خانه پزشک

اللَّهُمَّ صَلِّ عَلَى مُحَمَّدٍوَآلِ مُحَمَّد لعنت خدابرسوال فروشان وحامیانشان اللَّهُمَّ صَلِّ عَلَى مُحَمَّدٍوَآلِ مُحَمَّدٍ

خانه پزشک

اللَّهُمَّ صَلِّ عَلَى مُحَمَّدٍوَآلِ مُحَمَّد لعنت خدابرسوال فروشان وحامیانشان اللَّهُمَّ صَلِّ عَلَى مُحَمَّدٍوَآلِ مُحَمَّدٍ

آغاز برنامه درسی امتحان دستیاری ۳۸ از روز شنبه ۱۸ اردیبهشت ماه

 اوست عادل 
لعنت خداوند و رسول خدا(ص) و ائمه اطهار(ع) بر تمام مسئولان شیطانی منافق در حکومت اسلامی که با دزدی و خیانت و پایمال کردن حق مردم، آبروی دین مبین اسلام را به بازی میگیرند. عذاب ابدی فرقان در دنیا و اخرت نثارشان باد. 

اللَّهُمَّ صَلِّ عَلَى مُحَمَّدٍ وَ آلِ مُحَمَّد  

 لعنت خدا بر سوال فروشان و حامیانشان و همه کسانیکه حق سایر داوطلبان دستیاری را در خفا ضایع می کنند؛ آمین.
اللَّهُمَّ صَلِّ عَلَى مُحَمَّدٍ وَ آلِ مُحَمَّدٍ    
لعنت خدا بر همه مسئول نماهایی که با باندبازی و خودخواهی و تمامیت خواهی به خون شهدا خیانت میکنند  

اللَّهُمَّ صَلِّ عَلَى مُحَمَّدٍ وَ آلِ مُحَمَّد 

 ===============================   

با آرزوی آزادی همه زندانیان سیاسی و مخالفین حکومت 

و به امید روزیکه در این کشور بی در و پیکر کسی را به جرم دگر اندیشی مارک برانداز نزنند و زندانی نکنند 

یادش بخیر زمان انقلاب را و شعار آزادی اندیشه 

و می گفتیم بعد از انقلاب هر کسی دوست داشته باشد می تواند شاه و رییس جمهور و رهبر و همه مسئولین ریز و درشت را نقد و بررسی کند دیگر نمی دانستم بعد از انقلاب و رسیدن به حکومت نقد ولایت مطلقه فقیه یا هر اخوند و مسئول وابسته به نظام یعنی محارب شدن با خدا و  و ریخته شدن خونش حلال! 

حیف به ان همه خون شهید انقلاب؛ روحشان شاد و امیدوارم از گناه بودن ما در این زمانه بگذرند    

==================================== 

آغاز برنامه درسی امتحان ۳۸ از روز شنبه ۱۸ اردیبهشت ماه  

هفته سی و یکم از ۱۸ تا ۲۴ اردیبهشت ماه

هر هفته یک درس برای کسانیکه برای بار اول شروع به خواندن می کنند. 

خواندن ترکیبی را برای سایر دوستان پیشنهاد می کنم. 

بنظر من با درسهای پاتولوژی یا فارماکو و رادیولوژی شروع شود بهتر است خوشبختانه امسال تقریبا همه رفرانسها در بازار وجود دارد و مثل پارسال نیست که اکثر  رفرانسهای تعیین شده در بازار وجود نداشت. 

اگر حوصله ای باشد سعی خواهم کرد مطالبی را برای ایجاد انگیزه گرد اوری و ارائه کنم. 

فعلا برای اینکه انگیزه پیدا کنید روزی ۲-۳ بار و حداقل یک بار قبل از خواب بعد از ریلاکس شدن بدن؛ تجسم کنید که مثلا درس فارماکو یا هر درس دیگری را می خوانید و یاد می گیرید و بخاطر می سپارید و از این یاد گرفتن لذت بیکرانی می برید به حدیکه این لذت را حتی نمی خواهید با قبولی از دستیاری عوض کنید چون این یاد گرفتن و پیشرفت جزئی از وجودتان می شود و شما می توانید بعنوان یک استاد این مطلب را به دیگران یاد بدهید. این تجسم باید کاملا رنگی و بوضوح دیده شود و هر چقدر تجسم را نزدیکتر کنید و بزرگتر سازید اثر بخشی ان بیشتر خواهد بود. 

به خود بگویید که تصمیم دارم امسال جزو ۱۰۰ نفر برتر پزشک در ایران شوم ان هم در سواد پزشکی نه در امتحان دستیاری! باور داشته باشیم خداوند هیچ تلاش صحیحی را بی پاسخ نمی گذارد. بهتر است در این یکی دو روز اینده نحوه عملکرد یکسال گذشته را بررسی کنیم و سعی در پیدا کردن ایرادات سال گذشته خود داشته باشیم و انها را برطرف کنیم. اگر لازم باشد از مشاوران تحصیلی و روانشناسان اموزشی در مورد پیذا کردن و رفع ایراداتمان کمک بگیریم. 

یک قانون روانشناسی آموزشی را فراموش نکنید 

اگر بخواهید همان راهی را که سال پیش طی کرده اید امسال هم به همانگونه طی کنید ولی با تلاش بیشتر ؛ مطمئنا همان نتیجه را خواهید گرفت که سال پیش گرفته بودید؛ فوقش اندکی بالاتر می شوید؛ پس دوستانیکه تلاش کردند ولی نمره مناسبی کسب نکردند حتما و حتما در روشهای مطالعاتی خود تجدید نظر کنند. 

اما یک تذکر به دوستانیکه پیگیر اعتراضات دستیاری هستند اگر امکان قبولی شان امسال وجود ندارد اکیدا توصیه می کنم از شروع مطالعه عقب نمانند و حتما حتما همگام با سایر دوستان در کنار پیگیریها به خواندنشان ادامه دهند. متاسفم این حرف را می زنم مطمئن باشید  این مسئولین فقط همکاران را بازی میدهند نهایتا ۱-۲ نفر از معترضین سمج پارتی دار را زیر سبیلی قبول می کنند. فراموش نکنید همین اقای دکتر عباسپور در رسوایی دستیاری ۸۲  اعتراف بیش از ۳۰۰ رزیدنت و متخصص امروز را در دست داشت ولی نتوانست کاری کند. پس در کنار پیگیریها از مطالعه عقب نیفتید. عذر خواهی مجدد بخاطر پاکنویس نکردن مطلب!   موفق باشید  

پارسیان دانش از هفته پیش شروع کرده است. خوش سیرت از این هفته ؛ سروش و نواندیشان از هفته بعد.

====================================

 دستیاری در پیچ و خم اعتراض
نامه معترضان دستیاری به عباسپور؛  پنج پیشنهاد معترضان دستیاری
داوطلبان معترض آزمون دستیاری دوره سی و هفتم در اعتراض دوباره خود با حضور در مجلس شورای اسلامی نامه ای را خطاب به رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در اعتراض به رتبه ها و نتایج اولیه آزمون اعلام کردند.
به گزارش خبرنگار مهر، در این نامه که به دکتر علی عباسپور فرد تهرانی ریاست کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی ارائه شده است، پزشکان معترض راه های حل های پیشنهادی خود را بیان داشته اند.
در این نامه آمده است: پیرو نامه ها و مراسلات قبلی از طرف جمعی از پزشکان معترض به نتایج آزمون دستیاری 88 همان جمع بر آن شدیم تا شما را در جریان اتفاقات افتاده و فعالیت های انجام شده به تفصیل قرار دهیم. لذا نامه تهیه شده در بندهای مختلف خدمت جنابعالی تقدیم می شود، باشد که بتوانیم با مساعدت حضرتعالی این مسئله بوجود آمده را به بهترین شکل پشت سر بگذاریم.
سرفصل های این نامه که هر کدام به تفصیل شرح داده می شود، موضوعاتی (۲) .... 

======================================

 محسن پور به مهر خبر داد:
انتخاب یک نماینده مجلس برای پیگیری اعتراضات آزمون دستیاری
مشاور وزیر بهداشت در امور مجلس با اشاره به پیگیری کمیسیون های آموزش و تحقیقات مجلس در مورد آزمون دستیاری از انتخاب یکی از نمایندگان مجلس برای پیگیری موضوع در وزارت بهداشت خبر داد.
سید رمضان محسن پور در گفتگو با خبرنگار مهر افزود: موضوع آزمون دستیاری سال 88 در کمیسیونهای "بهداشت و درمان" و "آموزش و تحقیقات" مجلس در حال پیگیری است و معاونت آموزشی وزارت بهداشت نیز توضیحات کاملی را در مورد اعتراضات داوطلبان به نمایندگان ارائه کرده است.
وی اضافه کرد: در جلساتی که در کمیسیونها برگزار شد چهار نفر از (۱) .... ... ...  

 (۱) داوطلبان معترض دستیاری به نمایندگی از سایر داوطلبان در کمیسیونها حاضر شدند و پس از بحث و تبادل نظر در نهایت مقرر شد که یک نفر از نمایندگان عضو کمیسیون بهداشت به عنوان نماینده نمایندگان به وزارت بهداشت دعوت شود و از نزدیک تمامی مستندات آزمون دستیاری 88 را مورد مطالعه قرار دهد.
محسن پور یادآور شد: دکتر "شاهرخ رامین" عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی به عنوان نماینده معرفی شد که وزارت بهداشت مستندات دستیاری را به اطلاع وی می رساند.
وی گفت: وزارت بهداشت آماده است به سئوالات هر داوطلبی در حوزه آزمون دستیاری و شبهه های احتمالی پاسخ دهد و سنجش آمادگی پاسخگویی را دارد.
مشاور وزیر بهداشت در امور مجلس در خصوص خواسته داوطلبان مبنی بر اعلام اسامی متخلفان یادآور شد: در مورد اعلام اسامی متخلفان باید گفت که این موضوع در حیطه دستگاه قضایی است و پس از صدور احکام مربوطه، متخلفان معرفی می شوند.
وی در مورد انتشار اسامی 100 نفر اول آزمون دستیاری 88 نیز خاطرنشان کرد: هر اقدامی که در رابطه با آزمون دستیاری مطابق قانون باشد از سوی وزارت بهداشت انجام می گیرد و نمی توان بر اساس احساسات افراد سرنوشت عده کثیری را به مخاطره انداخت.
محسن پور در مورد طولانی شدن روند اعلام نتایج اولیه آزمون دستیاری گفت: آیین نامه این اجازه برای طولانی شدن روند اجرایی آزمون به مجریان داده است تا با دقت هرچه بیشتر مدارک و مستندات را بررسی کنند و حقی از فردی ضایع نشود.  

============================================= 

 (۲)از جمله 1- نتایج آماری آزمون دستیاری 88 و علت شبهات و شگفتی های بوجود آمده، 2- تحلیل علت های ممکن برای توجیه این نتایج آماری و 3- رویکرد وزارت محترم بهداشت در مراحل مختلف از برگزاری آزمون اول تا به امروز مورد بررسی قرار گرفته است.
در بخشی از این نامه در تحلیل نتایج آماری آزمون دستیاری 88 و علت شبهات و شگفتی های بوجود آمده، تشریح شده است: همانطور که استحضار دارید ، بدنبال اعلام نتایج نهایی آزمون دستیاری امسال ، همگان با بهت و حیرت مواجه شدند. چرا که رتبه های اعلام شده برای هر نمره در قیاس با سالهای گذشته رشد فزاینده و درخور توجهی داشته است.
همانطور که مشهود است رشد بی رویه رتبه ها باعث شده نمره هایی حتی با رتبه های خوب در سالهای گذشته، امسال در هیچ رشته ای و در هیچ شهری از کشور پذیرفته نشوند.
به دنبال اعلام نتایج، تعداد بسیار زیادی از داوطلبین شروع به اعتراض به نتایج کردند. عده ای در تهران به وزارت بهداشت مراجعه کرده و عده ای دیگر در شهرستانهای مختلف به مراجع صنفی مانند نظام پزشکی مراجعه کردند و عده ای نیز به علت مشغولیت در نقاط دور افتاده و ضرورت حضور در مراکز خدمت خویش، تنها با تلفن نگرانی خود را با دوستان خود در میان می گذاشند.
در بخش دیگری از این نامه یادآور شده است: از میان 16 هزار داوطلب آزمون دستیاری ، اکثریت آنها در مناطق مختلف کشور اعم از مناطق محروم مشغول به کاربوده یا در حال گذراندن طرح و یا خدمت سربازی هستند. وظیفه پزشکی آنها همیشه، حضور در مراکز خدمت خود می باشد و این امر را مهمتر از مسائل دیگر از جمله حضور اعتراضی بعد از آزمون می دانند. بنابراین شمارش تک تک افراد معترض حاضر در جلسه یا تجمعات، ملاک مناسبی جهت ارزیابی حجم اعتراضات نیست و بیان این تحلیل و کوچک شمردن جامعه معترض آن هم از سوی متولی قانونی پزشکان، وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تاسف بار و غم انگیز است.
با توجه به اینکه از معترضین درخواست شد که نمره و رتبه های خود را از طریق پیامک برای گردآوری به بعضی از دوستان بفرستند، معترضین به نتایج آزمون 2 تا 3 هزار نفر تخمین زده می شوند. علاوه بر این ، چندین هزار نفر داوطلب، حتی داوطلبینی که نمره آنها در هیچ دوره ای قابل قبول نبوده است نگران آینده خود برای شرکت در آزمون سالهای آینده هستند که این خود باعث اعمال فشارهای شدید روحی به این قشر در طی سالهای آینده خواهد شد که لزوم بررسی های بیشتر و کارشناسی تر در رابطه با آزمون امسال و بطور عمومی آزمون دستیاری پزشکی را روشن می کند.
به دنبال گردآوری نمره ها و رتبه ها از سراسر کشور، به کمک متخصصین آمار، نتایج سه سال گذشته با نتایج سال جاری  مقایسه شد و به زبان علم آمار ناهنجاری های این آزمون در قالب شاخص های آماری ثابت شد. به بیان دیگر حقانیت این شبهه و لزوم بیان شفاف و علمی علل این اختلاف آماری توسط مسئولین مشخص شد .
در بخش دیگری از این نامه با اشاره به تحلیل علت های ممکن برای توجیه این نتایج آماری خاطرنشان شده است: متاسفانه مسئولین همچنان از بیانات بدون توجیه علمی و گاها متناقض استفاده می کنند که به هیچ وجه در شأن جامعه پزشکی نیست. رشدی این چنین در رتبه های آزمون می تواند بیانگر طیفی از عوامل و دلایلی باشد که فهرست وار به آنها اشاره شده و سپس به تفصیل به آن می پردازیم. الف- آسان بودن آزمون. ب- رشد علمی داوطلبین. ج- غیر استاندارد بودن آزمون. د- تقلب.
در ادامه این نامه آمده است: الف- آسان بودن آزمون: به دنبال برگزاری امتحان، صحبت های متناقضی از جانب معاون آموزشی وزارت بهداشت در خصوص سختی و سادگی آزمون مطرح شد. ولی طبق نظر کارشناسی عده ای از اعضای هیئت علمی، سختی این آزمون، در حد بین آزمون دوره های 35 و 36 بوده است. به هر حال خوشبختانه این ظرفیت در کشور وجود دارد که اعضای هیئت های بورد تخصصی و فوق تخصصی در این خصوص نظر کارشناسی قطعی بدهند.
ب- رشد علمی داوطلبین : یکی دیگر از دلایل گفته شده توسط مسئولین، رشد علمی داوطلبین است که باز مطرح شدن این مطلب توسط متولیان آموزش پزشکی موجب تاسف است . زیرا هیچ تغییری در روشهای آموزش در هیچ مرحله ای اعمال نشده است. از این گذشته، شرکت پیش کارورزان متاهل و مشمولین آئین نامه استعدادهای درخشان چند سال است که در این آزمون اعمال می شود و نمی تواند توجیه خوبی برای این رشد یک باره باشد.
ج- غیر استاندارد بودن آزمون: یکی از دلایل قابل توجیه برای نتایج آماری امسال غیر استاندارد بودن آزمون است. آزمون دوم به فاصله 2 هفته از ابطال آزمون اول برگزار شد . مسلما آزمونی که به جای چند ماه کار کارشناسی در ظرف دو هفته حاضر می شود خالی از ایراد نیست. در ذیل به جنبه هایی از مشکلات این آزمون اشاره می شود.
در بخشی از این نامه به مشکلات آزمون دوم اشاره شده و یادآور شده است: طراحی سئوالات: متاسفانه آزمون 200 سئوالی برگزار شده، به علت شتاب فراوان دچار اشکالات عمده در تعداد قابل توجهی در سئوالات است. مشکلات علمی بیش از 20 سئوال مطرح شده که 10 درصد میزان آزمون است و 60 نمره از کل را در بر می گیرد. مراجع معرفی شده برای آزمون، حجت قطعی برای استاندارد بودن و صحیح بودن سئوالات است . اگر چه نظر شخصی اساتید مجرب و اعضای محترم هیئت علمی در جای خود محترم است ولی فاقد اعتبار لازم است.
توزیع پاسخ سئوالات : یکی از مشکلات این آزمون ، توزیع نامناسب پاسخ ها در یک گزینه به خصوص در بعضی از دروس است. به عنوان مثال از دو درس آسیب شناسی و بیماری های عفونی که دو درس سخت و مهم آزمون دستیاری می باشند از جمع تعداد 20 سئوال، 18 عدد آنها پاسخ "الف" داشته اند که این موضوع هم می تواند زمینه تقلب را فراهم کند و بدون شک روی تصمیم گیری داوطلبان برای انتخاب گزینه صحیح در آزمون تاثیر نامطلوب داشته است .
نحوه برگزاری آزمون: در این آزمون برخلاف بقیه آزمون های سراسر کشور هیچگونه مطابقتی برای کنترل داوطلبین حاضر و کارتهای صادر شده هنگام برگزای آزمون صورت نگرفته که این امر خود جای تامل دارد.
زمان اعلام نتایج آزمون : هر ساله به فاصله 7 روز از برگزاری آزمون نتایج اعلام می شد که امسال این فاصله به 47 روز افزایش یافت. مسئولین وزارت بهداشت علت این امر را برگزاری همزمان آزمون ه های پیش کارورزی و علوم پایه با آزمون دستیاری اعلام کردند، اما می دانیم تقریبا هر هفته، تعدادی چند برابر تعداد کل داوطلبین در این آزمون در قالب کلاسهای آمادگی کنکور سراسری در آزمون های آزمایشی شرکت می کنند و پاسخ نهایی را همان روز دریافت می کنند.
حال اینکه یک وزارتخانه مهم دولتی از چنین امکانی برخوردار نیست مایه تعجب است. از آن گذشته تاخیر در اعلام نتایج باعث شد داوطلبینی که امسال واجد شرایط استعدادهای برتر برای شرکت در آزمون بودند سال آینده در ازمون شرکت کنند زیرا به دلیل این تاخیر و عدم آگاهی از قبولی یا رد خود در این آزمون خود را به وزارت بهداشت برای تصدی مکان "طرح" معرفی نکردند، لذا خواهشمند است در این مورد توجه خاص مبذول فرمایید تا حق این دوستان لااقل برای سال آینده محفوظ باشد.
نتایج نهایی آزمون : تراکم عجیب رتبه ها در تمامی طیف نمرات این آزمون، از نمرات پائین تا بالاترین نمرات، قطعا نشان دهنده این است که این آزمون توانایی لازم جهت گزینش دستیار را نداشته است . حتی افرادی که یک نمره را در این آزمون کسب کرده اند، در رشته های یکسان پذیرفته نمی شوند.
برگزاری آزمون در تاریخ 13 اسفند، اعلام نتایج آزمون بعد از 47 روز، اعتراض داوطلبین و ارائه دلایل غیر قابل قبول برای توجیه نتایج توسط مسئولین وزارت بهداشت، قلیل شمردن تعداد معترضین که همانگونه که در بالا اشاره شد طرح این موضوع از سوی وزارت بهداشت باعث تاسف و سرافکندگی است، از دیگر نکاتی است که در این نامه اعتراضی به آن اشاره شده است.
اعلام تاریخ برای انتخاب رشته : یکی ازتلاش های داوطلبین معترض در جند روز اخیر تعویق یا تمدید مهلت انتخاب رشته بود. این مهم می توانست تاثیر زیادی در رفع استرس داوطلبین باشد و همکاری وزارت بهداشت در این مورد می توانست امیدها را به داوطلبان بازگرداند.
به گزارش مهر، در بخش دیگری از این نامه خطاب به دکتر عباسپور نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی و رئیس کمیسیون آموزش مجلس آمده است: آزمونی اینچنین نمی تواند ملاک خوبی برای پذیرش دستیاری تخصصی پزشکی که از سال آینده متولی اداره اورژانس های کشور هستند باشد (لازم به توضیح است بیشترین اعتراض مردم از بیمارستانها از بخش اورژانس می باشد). تنها راه انتخاب صحیح، برگزار آزمون مجدد زیر نظر سازمان آموزش کشور با طراحی سئوالات از سوی هیئت های بورد فوق تخصصی در رشته های مختلف می باشد.
در بخش دیگری از این نامه به  تقلب اشاره شده است و یادآور شده : همانطور که مستحضر هستید آزمون تاریخ 29 بهمن ماه 88 به علت تقلب و فروش سئوالات در سطح وسیع ابطال شد. مسلما تقلب در این سطح نمی تواند به صورت یکباره و در یک سال انجام شده باشد یعنی سالهای پیش نیز تقلب لااقل در ابعاد کوچکتر اتفاق افتاده است و این مسئله همواره مورد اعتراض داوطلبین سالهای گذشته نیز بوده است ولی مشکل اصلی در اثبات تقلب در سالهای گذشته و این دوره، سازوکارهای نادرست برای اثبات تقلب است.
همانطور که اشاره شد سالهای گذشته نیز بدون تردید، تقلب در این امتحان صورت می گرفته و با اعتراض داوطلبین نیز مواجه می شده و همه ساله با مقاومت وزارت بهداشت روبرو می شده است چرا که تنها راه اثبات تقلب مشاهده مستقیم توسط وزارت بهداشت است و هر گونه دلیل و شاهدی از شخص یا ارگان دیگری با مقاومت مرجع برگزار کننده آزمون مواجه می شود حتی در آزمون اول این دوره در فاصله 24 ساعت از ابطال آزمون، معاون آموزشی محترم وزارت بهداشت همچنان با استحکام بر سالم برگزار شدن آزمون صحه گذاشتند کما اینکه هنوز این برخورد را در خصوص نتایج آزمون دوم دارند. لذا خواهشمندیم در این زمینه کارهای تخصصی بیشتر بدون توجه به سخنان مسئولین محترم وزارت بهداشت انجام شود.
داوطلبان معترض، عدم معرفی متخلفین در آزمون اول، برگزاری با تعجیل آزمون، مقاومت بیش از حد وزارت بهداشت در اعمال هر گونه همکای را دلیلی بر شبهه تقلب می دانند و در این نامه تاکید کرده اند: رویکرد وزارت بهداشت در مراحل مختلف برگزاری آزمون در طی این دو ماه به ترتیب زمان به شرح ذیل می باشد: ابطال آزمون دستیاری مورخ 30/11/88، قرار بر معرفی متخلفین و مجازات آنها که شامل اخراج کارکنان سازمان سنجش پزشکی کشور و حتی ابطال حق طبابت برای متخلفین بود که هیچکدام انجام نشد.، اعلام برگزار آزمون 27/1/89، تغییر ناگهانی تاریخ آزمون به 13/12/88: لازم به ذکر است یکی از دلایل افزایش نمرات در آزمون دوم فاصله طلایی دو هفته بین 2 آزمون عنوان شده است، قطعا این دو هفته بار سنگین اضطراب و فشارهای روحی همراه بوده که کارایی همه داوطلبین را در آزمون دوم کاهش داده است. باز هم طرح این مطلب به عنوان یکی از دلایل افزایش نمره در این آزمون از سوی وزارت بهداشت نشان از بی اطلاعی عمیق مسئولین از شرایط حاکم بر امتحان دستیاری و داوطلبین است.
در بخش دیگری از این نامه آمده است: حتی در صورت عدم اثبات تقلب در این آزمون، غیر استاندارد بودن این آزمون و نارسا بودن آن در تشخیص گزینه های بهتر برای دستیار شدن امری بدیهی است، لذا در صورت صلاح دید مسئولین اقدام عاجل در برگزاری آزمون مجدد می تواند حلال تمامی مشکلات فوق باشد.
 پزشکان معترض در این نامه راه کارهایی نیز ارائه داده اند که در بخشی از آن آمده است: انتخاب دستیار بر اساس نمره: راه حل دیگر انتخاب دستیار بر اساس نمره به جای رتبه است یعنی نمره ها با نمره های سال گذشته سنجیده شده و قبول شدگان بر این مبنا به بخش ها و دپارتمانهای دانشگاه های کشور معرفی شوند. مسلما انتخاب این روش نیز می تواند به بحران موجودکمک کند ولی مستلزم چند برابر شدن ظرفیت پذیرش دستیار می باشد. معرفی 1620 نفر نمرات بالای 400 در جهت تنویر افکار پزشکان و رفع شبهه تقلب ضروری است ولی همچنان مسئله غیر استاندارد بودن آزمون پابرجاست.
معترضان پیشنهادهای طولانی مدت خود را این گونه بیان کرده اند:
الف - افزایش تعداد سئوالات آزمون و اعمال برخی ضرایب برای دروس مربوط به رشته های خاص و نهایتا اعلام رتبه خاص برای هر رشته خاص
ب - اعمال منطقی سابقه تحصیلی و نمرات آزمون های گذشته : در این صورت از چند سال قبل قانون اعمال شده باید اطلاع رسانی شود تا حقی از کسی ضایع نشود در ضمن معدل کل در دانشگاه های مختلف و نمرات امتحانات پیش کارورزی در دوره های مختلف برای مقایسه همسان نیستند و نیازمند نرمال سازی آماری می باشند.بدون تردید هر گونه کار غیر کارشناسی از جمله استفاده از مصاحبه تا مراحل مختلف گزینش بر شبهات آزمون فعلی می افزاید.
ج - جای دادن تحقیقات به عنوان ابزاری جهت انتخاب دستیار در رشته های خاص
د - جمع آوری نمونه های پذیرش دستیار در سیستم های آموزش کشورهای موفق و استفاده از آنها
ه - مهمترین و اساسی ترین اقدام در جهت رسیدن به هدف تعالی آموزش پزشکی و وضعیت پذیرش دستیار رسیدگی به وضع اسفبار پزشکی عمومی است که علت اصلی پیدایش این فشار و استرس و حساسیت در این آزمون است.
 

 

 

نظرات 386 + ارسال نظر
سمیه یکشنبه 17 مرداد 1389 ساعت 07:44 ب.ظ

چرا اینقدرقدیمی

نادر شنبه 25 اردیبهشت 1389 ساعت 04:39 ب.ظ

مرسی از توجه شما!
اورژانس خصوصی خیلی عالیه!
با ۱۷۳۶ احتمالش هست؟
تشکر.

به نادر شنبه 25 اردیبهشت 1389 ساعت 09:33 ق.ظ

میشه مجوز اورژانس خصوصی گرفت
شما رو ۵ حساب کن و برو .

نادر جمعه 24 اردیبهشت 1389 ساعت 07:07 ب.ظ

ممنون!
سختیش اشکالی نداره فقط یه لطفی کن. برسونیش به ۱۰ ملیون ممنون میشم!
درمانگاه شخصی میشه داشت؟

به نادر جمعه 24 اردیبهشت 1389 ساعت 12:28 ب.ظ

طب اورژانس ۴تا۸ ملیون با پرکیس. ۱۲ ساعت کشیک سخت

به طب کار جمعه 24 اردیبهشت 1389 ساعت 12:25 ب.ظ

آرامش و اشتغال با ثبات با حقوق خوب در حد مطب داری یک اطفال داخل شهر

رتبه کل ۱۸۰۰ پنج‌شنبه 23 اردیبهشت 1389 ساعت 04:01 ب.ظ

دوستان و همکاران عزیز
بارتبه ۱۸۰۰ و نمره ۳۹۶ فقط رشته زنان زدم هر شهری باشه آیا امیدی هست؟
می خوام برنامه ریزی کنم

/

ازاد مرد ایران سه‌شنبه 21 اردیبهشت 1389 ساعت 04:31 ب.ظ

سرور سایت سا زمان جواب نمیده کسی میدونه چرا؟

ازاد مرد ایران سه‌شنبه 21 اردیبهشت 1389 ساعت 04:22 ب.ظ

چرا ترسیدی پیام من رو پاک کردی؟

[ بدون نام ] سه‌شنبه 21 اردیبهشت 1389 ساعت 03:11 ب.ظ

کسی در مورد طب کار چیزی میدونه؟ چه جور رشته ای هست ؟اینده شغلییش چه طوره؟ برای خانمها خوبه؟

فریاد به کامپیوتر سه‌شنبه 21 اردیبهشت 1389 ساعت 08:14 ق.ظ

نمره ۳۹۶ و رتبه ۱۸۰۰ با سهمیه منطقه محروم .فقط رشته زنان می خوام کجا می آرم ؟اصلا میارم؟
آخه پارسال زنان زاهدان هم رتبه ۱۵۸۰ گرفته چطور امیدوار باشم؟

سامان سه‌شنبه 21 اردیبهشت 1389 ساعت 12:25 ق.ظ

کدام؟

سامان سه‌شنبه 21 اردیبهشت 1389 ساعت 12:15 ق.ظ


دوستان
۵-۶ سال قبل من هم همین دغدغه های الان شما را داشتم .رشته-درآمد-استرس-کشیک-علاقه ـسن ـمناطق محروم ـآینده!!؟؟
با یک تصمیم و یک کم جرات ؟ الآن از وضعیت اون موقع و همه عذابی که خودم و خانواده ام برای هیچ تحمل کردیم ناراحتم .
الان دغدغه ام بهتر کار کردن - بیشتر درس خواندن -تعطیلات آخر هفته ـ
آخرین فیلم اکران شده-نمایشگاه گل محلی و۰۰۰ شده!
به من بگویید به امید کدا.
م جنبه مثبت طبابت در ایران اینهمه عزا گرفته اید

از فریاد به کامپیوتر دوشنبه 20 اردیبهشت 1389 ساعت 11:34 ب.ظ

رتبه ۱۸۰۰ هستم و سهمیه منطقه محروم . رشته زنان می خوام اصلا میارم؟ اگه میارم کجا؟

نازی یکشنبه 19 اردیبهشت 1389 ساعت 09:49 ب.ظ

سلام

نادر یکشنبه 19 اردیبهشت 1389 ساعت 02:54 ب.ظ

درامد کدوم بهتره؟!
اطفال یا اورژانس یا طب کار یا بیهوشی؟!
اصلا میشه چند ساله دیگه رو حدس زد؟!
با ۱۷۳۶

النا به بالایی شنبه 18 اردیبهشت 1389 ساعت 10:23 ب.ظ

به النا شنبه 18 اردیبهشت 1389 ساعت 07:45 ب.ظ

شوخی کردم جدی نگیر

به النا شنبه 18 اردیبهشت 1389 ساعت 07:44 ب.ظ

یه بچه توپول موپول

النا شنبه 18 اردیبهشت 1389 ساعت 03:55 ب.ظ

ممنون کامپیوتر..شما می دونید داخلی ایران بهتره یا شهید بهشتی؟

ن . ک شنبه 18 اردیبهشت 1389 ساعت 02:43 ب.ظ

رتبه 2000 دختر چی میاره؟

سالیا به کامپیوتر شنبه 18 اردیبهشت 1389 ساعت 02:25 ب.ظ

مرسی از راهنمایی های دقیق و به جایت
کامپیوتر جان بهم گفتی پاتو اصلا نمیارم و قلب شهر کوچیک شاید

سهمیه خانمها 243 رتبه کل 925
شهر کوچیک مثلا کجا
به نظرت زنان و زایمان تهران یا اصفهان یا شیراز بهتر از قلب اهواز و کرمانشاه و زاهدان نیست
چون بعد چهار سال توی این شهر ها باید 8 سال هم تعهد خدمتمونو بریم یه دهکوره دیگه؟
ممنون

به اوا شنبه 18 اردیبهشت 1389 ساعت 02:21 ب.ظ

اوا جان
به نظر من بزن و هر چی قبول شدی برو
اگه مدتی به عنوان پزشک عمومی کار کنی میفهمی که چه قدر مزخرفه و بازم ایا تضمین میکنی سال دیگه بدتر از امسال و فجایع رتبه بندی و تقلب دستیاری نباشه
شاید سال دیگه بیهوشی و اورزانس نمره 450 بخواد
در هر صورت موفق باشی

به اوا شنبه 18 اردیبهشت 1389 ساعت 01:02 ب.ظ

اگه من جای شما بودم و توانی برا درس خوندن دوباره داشتم یعنی مطمین بودم که یه سال رو میتونم بخونم {نه اینکه وسطش جا بزنم و از اینجور قرتی بازی ها}حتما میخوندم !!
در واقع به شرایط روحی وخانوادگیتون بستگی داره!!

به کامپیوتر شنبه 18 اردیبهشت 1389 ساعت 12:49 ب.ظ

با سلام
بارتبه 925 میشه زنان یا روان تبریز یا پاتو ارومیه قبول شد؟ کدوم بهتره؟
رتبه کل---->925
رتبه در جنس----->387
رتبه در سهمیه خانمها--->243

به آوا خانم شنبه 18 اردیبهشت 1389 ساعت 12:43 ب.ظ

متاهلید یا مجرد؟ میتونید کار نکنید و فقط بخونید؟

[ بدون نام ] شنبه 18 اردیبهشت 1389 ساعت 12:33 ب.ظ

اخ جون کی می خواد به من پیغام خصوصی عشقولانه و فدایت بشوم بفرسته

آوا شنبه 18 اردیبهشت 1389 ساعت 12:28 ب.ظ

به نظرتون من عفونی و بیهوشی و طب اورزانس بزنم(به هیچ کدوم علاقه ندارم ) یا ریسک کنم اگه قبول نشدم دوباره بخونم کدومشون بهتره؟طب اورزانس برای خانوما رشته ی خوبیه؟ در ضمن خیلی آدم بلند پروازیمو از خودم خیلی انتظار دارم دست خودم نیست نمیدونم تا آخر عمرم میتونم با کار کردن تو این رشته ها کنار بیام یا دچار سرخوردگی میشم وهمش خودمو سرزنش میکنم
با این حساب که سال دیگه ام قابل پیشبینی نیست کدوم انتخاب بهتره؟ دوستان خوب ومهربونم خیلی ممنون میشم اگه نظرتونو بهم بگید

[ بدون نام ] شنبه 18 اردیبهشت 1389 ساعت 12:26 ب.ظ

به نظرتون من عفونی و بیهوشی و طب اورزانس بزنم(به هیچ کدوم علاقه ندارم ) یا ریسک کنم اگه قبول نشدم دوباره بخونم کدومشون بهتره؟طب اورزانس برای خانوما رشته ی خوبیه؟ در ضمن خیلی آدم بلند پروازیمو از خودم خیلی انتظار دارم دست خودم نیست نمیدونم تا آخر عمرم میتونم با کار کردن تو این رشته ها کنار بیام یا دچار سرخوردگی میشم وهمش خودمو سرزنش میکنم
با این حساب که سال دیگه ام قابل پیشبینی نیست کدوم انتخاب بهتره؟ دوستان خوب ومهربونم خیلی ممنون میشم اگه نظرتونو بهم بگید

[ بدون نام ] شنبه 18 اردیبهشت 1389 ساعت 12:11 ب.ظ

چطوری میشه پیغام خصوصی فرستاد؟!

رازیانه به کامپیوتر شنبه 18 اردیبهشت 1389 ساعت 11:30 ق.ظ

کامپیوتر جان خسته نباشی .
یه جا گفتی توانبخشی با ۴۰۰ میاره منظورت با رتبه ۴۰۰ هست دیگه نه ؟
من با نمره ۴۰۰ و رتبه ۱۶۲۰ وسهمیه زنان ۴۶۷ که نمیارم ؟!
سهمیه زنان داره ؟
با تشکر

به نسیم شنبه 18 اردیبهشت 1389 ساعت 11:27 ق.ظ

عزیزم ۲ستاره یه نفر پذیرش داره

آسا به کامپیوتر شنبه 18 اردیبهشت 1389 ساعت 11:11 ق.ظ

کامی جان خسته نباشی
به نظرت من با نمره ۴۴۸ رتبه کل ۳۰۷ و زنان ۷۲ چشم یکی از دانشگاه های تهران قبولم؟
مرسی از اینکه وقت می ذاری. به حرف بی ادبای اینجا هم کاری نداشته باش.

به کامپیوتر خان شنبه 18 اردیبهشت 1389 ساعت 09:47 ق.ظ

به کامپیوتر::::::::::::::::با نمره۴۲۱...رتبه کل ۸۹۷...رتبه در سهمیه آزاد۷۰۲ ...پسر...جراحی قبول می شم؟؟؟کجاها

کامپیوتر---->جراحی قبول می شم؟؟؟کجاه
سه شنبه 14 اردیبهشت 1389 ساعت 5:21 PM
قاعدتا باید شهر های کوچک بشی

به کامپیوتر::::::::::::::::شیراز؟؟؟؟گیلان؟؟؟؟مشهد؟؟؟؟نمی شه دوستم؟؟؟؟؟

کامپیوتر---->جراحی قبول می شم؟؟؟کجاه
سه شنبه 14 اردیبهشت 1389 ساعت 5:27 PM
بستگی داره کدوم شهرها بگیرن
سال قبل که خیلی راحت ۸ تا شهر حتی ۱ نفر هم به سهمیه ازاد ندادن

به کامپیوتر::::::::::::::::چند تا می شه به آخرین رتبه کل قبولی جراحی اضافه کنیم تا ببینیم قبولیم تو اون شهر یا نه؟؟؟؟؟با توجه به ۴۰۲تا افزایش تعداد ظرفیت....ممنون می شم ....

به کامپیوتر::::::::::::::::چند تا می شه به آخرین رتبه کل قبولی جراحی اضافه کنیم تا ببینیم قبولیم تو اون شهر یا نه؟؟؟؟؟با توجه به ۴۰۲تا افزایش تعداد ظرفیت....ممنون می شم ....

[ بدون نام ] شنبه 18 اردیبهشت 1389 ساعت 09:25 ق.ظ

به کامپیوتر

کامپیوتر جان ....
خیلی با حالی...
از کجا این همه اطالاعات داری
من بیش کرمی هم رفتنم همینا رو گفت

نسیم شنبه 18 اردیبهشت 1389 ساعت 08:42 ق.ظ

کامپیوتر عزیز ممنون از اینکه جواب همه رو میدی
میخواستم بدونم رتبه نمره ۳۳۰ تو سهمیه آزاد چنده و آیا با رتبه ۴۰ استان محروم میشه اطفال اگه همه جای ایران حتی یاسوج رو بزنه قبول شد؟؟؟؟؟؟؟ استانم دوستاره است و دونفر هم پذیرش داره؟

فریبا به کامپیوتر شنبه 18 اردیبهشت 1389 ساعت 07:50 ق.ظ

سلام
تشکر از لطف شما

اولین انتخابم چی باشه کدام شهرها
آیا داخلی یا زنان کدام شهرها

آیا رشته های بالا را بزنم یا نه

ممنون ومتشکر از لطف شما

[ بدون نام ] شنبه 18 اردیبهشت 1389 ساعت 03:47 ق.ظ

ادامه مسئولیت «پدرخوانده مافیای کنکور» در وزارت بهداشت
آذر ۲۰, ۱۳۸۴
ادامه مسئولیت «پدرخوانده مافیای کنکور» در وزارت بهداشت
——————-
*** «محمدرضا ـ ح» تنها با کمتر از ۱۰ درصد از پول ناشی از فروش سؤالات کنکور، اقدام به خرید سی خط موبایل و اتومبیل پرشیا کرده که البته قرار است این اموال نیز به وی بازگردانده شود.
————————–
خبرنگار «بازتاب» گزارش داد: «محمدرضا ـ ح»، یکی از مدیران کل وزارت بهداشت، که نقش اصلی در افشا و فروش سؤالات آزمون دستیاری، کارشناسی ارشد و دوره دکتری وزارت بهداشت داشته است، همچنان به فعالیت خود در این وزارتخانه ادامه می‌دهد!
بنا بر این گزارش، آقای مدیرکل که دریافت رشوه به میزان ۳/۴ میلیارد ریال توسط وی قطعی است و خریداران سؤال به چگونگی پرداخت این مبلغ به «محمدرضا ـ ح» اعتراف کرده‌اند، از سال ۷۹ تا ۸۳، اقدام به فروش سؤالات کنکورهای وزارت بهداشت می‌کرده و طی این مدت، سؤالات ۲۲ دوره از کنکورهای مختلف وزارت بهداشت را به فروش رسانده است.
هفته گذشته «محمدرضا ـ ح» برای بخش کوچکی از تخلفات خود از سوی دادگاه به سه سال حبس تعزیری و سی‌میلیون تومان جریمه محکوم شد، اما در هفته جاری با اعمال نفوذ و در کمال شگفتی، در بخش دیگری از تخلفات خود تبرئه شده است.
«محمدرضا ـ ح» تنها با کمتر از ۱۰ درصد از پول ناشی از فروش سؤالات کنکور، اقدام به خرید سی خط موبایل و اتومبیل پرشیا کرده که البته قرار است این اموال نیز به وی بازگردانده شود.
پزشکیان، وزیر بهداشت دولت خاتمی نیز به رغم اطلاع از حجم تخلفات وحشتناک در این وزارتخانه، که به قربانی شدن تعداد زیادی از هموطنان منجر شده است، طی اقدام ابهام‌آمیزی از برخورد با متخلفان خودداری کرده است.
گفتنی است، در صورت ادامه حضور متخلفان در وزارت بهداشت، «بازتاب» در گزارش‌های آینده خود، به افشای اطلاعات جدیدی می‌پردازد.
—————————–
وزارت بهداشت: فرد متخلف به کارگزینی معرفی شده است
——————————-
***پیرو انتشار گزارش «بازتاب» با نام «ادامه مسئولیت پدرخوانده مافیای کنکور در وزارت بهداشت»، روابط عمومی وزارت بهداشت با ارسال جوابیه‌ای اعلام کرد که فرد مذکور، سه هفته پیش با اعلام عدم نیاز معاونت غذا و دارو، به کارگزینی معرفی شده است.
————————–
پیرو انتشار گزارش «بازتاب» با نام «ادامه مسئولیت پدرخوانده مافیای کنکور در وزارت بهداشت»، روابط عمومی وزارت بهداشت با ارسال جوابیه‌ای اعلام کرد که فرد مذکور، سه هفته پیش با اعلام عدم نیاز معاونت غذا و دارو، به کارگزینی معرفی شده است.
متن جوابیه وزارت بهداشت و توضیح «بازتاب» در ادامه می‌آید:
«مدیرمسئول محترم سایت بازتاب
با سلام و تحیات
عطف به مطلب مندرج در تاریخ ۹/۹/۸۴ با عنوان «ادامه مسئولیت پدرخوانده مافیای کنکور در وزارت بهداشت» بدینوسیله حضور چنین فردی با مشخصات مذکور به عنوان مدیرکل در این وزارتخانه تکذیب می‌شود.
شایان ذکر است، ایشان یکی از کارشناسان پیمانی معاونت غذا و دارو بوده است که سه هفته قبل، عدم نیاز به ایشان از سوی این معاونت به دفتر منابع انسانی این وزارتخانه اعلام شده است. به رغم این‌که بر اساس مستندات موجود، ایشان طبق نامه دادگاه تبرئه شده است، پرونده وی در این دفتر در دست بررسی است. مجددا تأکید می‌شود، این فرد هیچ‌گونه پست مدیریتی در وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی نداشته است.
خواهشمند است نسبت به درج این تکذیبیه در اسرع وقت، اقدام مقتضی مبذول فرمایید».
بازتاب: با تشکر از اقدام دیرهنگام وزارت بهداشت که به رغم افشای تخلفات فرد یادشده از بیش از یک سال پیش، یادآور می‌شود: سهل‌انگاری ابهام‌آمیز وزیر سابق بهداشت و مسئولان وقت در برخورد با نیروهای متخلف، به ادامه فعالیت «محمدرضا ـ ح» انجامید که تخلف وی در خارج کردن سؤالات ۲۲ دوره آزمون‌های دستیاری، کارشناسی ارشد و PH.D قطعی بوده و بنابر این جوابیه، وی تا سه هفته پیش در مسئولیت خود ادامه فعالیت می‌داده است. انتظار می‌رود با پنج تن دیگر از اعضای این باند نیز به سرعت برخورد لازم صورت گیرد.

نگران به کامپیوتر شنبه 18 اردیبهشت 1389 ساعت 02:24 ق.ظ

کامپیوتر به نظرت با رتبه 1800و رتبه در سهمیه زنان 530 میشه به داخلی امیدواربود؟
اگه آره به کجا؟
ممنون میشم جوابموبدی.

دریا شنبه 18 اردیبهشت 1389 ساعت 01:47 ق.ظ

ازبس همه نمرشون خوبه،آدم شک میکنه که نکنه واقعاحق باوزارتخونست!!!بانمره ٣٨٠احساس خنگی کردم!

رضا به کامپیوتر شنبه 18 اردیبهشت 1389 ساعت 01:41 ق.ظ

به نظر شما از بین ارولوژی نوروسرجری و نورولوژی کدام بهتره؟

به کامپیوتر عزیز شنبه 18 اردیبهشت 1389 ساعت 01:40 ق.ظ

خدا قوت.نمرم ۳۹۷ و رتبم کل۱۷۶۲ رتبه در سهمیه ۳۸۲ و رتبه در سهمیه مناطق محروم ۲۰ . استانم ستارش اعلام نشده.به نظرتون اشکالی داره ۱۰ انتخاب اولمو تلف کنم ورویایی بزنم ارتو / روان..../ جراحی...(به امید احتمالات بسیار ناچیزی که تو محروم وجود داره) و بعد هم اورژانسو به طب کار واطفال و بیهوشی ترجیح بدم. میترسم با این کار قبولی اورژانسو توی ۳ دانشگاه تهران از دست بدم .ممنون میشم نظرتونو با استدلال احتمالیش بدونم.

کامپیوتر---->ستار شنبه 18 اردیبهشت 1389 ساعت 01:28 ق.ظ

اگه لطف کنی شما بذاری من واست pm میدم

[ بدون نام ] شنبه 18 اردیبهشت 1389 ساعت 01:24 ق.ظ

به نظر میاد یه نفر از اینکه کامپیوتر داره بی هیچ چشم داشتی دوستان رو راهنمایی میکنه ناراحته!!!

[ بدون نام ] شنبه 18 اردیبهشت 1389 ساعت 01:23 ق.ظ

COMIYE AZIZ ZANAN BE NAZARET KHUBE

[ بدون نام ] شنبه 18 اردیبهشت 1389 ساعت 01:21 ق.ظ

ستار شنبه 18 اردیبهشت 1389 ساعت 01:18 ق.ظ

کامپیوتر عزیز میشه ای دی یاهوتو بهم بدی ممنون میشم

کامپیوتر---->چرتکه شنبه 18 اردیبهشت 1389 ساعت 01:17 ق.ظ

امسال حداکثر تا ۳۰۰

[ بدون نام ] شنبه 18 اردیبهشت 1389 ساعت 01:16 ق.ظ

جنابی که در مورد سهمیه مازاد ومدیران نظر دادی!!!!!!! اینو برای کسی بگو که در این مورد اطلاعاتی نداشته باشه یا در طی این چندسال این موردها رو از نزدیک ندیده باشه . سهمیه مازاد ( استخدامیهای وزارت بهداشت) فرق چندانی با سهمیه مدیران نداره به همون اندازه نمره به نمراتشون اضافه میشه در ضمن نیاز به ۵ سال نیست ۲ سال طرح یا سربازی هم محاسبه میشه یعنی ۳ سال در استخدام بودن کافیه ضمنا ماهم به قول تو مردش هستیم ودر همون شرایط که میگی داریم کار میکنیم ولی به دلیل اینکه مسولان از خدا بی خبر این منطقه ردیفهای استخدامی رو برای اشناهای خودشون گذاشتن مارو استخدام نکردن . هرچند من از بابت اینکه این سهمیه ظالمانه رو ندارم و لااقل حق الناسی برای این دو روز دنیا به گردنم نیست خوشحالم هرچند در همون شرایط دارم کار میکنم وهمکارایی دارم که استخدامن واز این سهمیه نا عادلانه قراره امسال استفاده کنن و کاری به جز در رفتن از زیر کار ندارن ویه عده دیگه رو از نزدیک میشناسم که از سال ۸۵ که مدیر هم نبودن وعدهای فقط ۳ سال استخدام بودن + ۲ سال طرح یا سربازسی با نمره ۲۷۰ ۳۰۰ ۳۱۵ ۳۲۰ ۳۲۵ ۳۳۰ رشته های جراحی قلب ارتو اعصاب ای.ان.تی رادیو و... قبول شدن من اینا رو با چشم خودم دیدم. سهمیه مازاد هم مثل مدیران بسیار ناعادلانه س . از حق ما گرفته میشه مصداق بارز حق خوریه . لعنت خدا وانبیا واولیا بر به وجود اورندگان واستفاده کنندگان از سهمیه های ظالمانه مازاد ومدیران از الان تا روز قیامت . من هم از نفرین کردن بدم میاد وخسته شدم اما در این مملکت بی صاحب غارت زده به تاراج رفته کار دیگه ای نمیشه کرد وقتی که یه اعتراض ساده جوابش مصیبتهاییه که مرگ در برابرشون بهترین گزینهس. خدا جای حق نشسته .انتقام ما رو میگیره .ان شا ا...

ستار شنبه 18 اردیبهشت 1389 ساعت 01:15 ق.ظ

واقعا جای تاسفه
کامپیوتر عزیز میاد اینجا به همه ما لطف میکنه اون وقت یه انسان عوضی وبیمار روانی به خودش این اجازه را میده که بیاد وبه کامپیوتر توهین کنه.یک انسان چقدر میتونه پست وحقیر باشه!

[ بدون نام ] شنبه 18 اردیبهشت 1389 ساعت 01:15 ق.ظ

COMI JUN ZANAN KHUBE

کامپیوتر---->cami jan شنبه 18 اردیبهشت 1389 ساعت 01:14 ق.ظ

ضرر نداره یکم دست بالا بگیری

BE COMI شنبه 18 اردیبهشت 1389 ساعت 01:12 ق.ظ

MERCI ZANAN BE NAZARET KHUBE

چرتکه ی بی مغز شنبه 18 اردیبهشت 1389 ساعت 01:11 ق.ظ


کامپیت خوشگله!!!!
به نظر مبارکت نورو تو یکی از دانشگاههای تهران تا چند قبوله؟
در ضمن کامپیت گله هر کی ندونه خله

be computer az 364 شنبه 18 اردیبهشت 1389 ساعت 01:09 ق.ظ

comi jan man faghat tehrano mitunam bezanam be nazaret noroye irano ghabl az zanana bezanam ya na

کامپیوتر---->cami jan شنبه 18 اردیبهشت 1389 ساعت 01:07 ق.ظ

ایران امسال حداکثر تا ۳۰۰

be camputer شنبه 18 اردیبهشت 1389 ساعت 01:01 ق.ظ

cami jan rotbeye 364 sahmiyeye azade zanan ehtemale noroye iran hast merci

کامپیوتر شنبه 18 اردیبهشت 1389 ساعت 01:01 ق.ظ

اونایی که جمع کردی کم بود؟
شربت م میخوای؟!!!!

به کامپیوتربی مغز شنبه 18 اردیبهشت 1389 ساعت 12:56 ق.ظ

برو جیش کن بخواب تو بچه تر ازین حرفایی که مشاوره میدی

کامپیوتر---->توجه شنبه 18 اردیبهشت 1389 ساعت 12:52 ق.ظ

زالزالک!
بهش گفتم بزنه ، نه اینکه حتما میاره!
در ضمن، نه ندیدم!! تو اگه دیدی جمع کن بذار سر سفرتون! نوش جون! خیر امواتت کردم، فاتحه یادت نره!!!!!!!!!!

[ بدون نام ] شنبه 18 اردیبهشت 1389 ساعت 12:51 ق.ظ

به کامپیوترهنگیده
شنبه 18 اردیبهشت 1389 ساعت 00:47 AM
امروز خیلی امتحانت کردم فقط دیدم بدون معلومات داری بچه ها را سرکار میزاری برات متاسفم
/

بابا بزرگ جواب بده لطفا شنبه 18 اردیبهشت 1389 ساعت 12:49 ق.ظ

با تشکر از دومین نوه پسری بابا بزرگ . اینو من شایعه نکردم . از دوستان شنیدم . ازاین که صحت ندارد خوشحالم.

بدون معلومات شنبه 18 اردیبهشت 1389 ساعت 12:49 ق.ظ

چرتکه ی بی مغز شنبه 18 اردیبهشت 1389 ساعت 12:47 ق.ظ

کامپیت خوشگله!!!!
به نظر مبارکت نورو تو یکی از دانشگاههای تهران تا چند قبوله؟

به کامپیوترهنگیده شنبه 18 اردیبهشت 1389 ساعت 12:47 ق.ظ

امروز خیلی امتحانت کردم فقط دیدم بون معلومات داری بچه ها را سرکار میزاری برات متاسفم

[ بدون نام ] شنبه 18 اردیبهشت 1389 ساعت 12:44 ق.ظ

دومین نوه پسری بابا بزرگ
اخه وزارتخانه می دونه MHLE چیه که بخواد بذاره
اگه تو شایعه نکنی و به وزارتخانه یاد ندهی اینو که گفتی چیه نه ! اونها نمی ذارند

محمد کنکوری شنبه 18 اردیبهشت 1389 ساعت 12:44 ق.ظ

یکی جواب محمد کنکوری را بدهد.

به کامپیوترهنگیده شنبه 18 اردیبهشت 1389 ساعت 12:44 ق.ظ

عزیزم ۹نفر ۲ستاره ۱۸ نفر تک ستاره بی ستاره بدون سقف بشرط ۸۰ درصد اخرین نمره ولی معمولا از ۳۵ ببعد نمرش نمیرسه

س به کامپیوتر شنبه 18 اردیبهشت 1389 ساعت 12:42 ق.ظ

شما چند سالتونه؟
ونمرتون چند شده؟

کامپیوتر---->رتبه من ۱۲۵۸ کل شنبه 18 اردیبهشت 1389 ساعت 12:41 ق.ظ

مشهد نه!!
یکی دو شهر آخر

محمد کنکوری شنبه 18 اردیبهشت 1389 ساعت 12:41 ق.ظ

کسی خبر داره امسال بسیج دانشجویی ایران کلاس دستیاری برگزار می کنه یا نه؟

کامپیوتر شنبه 18 اردیبهشت 1389 ساعت 12:37 ق.ظ

کلا تو هر منطقه حدود 20 تا میگیره

بابا بزرگ جواب بده لطفا شنبه 18 اردیبهشت 1389 ساعت 12:36 ق.ظ

با سلام اخیرا شایعه شده که یکی از شرایط شرکت در آزمون دستیاری داشتن مدرک MHLE است . بابا بزرگ جان آیا صحت دارد؟

مینا شنبه 18 اردیبهشت 1389 ساعت 12:36 ق.ظ

به الهام: شما رتبه سهمیه زنانت چنده؟

من که فکر نکنم رادیو تهران قبول شم، خودم رو واسه تبریز آماده کردم که اولویت از دست ندم

کامپیوتر---->فرحناز شنبه 18 اردیبهشت 1389 ساعت 12:35 ق.ظ

امسال حدود ۱۲۰۰ میخواد
واسه پارتی دار ها خوبه!

توجه شنبه 18 اردیبهشت 1389 ساعت 12:35 ق.ظ

کامپیوتر خان شما به علی تواستان ستاره دار با رتبه ۳۴ میگی قبوله اما بی ستاره بارتبه ۷ میگی لوکس نمیاره دیدی ریدی دیدی ریدی .....................

[ بدون نام ] شنبه 18 اردیبهشت 1389 ساعت 12:34 ق.ظ

مرسی کامپیوتر . می خواستم بپرسم با رتبه من ۱۲۵۸ کل و سهمیه آزاد میتونم به روان مشهد امیدوار باشم؟ مرسی

جواب اورژانس شنبه 18 اردیبهشت 1389 ساعت 12:30 ق.ظ

ممنون از این همه توجه که به من داشتید!!

به کامپیوتر شنبه 18 اردیبهشت 1389 ساعت 12:29 ق.ظ

نمیدونی بی ستاره چنتا میگیره تو هر رشته

فرحناز شنبه 18 اردیبهشت 1389 ساعت 12:25 ق.ظ

لطفا از طب ورزش بگین...امسال چه رتبه ای می خواد؟آیا به درد بخور هست؟همسر من می خواد این رشته رو انتخاب کنه ولی من چندان موافق نیستم...خودم اینترن هستم

[ بدون نام ] شنبه 18 اردیبهشت 1389 ساعت 12:20 ق.ظ

توانبخشی حداکثر ۵۰ درصد خانم میگیره

[ بدون نام ] شنبه 18 اردیبهشت 1389 ساعت 12:18 ق.ظ

توانبخشی سال قبل بهشتی ۳۵۸ بوده.

[ بدون نام ] شنبه 18 اردیبهشت 1389 ساعت 12:17 ق.ظ

زنان کثیف ترین رشته جو خیلی بدی داره...

کامپیوتر---->جواب اورژانس شنبه 18 اردیبهشت 1389 ساعت 12:17 ق.ظ

بله خانم ها سقف ۵۰٪ دارن
امسال حدود ۴۰۰ میخواد

علی به کامپیوتر شنبه 18 اردیبهشت 1389 ساعت 12:14 ق.ظ

ممنون

جواب اورژانس شنبه 18 اردیبهشت 1389 ساعت 12:11 ق.ظ

ممنون از این همه توجه که به من داشتید!!

کامپیوتر شنبه 18 اردیبهشت 1389 ساعت 12:11 ق.ظ

اگه مایه داری رادیو تراپی
والا روان

[ بدون نام ] شنبه 18 اردیبهشت 1389 ساعت 12:10 ق.ظ

مینا به الهام شنبه 18 اردیبهشت 1389 ساعت 12:09 ق.ظ

you are welcome

الهام یه مینا شنبه 18 اردیبهشت 1389 ساعت 12:08 ق.ظ

رتبه کل ۱۷۲ در جنس ۵۴

کامپیوتر---->علی شنبه 18 اردیبهشت 1389 ساعت 12:08 ق.ظ

داخلی>اطفال>کار

[ بدون نام ] شنبه 18 اردیبهشت 1389 ساعت 12:06 ق.ظ

الهام به مینا شنبه 18 اردیبهشت 1389 ساعت 12:06 ق.ظ

ممنون از توضیحت. اشتباه از من بود .

کامپیوتر---->الهام شنبه 18 اردیبهشت 1389 ساعت 12:04 ق.ظ

به احتمال خیلی زیاد

[ بدون نام ] شنبه 18 اردیبهشت 1389 ساعت 12:03 ق.ظ

[ بدون نام ] شنبه 18 اردیبهشت 1389 ساعت 12:01 ق.ظ

مینا به کامپیوتر شنبه 18 اردیبهشت 1389 ساعت 12:01 ق.ظ

مرسی کامیپوتر
رتبه در سهمیه زنان ۴۸....من مطمئنم....کاش شما هم مطمئن بودین
به الهام: شما رتبه در جنس رو میگی؟

کامپیوتر---->الی شنبه 18 اردیبهشت 1389 ساعت 12:00 ق.ظ

محروم ۳۰-۴۰

علی به کامپیوتر شنبه 18 اردیبهشت 1389 ساعت 12:00 ق.ظ

تک ستاره است.......... روان؟

کار بهتره یا اطفال؟

داخلی<بدون فوق> ایندش بهتره یا کار..اطفال؟
/

الهام جمعه 17 اردیبهشت 1389 ساعت 11:58 ب.ظ

نمره من ۴۵۷ - رتبه کلم ۱۷۲ ودر سهمیه زنان نفر ۵۴ .

ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد