خانه پزشک

اللَّهُمَّ صَلِّ عَلَى مُحَمَّدٍوَآلِ مُحَمَّد لعنت خدابرسوال فروشان وحامیانشان اللَّهُمَّ صَلِّ عَلَى مُحَمَّدٍوَآلِ مُحَمَّدٍ

خانه پزشک

اللَّهُمَّ صَلِّ عَلَى مُحَمَّدٍوَآلِ مُحَمَّد لعنت خدابرسوال فروشان وحامیانشان اللَّهُمَّ صَلِّ عَلَى مُحَمَّدٍوَآلِ مُحَمَّدٍ

اعتراض داوطلبان وارد نبود

رئیس مرکز سنجش آموزش پزشکی وزارت بهداشت در گفتگو با مهر خبر داد:
داوطلبان معترض آزمون دستیاری کارنامه‌های خود را مشاهده کردند / اعتراض داوطلبان وارد نبود
برای نخستین بار در طول مدت زمان برگزاری آزمون های دستیاری پزشکی، رسیدگی به اعتراض داوطلبان آزمون دستیاری بدون هیچ گونه جابجایی در نمرات داوطلبان معترض پایان یافت.

کی قباد طاهرنژاد در گفتگو با خبرنگار مهر افزود: پس از حضور داوطلبان معترض آزمون دستیاری در وزارت بهداشت، داوطلبان توانستند پاسخنامه های خود را با کلید نهایی تطبیق دهند که پس از آن مشخص شد هیچ یک از اعتراضات وارد نبوده است.

وی یاد آور شد: در واقع برای نخستین بار یک نمره و یک سئوال نیز پس از اعتراض داوطلبان جابجا نشد.

رئیس مرکز سنجش آموزش پزشکی وزارت بهداشت خاطرنشان کرد: امسال پیش از پایان مهلت انتخاب رشته آزمون دستیاری پزشکی، داوطلبان توانستند در ابتدا تصویر پاسخنامه و در صورت ادامه اعتراض اصل پاسخنامه خود را مشاهده کرده و با کلید نهایی مطابقت دهند.

وی افزود: این نکته که حتی یک مورد هم جابجایی نمره برای  8 هزار و 851 داوطلب مجاز به انتخاب رشته بوجود نیامده، بسیار حایز اهمیت است.

به گزارش مهر، سی و چهارمین دوره آزمون پذیرش دستیار تخصصی در 28 حوزه امتحانی با حضور 15 هزار و 760 داوطلب سوم اسفند ماه سال 85 برگزار شد و بیش از 8 هزار داوطلب مجاز به انتخاب رشته شناخته شده اند.

نظرات 56 + ارسال نظر
vahid شنبه 30 تیر 1386 ساعت 11:27 ق.ظ


سلام
چرا هیچ*** صداش در نمیاد
رئیسهای بیسواد شبکه های بهداشت رو بزور دارن میکنن.؟؟؟
لاکن متخصص از طریق سهمیه مازاد!!!!!!!!!!!

[ بدون نام ] پنج‌شنبه 28 تیر 1386 ساعت 03:34 ب.ظ


اختصاص 25 درصد ظرفیت مازاد پذیرش دستیاری پزشکی به مناطق محروم
دبیر شورای آموزش پزشکی و تخصصی از اختصاص 25 درصد ظرفیت مازاد بر ظرفیت عادی پذیرش دستیاری تخصصی بالینی برای مناطق محروم خبر داد.
دکتر محمدعلی محققی در گفتگو با خبرنگار مهر افزود: ظرفیت مازاد مناطق محروم از سوی دانشگاهها اضافه بر ظرفیت موجود تربیت دستیار اعلام می شود و هیچ گونه تداخلی با سهمیه آزاد یا دیگر سهمیه ها ندارد.

وی اضافه کرد: اگر دانشگاهی در مناطق محروم اعلام نیاز کرده باشد علاوه بر ظرفیتی که در ابتدا اعلام شده، 25 درصد آن ظرفیت ، پذیرش برای مناطق محروم خواهد داشت.

دبیر شورای آموزش پزشکی و تخصصی گفت: بخشی از ظرفیت مازاد مناطق محروم به مناطق محروم و نیازمند دانشگاه های علوم پزشکی تیپ یک اختصاص می یابد و بخش دیگر ظرفیت به سایر دانشگاه های علوم پزشکی تخصیص یافته است.

وی خاطرنشان کرد: از میان کل ظرفیت مازاد مناطق محروم در هر رشته حداکثر یک نفر جهت‌ هر استان‌ محروم‌ پذیرفته‌ خواهند شد و مازاد ظرفیت‌ کل‌ پذیرش‌ سهمیه‌ مناطق‌ محروم‌ در صورت‌ وجود داوطلب‌‌ در رشته های اعلام‌ شده‌ به‌ استانهای‌ محروم‌ سیستان‌ و بلوچستان‌، هرمزگان‌، بوشهر، کهگیلویه‌ و بویراحمد، کردستان‌، لرستان‌، ایلام‌، کرمانشاه‌، چهارمحال‌ بختیاری‌ اختصاص می یابد.

محققی در خصوص میزان تعهد برای افرادی که از سهمیه مناطق محروم استفاده می کنند، یاد آور شد: داوطلب در صورت‌ قبولی‌ در سهمیه‌ مربوطه‌ ملزم‌ به‌ سپردن‌ تعهد خاص‌ به‌ دانشگاه‌ علوم‌ پزشکی‌ منطقه‌ محروم‌ مورد نظر به‌ میزان‌ برابر یا نیم‌ برابر مدت‌ آموزش‌ خواهد بود.



[ بدون نام ] چهارشنبه 27 تیر 1386 ساعت 11:36 ق.ظ

تهران:۱۰:۵۹ , ۱۳۸۶/۰۴/۲۷ نسخه چاپی ارسال این خبر به دوستان

محققی در گفتگو با مهر :
نتایج آزمون دستیاری هفته اول مرداد اعلام می‌شود
دبیر شورای آموزش پزشکی و تخصصی از اعلام نتایج آزمون دستیاری پزشکی در هفته اول مرداد ماه خبر داد.
دکتر محمدعلی محققی در گفتگو با خبرنگار مهر افزود: تاریخ دقیق اعلام نتایج نهایی آزمون دستیاری سال 85 به زودی به اطلاع داوطلبان این آزمون خواهد رسید.

وی گفت: پذیرش در رشته های دستیاری تخصصی پزشکی از اهمیت خاصی برخوردار است و از همین رو کنترل های مضاعفی برای اعلام نتیجه نهایی صورت می گیرد.

به گزارش مهر، سی و چهارمین دوره آزمون پذیرش دستیار تخصصی با حضور 15هزار و 760 داوطلب سوم اسفند ماه سال 85 برگزار شده است و بیش از 8 هزار داوطلب مجاز به انتخاب رشته شناخته شده اند.



[ بدون نام ] چهارشنبه 27 تیر 1386 ساعت 08:06 ق.ظ

چشم زاهدان قبولی

[ بدون نام ] سه‌شنبه 26 تیر 1386 ساعت 10:50 ق.ظ

برو واسه کونت جایزه بذار

[ بدون نام ] یکشنبه 24 تیر 1386 ساعت 07:32 ب.ظ

من با نمره ۳۸۸ ورتبه۳۲۳به نظر شما با اولوییت های ۱چشم زاهدان۲ارتو اهواز ۳ رادیو زاهدان ۴ قلب اهواز۵ارو تبریز به نظر شما کدام قبول میشوم لطفن جواب را به شماره تلفن ۰۹۱۴۴۹۱۵۱۲۲ اس ام اس کرده ودر صورت درست درامدن پاسخ یک سکه بهار ازادی هدیه بگیرید

[ بدون نام ] شنبه 23 تیر 1386 ساعت 07:53 ب.ظ

با سلام.سی دی صوتی و تصویری پارسال با قیمت ارزانhttp://asdpooor.blogsky.com

دکتر سینا چهارشنبه 20 تیر 1386 ساعت 11:10 ب.ظ http://dastyary86.persianblog.com/

تاریخ ۲۸ تیر شایعه است و نتایج طبق سنت همه ساله احتمالا هفته اول مرداد اعلام می شود.

[ بدون نام ] چهارشنبه 20 تیر 1386 ساعت 12:57 ق.ظ

کجا اعلام شد؟

[ بدون نام ] سه‌شنبه 19 تیر 1386 ساعت 11:18 ب.ظ

کی اعلام کرد ۲۸ تیر؟

vahid سه‌شنبه 19 تیر 1386 ساعت 10:35 ق.ظ


سلام
چرا هیچ*** صداش در نمیاد
رئیسهای بیسواد شبکه های بهداشت رو بزور دارن میکنن.؟؟؟
لاکن متخصص از طریق سهمیه مازاد!!!!!!!!!!!

اعلام نتایج دوشنبه 18 تیر 1386 ساعت 05:14 ب.ظ

امروز اعلام شد:اعلام نتایج در تاریخ ۲۸ تیرماه

اعلام نتایج دوشنبه 18 تیر 1386 ساعت 05:13 ب.ظ

امروز اعلام شد:اعلام نتایج در تاریخ ۲۸ تیرماه

اعتام نتایج دوشنبه 18 تیر 1386 ساعت 05:13 ب.ظ

امروز اعلام شد:اعتام نتایج در تاریخ ۲۸ تیرماه

[ بدون نام ] دوشنبه 18 تیر 1386 ساعت 01:47 ق.ظ

شنبه 16 تیر ماه سال 1386
استخدام فوری پزشک خانواده
استخدام فوری پزشک خانواده!!



در شهرستان الیگودرز با فاصله 350 کیلو متر از تهران



مرکز بهداشتی شاپور آباد 2 پزشک با حقوق 1200 در ماه و مر خصی 5 روز در ماه و 5/3.5 فوری



همکاران متقاضی با شماره های 09163640122 یا 06642239255 آقای کامیار رحیمی تماس بگیرند و بگویند معرفشان گل پسر بو ده است و یا عصرها به شماره 09113232213 تماس بگیرند

[ بدون نام ] چهارشنبه 13 تیر 1386 ساعت 09:00 ب.ظ

دستیاران روانپزشکی دانشگاه علوم پزشکی تهران تحصن کردند
دستیاران رشته تخصصی روانپزشکی دانشگاه علوم پزشکی تهران امروز در اعتراض به عملکرد مدیر گروه روانپزشکی بیمارستان روزبه در دفتر ریاست این دانشگاه تحصن کردند.
دکتر محمدعلی شهرکی دستیار ارشد روانپزشکی بیمارستان روزبه وابسته به دانشگاه علوم پزشکی تهران در گفتگو با خبرنگار مهر در خصوص علت این تحصن گفت : از سال گذشته حرکتی در بیمارستان روزبه آغاز شده است که به گونه ای افرادی با عقاید مذهبی درحال حذف شدن هستند.

وی افزود: این مسئله پس از تغییر مدیریت گروه شدت گرفت و در حال حاضر یک استادیار دانشگاه به عنوان مدیر گروه روانپزشکی مشغول به کار شده است و تاکنون در مدت 12 سالی که عضو هیئت علمی دانشگاه است تنها در چند ماه اخیر در بیمارستان حضور پیدا کرده است.

این دستیار روانپزشکی دانشگاه علوم پزشکی تهران خاطرنشان کرد : از اواخر سال گذشته سخت گیری های بی موردی در مورد فعالیت های آموزشی دستیاران از سوی مدیر گروه جدید اعمال شد در حالی که دستیاران در تمام مدت در بیمارستان حضور دارند. علاوه بر این مسئله، زبان تهدید آمیز و توهین های مکرر به دستیاران از سوی مدیر گروه ادامه پیدا کرد.

وی اضافه کرد: دستیاران برای تغییر وضعیت جلسه ای را با مدیر گروه هماهنگ کردند که به دلیل همزمانی این جلسه با زمان نماز ظهر، چند نفر از دستیاران حدود 20 دقیقه به دلیل اقامه نماز، دیرتر به جلسه مذکور رسیدند که مدیر گروه خطاب به ما گفت: این کار شما از نظر من یک خشونت منفعلانه است.

شهرکی اظهار داشت: پس از این مسئله دستیاران خواستار لغو همزمانی جلسات با زمان اقامه نماز شدند.

وی گفت : به دلیل این مسائل، هم اکنون 4 نفر از دستیاران به آزمون ارتقاء دستیاری معرفی نشده اند و نمرات دیگر دستیاران نیز در بخش شفاهی (ارزیابی درون بخشی) به قدری پائین داده شده است که به این ترتیب بیشتر دستیاران روانپزشکی نمی توانند در آزمون ارتقاء موفق شوند و به سال بالاتر ارتقاء پیدا کنند.

این دستیار روانپزشکی دانشگاه علوم پزشکی تهران گفت: برای حل این مسائل 25 نفر از دستیاران بیمارستان روزبه در دفتر دکتر باقر لاریجانی ریاست دانشگاه علوم پزشکی تهران حضور پیدا کرده اند اما پس دکترلاریجانی حاضر به دیدار با دستیاران نشد و پس از مدتی نیز تنها حاضر شدند که با دو نفر از دستیاران به مدت 10 دقیقه صحبت کنند که دستیاران حاضر نشدند به این خواسته تن دهند زیرا این مسائل در 10 دقیقه قابل موشکافی نیست.

شهرکی یادآور شد: دستیاران تنها فعالیت اورژانس و کشیک ها را انجام می دهند و فعالیت دیگری را در بیمارستان روزبه انجام نخواهند داد تا خدمت رسانی به مردم متوقف نشود.

وی اظهار داشت دستیاران روانپزشکی دانشگاه علوم پزشکی تهران تا زمان دریافت پاسخ مناسب از سوی دانشگاه به عملکرد مدیر گروه روانپزشکی بیمارستان روزبه به تحصن خود در طبقه هشتم ساختمان مرکزی دانشگاه علوم پزشکی تهران ادامه می دهند.

دکتر سید منصور گتمیری مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی تهران در گفتگو با خبرنگار مهر در خصوص این تحصن یاد آور شد: مسئله دانشجویان دوره دستیاری روانپزشکی بیمارستان روزبه یک مسئله آموزشی و داخلی است که میان دستیاران و رئیس گروه روانپزشکی بوجود آمده است.

وی اضافه کرد: در تماسی که رئیس دانشکده پزشکی با این دستیاران داشته است مقرر شد که مشکلات آموزشی و عدم معرفی دانشجویان به آزمون ارتقاء دستیاری در نامه ای مکتوب به دانشکده پزشکی ارائه شود تا از مسیر قانونی به این مسئله رسیدگی شود.



[ بدون نام ] چهارشنبه 13 تیر 1386 ساعت 08:59 ب.ظ

آغاز ثبت نام آزمون گواهینامه و دانشنامه تخصصی از 23 تیر / برگزاری آزمون در اول شهریور
ثبت نام آزمون گواهینامه، دانشنامه تخصصی و فوق تخصصی از 23 تیرماه از طریق دانشگاههای علوم پزشکی محل آموزش آغاز می شود و تا 10 مرداد ماه ادامه دارد.
به گزارش خبرنگار مهر، دبیرخانه شورای آموزش پزشکی و تخصصی با اعلام ضوابط بیست و ششمین دوره آزمون گواهینامه و پنجاه و چهارمین دوره آزمون دانشنامه تخصصی اعلام کرد: آزمون های گواهینامه و دانشنامه تخصصی به طور همزمان در ساعت 9 صبح روز پنجشنبه اول شهریور ماه به صورت متمرکز در یکی از دانشگاههای شهر تهران برگزار می شود و مرحله آزمون شفاهی دانشنامه تخصصی نیز از تاریخ 4 تا 5 شهریور ماه انجام خواهد گرفت.

کارت ورود به جلسه آزمون کتبی و شفاهی دانشنامه تخصصی و آزمون کتبی گواهینامه تخصصی در روزهای سه شنبه و چهارشنبه در تاریخ های 30 و 31 مردادماه در محل برگزاری آزمون کتبی توزیع خواهد شد و محل آزمون در مراحل بعدی به اطلاع داوطلبان می رسد.

شرایط شرکت در آزمون گواهینامه و دانشنامه تخصصی

کلیه دستیارانی که حداکثر تا پایان آبان ماه سالجاری دوره دستیاری آنان به اتمام می رسد و حداقل مدت 12 ماه از زمان کسب قبولی در مقطع ماقبل گواهینامه ایشان گذشته و در این مدت در بخش مربوطه حضور داشته و مشغول به طی دوره آموزشی بوده اند مجاز به شرکت در آزمون کتبی گواهینامه و کتبی دانشنامه تخصصی شناخته می ‌شوند.

شرکت در آزمون مذکور این دسته از داوطلبان منوط به کسب حداقل نمرة ارزیابی درون دانشگاهی جهت معرفی به آزمون گواهینامه خواهد بود. همچنین کلیه دستیارانی که در آزمون گواهینامه تخصصی شرکت می کنند، باید الزاما" دفاعیه پایان نامه خود را قبل از معرفی به آزمون گواهینامه تخصصی انجام داده باشند.

دستیارانی که به صورت مشروط در آزمون گواهینامه و دانشنامه تخصصی شرکت می کنند باید باقیمانده دوره تحصیلی خود را در مراکز آموزش مربوطه گذرانده و گواهی لازم مبنی بر اتمام دوره تحصیلی خود را ارائه کنند.

دستیارانی که در بیست وششمین دوره آزمون گواهینامه تخصصی موفق به کسب حداقل 60 درصد نمره ارزیابی درون دانشگاهی و حداقل نمره قبولی در آزمون گواهینامه تخصصی شوند مجاز به شرکت در آزمون دانشنامه تخصصی شناخته می شوند. احراز قبولی در مرحلة کتبی آزمون دانشنامه تخصصی نیز منوط به کسب حداقل 70 درصد نمره کل آزمون کتبی مذکور است.

عدم معرفی جهت شرکت در آزمون گواهینامه تخصصی و یا عدم شرکت در آزمون مذکور، دستیار مردود گواهینامه، شناخته شده و لازم است براساس برنامه آموزشی مدون سال آخر با دریافت کمک هزینه تحصیلی تمدید دوره شود.دستیارانی که در آزمون گواهینامه تخصصی سه بار مردود شوند، بدون اینکه در آزمون ارتقاء مردود شده باشند، از سیستم آموزش تخصصی بالینی پزشکی خارج خواهند شد.

دانشگاه موظف است لیست واجدین شرایط جهت آزمون گواهینامه و دانشنامه تخصصی را در یک نوبت به دبیرخانه شورای آموزش پزشکی و تخصصی ارائه کند و لیست ارسالی غیر قابل تغییر است.

حدنصاب نمره قبولی آزمون دانشنامه تخصصی

حدنصاب نمره قبولی جهت کسب مدرک دانشنامه تخصصی 70 درصد کل نمره آزمون کتبی و 70 درصد کل نمره آزمون شفاهی است و شرط شرکت در آزمون شفاهی دانشنامه تخصصی، کسب حداقل 70 درصد نمره آزمون کتبی خواهد بود.

نحوه شرکت در آزمون شفاهی دانشنامه تخصصی

کلیه داوطلبانی که در این دوره موفق به کسب حدنصاب قبولی آزمون کتبی دانشنامه تخصصی شده و نیز کلیه افرادی که در آزمون کتبی دانشنامه تخصصی دوره های گذشته قبول شده اند، چنانچه 5 سال از قبولی آزمون کتبی آنان سپری نشده باشد، می توانند با رعایت کامل مفاد این دستورالعمل جهت شرکت در آزمون شفاهی دانشنامه تخصصی (که به صورت OSCE برگزار می شود) ثبت نام و شرکت کنند.

اعتبار قبولی آزمون کتبی دانشنامه تخصصی 5 سال است، داوطلبانی که از قبولی ایشان در آزمون کتبی دانشنامه تخصصی بیشتر از 5 سال گذشته و موفق به کسب قبولی در آزمون شفاهی دانشنامه تخصصی نشده اند، ملزم به شرکت مجدد در آزمون کتبی دانشنامه تخصصی هستند. تعداد دفعات شرکت در آزمون دانشنامه تخصصی هیچگونه محدودیتی وجود ندارد.

برای مقالات پژوهشی که در ارتباط با رشته تحصیلی مربوط توسط دستیار، در طول دوره دستیاری در یکی از مجلات معتبر علمی – پژوهشی به چاپ رسیده و یا پذیرفته شده باشد، بر طبق دستورالعمل دبیرخانه و با نظر هیات ممتحنه حداکثر تا 15 نمره پس از کسب نمره قبولی در آزمون شفاهی دانشنامه تخصصی به نمره آزمون شفاهی دستیار موصوف ( در صورت تائید هیات ممتحنه) اضافه خواهد شد. اعتبار مجلات از طرف هیات ممتحنه تعیین می شود.

زمان اعلام نتایج آزمون گواهینامه و دانشنامه تخصصی

داوطلبان در صورت وجود اعتراض به سئوالات آزمون می توانند بعد از ظهر پنجشنبه اول شهریور و صبح روز جمعه دوم شهریور 86 اعتراضات خود را به نماینده دبیرخانه ارائه کنند. نتایج آزمون کتبی گواهینامه و دانشنامه تخصصی پس از رسیدگی به اعتراضات در روز شنبه سوم شهریور ماه اعلام می شود و نتایج نهایی آزمون دانشنامه تخصصی در 6 شهریور اعلام خواهد شد.

نمره آزمون کتبی دانشنامه تخصصی جهت تعیین نفرات برتر با ضریب 2 و نمره آزمون شفاهی دانشنامه تخصصی با ضریب 1 محاسبه خواهد شد.

[ بدون نام ] سه‌شنبه 12 تیر 1386 ساعت 04:39 ب.ظ

فیلتر شکن
http://www.sneakzorz.com/

http://www.gobebo.info/

[ بدون نام ] سه‌شنبه 12 تیر 1386 ساعت 12:51 ب.ظ

میخوام یکی اگه نمرهاش ۳۸۸ یات ۳۸۹ است تلفنی صحبت کنم شماره من ۰۹۱۴۴۹۱۵۱۲۲

[ بدون نام ] سه‌شنبه 12 تیر 1386 ساعت 12:50 ب.ظ

میخوام یکی اگه نمرهاش ۳۸۸ یات ۳۸۹ است تلفنی صحبت کنم شماره من ۰۹۱۴۴۹۱۵۱۲۲

[ بدون نام ] سه‌شنبه 12 تیر 1386 ساعت 12:50 ب.ظ

میخوام یکی اگه نمرهاش ۳۸۸ یات ۳۸۹ است تلفنی صحبت کنم شماره من ۰۹۱۴۴۹۱۵۱۲۲

[ بدون نام ] سه‌شنبه 12 تیر 1386 ساعت 03:54 ق.ظ

***ی میتونه یک فیلتر شکن معرفی کنه؟
ضمنا دانشجویان دربند امیر کبیر را فراموش نکنید.
ایا انقدر ضعیف هستند که از بچه های ۲۲-۲۳ ساله میترسند؟

[ بدون نام ] دوشنبه 11 تیر 1386 ساعت 03:48 ب.ظ

میخوام یکی اگه نمرهاش ۳۸۸ یات ۳۸۹ است تلفنی صحبت کنم شماره من ۰۹۱۴۴۹۱۵۱۲۲

گل دختر شنبه 9 تیر 1386 ساعت 03:00 ب.ظ

سلام بچه زمان اعلام نتایج رزیدنتی وقت گل نی اعلام شد.

[ بدون نام ] پنج‌شنبه 7 تیر 1386 ساعت 05:45 ب.ظ

دستیاران تخصصی پزشکی خواستار خروج از زیر خط فقر شدند !
دستیاران رشته های تخصصی گروه پزشکی در نامه ای سرگشاده به مسئولان کشور اعلام کردند : دریافتی ماهیانه 205 هزار تومان برای دستیاران مجرد و 285 هزار تومان برای دستیاران متاهل با وجود اعلام خط فقر 400 هزار تومانی فاقد توجیه منطقی، قانونی، عرفی و شرعی است.
به گزارش خبرنگار مهر، شورای صنفی مرکزی دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی تهران در نامه سرگشاده ای نسبت به وضعیت رفاهی و معیشتی دستیاران اعتراض کردند.

این دستیاران در نامه خود یادآور شدند: فقدان نظام حقوقی منطقی و مدون و تشکل صنفی سازمان یافته، عدم حمایت سازمان نظام پزشکی از دستیاران علیرغم عضویت آنان در سازمان، فقدان فرصت و انگیزه کافی برای پیگیری مطالبات از نظر حجم سنگین محتوای آموزشی و وظایف درمانی، وجدان و نجابت حرفه ای سنتی حاکم بر رشته پزشکی، مقررات آموزشی و انظباطی سخت گیرانه حتی در قبال فعالیت های صنفی و ... همواره مانع پیگیری جدی مطالبات منطقی و قانونی دستیاران بوده حاصل این عوامل انبوهی از مطالبات برآورده نشده است.

اعضای شورای صنفی مرکزی دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی تهران اظهار داشتند: دستیاران رشته های تخصصی پزشکی، در حالیکه دارای مدرک پزشکی عمومی بوده عمدتاً در بیمارستان ها در کنار آموزش، به ارائه خدمات درمانی تخصصی اشتغال دارند. اما از نظر کمک هزینه دریافتی به عنوان تنها منبع درآمد زندگی شان با اقشار پائین تر از متوسط جامعه نیز قابل مقایسه نیستند.

این دستیاران با اشاره به میزان حقوقی که دریافت می کنند، گفتند: بار اصلی ارائه خدمات درمانی در بیمارستانهای دانشگاهی به عنوان مراکز عمده درمانی کشور بر دوش آنها قرار دارد و ادامه روند ارائه خدمات بدون حضور دستیاران حتی به مدت کوتاهی نیز غیر ممکن و بحران آفرین است اما دریافتی ماهیانه فقط 205 هزار تومان برای دستیاران مجرد و 285 هزار تومان برای دستیاران متاهل فاقد توجیه منطقی، قانونی، عرفی و شرعی است. دستیاران بر اساس قوانین فعلی، حق هیچگونه فعالیت درمانی درآمدزا را نداشته و برخلاف سایر پزشکان شاغل در دستگاههای دولتی در قبال این موضوع، حق محرومیت از مطب نیز نمی گیرند.

اعضای شورای صنفی مرکزی دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی تهران تأکید کردند: با توجه به اعلام خط فقر 400 هزار تومانی در تهران در حال حاضر دستیاران جزء قشر فقیر جامعه محسوب می شوند. به بیان دیگر با احتساب هزینه های سرسام آور زندگی دریافتی دستیاران حتی کفاف پرداخت اجاره بهای یک واحد مسکونی 70 متری در مناطق جنوبی بسیاری از شهرهای بزرگ را نمی دهد ، بقیه هزینه های زندگی بماند.

این دستیاران حجم کار دستیاران را با هیچ یک از قوانین فعلی همخوان نداستند و گفتند: تعداد زیاد کشیک های طاقت فرسا که در برخی رشته ها تا 20 کشیک در ماه نیز می رسد در کنار ساعات موظفی حضور روزانه دستیاران در بیمارستان ها به مدت 9 ساعت در روز، به طور میانگین ماهیانه حدود 400 ساعت کار سخت و پر استرس را برای دستیاران به همراه دارد که نه با قانون کار و نه با قانون استخدام کشوری همخوانی دارد و دریافتی دستیاران با این حجم کار اصلاً منطقی به نظر نمی رسد . با حساب ساده می توان دریافت که دستیار در قابل هر ساعت کار درمانی کمتر از یک هزار تومان دریافت می کند.

اعضای شورای صنفی مرکزی دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی تهران اظهار داشتند: دستیاران علی رغم مبلغ دریافتی ناچیزشان، درآمد زایی فوق العاده ای برای بیمارستان ها دارند. یک دستیار با احتساب میانگین 10 ویزیت روزانه بیماران بستری و ویزیت 50 بیمار در هر کشیک و 10 کشیک در هر ماه، ماهیانه بیش از 2 میلیون تومان برای بیمارستان ها درآمد زایی دارد. اما یک ریال از این مبلغ به دستیار تعلق نمی گیرد.

این دستیاران اضافه کردند : جالب آنکه دستیاران مسئولیت قانونی این بیماران را بر عهده دارند و برای اجتناب از پرداخت مبالغ سنگین دیه وارش در موارد احتمالی قصور، خودشان باید خود را بیمه مسئولیت مدنی پزشکان کنند و بیمارستان ها در این مورد هیچگونه مسئولیتی را نمی پذیرند ، نکته جالب دیگر اینکه دستیاران برای دریافت خدمات درمانی حتی در بیمارستان خودشان نیز بیمه نیستند و می توانند مانند سایر افراد با پرداخت 50 درصد حق بیمه، مشمول بیمه خدمات درمانی (در بیمارستان محل کار خودشان) شوند.

اعضای شورای صنفی مرکزی دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی تهران خاطرنشان کردند: دستیاران، دانشجو هستند اما دانشجویانی که بن کتاب، بیمه درمانی و خوابگاه به آنها تعلق نمی گیرد ! دستیاران موقع کم کردن مالیات از دریافتی ناچیزشان مثل کارکنان دولتی هستند اما با این تفاوت که حق الزحمه آنان بر پایه جداول و ضرایب کارکنان دولت پرداخت نمی شود! دستیاران پزشک و عضو نظام پزشکی هستند ولی نظام پزشکی در قبال آنها مسئولیتی را احساس نمی کند! دستیاران به راستی که هستند؟!

اعضای شورای صنفی مرکزی دانشگاه علوم پزشکی تهران این نامه را خطاب به رئیس جمهوری، وزیر بهداشت، اعضای کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی، اعضای آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی و ریاست سازمان نظام پزشکی منتشر کرده اند

[ بدون نام ] پنج‌شنبه 7 تیر 1386 ساعت 12:31 ب.ظ

از زمان نتایج نهایی کی خبر داره؟

[ بدون نام ] پنج‌شنبه 7 تیر 1386 ساعت 12:20 ب.ظ

تمتم جزوات و فلاش کارتهای رهپویان شریف را یک جا با ۵۰٪ قیمت کل می فروشم

vahid یکشنبه 3 تیر 1386 ساعت 08:44 ب.ظ

[


سلام
چرا هیچ*** صداش در نمیاد
رئیسهای بیسواد شبکه های بهداشت رو بزور دارن میکنن.؟؟؟
لاکن متخصص از طریق سهمیه مازاد!!!!!!!!!!!

مارال و آبدا سه‌شنبه 29 خرداد 1386 ساعت 07:31 ب.ظ http://www.lolipop.blogsky.com

سلام
عزیزم کی گفته ما شما رو تحویل نمی گیریم؟؟؟؟؟

آیداومارال... دوشنبه 28 خرداد 1386 ساعت 10:57 ب.ظ http://lolipop.blogsky.com

سلام دکتر جون آمپول زن...

[ بدون نام ] شنبه 26 خرداد 1386 ساعت 06:56 ق.ظ

سیناپس شنبه 26 خرداد 1386 ساعت 12:02 ق.ظ http://axon986.persianblog.com

از کی تا حالا اعتراضات واسشون مهم بوده که این دفعه دومشون باشه.
خوشحال می شم به وبلاگ من هم سر بزنین و لینک بدین.

پزشک 78 جمعه 25 خرداد 1386 ساعت 08:03 ب.ظ http://78med.persianblog.com

همیشه همین حرف رو میزنن

وبلاگ جدید درباره آزمون دستیاری جمعه 25 خرداد 1386 ساعت 11:54 ق.ظ

http://dastyary86.persianblog.com

[ بدون نام ] جمعه 25 خرداد 1386 ساعت 11:53 ق.ظ

اگه من جزوات رادیولوزی فارماکولوزی گوش و حلق و بینی پوست اورولوزی ارتوپدی روان پزشکی را بدون فلش کارت بخوام چند میشه

[ بدون نام ] چهارشنبه 23 خرداد 1386 ساعت 12:38 ب.ظ

در ضمن یک جا می فروشم

[ بدون نام ] چهارشنبه 23 خرداد 1386 ساعت 12:35 ب.ظ

من نمرهام خوب شد واحتمال قبولی بالاست . به خصوص که امسال تصمیم گرفتم داخلی هم بزنم.قیمت خرید نقدی من از موسسه ۳۸۵ هزار تومان بوده.تقریبا ۵۰ درصد قیمت خریدُ می فروشم

[ بدون نام ] چهارشنبه 23 خرداد 1386 ساعت 10:46 ق.ظ

[ بدون نام ] سه‌شنبه 22 خرداد 1386 ساعت 09:20 ب.ظ

[ بدون نام ] چهارشنبه 16 خرداد 1386 ساعت 10:36 ب.ظ

[ بدون نام ] یکشنبه 13 خرداد 1386 ساعت 07:44 ب.ظ

لطفا قیمت را اعلام کنید
ایا تک فروشی یا چند تا را جدا می فروشید
ضمنا ایا خودتان قبول شده اید؟

[ بدون نام ] یکشنبه 13 خرداد 1386 ساعت 12:08 ب.ظ

سری کامل فلاش کارتها و جزوات رهپویان شریف سال ۱۳۸۵موجود است.در صورت تمایل همینجا یادداشت بگذارید.و تلفن تماس را اعلام کنید.با شرایط عالی

اردلان مصطفوی شنبه 12 خرداد 1386 ساعت 09:46 ق.ظ

سلام. اخیرا یک سایت آموزشی برای آزمون دستیاری به طور رایگان باز شده به آدرس: http://www.residency.blogsky.com
مطالب و نکات خوبی برای امتحان دستیاری ارایه میدهد.

[ بدون نام ] جمعه 11 خرداد 1386 ساعت 09:12 ب.ظ

یک سری فلش کارت های موسسه شریف سال 84(بصورت جعبه ای) ویک سری CDهای صوتی تصویری کلاسهای پارسیان طب سال83 به همراه مجموعه ازمونها وتستها موجود است .هر سری فقط 30000 تومان.

[ بدون نام ] چهارشنبه 9 خرداد 1386 ساعت 10:31 ب.ظ

[ بدون نام ] سه‌شنبه 8 خرداد 1386 ساعت 09:05 ب.ظ http://asdpooor.blogsky.com

سی دی تصویری و صوتی کلاسهای پارسال موجود میباشد.کلی وجزیی با قیمت ارزانasdpooor@yahoo.com

[ بدون نام ] دوشنبه 7 خرداد 1386 ساعت 10:02 ب.ظ

مارال و آیدا دوشنبه 7 خرداد 1386 ساعت 12:36 ب.ظ http://www.lolipop.blogsky.com

سلام
بابا خداقل ادمون کنید ببینیمتون با هاتون بچتیم.

[ بدون نام ] یکشنبه 6 خرداد 1386 ساعت 11:38 ب.ظ

دمت گرم

[ بدون نام ] یکشنبه 6 خرداد 1386 ساعت 10:04 ب.ظ

توکون شما بله

مارال و آبدا شنبه 5 خرداد 1386 ساعت 05:00 ب.ظ http://www.lolipop.blogsky.com

سلام
آقای دکتر
شما آمپول هم می زنید؟؟؟؟؟؟

[ بدون نام ] چهارشنبه 2 خرداد 1386 ساعت 10:30 ب.ظ

اقای برقچی تو که کعب الاخباری از تقلبات ۸۲ وسوال فروشا چه خبر داری وان نمایندگان مجلس خالی بند که حق وحساب را گرفتند وخفقان گرفتند

[ بدون نام ] چهارشنبه 2 خرداد 1386 ساعت 06:16 ب.ظ

نخیر انتظار داشتید نشان بدهند
فکر کنم اشتباهی گرفتید
دوباره شماره گیری نفرمایید

mahan چهارشنبه 2 خرداد 1386 ساعت 01:45 ب.ظ

man khodam jozve lasaei boodam ke be karnamam eteraz kardam vali az vezaratkhane hich javabi nagereftam va kasi ham karnamamo behem neshan nadade !!!!!!!!!

برقچی چهارشنبه 2 خرداد 1386 ساعت 12:36 ب.ظ

اوایل مرداد

منتظر چهارشنبه 2 خرداد 1386 ساعت 01:06 ق.ظ

کسی میدونه نتایج نهایی کی اعلام میشه؟

ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد