و معاون آموزشی مرکز ارزیابی می شود.

120 نمره باقیمانده در این بخش با روش های مختلفی از جمله روش OSCE و یا یک روش نوین ارزشیابی بدست می آید. البته بخشی از این نمرات به تشخیص گروه آموزشی می تواند به Log Book  اختصاص یابد.
بخش دیگری از نمره ارتقای دستیاران به آزمون کتبی اختصاص دارد که 50 درصد کل نمره را تشکیل می دهد در این بخش آزمون کتبی دوره ای در طول سال 60 نمره دارد و آزمون کتبی سالیانه (در تاریخ یکسان برای همه دانشگاهها) 90 نمره دارد.
نحوه محاسبه حداقل نمره کتبی، کف نمره کتبی مجاز، حداقل نمره ارزیابی درون بخشی، حداقل نمره کل و حداقل نمره کل مجاز در جداول مربوطه به دانشگاههای علوم پزشکی ابلاغ شده است.
شرط شرکت در آزمون گواهینامه تخصصی کسب حداقل نمره 105 در ارزیابی درون بخشی سال آخر دستیاری است و به منظور وحدت رویه در دانشگاهها میانگین نمره 20 درصد شرکت کنندگان برتر هر رشته در هر دانشگاه که بالاترین نمرات را در هر گروه کسب کرده اند، ملاک مقایسه خواهند بود.
  

 ========================

دنبال خدا نگرد

به دنبال خدا نگرد خدا در بیابان های خالی از انسان نیست
خدا در جاده های تنهای بی انتها نیست
به دنبالش نگرد

خدا در نگاه منتظر کسی است که به دنبال خبری از توست
خدا در قلبی است که برای تو می تپد
خدا در لبخندی است که با نگاه مهربان تو جانی دوباره می گیرد

خدا آن جاست
در جمع عزیزترین هایت
خدا در دستی است که به یاری می گیری
در قلبی است که شاد می کنی
در لبخندی است که به لب می نشانی
خدا در بتکده و مسجد نیست
گشتنت زمان را هدر می دهد
خدا در عطر خوش نان است
خدا در جشن و سروری است که به پا می کنی
خدا را در کوچه پس کوچه های درویشی و دور از انسان ها جست و جو مکن
خدا آن جا نیست

او جایی است که همه شادند
و جایی است که قلب شکسته ای نمانده
در نگاه پرافتخار مادری است به فرزندش
در نگاه عاشقانه زنی است به همسرش
باید از فرصت های کوتاه زندگی جاودانگی را جست
زندگی چالشی بزرگ است
مخاطره ای عظیم
فرصت یکه و یکتای زندگی را
نباید صرف چیزهای کم بها کرد
چیزهای اندک که مرگ آن ها را از ما می گیرد
زندگی را باید صرف اموری کرد که مرگ نمی تواند آن ها را از ما بگیرد
زندگی کاروان سرایی است که شب هنگام در آن اتراق می کنیم
و سپیده دمان از آن بیرون می رویم
فقط چیزهایی اهمیت دارند
چیزهایی که وقت کوچ ما از خانه بدن با ما همراه باشند
همچون معرفت بر الله و به خود آیی

دنیا چیزی نیست که آن را واگذاریم
دنیا چیزی است که باید آن را برداریم و با خود همراه کنیم
سالکان حقیقی می دانند که همه آن زندگی باشکوه هدیه ای از طرف خداوند و بهره خود را از دنیا فراموش نمی کنند
کسانی که از دنیا روی برمی گردانند
نگاهی تیره و یأس آلود دارند
آن ها دشمن زندگی و شادمانی اند

خداوند زندگی را به ما نبخشیده است تا از آن روی برگردانیم
سرانجام خداوند از من و تو خواهد پرسید: آیا «زندگی» را «زندگی کرده ای»؟
==========================================

۵ راه برای هوشیار نگاه داشتن ذهن
اهمیت تیز نگه داشتن ذهن قابل اغراق نیست. همه ما بخشی از یک اقتصاد منطقی و اطلاعاتی عالی هستیم که با ایده ها، خلاقیت و هوش پیشرفت می کند. هوشیار نگه داشتن ذهن شما را در هر رقابتی جلو می اندازد و باعث می شود به بالاترین مرتبه خوشبختی برسید.

وقتی ذهنتان در بالاترین درجه هوشیاری باشد:

·         انگیزه و تمرکز بیشتری خواهید داشت.

·         کار بیشتری می توانید انجام دهید.

·         ایده های خلاقانه تری به ذهنتان می رسد.

·         چیزهای بیشتری را به خاطر می سپارید.

·         زندگی بهتری را تجربه خواهید کرد.

در این مقاله چند نمونه از تمریناتی که برای هوشیار نگه داشتن ذهنتان بسیار عالی و مفید است را گرد آورده ایم. امیدواریم برایتان مفید واقع شود.

۱) خواندن و مطالعه را ادامه دهید، کسب علم کنید و فرهنگ ها را تجربه کنید.

متاسفیم که مجبور شدیم از این جمله های کلیشه ای استفاده کنیم اما تحصیل آمادگی برای زندگی نیست، تحصیل خودِ زندگی است. کسب علم باید کاری لذت بخش برایتان باشد و ذاتاً دنبال آن باشید. بلاگ های مختلف درمورد موضوعات مختلف را مطالعه کنید، چه در زمینه رشته کاری و تحصیلیتان باشد و چه نباشد، درمورد جوامع قدیمی و باستانی مطالعه کنید، به یادگرفتن هنری که هیچوقت امتحان نکرده بودید مشغول شوید و … مطمئنم متوجه منظورمان شده اید. برای گسترده کردن هرچه بیشتر افق های ذهنتان تلاش کنید و هر اطلاعات جدیدی که به دستتان می رسد را جذب کنید.

۲) کار یا مهارت جدیدی که هیچوقت امتحان نکرده بودید را یاد بگیرید مثل نواختن یک ساز موسیقی، آهنگ سازی، نقاشی، یا حتی کدسازی برنامه های کامپیوتری.

ذهنتان را درگیر یک مهارت تازه کنید. هیچوقت برای یاد گرفتن چیزهای جدید پیر نیستید اما بهتر است که در جوانی سراغ این یادگیری ها بروید. من آهنگسازی را از وقتی ۱۷ سالم بود شروع کردم و الان حسرت می خورم که چرا زودتر شروع نکردم. متعجب خواهید شد که چطور یادگرفتن یک مهارت تازه می تواند افق های ذهنتان را باز کند و برای بهتر شدن در همه کارها کمکتان کند. بااینکار ارتباطات جدید هم پیدا می کنید و با جمع های اجتماعی خوبی هم اشنا می شوید.

۳) برای تقویت حافظه تان همه چیز را ننویسید.

درصورت امکان یک هفته این را امتحان کنید: در ابتدای هفته هرکاری که لازم است آن هفته انجام دهید را یادداشت کنید اما لیستتان را دور از چشم خودتان قرار دهید. به جای اینکه آن لیست را روی میز جلوی رویتان بگذارید، پروژه هایتان را شروع کنید و سعی کنید یادتان بیاید که چه کارهایی باید انجام می دادید، آنها را در ذهنتان اولویت بندی کنید و انجامشان دهید. ذهن شما بسیار قدرتمند است و با گذشت زمان متوجه می شوید که لازم نیست همه چیز را روی کاغذ بیاورید.

۴) برای تحلیل اطلاعات به ذهنتان زمان دهید.

در دنیای مدرن ما همیشه در حال تجربه کردن و یاد گرفتن چیزهای تازه و جذب اطلاعات هستیم. این خیلی عالی است اما در این فرایند جذب اطلاعات و مهارت های تازه، تجربیات علمی و زندگی، تحلیل درونی از خودتان، اینکه چه یاد گرفته اید و به کدام سمت حرکت می کنید برای قراردادن هرچیز در دیدگاه مناسب لازم به نظر می رسد. برخی افراد موقع دویدن می توانند اینکار را به خوبی انجام دهند، بعضی ها موقع گوش کردن به موسیقی، و خیلی ها موقع انجام کارهای هنری. شما هم باید جایگاهتان را مشخص کنید تا بتوانید به خوبی اطلاعاتتان را تحلیل کنید.

۵) خوب بخورید، خوب بخوابید و ورزش کنید.

فراهم کردن استراحت و انرژی کافی و مورد نیاز برای ذهنتان برای عملکرد خوب آن لازم است. مردم گاهی فراموش می کنند که برای اینکه ذهنشان خوب کار کند به سوخت و استراحت کافی نیاز دارند. اگر احساس استرس، افسردگی و بی حوصلگی کردید، چند روز خوب غذا بخورید، خوب بخوابید و خوب ورزش کنید و خواهید دید که همه آن خیلی زود از بین می رود و دوباره به وضعیت همیشگیتان بر خواهید گشت.

منبع: مردمان

=================================
 

نحوه برنامه ریزی یک روز کاری
مطالعات و تحقیقات نشان داده است که یک کارمند عادی به طور متوسط روز خود را به طور کل ۳/۲ ساعت در هفته برنامه ریزی می کند. نتایج تحقیقات مربوط به بخش های فروش نشان می دهد که افرادیکه زمان بیشتری را به برنامه ریزی اختصاص دادند موفق تر بوده اند. از اینرو تصمیم گرفتیم در این مقاله به شما نشان دهیم که چطور می توانید روزتان را برنامه ریزی کنید.

ü       تصویر طولانی مدت موفقیت خود را تجسم کنید و آنرا به صورت نوشتار دربیاورید. اهدافتان را هر چند وقت یکبار مرور کنید. اهدافتان باید مشخص، قابل اندازه گیری، قابل دستیابی و با جایی که الان قرار دارید متناسب باشد. همچنین باید یک روز پایان نیز برای آن وجود داشته باشد. استیون کووی این را اینطور تعریف می کند، “شروع کردن با در نظر گرفتن سرانجام کار در ذهن”.

ü       هر روز برای خودتان برنامه بنویسید. آیتم هایی را در این برنامه بگنجانید که بتوانید همان روز آنها را تکمیل کنید مثل “آماده کردن ضمیمه ها برای گزارش ماهانه” به جای “کار کردن روی گزارش”.

ü       برنامه روزانه خود را به سه بخش الف، ب و ج اولویت بندی کنید.

ü       آیتم های بخش “الف” برای موفقیت دراز مدت شما اهمیت زیادی دارند (اگر هیچ کار دیگری نداشتید که امروز انجام دهید، اینها فعالیت هایی هستند که روی نتیجه یک ماهه آینده شما تاثیر دارد).

ü       آیتم های بخش “ب” کارهایی هستند که باید جزء برنامه کاریتان امروز انجام دهید (اینها کارهای فوری هستند اما نه به آن اندازه مهم).

ü       آیتم های بخش “ج” فعالیت هایی نوشته نشده و غیرقابل اجتناب اما لازم هستند (اجرا، مسافرت، مسائل شخصی).

ü       آیتم های بخش “د” کارهایی هستند که می توانید انجام آنرا به تعویق بیندازید، به کس دیگری محول کنید یا از لیست روزانه خود حذف کنید.

ü       با کارهای بخش الف شروع کنید. فقط به خاطر اینکه کارهای بخش ج ساده تر هستند به سراغ این بخش نروید. همچنین باید آیتم های بخش الف را به قسمت های کوچک تر و قابل کنترل تر دربیاورید که انجام آنها آسانتر باشد.

ü       با اتمام هر کار یک تیک جلوی آن بزنید تا حس پیشرفت در کار به شما منتقل شود.

ü       برای کارهای اصلی وقت بگذارید. این می تواند اختصاص زمان برای کار کردن روی یک کار اصلی باشد. اگر کسی بخواهد طی آن زمان شما را ملاقات کند باید بگویید، متاسفم من قبلاً با کس دیگری قرار گذاشته ام!

ü       برای یک روزتان اینقدر برنامه نگذارید که قادر به انجامشان نباشید. برای کارهای اورژانسی، فرصت های خاص و زمان فکر کردن هم وقت بگذارید.

ü       خودتان مدیر خودتان باشید. از خودتان بپرسید که آیا به اهدافتان رسیده اید و برای رسیدن به آنها برنامه تان باید دستخوش چه تغییراتی شود.

ü       همین الان انجامش دهید. مردم همیشه می گویند، “هفته آینده با من تماس بگیرید برای آن قرار می گذاریم”. به جای این بگویید، “اجازه بدهید همین الان آنرا انجام دهیم”.

ü       همیشه برای تعادل بخشیدن به زندگیتان هم وقت بگذارید، یعنی برای خانواده تان، ورزش، تفریح و فعالیت های اجتماعی و معنوی هم برنامه ریزی کنید.

ü       ساعات مختلف روز را بررسی کنید تا ببینید در چه ساعاتی بالاترین کارایی را دارید. سپی این ساعات را به انجام کارهای اصلی خود که اولویت بالایی دارند اختصاص دهید.

منبع: مردمان 

===============================
شعر گرگ از فریدون مشیری

گفت دانایی که: گرگی خیره سر،

هست پنهان در نهاد هر بشر!

لاجرم جاری است پیکاری سترگ

روز و شب، مابین این انسان و گرگ

زور بازو چاره ی این گرگ نیست

صاحب اندیشه داند چاره چیست

ای بسا انسان رنجور پریش

سخت پیچیده گلوی گرگ خویش

وی بسا زور آفرین مرد دلیر

هست در چنگال گرگ خود اسیر

هر که گرگش را در اندازد به خاک

رفته رفته می شود انسان پاک

وآن که با گرگش مدارا می کند

خلق و خوی گرگ پیدا می کند

در جوانی جان گرگت را بگیر!

وای اگر این گرگ گردد با تو پیر

روز پیری، گر که باشی هم چو شیر

ناتوانی در مصاف گرگ پیر

مردمان گر یکدگر را می درند

گرگ هاشان رهنما و رهبرند

اینکه انسان هست این سان دردمند

گرگ ها فرمانروایی می کنند

وآن ستمکاران که با هم محرم اند

گرگ هاشان آشنایان هم اند

گرگ ها همراه و انسان ها غریب

با که باید گفت این حال عجیب؟… 

=====================
راز عشق شقایق

شقایق گفت با خنده ؛ نه تب دارم ، نه بیمارم
اگر سرخم چنان آتش ، حدیث دیگری دارم
گلی بودم به صحرایی ، نه با این رنگ و زیبایی
نبودم آن زمان هرگز ، نشان عشق و شیدایی

یکی از روزهایی ، که زمین تب دار و سوزان بود
و صحرا در عطش می سوخت ، تمام غنچه ها تشنه
و من بی تاب و خشکیده ، تنم در آتشی می سوخت
ز ره آمد یکی خسته ، به پایش خار بنشسته

و عشق از چهره اش پیدای پیدا بود
ز آنچه زیر لب می گفت : شنیدم ، سخت شیدا بود
نمی دانم چه بیماری به جان دلبرش
افتاده بود ، اما طبیبان گفته بودندش

اگر یک شاخه گل آرد ، ازآن نوعی که من بودم
بگیرند ریشه اش را ، بسوزانند
شود مرهم برای دلبرش ، آندم شفا یابد
چنانچه با خودش می گفت ، بسی کوه و بیابان را

بسی صحرای سوزان را ، به دنبال گلش بوده
و یک دم هم نیاسوده ، که افتاد چشم او ناگه به روی من
بدون لحظه ای تردید ، شتابان شد به سوی من

به آسانی مرا با ریشه از خاکم جدا کرد و
به ره افتاد و او می رفت ، و من در دست او بودم
و او هرلحظه سر را رو به بالاها
شکر می کرد ، پس از چندی

هوا چون کوره آتش ، زمین می سوخت
و دیگر داشت در دستش تمام ریشه ام می سوخت
به لب هایی که تاول داشت گفت : چه باید کرد؟

در این صحرا که آبی نیست
به جانم ، هیچ تابی نیست
اگر گل ریشه اش سوزد که وای بر من
برای دلبرم ، هرگز دوایی نیست

واز این گل که جایی نیست ، خودش هم تشنه بود اما
نمی فهمید حالش را ، چنان می رفت و
من در دست او بودم ، و حالا من تمام هست او بودم

دلم می سوخت ، اما راه پایان کو ؟
نه حتی آب ، نسیمی در بیابان کو ؟

و دیگر داشت در دستش تمام جان من می سوخت
که ناگه روی زانوهای خود خم شد ، دگر از صبر او کم شد
دلش لبریز ماتم شد ، کمی اندیشه کرد ، آنگه

مرا در گوشه ای از آن بیابان کاشت
نشست و سینه را با سنگ خارایی
زهم بشکافت ، زهم بشکافت

اما ! آه صدای قلب او گویی جهان را زیرو رو می کرد
زمین و آسمان را پشت و رو می کرد
و هر چیزی که هرجا بود ، با غم رو به رو می کرد

نمی دانم چه می گویم ؟ به جای آب ، خونش را
به من می داد و بر لب های او فریاد
بمان ای گل ، که تو تاج سرم هستی
دوای دلبرم هستی ، بمان ای گل

و من ماندم نشان عشق و شیدایی
و با این رنگ و زیبایی
و نام من شقایق شد
گل همیشه عاشق شد


نظرات 92 + ارسال نظر
[ بدون نام ] جمعه 5 آذر 1389 ساعت 12:31 ب.ظ

اتفاقا بهترین روش مقابله با این بچه بازیها و بی ادبی ها اینه که اصلا محل حرفاشون نذارین انگار نه انگار یک دیوانه ای همچین مزخرفاتی گفته کاملا بی محلی کنید و به جای اینکه متاسف باشید جامعه پزشکی چرا اینجوری شده و ...
شما بیایید راه خودمون رو بریم و در مورد آزمون و درس صحبت کنیم تا این افراد خودشون بفهمن چه حرفهای بی ارزشی زدند که حتی لایق جواب دادن نبوده!

حیدر جمعه 5 آذر 1389 ساعت 02:00 ق.ظ

برای خودم متأسفم که تو این مملکت هم صنف ادمایی مثل شمام.
من این قدر احمق نیستم که در مورد یک لحظه ام با این مزخرفات تصمیم بگیرم؛چه خاصه رندگیم
خیال همتون تخت
یه ذره غیرت داشته باشین؛خانما محترمن

پیمان جمعه 5 آذر 1389 ساعت 01:54 ق.ظ

حیدرو به راحتی نمی شه خر کرد.تو که شبا دس به دعا بودی نیمت برسه؟!ببین!خودت نخواسیا!از ما گفتن:
بخت یه بار در خونه ادمو می زن
تازه؛۶۰تومنم مال خودت .باهاش ماتیک بخر
خیلیا منتظر تو صفن:عجله کن:بله؟!

به شما که قاطی نکردین!خانم وزیر همه جا رو بسن گفتن بیشینین تو خونتون مطالعه کنین؛وقتی کلاسا پلومه کجا امتحان بگیرن؛جیب ما بدبختاد دربه درو خالی کنن رفیق؟
خوشم میاد قاطی نکردی

[ بدون نام ] پنج‌شنبه 4 آذر 1389 ساعت 11:35 ب.ظ

باز همه قاط زدن . این دری وری ها چیه بابا
اقا جایی هست امتحان و ازمون ازمایشی داشته باشه؟؟؟؟

۵۸ پنج‌شنبه 4 آذر 1389 ساعت 11:21 ب.ظ

تو رو هم نمیخوام پیمان
من حیدر رو میخوام.!!!
حیدرررر !

پیمان پنج‌شنبه 4 آذر 1389 ساعت 08:28 ب.ظ

۵۸ جان؛منم بازی
این دو تا رو ول کن؛من نیمه گم شده تو هستم.من مرد زندگی هستم.قربونت برم.ظرفها را هم میشورم.
عاشق تو
پیمان

[ بدون نام ] پنج‌شنبه 4 آذر 1389 ساعت 08:23 ب.ظ

سلام به گلی عزیز دل؛خبری ازت ندارم.مرا از حالت با خبر کن که سخت دلتنگتم
حیدر

پدرام پنج‌شنبه 4 آذر 1389 ساعت 03:56 ب.ظ

مطمئنم جمله بالایی از ۵۸ عزیز نیستش.

۵۸ پنج‌شنبه 4 آذر 1389 ساعت 03:50 ب.ظ

قابض و پدرام جفتتون برین گمشین.
از هردوتون متنفرم

[ بدون نام ] پنج‌شنبه 4 آذر 1389 ساعت 03:03 ب.ظ

لطفا فیلتر شکن برام بفرستید

تازه پنج‌شنبه 4 آذر 1389 ساعت 02:45 ب.ظ

تو رو خدا یکی پیدا بشه در مورد امتحان رزیدنتی یه چیزی بگه !!! بسه هر چی در مورد موارد جانبی حرف زدیم. لطفا یکی بگه چه موقع بهتره زدن تستهای سالهای قبل شروع بشه

پدرام پنج‌شنبه 4 آذر 1389 ساعت 02:34 ب.ظ

تو برو کنار دروغگوی جعلی

[ بدون نام ] پنج‌شنبه 4 آذر 1389 ساعت 12:45 ب.ظ

پدرام جان با زبان خوش برو کنار
وگرنه ...............
۵۸ عزیز این پدرام نمی دونم از کجا سر دراورده.ولش کن .آف بذار لطفا
ghabez57@yahoo.com

پدرام به 58 پنج‌شنبه 4 آذر 1389 ساعت 08:28 ق.ظ

58 عزیز .این فردی که ایمیل داده من نبودم و ایمیل من این است. مواظب باش اونو با من اشتباه نگیری .drp.arvand@yahoo.com

[ بدون نام ] پنج‌شنبه 4 آذر 1389 ساعت 12:29 ق.ظ

ایمان پنج‌شنبه 4 آذر 1389 ساعت 12:20 ق.ظ

اشتباه نکنید سهمیه ایثارگران ربطی به کد بسیحی نداره و این سهمیه فقط به واجدین شرایط داده میشه و سختگیری شدیدی وجود داره و به غیر از رزمندگان عزیز و ایثارگران افراد غیر به هیچ عنوان از ان حق استفاده ندارن واین کد هم فقط اطلااعات اماری است و لا غیر لطفا بی خودی چو سازی نکنید

[ بدون نام ] پنج‌شنبه 4 آذر 1389 ساعت 12:15 ق.ظ

سلام
میشه برام فیلتر شکن بفرستید؟

[ بدون نام ] پنج‌شنبه 4 آذر 1389 ساعت 12:00 ق.ظ

قابض؟یعنی چی؟
یعنی آدم رو دچار یبوست می کنه؟

[ بدون نام ] چهارشنبه 3 آذر 1389 ساعت 11:13 ب.ظ

عجبااااااااااااااااااااااااااااااااااااا

[ بدون نام ] چهارشنبه 3 آذر 1389 ساعت 09:51 ب.ظ

مبارکه ۵۷ با ۵۸

[ بدون نام ] چهارشنبه 3 آذر 1389 ساعت 08:18 ب.ظ

بزغاله ها:همتون سر کارین

[ بدون نام ] چهارشنبه 3 آذر 1389 ساعت 08:16 ب.ظ

به ۵۸ عزیز

ghabez57@yahoo.com
chatهم میام.آف بذار.

۵۸ چهارشنبه 3 آذر 1389 ساعت 08:06 ب.ظ

سلام عزیزم.حداقل 1اسم برای خودت بذاربابقیه مجزات کنم.ازوقتی اسمم تو ذخیره 2نبوددیگه اینجا نیومدم.دیگه منتظرازدواجم.ازرزیدنتی منصرف شدم.یکیبنفع خرخونها.دوستت دارم وبه امیددیدار.میخوام زندگی کنم.دست نامزد خیالیمو بگیرم وتو خیابون بستنی بخوریم وبلندبخندیم.کاش راهی بود ببینمت.شایدتو نیمه 2من باشی

[ بدون نام ] چهارشنبه 3 آذر 1389 ساعت 05:46 ب.ظ

مبارکه گلی حیدر

استاد چهارشنبه 3 آذر 1389 ساعت 03:31 ب.ظ

گلی خانم نامزدتو بیخیال شو٬ بچسب به حیدر خان.!!

گلی چهارشنبه 3 آذر 1389 ساعت 03:28 ب.ظ

حیدر جون دوستت دارم

حیدر چهارشنبه 3 آذر 1389 ساعت 01:39 ب.ظ

ترجیح می دم هزار سال کسی مثل شما دور خواهر نازنینم نیاد.خاک بر سر همتون

[ بدون نام ] چهارشنبه 3 آذر 1389 ساعت 11:35 ق.ظ

گلی جان اگه نیای حیدرخان دق می کنه!
این کار رو با آقا حیدر نکن.گناه داره.

گلی چهارشنبه 3 آذر 1389 ساعت 07:41 ق.ظ

متاسفم برای همه شما که اینقدر بچه هستید محض اطلاع باید بگم من نامزد دارم!منم حیدر خان به خاطر یچگی اینا از شما عذر میخوام.دیگه هم ترجیح میدم تو این سایت نیام

[ بدون نام ] چهارشنبه 3 آذر 1389 ساعت 01:22 ق.ظ

خاک بر سر اوممولت کنن حیدر
مگه تو نمیخواهی به خواستگاری خواهرت بیان
همون بهتر که بری از ادمها دور بشی

ثبت نام چهارشنبه 3 آذر 1389 ساعت 12:18 ق.ظ

سلام به همکارای محترم

فرم ثبت نام واسه من باز نمیشه.میشه لطفا یکی چک کنه ببینه امشب کلا اینجوریه؟
ممنون

[ بدون نام ] سه‌شنبه 2 آذر 1389 ساعت 11:06 ب.ظ

این کامنت آقا حیدر یعنی اینکه تمام!
مبارک باشه آقا حیدر و گلی خانم.

حیدر سه‌شنبه 2 آذر 1389 ساعت 09:25 ب.ظ

خجالت بکشین؛مگه ناموس ندارین؟از مسلمونی که فقط اسمشو دارین؛مدرنیسم بخوره تو سرتون.واقعآ دوست دارین در مورد خواهرتان این قضاوتو داشته باشن؟
ادم هر کاری کنه بی برو برگرد به خودش میکنه.هنوز نفهمیدیم!مشکل اینجاست.

گلی خانم من از شما معذرت می خوام و به عنوان یک انسان ارزومند موفقیتتون هستم.

ای کاش می شد از انسانها دور شد....خیلی دور

هفته اخر سه‌شنبه 2 آذر 1389 ساعت 08:47 ب.ظ

بچه ها بیاییم بریم متخصص بشیم تلافی همه ظلم هایی که در حقمون کردنو در بیاریم.و خون مردمو بکنیم تو شیشه

فرهاد سه‌شنبه 2 آذر 1389 ساعت 06:42 ب.ظ http://www.rez89.persianblog.ir

تنگ نظری دوستان امروز رو سخت پر کار کرد

[ بدون نام ] سه‌شنبه 2 آذر 1389 ساعت 05:24 ب.ظ

آره من ثبت نام کردم و همون موقع مدارک منطقه محروم هم فرستادم

به ۵۸ سه‌شنبه 2 آذر 1389 ساعت 03:38 ب.ظ

من میخواستم با ۵۸ ازدواج کنم ولی کم پیدا شده

۵۸ من کجایی ۵۸ چه بی وفایی[:S004:]

[ بدون نام ] سه‌شنبه 2 آذر 1389 ساعت 02:45 ب.ظ

تو رو خدا مثل این ندید بدید ها که تا یکی با یکی سلام میکنه شروع میکنن به پچ پچ رفتار نکنید مثلا 7 سال تو دانشگاه بودید هنوز مثل این دخترای 18 ساله دهاتی لپ گلی تا دو تا جنس مخالف با هم گپ میزنن ذوق میکنید

[ بدون نام ] سه‌شنبه 2 آذر 1389 ساعت 02:22 ب.ظ

[ بدون نام ] سه‌شنبه 2 آذر 1389 ساعت 02:11 ب.ظ

اطلاعیه ارسال مدارک محروم بعد از زمان ثبت نامو برداشتند.یعنی باید مدارکو الان بفرستیم؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

[ بدون نام ] سه‌شنبه 2 آذر 1389 ساعت 01:08 ب.ظ

یک اتصال!
مبارکه..............
گلی و حیدر.....................
منم دعوت شدم.همگی دعوت شدیم

طنز درمانی سه‌شنبه 2 آذر 1389 ساعت 11:23 ق.ظ http://www.drtanz.mihanblog.com

سلام بابا بزرک
ادرس وبلاک طنز درمانی میهن بلاک است
تو لینکا اصلاح کن
ممنون از لطفت
در ضمن استفاده از مطالب وبلاک جهت بابا بزرک در وبلاکش حتی بدون ذکر منبع ازاد است
قربان بابا بزرک
نوه شیطونت

[ بدون نام ] سه‌شنبه 2 آذر 1389 ساعت 11:01 ق.ظ

پس یعنی امسالم با پارسال فرقی نداره قراره از آسمون نابغه نازل بشه فقط پارسال کدشون رو اعلام نمی کردند ولی امسال کد دارند؟
یعنی بازم سر کاریم؟

گلی به حیدر سه‌شنبه 2 آذر 1389 ساعت 07:35 ق.ظ

ممنونم .چشم.براتون آرزوی موفقیت میکنم

نسترن سه‌شنبه 2 آذر 1389 ساعت 12:35 ق.ظ

کسی نیست جواب بده؟؟؟؟؟؟؟؟؟یا نمی دونین؟
بین طرح و تعهد ۸ سال(دوبرابر ۴ سال تخصص)
چه فرقیه؟
مثلا اگه کسی قبل طرح امتحان داد بعد اتمام تخصص باید
حدود دوازده سال متعهد باشه؟
۲ سال طرح عمومی ۲ سال تخصص ۸ سال تعهد=۱۲ سال؟
تعهد عام با تعهد خاص که واسه منطقه محرومه چه فرقی داره؟

حیدر سه‌شنبه 2 آذر 1389 ساعت 12:08 ق.ظ

سلام گلی خانم.اوضاعتان که خوبه شکر خدا.اشالا قبول می شین .ولی از این به بعد باید بیشتر بخوونیم.من که خیلی تنبل شدم.

[ بدون نام ] دوشنبه 1 آذر 1389 ساعت 11:00 ب.ظ

کد بسیج برای اقازاده های مسئولین و انجمنی ها و جامعه روحانیت و بسیج ... است که افتخار حضور در جنگ را ند اشتند ولی میتوانند از سهمیه رزمندگان و ایثارگران و شاهد استفاده کنند البته استفاده بسیجی ها از سهمیه رزمندگان و جبهه ر فته ها نیازی به مصوبه مجلس نداره کی به کیه!
۲۰ سال از جنگ گذشته ولی مسئولین همچنان به مفت خوری های خود از این سهمیه ها ادامه می دهند و خدایی نیز وجود ندارد که ببیند

[ بدون نام ] دوشنبه 1 آذر 1389 ساعت 06:37 ب.ظ

کسی از دوستان میدونه قضیه کد فعالیت بسیج چیه؟
یعنی اینا از آزاد کم میشه یا جزو سهمیه از مابهترونن و به ما کاری ندارند؟

رزیدنت پاتو دوشنبه 1 آذر 1389 ساعت 06:25 ب.ظ

پاتو های تهران کشیک دارن .
فکر کنم شیراز هم داره؟؟؟

[ بدون نام ] دوشنبه 1 آذر 1389 ساعت 05:43 ب.ظ

معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی تهران خبر داد:
ثبت نام سومین دوره پذیرش دانشجوی پزشکی از لیسانس در نیمه آذر
برگزاری آزمون دوره در اسفند ماه
معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی تهران ازثبت نام سومین دوره پذیرش دانشجوی پزشکی از لیسانس در دانشگاه علوم پزشکی تهران در نیمه آذرماه سال جاری خبر داد.
به گزارش سرویس صنفی آموزشی ایسنا - منطقه علوم پزشکی تهران، دکتر حسین کشاورز از برگزاری سومین دوره پذیرش دانشجوی پزشکی از لیسانس در دانشگاه علوم پزشکی تهران خبر داد و افزود: ثبت نام برای سومین دوره پذیرش دانشجوی پزشکی با این شیوه از نیمه آذرماه آغاز و شرایط ثبت نام به زودی از طریق سایت روابط عمومی دانشگاه اعلام می شود.
وی با بیان اینکه شرایط ثبت نام و شرکت در این دوره همچون سال گذشته خواهد بود و تغییری در این زمینه نخواهیم داشت، خاطرنشان کرد: در دو دوره گذشته حدود50 دانشجو به این شیوه در رشته پزشکی پذیرفته شده‌اند که در حال حاضر مراحل آموزش خود را در دانشگاه علوم پزشکی طی می کنند.
کشاورز هدف از جذب دانشجوی پزشکی به این شیوه را جذب فارغ التحصیلان مقطع کارشناسی سایر رشته ها با توانمندی‌های بالا در رشته پزشکی دانست و اضافه کرد: برای ثبت نام در این آزمون حداکثر سن برای خانمها 25 سال تمام در زمان ثبت نام و برای آقایان که خدمت نظام وظیفه را گذرانده‌اند 27 سال تمام در زمان ثبت نام تعیین شده است و متقاضیان باید دارای معدل دوره دیپلم بالاتر از 18 و معدل دوره کارشناسی بالاتر از 16 باشند.
وی یادآور شد: آزمون ورودی به این دوره همچون سال گذشته از مباحث در حد علوم پایه خواهد بود و در اسفند ماه برگزار می شود.

[ بدون نام ] دوشنبه 1 آذر 1389 ساعت 05:32 ب.ظ

خوش سیر ت هم خوبه! مخصوصا خلاصه در خلاصه
ضمنا سلام هم می رسوند

بابا بزرگ دوشنبه 1 آذر 1389 ساعت 05:30 ب.ظ

قابل توجه همکاران محتر م
این وبلاگ هیچ رابطه ای با اموزشگاههای دستیاری ندارد و برای درخواست جزوات سی دی ها و تستهای هر اموزشگاهی باید با خودشان تماس بگیرید.
برای اینجانب درخواست نفر ستیذ
ممنون

[ بدون نام ] دوشنبه 1 آذر 1389 ساعت 09:52 ق.ظ

خوش سیرت حطوره؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟لطفا

گلی دوشنبه 1 آذر 1389 ساعت 07:44 ق.ظ

درست میگی حیدر جان .من بار چهارممه امتحان میدم ولی چون باید سر کار برم خیلی وقت درس خوندن ندارم الانم ۴تا از مینورام مونده.به نظرت قبول میشم؟پارسال ۳۶۰ شدم

نسترن یکشنبه 30 آبان 1389 ساعت 09:47 ب.ظ

بین طرح و تعهد ۸ سال(دوبرابر ۴ سال تخصص)
چه فرقیه؟
مثلا اگه کسی قبل طرح امتحان داد بعد اتمام تخصص باید
حدود دوازده سال متعهد باشه؟
۲ سال طرح عمومی ۲ سال تخصص ۸ سال تعهد=۱۲ سال؟
تعهد عام با تعهد خاص که واسه منطقه محرومه چه فرقی داره؟
اگه کسی میدونه بگه.مرسی

نسترن یکشنبه 30 آبان 1389 ساعت 09:47 ب.ظ

بین طرح و تعهد ۸ سال(دوبرابر ۴ سال تخصص)
چه فرقیه؟
مثلا اگه کسی قبل طرح امتحان داد بعد اتمام تخصص باید
حدود دوازده سال متعهد باشه؟
۲ سال طرح عمومی ۲ سال تخصص ۸ سال تعهد=۱۲ سال؟
تعهد عام با تعهد خاص که واسه منطقه محرومه چه فرقی داره؟
اگه کسی میدونه بگه.مرسی

[ بدون نام ] یکشنبه 30 آبان 1389 ساعت 05:27 ب.ظ

منم ۳ هفته ست نتونستم بخونم. من ۴ تا مینور نخوندم اصلا و ۴ تا ماژور دوره کردم. خیلی هم نگرانم چون از برنامه م عقب افتادم

فرهاد یکشنبه 30 آبان 1389 ساعت 04:55 ب.ظ http://rez89.persianblog.ir

راند استاد این کجا و ان کجا

تازه یکشنبه 30 آبان 1389 ساعت 02:55 ب.ظ

سلام به همه دوستان
من تازه ۴شنبه این هفته دفاع پایان ناممه. یک ماهه که درست و حسابی درس نخوندم تازه بعد از اون میخام برای درس خوندن برنامه ریزی کنم . اینو گفتم که دوستان بدونن هر کسی یه مشکلی داره و هر کسی به نوعی درگیره و تنها کسی موفق میشه که بدون اعتنا به مشکلات و بر اساس شرایط و توانایی های خودش برنامه ریزی و البته عمل کنه !!!!

حیدر یکشنبه 30 آبان 1389 ساعت 02:00 ب.ظ

خواهش میکنم گلی خانم عزیز.موفق باشید
فکر کنم بعضیا قاطی کردن.ایزدی کیه! ما سرمون به بدبختی خودمونه داداش!بنده که فقط پوستو از ایزدی می خوانم

علی یکشنبه 30 آبان 1389 ساعت 01:41 ب.ظ

ممنون دوست عزیز. شما امسال چی خوندین به جای جزوات دکتر ایزدی؟

[ بدون نام ] یکشنبه 30 آبان 1389 ساعت 01:26 ب.ظ

با سلام
فراموشی واسه همه هست ولی هر چقدر بیشتر بخونی خلاصه بر داری یا خلاصه خوب بخونی کمتر میشه!
تلاشتم تو این چند ماه آخر باید چندین برابر کنی!

در مورد جزوت و تستهای دکتر ایزدی به شخصه منو پارسال بیچاره کرد!
امسال جای خود دارد چون هم طراحان سئوالاتو عوض کردن و تا اونجایی که من خبر دارم اکثر شون جونو با سواد و uptodate هستن مطمئنا با این جزوه ها که سالها چاپ میشن و همشونم طبق سئوالات سالهای پیشن و از روی سئوالات خریداری شده بودن حتما مشکل خواهید داشت.
به نظرم باید جزوه ای بخونین که واقعا ارزش خوندنشو داشته با هم توسط تخصص مربوطه گفته شده باشه هم به روز باشه هم کامل!
امیدوارم امسا سئوالات علمی تر بشه که هم ترکم نمره به وجود نیاد هم پراکندگی نمره ها زیاد بشه تا هم انتخاب رشته اسونتر بشه هم حق کسی ضایع نشه.
با امید موفقیت برای همه تلاشگران

[ بدون نام ] یکشنبه 30 آبان 1389 ساعت 12:12 ب.ظ

فک کنم موسسات آموزشی برا تبلیغات بدون هزینه جزواتشون قطعا اینجور وبلاگا رو از قلم نمیاندازن...

علی یکشنبه 30 آبان 1389 ساعت 12:03 ب.ظ

من هنوز یک دور نخوندم. احساس میکنم هر چی خوندم یادم رفته. بقیه دوستان وضعیتشون چطوره؟

[ بدون نام ] یکشنبه 30 آبان 1389 ساعت 12:02 ب.ظ

عالیه حتما بخر
نه خوب نیست نخر
واسه تو خوبه
واسه من خوب نیست
واسه اون خوب بوده
واسه این بد بوده
واسه بقیه کمی خوب بوده
ما علم غیب نداریم که بدونیم کدوم جزوه واسه شما خوبه عزیز شما اگه یکم iq داشتی این سئوالو نمی کردی هر کسی خودش میدونه پایه علمیش چقدره آیا میتونه جزوه خیلی خلاصه بفهمه یا باید یه جزوه تکمیل تر بخونه یا اصلا فقط می خواد معجزه بشه با یه ماه 2 ماه خوندن چشم در بیاد!!!

نسیم یکشنبه 30 آبان 1389 ساعت 10:03 ق.ظ

هفته آخر ایزدی کسی استفاده کرده؟
چطوره؟
هدف من تبلیغ نیست جواب بدید

گلی یکشنبه 30 آبان 1389 ساعت 07:38 ق.ظ

مرسی حیدر جان از راهنماییت

نسترن یکشنبه 30 آبان 1389 ساعت 03:47 ق.ظ

بین طرح و تعهد ۸ سال(دوبرابر ۴ سال تخصص)
چه فرقیه؟
مثلا اگه کسی قبل طرح امتحان داد بعد اتمام تخصص باید
حدود دوازده سال متعهد باشه؟
۲ سال طرح عمومی ۲ سال تخصص ۸ سال تعهد=۱۲ سال؟
تعهد عام با تعهد خاص که واسه منطقه محرومه چه فرقی داره؟
اگه کسی میدونه بگه.مرسی

نسترن یکشنبه 30 آبان 1389 ساعت 03:46 ق.ظ

بین طرح و تعهد ۸ سال(دوبرابر ۴ سال تخصص)
چه فرقیه؟
مثلا اگه کسی قبل طرح امتحان داد بعد اتمام تخصص باید
حدود دوازده سال متعهد باشه؟
۲ سال طرح عمومی ۲ سال تخصص ۸ سال تعهد=۱۲ سال؟
تعهد عام با تعهد خاص که واسه منطقه محرومه چه فرقی داره؟
اگه کسی میدونه بگه.مرسی

[ بدون نام ] شنبه 29 آبان 1389 ساعت 11:53 ب.ظ

یه عده فکر کنم اینجا کارشون تبلیغ جزوات و تستهای ایزدیه واقعا براشون متاسفم واقعا کارشون رذیلانست!!!!

[ بدون نام ] شنبه 29 آبان 1389 ساعت 11:51 ب.ظ

منم با ایمان موافقم

ایمان شنبه 29 آبان 1389 ساعت 10:46 ب.ظ

اینقدر استرس وارد نکنیدیک دور و دو دور و..... مهم نیست فقط انی موفقه که ارام باشه وتا اخرین روز با ارامش بخوانه

نسیم شنبه 29 آبان 1389 ساعت 08:22 ب.ظ

هفته آخر ایزدی کسی استفاده کرده؟
چطوره؟

[ بدون نام ] شنبه 29 آبان 1389 ساعت 06:16 ب.ظ

من فقط ماجور خوندم اما خوندم هااااا

حیدر شنبه 29 آبان 1389 ساعت 04:49 ب.ظ

دوست عزیز برتر تستای سال قبله واسه اشنا شدن با سزالا بهترین منبع موجوده.اگه یه دور خواندی بزن. طلایی تستای خودشه.فکر کنم دوره کنی بهتره.
کیا یه دور زدن!من روان امار پوست نصف اورتوم مونده.دارم از استرس میمیرم

نازی نازی شنبه 29 آبان 1389 ساعت 02:04 ب.ظ

مرسی دکتر خیلی خوب توضیح دادین مطالبتون هم کاملا مفید بود منم الان استرس دارم که اولا کجا میفتم ؟ثانیا از عهده اش بر میام یا نه ؟ اخه دانشگاهی که من درس خوندم مثل شما پراز رزیدنت بود و هیچ مجالی برای تصمیم گیری شخصی نبود . بازم ممنون

نسیم شنبه 29 آبان 1389 ساعت 01:22 ب.ظ

هفته آخر ایزدی کسی استفاده کرده؟
چطوره؟

[ بدون نام ] شنبه 29 آبان 1389 ساعت 07:54 ق.ظ

ارزش داره من وقتمو بگذارم واسه تستهای گزینه برتر؟ ممنون میشم اگه راهنمایی بفرمایید

[ بدون نام ] شنبه 29 آبان 1389 ساعت 07:48 ق.ظ

یکی لطفا به من بگه تستهای گزینه برتر ایزدی همون تستهای طلاییه؟ آخه گزینه برتر سوالهاش خیلی ساده و قدیمیه

حیدر شنبه 29 آبان 1389 ساعت 02:02 ق.ظ

خیلی خیلی ممنون بابابزرگ خستگیم با شعرای قشنگتون رفت.به امید مردن گرگ درون .التماس دعا

[ بدون نام ] شنبه 29 آبان 1389 ساعت 12:28 ق.ظ

سلام نظرتون درمورد رشته جراحی اعصاب چیه؟

[ بدون نام ] جمعه 28 آبان 1389 ساعت 09:27 ب.ظ

مرسی دکتر که اینقدر خوب توضیح دادین!
شما چه شهری بودین؟

یه کمی در مورد طرح جمعه 28 آبان 1389 ساعت 08:50 ب.ظ


طرح برای من که دوران شیرینی بود خیلی چیز ها یاد گرفتم . اینکه خودت همه کاره بودی و تصمیم گیر و آقا بالا سری به اسم رزیدنت وجود نداشت خیلی کیف می داد
اوایل خیلی احساس ترس و نگرانی داشم همش فکر می کردم هیچ چیز بلد نیستم . ولی حالا که فکرش رو می کنم خنده ام می گیره.
ولی خوب من همه چیز را جدی می گیرم طرح رفتن و مریض دیدن هم برام جدی بود. به شدت ا به اینکه کار م علمی و اویدنس بیس باشه اعتقاد داشتم. برای همین قبل از اینکه طرحم شروع بشه شروع کردم به درس خوندن منوال واشینگتون فصل هایپر لیپیدمی و فشار خونش را کامل خوندم چون می دونستم عمده مریض های درمانگاهی را اینگونه بیماران تشکیل می دهند.
بعد هم دیگه وقتی طرحم شروع شد کم کم یه مطالبی که از ذهنم رفته بود را مرور می کردم مثل درمان دیابت و درمان عفونت ادراری و برق زدگی چشم در اثر جوشکاری و... خلاصه همین مطالب ساده و کاربردی. اگه هم چیزی رو نمی دونستم با مریض صادق بودم و اون رو به متخصص ارجاع می دادم و هیچ وقت هم داروی الکی برای کسی نمی نوشتم.
خلاصه روزگار خوب و آرومی برای خودم داشتم تا اینکه پزشک بیمارستان اون منطقه رفت مرخصی و شبکه به علت کمبود نیرو از من خواست چند تا کشیک هم در بیمارستان بدم.
اولش مثل شروع هر کار جدیدی می ترسیدم و فکر می کردم از پس اش بر نمی ام و تاب تحمل استرس منیج مریض بد حال رو ندارم . آخه اون جایی که جی پی ام رو گرفته بودم پر بود از رزیدنت های ریز و درشت و همیشه یکی به عنوان سوپر وایزر در کنارت بود که تمام مسولیت ها را به گردن بگیرد. برای همین اعتماد به نفس لازمه رو نداشتم ولی وقتی مجبور به کار در بیمارستان شدم علی رغم کار سنگین اش ؛ خیلی خوشم اومد و این بار من بودم که می خواستم بیشتر و بیشتر در اون کار کنم.
محیط بیمارستان اگرچه محیط پر استرسی است ولی فقط اونجاست که آدم احساس دکتر بودن بهش دست می ده . اونجاست که احساس می کنی جی پی بودن چه کیفی داره و چقدر یه جی پی به درد بخوره مخصوصا اگه با سواد هم باشه .
کار خیلی سخت نبود ولی بعضی وقت ها یه کیس هایی می اومد که از دست تو هم کاری ساخته نبود فقط استرس اش برای تو بود ؛مثلا یه تصادفی درب و داغون
خوب این جور کیس ها رو هم زنگ می زدی به جراح اونجا
ولی خوب باید کار های اولیه رو هم بلد باشی دیگه مثل سرم تراپی و کار های اولیه در مریض ام ای و خلاصه اورژانسها دیگه
من برای کشیک های بیمارستان مرتب خودم رو با خوندن کتاب های اورژانس های داخلی و جراحی و اطفال.. برای کیس های احتمالی آماده می کردم.
سرت رو درد آوردم ولی چند تا توصیه برات دارم:
1- پزشک اورژانس بیمارستان باشی خیلی بهتره تا اینکه پزشک خانواده باشی یا پزشک درمانگاه باشی و استرس نداشته باشی. چون فقط تو بیمارستانه که از کار خودت به عنوان یه پزشک احساس رضایت می کنی. در ضمن گول حقوق پزشک خانواده را نخور که همچین فرقی با اور ژانس نداره.

2-در هیچ صورتی برای کسی امپول دیازپام را نسخه نکن که دیگه ادیکت های اون شهر دست از سرت بر نمی دارن

3-نکته خیلی خیلی مهم که باید اگه پزشک بیمارستان شی مد نظر داشته باشی اینه که بفهمی که کدوم مریض نیاز به بستری داره و کدوم رو می شه سرپایی درمان کرد و فرستادش خونه.که این هم طی زمان دستت می اد ولی یه نکته کلیدی رو همیشه در ذهنت داشته باش مریضی که پایش را از بیمارستان بیرون گذاشت و دوباره برگشت را بستری کن. ( مطمئن باش مریض یه مشکلی داره که دوباره برگشته) این موضوع در مورد مریض هایی که به مطب دکتر های دیگر مراجه کرده اند و الان اومدن بیمارستان هم صادق است.خلاصه هیچ وقت از بستری کردن ضرر نمی کنی ولی از بسترری نکردن و گفتن (( خوبی برو چیزیت نیست)) خیلی ضرر می کنی.
در ضمن اگه مریضی علی رغم میل و تشخیص شما اصرار به بستری شدن دارد را بستری کن وگرنه هر چیزیش بشه فکر می کنه از بستری نشدنه و برات درد سر می شه. کلا هیچ وقت سعی نکن با مریض ها در بیفتی و بخوای خودت را اثبات کنی و حرف خودت را به کرسی بنشونی.
دیگه اینکه به مریض ها زیاد توضیح بده و همیشه به مریض علایمی رو که اگه پیدا کرد باید برگرده رو گوش زد کن. مثلا یه شیرخوار رو که با دل درد می ارن و تو تشخیص کولیک می دی حتما بگو اگه اسفراغ کرد برش گردونید تا یه موقع انواژیناسیون میس نشه.

4- حرف مریض ها را گوش کن هیچ وقت با مریض بحث نکن و هیچ وقت دعوا نکن و هیچ وقت علایم مریض را نمایشی فرض نکن و با قاطعیت برای هیچ کس حکم صادر نکن.حتی در مریض هایی که 100 درصد مطمئنی هیستریک هستند. همیشه احتمال اینکه خطا از خودت باشه را در گوشه ذهنت داشته باش و راه برگشت را برای خودت سد نکن.
5- مهمترین نکته در برخورد با مریض برای افتراق مریض خوش حال از بدحال: چک علایم حیاتی توسط خود شخص پزشک است. واقعا کمک کننده است . اگه نبض و فشار خون و درجه حرارت نرمال باشه با اطمینان 90 درصد می توان به مریض گفت برو چیزیت نیست.
6- بیماران ام آیی زیاد میس می شن من هم یکی رو میس کردم سعی کن علایم گنگ و مبهم بیماران با ریسک فاکتور را جدی بگیری.(( مریضی که من میس کردم یه پیرمرد 70 ساله بود با سابقه فشار خون که می گفت حس می کنم فشارم بالا ست وقتی فشارش رو گرفتم 16 بود ازش در مورد درد قفسه سینه سوال کردم خیلی علایم واضحی نداشت با همه این حرف ها گفتم ای کی جی بگیره فقط و فقط برادی کاردی سینوسی داشت و بس : گفتم چیزیت نیست برو . ولی چند ساعت بعد بر می گرده و توسط متخصص داخلی که اتفاقی اون ساعت شب اونجا بوده ویزیت می شه و بستری میشه در طی بستری درد تیپیک و ای کی جی تیپیک ام ای رو پیدا می کن ؛که وقتی من به اون ای کی جی اولیه گه خودم گرفته بودم این بار با دقت تر نگاه کردم دیدم بله نشانه های ام ای اینفریور را داشته و من ندیدم و از همه واضح تر اون برادی کاردی که من نادیده گرفته بودمش.))
7-از تجربه کادر پرستاری اون جا نهاینت استفاده را بکن ولی هیچ وقت نذار به جای تو تصمیم بگیرن.
خلاصه اینکه دوران طرح دوران دوست داشتنی و به یاد موندنی ای است محلی است برای تجربه و یاد گیری و البته زده کردنت از رشته های کشیک دار مثل داخلی و جراحی و رنان. ولی باور کن فقط توی این رشته هاست که آدم احساس مفید بودن می کنه.
امید وارم طرح جای قابل تحملی بیفتی
سعی کن یه جایی باشی که متخصص هم داشته باشه تا حداقل به پشتوانه حضورشان استرس خیلی زیادی نداشته باشی و از تجربیاتشان استفاده کنی وچیزی یاد بگیری.
امید وارم تو هم طرح خوبی داشته باشی و مطالب من هم به دردت بخوره
یه نکته مهم که یادم رفت دوز آدرنالین در شوک آنافیلاکسی را یاد بگیر که باور کن مریضش را داشتم و اون قدر بد حال شدنش سریع اتفاق افتاد که فرصت زنگ زدن به هیچ متخصصی رو نداشتم و چون از قبل خونده بودم تونستم دوز لازمه را زیر جلدی تزریق کنم.

حیدر جمعه 28 آبان 1389 ساعت 07:28 ب.ظ

سلام

نازی نازی جمعه 28 آبان 1389 ساعت 07:06 ب.ظ

نمی دونم میخوام این سری ثبت نام کنم

نازی نازی جمعه 28 آبان 1389 ساعت 07:04 ب.ظ

اگه میشه یه کمی هم در مورد طرح بگید خوب اینجا فقط برا رزیدنتی که نیست خانه پزشکه ماکه امتحان نمی دیم چه گناهی کردیم ؟ ما هم پزشکیم خوب!

[ بدون نام ] جمعه 28 آبان 1389 ساعت 07:01 ب.ظ

طرح کجا میرید؟
نازی نازی

[ بدون نام ] جمعه 28 آبان 1389 ساعت 06:45 ب.ظ

من شروع کردم!

نازی نازی جمعه 28 آبان 1389 ساعت 06:32 ب.ظ

باشه تو دوم من امتحان نمی دم میخوام برم طرح

[ بدون نام ] جمعه 28 آبان 1389 ساعت 06:19 ب.ظ

پس من هم دوم
خدا قوت به همگی!
دوره را کیا شروع کردن؟

نازی نازی جمعه 28 آبان 1389 ساعت 05:16 ب.ظ

چه شعرای قشنگی بابابزرگ!

نازی نازی جمعه 28 آبان 1389 ساعت 05:06 ب.ظ

من اول

ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد