خانه پزشک

اللَّهُمَّ صَلِّ عَلَى مُحَمَّدٍوَآلِ مُحَمَّد لعنت خدابرسوال فروشان وحامیانشان اللَّهُمَّ صَلِّ عَلَى مُحَمَّدٍوَآلِ مُحَمَّدٍ

خانه پزشک

اللَّهُمَّ صَلِّ عَلَى مُحَمَّدٍوَآلِ مُحَمَّد لعنت خدابرسوال فروشان وحامیانشان اللَّهُمَّ صَلِّ عَلَى مُحَمَّدٍوَآلِ مُحَمَّدٍ

پیگیری تخلفات آزمون دستیاری در مجلس؛ اعلام صحت آزمون مجدد

 

اللَّهُمَّ صَلِّ عَلَى مُحَمَّدٍ وَ آلِ مُحَمَّد 

  

لعنت خدا بر سوال فروشان و حامیانشان و تمام کسانیکه سعی درلاپوشانی این پرونده ها دارند

اللَّهُمَّ صَلِّ عَلَى مُحَمَّدٍ وَ آلِ مُحَمَّدٍ

 ====================================================

غریبه ........ و توکل به خدا
این هم تقدیم به شما برای حوصلت از طرف غریبه یا همون مجتبی از همشهریمون دکتر شریعتی :

مرا کسی نساخت، خدا ساخت، نه آنچنان که کسی می خواست که من کسی نداشتم. کسم خدا بود، کس بی کسان. در باغ بی برگی زادم و در ثروت فقر غنی گشتم و از چشمه ایمان سیراب شدم و در هوای دوست داشتن دم زدم و در آرزوی آزادی سر برداشتم و در بالای غرور قد کشیدم و از دانش طعامم دادند و از شعر شرابم نوشاندند و از مهر نوازشم کردند تا : حقیقت دینم شد و راه رفتنم و خیر حیاتم شد و کار ماندنم و زیبایی عشقم شد و بهانه زیستنم! » 
===============================================  

 محسنی بندپی به مهر خبر داد:  

پیگیری تخلفات آزمون دستیاری در مجلس/ اعلام صحت آزمون مجدد
عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی با اشاره به پیگیری تخلفات آزمون دستیاری سال 88 گفت: اعضای کمیسیون در مورد آزمون مجدد پیگیر شده اند و وزارت بهداشت اعلام کرد که آزمون با نهایت دقت انجام شده است.
انوشیروان محسنی بندپی در گفتگو با خبرنگار مهر افزود: ما پیگیری کرده ایم و وزارت بهداشت به ما اعلام کرد که آزمون مجدد دستیاری در 13 اسفند ماه 88 با نهایت دقت برگزار شده است.

وی در مورد پیگیری تخلفات آزمون دستیاری سال 88 یادآور شد: کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی پیگیر این موضوع است و علاوه بر آن کمیسیون اصل 90 مجلس نیز این موضوع را پیگیری می کند.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: البته وزارتخانه های بهداشت و اطلاعات هم در این مورد در حال پیگیری تخلفات هستند.
سی و هفتمین دوره آزمون پذیرش دستیار تخصصی صبح پنجشنبه 29 بهمن ماه 88 با حضور 16 هزار و 648 داوطلب در 34 حوزه امتحانی و 25 رشته تخصصی برگزار شد که وزارت بهداشت پس از بررسی اعتراضات داوطلبان اعلام کرد: در بررسی اعتراضات و شکایات برخی از داوطلبین پس از برگزاری آزمون و وارد دانستن برخی از آنها به دستور وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی سی هفتمین دوره آزمون پذیرش دستیار تخصصی ابطال شد. آزمون مجدد 13 اسفند برگزار شد.  

 ============================================
  نائب رئیس کمیسیون بهداشت
هیچ شکایتی درباره تقلب در آزمون دستیاری 13 اسفند نبوده است
خبرگزاری فارس: نائب رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس گفت: تاکنون هیچ گزارش و شکایتی مبنی بر تقلب و تخلف در آزمون دستیاری 13 اسفند نبوده است و اکثر داوطلبان اظهار رضایت کرده‌اند.
حسینعلی شهریاری در گفت‌و‌گو با خبرنگار اجتماعی فارس، افزود: امتحان دستیاری مجدد روز پنجشنبه 13 اسفند برگزار شد و تاکنون هیچ گزارشی به ما نرسیده است که گروهی از داوطلبان از نحوه برگزاری این آزمون شکایت و اعتراضی........

 این آزمون شکایت و اعتراضی داشته باشند و مسئولان وزارت بهداشت نیز از سلامت و امنیت کامل این آزمون خبر داده‌اند.
وی درباره کیفیت سؤالات آزمون دستیاری امسال با توجه به زمان کوتاه عملیات اجرایی آن گفت:‌ برخی از داوطلبان آزمون دستیاری گفته‌‌اند که سؤالات سخت بوده است اما چه سؤالات سخت بوده باشد و چه آسان فرقی نمی کند چون برای همه یکسان است و تأثیری در روند برگزاری آزمون و سلامت آن ندارد.
وی ادامه داد: با توجه به اینکه سال‌های زیادی از برگزاری آزمون دستیاری در کشور گذشته است به طور طبیعی ممکن است برخی سؤالات مشابه در آزمون‌های دستیاری سال‌های مختلف وجود داشته باشد، درست هم این است که مانند کنکور مخزن سؤالات آزمون دستیاری داشته باشیم.
نائب رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس گفت: درباره طراحان سؤالات آزمون دستیاری نیز ظاهراً با توجه به محدودیت زمانی و با توجه به اینکه می‌خواستند ضریب ایمنی بالاتی داشته باشند، تعداد طراحان سؤال نسبت به سالهای قبل کمتر بوده است.
وی درباره رسیدگی به تخلفات متقلبان آزمون دستیاری قبلی که باطل شد، نیز گفت: قوه قضائیه موضوع را پیگیری می‌کند و امیدواریم این بار با برخورد قاطعانه به همه متخلفان ریشه تخلف و تقلب در آزمون دستیاری برای همیشه خشکانده شود.
آزمون دستیاری امسال بار اول 29 بهمن امسال برگزار شد اما دو روز بعد وزیر بهداشت اعلام کرد که به علت لو رفتن تعدادی از سؤالات این آزمون، قبل از برگزاری امتحان، این ‌آزمون باطل است و بعد از مدتی زمان برگزار مجدد آزمون دستیاری امسال از سوی وزارت بهداشت 13 اسفند اعلام شد.
بر اساس گزارش مسئولان وزارت بهداشت، در آزمون دستیاری امسال حدود 16 هزار و 600 نفر شرکت کرده‌اند که حدود 1700 نفر آنها پذیرفته می‌شوند.
آزمون دستیاری آزمونی است که طی آن پزشکان عمومی با گذراندن آن به دوره دستیاری رشته‌های تخصصی پزشکی وارد می‌شوند و بعد از 3 تا 5 سال به عنوان پزشک متخصص فارغ التحصیل می‌شوند.
  


===================================================== 

مرکز سنجش پزشکی اعلام کرد:
انتشار کلید آزمون دستیاری/ مهلت اعتراض داوطلبان تا 17 اسفند
مرکز سنجش آموزش پزشکی کلید سئوالات آزمون دستیاری دوره سی و هفتم را منتشر کرد و داوطلبان تا پایان وقت اداری روز 17 اسفند فرصت دارند به صورت اینترنتی اعتراضات خود را ارسال کنند.
به گزارش خبرنگار مهر، کلید سئوالات چهار دفترچه A و B و C و D در سایت مرکز سنجش آموزش پزشکی منتشر شده است و داوطلبان می توانند به کلید سئوالات دسترسی داشته باشند.

داوطلبان با استفاده از کد رهگیری می توانند فرم اعتراض به سئوالات را دریافت کنند و تا پایان وقت اداری روز دوشنبه 17 اسفند آن را به صورت اینترنتی تکمیل کرده و ارسال کنند.

سی و هفتمین دوره آزمون پذیرش دستیار تخصصی صبح پنجشنبه 29 بهمن ماه 88 با حضور 16 هزار و 648 داوطلب در 34 حوزه امتحانی و 25 رشته تخصصی برگزار شد که وزارت بهداشت پس از بررسی اعتراضات داوطلبان اعلام کرد: در بررسی اعتراضات و شکایات برخی از داوطلبین پس از برگزاری آزمون و وارد دانستن برخی از آنها به دستور وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی سی هفتمین دوره آزمون پذیرش دستیار تخصصی ابطال شد. آزمون مجدد 13 اسفند برگزار شد.  


 ========================================================
  

مشاور وزیر بهداشت
تلفن و پست الکترونیک شکایات داوطلبان آزمون دستیاری اعلام شد
خبرگزاری فارس: مشاور وزیر بهداشت شماره تلفن و پست الکترونیک شکایات و انتقادات داوطلبان آزمون دستیاری را اعلام کرد و گفت: معترضان تا پایان وقت اداری دوشنبه برای اعتراض فرصت دارند.
عباس زارع نژاد در گفت‌و‌گو با خبرنگار اجتماعی فارس، افزود: شماره تلفن 88364373 حراست وزارت بهداشت و پست الکترونیک
dhm@behdasht.gov.ir و همچنین سایت مرکز سنجش آموزش پزشکی وزارت بهداشت از صبح امروز تا پایان وقت اداری دوشنبه برای اعلام هر گونه اعتراض به آزمون دستیاری امسال فعال هستند.
وی گفت: کلید سؤالات آزمون دستیاری نیز بر روی سایت مرکز سنجش آموزش پزشکی قرار گرفته است.
وی ادامه داد: تاکنون هیچ شکایتی در مورد امنیت و سلامت آزمون دستیاری 13 اسفند نداشته‌ایم اما ممکن است اعتراضاتی به نوع سؤالات آزمون باشد که از این طریق به وزارت بهداشت منتقل می‌شود.
به گزارش فارس، به نقل روابط عمومی وزارت بهداشت، سایت مرکز سنجش آموزش پزشکی، وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی نیز فرم اعتراض به سؤالات آزمون دستیاری را در سایت خود قرار داده و تا پایان وقت اداری دوشنبه 17 اسفند روی این سایت به آدرس sanjeshp.ir فعال است. داوطلبان می‌توانند با مراجعه به سایت مرکز سنجش و با وارد کردن کدرهگیری اعتراض خود را ارسال کنند.
همچنین داوطلبان می‌توانند برای مشاهده کلید اولیه سؤالات آزمون دستیاری با انتخاب نوع دفترچه نوع‌هایA،B،C،D به سایت مرکز سنجش به نشانی
http://sanjeshp.ir/Dastyar37 مراجعه کنند.
به گزارش فارس، سی‌وهفتمین دوره آزمون دستیاری تخصصی بالینی پزشکی با رقابت بیش از 16 هزار داوطلب روز پنجشنبه 13 اسفند در سراسر کشور برگزار شد.

نظرات 316 + ارسال نظر
houses gulf یکشنبه 8 اسفند 1400 ساعت 07:06 ب.ظ https://www.houses-gulf.com

شرکة تنظیف مکیفات ببریدة ، المکیفات تکون من أهم الاجهزة الکهربائیة التی تحتاج لتنظیف واعتناء لتکون نظیفة، لأن عدم الاهتمام بتنظیف المکیف یؤدی لتوقفه عن العمل، ولذلک یبحث کل من الأشخاص التی یمتلکون مکیفات عن شرکات کبرى متخصصة بالمجال ولکی تساعدهم فی تنظیف المکیف وفی صیانته لزیادة کفائته لحمایته من الأعطال.

ولذلک نقدم إلیکم عزیزی العمیل شرکة تنظیف مکیفات ببریدة فهی تکون واحدة من أوائل الشرکات بشهادة عملائها الکرام حیث یتوفر لدینا الکثیر من الإمکانیات التی نستخدمها والتی یتم من خلالها تنظیف المکیف والآن للحصول على أفضل خدمة فقم سیدی العمیل بالمبادرة بالتواصل بشرکتنا لأنها من أفضل واکفی الشرکات فی تنظیف المکیفات.

هل تعانی سیدی العمیل من بطئ جهاز المکیف بسبب تراکم الاتساخات والأتربة وتحتاج لشرکات رائدة ومتخصصة فی أعمال التنظیف لتستمتع بالهواء البارد فینصح بالاستعانة بشرکة تنظیف مکیفات ببریدة فتتمیز بکونها الأکفأ والأفضل فی غسیل وتنظیف جمیع المکیفات، ولها خبرة أیضا طویلة بعملیة الصیانة وإصلاح الأعطال والفک والترکیب والنقل، ولذلک لا تبحث کثیرا لأن شرکة منازل الخلیج من أوائل الشرکات وعملت لتوفر لعملائها أفضل نظافة للتکیف وتضمن بأن خدماتها تقدمها بأعلى احترافیة فیسعدنا أن تتواصلون بنا بأسرع وقت للاستمتاع بالخدمات الممیزة المقدمة لکم .

بسبب الحرارة المرتفعة والعالیة یتوقف المکیف عن أداء عمله ویعانی أصحاب المکان من الشوب ویبحثون عن شرکة تکون رائدة فی تنظیف وصیانة المکیفات التعامل معها، ولذلک سیدی العمل لا تقلق لأننا نقدم شرکة تنظیف مکیفات ببریدة فتکون من أکبر وأکفأ الشرکات.

وعملت من فترة قصیرة ومنذ عملت وأصبح لها شهرة وصیت وشعبیة وأصبح لها اسم رانن بأنحاء بریدة وضواحیها نظرا للأعمال الممیزة التی تقدمها للعملاء، والآن لا تقلق من توقف المکیف واستعین فورا بنا حیث لدینا فریق کامل من الفنیین والخبراء والمهندسین التی یتمیزون بخبرتهم الکبیرة وحاصلین على أکبر وأعلى الشهادات.
<a href="https://www.houses-gulf.com/%d8%b4%d8%b1%d9%83%d8%a9-%d8%aa%d9%86%d8%b8%d9%8a%d9%81-%d9%85%d9%83%d9%8a%d9%81%d8%a7%d8%aa-%d8%a8%d8%a8%d8%b1%d9%8a%d8%af%d8%a9/" rel="nofollow ugc">شرکة تنظیف مکیفات ببریدة</a>

OlegSam شنبه 5 فروردین 1396 ساعت 12:52 ب.ظ

MnjeJED پنج‌شنبه 19 اسفند 1395 ساعت 04:45 ق.ظ http://лабок.рф

http://xn--80ac1abr.xn--p1ai/gigantskie-monstry-zhivshie-kogda-to-na-zemle Гигантские мостры

ArmandoDon شنبه 25 دی 1395 ساعت 10:04 ق.ظ

Добрый день.
Думаю заказать ряд картинок для распространения в социальных сетях. Для этого хотелось бы применить эффект сверх скоростной видеосъёмки.
В кадре разместить лого организации.
Предполагаю, ее будут в сети пересылать друг другу из-за "прикольности" фотографий, а при этом будет работать логотип.
Питание видеокамеры: <a href=http://www.sedatec.ru/>http://www.sedatec.ru</a>. Фантомы phantoms.
o.l.egv.it.a.l.i.ev.i.c.h1.2.34.5@gmail.com

easmrabohanan شنبه 13 تیر 1394 ساعت 04:54 ق.ظ http://www.takwaclwn.com

المجموعة المثالیة لنقل الاثاث وخدمات غسیل الخزانات مع التعقیم تنظیف المنازل والشقق والفلل والقصور وغسیل الکنب والسجاد ومکافحة الحشرات بالمدینة المنورة
المجموعة المثالیة لنقل الاثاث وخدمات غسیل الخزانات مع التعقیم تنظیف المنازل والشقق والفلل والقصور وغسیل الکنب والسجاد ومکافحة الحشرات بالمدینة المنورة
https://www.youtube.com/watch?v=N__CmrVRmtM]غسیل خزانات بالمدینة المنورة
https://www.youtube.com/watch?v=sXsijniicNM]غسیل شقق بالمدینة المنورة
https://www.youtube.com/watch?v=H3UPKBp_pn4]شرکة نقل اثاث بالمدینة المنورة
https://www.linkedin.com/pub/%D8%AA%D9%86%D8%B8%D9%8A%D9%81-%D9%85%D9%86%D8%A7%D8%B2%D9%84-%D8%A8%D8%A7%D9%84%D9%85%D8%AF%D9%8A%D9%86%D8%A9-%D8%A7%D9%84%D9%85%D9%86%D9%88%D8%B1%D8%A9/a2/331/799]شرکة تنظیف منازل بالمدینة المنورة
https://www.youtube.com/watch?v=OYyKjZbbfWA]شرکة مکافحة حشرات بالمدینة المنورة
https://vimeo.com/123451347]شرکة مکافحة حشرات بالمدینة المنورة
https://vimeo.com/108710402]شرکة مکافحة حشرات بالمدینة المنورة
https://www.linkedin.com/pub/%D9%86%D9%82%D9%84-%D8%B9%D9%81%D8%B4-%D8%A7%D9%84%D9%85%D8%AF%D9%8A%D9%86%D8%A9-%D8%A7%D9%84%D9%85%D9%86%D9%88%D8%B1%D8%A9/94/255/9a0]شرکة نقل اثاث بالمدینة المنورة
https://www.pinterest.com/gegeelasmr/%D8%B4%D8%B1%D9%83%D8%A9-%D9%85%D9%83%D8%A7%D9%81%D8%AD%D8%A9-%D8%AD%D8%B4%D8%B1%D8%A7%D8%AA-%D8%A8%D8%A7%D9%84%D9%85%D8%AF%D9%8A%D9%86%D8%A9-%D8%A7%D9%84%D9%85%D9%86%D9%88%D8%B1%D8%A9-0552692371/]شرکة مکافحة حشرات بالمدینة المنورة
https://www.youtube.com/watch?v=mJcxewcWVQo]غسیل وتعقیم خزانات بالمدینة المنورة
http://www.dailymotion.com/video/x2h4o3p]نقل عفش بالمدینة المنورة
http://www.takwaclean.com/%D9%86%D8%B8%D8%A7%D9%81%D8%A9-%D8%B9%D8%A7%D9%85%D8%A9]شرکة غسیل شقق وفلل بالمدینة المنورة
http://www.takwaclean.com/%D9%85%D9%83%D8%A7%D9%81%D8%AD%D8%A9-%D8%AD%D8%B4%D8%B1%D8%A7%D8%AA]مکافحة حشرات بالمدینة المنورة
http://www.takwaclean.com/%D9%86%D8%B8%D8%A7%D9%81%D8%A9-%D8%B9%D8%A7%D9%85%D8%A9]شرکة تنظیف منازل بالمدینة المنورة
http://www.takwaclean.com/%D8%BA%D8%B3%D9%8A%D9%84-%D9%88-%D8%AA%D9%86%D8%B8%D9%8A%D9%81]غسیل کنب بالمدینة المنورة
http://www.takwaclean.com/%D8%BA%D8%B3%D9%8A%D9%84-%D9%88-%D8%AA%D9%86%D8%B8%D9%8A%D9%81]تنظیف خزانات بالمدینة المنورة
https://www.youtube.com/watch?v=o3u3sbilyqw]شرکة نقل اثاث بالمدینة المنورة
http://www.takwaclean.com/%D9%86%D9%82%D9%84-%D8%B9%D9%81%D8%B4]شرکة نقل اثاث بالمدینة المنورة
https://www.youtube.com/watch?v=2wzKmHy0GoQ]متخصصون نقل الاثاث بالمدینة المنورة
http://www.dailymotion.com/video/x24ggg6_%D8%B4%D8%B1%D9%83%D8%A9-%D9%86%D9%82%D9%84-%D8%B9%D9%81%D8%B4-%D8%A8%D8%A7%D9%84%D9%85%D8%AF%D9%8A%D9%86%D8%A9-%D8%A7%D9%84%D9%85%D9%86%D9%88%D8%B1%D8%A9-0552692371-%D8%A7%D9%84%D9%85%D8%AB%D8%A7%D9%84%D9%8A%D8%A9_auto]شرکة نقل عفش بالمدینة المنورة
https://vimeo.com/103416430]شرکة غسیل الخزانات بالمدینة المنورة
http://www.dailymotion.com/video/x23yjqt_%D8%B4%D8%B1%D9%83%D8%A9-%D8%BA%D8%B3%D9%8A%D9%84-%D9%88%D8%AA%D9%86%D8%B8%D9%8A%D9%81-%D8%AE%D8%B2%D8%A7%D9%86%D8%A7%D8%AA-%D8%A8%D8%A7%D9%84%D9%85%D8%AF%D9%8A%D9%86%D8%A9-%D8%A7%D9%84%D9%85%D9%86%D9%88%D8%B1%D8%A9-0552692371-%D8%A7%D9%84%D9%85%D8%AB%D8%A7%D9%84%D9%8A%D8%A9_webcam]شرکة غسیل وتنظیف الخزانات بالمدینة المنورة
https://www.youtube.com/watch?v=g2ReW1ikx8Y]غسیل خزانات بالمدینة المنورة
https://www.youtube.com/watch?v=Xq-dWpGnHgo]افضل مغاسل الکنب بالمدینة المنورة
https://www.youtube.com/watch?v=VLp-R3h_t4U]غسیل کنب بالمدینة البمنورة
https://www.youtube.com/watch?v=Iz9tZRj-vSo]غسیل سجاد بالمدینة المنورة
http://www.dailymotion.com/video/x1eecbo_%D8%BA%D8%B3%D9%8A%D9%84-%D8%A7%D9%84%D9%83%D9%86%D8%A8-%D9%88%D8%A7%D9%84%D8%B3%D8%AC%D8%A7%D8%AF0552692371-%D8%A8%D8%A7%D8%AD%D8%AF%D8%AB-%D8%A7%D9%84%D9%85%D9%83%D8%A7%D8%A6%D9%86-%D9%88%D8%A7%D9%84%D9%85%D9%88%D8%A7%D8%AF-%D8%A8%D8%A7%D9%84%D9%85%D8%AF%D9%8A%D9%86%D8%A9-%D8%A7%D9%84%D9%85%D9%86%D9%88%D8%B1%D8%A9-%D9%88%D9%8A%D9%86%D8%A8%D8%B9_tech]شرکة غسیل کنب بالمدینة المنورة
http://www.dailymotion.com/video/x23ym2o_%D8%B4%D8%B1%D9%83%D8%A9-%D8%BA%D8%B3%D9%8A%D9%84-%D9%88%D8%AA%D9%86%D8%B8%D9%8A%D9%81-%D9%83%D9%86%D8%A8-%D9%88%D8%B3%D8%AC%D8%A7%D8%AF-%D8%A8%D8%A7%D9%84%D9%85%D8%AF%D9%8A%D9%86%D8%A9-%D8%A7%D9%84%D9%85%D9%86%D9%88%D8%B1%D8%A9-0550617882-%D9%85%D8%AC%D9%85%D9%88%D8%B9%D8%A9-%D8%A7%D9%84%D8%AA%D9%82%D9%88%D9%89_webcam]مغسلة غسیل کنب بالمدینة المنورة
https://www.youtube.com/watch?v=0icbDFy4h8Y]شرکة غسیل شقق بالمدینة المنورة
http://www.dailymotion.com/video/x2in9bp]شرکة تنظیف منازل بالمدینة المنورة
https://www.youtube.com/watch?v=sXsijniicNM]شرکة غسیل فلل بالمدینة المنورة
https://www.youtube.com/watch?v=nB0jPS1Vn-A]شرکة غسیل وتنظیف البیوت بالمدینة المنورة
https://www.youtube.com/watch?v=yG1_EUgEjd0]شرکة نظافة شقق بالمدینة المنورة
https://www.youtube.com/watch?v=OYyKjZbbfWA]شرکة مکافحة حشرات بالمدینة المنورة
http://www.dailymotion.com/video/x1eebo6_%D8%B4%D8%B1%D9%83%D8%A9-%D9%85%D9%83%D8%A7%D9%81%D8%AD%D8%A9-%D8%AD%D8%B4%D8%B1%D8%A7%D8%AA-0552692371%D9%88%D9%82%D9%88%D8%A7%D8%B1%D8%B6-%D8%A8%D8%A7%D9%84%D9%85%D8%AF%D9%8A%D9%86%D8%A9-%D8%A7%D9%84%D9%85%D9%86%D9%88%D8%B1%D8%A9-%D9%88%D9%8A%D9%86%D8%A8%D8%B9-%D9%88%D8%A7%D9%84%D8%AE%D8%A8%D8%B1-%D8%A7%D8%A8%D8%A7%D8%AF%D8%A9-%D8%A7%D9%84%D8%A8%D9%82-%D9%88%D8%A7%D9%84%D9%81%D8%A6%D8%B1%D8%A7%D9%86-%D9%83%D8%A7%D9%84%D8%AA%D9%83%D8%B3_webcam]شرکة مکافحة حشرات بالمدینة المنورة
https://vimeo.com/108707229]افضل شرکة مکافحة حشرات بالمدینة المنورة
https://www.youtube.com/watch?v=9mdMvuSynHM]شرکة مکافحة حشرات بالمدینة المنورة
https://www.youtube.com/watch?v=tEBQqNQd0rU]مکافحة الحشرات للشرکات بالمدینة المنورة
http://www.dailymotion.com/video/x256avz_%D8%B4%D8%B1%D9%83%D8%A9-%D9%85%D9%83%D8%A7%D9%81%D8%AD%D8%A9-%D8%AD%D8%B4%D8%B1%D8%A7%D8%AA-%D8%A8%D8%A7%D9%84%D9%85%D8%AF%D9%8A%D9%86%D8%A9-%D8%A7%D9%84%D9%85%D9%86%D9%88%D8%B1%D8%A9-0552692371-%D8%A7%D8%A8%D8%A7%D8%AF%D8%A9-%D8%A7%D9%84%D8%A8%D9%82-%D8%A7%D9%84%D9%81%D8%A6%D8%B1%D8%A7%D9%86-%D8%A7%D9%84%D9%86%D9%85%D9%84-%D8%A7%EF%BB%BB%D8%A8%D9%8A%D8%B6-%D9%83%D8%A7%D9%84%D8%AA%D9%83%D8%B3_webcam]شرکة مکافحة البق بالمدینة المنورة
https://www.youtube.com/watch?v=gG9Pw987YOs]مکافحة النمل الابیض بالمدینة المنورة
https://www.youtube.com/watch?v=b8Bdku8Y7ko]مکافحة النمل الابیض بالمدینة المنورة
https://www.youtube.com/watch?v=8q-BlqJ61Ds]تسلیک مجارى بالمدینة المنورة
https://www.youtube.com/watch?v=fGCISq8YSLc]شراء الاثاث المستعمل بالمدینة المنورة 0552692371
https://www.youtube.com/watch?v=Arse17D0fAc]شراء الاثاث المستعمل بالمدینة المنورة
https://www.youtube.com/watch?v=3-DFsP9k6eQ]غسیل کنب المدینة المنورة
https://www.youtube.com/watch?v=VzT2VCxjR1I]تسلیک مجارى
https://www.youtube.com/watch?v=VzT2VCxjR1I]تسلیک مجارى
http://www.dailymotion.com/video/x2cjn4s_%D8%B4%D8%B1%D9%83%D8%A9-%D8%AA%D8%B3%D9%84%D9%8A%D9%83-%D9%85%D8%AC%D8%A7%D8%B1%D9%89-%D8%A8%D8%A7%D9%84%D9%85%D8%AF%D9%8A%D9%86%D8%A9-%D8%A7%D9%84%D9%85%D9%86%D9%88%D8%B1%D8%A9-0532805045_lifestyle]شرکة تسلیک مجارى
https://www.youtube.com/watch?v=uX0KTMkPzAc]شرکة تسلیک مجارى
https://www.youtube.com/watch?v=w7VxtGzwTvM]شرکة کشف تسربات المیاة بالمدینة المنورة
https://www.youtube.com/watch?v=OhcpBDIQ1W0]شرکة دهان عازل للاسطح بالمدینة المنورة
https://www.youtube.com/watch?v=-UYiVXWwyKc]دهان عازل للخزانات بالمدینة المنورة

https://www.youtube.com/watch?v=fGCISq8YSLc]شراء وبیع الاثاث المستعمل بالمدینة المنورة
https://www.youtube.com/watch?v=Arse17D0fAc]شراء الاثاث والعفش المستعمل بالمدینة المنورة
http://www.dailymotion.com/video/x23ynbh_%D8%B4%D8%B1%D8%A7%D8%A1-%D8%A7%EF%BB%BB%D8%AB%D8%A7%D8%AB-%D9%88%D8%A7%D9%84%D8%B9%D9%81%D8%B4-%D8%A7%D9%84%D9%85%D8%B3%D8%AA%D8%B9%D9%85%D9%84-%D8%A8%D8%A7%D9%84%D9%85%D8%AF%D9%8A%D9%86%D8%A9-%D8%A7%D9%84%D9%85%D9%86%D9%88%D8%B1%D8%A9-0552692371_webcam]شراء الاثاث المستعمل بالمدینة المنورة

https://www.youtube.com/watch?v=_grRAXoAzKs]شراء الاثاث المستعمل بالریاض
http://www.dailymotion.com/video/x2jrhim]شراء الاثاث المستعمل بالریاض
https://www.youtube.com/watch?v=13nssfA5QbI]شراء الاثاث المستعمل بالدمام
https://www.youtube.com/watch?v=XN2BkMMiYqs]شراء الاثاث المستعمل بجدة
http://www.dailymotion.com/video/x2feyr0]شراء الاثاث المستعمل بجدة
https://www.facebook.com/caltexco]مکافحة حشرات بالمدینة المنورة
https://twitter.com/eyadelasmr
https://twitter.com/eyadelasmr]شرکة مکافحة حشرات بالمدینة المنورة
http://www.dailymotion.com/video/x23yjqt_%D8%B4%D8%B1%D9%83%D8%A9-%D8%BA%D8%B3%D9%8A%D9%84-%D9%88%D8%AA%D9%86%D8%B8%D9%8A%D9%81-%D8%AE%D8%B2%D8%A7%D9%86%D8%A7%D8%AA-%D8%A8%D8%A7%D9%84%D9%85%D8%AF%D9%8A%D9%86%D8%A9-%D8%A7%D9%84%D9%85%D9%86%D9%88%D8%B1%D8%A9-0552692371-%D8%A7%D9%84%D9%85%D8%AB%D8%A7%D9%84%D9%8A%D8%A9_webcam]شرکة غسیل خزانات بالمدینة المنورة
https://www.youtube.com/watch?v=YJYczx7xeao]شرکة غسیل خزانات بالمدینة المنورة
https://www.facebook.com/elmethalih]شرکة غسیل کنب بالمدینة المنورة
https://www.pinterest.com/fifielasmr/%D8%B4%D8%B1%D9%83%D8%A9-%D9%85%D9%83%D8%A7%D9%81%D8%AD%D8%A9-%D8%AD%D8%B4%D8%B1%D8%A7%D8%AA-%D8%A8%D8%A7%D9%84%D9%85%D8%AF%D9%8A%D9%86%D8%A9-%D8%A7%D9%84%D9%85%D9%86%D9%88%D8%B1%D8%A9-0552692371-%D9%83%D8%A7%D9%84%D8%AA/]شرکة غسیل کنب بالمدینة المنورة
https://www.pinterest.com/eyadelasmr/%D8%B4%D8%B1%D9%83%D8%A9-%D8%BA%D8%B3%D9%8A%D9%84-%D9%88%D8%AA%D8%B9%D9%82%D9%8A%D9%85-%D8%A7%D9%84%D8%AE%D8%B2%D8%A7%D9%86%D8%A7%D8%AA-0550617882-%D8%A8%D8%A7%D9%84%D9%85%D8%AF%D9%8A%D9%86%D8%A9-%D8%A7%D9%84%D9%85%D9%86/]شرکة غسیل خزانات بالمدینة المنورة
https://www.linkedin.com/pub/%D9%86%D9%82%D9%84-%D8%B9%D9%81%D8%B4-%D8%A7%D9%84%D9%85%D8%AF%D9%8A%D9%86%D8%A9-%D8%A7%D9%84%D9%85%D9%86%D9%88%D8%B1%D8%A9/94/255/9a0]
شرکة نقل عفش بالمدینة المنورة
http://www.dailymotion.com/video/x23ym2o_%D8%B4%D8%B1%D9%83%D8%A9-%D8%BA%D8%B3%D9%8A%D9%84-%D9%88%D8%AA%D9%86%D8%B8%D9%8A%D9%81-%D9%83%D9%86%D8%A8-%D9%88%D8%B3%D8%AC%D8%A7%D8%AF-%D8%A8%D8%A7%D9%84%D9%85%D8%AF%D9%8A%D9%86%D8%A9-%D8%A7%D9%84%D9%85%D9%86%D9%88%D8%B1%D8%A9-0550617882-%D9%85%D8%AC%D9%85%D9%88%D8%B9%D8%A9-%D8%A7%D9%84%D8%AA%D9%82%D9%88%D9%89_webcam]غسیل کنب بالمدینة المنورة
http://www.takwaclean.com/%D9%86%D8%B8%D8%A7%D9%81%D8%A9-%D8%B9%D8%A7%D9%85%D8%A9]شرکة غسیل خزانات بالمدینة المنورة
http://www.takwaclean.com/%D8%B4%D8%B1%D9%83%D8%A9-%D8%A7%D9%84%D8%AA%D9%82%D9%88%D9%89-%D9%84%D8%BA%D8%B3%D9%8A%D9%84-%D9%88%D8%AA%D9%86%D8%B8%D9%8A%D9%81-%D8%A7%D9%84%D9%83%D9%86%D8%A8-%D9%88%D8%A7%D9%84%D8%B3%D8%AC%D8%A7]شرکة غسیل کنب بالمدینة المنورة
http://www.takwaclean.com/%D9%86%D9%82%D9%84-%D8%B9%D9%81%D8%B4]شرکة نقل اثاث بالمدینة المنورة
http://www.takwaclean.com/%D9%85%D9%83%D8%A7%D9%81%D8%AD%D8%A9-%D8%AD%D8%B4%D8%B1%D8%A7%D8%AA]شرکة مکافحة حشرات بالمدینة المنورة
https://www.facebook.com/ghasilco?fref=ts]غسیل کنب بالمدینة المنورة
https://www.facebook.com/pages/%D8%BA%D8%B3%D9%8A%D9%84-%D9%83%D9%86%D8%A8-%D9%81%D9%89-%D8%A7%D9%84%D9%85%D8%AF%D9%8A%D9%86%D8%A9-%D8%A7%D9%84%D9%85%D9%86%D9%88%D8%B1%D8%A9-0550617882/930101963675762?fref=ts]غسیل کنب بالمدینة المنورة
https://www.facebook.com/pages/%D9%85%D8%BA%D8%A7%D8%B3%D9%84-%D9%83%D9%86%D8%A8-%D8%A8%D8%A7%D9%84%D9%85%D8%AF%D9%8A%D9%86%D8%A9-%D8%A7%D9%84%D9%85%D9%86%D9%88%D8%B1%D8%A9-0544543073_%D8%A7%D9%84%D9%85%D8%AB%D8%A7%D9%84%D9%8A%D8%A9/836495153083814?fref=pb&hc_location=profile_browser]غسیل کنب بالمدینة المنورة

https://www.facebook.com/pages/%D8%B4%D8%B1%D9%83%D8%A9-%D8%AC%D9%84%D9%89-%D8%B1%D8%AE%D8%A7%D9%85-%D8%A8%D8%A7%D9%84%D9%85%D8%AF%D9%8A%D9%86%D8%A9-%D8%A7%D9%84%D9%85%D9%86%D9%88%D8%B1%D8%A9-0544543073_%D8%A7%D9%84%D9%85%D8%AB%D8%A7%D9%84%D9%8A%D8%A9/873077042750360?fref=pb&hc_location=profile_browser]جلى رخام بالمدینة المنورة [/url]
https://www.facebook.com/tanzeefalmadinah?fref=pb&hc_location=profile_browser]غسیل عمائر بالمدینة المنورة

https://www.facebook.com/pages/%D8%B4%D8%B1%D9%83%D8%A9-%D8%BA%D8%B3%D9%8A%D9%84-%D8%AE%D8%B2%D8%A7%D9%86%D8%A7%D8%AA-%D8%A7%D9%84%D9%81%D9%86%D8%A7%D8%AF%D9%82-%D8%A8%D8%A7%D9%84%D9%85%D8%AF%D9%8A%D9%86%D8%A9-%D8%A7%D9%84%D9%85%D9%86%D9%88%D8%B1%D8%A9-0550617882/1389456391350170?fref=pb&hc_location=profile_browser]غسیل خزانات فنادق بالمدینة المنورة
https://www.facebook.com/pages/%D8%B4%D8%B1%D9%83%D8%A9-%D9%85%D9%83%D8%A7%D9%81%D8%AD%D8%A9-%D9%81%D8%A6%D8%B1%D8%A7%D9%86-%D8%A8%D8%A7%D9%84%D9%85%D8%AF%D9%8A%D9%86%D8%A9-%D8%A7%D9%84%D9%85%D9%86%D9%88%D8%B1%D8%A9-0552692371/1511379615804062?fref=pb&hc_location=profile_browser]شرکة مکافحة فئران بالمدینة المنورة
https://www.youtube.com/watch?v=YJYczx7xeao]شرکة غسیل تنظیف خزانات بالمدینة المنورة
https://www.youtube.com/watch?v=P4FpVWYNrrk]شرکة غسیل تنظیف خزانات بالمدینة المنورة
https://www.youtube.com/watch?v=g2ReW1ikx8Y]شرکة غسیل تنظیف خزانات بالمدینة المنورة
http://www.dailymotion.com/video/x23yjqt_%D8%B4%D8%B1%D9%83%D8%A9-%D8%BA%D8%B3%D9%8A%D9%84-%D9%88%D8%AA%D9%86%D8%B8%D9%8A%D9%81-%D8%AE%D8%B2%D8%A7%D9%86%D8%A7%D8%AA-%D8%A8%D8%A7%D9%84%D9%85%D8%AF%D9%8A%D9%86%D8%A9-%D8%A7%D9%84%D9%85%D9%86%D9%88%D8%B1%D8%A9-0552692371-%D8%A7%D9%84%D9%85%D8%AB%D8%A7%D9%84%D9%8A%D8%A9_webcam]شرکة غسیل تنظیف خزانات بالمدینة المنورة
https://www.youtube.com/watch?v=VjlbvZDsqK4]شرکة نقل اثاث بالمدینة المنورة
https://www.linkedin.com/pub/%D9%86%D9%82%D9%84-%D8%B9%D9%81%D8%B4-%D8%A7%D9%84%D9%85%D8%AF%D9%8A%D9%86%D8%A9-%D8%A7%D9%84%D9%85%D9%86%D9%88%D8%B1%D8%A9/94/255/9a0]شرکة نقل اثاث بالمدینة المنورة
https://vimeo.com/118937232]شرکة نقل اثاث بالمدینة المنورة
https://www.youtube.com/watch?v=2wzKmHy0GoQ]شرکة نقل اثاث بالمدینة المنورة

https://www.youtube.com/watch?v=o3u3sbilyqw]شرکة نقل اثاث بالمدینة المنورة

http://khuool90.blogspot.com/2015/04/0552692371_19.html]شرکة مکافحة حشرات بالمدینة المنورة

https://www.youtube.com/watch?v=ZnXFqJrPgOI]شرکة نقل اثاث بالمدینة المنورة

https://www.youtube.com/watch?v=qC3zVcDMhFE]شرکة نقل اثاث بالمدینة المنورة

http://www.dailymotion.com/video/x2h4o3p]شرکة نقل اثاث بالمدینة المنورة

http://www.dailymotion.com/video/x24ggg6_%D8%B4%D8%B1%D9%83%D8%A9-%D9%86%D9%82%D9%84-%D8%B9%D9%81%D8%B4-%D8%A8%D8%A7%D9%84%D9%85%D8%AF%D9%8A%D9%86%D8%A9-%D8%A7%D9%84%D9%85%D9%86%D9%88%D8%B1%D8%A9-0552692371-%D8%A7%D9%84%D9%85%D8%AB%D8%A7%D9%84%D9%8A%D8%A9_auto]شرکة نقل اثاث بالمدینة المنورة

http://www.dailymotion.com/video/x2in8ok]شرکة نقل اثاث بالمدینة المنورة
https://www.youtube.com/watch?v=1zsN9b6d-ZE]شرکة غسیل فلل بالمدینة المنورة
https://www.youtube.com/watch?v=1zsN9b6d-ZE]شرکة تنظیف فلل بالمدینة المنورة
http://www.dailymotion.com/video/x2in9bp]شرکة غسیل المنازل بالمدینة المنورة
http://www.dailymotion.com/video/x2in9bp]شرکة تنظیف منازل بالمدینة المنورة
https://www.youtube.com/watch?v=yG1_EUgEjd0]شرکة غسیل الشقق بالمدینة المنورة
https://www.youtube.com/watch?v=nB0jPS1Vn-A]شرکة نظافة منازل بالمدینة المنورة
https://www.youtube.com/watch?v=0icbDFy4h8Y]شرکة تنظیف بالمدینة المنورة
https://www.youtube.com/watch?v=P4FpVWYNrrk]شرکة تنظیف خزانات بالمدینة المنورة
https://www.youtube.com/watch?v=J01edNcLY8U]شرکة تنظیف خزانات بالمدینة المنورة
https://www.youtube.com/watch?v=VjlbvZDsqK4]شرکة نقل اثاث بالمدینة المنورة
http://www.dailymotion.com/video/x2in9bp]شرکة تنظیف شقق بالمدینة المنورة
https://www.youtube.com/watch?v=EZ8fua37cug]شرکة نقل اثاث بالمدینة المنورة
https://www.youtube.com/watch?v=qC3zVcDMhFE]شرکة نقل اثاث بالمدینة المنورة
https://twitter.com/tanzefcoo?s=09]شرکة غسیل کنب بالمدینة المنورة
http://www.dailymotion.com/video/x23ym2o_%D8%B4%D8%B1%D9%83%D8%A9-%D8%BA%D8%B3%D9%8A%D9%84-%D9%88%D8%AA%D9%86%D8%B8%D9%8A%D9%81-%D9%83%D9%86%D8%A8-%D9%88%D8%B3%D8%AC%D8%A7%D8%AF-%D8%A8%D8%A7%D9%84%D9%85%D8%AF%D9%8A%D9%86%D8%A9-%D8%A7%D9%84%D9%85%D9%86%D9%88%D8%B1%D8%A9-0550617882-%D9%85%D8%AC%D9%85%D9%88%D8%B9%D8%A9-%D8%A7%D9%84%D8%AA%D9%82%D9%88%D9%89_webcam]شرکة غسیل کنب بالمدینة المنورة
http://www.dailymotion.com/video/x1eecbo_%D8%BA%D8%B3%D9%8A%D9%84-%D8%A7%D9%84%D9%83%D9%86%D8%A8-%D9%88%D8%A7%D9%84%D8%B3%D8%AC%D8%A7%D8%AF0552692371-%D8%A8%D8%A7%D8%AD%D8%AF%D8%AB-%D8%A7%D9%84%D9%85%D9%83%D8%A7%D8%A6%D9%86-%D9%88%D8%A7%D9%84%D9%85%D9%88%D8%A7%D8%AF-%D8%A8%D8%A7%D9%84%D9%85%D8%AF%D9%8A%D9%86%D8%A9-%D8%A7%D9%84%D9%85%D9%86%D9%88%D8%B1%D8%A9-%D9%88%D9%8A%D9%86%D8%A8%D8%B9_tech]شرکة غسیل کنب بالمدینة المنورة
https://twitter.com/elasmrmeme?s=09]شرکة تنظیف فلل بالمدینة المنورة

https://www.facebook.com/tabukalmethaliah?ref=hl]شرکة نقل اثاث بتبوک
https://www.facebook.com/tabukalmethaliah?ref=hl]شرکة نقل عفش بتبوک
https://www.facebook.com/tabukalmethaliah?ref=hl]شرکة نقل عفش بتبوک

https://twitter.com/elasmrmeme?s=09]شرکة تنظیف منازل بالمدینة المنورة
https://twitter.com/elasmrmeme?s=09]شرکة تنظیف شقق بالمدینة المنورة
https://twitter.com/elasmrmeme?s=09]شرکة غسیل شقق بالمدینة المنورة
https://www.youtube.com/watch?v=J01edNcLY8U]شرکة تنظیف خزانات بالمدینة المنورة
https://www.youtube.com/watch?v=ZKB0b3mCGUI]شرکة رش حشرات بالمدینة المنورة

[url=https://twitter.com/halaelasmr]شرکة غسیل خزانات بالمدینة المنورة
[url=https://vimeo.com/118906946]شراء الاثاث المستعمل بالمدینة المنورة
[url=https://twitter.com/elasmrmeme]شرکة تنظیف شقق بالمدینة المنورة
[url=https://twitter.com/ghasilcom]شرکة غسیل وتنظیف خزانات بالمدینة المنورة

[url=https://twitter.com/afeshco]شرکة تنظیف خزانات بالمدینة المنورة
[url=https://twitter.com/abogege45]شرکة کشف تسربات المیاة بالمدینة المنورة
[url=https://twitter.com/abomasah92]شرکة مکافحة فئران بالمدینة المنورة
[url=https://twitter.com/tanzefco]شرکة غسیل وتنظیف کنب ومجالس بالمدینة المنورة
[url=https://twitter.com/elmethalih]شرکة نقل عفش واثاث بالمدینة المنورة
[url=https://vimeo.com/129703029]شراء الاثاث المستعمل بجدة

easmrabohanan شنبه 13 تیر 1394 ساعت 04:54 ق.ظ http://www.takwaclwn.com

المجموعة المثالیة لنقل الاثاث وخدمات غسیل الخزانات مع التعقیم تنظیف المنازل والشقق والفلل والقصور وغسیل الکنب والسجاد ومکافحة الحشرات بالمدینة المنورة
المجموعة المثالیة لنقل الاثاث وخدمات غسیل الخزانات مع التعقیم تنظیف المنازل والشقق والفلل والقصور وغسیل الکنب والسجاد ومکافحة الحشرات بالمدینة المنورة
[url=https://www.youtube.com/watch?v=N__CmrVRmtM]غسیل خزانات بالمدینة المنورة [/url]
[url=https://www.youtube.com/watch?v=sXsijniicNM]غسیل شقق بالمدینة المنورة [/url]
[url=https://www.youtube.com/watch?v=H3UPKBp_pn4]شرکة نقل اثاث بالمدینة المنورة[/url]
[url=https://www.linkedin.com/pub/%D8%AA%D9%86%D8%B8%D9%8A%D9%81-%D9%85%D9%86%D8%A7%D8%B2%D9%84-%D8%A8%D8%A7%D9%84%D9%85%D8%AF%D9%8A%D9%86%D8%A9-%D8%A7%D9%84%D9%85%D9%86%D9%88%D8%B1%D8%A9/a2/331/799]شرکة تنظیف منازل بالمدینة المنورة[/url]
[url=https://www.youtube.com/watch?v=OYyKjZbbfWA]شرکة مکافحة حشرات بالمدینة المنورة [/url]
[url=https://vimeo.com/123451347]شرکة مکافحة حشرات بالمدینة المنورة [/url]
[url=https://vimeo.com/108710402]شرکة مکافحة حشرات بالمدینة المنورة [/url]
[url=https://www.linkedin.com/pub/%D9%86%D9%82%D9%84-%D8%B9%D9%81%D8%B4-%D8%A7%D9%84%D9%85%D8%AF%D9%8A%D9%86%D8%A9-%D8%A7%D9%84%D9%85%D9%86%D9%88%D8%B1%D8%A9/94/255/9a0]شرکة نقل اثاث بالمدینة المنورة [/url]
[url=https://www.pinterest.com/gegeelasmr/%D8%B4%D8%B1%D9%83%D8%A9-%D9%85%D9%83%D8%A7%D9%81%D8%AD%D8%A9-%D8%AD%D8%B4%D8%B1%D8%A7%D8%AA-%D8%A8%D8%A7%D9%84%D9%85%D8%AF%D9%8A%D9%86%D8%A9-%D8%A7%D9%84%D9%85%D9%86%D9%88%D8%B1%D8%A9-0552692371/]شرکة مکافحة حشرات بالمدینة المنورة [/url]
[url=https://www.youtube.com/watch?v=mJcxewcWVQo]غسیل وتعقیم خزانات بالمدینة المنورة [/url]
[url=http://www.dailymotion.com/video/x2h4o3p]نقل عفش بالمدینة المنورة [/url]
[url=http://www.takwaclean.com/%D9%86%D8%B8%D8%A7%D9%81%D8%A9-%D8%B9%D8%A7%D9%85%D8%A9]شرکة غسیل شقق وفلل بالمدینة المنورة [/url]
[url=http://www.takwaclean.com/%D9%85%D9%83%D8%A7%D9%81%D8%AD%D8%A9-%D8%AD%D8%B4%D8%B1%D8%A7%D8%AA]مکافحة حشرات بالمدینة المنورة [/url]
[url=http://www.takwaclean.com/%D9%86%D8%B8%D8%A7%D9%81%D8%A9-%D8%B9%D8%A7%D9%85%D8%A9]شرکة تنظیف منازل بالمدینة المنورة [/url]
[url=http://www.takwaclean.com/%D8%BA%D8%B3%D9%8A%D9%84-%D9%88-%D8%AA%D9%86%D8%B8%D9%8A%D9%81]غسیل کنب بالمدینة المنورة [/url]
[url=http://www.takwaclean.com/%D8%BA%D8%B3%D9%8A%D9%84-%D9%88-%D8%AA%D9%86%D8%B8%D9%8A%D9%81]تنظیف خزانات بالمدینة المنورة [/url]
[url=https://www.youtube.com/watch?v=o3u3sbilyqw]شرکة نقل اثاث بالمدینة المنورة [/url]
[url=http://www.takwaclean.com/%D9%86%D9%82%D9%84-%D8%B9%D9%81%D8%B4]شرکة نقل اثاث بالمدینة المنورة [/url]
[url=https://www.youtube.com/watch?v=2wzKmHy0GoQ]متخصصون نقل الاثاث بالمدینة المنورة [/url]
[url=http://www.dailymotion.com/video/x24ggg6_%D8%B4%D8%B1%D9%83%D8%A9-%D9%86%D9%82%D9%84-%D8%B9%D9%81%D8%B4-%D8%A8%D8%A7%D9%84%D9%85%D8%AF%D9%8A%D9%86%D8%A9-%D8%A7%D9%84%D9%85%D9%86%D9%88%D8%B1%D8%A9-0552692371-%D8%A7%D9%84%D9%85%D8%AB%D8%A7%D9%84%D9%8A%D8%A9_auto]شرکة نقل عفش بالمدینة المنورة [/url]
[url=https://vimeo.com/103416430]شرکة غسیل الخزانات بالمدینة المنورة [/url]
[url=http://www.dailymotion.com/video/x23yjqt_%D8%B4%D8%B1%D9%83%D8%A9-%D8%BA%D8%B3%D9%8A%D9%84-%D9%88%D8%AA%D9%86%D8%B8%D9%8A%D9%81-%D8%AE%D8%B2%D8%A7%D9%86%D8%A7%D8%AA-%D8%A8%D8%A7%D9%84%D9%85%D8%AF%D9%8A%D9%86%D8%A9-%D8%A7%D9%84%D9%85%D9%86%D9%88%D8%B1%D8%A9-0552692371-%D8%A7%D9%84%D9%85%D8%AB%D8%A7%D9%84%D9%8A%D8%A9_webcam]شرکة غسیل وتنظیف الخزانات بالمدینة المنورة [/url]
[url=https://www.youtube.com/watch?v=g2ReW1ikx8Y]غسیل خزانات بالمدینة المنورة[/url]
[url=https://www.youtube.com/watch?v=Xq-dWpGnHgo]افضل مغاسل الکنب بالمدینة المنورة [/url]
[url=https://www.youtube.com/watch?v=VLp-R3h_t4U]غسیل کنب بالمدینة البمنورة[/url]
[url=https://www.youtube.com/watch?v=Iz9tZRj-vSo]غسیل سجاد بالمدینة المنورة [/url]
[url=http://www.dailymotion.com/video/x1eecbo_%D8%BA%D8%B3%D9%8A%D9%84-%D8%A7%D9%84%D9%83%D9%86%D8%A8-%D9%88%D8%A7%D9%84%D8%B3%D8%AC%D8%A7%D8%AF0552692371-%D8%A8%D8%A7%D8%AD%D8%AF%D8%AB-%D8%A7%D9%84%D9%85%D9%83%D8%A7%D8%A6%D9%86-%D9%88%D8%A7%D9%84%D9%85%D9%88%D8%A7%D8%AF-%D8%A8%D8%A7%D9%84%D9%85%D8%AF%D9%8A%D9%86%D8%A9-%D8%A7%D9%84%D9%85%D9%86%D9%88%D8%B1%D8%A9-%D9%88%D9%8A%D9%86%D8%A8%D8%B9_tech]شرکة غسیل کنب بالمدینة المنورة[/url]
[url=http://www.dailymotion.com/video/x23ym2o_%D8%B4%D8%B1%D9%83%D8%A9-%D8%BA%D8%B3%D9%8A%D9%84-%D9%88%D8%AA%D9%86%D8%B8%D9%8A%D9%81-%D9%83%D9%86%D8%A8-%D9%88%D8%B3%D8%AC%D8%A7%D8%AF-%D8%A8%D8%A7%D9%84%D9%85%D8%AF%D9%8A%D9%86%D8%A9-%D8%A7%D9%84%D9%85%D9%86%D9%88%D8%B1%D8%A9-0550617882-%D9%85%D8%AC%D9%85%D9%88%D8%B9%D8%A9-%D8%A7%D9%84%D8%AA%D9%82%D9%88%D9%89_webcam]مغسلة غسیل کنب بالمدینة المنورة [/url]
[url=https://www.youtube.com/watch?v=0icbDFy4h8Y]شرکة غسیل شقق بالمدینة المنورة [/url]
[url=http://www.dailymotion.com/video/x2in9bp]شرکة تنظیف منازل بالمدینة المنورة [/url]
[url=https://www.youtube.com/watch?v=sXsijniicNM]شرکة غسیل فلل بالمدینة المنورة [/url]
[url=https://www.youtube.com/watch?v=nB0jPS1Vn-A]شرکة غسیل وتنظیف البیوت بالمدینة المنورة [/url]
[url=https://www.youtube.com/watch?v=yG1_EUgEjd0]شرکة نظافة شقق بالمدینة المنورة [/url]
[url=https://www.youtube.com/watch?v=OYyKjZbbfWA]شرکة مکافحة حشرات بالمدینة المنورة [/url]
[url=http://www.dailymotion.com/video/x1eebo6_%D8%B4%D8%B1%D9%83%D8%A9-%D9%85%D9%83%D8%A7%D9%81%D8%AD%D8%A9-%D8%AD%D8%B4%D8%B1%D8%A7%D8%AA-0552692371%D9%88%D9%82%D9%88%D8%A7%D8%B1%D8%B6-%D8%A8%D8%A7%D9%84%D9%85%D8%AF%D9%8A%D9%86%D8%A9-%D8%A7%D9%84%D9%85%D9%86%D9%88%D8%B1%D8%A9-%D9%88%D9%8A%D9%86%D8%A8%D8%B9-%D9%88%D8%A7%D9%84%D8%AE%D8%A8%D8%B1-%D8%A7%D8%A8%D8%A7%D8%AF%D8%A9-%D8%A7%D9%84%D8%A8%D9%82-%D9%88%D8%A7%D9%84%D9%81%D8%A6%D8%B1%D8%A7%D9%86-%D9%83%D8%A7%D9%84%D8%AA%D9%83%D8%B3_webcam]شرکة مکافحة حشرات بالمدینة المنورة [/url]
[url=https://vimeo.com/108707229]افضل شرکة مکافحة حشرات بالمدینة المنورة [/url]
[url=https://www.youtube.com/watch?v=9mdMvuSynHM]شرکة مکافحة حشرات بالمدینة المنورة [/url]
[url=https://www.youtube.com/watch?v=tEBQqNQd0rU]مکافحة الحشرات للشرکات بالمدینة المنورة [/url]
[url=http://www.dailymotion.com/video/x256avz_%D8%B4%D8%B1%D9%83%D8%A9-%D9%85%D9%83%D8%A7%D9%81%D8%AD%D8%A9-%D8%AD%D8%B4%D8%B1%D8%A7%D8%AA-%D8%A8%D8%A7%D9%84%D9%85%D8%AF%D9%8A%D9%86%D8%A9-%D8%A7%D9%84%D9%85%D9%86%D9%88%D8%B1%D8%A9-0552692371-%D8%A7%D8%A8%D8%A7%D8%AF%D8%A9-%D8%A7%D9%84%D8%A8%D9%82-%D8%A7%D9%84%D9%81%D8%A6%D8%B1%D8%A7%D9%86-%D8%A7%D9%84%D9%86%D9%85%D9%84-%D8%A7%EF%BB%BB%D8%A8%D9%8A%D8%B6-%D9%83%D8%A7%D9%84%D8%AA%D9%83%D8%B3_webcam]شرکة مکافحة البق بالمدینة المنورة [/url]
[url=https://www.youtube.com/watch?v=gG9Pw987YOs]مکافحة النمل الابیض بالمدینة المنورة [/url]
[url=https://www.youtube.com/watch?v=b8Bdku8Y7ko]مکافحة النمل الابیض بالمدینة المنورة [/url]
[url=https://www.youtube.com/watch?v=8q-BlqJ61Ds]تسلیک مجارى بالمدینة المنورة [/url]
[url=https://www.youtube.com/watch?v=fGCISq8YSLc]شراء الاثاث المستعمل بالمدینة المنورة 0552692371[/url]
[url=https://www.youtube.com/watch?v=Arse17D0fAc]شراء الاثاث المستعمل بالمدینة المنورة [/url]
[url=https://www.youtube.com/watch?v=3-DFsP9k6eQ]غسیل کنب المدینة المنورة [/url]
[url=https://www.youtube.com/watch?v=VzT2VCxjR1I]تسلیک مجارى [/url]
[url=https://www.youtube.com/watch?v=VzT2VCxjR1I]تسلیک مجارى [/url]
[url=http://www.dailymotion.com/video/x2cjn4s_%D8%B4%D8%B1%D9%83%D8%A9-%D8%AA%D8%B3%D9%84%D9%8A%D9%83-%D9%85%D8%AC%D8%A7%D8%B1%D9%89-%D8%A8%D8%A7%D9%84%D9%85%D8%AF%D9%8A%D9%86%D8%A9-%D8%A7%D9%84%D9%85%D9%86%D9%88%D8%B1%D8%A9-0532805045_lifestyle]شرکة تسلیک مجارى [/url]
[url=https://www.youtube.com/watch?v=uX0KTMkPzAc]شرکة تسلیک مجارى [/url]
[url=https://www.youtube.com/watch?v=w7VxtGzwTvM]شرکة کشف تسربات المیاة بالمدینة المنورة [/url]
[url=http://www.dailymotion.com/video/x2crgtt_%D8%B4%D8%B1%D9%83%D8%A9-%D9%83%D8%B4%D9%81-%D8%AA%D8%B3%D8%B1%D8%A8%D8%A7%D8%AA-%D8%A7%D9%84%D9%85%D9%8A%D8%A7%D8%A9-%D8%A7%D9%84%D9%83%D8%AA%D8%B1%D9%88%D9%86%D9%8A%D8%A7-%D8%A8%D8%AF%D9%88%D9%86-%D8%AA%D9%83%D8%B3%D9%8A%D8%B1-%D8%A8%D8%A7%D9%84%D9%85%D8%AF%D9%8A%D9%86%D8%A9-%D8%A7%D9%84%D9%85%D9%86%D9%88%D8%B1%D8%A9-0532805045-%D8%A7%D9%84%D8%B9%D8%B1%D8%A8%D9%8A%D8%A9_webcam]شرکة کشف تسربات المیاة بالمدینة المنورة [/url]
[url=https://www.youtube.com/watch?v=OhcpBDIQ1W0]شرکة دهان عازل للاسطح بالمدینة المنورة [/url]
[url=https://www.youtube.com/watch?v=-UYiVXWwyKc]دهان عازل للخزانات بالمدینة المنورة [/url]

[url=https://www.youtube.com/watch?v=fGCISq8YSLc]شراء وبیع الاثاث المستعمل بالمدینة المنورة [/url]
[url=https://www.youtube.com/watch?v=Arse17D0fAc]شراء الاثاث والعفش المستعمل بالمدینة المنورة [/url]
[url=http://www.dailymotion.com/video/x23ynbh_%D8%B4%D8%B1%D8%A7%D8%A1-%D8%A7%EF%BB%BB%D8%AB%D8%A7%D8%AB-%D9%88%D8%A7%D9%84%D8%B9%D9%81%D8%B4-%D8%A7%D9%84%D9%85%D8%B3%D8%AA%D8%B9%D9%85%D9%84-%D8%A8%D8%A7%D9%84%D9%85%D8%AF%D9%8A%D9%86%D8%A9-%D8%A7%D9%84%D9%85%D9%86%D9%88%D8%B1%D8%A9-0552692371_webcam]شراء الاثاث المستعمل بالمدینة المنورة [/url]

[url=https://www.youtube.com/watch?v=_grRAXoAzKs]شراء الاثاث المستعمل بالریاض[/url]
[url=http://www.dailymotion.com/video/x2jrhim]شراء الاثاث المستعمل بالریاض[/url]
[url=https://www.youtube.com/watch?v=13nssfA5QbI]شراء الاثاث المستعمل بالدمام[/url]
[url=https://www.youtube.com/watch?v=XN2BkMMiYqs]شراء الاثاث المستعمل بجدة[/url]
[url=http://www.dailymotion.com/video/x2feyr0]شراء الاثاث المستعمل بجدة[/url]
[url=https://www.facebook.com/caltexco]مکافحة حشرات بالمدینة المنورة [/url]
[url]https://twitter.com/eyadelasmr[/url]
[url=https://twitter.com/eyadelasmr]شرکة مکافحة حشرات بالمدینة المنورة [/url]
[url=http://www.dailymotion.com/video/x23yjqt_%D8%B4%D8%B1%D9%83%D8%A9-%D8%BA%D8%B3%D9%8A%D9%84-%D9%88%D8%AA%D9%86%D8%B8%D9%8A%D9%81-%D8%AE%D8%B2%D8%A7%D9%86%D8%A7%D8%AA-%D8%A8%D8%A7%D9%84%D9%85%D8%AF%D9%8A%D9%86%D8%A9-%D8%A7%D9%84%D9%85%D9%86%D9%88%D8%B1%D8%A9-0552692371-%D8%A7%D9%84%D9%85%D8%AB%D8%A7%D9%84%D9%8A%D8%A9_webcam]شرکة غسیل خزانات بالمدینة المنورة [/url]
[url=https://www.youtube.com/watch?v=YJYczx7xeao]شرکة غسیل خزانات بالمدینة المنورة [/url]
[url=https://www.facebook.com/elmethalih]شرکة غسیل کنب بالمدینة المنورة [/url]
[url=https://www.pinterest.com/fifielasmr/%D8%B4%D8%B1%D9%83%D8%A9-%D9%85%D9%83%D8%A7%D9%81%D8%AD%D8%A9-%D8%AD%D8%B4%D8%B1%D8%A7%D8%AA-%D8%A8%D8%A7%D9%84%D9%85%D8%AF%D9%8A%D9%86%D8%A9-%D8%A7%D9%84%D9%85%D9%86%D9%88%D8%B1%D8%A9-0552692371-%D9%83%D8%A7%D9%84%D8%AA/]شرکة غسیل کنب بالمدینة المنورة [/url]
[url=https://www.pinterest.com/eyadelasmr/%D8%B4%D8%B1%D9%83%D8%A9-%D8%BA%D8%B3%D9%8A%D9%84-%D9%88%D8%AA%D8%B9%D9%82%D9%8A%D9%85-%D8%A7%D9%84%D8%AE%D8%B2%D8%A7%D9%86%D8%A7%D8%AA-0550617882-%D8%A8%D8%A7%D9%84%D9%85%D8%AF%D9%8A%D9%86%D8%A9-%D8%A7%D9%84%D9%85%D9%86/]شرکة غسیل خزانات بالمدینة المنورة [/url]
[url=https://www.linkedin.com/pub/%D9%86%D9%82%D9%84-%D8%B9%D9%81%D8%B4-%D8%A7%D9%84%D9%85%D8%AF%D9%8A%D9%86%D8%A9-%D8%A7%D9%84%D9%85%D9%86%D9%88%D8%B1%D8%A9/94/255/9a0]
شرکة نقل عفش بالمدینة المنورة [/url]
[url=http://www.dailymotion.com/video/x23ym2o_%D8%B4%D8%B1%D9%83%D8%A9-%D8%BA%D8%B3%D9%8A%D9%84-%D9%88%D8%AA%D9%86%D8%B8%D9%8A%D9%81-%D9%83%D9%86%D8%A8-%D9%88%D8%B3%D8%AC%D8%A7%D8%AF-%D8%A8%D8%A7%D9%84%D9%85%D8%AF%D9%8A%D9%86%D8%A9-%D8%A7%D9%84%D9%85%D9%86%D9%88%D8%B1%D8%A9-0550617882-%D9%85%D8%AC%D9%85%D9%88%D8%B9%D8%A9-%D8%A7%D9%84%D8%AA%D9%82%D9%88%D9%89_webcam]غسیل کنب بالمدینة المنورة [/url]
[url=http://www.takwaclean.com/%D9%86%D8%B8%D8%A7%D9%81%D8%A9-%D8%B9%D8%A7%D9%85%D8%A9]شرکة غسیل خزانات بالمدینة المنورة [/url]
[url=http://www.takwaclean.com/%D8%B4%D8%B1%D9%83%D8%A9-%D8%A7%D9%84%D8%AA%D9%82%D9%88%D9%89-%D9%84%D8%BA%D8%B3%D9%8A%D9%84-%D9%88%D8%AA%D9%86%D8%B8%D9%8A%D9%81-%D8%A7%D9%84%D9%83%D9%86%D8%A8-%D9%88%D8%A7%D9%84%D8%B3%D8%AC%D8%A7]شرکة غسیل کنب بالمدینة المنورة [/url]
[url=http://www.takwaclean.com/%D9%86%D9%82%D9%84-%D8%B9%D9%81%D8%B4]شرکة نقل اثاث بالمدینة المنورة [/url]
[url=http://www.takwaclean.com/%D9%85%D9%83%D8%A7%D9%81%D8%AD%D8%A9-%D8%AD%D8%B4%D8%B1%D8%A7%D8%AA]شرکة مکافحة حشرات بالمدینة المنورة [/url]
[url=https://www.facebook.com/ghasilco?fref=ts]غسیل کنب بالمدینة المنورة [/url]
[url=https://www.facebook.com/pages/%D8%BA%D8%B3%D9%8A%D9%84-%D9%83%D9%86%D8%A8-%D9%81%D9%89-%D8%A7%D9%84%D9%85%D8%AF%D9%8A%D9%86%D8%A9-%D8%A7%D9%84%D9%85%D9%86%D9%88%D8%B1%D8%A9-0550617882/930101963675762?fref=ts]غسیل کنب بالمدینة المنورة [/url]
[url=https://www.facebook.com/pages/%D9%85%D8%BA%D8%A7%D8%B3%D9%84-%D9%83%D9%86%D8%A8-%D8%A8%D8%A7%D9%84%D9%85%D8%AF%D9%8A%D9%86%D8%A9-%D8%A7%D9%84%D9%85%D9%86%D9%88%D8%B1%D8%A9-0544543073_%D8%A7%D9%84%D9%85%D8%AB%D8%A7%D9%84%D9%8A%D8%A9/836495153083814?fref=pb&hc_location=profile_browser]غسیل کنب بالمدینة المنورة
[/url]
[url=https://www.facebook.com/pages/%D8%B4%D8%B1%D9%83%D8%A9-%D8%AC%D9%84%D9%89-%D8%B1%D8%AE%D8%A7%D9%85-%D8%A8%D8%A7%D9%84%D9%85%D8%AF%D9%8A%D9%86%D8%A9-%D8%A7%D9%84%D9%85%D9%86%D9%88%D8%B1%D8%A9-0544543073_%D8%A7%D9%84%D9%85%D8%AB%D8%A7%D9%84%D9%8A%D8%A9/873077042750360?fref=pb&hc_location=profile_browser]جلى رخام بالمدینة المنورة [/url]
[url=https://www.facebook.com/tanzeefalmadinah?fref=pb&hc_location=profile_browser]غسیل عمائر بالمدینة المنورة [/url]

[url=https://www.facebook.com/pages/%D8%B4%D8%B1%D9%83%D8%A9-%D8%BA%D8%B3%D9%8A%D9%84-%D8%AE%D8%B2%D8%A7%D9%86%D8%A7%D8%AA-%D8%A7%D9%84%D9%81%D9%86%D8%A7%D8%AF%D9%82-%D8%A8%D8%A7%D9%84%D9%85%D8%AF%D9%8A%D9%86%D8%A9-%D8%A7%D9%84%D9%85%D9%86%D9%88%D8%B1%D8%A9-0550617882/1389456391350170?fref=pb&hc_location=profile_browser]غسیل خزانات فنادق بالمدینة المنورة [/url]
[url=https://www.facebook.com/pages/%D8%B4%D8%B1%D9%83%D8%A9-%D9%85%D9%83%D8%A7%D9%81%D8%AD%D8%A9-%D9%81%D8%A6%D8%B1%D8%A7%D9%86-%D8%A8%D8%A7%D9%84%D9%85%D8%AF%D9%8A%D9%86%D8%A9-%D8%A7%D9%84%D9%85%D9%86%D9%88%D8%B1%D8%A9-0552692371/1511379615804062?fref=pb&hc_location=profile_browser]شرکة مکافحة فئران بالمدینة المنورة [/url]
[url=https://www.youtube.com/watch?v=YJYczx7xeao]شرکة غسیل تنظیف خزانات بالمدینة المنورة [/url]
[url=https://www.youtube.com/watch?v=P4FpVWYNrrk]شرکة غسیل تنظیف خزانات بالمدینة المنورة [/url]
[url=https://www.youtube.com/watch?v=g2ReW1ikx8Y]شرکة غسیل تنظیف خزانات بالمدینة المنورة [/url]
[url=http://www.dailymotion.com/video/x23yjqt_%D8%B4%D8%B1%D9%83%D8%A9-%D8%BA%D8%B3%D9%8A%D9%84-%D9%88%D8%AA%D9%86%D8%B8%D9%8A%D9%81-%D8%AE%D8%B2%D8%A7%D9%86%D8%A7%D8%AA-%D8%A8%D8%A7%D9%84%D9%85%D8%AF%D9%8A%D9%86%D8%A9-%D8%A7%D9%84%D9%85%D9%86%D9%88%D8%B1%D8%A9-0552692371-%D8%A7%D9%84%D9%85%D8%AB%D8%A7%D9%84%D9%8A%D8%A9_webcam]شرکة غسیل تنظیف خزانات بالمدینة المنورة [/url]
[url=https://www.youtube.com/watch?v=VjlbvZDsqK4]شرکة نقل اثاث بالمدینة المنورة[/url]
[url=https://www.linkedin.com/pub/%D9%86%D9%82%D9%84-%D8%B9%D9%81%D8%B4-%D8%A7%D9%84%D9%85%D8%AF%D9%8A%D9%86%D8%A9-%D8%A7%D9%84%D9%85%D9%86%D9%88%D8%B1%D8%A9/94/255/9a0]شرکة نقل اثاث بالمدینة المنورة[/url]
[url=https://vimeo.com/118937232]شرکة نقل اثاث بالمدینة المنورة[/url]
[url=https://www.youtube.com/watch?v=2wzKmHy0GoQ]شرکة نقل اثاث بالمدینة المنورة[/url]

[url=https://www.youtube.com/watch?v=o3u3sbilyqw]شرکة نقل اثاث بالمدینة المنورة[/url]

[url=http://khuool90.blogspot.com/2015/04/0552692371_19.html]شرکة مکافحة حشرات بالمدینة المنورة[/url]

[url=https://www.youtube.com/watch?v=ZnXFqJrPgOI]شرکة نقل اثاث بالمدینة المنورة[/url]

[url=https://www.youtube.com/watch?v=qC3zVcDMhFE]شرکة نقل اثاث بالمدینة المنورة[/url]

[url=http://www.dailymotion.com/video/x2h4o3p]شرکة نقل اثاث بالمدینة المنورة[/url]

[url=http://www.dailymotion.com/video/x24ggg6_%D8%B4%D8%B1%D9%83%D8%A9-%D9%86%D9%82%D9%84-%D8%B9%D9%81%D8%B4-%D8%A8%D8%A7%D9%84%D9%85%D8%AF%D9%8A%D9%86%D8%A9-%D8%A7%D9%84%D9%85%D9%86%D9%88%D8%B1%D8%A9-0552692371-%D8%A7%D9%84%D9%85%D8%AB%D8%A7%D9%84%D9%8A%D8%A9_auto]شرکة نقل اثاث بالمدینة المنورة[/url]

[url=http://www.dailymotion.com/video/x2in8ok]شرکة نقل اثاث بالمدینة المنورة[/url]
[url=https://www.youtube.com/watch?v=1zsN9b6d-ZE]شرکة غسیل فلل بالمدینة المنورة[/url]
[url=https://www.youtube.com/watch?v=1zsN9b6d-ZE]شرکة تنظیف فلل بالمدینة المنورة[/url]
[url=http://www.dailymotion.com/video/x2in9bp]شرکة غسیل المنازل بالمدینة المنورة[/url]
[url=http://www.dailymotion.com/video/x2in9bp]شرکة تنظیف منازل بالمدینة المنورة[/url]
[url=https://www.youtube.com/watch?v=yG1_EUgEjd0]شرکة غسیل الشقق بالمدینة المنورة[/url]
[url=https://www.youtube.com/watch?v=nB0jPS1Vn-A]شرکة نظافة منازل بالمدینة المنورة[/url]
[url=https://www.youtube.com/watch?v=0icbDFy4h8Y]شرکة تنظیف بالمدینة المنورة[/url]
[url=https://www.youtube.com/watch?v=P4FpVWYNrrk]شرکة تنظیف خزانات بالمدینة المنورة[/url]
[url=https://www.youtube.com/watch?v=J01edNcLY8U]شرکة تنظیف خزانات بالمدینة المنورة[/url]
[url=https://www.youtube.com/watch?v=VjlbvZDsqK4]شرکة نقل اثاث بالمدینة المنورة[/url]
[url=http://www.dailymotion.com/video/x2in9bp]شرکة تنظیف شقق بالمدینة المنورة[/url]
[url=https://www.youtube.com/watch?v=EZ8fua37cug]شرکة نقل اثاث بالمدینة المنورة[/url]
[url=https://www.youtube.com/watch?v=qC3zVcDMhFE]شرکة نقل اثاث بالمدینة المنورة[/url]
[url=https://twitter.com/tanzefcoo?s=09]شرکة غسیل کنب بالمدینة المنورة[/url]
[url=http://www.dailymotion.com/video/x23ym2o_%D8%B4%D8%B1%D9%83%D8%A9-%D8%BA%D8%B3%D9%8A%D9%84-%D9%88%D8%AA%D9%86%D8%B8%D9%8A%D9%81-%D9%83%D9%86%D8%A8-%D9%88%D8%B3%D8%AC%D8%A7%D8%AF-%D8%A8%D8%A7%D9%84%D9%85%D8%AF%D9%8A%D9%86%D8%A9-%D8%A7%D9%84%D9%85%D9%86%D9%88%D8%B1%D8%A9-0550617882-%D9%85%D8%AC%D9%85%D9%88%D8%B9%D8%A9-%D8%A7%D9%84%D8%AA%D9%82%D9%88%D9%89_webcam]شرکة غسیل کنب بالمدینة المنورة[/url]
[url=http://www.dailymotion.com/video/x1eecbo_%D8%BA%D8%B3%D9%8A%D9%84-%D8%A7%D9%84%D9%83%D9%86%D8%A8-%D9%88%D8%A7%D9%84%D8%B3%D8%AC%D8%A7%D8%AF0552692371-%D8%A8%D8%A7%D8%AD%D8%AF%D8%AB-%D8%A7%D9%84%D9%85%D9%83%D8%A7%D8%A6%D9%86-%D9%88%D8%A7%D9%84%D9%85%D9%88%D8%A7%D8%AF-%D8%A8%D8%A7%D9%84%D9%85%D8%AF%D9%8A%D9%86%D8%A9-%D8%A7%D9%84%D9%85%D9%86%D9%88%D8%B1%D8%A9-%D9%88%D9%8A%D9%86%D8%A8%D8%B9_tech]شرکة غسیل کنب بالمدینة المنورة[/url]
[url=https://www.facebook.com/pages/%D8%B4%D8%B1%D9%83%D8%A9-%D9%83%D8%B4%D9%81-%D8%AA%D8%B3%D8%B1%D8%A8%D8%A7%D8%AA-%D8%A8%D8%A7%D9%84%D9%85%D8%AF%D9%8A%D9%86%D8%A9-%D8%A7%D9%84%D9%85%D9%86%D9%88%D8%B1%D8%A9-0532805045-%D9%85%D8%B9%D8%A7%D9%84%D8%AC%D8%A9-%D8%AA%D8%B3%D8%B1%D8%A8%D8%A7%D8%AA-%D8%A8%D8%A7%D9%84%D9%85%D8%AF%D9%8A%D9%86%D8%A9-%D8%A7%D9%84%D9%85%D9%86%D9%88%D8%B1%D8%A9/749016931845850?fref=ts]شرکة کشف تسربات المیاة بالمدینة المنورة[/url]
[url=https://twitter.com/elasmrmeme?s=09]شرکة تنظیف فلل بالمدینة المنورة[/url]

[url=https://www.facebook.com/tabukalmethaliah?ref=hl]شرکة نقل اثاث بتبوک[/url]
[url=https://www.facebook.com/tabukalmethaliah?ref=hl]شرکة نقل عفش بتبوک[/url]

[url=https://twitter.com/elasmrmeme?s=09]شرکة تنظیف منازل بالمدینة المنورة[/url]
[url=https://twitter.com/elasmrmeme?s=09]شرکة تنظیف شقق بالمدینة المنورة[/url]
[url=https://twitter.com/elasmrmeme?s=09]شرکة غسیل شقق بالمدینة المنورة[/url]
[url=https://www.youtube.com/watch?v=J01edNcLY8U]شرکة تنظیف خزانات بالمدینة المنورة[/url]
[url=https://www.youtube.com/watch?v=ZKB0b3mCGUI]شرکة رش حشرات بالمدینة المنورة[/url]
[url=https://www.facebook.com/pages/%D8%B4%D8%B1%D9%83%D8%A9-%D8%BA%D8%B3%D9%8A%D9%84-%D8%B4%D9%82%D9%82-%D9%81%D9%89-%D8%A7%D9%84%D9%85%D8%AF%D9%8A%D9%86%D8%A9-%D8%A7%D9%84%D9%85%D9%86%D9%88%D8%B1%D8%A9-0550617882/403370629829389?fref=ts]شرکة غسیل الشقق بالمدینة المنورة[/url]
[url=https://www.facebook.com/pages/%D8%B4%D8%B1%D9%83%D8%A9-%D8%BA%D8%B3%D9%8A%D9%84-%D8%A8%D9%8A%D9%88%D8%AA-%D8%A8%D8%A7%D9%84%D9%85%D8%AF%D9%8A%D9%86%D8%A9-%D8%A7%D9%84%D9%85%D9%86%D9%88%D8%B1%D8%A9-0552692371_%D8%A7%D9%84%D9%85%D8%AB%D8%A7%D9%84%D9%8A%D8%A9-%D8%A7%EF%BB%BB%D9%88%D9%84%D9%89/433812483443626?fref=pb&hc_location=profile_browser]شرکة غسیل شقق بالمدینة المنورة[/url]
[url=https://www.facebook.com/pages/%D8%B4%D8%B1%D9%83%D8%A9-%D8%BA%D8%B3%D9%8A%D9%84-%D9%88%D8%AA%D9%86%D8%B8%D9%8A%D9%81-%D8%A7%D9%84%D9%81%D9%84%D9%84-%D9%88%D8%A7%D9%84%D9%82%D8%B5%D9%88%D8%B1-%D8%A8%D8%A7%D9%84%D9%85%D8%AF%D9%8A%D9%86%D8%A9-%D8%A7%D9%84%D9%85%D9%86%D9%88%D8%B1%D8%A9-0552692371_%D8%A7%D9%84%D9%85%D8%AB%D8%A7%D9%84%D9%8A%D8%A9/936377759709864?fref=pb&hc_location=profile_browser]شرکة تنظیف شقق بالمدینة المنورة[/url]
[url=https://www.facebook.com/pages/%D8%B4%D8%B1%D9%83%D8%A9-%D8%BA%D8%B3%D9%8A%D9%84-%D9%81%D9%84%D9%84-%D8%A8%D8%A7%D9%84%D9%85%D8%AF%D9%8A%D9%86%D8%A9-%D8%A7%D9%84%D9%85%D9%86%D9%88%D8%B1%D8%A9-0552692371_%D8%A7%D9%84%D8%AA%D9%82%D9%88%D9%89/429648403856429?fref=pb&hc_location=profile_browser]شرکة غسیل الشقق بالمدینة المنورة[/url]
[url=https://www.facebook.com/methalicon?fref=pb&hc_location=profile_browser]شرکة غسیل شقق بالمدینة المنورة[/url]
[url=https://www.facebook.com/sheracom]شرکة شراء اثاث بالدمام والخبر[/url]
[url=https://www.youtube.com/watch?v=13nssfA5QbI]شرکة شراء اثاث بالدمام والخبر[/url]
[url=http://www.dailymotion.com/video/x2jei5z]شراء اثاث باالخبر[/url]
[url=https://www.facebook.com/sheracom] شراء اثاث باالخبر[/url]
[url=https://vimeo.com/121981113]شراء اثاث باالخبر[/url]
[url=https://vimeo.com/121981113]متخصصون شراء اثاث باالخبر[/url]
[url=https://www.facebook.com/sheracom]متخصصون شراء اثاث باالخبر[/url]

[url=https://twitter.com/halaelasmr]شرکة غسیل خزانات بالمدینة المنورة[/url]
[url=https://vimeo.com/118906946]شراء الاثاث المستعمل بالمدینة المنورة[/url]
[url=https://twitter.com/elasmrmeme]شرکة تنظیف شقق بالمدینة المنورة[/url]
[url=https://twitter.com/ghasilcom]شرکة غسیل وتنظیف خزانات بالمدینة المنورة[/url]

[url=https://twitter.com/afeshco]شرکة تنظیف خزانات بالمدینة المنورة[/url]
[url=https://twitter.com/abogege45]شرکة کشف تسربات المیاة بالمدینة المنورة[/url]
[url=https://twitter.com/abomasah92]شرکة مکافحة فئران بالمدینة المنورة[/url]
[url=https://twitter.com/tanzefco]شرکة غسیل وتنظیف کنب ومجالس بالمدینة المنورة[/url]
[url=https://twitter.com/elmethalih]شرکة نقل عفش واثاث بالمدینة المنورة[/url]
[url=https://vimeo.com/129703029]شراء الاثاث المستعمل بجدة[/url]

vjgijnwgjc سه‌شنبه 11 آذر 1393 ساعت 11:35 ق.ظ http://www.asmwbzildb.com/

tcnkqebtuzbsj, <a href="http://www.xymrkkzhqj.com/">gqclbomtav</a> , [url=http://www.ghcyykfvvw.com/]nbjazbxbft[/url], http://www.fodsmwnhcx.com/ gqclbomtav

koutb sawy چهارشنبه 23 مهر 1393 ساعت 03:33 ق.ظ

<a href="http://www.roknnagd.com/%D8%B4%D8%B1%D9%83%D8%A9-%D8%AA%D9%86%D8%B8%D9%8A%D9%81-%D9%81%D9%84%D9%84-%D8%A8%D8%A7%D9%84%D8%B1%D9%8A%D8%A7%D8%B6/">شرکات تنظیف فلل بالریاض</a>
<a href="http://www.roknnagd.com/%D8%B4%D8%B1%D9%83%D8%A9-%D8%AA%D9%86%D8%B8%D9%8A%D9%81-%D9%81%D9%84%D9%84-%D8%A8%D8%A7%D9%84%D8%B1%D9%8A%D8%A7%D8%B6/%D8%B4%D8%B1%D9%83%D8%A9-%D8%AA%D9%86%D8%B8%D9%8A%D9%81-%D8%B4%D9%82%D9%82-%D8%A8%D8%A7%D9%84%D8%B1%D9%8A%D8%A7%D8%B6/">شرکات تنظیف شقق بالریاض</a>
<a href="http://www.roknnagd.com/%D8%B4%D8%B1%D9%83%D8%A9-%D8%AA%D9%86%D8%B8%D9%8A%D9%81-%D8%AE%D8%B2%D8%A7%D9%86%D8%A7%D8%AA-%D8%A8%D8%A7%D9%84%D8%B1%D9%8A%D8%A7%D8%B6/">شرکة تنظیف خزانات بالریاض</a>
<a href="http://www.roknnagd.com/%D8%B4%D8%B1%D9%83%D8%A9-%D8%B1%D8%B4-%D9%85%D8%A8%D9%8A%D8%AF%D8%A7%D8%AA-%D8%A8%D8%A7%D9%84%D8%B1%D9%8A%D8%A7%D8%B6/%D8%B4%D8%B1%D9%83%D8%A9-%D9%85%D9%83%D8%A7%D9%81%D8%AD%D8%A9-%D8%AD%D8%B4%D8%B1%D8%A7%D8%AA-%D8%A8%D8%A7%D9%84%D8%B1%D9%8A%D8%A7%D8%B6/">مکافحة حشرات بالریاض</a>
<a href="http://www.roknnagd.com/%D8%B4%D8%B1%D9%83%D8%A9-%D8%B9%D8%B2%D9%84-%D8%AE%D8%B2%D8%A7%D9%86%D8%A7%D8%AA-%D8%A8%D8%A7%D9%84%D8%B1%D9%8A%D8%A7%D8%B6/%D8%B4%D8%B1%D9%83%D8%A9-%D9%83%D8%B4%D9%81-%D8%AA%D8%B3%D8%B1%D8%A8%D8%A7%D8%AA-%D8%A7%D9%84%D9%85%D9%8A%D8%A7%D9%87-%D8%A8%D8%A7%D9%84%D8%B1%D9%8A%D8%A7%D8%B6/">شرکة کشف تسربات المیاه شرق الریاض</a>
<a href="http://www.roknnagd.com/%D8%B4%D8%B1%D9%83%D8%A9-%D8%B9%D8%B2%D9%84-%D8%AE%D8%B2%D8%A7%D9%86%D8%A7%D8%AA-%D8%A8%D8%A7%D9%84%D8%B1%D9%8A%D8%A7%D8%B6/%D8%B4%D8%B1%D9%83%D8%A9-%D8%AA%D8%B3%D9%84%D9%8A%D9%83-%D9%85%D8%AC%D8%A7%D8%B1%D9%8A-%D8%AA%D9%86%D8%B8%D9%8A%D9%81-%D8%A8%D9%8A%D8%A7%D8%B1%D8%A7%D8%AA-%D8%A8%D8%A7%D9%84%D8%B1%D9%8A%D8%A7%D8%B6/">شرکة تسلیک مجارى بالریاض</a>
<a href="http://www.roknnagd.com/%D8%B4%D8%B1%D9%83%D8%A9-%D8%B9%D8%B2%D9%84-%D8%AE%D8%B2%D8%A7%D9%86%D8%A7%D8%AA-%D8%A8%D8%A7%D9%84%D8%B1%D9%8A%D8%A7%D8%B6/%D8%B4%D8%B1%D9%83%D8%A9-%D8%AA%D8%B3%D9%84%D9%8A%D9%83-%D9%85%D8%AC%D8%A7%D8%B1%D9%8A-%D8%A8%D8%A7%D9%84%D8%AF%D9%85%D8%A7%D9%85/">شرکة تسلیک مجاری بالدمام</a>
<a href="http://www.roknnagd.com/%D8%B4%D8%B1%D9%83%D8%A9-%D8%AA%D9%86%D8%B8%D9%8A%D9%81-%D8%A8%D8%A7%D9%84%D8%B1%D9%8A%D8%A7%D8%B6/">شرکة تنظیف بالریاض</a>
<a href="http://www.roknnagd.com/%D8%B4%D8%B1%D9%83%D8%A9-%D8%B9%D8%B2%D9%84-%D8%AE%D8%B2%D8%A7%D9%86%D8%A7%D8%AA-%D8%A8%D8%A7%D9%84%D8%B1%D9%8A%D8%A7%D8%B6/">شرکة عزل خزانات بالریاض</a>
<a href="http://www.roknnagd.com/%D8%B4%D8%B1%D9%83%D8%A9-%D8%B1%D8%B4-%D9%85%D8%A8%D9%8A%D8%AF%D8%A7%D8%AA-%D8%A8%D8%A7%D9%84%D8%B1%D9%8A%D8%A7%D8%B6/%D8%B4%D8%B1%D9%83%D8%A9-%D9%85%D9%83%D8%A7%D9%81%D8%AD%D8%A9-%D8%A7%D9%84%D9%86%D9%85%D9%84-%D8%A7%D9%84%D8%A3%D8%A8%D9%8A%D8%B6-%D8%A8%D8%A7%D9%84%D8%B1%D9%8A%D8%A7%D8%B6/">شرکة مکافحة النمل الابیض بالریاض</a>
<a href="http://www.roknnagd.com/%D8%B4%D8%B1%D9%83%D8%A9-%D8%AA%D9%86%D8%B8%D9%8A%D9%81-%D8%AE%D8%B2%D8%A7%D9%86%D8%A7%D8%AA-%D8%A8%D8%A7%D9%84%D8%B1%D9%8A%D8%A7%D8%B6/%D8%B4%D8%B1%D9%83%D8%A9-%D8%AA%D9%86%D8%B8%D9%8A%D9%81-%D9%85%D9%88%D9%83%D9%8A%D8%AA-%D8%A8%D8%A7%D9%84%D8%B1%D9%8A%D8%A7%D8%B6/">شرکة تنظیف موکیت بالریاض</a>
<a href="http://www.roknnagd.com/%D8%B4%D8%B1%D9%83%D8%A9-%D8%AA%D9%86%D8%B8%D9%8A%D9%81-%D8%AE%D8%B2%D8%A7%D9%86%D8%A7%D8%AA-%D8%A8%D8%A7%D9%84%D8%B1%D9%8A%D8%A7%D8%B6/%D8%B4%D8%B1%D9%83%D8%A9-%D8%AA%D9%86%D8%B8%D9%8A%D9%81-%D9%85%D8%B3%D8%A7%D8%A8%D8%AD-%D8%A8%D8%A7%D9%84%D8%B1%D9%8A%D8%A7%D8%B6/">شرکة تنظیف مسابح بالریاض</a>
<a href="http://www.roknnagd.com/%D8%B4%D8%B1%D9%83%D8%A9-%D8%AA%D9%86%D8%B8%D9%8A%D9%81-%D9%81%D9%84%D9%84-%D8%A8%D8%A7%D9%84%D8%B1%D9%8A%D8%A7%D8%B6/%D8%B4%D8%B1%D9%83%D8%A9-%D8%AA%D9%86%D8%B8%D9%8A%D9%81-%D9%85%D9%86%D8%A7%D8%B2%D9%84-%D8%A8%D8%A7%D9%84%D8%B1%D9%8A%D8%A7%D8%B6/">شرکة تنظیف منازل بالریاض</a>
<a href="http://www.roknnagd.com/%D8%B4%D8%B1%D9%83%D8%A9-%D9%86%D9%82%D9%84-%D8%B9%D9%81%D8%B4-%D8%A8%D8%A7%D9%84%D8%B1%D9%8A%D8%A7%D8%B6/">شرکة نقل العفش بالریاض</a>
<a href="http://www.roknnagd.com/%D8%B4%D8%B1%D9%83%D8%A9-%D9%86%D9%82%D9%84-%D8%B9%D9%81%D8%B4-%D8%A8%D8%A7%D9%84%D8%B1%D9%8A%D8%A7%D8%B6/%D8%B4%D8%B1%D9%83%D8%A9-%D9%86%D9%82%D9%84-%D8%A3%D8%AB%D8%A7%D8%AB-%D8%A8%D8%A7%D9%84%D8%B1%D9%8A%D8%A7%D8%B6/">نقل اثاث بالریاض</a>
<a href="http://www.roknnagd.com/%D8%B4%D8%B1%D9%83%D8%A9-%D9%86%D9%82%D9%84-%D8%B9%D9%81%D8%B4-%D8%A8%D8%A7%D9%84%D8%B1%D9%8A%D8%A7%D8%B6/%D8%B4%D8%B1%D9%83%D8%A9-%D8%AA%D8%AE%D8%B2%D9%8A%D9%86-%D8%A3%D8%AB%D8%A7%D8%AB-%D8%A8%D8%A7%D9%84%D8%B1%D9%8A%D8%A7%D8%B6/">شرکة تخزین اثاث بالریاض</a>
<a href="http://www.roknnagd.com/%D8%B4%D8%B1%D9%83%D8%A9-%D8%B1%D8%B4-%D9%85%D8%A8%D9%8A%D8%AF%D8%A7%D8%AA-%D8%A8%D8%A7%D9%84%D8%B1%D9%8A%D8%A7%D8%B6/">شرکة رش مبیدات بالریاض</a>
<a href="http://www.roknnagd.com/%D8%B4%D8%B1%D9%83%D8%A9-%D8%AA%D9%86%D8%B8%D9%8A%D9%81-%D9%81%D9%84%D9%84-%D8%A8%D8%A7%D9%84%D8%B1%D9%8A%D8%A7%D8%B6/%D8%B4%D8%B1%D9%83%D8%A9-%D8%AA%D9%86%D8%B8%D9%8A%D9%81-%D9%85%D8%AC%D8%A7%D9%84%D8%B3-%D8%A8%D8%A7%D9%84%D8%B1%D9%8A%D8%A7%D8%B6/">شرکات تنظیف مجالس بالریاض</a>
<a href="http://www.roknnagd.com/%D8%B4%D8%B1%D9%83%D8%A9-%D8%AA%D9%86%D8%B8%D9%8A%D9%81-%D8%AE%D8%B2%D8%A7%D9%86%D8%A7%D8%AA-%D8%A8%D8%A7%D9%84%D8%B1%D9%8A%D8%A7%D8%B6/%D8%B4%D8%B1%D9%83%D8%A9-%D8%AA%D9%86%D8%B8%D9%8A%D9%81-%D9%88%D8%A7%D8%AC%D9%87%D8%A7%D8%AA-%D8%AD%D8%AC%D8%B1-%D8%B2%D8%AC%D8%A7%D8%AC-%D8%A8%D8%A7%D9%84%D8%B1%D9%8A%D8%A7%D8%B6/">شرکة تنظیف واجهات حجر بالریاض</a>
<a href="http://www.roknnagd.com/%D8%B4%D8%B1%D9%83%D8%A9-%D8%B9%D8%B2%D9%84-%D8%AE%D8%B2%D8%A7%D9%86%D8%A7%D8%AA-%D8%A8%D8%A7%D9%84%D8%B1%D9%8A%D8%A7%D8%B6/%D8%B4%D8%B1%D9%83%D8%A9-%D9%83%D8%B4%D9%81-%D8%AA%D8%B3%D8%B1%D8%A8%D8%A7%D8%AA-%D8%A8%D8%A7%D9%84%D8%B1%D9%8A%D8%A7%D8%B6/">شرکة کشف التسربات بالریاض</a>
------------------------------
<a href="http://www.roknalawael.com/%D8%B4%D8%B1%D9%83%D8%A9-%D8%AA%D9%86%D8%B8%D9%8A%D9%81-%D8%AE%D8%B2%D8%A7%D9%86%D8%A7%D8%AA-%D8%A8%D8%A7%D9%84%D8%B1%D9%8A%D8%A7%D8%B6/">شرکة تنظیف خزانات بالریاض</a>
<a href="http://www.roknalawael.com/%D8%B4%D8%B1%D9%83%D8%A9-%D8%AA%D9%86%D8%B8%D9%8A%D9%81-%D8%A8%D9%8A%D8%A7%D8%B1%D8%A7%D8%AA-%D8%A8%D8%A7%D9%84%D8%B1%D9%8A%D8%A7%D8%B6/">شرکة تنظیف بیارات بالریاض</a>
<a href="http://www.roknalawael.com/%D8%B4%D8%B1%D9%83%D8%A9-%D9%86%D9%82%D9%84-%D8%A7%D8%AB%D8%A7%D8%AB-%D8%A8%D8%A7%D9%84%D8%B1%D9%8A%D8%A7%D8%B6/">شرکة نقل اثاث خارج المملکة</a>
<a href="http://www.roknalawael.com/%D8%B4%D8%B1%D9%83%D8%A9-%D8%AA%D9%86%D8%B8%D9%8A%D9%81-%D9%85%D9%86%D8%A7%D8%B2%D9%84-%D8%A8%D8%A7%D9%84%D8%B1%D9%8A%D8%A7%D8%B6/">شرکة تنظیف منازل بالریاض</a>
<a href="http://www.roknalawael.com/%D8%B4%D8%B1%D9%83%D8%A9-%D8%AA%D9%86%D8%B8%D9%8A%D9%81-%D8%B4%D9%82%D9%82-%D8%A8%D8%A7%D9%84%D8%B1%D9%8A%D8%A7%D8%B6/">شرکة تنظیف شقق بالریاض</a>
<a href="http://www.roknalawael.com/%D8%B4%D8%B1%D9%83%D8%A9-%D9%85%D9%83%D8%A7%D9%81%D8%AD%D8%A9-%D8%AD%D8%B4%D8%B1%D8%A7%D8%AA-%D8%A8%D8%A7%D9%84%D8%B1%D9%8A%D8%A7%D8%B6/">شرکة مکافحة حشرات بالریاض</a>
<a href="http://www.roknalawael.com/%D8%B4%D8%B1%D9%83%D8%A9-%D8%B1%D8%B4-%D9%85%D8%A8%D9%8A%D8%AF%D8%A7%D8%AA-%D8%A8%D8%A7%D9%84%D8%B1%D9%8A%D8%A7%D8%B6/">شرکة رش مبیدات بالریاض</a>
<a href="http://www.roknalawael.com/%D8%B4%D8%B1%D9%83%D8%A9-%D9%86%D9%82%D9%84-%D8%A7%D8%AB%D8%A7%D8%AB-%D8%A8%D8%A7%D9%84%D8%B1%D9%8A%D8%A7%D8%B6/">شرکة نقل اثاث بالریاض</a>
<a href="http://www.roknalawael.com/%D8%B4%D8%B1%D9%83%D8%A9-%D8%AA%D8%AE%D8%B2%D9%8A%D9%86-%D8%A7%D8%AB%D8%A7%D8%AB-%D8%A8%D8%A7%D9%84%D8%B1%D9%8A%D8%A7%D8%B6/">شرکة تخزین اثاث بالریاض</a>
<a href="http://www.roknalawael.com/%D8%B4%D8%B1%D9%83%D8%A9-%D9%83%D8%B4%D9%81-%D8%AA%D8%B3%D8%B1%D8%A8%D8%A7%D8%AA-%D8%A7%D9%84%D9%85%D9%8A%D8%A7%D9%87-%D8%A8%D8%A7%D9%84%D8%B1%D9%8A%D8%A7%D8%B6/">شرکة کشف تسربات المیاه بالریاض</a>
...............
<a href="http://www.ekhtsasy.com/%D8%B4%D8%B1%D9%83%D8%A9-%D8%AA%D9%86%D8%B8%D9%8A%D9%81-%D9%85%D9%86%D8%A7%D8%B2%D9%84-%D8%A8%D8%A7%D9%84%D8%B1%D9%8A%D8%A7%D8%B6/">تنظیف منازل بالریاض</a>
<a href="http://www.ekhtsasy.com/%D8%B4%D8%B1%D9%83%D8%A9-%D8%AA%D9%86%D8%B8%D9%8A%D9%81-%D9%85%D8%B3%D8%A7%D8%A8%D8%AD-%D8%A8%D8%A7%D9%84%D8%B1%D9%8A%D8%A7%D8%B6/%D8%B4%D8%B1%D9%83%D8%A9-%D8%AA%D9%86%D8%B8%D9%8A%D9%81-%D9%81%D9%84%D9%84-%D8%A8%D8%A7%D9%84%D8%B1%D9%8A%D8%A7%D8%B6-2/">شرکات تنظیف فلل بالریاض</a>
<a href="http://www.ekhtsasy.com/%D8%B4%D8%B1%D9%83%D8%A9-%D9%86%D9%82%D9%84-%D8%A7%D8%AB%D8%A7%D8%AB-%D8%A8%D8%A7%D9%84%D8%B1%D9%8A%D8%A7%D8%B6/">شرکة نقل اثاث من الریاض الی جدة</a>
<a href="http://www.ekhtsasy.com/%D8%B4%D8%B1%D9%83%D8%A9-%D8%AA%D9%86%D8%B8%D9%8A%D9%81-%D9%85%D9%86%D8%A7%D8%B2%D9%84-%D8%A8%D8%A7%D9%84%D8%B1%D9%8A%D8%A7%D8%B6/%D8%B4%D8%B1%D9%83%D8%A9-%D8%AA%D9%86%D8%B8%D9%8A%D9%81-%D8%AE%D8%B2%D8%A7%D9%86%D8%A7%D8%AA-%D8%A8%D8%A7%D9%84%D8%B1%D9%8A%D8%A7%D8%B6/">تنظیف خزانات بالریاض</a>
<a href="http://www.ekhtsasy.com/%D8%B4%D8%B1%D9%83%D8%A9-%D8%AA%D9%86%D8%B8%D9%8A%D9%81-%D9%85%D9%86%D8%A7%D8%B2%D9%84-%D8%A8%D8%A7%D9%84%D8%B1%D9%8A%D8%A7%D8%B6/%D8%B4%D8%B1%D9%83%D8%A9-%D8%AA%D8%B3%D9%84%D9%8A%D9%83-%D9%85%D8%AC%D8%A7%D8%B1%D9%8A-%D8%A8%D8%A7%D9%84%D8%B1%D9%8A%D8%A7%D8%B6/">شرکة تسلیک مجارى بالریاض</a>
<a href="http://www.ekhtsasy.com/%D8%B4%D8%B1%D9%83%D8%A9-%D9%85%D9%83%D8%A7%D9%81%D8%AD%D8%A9-%D8%AD%D8%B4%D8%B1%D8%A7%D8%AA-%D8%A8%D8%A7%D9%84%D8%B1%D9%8A%D8%A7%D8%B6/">شرکة مکافحة حشرات بالریاض</a>
<a href="http://www.ekhtsasy.com/%D8%B4%D8%B1%D9%83%D8%A9-%D9%86%D8%B8%D8%A7%D9%81%D8%A9-%D8%A8%D8%A7%D9%84%D8%B1%D9%8A%D8%A7%D8%B6/">شرکة تنظیف بالریاض</a>
<a href="http://www.ekhtsasy.com/%D8%B4%D8%B1%D9%83%D8%A9-%D9%86%D8%B8%D8%A7%D9%81%D8%A9-%D8%A8%D8%A7%D9%84%D8%B1%D9%8A%D8%A7%D8%B6/%D8%B4%D8%B1%D9%83%D8%A9-%D9%83%D8%B4%D9%81-%D8%AA%D8%B3%D8%B1%D8%A8%D8%A7%D8%AA-%D8%A7%D9%84%D9%85%D9%8A%D8%A7%D9%87-%D8%A8%D8%A7%D9%84%D8%B1%D9%8A%D8%A7%D8%B6/">کشف تسربات المیاه بالریاض</a>
<a href="http://www.ekhtsasy.com/%d8%b4%d8%b1%d9%83%d8%a9-%d8%aa%d8%b3%d9%84%d9%8a%d9%83-%d9%85%d8%ac%d8%a7%d8%b1%d9%89-%d8%a8%d8%a7%d9%84%d8%af%d9%85%d8%a7%d9%85/">شرکة تسلیک مجارى بالدمام</a>
<a href="http://www.ekhtsasy.com/%D8%B4%D8%B1%D9%83%D8%A9-%D9%85%D9%83%D8%A7%D9%81%D8%AD%D8%A9-%D8%AD%D8%B4%D8%B1%D8%A7%D8%AA-%D8%A8%D8%A7%D9%84%D8%B1%D9%8A%D8%A7%D8%B6/%D8%B4%D8%B1%D9%83%D8%A9-%D9%85%D9%83%D8%A7%D9%81%D8%AD%D8%A9-%D8%A7%D9%84%D9%86%D9%85%D9%84-%D8%A7%D9%84%D8%A3%D8%A8%D9%8A%D8%B6-%D8%A8%D8%A7%D9%84%D8%B1%D9%8A%D8%A7%D8%B6-%D8%A8%D8%A7%D9%84%D8%AF/">شرکة مکافحة النمل الابیض بالریاض</a>
<a href="http://www.ekhtsasy.com/%D8%B4%D8%B1%D9%83%D8%A9-%D9%85%D9%83%D8%A7%D9%81%D8%AD%D8%A9-%D8%AD%D8%B4%D8%B1%D8%A7%D8%AA-%D9%88-%D8%B1%D8%B4-%D9%85%D8%A8%D9%8A%D8%AF%D8%A7%D8%AA-%D8%A8%D8%A7%D9%84%D8%AF%D9%85%D8%A7%D9%85/">شرکة مکافحة حشرات بالدمام</a>
<a href="http://www.ekhtsasy.com/%D8%B4%D8%B1%D9%83%D8%A9-%D8%AA%D9%86%D8%B8%D9%8A%D9%81-%D9%85%D9%86%D8%A7%D8%B2%D9%84-%D8%A8%D8%A7%D9%84%D8%AF%D9%85%D8%A7%D9%85-%D9%88-%D8%A8%D8%A7%D9%84%D8%AE%D8%A8%D8%B1/">شرکة تنظیف منازل بالدمام</a>
<a href="http://www.ekhtsasy.com/%D8%B4%D8%B1%D9%83%D8%A9-%D8%AA%D9%86%D8%B8%D9%8A%D9%81-%D9%85%D9%86%D8%A7%D8%B2%D9%84-%D8%A8%D8%A7%D9%84%D8%B1%D9%8A%D8%A7%D8%B6/%D8%B4%D8%B1%D9%83%D8%A9-%D8%AA%D9%86%D8%B8%D9%8A%D9%81-%D9%88%D8%A7%D8%AC%D9%87%D8%A7%D8%AA-%D8%AD%D8%AC%D8%B1-%D8%A8%D8%A7%D9%84%D8%B1%D9%8A%D8%A7%D8%B6/">شرکة تنظیف واجهات حجر بالریاض</a>
<a href="http://www.ekhtsasy.com/%D8%B4%D8%B1%D9%83%D8%A9-%D9%86%D9%82%D9%84-%D8%A7%D8%AB%D8%A7%D8%AB-%D8%A8%D8%A7%D9%84%D8%B1%D9%8A%D8%A7%D8%B6/%D8%B4%D8%B1%D9%83%D8%A9-%D8%AA%D8%AE%D8%B2%D9%8A%D9%86-%D8%B9%D9%81%D8%B4-%D8%A8%D8%A7%D9%84%D8%B1%D9%8A%D8%A7%D8%B6/">شرکة تخزین اثاث بالریاض</a>
<a href="http://www.ekhtsasy.com/%d8%b4%d8%b1%d9%83%d8%a9-%d9%86%d9%82%d9%84-%d8%a7%d8%ab%d8%a7%d8%ab-%d8%a8%d8%ac%d8%af%d8%a9/">شرکة نقل اثاث بجدة</a>
<a href="http://www.ekhtsasy.com/%d8%b4%d8%b1%d9%83%d8%a9-%d9%85%d9%83%d8%a7%d9%81%d8%ad%d8%a9-%d8%ad%d8%b4%d8%b1%d8%a7%d8%aa-%d9%88-%d8%b1%d8%b4-%d9%85%d8%a8%d9%8a%d8%af%d8%a7%d8%aa-%d8%a8%d8%ac%d8%af%d8%a9/">شرکة مکافحة حشرات بجدة</a>
<a href="http://www.ekhtsasy.com/%D8%B4%D8%B1%D9%83%D8%A9-%D8%AA%D9%86%D8%B8%D9%8A%D9%81-%D9%85%D8%B3%D8%A7%D8%A8%D8%AD-%D8%A8%D8%A7%D9%84%D8%B1%D9%8A%D8%A7%D8%B6/">شرکة تنظیف مسابح بالریاض</a>
<a href="http://www.ekhtsasy.com/%d8%b4%d8%b1%d9%83%d8%a9-%d8%aa%d9%86%d8%b8%d9%8a%d9%81-%d9%85%d9%86%d8%a7%d8%b2%d9%84-%d9%88-%d9%81%d9%84%d9%84-%d9%88-%d8%b4%d9%82%d9%82-%d8%a8%d8%ac%d8%af%d8%a9/">شرکة تنظیف بجدة</a>
<a href="http://www.ekhtsasy.com/%D8%B4%D8%B1%D9%83%D8%A9-%D8%AC%D9%84%D9%8A-%D8%A8%D9%84%D8%A7%D8%B7-%D8%A8%D8%A7%D9%84%D8%B1%D9%8A%D8%A7%D8%B6/">شرکة جلی بلاط بالریاض</a>
.........
<a href="http://www.ekhtsasy.com/%d8%b4%d8%b1%d9%83%d8%a9-%d8%aa%d9%86%d8%b8%d9%8a%d9%81-%d9%85%d8%b3%d8%a7%d8%a8%d8%ad-%d8%a8%d8%a7%d9%84%d8%b1%d9%8a%d8%a7%d8%b6/%d8%b4%d8%b1%d9%83%d8%a9-%d8%aa%d9%86%d8%b8%d9%8a%d9%81-%d8%b4%d9%82%d9%82-%d8%a8%d8%a7%d9%84%d8%b1%d9%8a%d8%a7%d8%b6/">شرکة تنظیف شقق بالریاض</a>
<a href="http://www.roknnagd.com/%D8%B4%D8%B1%D9%83%D8%A9-%D8%AA%D9%86%D8%B8%D9%8A%D9%81-%D8%A8%D8%A7%D9%84%D8%B1%D9%8A%D8%A7%D8%B6/%D8%B4%D8%B1%D9%83%D8%A9-%D8%AA%D9%86%D8%B8%D9%8A%D9%81-%D9%82%D8%B5%D9%88%D8%B1-%D8%A8%D8%A7%D9%84%D8%B1%D9%8A%D8%A7%D8%B6/">شرکة تنظیف قصور بالریاض</a>
<a href="http://www.roknnagd.com/%D8%B4%D8%B1%D9%83%D8%A9-%D8%AA%D9%86%D8%B8%D9%8A%D9%81-%D8%A8%D8%A7%D9%84%D8%B1%D9%8A%D8%A7%D8%B6/%D8%B4%D8%B1%D9%83%D8%A9-%D8%AA%D9%86%D8%B8%D9%8A%D9%81-%D8%B4%D9%82%D9%82-%D8%A8%D8%AC%D8%AF%D8%A9/">شرکة تنظیف شقق بجدة</a>
<a href="http://www.roknnagd.com/%D8%B4%D8%B1%D9%83%D8%A9-%D8%AA%D9%86%D8%B8%D9%8A%D9%81-%D8%A8%D8%A7%D9%84%D8%B1%D9%8A%D8%A7%D8%B6/%D8%B4%D8%B1%D9%83%D8%A9-%D8%AA%D9%86%D8%B8%D9%8A%D9%81-%D8%A8%D8%AC%D8%AF%D8%A9/">شرکة تنظیف بجدة</a>
<a href="http://www.roknnagd.com/%D8%B4%D8%B1%D9%83%D8%A9-%D8%AA%D9%86%D8%B8%D9%8A%D9%81-%D8%A8%D8%A7%D9%84%D8%B1%D9%8A%D8%A7%D8%B6/%D8%B4%D8%B1%D9%83%D8%A9-%D8%AA%D9%86%D8%B8%D9%8A%D9%81-%D8%A8%D8%A7%D9%84%D8%AF%D9%85%D8%A7%D9%85/">شرکة تنظیف بالدمام</a>
<a href="http://www.ekhtsasy.com/%D8%B4%D8%B1%D9%83%D8%A9-%D9%86%D9%82%D9%84-%D8%A7%D8%AB%D8%A7%D8%AB-%D8%A8%D8%A7%D9%84%D8%B1%D9%8A%D8%A7%D8%B6/%D8%B4%D8%B1%D9%83%D8%A9-%D8%AA%D8%AE%D8%B2%D9%8A%D9%86-%D8%B9%D9%81%D8%B4-%D8%A8%D8%A7%D9%84%D8%B1%D9%8A%D8%A7%D8%B6/">شرکة تخزین عفش بالریاض</a>
<a href="http://www.roknnagd.com/%D8%B4%D8%B1%D9%83%D8%A9-%D8%B1%D8%B4-%D9%85%D8%A8%D9%8A%D8%AF%D8%A7%D8%AA-%D8%A8%D8%A7%D9%84%D8%B1%D9%8A%D8%A7%D8%B6/%D9%85%D9%83%D8%A7%D9%81%D8%AD%D8%A9-%D8%AD%D8%B4%D8%B1%D8%A7%D8%AA-%D8%A8%D8%A7%D9%84%D8%AF%D9%85%D8%A7%D9%85/">شرکة مکافحة حشرات بالدمام</a>
<a href="http://www.roknnagd.com/%D8%B4%D8%B1%D9%83%D8%A9-%D8%B1%D8%B4-%D9%85%D8%A8%D9%8A%D8%AF%D8%A7%D8%AA-%D8%A8%D8%A7%D9%84%D8%B1%D9%8A%D8%A7%D8%B6/%D8%B4%D8%B1%D9%83%D8%A9-%D9%85%D9%83%D8%A7%D9%81%D8%AD%D8%A9-%D8%AD%D8%B4%D8%B1%D8%A7%D8%AA-%D8%A8%D8%AC%D8%AF%D8%A9/">شرکة مکافحة حشرات بجدة</a>
<a href="http://www.roknnagd.com/%D8%B4%D8%B1%D9%83%D8%A9-%D9%86%D9%82%D9%84-%D8%B9%D9%81%D8%B4-%D8%A8%D8%A7%D9%84%D8%B1%D9%8A%D8%A7%D8%B6/%D8%B4%D8%B1%D9%83%D8%A9-%D8%AA%D8%AE%D8%B2%D9%8A%D9%86-%D8%A3%D8%AB%D8%A7%D8%AB-%D8%A8%D8%A7%D9%84%D8%B1%D9%8A%D8%A7%D8%B6/">شرکة تخزین عفش بالریاض</a>
<a href="http://www.ekhtsasy.com/%D8%B4%D8%B1%D9%83%D8%A9-%D8%AA%D9%86%D8%B8%D9%8A%D9%81-%D9%85%D9%86%D8%A7%D8%B2%D9%84-%D8%A8%D8%A7%D9%84%D8%AF%D9%85%D8%A7%D9%85-%D9%88-%D8%A8%D8%A7%D9%84%D8%AE%D8%A8%D8%B1/">شرکة تنظیف فلل بالدمام</a>
<a href="http://www.ekhtsasy.com/%d8%b4%d8%b1%d9%83%d8%a9-%d8%aa%d9%86%d8%b8%d9%8a%d9%81-%d9%85%d9%86%d8%a7%d8%b2%d9%84-%d9%88-%d9%81%d9%84%d9%84-%d9%88-%d8%b4%d9%82%d9%82-%d8%a8%d8%ac%d8%af%d8%a9/">شرکة تنظیف شقق بجدة</a>
<a href="http://www.elmanarh.com/%D8%B4%D8%B1%D9%83%D8%A9-%D8%AA%D8%AE%D8%B2%D9%8A%D9%86-%D8%A7%D8%AB%D8%A7%D8%AB-%D8%A8%D8%A7%D9%84%D8%B1%D9%8A%D8%A7%D8%B6/">شرکة تخزین اثاث بالریاض</a>
<a href="http://www.elmanarh.com/%D8%B4%D8%B1%D9%83%D8%A9-%D8%AA%D9%86%D8%B8%D9%8A%D9%81-%D8%AE%D8%B2%D8%A7%D9%86%D8%A7%D8%AA-%D8%A8%D8%A7%D9%84%D8%B1%D9%8A%D8%A7%D8%B6/">شرکة تنظیف خزانات بالریاض</a>
<a href="http://www.aljazerah-clean.com/%D8%B4%D8%B1%D9%83%D8%A9-%D8%AA%D8%B3%D9%84%D9%8A%D9%83-%D9%85%D8%AC%D8%A7%D8%B1%D9%89-%D8%A8%D8%A7%D9%84%D8%B1%D9%8A%D8%A7%D8%B6/">شرکة تسلیک مجارى بالریاض</a>
<a href="http://www.aljazerah-clean.com/%D8%B4%D8%B1%D9%83%D8%A9-%D8%AA%D9%86%D8%B8%D9%8A%D9%81-%D8%B4%D9%82-%D8%A8%D8%A7%D9%84%D8%B1%D9%8A%D8%A7%D8%B6/">شرکة تنظیف شقق بالریاض</a>
<a href="http://www.ekhtsasy.com/%D8%B4%D8%B1%D9%83%D8%A9-%D9%86%D8%B8%D8%A7%D9%81%D8%A9-%D8%A8%D8%A7%D9%84%D8%B1%D9%8A%D8%A7%D8%B6/%D8%B4%D8%B1%D9%83%D8%A9-%D8%AA%D9%86%D8%B8%D9%8A%D9%81-%D9%88%D8%A7%D8%AC%D9%87%D8%A7%D8%AA-%D8%B2%D8%AC%D8%A7%D8%AC-%D8%A8%D8%A7%D9%84%D8%B1%D9%8A%D8%A7%D8%B6/">شرکة تنظیف واجهات زجاج بالریاض</a>
<a href="http://www.ekhtsasy.com/%D8%B4%D8%B1%D9%83%D8%A9-%D9%86%D8%B8%D8%A7%D9%81%D8%A9-%D8%A8%D8%A7%D9%84%D8%B1%D9%8A%D8%A7%D8%B6/%D8%B4%D8%B1%D9%83%D8%A9-%D8%AA%D9%86%D8%B8%D9%8A%D9%81-%D9%85%D8%AC%D8%A7%D9%84%D8%B3-%D8%A8%D8%A7%D9%84%D8%B1%D9%8A%D8%A7%D8%B6/">شرکة تنظیف مجالس بالریاض</a>
<a href="http://www.roknnagd.com/%d8%b4%d8%b1%d9%83%d8%a9-%d9%86%d9%82%d9%84-%d8%b9%d9%81%d8%b4-%d8%a8%d8%a7%d9%84%d8%b1%d9%8a%d8%a7%d8%b6/%d8%b4%d8%b1%d9%83%d8%a9-%d8%aa%d9%86%d8%b8%d9%8a%d9%81-%d8%a8%d8%a7%d9%84%d9%85%d8%af%d9%8a%d9%86%d8%a9/">شرکة تنظیف شقق بالمدینة المنورة</a>

Could you write about Physics so I can pass Science class?

cheapest Insurance you can buy دوشنبه 23 دی 1392 ساعت 10:44 ب.ظ http://www.myfreeinsurancequotes.net/

Unbelievable how well-written and informative this was.

free car insurance دوشنبه 23 دی 1392 ساعت 02:04 ق.ظ http://www.gettinginsurancequotes.net/

This is both street smart and intelligent.

life insurance bc دوشنبه 23 دی 1392 ساعت 12:06 ق.ظ http://www.lifeinsurancpricing.com

Hallelujah! I needed this-you're my savior.

buy abilifycheap یکشنبه 22 دی 1392 ساعت 06:04 ب.ظ http://www.antipsychoticmedicine.net

You've managed a first class post

insurance auto quotes جمعه 20 دی 1392 ساعت 09:38 ب.ظ http://www.getyourquote.net/

I cannot tell a lie, that really helped.

quote car insurance business چهارشنبه 18 دی 1392 ساعت 05:12 ب.ظ http://www.insureyourselfcheap.com

That kind of thinking shows you're on top of your game

online auto insurance quotes چهارشنبه 18 دی 1392 ساعت 03:18 ق.ظ http://www.getyourquote.net/

Insights like this liven things up around here.

cheap health insurance سه‌شنبه 17 دی 1392 ساعت 04:55 ق.ظ http://www.allhealthinsurers.net

Real brain power on display. Thanks for that answer!

joint + pain accutane سه‌شنبه 17 دی 1392 ساعت 12:04 ق.ظ http://www.pharmasonline.net

That's a knowing answer to a difficult question

auto insurance free quotes یکشنبه 15 دی 1392 ساعت 06:05 ب.ظ http://www.insureyourselfcheap.com

There is a critical shortage of informative articles like this.

insurance car direct شنبه 14 دی 1392 ساعت 05:18 ق.ظ http://www.carinsursite.com

Tip top stuff. I'll expect more now.

Milica جمعه 1 آذر 1392 ساعت 04:09 ب.ظ http://www.facebook.com/profile.php?id=100003449206201

Son of a gun, this is so hellfup!

Dima جمعه 1 آذر 1392 ساعت 12:40 ب.ظ http://www.facebook.com/profile.php?id=100003449076313

Deep thinking - adds a new diminseon to it all.

Agata چهارشنبه 29 آبان 1392 ساعت 07:56 ق.ظ http://www.facebook.com/profile.php?id=100003449106158

I'll try to put this to good use imtleiamedy.

کیارش شنبه 22 اسفند 1388 ساعت 11:13 ق.ظ

هرسال انقدر رفقا راجع به نمرشون خالی بندند؟

[ بدون نام ] سه‌شنبه 18 اسفند 1388 ساعت 08:12 ق.ظ

حق با این بالاییه...

[ بدون نام ] سه‌شنبه 18 اسفند 1388 ساعت 12:17 ق.ظ

جناب بامشاد و قل مراد عزیز و سرکار سلطان بانو نازنین:
مطمئن باشید حداقل ۱۰ سوال .
من حاضرم سر هر چی بگین(البته معقول باشه و در دسترس!)شرط ببندم.
قرارش با شما.
مکان وعده همین جا.

[ بدون نام ] دوشنبه 17 اسفند 1388 ساعت 11:44 ب.ظ

باورهای موفق ترین انسانهای روی زمین!

آیا هیچ وقت آدم های شاد و موفقی را که به رویاهایشان رسیده اند، دیده اید؟ تا حالا دلتان خواسته از آنها بپرسید نظرشان درباره خودشان چیست و اصلا دنیا را چطوری می بینند؟

سال هاست که درخصوص افراد استثنایی که در تجارت، ورزش و دیگر رشته ها موفقند، تحقیق می شود. در این سال ها بعضی باورهای مهم و اساسی درباره این انسان های موفق سالم و شاد به اثبات رسیده است. اگر شما هم دوست دارید شادتر باشید و زندگی در کنترل خودتان باشد، بهتر است با ما همراه شوید و چند هفته ای را با این ۵ باور مهم طی کنید. باورهای ما پنجره ای هستند که ما از آن به دنیا نگاه می کنیم. آنها تمام زمینه های زندگی مان را شکل می دهند. اگر تصمیم بگیرید با نظر مثبت به زندگی نگاه کنید، دیدگاه شما خوش بینانه و قدرتمند می شود و خیلی زود از این طرز برخورد با دنیای اطرافتان بهره می برید.

* خودتان بهتر از هر کسی خودتان را می شناسید :
مردی یک شب کلید خانه اش را گم کرده بود و نمی توانست وارد خانه شود. او بیرون منزل در نور چراغ کوچه دنبال کلیدش می گشت. کمی بعد همسایه اش او را دید و به کمک او آمد تا با هم کلید را پیدا کنند. اما بی فایده بود. پس از کلی جستجو همسایه از او پرسید: اگر تو کلید را در منزل گم کرده ای، چرا در خیابان دنبال آن می گردی؟ مرد پاسخ داد: چون در خیابان نور بیشتر است! حالا تصور کنید شما جهت و معنای زندگی را گم کرده اید. اگر از مردم بپرسید اهداف شما در زندگی چه باید باشد، درست مثل این است که در خیابان دنبال کلیدی بگردید که در خانه جا گذاشته اید. هیچ کس به شما نمی تواند بگوید چطور به زندگی تان معنا ببخشید. روش دیگران به درد شما نمی خورد. شما باید درون خودتان را جستجو کنید. حتی اگر یک عمر برای یافتن پاسخ های خود جای دیگری را جستجو کرده اید، به محض این که به درون خودتان رجوع کنید، می بینید که پاسخ سوال های زندگی برای شما روشن می شود.

* اگر گام به گام پیش بروید، به هر چه بخواهید می رسید :
حقیقت این است که هر نوع مهارتی را می توان یاد گرفت، هر مشکلی را می شود حل کرد و هر کاری را می توان به نتیجه رساند، فقط اگر مرحله به مرحله پیش بروید و کارهای بزرگ را به قسمت های کوچک تر تقسیم کنید. وقتی یک کار بزرگ را به چند مرحله کوچک تر تقسیم کنید، انجام آن آسان تر می شود و دیگر به نظرتان سنگین نیست. ما ناخودآگاه در بسیاری موارد این کار را انجام می دهیم. مثلا وقتی قرار است یک شماره تلفن را به خاطر بسپاریم، اعداد آن را ۳ تا ۳ تا یا ۲ تا ۲ تا حفظ می کنیم. نکته مهم آن است که اگر می خواهید دیوار بین خود و رویاهای زندگی تان را بردارید، بهترین کار آن است که آجر به آجر پیش بروید تا به هدفتان برسید.

* اگر روش شما جوابگو نیست، آن را عوض کنید :
دکتر اسپنسر جانسون، نویسنده کتاب چه کسی پنیر من را برداشت، فرق بین آدم ها و موش ها را این طور توصیف می کند. وقتی یک موش حس می کند تلاش هایش به نتیجه نمی رسد، روش خود را عوض می کند، اما وقتی آدم ها حس می کنند کاری که انجام می دهند به نتیجه نمی رسد، عصبانی و خسته می شوند و دوست ندارند روش خود را عوض کنند. حتی گاهی اگر کسی راهکار تازه ای را به آنها نشان دهد، حالت دفاعی به خود می گیرند و می گویند: “من همیشه این کار را همین طور انجام داده ام. “یا” من آدمی این مدلی هستم.” در اصل این آدم ها از پذیرفتن راهکار تازه و انجام آن می ترسند و حس می کنند ترسشان به این معناست که دیگر روش ها اشتباه است. همیشه آنچه به نظر ما طبیعی و صحیح به نظر می رسد، در اصل محصول باورهایتان است و به ندرت نشان دهنده همه احتمالات و امکانات پیش رویمان یا تخمین صحیحی از توانایی هایمان است. اگر واقعا می خواهید در زندگی خود نتایج متفاوتی به دست بیاورید باید از حصاری که به منظور راحتی دور خود کشیده اید، پا را فراتر بگذارید و راهکارهای متفاوتی را امتحان کنید.

* شکست هرگز وجود ندارد :
تنها شکستی که در زندگی وجود دارد، این است که دست از یادگیری بردارید. جز این مورد هر نتیجه ای که پیش رویتان می آید، بازتابی است که به شما می گوید آیا راهکار انتخابی شما را به هدف نزدیک تر کرده یا دورتر. آدم هایی که به اهدافشان می رسند، یک خصوصیت مشترک دارند، آنها از شکست و اشتباه نمی ترسند، چون می دانند هر اشتباه یا شکست فرصتی است برای یادگیری که باید از آن استفاده کرد شکست، لازمه یاد گرفتن است.

* شما همین حالا در حال شکل دادن آینده تان هستید :
تفاوت بارزی که میان افراد موفق و ناموفق وجود دارد، این است که افراد موفق در حال زندگی می کنند اما افراد ناموفق در گذشته سیر می کنند. اگر دائم به گذشته بچسبید، تمام زیبایی ها و فرصت هایی را که زندگی در حال حاضر به شما ارزانی کرده از دست می دهید. اگر هم در حال زندگی کنید بسرعت می توانید فرصت های رسیدن به اهدافتان را صید کنید. مهم نیست در گذشته چقدر تلاش کرده اید. هر لحظه از هر روز زندگی فرصت تازه ای است تا به خوشبختی و موفقیت نزدیک تر شوید. اگر بار دیگر ترس های قدیمی و باورهای محدودکننده مانع شادی و موفقیت شما شدند، آنها را در ذهن تان متوقف و در درون تان افکار مثبت و خوش بینانه را جایگزین افکار منفی کنید. قدرت باورهای مثبت آنقدر زیاد است که می توانید به کمک آنها از تمام لحظات زندگی پلی برای موفقیت بسازید.

[ بدون نام ] دوشنبه 17 اسفند 1388 ساعت 10:46 ب.ظ

[ بدون نام ] دوشنبه 17 اسفند 1388 ساعت 10:32 ب.ظ

دوست عزیز "خالی نبودن عریضه"
اولا چقدر "کلاس" مهمه؟ثانیا کی میگه رادیولوژیست برای سی تی و ام آر آی نیاز به بورد داره؟
بعلاوه فوق های قلب با اینکه کم هستند چون عوارض همراه CHD را خوب هندل میکنن مثل دیابت الان خیلی تو بورس هستند.یادت نره هر چیز را که ما نمی بینیم الزاما بی اهمیت نیست.

واینک به همدلی شما نیازمندیم دوشنبه 17 اسفند 1388 ساعت 10:07 ب.ظ

۳۶۰ محروم امیدی هست؟

[ بدون نام ] دوشنبه 17 اسفند 1388 ساعت 09:30 ب.ظ

http://www.mehrnews.com/fa/newsdetail.aspx?NewsID=1045612

[ بدون نام ] دوشنبه 17 اسفند 1388 ساعت 09:26 ب.ظ

http://www.mehrnews.com/fa/newsdetail.a ... ID=1045612
:twisted: ))))(((( ^^%%^^

قیافشو ببینین

خود سوال فروش!!!

[ بدون نام ] دوشنبه 17 اسفند 1388 ساعت 09:21 ب.ظ

جواب اعتراضها اومده

از حسن سبیل به بالایی دوشنبه 17 اسفند 1388 ساعت 09:17 ب.ظ

جیگر میفتن جمله من نیست .عبارت داخل پرانتز سوال شخص مورد نظر است که شاید شما باشی

[ بدون نام ] دوشنبه 17 اسفند 1388 ساعت 09:16 ب.ظ

همه خل شدید مثل من!!!؟

[ بدون نام ] دوشنبه 17 اسفند 1388 ساعت 09:05 ب.ظ

؟؟

[ بدون نام ] دوشنبه 17 اسفند 1388 ساعت 09:02 ب.ظ

جواب اعتراضا کی معلوم میشه. اونایی که سالای قبل خبر دارن معمولا کی میاد

[ بدون نام ] دوشنبه 17 اسفند 1388 ساعت 08:45 ب.ظ

حسن سبیل میفتن نه بلکه درست ان می افتند یا همی افتادندی یا افتادندمی درست است

سلطان بانو دوشنبه 17 اسفند 1388 ساعت 08:36 ب.ظ

منم شرط می بندم
حداکثر ۳-۴ سوال باطل می شه
هژیر دببه در نیاری ها
دو جوابی ها حساب نیست
و الا دیگ چدنیه ۱۰۰ کیلوی را می کوبم سرت

حسن سبیل دوشنبه 17 اسفند 1388 ساعت 08:19 ب.ظ

عمو جان پیتفال درسته نه پیت وال.که متاسفانه خودم تو ۱۲ تا از این تله های تستی افتادم.
(پاسخ به بچه ها این پیت وال سوال چبه که بعض ها توش میفتن؟؟ )

قل مراد دوشنبه 17 اسفند 1388 ساعت 08:16 ب.ظ

جفتتون را مکشم. به خرم مگم جفتک به جفتتون بزنه ها ها.

بامشاد دوشنبه 17 اسفند 1388 ساعت 08:07 ب.ظ

هژیر بیا شرط ببندیم اگه مزدش نباشی می کشمت منو که می شناسی بامشاد هستم
هژیر به سوال عفونی اعتراض دادی اگه ندادی بیا وکشمت
همه به سوال عفونی اعتراض ودهید یالله
حالا که وباختی زود باش رد کن ویاد

هژیر دوشنبه 17 اسفند 1388 ساعت 07:33 ب.ظ

شرط می بندم حداقل ۱۰ سوال باطل میشه.
هر کی دوست داره بیاد ببنده!

خالی نبودن عریضه دوشنبه 17 اسفند 1388 ساعت 07:32 ب.ظ

قلب درآمد کلیش از رادیو هنوزم بیشتره. فوقای قلب از داخلی نمی تونن مجوز اینترونشن بگیرن ولی کاردیو که فلوی اینترونشن یا ای پی اس می گیره خیلی بهتره و اصولا فوقای داخلی قلب زیاد رقیب نیستن واسه همینم داخلیا بیشتر دنبال گوارشن تا قلب. فیزیکی هم بد نیست اما کلاس قلب و چشم که همیشه یک عده کثیر از بیمارا بهشون محتاجن واقعا قابل مقایسه نیست با اینا. رادیو هم هنوز خیلی مونده خراب شه بخصوص که درساش سنگینه و اگه دقت کنین تعداد خیلی کمی بورد می گیرن که بتونن ام ار ای و سی تی کار کنن چون اینا محدود به بورده.

[ بدون نام ] دوشنبه 17 اسفند 1388 ساعت 07:06 ب.ظ

اینجا محل خوبیه برای اطلاع از دستیاری رشته های مختلف.
دوستان در این زمینه بحث کنید.

[ بدون نام ] دوشنبه 17 اسفند 1388 ساعت 07:05 ب.ظ

بنظر میاد آینده فیزیکی خیلی بهتر از رادیو باشه

[ بدون نام ] دوشنبه 17 اسفند 1388 ساعت 07:01 ب.ظ

به نظر من توانبخشی از فیزیکی بهتره.

[ بدون نام ] دوشنبه 17 اسفند 1388 ساعت 06:52 ب.ظ

یعنی توانبخشی از رادیو بهتره؟

[ بدون نام ] دوشنبه 17 اسفند 1388 ساعت 06:51 ب.ظ

بچه ها این پیت وال سوال چبه که بعض ها توش میفتن؟؟

به عباس دوشنبه 17 اسفند 1388 ساعت 06:48 ب.ظ

سلام وضعیت پوست همونقدر داغونه که میگن (اگه بخوای بعداء مرکز استان غیرتهران باشی)؟

[ بدون نام ] دوشنبه 17 اسفند 1388 ساعت 06:42 ب.ظ

فعلا خوبه ولی رادیو سالیانه حدود 100 و قلب حدود 120 نفر وارد بازار میشن.سونوی رادیو را هم که داران برای رشته های دیگه مصوب میکنن.فارغ التحصیلان فوق قلب از داخلی هم کم نیستن و رقبای جدی برای کاردیولوژیست ها و البته قابلیت بیشتری دارند.بخصوص رادیو از خارج کشور هم زیاد بر می گردن.

[ بدون نام ] دوشنبه 17 اسفند 1388 ساعت 06:22 ب.ظ

درباره قلب و رادیو اطلاع دارین؟

اوضاع کاریشون الان چطوره؟

[ بدون نام ] دوشنبه 17 اسفند 1388 ساعت 05:56 ب.ظ

البته این نتایج تحقیقات من است و شما قبل از هر انتخابی حتما پرس و جوی کافی نمایید.من از صحبت با متخصصان و رزیدنت های زیادی به این نتایج رسیدم .البته به جرات می گویم برخی همکاران بخصوص اگر همشهری باشی و احتمال رقابت در آینده تو را به سوی رشته های دیگر هدایت میکنن.پس به حرفهای یک نفر (و از جمله من) به تنهایی اعتماد نکنید ولی گول جو حاکم بر رشته ها و اسم آنها را هم نخورید.

عباس دوشنبه 17 اسفند 1388 ساعت 05:48 ب.ظ

می دانید درآمد یک فیزیکی در ماه در شهرستان الان نزدیک به 20 طب کار 10 تا30 طب اورژانس در تهران 5 تا 10 پاتولوژی بالای 10 است؟(البته بسته به کار افراد متفاوت است)دو تای اولی بکلی فاقد استرس هستند (چه رزیدنتی و چه کار بعنوان متخصص) و دوره 3 ساله دارند.سه تای اولی هنوز براحتی هییت علمی جذب میکنن.دوره طرح این رشته ها در تهران و مراکز بزرگ انجام میشود و لازم نیز به شهرهای مرزی و دورافتاده برویددو تای اولی مجوز افتتاح کلنیک دارند(که البته مزایای آن را میدانید) و پذیرش آنها الان سالیانه فقط 10 تا 15 نفر است.میدانید سه رشته اول براحتی توسط کشورهای حاشیه خلیج همیشه فارس کانادا نیوزلند و استرالیا پذیرفته می شوند.

[ بدون نام ] دوشنبه 17 اسفند 1388 ساعت 05:35 ب.ظ

سلام.دوستان اینقدر به فکر رشته های لوکس نباسین.به آینده فکر کنید.به اشباع اکثر تخصص ها.آینده مال رشته های جدید است:طب فیزیکی طب کار طب اورژانس پاتولوژی.اینها الان هم خوب پول پارو میکنن ولی اگه ازشون بپرسین کلی بد میگن.

تبریزی دوشنبه 17 اسفند 1388 ساعت 03:27 ب.ظ

http://www.rezidenti89.blogfa.com/
این سوالات توسط برخی افراد شرکت کننده گردآوری شده است

شماره سوالات بر مبنای دفترچه گروه B می باشد.

کودکان

1- شیرخوار 6 ماهه به علت بالا آوردن مکرر شیر و بیقراری به درمانگاه آورده شده است، مادر متذکر می شود که کودک عادت به عقب نگهداشتن گردن دارد. سایر معاینات نرمال است، کدام گزینه برای تشخیص بیماری وی صحیح است؟

الف) PH متری 24 ساعته

ب) اندسکوپی دستگاه گوارش فوقانی

ج) باریم میل

د) تشخیص بیمار کلینیکی است

مورد مطرح شده سندرم سندیفر ناشی از GERD می باشد که در کتاب نلسون ۱۹۹۸ در صفحه ۴۳۸ بحث شده است ولی این مبحث در نلسون ۲۰۰۶ حذف شده است. احتمالا سوال بر مبنای رفرانس ۹۸ طرح شده است.

۲- نمونه خون یک نوزاد یک هفته ای را برای اسکرینگ تیروئید به آزمایشگاه می آورند ،

در کتاب نلسون آمده است TSH بعد ازتولد ممکن است کمی بالا باشد و T4 ممکن است کمی پایین باشد در نتیجه تکرار آزمایشات یک هفته بعد گزینه مناسبی است.

۴- کودک ۳ ساله ای با وزن ۱۵ کیلوگرم در بخش اورژانس دچار ایست قلبی تنفسی می شود.

نلسون ۲۰۰۶ صفحه ۱۸۳ : در صورتی که پس از ایست قلبی تنفسی، rate قلبی کمتر از ۶۰ بود باید ماساژ قلبی شروع شود.

نلسون ۲۰۰۶ صفحه ۱۸۴ : در موارد مقاوم می توان از اپی نفرین استفاده کرد که دوز آن
mg/kg 0/01 می باشد ولی در صورتی که بیمار به دوزهای متعدد جواب ندهد اپی نفرین به صورت اندوتراکئال با دوز mg/kg 0/1 تا mg/kg 0/2 استفاده شود. ضمنا در صفحه ۲۸۶ نلسون نیز در احیای نوزادان طبق الگوریتم قدم بعدی ماساژ قلبی است.

5- برای کودک 20 کیلویی که نیاز به عمل جراحی اورژانس دارد و پلاکت خون او 10.000/mm3 است، تصمیم به تجویز پلاکت می گیریم و می خواهیم پلاکت خون او را به بالای 100.000 در میلی متر مکعب برسانیم، چند واحد پلاکت درخواست می کنیم؟

الف) نیم واحد

ب) یک واحد

ج) دو واحد

د) سه واحد

نلسون ۲۰۰۶ صفحه ۷۲۲ جدول ۱- ۱۵۲ : اگر به ازای هر ۱۰ کیلو گرم یک واحد پلاکت بدهیماگر به ازای هر 10 کیلوگرم وزن یک واحد پلاکت بدهیم میزان افزایش پلاکت معادل50۰00 خواهد بود در نتیجه جواب سوال ۴ واحد است که در گزینه ها موجود نیست.

۸- کودک ۲ ماهه به علت اختلال رشد و استفراغ های مکرر که در حال حاضر بد حال نیست تحت بررسی قرار گرفته است.

نلسون ۲۰۰۶ صفحه ۲۴۶ : در این صفحه الگوریتمی وجود دارد که هایپر آمونمی به دو گروه تقسیم کرده است :

-- بدون اسیدوز که اختلال سیکل اوره است.

-- با اسیدوز که مجموعه ای از بیماریها شامل پروپیونیک اسیدمی می باشد.

با توجه به PH=7/37 و HCO3=20 بیمار اسیدوز نیز دارد. لذا گزینه ب مناسب تر است.

11- کودکی 9 ماهه برای ارزیابی رشد مراجعه کرده و مشخص می شود که منحنی رشد وزنی او نسبت به منحنی رشد قبلی با کاهش یک انحراف استاندارد روی صدک 25% قرار گرفته است. ولی منحنی رشد قد و دور سر او نسبت به قبل متناسب و روی صدک 50% است، چه تشخیصی برای او محتمل تر است؟

الف) واریاسیون نرمال برای سن

ب) اختلال رشد سرشتی

ج) تاثیر عوامل دخل رحمی روی جنین

د) کمبود دریافت کالری

نلسون ۲۰۰۶ صفحه ۲۳ : بین سن ۶ ماه تا ۱۸ ماه ممکن است منحنی وزن کودک به صورت طبیعی نزولی باشد البته این میزان بیش از ۲ صدک اصلی نیست ولی صدک اصلی را تعریف نکرده است.

۱۳- برای یک نوزاد رسیده (ترم) که ۴۸ ساعت پس از تولد دچار دیسترس تنفسی شده است کدام یک از تشخیص افتراقی های زیر بیشتر مطرح است؟

شوارتز ۲۰۰۵ صفحه ۱۴۷۷ : در ۲۴ تا ۴۸ ساعت اول پس از تولد در نوزادانی که فتق دیافراگماتیک مادرزادی دارند حال عمومی خوب است ولی پس از آن تشدید می شود که به این دوره ابتدایی Honymoon period گفته می شود.

16- نوزاد رسیده (ترم) با وزن تولد 3200 گرم، 30 ساعت پس از تولد، دچار زردی می شود، معاینه او نرمال است، میزان بیلی روبین توتال سرم 18 و مستقیم 5/0 میلی گرم در دسی لیتر است، کدام یک از علل زیر در بروز زردی او ممکن است موثر باشد؟

الف) زردی ناشی از شیر مادر

ب) زردی فیزیولوژیک

ج) کمبود آنزیم G6PD

د) هپاتیت نوزادی

نلسون ۲۰۰۶ صفحه ۳۱۷ : در مورد زردی شیر مادر گفته شده این زردی در طی هفته اول تا دوم ایجاد شده و به ندرت میزان آن از ۲۰ بیشتر می شود. بر این اساس گزینه زردی شیر مادر نیز می تواند مطرح باشد.

۲۰- کودک ۲۰ ماهه به علت عفونت های مکرر ریه در طی سه ماه اخیر بررسی می شود. در شرح حال تا قبل از این مشکل خاصی نداشته و رشد و نمو او نرمال بوده است. واکسیناسیون او کامل است. در معاینه ویزینگ در قسمت میانی ریه داشته و کاهش صدا در قسمت تحتانی ریه وجود دارد. در رادیوگرافی قفسه سینه PA پرهوائی یک طرفی ریه وجود دارد، قدم بعدی برای تشخیص کدام گزینه است؟

الف) رادیوگرافی لاترال دکوبیتوس ریه

ب) برونکوسکپی Flexible

د) اسکن ایزوتوپ ریه

نلسون ۲۰۰۶ صفحه ۶۴۴: عنوان: آسپیراسیون جسم خارجی

گزینه ب صحیح است

22- کودک سه ساله که مورد شناخته شده VSD است دچار تاکی پنه و ادم اندام تحتانی شد. در معاینه بالینی ضربان قلب 180 در دقیقه، نبض ها ضعیف است و در معاینه ریه رال منتشر کریپتان در هر دو ریه شنیده می شود. پس از بستری و تجویز اکسیژن و محدود کردن آب و نمک، قدم بعدی درمانی کدام است؟

الف) دادن دیورتیک

ب) افزایش دوز دیگوکسین

ج) دادن بتابلوکر

د) مشاوره برای عمل جراحی فوری

هاریسون ۲۰۰۸ مبحث CHF : در ادم ریه در صورتی از دیورتیک استفاده می شود که فشار خون بیمار بالا باشد در صورتی که در سوال آمده است نبض ها ضعیف است.

26- کودک 9 ماهه با رشد و تکامل مناسب بدون هیچ سابقه ای با تشنج به درمانگاه آورده می شود، تشنج او 45 دقیقه قبل شروع شده است، بعد از برقراری راه هوائی – دادن اکسیژن و رگ گیری کدام روش درمانی اولویت دارد؟

الف) تجویز فنی توئین و سپس لورازپام

ب) تجویز دیازپام، سپس فنوباربیتال

ج) تجویز دیازپام سپس والپروبک اسید

د) تجویز والپرویک اسید سپس میدازولام

نلسون ۲۰۰۶ صفحه ۸۳۸ : در درمان تشنج در ابتدا از دیازپام استفاده می شود در صورت عدم کنترل تشنج از فنوبابیتال یا والپرویک اسید استفاده می شود. در نتیجه بهترین انتخاب دیازپام و فنی توئین خواهد بود که در بین گزینه ها وجود ندارد در نتیجه گزینه ب یا ج صحیح می باشد.

اخلاق پزشکی

۲۸- بر اساس بیانیه هلسینکی انصراف سوژه پژوهش از ادامه شرکت در پژوهش های انسانس که پس از کسب رضایت آگاهانه از وی آغاز گزدیده :

گزینه ب : سوژه تعهدی به ادامه همکاری نداشته و هر زمان که اختیار کند می تواند مطالعه را تکرار کند.

ایرادموجود در گزینه ب : باید نوشته شود می تواند مطاله را ترک کند.

ارتوپدی

30- کودک 8 ساله ای به علت شکستگی استخوان ترقوه (clavicle) چپ مراجعه نموده است که موجب درد، تورم همراه با جابجایی شده است. مناسب ترین درمان با توجه به سن بیمار چیست؟

الف) بانداژ Figure of eight به مدت 3 هفته

ب) حمایت بازوی راست از طریق Sling برای بی حرکت نمودن به مدت 1 تا 2 هفته

ج) عمل جراحی جا انداختن و فیکساسیون با استفاده از پین

د) درمان غیر جراحی اولیه و متعاقبا عمل جراحی برای اصلاح دفورمیته بعد از 2 ماه

سوال اشکال دارد زیرا نوشته شده استخوان ترقوه چپ شکسته ولی گفته شده بازوی راست را می بندیم.

۳۳- مرد ۳۵ ساله ای به علت لغزندگی در شرایط یخبندان تعادل خود را از دست داده و در حالی که دست خود را حایل بدن قرار داده، زمین می خورد. بیمار در حالیکه اندام مبتلا را با دست دیگر گرفته به اورژانس مراجعه می کند. در معاینه آرنج متورم و تغییر شکل یافته و در لمس روابط مثلث خلفی آرنج بهم خورده است. در بررسی و درمان این بیمار همه موارد زیر صحیح است، بجز؟

الف) رادیوگرافی به تشخیص همراهی شکستگی با دررفتگی و کنترل بعد از جا انداختن کمک می کند

ب) جاانداختن به طرق بسته با تجویز مسکن قوی و داروهای شل کننده عضلات امکان پذیر است

ج) بی حرکت کرد ن بعد از جاانداختن به مدت ۲ هفته لازم است

د) روش ترجیحی درمان عمل جراحی باز جهت جااندختن تحت بیهوشی عمومی است

آدامز: مدت بی حرکت کردن آرنج ۳ هفته است و روش ترجیحی در بهم خوردن مثلث خلفی جراحی است با این حساب گزینه ج صحیح است.

بیماری های داخلی

64- بیمار خانم 26 ساله که به علت تپش قلب و اضطراب به شما مراجعه کرده است. در معاینات BP=115/75 دارد. معاینه قلب کلیک میدسیستولیک و سوفل سیستولیک در LSB شنیده می شود، ECG بیمار دپرسیون قطعه ST و تغییرات غیر اختصاصی موج T در لیدهای تحتانی دارد. در بیمار فوق کدام عارضه شیوع بیشتری دارد؟

الف) اندوکاردیت

ب) تنگی میترال

ج) مرگ ناگهانی

د) پارگی دیواره بین بطن ها

احتمالا منظور طراح MVP بوده ولی محل سوفل LSB ذکر شده است. در حالی که سوفل در اپکس شنیده می شود. در ضمن در کتاب سسیل ۲۰۰۷ صحبتی در مورد شایعترین عارضه MVP نکرده است. شاید این سوال از رفرانس های قبلی طرح شده است.

65- بیمار آقای 68 ساله با سابقه طولانی پرفشاری خون، به علت تنگی نفس فعالیتی که در انجام کارهای شخصی معمول نیز ایجاد می شود، مراجعه نموده است. بیمار در استراحت تنگی نفس ندارد. نیمه شب گاهش دچار تنگی نفس می شود در معاینه BP= 165/110، نرمال = JVP و رفلاکس هپاتوژوگولر مثبت دارد، سمع ریه نرمال می باشد، در سمع قلب S4 شنیده می شود. ادم اندام ها دارد. در اکوکاردیوگرافی بیمار هیپرتروفی بطن چپ با EF= 60% و اتساع خفیف تا متوسط دهلیز چپ دارد. در رادیوگرافی ساده ابعاد قلب نرمال است.

الف) بیمار دچار نارسایی قلب است و درمان با دیورتیک اولین اقدام است

ب) با توجه به EF نرمال نارسایی قلب مطرح نبوده، لازم است علل ریوی مورد بررسی قرار گیرد

ج) شروع همزمان دیورتیک – بتابلوکر و ACE inhibitor توصیه می شود

د) با در نظر گرفتن Function Class بیمار بتابلوکر توصیه نمی شود

بحث نارسایی دیاستولیک قلب در کتاب جدید عنوان نشده است.

67- برای جراحی لثه در کدام بیمار پروفیلاکسی برای اندوکاردیت عفونی را پیشنهاد می کنید؟

الف) آقای 56 ساله که دارای پیس میکر قلبی است

ب) بیمار دیابتی 65 ساله که یک ماه قبل تحت عمل جراحی CABG قرار گرفته است

ج) کودک 10 ساله ای که قبلا تحت عمل جراحی ترمیم VSD قرار گرفته است

د) آقای 32 ساله که با تشخیص کاردیومیوپاتی هیپرتروفیک تحت درمان است

این سوال ۲ ایراد دارد :

-- هاریسون ۲۰۰۸ صفحه ۷۹۷ جدول ۸-۱۱۸ : پروفیلاکسی آندوکاردیت در هیچینه ها مورد نیاز نیست.

-- در ضمن اگر این سوال بر اساس پروفیلاکسی های قدیمی باشد در مورد VSD تا ۶ ماه پس از جراحی پروفیلاکسی ضروری است.

70- مرد 42 ساله ای که در معدن کار می کند، به علت تنگی نفس از یکسال قبل مراجعه نموده است. سابقه مصرف سیگار را ذکر می کند. سرفه و خلط را به صورت متناوب در این مدت داشته است. در بررسی های انجام شده DLCO کاهش یافته است، کدام یک از بیماری های زیر کمتر محتمل است؟

الف) فیبروز ریه

ب) COPD

ج) آمفیزم

د) nonitis

آمفیزم نوعی COPD است. پس در COPD اگر بیمار مبتلا به آمفیزم باشد DLCO کاهش می یابد.

۷۲- پسر 13 ساله ای از چند ماه قبل دچار سرفه و تنگی نفس شده است. سابقه رینیت آلرژیک و ضایعات پوستی خارش دار را ذکر می کند. معاینه ریه ها طبیعی است، اولین اقدام شما در بررسی بیمار کدام است؟

الف) اسپرومتری

ب) HRCT

ج) CXR

د) برونکوسکوپی

شزح حال مورد نظر مطرح کننده آسم است که در قدم اول از اسپیرومتری استفاده می شود.

78- خانم 22 ساله ای به علت درد اپی گاستر که به پشت انتشار دارد مراجعه نموده است. بیمار دیسفاژی دارد. در شرح حال سابقه مصرف اخیر تتراسایکلین را به علت آکنه های پوستی ذکر می کند، کدام اقدام درمانی برای بیمار مناسب تر است؟

الف) اندسکوپی دستگاه گوارش فوقانی

ب) بررسی هلیکوباکتر پیلوری و در صورت مثبت بودن درمان آن

ج) انجام باریم میل

د) درمان علامتی بیمار

ایرادات وارده : احتمالا منظور ازوفاژیت دارویی است ولی در ازوفاژیت دارویی بیمار از ادینوفاژی شاکی است پس باید علامت ادینوفاژی نیز ذکر می شد این نکته در صفحه ۳۴۶ اسنشیال سسیل ۲۰۰۷ آمده است. در ضمن طراح سوال با بی دقتی گفته است کدام گزینه درمانی در حالی که در بین گزینه ها فقط یک اقدام درمانی مشاهده می شود. ضمنا چون صرفا دیسفاژی بدون ادینوفاژی بیان شده است در بررسی بیمار باید از تصویربرداری با باریم استفاده شود.

روانپزشکی

۸۳- کدامیک از علائم زیر در شخص مبتلا به جمع هراسی شایع تر است؟

آکسفورد صفحه ۸۱ پاراگراف ۳ : علائم جمع هراسی مشابه سایر اختلالات اضطرابی است اگر چه سرخ شدن و لرزیدن شایع است. به عبارتی در کتاب آکسفورد علائم جمع هراسی را با سایر اختلالات اظطرابی مقایسه کرده است در حالی که طراح به اشتباه اینطور برداشت کرده که منظور آکسفورد این است که سرخ شدن صورت و لرزیدن شایع تر از سایر علائم جمع هراسی است.

زنان و زایمان

94- مصرف کدامیک از داروهای زیر در بارداری ممنوع است؟

الف) فلوکستین

ب) متوکلوپرامید

ج) کرومولین سدیم

د) پاروکستین

دنفورث ۲۰۰۸ صفحه ۱۸ پاراگراف اول : در درمان سنکوپ در بارداری می توان از پاروکستین اسفاده کرد.

96- در خانم حامله دیابتی کدامیک از تست های زیر برای بررسی سلامت جنین ارجح است؟

الف) تعیین حرکات جنین

ب) NST

ج) OCT

د) پروفایل بیوفیزیکی

مشخص نشده کدام دیابت

ضمنا در آزمون دستیاری اسفند ۸۱ جواب سوالی مشابه با این سوال پروفایل بیوفیزیکی بود.

103- در بیمار PCO شانس ابتلا به کدامیک از سرطان های زیر افزایش می یابد؟

الف) Breast

ب) Ovary

ج) Emdometrium

د) Cervix

نواک ۲۰۰۷ صفحه ۱۰۸۲ پاراگراف اول : PCO ریسک سرطان اندومتر، پستان و تخمدان را افزایش می دهد.

۱۱۵- خانم ۵۵ ساله ای که به علت درد مبهم شکم تحت سی تی اسکن شکمی قرار گرفته و بجز حلقه کلسیفیه در ناحیه کیسه صفرا عارضه دیگری گزارش نشده است، جهت مشاوره به شما مراجعه می کند. توصیه شما به او چیست؟

الف) تحت نظر قرار گرفته و یکسال بعد مجددا از نظر سنگ در کیسه صفرا سونوگرافی شود

ب) توصیه به عمل جراحی و خارج نمودن کیسه صفرا می کنید

ج) تحت بررسی با اسکن HIDA قرار گرفته وضعیت مجرای سیستیک از نظر فونکسیونل بررسی می گردد

د) جهت اطمینان از وجود یا عدم وجود سنگ در کیسه صفرا درخواست انجام سونوگرافی می کنید

شوارتز 2005 صفحه 1146 - پاراگراف 5- خط 6: قبل از جراحی در هر بیماری باید سونوگرافی اضافه شود. به این ترتیب گزینه د صحیح است.



جراحی عمومی

۱۲۱- در تشخیص افتراقی آپاندیسیت حاد از لنفادنیت مزانتیک در پسر ۱۱ ساله همه عوامل زیر حائز اهمیت هستند به جز ؟

در کتاب شوارتز آمده است در صورتی که پسربچه ای علائم تیپیک آپاندیسیت را داشت باید بدون نیاز به اقدام دیگری جراحی شود که منظور این بوده که در دخترها ممکن است بیماری های تخمدان علائم مشابهی ایجاد نماید که نیاز به بررسی دارد پس پسر بودن به نفع آپاندیسیت نمی باشد.

۱۲۵- در پونکسیون توده کیستیک ۵ سانتی متری در پستان چپ خانم ۵۵ ساله، ۴ سی سی مایع تیره رنگ خارج شده است. در معاینه هنوز توده باقی است. کدام اقدام صحیح است؟

شوارتز ۲۰۰۵ فصل ۱۶ صفحه ۴۶۵ بحث کیست سطر ۱۶ : بر این اساس گزینه الف درست است.

گوش و گلو و بینی و جراحی سر و گردن

۱۲۶- خطر ابتلای کدام فرد از لیست زیر به سرطان پستان بیشتر است؟

الف) خانم ۵۳ ساله بدون سابقه زایمانی که استروژن مصرف می کند

ب) خانم ۶۰ ساله که در ۵ سال گذشته ۲۰ کیلوگرم افزایش وزن داشته است

ج) دختر ۲۳ ساله که در ۱۶ سالگی هوچکین داشته و رادیوتراپی (Mantle) شده است

د) خانم ۳۷ ساله که در ۳ سال گذشته همه روزه الکل مصرف نموده است

شوارتز ۲۰۰۵ - صفحه ۴۳۶ - پاراگراف آخر- مبحث ریسک فاکتور: رادیوتراپی (Mantle)

۷۵ بار بیشتر از age match control کانسر می گیرند.

توضیح: با سایر گروه های ریسک فاکتور مقایسه نشده است.

بر اساس دنفورث ۲۰۰۸ ریسک کانسر در این افراد بعد از ۷ سال افزایش می یابد و غربالگری شروع می شود.

171- مرد 75 ساله ای به علت جوش نخوردن استخوان استرنوم متعاقب عمل جراحی قلب باز در ICU بستری شده است. در ادامه درمان دچار تورم دوطرفه جلوی گوش شده، علاوه بر درمان های نگهدارنده، مناسب ترین آنتی بیوتیک برای وی کدامیک از موارد زیر است؟

الف) آمپی سیلین

ب) جنتامایسین

ج) سفالوتین

د) وانکومایسین

(ایراد این سوال تورم دوطرفه جلوی گوش است، چون پاروتیریت چرکی یک طرفه است در ضمن نوع آنتی بیوتیک در کتاب مشخص نشده است)

بیماری های عفونی

177- تب Pel Ebstein از تظاهرات کدام یک از بیماری های زیر است؟

الف) بیماری هوچکین – لنفوم

ب) بیمای سیکلیک نوتروپنیا

ج) بیماری های اتواینفلاماتوری

د) بیماری های بورلیائی

به نظر می رسد خارج از رفرانس است این تب در لنفوم هوچکین دیده می شود)

۱۸۵- در امتحان مدفوع از نظر انگل تروفوزوئیت آمیب با کدام سلول قابل اشتباه است؟

طبق صفحه ۱۳۶۴ کتاب هنری که رفرانس معتبر پاتولوژیست ها است :

نوتوفیل ، سلول اپی تلیال و ماکروفاژ ممکن است با تروفوزوئیت آمیب اشتباه شود.

بیماریهای مغز و اعصاب

14- در بیماری که فنی توئین مصرف می نماید ، سطح سرمی فنی توئین ...

صفحه 2508 نورولوژی هاریسون جدول 39-36 پیریدوکسین جزء عوامل تاثیرگذار در سطح خونی فنی توئین نمی باشد از سوی دیگر اریترومایسین یک مهار کنندة معروف است

11- در خانم حامله دیابتی کدامیک از تست های زیر برای سلامت جنین ارجح است؟

صفحه 254 پراگراف Fetal assessment ß برای Screening:NST

ولی صفحه 161 پاراگراف BPP، برای بررسی سلامت جنین BPPحساسیت بیشتر و منفی کاذب کمتری از NSTدارد.

طبق خط پایین صفحه 161

9- پسر 13 ساله ای از چند ماه قبل دچار سرفه و تنگی نفس شده است . سابقه رینیت آلرژیک و ضایعات پوستی خارش دار را ذکر می کند. اولین اقدام :

صفحه 1602 هاریسون پاراگراف اول :

Typical physical signs are inspiratory and to a great extent expiratory, rhonchi throughout the chest and there may be hyper inflation…. -à chest x ray

وطبق تعریف آسم همراه با آتوپی صفحه 1596 هاریسون 2008 :

Atopy is the major risk factor for asthma. In over 80% of asthmatic patients and atopy…

اسپیرومتری صحیح است چون طبق تعریف آسم باید جزء انسدادی آسم اثبات شودش ارجح به NST، BPP استرفرانس تشنج ، هاریسون می باشد.

6- شیر خواریکساله ای که از سه روز قبل دچار تب بالا و امتناع از شیر خوردن و استفراغ و بی حالی شده است...

صفحه 489 نلسون اسنشیال پاراگراف 3 سطر اول:

طبق تعریف اوستوماتیت هرپسی :این پاسخ هم می تواند درست باشد هم الف و هم د صحیح است

س 64

ص 23

In many children, growth moves to lower percentiles during their first year of life. These children, whose mothers usually have had excellent prenatal care and provide appropriate nurturing, often start out in high growth percentiles. Between 6 and 18 months, they assume a lower percentile, until they match their genetic "programming," then begin to grow along new, lower percentiles. They usually do not decrease more than two major percentiles. They have normal developmental, behavioral, and physical examination. These children with "catch-down growth" should be followed closely, but no further evaluation is warranted.

س126

ص 17

در مبحث سنکوپ از فصل اول کتاب دنفورث 2008 جمله زیر نوشته شده:

The serotonin antagonist paroxetine has been prescribed in this situation.

لذا هر چهار گزینه در حاملگی قابل استفاده است.

طبق پاراگراف فوق گزینه الف هم صحیح است



س 170

طبق الگوریتم ص 279 در بیمار بزرگسال به دنبال ترومای بلانت با هماچوری میکروسکوپیک باید TC یا PVI در موارد Major deceleration injury در نظر گرفت لذا گزینه های ب و ج هر دو ص

س 88

ص 133

Hypotensive patients who transiently respond to fluid administration usually have some degree of active hemorrhage. Those with penetrating injuries should be taken to the OR for exploration. Those with multiple blunt injuries constitute a

diagnostic and therapeutic dilemma

گزینه های الف و ج هر دو به نظر میرسد.

حیح است.



س 100

ص 466و477

Young women who receive mantle radiation therapy for Hodgkin's lymphoma have a breast cancer risk that is 75 times greater than that of age-matched control subjects

رادیو تراپی یک ریسک فاکتور قوی برای کانسر پستان است در حالیکه در گزینه الف دو ریسک فاکتور وجود دارد.

س 57

When mechanical means fail to re-establish adequate circulation, pharmacologic intervention is essential (Table 38-5). Drug therapy is directed toward improving cardiac output and delivering oxygen to tissues

ص 183

س 73

ص 644

Radiographic studies may reveal the presence of a radiopaque object (rare) or evidence of air trapping on exhalation. When aspiration is suspected, expiratory or lateral decubitus chest films should be requested. Fluoroscopy may also be helpful.





If good evidence exists for a bronchial foreign body (by history, physical examination, or radiograph), the patient should undergo rigid bronchoscopy. Flexible bronchoscopy may be a useful diagnostic technique when the presentation is not straightforward; however, foreign body removal should not be attempted during flexible bronchoscopy



الف و ب هر دو صحیح است

گزینه ج صحیح است

ساوالان دوشنبه 17 اسفند 1388 ساعت 03:12 ب.ظ

سوال ۱۸ داخلی دفترچه a

خانم 48 ساله قند ناشتای 115
در این تست IFG100-126 باید معادل IGT140-200 باشد چون این 2 تست بر هم منطبق نیستند باید تست ها تکرار شوند. هاریسون 2008 .گزینه ج درست است. نظرتون چیه؟

[ بدون نام ] دوشنبه 17 اسفند 1388 ساعت 02:48 ب.ظ

لطفا حالا که وقت اعتراض تموم شد پست جدید بدین ...

[ بدون نام ] دوشنبه 17 اسفند 1388 ساعت 02:46 ب.ظ

ساعت اداری شون تا 4 بود که!
فک کنم دیگه اعتراض قبول نمیکنن مستفیض شدن

[ بدون نام ] دوشنبه 17 اسفند 1388 ساعت 02:15 ب.ظ



بوی باران ، بوی سبزه ، بوی خاک
شاخه های شسته ، باران خورده ، پاک
آسمان آبی و ابر سپید
برگهای سبز بید
عطر نرگس ، رقص باد
نغمة شوق پرستوهای شاد
خلوت گرم کبوترهای مست….
نرم نرمک می رسد اینک بهار
خوش بحال روزگار

خوش بحال چشمه ها و دشت ها
خوش بحال دانه ها و سبزه ها
خوش بحال غنچه های نیمه باز
خوش بحال دختر یخک که می خندد بناز
خوش بحال جام لبریز از شراب
خوش بحال آفتاب

ای دل من ، گرچه در این روزگار
جامة رنگین نمی پوشی بکام
بادة رنگین نمی بینی بجام
نقل و سبزه در میان سفره نیست
جامت از آن می که می باید تهی است
ای دریغ از تو اگر چون گل نرقصی با نسیم !
ای دریغ از من اگر مستم نسازد آفتاب
ای دریغ از ما اگر کامی نگیریم از بهار

گر نکوبی شیشة غم را به سنگ
هفت رنگش می شود هفتاد رنگ !

به بالاتری دوشنبه 17 اسفند 1388 ساعت 01:49 ب.ظ

با ۵۸۹ احتمالا شما بیهوشی قرقیزستان قبول میشی

[ بدون نام ] دوشنبه 17 اسفند 1388 ساعت 12:53 ب.ظ

با الگوریتم سرفه مزمن(سابقه عفونت قبلی هم نداره)ــــــــــمیشه CXR(پسر13ساله)

[ بدون نام ] دوشنبه 17 اسفند 1388 ساعت 12:37 ب.ظ

همکاران محترم فکر می کنید من با نمره ۵۸۹ و بدون اعمال اعتراضات از بیهوشی تهران قبول بشم

[ بدون نام ] دوشنبه 17 اسفند 1388 ساعت 12:35 ب.ظ

من تازه کشف کردم منظور از موارد ستاره دار در فرم اعتراضات همان کشو ها هستند که اتنتخاب می کنی مثلا نوع دفترچه یا شماره سوال یا مورد اعتراض....

[ بدون نام ] دوشنبه 17 اسفند 1388 ساعت 12:21 ب.ظ

تبریزی اولش خوشحالم کردی که نوشتی :
سیسیل 2007 س 398
در الگوریتم این صفحه با توجه به اینکه بیمارعلاوه بر دیسپپسی ، دیسفاژی هم دارد و دیسفا ژی از علائم خطر است حتی با سن کمتر از 40 سال لازم است تحت اندوسکوپی قرار گیرد.
بعد ازوفاژیت دارویی را که خواندم دیدم سوال را واو به واو از کتاب نوشته و قبول نمی کنند. نوشته که درد اپیگاستر که به پشت تیر می کشد و دیسفاژی می دهد.
اندوسکوپی وقتی درست می شد که به قطع دارو و درمان علامتی جواب ندهد

[ بدون نام ] دوشنبه 17 اسفند 1388 ساعت 11:59 ق.ظ

جواب سوال DLCO کاملا درست هستش و شما د واقع توی پیت وال سول افتادید و غلط زدید و این سوال را از هر مدرس داخلی سوال کنید خواهد گفت COPD جواب است پس از توجیحات غیر منطقی من در اوردی دست بردارید منم خیلی از سوالات را غلط زدم و می توانم به طرق مختلف ثابت کنم جوابشان ۲-۳ گزینه ای است ولی فراموش نکنید که حداکثر ۲-۳ سوال را چهار جوابی خواهند کرد و ۳-۴ سوال را ۲ جوابی خواهند کرد و مطمئن باشید بیشتر از این تعداد جواب سوالات را تغییر نخواهند داد چون امتحان اعتبارش را از دست می دهد و وازرتخانه به هیچوجه دوست ندارد در این دام بیفتد بهمین خاطر از گسترده کردن اعتراضات به سوالهای مختلف خود داری کنید و به حداکثر ۱۰-۱۵ سوال که اکثریت قبول دارند و با سند است اعتراض بدهید تا حداکثر نتیجه بدست بیاید. مطمئن باشید اگر همگان به ۱۵ سوال اعتراض کنند بیشتر از موردی که بصورت پراکنده به ۵۰ سوال اعتراض شود موثر خواهد بود در غیر اینصورت چه بسا وزارتخانه اعتراضات خیلی کمتری را قبول کند
بیشترین اعتراضات که تاکنون شده و با مدرک بوده به سوالات زیر بوده هر چند که بعضی از اینها را درست زدم:
در پونکسیون توده کیستیک 5 cm...
Schwartz 2005: بخش Breast مبحث Treatment of selected benign breast disorders and diseases
کودک ۳ ساله ای با وزن ۱۵ کیلوگرم در بخش اورژانس دچار ایست قلبی تنفسی می شود
Nelson essentials 2006بخش 8: chapter 38ارزیابی و احیا:page 183:|پاراگراف 2 سطر 1 :مبحث :circulation chest compression should be initiated if pulse cannot be palpated or PR less than 60 beats/min
گزینه ج(ماساژ قلبی 30")صحیح است
سوال 39: برای کودک 20 کیلویی که نیاز به عمل جراحی اورژانس دارد و پلاکت خون او 10.000...
Nelson essentials 2006: صفحه ۷۲۲ جدول ۱- ۱۵۲ : اگر به ازای هر 10 کیلوگرم وزن یک واحد پلاکت بدهیم میزان افزایش پلاکت معادل50۰00 خواهد بود در نتیجه جواب (۴ واحد) است که در گزینه ها نیست
سوال 159: مرد 35 ساله به علت لغزندگی در شرایط یخبندان...
Adams outline of fractures 2007:page 163 :پاراگراف 4 سطز 1 :the dislocation should be reducted uner anaesthesia as soon as possible
وراجع به بهم خوردن مثلث خلفی چیزی نوشته نشده
هر چهار گزیته میتوانند صحیح باشند


ردولف 2006 ص 295 پ2 س 5-1
به مطالب زیر از کتاب توجه فرمایید:
Except for facial paralysis in the setting of acute otitis media (antibiotics), treatment consists of prompt surgical exposure of the nerve and appropriate antibiotic therapy. Corticosteroids are also administered to reduce edema.
لذا در مورد این سؤال که بیمار در آن مبتلا به عفونت گوش "داخلی" است (و نه گوش میانی) میرنگوتومی و تعبیه لوله تهویه درست به نظر نمیرسد.

سوال عفونی تب Pel Ebstein :خارج از رفرانس است. من دقیقا این سوال را از هاریسون پیدا کردم که از مبحث تب و هیپرترمی Chapter 17. Fever and Hyperthermia صفحه هاریسون طرح شده و مباحث اعلام شده از طرف وزارت را نیز در زیر کپی می کنم تا متوجه شوید از مباحث تعیین شده برای امتحان نیست

پسر 13 ساله ای از چند ماه قبل دچار سرفه و تنگی نفس شده است. سابقه رینیت آلرژیک...
را منم غلط زدم ولی قبول نمی کنند علت: اول برای رد کردن تشخیص افتراقی گرافی میگیرند در صورد رد شدن اسپیرومتری میکنند این سوال را فکر کنم همه اسپیرومتری زدند و رد یا پذیرش اعتراض هم هیچ اثری ندارد




تنها دوشنبه 17 اسفند 1388 ساعت 11:55 ق.ظ http://dastyari.freeforums.org



دانلود فصلهای انتخابی از کتاب هاریسون2008 طبق اعلام دبیرخانه:

http://dastyari.freeforums.org/2008-t492.html

[ بدون نام ] دوشنبه 17 اسفند 1388 ساعت 11:55 ق.ظ

من فکر می کنم علت اینکه ترافیک نمره ها بین ۳۹۰-۴۳۰ زیاده اینه که یک سری از سوالا حقیقتا اسان بودند مثل اکثریت سوالای روان و نورو و اورتو و عقونی و آمارو حتی بیشتر سوالاس داخلی ...ینایراین کسانی که خوب خوانده اند اکثرا تا ۴۰۰ آمده اند ولی رقابت بالاتر از اون سرسوالای مبهم و دشوار اطفال و زنان و تا خدی ای ان تی اورو و جراحی بوده ...

سه تفنگدار دوشنبه 17 اسفند 1388 ساعت 11:42 ق.ظ

خوشحال هستم به اطلاع دوستان برسانم :

بنده به اتفاق ۲ تا همکلاسیام که استریت هستیم تنها نمره های زیر ۴۰۰ هستیم !
۳۷۰ و ۳۳۰ و ۳۴۰

هزاران نمره بالای ۴۰۰ شنیدیم و احتمالا با نمره ۴۰۰ رتبه ۳۰۰۰ میشه
احتمالا یا ما خیلی کودنیم !



تبریزی دوشنبه 17 اسفند 1388 ساعت 11:19 ق.ظ

درست است که در جدول صفحه 278 کتاب امینوف از کاربامازپین، پیریدوکسین و ایزونیازید به عنوان داروهای تداخل کننده با فنی توئین یاد شده است ولی بدیهی است که ماکرولید ها (از قبیل اریترومایسین و کلاریترومایسین) با مهار سیتوکروم p450 میتوانند سبب تغییر در سطوح پلاسمایی فنی توئین شوند. حتی درهمین صفحه از کتاب آمینوف نیز در مورد تداخل اریترومایسین و کاربامازپین بحث شده است لذا به نظر می رسد در این سؤال هر چهار گزینه صحیح است.

سیسیل 2007 س 398
در الگوریتم این صفحه با توجه به اینکه بیمارعلاوه بر دیسپپسی ، دیسفاژی هم دارد و دیسفا ژی از علائم خطر است حتی با سن کمتر از 40 سال لازم است تحت اندوسکوپی قرار گیرد.

هاریسون 2008 جلد 1 ص1635 پ 5 س 6-8
COPD includes emphysema, an anatomically defined condition characterized by destruction and enlargement of the lung alveoli, chronic bronchitis a clinically defined condition with chronic cough and phlegm

با توجه به اینکه آمفیزم جزئی از COPD است لذا در این سؤال این ابهام وجود دارد که هر دو گزینه می توانند توجیه کننده علائم بیمار باشند. در واقع نمی توان در بین گزینه ها صحیح ترین پاسخ را یافت.


هاریسون 2008 جلد 1 ص 259 پ 8 در قسمت LGIB
Patients with presumed LGIB may undergo early sigmoidoscopy for the detection of obvious, low lying lesion. Sigmoidoscopy is useful primarily in patients <40 years with minor bleeding. Colonoscopy after an oral lavage solution is the procedure of choice in patients admitted with LGIB unless bleeding is too massive or unless sigmoidoscopy has disclosed an obvious actively bleeding lesion.

نلسون 2006 ص 183 پ 1
Chest compression should be initiated if a pulse cannot be palpated or if the heart rate is less than 60 beats/min with signs of poor systemic perfusions.
از طرفی در پاراگراف آخر در مورد شروع دارو آمده است:
When mechanical means fail to re-establish adequate circulation, pharmacologic intervention is essential.
لذا در مورد این سؤال در ابتدا باید ماساژ قلبی آغاز شود و در صورت عدم پاسخ درمان دارویی شروع شود. بنابر این گزینه ج صحیح تر به نظر می رسد.

نلسون 2006 ص 499 پ2 س1-8
در این بیمار تب، تشدید سرفه های زنگ دار و رتراکسیون سوپرا استرنال می تواند نشان دهنده تراکئیت باکتریال نیز باشد. لذا هر دو گزینه الف و د می تواند صحیح باشد.


نلسون 2006 ص 23 پ 7 س 1-9
In many children, growth moves to lower percentiles during their first year of life. These children, whose mothers usually have had excellent prenatal care and provide appropriate nurturing, often start out in high growth percentiles. Between 6 and 18 months, they assume a lower percentile, until they match their genetic "programming," then begin to grow along new, lower percentiles. They usually do not decrease more than two major percentiles. They have normal developmental, behavioral, and physical examination. These children with "catch-down growth" should be followed closely, but no further evaluation is warranted.
لذا به نظر می رسد گزینه الف و د هر دو صحیح باشد.




شوارتز 2005 ص 465 پ آخر س 1-20
به مطالب زیر از صفحه توجه کنید:
The first investigation of palpable breast masses is frequently needle biopsy, which allows for the early diagnosis of cysts. A 21-gauge needle attached to a 10-mL syringe is placed directly into the mass, which is fixed by fingers of the nondominant hand. ... After aspiration, the breast is carefully palpated to exclude a residual mass. If one exists, ultrasound examination is performed to exclude a persistent cyst, which is reaspirated if present. If the mass is solid, a tissue specimen is obtained. When cystic fluid is bloodstained, 2 mL of fluid are taken for cytology. The mass is then imaged with ultrasound and any solid area on the cyst wall is biopsied by needle.
با توجه به مطالب فوق در این بیمار بهترین اقدام سونوگرافی است که در بین گزینه ها نیست و به نظر می رسد بهترین گزینه در بین گزینه های یاد شده core needle biopsy باشد.

ردولف 2006 ص 295 پ2 س 5-1
به مطالب زیر از کتاب توجه فرمایید:
Except for facial paralysis in the setting of acute otitis media (antibiotics), treatment consists of prompt surgical exposure of the nerve and appropriate antibiotic therapy. Corticosteroids are also administered to reduce edema.
لذا در مورد این سؤال که بیمار در آن مبتلا به عفونت گوش "داخلی" است (و نه گوش میانی) میرنگوتومی و تعبیه لوله تهویه درست به نظر نمیرسد.

در متن سوال ذکر شده شکستگی ترقوه چپ در حالی که در گزینه ها sling بازوی راست ذکر شده است که
بدیهی است موجب انتخاب گزینه دیگری می شود

[ بدون نام ] دوشنبه 17 اسفند 1388 ساعت 11:12 ق.ظ

داخلی:
مرد 42 ساله که در معدن کار می کند با DLCO کاهش یافته
پاراگراف اول فصل 254 هاریسون (COPD):
COPD includes emphysema, an anatomically defined condition characterized by destruction and enlargement of the lung alveoli; chronic bronchitis, a clinically defined condition with chronic cough and phlegm; and small airways disease, a condition in which small bronchioles are narrowed.
بنابراین گزینه ب نمی تواند جواب درست باشد زیرا COPD شامل آمفیزم، برونشیت مزمن و برونشیولیت مزمن در بیماران COPD آمفیزماتو DLCO کاهش می یابد و با توجه به پاراگراف اول بخش علائم بالینی همین فصل:
The three most common symptoms in COPD are cough, sputum production, and exertional dyspnea. Many patients have such symptoms for months or years..
در این بیمار سیگاری باتنگی نفس مزمن و سرفه و خلط و DLCO کاهش یافته، COPD از نوع آمفیزم – یعنی گزینه ب- کاملا مطرح است

تبریزی دوشنبه 17 اسفند 1388 ساعت 11:04 ق.ظ

سوال 155 داخلی دفترچه d:
مرد 42 ساله با dlco کاهش یافته.....
امفیزم زیر مجموعه copdبوده و بنظر یکم مبهم میاد کسی نظری داره؟

دلسوز دوشنبه 17 اسفند 1388 ساعت 10:51 ق.ظ

من راجع به آندوکاردیت یا ترفوزوایت چیزی نگفتم !!!

478 با کلید فعلی دوشنبه 17 اسفند 1388 ساعت 10:39 ق.ظ

با 478 فکر میکنین جزء 10 نفر بشم. لطفا کسی که از یک درصد ها خبر داره و جواب بده. من طرح بودم و امسال امتحان دادم و از شهر بزرگ دورم

[ بدون نام ] دوشنبه 17 اسفند 1388 ساعت 10:24 ق.ظ

فرزاد خان سوال immune potentiator.....
منم غلط زدم از فصل های اخر کتاب طرح شده من ب ث ژ زدم. در نکات برتر بود
ولی داروی دیابت را نزدم در نکات برتر هم نتونستم پیدا کنم

[ بدون نام ] دوشنبه 17 اسفند 1388 ساعت 10:20 ق.ظ

همکار محترم دلسوز منم مثل شما بسیاری از سوالات بالا را غلط زدم ولی متاسفانه شما به رفرنسها اصلا توجه درستی نکردید و اعتراضتان رد خواهد شد
مثلا
سوال اندوکاردیت داخلی از سیسیل طرح شده که کاملا درست هست البته منم غلط زدم (گزینه دیابتی را زدم)
یا سوال تراکئیت باکتریال را ذکر کردید منم غلط زدم ولی تراکیت باکتریال بسیار بد حال است و .. هر چند که این سوال اشکال دارد و باید چهار جوابی شود و توجیحتان درست نیست
یا سوال تروفوزوئیت امیب را منم گلبول قرمز را زدم اما شما به یک رفرنس دیگه اشاره کرده اید که باز رد خواهد شد و.... با این وجود به چند تا از اعتراض هایتان که رفرنس و شماره صفحاتش ذکر شده بود اعتراض فرستادم

اما در این بین سوالی که واقعا باید حذف شود سوال عفونی تب Pel Ebstein :خارج از رفرانس است. من دقیقا این سوال را از هاریسون پیدا کردم که از مبحث تب و هیپرترمی Chapter 17. Fever and Hyperthermia صفحه هاریسون طرح شده و مباحث اعلام شده از طرف وزارت را نیز در زیر کپی می کنم تا متوجه شوید از مباحث تعیین شده برای امتحان نیست
بیماریهای عفونی و گرمسیری:
مباحث زیر از کتاب:

فرزاد تبریزی دوشنبه 17 اسفند 1388 ساعت 10:03 ق.ظ

بچه ها در مورد 2 ت از سوالات فارما کولوژی من هرچه گشتم در کاتزونگ ترور نبود حالا هر کی می تونه و موافقه اعتراض بده
195-همه دارو های زیر براساس immune potentiator.....
196l- مکانیسم incretin......

دلسوز دوشنبه 17 اسفند 1388 ساعت 09:38 ق.ظ

تصحیح :سوال ۳۵ اطفال:صفحه ۱۸۳ رو اشتباه نوشتم الان شماره صفحه رو ندارم

دلسوز دوشنبه 17 اسفند 1388 ساعت 08:48 ق.ظ

دوستان به نظر من این موارد اشکال داشتند و برای اعتراض فرستادم. یه کپی هم میذارم اینجا.هرکدوم ازاینا که به نظر شمام صحیحه بفرستید ضرر نداره!
دفترچه c

جراحی:
سوال 8 : در تشخیص افتراقی آپاندیسیت حاد از لنفادنیت مزانتیک در پسر ۱۱ ساله...
Schwartz 2005: مبحث آپاندیسیت :در صورتی که پسربچه ای علائم تیپیک آپاندیسیت را داشت باید بدون نیاز به اقدام دیگری جراحی شود (یعنی در دخترها ممکن است بیماری های تخمدان علائم مشابهی ایجاد نماید که نیاز به بررسی دارد پس پسر بودن به نفع آپاندیسیت نمی باشد.) پس گزینه الف(سونوگرافی) هم صحیح نیست
پس گزینه الف(جنس و سن بیمار) هم صحیح است

سوال 12:در پونکسیون توده کیستیک 5 cm...
Schwartz 2005: بخش Breast مبحث Treatment of selected benign breast disorders and diseases : صفحه 477مبحث :Cyst پاراگراف 1 : بعد از آسپیریشن در مورد palpable lesions اصلا لامپکتومی مطرح نشده بلکه FNA وcore needle biopsy مطرح شده اند
پس گزینه الف (core needle biopsy) صحیح است
اطفال:
سوال 35: شیرخوار 6 ماهه به علت بالا آوردن مکرر شیر و بیقراری ...
: Nelson essentials 2006بخش 17 : chapter 128 مری و معده: مبحث GER : page 183:بررسی آزمایشگاهی و تصویربرداری: بررسی های تشخیصی زمانی انجام میشوند که علائم ادامه یابند یا عوارض داشته باشد(در این سوال هم همینطور است) یا علایم دیگر ریفلاکس بدون رگورژیتاسیون داشته باشند وشامل گرافی مجاری فوقانی با باریوم...جهت رد GOO و...است
پس گزینه ج(باریوم میل) هم صحیح است
واز طرفی خیلی شبیه سندرم سندیفر ناشی از GERD می باشد که در کتاب نلسون ۱۹۹۸ بود ولی این مبحث در نلسون ۲۰۰۶ حذف شده است
سوال 38 : کودک ۳ ساله ای با وزن ۱۵ کیلوگرم در بخش اورژانس دچار ایست قلبی تنفسی می شود
Nelson essentials 2006بخش 8: chapter 38ارزیابی و احیا:page 183:|پاراگراف 2 سطر 1 :مبحث :circulation chest compression should be initiated if pulse cannot be palpated or PR less than 60 beats/min
گزینه ج(ماساژ قلبی 30")صحیح است
سوال 39: برای کودک 20 کیلویی که نیاز به عمل جراحی اورژانس دارد و پلاکت خون او 10.000...
Nelson essentials 2006: صفحه ۷۲۲ جدول ۱- ۱۵۲ : اگر به ازای هر 10 کیلوگرم وزن یک واحد پلاکت بدهیم میزان افزایش پلاکت معادل50۰00 خواهد بود در نتیجه جواب (۴ واحد) است که در گزینه ها نیست
سوال42: کودک ۲ ماهه به علت اختلال رشد و استفراغ های مکرر
Nelson essentials 2006:page 246 :chapter 53:الگوریتم هایپرآمونمی:در صورت عدم اسیدوز متابولیک و کتوز , Urea cycle defect مطرح میشود از طرفی در مبحث اختلالات اسیدهای آمینه همین فصل علایم (بیماری شربت افرا) هم میتواند صحیح باشد:hypoglycaemia ,variable presence of metabolic acidosis with elevation of the undetermined anions,poorfeeding, vomiting...
گزینه ج (بیماری شربت افرا )هم صحیح است
سوال43: در کودک 20 ماهه با سرفه های زنگ دار ..
Nelson essentials 2006:جداول 107-1 , 135-2:لارنزیت:استریدور ندارد" رتراکسیون ندارد" صدای خشن و زمزمه ای دارد" سرفه پارس مانند ندارد
تراکییت باکتریال : در همه سنین دیده میشود "استریدور دارد "رتراکسیون دارد "صدا طبیعی یا خشن "سرفه پارس مانند دارد"تب دارد
پس گزینه د(تراکییت باکتریال ) صحیح است
سوال47: برای یک نوزاد رسیده (ترم) که ۴۸ ساعت پس از تولد دچار دیسترس تنفسی شده..
Nelson essentials 2006:table 58-12 :chapter 58: threatening congenital anomalies:هرنی دیافراگماتیک هم باعث respiratory distress میشود. در ۲۴ تا ۴۸ ساعت اول پس از تولد در نوزادانی که فتق دیافراگماتیک مادرزادی دارند حال عمومی خوب است ولی پس از آن تشدید می شود به این دوره ابتداییHonymoon period گویند
گزینه ج (فتق دیافراگماتیک)هم صحیح است
سوال54:کودک 20 ماهه ب به علت عفونتهای مرر ریه در طی 3 ماه اخیر..
Nelson essentials 2006:بخش 18:chapter 136 :بیمای های عروقی مجاری هوایی ..مبحث آسپیراسیون جسم خارجی: If good evidence exists(in history or physical or roentgenographic examination) the patient should undergo rigid bronchoscopy.Flexible bronchoscopy may be a useful diagnostic technigue when the presentation is not straightforward
بنابراین در این بیماررادیوگرافی لترال تقدمی بر برونکوسکوپی ها نمیتواند داشته باشد و هر سه گزینه رادیوگرافی لترال یا برونکوسکوپی rigid, flexibleمیتوانند صحیح باشند
داخلی:
سوال 102:پسر 13 ساله ای از چند ماه قبل دچار سرفه و تنگی نفس شده است. سابقه رینیت آلرژیک...
شزح حال بیمار مطرح کننده آسم است که در قدم اول از اسپیرومتری استفاده می شود.
عفونی:
سوال 122: تب Pel Ebstein :خارج از رفرانس است( 2008Harrison’s Principles of Internal Medicine)
زنان :
سوال 141: مصرف کدامیک از داروهای زیر در بارداری ممنوع است؟
پاروکستین ممنوع نیست:
Danforth 2008 :chapter 1 page 18, : مبحث مراقبت های پره ناتال: faint(Syncope): در سنکوپ های مکرر حاملگی پاروکستین (آنتاگونیست سروتونین)تجویز میشود.
در واقع این نکته در دنفورث 2008 اضافه شده و در 2005 نبود
در فصل داروها و حاملگی : اختلالات روانپزشکی :هم پاروکستین ممنوع ذکر نشده بلکه توصیه نمیشه است
پس سوال غلط است
ارتوپدی :
سوال 159: مرد 35 ساله به علت لغزندگی در شرایط یخبندان...
Adams outline of fractures 2007:page 163 :پاراگراف 4 سطز 1 :the dislocation should be reducted uner anaesthesia as soon as possible
وراجع به بهم خوردن مثلث خلفی چیزی نوشته نشده
هر چهار گزیته میتوانند صحیح باشند
روانپزشکی :
سوال 164: کدامیک از علائم زیر در شخص مبتلا به جمع هراسی شایع تر است؟
Psychiatry(Oxford) 2005: chapter38 :page 81 : مبحث social phobia : ستون چپ :پاراگراف 3- سطر 1-3 :
symptoms similar to those of other anxiety disorders (page75),although blushing and trembling are particularly frequent.
این جمله اصلا به معنی شایعتر بودن blushing and tremblingare ازسایر علایم اضطراب نیست بلکه گفته این علامت هم شایع است
Page 75: table 6-2: symptoms of GAD: cardiovascular : palpitation....
پس سوال غلط است








هستی دوشنبه 17 اسفند 1388 ساعت 08:38 ق.ظ

سلام به همه . بچه ها با ۴۰۵ سهمیه زنان به نظرتون چی می یارم ؟ زنان و رشته های جراحی دار دوست ندارم .کلا ادم ارومی هستم

[ بدون نام ] دوشنبه 17 اسفند 1388 ساعت 07:10 ق.ظ

همچنین کلیه قوانین مغایر با این قانون از جمله قانون تخصیص سهمیه برای زنان در پذیرش دستیاری رشته‌های تخصصی پزشکی مصوب 1372 لغو و هر گونه سهمیه‌بندی جدید با تصویب مجلس شورای اسلامی می‌باشد.

این قانون از زمان تصویب لازم الاجراء است.

گفته لازم الاجرا یعنی بایداجرا شود(نگفته قابل اجرا) ضربتی تصویب کردند تا همین دوره اجرا بشه وگرنه تصویبشو میانداختند مثلآ واسه ۵ ماهه بعد

[ بدون نام ] دوشنبه 17 اسفند 1388 ساعت 04:18 ق.ظ

http://rezidenti89.blogfa.com لطفآ نگاه کنید

دختر چشم سبز دوشنبه 17 اسفند 1388 ساعت 02:19 ق.ظ

بچه ها من با نمره 230 جایی قبول میشم؟

دختر چشم آبی دوشنبه 17 اسفند 1388 ساعت 02:11 ق.ظ

به دختر چشم ابی دوشنبه 17 اسفند 1388 ساعت 02:03 ق.ظ

حالا نمیشه یه جا دیگه قبول شی ...سرمونو خوردی این چند روز

[ بدون نام ] دوشنبه 17 اسفند 1388 ساعت 01:07 ق.ظ

عجب رویی داره این کرمی! روی همه سوال ها اعتراض گذاشته!

بازمانده دوشنبه 17 اسفند 1388 ساعت 12:55 ق.ظ

- برای جراحی لثه در کدام بیمار پروفیلاکسی برای اندوکاردیت عفونی را پیشنهاد می کنید؟

الف) آقای 56 ساله که دارای پیس میکر قلبی است

ب) بیمار دیابتی 65 ساله که یک ماه قبل تحت عمل جراحی CABG قرار گرفته است

ج) کودک 10 ساله ای که قبلا تحت عمل جراحی ترمیم VSD قرار گرفته است

د) آقای 32 ساله که با تشخیص کاردیومیوپاتی هیپرتروفیک تحت درمان است

(این سوال ۲ ایراد دارد :

-- هاریسون ۲۰۰۸ صفحه ۷۹۷ جدول ۸-۱۱۸ : پروفیلاکسی آندوکاردیت در هیچینه ها مورد نیاز نیست.

-- در ضمن اگر این سوال بر اساس پروفیلاکسی های قدیمی باشد در مورد VSD تا ۶ ماه پس از جراحی پروفیلاکسی ضروری است.

دلسوز دوشنبه 17 اسفند 1388 ساعت 12:30 ق.ظ

بچه ها تو این سایت هم یه تعداد از سوالات اشکال دار و شماره صفحه رفرنس هستش استفاده کنید
http://rezidenti89.blogfa.com

دختر چشم آبی دوشنبه 17 اسفند 1388 ساعت 12:24 ق.ظ

با 370 زنان تبریز قبول میشم ؟

[ بدون نام ] دوشنبه 17 اسفند 1388 ساعت 12:18 ق.ظ

کسایی که از جواب سنجش مطمئنند جرا نگران اعتراض بقیه اند حتمآ اعتراض بدید

نادر دوشنبه 17 اسفند 1388 ساعت 12:15 ق.ظ

در رفتگی آرنج باید بصورت بسته و زیر بیهوشی عمومی جا انداخته بشه . همکار بی نام کاملأ درست گفتی.
و اما خانوم دکتر فرانک کلیه مدولاری کیستیک رو منم کاملأ موافقم(کیست ساده که جواب اعلام شده ناکچوری نمیده) ولی تجویز دیورتیک و... رو نمیدونم(خودم سفید گذاشتم)

[ بدون نام ] دوشنبه 17 اسفند 1388 ساعت 12:03 ق.ظ

من رفتم بخوابم اونهایی که بیدارند نذارید به سوالهایی که من درست زدم کسی اعتراض بده

قربان شما ستاره جان از الان پیش داوری نکنید انتخاب رشته در اردیبهشت خواهد بود یعنی دقیقا بعد از زمانیکه همه سوال خرها و دردانه ها را جا کردند و تا ان موقع وقت زیاد است مثبت اندیش باش و صبر کن رتبه ها بیاد و سهمیه ها مشخص بشه بعد تصمیم سالم تری می تونی بگیری

[ بدون نام ] دوشنبه 17 اسفند 1388 ساعت 12:02 ق.ظ

معذرت می خوام وسط تعیین رشته و دعوا سر رتبه ها مزاحم شدم . رتبه ها رو قراره کی بدن؟

[ بدون نام ] یکشنبه 16 اسفند 1388 ساعت 11:55 ب.ظ

تست (تست تب pel ebstein عفونی) از فصل تب و هیپرترمی Chapter 17. Fever and Hyperthermia ذکر شده که جزء فصلهای انتخابی برای امتحان عفونی نمی باشد و فصلی که از بخش تب برای امتحان انتخاب شده فصل FUO
Chapter 19. Fever of Unknown Origin
می باشد که در این فصل هیچ اشاره ای به تب pel ebstein ( سوال مذکور) نشده است و خارج از رفرنس است باید حذف شود ضمنا اینقدر به طراح کودکان گیر ندید گناه داره . یک خورده هم به درسهای دیگه گیر بدید

[ بدون نام ] یکشنبه 16 اسفند 1388 ساعت 11:55 ب.ظ

متخخصص وارد بازار کار شده ولی رزیدنت هنوز گرمه و جوگیر شده

[ بدون نام ] یکشنبه 16 اسفند 1388 ساعت 11:54 ب.ظ

در مورد سوال تشنج اون قبل از برقراری راه هوائی است چون ممکن است آپنه بدهد ولی در این بیمار راه هوائی برقرار شده لطفا اعتراض الکی نفرستید

به گلدختر یکشنبه 16 اسفند 1388 ساعت 11:50 ب.ظ

. کودک 9 ماهه با تشنج به درمانگاه آورده می شود ...
جواب ب و ج هر دو صحیح می باشند
نلسون ۲۰۰۶ صفحه ۸۳۸ پاراگراف اخر سطر ۱۲

If the seizures do not stop with these measures, a continuous IV infusion of diazepam, loading dose of 10 to 20 mg/kg of phenobarbital, or IV valproic acid at a dose of20 mg/kg is appropriate (Table181-5)).

ارولوژی بزنم؟ یکشنبه 16 اسفند 1388 ساعت 11:49 ب.ظ http://قربان شما ستاره

سلام بچه ها من رشته لوکس میخواستم!ولی نمرم نمیرسه برای همین شاید بخوام با سهمیه زنان ارولوژی بزنم البته شاید !هنوز معلوم نیست! قصد هم دارم بعد از درس اگر بشه بیشتر ر روی بیمارهای خانم واطفال تمرکز کنم!تاالان هم به صورت تلفنی با یک رزیدنت ارولوژی خانم و یک متخصص ارولوژی خانم تلفنی صحبت کردم . رزیدنت موافق بود و متخصص شدیدا مخالف بود
میخواستم نظر شما را هم بدونم از دوستانی که تا حالا نظر دادن هم تشکر میکنم

[ بدون نام ] یکشنبه 16 اسفند 1388 ساعت 11:47 ب.ظ

لطفآ متن اعتراض رو کپی کنید تا بقیه هم همونو بفرستند ممنون

اناهیتا یکشنبه 16 اسفند 1388 ساعت 11:41 ب.ظ

منم نمی دونم فرانک ولی فک کنم مدولاری کیستیک کیست های کوچک می ده و کیست به اون بزرگی نمی ده
لطفا کاری کن نمره سوال ۲ را به منم بدن
نیازمندم صواب داره

ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد