خانه پزشک

اللَّهُمَّ صَلِّ عَلَى مُحَمَّدٍوَآلِ مُحَمَّد لعنت خدابرسوال فروشان وحامیانشان اللَّهُمَّ صَلِّ عَلَى مُحَمَّدٍوَآلِ مُحَمَّدٍ

خانه پزشک

اللَّهُمَّ صَلِّ عَلَى مُحَمَّدٍوَآلِ مُحَمَّد لعنت خدابرسوال فروشان وحامیانشان اللَّهُمَّ صَلِّ عَلَى مُحَمَّدٍوَآلِ مُحَمَّدٍ

اعتراض چهارهزار دانشجو پزشکی نسبت به سهمیه مدیران در دستیاری

 
اعتراض چهارهزار دانشجو پزشکی نسبت به سهمیه مدیران در آزمون دستیاری
کسانی که سابقه مدیریتی دارند هیچ توجیهی وجود ندارد که از لحاظ علمی نیز صلاحیت ورود به دوره تخصص را داشته باشند .
آفتاب: بیش از چهار هزار تن از دانشجویان رشته پزشکی دانشگاه‌های سراسر کشور طی نامه‌ای سرگشاده خطاب به ریاست مجلس شورای اسلامی نسبت به اعمال سهمیه مدیران برای آزمون دستیاری پزشکی، اعتراض کردند.
به گزارش خبرنگار دانشجویی آفتاب، در این نامه که به امضای بیش از چهارهزار تن از دانشجویان دانشگاه‌های علوم پزشکی شیراز، تهران، تبریز، زاهدان، کرمانشاه، بندرعباس، مشهد، زنجان و یزد رسیده است با اشاره به اعمال سهمیه مدیران در آزمون دستیاری پزشکی توسط وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، آنرا اقدامی خودسرانه از سوی این وزارتخانه اعلام کرده‌اند.
در این نامه دانشجویان از طرح دیگر وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی برای گزینش دانشجویان پزشکی از بین فارغ‌التحصیلان کارشناسی سایر رشته‌ها سخن به میان آمده و از آن به عنوان اقدامی ناصحیح یادشده است.
در ابتدای نامه خطاب به ریاست مجلس شورای اسلامی بدون نام بردن از آقای حداد عادل چنین آمده است: « احتراماً چندی است وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تغییراتی را در آموزش پزشکی اعمال کرده است که ما دانشجویان پزشکی به عنوان گروهی که این سیاست های جدید در موردشان اعمال می‌گردد، معتقدیم در آینده ای نه چندان دور باعث پسرفت آموزش پزشکی و به تبع آن آسیب شدید در بهداشت و درمان جامعه خواهد شد.

وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در امتحان دستیاری سال قبل اقدام به ایجاد سهمیه جدید به نام «سهمیه مدیران» کرده است و بر مبنای آن یکصد و سی نفر دستیار را به دوره تخصص پزشکی راه داده است. این دستیاران از بین کسانی انتخاب شده اند که حداقل سابقه پنج سال مدیریت بهداشت و درمان را در مناطق محروم بر عهده داشته‌اند. در این اقدام غیرقانونی و توجیه ناپذیر چند نکته مستتر است. اولاً تاکنون نوع و شرایط سهمیه‌ها را در آزمون‌های ورودی، مجلس تعیین می‌کرده است. اما این بار وزارت بهداشت خودسرانه اقدام به ایجاد سهمیه مذکور نموده است. ثانیاً کسانی که سابقه مدیریتی دارند هیچ توجیهی وجود ندارد که از لحاظ علمی نیز صلاحیت ورود به دوره تخصص را داشته باشند و ثالثاً همانگونه که مستحضرید کمبود نیروی متخصص پزشکی در مناطق محروم به علت کمبود متخصص نیست، بلکه ناشی از توزیع نامناسب می‌باشد. و مورد چهارم اینکه هم اکنون در بسیاری از رشته های تخصصی پزشکی، نیروی متخصص نیاز جامعه به حد اشباع رسیده است و اگر اینگونه سیاست ها در افزایش پذیرش ادامه یابد، سرنوشت شغل متخصصان رشته پزشکی نیز به سرنوشت شوم پزشکان عمومی که آن نیز نتیجه سیاست‌های نادرست پیشینیان وزارت بهداشت بود، دچار می شود».
در قسمت دیگری از این نامه آمده است:
«متأسفانه وزارت بهداشت به این هم بسنده نکرده است و در طرحی دیگر قصد دارد دانشجوی پزشکی را از مقاطع لیسانس پذیرش نماید و هدف از آن را انتخاب رشته پزشکی بر اساس شناخت عنوان کرده است. در صورتی که تحصیل در یک رشته کارشناسی به هیچ وجه نمی تواند شناختی را نسبت به رشته پزشکی ایجاد نماید که عواقبی چون سردرگمی دانشجویان، افزایش فارغ التحصیلان بیکار را در پی دارد».
در پایان این نامه خطاب به ریاست مجلس شورای اسلامی آمده است:
«موارد ذکر شده در بالا بخشی از انبوه نگرانی‌های ما در مورد آینده رشته پزشکی و سلامت جامعه است که تاکنون اعتراضات و نگرانی‌های خود را به اشکال مختلف به سمع برنامه‌ریزان بهداشت و درمان این مملکت رسانده ایم ولی متأسفانه نه تنها جوابی نشنیده‌ایم بلکه هر روز شاهد آنیم که بر دامنه برنامه های نادرست در حوزه آموزش پزشکی افزوده می‌شود. لذا از حضرتعالی و سایر نمایندگان مجلس شورای اسلامی خواستاریم با توجه به جایگاه قانونی خود، نسبت به رسیدگی به دغدغه های ما دانشجویان پزشکی اقدامات لازم مبذول فرمایید».
لازم به ذکر است تعداد افراد امضا‌کننده این نامه رو به افزایش می‌باشد و دانشجویان دانشگاه‌های علوم پزشکی سایر نقاط کشور نیز دانشجویان مذکور را همراهی می‌کنند.

اعتراض به نحوه پذیرش ایرانیان خارج کشور در آزمون دستیاری و پاسخ وزارت بهداشت

 مسئولان وزارت بهداشت در پاسخ به اعتراض دستیاران رادیولوژی تبریز در خصوص پذیرش بی ضابطه دستیار از میان دانش آموختگان خارج از کشور تصریح کردند، این دستیاران اعتراض خود را از مبادی قانونی و آموزشی دانشگاههای علوم پزشکی به وزارت بهداشت انتقال دهند.

به گزارش خبرنگار مهر، دستیاران (رزیدنتهای) رادیولوژی دانشگاه علوم پزشکی تبریز در اطلاعیه ای که آن را اختیار رسانه های مختلف قرار دادند نسبت به نحوه پذیرش دستیار رادیولوژی در دانشکده پزشکی تبریز بدون آزمون ورودی از سهمیه 5/2 درصد اعتراض کردند.

این دستیاران معتقدند که افرادی که بدون آزمون وارد دوره دستیاری رادیولوژی در تبریز شده اند از مبادی غیرقانونی در کشور آذربایجان گواهی گذراندن دوره آموزشی رادیولوژی را اخذ کرده و سپس اقدام به گرفتن مجوز ورود به سیستم آموزشی ایران بدون شرکت در آزمون دستیاری کرده اند.

دستیارانی که از دانشگاههای خارج از کشور به دانشگاههای داخل راه می یابند بر اساس کسب حدنصابهای علمی مورد نظر شورای عالی ارزشیابی وزارت بهداشت جهت تکمیل آموزش به دوره دستیاری راه یافته اند

دبیر شورای آموزش پزشکی و تخصصی

دکتر محمدعلی محققی - دبیر شورای آموزش پزشکی و تخصصی در گفتگو با خبرنگار مهر در خصوص اعتراض این گروه از دستیاران رشته رادیولوژی دانشگاه علوم پزشکی تبریز خاطرنشان کرد: دستیارانی که از دانشگاههای خارج از کشور به دانشگاههای داخل راه می یابند بر اساس کسب حدنصابهای علمی مورد نظر شورای عالی ارزشیابی وزارت بهداشت به دوره دستیاری راه یافته اند.

دکتر محققی افزود: سهمیه ای 5/2 درصد در دانشگاههای علوم پزشکی به منظور تکمیل آموزش آن دسته از دانش آموختگانی که از خارج از کشور گواهی دستیاری دریافت کرده اند، از گذشته وجود داشته است. این ظرفیت برای آموزش دستیاران دانش آموخته خارج از کشور که نیاز به دوره تکمیلی آموزشی دارند، اختصاص یافته است که با توجه به تعداد محدود این افراد در سال جاری هیچ دانشگاهی در کشور این سقف را کامل نکرده است.

دبیر شورای آموزش پزشکی و تخصصی اضافه کرد: برخی از دانشگاههای علوم پزشکی کشور کمتر از سقف مورد نظر پذیرش داشته اند و برخی از دانشگاهها نیز پذیرشی در این موارد نداشتند.

محققی، شورای عالی ارزشیابی مدارک دانش آموختگان علوم پزشکی خارج از کشور را مرجع قانونی برای پذیرش مدارک این افراد و تشخیص نیازمندی آنها به تکمیل دوره های آموزشی دانست و گفت: افرادی که در این دوره های تکمیلی پذیرفته می شوند، باید حد نصاب لازم را برای ورود به دوره دستیاری کسب کرده باشند.

دبیر شورای آموزش پزشکی و تخصصی تأکید کرد: مکانیسم پذیرش این دانشجویان در این دوره ها قانونی است اما نکته مهم این است که دوره های تکمیلی برای افرادی که از ابتدای سال 2008 میلادی در دانشگاههای خارج از کشور مشغول به تحصیل شده باشند حذف شده است و دوره های تکمیلی در حال حاضر برای افرادی اعمال می شود که پیش از این قانون، دانش آموخته شده اند.

وی گفت: افرادی که به این فرآیندها اعتراض دارند می توانند اعتراض خود را از طریق بخشهای آموزشی دانشگاه مربوطه به دبیرخانه برای کارشناسی بیشتر ارائه دهند.

دانش آموختگان خارج از کشور در دوره های تخصصی می توانند در صورت کسب حد نصاب لازم در آزمون ورودی دستیاری بر اساس ضوابط آئین نامه مورد پذیرش قرار گیرند

دبیر شورای عالی ارزشیابی وزارت بهداشت

دکتر غلامرضا حسن زاده - دبیر شورای عالی ارزشیابی وزارت بهداشت نیز در گفتگو با خبرنگار مهر در این زمینه اظهار داشت: طبق آئین نامه ای که اکنون در وزارت بهداشت برای دانش آموختگان خارج از کشور در دوره های تخصصی اعمال می شود، مدارک تحصیلی افرادی که از دانشگاههای معتبر خارج از کشور مدرک تخصصی پزشکی خود را اخذ کرده اند، برای ارزشیابی به کمیسیون مربوطه ارجاع می شوند.

وی افزود: بر این اساس کمیسیون مدارک تحصیلی این افراد را بررسی کرده و در صورت تأیید آن، افراد برای شرکت در آزمون ورودی دستیاری در داخل کشور معرفی می شوند.

حسن زاده اضافه کرد: دانش آموختگان خارج از کشور در دوره های تخصصی می توانند در صورت کسب حد نصاب لازم در آزمون ورودی دستیاری بر اساس ضوابط آئین نامه مورد پذیرش قرار گیرند و اعلام زمان ورود به دوره تکمیلی و بخشهای مورد نیاز آن به دانش آموختگان پس از نتیجه آزمون اعلام می شود.

دبیر شورای عالی ارزشیابی وزارت بهداشت تأکید کرد: این افراد می توانند از هر دانشگاهی در داخل کشور پذیرش بگیرند زیرا اخذ پذیرش بر عهده این دانش آموختگان است اما در مجموع دانشگاههای علوم پزشکی تیپ دو مدنظر وزارت بهداشت برای گذراندن این دوره های تکمیلی قرار دارند.

نظرات 6 + ارسال نظر
دنیا سه‌شنبه 20 مهر 1389 ساعت 01:46 ب.ظ

عجبا متقاضی ایران برای دارو سازی تمومی نداره بعد شما از خارج دانشجو مدارین؟

سلام
لینک کنید تا بدینوسیله امکان دسترسی عده بیشتری از علاقه مندان مهندسی پزشکی به
www.MedicBlog.blogfa.com
فراهم آید.

آژانس ایران خبر سه‌شنبه 28 آبان 1387 ساعت 09:40 ق.ظ http://www.iran-newsagency.com

آژانس ایران خبر در راستای خبررسانی و انتشار اخبار

دقیق فعالیت می کند.
در آژانس ایران خبر می توانید علاوه بر دسترسی به اخبار

ایران, جهان و خاورمیانه از صفحات مختلف: فرهنگی,

هنری, علمی و تکنولوژی , سرگرمی, فیلم و صوت و...

دیدن کرده و لینک کنید.
از کلیه دوستداران خبرگزاری آژانس ایران خبردعوت می

کنیم از این پس برای مشاهده آژانس ایران خبر به این

آدرس مراجعه کنند:
آدرس خبرگزاری:
www.iran-newsagency.com
لطفا مارا لینک کنید
جهت عضویت در سایت به آدرس زیر مراجعه
کنید و عضو شوید
http://groups.google.com/group/iran-ina
نشریه دوم
http://www.2shared.com/file/4280872/d4357ad/boolta

n2-INA.html

تنها دوشنبه 6 خرداد 1387 ساعت 11:57 ب.ظ

سلام
برای دانلود کتب پزشکی به لینک
زیر مراجعه بفرمائید...ثبت نام فقط 2
دقیقه طول می کشد.

http://dastyari.freeforums.org/forum-f25.html

el پنج‌شنبه 2 خرداد 1387 ساعت 11:29 ق.ظ

salam toro khoda dar morede pezeshkie kish va qeshm ham roshangari konid.az sale qabl chand sad nafar ba sali 7ta 10 milion shahrieh yeki do term kish ya qeshm mikhonan badesham qarare bian daneshgahe tehran va beheshti.onai ke az romani, okrain ,azarbayejan va..... mian kaman ta ina ham ezafe shan .in che balaie sar ma miaran.lotfan dar in mored etela rasani konid shayad daneshjooha eteraz konan.

[ بدون نام ] چهارشنبه 1 خرداد 1387 ساعت 10:58 ب.ظ

اعتراض به نحوه پذیرش ایرانیان خارج کشور در آزمون دستیاری و پاسخ وزارت بهداشت
مسئولان وزارت بهداشت در پاسخ به اعتراض دستیاران رادیولوژی تبریز در خصوص پذیرش بی ضابطه دستیار از میان دانش آموختگان خارج از کشور تصریح کردند، این دستیاران اعتراض خود را از مبادی قانونی و آموزشی دانشگاههای علوم پزشکی به وزارت بهداشت انتقال دهند.
به گزارش خبرنگار مهر، دستیاران (رزیدنتهای) رادیولوژی دانشگاه علوم پزشکی تبریز در اطلاعیه ای که آن را اختیار رسانه های مختلف قرار دادند نسبت به نحوه پذیرش دستیار رادیولوژی در دانشکده پزشکی تبریز بدون آزمون ورودی از سهمیه 5/2 درصد اعتراض کردند.

این دستیاران معتقدند که افرادی که بدون آزمون وارد دوره دستیاری رادیولوژی در تبریز شده اند از مبادی غیرقانونی در کشور آذربایجان گواهی گذراندن دوره آموزشی رادیولوژی را اخذ کرده و سپس اقدام به گرفتن مجوز ورود به سیستم آموزشی ایران بدون شرکت در آزمون دستیاری کرده اند.

دستیارانی که از دانشگاههای خارج از کشور به دانشگاههای داخل راه می یابند بر اساس کسب حدنصابهای علمی مورد نظر شورای عالی ارزشیابی وزارت بهداشت جهت تکمیل آموزش به دوره دستیاری راه یافته اند

دبیر شورای آموزش پزشکی و تخصصی


دکتر محمدعلی محققی - دبیر شورای آموزش پزشکی و تخصصی در گفتگو با خبرنگار مهر در خصوص اعتراض این گروه از دستیاران رشته رادیولوژی دانشگاه علوم پزشکی تبریز خاطرنشان کرد: دستیارانی که از دانشگاههای خارج از کشور به دانشگاههای داخل راه می یابند بر اساس کسب حدنصابهای علمی مورد نظر شورای عالی ارزشیابی وزارت بهداشت به دوره دستیاری راه یافته اند.

دکتر محققی افزود: سهمیه ای 5/2 درصد در دانشگاههای علوم پزشکی به منظور تکمیل آموزش آن دسته از دانش آموختگانی که از خارج از کشور گواهی دستیاری دریافت کرده اند، از گذشته وجود داشته است. این ظرفیت برای آموزش دستیاران دانش آموخته خارج از کشور که نیاز به دوره تکمیلی آموزشی دارند، اختصاص یافته است که با توجه به تعداد محدود این افراد در سال جاری هیچ دانشگاهی در کشور این سقف را کامل نکرده است.

دبیر شورای آموزش پزشکی و تخصصی اضافه کرد: برخی از دانشگاههای علوم پزشکی کشور کمتر از سقف مورد نظر پذیرش داشته اند و برخی از دانشگاهها نیز پذیرشی در این موارد نداشتند.

محققی، شورای عالی ارزشیابی مدارک دانش آموختگان علوم پزشکی خارج از کشور را مرجع قانونی برای پذیرش مدارک این افراد و تشخیص نیازمندی آنها به تکمیل دوره های آموزشی دانست و گفت: افرادی که در این دوره های تکمیلی پذیرفته می شوند، باید حد نصاب لازم را برای ورود به دوره دستیاری کسب کرده باشند.

دبیر شورای آموزش پزشکی و تخصصی تأکید کرد: مکانیسم پذیرش این دانشجویان در این دوره ها قانونی است اما نکته مهم این است که دوره های تکمیلی برای افرادی که از ابتدای سال 2008 میلادی در دانشگاههای خارج از کشور مشغول به تحصیل شده باشند حذف شده است و دوره های تکمیلی در حال حاضر برای افرادی اعمال می شود که پیش از این قانون، دانش آموخته شده اند.

وی گفت: افرادی که به این فرآیندها اعتراض دارند می توانند اعتراض خود را از طریق بخشهای آموزشی دانشگاه مربوطه به دبیرخانه برای کارشناسی بیشتر ارائه دهند.

دانش آموختگان خارج از کشور در دوره های تخصصی می توانند در صورت کسب حد نصاب لازم در آزمون ورودی دستیاری بر اساس ضوابط آئین نامه مورد پذیرش قرار گیرند

دبیر شورای عالی ارزشیابی وزارت بهداشت

دکتر غلامرضا حسن زاده - دبیر شورای عالی ارزشیابی وزارت بهداشت نیز در گفتگو با خبرنگار مهر در این زمینه اظهار داشت: طبق آئین نامه ای که اکنون در وزارت بهداشت برای دانش آموختگان خارج از کشور در دوره های تخصصی اعمال می شود، مدارک تحصیلی افرادی که از دانشگاههای معتبر خارج از کشور مدرک تخصصی پزشکی خود را اخذ کرده اند، برای ارزشیابی به کمیسیون مربوطه ارجاع می شوند.

وی افزود: بر این اساس کمیسیون مدارک تحصیلی این افراد را بررسی کرده و در صورت تأیید آن، افراد برای شرکت در آزمون ورودی دستیاری در داخل کشور معرفی می شوند.

حسن زاده اضافه کرد: دانش آموختگان خارج از کشور در دوره های تخصصی می توانند در صورت کسب حد نصاب لازم در آزمون ورودی دستیاری بر اساس ضوابط آئین نامه مورد پذیرش قرار گیرند و اعلام زمان ورود به دوره تکمیلی و بخشهای مورد نیاز آن به دانش آموختگان پس از نتیجه آزمون اعلام می شود.

دبیر شورای عالی ارزشیابی وزارت بهداشت تأکید کرد: این افراد می توانند از هر دانشگاهی در داخل کشور پذیرش بگیرند زیرا اخذ پذیرش بر عهده این دانش آموختگان است اما در مجموع دانشگاههای علوم پزشکی تیپ دو مدنظر وزارت بهداشت برای گذراندن این دوره های تکمیلی قرار دارند.

ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد