خانه پزشک

اللَّهُمَّ صَلِّ عَلَى مُحَمَّدٍوَآلِ مُحَمَّد لعنت خدابرسوال فروشان وحامیانشان اللَّهُمَّ صَلِّ عَلَى مُحَمَّدٍوَآلِ مُحَمَّدٍ

خانه پزشک

اللَّهُمَّ صَلِّ عَلَى مُحَمَّدٍوَآلِ مُحَمَّد لعنت خدابرسوال فروشان وحامیانشان اللَّهُمَّ صَلِّ عَلَى مُحَمَّدٍوَآلِ مُحَمَّدٍ

انتقال دستیاران پزشکی ایرانی خارج کشور به دانشگاههای داخل ممنوع

 

انتقال دستیاران پزشکی ایرانی خارج کشور به دانشگاههای داخل ممنوع شد
دبیر شورای عالی ارزشیابی وزارت بهداشت از ممنوعیت انتقال و مهمان شدن دستیاران ایرانی شاغل به تحصیل در خارج از کشور به دانشگاههای علوم پزشکی داخل کشور خبر داد.
دکتر غلامرضا حسن زاده در گفتگو با خبرنگار مهر افزود: شورای عالی ارزشیابی با همکاری دبیرخانه شورای آموزش پزشکی و تخصصی مصوب کرد که هر گونه انتقال و مهمان شدن دستیاران دوره های تخصصی پزشکی بالینی به دانشگاههای علوم پزشکی داخل کشور، ممنوع است.
وی اضافه کرد: افرادی که از ابتدای سال 2008 آموزش خود را در دوره های دستیاری تخصصی در کشورهای خارجی آغاز کرده اند تحت هیچ شرایطی نمی توانند به دانشگاههای داخل کشور منتقل شوند.
حسن زاده گفت: افرادی که پیش از سال 2008 آموزش خود را آغاز کرده اند نیز تحت شرایط خاصی می توانند منتقل شوند که از جمله این شرایط می توان به انطباق 80 درصد طول دوره و 80 درصد محتوای دوره آموزشی با طول و محتوای دوره آموزشی رشته مورد نظر در داخل کشور، معتبر بودن کشور و دانشگاه محل تحصیل در حوزه آموزشهای تخصصی پزشکی و نیاز نبودن به دوره های تکمیلی در داخل اشاره کرد.
وی تاکید کرد: ظرفیت دوره دستیاری تنها برای داوطلبان داخل کشور تعریف شده است و امکان این وجود ندارد که دستیاران ایرانی خارج از کشور در داخل به تحصیلات خود ادامه دهند و در واقع ظرفیتی در دانشگاهها برای آنها وجود ندارد.
دبیر شورای عالی ارزشیابی وزارت بهداشت خطاب به داوطلبان ادامه تحصیل در دوره های دستیاری تخصصی پزشکی در خارج از کشور یادآور شد: این داوطلبان پیش از هرگونه اقدامی برای ادامه تحصیل در خارج از کشور با مراجعه به سایت مرکز خدمات آموزشی وزارت بهداشت از مقررات ارزشیابی و دانشگاهها معتبر و سایر ضوابط نسبت مطلع شوند. 

 

 اسامی پذیرفته شدگان ذخیره آزمون دستیاری پزشکی اعلام شد
 

اسامی پذیرفته شدگان ذخیره آزمون دستیاری پزشکی اعلام شد
وزارت بهداشت نتایج مرحله اول جایگزینی سی و پنجمین دوره آزمون پذیرش دستیار تخصصی را اعلام کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، دبیرخانه شورای آموزش پزشکی وزارت بهداشت اعلام کرد: کلیه افراد معرفی شده در لیست جایگزین در صورت تمایل به ثبت نام و شروع به دوره در رشته مربوطه موظف هستند، مراتب تمایل خود را به صورت کتبی و از طریق دورنویس به دانشگاه علوم پزشکی محل پذیرش خود اعلام کنند.

با در نظر گرفتن سقف پذیرش در هر رشته – محل در این مرحله (با رعایت اولویت اعلام شده) ثبت نام از اولویتهای بالاتر در 15 و 16 مهرماه جاری در دانشگاه علوم پزشکی محل پذیرش به عمل خواهد آمد.

در صورت عدم مراجعه و تقاضای افراد با اولویتهای بالاتر، ثبت نام از سایر افراد در اولویتهای پایین تر (با رعایت اولویت اعلام شده) در تاریخ 17 مهرماه جاری در دانشگاههای علوم پزشکی محل پذیرش صورت می گیرد.

افراد معرفی شده در این مرحله در صورت عدم تمایل به ثبت نام و شروع به آموزش باید مراتب انصراف خود را به صورت کتبی به دانشگاه محل پذیرش ارائه کنند.

این گروه از انصراف دهنده ها مشمول محرومیت از شرکت در سی و ششمین دوره آزمون پذیرش دستیار تخصصی شناخته نخواهند شد.

به گزارش مهر، نتایج نهایی سی و پنجمین دوره آزمون پذیرش دستیار تخصصی بالینی 12 خردادماه سال جاری اعلام شده است. این دوره از آزمون دستیاری پزشکی روز پنجشنبه دوم اسفند ماه 86 با حضور 16هزار و 318 داوطلب در 31 حوزه امتحانی برگزار شد.

نظرات 7 + ارسال نظر

باسلام احترامه پیرو نامه شماره 5/43726 مورخه 92/6/4 درخواست بیمارستان در شهرستان صوفیان اقدام نموده ایم که فعلا درمانگاه تخصصی داخلی موافقت صورت گرفته است جهت ثبت نام در سایت وانجام تشریفات اداری وقانونی راهنمایی فرمایید متشکر

[ بدون نام ] دوشنبه 22 مهر 1387 ساعت 06:37 ق.ظ

آزمون بورد تخصصی چشم پزشکی در بین دانشگاههای علوم پزشکی کشور با کسب رتبه‌های اول و دوم این آزمون توسط دانشگاه علوم پزشکی تهران به پایان رسید.

به گزارش سرویس صنفی آموزشی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه علوم پزشکی تهران، دکتر سید رضا غفاری از دانشگاه علوم پزشکی تهران، بیمارستان فارابی رتبه نخست و دکتر مهرداد ملیحی از دانشگاه علوم پزشکی تهران، بیمارستان فارابی رتبه دوم بورد تخصصی چشم پزشکی را کسب کردند.

تنها سه‌شنبه 16 مهر 1387 ساعت 12:04 ق.ظ http://dastyari.freeforums.org

خبر مهم:

افرادی که تا آخر وقت اداری 16 مهرماه از این دوره انصراف دهند
مشمول محرومیت یکساله شرکت در آزمون‌ بعدی نمی‌شوند:

http://dastyari.freeforums.org/topic-t324.html

سیاووش دوشنبه 15 مهر 1387 ساعت 07:04 ب.ظ http://itmed.blogfa.com

دیروز مانند همیشه در سازمان نظام پزشکی با چند پزشک معترض برخورد کردم !!
یکیشون رو میشناختم سر بحث باز شد.
مثل معمول معترض پرداخت حق عضویت بود اونم با جریمه عدم پرداخت سال 87 میگفت سازمان اخه برای ما چیکار کرده نه تسهیلاتی نه دفاع سنفی اینم از وضع تعرفه ها ، امتحانات دستیاریم که مسال یه جوری دیگه گندش درومد و....
من فقط گوش کردم!!
از دوست پزشکم پرسیدم : دکتر شرح وظایف سازمان رو بر اساس ماده 3 قانون میدونی چیه ؟
با مکث گفت : نه ، همش رو نمیدونم
بهش گفتم خیلی اختیارات داره
گفت : خب
گفتم : بنظرت در مرجع تصمیم گیری در شورایعالی چند ادم با کفایت وجود دارد؟
نگاهی به اطراف نگاه کرد گفت : اصلا وجود دارد؟
باز پرسیدم : تا حالا چند بار در انتخابات سازمان شرکت کردی ؟
نگاهش رو به پایین انداخت و گفت : تا حالا نیومدم
روز جمعه کی حال داره بیاد اونم من که شبا کشیکم فقط یه روز جمعه تا لنگ ظهر میخوابم !!
گفتم بنظرت جای گلایه ای میمونه ؟
جوابی نداد؟
پرسید راستی انتخابات این دوره کی هست ؟
گفتم: 27 دیماه روز جمعه
پرسید حالا ببینم این اختیارات سازمان چی هست؟
گفتم :
بر اساس ماده 3 متن قانون وظایف اینه:
الف- اظهارنظر مشورتی درتهیه و تدوین لوایح، طرحها، تصویب نامه ها و آیین نامه های مرتبط با امور پزشکی.
ب- تنظبم دستورالعملهای تبلیغاتی و آگهی های دارویی و مواد خوراکی وآشامیدنی و آرایشی و بهداشتی و امور پزشکی و اعلام به مراجع ذی ربط.
ج- تدوین و تصویب مقررات و ضوابط خاص صنفی مربوط به استاندارد کردن تابلوها و سرنسخه های موسسات پزشکی و پزشکان شاغل حرف پزشکی و وابسته پزشکی.
د- اجرای برنامه های آموزش مداوم اعضاء موضوع این قانون در راستای قانون آموزش مداوم جامعه پزشکی با مجوز وزارت بهداشت، درمان وآموزش پزشکی.
ه- صادر نمودن کارت عضویت برای اعضاء سازمان موضوع این قانون.
و- رسیدگی انتظامی به تخلفات صنفی و حرفه ای شاغلین حرف پزشکی که عنوان جرائم عمومی رانداشته باشند.
ز- اظهارنظرکارشناسی در مورد جرائم پزشکی به عنوان مرجع رسمی به دادگاهها و دادسراها.
ح- همکاری با مراجع ذی صلاح در جهت رسیدگی به تخلفات غیرصنفی و جرائم شاغلین به حرف پزشکی و وابسته به پزشکی و اظهارنظرهای کارشناسی مشورتی در این رابطه با مراجع ذی ربط.
ط- همکاری با مراجع ذی صلاح در جهت حفظ احترام و شؤون پزشکی در جامعه.
ی- همکاری با مراجع ذی ربط درجهت گسترش فعالیت های علمی و تحقیقاتی و انتشارات پزشکی.
ک- اظهارنظرومشارکت فعال به هنگام تعیین یا تجدیدنظردرتعرفه های خدمات بهداشتی و درمانی بخش دولتی و تعیین تعرفه ها در بخش غیر دولتی بر اساس ضوابط بند(8) ماده(1) قانون بیمه همگانی خدمات درمانی کشور مصوب 3/8/1373 و همکاری با مراجع ذی صلاح در اجرای آن.
ل-اظهارنظرومشارکت فعال در تعیین و یا تجدیدنظردر میزان مالیات و عوارض مشاغل موسسات و شاغلان حرف پزشکی و همکاری با مراجع ذی صلاح در وصول آن.
م- مشارکت در تدوین آیین نامه ها و دستورالعملهای نظارتی در مورد مطب ها، موسسات درمانی و بهداشتی و دیگر مراکز پاراکلینیک در بخش خصوصی.
ن-صدور پروانه اشتغال مطب های پزشکی و حرف وابسته و تمدید آنها و مشارکت در صدور پروانه موسسات پزشکی بر اساس مقررات و ضوابط وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی.
ق- عضویت در شوراهای گسترش و برنامه ریزی دانشگاهها و مشارکت در تعیین ظرفیت دانشگاههای دولتی وغیردولتی.
ر- همکاری درتدوین آیین نامه های ارزشیابی ومشارکت دراجرای آن برای مراکز درمانی و بیمارستانی.
ش- کمک به رفع مشکلات رفاهی و مالی شاغلان حرف پزشکی کم درآمد و خسارت دیده از طریق صندوق تعاون ورفاه.
ت- همکاری با مراجع ذی ربط در ارائه خدمات امدادی، بهداشتی و درمانی به هنگام بروز حوادث و سوانح غیر مترقبه از طریق تشویق و بسیج اعضاء سازمان.
س- مشارکت فعال در تدوین برنامه های آموزشی گروه پزشکی.
ع- همکاری و مشارکت در جهت اشتغال فارغ التحصیلان گروه پزشکی.
ف- انجام کلیه مسؤولیت ها، وظایف و اختیاراتی که تاکنون درقوانین مختلف از سوی مجلس شورای اسلامی به سازمان نظام پزشکی جمهوری اسلامی ایران محول گردیده است.

[ بدون نام ] دوشنبه 15 مهر 1387 ساعت 06:18 ق.ظ

دبیر شورای آموزش پزشکی و تخصصی وزارت بهداشت گفت: برای برخورداری پذیرفته‌شدگان آزمون دستیاری از تسهیلات بیشتر، کمیسیون موارد خاص دبیرخانه مقرر کرد تا افرادی که تا آخر وقت اداری 16 مهرماه از این دوره انصراف دهند مشمول محرومیت یکساله شرکت در آزمون‌ بعدی نمی‌شوند.
دکتر محمد علی محققی در گفت وگو با خبرنگار صنفی آموزشی خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، با اشاره به اعلام نتایج مرحله اول جایگزینی سی وپنجمین دوره آزمون پذیرش دستیارتخصصی، گفت: علاوه بر اینکه اطلاع رسانی مناسبی در این زمینه انجام شده است، حتی سعی شده به کلیه داوطبین در خصوص زمان‌های مراجعه به دانشگاه‌ها برای ثبت‌نام اطلاع رسانی شود.
وی با اشاره به پذیرفته شدگانی که احتمالا در رشته یا محل دلخواه خود پذیرفته نشده‌اند، اظهار کرد: برای اینکه این دسته از داوطلبان از تسهیلات بیشتری برخوردار باشند کمیسیون موارد خاص دبیرخانه مقرر کرده است که افرادی که تا آخر وقت اداری 15 مهرماه از این دوره انصراف دهند مشمول محرومیت یکساله شرکت در آزمون‌ بعدی نمی‌شوند.
دکتر محققی افزود: در غیراینصورت افرادی که پذیرفته شدند و برای ثبت‌نام مراجعه نکرده‌اند و یا ثبت‌نام کرده و بعد از این تاریخ انصراف دهند، مشمول محرومیت یکساله از شرکت در آزمون بعدی خواهند بود.
وی با بیان اینکه امسال نتایج آزمون دستیاری 5/2 ماه زودتر اعلام شده است، اظهار کرد: این مدت فرصت بسیار خوبی را برای همه پذیرفته شدگان ایجاد کرد تا در این زمان سیستم‌های دانشگاهی و آموزشی خود را بررسی و اگر احتمالا شرایط دلخواه احراز نکردند، بتوانند در این فاصله انصراف دهند.
وی با تاکید بر اینکه فضا در جهتی است که افراد عمدتا در رشته‌ها و محل‌های دلخواه پذیرفته شوند، خاطر نشان کرد: در چنین شرایطی شانس برای رقابت در دوره‌های بعد فراهم می‌شود.
وی با بیان اینکه در گذشته فرصتی برای انصراف پذیرفته شدگان وجود نداشته است، تصریح کرد: در گذشته اگر کسی در هر زمانی انصراف می‌داد یکسال از شرکت در آزمون محروم بود، ولی امسال کمیسیون موارد خاص دبیرخانه این انعطاف را نشان داده تا شرایط پذیرش منطقی شود.
وی درعین حال خاطر نشان کرد: بررسی‌های انجام شده نشانگر این است که روند مراجعه به دانشگاه پذیرفته شدگان برای ثبت‌نام نسبت به دوره‌های قبلی بسیار خوب و مطلوب بوده است.
دبیر شورای آموزش پزشکی وزارت بهداشت در خاتمه اظهار کرد: امید است با اعمال این تسهیلات، ظرفیت‌ افرادی که قبلا انصراف دادند و یا ظرفیت‌هایی که در مرحله‌ اصلی تکمیل نشده است کامل شود و ما از ظرفیت آزمون این دوره حداکثر استفاده را داشته باشیم.

[ بدون نام ] یکشنبه 14 مهر 1387 ساعت 06:45 ب.ظ

مرکز سنجش آموزش پزشکی وزارت بهداشت میزان قبولی و مردودی دانشجویان علوم پزشکی در دو آزمون کشوری پیش کارورزی و جامع علوم پایه را اعلام کرد.
به گزارش خبرنگار مهر، بر اساس اعلام مرکز سنجش آموزش پزشکی وزارت بهداشت در سی و نهمین دوره امتحان جامع علوم پایه پزشکی 37/90 درصد قبول و 63/9 درصد مردود شده اند. همچنین در بیست و نهمین دوره امتحان جامع علوم پایه دندانپزشکی 65/89 درصد قبول و 35/10 درصد مردود و در سی امین دوره امتحان جامع علوم پایه داروسازی 43/93 درصد قبول و 57/6 درصد مردود شده اند.
همچنین در چهل و دومین دوره امتحان پیش کارورزی پزشکی که برای دانشجویان سال آخر رشته پزشکی برگزار می شود 12/90 درصد قبول و 88/9 درصد مردود شده اند.
آزمونهای جامع علوم پایه پزشکی، دندانپزشکی، داروسازی و امتحان پیش کارورزی پزشکی روز 7 شهریور ماه در 32 دانشگاه علوم پزشکی کشور به صورت همزمان برگزار شده است و در این دوره یک هزار و 15 نفر در دوره سی و نهم امتحان جامع علوم پایه پزشکی، 632 نفر در دوره سی ام امتحان جامع علوم پایه داروسازی، 817 نفر در دوره بیست و نهم امتحان جامع علوم پایه دندانپزشکی شهریور و یک هزار و 364 نفر نیز در دوره چهل و دومین امتحان پیش کارورزی شرکت داشته اند.

آزمونهای جامع علوم پایه پزشکی، دندانپزشکی، داروسازی و امتحان پیش کارورزی پزشکی روز گذشته 7 شهریورماه در 32 دانشگاه علوم پزشکی کشور به صورت همزمان برگزار شد.
حدنصاب نمره قبولی برای امتحانات پیش کارورزی 70 درصد میانگین نمرات 5 درصد افرادی است که بالاترین نمره امتحان را در سطح کشور کسب کرده اند. سئوالات امتحان بر مبنای سرفصل دروس مصوب شورای عالی برنامه ریزی علوم پزشکی طرح خواهد شد.
آزمونهای جامع علوم پایه پزشکی، داروسازی، دندانپزشکی و پیش کارورزی روز پنجشنبه 7 شهریور ماه جاری به صورت همزمان در دانشگاه های علوم پزشکی کشور برگزار می شود.

تنها شنبه 13 مهر 1387 ساعت 11:03 ب.ظ http://dastyari.freeforums.org

برنامه باز آموزی مدون برای پزشکان عمومی
(دوره کاربردی جراحی های سرپائی برای
پزشکان عمومی) :


http://dastyari.freeforums.org/7-9-87-t311.html

ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد