خانه پزشک

اللَّهُمَّ صَلِّ عَلَى مُحَمَّدٍوَآلِ مُحَمَّد لعنت خدابرسوال فروشان وحامیانشان اللَّهُمَّ صَلِّ عَلَى مُحَمَّدٍوَآلِ مُحَمَّدٍ

خانه پزشک

اللَّهُمَّ صَلِّ عَلَى مُحَمَّدٍوَآلِ مُحَمَّد لعنت خدابرسوال فروشان وحامیانشان اللَّهُمَّ صَلِّ عَلَى مُحَمَّدٍوَآلِ مُحَمَّدٍ

تشریح آخرین وضعیت احکام متخلفان آزمون دستیاری

 

اخراج متخلفان آزمون دستیاری از سیستم آموزشی / فروش سوالات دستیاری از 7 تا 30 میلیون تومان / محرومیت 1 تا 10 ساله متهمان از شرکت در آزمون

رئیس مرکز سنجش آموزش پزشکی وزارت بهداشت ضمن تشریح آخرین وضعیت احکام متخلفین آزمون دستیاری گفت: ارتباط تمامی افرادی که با خرید سئوالات در آزمون دستیاری پزشکی سال 82 به این دوره تخصصی راه یافته بودند با سیستم آموزشی قطع شده است و این افراد از دانشگاه اخراج شده اند. ضمن اینکه

این افراد با محرومیت 1 تا 10 ساله متهمان از شرکت در آزمون مواجه شده اند.

کی قباد طاهر نژاد در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار مهر با اشاره به احکامی که برای متهمان پرونده آزمون دستیاری سال 82 صادر شده است، افزود: متهمان این پرونده دو دسته اند و شامل افرادی که با تقلب و خرید سئوالات در آزمون قبول نشده اند و طبیعی است که تنها حکمی که می توان در مورد آنها صادر کرد یک تا سه سال محرومیت آنها از شرکت در آزمون های دستیاری از زمان صدور حکم است.

وی تأکید کرد: تعیین زمان وقوع جرم در واقع به نوعی تخفیف در تنبیه محسوب می شد چرا که اگر از زمان وقوع جرم این تنبیه اعمال می شد می توانستند از امسال و حداکثر سال آینده در آزمون شرکت کنند، ولی با احتساب ممنوعیت برای شرکت در آزمون دستیاری و اعمال آن از زمان صدور حکم، این افراد در واقع با تنبیه سخت تری مواجه شده اند

رئیس مرکز سنجش آموزش پزشکی وزارت بهداشت با اشاره به احکام گروه قبول شدگان در آزمون دستیاری سال 82 ، گفتبرای این گروه به طور جمعی حکم ابطال قبولی سال 82 و سه سال محرومیت از شرکت در آزمون های دستیاری از زمان صدور حکم صادر شده است

وی افزود: افرادی که این احکام برای آنها صادر شده بود به حکم اعتراض کرده اند که پس از رفتن احکام به دادگاه تجدید نظر، دادگاه تجدید نظر نیز تمام احکامی که وزارت بهداشت برای آنها صادر کرده بود را تأیید کرد.

طاهر نژاد اظهار داشت: بعضاً برخی از دانشگاه ها از اخراج این افراد سرباز می زدند و تعلل می کردند تا شاید شامل مرور زمان شود اما خوشبختانه با پیگیری های جدی وزیر بهداشت و برخی نمایندگان مجلس شورای اسلامی به طور ویژه از دانشگاه ها خواسته شد گزارش اخراج این افراد را ارائه دهند که طی روزهای گذشته گزارش دانشگاه ها به مرکز سنجش رسیده است و طی آن تأکید شده است که این افراد از سیستم آموزشی دانشگاه حذف شده اند .

وی خاطرنشان کرد: بعضاً ممکن است برخی افراد هنوز در داخل بخش ها تردد کنند که این امر غیرقانونی است و حضور آنها به شدت از سوی وزارت بهداشت پیگیری می شود.

رئیس مرکز سنجش آموزش پزشکی وزارت بهداشت در خصوص میزان محرومیت از شرکت در آزمون دستیاری سال های بعد برای متهمان پرونده دستیاری سال 82، گفت: بر اساس قانون جدید افراد متخلف و متقلب یک تا 10 سال از شرکت در آزمون سال های بعدی محروم هستند که این میزان محرومیت در قانون قبلی یک تا سه سال بوده است اما برای جلوگیری از بهانه تراشی متهمان و قرار گرفتن در مفرهای قانونی به ناچار هستیم بر اساس به استناد قوانین سال 82 احکام صادر شده است اما در واقع جا داشت این افراد تا 10 سال محکوم می شدند.

وی مبالغی که این افراد برای تهیه سئوالات اصلی و تقلبی پرداخت کرده اند را از 70 تا 300 میلیون ریال متغیر اعلام کرد و گفت: این افراد در رشته های چشم پزشکی، داخلی ، جراحی عمومی، رادیولوژی، زنان و زایمان ، پزشکی هسته ای مشغول به تحصیل شده بودند.  

وی در پاسخ به این سئوال که اگر فردی با تقلب وارد سیستم آموزشی شده باشد، چگونه توسط وزارت بهداشت از ادامه تحصیل آن فرد جلوگیری می شود، گفت: این مورد در آزمون دستیاری سال 82 اتفاق نیفتاده چراکه هنوز سنوات آنها پر نشده است. اما متاسفانه مواردی در سال های گذشته وجود داشته که با کمک سیستم نظارتی متوجه وقوع این مسئله در گذشته شدیم، حتی افرادی که به طور مثال در مقطع کارشناسی ارشد 2 تا 3 سال از فارغ التحصیلی آنها گذشته است مورد شناسایی قرار گرفته اند و حکم اخراج برای آنها صادر شده است.

طاهرنژاد اضافه کرد : فایده این حکم اخراج این است که اگر این فرد عضو هیئت علمی شده باشد اعتبار هیئت علمی خود را از دست می دهد و اگر از مزایای خاصی استفاده کرده باشد خودبخود این امور باطل می شود.

وی یادآور شد : به طور نمونه افرادی بوده اند که در خارج از کشور درس خوانده اند و در امتحان علوم پایه داخل کشور شرکت کردند، در سال 82 در این امتحان تقلب کردند که در حال حاضر ما به این جمع بندی رسیده ایم که حکم اخراج باید برای این افراد صادر شود. از همین رو حکم اخراج به نظام پزشکی و به تمام جاهایی که با وضعیت جدید این فرد در ارتباط هستند مکاتبه صورت می گیرد و صلاحیت علمی و پزشکی این فرد کان لم یکن تلقی می شود.

رئیس مرکز سنجش آموزش پزشکی وزارت بهداشت از پیگیری ها و ردیابی های مختلف در فاصله سال های 79 تا 83 خبر داد و گفت : تا کنون 44 پرونده در رابطه با تقلب تشکیل شده که منتهی به صدور حکم شده است. این پرونده ها مربوط به آزمون های دستیاری، دکتری تخصصی، کارشناسی ارشد، آزمون پیش کارورزی ، آزمون علوم پایه بوده اند.

وی نوع تقلب ها را در آزمون های مختلف متفاوت ذکر کرد و گفت: پس از اتفاق سال 82 در آزمون دستیاری به طور تقریبی می توان گفت که خرید و فروش سئوالات صورت نگرفته است اما بیشتر تقلب در امتحانات به استفاده از تلفن همراه، استفاده از ماشین حساب های غیر مجاز و جای همدیگر امتحان دادن، مربوط می شود.

طاهر نژاد تأکید کرد: مجموعه وزارت بهداشت به هیچ عنوان قائل بر ترحم و دلسوزی در رسیدگی به این پرونده ها نیست چرا که این افراد بدترین ستم را بر نظام آموزشی وارد کرده اند و مصیبت های زیادی را برای خود هم فراهم کرده اند. این افراد علاوه بر از دست دادن حیثیت علمی، زندگی خانوادگی خود را نیز از دست داده اند

وی بر ضرورت برخورد جدی با متخلف در هر نوع خود تأکید کرد و گفت: افراد متخلف حق فرد دیگری را که زحمت بیشتری کشیده غصب کرده اند و باید به طور جدی با آنها برخورد شود

نظرات 19 + ارسال نظر
[ بدون نام ] سه‌شنبه 21 آذر 1385 ساعت 02:59 ب.ظ

جزئیات بیست و چهارمین دوره آزمون پذیرش دستیار رشته های فوق تخصصی بالینی پزشکی در رشته های مصوب‌ در دو مرحله‌ کتبی و شفاهی‌ اعلام شد.
به گزارش خبرنگار مهر، آزمون‌ کتبی در ساعت‌ 9 صبح‌ روز پنجشنبه‌ 26 بهمن و آزمون‌ شفاهی‌ در روزهای‌ شنبه‌ و یکشنبه‌ 28 و 29 بهمن ماه سال جاری برگزار می شود و متقاضیان‌ می ‌توانند مطابق‌ با آئین نامه دوره های فوق تخصصی‌ و مفاد راهنما ثبت نام کنند.
ثبت نام داوطلبان‌ واجد شرایط‌ از 18 آذرماه آغاز شده و تا 30 آذرماه جاری ادامه دارد. داوطلبان می توانند به‌ دانشگاه های علوم‌ پزشکی‌ و خدمات‌ بهداشتی‌ درمانی‌ کشور مراجعه‌ و با توجه‌ به‌ رشته‌ تخصصی پیش نیاز و ظرفیت های تعیین شده صرفاً یکی از رشته های فوق تخصصی را انتخاب‌ و براساس‌ مفاد راهنما ثبت‌ نام‌ کنند.
هر فرد واجد شرایط‌ می تواند بدون‌ محدودیت‌ دفعات‌ در آزمون‌ شرکت‌ کند. ثبت نام در بیش از یک دانشگاه مجاز نبوده و باعث‌ حذف‌ نام‌ داوطلب‌ از هر دو دانشگاه می شود.
پس‌ از ثبت نام و انتخاب‌ رشته‌، تغییر رشته‌ به‌ هیچ عنوان‌ مجاز نیست.
کارت‌ ورود به‌ جلسه‌ آزمون‌ در روزهای سه‌ شنبه‌ و چهارشنبه‌ 24 و 25 بهمن ماه از ساعت 9 تا 17 در محلی که‌ متعاقباً به‌ دانشگاه های محل‌ ثبت‌ نام‌ اعلام‌ خواهد شد، توزیع می شود. تا تعیین‌ حداکثر سن‌ مجاز ورود به‌ دوره های دستیاری‌ از طرف‌ مراجع‌ ذیصلاح‌ در این‌ دوره‌ محدودیت‌ سنی‌ در این‌ خصوص‌ وجود ندارد.
پزشکان‌ متقاضی‌، با ارائه‌ گواهی‌ صادره‌ از سوی‌ معاونت‌ سلامت‌ می ‌توانند در این‌ آزمون‌ شرکت‌ کنند و در صورت‌ پذیرفته‌ شدن‌ و جهت‌ شروع‌ دوره‌ باید حداکثر تا 25 شهریور ماه‌ سال بعد کلیه‌ تعهدات‌ خود را به‌ اتمام‌ رسانده‌ باشند. بدیهی‌ است‌ صدور گواهی‌ مجدد جهت‌ شروع‌ دوره‌ برای‌ پذیرفته ‌شدگان‌ از طرف‌ آن‌ معاونت‌ الزامی‌ است‌ و هرگونه‌ قطع‌ ارتباط‌ پزشکان‌ با دانشگاه های‌ محل‌ خدمت‌ قبل‌ از پایان‌ تعهدات‌ منجر به‌ عدم‌ صدور گواهی‌ مربوطه‌ خواهد بود.
صدور هرگونه‌ گواهی از معاونت‌ سلامت منوط‌ به‌ ارائه‌ گواهی‌ کار به‌ روز از طرف‌ پزشکان‌ خواهد بود.
بر اساس دستور وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی 10 درصد اول‌ حائزین‌ رتبهه های برتر دانشنامه‌ تخصصی شهریور ماه 1385 مشمول‌ مفاد این بند نمی شوند.
در این‌ دوره‌ نیاز به‌ تکمیل‌ و ارسال‌ فرم‌ هیات‌ مرکزی‌ گزینش‌ دانشجو در زمان‌ ثبت نام جهت‌ شرکت‌ در آزمون‌ نبوده‌ و صرفاً در صورت‌ پذیرش‌، داوطلب‌ پذیرفته‌ شده‌ موظف‌ به‌ تکمیل‌ و ارائه‌ فرم‌ مذکور به همراه‌ دیگر مدارک لازم‌ ثبت نام جهت‌ شروع‌ دوره‌ به‌ دانشگاه‌ محل‌ آموزشی خود است. (به‌ غیر از اعضای‌ هیات‌ علمی‌ رسمی‌ آزمایشی‌ یا قطعی‌).
در مواردی‌ که تعداد شرکت کنندگان‌ در آزمون‌ کتبی‌ کمتر از کل‌ ظرفیت‌ اعلام‌ شده‌ در هر رشته‌ باشد محل‌ آموزش‌ دستیاران‌ پذیرفته‌ شده‌ آزمون‌ شفاهی‌ توسط‌ هیأت‌ ممتحنه‌ رشته‌ مربوطه‌ تعیین‌ می شود.
کلیه‌ پذیرفته ‌شدگان‌ آزمون‌ پذیرش‌ دستیار فوق تخصصی‌ موظف‌ هستند پس‌ از اعلام‌ قبولی‌ در آزمون‌ تا زمان‌ شروع‌ به‌ آموزش‌ در محل‌ خدمتی‌ خود به‌ انجام‌ وظیفه‌ محوله‌ مشغول‌ بوده‌ و این‌ گروه‌ صرفاً در هنگام‌ شروع‌ به‌ آموزش‌ با کسب‌ مجوز از معاونت‌ سلامت‌ مجاز به‌ ترخیص‌ از خدمت‌ هستند.

از قدیمی ها یکشنبه 19 آذر 1385 ساعت 07:53 ق.ظ

این حرف ها ارزش نداره !!!!!

چرا پشت این همه تهدید و تشدید حکم و پیگیری و شدت عمل
!!!
!!!
!!!
از تعداد و اسامی سخنی به میان نمی آید
!!!
!!!
!!!

[ بدون نام ] شنبه 18 آذر 1385 ساعت 03:30 ب.ظ

شورای صنفی دستیاران دانشگاه علوم پزشکی تهران تشکیل می‌شود سرویس: آموزشی
1385/09/18
12-09-2006
10:41:31
8509-10276: کد خبر



خبرگزاری دانشجویان ایران - تهران
سرویس: آموزشی



شورای صنفی دستیاران دانشگاه علوم پزشکی تهران با برگزاری انتخابات طی روزهای آینده تشکیل می‌شود.

به گزارش سرویس صنفی آموزشی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، شورای صنفی دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی تهران از حدود سال 1378 تشکیل شده بود ولی با توجه به گرایش دانشگاه به تحصیلات تکمیلی جای شورای صنفی دستیاران خالی بوده که با برگزاری انتخابات این شورا به زودی تشکیل می‌شود.

براساس این گزارش، جایگاه دستیاران در بیمارستانهای آموزشی، نبود برنامه آموزشی مدون در برخی رشته‌ها، آموزش اورژانسها، مباحث صنفی، رفاهی، مالی و تغذیه دستیاران، هزینه بالای زندگی و حقوق پایین دستیاران و حجم زیاد کاری این گروه از دانشجویان از مهمترین مسائل قابل پیگیری در شورای صنفی دستیاران خواهد بود.

گفتنی است، عدم تناسب هزینه‌ها با کسر مالیات از حقوق ناچیز دستیاری، عدم قبول مسئولیت بیمار توسط بیمارستانها و عدم تخصیص بن کتاب به دستیاران از دیگر مباحث قابل پیگیری در شورای صنفی دستیاران دانشگاه علوم پزشکی تهران خواهد بود.



[ بدون نام ] جمعه 17 آذر 1385 ساعت 11:38 ق.ظ

شما چقدر ساده اید
!! مثل اینکه نمیدانید نزدیک انتخابات است واین ها همه سیاسی کاریه اینها دلشان به حال من وشما وحقیقت نسوخته فقط تسویه حساب سیاسی است که با هم میکنند متقلبان هم قبراق وسر حال تخصصشان را میگیرند

[ بدون نام ] جمعه 17 آذر 1385 ساعت 09:19 ق.ظ

این متخلفها رو کسی میشناسه؟

[ بدون نام ] پنج‌شنبه 16 آذر 1385 ساعت 11:14 ب.ظ

۴۰نفر¤¤¤¤¤¤¤

[ بدون نام ] پنج‌شنبه 16 آذر 1385 ساعت 03:32 ب.ظ

وای بر وضعیت اموزشی ایران
شیاطین اخوندنما چه بر سر این ملت می اورند

[ بدون نام ] پنج‌شنبه 16 آذر 1385 ساعت 01:26 ب.ظ

فدایی نایینی همان مدرس جراحی است؟ روی چه مستندی این حرف را میزنی ؟ فدایی از کجا به سوالات دسترسی داشته؟ نکنه توی این کلاسها دارن سوال میفروشن؟

[ بدون نام ] پنج‌شنبه 16 آذر 1385 ساعت 01:19 ب.ظ

همه اش زیر سر خاتمی دییوس بود من امسال سال سوممه که میخام امتحان بدم خیلی سخته بخای هم زن بگیری و هم پشت رزیدنتی بشینی

[ بدون نام ] پنج‌شنبه 16 آذر 1385 ساعت 12:39 ب.ظ

ببخشید پس اون متقلبان امتحان سال 77 که دفترچه سوالات علامت داشت (تیراژ اون دفترچه ها 8000 تا بود) چی شدند؟ کی به اونا رسیدگی میکنید؟

[ بدون نام ] پنج‌شنبه 16 آذر 1385 ساعت 12:36 ب.ظ

اون پزشکیان که میگفت اگر تقلب ثابت بشه کلا امتحانو لغو میکنه کجا رفت؟
اون ریاض و حیدری پور که میگفتن امتحان باید لغو بشه الان کجا هستن؟
اون ناصری پور و هنرپیشه که میگفن این امتحان 82 سالم ترین امتحان بوده کجان؟
اون 500 نفری که یک شبه نابغه شدند و نمره های نوابغ را اوردن و الان دارن رزیدنتی میگذرونن بدونن که این داستان هنوز ادامه داره.
اون دکتر فدایی نائینی که در مشهد سوالا رو فروخت و یک شبه خونه 300 میلیونی در تهران خرید فکر نکنه همه چیز تموم شد
اون پزشکانی که بابت این تقلب زندگیشون از هم پاشید هیچوقت این اسامی را فراموش نمیکنند...

[ بدون نام ] پنج‌شنبه 16 آذر 1385 ساعت 12:27 ب.ظ

تورو به خدا اگه اسم این متقلبا رو میدونید اعلام کنید یه وقت پزشکیان و ناصری پور اشتباهی زن و بچه شونو پیش اون دکترا نبرند

محمد چهارشنبه 15 آذر 1385 ساعت 11:23 ب.ظ

بجای اخراجیها باید نفرات بعدی که حقشان بوده و قبول نشدهاند اعلام شود

[ بدون نام ] چهارشنبه 15 آذر 1385 ساعت 03:22 ب.ظ

یعنی یک گونی دفترچه گمشده اهواز در پیارسال
سوالات بصورت عمومی به فروش نخواهد رفت و فقط به اشراف زادگان یا اخوندزادگان می فروشند

محمد چهارشنبه 15 آذر 1385 ساعت 01:13 ب.ظ

کاوه عزیز یعنی فقط تقریبا ۹۰درصد سوالات فروش رفته

کاوه سه‌شنبه 14 آذر 1385 ساعت 05:14 ب.ظ

(پس از اتفاق سال 82 در آزمون دستیاری به طور تقریبی می توان گفت که خرید و فروش سئوالات صورت نگرفته است )
این جمله یعنی چه!!!!
بطور تقریبی رو هالیم نمیشه !!!

[ بدون نام ] سه‌شنبه 14 آذر 1385 ساعت 05:09 ب.ظ

اینهایی که خریده بودند و قبول نشده اند چه نابغه هایی بودند

[ بدون نام ] سه‌شنبه 14 آذر 1385 ساعت 05:08 ب.ظ

کیقباد من
تاریخ ثبت نام امتحان از کی هست

محمد سه‌شنبه 14 آذر 1385 ساعت 04:09 ب.ظ

چند دستیار و از چه دانشگاههایی اخراج شدند؟

ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد