خانه پزشک

اللَّهُمَّ صَلِّ عَلَى مُحَمَّدٍوَآلِ مُحَمَّد لعنت خدابرسوال فروشان وحامیانشان اللَّهُمَّ صَلِّ عَلَى مُحَمَّدٍوَآلِ مُحَمَّدٍ

خانه پزشک

اللَّهُمَّ صَلِّ عَلَى مُحَمَّدٍوَآلِ مُحَمَّد لعنت خدابرسوال فروشان وحامیانشان اللَّهُمَّ صَلِّ عَلَى مُحَمَّدٍوَآلِ مُحَمَّدٍ

حضور وزیربهداشت و مجریان آزمون دستیاری در کمیسیون بهداشت

اوست عادل 
لعنت خداوند و رسول خدا(ص) و ائمه اطهار(ع) بر تمام مسئولان شیطانی منافق در حکومت اسلامی که با دزدی و خیانت و پایمال کردن حق مردم، آبروی دین مبین اسلام را به بازی میگیرند. عذاب ابدی فرقان در دنیا و اخرت نثارشان باد. 

اللَّهُمَّ صَلِّ عَلَى مُحَمَّدٍ وَ آلِ مُحَمَّد  

 لعنت خدا بر سوال فروشان و حامیانشان و همه کسانیکه حق سایر داوطلبان دستیاری را در خفا ضایع می کنند؛ آمین.
اللَّهُمَّ صَلِّ عَلَى مُحَمَّدٍ وَ آلِ مُحَمَّدٍ    
لعنت خدا بر همه مسئول نماهایی که با باندبازی و خودخواهی و تمامیت خواهی به خون شهدا خیانت میکنند  

اللَّهُمَّ صَلِّ عَلَى مُحَمَّدٍ وَ آلِ مُحَمَّد 

 ==========================================   

 

 توجه! 

برنامه " نگاه روز" ششم اردیبهشت ماه ساعت 15:30 به مدت یک ساعت روی آنتن رادیو ایران می‌رود. این برنامه با حضور کارشناسان، آزمون دستیاری پزشکی را بررسی می‌کند. 

 

============================ 

 

رییس کمیسیون بهداشت با ارسال نامه‌ای خواستار شد:
حضور وزیربهداشت و مجریان آزمون دستیاری در کمیسیون بهداشت
تمدید یک هفته‌ای مهلت انتخاب رشته آزمون
  

رییس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی طی نامه‌ای ضمن دعوت از وزیر بهداشت و برگزارکنندگان آزمون دستیاری برای حضور در کمیسیون و ارائه گزارش آزمون، خواستار تمدید یک هفته‌ای فرصت انتخاب رشته آزمون دستیاری شد.
به گزارش سرویس صنفی آموزشی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، دکتر سید شهاب الدین صدر در این نامه با اشاره به اعتراضات جمعی از داوطلبان آزمون دستیاری به نتایج آزمون و نگرانی‌های جامعه پزشکی، از وزیر بهداشت و مسئولین برگزاری آزمون جهت شرکت در جلسه کمیسیون در هفته آینده و ارائه گزارش و مستندات لازم دعوت کرد.
در ادامه نامه آمده است: «مقتضی است کمیته‌ای از اساتید و کارشناسان امین جهت رسیدگی دقیق به اعتراضات تعیین و فرصت انتخاب رشته حداقل به مدت یک هفته دیگر تمدید شود.»
  

 ==============================================  

 نائب رئیس کمیسیون بهداشت مجلس
درصد بالایی از داوطلبان آزمون دستیاری جدید شاکی هستند

 ۰۰۰۰۰۰۰

===============================================

صدر به مهر خبر داد:
راهکارهای بررسی اعتراضات کنکوردستیاری؛ وزیربهداشت به مجلس می‌رود  

............. 

 ============================================

طی نامه ای به وزیر بهداشت : 

یک مرکز در نهاد ریاست جمهوری خواستار بررسی اعتراضات دستیاری شد
قائم مقام مرکز و دبیر رسیدگی به تجمعات مردمی نهاد ریاست جمهوری طی نامه ای به وزیر بهداشت خواستار بررسی ویژه نتایج آزمون دستیاری شد.
به گزارش خبرنگار مهر،‌ ماشاء الله صفار قائم مقام مرکز و دبیر رسیدگی به تجمعات مردمی نهاد ریاست جمهوری پیرو اعتراض تعدادی از داوطلبان دوره سی و هفتم آزمون دستیاری در مقابل نهاد ریاست جمهوری نامه ای تحت عنوان رسیدگی به شکایت جمعی از شرکت کنندگان در آزمون دستیاری به مرضیه وحید دستجردی وزیر بهداشت ارائه کرد.
در این نامه از وزیر بهداشت خواسته شده است به طور ویژه نتایج آزمون دستیاری را مورد بررسی قرار داده و نتیجه اقدامات را به استحضار مرکز رسیدگی به شکایات مردمی ریاست جمهوری و داوطلبان ارائه کند.
معترضان آزمون دستیاری امروز دوشنبه با حضور در مقابل نهاد ریاست جمهوری ضمن ارائه یک نامه خطاب به دکتر محمود احمدی نژاد رئیس جمهوری (متن نامه در ادامه امده است) خواستار بررسی اعتراضات خود شده بودند.

============================================= 

متن نامه معترضان دستیاری به رئیس جمهور؛ سه خواسته داوطلبان معترض
جمعی از داوطلبان معترض دستیاری دوره سی و هفتم در نامه ای به دکتر احمدی نژاد رئیس جمهوری خواستار روشن شدن وضعیت آزمون دستیاری و توقف فرآیند انتخاب رشته تا زمان رسیدگی به اعتراضات شدند.
به گزارش خبرنگار مهر، در این نامه آمده است: ریاست محترم جمهوری اسلامی ایران؛ جناب آقای دکتر محمود احمدی نژاد. با سلام و احترام، ما جمعی از پزشکان عمومی و کارورزان پزشکی به نمایندگی از همه شرکت کنندگان در آزمون دستیاری پزشکی دوره سی و هفتم نسبت به نتایج اعلام شده از سوی سازمان سنجش پزشکی که تفاوت فاحش نسبت به دوره های قبل دارد، با دلایل زیر اعتراض خود را به نتایج آزمون دستیاری اعلام می داریم و از شما خواهشمندیم برای احقاق حقوق جامعه پزشکی مساعدت لازم را مبذول فرمایید اما قبل از ارائه دلایل لازم است مقدمه ای به سمع و نظرتان برسانیم.

این پزشکان در ادامه این نامه تاکید کردند: پزشکان عمومی در سرتاسر کشور متاسفانه علیرغم زحمات فراوان و سنگین، کشیک های شبانه روزی با حق الزحمه های ناچیز با مشکلات فراوانی روبرو هستند. چه بسیار پزشکانی که رو به مشاغل دیگر آوردند. چه بسیار پزشکانی که روزها و شبها (۲) ... .... .... ....

 (۲) دور از خانواده مشغول خدمت در نقاط محروم کشور هستند تا هم متولی سلامت در آن نقاط باشند و هم وضعیت معیشتی خانواده خود را سامان دهند. در این شرایط تنها مفر ما حرکت به سوی تخصص است و لذا سالانه هزاران پزشک عمومی با حبس کردن خود در کتابخانه ها و گذشتن از همه راحتی ها و حتی با خانواده بودنها زندگی خود را بین درس خواندن در کتابخانه و کشیک در بیمارستان، گاهی برای سالها می گذرانیم تا شاید راهی به تخصص بیابیم. از طرف دیگر قبول شدگان در این آزمون در کمتر از یکسال بعد عهده دار اداره اورژانس های پزشکی در سراسر کشور می باشند که خود نشان دهنده اهمیت سلامت این آزمون در آینده سلامت همه مردم ایران است. به همین علت ها آزمون دستیار تخصصی پزشکی با بقیه آزمونهای سالانه کشور متفاوت است. در این راستا خواهشمندیم جنابعالی به عنوان استاد دانشگاه، عضو هیئت علمی، رئیس جمهور و متولی اول سلامت جامعه علیرغم همه مشغله هایی که می دانیم و درک می کنیم پیگیری این اعتراض را شخصا به عهده بگیرید و اطمینان و دلگرمی ما باشید.
این داوطلبان با اشاره به ابطال آزمون دستیاری و اعلام نتایج مورد اعتراض آنها خاطرنشان کردند: "سال گذشته آزمون دستیاری در دو مرحله انجام گرفت که امتحان اول به دلیل فروش سئوالات توسط وزیر محترم بهداشت به درستی ابطال شد. آزمون دوم به فاصله دو هفته از آزمون اول انجام گرفت و نتایج آن به فاصله 47 روز اعلام شد که موجب بهت همگان شد و شبهاتی در مورد هر دو آزمون بوجود آمد". 

 این داوطلبان با اشاره به شبهات موجود در این نامه یادآور شدند:

1- معرفی نکردن متخلفان و محروم نکردن عوامل فروش سئوالات امتحان دستیاری 29 بهمن علیرغم وعده های وزیر محترم بهداشت
2- همه ساله حدود 10-7 روز بعد از برگزاری امتحان دستیاری نتایج اولیه اعلام می شد که در صفحه 19 بند 4.1 قسمت الف دفترچه ثبت نام نیز این موضوع قید شده است ولی متاسفانه اعلام نتایج آزمون امسال 47 روز طول کشید! این همه فاصله برای چه بود. چه پروسه ای در حال انجام بود؟ مگر پاسخنامه ها کامپیوتری تصحیح نمی شدند؟
نتایج اولیه آزمون کنکور سراسری با یک میلیون و ششصد هزار نفر متقاضی در 4 گروه آزمایشی و با ضرایب مختلف دروس و تنوع رشته و سهمیه در کمتر از یک ماه اعلام می شود ولی نتایج 16 هزار نفر داوطلب آزمون دستیاری 88 بیش از یک ماه و نیم طول کشیده است؟ همچنین طرح، تکثیر و برگزاری آزمون 200 سئوالی مجدد دستیاری 9 روز طول کشید در حالی که اعلام کلید نهایی آزمون دستیاری 12 روز طول کشید!
3- نتایج امتحان امسال به طور تعجب برانگیزی با نتایج سال های گذشته تفاوت داشته است. به طوری که در آزمون دستیاری سال قبل نمره 429 رتبه 181 داشته است ولی نمره 429 آزمون امسال رتبه 665 دارد و یا نمره 400 در آزمون دستیاری سال گذشته رتبه 505 داشته در حالی که در آزمون دستیاری امسال نمره 400 رتبه 1620 دارد که این تفاوت فاحش در همه نمره ها و رتبه ها وجود دارد که برای اطلاع بیشتر، نمرات و رتبه های آزمون های سالهای پیش به پیوست است.
4- دکتر محققی در مصاحبه تلویزیونی مورخ 88.12.13 اعلام کردند که سطح سئوالات نسبت به سالهای گذشته علمی تر و سخت تر بوده است. حال این سئوال مطرح می شود که چگونه سطح علمی پزشکان یکباره چهار برابر افزایش پیدا کرده است؟! این همه نخبه از کجا آمدند؟ نفرات اول تا دهم کشوری آزمون های پره انترنی در این امتحان رتبه های برتری را کسب کرده اند؟؟ اگر اینها نخبه هستند، پس چه کسانی نخبه های جدید ناشناخته هستند؟ چرا نفرات اول دانشگاههای علوم پزشکی کشور نتوانستند در این امتحان رتبه های برتر را کسب کنند در صورتی که همه ساله رتبه های برتر از آن آنان بوده است؟ امسال چه شده است؟ آیا این مسئله شک برانگیز نمی باشد؟
5- دکتر محققی در نشست اعتراضی پزشکان مورخ 89.2.1 در سالن آمفی تئاتر وزارت بهداشت اعلام کردند که بالا بودن سطح نمره ها به علت آسان بودن سئوالات امتحان بوده است که این حرف با گفته های ایشان در مصاحبه 88.12.13 متناض است. همچنین اگر سطح سئوالات آسانتر بوده چرا نمرات اول امسال با نفرات اول سال گذشته تفاوتی نداشته است؟
6- ایشان همچنین اعلام کردند که علت افزایش رتبه ها اجازه حضور متاهلان و کارورزان استعدادهای درخشان در امتحان دستیاری بوده است که این مسئله حدود چهار سال است که اجرا می شود. چگونه به یک باره کارورزان متحول شده اند؟ همچنین نمره پایه امتحان پیش کارورزی که در اسفند 88 برگزار شده 80 بوده است. مگر یک قشر خاصی از پزشکان متحول شده بودند که سطح نمره امتحان پیش کارورزی کاهش یافته و سطح نمره امتحان دستیاری افزایش 4-5 برابر داشته است؟
7- حتی با این فرض که سطح علمی دانشجویان افزایش داشته است امتحانات سی و شش دوره قبل منحنی توزیع نرمال داشته ولی این امتحان چنین توزیع نرمالی نداشت به طوری که حدود 1700 نفر نمره بالای 400 وجود دارند؟ که این آمار در تاریخ امتحان دستیاری بی سابقه بوده است. موارد مشابه در این مورد زیاد می باشند که با لطف اساتید آمار دانشگاه تهران قرار شده است که این اساتید نظر کارشناسی خود را در تاریخ شبنه  89.2.4 اعلام کنند. طبق نتایج بدست آمده از تحلیل های اولیه آماری انحراف برخی شاخص ها در نمودار این آزمون با آزمونهای قبل مشهود و معنادار است که نیازمند توضیح منطقی است. لذا خواهشمند است در صورت تایید این انحرافات توضیح لازم را از مسئولین طلب کنید تا شاید با توضیح منطقی خود بزرگترین شبهه موجود را شفاف کنند.
ما پزشکان این مملکت که قسم خوردیم از هیچ کوششی برای سلامتی مردم فروگذار نباشیم می خواهیم از حق این مردم و از حق خودمان دفاع کنیم. حفظ جان مردم مهمترین وظیفه ماست و ما برای حفظ شرف و وجدان پزشکی از این مهم دفاع خواهیم کرد. با توجه به اینکه با تجمع در وزارتخانه در تاریخ 89.2.1 و پاسخ آقای دکتر محققی به نتیجه ای دست نیافتیم روز شنبه 89.2.4 در مقابل درب اصلی مجلس شورای اسلامی گرد هم جمع شدیم تا اعتراض خود را ابزار کنیم. همچنین باز به وزارت بهداشت مراجعه شد که موفق نشدیم با معاونین یا وزیر محترم دیدار کنیم.
در بخش دیگری از این نامه آمده است: لازم به ذکر است که تنها علت اصلی بوجود آمدن این تجمعات استرس و فشار روحی و نگرانی است که به دلایلی که در ابتدا اشاره شد خانواده های داوطلبین را احاطه کرده است می باشد.

این داوطلبان تقاضاهای خود را از رئیس جمهور در سه بند ارائه کردند:
1: تا روشن شدن و شفاف شدن این مسئله انتخاب رشته تخصص را به تعویق بیاندازید زیرا انجام سریع این مرحله موجب تحمل استرس بیشتر برای داوطلبین می شود.
2 : رزومه 1620 نفر اول که نمره بالای 400 آورده اند را بررسی کنند. به دست آوردن نمره بالای 400 در امتحان دستیاری کار آسانی نیست. ما 8 سال با کتاب زندگی کرده ایم و باید رتبه های برتر سابقه درخشانی در پزشکی داشته باشند.

3 : ما خواهشمندیم این رتبه های برتر را با رتبه های سال های پیش  و نمودار آماری این آزمون را با آزمون قبل مقایسه کنید و ببینید آیا این نسبت افزایش رشد نمره ها رعایت شده است؟ این جهش عظیم با هیچ سیستم منطقی، قابل توجیه نیست. خواهشمندیم این مسئله را به صورت علمی و آماری بررسی کنید و توجیهی علمی و با زبان آمار برای این مورد بیابید.
همچنین هر ساله در برگزاری آزمون دستیاری که سنجش پزشکی برگزار می کند زمزمه هایی از تقلب بوده است و مسئولان سنجش پزشکی در برگزاری این امتحان رعایت امانت ننموده اند. اما در امتحاناتی که سازمان سنجش برگزار می کند نه در کنکور و نه در آزمون فوق لیسانس و سایر آزمون ها هیچ موقع بحث تقلب و فروش سئوالات مطرح نبوده است و این نشان از امانتداری مسئولان آن سازمان است. خواهشمندیم برگزاری امتحان را به سازمانی که قابل اعتماد برای مسئولین، پزشکان و مردم است واگذار کنید.
با این امید که امسال، پرونده شبهه در آزمون دستیاری برای همیشه بسته شود و پزشکان ما بتوانند با فراغ خیال به وظیفه شریف خویش بپردازند.
به گزارش مهر، جمعی از داوطلبان معترض دستیاری امروز دوشنبه با حضور در مقابل ریاست جمهوری این خواسته ها را ارائه کردند.

========================================= 

متخلفان آزمون دستیاری برای همیشه از پزشکی محروم شوند
فرهنگستان‌ها باید مستقل باشند
هدفمند کردن یارانه‌ها، پدیده زیرمیزی را افزایش می‌دهد  

رییس جامعه جراحان با تقبیح خرید و فروش سوالات آزمون دستیاری، گفت: تمام کسانی که سوالات را خریده‌اند باید مادام‌العمر از پزشکی محروم شوند.
به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان ایسنا، دکتر ایرج فاضل در نشست خبری برگزاری سی و چهارمین کنگره سالانه جامعه جراحان، با اشاره به لو رفتن سوالات آزمون دستیاری گفت: این اتفاق ساده‌ای نیست و سقوط بسیار نگران کننده ارزش‌های اخلاقی است. فروشنده و خریدار این سوالات بی‌آبرو هستند. این امر یک فاجعه ملی است. جامعه جراحان توصیه می‌کند تمام کسانی که سوالات را خریده‌اند، مادام العمر از پزشکی محروم شوند. چهار سال گذشته نیز این داستان تکرار شد و افراد به ظاهر پزشک، سوالات را خریدند. این امر باید محکوم شود؛ چرا که پزشکانی که امروز سوالات را می‌خرند در آینده متخصص دزد می‌شوند. نباید از کنار آن به سادگی گذشت.
 =======================================

رئیس سازمان نظام پزشکی جمهوری اسلامی ایران تاکید کرد: ما از وزیر بهداشت دعوت کرده ایم که در جلسه هفته آینده کمیسیون بهداشت مجلس حضور یابد تا به اعتراضات کنکور دستیاری رسیدگی شود و تا آن زمان نیز کمیته ای برای پیگیری تشکیل شود.
دکتر سیدشهاب الدین صدر در گفتگو با خبرنگار مهر در مورد تشکیل کمیته پیگیری یادآور شد: باید کمیته ای از متخصصان آمار و اساتید تشکیل شود تا بتوانند در مورد شبهات بوجود آمده نظر خود را اعلام کنند.
وی در مورد تغییر سازو کار آزمون دستیاری نیز گفت: به هر حال اعتماد به ساز و کار آزمون خدشه دار شده است و ما در کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی بحث های زیادی داشتیم که ساز و کار آزمون دستیاری باید تغییر کند تا سرنوشت پزشکان به یک امتحان وابسته نشود.
صدر اضافه کرد: در واقع با ارزیابی طول دوره تحصیلی و اختصاص درصد کمی از نمره به آزمون دستیاری سرنوشت افراد را تحت تاثیر قرار ندهد.
رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی گفت: باید اعتماد سازی صورت گیرد و نمایندگانی برای پیگیری موضوع معرفی شوند تا حقی از داوطلبان معترض ضایع نشود.
وی با اشاره به دیدار با داوطلبان معترض دستیاری در سایر استانهای کشور گفت: جمعیت زیادی در اصفهان نیز در برابر نظام پزشکی استان اصفهان تجمع کرده بودند که این افراد نیز خواستار رسیدگی به اعتراضات رتبه های اعلام شده در آزمون دستیاری بودند.

صدر گفت: داوطلبان زیادی هم در برابر مجلس شورای اسلامی روز شنبه تجمع کردند و همچنین عده ای از داوطلبان و همچنین نمایندگان آنها با من دیدار داشتند و خواسته های خود را عنوان کردند و مقرر شد کمیته ای برای پیگیری این موضوع از سوی این افراد تشکیل شود.
وی با اشاره به تنظیم نامه ای در مورد اعتراضات داوطلبان دستیاری از سوی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی خطاب به وزیر بهداشت اظهار داشت: در این نامه آمده است پیرو اعتراضات گسترده شرکت کنندگان در آزمون دستیاری پس از اعلام نمره و رتبه داوطلبان در روزهای اخیر و نگرانی های همکاران پزشک و خانواده های آنان در سراسر کشور از وزیر بهداشت و مسئولان برگزاری آزمون جهت شرکت در جلسه کمیسیون در هفته آینده و ارائه گزارش و مستندات لازم دعوت به عمل آمده است.
رئیس سازمان نظام پزشکی اضافه کرد: همچنین از وزیر بهداشت درخواست شده است که کمیته ای از اساتید و کارشناسان امین جهت رسیدگی دقیق به اعتراضات تعیین و فرصت انتخاب رشته حداقل به مدت یک هفته دیگر تمدید شود.
وی یادآور شد: خواسته اصلی تمدید و یا تعویق زمان انتخاب رشته است تا این افراد بتوانند به حق قانونی خود برسند.
صدر با اشاره به بخش دیگری از اعتراضات داوطلبان دستیاری در مورد سئوالات و معرفی متخلفان به مهر گفت: رسیدگی به سئوالات اشتباه با حضور کارشناسان و معرفی متخلفانی که دستگیر شده و اعتراف کرده اند و جرمشان ثابت شده اند مجازات آنها مشخص شود و شبکه این کار معرفی شود.
وی اضافه کرد: درخواست دیگر این افراد این است که دو هزار نفر اول که در آزمون رتبه های بالا را کسب کرده اند، اسامی و مشخصات آنها منتشر شود. 

=======================================

 معترضان آزمون دستیاری با رئیس سازمان نظام پزشکی دیدار کردند
داوطلبان معترض آزمون دستیاری دوره سی و هفتم عصر امروز یکشنبه در دیدار با دکتر سیدشهاب الدین صدر رئیس سازمان نظام پزشکی و رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس اعتراض خود را نسبت به نمره ها و رتبه ها اعلام کردند.
به گزارش خبرنگار مهر، معترضان در این دیدار روند غیرعادی رتبه های آزمون دستیاری نسبت به دوره های گذشته، دیر اعلام شدن نتایج اولیه و شبهاتی از این دست را به عنوان دلایل اعتراض خود اعلام کردند.
داوطلبان معترض آزمون دستیاری خواستار توقف فرآیند انتخاب رشته تا مشخص شدن نتیجه اعتراضات و انتشار اسامی نفراتی که رتبه های بالا را کسب کرده اند، هستند.
این داوطلبان معترض همچنین در نامه ای به ریاست جمهوری، خواستار رسیدگی فوری به اعتراضات پزشکان شرکت کننده در آزمون شده اند.  

===================================  

نائب رئیس کمیسیون بهداشت مجلس
درصد بالایی از داوطلبان آزمون دستیاری جدید شاکی هستند
 ۰۰۰۰۰۰۰

نائب رئیس کمیسیون بهداشت مجلس گفت:‌ درصد بالایی از داوطلبان آزمون دستیاری مجدد از سراسر کشور، نسبت به نتایج این آزمون شاکی هستند و به نظر می‌رسد به مرحله‌ای می‌رسیم که باید یک تجدید نظر جدی در روند برگزاری آزمون‌های تخصصی پزشکی انجام دهیم. (ما بدنبال سوال فروشان و سوال خران هستیم ایشان بدنبال تغییر روند!)حسینعلی شهریاری افزود: بعد از اعلام نتایج اولیه آزمون دستیاری مجدد که هفته گذشته انجام شده با سیل اعتراضات و شکایات داوطلبان این آزمون از سراسر کشور مواجه شدیم، اعتراضات گسترده است و تعداد شکایت‌ها هم به صورت تلفنی و هم حضوری بسیار زیاد است.
وی افزود: با توجه به ابطال آزمون دستیاری 29 بهمن سال گذشته به علت لو رفتن سؤالات و اعتراضات گسترده نسبت به آزمون مجدد که 13 اسفند برگزار شد، به نظر م‌ رسد در برگزاری این امتحانات به مشکلات جدی برخورد کرده‌ایم و باید یک راه حل اساسی برای آن پیدا کنیم.
نائب رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس گفت: در ابتدا با توجه به تأکید وزارت بهداشت بر امنیت و سلامت آزمون دستیاری مجدد اعتراضات خیلی جدی گرفته نمی‌شد اما اکنون که با انبوه اعتراضات مواجه هستیم، لزوم بررسی جدید اعتراضات مشخص است و به همین علت هفته ‌آینده و بعد از یک هفته اقامت نمایندگان در حوزه انتخابی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس، یک جلسه ویژه برای بررسی این اعتراضات برگزار می‌کند.
وی افزود: هنوز نمی‌توان درباره صحت یا به حق بودن معترضان آزمون دستیاری قضاوت کرد و باید موضوع بررسی کارشناسی شود.
علیرضا مرندی، عضو دیگر کمیسیون بهداشت و درمان مجلس نیز در این باره به خبرنگار فارس گفت: هنوز جزئیات مربوط به اعتراضات معترضان به آزمون دستیاری مشخص نیست، برخی از داوطلبان درباره صحت سؤالات اعتراض داشتند که بنده این مسئله را با برخی فوق متخصصان مطرح کردم ولی آنان اشکال داشتن سؤالات را تأیید نکردند.
آزمون دستیاری امسال یکبار در 29 بهمن 88 برگزار شد اما به علت لو رفتن سؤالات با دستور وزیر بهداشت باطل شد، بعد از آن آزمون مجدد دستیاری 13 اسفند با حضور حدود 15 هزار پزشک عمومی برگزار شد که اعلام نتایج اولیه آن در هفته گذشته این بار هم با اعتراض داوطلبان این آزمون مواجه شد.
داوطلبان معترض معتقدند: نمرات این آزمون نسبت به دوره‌های گذشته بسیار بالارفته است به طوری که افراد با نمره بالای 400 از 600 که هر سال رتبه زیر 200 را اخذ می‌کردند این بار دارای رتبه‌های بالای 1300 هستند و این مسئله شائبه برانگیز است.

نظرات 240 + ارسال نظر
[ بدون نام ] چهارشنبه 8 اردیبهشت 1389 ساعت 02:23 ب.ظ

نرسیدیم به اندیشه دیرینه باغ
کال ماندیم و به پاییز رسیدیم و گذشت...

[ بدون نام ] چهارشنبه 8 اردیبهشت 1389 ساعت 12:43 ب.ظ

اطلاعیه شماره 15 در خصوص زمان ویرایش انتخاب رشته محل سی و هفتمین دوره آزمون پذیرش دستیار تخصصی
ضمن تشکر از همکاریهای داوطلبین محترم در انتخاب رشته محل دستیاری دوره 37 به اطلاع می رساند بر اساس تقاضای جمعی از داوطلبین مبنی بر اصلاح برخی از رشته محل ها از تاریخ 21/2/89 از ساعت 9 صبح لغایت ساعت 8 صبح تاریخ 22/2/89 فرمهای انتخاب رشته محل با کد رهگیری قابل دسترسی و اصلاح خواهد بود. لذا متقاضیان می توانند در روز مذکور از فرصت فوق نهایت استفاده را نموده و دیگر نیازی به حضور در مرکز سنجش نخواهد بود. لازم به ذکر است فرصت فراهم شده قابل تمدید نخواهد بود.



ترازو چهارشنبه 8 اردیبهشت 1389 ساعت 12:37 ب.ظ

غلطی که می خوان بکنن که واضحه...ادامه روند تقلب تا وقتی که امکانش هست...

[ بدون نام ] چهارشنبه 8 اردیبهشت 1389 ساعت 11:21 ق.ظ

بچه ها اینا می خوان تو این ۲ هفته چه غلطی بکنن؟ خوب امروز یا فردا امکان ویرایش می دادن. چرا ۲۱ اردیبهشت؟؟؟!!!!!

[ بدون نام ] چهارشنبه 8 اردیبهشت 1389 ساعت 11:03 ق.ظ

ازترسشون دیگه حاضر نیستن با بچه ها روبرو شن

[ بدون نام ] چهارشنبه 8 اردیبهشت 1389 ساعت 10:06 ق.ظ

[:S0اطلاعیه شماره 15 در خصوص زمان ویرایش انتخاب رشته محل سی و هفتمین دوره آزمون پذیرش دستیار تخصصی
ضمن تشکر از همکاریهای داوطلبین محترم در انتخاب رشته محل دستیاری دوره 37 به اطلاع می رساند بر اساس تقاضای جمعی از داوطلبین مبنی بر اصلاح برخی از رشته محل ها از تاریخ 21/2/89 از ساعت 9 صبح لغایت ساعت 8 صبح فردای همانروز فرمهای انتخاب رشته محل با کد رهگیری قابل دسترسی و اصلاح خواهد بود. لذا متقاضیان می توانند در روز مذکور از فرصت فوق نهایت استفاده را نموده و دیگر نیازی به حضور در مرکز سنجش نخواهد بود


01:]

[ بدون نام ] چهارشنبه 8 اردیبهشت 1389 ساعت 10:05 ق.ظ

اطلاعیه شماره 15 در خصوص زمان ویرایش انتخاب رشته محل سی و هفتمین دوره آزمون پذیرش دستیار تخصصی
ضمن تشکر از همکاریهای داوطلبین محترم در انتخاب رشته محل دستیاری دوره 37 به اطلاع می رساند بر اساس تقاضای جمعی از داوطلبین مبنی بر اصلاح برخی از رشته محل ها از تاریخ 21/2/89 از ساعت 9 صبح لغایت ساعت 8 صبح فردای همانروز فرمهای انتخاب رشته محل با کد رهگیری قابل دسترسی و اصلاح خواهد بود. لذا متقاضیان می توانند در روز مذکور از فرصت فوق نهایت استفاده را نموده و دیگر نیازی به حضور در مرکز سنجش نخواهد بود


[ بدون نام ] چهارشنبه 8 اردیبهشت 1389 ساعت 12:29 ق.ظ

ممنون دوست عزیز ولی 2باره برمیگرده به همون صفحه! کلیک روی بلی یا خیر حتما" لازمه؟ چون وقتی بله رو میزنم error میاد اگه هم مستقیما" ثبت نهایی رو بزنم برمیگرده به همون صفحه.دیگه نمیدونم باید چه کار کنم؟

[ بدون نام ] چهارشنبه 8 اردیبهشت 1389 ساعت 12:20 ق.ظ http://ye khabare dagh daram asheghet shodam man kheily ziad

سلام چهارشنبه 8 اردیبهشت 1389 ساعت 12:10 ق.ظ

وقتی ثبت طول می کشه قبل از اینکه error بده
کلید back رو بزن و بعد دوباره ثبت رو بزن.

[ بدون نام ] چهارشنبه 8 اردیبهشت 1389 ساعت 12:03 ق.ظ

دیگه نیست صبرو قراری
آخ چه روز و روزگـــــــاری
مگه ما رو دوست نـداری
ای خدا کـــجای کـــاری
ای خدا....

[ بدون نام ] سه‌شنبه 7 اردیبهشت 1389 ساعت 11:57 ب.ظ

سال بعر معلوم نیست چی بشه امسال هر چی قبول شیم غنیمته...

[ بدون نام ] سه‌شنبه 7 اردیبهشت 1389 ساعت 11:55 ب.ظ

هر کاری میکنم error میزنه و ثبت نهایی نمیشه.چه کار کنم؟1

[ بدون نام ] سه‌شنبه 7 اردیبهشت 1389 ساعت 11:52 ب.ظ

بچه ها تورو خرا بیاین رو افزایش ظرفیت کار کنیم

بانو سه‌شنبه 7 اردیبهشت 1389 ساعت 11:51 ب.ظ

من هستم.

[ بدون نام ] سه‌شنبه 7 اردیبهشت 1389 ساعت 11:30 ب.ظ

این گندی که بالا اومده همش به خاطر وزیره امتحان اولو باطل کرد که گند بزرکتریو بالا بیاره...تا این وزیرهست سالای دیگه هم همین وضعیته...

[ بدون نام ] سه‌شنبه 7 اردیبهشت 1389 ساعت 11:05 ب.ظ http://ma taro marim chon pezeshk yani shaskol

[ بدون نام ] سه‌شنبه 7 اردیبهشت 1389 ساعت 11:03 ب.ظ http://afsoos

[ بدون نام ] سه‌شنبه 7 اردیبهشت 1389 ساعت 11:02 ب.ظ

[:S01
8
:][:S018اتحاد نداریم :]

chon beyne khodemon moteghaleb darim

[ بدون نام ] سه‌شنبه 7 اردیبهشت 1389 ساعت 11:00 ب.ظ

آخرین سنگر سکوته حق ما گرفتنی نیست
آسمونشم بگیرین این پرنده مردنی نیست
آخرین سنگر سکوته خیلی حرفا گفتنی نیست
ای برادرهای دینی این برادری تنی نیست
موج دستای منو و تو دست دریا رو گرفته غم تو با این ستم ها دل ایران رو گرفته
ما که از آواروترکش همه رو به جون خریدیم تو بگو همسنگر من ما تقاص چی رو می دیم

زانو نزن سه‌شنبه 7 اردیبهشت 1389 ساعت 10:19 ب.ظ

کسایی که مدیریت بهتری دارن باید رهبری رو به عهده بگیرن نباید فقط به امسال فکر کنیم باید به فکر سالهای بعد هم بود این برنامه هر سال ادامه خواهد داشت چه منبع درامدی راحتتر از این راه برای مفت خورای عوضی

[ بدون نام ] سه‌شنبه 7 اردیبهشت 1389 ساعت 10:14 ب.ظ

محققی الکی میگه ۲۴۰۰ ولی عملا ۲۰۰۰ نفره

زانو نزن سه‌شنبه 7 اردیبهشت 1389 ساعت 10:13 ب.ظ http://http://dastyari.blogsky.com/Comments.bs?PostID=531

اتحاد نداریم بچه ها.باید فکری کرد.اینا عادتها و خصوصیات زشتشونو به ما هم انتقال دادن (منفعت طلبی .ترس.فرار از واقعیتها.....)نشستیم منتظریم یکی خودشو فدا کنه عوض هممون بره جلو ما هم اگه خطری نبود پشتش بریم.وای بر ما

افزایش ظرفیت سه‌شنبه 7 اردیبهشت 1389 ساعت 10:11 ب.ظ

[ بدون نام ] سه‌شنبه 7 اردیبهشت 1389 ساعت 10:11 ب.ظ

بچه ها نمی دونید چند نفر ظرفیتها زیاد شده؟

[ بدون نام ] سه‌شنبه 7 اردیبهشت 1389 ساعت 10:09 ب.ظ

همانگونه که داوطلبین محترم واجد شرایط انتخاب رشته محل دستیاری دوره 37 اطلاع دارند که انتخاب رشته محل تا پایان ساعت 23 امروز سه شنبه مورخ 7/2/89 ادامه دارد لذا انتظار می رود داوطلبینی که هنوز انتخاب رشته محل ننموده اند در اسرع وقت اقدام لازم معمول نمایند و پس از اتمام ساعت و تاریخ فوق زمان انتخاب رشته محل تمدید نخواهد شد.

امیدوار سه‌شنبه 7 اردیبهشت 1389 ساعت 09:59 ب.ظ

هنوز میشه رو افزایش ظرفیت کار کرد

بانو سه‌شنبه 7 اردیبهشت 1389 ساعت 09:37 ب.ظ

وای خدایا چه احساس بدی دارم امشب. کاش زودتر فردا شه و من بالاخره ببذیرم که یه سال خونه نشین شدم کاش این نتیجه ها رو همون قبل از عید میدادن تا الان اقلا خستگیمون دررفته بود.هرچی انرژی داشتیم گرفتن

به ۳تا بالایی سه‌شنبه 7 اردیبهشت 1389 ساعت 09:25 ب.ظ

اگه سهمیه آزادید بله ولی اگه محرومی منظورش محرومه

[ بدون نام ] سه‌شنبه 7 اردیبهشت 1389 ساعت 09:25 ب.ظ

تو می گفتی صدایم زن به سوز سینه هر شب
صدایت می زنم اما رسی ایا به دادم

د یدار به قیامت سه‌شنبه 7 اردیبهشت 1389 ساعت 09:19 ب.ظ

[ بدون نام ] سه‌شنبه 7 اردیبهشت 1389 ساعت 09:10 ب.ظ

همه چی تموم شد 2 ساعت دیگه هم انتخاب رشته تمومه و هیچکس به حرف ما گوش نداد . خدایا پس تو کجایی؟؟؟

[ بدون نام ] سه‌شنبه 7 اردیبهشت 1389 ساعت 08:07 ب.ظ

بچه ها تو کارنامه رتبه در سهمیه منظورش رتبه در سهمیه ازاده؟

به دوستان یکی کمکم بکنه سه‌شنبه 7 اردیبهشت 1389 ساعت 08:06 ب.ظ

برای اینکه مطمئن شی ثبت شده دوباره برو کد رهگیری رو وارد کن تا لیست انتخاب هات بیاد اگه نیومد ثبت نشده

[ بدون نام ] سه‌شنبه 7 اردیبهشت 1389 ساعت 08:06 ب.ظ

صندلی های خالی به چه کسانی خواهد رسید؟
یک تحلیل
کسی که در استان اردبیل با سهمیه مناطق محروم غیر بومی رتبه 130 شده است از آگاهان استان اردبیل پرسید گفتند اصلا این تعداد غیر بومی ندارند!! و باز گفتند که حتی اگر از استانهای دیگر هم از اردبیل در غیر بومی شرکت کنند نهایتا میشود 30 نفر!!!
همین شخص سالهای قبل با 40 نمره کمتر ، رتبه 8 غیر بومی را داشت!!!
یا آن خانم دکتری که پارسال رتبه 20شاهد بود و امسال با نمره بهتر شده رتبه 200 شاهد!
اینهمه دارنده سهمیه شاهد یا غیر بومی یا رزمنده یا .... یکساله از کجا آمده اند؟؟
احتمالا حقیفت این است:تعداد فراوانی رتبه خالی و بدون اسم میان رتبه های واقعی وجود داردکه gap ها را پر می کند و آمار آن فقط در وزارت بهداشت است و باید با اعلام اسامی و مشخصات کامل افراد 1 تا 3000 (حداقل) به این اشکال پاسخ داده شود. تعداد کمتر از 2000 تا 3000 در مدت کوتاهی قابل پر کردن با افراد شرکت کننده با نمرات پایین خواهد بود وامکان سوئ استفاده و ارایه پاسخ کاذب را میدهد.
بحث کلی درباره رتبه ها و بحث آماری از آنجا که میتواند دچار پیچیدگی شود و مسئولین با کلی گویی آنرا توجیه کنند مناسب نیست و تنها راه اثبات ، اعلام اسامی و مشخصات کامل فوق است که اسامی ورتبه های سهمیه ها هم از این جمله است.
از مسئولین محترم پی گیری کننده تقاضا میکنیم جلوی سوئ استفاده احتمالی از این رتبه های خالی و بدون اسم را بگیرند.

[ بدون نام ] سه‌شنبه 7 اردیبهشت 1389 ساعت 07:52 ب.ظ

به بابابزرگ سه‌شنبه 7 اردیبهشت 1389 ساعت 07:42 ب.ظ

قضیه این انتخاب رشته مجدد چیه؟؟انگار دارند کوتاه میاند.ایا فرم اینترنتیی .تلفنی چیزی هست اعتراض کنیم؟من اصفهانم

[ بدون نام ] سه‌شنبه 7 اردیبهشت 1389 ساعت 07:34 ب.ظ

سلام . کسی می دونه چطوری باید دنبال کار بود ؟

غیر از درمانگاه ها کجا برم دنبال کار ؟

[ بدون نام ] سه‌شنبه 7 اردیبهشت 1389 ساعت 07:24 ب.ظ

آره

[ بدون نام ] سه‌شنبه 7 اردیبهشت 1389 ساعت 07:16 ب.ظ

وقتی به صفحه چاپ رسید دیگه تمومه؟

[ بدون نام ] سه‌شنبه 7 اردیبهشت 1389 ساعت 06:45 ب.ظ

نه ثبت نشده دوباره تلاش کن.

بانو سه‌شنبه 7 اردیبهشت 1389 ساعت 06:44 ب.ظ

نه وقتی ثبت بشه اون صفحه اول میاد که کد رهگیری و وارد کردیم. بعد دوباره رهگیری و وارد میکنی تا صفحه نهایی و که باید برینت بگیری نشون بده
البته اولش که ثبت نهایی و میزنی همون صفحه میاد که بایینش برسیده مطمئنی باید بزنی بله

دوستان یکی کمکم بکنه سه‌شنبه 7 اردیبهشت 1389 ساعت 06:35 ب.ظ

من هرچه کلید ثبت نهایی انتخابها را میزنم باز همان صفحه میاد جه کار بکنم ؟آیا ثبت شده؟

[ بدون نام ] سه‌شنبه 7 اردیبهشت 1389 ساعت 06:02 ب.ظ

احتمال اعلام زمان مجدد برای انتخاب رشته دستیاری/ مهلت فعلی تمدید نمی‌شود
معاون آموزشی وزارت بهداشت در مورد احتمال اعلام زمان مجددی برای انتخاب رشته دستیاری گفت: زمان انتخاب رشته تمدید نمی شود اما موضوع اعلام زمان مجدد در صورت نهایی شدن به موقع به اطلاع داوطلبان می رسد.
دکتر محمدعلی محققی در گفتگو با خبرنگار مهر افزود: زمان انتخاب رشته دستیاری ساعت 23 امروز 7 اردیبهشت ماه جاری به پایان می رسد و زمان انتخاب رشته تمدید نمی شود اما در حال حاضر نیز فرآیند انتخاب رشته از سوی داوطلبانی که این کار را انجام داده اند به صورت عادی در حال انجام است.

وی یادآور شد: داوطلبان نگرانی نداشته باشند و می توانند در فرصت باقیمانده انتخاب رشته خود را انجام دهند.

محققی اظهار داشت: تصمیم گیری در مورد احتمال اعلام زمان مجدد برای انتخاب رشته دستیاری به صورت جمعی خواهد بود و در صورت بررسی نهایی و تصمیم گیری در این زمینه به اطلاع داوطلبان خواهد رسید.


[ بدون نام ] سه‌شنبه 7 اردیبهشت 1389 ساعت 05:56 ب.ظ

من رشته اضافه نکردم. هر کاری میکردم ثبت نیمیکرد اما با restart سیستم درست شد.

[ بدون نام ] سه‌شنبه 7 اردیبهشت 1389 ساعت 05:48 ب.ظ

با موضوع شکایت موافقم

[ بدون نام ] سه‌شنبه 7 اردیبهشت 1389 ساعت 05:48 ب.ظ

بچه ها کسی می دونه نورولوژی دانشگاه شهید بهشتی سال اول چند تا کشیک داره؟

شکایت از وزیر به دادگاه سه‌شنبه 7 اردیبهشت 1389 ساعت 05:27 ب.ظ

بچه ها بیاید از وزیر به دادگاه شکایت کنیم
1-یک وکیل میگیرم
2-نامه شکایتو همه امضا میکنیم
3-وزیر حتمان باید بیاد دادگاه و پاسخ بده
4- چون شما الکی هم همین حالا بری دادگاه و الکی از یکی شکایت کنی اون مجبوره بیاد دادگاه
5-حداقل فایده ای که داره میفهمن که ما فهمیدیم و میدونیم و همه مردم میدونن اینها چه تقلبکارانی هستند
6-بابا بزرگ یه پست بزار برای این کار و نظرسنجی از همکارا
7-به هر حال باید تا مدتها اینها از صدای اعتراض ما در عذاب باشند

بانو سه‌شنبه 7 اردیبهشت 1389 ساعت 05:26 ب.ظ

من اینترن داخلی بودم. یه روز فیکس بودم بالا سر یه مریض که خانم دکتری بود متخصص رادیولوژی و داروی سایتوتوکسیک میگرفت. بیماریش RA شدید بود که تمام مفاصل دستش به شدت دفرمه شده بود. حتی مفاصل بزرگترشم درگیر بود رار رفتنشم راحت نبود. خانم دکتر چیزی به من گفت که الان بعد از سه سال که یادم اومده هنوز تکان دهنده ست برام. گفت من که رادیو قبول شدم جزئ رشته های بایین بود. اون موقع خیلی ناراحت بودم و حتی گریه میکردم که رشته دیگه اش قبول نشدم اما الان همش دارم خدارو شکر میکنم چون با این وضع حرکتی و اسکلتی هر رشته دیگه ی بودم نمیتونستم کار کنم دیگه.
بازم توکل به خدا کنید ایشالا از ما حرکت از اونم برکت...

[ بدون نام ] سه‌شنبه 7 اردیبهشت 1389 ساعت 05:04 ب.ظ

ممنون از داستان پروانه

سین سه‌شنبه 7 اردیبهشت 1389 ساعت 04:55 ب.ظ

محققی این وسط فقط یه عروسک خیمه شب بازیه و تو واکنش به اعتراض بچه ها صرفأ‌داره دستور بالایی ها رو اجرا میکنه.
این چرندیاتو تو یه نامه محرمانه تحویل گرفته و مو به مو داره به زبون میاره.
رد پای سیاست های این دولت تو همه کاراش نمود داره؛از فوتبال بگیرین تا امتحان رزیدنتی!
این سیاست هم اینه:« هر جنایتی به نفعته انجام بده،بعد با گردن افراشته انکار کن،انکار،انکار و انکار»
همتون هم میدونین که هیچ دوره ای نبوده که مجلس و دولت کاملأ‌از یه جناح باشن،‌پس روزا ماهارو پاسکاری میکنن و شبا زنگ می زنن به همدیگه و میذارنمون وسط وآی میخندن!
اون صدر پدرسوخته که به همکارای اصفهانی گفته تو امتحان دوم هم سوالها لو رفته، خودش یکی از سؤال فروشاس! ما که نباید به این راحتی رنگ بشیم!
با اینحال امیدوارم تلاشمون بتونه حداقل یه وجه دیگه از چهره پلید و کثیف اینارو واسه مردم عادی نمایون کنه.

به شلبر سه‌شنبه 7 اردیبهشت 1389 ساعت 04:51 ب.ظ

میدونی چیه نمیدونم افسرده شدم یابی دین.یه زمانی همچین حرفایی خیلی روم تاثیر میذاشت ولی حالا دیگه اصلا.بگو چیکارکنم بااینهمه بی انگیزگی؟این بی انگیزگی حاصل شرایطه یاافسردگی.واقعادچارعدم لذت شدم.فکرکنم واقعابایدفلوکستین روشروع کنم.

بانو سه‌شنبه 7 اردیبهشت 1389 ساعت 04:44 ب.ظ

مرسی امید منم همون کار و کردم که رفت!

[ بدون نام ] سه‌شنبه 7 اردیبهشت 1389 ساعت 04:28 ب.ظ

نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران:
برخی تشکل‌ها هنوز فکر می‌کنند مشروعیت ناشی از رای مردم است

۱۳:۲۹:۱۶ - ۷/۲/۱۳۸۹

امید سه‌شنبه 7 اردیبهشت 1389 ساعت 04:27 ب.ظ

من انتخاب کردم....یه رشته هم زیر اتنخاب ها اضافه کردم و دوباره زدم و شد و دیگه ارور نداد

به امید سه‌شنبه 7 اردیبهشت 1389 ساعت 04:22 ب.ظ

مال شما رفت؟ چکارش کردید؟

حعفر سه‌شنبه 7 اردیبهشت 1389 ساعت 04:12 ب.ظ

شما هم مشکل دارید؟نمی شه انتخاب رشته کرد...

بانو سه‌شنبه 7 اردیبهشت 1389 ساعت 04:06 ب.ظ

دوستای خوبم
درد همه مون یکیه. اما یادتون نره "مرغ زیرک گر به دام افتد تحمل بایدش"
به امید اون روزی که مثل طوقی و دوستاش با یه برواز هماهنگ داممون و از جاش تکون بدیم

به الی سه‌شنبه 7 اردیبهشت 1389 ساعت 04:04 ب.ظ

الی و سایر دوستان تهرانی تو را خدا با نا امیدی هم هست برید.

بابا بزرگ سه‌شنبه 7 اردیبهشت 1389 ساعت 04:02 ب.ظ


هر کدام از همکارانیکه برای بدست اوردن حقشان تلاش می کنند اگر راهنمایی خواستند بصورت خصوصی به تماس با من در همین وبلاگ پیام خصوصی بگذارند به همراه ایمیل خود!

[ بدون نام ] سه‌شنبه 7 اردیبهشت 1389 ساعت 03:57 ب.ظ

چطور با 396 به داخلی و اطفال شهر کوچیک فکر کنم؟؟؟حتی روان هم نمیارم

شلبر سه‌شنبه 7 اردیبهشت 1389 ساعت 03:54 ب.ظ

روزی سوراخ کوچکی در یک پیله ظاهر شد .شخصی نشست و ساعتها تقلای پروانه برای بیرون آمدن از سوراخ کوچک پیله را تماشا کرد.

ناگهان تقلای پروانه متوقف شد و به نظر رسید که خسته شده و دیگر نمی تواند به تلاشش ادامه دهد.

آن شخص مصمم شد به پروانه کمک کند و با برش قیچی سوراخ پیله را گشاد کرد.

پروانه به راحتی از پیله خارج شد

اما

جثه اش ضعیف و بالهایش چروکیده بودند.

آن شخص به تماشای پروانه ادامه داد . او انتظار داشت

پر پروانه گسترده و مستحکم شود و از جثه او محافظت کند اما چنین نشد .

در واقع

پروانه ناچار شد همه عمر را روی زمین بخزد و هرگز نتوانست با بالهایش پرواز کند .

آن شخص مهربان نفهمید که محدودیت پیله و تقلا برای خارج شدن از سوراخ ریز آن را خدا برای پروانه قرار داده بود

تا به آن وسیله مایعی از بدنش ترشح شود و پس از خروج از پیله به او امکان پرواز دهد .

گاهی اوقات در زندگی فقط به تقلا نیاز داریم.

اگر خداوند مقرر می کرد بدون هیچ مشکلی زندگی کنیم فلج میشدیم ،

به اندازه کافی قوی نمیشدیم

و

هر گز نمی توانستیم پرواز کنیم ...

بانو سه‌شنبه 7 اردیبهشت 1389 ساعت 03:53 ب.ظ

چون شلوغه نمیره؟ باید انقدر بزنیم تا بره؟

بابا بزرگ سه‌شنبه 7 اردیبهشت 1389 ساعت 03:52 ب.ظ

با درود به خدمت همکاران گرامی مخصوصا کسانیکه جانانه تلاش می کنند تا به حق خود برسند. اگر می دانستید در سال ۸۲ با ان همه مستندات کاملا واضح در دست حتی برای مونگولترین مسئول تاریخ جهان ؛ با نهایت تلاشمان (بمدت یک سال تمام بطوریکه حتی امتحان سال بعد را هم از دست دادیم (نمره ام ۳۷۰ در سال فروش سوال)) در یک کشور به ظاهر اسلامی با دادگاهی بنام عدالت علی؛ کوچکترین کاری برای احقاق حق نتوانستیم انجام دهیم ایا جز نفرین کردن کاری برایمان می ماند. امسال جای خود را دارد مسئولین در مدت یک ماه با خیال راحت و فراغ بال برای سوال خرهای دانه درشت رتبه سازی کردند و هیچ مدرکی را بجا نگذاشتند در حالیکه در همین مدت داوطلبان از اضطراب هر ساعت از عمرشان بمدت یکسال می گذشت ...
ای کاش می شد حقیقتی را باز گو کرد.
هیچوقت فراموش نکنید :
در نظامیکه در ان همیشه حق با مسئولین است و مردم عادی همیشه محکوم هستند هیچ امیدی به احقاق حق نیست حتی یک کورسو! در این حکومتها همیشه در ناامیدی بسی ناامیدی است مگر کارد به استخوان برسد!

[ بدون نام ] سه‌شنبه 7 اردیبهشت 1389 ساعت 03:45 ب.ظ

خدایاااااااااااااودلم خیلی گرفته.چیکاااااااااار کنم؟؟؟

امید سه‌شنبه 7 اردیبهشت 1389 ساعت 03:44 ب.ظ

error میده

[ بدون نام ] سه‌شنبه 7 اردیبهشت 1389 ساعت 03:34 ب.ظ

بچه هایی که صبح میگفتید errorمیده چکار کردید بالاخره؟ چکارش کنیم؟

[ بدون نام ] سه‌شنبه 7 اردیبهشت 1389 ساعت 03:34 ب.ظ

اونایی که قبول میشن خواهش میکنم با "دزدا "مطابق شخصیتشون رفتار کنید هر چی فکر میکنم میبینم واقعا نمی تونم یه رتبه ناحق قبول کنم اخه بعضیا چه جوری میتونن به بچه شون نون حروم بدن بهترین سالهای زندگی یه عده از بهترین ادمای جامعه رو هدر دادن .سرنوشت خیلی از ماهارو عوض کردن .اخه چه توجیهی واسه خودشون دارن که میتونن راحت بخوابن بااین همه نفرین که پشته سرشون هست .......اینشاالله بچه هاشون ناقص بشن هیچ وقت اب خوش از گلوشون پایین نره همسراشون معتاد بشن ......مگه غیر از نفرین چکار میتونم بکنم مادرم تو این دوسال خیلی زحمت کشیده دیگه نمی خوام یه لحظه ام اذیتش کنم.اون از من ناراحتتره ..چی فکر می کردم و چی شد..!!خدایا شکرت که جزو متقلبها نیستم

نسل سوخته سه‌شنبه 7 اردیبهشت 1389 ساعت 03:34 ب.ظ


نرودای عزیز!
من در اندیشه ی انگیزه های امروزم.
من در حقیقت یک لبخند می میرم
و با صدای بانوی قصه
باز و باز
پیدا می شوم.
پایان اندوهگین ی دارد این شعر ...
تو چه می دانی یاس ناباوری زنانه ام را
تو همیشه مرد بوده ای.
--------------------------------------

2
دهانم باز بود
صدا اما ...فراری از لحظه ها
نگاه ام در اعصاب صبح روئید
نگاه ام به دیوارها رجعت کرد

-------------------------------------

3

می رهی
می رهم
اتفاق از پهنای روز می گذرد.
تردید در آواز گلویم!
قرن هاست
که بیدار نشده ام.

به بالایی سه‌شنبه 7 اردیبهشت 1389 ساعت 03:30 ب.ظ

جسارتا برا بوگندتون ۲ را پیشنهاد می شه ۱.دوش حمام گرم و نرم ۲.استفاده از به به ۳. استفاده از بو گیر

[ بدون نام ] سه‌شنبه 7 اردیبهشت 1389 ساعت 03:24 ب.ظ

با با بزرگ من دارم گریه می کنم و این ها رو برات تایپ می کنم . بابا بزرگ ممنون که این وب رو راه انداختی من هر ساعت میام چک می کنم ببینم پست جدید نذاشتی . نظر جدید همکار ها چی دادن . بابزرگ من نمی تونم از ایران برم بگو من چی کار کنم ؟؟؟؟ بابا بزرگ به من بگو چی کار کنم ؟؟؟ امسال هیچی نمیارم . بابا بزرگ بگو من چی کار کنم ؟؟؟؟ بابا بزرگ بگو من چی کار کنم . من تموم تجمع ها رو بودم و گزارشش رو اینجا میذاشتم. ولی حالا بایدا انتخاب رشته کنم ؟ هیچ نتیجه ای نداد ؟ این قدر خودم رو کوچیک کردم که حتی جلوی پاستور هم رفتم . خدایا . بابا بزرگ بگو من چی کار کنم . از بوی گند خودم حالم به هم می خوره . بابا بزرگ من حتی نمی تونم مثل تو کسی رو نفرین کنم من به هیچی اعتقاد ندارم . بابا بزرگ بگو من چی کار کنم؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

بانو سه‌شنبه 7 اردیبهشت 1389 ساعت 03:20 ب.ظ

مرسی الی
بچه ها این چرا error میده؟ چکار باید بکنم؟

دکتر خسته سه‌شنبه 7 اردیبهشت 1389 ساعت 03:15 ب.ظ

سلام
آقا یه سوال اگه ثبت نهایی رو تو انتخاب رشته نزنی انتخابات می مونه ؟ که مثلا شب تایید نهایی رو بزنی

اگر نمره خوبی داری حتما پرینت بگیر ممکنه اقا باشی و از رشته زنان قبولت کنند و نتوانی ثابت کنی نزدی از تدامه تحصیل محروم بشی و یا هر رشته ایکه دوست نداری قبول بشوی و نتوانی ثابت کنی که شما انتخاب نکردید . حتما پرینت بگیر

مهرک سه‌شنبه 7 اردیبهشت 1389 ساعت 03:05 ب.ظ


آره لیاقت من بود این بلایی که به سرمون اومد آخه بعد از اون همه اتفاقاتی که توی این مملکت افتاد چه جوری رومون شد بریم جلوی ریاست جمهوری ؟ سرمون رو کردیم زیر برف و هی می گیم که این مساله سیاسی نیست و نباید سیاست رو قاطی مسائل صنفی کرد . ببخشید راجع به خودم می گم نه کس دیگه اما گه خوردم که باز خودم رو گول زدم و توجیه کردم و همچین غلطی کردم . آخه بگین من چی کار کنم . همه خانواده می گن بخون برای سال دیگه . آخه به چه امیدی ؟ با چه تضمینی؟ لابد سال دیگه برای خوندن اطفال باید نمره 500 بیارم . آخه من دردم رو به کی بگم؟

مهرک سه‌شنبه 7 اردیبهشت 1389 ساعت 02:58 ب.ظ


از وقتی موضوع نامه رو فهمیدم تیر خلاص رو خوردم . از تختم پایین نمی یام . نه حمام می رو م و نه می تونم چیزی بخورم . نه می تونم با کسی حرف بزنم فقط می خوابم و وقتی بیدار می شو و همه چیز یادم میاد دوباره می خوابم به هر بدبختی شده . جلوی نهاد ریاست جمهوری به ما ها قول دادن که یه نامه بدن وزارت خونه و انتخاب رشته رو به تعویق بندازن و اول بررسی کنن ببینن ما بدبخت ها به چی اعتراض داریم . همه با کلی ذوق پاستور رو ترک کردیم و بعد از 24 ساعت تازه فهمیدیم توی اون نامه هیچ چیزی نوشته نشده بود راجع به انتخاب رشته . فقط گفتن که همکاری کنید. عمه من هم می تونست همچین نامه ای بده . خدایا ! غلط کردم . توی پاستور پر بود از پیرزن و پیرمرد هایی که از ده های دور افتاده اومدخه بودن نامه هاشون رو بدن ریاست جمهوری . ما از اونها خیلی خیلی احمق تر بودیم . ناسلامتی این همه درس خوندیم . چرا گذاشتیم این جوری بازیمون بدن . خیلی ساده . خیلی احمقانه . آره من تیر خلاص خوردم . درد دندونم داره بیچاره ام می کنه اما مسکن نمی خورم . گور پدر همه مسکن های دنیا ! می خوام از درد بمیرم

ما میریم که از شعورمون که بهش توهین سه‌شنبه 7 اردیبهشت 1389 ساعت 02:55 ب.ظ


زدی تو خال

[ بدون نام ] سه‌شنبه 7 اردیبهشت 1389 ساعت 02:55 ب.ظ

بچه ها من نمیتونم انتخاب رشته کنم. ثبت نهایی نمیشه run time error میده. سناریوی جدیده ؟ کسی مشکل منو نداره؟

[ بدون نام ] سه‌شنبه 7 اردیبهشت 1389 ساعت 02:43 ب.ظ

[ بدون نام ] سه‌شنبه 7 اردیبهشت 1389 ساعت 02:26 ب.ظ

به بابا بزرگ سه‌شنبه 7 اردیبهشت 1389 ساعت 02:22 ب.ظ

بابا بزرگ عزیز تو این روزای سخت وبلاگ شما تنها مسکن برای درد ما بود. واقعا ازت ممنونیم

[ بدون نام ] سه‌شنبه 7 اردیبهشت 1389 ساعت 02:13 ب.ظ

معترضان دستیاری: انتخاب رشته تمدید شود/ وزارت بهداشت: تمدید نمی کنیم
وزارت بهداشت در حالی که معترضین دستیاری در نامه هایی به مراجع مختلف از جمله مجلس، ریاست جمهوری و نظام پزشکی خواستار تعویق انتخاب رشته هستند در اطلاعیه ای نسبت به عدم تمدید فرصت انتخاب رشته آزمون دستیاری تاکید کرد.
به گزارش خبرنگار مهر، مرکز سنجش آموزش پزشکی در اطلاعیه شماره 14 خود اعلام کرده است: "همانگونه که داوطلبین محترم واجد شرایط انتخاب رشته محل دستیاری دوره 37 اطلاع دارند که انتخاب رشته محل تا پایان ساعت 23 امروز سه شنبه مورخ 7/2/89 ادامه دارد لذا انتظار می رود داوطلبینی که هنوز انتخاب رشته محل نکرده اند در اسرع وقت اقدام لازم معمول نمایند و پس از اتمام ساعت و تاریخ فوق زمان انتخاب رشته محل تمدید نخواهد شد."

پیش از این نیز مرکز سنجش آموزش پزشکی وزارت بهداشت اعلام کرده بود با توجه به اختلال و کندی موجود در شبکه اینترنت کشور به کلیه داوطلبان سی و هفتمین دوره آزمون پذیرش دستیار که شرایط انتخاب رشته را دارند اکیداً توصیه می شود در اسرع وقت نسبت به انتخاب رشته / محل و چاپ آن اقدام کرده و آن را به روز آخر موکول نکنند.

این درحالی است که داوطلبان معترض دستیاری از ابتدای هفته جاری در تجمعاتی در برابر مجلس شورای اسلامی، ریاست جمهوری و سازمان نظام پزشکی و همچنین وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی خواستار تعویق فرآیند انتخاب رشته دستیاری تا روشن شدن ابهامات موجود در اعلام نتایج شده اند.

دکتر سید شهاب الدین صدر رئیس کمیسیون بهداشت مجلس و رئیس سازمان نظام پزشکی و علی عباسپور تهرانی فرد رئیس کمیسیون آموزش مجلس در گفتگوهای جداگانه ای خواستار تمدید مهلت انتخاب رشته آزمون دستیاری شده اند.

با وجود اینکه تا ساعت 23 امشب 7 اردیبهشت ماه جاری فرصت زیادی برای انتخاب رشته برای داوطلبان دستیاری باقی نمانده است هنوز موضوعی از سوی وزارت بهداشت به عنوان تمدید و یا ارائه فرصت مجدد به داوطلبان اعلام نشده است.

پیش از این دکتر محققی معاون آموزشی وزارت بهداشت اعتراضات نسبت به رتبه های دستیاری را طبیعی عنوان کرده بود و یادآور شده بود، در صورت اعتراض داوطلبان آنها می توانند پاسخنامه های خود را از مرکز سنجش آموزش پزشکی دریافت کنند و نسبت به صحت رتبه های خود اطمینان کسب کنند.

دکتر بیکار سه‌شنبه 7 اردیبهشت 1389 ساعت 02:11 ب.ظ

من حامله بودم من با فرض اینکه با قبولیم تو دستیاری نمی خوام بچه ای که به دنیا میاد از محبت مادری از شیر مادر از صدای مادر محروم بشه جنینم رو سقط کردم الان هم افسرده نیستم عصبانیم و به فکر گرفتن حقم هستم حق خودم وحق اونایی که هنوز در خواب هستند وفکر می کنند سال دیگه اوضاع بهتر میشه...

رویا سه‌شنبه 7 اردیبهشت 1389 ساعت 02:11 ب.ظ

تازه یه کم آروم شده بودم...حالا که ناچار باید با نا امیدی انتخاب رشته کنم دوباره گریه امونم نمیده... حیف از اون دوسالی که از ته مونده جوونیم رفت

الی سه‌شنبه 7 اردیبهشت 1389 ساعت 02:01 ب.ظ

یه چیزم بگم دیگه برم!!!!!
اونایی که میان اعتراض فکر نکنن می تونن رتبشون رو پس بگیرن
دیگه باید قبول کرد که کاسه ی اینا مشترکه
ما میریم که از شعورمون که بهش توهین شده دفاع کنیم که مسلما ارزشش خیلی بالاتر از رتبه هست
وگرنه گرفتن حق کار یکی دو روز نیست!!!!!!
خواهش می کنم ناامید نشین!!!!!

[ بدون نام ] سه‌شنبه 7 اردیبهشت 1389 ساعت 01:52 ب.ظ

خاک بر سر ایرانی جماعت که غیر از مثل ییرزن ها نفرین کردن هیچ غطی ازش بر نمیاد
/

[ بدون نام ] سه‌شنبه 7 اردیبهشت 1389 ساعت 01:51 ب.ظ

الی2 سه‌شنبه 7 اردیبهشت 1389 ساعت 01:05 ب.ظ

ساعت 4 !!! مکان مهمونی نظام پزشکی!!!!!
اره بانو!!!!
ما کم نمیاریم
من تا وقتی اخرین سلول هام کار میکنن همینجا هستم!!!!اگه ما روی ازادی رو ندیدیم خلاصه یه روز بچه هامون باااااااااااید ببینن!!!!!!
اون موقع روح ما در ارامش خواهد بود!!!!

[ بدون نام ] سه‌شنبه 7 اردیبهشت 1389 ساعت 01:00 ب.ظ

بانو جان، میخوای چه کار کنی؟ حاضری تو شهر کوچیک رشته ای که دوست نداری بخونی و همین بلا واسه امتحان بورد و طرح و .... سرت بیاد؟ من میخوام برم جایی که اگه حرمت ایرانی بودنم رو نگه نمیدارند، لااقل به انسان بودنم توهین نکنند.

[ بدون نام ] سه‌شنبه 7 اردیبهشت 1389 ساعت 12:55 ب.ظ

بچه های.دمتون گرم/کوتاه نینایید.

بانو سه‌شنبه 7 اردیبهشت 1389 ساعت 12:44 ب.ظ

ما سالها زحمت کشیدیم چون میخواستیم شهروند درجه یک باشیم. حالا مملکت خودمون و بذاریم بریم یه جای دیگه دنیا که حتی شهروند نباشیم؟ مهاجر باشیم؟
من نمیتونم قبول کنم اینجا کشور منه اگه اینجا جامون نیست بس هیچ جا نیست
منم کوتاه نمیام

آخرالزمان سه‌شنبه 7 اردیبهشت 1389 ساعت 12:41 ب.ظ

من هم هنوز انتخاب رشته نکردم زیاد هم به حرفای محققی یابو فکر نکنین از کجا معلوم که 2500 نفر انتخاب رشته کردن.اینا همش جنگ روانیه که بجای اعتراض تا دیر نشده برین انتخاب رشته بکنین.من هم اعتقاد دارم که تو انتخاب رشته هم تقلب میشه و این افزایش ظرفیت رشته های لوکس فقط برای نخودیا و رتبه خرها منظور میشه.
با بانو کاملا موافقم بیشترین چیزی که آدم رو آزار میده همین ناامنیه.پدر خود من40 سال پیش بدون پارتی از یه روستای دورافتاده فقط با درس خوندن بورس تحصیل تو فرانسه و سوربن گرفته بود ولی آلان من تو کشور خودم هم جایی برای ادامه تحصیل ندارم...

الی 2 به بالایی سه‌شنبه 7 اردیبهشت 1389 ساعت 12:23 ب.ظ

خوب!!!!
اخه عقل مردم به چشمشونه!!!!!
والا ما این چند روزه به هر کی از دور و بریها گفتیم تقلب شده همه با تعجب و نا باوری به ما چشم دوختن
اما اون موقع که امتحان رو خانم وزیر باطل کردن اخی !اخی! همه بلند بود!!!!!
بد جور دست رو دلم گذاشتی!!!فکر نکنم تو دوران تحصیلی پزشکی کسی به اندازه ی من تحقیر شده باشه!!!
این امتحان رزیدنتی رو واقعا از سر غیرت دادم!!!1

[ بدون نام ] سه‌شنبه 7 اردیبهشت 1389 ساعت 12:16 ب.ظ


من یکسال تمام از تفریحاتم گذشتم؛یکسال عمرم رو گذاشتم؛به این راحتیا کوتاه نمیام!!!!!!!!

اگه قرار بود از این مملکت برم ؛یکسال قبل می رفتم
!!!!!!!!!!

به شعورمون توهین شده ؛همه مارو احمق فرض کردن؛ من یکی کوتاه نمیام!

حتما باید کتک بخوریم یا زندون بریم سه‌شنبه 7 اردیبهشت 1389 ساعت 12:13 ب.ظ



بنده خدا من وتو را با روشی به مراتب بد تر از کتک خوردن و زندان رفتن سالها است که تحقیر می کنند

[ بدون نام ] سه‌شنبه 7 اردیبهشت 1389 ساعت 12:10 ب.ظ


معاون آموزشی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با اشاره به پایان مهلت انتخاب رشته آزمون دستیاری در ساعت 23 روز سه‌شنبه هفتم اردیبهشت، گفت: مهلت انتخاب‌ رشته آزمون دستیاری تمدید نمی‌شود.

دکتر محمد علی محققی، در گفت‌وگو با خبرنگار صنفی آموزشی خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، اظهار کرد: همیشه به این مرحله آزمون که می‌رسیم مراجع حقیقی و حقوقی تقاضاهایی دارند که به تقاضاهای آنها رسیدگی و در صورت ضرورت مهلت انتخاب رشته تمدید می شود، ولی در شرایط فعلی ضرورتی برای تمدید انتخاب رشته احساس نمی‌شود.

وی با بیان اینکه در شرایط فعلی نسبت به شرایط مشابه دوره قبل در بحث انتخاب رشته جلو هستیم، اظهار کرد: روند انتخاب رشته کاملا عادیست و نیازی به تمدید احساس نمی‌شود، بنابراین از داوطلبان تقاضا داریم در مهلت باقیمانده انتخاب رشته را انجام و در صورت داشتن تقاضا، تقاضاهای آنها نیز بررسی می‌شود.

وی درخصوص خواسته داوطلبان مبنی بر اعلام اسامی نفرات برتر آزمون، گفت: شخصا هیچ اشکالی در انتشار اطلاعات نمی‌بینم اما قانونا نمرات و اطلاعات داوطلبان محرمانه است و ما نیز باید در این رابطه امین باشیم، اما اگر به عنوان اقدام تشویقی قصد باشد که این اسامی منتشر شود، بررسی صورت می‌گیرد اما در واقع در نتایج ابهامی وجود ندارد که با این کار شفافیت ایجاد شود.

وی با اشاره به توزیع دانشگاهی نفرات صد نفر اول آزمون دستیاری، تصریح کرد: بیشتر افراد در این محدوده دانش آموختگان دانشگاه علوم پزشکی تهران هستند که در دوره قبل هم وضعیت به همین گونه بوده است. بنابراین در این زمینه تفاوت ماهوی میان این دوره با دوره های قبل وجود ندارد.

محققی با بیان اینکه بیش از 50 درصد رتبه‌های اول دانش آموختگان دانشگاه‌های تیپ یک هستند، اظهار کرد: البته در این میان داوطلبان دانشگاه‌های دیگری که در تیپ‌های 2 و 3 قرار دارند هم دیده می‌شود که این موضوع کاملا طبیعی است.

به گزارش ایسنا، وی با اشاره به اعتراض داوطلبان به نتایج اولیه، گفت: برخی از داوطلبان در فضای فعلی در بیان و انتقال اعتراضات افراط کرده و موجب التهاب در زمان انتخاب رشته شدند، با این وجود ما به تمام تقاضاهای آنها پاسخ داده و پاسخ نامه‌ها را در اختیار آنان قرار داده‌ایم و همچنین به مرکز سنجش اموزش پزشکی عنوان شده است که به همه سوالات و ابهامات شخصی داوطلبان پاسخ داده شود.

معاون آموزشی وزارت بهداشت در خاتمه خاطرنشان کرد: اگر داوطلبی در زمینه سهمیه و انتخاب رشته ابهامی داشته باشد می‌تواند به دبیرخانه آموزش پزشکی و مرکز سنجش مراجعه کند ، تلاشمان این است که هیچ ابهامی را بدون پاسخ نخواهیم گذاشت و حتی انتقادهایی که از دایره اخلاقی خارج شده را در این مدت تحمل و سعی کردیم فضا را آرام کنیم

[ بدون نام ] سه‌شنبه 7 اردیبهشت 1389 ساعت 12:03 ب.ظ


کارنامه اولیه که فاجعه بود ؛منتظر فاجعه ای بزرگتر

در کارنامه نهایی باشید !!!!!!!!!!!!!!

هر چی سرمون بیاد حقمونه !

[ بدون نام ] سه‌شنبه 7 اردیبهشت 1389 ساعت 12:01 ب.ظ

بابا بزرگ
با رتبه ۳۷۰ محروم به چی می شه فکر کرد؟

الی 2 سه‌شنبه 7 اردیبهشت 1389 ساعت 11:56 ق.ظ

من فکر کنم اقای حسینی روانشناس باشن.
ولی حرفاش اصلا شامل حال ما نمیشه
حال ما خراب تر از این حرفاست
خدا به هممون رحم کنه!!!!!!
چطوری میخوایم تاب بیاریم؟؟؟؟

[ بدون نام ] سه‌شنبه 7 اردیبهشت 1389 ساعت 11:51 ق.ظ

[ بدون نام ] سه‌شنبه 7 اردیبهشت 1389 ساعت 11:50 ق.ظ

از این سایت هم پی گیر برنامه های بچه های معترض باشید:

http://www.dastyar88-admin.blogspot.com

ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد