خانه پزشک

اللَّهُمَّ صَلِّ عَلَى مُحَمَّدٍوَآلِ مُحَمَّد لعنت خدابرسوال فروشان وحامیانشان اللَّهُمَّ صَلِّ عَلَى مُحَمَّدٍوَآلِ مُحَمَّدٍ

خانه پزشک

اللَّهُمَّ صَلِّ عَلَى مُحَمَّدٍوَآلِ مُحَمَّد لعنت خدابرسوال فروشان وحامیانشان اللَّهُمَّ صَلِّ عَلَى مُحَمَّدٍوَآلِ مُحَمَّدٍ

جدول زمانی سی و ششمین دوره آزمون پدیرش دستیار تخصصی

جدول زمانی

مهلت ثبت نام برای آزمون پذیرش دستیار1387/8/5 لغایت 6/9/1387
ارسال مدارک 87/9/7 لغایت 12/9/ 87
توزیع کارت ورود به جلسهسه‌شنبه‌ و چهارشنبه‌ به تاریخ‌ 29/11/1387 و30/11/1387
تاریخ برگزاری آزمونپنج شنبه 1/12/1387
پایان زمان اعتراض به سوالات1387/12/3
کارنامه اولیه 1387/12/7
پایان زمان اعتراض به نمره 1387/12/15

مرکز سنجش آموزش پزشکی وزارت بهداشت مدارک مورد نیاز برای ثبت نام در دوره سی و ششم آزمون دستیاری پزشکی را اعلام کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، آزمون سی وششمین دوره پذیرش دستیار تخصصی در رشته های بالینی پزشکی در سال جاری طبق قوانین و مقررات موجود (بر اساس مصوبات شورای آموزش پزشکی تخصصی تا پایان شصت و هشتمین نشست) و مطابق مندرجات راهنما برگزار خواهد شد.

بنا بر اعلام دبیرخانه شورای آموزش پزشکی و تخصصی چنانچه در نشست آتی شورای آموزش پزشکی و تخصصی (نشست شصت و نهم) مصوبه یا دستورالعمل جدیدی، مرتبط با این دوره از آزمون دستیاری وضع شود، مراتب به داوطلبان اطلاع رسانی می شود.

ثبت نام به صورت اینترنتی و تنها با مراجعه به سایتهای اینترنتی اعلام شده از سوی وزارت بهداشت در تاریخهای 5 آبان تا 9 آذر انجام می گیرد.

مدارک مورد نیازجهت ثبت نام اینترنتی از سوی مرکز سنجش آموزش پزشکی وزارت بهداشت یک قطعه عکس پرسنلی که اسکن شده باشد، درج شماره فیش بانکی به مبلغ 110 هزار ریال و تکمیل فرم تقاضانامه ثبت نام به صورت اینترنتی اعلام شده است.

افراد واجد شرایط جهت شرکت در آزمون پذیرش دستیار تخصصی در مرحله ثبت نام تنها ملزم به تکمیل و ارسال موارد اعلام شده به صورت اینترنتی هستند.

فارغ التحصیلان خارج از کشور و اتباع بیگانه پس از ارائه معرفی نامه از اداره کل امور دانش آموختگان در زمان ثبت نام به دبیرخانه شورای آموزش پزشکی وتخصصی می توانند بر اساس مفاد این راهنما به صورت اینترنتی در آزمون ثبت نام کنند.

داوطلبین استفاده از سهمیه مناطق محروم، رزمندگان (به استثنا تحت پوشش بنیاد شهید و امور
ایثارگران)، مازاد مناطق محروم، مازاد نخبگان مطابق مفاد راهنمای ارسال مدارک، نسبت به اسکن مدارک مورد نیاز مطابق راهنمای ارسال مدارک اقدام کنند.

ارسال مدارک صرفاً به صورت اینترنتی و اسکن شده در زمانهای مقرر قابل قبول است. بعد از مهلت مقرر هیچگونه مدرکی قابل قبول نخواهد بود و به مدارکی که به غیر از شیوه اینترنتی و اسکن شده ارسال شود ترتیب اثر داده نخواهد شد.

 شرایط لازم برای پذیرش دستیار نیز تأیید صلاحیت عمومی طبق ضوابط شورای عالی انقلاب فرهنگی، داشتن مدرک یا گواهینامه فارغ التحصیلی در رشته دکتری پزشکی عمومی، داشتن کارت پایان خدمت نظام وظیفه یا معافی برای آقایان، اتمام خدمات قانونی، عدم اشتغال به تحصیل داوطلب در یکی از رشته های تخصصی پزشکی و همچنین نداشتن مدرک تخصصی پزشکی بالینی و نداشتن نقص عضو موثر حرفه ای برحسب رشته اعلام شده است.

شرکت در این دوره از آزمون دستیاری محدودیت سنی ندارد اما شرکت در آزمون به صورت آزمایشی مجاز نیست.

مشمولین سهمیه مناطق محروم، مازاد مناطق محروم، تسهیل ادامه تحصیل نخبگان، استعدادهای درخشان و استعدادهای برتر و سهمیه رزمندگان از 7 آذر تا 12 آذر مهلت دارند تا با مراجعه به سایت مرتبط با ثبت نام آزمون دستیاری مدارک خود را بر اساس راهنمای اعلام شده تکمیل کنند.

این مهلت به هیچ عنوان قابل تمدید نیست و در صورت عدم ارسال مدارک در زمانهای مقرر، سهمیه این دسته از داوطلبان، آزاد در نظر گرفته می شود. سایر داوطلبین از جمله سهمیه های آزاد، خانمها، رزمندگان تحت پوشش بنیاد شهید در این مرحله نیازی به ارسال مدارک ندارند.

نظرات 10 + ارسال نظر
جواد سلطانمحمدی چهارشنبه 17 شهریور 1389 ساعت 06:32 ب.ظ http://irimc.org

با سلام
از طراحان بلگفای ثبت نام سی وهشتمین دوره ازمون بذیرش دستیار خواهش میکنیم اگر خواننده این بلگفا می باشند این سایت را بگونه ای طراحی نمایند که با امکان گذاشتن کد بیگیری باتمام رساندن مراحل ثبت نام اولیه وثبت نام در دانشگاه مقصد بطریق اولی انجام شود.
با تشکر

سلام
لینک کنید تا بدینوسیله امکان دسترسی عده بیشتری از علاقه مندان مهندسی پزشکی به
www.MedicBlog.blogfa.com
فراهم آید.

[ بدون نام ] دوشنبه 20 آبان 1387 ساعت 09:58 ق.ظ

آیا نیاز به مهر کردن فرم پرینت شده در یکی از دانشگاهها هست مثل پارسال یا نیازی نیست

[ بدون نام ] یکشنبه 19 آبان 1387 ساعت 07:47 ب.ظ

نحوه ارسال مدارک سهمیه های آزمون دستیاری اعلام شد
وزارت بهداشت چگونگی نحوه ارسال مدارک سهمیه های سی و ششمین دوره آزمون پذیرش دستیار رشته های تخصصی بالینی پزشکی را اعلام کرد.
به گزارش خبرنگار مهر، سهمیه های رزمندگان، مناطق محروم، مازاد مناطق محروم و استعدادهای درخشان از جمله سهمیه هایی هستند که باید در زمان ثبت نام آزمون دستیاری مدارک لازم را ارسال کنند.

ثبت نام اینترنتی دوره سی و ششم پذیرش دستیار از 5 آبان آغاز شده است و تا 6 آذر ادامه دارد و با توجه به اعلام دبیرخانه شورای آموزش پزشکی و تخصصی افراد واجد شرایط باید مدارک اختصاصی سهمیه رزمندگان، سهمیه مناطق محروم، سهمیه مازاد جهت پوشش مناطق محروم و مشمولین آیین نامه اجرایی تسهیل ادامه تحصیل استعدادهای درخشان، نخبگان و استعدادهای برتر را در مهلت زمانی 7 تا 12 آذرماه به صورت اینترنتی ارائه کنند.

بر این اساس، داوطلبان متقاضی سهمیه رزمندگان که در فرم ثبت نام اینترنتی در قسمت نوع سهمیه رزمندگان، ستاد مشترک سپاه پاسداران (نیروهای مقاومت بسیج) یا ستاد مشترک ارتش و نیروی انتظامی را انتخاب کرده اند، باید اصل فرم مخصوص استفاده از سهمیه رزمندگان (قابل دریافت از ستاد مشترک سپاه پاسداران، اداره آجودانی ارتش و نیروی انتظامی) را منحصراً با تائید بالاترین مقام هر یک از ارگانهای مذکور تهیه و اسکن کرده و در تاریخهای اعلام شده به شیوه اینترنتی ارسال کنند.

داوطلبان متقاضی استفاده از سهمیه مناطق محروم نیز دو دسته هستند که باید مدارک خود را ارسال کنند. پزشکان عمومی بومی باید علاوه بر تکمیل فرم استفاده کنندگان از سهمیه مناطق محروم و اسکن و ارسال آن به اداره آموزش و پرورش شهرستان مربوطه جهت مهر و امضاء و تائید گذراندن حداقل 2 مقطع کامل تحصیلی در آن شهرستان و دانشگاه علوم پزشکی مربوطه مراجعه کنند. پزشکان عمومی غیر بومی داوطلب نیز باید تائیدیه رئیس دانشگاه را برای انجام 3 سال خدمت به عنوان مسئول اجرایی دریافت کنند.

مشمولین آیین نامه اجرایی تسهیل ادامه تحصیل استعدادهای درخشان، نخبگان و استعدادهای برتر باید با مراجعه به دفتر استعدادهای درخشان دانشگاهها، کلیه مستندات مرتبط با آیین نامه را به دانشگاه محل تحصیل ارائه کنند. این دسته از افراد نیازی به ارسال و اسکن مدارک به شیوه اینترنتی ندارند.

[ بدون نام ] دوشنبه 13 آبان 1387 ساعت 10:40 ب.ظ

میزان تعهدات دستیاران پزشکی شرکت کننده در آزمون دستیاری اعلام شد
میزان تعهدات دستیاران پزشکی شرکت کننده در سی و ششمین دوره آزمون دستیاری اعلام شد.
به گزارش خبرنگار مهر، از پذیرفته شدگان به صورت آزاد آزمون ورودی دستیاری و نیز پذیرفته شدگان با استفاده از سهمیه رزمندگان توسط دانشگاه های علوم پزشکی تعهد عام اخذ می شود.

همچنین از پذیرفته شدگان با استفاده از سهمیه مناطق محروم، سهمیه خانمها، پذیرش به صورت مازاد جهت پوشش مناطق محروم، با توجه به مصوبات مربوطه به نفع دانشگاههای علوم پزشکی مناطق محروم و نیازمند تعهد خاص گرفته می شود.

تعهدات دستیاران به این صورت خواهد بود که پذیرفته شدگانی که از مزایای سهمیه مناطق محروم و سهمیه خانمها و نیز پذیرش به صورت مازاد در مناطق محروم استفاده کرده اند، پس از فراغت از تحصیل فقط در حوزه مناطق محروم و یا نیازمند تعیین شده، حق فعالیت درمانی و یا آموزشی خواهند داشت و در خارج از منطقه مربوطه حق فعالیت تخصصی در رشته تحصیلی خود را تا پایان دوره تعهد ندارند.

تعیین محل خدمت دستیاران پس از فارغ التحصیلی به عهده وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی است و پذیرفته شدگانی که با ماموریت آموزشی از وزارتخانه ها، سازمانها و نهادها (به استثنای دانشگاههای علوم پزشکی) برای ادامه تحصیل به رشته های تخصصی وارد می شوند ملزم به سپردن تعهد محضری به محل استخدام خود هستند.

بر این اساس دبیرخانه شورای آموزش پزشکی و تخصصی استانهای آذربایجان غربی و اردبیل، کردستان، ایلام، کرمان، بوشهر، کرمانشاه، کهگیلویه و بویراحمد، گلستان، چهارمحال و بختیاری، خراسان شمالی، لرستان، خوزستان، مرکزی، هرمزگان، سمنان، همدان، سیستان و بلوچستان و یزد و شهرهای زابل، جهرم، گناباد، بیرجند و سبزوار مجاز برای اخذ سند تعهد خاص برای متقاضیان استفاده از سهمیه مناطق محروم و سهمیه خانمها در سال 87 را اعلام کرده است.

ثبت نام سی و ششمین دوره آزمون پذیرش دستیار تخصصی رشته های پزشکی بالینی از یکشنبه 5 آبان آغاز می شود و تا 6 آذر ادامه خواهد داشت و کلیه متقاضیان شرکت در آزمون می توانند با مراجعه به سایتهای اینترنتی http://sanjesh.mohme.gov.ir و www.cgme.hbi.ir و http://dme.hbi.ir و http://dme.mohme.gov.ir در آزمون ثبت نام کنند.

دستیاران روانپزشکی رازی دوشنبه 13 آبان 1387 ساعت 12:19 ب.ظ http://raziuswr.blogfa.com

با سلام
ممنون می شیم اگر به بلاگ ما لینک بدید ضمن اینکه بلاگتان نیاز به تعریف ندارد

[ بدون نام ] چهارشنبه 8 آبان 1387 ساعت 04:53 ب.ظ

کسی می دونه ارسال مدارک مناطق محروم چطوریه توی دفترچه چیزی ننوشته

[ بدون نام ] چهارشنبه 8 آبان 1387 ساعت 09:37 ق.ظ

دبیر شورای آموزش پزشکی و تخصصی در خصوص وضعیت تعیین ظرفیت پذیرش دوره سی و ششم آزمون دستیاری پزشکی از ایجاد محدودیت 25 درصدی برای هر گونه افزایش و یا کاهش ظرفیت دوره دستیاری در رشته های تخصصی پزشکی خبر داد.
دکتر محمدعلی محققی در گفتگو با خبرنگار مهر افزود: ملاکهای تعیین ظرفیت باید علاوه بر اینکه با مصوبات شورای گسترش وزارت بهداشت تطابق داشته باشد، نیازهای کشوری و سیاستهای وزارت بهداشت و نیازهای نظام بهداشت و درمان کشور را نیز باید تامین کند.
وی اضافه کرد: در حال حاضر وزارت بهداشت برای تعیین ظرفیت دوره دستیاری محدوده مشخصی تعیین کرده است که محدود تغییرات در رشته های تخصصی برای کاهش ظرفیت یک رشته نباید از 25 درصد کمتر باشد و برای افزایش ظرفیت پذیرش در یک رشته تخصصی نیز نباید بیش از 25 درصد افزایش داشته باشد.
محققی خاطرنشان کرد: تعدیل ظرفیت پذیرش در دوره دستیاری تخصصی باید به صورت تدریجی انجام گیرد تا در یک رشته خاص کشور با بحران کمبود و یا ازیاد دستیار مواجه نشود.

وی گفت: ملاکهای شورای گسترش وزارت بهداشت باید مد نظر قرار گیرد اما باید توجه داشت که در دوره دستیاری نمی توان به صورت ناگهانی تغییر ایجاد کرد و از سوی دیگر توقف ، کاهش و افزایش نیازمند برنامه نیازسنجی است.
دبیر شورای آموزش پزشکی و تخصصی در پاسخ به شایعاتی مبنی بر تغییر سهمیه های آزمون دستیاری خاطرنشان کرد: سهمیه های آزمون دستیاری از جمله سهمیه خانمها تغییری نکرده است و از سوی دیگر ظرفیت مازاد مناطق محروم نیز با توجه به اینکه مازاد بر ظرفیت عادی است از این دوره حذف نشده است.

وی تاکید کرد: سهمیه خانمها در آزمون دستیاری پزشکی از مصوبات مجلس شورای اسلامی است و برای تغییر در این سهمیه نیاز به نظر مجلس دارد.
محققی با اشاره به نقد و بررسی روند پذیرش دستیار تخصصی پزشکی در 10 سال گذشته از انتشار نتایج این بررسی در آینده نزدیک خبر داد.

[ بدون نام ] چهارشنبه 8 آبان 1387 ساعت 09:35 ق.ظ

دبیر شورای آموزش پزشکی و تخصصی با تشریح وضعیت سهمیه های آزمون دستیاری سال 87 تاکید کرد: رشته های تخصصی برای پذیرش بدون آزمون نخبگان اعلام شد.
دکتر محمدعلی محققی در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به محدودیت انتخاب رشته برای افرادی که به طور مستقیم قصد ادامه تحصیل در دوره دستیاری دارند، گفت: پذیرش به صورت مازاد و ادامه تحصیل مستقیم مصادیق استعدادهای درخشان، نخبگان و استعدادهای برتر تنها می توانند در رشته های تخصصی جراحی عمومی، بیماریهای داخلی، بیماریهای کودکان، زنان و زایمان، بیهوشی عمومی، پزشکی اجتماعی و بیماریهای عفونی و گرمسیری ادامه تحصیل دهند.
وی تاکید کرد: ادامه تحصیل در این رشته ها برای این افراد مشروط به کسب 40 امتیاز با رعایت حداقل امتیازات از حوزه های
چهارگانه مشروحه آیین نامه مربوطه صورت می گیرد.
دبیر شورای آموزش پزشکی و تخصصی تاکید کرد: محلهای آموزشی رشته های مذکور بنا به ظرفیتهای دانشگاهی و صلاحدید دبیرخانه شورای آموزش پزشکی و تخصصی تعیین می شود.

وی یادآور شد: میزان تعهدات این قبیل از پذیرفته شدگان مطابق سایر پذیرفته شدگان به صورت آزاد خواهد بود. داوطلبان باید توجه داشته باشند که افراد واجد شرایط تنها برای یک نوبت مجاز به استفاده از سهمیه استعدادهای درخشان هستند.
محققی اضافه کرد: ظرفیت مازاد مناطق محروم تغییر خاصی نسبت به گذشته نخواهد داشت و این نکته همچنان مورد تایید است که پذیرش دستیار در سهمیه مازاد مناطق محروم خللی در ظرفیت عادی پذیرش دستیار ایجاد نمی کند.
دبیر شورای آموزش پزشکی و تخصصی یادآور شد: سهمیه رزمندگان، سهمیه مناطق محروم، سهمیه خانمها، پذیرش به صورت آزاد، پذیرش به صورت مازاد جهت پوشش مناطق محروم، پذیرش به صورت مازاد براساس آیین نامه اجرایی "تسهیل ادامه تحصیل استعدادهای درخشان، نخبگان و استعدادهای برتر، پذیرش به صورت بورسیه نیروهای مسلح، پذیرش با استفاده از بورسیه در رشته تخصصی پزشکی ورزشی، پذیرش به صورت مازاد در رشته تخصصی پزشکی قانونی و اتباع غیر ایرانی مجموعه سهمیه های قانونی هستند که در آزمون دستیاری 87 اعمال می شوند

[ بدون نام ] چهارشنبه 8 آبان 1387 ساعت 09:32 ق.ظ

مرکز سنجش آموزش پزشکی وزارت بهداشت مدارک مورد نیاز برای ثبت نام در دوره سی و ششم آزمون دستیاری پزشکی را اعلام کرد.
به گزارش خبرنگار مهر، آزمون سی وششمین دوره پذیرش دستیار تخصصی در رشته های بالینی پزشکی در سال جاری طبق قوانین و مقررات موجود (بر اساس مصوبات شورای آموزش پزشکی تخصصی تا پایان شصت و هشتمین نشست) و مطابق مندرجات راهنما برگزار خواهد شد.
بنا بر اعلام دبیرخانه شورای آموزش پزشکی و تخصصی چنانچه در نشست آتی شورای آموزش پزشکی و تخصصی (نشست شصت و نهم) مصوبه یا دستورالعمل جدیدی، مرتبط با این دوره از آزمون دستیاری وضع شود، مراتب به داوطلبان اطلاع رسانی می شود.
ثبت نام به صورت اینترنتی و تنها با مراجعه به سایتهای اینترنتی اعلام شده از سوی وزارت بهداشت در تاریخهای 5 آبان تا 9 آذر انجام می گیرد.
مدارک مورد نیازجهت ثبت نام اینترنتی از سوی مرکز سنجش آموزش پزشکی وزارت بهداشت یک قطعه عکس پرسنلی که اسکن شده باشد، درج شماره فیش بانکی به مبلغ 110 هزار ریال و تکمیل فرم تقاضانامه ثبت نام به صورت اینترنتی اعلام شده است.
افراد واجد شرایط جهت شرکت در آزمون پذیرش دستیار تخصصی در مرحله ثبت نام تنها ملزم به تکمیل و ارسال موارد اعلام شده به صورت اینترنتی هستند.
فارغ التحصیلان خارج از کشور و اتباع بیگانه پس از ارائه معرفی نامه از اداره کل امور دانش آموختگان در زمان ثبت نام به دبیرخانه شورای آموزش پزشکی وتخصصی می توانند بر اساس مفاد این راهنما به صورت اینترنتی در آزمون ثبت نام کنند.
داوطلبین استفاده از سهمیه مناطق محروم، رزمندگان (به استثنا تحت پوشش بنیاد شهید و امور
ایثارگران)، مازاد مناطق محروم، مازاد نخبگان مطابق مفاد راهنمای ارسال مدارک، نسبت به اسکن مدارک مورد نیاز مطابق راهنمای ارسال مدارک اقدام کنند.
ارسال مدارک صرفاً به صورت اینترنتی و اسکن شده در زمانهای مقرر قابل قبول است. بعد از مهلت مقرر هیچگونه مدرکی قابل قبول نخواهد بود و به مدارکی که به غیر از شیوه اینترنتی و اسکن شده ارسال شود ترتیب اثر داده نخواهد شد.
شرایط لازم برای پذیرش دستیار نیز تأیید صلاحیت عمومی طبق ضوابط شورای عالی انقلاب فرهنگی، داشتن مدرک یا گواهینامه فارغ التحصیلی در رشته دکتری پزشکی عمومی، داشتن کارت پایان خدمت نظام وظیفه یا معافی برای آقایان، اتمام خدمات قانونی، عدم اشتغال به تحصیل داوطلب در یکی از رشته های تخصصی پزشکی و همچنین نداشتن مدرک تخصصی پزشکی بالینی و نداشتن نقص عضو موثر حرفه ای برحسب رشته اعلام شده است.
شرکت در این دوره از آزمون دستیاری محدودیت سنی ندارد اما شرکت در آزمون به صورت آزمایشی مجاز نیست.
مشمولین سهمیه مناطق محروم، مازاد مناطق محروم، تسهیل ادامه تحصیل نخبگان، استعدادهای درخشان و استعدادهای برتر و سهمیه رزمندگان از 7 آذر تا 12 آذر مهلت دارند تا با مراجعه به سایت مرتبط با ثبت نام آزمون دستیاری مدارک خود را بر اساس راهنمای اعلام شده تکمیل کنند.
این مهلت به هیچ عنوان قابل تمدید نیست و در صورت عدم ارسال مدارک در زمانهای مقرر، سهمیه این دسته از داوطلبان، آزاد در نظر گرفته می شود. سایر داوطلبین از جمله سهمیه های آزاد، خانمها، رزمندگان تحت پوشش بنیاد شهید در این مرحله نیازی به ارسال مدارک ندارند.

ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد