خانه پزشک

اللَّهُمَّ صَلِّ عَلَى مُحَمَّدٍوَآلِ مُحَمَّد لعنت خدابرسوال فروشان وحامیانشان اللَّهُمَّ صَلِّ عَلَى مُحَمَّدٍوَآلِ مُحَمَّدٍ

خانه پزشک

اللَّهُمَّ صَلِّ عَلَى مُحَمَّدٍوَآلِ مُحَمَّد لعنت خدابرسوال فروشان وحامیانشان اللَّهُمَّ صَلِّ عَلَى مُحَمَّدٍوَآلِ مُحَمَّدٍ

هفته بیست و هشتم از مراحل آمادگی برای امتحان دستیاری - درس چهارم

 

 اوست عادل 
لعنت خداوند و رسول خدا(ص) و ائمه اطهار(ع) بر تمام مسئولان شیطانی منافق در حکومت اسلامی که با دزدی و خیانت و پایمال کردن حق مردم، آبروی دین مبین اسلام را به بازی میگیرند. عذاب ابدی فرقان در دنیا و اخرت نثارشان باد. 

اللَّهُمَّ صَلِّ عَلَى مُحَمَّدٍ وَ آلِ مُحَمَّد  

 لعنت خدا بر سوال فروشان و حامیانشان و همه کسانیکه حق سایر داوطلبان دستیاری را در خفا ضایع می کنند؛ آمین.
اللَّهُمَّ صَلِّ عَلَى مُحَمَّدٍ وَ آلِ مُحَمَّدٍ    
لعنت خدا بر همه مسئول نماهایی که با باندبازی و خودخواهی و تمامیت خواهی به خون شهدا خیانت میکنند  

اللَّهُمَّ صَلِّ عَلَى مُحَمَّدٍ وَ آلِ مُحَمَّد 

 ===============================

  

هفته بیست و هشتم از مراحل آمادگی برای امتحان دستیاری - درس چهارم 

تا روز جمعه ۱۴ خرداد 

======================================   

 
رییس مرکز آزمون های دانشگاه علوم پزشکی تهران:
نتایج نهایی آزمون دستیاری، یک ماه دیگر اعلام می شود 

..............................................
=============================================

گزارش خبری مهر
کدهای جدید وزیر بهداشت درباره متخلفان دستیاری؛ 32 متخلف و سه زندانی 

یعنی کل سوال فروشان و سوال خران گرامی فقط ۳۲ نفر بودند و این ۳۲ نفر باعث ابطال شدند 

یک سوال از وزارت بهداشت: تعداد کسانیکه سوال خریده بودند چند نفر بودند البته اگر وزارت متخلف بهداشت اعلام نکند قانون حمایت از سوال خران مانع ذکر تعداد سوال خر ها می شود 

 اما سوال دوم: نقش سرداران حراست در وزارت خانه بهداشت چیست؟ ایجاد رعب و وحشت در بین همکاران و مسائل سیاسی ... یا اعمال پارتی و باند بازی برای خودیها و رواج صفت حسنه! تزویر و ریا در بین کارمندان بهداشت؛ یا همکاری و ایجاد امنیت لازم برای فعالیت سوال فروشان! یا نگهبانی از حقوق مردم در وزارتخانه؛ مسلما گزینه چهارم نمی باشد چون بارها مشاهده شده حراست هیچ نقشی در حراست از حقوق مردم ندارد و بیشتر وظیفه چماق بدستی و حفظ  امنیت و ارامش برای مسئولین خودی متخلف را بازی می کند تا کسی جرات اعتراض نداشته باشد. خانم وزیر که دم از عفاف و ایمان بخدا می زنید؛ از خدا بیخبری تا به کی! ایا بهتر نیست ابتدا از وزارتخانه و دفتر خود شروع کنید و افراد متخلف خودی را که زیر لوای تزویر و ریا همچون زالو خون (حق) مردم را توی شیشه می کنند از وزارتخانه پاکسازی کنید  و بعد به بیمارستانها و طرحهای جداسازی و ...  بپردازید. 

 امیدوارم سوال فروشان نا محترم اعلام نکنند این پولهای میلیاردی را هزینه انتخابات اقای رئیس میکنیم!!!!

خبرگزاری مهر - گروه حوزه و دانشگاه: بررسی تخلفات آزمون دستیاری همچنان ادامه دارد تا جایی که زمانی که وزیر بهداشت برای پاسخ به پرسش یکی از نمایندگان مجلس در مورد آزمون دستیاری 88 حاضر شد کدهای جدیدی از متخلفان دستگیر شده در آزمون دستیاری ارائه کرد... ... ... 

======================================  

آزمون کتبی دکترای تخصصی طب سنتی 8 مرداد برگزار می‌شود
رییس مرکز سنجش آموزش پزشکی خبرداد:
17 خرداد فرجه یک روزه برای جا ماندگان از ثبت نام در آزمون   

===================================== 

 نامه معترضان دستیاری به صدر 
باز هم نامه نگاری معترضان دستیاری/ اعتراض به پایان بررسی سئوالات غلط  ...
  

===========================================

 

  محققی به مهر خبر داد:
سئوالات غلط آزمون دستیاری بررسی شد/ رسیدگی به اعتراضات داوطلبان ... ... ...   

==================================== 

   آخرین خبر از بررسی اعتراضات
بازبینی فنی سئوالات آزمون دستیاری 88 از دستور کار خارج شد
 

سوالی از مجلس: چرا دوست دارند مردم را سر کار بگذارند و دیگران را احمق فرض می کنند! نمی دانم شاید خودشان هستند!

 محققی به مهر خبر داد:
سئوالات غلط آزمون دستیاری بررسی شد/ رسیدگی به اعتراضات داوطلبان
معاون آموزشی وزارت بهداشت با اشاره به اعتراض گروهی از داوطلبان آزمون دستیاری 88 در مورد غلط بودن بخشی از سئوالات گفت: رسیدگی به اعتراضات در موعد مقرر انجام شده و حتی طیف بیشتری از سئوالات مورد نظر معترضان مورد رسیدگی قرار گرفته است.
دکتر محمدعلی محققی در گفتگو با خبرنگار مهر افزود: گروهی از داوطلبان آزمون دستیاری سال 88 به تازگی درخواست رسیدگی به سئوالات غلط آزمون را داده اند که با مرور سوابق متوجه شدیم که این سئوالات در موعدهای مقرر مورد رسیدگی قرار گرفته اند.
وی مرجع ذی صلاح را برای رسیدگی به اعتراضات سئوالات غلط آزمون دستیاری را هیئت ممتحنه دستیاری دانست و گفت: بر اساس قوانین تنها مرجع رسیدگی، هیئت ممتحنه است و هیچ هیئت هم عرضی برای رسیدگی پیش بینی نشده است و در حال حاضر نیز هیئت ممتحنه را اساتید برجسته دانشگاهها تشکیل می دهند.
محققی یادآور شد: تمامی مواردی که از سوی داوطلبان مورد اعتراض قرار داشته مورد رسیدگی قرار گرفته و به آن ترتیب اثر داده شده است.
وی تاکید کرد: رسیدگی به اعتراضات داوطلبان در مورد سئوالات غلط با نگاهی باز صورت گرفته و حتی در مواردی که خیلی دلایل قوی هم ارائه نشده بود، مورد رسیدگی قرار گرفت و همین مسئله باعث شد سطح نمرات بالاتر برود.
معاون آموزشی وزارت بهداشت، مسیر رسیدگی به اعتراضات قانونی دستیاری را مسیری عادی، منطقی و قانونمند دانست و گفت: با توجه به اینکه آزمون دستیاری در این دوره، دوران پرتنشی را گذرانده است اما علیرغم تنش موجود، پذیرش با دقت مضاعفی صورت می گیرد.
سی و هفتمین دوره آزمون پذیرش دستیار تخصصی صبح پنجشنبه 29 بهمن ماه 88 با حضور 16 هزار و 648 داوطلب در 34 حوزه امتحانی و 25 رشته تخصصی برگزار شد. آزمون از سوی وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی به دلیل لو رفتن سئوالات ابطال و آزمون مجدد 13 اسفند برگزار شد.
آزمون مجدد نیز پس از اعلام نتایج با اعتراض برخی داوطلبان روبرو شد به طوری که شاهرخ رامین عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی با اشاره به پیگیری اعتراضات داوطلبان آزمون دستیاری سال 88 به مهر گفت: با وزارت بهداشت توافق شد تا زمان بررسی کامل و تحلیل آماری نمرات و رتبه های دستیاری، نتایج آزمون دوره سی و هفتم اعلام نشود. 

======================================== 

 آخرین خبر از بررسی اعتراضات
بازبینی فنی سئوالات آزمون دستیاری 88 از دستور کار خارج شد
نماینده کمیسیون بهداشت و درمان مجلس جهت پیگیری آزمون دستیاری سال 88 با اشاره به بررسی سئوالات غلط آزمون دستیاری گفت: با توجه به گزارش کمیسیون بهداشت مجلس و پاسخ های معاونت آموزشی وزارت بهداشت کمیسیون به این نتیجه رسیدیم بازبینی فنی سئوالات از دستور کار خارج شود.
شاهرخ رامین در گفتگو با خبرنگار مهر افزود: گروهی از داوطلبان دستیاری در مورد سئوالات امتحان دوم اعتراضاتی داشتند که من موضوع اعتراض داوطلبان را به کمیسیون ارائه کردم و کمیسیون اعتراضات را مورد ارزیابی قرار داد که از مجموع سئوالات هفت سئوال چهارجوابی، دو سئوال دو جوابی و یک سئوال حذف شد.
وی اضافه کرد: کمیسیون با معاونت آموزشی وزارت بهداشت صحبت کرد و پس از استماع گزارش من و پاسخ دکتر محققی، کمیسیون بهداشت و درمان مجلس به این نتیجه رسید که بازبینی فنی سئوالات محلی از اعراب ندارد اما بررسی سلامت امتحان همچنان ادامه دارد.
نماینده مردم دماوند و فیروزکوه در مجلس شورای اسلامی با اشاره به پیگیری اعتراضات داوطلبان آزمون دستیاری سال 88 یادآور شد: به دنبال اعتراض گروهی از داوطلبان دستیاری و ابتکار عمل وزیر بهداشت امتحان دستیاری در بهمن 88 ابطال شد و بلافاصله امتحان مجدد دستیاری برگزار شد اما نسبت به آن امتحان هم پس از اعلام نتایج اعتراضاتی بوجود آمد که به دلیل اهمیت موضوع و همدردی با خانواده پزشکی این موضوع به سرعت از سوی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی پیگیری شد و من نیز به عنوان نماینده پیگیری این موضوع انتخاب شدم.
وی خاطرنشان کرد: برای بررسی بهتر موضوع متخصصان خبره ای را از گروههای کامپیوتر و آمار و همچنین کارشناسان خبره آموزش دعوت به همکاری کردم و خوشبختانه وزارت بهداشت نیز اطلاعات لازم را در اختیار ما قرار داد.
رامین گفت: تمام پاسخنامه های امتحان اول و دوم را دوباره خودمان اسکن کرده و آنالیز کردیم. جواب امتحان دوم همان بود که وزارت بهداشت اعلام کرده بود، اما در مورد سئوالات و اینکه دوباره شبهه درز سئوالات مطرح بود ترجیح دادیم با توجه به بررسی بیشتر و به صورت علمی بتوانیم پاسخ این موضوع را بدهیم.
وی اظهار داشت: گروه مورد نظر بررسی های خود را در دو روز گذشته پیگیری کرده است و ترجیح می دهیم پس از آنالیزهای کامپیوتری گزارش کامل را ارائه دهیم و کمیسیون بهداشت و درمان نیز اراده کرده است که تا آخرین نقطه این موضوع را برای احقاق حق داوطلبان پیگیری کند.
عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی در مورد زمان نهایی اعلام نتایج بررسی سلامت آزمون به مهر گفت: سعی می کنیم پیش بینی زمانی اعلام نکنیم چرا که ترجیح می دهیم که پس از نهایی شدن آنالیزهای دقیق علمی، نتایج این بررسیها مشخص شود.

 ===========================================

نامه معترضان دستیاری به صدر 
باز هم نامه نگاری معترضان دستیاری/ اعتراض به پایان بررسی سئوالات غلط
گروهی از داوطلبان معترض به آزمون دستیاری سال 88 در نامه ای به دکتر شهاب الدین صدر رئیس سازمان نظام پزشکی و نائب رئیس مجلس شورای اسلامی نسبت به از دستور کار خارج شدن بررسی سئوالات غلط آزمون دستیاری 88 اعتراض کردند.
به گزارش خبرنگار مهر، این داوطلبان در بخشهایی از نامه با اشاره به ارائه رفرانسهای سئوالات غلط و مبهم و تاکید بر رسیدگی هرچه سریع تر به موضوع تقلب در آزمون دستیاری یادآور شدند: سئوالات ارسال شده نمونه ای از سئوالات غلط آزمون هستند که مشکل قطعی و یا ابهام جدی دارند. از آن گذشته مطابقت دادن سئوالات با رفرانسها کار سختی نیست و قضاوت در مورد آنها توسط هر پزشکی ممکن است.
در بخش دیگری از این نامه به موضوع اهمیت استاندارد بودن سئوالات تاکید شده و آمده است: غلط بودن برخی سئوالات تخصصی ترین آزمون جامع کشور، خدشه دار شدن آبرو و اعتبار پزشکی ایران را به همراه دارد.
این گروه از داوطلبان معترض در بخش دیگری از نامه خود تاکید کرده اند: حتی اگر فقط یک سئوال در این آزمون ایراد داشته باشد و حق حتی یک نفر ضایع شده باشد، وظیفه مجلس این است که این حق را احقاق کند.
در بخش دیگری از این نامه، داوطلبان معترض خواستار در دستور کار قرار دادن سئوالات شده و خاطرنشان کرده اند: سئوالات غلط به دفتر روسای دانشگاههای علوم پزشکی مادر کشور ارسال می شود تا از راهنمایی اعضای هیئت علمی برجسته نیز در این خصوص استفاده کنیم. همچنین نتایج اولیه آماری نیز جهت تکمیل و بررسی بیشتر برای کمک به اثبات تقلب به دانشگاه های اصلی کشور ارسال می شود.
سی و هفتمین دوره آزمون پذیرش دستیار تخصصی صبح پنجشنبه 29 بهمن ماه 88 با حضور 16 هزار و 648 داوطلب در 34 حوزه امتحانی و 25 رشته تخصصی برگزار شد. آزمون از سوی وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی به دلیل لو رفتن سئوالات ابطال و آزمون مجدد 13 اسفند برگزار شد.
آزمون مجدد نیز پس از اعلام نتایج با اعتراض برخی داوطلبان روبرو شد به طوری که شاهرخ رامین عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی با اشاره به پیگیری اعتراضات داوطلبان آزمون دستیاری سال 88 به مهر گفت: با وزارت بهداشت توافق شد تا زمان بررسی کامل و تحلیل آماری نمرات و رتبه های دستیاری، نتایج آزمون دوره سی و هفتم اعلام نشود. 

=================================================  

 آزمون کتبی دکترای تخصصی طب سنتی 8 مرداد برگزار می‌شود
رییس مرکز سنجش آموزش پزشکی خبرداد:
17 خرداد فرجه یک روزه برای جا ماندگان از ثبت نام در آزمون
رییس مرکز سنجش آموزش پزشکی از تعیین مهلت یک روزه ثبت نام آزمون دکترای تخصصی طب سنتی در 17 خرداد ماه برای جاماندگان از ثبت نام خبر داد.
دکتر نسل سراجی در گفت‌وگو با خبرنگار صنفی آموزشی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، با اشاره به اتمام مهلت ثبت‌نام این آزمون در روز شنبه 8 خرداد ماه، گفت: آن دسته از داوطلبانی که موفق به ثبت‌نام نشده‌اند می‌توانند در روز دوشنبه 17 خرداد ماه از ساعت 9 تا 23 به طور همزمان ثبت‌نام و مدارکشان را ارسال کنند.
وی با تاکید بر اینکه مهلت پیش‌بینی شده قابل تمدید نیست، به ظرفیت پذیرش آزمون دکترای تخصصی طب سنتی اشاره کرد و افزود: حدود 22 دانشجو از میان پزشکان واجد شرایط در دانشگاه‌های شاهد، علوم پزشکی ایران، تهران و شهید بهشتی پذیرفته می‌شوند.
سراجی با بیان اینکه آزمون دکترای تخصصی دارای دو مرحله کتبی و شفاهی است، اظهارکرد: آموزش در این دوره به صورت تمام وقت بوده و در طی آن دانشجویان باید ضمن فراگیری طب سنتی با استفاده از منابع مکتوب موجود و آموزش‌های عملی در تهیه و تدوین متون جدید نیز مشارکت کنند.
رییس مرکز سنجش آموزش پزشکی افزود: انتظار می‌رود پذیرفته‌شدگان این دوره، دارای آمادگی کامل و حتی الامکان آشنا به متون قدیمی و علاقه‌مند به تحمل دشواری‌های خاص این مسئولیت‌ها و فعالیت‌های ویژه و استثنائی مورد نظر بوده و ترجیحاً سابقه مطالعاتی قابل قبول و تالیفاتی در زمینه طب سنتی داشته باشند.
نسل سراجی با اشاره به ثبت‌نام اینترنتی از طریق سایت مرکز سنجش آموزش پزشکی به نشانی
http://sanjeshp.ir ، گفت: داوطلبان از10 تا 17 خرداد ماه برای اسکن و ارسال مدارک خود مهلت دارند.
رییس مرکز سنجش آموزش پزشکی از برگزاری آزمون کتبی دکترای تخصصی طب سنتی در 8 مرداد ماه خبر داد و افزود: آزمون شفاهی در روزهای 13 و 14 مرداد ماه برگزار می‌شود.
وی افزود: پذیرش دانشجویان در 2 مرحله انجام می‌شود، که در مرحله اول، آزمون کتبی به صورت تستی چهار گزینه‌ای برگزارشده و اسامی 2 برابر ظرفیت پذیرش بر اساس اولویت نمره کسب حداقل 70 درصد از نمره کل آزمون کتبی الزامی است، همچنین با در نظر گرفتن سهمیه برای شرکت در مرحله دوم، زمان آزمون مصاحبه شفاهی اعلام می‌شود.
رییس مرکز سنجش آموزش پزشکی در خاتمه با بیان اینکه20 درصد از ظرفیت پذیرش به رزمندگان و ایثارگران اختصاص دارد، تصریح کرد: این شرایط در صورتی است که این افراد حداقل 80 درصد نمره قبولی آخرین فرد پذیرفته شده در سهمیه آزاد را کسب کنند.

==================================================  

 موسوی در گفتگو با فارس:
پرونده آزمون دستیاری به کمیته خاص کمیسیون اصل 90 ارجاع شد

خبرگزاری فارس: عضو کمیسیون اصل 90 مجلس گفت: پرونده آزمون دستیاری به کمیته‌ خاص در کمیسیون اصل 90 ارجاع شده است.

سید فاضل موسوی نماینده مردم خدابنده و عضو کمیسیون اصل 90 مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس با اشاره به موضوع پرونده تقلب در آزمون دستیاری، گفت: پرونده آزمون دستیاری در کمیسیون باز است؛ معمولا در مورد پرونده‌ها پس از بررسی‌های اولیه موضوع به کمیته‌ای خاص ارجاع می‌شود.
وی افزود: اگر پرونده‌ای حاد و ملی باشد کمیته‌ای مامور رسیدگی به آن پرونده می‌شود لذا در مورد پرونده آزمون دستیاری هم، موضوع همچون روال به کمیته‌ای خاص در کمیسیون ارجاع شده است.

 

===============================================

گزارش خبری مهر
کدهای جدید وزیر بهداشت درباره متخلفان دستیاری: 32 متخلف و سه زندانی
خبرگزاری مهر - گروه حوزه و دانشگاه: بررسی تخلفات آزمون دستیاری همچنان ادامه دارد تا جایی که زمانی که وزیر بهداشت برای پاسخ به پرسش یکی از نمایندگان مجلس در مورد آزمون دستیاری 88 حاضر شد کدهای جدیدی از متخلفان دستگیر شده در آزمون دستیاری ارائه کرد.
به گزارش خبرنگار مهر، سی و هفتمین دوره آزمون پذیرش دستیار تخصصی صبح پنجشنبه 29 بهمن ماه 88 با حضور 16 هزار و 648 داوطلب در 34 حوزه امتحانی و 25 رشته تخصصی برگزار شد. آزمون از سوی وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی به دلیل لو رفتن سئوالات ابطال و آزمون مجدد 13 اسفند برگزار شد.
آزمون مجدد نیز پس از اعلام نتایج با اعتراض برخی داوطلبان روبرو شد به طوری که شاهرخ رامین عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی با اشاره به پیگیری اعتراضات داوطلبان آزمون دستیاری سال 88 به مهر گفت: با وزارت بهداشت توافق شد تا زمان بررسی کامل و تحلیل آماری نمرات و رتبه های دستیاری، نتایج آزمون دوره سی و هفتم اعلام نشود.
اظهارنظرهای مختلفی درباره متخلفان دستیاری از روز ابطال این آزمون تا امروز مطرح شده است و هرگونه اطلاع رسانی در این زمینه به قوه قضاییه سپرده شده است اما وزیر بهداشت اخیرا با حضور در مجلس اظهارات جدیدی را ارائه کرده است.
دکتر مرضیه وحید دستجردی جلسه ای که با حضور اعضای کمیسیون آموزش مجلس شورای اسلامی برگزار شد با اشاره به نحوه درز و لو رفتن سئوالات آزمون دستیاری تاکید کرد: افراد جدید به فهرست متخلفان آزمون دستیاری اضافه شده‌ اند.
وزیر بهداشت تاکید کرد: وزارت بهداشت درخصوص تخلفهای سی و هفتمین آزمون دستیاری تخصصی به شدت مدعی‌العموم است و ما منتظریم قوه قضائیه کار خود را انجام دهد.
دکتر مرضیه وحیددستجردی افزود: اطلاع داریم پرونده‌ها در قوه قضائیه در حال تکمیل هستند و افراد جدیدی هم به آنها اضافه شده‌اند و تعداد آنها به 32 نفر رسیده است. از میان هفت نفر متهمی که بازداشت شده‌اند سه نفر هنوز در زندان به سر می‌برند.
در همین رابطه ضیا الله اعزازی ملکی عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات با بیان اینکه نتایج بررسیهای مجلس از آزمون دستیاری تا 10 روز آینده مشخص می شود درباره اعلام نتایج آزمون گفت: وزارت بهداشت اجازه اعلام نتایج را دارد اما به منظور همکاری با مجلس فعلا از اعلام آن خودداری می کند.
وی در گفتگو با مهر افزود: کمیته ویژه ای برای این بررسی ها تشکیل شده و خوشبختانه چون همکاری خوبی از سوی وزارت بهداشت وجود دارد در حال حاضر لزومی بر تحقیق و تفحص دیده نمی شود.
این در حالی است که در طرح تحقیق و تفحص از آزمون دستیاری پزشکی با درخواست وزیر بهداشت مسکوت ماند و نمایندگان مجلس با توجه به توضیحات وزیر بهداشت رای به مسکوت ماندن تحقیق و تفحص در این زمینه داده اند.
امیر طاهرخانی عضو کمیسیون آموزش مجلس در این باره یادآور شد: دکتر وحیددستجردی گزارشی مبنی بر برخورد با تقلب در این آزمون و شناسایی افراد فروشنده سئوالات این آزمون ارائه داد و تاکید کرد که با توجه به هماهنگی بین وزارت اطلاعات و قوه قضاییه با افراد متخلف برخورد شده است.
این نماینده مجلس تاکید کرد: در صورتی که با افراد متخلف برخورد لازم صورت نگیرد، کمیسیون آموزش و تحقیقات در خصوص تحقیق و تفحص از آزمون دستیاری پزشکی اقدام خواهد کرد.
اما داوطلبان آزمون دستیاری حتی پس از برگزاری دومین آزمون و اعلام نتایج اولیه اعتراض دارند و اعتراضات خود را به مجلس و حتی رئیس جمهور ارائه کرده اند. این داوطلبان معترض در آخرین گام برای اعتراضات خود نامه ای را به رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس نوشته اند.
این داوطلبان در نامه خود به علی عباسپور تهرانی فرد آورده اند: با توجه به نزدیکی تاریخ اعلام نتایج نهایی و بسته شدن پرونده این آزمون بر آن شدیم تا اتفاقات سهمگین این دوره را که به ما تحمیل شده با شما مرور کوتاهی بکنیم و خواسته های نهایی خود را به نحوی اعلام کنیم.
داوطلبان در این نامه با اشاره به شرایط غیرقابل اعتماد برگزاری آزمون دوم و مجموعه ای از تعارضات در سخنان مسئولان خاطرنشان کردند: آزمون اول دستیاری سال 88 در 29 بهمن ماه 88 برگزار شد. آیا جامعه پزشکی در این مدت مستحق حتی یکبار عذرخواهی از طرف مسئولین وزارت بهداشت نبوده است؟ عدم عذرخواهی مسئولین از وضعیت پیش آمده اولین توهین به جامعه پزشکی بعد از این آزمون بود.
در بخش دیگری از این نامه به تغییر تاریخ آزمون دوم اشاره شده و یادآور شده است: در شرایطی که متخلفین اعم از سئوال فروشان و خریداران سئوال باید معرفی می شده و به مجازات می رسیدند، چگونه آزمون دوم به فاصله دو هفته برگزار شد؟ ما چرا باید به شرایط برگزاری آزمون دوم اعتماد کنیم حال آنکه شواهد حاکی از آن است که ما اصلاً نباید به این شرایط اعتماد کنیم مخصوصاً اینکه در نهایت هم تعداد داوطلبین آزمون اول و دوم باهم تفاوت چندانی نداشت.
این داوطلبان در بخش دیگری از نامه خود به کیفیت آزمون دوم و غلط بودن بخشی از سئوالات اشاره کرده و تاکید کرده اند: غم انگیزترین جلوه های این آزمون سئوالات مطرح شده این آزمون است که قبلاً به پیوست تقدیم شده است و این یعنی ناامنی در فضای اورژانس کشور، این یعنی تهدید سلامت مردم.
در بخش دیگری از این نامه به رتبه های آزمون دستیاری اشاره شده و با اشاره به توضیحات معاونت آموزشی وزارت بهداشت در مورد رتبه های دستیاری آمده است: معنی این حرف وزارت بهداشت این است که نتایج آزمونی که سئوالات آن در چند روز قبل از 19 کانال لو رفته است و به علت تقلب وسیع ابطال شده و امتحانی که در نهایت سلامت انجام شده تفاوت وجود ندارد. مسئله تقلب سالها در آزمون دستیاری به نحو مختلف مطرح بوده است اما بعضی انواع تقلب قابل اثبات نیست.
به گزارش مهر، داوطلبان در این نامه که خطاب به رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی آمده است راه حلهای پیشنهادی خود را برای حل مسائل آزمون دستیاری سال 88 ارائه کرده اند و یادآور شد: در صورت اثبات هر گونه تقلب برخورد قاطع با متخلفین صورت گیرد و مسئولان ارشد وزارت بهداشت که در این مدت با گفته های ضد و نقیض خود با جامعه پزشکی بازی کرده اند باید مورد سئوال و مواخذه قرار گیرند. مسلماً در صورت اثبات تقلب راه ارجح شناسایی متخلفین و اصلاح لیست رتبه است و در غیر این صورت آزمونی که در آن تقلب شده است باید ابطال شود.
در بخشی از این نامه آمده است: خواسته داوطلبان این است که سئوالات غلط که 15 مورد آن اعلام شده، بررسی شود و در نمره و رتبه ها اعمال شود. با توجه به متضرر شدن تعداد زیادی از داوطلبان افزایش ظرفیت پذیرش آزمون دستیار تخصصی اقدامی ضروری است که خواهشمند است بصورت ویژه توسط مجلس بررسی شود.
این داوطلبان همچنین در بخش دیگری از راه حل های پیشنهادی خود خارج شدن این آزمون از نظارت وزارت بهداشت و سپردن آن به سازمان سنجش آموزش کشور را امری ضروری اعلام کرده اند.
حال باید منتظر اعلام بررسیهای مجلس و وزارت بهداشت در زمینه دومین آزمون و همچنین نتایج پیگیریهای قوه قضاییه درباره متخلفان آزمون دستیاری بود. عملکرد صحیح مسئولان می تواند اعتماد داوطلبان را به مجریان آزمون دستیاری بازگرداند. 

=========================================== 

 
رییس مرکز آزمون های دانشگاه علوم پزشکی تهران:
نتایج نهایی آزمون دستیاری، یک ماه دیگر اعلام می شود
رییس مرکز آزمون های دانشگاه علوم پزشکی تهران گفت: به احتمال بسیار زیاد در تیرماه نتایج نهایی آزمون مجدد دستیاری استخراج می شود.
جبراییل نسل سراجی رییس مرکز آزمون های دانشگاه علوم پزشکی تهران در گفت و گو با خبرنگار سرویس دانشگاه برنا، گفت: ما کار خودمان را برای استخراج و کنترل نتایج و درنظر گرفتن سهمیه ها. هر فردی هم که مشکل داشته باشد ما حاضر به پاسخگویی هستیم.
رییس مرکز آزمون های دانشگاه علوم پزشکی تهران ادامه داد: همانطور که وزارت بهداشت در دوره قبلی به این نتیجه رسید که در آزمون دستیاری تقلبی صورت گرفته و ۀآن را لغو کرد، آزمون جدید هم اگر کسی ثابت کند که تخلفی صورت گرفته ما پذیرا هستیم.
نسل سراجی تصریح کرد: کارهای اجرایی مربوط به استخراج نتایج درحال انجام است. چون بیش از 10 هزار نفر در این آزمون شرکت کرده اند و این داده ها کنترل می خواهد و صحت آن ها باید چک شود و براساس انتخاب رشته ها آن ها را آنالیز کرده و اسامی اعلام شود و این امری زمان بر است.
وی در خاتمه افزود: به احتمال بسیار زیاد در تیرماه نتایج نهایی آزمون مجدد دستیاری استخراج می شود.

 

 

نظرات 144 + ارسال نظر
داخلی سه‌شنبه 18 خرداد 1389 ساعت 01:00 ب.ظ

۳۹۵ هستم و رتبه ۱۸۵۰ و سهمیه محروم دارم آیا داخلی شهر خیلی دور میارم؟

به لنگ لنگان سه‌شنبه 11 خرداد 1389 ساعت 09:46 ب.ظ

چرا متوجه نیستی یا خودتو زدی به اون راه؟
بحث اصلی ما عدم تناسب نمره ها با رتبه هاست و اعتراض ما هم همین بوده.
همیشه توی تمام سالها بحث سر درستی یا غلطتی گزینه ها بوده و حتی اساتید موسسات هم قبل از اومدن کلید سنجش تو حداقل ۱۰ تا ۱۵ سوال اختلاف نظر دارند و جواب مختلف می دهند
بنظرم تو تو ده کوره قبول نمی شی بلکه رادیوی شهر تهران قبولی و حق یک بخت برگشته درسخون و با استعداد توسط توی سوالخر و رتبه خر و پارتی دار خورده می شه.
بخند تا می تونی به ریش ما بخند

به لنگ لنگان سه‌شنبه 11 خرداد 1389 ساعت 08:45 ب.ظ

میشه لطفا بگید نمره و رتبتون چند بوده؟ ممنون.

لنگ لنگان سه‌شنبه 11 خرداد 1389 ساعت 08:30 ب.ظ

حق من ده کوره نبود...دیگه بدتر از این که نمیشه
مسجدی باید به هر ۲۰۰ سئوال اعتراض می داد تا متهم نشه؟ خوب شما هم سئوال های تکمیلی رو با رفرنس بفرستین
البته من هم با ایده اسکن کارنامه مسجدی موافقم
ولی منظورم اینه که هیچ کدوم کاری نمی کنیم و فقط غرغر و نچ نچ می کنیم...

علی به لنگ لنگان سه‌شنبه 11 خرداد 1389 ساعت 05:07 ب.ظ

کامنت بالا رو برای لنگ لنگان نوشتم

علی سه‌شنبه 11 خرداد 1389 ساعت 05:05 ب.ظ

میشه بگی از کجا مطمئنی که رادیو یه جا قبولی؟ قبل از اینکه نتایج بیاد؟
عجیبه که یه فردی بدونه رادیو قبوله ونمرش اینقدر بالا باشه و از عوض کردن جواب چند تا سوال بدش نیاد و این ریسکو قبول کنه و بیاد این موقعیت و نمره خوبشو و قبولی در رادیو رو بی خیال شه و ریسک عوض شدن جوابها رو بپذیره.
و میشه بگی که اون کدوم ده کوره ای هست که رشته رادیو داره؟
و منظورت از اینکه اونهایی که کارشون گیره باید یه کاری می کردن همون مسجدی دوست و فامیل عزیزت نیست؟ یعنی مسجدی کارش گیره و برای قبولی توی رشته دلخواه باید یه کاری که همون عوض کردن جواب چند تا سوال و بالا بردن نمره خودشه رو انجام میداد.

[ بدون نام ] سه‌شنبه 11 خرداد 1389 ساعت 04:20 ب.ظ

آقای مسجدی لطفا عکس اسکن شده پاسخنامت که تو سایت سنجش هست با وارد کردن کد رهگیریت ذخیره کن و این عکس رو برای بابا بزرگ بهمراه سوالاتی که می گی غلط هست با ای میل بفرست
تا بابابزرگ اونو بزاره تو وبلاگ تا ما بفهمییم شما در پاسخنامه این سوالات رو چی جواب دادی ؟؟؟؟
شما که هی چپ و راست برای آشناها و پارتی هاتون نامه می نویسی این ای میلو بزن

به مسجدی سه‌شنبه 11 خرداد 1389 ساعت 04:17 ب.ظ

آقای مسجدی لطفا عکس اسکن شده کارنامتو که تو سایت سنجش هست با وارد کردن کد رهگیریت ذخیره کن و این عکس رو برای بابا بزرگ بهمراه سوالاتی که می گی غلط هست با ای میل بفرست
تا بابابزرگ اونو بزاره تو وبلاگ تا ما بفهمییم شما در پاسخنامه این سوالات رو چی جواب دادی ؟؟؟؟
شما که هی چپ و راست برای آشناها و پارتی هاتون نامه می نویسی این ای میلو بزن

به لنگ لنگان سه‌شنبه 11 خرداد 1389 ساعت 04:10 ب.ظ

جالب که طرفدارای مسجدی هم ادعای منفعت طلبی می کنند (۱۶۰۰۰ دسته جداگانه منفعت طلب)
وای به حال خود مسجدی !!!!!
میشه بگی چرا مسجدی با دو ماه ت اخیر یعنی از ۱۳ اسفند که امتحان برگزار شد تازه یادش افتاده که سوالات غلط هست؟ بعدشم مساله اصلی ما اینه که رتبه ها با نمره ها همخونی نداره حالا تغییر جواب چند تا سوال که چیزی رو عوض نمی کنه.فرض کن ۱۰ تا سوال عوض شه بطور میانگین نمره ۵ تا سوال به هر فرد اضافه میشه و نمره ۵ سوال از هر فرد کم میشه یعنی نمرشون تغییر نمی کنه و بقیه هم بین ۱۰ تا ۲۰ تا نمرشون بالا پایین می شه که چون این تغییرات برای همه ایجاد می شه پس در کل فرقی نمی کنه جز جناب اقای مسجدی که ۱۰ *۴ تا یعنی ۴۰ نمره بهشون اضافه میشه
آقای مسجدی لطفا عکس اسکن شده کارنامتو که تو سایت سنجش هست با وارد کردن کد رهگیریت ذخیره کن و این عکس رو برای بابا بزرگ بهمراه سوالاتی که می گی غلط هست با ای میل بفرست
تا بابابزرگ اونو بزاره تو وبلاگ تا ما بفهمییم شما در پاسخنامه این سوالات رو چی جواب دادی ؟؟؟؟
شما که هی چپ و راست برای آشناها و پارتی هاتون نامه می نویسی این ای میلو بزن

لنگ لنگان سه‌شنبه 11 خرداد 1389 ساعت 02:32 ب.ظ

بازم زنده باد مسجدی که داره یه کاری می کنه...
مگه ما یک دستگی داشتیم که مسجدی داره دو دستگی ایجاد می کنه؟
ما از اولش هم 16000 دسته جداگانه منفعت طلب بودیم که نه خودمون کاری می کنیم نه می ذاریم کسی کاری کنه...
اونایی که از مسجدی ایراد می گیرن لطف کنن بگن خودشون چه کار کردن که اینقدر دارن بهش می نازن؟
شما یه کار بهتر بکنین...ما هم میشیم طرفدار شما
من که رادیو(البته تو یه ده کوره)قبولم و خرم لنگ لنگان از پل می گذره...ولی اونایی که واقعا گیرن باید یه کاری می کردن دیگه

[ بدون نام ] سه‌شنبه 11 خرداد 1389 ساعت 01:25 ب.ظ

به بابا بزرگ سه‌شنبه 11 خرداد 1389 ساعت 01:15 ب.ظ

لطفا بک مبحث جدید باز کنید دانلود نظرات خیلی وقت گیر شده

[ بدون نام ] سه‌شنبه 11 خرداد 1389 ساعت 12:25 ب.ظ http://www.mehrnews.com/fa/NewsDetail.aspx?NewsID=1093100

کلاس کنکور در محوطه دانشگاه! /
کلاس کنکور دستیاری به کلاسهای کنکور اضافه شد/ وزارت بهداشت مجوز می دهد
معاون آموزشی وزارت بهداشت از ارائه درخواست مجوز از سوی موسسات آموزش دستیاری به وزارت بهداشت خبر داد و گفت: موسسات می توانند برای قانونمند شدن درخواست مجوز خود را به وزارت بهداشت ارائه دهند.



دکتر محمدعلی محققی در گفتگو با خبرنگار مهر افزود: چند درخواست مجوز از سوی موسساتی که به آموزش دستیاری مشغول هستند به وزارت بهداشت ارائه شده و در حال حاضر کمیسیون علمی مربوطه درحال بررسی این درخواست ها است.

وی اضافه کرد: بر اساس ضوابط موجود اعلام کرده ایم که دخالت در امور آموزشی ممنوع است و مسئولیت آن متوجه افرادی است که به طور غیرقانونی در این زمینه فعالیت می کنند.

محققی به دانشجویان و فارغ التحصیلان علاقمند به استفاده از آموزش های غیررسمی توصیه کرد به آموزه های گمراه کننده توجه نکنند.

معاون وزیر بهداشت افزود: ورود به دوره های آموزشی تنها توسط نهادهای آموزشی دارای مجوز و معتبر، مجاز است و سایر مراکز مجوز قانونی ندارند.

وی درخصوص این موضوع که برخی از موسسات، کلاسهای خود را در محیط های داخلی دانشگاههای علوم پزشکی برگزار می کنند، یادآور شد: فضای کلاس مهم نیست و این موضوع مجوزی برای فعالیت محسوب نمی شود. کلاس آموزشی تنها در صورتی که با مسئولیت گروههای آموزشی برگزار شود، مانعی ندارد و نیاز به مجوز ندارد.

معاون آموزشی وزارت بهداشت اضافه کرد: اگر قرار باشد کلاس غیرآموزشی و غیرمجاز از فضاهای آموزشی استفاده کند این موضوع به خودی خود مجوز محسوب نمی شود.

محققی تاکید کرد: موسساتی که مجوز نیاز دارند می توانند درخواستهای خود را ارائه دهند و پس از دریافت مجوز از محدوده قانون خارج نشوند و مسئولیت عمل خود را نیز بپذیرند.

به گزارش مهر، پیش از این وزارت بهداشت موسسات آموزشی دستیاری را غیرقانونی اعلام کرده بود اما با این وجود این موسسات همچنان به فعالیت آموزشی خود ادامه می دهند و کلاسهای درسی و تست زنی را برقرار کرده اند.
استفاده از این خبر فقط با ذکر منبع "خبرگزاری مهر " مجاز است.

علی سه‌شنبه 11 خرداد 1389 ساعت 10:14 ق.ظ

بلاخره این سوالات غلط که ازطرف مجلس اعلام شده درکارنامه لحاظ میشودیانه؟یعنی وزارتخونه ترتیب اثرمیدهد یانه؟

[ بدون نام ] سه‌شنبه 11 خرداد 1389 ساعت 08:33 ق.ظ

بابا همه اقدامات بی فایده است فقط وقت تلف کردن است
نتیجه این 2 ماه بررسی مجلس
1- مسکوت ماندن تحقیق و تفحص
2- عدم پذیرفتن سئوالات غلط
3- در اخر هم تقلبی صورت نگرفته

[ بدون نام ] سه‌شنبه 11 خرداد 1389 ساعت 08:20 ق.ظ

دیوث اونیکه سرش به اخور وزارتخونه است و خر تر از خرم اونیکه به سهم از پیش تعیین شده اش از طرف وزارت شک کرده و میخواد با دودوزه بازی توی معترضین چند دستگی ایجاد کنه.
اگه تو زرد کردی که شاید این اعتراض ماها به جایی خواهد رسید واقعا احمقی!ادمای مثه تو الان همشون ساکت وزیر زیر دارن خودشونو اماده اول شهریور میکنن که در رشته های سفارشی وارد تخصص بشن و اصلا هم شک نمیکنن.تو هم دلتو قرص کن!جات محفوظه،وقتتم تو این سایتای مربوط به کسایی که سوال نخریدن تلف نکن!

مامان بزرگ سه‌شنبه 11 خرداد 1389 ساعت 07:01 ق.ظ

مرده شوی همه هاشمی رفسنجانی ها را ببرد که خاصیتشان فقط دو دستگی ایجاد کردن است بین مردم

مامان بزرگ سه‌شنبه 11 خرداد 1389 ساعت 06:55 ق.ظ

بابا بزرگ دیشب آخر وقت من یه مطلب راجع زندانی ها خوندم و یه سری هم به کامنت های اینجا زدم که همه شاکی بودن و دیدم که چه طور تا حرف تحصن پیش اومد آقای وزین نظام پزشکی تاریخ مصاحبه اش رو عوض کرد و دیدم که بچه ها چقدر نا امیدند و ..... دیشب تمام مدت خواب های بد دیدم . خیلی بد بود بابا بزرگ کابوس بود . سقوط از ارتفاعی بود که تمام نمی شد . 22 خردادی بود که پرنده در خیابان پر نمی زد . همه اش خواب پگان ویژه می دیدم که با آن لبلس هاس مسخره سیاه و و پلاستیک های که به هیکل خودشوون می بندند باتوم به دست چپ چپ نگاهم می کردن . بابا بزرگ کی از دست این کابوس ها نجات پیدا می کنم؟
کی ؟ خواب یکی از بچه خرخونهای دانشگاه رو که می دیدم چه طور با عشق درس خونده و حالا هیچی قبول نمی شه و به یه تلخی وحشتناکی رسیده که در کابوس دیشبم مدام پوزخند می زو و می پرسید دیدی گفتم هیچی نمی شه ؟ هیچ کاری نمیشه کرد؟ دیدی گفتم؟
پیرمرد می دانم که از دست من و تو کاری ساخته نیست اما بگذار درد هایم را همین جا بنویسم

مامان بزرگ سه‌شنبه 11 خرداد 1389 ساعت 06:45 ق.ظ

بابا بزرگ این مسجدی هر کی هست اما سیاستش عجیب شبیه هاشمی رفسنجانی است . فحش خورش هم تا دلت بخواد خوب است . سر سوزنی پاسخ گویی توی مرامش نیست . وب لاگش هم طوری است که انگار اصلا دوست ندارد کامنتی گذاشته شود . ترجیح می دهد در هاله ای از ابهام بماند . با این که همه تقریبا متفق القول هستند که خائن است اما خیلی از ما ها هم در این قحط الرجال ته دلمون بهش امید داریم یا دست کم از این که یقه وزارت خونه رو ول نمی کنه خوشحالیم . یک رفسنجانی تیپیک است . نه مثل احمدی نژاد و نه مثل موسوی .

[ بدون نام ] سه‌شنبه 11 خرداد 1389 ساعت 03:28 ق.ظ

خیانت را شما میکنید. خیانت به امضاهایی که ما به امانت در اختیارتون گذاشته بودیم تا در جهت شناسایی متقلبین و اعتراض به رتبه های دزدیده شده استفاده بشه که متاسفانه شما با یک چرخش ریاکارانه و تدریجی اون ها رو در جهت اهداف فردی و سودجویانه شخصیتون مصادره کردید.
باشه ما اصلا از طرف وزارتخونه!
ولی فکر کنم قضیه روشنه . هر کدوم از ما هم یه جفت گوش و چشم و اگه خدا بخواد اندکی انصاف و قدرت تحلیل داریم و میتونیم بفهمیم خیانتکار کیه و چه کسی داره موج سواری میکنه!!!!؟
جواب توهینتون رو هم نمیدم ،چون این ادبیات دور از شان یک پزشکه!

[ بدون نام ] سه‌شنبه 11 خرداد 1389 ساعت 02:55 ق.ظ

خر باباته و اون مسجدی دیوث تر از خودت!

[ بدون نام ] سه‌شنبه 11 خرداد 1389 ساعت 02:06 ق.ظ

akhe masojediye avazi ma be rotbeha eteraz darim to migi soala ghalate

[ بدون نام ] سه‌شنبه 11 خرداد 1389 ساعت 01:16 ق.ظ

بوی خیانت میاد!یکی از طرف عمال وزارت داره اینجا مدام بر علیه معترضین و مشخصا مسجدی جو سازی میکنه.خر خودتی .

[ بدون نام ] سه‌شنبه 11 خرداد 1389 ساعت 01:13 ق.ظ

چجوری رای بدیم باید کامنت بذاریم کافیه؟میشه چندبارم رای داد؟

[ بدون نام ] سه‌شنبه 11 خرداد 1389 ساعت 12:28 ق.ظ

سوشیانت
سه شنبه 11 خرداد 1389 ساعت 00:10 AM

رای گیری عرب ها برای تغییر نام خلیج فارس

به تازگی عرب ها یک نظر سنجی برای تغییر نام خلیج فارس با نام مجعول خلیج ع ر ب ی و پیشنهاد آن به گوگل راه اندازی کرده اند.
به لینک زیر بروید ودر این رای گیری شرکت کنید و به خلیج فارس رای دهید
http://www.persianorarabiangulf.com

این ایمیل را حداقل برای 15 نفر فوروارد کنید


-----------------------------------------------------


دمت گرم. من که رای دادم . بچه ها لطفا سریعتر.
اصلا وقتتونو نمیگیره. 30 ثانیه واسه ناموستون وقت بگذارید

[ بدون نام ] سه‌شنبه 11 خرداد 1389 ساعت 12:12 ق.ظ

من یکی که خودم از معترضین دو آتیشه بودم بدین وسیله از صف معترضین خودخواه و سودجو برائت میجویم !
ما به رتبه معترض بودیم ولی حالا اعتراض به کدوم سو میره!!!؟ منفعت یک فرد!!!؟
چرا دوستان بعد از اومدن کلید نهایی با این حرارت سئوالات رو به چالش نکشیدن!؟ معلومه! چون از قبولیشون مطمئن بودن، ولی حالا که دیدن زورشون به متقلبین نمیرسه میخوان با حذف سئوالات و بالا بردن نمرشون و افزایش وحشتناک و بیش از پیش نمره های بالای 400 خودشونو بین نمرات بالاتر بچپونن و حقشونو از گلوی نمرات بالاتر از خودشون بیرون بکشن!
من شخصا دیگه در هیچ اعتراضی شرکت نمیکنم و طی یک sms از مسجدی میخوام که از امضای من بیش از این سوء استفاده شخصی نکنه.
واقعا احسنت بر آقای دکتر مسجدی که کار وزارت خونه متقلب رو راحت کرد و باعث ریزش و دو دستگی به این بزرگی بین معترضین شد!!!!
ترجیح میدم زودتر نتیجمو بگیرم و بیش از این تو برزخ نمونم.

سوشیانت سه‌شنبه 11 خرداد 1389 ساعت 12:10 ق.ظ http://dianosh.blogsky.com/


رای گیری عرب ها برای تغییر نام خلیج فارس

به تازگی عرب ها یک نظر سنجی برای تغییر نام خلیج فارس با نام مجعول خلیج ع ر ب ی و پیشنهاد آن به گوگل راه اندازی کرده اند.
به لینک زیر بروید ودر این رای گیری شرکت کنید و به خلیج فارس رای دهید
http://www.persianorarabiangulf.com

این ایمیل را حداقل برای 15 نفر فوروارد کنید

[ بدون نام ] دوشنبه 10 خرداد 1389 ساعت 11:15 ب.ظ http://blogfadotcom.blogfa.com

اعتراض به اقدامات وزارت بهداشت در آزمون دستیاری
به زودی در محل مصاحبه نایب رییس مجلسسسس

به مسجدی دوشنبه 10 خرداد 1389 ساعت 10:44 ب.ظ

اقای مسجدی اگه راست می گی و کارت در جهت منافع بقیه هست اون تعداد سوالی که به نظرت مشکل داره رو بهمراه عکس اسکن شده پاسخنامت که در سایت سنجش دیده میشه بفرست برای بابا بزرگ که بذاره تو وبلاگ یا اصلا بذار تو وبلاگ خودت تا ما بفهمیم اون سوالات چیه و تو خودت تو پاسخنامت چی جواب دادی؟
بچه ها موافقید؟

به مسجدی دوشنبه 10 خرداد 1389 ساعت 10:44 ب.ظ

اقای مسجدی اگه راست می گی و کارت در جهت منافع بقیه هست اون تعداد سوالی که به نظرت مشکل داره رو بهمراه عکس اسکن شده پاسخنامت که در سایت سنجش دیده میشه بفرست برای بابا بزرگ که بذاره تو وبلاگ یا اصلا بذار تو وبلاگ خودت تا ما بفهمیم اون سوالات چیه و تو خودت تو پاسخنامت چی جواب دادی؟
بچه ها موافقید؟

به فرصت طلایی دوشنبه 10 خرداد 1389 ساعت 10:21 ب.ظ

ما باید بطور جدی واسه ی تحصن صنفی آموزشی خودمونو آماده کنیم

باید مسولین نظام پزشکی-نایب رییس مجلس- بطور جدی استقلال و حمایت جدی خودشو از پزشکان -این ۱۵-۱۶۰۰۰- نفر مظلوم اعلام واقدام کند

نیاز فوری دوشنبه 10 خرداد 1389 ساعت 08:39 ب.ظ

فیلترشکن لطفا

به زغال دوشنبه 10 خرداد 1389 ساعت 08:32 ب.ظ

در یک کامنت که قبلا گذاشته بودم به همه دوستان خاطر نشان کردم که افرادی مثل مسجدی فقط به دنبال منافع شخصی خودشان هستند و میخوان از امثال من وشما به عنوان نرده بون ترقی استفاده کنند /خوشحالم که رو سیاهی به زغال موند و ماه پشت ابر نماند و مشخص شد این یارو فقط 12 سوال مشکل دار خودش در کمسیون مطرح کرده/خدا کنه من وامثال بفهمیم که گربه برای رضای خدا موش نمیگیره و مسجدی وامثال اینها چرا همیشه خودشون رو جلو میندازن وفقط امضای امثال ما رو احتیاج دارن

[ بدون نام ] دوشنبه 10 خرداد 1389 ساعت 07:15 ب.ظ

نشست خبری دکتر سیدشهاب‌الدین صدر، نماینده مردم تهران و نایب رییس مجلس شورای اسلامی به علت تداخل با نشست سه جانبه مجالس ایران، اندونزی و ترکیه به زمان دیگری موکول شد.

گفتنی است پیش‌تر مقرر بود نشست خبری دکتر سیدشهاب‌الدین صدر ساعت 9 صبح روز سه شنبه 11 خردادماه برگزار گردد که به علت اهمیت نشست فوق و لزوم حضور نایب‌رییس مجلس در این نشست به زمان دیگری موکول شد که متعاقباً اعلام خواهد شد.


دوشنبه 10 خرداد 1389

نیاز فوری دوشنبه 10 خرداد 1389 ساعت 05:26 ب.ظ

فیلتر شکن لطفا

[ بدون نام ] دوشنبه 10 خرداد 1389 ساعت 04:46 ب.ظ http://www.farsnews.net/newstext.php?nn=8903090138

نسخه چاپی ارسال به دوستان
موسوی در گفتگو با فارس:
پرونده آزمون دستیاری به کمیته خاص کمیسیون اصل 90 ارجاع شد

خبرگزاری فارس: عضو کمیسیون اصل 90 مجلس گفت: پرونده آزمون دستیاری به کمیته‌ خاص در کمیسیون اصل 90 ارجاع شده است.

سید فاضل موسوی نماینده مردم خدابنده و عضو کمیسیون اصل 90 مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس با اشاره به موضوع پرونده تقلب در آزمون دستیاری، گفت: پرونده آزمون دستیاری در کمیسیون باز است؛ معمولا در مورد پرونده‌ها پس از بررسی‌های اولیه موضوع به کمیته‌ای خاص ارجاع می‌شود.
وی افزود: اگر پرونده‌ای حاد و ملی باشد کمیته‌ای مامور رسیدگی به آن پرونده می‌شود لذا در مورد پرونده آزمون دستیاری هم، موضوع همچون روال به کمیته‌ای خاص در کمیسیون ارجاع شده است.
انتهای پیام/ب

بازم درووووووووووووغ دوشنبه 10 خرداد 1389 ساعت 04:30 ب.ظ


۱-
نشست خبری مشترک روسای مجالس عضو تروییکای مجمع مجالس آسیایی فردا بعد از ظهر برگزار می‌‌شودhttp://icana.ir/News/Friendship/2010/5/70201/0/default.aspx
۲-
نشست خبری دکتر سیدشهاب‌الدین صدر، نماینده مردم تهران و نایب رییس مجلس شورای اسلامی به علت تداخل با نشست سه جانبه مجالس ایران، اندونزی و ترکیه-هنوز نمیدونن ترکیه نیس . سوریه - به زمان دیگری موکول شد
http://irimc.org/NewsList.aspx?id=7879 /

۳-
اینم یه خبر از مجلس -دارم بالا میارم -:

ارجاع پرونده آزمون دستیاری به کمیته خاص کمیسیون اصل 90
عضو کمیسیون اصل 90 مجلس گفت: پرونده آزمون دستیاری به کمیته‌ خاص در کمیسیون اصل 90 ارجاع شده است.

سید فاضل موسوی نماینده مردم خدابنده و عضو کمیسیون اصل 90 مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با فارس با اشاره به موضوع پرونده تقلب در آزمون دستیاری، گفت: پرونده آزمون دستیاری در کمیسیون باز است؛ معمولا در مورد پرونده‌ها پس از بررسی‌های اولیه موضوع به کمیته‌ای خاص ارجاع می‌شود.

وی افزود: اگر پرونده‌ای حاد و ملی باشد کمیته‌ای مامور رسیدگی به آن پرونده می‌شود لذا در مورد پرونده آزمون دستیاری هم، موضوع همچون روال به کمیته‌ای خاص در کمیسیون ارجاع شده است.
http://icana.ir/News/mirror/2010/5/70270/0/default.aspx

ارش دوشنبه 10 خرداد 1389 ساعت 04:23 ب.ظ

ادرس محل تحصن ؟

ارش دوشنبه 10 خرداد 1389 ساعت 04:21 ب.ظ

ادرس محل تحصن ؟

اقدام عاجلانه دوشنبه 10 خرداد 1389 ساعت 04:15 ب.ظ

ما باید بطور جدی واسه ی تحصن خودمون آماده کنیمممممممممممممممممممممممم
تحصن صنفی آموزشی
باید مسولین نظام پزشکی-نایب رییس مجلس- بطور جدی استقلال و حمایت جدی خودشو از پزشکان -این ۱۵-۱۶۰۰۰- نفر مظلوم اعلام واقدام کند

بازم درووووووووووووغ دوشنبه 10 خرداد 1389 ساعت 04:08 ب.ظ http://irimc.org/NewsList.aspx?id=7879

نشست خبری دکتر سیدشهاب‌الدین صدر، نماینده مردم تهران و نایب رییس مجلس شورای اسلامی به علت تداخل با نشست سه جانبه مجالس ایران، اندونزی و ترکیه به زمان دیگری موکول شد.

گفتنی است پیش‌تر مقرر بود نشست خبری دکتر سیدشهاب‌الدین صدر ساعت 9 صبح روز سه شنبه 11 خردادماه برگزار گردد که به علت اهمیت نشست فوق و لزوم حضور نایب‌رییس مجلس در این نشست به زمان دیگری موکول شد که متعاقباً اعلام خواهد شد

موضوع پست: سئوالات غلط آزمون دستیا دوشنبه 10 خرداد 1389 ساعت 03:12 ب.ظ

محققی به مهر خبر داد:
سئوالات غلط آزمون دستیاری بررسی شد/ رسیدگی به اعتراضات داوطلبان
معاون آموزشی وزارت بهداشت با اشاره به اعتراض گروهی از داوطلبان آزمون دستیاری 88 در مورد غلط بودن بخشی از سئوالات گفت: رسیدگی به اعتراضات در موعد مقرر انجام شده و حتی طیف بیشتری از سئوالات مورد نظر معترضان مورد رسیدگی قرار گرفته است.

دکتر محمدعلی محققی در گفتگو با خبرنگار مهر افزود: گروهی از داوطلبان آزمون دستیاری سال 88 به تازگی درخواست رسیدگی به سئوالات غلط آزمون را داده اند که با مرور سوابق متوجه شدیم که این سئوالات در موعدهای مقرر مورد رسیدگی قرار گرفته اند.

وی مرجع ذی صلاح را برای رسیدگی به اعتراضات سئوالات غلط آزمون دستیاری را هیئت ممتحنه دستیاری دانست و گفت: بر اساس قوانین تنها مرجع رسیدگی، هیئت ممتحنه است و هیچ هیئت هم عرضی برای رسیدگی پیش بینی نشده است و در حال حاضر نیز هیئت ممتحنه را اساتید برجسته دانشگاهها تشکیل می دهند.

محققی یادآور شد: تمامی مواردی که از سوی داوطلبان مورد اعتراض قرار داشته مورد رسیدگی قرار گرفته و به آن ترتیب اثر داده شده است.

وی تاکید کرد: رسیدگی به اعتراضات داوطلبان در مورد سئوالات غلط با نگاهی باز صورت گرفته و حتی در مواردی که خیلی دلایل قوی هم ارائه نشده بود، مورد رسیدگی قرار گرفت و همین مسئله باعث شد سطح نمرات بالاتر برود.

معاون آموزشی وزارت بهداشت، مسیر رسیدگی به اعتراضات قانونی دستیاری را مسیری عادی، منطقی و قانونمند دانست و گفت: با توجه به اینکه آزمون دستیاری در این دوره، دوران پرتنشی را گذرانده است اما علیرغم تنش موجود، پذیرش با دقت مضاعفی صورت می گیرد.

سی و هفتمین دوره آزمون پذیرش دستیار تخصصی صبح پنجشنبه 29 بهمن ماه 88 با حضور 16 هزار و 648 داوطلب در 34 حوزه امتحانی و 25 رشته تخصصی برگزار شد. آزمون از سوی وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی به دلیل لو رفتن سئوالات ابطال و آزمون مجدد 13 اسفند برگزار شد.

آزمون مجدد نیز پس از اعلام نتایج با اعتراض برخی داوطلبان روبرو شد به طوری که شاهرخ رامین عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی با اشاره به پیگیری اعتراضات داوطلبان آزمون دستیاری سال 88 به مهر گفت: با وزارت بهداشت توافق شد تا زمان بررسی کامل و تحلیل آماری نمرات و رتبه های دستیاری، نتایج آزمون دوره سی و هفتم اعلام نشود

[ بدون نام ] دوشنبه 10 خرداد 1389 ساعت 02:57 ب.ظ

حالم دیگه داره بهم می خوره دوشنبه 10 خرداد 1389 ساعت 02:53 ب.ظ

همین مسئله باعث شد سطح نمرات بالاتر برود

دلیلی دیگری از انسان نسیان کار-دکتر محققی- برای افزایش سطح نمرات:رسیدگی به اعتراضات داوطلبان در مورد سئوالات غلط با نگاهی باز صورت گرفته و حتی در مواردی که خیلی دلایل قوی هم ارائه نشده بود، مورد رسیدگی قرار گرفت و همین مسئله باعث شد سطح نمرات بالاتر برود.
وعده تحصن ما:ساعت 9 صبح سه شنبه 11 خرداد
وعده تحصن ما:ساعت 9 صبح سه شنبه 11 خرداد
وعده تحصن ما:ساعت 9 صبح سه شنبه 11 خرداد
وعده تحصن ما:ساعت 9 صبح سه شنبه 11 خرداد

وعده تحصن ما:ساعت 9 صبح سه شنبه 11 خرد دوشنبه 10 خرداد 1389 ساعت 02:38 ب.ظ

وعده تحصن ما:ساعت 9 صبح سه شنبه 11 خرد
وعده تحصن ما:ساعت 9 صبح سه شنبه 11 خرد
وعده تحصن ما:ساعت 9 صبح سه شنبه 11 خرد
وعده تحصن ما:ساعت 9 صبح سه شنبه 11 خرد

نامه به رییس دانشگاه علوم پزشکی تهران راجع به سوالات
بسمه تعالی
جناب آقای دکتر لاریجانی
ریاست محترم دانشگاه علوم پزشکی تهران
با سلام و خسته نباشید
اینجانبان ، معترضین آزمون دوم دستیاری تخصصی پزشکی دوره 37، همانگونه که مطلع هستید اعتراضات خود را در جهات مختلف از جمله شرایط شبهه ناک آزمون ، نتایج آماری غیر منطقی و مسئله غیر استاندارد بودن امتحان پیگیری کردیم. یکی از جنبه های نارسایی آزمون غلط بودن ، مبهم بودن و یا خارج از رفرانس بودن برخی سوالات این آزمون است.
جنابعالی بهتر از هرکس دیگر می دانید اشتباه بودن سوالات که موجب قبول شدن افراد ضعیف تر در آزمون می شود، چگونه میتواند امنیت اورژانسهای کشور را سال آینده تهدید کند. از آن گذشته شما بهتر از هر کس دیگری شرایط سخت آزمون را برای پزشکان درک می کنید و متوجه هستید در صورت عدم پاسخ منطقی به شبهات آنها، چه آسیب های روحی به این قشر وارد می شود.
استاد ارجمند متاسفانه سوالات مورد اعتراض که با ضمیمه رفرانسهای امتحان تقدیم مجلس شورای اسلامی شده بود در کمال تعجب از دستور کار کمیسیون بهداشت خارج شد. لذا ما به خانه اصلی خود روی آورده واز دانشگاه تهران به عنوان دانشگاه علوم پزشکی کشور مادر، درخواست داریم راجع به سوالات مورد شک که به ضمیمه ارسال می شوند ما را روشن کنید و سلامت یا عدم سلامت سوالات را با دلایل علمی زیر نظر گنجینه هیئت علمی دانشگاه تایید کنید.
برای مثال چند نمونه از سوالات مورد شک در متن نامه آورده شده است.
1: هر چهار گزینه سوال 5 دفترچه (ب) بر مبنای بند دوم جدول1- 152 صفحه 722 کتاب نلسون 2006 اشتباه هستند
2: هر 4 گزینه سوال 9 دفترچه (ب) بر مبنای جدول صفحه 638 کتاب نلسون 2006 اشتباه هستند

3: هر 4 گزینه سوال 94 دفترچه (ب) بر مبنای متن صریح سطر اول صفحه 18 کتاب دنفورث 2008 اشتباه هستند
4: 2 گزینه سوال 114 دفترچه (ب) بر مبنای متن صریح سطر 4 به بعد پاراگراف دوم صفحه 135 کتاب جراحی شوارتز 2005 صحیح هستند
استاد ارجمند اگرحدود 20 سوال که در این حد واضح مشکل دارند از نظر مراجع نظارتی رد شوند ، چگونه می توانیم به اثبات تقلب توسط آنها اعتماد کنیم؟ از اینرو خواهشمندیم در این زمینه بررسی و اعلام نتیجه قطعی توسط شما انجام شود.


با تشکر

[ بدون نام ] دوشنبه 10 خرداد 1389 ساعت 12:46 ب.ظ

[ بدون نام ] دوشنبه 10 خرداد 1389 ساعت 12:45 ب.ظ

[ بدون نام ] دوشنبه 10 خرداد 1389 ساعت 12:32 ب.ظ http://www.mehrnews.com/fa/newsdetail.aspx?NewsID=1092701

نامه معترضان دستیاری به صدر /
باز هم نامه نگاری معترضان دستیاری/ اعتراض به پایان بررسی سئوالات غلط
گروهی از داوطلبان معترض به آزمون دستیاری سال 88 در نامه ای به دکتر شهاب الدین صدر رئیس سازمان نظام پزشکی و نائب رئیس مجلس شورای اسلامی نسبت به از دستور کار خارج شدن بررسی سئوالات غلط آزمون دستیاری 88 اعتراض کردند.



به گزارش خبرنگار مهر، این داوطلبان در بخشهایی از نامه با اشاره به ارائه رفرانسهای سئوالات غلط و مبهم و تاکید بر رسیدگی هرچه سریع تر به موضوع تقلب در آزمون دستیاری یادآور شدند: سئوالات ارسال شده نمونه ای از سئوالات غلط آزمون هستند که مشکل قطعی و یا ابهام جدی دارند. از آن گذشته مطابقت دادن سئوالات با رفرانسها کار سختی نیست و قضاوت در مورد آنها توسط هر پزشکی ممکن است.

در بخش دیگری از این نامه به موضوع اهمیت استاندارد بودن سئوالات تاکید شده و آمده است: غلط بودن برخی سئوالات تخصصی ترین آزمون جامع کشور، خدشه دار شدن آبرو و اعتبار پزشکی ایران را به همراه دارد.

این گروه از داوطلبان معترض در بخش دیگری از نامه خود تاکید کرده اند: حتی اگر فقط یک سئوال در این آزمون ایراد داشته باشد و حق حتی یک نفر ضایع شده باشد، وظیفه مجلس این است که این حق را احقاق کند.

در بخش دیگری از این نامه، داوطلبان معترض خواستار در دستور کار قرار دادن سئوالات شده و خاطرنشان کرده اند: سئوالات غلط به دفتر روسای دانشگاههای علوم پزشکی مادر کشور ارسال می شود تا از راهنمایی اعضای هیئت علمی برجسته نیز در این خصوص استفاده کنیم. همچنین نتایج اولیه آماری نیز جهت تکمیل و بررسی بیشتر برای کمک به اثبات تقلب به دانشگاه های اصلی کشور ارسال می شود.

سی و هفتمین دوره آزمون پذیرش دستیار تخصصی صبح پنجشنبه 29 بهمن ماه 88 با حضور 16 هزار و 648 داوطلب در 34 حوزه امتحانی و 25 رشته تخصصی برگزار شد. آزمون از سوی وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی به دلیل لو رفتن سئوالات ابطال و آزمون مجدد 13 اسفند برگزار شد.

آزمون مجدد نیز پس از اعلام نتایج با اعتراض برخی داوطلبان روبرو شد به طوری که شاهرخ رامین عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی با اشاره به پیگیری اعتراضات داوطلبان آزمون دستیاری سال 88 به مهر گفت: با وزارت بهداشت توافق شد تا زمان بررسی کامل و تحلیل آماری نمرات و رتبه های دستیاری، نتایج آزمون دوره سی و هفتم اعلام نشود.


استفاده از این خبر فقط با ذکر منبع "خبرگزاری مهر " مجاز است.

[ بدون نام ] دوشنبه 10 خرداد 1389 ساعت 12:31 ب.ظ http://www.mehrnews.com/fa/NewsDetail.aspx?NewsID=1092662

آخرین خبر از بررسی اعتراضات/
بازبینی فنی سئوالات آزمون دستیاری 88 از دستور کار خارج شد
نماینده کمیسیون بهداشت و درمان مجلس جهت پیگیری آزمون دستیاری سال 88 با اشاره به بررسی سئوالات غلط آزمون دستیاری گفت: با توجه به گزارش کمیسیون بهداشت مجلس و پاسخ های معاونت آموزشی وزارت بهداشت کمیسیون به این نتیجه رسیدیم بازبینی فنی سئوالات از دستور کار خارج شود.



شاهرخ رامین در گفتگو با خبرنگار مهر افزود: گروهی از داوطلبان دستیاری در مورد سئوالات امتحان دوم اعتراضاتی داشتند که من موضوع اعتراض داوطلبان را به کمیسیون ارائه کردم و کمیسیون اعتراضات را مورد ارزیابی قرار داد که از مجموع سئوالات هفت سئوال چهارجوابی، دو سئوال دو جوابی و یک سئوال حذف شد.

وی اضافه کرد: کمیسیون با معاونت آموزشی وزارت بهداشت صحبت کرد و پس از استماع گزارش من و پاسخ دکتر محققی، کمیسیون بهداشت و درمان مجلس به این نتیجه رسید که بازبینی فنی سئوالات محلی از اعراب ندارد اما بررسی سلامت امتحان همچنان ادامه دارد.

نماینده مردم دماوند و فیروزکوه در مجلس شورای اسلامی با اشاره به پیگیری اعتراضات داوطلبان آزمون دستیاری سال 88 یادآور شد: به دنبال اعتراض گروهی از داوطلبان دستیاری و ابتکار عمل وزیر بهداشت امتحان دستیاری در بهمن 88 ابطال شد و بلافاصله امتحان مجدد دستیاری برگزار شد اما نسبت به آن امتحان هم پس از اعلام نتایج اعتراضاتی بوجود آمد که به دلیل اهمیت موضوع و همدردی با خانواده پزشکی این موضوع به سرعت از سوی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی پیگیری شد و من نیز به عنوان نماینده پیگیری این موضوع انتخاب شدم.

وی خاطرنشان کرد: برای بررسی بهتر موضوع متخصصان خبره ای را از گروههای کامپیوتر و آمار و همچنین کارشناسان خبره آموزش دعوت به همکاری کردم و خوشبختانه وزارت بهداشت نیز اطلاعات لازم را در اختیار ما قرار داد.

رامین گفت: تمام پاسخنامه های امتحان اول و دوم را دوباره خودمان اسکن کرده و آنالیز کردیم. جواب امتحان دوم همان بود که وزارت بهداشت اعلام کرده بود، اما در مورد سئوالات و اینکه دوباره شبهه درز سئوالات مطرح بود ترجیح دادیم با توجه به بررسی بیشتر و به صورت علمی بتوانیم پاسخ این موضوع را بدهیم.

وی اظهار داشت: گروه مورد نظر بررسی های خود را در دو روز گذشته پیگیری کرده است و ترجیح می دهیم پس از آنالیزهای کامپیوتری گزارش کامل را ارائه دهیم و کمیسیون بهداشت و درمان نیز اراده کرده است که تا آخرین نقطه این موضوع را برای احقاق حق داوطلبان پیگیری کند.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی در مورد زمان نهایی اعلام نتایج بررسی سلامت آزمون به مهر گفت: سعی می کنیم پیش بینی زمانی اعلام نکنیم چرا که ترجیح می دهیم که پس از نهایی شدن آنالیزهای دقیق علمی، نتایج این بررسیها مشخص شود.
استفاده از این خبر فقط با ذکر منبع "خبرگزاری مهر " مجاز است.

[ بدون نام ] دوشنبه 10 خرداد 1389 ساعت 11:59 ق.ظ

لعنت خدا به وزارت بهداشت

[ بدون نام ] دوشنبه 10 خرداد 1389 ساعت 11:51 ق.ظ


http://www.salamatiran.com/NSite/FullStory/?Id=36653&type=3

با یکی از هم‌کلاسی‌ها توی یکی از کافی‌شاپ‌های تهران قرار گذاشته بودم....





یک سال بود یکدیگر را ندیده بودیم. این امتحان لعنتی همه چیز را از بین برده بود، حتی دوستی‌های 10 ساله را. درست شب قبل از اینکه برای امتحان پارسال، درس خواندن را شروع کنیم، همدیگر را دیده بودیم و بعد از آن هر کدام در یک گوشه و کنجی مشغول درس خواندن بودیم. گهگاهی با تلفن از حال یکدیگر باخبر می‌شدیم تا اینکه دیروز وقتی با هم صحبت کردیم، قرار امروز را گذاشتیم. هر دو کاملا دمغ و افسرده از نتایج امتحان بودیم. نمرات بالای 400 ما هم کارگشا نبود و باید یک سال دیگر هم درس بخوانیم.
وقتی روی صندلی نشستیم و سفارش دادیم، پرسیدم: «چه خبر؟» یک نگاه عاقل اندر سفیهی بر من انداخت که همان لحظه پشیمان شدم، اما با اعتماد به‌نفس به او زل زدم تا پاسخ دهد.


گفت: «هیچی،توی وزارتخونه که کسی ما رو تحویل نمی‌گیره، حتی یکی از بچه‌ها رو زدند! اصلا کسی جواب ما رو نمی‌ده، ولی ما بی‌خیال نمی‌شیم.»


گفتم: «ول کن بابا. با اعتراض که نمی‌شه به جایی رسید. اصلا همه اینها ناشی از ذهن پارانوئیدی و توهم‌زای ما هست. تقلب کجا بود؟»


گفت: «مگه امتحان اول تقلب نکردند؟ دیدی که باطل‌اش کردند.»


گفتم: «خدا می‌دونه که داستان چی بود. هر سال که خیلی‌ها با قاطعیت می‌گفتند، سوالات فروش می‌ره، ولی کسی تایید نمی‌کرد، حتی سال 82 که دیگه خواجه حافظ شیرازی هم قضیه رو می‌دونست.»


گفت: «تقریبا حق با توئه. داستان یک چیز دیگه هست...»


گفتم: «چه‌طور؟»


گفت: «پیشت می‌مونه؟ چون مدرکی واسه این حرفم ندارم و حوصله ندارم فردا به ‌این خاطر برم دادگاه!»


گفتم: «آره. بگو.»


گفت: «چند روز پیش با چند تا از بچه‌ها رفته بودیم نظام ‌پزشکی. آقای دکتر رو دیدیم. ایشان هم پرده از یک ماجرا برداشت. آقای رئیس در آن جمع فرمودند: «ما شنیده بودیم که سوالات به فروش می‌رسد. ما هم یکی را فرستادیم تا سوال را بخرد. وقتی که سوال را خریدیم، به وزارتخانه و به همین شخص آقای دکتر محققی گفتیم که سوالات به فروش رفته و ما آن را در اختیار داریم، اما ایشان قبول نکرد و گفت که امتحان در صحت و سلامت برگزار خواهد شد. امتحان برگزار شد و شب جمعه با اطلاع شدیم که فردا صبح (اول اسفند 88) وزیر در مجلس استیضاح خواهد شد. این خبر در ساعت 10 شب به اطلاع وزیر رسید، مدارک هم موجود بود، من‌جمله مدارکی که دست خود ما بود. وزیر هم ساعت 10:30 شب امتحان را باطل کرد. این کل ماجرا بود..»


گفتم: «کسی هم صدای آقای دکتر رو ضبط کرد؟»


گفت: «نه! برای همین می‌گم که مدرکی ندارم.»


گفتم: «حیف شد، ولی بی‌خیال! کی حوصله داره بره دادگاه واسه این مسایل،ولی خب، این دوره چی؟ چی می‌گن باز سوالات فروش رفته و یا اینکه رتبه‌ها رو فروخته‌اند؟ مگه می‌شه که رتبه‌ها رو هم بفروشند؟»


گفت: «کجای کاری بابا! علی رو که می‌شناسی؟ نزدیک بود با فقط چهارمیلیون تومان رتبه رو بخره که سر یک چیز مسخره قرارش با یارو به هم خورد.»


گفتم: «آخه این چیزهایی که می‌گی و می‌گن، ممکنه در یک اشل کوچیک اتفاق افتاده باشه، ولی این توجیه‌کننده وضعیتی که می‌بینیم، نیست. ها؟»


گفت: «بگذار قضیه را از دید بازاری برات بشکافم. فرض کن که من به تو که روابط‌مون هم خیلی صمیمانه است، 50 هزار تومان قرض بدهم. قرارپرداخت هم مثلا یک ماه دیگر باشد. چهل روز هم بگذرد و تو پول را ندهی، بالاخره رودربایستی را کنار می‌گذارم و می‌گویم: «آقاجان! اگر می‌شود و مشکلی نیست، این پول ما را بده. خیلی ساده است.»حساب دو دو تا چهار تا است، حتی اگر در ایران باشد. خب، طبق گفته خود وزارتخانه بهداشت و آقای دکتر محققی بیش از هزار نفر، در امتحان اول تقلب کردند و سوال خریدند. قرار بود که همه مجازات شوند، چه فروشنده و چه خریدار. قرار بود کسانی که تقلب کردند، در امتحان بعدی شرکت نکنند و چه و چه و چه. دیدیم که هیچ کاری نکردند. اول یک‌کم هارت و پورت و الدرم بلدرم کردند و بعد پرونده امتحان اول را بستند و انداختند در زباله‌دانی تاریخ. حالا موضوع اینجاست که اگر از دید بازاری به این قضیه نگاه کنیم، افرادی که در امتحان اول تقلب کردند و سوال خریدند، بعد از اینکه دیدند به آنها کاری ندارند و افرادی هم که سوال را فروخته‌اند، راست‌راست دارند توی خیابان قدم می‌زنند و پول آنها را در جیب یا حساب بانکی‌شان می‌شمارند، نمی‌توانستند ساکت بمانند. حتما پول‌شان را مطالبه می‌کردند. خب، این افرادی هم که سوال فروخته بودند، بالاخره به بالابالاها راه داشتند. باید این افرادی که پول‌شان را مطالبه می‌کردند، ساکت می‌شدند. هزار نفر، عدد کمی هم نیست. پس پایان ماجرا معلوم است. این بیش از هزار نفر ساکت شدند یا دوباره به آنها سوال دادند یا کار را راحت‌تر کرده و به آنها رتبه مطلوب را دادند. این‌گونه داستان همانی می‌شود که می‌بینیم. این وضع نمره‌ها و این وضع رتبه‌های نجومی. کلید معما دست همین عدد هزار است. به همین سادگی. به همین خوش‌مزگی. به همین تلخی!»
رفتم توی فکر. پربیراه هم نمی‌گفت.


گفتم: «این قضیه فرصت مجدد انتخاب رشته چیه؟ تا حالا از این کارها نکرده بودند!»


گفت: «این تابلوترین کاری هست که صورت گرفته که برای اولین‌بار فرصتی دیگه برای انتخاب رشته داده‌اند. غیر از این است که تقلبی که نیمه‌تمام مانده بود، را تکمیل کنند؟ اگر این نیست، چرا هیچ توضیحی به ما نمی‌دهند؟»


گفتم: «نمی‌دونم والله. در کل سعی می‌کنم و دوست دارم شکست‌های خودم رو پای خودم بندازم. هرچند حرف‌های تو منو به فکر فرو برد.»


بقیه حرف‌های ما دور و بر خبرهای جدید دوستان و بچه‌های هم‌کلاسی و کی ازدواج کرده، کی طلاق گرفته، کی بچه‌دار شده و کی کجا کار می‌کنه گذشت و از هم خداحافظی کردیم. قبل از اینکه بره، ازش پرسیدم: «برنامه‌ات واسه امسال چیه؟»


پوزخندی زد و گفت: «مگه مطلب این دفعه مجله «سپید» رو نخوندی؟ نوشت که چه کاری باید کرد. سوال، رتبه و موسسه‌ای که سوال داشته باشه. این مثلث موفقیت هست!»
این را گفت و رفت و من را با هزاران فکر جور واجور تنها گذاشت. در حالی‌که این جمله، خیلی پررنگ توی ذهن من نقش بسته بود:«اینجا ایران است!»



[ بدون نام ] دوشنبه 10 خرداد 1389 ساعت 10:30 ق.ظ

آخه این اراجیف چیه شما می گید؟

[ بدون نام ] دوشنبه 10 خرداد 1389 ساعت 10:24 ق.ظ

لعنت خداوند بر تمام خیانتکاران،خدایا اگر واقعا هستی و عادلی اینها را رسوا کن

[ بدون نام ] دوشنبه 10 خرداد 1389 ساعت 08:51 ق.ظ

امار موثق دارم که وزیر واسه چنتا از اشنایانش رتبه رزرو کرده...وای بر ما...

محراب دوشنبه 10 خرداد 1389 ساعت 07:23 ق.ظ

زندگی دفتری از خاطره هاست... یک نفر در دل شب... یک نفر در دل خاک... یک نفر همدم خوشبختی هاست... یک نفر همسفر سختی هاست... چشم تا باز کنیم عمرمان می گذرد ......

[ بدون نام ] یکشنبه 9 خرداد 1389 ساعت 11:55 ب.ظ

بخت برگشته واقعا بخت برگشته ای .
وبیکار

خانوم دکتر یکشنبه 9 خرداد 1389 ساعت 11:48 ب.ظ

حالم خوب نیس.

[ بدون نام ] یکشنبه 9 خرداد 1389 ساعت 11:45 ب.ظ

منظورم مرداد بود!!!

[ بدون نام ] یکشنبه 9 خرداد 1389 ساعت 11:42 ب.ظ

سلام بخت برگشته لطفا بفرمایید از چه منبعی شنیدی




واقعا حیف جو!!!! یعنی واقعا انقدر تو ببو گلابی هستی که مزخرفات این بخت برگشته رو باور میکنی! أخه گلابی! از ۱ شهریور رزیدنسی شروع میشه اونوقت امتحان هفته اخر خرداد میگیرن؟؟
اصلا کی گفته این امتحان قراره باطل شه!!؟
چرا شما انقدر ....؟ چی بگم بهت؟

[ بدون نام ] یکشنبه 9 خرداد 1389 ساعت 11:31 ب.ظ

سلام بخت برگشته لطفا بفرمایید از چه منبعی شنیدی
/زودتر

[ بدون نام ] یکشنبه 9 خرداد 1389 ساعت 11:29 ب.ظ

سلام بخت برگشته لطفا بفرمایید از چه منبعی شنیدی

[ بدون نام ] یکشنبه 9 خرداد 1389 ساعت 11:21 ب.ظ

خیلی دلم گرفته دپرس دپرسم

[ بدون نام ] یکشنبه 9 خرداد 1389 ساعت 11:12 ب.ظ

بچه ها مجلس وقتی سوالای غلطو قبول کرده .تقلبو اصلا قبول نمیکنه بریم توو کاره تحصن

وعده تحصن ما:ساعت 9 صبح سه شنبه 11 خرد یکشنبه 9 خرداد 1389 ساعت 09:14 ب.ظ

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امو یکشنبه 9 خرداد 1389 ساعت 09:13 ب.ظ

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان نظام پزشکی در این نشست خبری، دکتر سیدشهاب‌الدین صدر رییس انجمن اسلامی پزشکان ، علاوه بر مسائل جاری پیرامون شخصیت والای معمار کبیر انقلاب و نیز تحلیل شرایط روز کشور صحبت نموده و به سئوالات اصحاب رسانه پاسخ خواهند داد.
شایان ذکر است این اولین نشست خبری دکتر صدر در سال جاری است که ساعت 9 صبح سه شنبه 11 خردادماه جاری در محل انجمن اسلامی پزشکان ایران واقع در خیابان وصال شیرازی، بالاتر از طالقانی کوچه بهنام شماره 5 برگزار می‌گردد


وعده تحصن ما:ساعت 9 صبح سه شنبه 11 خرداد
باید از این فرصت طلایی به درستی استفاده کنیم
http://irimc.org/NewsList.aspx?id=7878 /

[ بدون نام ] یکشنبه 9 خرداد 1389 ساعت 09:13 ب.ظ

بابا بزرگ واسه تحمع فراخوان بده

[ بدون نام ] یکشنبه 9 خرداد 1389 ساعت 08:22 ب.ظ

وزیر داره همتونو بازی میده

محمدرضا یکشنبه 9 خرداد 1389 ساعت 08:04 ب.ظ

معاون دکتر محققی اینا رو گفت.

مطمئن باش چون من اهل دروغ نیستم و از اذیت و آزار بی زارم

به فرصت طلایی یکشنبه 9 خرداد 1389 ساعت 07:06 ب.ظ

من از شهرستان ... سعی می کنم بیام
اگه تونستین به بقیه هم اطلاع بدین

بانو یکشنبه 9 خرداد 1389 ساعت 07:04 ب.ظ

کسی میدونه بالآخره امسال ظرفیتا چند تا اضافه شده؟

فرصت طلایی یکشنبه 9 خرداد 1389 ساعت 06:59 ب.ظ http://irimc.org/NewsList.aspx?id=7878

باید از این فرصت طلایی به درستی استفاده کنیم
باید از این فرصت طلایی به درستی استفاده کنیم باید از این فرصت طلایی به درستی استفاده کنیم


نشست خبری دکتر سیدشهاب‌الدین صدر، رییس انجمن اسلامی پزشکان ایران و رییس‌کل سازمان نظام پزشکی صبح سه‌شنبه 11 خردادماه برگزار خواهد شد.


به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان نظام پزشکی در این نشست خبری، دکتر سیدشهاب‌الدین صدر رییس انجمن اسلامی پزشکان ، علاوه بر مسائل جاری پیرامون شخصیت والای معمار کبیر انقلاب و نیز تحلیل شرایط روز کشور صحبت نموده و به سئوالات اصحاب رسانه پاسخ خواهند داد.
شایان ذکر است این اولین نشست خبری دکتر صدر در سال جاری است که ساعت 9 صبح سه شنبه 11 خردادماه جاری در محل انجمن اسلامی پزشکان ایران واقع در خیابان وصال شیرازی، بالاتر از طالقانی کوچه بهنام شماره 5 برگزار می‌گردد


وعده تحصن ما:ساعت 9 صبح سه شنبه 11 خرداد
باید از این فرصت طلایی به درستی استفاده کنیم

هالو یکشنبه 9 خرداد 1389 ساعت 06:42 ب.ظ

بخت برگشته یکشنبه 9 خرداد 1389 ساعت 06:38 ب.ظ

ببخشید اخر مرداد اشتباه چابی بود

بخت برگشته یکشنبه 9 خرداد 1389 ساعت 06:22 ب.ظ

خبر مهم از یک منبع موثق
امتحان هفته اخر خرداد مجدد برگزار میشود

به بلایی یکشنبه 9 خرداد 1389 ساعت 06:14 ب.ظ

تستیس مالی ممنوع

به خانه ملت یکشنبه 9 خرداد 1389 ساعت 06:07 ب.ظ

در فضای غبار الود ایجاد شده تصمیم صحیح و انقلابی منتخبان مردم در خانه ملت راه رابر سو استفاده و رانت خوری یک مشت بچه اتند نازک نارنجی مفت خور بست /مجلس انقلابی تشکر تشکر

[ بدون نام ] یکشنبه 9 خرداد 1389 ساعت 05:55 ب.ظ

[:S018

[ بدون نام ] یکشنبه 9 خرداد 1389 ساعت 05:51 ب.ظ

[ بدون نام ] یکشنبه 9 خرداد 1389 ساعت 05:40 ب.ظ

این مسجدی و گروهش چقدر خنگ هستند که فکر میکنند کسی برایشان کاری انجام میدهد
بدبخت تو که بابا ت از خودشانه پر ازش بپرس بهت بگه که اینها غیر از قوم و خویش خودشان کاری انجام نمی دهند
پس از مرگم مزارم را با آب و صابون بشویید تا هر کس از مزارم رد شد بخوره زمین بخندم روحم شاد شه‎
کودکی با پاهای برهنه بر روی برفها ایستاده بود و به ویترین فروشگاهی نگاه می کرد زنی در حال عبور او را دید .او را به داخل فروشگاه برد و برایش لباس و کفش خرید و گفت: مواظب خودت باش .کودک پرسید: ببخشید خانم شما خدا هستید؟ زن لبخند زد و پاسخ داد: نه من فقط یکی از بنده های خدا هستم. کودک گفت: می دانستم با او نسبت دارید

نامه ارسالی برای نایب رییس مجلس بعد از رد سوالات غلط ارسال شده
بسمه تعالی

جناب آقای دکتر صدر
نایب رییس محترم مجلس شورای اسلامی

با سلام و احترام
متاسفانه امروز مطلع شدیم علیرغم ارسال سوالات غلط و مبهم یا خارج از رفرانس آزمون دستیاری ، کمیسیون بهداشت مجلس بعد از مباحثه با دکتر محققی ، بررسی سوالات غلط این آزمون را از دستور کار خارج کرده و بررسیهای خود را متمرکز مسئله تقلب کرده است. البته مسلما مسئله اصلی آزمون ، بحث تقلب است که باید پیگیری شود اما خروج کمسیون از مسئله سوالات از جهات زیر تعجب آور و تاسف بار است:
1: جناب آقای دکتر سوالات ارسال شده نمونه ای از سوالات غلط آزمون هستند که مشکل قطعی و یا ابهام جدی دارند. حال اینکه سوالات دیگری نیز در این دسته قرار دارند که در حال آمادگی برای ارسال خدمت شما هستند. از آن گذشته مطابقت دادن سوالات با رفرانسها کار سختی نیست و قضاوت در مورد آنها توسط هر پزشکی ممکن است. با توجه به تناقض واضح سوالات با رفرانس ها ، آیا اظهارات شخصی دکتر محققی می تواند دلیل خوبی برای رد سوالات باشد؟ آیا اظهارات پوچ و متناقض ایشان در مورد آزمون تاکنون کافی نبود تا نیت یا کفایت ایشان برای مجلس زیر سوال برود؟؟
2: در شرایطی که در بعضی کشور های جهان سوالات آزمونها در طی سالها حتی مشابه هم نیستند آیا غلط بودن برخی سوالات تخصصی ترین آزمون جامع کشور، بی آبرویی برای دانشگاهها و نهادهایی چون وزارت بهداشت را به همراه ندارد؟؟ آیا خدشه دار شدن آبرو و اعتبار پزشکی ایران ارزش تحقیق بیشتر و دقیق تر این موضوع را نداشت؟؟
3: آیا مسئله غلط بودن سوالات، امنیت اورژانس های کشور را سال آینده زیر سوال نمی برد؟؟ آیا مجلس هم مثل وزارت بهداشت در این مورد سکوت خواهد کرد.
4: آقای دکتر حتی اگر فقط یک سوال در این آزمون ایراد داشته باشد و حق حتی یک نفر ضایع شده باشد، وظیفه مجلس اینست که این حق را احقاق کند. غیر از اینست؟
5: استاد گرامی با این اوضاع چگونه برای سال آینده تلاش کنیم در حالیکه حتی اگر سوال را طبق رفرانس پاسخ دهیم احتمالا غلط محسوب می شود و از آن بدتر اینکه به اعتراضات علمی هم پاسخی داده نمی شود.
استاد ارجمند با عرض تشکر از شما برای پیگیری مسئله اصلی که همان تقلب است ، از شما تقاضا داریم بحث سوالات را مجددا در دستور کار کمیسیون قرار دهید. در این راستا برای همکاری با شما، سوالات غلط فردا به دفتر روسای دانشگاههای مادر علوم پزشکی کشور ارسال می شود تا از راهنمایی اعضای هیئت علمی برجسته نیز در این خصوص استفاده کنیم.
همچنین ناتیج اولیه آماری نیز جهت تکمیل و بررسی بیشتر برای کمک به اثبات تقلب به دانشگاه های اصلی کشور ارسال می شود.

با تشکر
جمعی از معترضین آزمون دستیاری

به محمدرضا که رفته وزارتخونه یکشنبه 9 خرداد 1389 ساعت 04:51 ب.ظ

چه کسی این اطلاعات رو به شما داده؟
واقعا سهمیه مدیران حذف شده؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

بررسی سوالات از دستور کمیسیون بهداشت خارج شد
طبق تماس تلفنی با دکتر رامین ، توضیحات دکتر محققی راجع به بررسی همه سوالات اعتراضی قانع کننده بوده و لذا بررسی موضوع سوالات از دستور کار کمیسیون بهداشت خارج شد. به گفته دکتر رامین بررسی روی مسئله تقلب متمرکز شده و به محض پایان بررسی ها نتایج اعلام می شود.
ما هم بعد از شنیدن این خبر بهت زده شدیم.البته مسئله اصلی رسیدگی به تقلب است ولی وقتی سوالات که مدرکی کاملا قابل استناد هستند اینگونه رد می شوند، تقلب که دیگر جای خود دارد. بررسی سوالات و تقلب را از طریق کمیسیون آموزش و دیوان عدالت پیگیری می کنیم.

[ بدون نام ] یکشنبه 9 خرداد 1389 ساعت 02:52 ب.ظ

۴۲۴نمره/رتبه کل۷۹۶ جراحی ایران میاره؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

به بالایی(بابابزرگ) یکشنبه 9 خرداد 1389 ساعت 02:36 ب.ظ

مرسی که به فکر هستی و ما رااز نصایح پربارت بی نصیب نمی کنی ولی لازم میدانم به عرض برسانم که :
نمودار هرسال یک نمودار نرمال است و کشیدگی در آن وجود ندارد و این که میگویید یکسال همه چه میکنند و چه نمی کنند!!! در علم آمار اعتباری ندارد به عبارتی در تعداد بالا این مفاهیم جایی ندارد
براساس علم امار که رسالت آن معلوم است با درصد خطای مشخص می توان پیش بینی کرد
توکل بر خدا بسیار خوب است ولی بعضی وقتها پدر جامعه ایرانی مخصوصا طبقه تحصیلکرده را در اورده است.

بابا بزرگ یکشنبه 9 خرداد 1389 ساعت 12:17 ب.ظ

در بیمارستان روزبه تهران بیماری داشتیم که خدا شده بود می گفت:
دیروز ۵ میلیارد دلار دادم به مردم افغانستان کمک کنند .... ۱۰ میلیارد دلار دادم به مردم گرسنه افریقا غذا و لباس تهیه کنند.. فلان میلیارد دلار دادم به بچه ها اسباب بازی تهیه کنند تا وقتیکه بزرگ شوند در رفاه باشند....

حالا کاش که منم می توانستم مثل اوون عزیز هر رشته ای را که شماها می خواهید بهتون بدهم و در ان رشته مشغول تحصیل شوید حیف که نمی تونم
اما دلبندانم خودتان بهتر می دانید قبول شدن در رشته شهری کاملا وابسته است به نمره رتبه های بهتر از شما که ان رشته ها را انتخاب بکنند یا نه ! در یک سال نمره های خوب بیهوشی کودکان ... و بعضی ها حتی داخلی را هم انتخاب نمی کنند و می مانند برای سال بعد در اینصورت مسلما قبول می شوید و در سالی دیگر نمره های خوب حتی بیهوشی و کودکان را هم می زنند تا حتما قبول شوند و در اینصورت احتمال قبولی نمره های پایینتر مشکلتر می شود. نتیجه:
هیچ چیزی معلوم نیست فقط دعا کنید نمره های بالاتر از شما انتخاب نکنند

تا نهایی شدن موضوع تقلب در سی‌و‌هف یکشنبه 9 خرداد 1389 ساعت 12:12 ب.ظ



تا نهایی شدن موضوع تقلب در سی‌و‌هفتمین دوره
نتایج آزمون دستیاری اعلام نمی‌شود

گروه اجتماعی: سی و هفتمین دوره آزمون دستیاری تخصصی، هرچند به ظاهر با برگزاری آزمون مجدد و اعلام رتبه‌ها و انتخاب رشته تمام شده است، اما معترضان، پیگیر شکایت خود هستند و البته وزارت بهداشت هم با وجود همه انکارها، بعضی مواقع نشانه‌هایی از متخلفان را رو می‌کند. مرضیه وحید دستجردی، وزیر بهداشت
چند روزی پیش به مجلس رفته بود تا در کمیسیون آموزش دراین باره با اعضای کمیسیون گفت‌وگو کند. او گفته است که نام‌های جدیدی به متهمان آزمون اضافه شده است: «افراد جدید به فهرست متخلفان آزمون دستیاری اضافه شده‌ اند. وزارت بهداشت درباره تخلف‌های سی و هفتمین آزمون دستیاری تخصصی به شدت پیگیر است و ما منتظریم قوه‌قضائیه کار خود را انجام دهد. اطلاع داریم پرونده‌ها در قوه‌قضائیه در حال تکمیل هستند و افراد جدیدی هم به آنها اضافه شده‌اند و تعداد آنها به 32 نفر رسیده است. از میان هفت نفر متهمی که بازداشت شده‌اند سه نفر هنوز در زندان به سر می‌برند.» امیر طاهرخانی، عضو کمیسیون آموزش مجلس در این‌باره می‌گوید: «دکتر وحیددستجردی گزارشی مبنی بر برخورد با تقلب در این آزمون و شناسایی افراد فروشنده سوالات این آزمون ارائه داد و تاکید کرد که با توجه به هماهنگی بین وزارت اطلاعات و قوه‌قضائیه با افراد متخلف برخورد شده است. در صورتی که با افراد متخلف برخورد لازم صورت نگیرد، کمیسیون آموزش و تحقیقات در خصوص تحقیق و تفحص از آزمون دستیاری پزشکی اقدام خواهد کرد.»
خانم وزیر در اواخر هفته گذشته درباره آزمون دستیاری گفته بود: «علاوه بر پرونده‌های گذشته، پرونده‌های جدیدی نیز مطرح شده است. در مجموع 32 نفر از متخلفان آزمون دستیاری کارشان بررسی شده، هفت نفر به زندان رفته‌اند که سه نفر از آنها هنوز در زندان هستند. این افراد جدید مربوط به کسانی بودند که سوالات را خریده‌اند.» همچنین خبر می‌رسد که وزارت بهداشت تا مشخص نشدن موضوع تقلب در آزمون دستیاری، نتایج دوره 37 را منتشر نمی‌کند. شاهرخ رامین، عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس دراین باره می‌گوید: «با وزارت بهداشت توافق شد تا زمان بررسی کامل و تحلیل آماری نمرات و رتبه‌های دستیاری، نتایج آزمون دوره
سی و هفتم اعلام نشود.» همچنین ضیا الله اعزازی ملکی، عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات دراین باره می‌گوید: «نتایج بررسی‌های مجلس از آزمون دستیاری تا 10 روز آینده مشخص می‌شود. وزارت بهداشت اجازه اعلام نتایج را دارد اما به منظور همکاری با مجلس فعلا از اعلام آن خودداری می‌کند. کمیته ویژه‌ای برای این بررسی‌ها تشکیل شده و خوشبختانه چون همکاری خوبی از سوی وزارت بهداشت وجود دارد در حال حاضر لزومی بر تحقیق و تفحص دیده نمی‌شود.» این در حالی است که در طرح تحقیق و تفحص از آزمون دستیاری پزشکی با درخواست وزیر بهداشت مسکوت ماند و نمایندگان مجلس با توجه به توضیحات وزیر بهداشت رای به مسکوت ماندن تحقیق و تفحص در این زمینه داده اند. پیش از این از قول وزیر بهداشت درباره نحوه لو رفتن سوالات گفته شده بود: «کسی که این کار را انجام داده به سوالات دسترسی داشته و با حافظه قوی‌ای که داشته آنها را به حافظه می‌سپرده و پس از بیرون رفتن سوالات آنها را 25 میلیون تومان فروخته است.» سی و هفتمین دوره آزمون پذیرش دستیار تخصصی صبح پنج‌شنبه 29 بهمن ماه 88 با حضور 16 هزار و 648 داوطلب در 34 حوزه امتحانی و 25 رشته تخصصی برگزار شد. آزمون از سوی وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی به دلیل لو رفتن سوالات ابطال و آزمون مجدد 13 اسفند برگزار شد.

آخرین نامه معترضان
اما داوطلبان آزمون دستیاری حتی پس از برگزاری دومین آزمون و اعلام نتایج اولیه اعتراض دارند و اعتراضات خود را به مجلس و حتی رئیس جمهور ارائه کرده اند. آنها در آخرین گام برای اعتراضات خود نامه‌ای را به رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس نوشته اند. این داوطلبان در نامه خود به علی عباسپور تهرانی فرد آورده‌اند: «عدم عذرخواهی مسئولان از وضعیت پیش آمده اولین توهین به جامعه پزشکی بعد از این آزمون بود. در شرایطی که متخلفان اعم از سوال فروشان و خریداران سوال باید معرفی می‌شده و به مجازات می‌رسیدند، چگونه آزمون دوم به فاصله دو هفته برگزار شد؟ ما چرا باید به شرایط برگزاری آزمون دوم اعتماد کنیم حال آنکه شواهد حاکی از آن است که ما اصلا نباید به این شرایط اعتماد کنیم مخصوصا اینکه در نهایت هم تعداد داوطلبان آزمون اول و دوم باهم تفاوت چندانی نداشت.» آنها در بخش دیگری از نامه خود به کیفیت آزمون دوم و غلط بودن بخشی از سوالات اشاره کرده اند: «غم انگیزترین جلوه‌های این آزمون سوالات مطرح شده این آزمون است که قبلا به پیوست تقدیم شده است و این یعنی ناامنی در فضای اورژانس کشور، این یعنی تهدید سلامت مردم. خواسته داوطلبان این است که سوالات غلط که 15 مورد آن اعلام شده، بررسی شود و در نمره و رتبه‌ها اعمال شود. با توجه به متضرر شدن تعداد زیادی از داوطلبان افزایش ظرفیت پذیرش آزمون دستیار تخصصی اقدامی ضروری است که خواهشمند است به‌صورت ویژه توسط مجلس بررسی شود.» در بخش دیگری از این نامه به رتبه‌های آزمون دستیاری اشاره شده و با اشاره به توضیحات معاونت آموزشی وزارت بهداشت در مورد رتبه‌های دستیاری آمده است: «معنی این حرف وزارت بهداشت این است که نتایج آزمونی که سوالات آن در چند روز قبل از 19 کانال لو رفته است و به علت تقلب وسیع ابطال شده و امتحانی که
در نهایت سلامت انجام شده تفاوت وجود ندارد. مسئله تقلب سال‌ها در آزمون دستیاری به نحو مختلف مطرح بوده است اما بعضی انواع تقلب قابل اثبات نیست.»

نسیم به الی۲ یکشنبه 9 خرداد 1389 ساعت 12:07 ب.ظ

کجایی؟ دیگه نمیایی؟

نسیم به ساناز یکشنبه 9 خرداد 1389 ساعت 12:03 ب.ظ

رتبه ات تو سهمیه آزاد چنده؟
تا بگم قبولی یا نه

ساناز یکشنبه 9 خرداد 1389 ساعت 11:28 ق.ظ

بابا بزرگ جونم با ۳۸۰ به نظرت بیهوشی تهران میارم
/

ساناز یکشنبه 9 خرداد 1389 ساعت 11:27 ق.ظ

بابا بزرگ جونم با ۳۸۰ به نظرت بیهوشی تهران میارم

ساناز یکشنبه 9 خرداد 1389 ساعت 11:26 ق.ظ

بابا بزرگ جونم با ۳۸۰ به نظرت بیهوشی تهران میارم

ساناز یکشنبه 9 خرداد 1389 ساعت 11:25 ق.ظ

بابا بزرگ جونم با ۳۸۰ به نظرت بیهوشی تهران میارم

[ بدون نام ] یکشنبه 9 خرداد 1389 ساعت 10:51 ق.ظ

بشین بابا شورت پات نیس!!!

[ بدون نام ] یکشنبه 9 خرداد 1389 ساعت 10:22 ق.ظ

چقر عکس اینجا گذاشتی ؟ یکی بس بود. انگار نمرت خوب نشده که اینجوری قاطی کردی؟
این کارها در شان شما نیست . رعایت کنید

[ بدون نام ] یکشنبه 9 خرداد 1389 ساعت 09:42 ق.ظ

چه کسی خود کشی کرد؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ یکشنبه 9 خرداد 1389 ساعت 09:40 ق.ظ

۴۰ سال پیش معلمی در ژاپن به دانش آموزی نمره فروخته بود مدیر مدرسه را به خاطر این موضوع به دادگاه کشانده ومحاکمه میکنند بعد از آن مدیر مدرسه خود کشی میکند!!!! صاحبان آرا و عقیده دراین مورد گفتند که این مدیر با کاری که انجام داد آموزش وامتحان را در ژاپن بیمه کرد....
در کشور ما!!!کسی با مدرک جعلی دکترا چند سال همه کار میکند وبه مصلحت!!!!از گناه او میگذرند.؟؟؟چند ماه بعد سوالات امتحان رزیدنتی فروخته میشود تا بهترین پزشکان در خانه بنشینند!ودزدان ومتقلبان جای آنها را بگیرند ((آیا بعدها پزشکان ما بهترینهای؟؟؟!! دنیا خواهند شد؟؟؟؟)))
اگر دزدی فرشی را بدزدد وآنرا به کسی بفروشد در صورت دستگیر شدن خزیدار را هم مجازات میکنند .حال اگر فرض کنیم فروشندگان سوالات محاکمه شوند آیا نباید خریداران سوالات محاکمه شوند؟؟؟؟!!!!!
و مهمتر آنکه
بدنبال این این ماجراها در ایران اسلامی
آیا مدیری خود کشی خواهد کرد؟؟؟؟؟؟؟؟!!!!!

[ بدون نام ] یکشنبه 9 خرداد 1389 ساعت 09:37 ق.ظ

[ بدون نام ] یکشنبه 9 خرداد 1389 ساعت 09:24 ق.ظ

ازسال دیگه نمره پره حساب نمیشه فقط معدل

[ بدون نام ] یکشنبه 9 خرداد 1389 ساعت 08:25 ق.ظ

با370 بیهوشی می اورم با تشکر

ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد