خانه پزشک

اللَّهُمَّ صَلِّ عَلَى مُحَمَّدٍوَآلِ مُحَمَّد لعنت خدابرسوال فروشان وحامیانشان اللَّهُمَّ صَلِّ عَلَى مُحَمَّدٍوَآلِ مُحَمَّدٍ

خانه پزشک

اللَّهُمَّ صَلِّ عَلَى مُحَمَّدٍوَآلِ مُحَمَّد لعنت خدابرسوال فروشان وحامیانشان اللَّهُمَّ صَلِّ عَلَى مُحَمَّدٍوَآلِ مُحَمَّدٍ

رایزنی وزارت بهداشت با قوه قضائیه برای ابطال رأی دیوان عدالت؟!؟

برگزاری آزمون دستیاری در اول اسفند
رایزنی وزارت بهداشت با قوه قضائیه برای ابطال رأی دیوان عدالت اداری
وزیر بهداشت از رایزنی با قوه قضاییه برای جلوگیری از بازگشت متخلفان دستیاری خبر داد و گفت: وزارت بهداشت هر زمان متوجه شود که فردی در ورود به یک دوره آموزشی تخلف کرده موظف است با آن برخورد قانونی کند و این موضوع خط قرمز وزارت بهداشت محسوب می شود.
دکتر کامران باقری لنکرانی در گفتگو با خبرنگار مهر در خصوص نتیجه رایزنی این وزارتخانه با مسئولین ارشد قوه قضائیه در خصوص رای دیوان عدالت اداری مبنی بر بازگشت متخلفان آزمون دستیاری به تحصیل افزود: رایزنی ادامه دارد و ما فکر می کنیم اگر سالها هم از این مسئله بگذرد باید با متخلف برخورد شود............
 
آغاز ثبت نام پذیرفته شدگان دستیاری/ محرومیت یکساله در صورت عدم ثبت نام
پذیرفته شدگان سی و پنجمین دوره آزمون پذیرش دستیار تخصصی از امروز تا 17 تیرماه فرصت دارند با در دست داشتن تصویر (پرینت) ثبت نام اینترنتی به دانشگاههای محل پذیرش مراجعه و طبق ضوابط و مقررات نسبت به ثبت نام، سپردن تعهد محضری و ارائه مدارک لازم اقدام کنند.
به گزارش خبرنگار مهر، یک هزار و 700 نفر شامل همه گروه های شرکت کننده در سی و پنجمین دوره آزمون پذیرش دستیار تخصصی پذیرفته شده اند که این گروه ها شامل استعدادهای درخشان و مازاد مناطق محروم نیز است.

دبیرخانه شورای آموزش پزشکی و تخصصی تأکید کرده است : ثبت نام قطعی داوطلبینی که تا پایان شهریورماه سال جاری فارغ التحصیل می شوند و یا خدمات قانونی و نظام وظیفه را به پایان می رسانند، در پایان شهریورماه صورت می گیرد. ضمن اینکه مراجعه این دسته از پذیرفته شدگان جهت اعلام وضعیت حداکثر تا تاریخ 17 تیرماه و ثبت نام مشروط در دانشگاه ذیربط الزامی خواهد بود.

چنانچه پذیرفته شدگان تمایلی به ثبت نام ندارند باید مراتب انصراف از تحصیل خود را به صورت کتبی به دانشگاه علوم پزشکی محل پذیرش تحویل دهند و بدیهی است اینگونه داوطلبان مشمول یکسال محرومیت از شرکت در آزمون هستند.

همچنین عدم مراجعه داوطلب در مهلت مقرر جهت ثبت نام به معنای انصراف از تحصیل بوده و مشمول یکسال محرومیت از شرکت در آزمون دستیاری خواهد بود.

بر اساس اعلام دبیرخانه شورای آموزش پزشکی و تخصصی کلیه افرادی که در آزمون پذیرش دستیار دوره سی و پنجم پذیرفته نشده اند، در صورتی که تمایل ندارند که در مرحله جایگزین شرکت کنند، باید مراتب انصراف از شرکت در پذیرش جایگزین را به صورت کتبی به یکی از دانشگاههای علوم پزشکی ارائه دهند. در غیر اینصورت در پذیرش مرحله اول جایگزین در نظر گرفته شده و در صورت قبولی و عدم ثبت نام مشمول یکسال محرومیت از آزمون خواهند بود.

تغییر رشته برای کلیه پذیرفته شدگان دوره دستیاری ممنوع است و تنها در صورت داشتن نقص عضو موثر حرفه ای بر اساس شرایط آئین نامه امکان تغییر رشته برای فرد پذیرفته شده وجود خواهد داشت. در صورتیکه فردی پس از قبولی در یک رشته دارای نقص عضو موثر حرفه ای باشد و امکان تحصیل در آن رشته را نداشته باشد بر اساس شرایط آئین نامه و در صورت کسب حد نصاب لازم، می تواند به تغییر رشته اقدام کند.

رشته بعدی فرد نیز بر عهده و با تشخیص دانشگاه مربوطه خواهد بود. دلیل این امر این است که فرد در مرحله اول خود به انتخاب رشته اقدام کرده و از شرایط خود نیز آگاهی داشته است.

پس از پایان مهلت ثبت نام و مشخص شدن تعداد افرادی که ثبت نام نکرده اند و انصراف داده اند، دانشگاههای علوم پزشکی میزان ظرفیت خالی خود را به دبیرخانه اعلام خواهند کرد. اعلامیه رسمی دانشگاه مبنای عمل خواهد بود و بر این اساس مجدداً تعداد سه برابر ظرفیت پذیرش به دانشگاههای مربوطه اعلام می شود تا نفرات جایگزین معرفی شوند.

برگزاری آزمون ارتقاء دستیاری در 20 تیر / برگزاری آزمون دستیاری در اول اسفند
تقویم آزمونهای سال جاری دبیرخانه شورای آموزش پزشکی و تخصصی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اعلام شد.
به گزارش خبرنگار مهر، بر اساس تقویم آزمونهای سال 87 دبیرخانه شورای آموزش پزشکی و تخصصی وزارت بهداشت آزمون ارتقاء دستیاری 20 تیرماه و آزمون دانشنامه فوق تخصصی 31 مردادماه و پس از آن آزمون دانشنامه تخصصی در اول شهریورماه سال جاری برگزار می شود.

بیست و ششمین دوره پذیرش دستیار فوق تخصصی پزشکی روز 24 بهمن ماه و سی و ششمین دوره پذیرش دستیار تخصصی پزشکی نیز روز اول اسفندماه سال جاری برگزار می شود.

با توجه به تقویم اعلام شده از سوی دبیرخانه آموزش پزشکی و تخصصی آزمونهای پیش کارورزی (پره انترنی) دانشجویان پزشکی در دو دوره زمانی در شهریور و اسفند برگزار می شود که در دوره اول در 7 شهریورماه و در دوره دوم نیز در 15 اسفندماه برگزار خواهد شد.

همچنین بر اساس اعلام دبیرخانه آموزش پزشکی و تخصصی آزمون دوره های تکمیلی و تخصصی (فلوشیپ) نیز دوبار در سال برگزار می شود که در دوره اول در 18 مهرماه و در دوره دوم در 22 اسفندماه سال جاری برگزار می شود.

نظرات 17 + ارسال نظر
MEDEDUINFO چهارشنبه 9 مرداد 1387 ساعت 10:20 ب.ظ http://mededuinfo.blogfa.com

MEDEDUINFO
http://mededuinfo.blogfa.com
Please visit this page regularly to view future updates

به نام خداوند بخشنده مهربان


تا توانی به جهان خدمت محرومان کن
به دمی یا درمی یا قدمی یا قلمی


"خوانندگان گرامی" هدف این وبلاگ اطلاع رسانی در خصوص آموزش در پزشکی و کلیه مو ضوعات مرتبط با آن می باشد . بخشی از آن نیز به اعلام اطلاعات همایش های مرتبط با این دانش اختصاص خواهد یافت. لطفآ علاوه بر "صفحه نخست" , "نوشته های پیشین" را هم روئیت نموده و در محل مخصوص اعلام نظر فرمایید. به منظور ارسال خبر فعالیتهای علمی آموزشی و پژوهشی دانشجویان کارآموزان کارورزان دستیاران تخصص دستیاران فوق تخصص مربیان استادیاران دانشیاران استادان و سایر گروههای مرتبط با فرایند آموزش پزشکی جهت درج در این وبلاگ علاوه بر درج مستقیم در قسمت نظرات می توانید جهت مکاتبه مستقیم از نشانی پست الکترونیک زیر نیز استفاده نمایید:

mededuinfo.mededuinfo@gmail.com

MEDEDUINFO
http://mededuinfo.blogfa.com
Please visit this page regularly to view future updates

dastyare no reside سه‌شنبه 25 تیر 1387 ساعت 04:16 ب.ظ

[ بدون نام ] دوشنبه 17 تیر 1387 ساعت 12:55 ب.ظ

......
که در جمع مردم ، داستان زندگی ام را بگویم تا کسانی که با مشکلات بزرگی رو به رو هستند امیدوار شوند و همیشه به خدا توکل کنند.تلاش خود را می کنم تا خداوند آنچه را از من می خواهد به خوبی انجام دهم.
من هدف های بزرگی در زندگی دارم و دلم می خواهد تا 25 سالگی شرکت مستقلی داشته باشم تا با سرمایه گذاری دولتی ، خودروی ویژه ای بسازم و بتوانم راحت سوار آن شوم. می خواهم کتابی درباره آرزوها و داستان زندگی خودم بنویسم و نام آن را «بی دست و پا اما بدون نگرانی» بگذارم.
این را بدانید اگر آرزویی برای به دست آوردن کسی یا چیزی دارید اگر خداوند مقرر کرده باشد ؛ وقتی که حتی فکرش را هم نمی کنید به دست خواهید آورد. ما انسانها با دیدن محدودیت در خودمان خدا را محدود می کنیم در حالی که «قدرت مطلق» است و بر انجام تمامی کارها توانا.
ما اگر بخواهیم کاری را برای خداوند انجام دهیم باید به خداوند تکیه کنیم و بدانیم که بدون توکل و یاری خواستن از او ، آب از آب تکان نمی خورد.حالا شماه م با من زمزمه کنید: «خدایا ، بیماران را به حرمت دل های پاک و بی ریا ، شفا ده.»

دکتر گمشده یکشنبه 16 تیر 1387 ساعت 11:51 ب.ظ http://drdarya74.blogsky.com

قالب نو مبارک .خیلی زیباست

[ بدون نام ] یکشنبه 16 تیر 1387 ساعت 06:14 ب.ظ

رویایی دارم’ یکی از سخنرانی‌های مشهور مارتین لوتر کینگ در سال ۱۹۶۳ است که در گردهمایی بزرگ طرفداران تساوی حقوق سیاه‌پوستان و سفیدپوستان در برابر بنای یادبود آبراهام لینکلن در واشنگتن دی سی ایراد شد. رویایی دارم از مهم‌ترین سخنرانی‌ها در تاریخ آمریکا به‌شمار می‌آید.
مارتین لوتر کینگ در این سخنرانی که در آن عبارت «رویایی دارم» تکرار می‌شد، درباره آرزوی خود سخن گفت و ابراز امیدواری کرد که زمانی در آمریکا طبق مرام و آرمان خویش زندگی کند و تحقق مساوات و برابری ذاتی انسان‌ها را به چشم ببیند.
وی ۵ سال پس از این سخنرانی در ۴ آوریل ۱۹۶۸ در شهر ممفیس ایالت تنسی ترور شد. با اینکه نتایج عملی جنبش ضدنژادپرستی را به چشم خود ندید، اما تاثیر عمیقی در تغییر قوانین تبعیض‌آمیز نژادی برجای گذاشت.



خوشحالم که امروز در گردهمایی‌ای حضور دارم که در تاریخ کشور ما به عنوان بزرگترین حرکت آزادیخواهانه ثبت خواهد شد. یک قرن پیش، یک آمریکایی بزرگ که اینک سایه خود را به گونه‌ای نمادین بر سر ما گسترانیده‌است، اعلامیه آزادی بردگان را امضا کرد. این فرمان سرنوشت ساز نوری از امید بر دل میلیون‌ها برده سیاهی تاباند که در آتش بی‌عدالتی‌های یاس‌آور می‌سوختند. فرمان فوق برای آنان همچون سپیده دمی سرورانگیز بود که پایان شب دیرپای اسارت را نوید می‌داد.
اما سیاه پس از گذشت یکصد سال، هنوز آزاد نیست. زندگی «سیاه» هنوز پس از گذشت یکصد سال، به طرزی غم انگیز در غل و زنجیر جدایی نژادی و تبعیض تباه می‌شود. پس از گذشت یکصد سال و در میان این اقیانوس عظیم تنعم مادی، سیاه همچنان در جزیره متروک فقر زندگی می‌کند. پس از گذشت یکصد سال، سیاه هنوز در گوشه و کنار جامعه آمریکایی مرارت می‌کشد و خود را در وطنش غریب می‌یابد. آری اینچنین است که ما امروز، اینجا گرد آمده‌ایم تا این موقعیت شرم آور را برملا سازیم.
به تعبیری ما به پایتخت کشور خود آمده‌ایم تا طلبی را وصول کنیم. زمانی که معماران جمهوری ما، عبارات متعالی قانون اساسی و اعلامیه استقلال را تقریر می‌کردند، بر ضمانت نامه‌ای صحه گذاشتند که هر آمریکایی وارث آن بود. این مکتوب تعهدی بود بر این امر که همه انسان‌ها —آری همه انسان‌ها، چه سیاه و چه سفید— از حقوق ضروری حیات و آزادی بهره‌مند خواهند بود و خواهند توانست به دنبال سعادت خود باشند.
امروز روشن است که آمریکا، در عمل به این تعهدنامه تا جایی که به رنگ پوست شهروندانش مربوط است کوتاهی کرده‌است. آمریکا به جای این که حرمت این وظیفه مقدس را پاس بدارد، قبض بی‌ارزشی به دست سیاهان داده است؛ که وقتی برای وصول نقدینه به صندوقی ارسال می‌شود بر روی آن می‌نویسند: «تنخواهی نیست».
اما ما باور نداریم که انبان عدالت تهی باشد: باور نمی‌کنیم که در صندوقچه فرصت‌های یک کشور سرمایه‌ای نباشد و بنابراین آمده‌ایم تا طلب خود را وصول کنیم. طلبی که با نقد شدنش درهای آزادی و عدالت به روی ما گشوده خواهد شد. ما همچنین به این مکان مبارک آمده‌ایم تا به آمریکا متذکر شویم که وقت بسی تنگ است. آمده‌ایم تا اعلام کنیم که اینک زمان سرگرم شدن به ظاهرسازی‌های دلسردکننده نیست، دوره تجویز داروی ملال آور و اصلاحات تدریجی سرآمده‌است. آمده‌ایم تا بگوییم که حال موقع تحقق دموکراسی است. زمان، زمان از تاریکی درآمدن است، از دره تفکیک نژادی گذرکردن است، راه روشن و اصلی عدالت را پیمودن است. آری اکنون، نوبت جابه جا شدن و حرکت ملت ما، از ریگزار لغزان بی‌عدالتی نژادی به کوه استوار برادری است. وقت آن است تا عدالت برای همه فرزندان خدا محقق شود.
تقدیری شوم در انتظار این ملت خواهد بود اگر، اضطرار زمانه درک نشود. زمستان دیجور و سرد نارضایتی بر حق سیاه تمام نخواهد شد تا زمانی که بهار خجسته و روح بخش آزادی و برابری خنده نزند. یک هزار و نهصد و شصت و سه فرجام کار نیست، آغاز راه است. کسانی را دیده‌ام که امیدوارانه خیال می‌کنند که سیاه با بیرون ریختن ناگزیر خشم خود و بیان آنچه در دل دارد آرام خواهد گرفت. اما این افراد، حتی اگر امور در کشور به روال معمول خود بازگردد سرانجام با ضربه‌ای ناگهانی از خواب غفلت بیدار خواهند شد چرا که تا حقوق شهروندی سیاه به او اعطا نشود آمریکا روی فراغت و آرامش را به خود نخواهد دید. گردبادهای تمرد تا زمانی که صبح روشن عدالت طلوع نکرده بنیادهای کشور ما را خواهد لرزاند.
اما موضوعی هست که می‌باید آن را با مردمم که در این هوای گرم و در این درگاه عدالت ایستاده‌اند در میان گذارم. سخن من این است که در فرایند نائل شدن به منزلت برحق خود نباید دست به اعمال نادرستی بزنیم که ما را گناهکار سازد. عطش ما به آزادی نباید با نوشیدن جام بیزاری و نفرت سیراب شود.
شیوه و عزم بلند ما در مبارزه می‌بایست تا ابد، مبتنی بر کرامت و اصول باشد. ما نباید اجازه دهیم تا اعتراض سازنده ما به خشونت فیزیکی انحطاط پیدا کند، باید که از نو به بلندی‌های شکوهمندی صعود کنیم که محل تلاقی نیروی مادی و نیروی دل است.
خشونت حیرت‌انگیزی که اخیراً اجتماع سیاهان را به کام خود کشیده‌است نباید ما را نسبت به همه سفیدان بدگمان کند. از آن که بسیاری از برادران سفید ما، چنانچه امروز حضورشان در اینجا این نکته را به اثبات می‌رساند نشان داده‌اند که سرنوشتشان به سرنوشت ما گره خورده‌است. آنها به اینجا آمده‌اند تا بگویند که آزادیشان با آزادی ما پیوند دارد، ما نمی‌توانیم راه را به تنهایی طی کنیم.
با قدم گذاشتن در راه نیز باید میثاق ببندیم که همواره به جلو گام برداریم. ما نمی‌توانیم به عقب بازگردیم. کسانی این سئوال را از هواخواهان حقوق مدنی می‌پرسند که «شما کی آرام خواهید گرفت؟» پاسخ این است که ما تا زمانی که سیاه قربانی واهمه‌های مکنون سبعیت پلیسی است هرگز آرام نخواهیم گرفت.
ما هرگز نمی‌توانیم آرام بگیریم، زمانی که تن‌های ما، فرسوده و خسته از سفر، نمی‌توانند در منزلگاه‌های بین راه و هتل‌های شهرها، مسکنی بیابند. ما هرگز نمی‌توانیم آرام بگیریم زمانی که جابه جایی اصلی سیاه در حرکت او از زاغه‌ای کوچک به زاغه‌ای بزرگ تر خلاصه می‌شود. ما هرگز نمی‌توانیم آرام بگیریم زمانی که کودکانمان را می‌بینیم که از خویشی خویش تهی می‌شوند و عزت نفس خود را از کف می‌دهند، هنگامیکه با این نوشته مواجه می‌شوند: «فقط برای سفیدان».
ما هرگز نمی‌توانیم آرام بگیریم زمانی که سیاهی در می سی سی پی نمی‌تواند رای دهد و سیاهی دیگر در نیویورک بر این باور است که چیزی برای رای دادن ندارد. نه، نه ما آرام نیستیم و آرام نخواهیم گرفت تا آن زمان که عدالت همچون آبشاری فرو ریزد و انصاف همچون رودی عظیم سرازیر شود.
این را نیز می‌دانم که برخی از شما از معرکه مصائب و رنج‌ها به اینجا آمده‌اید. برخی از شما به تازگی از زندان رها شده‌اید. برخی از شما از مناطقی آمده‌اید که جست و جوی آزادی در آنجا شما را با آتش بغض و عداوت و امواج سرکش سبعیت پلیسی مواجه کرده و این همه شما را مغموم و مبهوت ساخته‌است. اما این را نیز می‌دانم که این رنج‌های سازنده شما را کاردیده کرده‌است. با ایمان به این که این رنج‌های نابحق رستگاری بخش است به تلاش خود ادامه دهید. به می‌سی سی پی بازگردید. به آلاباما، به کارولینای جنوبی، به جورجیا، به لوییزیانا، به حلبی‌آبادها و زاغه‌های شهرهای شمالی و بدانید که این وضع می‌تواند به طریقی تغییر کند و تغییر نیز خواهد کرد. نگذارید در چاه نومیدی و یاس سقوط کنیم.
به شما می‌گویم امروز که‌ای دوستان من، درست است که ما را امروز و فردا مشکلاتی است اما من نیز رویایی دارم. من رویایی دارم که عمیقاً ریشه در رویای آمریکایی دارد.
من رویایی دارم که در آن روزی این ملت به پا می‌ایستد و زندگی را با معنای حقیقی این اصل اعتقادی‌اش آغاز می‌کند: «ما این حقیقت را بدیهی می‌شماریم که همه انسان‌ها برابر خلق شده‌اند.»
من رویایی دارم که در آن روزی بر تپه‌های گلگون جورجیا، فرزندگان بردگان پیشین، می‌توانند در کنار برده‌داران پیشین دور یک میز که میز برادری است بنشینند.
من رویایی دارم که در آن روزی ایالت می سی سی پی که اینک در آتش بی‌عدالتی و سرکوب شعله‌ور است به بهشت آزادی و عدالت تبدیل می‌شود.
من رویایی دارم که در آن روزی چهار فرزند من، در کشوری خواهند زیست که در آن نه برمبنای رنگ پوستشان که براساس منش و شخصیت شان داوری خواهند شد. من امروز رویایی دارم.
من رویایی دارم که در آن روزی در آن پایین در آلاباما با آن نژادپرستان شریرش، با آن فرماندارش که واژه‌هایی چون آشتی و الغای تبعیض به سختی از زبان او شنیده می‌شود، آری آنجا در آلاباما در یک روز واقعی، پسران و دختران کوچک سیاه می‌توانند دستان کوچک همسالان سفید خود را بگیرند و آنها را همچون دستان خواهران و برادران خود بفشارند. من امروز رویایی دارم.
من رویایی دارم که در آن روزی هر مغاکی بلندی می‌گیرد، هر کپه انباشته‌ای کوتاه می‌شود، زمین‌های ناهموار صاف می‌شوند، راه‌های کج راست می‌شوند، عظمت پروردگار آشکار می‌شود و همه انسان‌ها او را در کنار خود می‌یابند.
این امید ما است، با این ایمان است که من به جنوب بازمی‌گردم. با این ایمان است که ما خواهیم توانست از دل کوه نومیدی و یاس جواهر امید را برون آوریم. با این ایمان است که ما قادر خواهیم شد ناهمخوانی‌های ملال آور ملت خود را به همخونی دل انگیز برادری تبدیل کنیم. با این ایمان است که ما می‌توانیم با یکدیگر کار کنیم، به همراه هم دعا کنیم، به اتفاق هم مبارزه کنیم، با هم به زندان برویم، در کنار هم از آزادی دفاع کنیم و بدانیم که روزی آزاد خواهیم شد. و آن روز، روزی است که در آن همه فرزندان خدا، قادر خواهند بود این آواز را با معنایی جدید بخوانند:
«تراست کشور من خدایا
می خوانم این سرود را
تراست این سرزمین محبوب
این دیار آزادی
خاکی که در آن آرمیدند پدرانمان
و سرافراز شدند زائران
بگذار که در آن از هر کوهی
طنین دراندازد صدای آزادی»
و اگر آمریکا می‌خواهد کشوری بزرگ باشد باید این امر در آن تحقق یابد. پس بگذار که از تپه‌های عظیم نیوهمپشر، از کوه‌های پرصلابت نیویورک و از ارتفاعات بلند الگینی در پنسیلوانیا، صدای آزادی طنین دراندازد. بگذار که از صخره‌های برف گرفته کلرادو و از شیب‌های چشم‌نواز کالیفرنیا صدای آزادی به گوش آید. نه فقط از آنها که بگذار صدای آزادی از کوه استون در جورجیا و کوه لوک اوت در تنسی به گوش رسد.
بگذار که از هر تپه و کپه خاکی در می‌سی سی پی این صدا به گوش رسد. بگذار که صدای آزادی از دامنه هر کوهی شنیده شود. و زمانی که این اتفاق افتاد، زمانی که ما گذاشتیم تا آزادی طنین دراندازد، زمانی که ما مجاز شمردیم تا از هر آبادی و روستایی —و از هر ایالت و شهری— صدای آزادی شنیده شود آنگاه ما روزی را محقق کرده‌ایم که در آن همه فرزندان خدا، اعم از سیاه و سفید، یهودی و مسیحی، پروتستان و کاتولیک خواهند توانست دستها را به یکدیگر گره زنند و آن آواز قدیمی و مذهبی سیاهان را سردهند که: «اینک آزاد! اینک آزاد! خدایا سپاس ای قادر متعادل ما عاقبت آزادیم.»



[ بدون نام ] شنبه 15 تیر 1387 ساعت 07:10 ب.ظ

جزئیات آزمون ارتقا دستیاری پزشکی/ مقررات شرکت دستیاران در آزمون ارتقا
جزئیات آزمون ارتقاءدستیاری و مقررات شرکت دستیاران پزشکی در آزمون ارتقاء توسط خبرگزاری مهر منتشر شد.
به گزارش خبرنگار مهر، بیست و هفتمین دوره امتحانات ارتقای دستیاری پزشکی به طور همزمان در 22 دانشگاه علوم پزشکی شور برگزار می شود.

بر اساس دستور العمل اجرایی این دوره از امتحانات ارتقاء دستیاری پزشکی، امتحانات ارتقاء در دو بخش ارزیابی درون بخشی و آزمون کتبی برگزار می شود.

دانشگاهها باید کلید آزمون ارتقاء سال جاری را بلافاصله پس از برگزاری به نحو مقتضی در اختیار دستیاران قرار دهند و رسیدگی به اعتراضات و نمرات اعلام شده در مهلت مقرر به عهده دانشگاههای مربوطه است.

برگزاری آزمون ارتقاء دستیاری در دو بخش ارزیابی درون بخشی و آزمون کتبی

به گزارش مهر، ارزیابی درون بخشی از سوی گروه هایی که دستیار در آن مشغول تحصیل است، انجام می شود و آزمون کتبی تحت نظارت دبیرخانه شورای آموزش پزشکی و تخصصی از سوی دانشکده هایی که دستیار تخصصی تربیت می کنند، برگزار خواهد شد.

مجموع نمره های ارتقاء هر سال برابر 300 است که 50 درصد کل نمره اختصاص به ارزیابی درون بخشی و 50 درصد به آزمون کتبی اختصاص دارد.

بر اساس مصوبه شصت و چهارمین نشست شورای آموزش پزشکی و تخصصی ملاک مقایسه برای آزمون های ارتقاء دستیاری از میانگین نمره 20 درصد شرکت کنندگان برتر هر رشته در هر دانشگاه که بالاترین نمرات را کسب کرده اند، تعیین می شود.

هر دستیار تخصصی پزشکی برای ارتقاء به سال بالاتر باید در آزمون ارتقاء شرکت کند و برای قبولی در این آزمون باید حداقل نمره ارزیابی درون بخشی، حداقل نمره کتبی و حداقل نمره کل را بدست آورد و در غیر اینصورت مردود یا مشروط شناخته می شود.

اخراج دستیارانی که در طول دوران دستیاری سه بار در امتحانات ارتقاء مردود شوند

دستیارانی که در طول دوران دستیاری سه بار در امتحانات ارتقاء مردود شوند از سیستم آموزش تخصصی بالینی پزشکی اخراج خواهند شد و دستیارانی نیز که در امتحان ارتقاء سال اول به دوم دوبار مردود شوند مجاز به ادامه دوره دستیاری تخصصی پزشکی نخواهند بود.

اعلام حداقل کل نمره مجاز

بر این اساس، برای رشته های تخصصی پزشکی با دوره 3 ساله، برای سال اول به دوم حداقل کل نمره مجاز 170 و برای سال دوم به سوم 185 است که این نمرات برای رشته های تخصصی پزشکی با دوره 4 ساله، به ترتیب برای سال اول به دوم 170، برای سال دوم به سوم 180 و برای سال سوم به چهارم 190 است. برای رشته های تخصصی پزشکی با دوره 5 ساله نیز حداقل کل نمره مجاز برای سال چهارم به پنجم 195 است.

بر اساس مقررات امتحانات ارتقاء از نظر ارزیابی درون بخشی، شرکت کلیه دستیاران در آزمون منوط به موفقیت در فعالیت های درون بخشی و کسب حداقل نمره 90 از 150 و معرفی رسمی مدیرگروه مربوطه و ثبت موضوع پایان نامه تخصصی و ارائه آن طبق برنامه های مصوب است.

نمره دهی آزمون ها درون بخشی بر اساس انجام یکی از روشهای نوین ارزشیابی

نمره آزمون ها و فعالیتهای درون بخشی باید حداقل بر اساس یکی از روشهای نوین ارزشیابی که با مقتضیات آن رشته و مستندات ارسال شده از طرف دبیرخانه هماهنگی داشته باشد، تعیین شود که البته روشهای گذشته نیز در این دوره به صورت استثناء قابل قبول خواهد بود.

شرکت در آزمون کتبی منوط به قبولی در ارزیابی درون بخشی

نمرات ارزیابی درون بخشی در فاصله زمانی مناسب و پیش از آزمون کتبی به اطلاع دستیاران رسانده شود تا زمان کافی جهت دریافت و نیز رسیدگی به اعتراضات احتمالی دستیاران موجود باشد. ضمن اینکه شرکت در آزمون کتبی منوط به قبولی در ارزیابی درون بخشی است.

تصمیم گیری در خصوص کلیه موارد مربوطه به ارتقاء همزمان که در آئین نامه و مصوبات پیش بینی نشده به کمیسیون برنامه دستیاری تخصصی بالینی دانشگاه، متشکل از رئیس دانشکده پزشکی، مدیرکل آموزش دانشگاه، معاون آموزشی دانشکده پزشکی، مدیر گروه رشته مربوطه و یک نفر عضو هیئت علمی به انتخاب معاون آموزشی تفویض اختیار شده است.

آن دسته از فارغ التحصیلان خارج از کشور که پرونده تحصیلی آنها به تأیید کمیسیون ارزشیابی مدارک خارجی رشته های تخصصی رسیده و از طریق مرکز امور خدمات آموزشی وزارت بهداشت جهت ثبت نام در امتحان ارتقاء تخصصی معرفی می شوند، با توجه مفاد این دستور العمل و با معرفی دبیرخانه شورای آموزش پزشکی و تخصصی می توانند در یکی از دانشگاههای علوم پزشکی کشور ثبت نام و در آزمون کتبی شرکت کنند.

دانشگاهها باید کلید آزمون ارتقاء سال جاری را بلافاصله پس از برگزاری به نحو مقتضی در اختیار دستیاران قرار دهند و رسیدگی به اعتراضات و نمرات اعلام شده در مهلت مقرر به عهده دانشگاههای مربوطه است.

[ بدون نام ] شنبه 15 تیر 1387 ساعت 06:48 ب.ظ

سلام بچه های خوب
آفرین بشینید درس بخونید
البته اگه نخونید بهتره
منم نمی خونم شما بیشتر نخوانید

دوست یکشنبه 9 تیر 1387 ساعت 02:29 ب.ظ

سلام قالب نو مبارک

[ بدون نام ] شنبه 8 تیر 1387 ساعت 07:47 ب.ظ

- طبقه دوم - موسسه نواندیشان آریا-88331966-88331967-88331968-88009303

[ بدون نام ] شنبه 8 تیر 1387 ساعت 04:30 ب.ظ

جراحی اهواز مایل به جابجایی باجراحی تهران شهید بهشتی ایران با قبول شرایط 09121726297

هشدار اول شنبه 8 تیر 1387 ساعت 11:55 ق.ظ

اعتراض جمعی ازداوطلبان آزمون دستیاری دندانپزشکی به روندپذیرش وحذف سهمیه آزاد
عین‌الهی: تازمانی که دانشگاه‌های محروم به متخصص نیازدارند، سهمیه آزاد نخواهیم داشت سرویس: آموزشی
1387/04/08
روند پذیرش دستیار تخصصی دندانپزشکی از سوی گروهی از پذیرفته شدگان اولیه و داوطلبان این آزمون که در اردیبهشت ماه امسال برگزار شد، مورد اعتراض قرار گرفت.

این داوطلبان با ارسال نامه‌ای به وزیر بهداشت، مواردی همچون نحوه پذیرش دستیاران تخصصی در برخی مناطق با اخذ تعهد خاص، حذف سهمیه آزاد دستیاری تخصصی در دانشگاه‌های دولتی و اختصاص آن به دانشگاه آزاد اسلامی و اطلاع رسانی غیر شفاف در این خصوص و نیز عدم تناسب رتبه‌های اعلام شده در آزمون با نمرات خام داوطلبان را مورد انتقاد قرار داده و رسیدگی به موارد مطرح شده، ‌مطابق با قوانین و مقررات را خواستار شده‌اند.
به گزارش سرویس صنفی آموزشی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، در این نامه درباره پذیرش دستیاران تخصصی در برخی مناطق محروم با اخذ تعهد خاص آمده است: با توجه به اینکه اولویت‌های اول و دوم پذیرش آزمون به افراد متقاضی تعهد خاص که باید بومی استانهای محروم بوده و متعهد به خدمت در این مناطق به مدت سه برابر مدت تحصیل باشند، داوطلبان کثیری (حدود 160 نفر، طبق اعلام در جداول شرایط پذیرش) از این طریق پذیرش خواهند شد و قسمت عمده ظرفیت دانشگاه‌ها با افراد بومی استانهای نیازمند تعهد خاص تکمیل خواهد شد.
نگارندگان نامه می‌افزایند: در این میان با اضافه شدن پنج درصد به نمره فرد بومی، جهش بسیار زیاد و قابل توجهی در رتبه بندی مذکور صورت خواهد گرفت، این امر، افراد دارای صلاحیت علمی بالاتر را صرفا به جهت اینکه بومی این استانها نبوده‌اند، بعد از اولویت‌های درمانی و آموزشی تعهد خاص، در درجه سوم پذیرش قرار خواهد داد و نیز افرادی را که بومی این استانها بوده و نمره بالاتری دارند اما به دلایلی انجام خدمت به مدت سه برابر سنوات تحصیلی را ندارند در درجه سوم پذیرش قرار خواهد داد.
در این نامه تصریح شده است که با توجه به این مساله که بین افراد دارای تعهد عام (5/2 برابر مدت تحصیل) و تعهد خاص (3 برابر مدت تحصیل) فقط نیم برابر اختلاف وجود دارد، بدیهی است که داوطلبان زیادی خواهان استفاده از سهمیه مناطق مذکور باشند که باعث از بین رفتن شان علمی و صلاحیت افراد پذیرفته شده در رشته‌های تخصصی شده و عدالت را بر پایه آزمون ورودی رعایت نمی‌نماید. البته توجه به این نکته ضروریست که طبق اعلام دبیرخانه تخصصی دندانپزشکی ‌وزارت بهداشت کمیسیون مطالعات و توزیع نیروی انسانی، به هیچ وجه محل خدمت فارغ‌التحصیلان را در تهران و یا حومه شهرهای بزرگ تامین نمی‌نماید، سایر افرادی که تعهد خاص نسپرده‌اند نیز راهی همان مناطق محروم خواهند شد.
به گزارش ایسنا، بر اساس اطلاعات مندرج در دفترچه مجموعه قوانین و مقررات آزمون دستیاری تخصصی دندانپزشکی که بر روی سایت مرکز سنجش وزارت بهداشت قرار دارد، 20 درصد سهمیه پذیرش در این آزمون به واجدین شرایط سهمیه رزمندگان اختصاص می‌یابد و 80 درصد سهمیه باقیمانده تحت عنوان سهمیه آزاد و در سه بخش به تعهد خاص آموزشی و درمانی، تعهد عام و بدون اخذ تعهد (آزاد) تعلق می‌گیرد. براساس مندرجات این دفترچه تعهد دستیاری خاص آموزشی جهت دانشکده‌های دندانپزشکی و تعهد خاص درمانی جهت استانهایی است که مراکز تخصصی درمانی دارند. داوطلبان این نوع تعهد باید بومی آن استانها بوده و ملزم به سپردن تعهد به میزان 3 برابر مدت تحصیل هستند. داوطلبان غیر بومی استانهای مورد نیاز تعهد خاص تحت عنوان داوطلبان تعهد عام ملزم به سپردن تعهد خدمت تا سقف 5/2 برابر مدت تحصیل هستند و توزیع آنان بر اساس برنامه ریزی کمیسیون مطالعات و توزیع نیروی انسانی صورت خواهد گرفت.
بدون در نظر گرفتن ایراداتی که به اعتقاد نگارندگان نامه به روند و نحوه پذیرش دستیاران دندانپزشکی تعهد
........

هشدار اول شنبه 8 تیر 1387 ساعت 11:54 ق.ظ

معاون آموزشی وزیر بهداشت:


تا زمانی که دانشگاه‌های محروم به نیروی تخصصی نیاز دارند، سهمیه آزاد نخواهیم داشت

دکتر عین‌الهی معاون آموزشی وزارت بهداشت در گفت‌وگو با ایسنا در خصوص عدم پذیرش دانشجویان بدون تعهد در دوره دستیاری تخصصی دندانپزشکی می‌گوید: در تمامی رشته‌ها تا زمانی که دانشگاه‌های محروم به نیروی تخصصی نیاز دارند، چیزی به اسم سهمیه آزاد نخواهیم داشت. وقتی که دانشگاه‌های کشور به علت کمبود عضو هیات علمی دچار مشکل می‌شوند پذیرش دانشجویان ما به صورت تعهدی خواهد بود. این موضوع در تمامی رشته‌های تخصصی صدق نمی‌کند و فقط مربوط به رشته‌های تخصصی دندانپزشکی نیست.


وی می‌افزاید که اگر بتوانیم ظرفیت بیشتر از نیاز خودمان داشته باشیم می‌توانیم سهمیه‌ای هم برای افرادی که تعهد خدمتی ندارند در نظر بگیریم.


دکتر بهرام عین اللهی درباره توانایی کمی و کیفی دانشگاه آزاد در برگزاری دوره‌های تخصصی دندانپزشکی اظهار می‌کند: دانشگاه آزاد اسلامی مجوز دستیاری تخصصی دندانپزشکی را گرفته است و دانشجویان داوطلب سهمیه بدون تعهد می‌توانند در این دانشگاه تحصیل کنند. واحدهایی از دانشگاه آزاد که مجوز برگزاری این دوره‌ها را اخذ کرده‌اند توانایی و امکانات برگزاری آن را خواهند داشت چرا که دوره‌های آموزشی تخصصی دندانپزشکی نیاز به بیمارستان آموزشی ندارند و با یک کلینیک آموزشی – درمانی می‌توان آموزش مورد نیاز آنها را ارایه نمود. در حال حاضر مرکز خوارسگان و تهران دانشگاه آزاد اسلامی امکانات کافی برای این دوره‌ها را دارند.

[ بدون نام ] جمعه 7 تیر 1387 ساعت 03:09 ب.ظ

تخلفات آزمون دستیاری در گذر زمان فراموش نمی شوند
شیراز - خبرگزاری مهر: وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: گذر زمان باعث فراموشی تخلفان آزمون دستیاری نخواهد شد و این مسئله با دقت و وسواس پیگیری خواهد شد.
به گزارش خبرنگار مهر، کامران باقری لنکرانی عصر امروز در حاشیه افتتاح پروژه های سفر هیئت دولت به استان فارس در نشستی خبری با اشاره به موضوع پیگیری متخلفان آزمون دستیاری گفت: این طور نیست که تخلفی با گذشت زمان به فراموشی سپرده شود و نسبت به پیگیری متخلفان نیز اقدامی صورت نپذیرد، برهمین مبنا نیز مسئله تخلف در آزمون دستیاری پیگیری شد.
لنکرانی خاطرنشان کرد: هرچند که برخی از متخلفان بعد از گذشت چند سال از آن آزمون در حال حاضر مرحله رزیدنتی خود را می گذرانند امام باز هم موضوع پیگیری تخلف در دستور کار قرار گرفت.
وی عنوان کرد: معتقدیم افراد نمی توانند با تخلف وارد این حرفه مقدس شوند از این رو از دیوان عدالت اداری نیز تقاضا داریم نسبت به حمایت وزارت بهداشت در خصوص پیگیری تخلفات این افراد اقدام کند.
وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به طرح ایجاد پالایشگاه خون در کشور گفت: برای این بخش تامین اعتبار صورت گرفته اما از آنجایی که ایجاد چنین پالایشگاهی به سبب اینکه با جان مردم سرو کار دارد بسیار حساس ودقیق است سعی داریم با احتیاط و دقت کارکنیم.
وزیر بهداشت گفت: در حال حاضر نیز می توان این فناوری را از کشورهای در حال توسعه دریافت کنیم اما از آنجایی که قصد استفاده از این موضوع را در حد اعلای خود داریم با وسواس بیشتری وارد عمل شده ایم

[ بدون نام ] جمعه 7 تیر 1387 ساعت 03:07 ب.ظ

اعلام زمان ثبت نام آزمونهای گواهینامه و دانشنامه تخصصی و فوق تخصصی پزشکی
وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی زمان ثبت نام آزمونهای گواهینامه و دانشنامه تخصصی و فوق تخصصی پزشکی را اعلام کرد.
به گزارش خبرنگار مهر، بر اساس اعلام دبیرخانه شورای آموزش پزشکی و تخصصی وزارت بهداشت، ثبت نام بیست و هفتمین دوره آزمون گواهینامه و پنجاه و پنجمین دوره آزمون دانشنامه تخصصی و بیست و دومین دوره آزمون دانشنامه فوق تخصصی از 25 تیرماه آغاز می شود و تا 10 مردادماه ادامه خواهد داشت.

آزمون های گواهینامه، دانشنامه تخصصی و دانشنامه فوق تخصصی بالاترین آزمون های کشوری هستند که برای فارغ التحصیلان دوره های دستیاری تخصصی و فوق تخصصی در سطح دانشگاههای علوم پزشکی و به صورت متمرکز از سوی وزارت بهداشت برگزار می شود.

[ بدون نام ] چهارشنبه 5 تیر 1387 ساعت 11:56 ق.ظ

آزمون ارتقاء دستیاری 20 تیر ماه برگزار می شود
آزمون کتبی ارتقاء دستیاری 20 تیرماه به طور همزمان در دانشگاههای علوم پزشکی که به تربیت دستیار اشتغال دارند، برگزار می شود.
به گزارش خبرنگار مهر، بیست و هفتمین دوره امتحانات ارتقای دستیاری پزشکی به طور همزمان در 22 دانشگاه علوم پزشکی کشور برگزار می شود.

بر اساس دستور العمل اجرایی این دوره از امتحانات ارتقاء دستیاری پزشکی، امتحانات ارتقاء در دو بخش ارزیابی درون بخشی و آزمون کتبی برگزار می شود.

دانشگاهها باید کلید آزمون ارتقاء سال جاری را بلافاصله پس از برگزاری به نحو مقتضی در اختیار دستیاران قرار دهند و رسیدگی به اعتراضات و نمرات اعلام شده در مهلت مقرر به عهده دانشگاههای مربوطه است.

[ بدون نام ] سه‌شنبه 4 تیر 1387 ساعت 11:55 ب.ظ

بله فکر کنم در ادامه خبر ها نوشته بود

مریم بانو سه‌شنبه 4 تیر 1387 ساعت 06:31 ب.ظ http://incidentaloma.persianblog.ir

از تاریخ امتاحان بورد تخصصصی خبر دارین؟

ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد